Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 296 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.984 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 02:17

martjah

Appel

Joolee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:57:
[...]

Fijn om te horen. Mijn achterrem blijft hangen als ik hem wil gebruiken :P Waarschijnlijk roestig doordat er water ingekomen is oid.

Was wel erg gênant de eerste keer, ik moest remmen voor een flitser, i.p.v. alleen afremmen tot 45/50km/h kwam ik helemaal tot stilstand toen de rem bleef hangen. Omdat ik niet doorhad wat het probleem was heb ik hem maar met koppeling in naar de rand van de weg gestept zodat achteropkomend verkeer weer door kon rijden |:(
Dan zou ik eerder een keer je remklauw open trekken en er nieuwe rubbers/stofringen inzetten (een revisieset)
Door roest blijft een schijfrem niet hangen, wel door rubbers die naar de **** zijn

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Joolee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:57:
[...]Was wel erg gênant de eerste keer, ik moest remmen voor een flitser, i.p.v. alleen afremmen tot 45/50km/h kwam ik helemaal tot stilstand toen de rem bleef hangen. Omdat ik niet doorhad wat het probleem was heb ik hem maar met koppeling in naar de rand van de weg gestept zodat achteropkomend verkeer weer door kon rijden |:(
Een vastgelopen achterrem ga je ook met ontkoppelen niet helpen natuurlijk
GBTW schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:47:
En AVB binnen :).
ik had:
Lopen met motorfiets, goed.
Langzame slalom, 1e keer 1 pion, 2e keer 2 pionnen dus fout.
Uitwijk,goed.
Precisie stop. 1e keer fout was niet gelijkmatig, 2e keer fout, was wel gelijkmatig maar kwam meter te vroeg uit :|.
Noodstop, goed,
Snelle slalom, goed.
Halve draai, goed.

en dus geslaagd :).
Congratz! Uiteindelijk toch nog op het nippertje.

20*350ZO45°

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 16:37
Marc Rademaker schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:44:
[...]

Nee nog niet! Wordt vandaag voor een PR2 opgelegd. Achter kan nog even mee, dus die mag nog even blijven zitten. Je moet sowieso de eerste 100km rustig rijden, dan zweet de band nog bepaalde rotzooi uit, zo heb ik gehoord. En de banden moet je warm rijden, eigenlijk zoals elke band, maar bij deze schijnt dat ook aardig uit te maken. Ben zelf wel benieuwd, want mijn huidige band is echt op, dus het verschil zou groot moeten zijn.
Idd de eerste 100km zal ik rustig aan doen. Ik leek wel een slak vanochtend in die bochtjes, want ik heb geen idee hoe ver ik kan gaan. Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik nieuwe banden laat monteren. Na het ritje naar huis (20km) kon ik al wel voelen dat de banden warm waren geworden.
Jelte schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:45:
Bijna 2e setje Pilot Road 2 op bij mij. Volgende maand nieuw setje en misschien zelfs de Pilot Road 3. Alhoewel ik over de 2 niets te klagen heb, sterker zelfs. Een heerlijke band die me nog geen enkele keer heeft laten glijden. Ook niet bij regen in de kou (geen sneeuw/ijzel).
Dank voor deze bevestiging! Ik heb zelf ook na zitten denken over de PR3, maar ik hoorde ook goede verhalen over de PR2 en de PR3 vind ik toch wel een stuk lelijker dan zijn voorganger. Dus toch maar voor de laatste gekozen, scheelt ook nog weer een paar tientjes.

system setup

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Richard schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:20:
[...]

Een vastgelopen achterrem ga je ook met ontkoppelen niet helpen natuurlijk
Ah, ja, tuurlijk. Dat was de procedure voor als hij niet wil optrekken :'( Op dat moment was vol gas en voorzichtig met koppeling naar de rand van de weg brengen natuurlijk de keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 21-09-2011 13:31 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Markicks schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:28:
[...]

Idd de eerste 100km zal ik rustig aan doen. Ik leek wel een slak vanochtend in die bochtjes, want ik heb geen idee hoe ver ik kan gaan. Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik nieuwe banden laat monteren. Na het ritje naar huis (20km) kon ik al wel voelen dat de banden warm waren geworden.

[...]

Dank voor deze bevestiging! Ik heb zelf ook na zitten denken over de PR3, maar ik hoorde ook goede verhalen over de PR2 en de PR3 vind ik toch wel een stuk lelijker dan zijn voorganger. Dus toch maar voor de laatste gekozen, scheelt ook nog weer een paar tientjes.
het is beroerd maar waar. mijn banden worden per 2 verwisseld :'( niet meer overdwars de rotonde over met me lesfiets _/-\o_ en toevallig de instructeur kwijt _O- en de band kwam met een golvend schaamrandje terug _/-\o_ alleen achter was vervangen en dus glad. en als je hem dan plat de bocht in trapte met het gas vol open _/-\o_

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:08:
[...]

Bij filerijden heb ik genoeg aan de koppeling? Ik gebruik de achterrem met name om u-bochtjes te maken :)
op de koppeling alleen kan wel, maar ik vind het makkelijker om met de achterrem de motor recht te houden, anders stuur je teveel met je gewicht.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het gaat aankomend weekend echt schandalig mooi weer worden! Ik verwacht zondagavond/maandag wel mooie verslagen van motortourtochten :)

Morgen weer AVB les en Maandag Examen, dus dat kom wel goed uit. Vorige week na de vertragingsoefening wilde ik de bocht indraaien in zijn 2e versnelling, en toen sloeg de bliksem zo hard ergens in de buurt in, dat ik haast naast mijn motor stond :P

Verder is runkeeper een echte aanrader. Is een GPS logger voor o.a.d iPhone om routes te loggen tijdens het trimmen, roeien, fietsen, mountainbiken, maar werkt verschrikkelijk goed op de motor.

Zo blijk ik tijdens mijn AVB les gewoon 10KM te rijden op het parkeerterrein:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/AVB.png

Lijkt eerder een kleurplaat van mijn dochter :P

20*350ZO45°

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand nog ervaringen met druppelladers? Ik kwam bijna overal de Optimate 3+ tegen maar die is redelijk prijzig :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Bergie
  • Laatst online: 12:35

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat is prijzig? Ik heb een Optimate 4 en die heb ik volgens mij voor 5 of 6 tientjes gekocht.

Je hebt ze ook wel goedkoper en die zullen het ook prima doen met de meeste accu's maar de Optimate is (vermoed ik) beter met accu's die lang ontladen zijn geweest etc.

Yamaha MT-09

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:10:
Iemand nog ervaringen met druppelladers? Ik kwam bijna overal de Optimate 3+ tegen maar die is redelijk prijzig :)
optimate heeft een snoertje met een stekkertje. voor accu>naar buiten. zodat je niet iedere keer je zadel hoeft los te halen d:)b

@richard. leg hem binnen op tafel neer en kijk hoeveel km je telefoon aflegd terwijl hij stilligt _O-

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 22-09-2011 17:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blegh, ondanks mooie weer "geniale" dag vandaag:

Ivm spier/zenuwgedoe in m'n kont zet ik tijdelijk de K75 niet op middenbok maar zijstandaard. En dat heb ik geweten...

- op m'n werk blijkbaar de standaard niet goed uitgeklapt. Zal wel weer koppelingshendel ingeknepen hebben oid. Gevolg: 285kg aan motor + bepakking omgedonderd :X

Wel weer overeind gekregen, maar spieren in kwestie waardeerden de actie niet echt :/

- op Schiphol eea aan m'n schoonmoeder moeten bezorgen. Bij het wegrijden erg grondig op zijstandaard gelet. Helaas iets minder gelet op zwaar kettingslot die ik nog om voorwiel had liggen |:( Gelukkig wiel en remmen OK en slechts cosmetische schade aan slot. Dan nog :(

Oslik blyat! Oslik!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 23:51
:S Lekker bezig, heb je geen remindertje aan je sleutels zitten als je je slot erop zet?

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dion_b schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:50:

Ivm spier/zenuwgedoe in m'n kont zet ik tijdelijk de K75 niet op middenbok maar zijstandaard. En dat heb ik geweten...

- op m'n werk blijkbaar de standaard niet goed uitgeklapt. Zal wel weer koppelingshendel ingeknepen hebben oid. Gevolg: 285kg aan motor + bepakking omgedonderd :X

Wel weer overeind gekregen, maar spieren in kwestie waardeerden de actie niet echt :/

- op Schiphol eea aan m'n schoonmoeder moeten bezorgen. Bij het wegrijden erg grondig op zijstandaard gelet. Helaas iets minder gelet op zwaar kettingslot die ik nog om voorwiel had liggen |:( Gelukkig wiel en remmen OK en slechts cosmetische schade aan slot. Dan nog :(
Niet dat dat onderste punt er iets te maken heeft maar het klinkt altijd leuk :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheJVH schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:12:
:S Lekker bezig, heb je geen remindertje aan je sleutels zitten als je je slot erop zet?
Nope, normaliter gaat het helemaal goed. Probleem is dat m'n 'ritueel' met middenbok is, als ik ritueel niet volg gaat het fout...

Kreeg trouwens ook gelijk van bijstander die te hulp schoot (niet nodig, wel vriendelijk :) ) tip om koordje eraan te hangen. Denk dat nieuw ritueel beter is, ik ben in staat plaat voor m'n kop te negeren als ik er niet aan denk :P

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

* _Apache_ voegt zich samen met Dion bij de club..

Vandaag mijn FZS omgelazerd, de schade die ik al had - je raadt het al, een omvalpartij - is hetzelfde. Heb hem maar gewoon in de gezamelijke berging geparkeerd (binnen). Heb even geen andere plek om hem te plaatsen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

dion_b schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:50:

Daar ben je echt niet de enige mee hoor. Ik zet hem bij mijn huis voor nooit op slot (omdat hij er nooit langer dan 5 minuten staat) en de ene keer dat ik hem wel op slot zet rijd ik rustig achteruit KRAK. Daar ging mijn carbon voorspatbord... :/

No signature required.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Join the club wat dat betreft, ik heb de mijne al een keer laten omdonderen toen iemand in mn motorstalling opeens fietsen begon te parkeren en ik tijdens het afstappen achter een fiets bleef haken. Die fiets eindigde toen in de tuin van de buren, zo boos was ik. Later nog een keer, ik heb geen idee wat er toen misging, ik haal em net uit de stalling en wil hem in de voortuin neerzetten voor een avondje KDen met een vriend, flikkert ie spontaan om in de bosjes :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Blijkbaar geen beste dag voor motorrijders. Heb hier zelf niet lang geleden ook gepost, iets met een schrijfremslot midden in een drukke stad, dus ik voel met jullie mee :(

Fiets heeft afgelopen 2 dagen een beurtje + nieuw voorwiel gehad. Morgenochtend ophalen en hopelijk van t weekend genieten van het mooie weer. De rest van de week is het oktoberfest en heb ik weinig aan het mooie weer in Nederland...

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 22-09-2011 20:04 ]

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Net ff nieuwe remblokken gescoord voor de Duc.
Originele Brembo blokken moesten 120 euro per stuk kosten (moet er uiteraard 2 hebben).
Ze hadden ook Lucas blokken voor 48 euro per stuk.

Was niet zo'n moeilijke keuze :')

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 02:17

martjah

Appel

Ik bestel ze altijd op motorremschijf.nl

werken ook hartstikke goed :)

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Vandaag word ik zowat van mn sokken gereden door een auto die met 5 km/h vanuit een woonerf een 50 km/h weg oprijd. Ik stevig in de remmen, toeter een keer, kijkt de vrouw op de bijrijderszit direct achterom. Ik ga ernaast rijden en ja hoor, ouders met klein kind. Die denken alleen maar aan hun eigen kind en ze hebben uiteraard nooit enig idee wat ze fout hebben gedaan. En ik maar rustig moeten blijven.... tssk om gek van te worden.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 00:16

M14

Daar wen je vanzelf aan ;) .... Gemiddeld genomen word ik zo 1x per dag bijna van mn motor gereden, eigelijk altijd wanneer ik rustig rij. Al verschillende keren meegemaakt dat ik op een rotonde reed en er zomaar iemand voor mn neus de rotonde opduikt.... Het houd je scherp ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheNameless schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:09:
Net ff nieuwe remblokken gescoord voor de Duc.
Originele Brembo blokken moesten 120 euro per stuk kosten (moet er uiteraard 2 hebben).
Ze hadden ook Lucas blokken voor 48 euro per stuk.

Was niet zo'n moeilijke keuze :')
Huh, 48? De gesinterde blokken van lucas zouden maar 39 moeten kosten. Welk type heb je?

No signature required.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

M3rcury schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:10:
[...]

Huh, 48? De gesinterde blokken van lucas zouden maar 39 moeten kosten. Welk type heb je?
Uhm de SV 721

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• DECOY88
(overleden)
siggy schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:00:
Vandaag word ik zowat van mn sokken gereden door een auto die met 5 km/h vanuit een woonerf een 50 km/h weg oprijd. Ik stevig in de remmen, toeter een keer, kijkt de vrouw op de bijrijderszit direct achterom. Ik ga ernaast rijden en ja hoor, ouders met klein kind. Die denken alleen maar aan hun eigen kind en ze hebben uiteraard nooit enig idee wat ze fout hebben gedaan. En ik maar rustig moeten blijven.... tssk om gek van te worden.
ga altijd zo rijden dat ikzelf nog veilig uit kan wijken maar hun zich de t*fus schrikken d:)b maar een hoop van die dozen die opeens vol op de rem trappen zonder dat ze aangeven wat ze willen :N die krijgen altijd een hoop herrie om hun oren :Y en dan kan het opeens wel :Y

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:38

-tom-562

Oliesjeik

Gister m'n 1e onbedoelde wheelie gemaakt :P een huisgenoot van me wilde een sprintje doen. Hij vond dat zijn Yamaha XJ500 sneller was. Niet dus. De 1e versnelling en een gedeelte van de 2e versnelling op het achterwiel uitgereden. En dat met m'n 400 ceecee's 8)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:48:
Gister m'n 1e onbedoelde wheelie gemaakt :P een huisgenoot van me wilde een sprintje doen. Hij vond dat zijn Yamaha XJ500 sneller was. Niet dus. De 1e versnelling en een gedeelte van de 2e versnelling op het achterwiel uitgereden. En dat met m'n 400 ceecee's 8)
als je maar bij flink vermogen je koppeling iets te grof loslaat :Y

of 60 kilo bepakking meeneemt _O- gelukkig zijn die Fransen niet zo van bonnen schrijven op basis van camerabeelden _O-

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Afbeeldingslocatie: http://regio15.nl/images/2011/09/20/w-SanBar_N14_IMG_0692.jpg

of je ziet jezelf terug op regio15.nl :+

edit: voor de oplettenden onder ons: Ja ik heb mn 10 weer terug, met de ombouw :)

[ Voor 28% gewijzigd door KaWaReZ op 23-09-2011 11:46 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ST \o/!

Ik had er bijna een gekocht laatst :)

Makerij Hofman

• KaWaReZ
zijn leuke fietsjes, je moet alleen wel een beetje lengte hebben, anders pleur je vrij vlot om :+

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:44:
zijn leuke fietsjes, je moet alleen wel een beetje lengte hebben, anders pleur je vrij vlot om :+
gewoon over rijbaanscheidingen heenzetten _O- toen had ik niet zulke lange pootjes meer nodig *O*

en nog niet de charterbeschermplaat op de grond _/-\o_

• KaWaReZ
ik stapte wel eens in een kuil...
gevolg: ik ben heel bedreven geworden in het HEEEEL langzaam rijden :+

want telkens je fiets oprapen bij t verkeerslicht is nogal genant

@kai (ergens ver hierboven of crosspost) : zonde van je carbon man :/

[ Voor 41% gewijzigd door KaWaReZ op 23-09-2011 17:21 ]

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:19:

ik ken het _O- africa twin overbeladen en net met me voet vlak kunnen staan. dus even te ver uit het lood en stilstaan betekende omlazeren |:( gelukkig bij 1x offroad in de bagger weggezakt met me voet. en 1x over bladeren weggegleden _O-

• komkommer

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:44:
Mijn 660 tenere is hoger, alles went.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:10:
[...]

Mijn 660 tenere is hoger, alles went.
_O- ook hoe ik wegreed tijdens mijn proefrit _O- gelukkig bestaan daar geen foto's van _O-

poten een 30 cm boven je stepjes houden en dan zoeken naar een schakelpedaaltje _/-\o_

me gs500 was veel kleiner. helemaal mooi als je daarna terug stapt op de gs500 _O- alsof ik op een minibike stapte _/-\o_

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:19:

Ik heb al een nieuwe hoor. Akrapovic carbon :9~

No signature required.

• snars
  • Niet online
Richard schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:50:
Het gaat aankomend weekend echt schandalig mooi weer worden! Ik verwacht zondagavond/maandag wel mooie verslagen van motortourtochten :)
Ja...goed idee..maar...m'n Cagiva begint na amper 1000km lekker Italiaans te doen: elektrische problemen.

Soms valt ie gewoon uit. Helemaal. Poef *niks*. Ik heb de accu al gecontroleerd, maar ik denk dat ik echt wat quality time met de multimeter moet gaan doorbrengen voordat ik er weer verder 300m van huis mee durf te rijden.

Maar als ie het doet is het echt geniaal *BRAAAAAP* Ducati powah. 8)7 _/-\o_

I reject your reality, and substitute my own.

• KaWaReZ
Kwil r ook eentje hebben, schijnt dat zx9 op zzr1100 pas te maken is (relatief simpel), dus ook opp mijn 10 :p

• KaWaReZ
snars schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:56:
[...]

Ja...goed idee..maar...m'n Cagiva begint na amper 1000km lekker Italiaans te doen: elektrische problemen.

Soms valt ie gewoon uit. Helemaal. Poef *niks*. Ik heb de accu al gecontroleerd, maar ik denk dat ik echt wat quality time met de multimeter moet gaan doorbrengen voordat ik er weer verder 300m van huis mee durf te rijden.

Maar als ie het doet is het echt geniaal *BRAAAAAP* Ducati powah. 8)7 _/-\o_
De R6 van mn meissie is net zo, maar die vertikt t altijd om te starten op de terugweg, soms op de heenweg en kapt er standaard een keer of wat mee op de terugweg.
Totaal onbetrouwbaar dat ding

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

M3rcury schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:53:
[...]

Ik heb al een nieuwe hoor. Akrapovic carbon :9~
Patser :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

snars schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:56:
[...]

KaWaReZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:58:
[...]

De R6 van mn meissie is net zo
Dit is toch geen normaal gedrag voor een europees / japanner binnen zo'n korte KM stand? Doet me eerder denken aan een Chinees ofzo.

20*350ZO45°

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Richard schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:02:
[...]

[...]

Dit is toch geen normaal gedrag voor een europees / japanner binnen zo'n korte KM stand? Doet me eerder denken aan een Chinees ofzo.
Met name Italiaanse motoren staan bekend om elektronica-problemen. Voor die R6 is het echter niet echt normaal...

Heb vandaag weer gereden, met nieuwe voorband en er zaten nieuwe remblokken op voor. Reed lekker, heb het idee dat de band ook wat trillingen weg heeft gehaald en hij valt iets makkelijker de bocht in. Remmen gaat lekker, heb al een paar keer stevig geremd om te kijken hoe hard het kan...

• DECOY88
(overleden)
[...]

De R6 van mn meissie is net zo, maar die vertikt t altijd om te starten op de terugweg, soms op de heenweg en kapt er standaard een keer of wat mee op de terugweg.
staat hij altijd binnen of in de schaduw O-)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

charrel

Cortisol4life..

Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:05:
[...]

Met name Italiaanse motoren staan bekend om elektronica-problemen. Voor die R6 is het echter niet echt normaal...
Och, honda heeft nogal goeie spanningsregelaars....... |:(
Zo hebben een hoop merken wel wat, italiaans is meestal gewoon niet goed waterdicht.
Bmw heeft een fijne canbus die als ie goed werkt nooit lastig doet maar als ie raar doet heb je veel succes nodig om het te vinden.
En eerste generatie kawa gtr1400 deden vaak gewoon helemaal niks meer door de startonderbreker als de sleutel wel had...

• KaWaReZ
Die 6 was altijd al een zorgenkindje, maargoed, is ook geen standaard 6 meer. Zucht

• snars
  • Niet online
Richard schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:02:
Nou...de kilometerstand is 36.000 (Cagiva Gran Canyon 900 uit 1999), maar ik heb em pas 1000km. Het blok is een goeie ouwe oliegekoelde tweeklepper van Ducati (kan weinig aan stuk), de vering is van Sachs en Marzocchi, de remmerij is van Nissin, de meeste electronica is Japans...de motor is dealeronderhouden met historie op papier.....maar wie hebben de stekkertjes en bedrading gemaakt? Juist, Luigi en Mario op maandagmorgen toen de espressomachien stuk was en AC Varese net een bittere nederlaag had geleden.
Heeft een of andere prutser zitten werken aan die motor ofzo? :+ ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
(overleden)
DECOY88 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:22:
[...]

staat hij altijd binnen of in de schaduw O-)
had me vader met zijn vw problemen mee. thuis en op het werk nergens last van(schaduw) stond hij bij een klant in het zonnetje kon hij niet meer wegkomen. na 5x afslepen bleek het 1 stekker te zijn die uitzette als de motorkap warm werd van de zon _O- paar keer opgelost door hem in de schaduw te duwen en een uurtje te wachten _O-

• DinX

DinX

Motormuis

DinX schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:09:
* DinX is er voor 95% uit wat z'n nieuwe motor wordt na de winter :)

Volgende week 2 uur testrijden met de XT1200Z :)
Enkele maanden geleden al eens een half uurtje gedaan, vrij goed bevallen (al was dat na een rustperiode van een jaar ofzo, 5000km op anderhalf jaar).

Eerst had ik m'n zinnen op een GSA gezet, maar die ligt net buiten budget (19K zoals ik hem wil). Bij de XT1200Z heb je toch net wat meer waar voor je geld (ABS, ASC, TCS,... allemaal in de prijs).
Volgende week dan eens testen hoe hij op de snelweg presteert (windbescherming, optrekken op hogere snelheid,..) en in de stad. De vorige keer was het een half uurtje bochtjes doen.

Dan kan ik daarna heel de winter nadenken over de kleur :)

Zwart

[afbeelding]

Zilver

[afbeelding]

Of blauw/zilver :)

[afbeelding]
Damn die XT1200Z heeft een groot nadeel ...

spoiler:
Dat je hem weer moet achterlaten na de proefrit ... :p

• Widow
Zeg was motozoom op zaterdag nornaal niet open tot 21:00 :? ik zie nu opeens 17:00 op de site staan, was dat altijd al zo?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ooooooh wat moet die duitse gast gelachen hebben in zijn -niet originele- audi rs3 :')

Ik had 15km ervaring met omgekeerd schakelen, die gast wou een sprint trekken, ok... ik speel mee!
Ik zet hem in eerste... GAS!!!

Ik wil schakelen, ik trek hem naar boven, laat koppeling schieten, zit ik nog altijd in eerste! *knal de begrenzer in*

Kut!!! juist ja! naar beneden stampen om naar 2de te gaan! :')

De Nederbelg !

• DinX

DinX

Motormuis

Widow schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:36:
Zeg was motozoom op zaterdag nornaal niet open tot 21:00 :? ik zie nu opeens 17:00 op de site staan, was dat altijd al zo?
Sommige motorzaken hier in België gaan vanaf september al over op winterregeling. Misschien Motozoom ook in Nederland?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vandaag een rourrit gemaakt met Motor & Brommer, is wel even goed uitstippelen waar je beiden mag komen. Heerlijk weer, verschrikkelijk veel motorrijders gezien, regio Westelijk Noord-Brabant.

De dijkjes blijken gewoon geweldig goed te rijden voor een Motor/Brommer combo.

20*350ZO45°

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Richard schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:10:
Vandaag een rourrit gemaakt met Motor & Brommer
Wie was er dood?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• DECOY88
(overleden)
vandaag net zoveel lopen gummen als lopen vliegen _/-\o_

• DECOY88
(overleden)
moet waarschijnlijk tourrit wezen en geen rouwrit _O-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag, zoals iedereen natuurlijk, op de motor gestapt. Ik wou al een tijdje eens naar Duitsland toe om lekker gas te geven zonder het rijbewijs kwijt te raken. Gelijk goed de topsnelheid getest. Samen met een vriend een leuk stuk gereden en nog een paar mooie foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EhEOtiTOuOT6nYZ8LVcBf53B/full.jpg

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 21:33
vandaag ook even de motor uitgelaten. Zag zwart van de motorrijders vandaag, en terecht want was super lekker weer.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Indian Summer is óók lekker. Vandaag in ieder geval de fiets weer even lekker de sporen kunnen geven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:35:
Vandaag, zoals iedereen natuurlijk, op de motor gestapt. Ik wou al een tijdje eens naar Duitsland toe om lekker gas te geven zonder het rijbewijs kwijt te raken. Gelijk goed de topsnelheid getest. Samen met een vriend een leuk stuk gereden en nog een paar mooie foto's gemaakt.

[afbeelding]
na een test komt de uitslag :Y

dus wat is de top van je SV? O-)

• PilatuS
  • Niet online
DECOY88 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:53:
[...]

na een test komt de uitslag :Y

dus wat is de top van je SV? O-)
Hoogste wat ik op de teller gezien heb ik 262. Maar ik heb wel eens 30 sec naar 250 zitten kijken met vol gas zonder dat de teller verder op liep.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:25:
[...]

moet waarschijnlijk tourrit wezen en geen rouwrit _O-
Het was inderdaad een tourrit.

Over Rouwrit gesproken, ik kwam een hele mooie witte lijkwagen tegen, met daarachter nog een witte volgauto, gevolgt door zo'n 60 - 100 motorrijders. Ze kwamen vanuit richting Dinteloord, Stampersgat, Fijnaart, die omgeving.

Hebben dus een hoop motorrijders vandaag met een heel andere betekenis een rit gemaakt, hoogstwaarschijnlijk 1 van hun maten weggebracht ofzo.

20*350ZO45°

• Habana
  • Laatst online: 30-01 21:39
Ook Moto rijders overlijden en niet alleen door het Motorrijden.
Ik vind het wel een grote form van respect trouwens, zo'n groep bikers erachter.

Maar ik moet zeggen, sta tegenwoordig wel versteld van toenemende groep
jonkies die zonder gepaste kleding op de Motor stappen.

Het is met goed anticiperen de enige bescherming die hebt.

ps.Pilatus S, 250kph, niet vergeten te schakelen hoor.

• PilatuS
  • Niet online
ps.Pilatus S, 250kph, niet vergeten te schakelen hoor.
6e versnelling was dat. Niet eens in de buurt van de toerenbegrenser. Hij ging gewoon niet harder :P

• DECOY88
(overleden)
AT zit met 210 in de begrenzer. maar op straat nooit over de 190 kunnen komen :N

(getest op de testbank :Y )

• Habana
PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:21:
[...]

6e versnelling was dat. Niet eens in de buurt van de toerenbegrenser. Hij ging gewoon niet harder :P
Ik was je even aan het plagen, 250 hard zat hoor, mag je er nog 10% aftrekken voor de afwijking,
maar als hij bij die snelheid niet aan zijn max toeren komt , kan je eventueel voor één tandje kleiner kiezen of achter twee/ drie tandjes groter, loopt hij misschien net wat lekkerder door zijn versnellingen.

Kick factor op de binnen wegen wordt zeker groter. :9

@Decoy88

Op de testbank deed mijn RSV ook 305kmh, maar op de duitse autobahn was het op bij 274,
dan rijden die sleurhutten dan opeens erg hard achteruit hoor.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
Hele week 23-25 graden _/-\o_
Habana schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:56:
[...]

Op de testbank deed mijn RSV ook 305kmh, maar op de duitse autobahn was het op bij 274,
op de test testbank telt de aerodymica niet mee )
Habana schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:14:

Maar ik moet zeggen, sta tegenwoordig wel versteld van toenemende groep
jonkies die zonder gepaste kleding op de Motor stappen.
Klopt...ik woon hier boven een koffiesjop), en daar komen ook behoorlijk wat motors opaf....laats zag ik nog een gast op een r6 met een trainingsbroek/t-shirt, en instappers :/

[ Voor 122% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-09-2011 22:04 ]

• DECOY88
(overleden)
Mr. Detonator schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:00:
Hele week 23-25 graden _/-\o_

[...]

op de test testbank telt de aerodymica niet mee )

[...]

Klopt...ik woon hier boven een koffiesjop), en daar komen ook behoorlijk wat motors opaf....laats zag ik nog een gast op een r6 met een trainingsbroek/t-shirt, en instappers :/
dan haalt hij wel de begrenzer maar normaal zal hij dat nooit halen. op sommige modellen na.

koffiesjop bezoekers. hebben die hem wel gekocht en een rijbewijs met een A? :N

vraag ik dan altijd af als je ziet wat voor een tuig daar vaak omheen dwaalt :X

en daarna op de blaren zitten die niet meer onder zijn voet kunnen zitten want zijn voet hangt nog achter een lantaarnpaal. net zoals de rest van zijn been. motor wel gekocht maar geen rijbewijs en verzekering :X en de 3e lantaarnpaal hing hij al volgas in |:(

[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 24-09-2011 22:10 ]

• PilatuS
  • Niet online
Habana schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:56:
[...]

Ik was je even aan het plagen, 250 hard zat hoor, mag je er nog 10% aftrekken voor de afwijking,
maar als hij bij die snelheid niet aan zijn max toeren komt , kan je eventueel voor één tandje kleiner kiezen of achter twee/ drie tandjes groter, loopt hij misschien net wat lekkerder door zijn versnellingen.

Kick factor op de binnen wegen wordt zeker groter. :9

@Decoy88

dan rijden die sleurhutten dan opeens erg hard achteruit hoor.
Het komt ook nog wel door een paar andere dingen. Ik ben 1.98 lang en weeg 86 kilo. Als je er een japanner opzet van 1.60 en 55 kilo gaat ie vast harder. Ook is het ruitje zo donker dat er niet doorheen te kijken is. Ik moet dus met mijn hoofd wat hoger blijven om iets te zien en kan daarom niet helemaal plat gaan liggen.

Tandwielen aanpassen doe ik misschien wel een keer als de kettingset aan vervanging toe is. Verder boeit de topsnelheid mij niet echt. Ik de motor nu 2 jaar, vandaag was de eerste keer dat ik op topsnelheid gereden heb.

• Habana
Moet je zeker doen, als het zover is voor nieuwe ketting en tandwielen,
word je nog blijer als nu, ik neem aan dat je lacht nog op je gezicht staat,
blijft kicken toch.. maar goed daar rij ook je motor voor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

@Komkommer: heb jij toevallig nog een tip waar ik zo'n ketting protector kan vinden?

Afbeeldingslocatie: http://justdan.smugmug.com/Bikes/Yamaha-Tenere/IMGP0833/1101590267_g8Ss9-L.jpg

Het is dat witte plèstik ding dat op de achterbrug zit. Die van mij is zo'n beetje in de conditie als op dat plaatje. Ook die ene die bij het achtertandwiel zit is 'op'. Bij Roukema komen ze aan met een plaatje en het bestelnummer begint met 34L. En ik heb een 3AJ, dus ik durf niet zomaar te zeggen dat ze die moeten bestellen voor me.

Heb jij een idee?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 00:16

M14

PilatuS schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:56:
[...]

Hoogste wat ik op de teller gezien heb ik 262. Maar ik heb wel eens 30 sec naar 250 zitten kijken met vol gas zonder dat de teller verder op liep.
270 op de teller is zo'n beetje de top van een SV ;), zijn 250 echte km's/h.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vanochtend zeer vroeg (6:30) naar Antwerpen vertrokken. Pikkedonker.

Ik ga nu iets zeer dieronvriendelijks vragen, maar kun je over konijntjes heenrijden met een motor van 100KG?

Ik heb zeer gevaarlijke situaties gecreeerd door me helemaal suf te schrikken van konijntjes die 10CM voor mijn wiel overstaken.

Ik heb er verder geen ervaring mee, enige wat ik ooit gehoord heb is mijn buurjongen die met 120KM/U met zijn scheenbeen (met motorlaarzen aan) een vleermuis te pakken had. (opzich ook knap want ik dacht dat die beesten echt een geweldig goed radarsysteem hadden)

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 25-09-2011 13:37 . Reden: raarsysteem = radarsysteem ]

20*350ZO45°

• Widow
Als je nou gewoon de hele tijd op je achterwiel gaat rijden, creeer je wat extra tijd voor die konijntjes om aan de kant te gaan! Dat is toch veel diervriendelijker? Plus dat je voorband langer meegaat.

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
@ Richard:
Ik ben laatst over een konijntje heen gereden, of nouja, het konijntje rende tegen het wiel aan terwijl ik met ~90 km/u uit een bocht kwam ;( . Als je gewoon gas geeft dan merk je er weinig van hoor (ook al is mijn motor iets zwaarder met 159kg drooggewicht). Alles wat kleiner dan je voorwiel is gaat er echt wel onder door zolang je niet in je remmen gaat.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

-DG- schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:44:
@ Richard:
Ik ben laatst over een konijntje heen gereden, of nouja, het konijntje rende tegen het wiel aan terwijl ik met ~90 km/u uit een bocht kwam ;( . Als je gewoon gas geeft dan merk je er weinig van hoor (ook al is mijn motor iets zwaarder met 159kg drooggewicht). Alles wat kleiner dan je voorwiel is gaat er echt wel onder door zolang je niet in je remmen gaat.
En laat dat nu net mijn probleem zijn.

Het is uiteraard niet mijn hobby om dieren dood te rijden, ik heb er zelfs een poos een kutgevoel over. Maar ik schrok me gewoon iedere keer de pleuris. Maar te zwijgen over en lief klein baby-konijntje, die snel de berm weer inschoot. Ben gewoon zo bang onderuit te gaan in zo'n situatie.

20*350ZO45°

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Toch moet je dat af proberen te leren en kun je echt veel beter gas geven en niet naar het konijntje kijken. Waarschijnlijk ga je sneller onderuit als je ze probeert te ontwijken op het laatste moment of vol in je remmen knijpt en over het beest wegglijdt. Met gas erop ga je er in ieder geval zonder problemen overheen, en bij een kat of niet te grote hond zou ik hetzelfde doen.

Natuurlijk deed ik het ook niet voor m'n plezier en had ik daarna ook geen zin meer om verder te rijden (zeker nadat het beestje nog half bewoog en het dus beter uit het leven verlost kon worden), maar dat hoort erbij..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor alles wat onder je as door kan hoef je in principe niet te remmen. Meestal doe je dat in een reflex vaak wél én probeer je er om heen te sturen waardoor het gevolg vaak een schuiver is (ABS redt je daarbij wel, als je dat op je fiets hebt).

Tijdens een VRO-1 opleiding proberen ze je dat gedrag af te leren door je te laten zien/voelen dat het allemaal gewoon kán. Uiteraard gebruiken ze daar geen konijnen/honden/katten voor die oefening maar autobanden en houten balken.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NeaMWXAsZI]

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 25-09-2011 14:59 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:20:
@Komkommer: heb jij toevallig nog een tip waar ik zo'n ketting protector kan vinden?

[afbeelding]

Het is dat witte plèstik ding dat op de achterbrug zit. Die van mij is zo'n beetje in de conditie als op dat plaatje. Ook die ene die bij het achtertandwiel zit is 'op'. Bij Roukema komen ze aan met een plaatje en het bestelnummer begint met 34L. En ik heb een 3AJ, dus ik durf niet zomaar te zeggen dat ze die moeten bestellen voor me.

Heb jij een idee?
Kedo.de

Naar mijn weten past die van de TT600 ook en die is stuk goedkoper.

Makerij Hofman

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wat gebeurt er als je bij zo een VRO-1 cursus bijvoorbeeld niet alles foutloos doet? En wat is de kans dat je onderuit gaat bij een remoefening met een motor zonder ABS?

Ik ga mezelf inschrijven (twijfel nog of het oktober wordt of anders in het voorjaar. Zelf rijd ik op een chopper en merk wel dat ik huiverig ben bij gladde oppervlakken (brugovergangen) en/of zand.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n VRO-1 cursus is eigenlijk alleen maar bedoeld om jou voldoende vertrouwen in je eigen fiets te geven en je te laten merken dat bepaalde zaken die je als beangstigend ziet dan helemaal niet hoeven te zijn. Je fiets (élk type motor) kan veel meer dan dat de gemiddelde berijder er ooit van zal vragen. Het is dus niet zo dat je iets fout kunt doen.

Onderuitgaan tijdens een VRO-1 training is als je jezelf aan de opgegeven oefeningen houd praktisch onmogelijk maar als je toch bang bent dat zoiets gaat/zal gebeuren dan kun je je motor voor één dag casco ("all-risk") verzekeren bij de de organisator (KNMV).

Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat je persé de VRO-1 opleiding moet doen voordat je aan de VRO-2 opleiding mag beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 25-09-2011 15:51 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:04:
[...]
Kedo.de

Naar mijn weten past die van de TT600 ook en die is stuk goedkoper.
Dank, ik zal eens kijken. Ik had ook al bij Kedo gekeken, maar daar staat alleen een type en een jaar, en geen 3AJ of 34L bij. En dan krijg ik straks weer een waardeloos (maar duâh) stuk plèstik...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

Richard schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:29:

Ik ga nu iets zeer dieronvriendelijks vragen, maar kun je over konijntjes heenrijden met een motor van 100KG?

Ik heb zeer gevaarlijke situaties gecreeerd door me helemaal suf te schrikken van konijntjes die 10CM voor mijn wiel overstaken.

Ik heb er verder geen ervaring mee, enige wat ik ooit gehoord heb is mijn buurjongen die met 120KM/U met zijn scheenbeen (met motorlaarzen aan) een vleermuis te pakken had. (opzich ook knap want ik dacht dat die beesten echt een geweldig goed radarsysteem hadden)
Met 140 km/h een meeuw tegen m'n knie gehad. Vond de knie niet zo erg aangezien er protectie op zit, de meeuw was spoorloos verdwenen, maar kan het eigenlijk niet overeleefd hebben.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Heb met mn VF500 in totaal iets van 3 konijnen (of katten, het was nogal donker) platgewalst, 2x daarvan in een bocht.
Afgezien van een *bobbeldebobbel* voel of merk je dr niks van.

De ironie is meestal dat er niks gebeurd zolang je niks doet :+

leeg

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
wimmel_1 schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:48:
Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat je persé de VRO-1 opleiding moet doen voordat je aan de VRO-2 opleiding mag beginnen.
Ik heb ergens gelezen (website van KNMV volgens mij) dat het niet per se verplicht is, maar dat het wel heel erg aangeraden wordt om VRO-1 al gedaan te hebben.

Zelf ben ik afgelopen zaterdag naar Ten Kate motoren geweest, omdat ik binnen nu en een weekje hoop te slagen voor mijn AVD, vond ik dat het ook maar eens tijd werd voor een nieuwe jas. Ik zit nu op de lesmotor met een Macna Field. Deze heb ik het verleden aangeschaft voor op de quad, maar zodra ik mijn AVD heb gaat de quad weg. Vandaar dat ik het ook tijd vond worden voor een leren jas.

Uiteindelijk is het een Segura Curtis geworden :) Ik had nog nooit van het merk Segura gehoord maar het zag er allemaal wel erg degelijk uit. Ze hadden ook een leren van Held hangen, ik heb ook een textielen broek van Held en die bevalt me erg goed, maar ik vond de Segura toch mooier :)

Volgende week maandag op voor mijn examen, als ik dan zou slagen doe ik een spoedaanvraag en dan kan ik hopelijk dit jaar nog wat kilometers maken. Oh ja, en ik moet nog een motor hebben, details :+

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:29:

2 maanden terug met 30km/u een hond dubbel te pakken gehad. beestje liep vrolijk verder en later nooit meer wat van gehoord _/-\o_ sterk beestje :Y

• Steephh
  • Laatst online: 29-01 17:48
Aaargghhggh.. :P Elke dag zie ik weer motoren op de (snel)weg en elke dag zie ik in myReact weer dit topic.. :P Het begint toch wel steeds meer te kriebelen.. En ik zit al jaaren lang te dubben wanneer ik begin met lessen.

Ik ga eens kijken of ik niet stiekem deze winter al kan gaan beginnen. Financieel heb ik het nu niet zo heel erg breed, maar als ik het slim aanpak moet het wel te doen zijn om niet al te veel geld te zijn voor mijn rijbewijs + kleding + motor.. :9

_@/'

• DECOY88
(overleden)
Steephh schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:18:
Aaargghhggh.. :P Elke dag zie ik weer motoren op de (snel)weg en elke dag zie ik in myReact weer dit topic.. :P Het begint toch wel steeds meer te kriebelen.. En ik zit al jaaren lang te dubben wanneer ik begin met lessen.

Ik ga eens kijken of ik niet stiekem deze winter al kan gaan beginnen. Financieel heb ik het nu niet zo heel erg breed, maar als ik het slim aanpak moet het wel te doen zijn om niet al te veel geld te zijn voor mijn rijbewijs + kleding + motor.. :9
als je ~€1500 over heb heb je in ieder geval je rijbewijs *O*

kan je van de winter iedere keer als het knap weer is proefritjes maken om te kijken wat voor motor je in februari wilt kopen :Y

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 26-09-2011 10:29 ]

• Steephh
Dat moet wel lukken denk ik.. En met een beetje geluk kost het wat minder.. :P

_@/'

• DECOY88
(overleden)
Steephh schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:29:
Dat moet wel lukken denk ik.. En met een beetje geluk kost het wat minder.. :P
het moeilijkste is de eerste les :Y

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:14:
[...]

2 maanden terug met 30km/u een hond dubbel te pakken gehad. beestje liep vrolijk verder en later nooit meer wat van gehoord _/-\o_ sterk beestje :Y
Heb als tiener een keer een duif met 20km/u op de fiets meegepakt, die was wat minder vrolijk achteraf
offtopic:
(%$(&^&($ vliegende ratten ook - *weer* *^%*^$(%^ nest gemaakt achter onze balkonkast :(

Leuke vanochtend trouwens: was lang weekend weggeweest naar London en ivm haast op zowel heen- als terugweg met motor naar Schiphol gereden. Toen ik bij vertrek aankwam was er een heel BMW-hoekje rond ontstaan, en stond iemand op een vrij jonge R850RT zich te vergapen aan m'n km-stand (175998) :o

Bleek iemand te zijn die normaal een Honda reed en niet gewend was hoe lang BMWs blijven rijden, maar ook niet hoe ze schakelen. Hij vroeg me nogal schaapachtig of er iets mis was met z'n motor omdat hij zo hard moest trappen om te schakelen, er een forse "klonk" uit klonk en het bij lichte schakelbewegingen soms tussen de versnellingen bleef hangen :+

Oslik blyat! Oslik!

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:53:
[...]

Met 140 km/h een meeuw tegen m'n knie gehad. Vond de knie niet zo erg aangezien er protectie op zit, de meeuw was spoorloos verdwenen, maar kan het eigenlijk niet overeleefd hebben.
Motor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jxHpRmZgG8flR8d7yJtKtxj1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lv0ZlPbdq2yT7SjcXii27vHB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p1RxVurkRo5puSg731kE4DQa/thumb.jpg

Duif tegen 150km/u :X

• Steephh
Reed jij 150km/u? Duif kan tegen de 100 km/h halen, dus voor hetzelfde geld was het een botsing met 250km/u.. :P

_@/'

• DinX

DinX

Motormuis

Steephh schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:39:
Reed jij 150km/u? Duif kan tegen de 100 km/h halen, dus voor hetzelfde geld was het een botsing met 250km/u.. :P
De duif kwam toen recht op me afgevlogen. Zo'n stipje in de verte wat groter werd :+

2 dagen hoofdpijn :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 26-09-2011 11:48 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Afgelopen zaterdag ging ik alleen de Eifel in, lekker cruisen. Hele volksstammen waren op pad, de ene nog idioter dan de andere.

Op een gegeven moment op een stuk waar je 70 mocht, reed ik 80. Ik checkte regelmatig mijn spiegels. Kijken... Niets... Kijken... niets... Kijk-Holy shit, waar komen die knakkers zo snel vandaan??!
Onder andere een grijze BMW R1200nogiets, en nog wat andere motoren.

Ze komen nogal kort achter me rijden en dreigen me klem te rijden achter een auto. Ik haal de auto in en ga vervolgens duidelijk rechts rijden om ze erlangs te laten. Ze stuiven er met hun 3en vandoor. Achter me zie ik een grote groep opdoemen, maar die komen beduidend rustiger op me af.
Aan het eind van deze weg staat er opeens iemand op de weg: aan de kant, gebaart hij. Ik denk nog, dat is een voorrijder die die groep weer verzamelt. Zijn gebaren worden dringender, dus ik begin een vermoeden te krijgen. Het zal toch geen politie zijn? Dat wil zeggen, wat wil hij van mij, ik heb gewoon netjes gereden? Ik ga bij mezelf na wat ik fout gedaan zou kunnen hebben. Ik heb 80 op te teller gereden waar ik 70 mocht... Dat zal het toch niet zijn?

In de tijd die ik nodig heb om te parkeren, helm af te zetten en oordoppen uit te doen heeft de bmw-rijder de zijkoffers open gemaakt en inderdaad; daar komt de video-apparatuur te voorschijn. "Kijken de heren even mee?"
Tegen de 2 andere (Duitse) motorrijders vertelt hij dat hij ze heeft geklokt met 150+. Dat betekent een directe inname van het rijbewijs. De heren werden nogal opgewonden en emotioneel. Kreten als "Wat moet je als kleine zelfstandige zonder rijbewijs?!" kwamen voorbij, je kent het wel.

Ik sta nog steeds neutraal toe te kijken. Hij vraagt in het engels of ik het begrijp. Ik antwoord in het duits terug dat ik prima begrijp wat er aan de hand is, maar niet waarom ik per sé mee moet kijken. "Complimenten voor uw rijstijl en dat u uw spiegels in de gaten houdt, maar u heeft ingehaald waar een inhaalverbod geldt."

Ik: |:( Ik heb op de belijning gelet: de doorgetrokken streep gaf niet aan dat het verboden was om in te halen. Alleen had ik daarbij vergeten dat ze daar in DE niet zo consequent in zijn als in NL (lees; alleen in haarspeldbochten is de lijn doorgetrokken), en verder moet je op de borden letten. Dat bord stond al een flink stuk terug. De agent kon het misverstand wel begrijpen, maar moest iedereen gelijk behandelen en me dus beboeten. 70 euro voor de boete plus 28 euro aan administratiekosten en dergelijke.

Nou ja, daarna nog een praatje gemaakt met de agent. Hij was op zich een prima gast, schijnt zelfs meegewerkt te hebben aan de Duitse versie van Blik op de Weg. Vrijdag had hun buurgemeente al weer hun 10e dodelijke slachtoffer te betreuren; zij hadden er tot nu toe nog geen gehad.

Nou ja, dat was dus een duur weekendje. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
Waar ik trouwens met de motorlessen nog weleens last van heb, is dat mijn rechterhand / rechterpols erg veel pijn begint te doen in de bebouwde kom (en dan met name 30-zones). Zolang ik maar 50+ rij is het geen probleem, maar zodra ik een 30-zone in rijd dan kan ik er donder op zeggen dat mijn "gas-hand" pijn gaat doen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb zelf af en toe wel last van beginnende RSI en ik vermoed ook dat het daar mee te maken heeft, de pijn is namelijk erg vergelijkbaar. Over het algemeen houd ik het stuur wat losjes vast en zit ik helemaal niet verkrampt op de motor, maar in de 30-zones is het drama :(

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:36:
Waar ik trouwens met de motorlessen nog weleens last van heb, is dat mijn rechterhand / rechterpols erg veel pijn begint te doen in de bebouwde kom (en dan met name 30-zones). Zolang ik maar 50+ rij is het geen probleem, maar zodra ik een 30-zone in rijd dan kan ik er donder op zeggen dat mijn "gas-hand" pijn gaat doen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb zelf af en toe wel last van beginnende RSI en ik vermoed ook dat het daar mee te maken heeft, de pijn is namelijk erg vergelijkbaar. Over het algemeen houd ik het stuur wat losjes vast en zit ik helemaal niet verkrampt op de motor, maar in de 30-zones is het drama :(
stand van de rem hendel kan voor jou verkeerd staan. helaas is het met een lesmotor moeilijk om het voor iedereen af te stellen maar op je eigen motor is dat wel aan te raden :Y

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

charrel

Cortisol4life..

Leg je duim is op of in het verlengde van het handvat ipv dat je hem eromheen houdt. Dus alleen met je vingers vastpakken/ palm erop drukken. Dat scheelt iig bij mij wel, op de motor eigenlijk nooit last maar met de woon-werk scooter krijg ik gelijk last van mijn pols als ik mijn duim eromheen klem.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 26-09-2011 13:43 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En zo'n dingetje er op
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT4GSjyvfEdoulMokQ4YCXPYezZ_VhKm3FD3GJ_klO_tb9TvYmdiIAB5BK8
Erg handig.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

AVB is binnen:

-Lopen met de Motor --> OK
-Uitwijkoefening --> Ik zag de naald al boven de 60 gaan, en ja hoor, ik haalde het laatste pionnetje niet --> 2e keer wel OK
-Denkbeeldige Acht --> 2x gedaan. Examinator vond ze beiden niet helemaal zoals ze hoorden omdat ik er nogal een "eigen draai" aan gaf. Opzich was er niets mis mee --> OK
-Noodstop --> Trapte 'm per ongeluk terug naar zijn 2, niet door examinator gezien of gehoord --> OK
-Vertragingsoefening --> 2x gedaan. Examintor vond dat ik te weinig vertraagde en er meer een snelle slalom van had gemaakt, 2e keer --> OK
-Precisie stop --> OK
-Langzame Slalom --> OK.

Heb wel tijdens mijn les voor de AVB nog eventjes de motor 2x neergelegt tijdens de langzame slalom. Aan de benzinevlekken op straat te zien 2x op identiek dezelfde plek. Leraar tieren toen ik 'm aan het oprapen was: "Zo heb ik het je niet geleerd Richard" (Ik stond aan de kant van de wielen te sjorren), tja wist ik veel hoe je zo'n ding optilt, dat had ie nog nooit voorgedaan LOLZ.

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 296 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.