Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 297 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.973 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Grote kans is dat je te verkrampt op de motor zit en in de bebouwde kom nog meer ga knijpen (vanwege angsten?)

Ga relaxter op je motor zitten, neem een goede houding op je zadel. Zorg dat je armen losjes zitten, niet volledig gestrekt! Je stuur losjes vasthouden, deze gaat nergens naartoe :+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Richard schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:20:
AVB is binnen:

-Lopen met de Motor --> OK
-Uitwijkoefening --> Ik zag de naald al boven de 60 gaan, en ja hoor, ik haalde het laatste pionnetje niet --> 2e keer wel OK
-Denkbeeldige Acht --> 2x gedaan. Examinator vond ze beiden niet helemaal zoals ze hoorden omdat ik er nogal een "eigen draai" aan gaf. Opzich was er niets mis mee --> OK
-Noodstop --> Trapte 'm per ongeluk terug naar zijn 2, niet door examinator gezien of gehoord --> OK
-Vertragingsoefening --> 2x gedaan. Examintor vond dat ik te weinig vertraagde en er meer een snelle slalom van had gemaakt, 2e keer --> OK
-Precisie stop --> OK
-Langzame Slalom --> OK.

Heb wel tijdens mijn les voor de AVB nog eventjes de motor 2x neergelegt tijdens de langzame slalom. Aan de benzinevlekken op straat te zien 2x op identiek dezelfde plek. Leraar tieren toen ik 'm aan het oprapen was: "Zo heb ik het je niet geleerd Richard" (Ik stond aan de kant van de wielen te sjorren), tja wist ik veel hoe je zo'n ding optilt, dat had ie nog nooit voorgedaan LOLZ.
Gratz! Vertragingsoefening vond ik altijd het leukste. Hard optrekken en hard remmen :9

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
AVB is binnen:

-Uitwijkoefening --> Ik zag de naald al boven de 60 gaan, en ja hoor, ik haalde het laatste pionnetje niet --> 2e keer wel OK
-Denkbeeldige Acht --> 2x gedaan. Examinator vond ze beiden niet helemaal zoals ze hoorden omdat ik er nogal een "eigen draai" aan gaf. Opzich was er niets mis mee --> OK
-Noodstop --> Trapte 'm per ongeluk terug naar zijn 2, niet door examinator gezien of gehoord --> OK
-Vertragingsoefening --> 2x gedaan. Examintor vond dat ik te weinig vertraagde en er meer een snelle slalom van had gemaakt, 2e keer --> OK
-Precisie stop --> OK
-Langzame Slalom --> OK.

Heb wel tijdens mijn les voor de AVB nog eventjes de motor 2x neergelegt tijdens de langzame slalom. Aan de benzinevlekken op straat te zien 2x op identiek dezelfde plek. Leraar tieren toen ik 'm aan het oprapen was: "Zo heb ik het je niet geleerd Richard" (Ik stond aan de kant van de wielen te sjorren), tja wist ik veel hoe je zo'n ding optilt, dat had ie nog nooit voorgedaan LOLZ.
Schakelen bij noodstop is toch niet per definitie fout?

iRacing Profiel

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Last van pols heb ik ook wel eens, maar vooral als ik mijn handschoen niet strak genoeg heb. Dat wil wel eens gebeuren als ik wat dikkere kleding onder het pak aan heb, en de handschoen er niet lekker overheen wil.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En ik krijg het juist als ik het bandje van de handschoen té strak heb. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• frankivo
hoe noemen we zo'n ding?

iRacing Profiel

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
_Erikje_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:22:
Grote kans is dat je te verkrampt op de motor zit en in de bebouwde kom nog meer ga knijpen (vanwege angsten?)

Ga relaxter op je motor zitten, neem een goede houding op je zadel. Zorg dat je armen losjes zitten, niet volledig gestrekt! Je stuur losjes vasthouden, deze gaat nergens naartoe :+
Dit is naar mij bedoeld neem ik aan? :)

Dat is dus het punt, ik zit juist al hartstikke relaxed en losjes op de motor, ik heb geen angst en als ik die al zou hebben, dan is dat niet in een 30-zone maar op de snelweg als ik op een paar meter langs vrachtwagens heen kom :P

Mijn armen zijn nooit volledig gestrekt, hoeft ook niet want de motor is volgens mij "gebouwd" op kleinere mensen (vrouwen). Ik heb eerder het idee dat ik te groot ben voor de motor (BMW F650CS).

Ik zal vanmiddag weleens proberen om de gashendel iets anders vast te pakken. Misschien dat ik hem gewoon wat "hoger" of "lager" moet vastpakken.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
Cruisehulp, throttle rocker, ofzo. Kost nog geen tientje.

• frankivo
winkelwagen schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:

iRacing Profiel

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:28
winkelwagen schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:
http://www.louis.eu/_404b...rtnr_gr&artnr_gr=10019598

Ook besteld en binnen, alleen nog niet geprobeerd.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AVB is binnen:

-Precisie stop --> OK
-Langzame Slalom --> OK.

Genoeg filmpjes over :Y)

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd overigens, tot nu toe niet nodig geweest

klopt af

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kreeg ook last van mijn polsen toen ik pas mijn eigen motor had. Op de lesmotor had ik hier nooit last van gehad. Hele simpele verklaring: mijn eigen motor heeft meer vermogen en veel betere remmen. Ik moest me in het begin dus té veel afzetten op het stuur bij het afremmen omdat ik er nog niet aan gewend was. Inmiddels zit ik veel relaxter, rem ik veel soepeler en klem ik veel beter met mijn knieën, waardoor die problemen vanzelf over zijn gegaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
frankivo schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:29:
[...]

Schakelen bij noodstop is toch niet per definitie fout?
Dat is per definitie fout. Noodstop is noodstop en daarbij schakel je niet. Bij de precisie stop en de normale stop (noodstop + terugschakelen) wel. Volgens de regeltjes is dit in ieder geval zo. Bij een noodstop schakel ik volgens mij zelf ook terug hoor, maar bij je AVB niet.

• vleesjus
  • Laatst online: 29-01 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

@UTwizard, die F650CS is nou ook niet zo voor kleine mensen hoor, ik met kom met mijn 1.73m maar net met 1 voet aan de grond. Ik zit wel redelijk met gestrekte armen op de motor wat misschien verklaard waarom ik ook wel wat druk voel op de pols. Iets om op te letten vanavond met de rijles :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• frankivo
theHoff schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:02:
[...]

Dat is per definitie fout. Noodstop is noodstop en daarbij schakel je niet. Bij de precisie stop en de normale stop (noodstop + terugschakelen) wel. Volgens de regeltjes is dit in ieder geval zo. Bij een noodstop schakel ik volgens mij zelf ook terug hoor, maar bij je AVB niet.
Hmm.. ik dacht dat het niet hoefde maar wel mocht..
Oh well :P

http://motorrijschool-vd-...en-voertuigbeheersing-avb
Terugschakelen is niet vereist.
Er staat niet expliciet bij dat het niet mag.

iRacing Profiel

• UTwizard
vleesjus schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:02:
@UTwizard, die F650CS is nou ook niet zo voor kleine mensen hoor, ik met kom met mijn 1.73m maar net met 1 voet aan de grond. Ik zit wel redelijk met gestrekte armen op de motor wat misschien verklaard waarom ik ook wel wat druk voel op de pols. Iets om op te letten vanavond met de rijles :)
1.73 is ook wel weer heel klein :+ Nee grapje hoor :P

Het viel me zelf vanaf het begin al op dat ik wel heel makkelijk met beide voeten plat op de grond kan komen (en zo groot ben ik dan ook weer niet met mijn 1.86), daarnaast vind het ik stuur ook altijd wat aan de kleine kant, vergeleken met andere motoren waar ik op heb gezeten.

Ik mag zelf ook vanavond om 18:00 weer, ik zal weleens proberen of ik iets met mijn polsen kan veranderen qua houding :)

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Viper® schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:59:
[...]

[video]

Genoeg filmpjes over :Y)

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd overigens, tot nu toe niet nodig geweest

klopt af
eitje. je tilt alles zonder moeite op _/-\o_
motor van 225kg met nog eens 60kg bagage erop
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020559.jpg

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Klein vraagje: hoe smeer je koppelingskabel?
Mijn koppeling is nogal stroef. Soms mik ik daar wat kruipolie in, riante portie in de hoop dat dat wat doorsijpelt tot onder, maar allicht is er een betere manier?

• _Erikje_
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Gewoon een nieuwe kopen, ze zijn niet duur. Je hebt grote kans dat de tefloncoating aan de binnenkant van de kabel verkloot met het smeren en daarnaast zijn veel kabels aan beide kanten dichtgeknepen en krijg je de kabel er niet uit :o

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

http://allroadshop.nl/contents/nl/d743.html

Booster cable greaser icm teflon-spray

Makerij Hofman

• FitTiv
  • Laatst online: 23:52
Cheap alternatief:
http://cgi.ebay.nl/Thrott...ain_0&hash=item588d7095a9

Werkt prima hiero.
Vind het in de stad alleen niet echt handig, maar bij lange snelwegritten is het wel een uitkomst!

[ Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 26-09-2011 17:41 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FitTiv schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:41:
[...]

Cheap alternatief:
http://cgi.ebay.nl/Thrott...ain_0&hash=item588d7095a9

Werkt prima hiero.
Vind het in de stad alleen niet echt handig, maar bij lange snelwegritten is het wel een uitkomst!
Klinkt wel interessant, zeker voor maar 5 euro. Hoe werkt zo'n 'cruise control' eigenlijk precies? Moet je dat vastklemmen wanneer je X km/h gaat of werkt dat anders?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:02:
[...]

Klinkt wel interessant, zeker voor maar 5 euro. Hoe werkt zo'n 'cruise control' eigenlijk precies? Moet je dat vastklemmen wanneer je X km/h gaat of werkt dat anders?
voor zover ik weet is het door de druk van je pols klemt hij vast.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Phyxion schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:02:
[...]

Is gewoon een ding waar je met je pols op kan rusten. Wordt vaak gebruikt als je last hebt van tintelende handen. Is niet bepaald een cruisecontrol ;)

No signature required.

• Widow
  • Laatst online: 29-01 14:46
Ah die dingen zijn superchill :) ik heb er ook eentje op mn VFR, heerlijk om tijdens het rijden even je vingers te kunnen strekken. Dan rust je met je palm op dat stuk plastic, waardoor het gas open blijft staan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

UTwizard schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:54:
[...]

Dit is naar mij bedoeld neem ik aan? :)

Dat is dus het punt, ik zit juist al hartstikke relaxed en losjes op de motor, ik heb geen angst en als ik die al zou hebben, dan is dat niet in een 30-zone maar op de snelweg als ik op een paar meter langs vrachtwagens heen kom :P

Mijn armen zijn nooit volledig gestrekt, hoeft ook niet want de motor is volgens mij "gebouwd" op kleinere mensen (vrouwen). Ik heb eerder het idee dat ik te groot ben voor de motor (BMW F650CS).

Ik zal vanmiddag weleens proberen om de gashendel iets anders vast te pakken. Misschien dat ik hem gewoon wat "hoger" of "lager" moet vastpakken.
Je kan ook je rem/koppelingshendel in lijn van je pols zetten. Dus als je je rem pakt dat je polsen geen hoek maken. Wil vaak ook wel helpen.

No signature required.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:53:
[...]

Je kan ook je rem/koppelingshendel in lijn van je pols zetten. Dus als je je rem pakt dat je polsen geen hoek maken. Wil vaak ook wel helpen.
Da's voor heel veel mensen die een "SS" (of andere fiets met clip-ons) rijden een heel goed advies. Meeste mensen laten die dingen in de stand staan in welke ze door de dealer gezet zijn bij de eerste afleverbeurt. Een béétje dealer stelt die dingen dan in/af op de persoon welke de fiets nieuw koopt.(vaak zelfs dát niet eens), en verder wordt er nooit meer naar gekeken tenzij 't spul vanwege een schuiver vervangen moet worden.

Zelfde geldt overigens óók voor de afstelling van het rem en schakelpedaal. Als je die spullen gewoon goed op je eigen lichaam afsteld dan rijdt een "SS" verhoudingsgewijs best comfortabel.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39
Widow schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:22:
Ah die dingen zijn superchill :) ik heb er ook eentje op mn VFR, heerlijk om tijdens het rijden even je vingers te kunnen strekken. Dan rust je met je palm op dat stuk plastic, waardoor het gas open blijft staan.
Inderdaad ook bij een noodstop blijft je gas ook lekker open staan, ja dass slim.
Ik heb al drie motoren tatal los binnen zien komen bij Huisman Motoren door zo'n levergevaarlijk ding,
omdat het gas open bleef staan.
Als je levens moe bent, slechte vrouw hebt, niet van je zelf en je kinderen houdt, moet je zeker zo'n stukje plastic narigheid kopen.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen weg gedrag en ongeval die hij /zij veroorzaakt, maar zou jij
kunnen leven met het idee dat je net iemands kind hebt doodgereden, omdat je gas open bleef staan.
Neem AUB dit advies van iemand die al 30jaar ervaring heeft met het motorrijden, gebruik dit AUB niet..

• FitTiv
  • Laatst online: 23:52
Habana schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:13:
[...]

Inderdaad ook bij een noodstop blijft je gas ook lekker open staan, ja dass slim.
Ik heb al drie motoren tatal los binnen zien komen bij Huisman Motoren door zo'n levergevaarlijk ding,
Als je levens moe bent, slechte vrouw hebt, niet van je zelf en je kinderen houdt, moet je zeker zo'n stukje plastic narigheid kopen.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen weg gedrag en ongeval die hij /zij veroorzaakt, maar zou jij
kunnen leven met het idee dat je net iemands kind hebt doodgereden, omdat je gas open bleef staan.
Neem AUB dit advies van iemand die al 30jaar ervaring heeft met het motorrijden, gebruik dit AUB niet..
Als het maar die goedkope is van 5 euro :9
Nee maak er nu een grapje van, maar je gas blijft niet openstaan hoor. Handje eraf dan gaat je gas gewoon dicht. Verder niet gevaarlijker of minder gevaarlijk dan zonder.. alleen bij kleine maneuvres wil die nog wel eens in de weg zitten. Verwar je het niet met een ander systeem??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FitTiv schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
[...]

Als het maar die goedkope is van 5 euro :9
Nee maak er nu een grapje van, maar je gas blijft niet openstaan hoor. Handje eraf dan gaat je gas gewoon dicht. Verder niet gevaarlijker of minder gevaarlijk dan zonder.. alleen bij kleine maneuvres wil die nog wel eens in de weg zitten. Verwar je het niet met een ander systeem??
Dat is niet helemaal waar. Zonder zo'n ding op je handvat zal het gas altijd dicht gaan als je het los laat. Je hoeft je hand maar 1mm los van het handvat te hebben en je gas gaat dicht. Bij een throttlerocker moet je de gehele hand er af doen of je hand helemaal naar voren doen en het gas compleet dichtdraaien.

Of het allemaal zo enorm gevaarlijk is weet ik niet maar het is zeker zo dat er een gevaar inzit.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Koop een Goldwing, die heeft ook Cruise Control :P

Afgelopen weekend mooi ritje offroad gedaan :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pFC2xbOn-a0]

• komkommer

komkommer

Koffie

Loona35 schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:02:
Koop een Goldwing, die heeft ook Cruise Control :P

Afgelopen weekend mooi ritje offroad gedaan :)

[video]
Normaal doe ik wel mee met die ritjes: YouTube: Hart van Brabant 2010 - YouTube

maar nu heb ik ook een TTR dus moet ik ook maar aan de KNMV-OTR's mee doen.

Makerij Hofman

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Zo morgen vroeg, mijn AVB examen. Vanavond nog even een uurtje gelest en ging voor mijn gevoel weer lekker en gelukkig ook met mijn enkel banden.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

T-Rhidon schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:50:
Zo morgen vroeg, mijn AVB examen. Vanavond nog even een uurtje gelest en ging voor mijn gevoel weer lekker en gelukkig ook met mijn enkel banden.
Heel erg veel succes! Ik dacht "het wel effe te halen". Kom ik op de rijschool mijn medekandidaat tegen die 3 keer gezakt was, en gaat de les 30min voor de AVB ook nogeens hartstikke slecht. Kon me er gelukkig vanaf zetten. Gewoon rustig de tijd nemen, goed luisteren welke proef er van je verwacht wordt (noodstop, gecontroleerde stop of precisiestop niet met elkaar verwarren). Dan gaat het helemaal goed komen. Ik hoop rond het middaguur hier toch wel een positief berichtje van je te verwachten!

20*350ZO45°

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Richard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 06:36:
[...]

Heel erg veel succes! Ik dacht "het wel effe te halen". Kom ik op de rijschool mijn medekandidaat tegen die 3 keer gezakt was, en gaat de les 30min voor de AVB ook nogeens hartstikke slecht. Kon me er gelukkig vanaf zetten. Gewoon rustig de tijd nemen, goed luisteren welke proef er van je verwacht wordt (noodstop, gecontroleerde stop of precisiestop niet met elkaar verwarren). Dan gaat het helemaal goed komen. Ik hoop rond het middaguur hier toch wel een positief berichtje van je te verwachten!
Zeggen ze eigenlijk ook wat ze verwachten bij de proef. Ik heb namelijk nogal eens moeite om de verschillende zaken uit elkaar te houden. Moet ik deze nou met 30, 50 of stapvoets doen... Daarbij heb ik eigenlijk te veel aan mijn hoofd om dat soort dingen te moeten onthouden.

Ik mag volgende week op voor mijn AVB en heb nog 2 lessen ertussen (2x 1,5 uur). Ik heb er eigenlijk een beetje een hard hoofd in. Vorige week was ik optimistisch omdat ik de eisen had doorgelezen en zag dat de oefeningen die ik slecht doe (bochtje en 8) in principe mogen falen en dat je dan alsnog slaagt, maar afgelopen les hebben we vooral gefocust op die oefeningen, na 1,5 uur ben je die echt zat... Na de zoveelste keer ellende met dat domme achtje was ik het zo beu toen ik niet uitkwam dat ik gewoon zo pissig werd en probeerde de motor alsnog door die bocht heen te persen. Daar moest ik behoorlijk "afschuinen", maar het lukte wel :D dat voelde wel als een overwinning :D Instructeur had volgens mij ook zoiets van: "What the...."... Hij zegt ook steeds dat ik het wel kan maar dat ik moeite moet doen.

Volgens mij heeft de instructeur ook het idee dat ik iets in de ICT doe (of dat mijn interesse daar ligt), hij zegt altijd zo mooi: "Je kunt het wel maar die Pentium gooit roet in het eten :+ " Oftewel: "Niet denken maar doen!"

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Widow
[...]

Als ik naar mn rem grijp, gaat mn gas zoiezo dicht, of ik nu zo'n ding heb of niet, dus hoe kan mn gas dan open blijven staan :?

edit: deze zit bij mij op het gas:
Afbeeldingslocatie: http://www.msa-direct.co.uk/ProdImages/scott_crampbuster2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 27-09-2011 08:33 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:02:
[...]

Zeggen ze eigenlijk ook wat ze verwachten bij de proef. Ik heb namelijk nogal eens moeite om de verschillende zaken uit elkaar te houden. Moet ik deze nou met 30, 50 of stapvoets doen... Daarbij heb ik eigenlijk te veel aan mijn hoofd om dat soort dingen te moeten onthouden.

Ik mag volgende week op voor mijn AVB en heb nog 2 lessen ertussen (2x 1,5 uur). Ik heb er eigenlijk een beetje een hard hoofd in. Vorige week was ik optimistisch omdat ik de eisen had doorgelezen en zag dat de oefeningen die ik slecht doe (bochtje en 8) in principe mogen falen en dat je dan alsnog slaagt, maar afgelopen les hebben we vooral gefocust op die oefeningen, na 1,5 uur ben je die echt zat... Na de zoveelste keer ellende met dat domme achtje was ik het zo beu toen ik niet uitkwam dat ik gewoon zo pissig werd en probeerde de motor alsnog door die bocht heen te persen. Daar moest ik behoorlijk "afschuinen", maar het lukte wel :D dat voelde wel als een overwinning :D Instructeur had volgens mij ook zoiets van: "What the...."... Hij zegt ook steeds dat ik het wel kan maar dat ik moeite moet doen.

Volgens mij heeft de instructeur ook het idee dat ik iets in de ICT doe (of dat mijn interesse daar ligt), hij zegt altijd zo mooi: "Je kunt het wel maar die Pentium gooit roet in het eten :+ " Oftewel: "Niet denken maar doen!"
Toen ik op het terrein aankwam heeft mijn instructeur me eventjes apart genomen (we waren met 2 examenkandidaten), hij stelde vragen als: "Wat betekenen die pionnetjes". Kreeg een volledige black-out, en wist niets te benoemen of wat dan ook. Kreeg een hoop tips, hoe ik het beste aan kon komen rijden enz.

Werden op het parcour 2 examens tegelijk gereden. Dus opletten dat je niet tegen de andere motor aanrijdt.

Verder had ik een super flexe examinator. De vertragingsoefening vond hij dat ik te weinig vertraagde, en 'm meer als snelle slalom had genomen. Toen kreeg ik van hem de tip: "Doe 'm maar over, alleen zie het gewoon als 2 verschillende oefeningen, hak 'm alsware in tweeen, heel hard remmen, en dan een slalom er achteraan".

Aanrijsnelheden e.d. moet je echt zelf kennen.

20*350ZO45°

• UTwizard
Was bij mijn AVB in het begin ook het probleem. Teveel nadenken en te weinig durven / doen. In mijn 4e of 5e AVB les ging het knopje opeens om en toen ging het ook heel hard :) Wat voor mezelf heel erg heeft geholpen is -langs- de pion heen kijken en niet -naar- de pion. Zodra ik naar de pion keek beukte ik hem iedere keer omver. Gevalletje van "Als je er niet heen wil, moet je er ook niet naar kijken."

Daarnaast had ik zelf ook altijd wat moeite met afschuinen "Oei ik rij te hard, dan haal ik het niet", vervolgens remde ik af en trok ik de motor weer rechtop, doh. Beetje meer toeren en alles kon opeens een stuk platter :)

Gisteravond mijn semi-laatste les gehad. Les ging super, tot ik een bord D5 compleet over het hoofd zag. Ik stuur naar links met de weg mee en ik hoor de intercom aangaan "Meneer UTwizard, waar gaan we heen?" Op het moment dat ik achter me keek zag ik het bord D5 staan, verplichte rij-richting naar rechts. Bord heb ik totaal niet gezien :( De rij-instructeur gaf aan dat de examinator me niet zou laten zaken op zo'n foutje als de rest van de rit zo goed zou gaan als de les van gisteren. Dat was dan wel goed om te horen :)

Maandagochtend voor het AVD nog even een ritje maken en dan om 09:50 mijn examen. Heb er zin in :)

• Gisae
  • Niet online
[...]
Een noodstop maken en je gas open houden is best lastig, maar makkelijker zonder zo'n ding. Nu draai ik de pols terug voor een noodrem, zonder dat lipje wilde ik nog wel eens de gashendel open zetten met de pols in de neutrale stand, omdat dat minder pijn deed. Dan kan ik dus heel makkelijk remmen met het gas vol open...
Ik heb al drie motoren tatal los binnen zien komen bij Huisman Motoren door zo'n levergevaarlijk ding, omdat het gas open bleef staan.
Waarom bleef het gas dan open staan en waarom zijn ze daardoor gecrashed? Koppeling in = geen aandrijving...
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen weg gedrag en ongeval die hij /zij veroorzaakt, maar zou jij kunnen leven met het idee dat je net iemands kind hebt doodgereden, omdat je gas open bleef staan.
Ah, het 'kind' argument. Het leven van een kind is dus meer waard dan van een volwassene. Wat als dat kind ernstig ziek was, telt het dan ook? En de bestuurder van de motor dan, of zijn/haar bijrijder, tellen die niet? Wat als de oorzaak nou bij een automobilist ligt? Zou je eens kunnen rangschikken welk leven meer waard is? Klinkt cru, is het ook, maar het is zo'n non-argument
Nee, sorry, ik hou het lipje er op. Zonder heb ik na een uur rijden al dermate last van de pols dat rijden niet leuk meer is en mijn concentratie daardoor verslapt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09

_Apache_

For life.

@Gisea: Wellicht een bruikbare tip..
Bij mij hielp een handschoen die veel grip heeft aan de binnenkant van de handpalm. Bij men oude (leer-achtige) handschoenen gleed dit wat makkelijker weg, en kreeg ik sneller last van men polsen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Goede nieuws, heb net mijn AVB gehaald!

Langzame slalom ging niet goed eerste keer pionnetje om, en de 2de keer vond die hem niet goed genoeg ofzo. Kreeg een vervangende opdracht, weg rijden uit het parkeer vak, die lukte ;). Vandaar dat ik het gehaald heb :).

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

T-Rhidon schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:18:
Goede nieuws, heb net mijn AVB gehaald!

Langzame slalom ging niet goed eerste keer pionnetje om, en de 2de keer vond die hem niet goed genoeg ofzo. Kreeg een vervangende opdracht, weg rijden uit het parkeer vak, die lukte ;). Vandaar dat ik het gehaald heb :).
YEAH congratz :) Ik heb mijn AVD planning inmiddels ook binnen WOEI! 8)

20*350ZO45°

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Dank je Richard, succes alvast met je AVD. Ik moet eerst mijn theorie nog maar gaan halen. Gelukkig heb ik de boeken en oefen materiaal al van een mede tweaker overgekocht.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd. Hoe meer motorrijders, hoe meer vreugd! (en minder file :P)

Nu nog de ADV, als je snel bent kun je nog mee met de motor meet ;)

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Dankje Joolee, maar dit jaar komt er nog geen motor denk ik. Dat zal pas na de winter woorden ;), "hopelijk".

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Joolee schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:02:

Nu nog de ADV, als je snel bent kun je nog mee met de motor meet ;)
29 oktober was dat toch? Dat zou moeten lukken.
Moet natuurlijk nog een week wachten op het A-papiertje. Vraag me trouwens af hoe een groot probleem je hebt als je A-papiertje "in aanmaak" is, en je een ongeval krijgt / aangehouden wordt. In principe ben je nog niet in bezit van een A-rijbewijs.

Waarom zijn mijn examens altijd tot 14:55, dan kan ik net niet meer langs het stadskantoor als ik het zou halen :(

Denk dat ik verder niet heel erg welkom ben op de meeting met een 125cc met een top van 90, ik vrees dat ik een erg storende factor ga worden :)

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:21:
[...]

29 oktober was dat toch? Dat zou moeten lukken.
Moet natuurlijk nog een week wachten op het A-papiertje. Vraag me trouwens af hoe een groot probleem je hebt als je A-papiertje "in aanmaak" is, en je een ongeval krijgt / aangehouden wordt. In principe ben je nog niet in bezit van een A-rijbewijs.

Waarom zijn mijn examens altijd tot 14:55, dan kan ik net niet meer langs het stadskantoor als ik het zou halen :(

Denk dat ik verder niet heel erg welkom ben op de meeting met een 125cc met een top van 90, ik vrees dat ik een erg storende factor ga worden :)
zal vanmiddag eens kijken maar volgens mij is het allemaal 60 waar we overheen gaan en misschien een klein stukje 80

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 15:50

Youk

Volvo For Life

Mja, ok, maar hoe hard was je van plan te rijden? :+

Volvo Classic Club Belgium

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik denk inderdaad dat het niet aan mij is besteed :)

Verder is dit ook zeker een probleem:
Vraag me trouwens af hoe een groot probleem je hebt als je A-papiertje "in aanmaak" is, en je een ongeval krijgt / aangehouden wordt. In principe ben je nog niet in bezit van een A-rijbewijs.

20*350ZO45°

• UTwizard
Richard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:21:
[...]

Vraag me trouwens af hoe een groot probleem je hebt als je A-papiertje "in aanmaak" is, en je een ongeval krijgt / aangehouden wordt. In principe ben je nog niet in bezit van een A-rijbewijs.
Ik heb weleens verhalen gehoord van mensen die in die week zijn aangehouden en daardoor een paar maanden lang konden fluiten naar hun rijbewijs. Na de nodige uitleg, verklaringen en boetegeld aan justitie zou je hem uiteindelijk wel gewoon moeten krijgen. Ik zou het er persoonlijk echt niet op wagen, die ene week extra moet wel te doen zijn toch? ;)

Offtopic: Zegt de persoon die van plan is een spoedaanvraag te doen als hij zijn AVD haalt :X

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:46:
[...]

Ik heb weleens verhalen gehoord van mensen die in die week zijn aangehouden en daardoor een paar maanden lang konden fluiten naar hun rijbewijs. Na de nodige uitleg, verklaringen en boetegeld aan justitie zou je hem uiteindelijk wel gewoon moeten krijgen. Ik zou het er persoonlijk echt niet op wagen, die ene week extra moet wel te doen zijn toch? ;)

Offtopic: Zegt de persoon die van plan is een spoedaanvraag te doen als hij zijn AVD haalt :X
beter een spoedaanvraag van €50

dan €500 aan boetes en 3 maanden rijontzegging :Y

• UTwizard
DECOY88 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:13:
[...]

QFT :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:13:
[...]

Hier E36 voor rijbewijs, E33,50 extra voor een spoedje. Stop dat geld liever in de spaarpot.

Maaruh wat moet ik verstaan onder een spoedje, want dat staat natuurlijk weer niet op de website.

Edit: Vond het al op een andere site. Voor 14:00uur besteld is volgende dag afhalen. Op vrijdag wordt het maandag. Donderdag laat afrijden is bij een spoedje nog steeds pas Maandag pas ontvangen :(.

[ Voor 19% gewijzigd door Richard op 27-09-2011 12:57 . Reden: zie edit tags. ]

20*350ZO45°

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:42

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt al minimaal 18 jaar zonder rijbewijs gedaan (ik weet niet hoe oud je bent :P), dus dat weekje kan er oko nog wel bij toch.
Ik zie trouwens dat het de rest van de week prima weer wordt. Ik ga dus de aankomende dagen lekker met de motort naar het werk :*)

[ Voor 34% gewijzigd door -tom-562 op 27-09-2011 13:57 ]

Vaak bu'j te bang!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

-tom-562 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:52:
Je hebt al minimaal 18 jaar zonder rijbewijs gedaan (ik weet niet hoe oud je bent :P), dus dat weekje kan er oko nog wel bij toch.
Ik zie trouwens dat het de rest van de week prima weer wordt. Ik ga dus de aankomende dagen lekker met de motort naar het werk :*)
Ik weet het nog heel goed 12 jaar geleden haalde ik mijn Rijbewijs op Woensdagmiddag, was om 14:45 thuis, dus donderdagochtend een aanvraag gedaan @ gemeente, en HFL37,50 armer. Om 12uur mocht ik 'm van de dame af komen halen.

We zijn nu "maar" 12 jaar verder en opeens moet ie 2x zoveel kosten, en als het een sproetje moet worden kost ie 4x zoveel. Pffffff. En nee, ik heb geen geduld in mijn kont nee!

20*350ZO45°

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 15:50

Youk

Volvo For Life

Weet het ook nog heel goed, op maandag examen geslaagd (auto) en direct naar gemeentehuis. Op dinsdag rijbewijs ophalen en op woensdag vertrokken met de wagen op reis naar Oostenrijk.

Op vrijdag morgend examen geslaagd (motor) in 2003 en net voor de middag het gemeentehuis binnen gestapt. Eventjes zeer vriendelijk naar de dame gelachen (en misschien toch ook een beetje zielig gekeken :+ ) en mocht diezelfde dag rond 14:30 uur al terugkomen. Ik moest diezelfde dag trouwens mijn motor gaan ophalen.

Lang leve de papiertjes die ze nog ter plekke konden maken.

Volvo Classic Club Belgium

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
komkommer schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:13:
[...]

Normaal doe ik wel mee met die ritjes: YouTube: Hart van Brabant 2010 - YouTube

maar nu heb ik ook een TTR dus moet ik ook maar aan de KNMV-OTR's mee doen.
lol die posts gaan hier echt als een gek 8)7
dacht ff te kijken naar reacties. gelijk pagina'tje terug :D

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:52:
Ik snap die haast die men dan ineens heeft ook helemaal niet.

Nog *O* 11 *O* dagen (count 'm!) en dan op naar de Sahara! (sorry, ik ben er een beetje uitgelaten van na een jaar voorbereiding...)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Whow, heb zaterdag voor het eerst motorrijles (2 uur) gehad en kreeg net een belletje van m'n instructeur dat ik donderdag m'n AVB mag gaan doen. Die dag kan ik nog 2 uur oefenen, dat betekent dat ik na 4 uur al m'n avb kan doen, is dit bizar snel of valt dat wel mee?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

A.Kebab schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:28:
Whow, heb zaterdag voor het eerst motorrijles (2 uur) gehad en kreeg net een belletje van m'n instructeur dat ik donderdag m'n AVB mag gaan doen. Die dag kan ik nog 2 uur oefenen, dat betekend dat ik na 4 uur al m'n avb kan doen, is dit bizar snel of valt dat wel mee?
Snelle leerling :+ Ik heb er 7 lessen voor nodig voor ik mezelf capabel genoeg vind om die AVB te doen :)
Schrok er trouwens van wat het examen AVB kost... Het eerste examen zit in het pakket, maar als je het los zou bestellen kost je dat 110 euro :S

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• defusion
  • Niet online
behoorlijk snel ja :)
maar je mag volgensmij zowieso al 2 dingen verkloten (is alweer ff geleden, dus kan me vergissen)

bij mij was het zo dat ik alles foutloos wist te doen voordat ik op ging.

voor beide scholen valt iets te zeggen. de ene kost je simpelweg minder geld, maar echt je motor beheersen doe je dan niet imo. Teveel oefenen bestaat natuurlijk niet, maar ik vond het wel prettig om te weten dat ik het allemaal wel wist. Als je dan ziet, paar reacties terug van iemand die niet eens wist wat de handelingen nou precies allemaal waren, heb ik toch liever dat je wat langer oefent.

Maar best hoge kans op slagen, hoe dan ook.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

defusion schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:02:
behoorlijk snel ja :)
maar je mag volgensmij zowieso al 2 dingen verkloten (is alweer ff geleden, dus kan me vergissen)
Klopt, maar het is beter om het allemaal te kunnen zodat je bij pech inderdaad 2 dingen kunt verkloten. Weten dat je 2 dingen niet kunt maakt het wel riskant (hoewel ik weet dat ik de halve draai en/of 8tje gegarandeerd verknal). Daarbij moet je binnen ieder cluster sowieso 1 oefening goed hebben (dus 2 trage verknallen is zakken).
bij mij was het zo dat ik alles foutloos wist te doen voordat ik op ging.

voor beide scholen valt iets te zeggen. de ene kost je simpelweg minder geld, maar echt je motor beheersen doe je dan niet imo. Teveel oefenen bestaat natuurlijk niet, maar ik vond het wel prettig om te weten dat ik het allemaal wel wist.
Als je dan ziet, paar reacties terug van iemand die niet eens wist wat de handelingen nou precies allemaal waren, heb ik toch liever dat je wat langer oefent.

Maar best hoge kans op slagen, hoe dan ook.
Haha, die "iemand" was ik. Ik heb nou eenmaal een geheugen als zo'n ding met gaatjes ;) Het is ook wel verwarrend, snel is 50 of 30 km! En mag je in sommige gevallen wel "bij"remmen met de achterrem en mag je bijvoorbeeld koppelen. Best vervelend om dat te moeten onthouden, zeker als je nogal eens iets door elkaar gooit.

Maar 4 uur is behoorlijk kort, je zult ze niet uitvoerig gedaan hebben. Kan natuurlijk zijn dat je een natuurtalent bent :P Ik heb er straks ongeveer 10 uur in zitten. Vind het zelf eigenlijk een beetje teveel... In het pakket zit 15 uur, dus ik zou dan nog 5 uur AVD hebben :D Mja, kopen wel bij als het zover is :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 11:39
.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:01:
[...]

Snelle leerling :+ Ik heb er 7 lessen voor nodig voor ik mezelf capabel genoeg vind om die AVB te doen :)
Schrok er trouwens van wat het examen AVB kost... Het eerste examen zit in het pakket, maar als je het los zou bestellen kost je dat 110 euro :S
Prijs van los AVB examen bij de rijschool waar ik les had is 85 euro. Maar ik vind het opzich wel meevallen. 46 euro daarvan gaat naar het CBR en de rest naar de rijschool. Bij mijn AVB examen was het 3 kwartier heenrijden, kwartier voor examen en 3 kwartier terug. Bijna 2 uur.

Als je dan kijkt hoeveel 2 uur les kost, dan valt het heel erg mee!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tankiej schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:10:
[...]

Prijs van los AVB examen bij de rijschool waar ik les had is 85 euro. Maar ik vind het opzich wel meevallen. 46 euro daarvan gaat naar het CBR en de rest naar de rijschool. Bij mijn AVB examen was het 3 kwartier heenrijden, kwartier voor examen en 3 kwartier terug. Bijna 2 uur.

Als je dan kijkt hoeveel 2 uur les kost, dan valt het heel erg mee!
Is ook wel weer zo. Had ik niet eens bij stilgestaan. Die 110 kwam van een willekeurige rijschool, maar dat is dus inderdaad met hun eigen "toeslag". Het is alleen zonde van het geld als je het meerdere keren moet doen (las dat iemand een medeleerling trof die voor de 3de keer op moest). :P Wel leuk is dat ik waarschijnlijk op weg naar de oefen locatie over de snelweg mag :P

• A.Kebab
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:13:
[...]

Is ook wel weer zo. Had ik niet eens bij stilgestaan. Die 110 kwam van een willekeurige rijschool, maar dat is dus inderdaad met hun eigen "toeslag". Het is alleen zonde van het geld als je het meerdere keren moet doen (las dat iemand een medeleerling trof die voor de 3de keer op moest). :P Wel leuk is dat ik waarschijnlijk op weg naar de oefen locatie over de snelweg mag :P
Op de snelweg heb ik ook die eerste les allemaal gedaan. Wellicht omdat ik een paar jaar schakelbrommer heb gereden ofzo. Nouja. Ik zie wel hoe het gaat donderdag :)

E: sorry ik lijk nu ik m'n berichten teruglees een enorme patser! Dat ben ik niet hoor :X

[ Voor 5% gewijzigd door A.Kebab op 27-09-2011 21:46 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
E: sorry ik lijk nu ik m'n berichten teruglees een enorme patser! Dat ben ik niet hoor :X
Nee hoor, is alleen maar mooi meegenomen dat je snel examen kunt doen! En nu ook in 1x halen!

Straks hebben we er weer een motorrijder bij! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 27-09-2011 22:11 ]

Have a wheelie good weekend!

• A.Kebab
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:10:
[...]

Nee hoor, is alleen maar mooi meegenomen dat je snel examen kunt doen! En nu ook in 1x halen!

Straks hebben we er weer een motorrijder bij! 8)
Ja lijkt me erg leuk om eens met een tweakers-meet mee te rijden! Ik ga m'n best doen :)

Verwijderd

is het mischien niet iets om in de start van dit topic de tweakerID, motor en foto van betreffende motor te zetten?
of is dat soms niet meer mogelijk?

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:44:
is het mischien niet iets om in de start van dit topic de tweakerID, motor en foto van betreffende motor te zetten?
of is dat soms niet meer mogelijk?
Dat is er toch al, wordt alleen niet onderhouden ;)

• A.Kebab
  • Niet online
Ik kan wel een simpel databaseje met plaatjesupload in elkaar draaien. Dan hebben we na een jaar ook niet nog maar 2 werkende plaatjes over :).

Die moet dan trouwens wel door de users onderhouden worden. Voor onderhouden heb ik geen tijd (/zin O-) )

[ Voor 27% gewijzigd door A.Kebab op 27-09-2011 23:05 ]

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:13:
[...]

Haha, die snelweg ben je waarschijnlijk snel zat :') Moet er al bij elke AVB les overheen en ben geen fan, te saai, winderig en alleen maar rechtdoor, maak liever een paar leuke bochtjes binnendoor :) Succes in ieder geval, ik mag de 18e op.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook gewoon iemand (of meerdere mensen) aan de firstpost toevoegen die het wel wil onderhouden. Dan hoef je alleen die persoon een pm te sturen en als plaatjes opgeslagen worden in de tweakers gallery moet het ook wel blijven werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
A.Kebab schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:28:
Whow, heb zaterdag voor het eerst motorrijles (2 uur) gehad en kreeg net een belletje van m'n instructeur dat ik donderdag m'n AVB mag gaan doen. Die dag kan ik nog 2 uur oefenen, dat betekent dat ik na 4 uur al m'n avb kan doen, is dit bizar snel of valt dat wel mee?
Ik vond het verschil in kwaliteit bij mijn AVB examen echt erg. 3 rijscholen tegelijkertijd waaronder m'n maatje en ik. 6 man totaal dus. 3 man gezakt, 3 man geslaagd waarvan wij er 2 waren.

Die andere lui bakten er echt he-le-maal niets van. Eentje ging zelfs ongeveer op z'n bek bij de uitwijkmaneuvre en dan echt gewoon omdat hij geen benul had van wat ie aan het doen was (dat konden wij zelfs al zien aan de manier waarop hij stuurde).

Nu hoeft het natuurlijk niet altijd zo te zijn maar het viel me toen dus gigantisch op hoe snel sommige instructeurs mensen zo'n examen induwen. Wil natuurlijk niets over jou zeggen natuurlijk.
Ik geloof dat ik AVB had na 6 lessen van 2 uur... maar dat was dan ook 99% zeker halen.

Sowieso is mijn instructeur ook wel erg grondig. 11 oktober mag ik op voor m'n wegexamen en we zijn inmiddels al heel wat lesjes verder. Niet omdat het kut gaat maar omdat hij gewoon echt heel grondig is :) (Ik les overigens in IJsselstein bij een instructeur die me is aangeraden door iemand omdat ik ook niet zozeer snel mijn rijbewijs wil maar het echt tot in de puntjes wil beheersen. Ben nogal perfectionist in dat soort zaken).

UNOX: The worst operating system

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:52:
[...]

Ik snap die haast die men dan ineens heeft ook helemaal niet.

Nog *O* 11 *O* dagen (count 'm!) en dan op naar de Sahara! (sorry, ik ben er een beetje uitgelaten van na een jaar voorbereiding...)
Wow gaaf man! Dat is wel ineens snel zeg!

Ik vind dat jullie het leuk doen als team en ik zal zeker de site in de gaten blijven houden!

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:51:
[...]

Wow gaaf man! Dat is wel ineens snel zeg!

Ik vind dat jullie het leuk doen als team en ik zal zeker de site in de gaten blijven houden!
Doe dat! Ik kan me nog maar nauwelijks voorstellen dat ik straks op Heilige Grond sta (Lac Rose) ;)
Ik ben benieuwd wat we meekrijgen van de Heroes Legend. Die start nl op dezelfde dag. Lijkt me wel leuk om een paar van die mannen te ontmoeten onderweg.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:49:
[...]

Doe dat! Ik kan me nog maar nauwelijks voorstellen dat ik straks op Heilige Grond sta (Lac Rose) ;)
Ik ben benieuwd wat we meekrijgen van de Heroes Legend. Die start nl op dezelfde dag. Lijkt me wel leuk om een paar van die mannen te ontmoeten onderweg.
Ik heb in mijn hoofd dat die dit jaar niet starten.

Makerij Hofman

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41
Korvaag schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:55:
[...]

Ik vond het verschil in kwaliteit bij mijn AVB examen echt erg. 3 rijscholen tegelijkertijd waaronder m'n maatje en ik. 6 man totaal dus. 3 man gezakt, 3 man geslaagd waarvan wij er 2 waren.

Die andere lui bakten er echt he-le-maal niets van. Eentje ging zelfs ongeveer op z'n bek bij de uitwijkmaneuvre en dan echt gewoon omdat hij geen benul had van wat ie aan het doen was (dat konden wij zelfs al zien aan de manier waarop hij stuurde).

Nu hoeft het natuurlijk niet altijd zo te zijn maar het viel me toen dus gigantisch op hoe snel sommige instructeurs mensen zo'n examen induwen. Wil natuurlijk niets over jou zeggen natuurlijk.
Ik geloof dat ik AVB had na 6 lessen van 2 uur... maar dat was dan ook 99% zeker halen.

Sowieso is mijn instructeur ook wel erg grondig. 11 oktober mag ik op voor m'n wegexamen en we zijn inmiddels al heel wat lesjes verder. Niet omdat het kut gaat maar omdat hij gewoon echt heel grondig is :) (Ik les overigens in IJsselstein bij een instructeur die me is aangeraden door iemand omdat ik ook niet zozeer snel mijn rijbewijs wil maar het echt tot in de puntjes wil beheersen. Ben nogal perfectionist in dat soort zaken).
Het verschil is zeker supergroot tussen rijscholen. Op een zaterdag verscheen op ons oefenterreintje ook ineens een andere instructeur (die niet goed bekend staat) met leerling die begon te oefenen op de door onze instructeur uitgezette oefeningen en zelfs als beginners konden wij als leerlingen zien dat die jongen er helemaal niets van bakte. Het werd pas echt droevig toen een korte aanwijzing van onze instructeur in tegenstelling tot zijn eigen instructeur wel het beoogde effect had :X

Overigens zeggen weinig lessen niets over de kwaliteit. Mijn neefjes hebben bij dezelfde instructeur gelest als ik en die mochten ook vrijwel meteen op naar het examen. Kwestie van goed inschatten. Rijschool heeft een hoog percentage van slagen bij eerste poging.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rukapul schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:56:
[...]

Het verschil is zeker supergroot tussen rijscholen. Op een zaterdag verscheen op ons oefenterreintje ook ineens een andere instructeur (die niet goed bekend staat) met leerling die begon te oefenen op de door onze instructeur uitgezette oefeningen en zelfs als beginners konden wij als leerlingen zien dat die jongen er helemaal niets van bakte. Het werd pas echt droevig toen een korte aanwijzing van onze instructeur in tegenstelling tot zijn eigen instructeur wel het beoogde effect had :X

Overigens zeggen weinig lessen niets over de kwaliteit. Mijn neefjes hebben bij dezelfde instructeur gelest als ik en die mochten ook vrijwel meteen op naar het examen. Kwestie van goed inschatten. Rijschool heeft een hoog percentage van slagen bij eerste poging.
Het ligt ook een beetje aan de persoon die lest natuurlijk. Ik was een keer op pad met een knul die pas 2 lessen had gehad (2x 1,5 uur) en na de les al zijn bevestiging voor zijn AVB kreeg :S Tijdens de les bakte hij er niet heel veel van en hij had een deel van de oefeningen niet eens gehad... Waarschijnlijk was het zelf een optimist :D Ik had zoiets van: "de instructeur mag schatten of ik er klaar voor ben" :) Vervolgens kwamen ze er mee dat ik deze week al zou kunnen, dat heb ik geweigerd omdat ik er zelf geen goed gevoel bij heb, maar gegarandeerd dat anderen dan zoiets hebben van "OKE!".

Nu nog 2x 1,5 uur om te oefenen, kan ik even alle oefeningen doorlopen (we hadden de "wandel" oefening nog niet eens geoefend) en dan heb ik er waarschijnlijk een beter gevoel bij.

Zat afgelopen week wat instructie filmpjes te kijken en viel me op dat je toch behoorlijk kunt zwiepen en hangen met je motor. Ik ben daar op de een of andere manier gewoon veel te schijterig voor... :-(

• DECOY88
(overleden)
.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:08:
[...]

Het ligt ook een beetje aan de persoon die lest natuurlijk. Ik was een keer op pad met een knul die pas 2 lessen had gehad (2x 1,5 uur) en na de les al zijn bevestiging voor zijn AVB kreeg :S Tijdens de les bakte hij er niet heel veel van en hij had een deel van de oefeningen niet eens gehad... Waarschijnlijk was het zelf een optimist :D Ik had zoiets van: "de instructeur mag schatten of ik er klaar voor ben" :) Vervolgens kwamen ze er mee dat ik deze week al zou kunnen, dat heb ik geweigerd omdat ik er zelf geen goed gevoel bij heb, maar gegarandeerd dat anderen dan zoiets hebben van "OKE!".

Nu nog 2x 1,5 uur om te oefenen, kan ik even alle oefeningen doorlopen (we hadden de "wandel" oefening nog niet eens geoefend) en dan heb ik er waarschijnlijk een beter gevoel bij.

Zat afgelopen week wat instructie filmpjes te kijken en viel me op dat je toch behoorlijk kunt zwiepen en hangen met je motor. Ik ben daar op de een of andere manier gewoon veel te schijterig voor... :-(
groot terrein waar je oefen? ik had als opwarmertje voor me avb. cirkel rijden van 15M doorsnee en dan steeds krapper de bocht inleggen totdat je rondjes van 2-3 meter maakt. _/-\o_ dan hoef je geen moeite voor de halve draai meer te doen. en als je hetzelfde met de 8 doet. gewoon beginnen met een ruime 8 en steeds krapper sturen dan heb je het gevoel van hoever je kan :Y

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
En daarom moet je juist veel lessen hebben ;) Dat gevoel en die durf moet je jezelf aanleren. Ik kan nu zeggen dat ik een motor aardig plat durf te gooien tot aan de stepjes op het asfalt. Dat durfde ik de eerst lessen echt nog niet :P. Betekent niet dat je niet kan rijden zonder het platgooien. Betekent wel dat je meer hebt geleerd dan alleen de standaard zaken.

UNOX: The worst operating system

• Widow
[...]
Komt vanzelf, zeker als je een eigen motor hebt, want die rijden vaak toch wat lekkerder dan die lesmotoren. Dingen als countersteering, tijdens het lessen komt er in 1x zoveel op je af dat je dat niet in 1x door hebt. Ik heb mn roze pasje net iets langer dan anderhalf jaar en afgelopen weekend was ik nog lekker met mn maten aan het KDen bij afritten en toeritten naar de snelweg :P maak je niet druk, het komt vanzelf!

Trouwens wazig verhaal over een van die jongens waar ik zaterdag mee reed. Zn ex heeft hem achterna gezeten terwijl ze dronken in de auto zat, en hij gewoon nuchter op de motor zat (R1 uit '99 die net helemaal getuned en gerepareerd was). Op een gegeven moment moest ie remmen voor een drempel, en toen remde zn ex zijn motor van achteren met de auto 8)7 motor helemaal kapot, hij is er vanaf gekomen met wat schrammen.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korvaag schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:16:
En daarom moet je juist veel lessen hebben ;) Dat gevoel en die durf moet je jezelf aanleren. Ik kan nu zeggen dat ik een motor aardig plat durf te gooien tot aan de stepjes op het asfalt. Dat durfde ik de eerst lessen echt nog niet :P. Betekent niet dat je niet kan rijden zonder het platgooien. Betekent wel dat je meer hebt geleerd dan alleen de standaard zaken.
Een van de vorige lessen heb ik dat inderdaad gedaan :) Hielp best wel :) Ga dat de volgende les ook eens proberen :) Vreemd is overigens dat de halve draai niet altijd lukt, maar als ik die moet doen voor het achtje het wel weer lukt :F Best frustrerend soms.
DECOY88 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:15:
[...]

groot terrein waar je oefen? ik had als opwarmertje voor me avb. cirkel rijden van 15M doorsnee en dan steeds krapper de bocht inleggen totdat je rondjes van 2-3 meter maakt. _/-\o_ dan hoef je geen moeite voor de halve draai meer te doen. en als je hetzelfde met de 8 doet. gewoon beginnen met een ruime 8 en steeds krapper sturen dan heb je het gevoel van hoever je kan :Y
Ik kan hem ook vrij plat leggen, echter blijf ik er dan niet meer opzitten :+ Dat is me al 2x gelukt :P

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:20:
[...]

Komt vanzelf, zeker als je een eigen motor hebt, want die rijden vaak toch wat lekkerder dan die lesmotoren. Dingen als countersteering, tijdens het lessen komt er in 1x zoveel op je af dat je dat niet in 1x door hebt. Ik heb mn roze pasje net iets langer dan anderhalf jaar en afgelopen weekend was ik nog lekker met mn maten aan het KDen bij afritten en toeritten naar de snelweg :P maak je niet druk, het komt vanzelf!

Trouwens wazig verhaal over een van die jongens waar ik zaterdag mee reed. Zn ex heeft hem achterna gezeten terwijl ze dronken in de auto zat, en hij gewoon nuchter op de motor zat (R1 uit '99 die net helemaal getuned en gerepareerd was). Op een gegeven moment moest ie remmen voor een drempel, en toen remde zn ex zijn motor van achteren met de auto 8)7 motor helemaal kapot, hij is er vanaf gekomen met wat schrammen.
altijd mooi een snelle motor en niet kunnen wegkomen van een gestoorde koekblikker _O- drempels kan je behoorlijk hard nemen met iedere motor als je even op je stepjes gaat staan. dan zit je met het koekblik het dak in te deuken _O-

en dat geld voor de hele omgeving. met de motor kan veel heel veel _/-\o_

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

Het ligt ook een beetje aan de persoon die lest natuurlijk. Ik was een keer op pad met een knul die pas 2 lessen had gehad (2x 1,5 uur) en na de les al zijn bevestiging voor zijn AVB kreeg
Opzich is niets mis om "naar een datum toe te werken". Tijdens mijn intake ging alles na 1x uitleg meteen goed, uitgezonderd achtjes (af en toe een voetje aan de grond) en de langzame slalom. De vertragingsoefening hadden we niet gedaan.

Hier kreeg ik uiteindelijk een voorstel van 3 lessen voor, die werden meteen ingepland (iedere week 1, met aansluitend het examen).

Dat is nu ook met het AVD gedaan. Datum is al bekend, en 5 lesuren staan ook ingeroosterd. Vanaf 14 Oktober weer starten.

20*350ZO45°

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:24:
[...]

altijd mooi een snelle motor en niet kunnen wegkomen van een gestoorde koekblikker _O- drempels kan je behoorlijk hard nemen met iedere motor als je even op je stepjes gaat staan. dan zit je met het koekblik het dak in te deuken _O-

en dat geld voor de hele omgeving. met de motor kan veel heel veel _/-\o_
Idd, zelfs met m'n volledig gare achtervering kon ik staand met 50km/u over een weg met drempels waar een auto met geen 20km/u over mocht (beetje WTF-geval gezien het een 50km/u weg is, vast HA pesten - Wenckebachweg :P ), nu kan ik er zittend over als ik dat zou willen en wil niet weten hoe snel ik staand zou kunnen, ruim snel genoeg voor staandehouding iig vermoed ik :P

Zeker als het op drempels aankomt kan een motor altijd sneller dan een personenauto.

Oslik blyat! Oslik!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Tijdens die proefrit met de XT1200Z speciaal een stuk met massa's drempels zitten doen. Vette lol, tegen 70 over drempels die voor 50 gemaakt zijn :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Gisae
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:20:
Zeker als het op drempels aankomt kan een motor altijd sneller dan een personenauto.
Dat zou ik zo nog niet zeggen. Met mijn 206 kan ik genadeloos hard over drempels, met dezelfde snelheid met de vfr gaat die vol door zijn veerweg en vlieg ik zowat.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Widow
Gisae schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:42:
[...]

Dat zou ik zo nog niet zeggen. Met mijn 206 kan ik genadeloos hard over drempels, met dezelfde snelheid met de vfr gaat die vol door zijn veerweg en vlieg ik zowat.
Hehe ik had hetzelfde met mn 106, dat ding was de drempelkoning van de buurt. Met 90 over drempels waar je eigenlijk 30 mocht. En dat hoef ik idd niet met mn VFR te proberen :+ dan vlieg ik zelf.

Maar zoiezo een wazig verhaal wat er nou gebeurt is met zn motor 8)7

• DECOY88
(overleden)
maar zitten jullie dan of staan jullie? kan met 140 (~topsnelheid dat lang uitte houden is zonder draaikolk in me tank)
over de drempels. en zelfs bruggen waar je met de auto met 5 overheen kruipt kan ik met 80km/u 30 meter verderop.(klotebrug bij Ransdorp en die naam heeft hij niet voor niks :X )

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09
DinX schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:36:
Tijdens die proefrit met de XT1200Z speciaal een stuk met massa's drempels zitten doen. Vette lol, tegen 70 over drempels die voor 50 gemaakt zijn :+
Als je zin hebt, kun je iets meer vertellen over de nieuwe Super Tenere? In vergelijk met de GS bijv..
Alleen als je zin hebt hoor, maar ik vind rij-impressies van normale mensen altijd wat leuker als dat geleuter in tijdschriften :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:42

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:31:
maar zitten jullie dan of staan jullie? kan met 140 (~topsnelheid dat lang uitte houden is zonder draaikolk in me tank)
over de drempels. en zelfs bruggen waar je met de auto met 5 overheen kruipt kan ik met 80km/u 30 meter verderop.(klotebrug bij Ransdorp en die naam heeft hij niet voor niks :X )
Hoogste snelheid die ik met m'n motor heb gereden over een drempel is 70 km/h, met m'n GSX :P wel staand uiteraard. Ik ging wel airborne en motor schoot meteen richting toerenbegrenzer om daarna met een piepende achterband en een rubberspoor weer te landen :P was best spannend _O-

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:45:
[...]

Hoogste snelheid die ik met m'n motor heb gereden over een drempel is 70 km/h, met m'n GSX :P wel staand uiteraard. Ik ging wel airborne en motor schoot meteen richting toerenbegrenzer om daarna met een piepende achterband en een rubberspoor weer te landen :P was best spannend _O-
doe het er tegenwoordig om _O- en met me gs500 ging ik ook al tegen de 140 over de drempels op de amsteldijk enz. _O-

tegenwoordig is het gewoon springen d:)b

• M14
  • Laatst online: 30-01 00:16

M14

-tom-562 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:45:
[...]

Hard over een drempel gaan is niet erg, maar het gas open houden kan wel gevaarlijk zijn. Door een dergelijke fout is er een rijder op Cadwell park er heel hard vanaf gegaan.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M gaat de aanmaakblokjes voor het kampvuur even zoeken :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:23:
* DECOY88 gaat de aanmaakblokjes voor het kampvuur even zoeken :o
even een doek in je tank dopen :Y

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:26:
[...]

Hard over een drempel gaan is niet erg, maar het gas open houden kan wel gevaarlijk zijn. Door een dergelijke fout is er een rijder op Cadwell park er heel hard vanaf gegaan.
wheely zonder koppeling >:)

• Widow
DECOY88 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:31:
Normaal zit ik, en staand kan ik wel wat harder over drempels maar alsnog heb ik vrij harde vering op mn motor zitten. Liever rustig over drempels en hard door de bocht dan andersom, die VFR is niet gemaakt voor springen. Ik ben 1x met beide wielen losgekomen ergens bij een klotebrug naast Amsterdam ergens, wat een cholerading was dat...nee, springen doe ik liever op een CRF250 van een maat :P

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 28-09-2011 18:42 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

M14 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:26:
[...]

Dan noem je ook gelijk een circuit. Ik kan wel raden waar dat gebeurd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mundomoto.esp.br/wp-content/uploads/2010/09/jonny-rea.jpg

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:41:
[...]

Normaal zit ik, en staand kan ik wel wat harder over drempels maar alsnog heb ik vrij harde vering op mn motor zitten. Liever rustig over drempels en hard door de bocht dan andersom, die VFR is niet gemaakt voor springen. Ik ben 1x met beide wielen losgekomen ergens bij een klotebrug naast Amsterdam ergens, wat een cholerading was dat...nee, springen doe ik liever op een CRF250 van een maat :P
je kent dus ook al de klotebrug van Ransdorp.

[ Voor 64% gewijzigd door DECOY88 op 28-09-2011 19:09 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:07:
[...]
Ik heb in mijn hoofd dat die dit jaar niet starten.
Toch wel. Alleen had ik in mijn hoofd dat ze wat later zouden finishen, maar het is na 14 dagen alweer voorbij. Ik kan me nog herinneren dat ik aan de organisator van onze toch mailde dat we op dezelfde dag aan zouden komen bij Lac Rose. Dat bleek uiteindelijk een dag later te zijn, maar nu zie ik dat ze op 14 oktober alweer klaar zijn.

Maar er was idd halverwege dit jaar sprake van het niet doorgaan. Ik geloof dat het met de veiligheid te maken had. Dat heeft op ons weer geen betrekking, want wij rijden (onder pliesiebegeleiding) door Mauretanië. Dat wordt een soort strandrace zeg maar, langs de kustlijn. Er is voor die tocht gewoon geen tijd om uitgebreid door de woestijn te trekken. Dat moeten we dus doen in Marokko en de Westelijke Sahara.

Als we tijd over hebben, heb ik een mooie route gevonden tussen Assa en Esmara als alternatief voor de 'officiele' route (Tafraout, Tan-Tan, El Ayoun) die meteen al naar de kust trekt. Dan rij je steeds maar op rechte wegen. Niet leuk. Ik heb die route uit een boek van Chris Scott, en je kunt er 2 dagen over doen. Lijkt me veel leuker. Zitten stukken van oude Dakar etappes in, dus dat klinkt iig veel spannender.

Pagina: 1 ... 297 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.