Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 295 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.987 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phyxion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:42:
Ik ben op zoek naar een klok voor op mijn motor (zit er helaas niet op), bestaan die eigenlijk wel? Ik heb al behoorlijk wat rondgezocht maar het enige wat ik tegenkwam was een fietsklokje met tijd erop en ik vind digitaal er niet echt mooi bijpassen aangezien alles analoog is :)
zoiets? Er zijn genoeg van dat soort klokjes te vinden voor op je balhoofd moer.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
achterschijf is origineel suzuki, beringer maakt alleen maar voorremschijven :/

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Phyxion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:42:
Ik ben op zoek naar een klok voor op mijn motor (zit er helaas niet op), bestaan die eigenlijk wel? Ik heb al behoorlijk wat rondgezocht maar het enige wat ik tegenkwam was een fietsklokje met tijd erop en ik vind digitaal er niet echt mooi bijpassen aangezien alles analoog is :)
Ik heb op de markt een gewone horloge gekocht die waterdicht is ( nadat mijn louis motorklokje het binnen 2 maanden in een aquarium verdanderd was :X ), bandjes eraf geknipt en ergens bij balhoofd met dubbelzijdig tape geplakt.
Werkt prima, analoog en slechts 10,- :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:51:
[...]

zoiets? Er zijn genoeg van dat soort klokjes te vinden voor op je balhoofd moer.
Op het balhoofd gaat niet passen want die zit gedeeltelijk onder het stuur. Ik zat te denken aan iets om het stuur heen maar als je zoekt op klok en motor dan krijg je niet echt wat :'(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Net een collega geholpen om een nieuwe motor te kopen. Hij was een beetje op budget tour, en we kwamen gisteren een mooie Diversion tegen. Komen we bij die motorzaak, staat er ook een mooie gsx-f naast, voor 300 euro minder dan die Div. Op beide een rondje gereden en uiteindelijk die gsx-f gekocht, uit 96.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

* DinX is er voor 95% uit wat z'n nieuwe motor wordt na de winter :)

Volgende week 2 uur testrijden met de XT1200Z :)
Enkele maanden geleden al eens een half uurtje gedaan, vrij goed bevallen (al was dat na een rustperiode van een jaar ofzo, 5000km op anderhalf jaar).

Eerst had ik m'n zinnen op een GSA gezet, maar die ligt net buiten budget (19K zoals ik hem wil). Bij de XT1200Z heb je toch net wat meer waar voor je geld (ABS, ASC, TCS,... allemaal in de prijs).
Volgende week dan eens testen hoe hij op de snelweg presteert (windbescherming, optrekken op hogere snelheid,..) en in de stad. De vorige keer was het een half uurtje bochtjes doen.

Dan kan ik daarna heel de winter nadenken over de kleur :)

Zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.gebbenmotoren.nl/images/2011-XT1200Z-SV-colour_tcm42-418549.jpg

Zilver

Afbeeldingslocatie: http://www.catalyst-findit.co.uk/images/vehicles/large_220302.jpg

Of blauw/zilver :)

Afbeeldingslocatie: http://gsri.info/gallery/d/4277-3/XT1200Z_01.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Widow
Blauwzilver, zeker te weten. Je kan veel beter de contouren van de motor zien.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Iemand hier interesse in mn RC24 VFR750 ?
Wil eigenlijk een RC36-2 en zet mn huidige maar vast te koop, misschien dat ik dr dan volgend jaar een keer vanaf ben :+

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/VFRverkoop1.JPG

Advertentie staat hier

leeg

• KaWaReZ
Deze heeft wel een heel achterlicht :+

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Widow schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:11:
Blauwzilver, zeker te weten. Je kan veel beter de contouren van de motor zien.
Eens.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

75% dat het de blauw/zilver wordt ja :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DinX schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:10:
Ik zou ook voor de blauw-zilver gaan. Dan is het veel sprekender, en ook duidelijker dat het niet om een GSA gaat :)

@4x2: leuke switch... ik ben zelf van een RC24 uit '86 naar een RC36-II gegaan. Da's best een leuke verbetering. Ik heb er dit jaar veel te weinig op gereden, maar wat ik rij is wel met meer plezier dan op de oude. Geef maar eens een gil als je die RC24 kwijt bent, misschien is mijn RC36-II tegen die tijd wel beschikbaar. Ik krijg er het laatste jaar op lange snelwegritten last van mijn rug van (te weinig oefening?), en ben aan het twijfelen om een andere te halen. Ik vind het alleen zo'n gave motor dat afscheid nemen nogal lastig is.

[ Voor 50% gewijzigd door gwystyl op 17-09-2011 19:50 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Morgen lekker naar de zandgroeve in Landgraaf voor een offroad training van Arjan Brouwer. Een keertje spelen in het zand dat we ginds ook tegen gaan komen. Ik heb er erg veel zin in!

Ik zal deze keer proberen overeind te blijven bij de heuveltjes. Of zal ik er toch eentje doen voor het effect? En om jullie een plezier te doen... :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:16:
Morgen lekker naar de zandgroeve in Landgraaf voor een offroad training van Arjan Brouwer. Een keertje spelen in het zand dat we ginds ook tegen gaan komen. Ik heb er erg veel zin in!

Ik zal deze keer proberen overeind te blijven bij de heuveltjes. Of zal ik er toch eentje doen voor het effect? En om jullie een plezier te doen... :+
succes morgen en hou het allemaal heel voor je trip d:)b

dus niet boven aan de groeve vergeten een bocht te maken waardoor je hem de groeve inschiet _O-

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 17-09-2011 21:12 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:11:
[...]
succes morgen en hou het allemaal heel voor je trip d:)b

dus niet boven aan de groeve vergeten een bocht te maken waardoor je hem de groeve inschiet _O-
Maar dat is toch leuker voor het filmpje? :X

Alles staat klaar. Ik moet alleen om een uur of 5 opstaan. Om 8 uur worden we verwacht en het is een uur of 2 rijden...en dat op de Dag des Heeren... ;) Ach...maandag kan ik weer uitslapen op het werk. Als ik niet op de IC eindig. Pray for me, guys!

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• KaWaReZ
moet wel goedkomen, kans dat je uitglijdt in de badkamer en je nek breekt is groter :+ ;) :P

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

charrel

Cortisol4life..

Volgens mij waren er wel wat mensen op het motorforum wat minder te spreken over de duurzaamheid van bepaalde materialen. Roest trad snel op, dacht op de velgen en uitlaat. Zal nog is even zoeken of ik dat kan vinden voor je.
Op adv. was er een stukje dat er veel mensen last van een storende trilling in het blok tussen 4000-8000 toeren ofzo.
http://www.wilddog.za.net....php?topic=78093.msg0#new

http://www.advrider.com/f...ead.php?t=545850&page=459

• KaWaReZ
trilling rond de 5k had je al met de 750 bij een halflege of legere tank :P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

KaWaReZ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:31:
trilling rond de 5k had je al met de 750 bij een halflege of legere tank :P
Dit is best leuk om te horen, had vroeger een Yamaha FS1 2RU brommer, ik zorgde altijd voor een volle tank omdat de brommer dan gewoon veel en veel beter liep. Veel minder trillerig, en alles klonk gewoon veel "smoother". Veel commentaar van mensen op gehad dat dit "tussen mijn oren zat". Zo'n tank begint na ee bepaalde leegte gewoon als klankkast te fungeren.

Van de week even zonder kentekenplaat en helm gereden om een gare trilling te achterhalen. Resonantie nergens meer te bespeuren. Aangezien de verdachte (kentekenplaat) nog thuis lag weten we meteen de oorzaak.

20*350ZO45°

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:39:
moet wel goedkomen, kans dat je uitglijdt in de badkamer en je nek breekt is groter :+ ;) :P
Been there done that, alleen dan met mijn kaak :')

No signature required.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05
Heb je de nieuwe Triumph Tiger nog overwogen? Vind ik persoonlijk wel een gaaf ding. Hoewel het me wel opviel dat de Triumph in het echt lomper is dan je op grond van de foto's zou verwachten, bij de XT1200Z is dat m.i precies andersom...

Edit:
Als je met die 1200 nou zorgt dat je dit kan:

Dan ben je een behoorlijke baas...

[ Voor 18% gewijzigd door DRAFTER86 op 18-09-2011 10:16 ]

Verwijderd

Vorige week na 2 weken lessen mijn RBW gehaald en eindelijk kunnen gaan toeren op mijn 2003 R6 (die al een poosje in de parkeergarage stond) :-)

Wat een fun! Al valt het me op de snelweg eigenlijk tegen hoeveel "fun" het is; alhoewel ik het met de auto nog wel leuk vind om eens te scheuren (in duitsland), vind ik er met de R6 niet zoveel aan; de acceleratie is leuk, maar om nou echt langer 150+ te rijden... mwoah. Des te leuker hoe makkelijk je de fiets in links-rechts bochten kan gooien en hoe "happig" hij op het gas is! Als ik dit vergelijk met de lesmotoren (kawasaki en honda 2 cylinders) waar ik op reedt qua remmen en sturen is het echt een wereld van verschil!

Ik spuit mijn ketting nu trouwens steeds na iedere 150km ofzo in met van dat witte kettingvet; is het ook belangrijk om hem eens in de zoveel tijd (1000km?) schoon te maken? En zijn er verder kleine onderhoudstips?

• Widow
Richard schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:56:
Van de week even zonder kentekenplaat en helm gereden om een gare trilling te achterhalen. Resonantie nergens meer te bespeuren. Aangezien de verdachte (kentekenplaat) nog thuis lag weten we meteen de oorzaak.
Conclusie, we moeten allemaal zonder kentekenplaten gaan rijden, omdat we dan meer op de veiligheid van de weg kunnen letten in plaats van te luisteren naar vreemde rammeltjes! Ik zou het wel weten :+

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:00:
[...]

Heb je de nieuwe Triumph Tiger nog overwogen? Vind ik persoonlijk wel een gaaf ding. Hoewel het me wel opviel dat de Triumph in het echt lomper is dan je op grond van de foto's zou verwachten, bij de XT1200Z is dat m.i precies andersom...

Edit:
Als je met die 1200 nou zorgt dat je dit kan:
[video]
Dan ben je een behoorlijke baas...
Die gladde italiaanse weggetjes met noppen....
Er komt ws. in februari ook een tiger 1200 3 pitter. Lijkt me een mooi compromis te worden met iets meer vermogen dan een 1200gs/ super tenere. Vriend van me heeft net een tiger 800xc gekocht, ook erg leuk speelgoed. Alleen mist echt die bruta kracht onderin, blok is wel über soepel.
30km/u in z'n 6 en vol op het gas en dan gewoon mooi wegrijden.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 18-09-2011 10:38 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

charrel schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:38:
[...]

Die gladde italiaanse weggetjes met noppen....
Oh, is het daarom zo makkelijk...

Makerij Hofman

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:12:
Vorige week na 2 weken lessen mijn RBW gehaald en eindelijk kunnen gaan toeren op mijn 2003 R6 (die al een poosje in de parkeergarage stond) :-)

Wat een fun! Al valt het me op de snelweg eigenlijk tegen hoeveel "fun" het is; alhoewel ik het met de auto nog wel leuk vind om eens te scheuren (in duitsland), vind ik er met de R6 niet zoveel aan; de acceleratie is leuk, maar om nou echt langer 150+ te rijden... mwoah. Des te leuker hoe makkelijk je de fiets in links-rechts bochten kan gooien en hoe "happig" hij op het gas is! Als ik dit vergelijk met de lesmotoren (kawasaki en honda 2 cylinders) waar ik op reedt qua remmen en sturen is het echt een wereld van verschil!

Ik spuit mijn ketting nu trouwens steeds na iedere 150km ofzo in met van dat witte kettingvet; is het ook belangrijk om hem eens in de zoveel tijd (1000km?) schoon te maken? En zijn er verder kleine onderhoudstips?
Ketting schoonmaken is altijd nuttig om de rommel die zich aan het vet vastkoekt.
Ik doe zelf altijd wat ontvetter op een doek spuiten en wiel laten draaien (met de hand uiteraard, motor in de versnelling zetten is gevaarlijk voor je vingers :P ) en daarmee haal je echt het meest eraf. Je hebt spuitbussen met spul ervoor, ik gebruik bovengenoemd methode omdat die spuitbussen best wel duur zijn en met een busje ontvetter en een doek doe je veel langer mee en werkt in mijn optiek net zo goed.
Onderhoudstips? Wassen en waxen, kabels smeren, banden spanning regelmatig controleren (eigenlijk voor elke rit, ik ben daar way te lui voor maar voel eigenlijk bijna direct als voor te weinig lucht erin zit.), kettingspanning regelmatig controleren en uiteraard stellen indien nodig. Olie peil checken en koelvloeistof en het kan geen kwaad om regelmatig je remblokken te bekijken op dikte.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

komkommer schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:43:
[...]

Oh, is het daarom zo makkelijk...
Hij heeft wel wat handigheid, maar blijft glad asfalt. Altijd makkelijker dan op wegbandjes en dan een beetje glijden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 18-09-2011 12:27 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:12:
Iedere 150km is wat vaak, ik deed het iedere 300km en daarmee was 'ie eigenlijk altijd wel goed gesmeerd (misschien een keertje extra als het flink geregend had). Door 'm regelmatig te smeren was bij mij schoonmaken ook niet echt nodig, al het vuil werd er met het overtollige smeer vanzelf afgeslingerd.

Verder gewoon het gebruikelijke onderhoud gedaan: eens per week (als ik 'm toch even schoonmaakte) meteen de vloeistoffen en de bandenspanning controleren. Meer hoef je (als je verder gewoon het voorgeschreven onderhoudsschema aanhoudt) niet te doen.

• Bergie
  • Laatst online: 12:35

Bergie

Lekker belangrijk...

Hebben ze jouw fiets eigenlijk nog teruggevonden Victor?

Yamaha MT-09

Verwijderd

Top! Thanks voor de tips. Vloeistof/bandencontrole was me idd duidelijk. Ook meteen (aangezien het een 2e hands fiets betreft) olie en filter vervangen. Blokken/schijven idd allemaal nog mooi goed. Mooi speelgoed!! :-)

Iemand trouwens ervaring met dit soort fietsen en het nolan N-Com systeem? Ik rijd zelf met oordopjes (alpine geel) in en wil de N-COM basic kit2 in mijn helm inbouwen (Nolan N85 helm), maar twijfel of het icm mijn nexus one genoeg volume zou geven om de gesproken instructies nog te horen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bergie schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:29:
RDW:
Geregistreerd als gestolen Ja
Ik hoop natuurlijk dat ik hartstikke ongelijk heb, en dat de site niet helemaal up to date is.

Edit: Ik zie dat ie inmiddels al is gevonden: http://frontpage.fok.nl/n...er-op-gestolen-motor.html :+

[ Voor 18% gewijzigd door Richard op 18-09-2011 15:42 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bergie schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:29:
Nope. En voorlopig is het nog 2 weken wachten tot de verzekering uitkeert.
Hm, had bij motordieven niet echt een beeld van 16 jarige snotjochies die er een beetje mee gaan joyriden. Dacht dat die het hooguit bij scooters zouden houden en dat motoren gewoon direct naar een of ander oost-Europees land worden gestuurd.

[ Voor 50% gewijzigd door Victor op 18-09-2011 16:38 ]

• DECOY88
(overleden)
Victor schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:33:
[...]

Nope. En voorlopig is het nog 2 weken wachten tot de verzekering uitkeert.

[...]

Hm, had bij motordieven niet echt een beeld van 16 jarige snotjochies die er een beetje mee gaan joyriden. Dacht dat die het hooguit bij scooters zouden houden en dat motoren gewoon direct naar een of ander oost-Europees land worden gestuurd.
vroeger ging je te bolle pellen of vakken vullen. en tegenwoordig worden er auto's motoren en scooters gejat om wat bij te verdienen :X

paar maanden terug is hier op het dorp zon club opgerold. 2 volwassenen. en die hadden een stuk of 20 14-17 jarige rondlopen die de troep naar een schuur sleepte. waar alles omgekat werd en daarna doorverkocht werd.

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 18-09-2011 18:25 ]

• KaWaReZ
gevonden aan de hand van de sleepsporen? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff....ik ben een klein beetje afgebrand na zo'n slopende dag in de zandgroeve in Landgraaf bij Arjan Brouwer. Niet in de laatste plaats omdat ik rond 6 uur op kon stappen om van Gorinchem naar Landgraaf te rijden en nu weer terug dus (kilometers file vanwege de A2 afsluiting).

Maar het was het waard! Heerlijk om echt de hele dag in het zand te kunnen spelen. Ook een rondje door het bos, maar het zand was waar wij dan specifiek voor kwamen. En ze hebben daar zand in allerlei soorten: heel fijn zand, hard zand en wat er tussenin.

Je zou denken dat een man als Brouwer (die die dag alleen de leiding had en geen groepjes begeleide) een beetje op ons Dakar avontuur zou neerkijken, maar niets van dat alles. We hadden al een beetje korting gekregen, ook al waren we maar met 4 man. En hij nam ons 's-middags apart voor wat tips en heeft ons nog een uurtje ofzo meegenomen voor een privé sessie. En dan te bedenken dat ie 10 dagen geleden is geopereerd en eigenlijk helemaal nog niet mag rijden. Maar hij kon zich niet meer beheersen... Topkerel. We mogen ook nog een keer met ons team langkomen bij hem om nog meer tips en truuks uit te wisselen. Heel erg tof!

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:01:
gevonden aan de hand van de sleepsporen? :+
spoor van vernielingen :X bushokje die vlak gereden is omdat er iemand inzat die er teveel van wist :X en aangezien er intussen een voertuig of 60 door de schuur gereden had. begon het op te vallen dat sommige iedere week weer een nieuwe scooter voor €50 van marktplaats had :N

• KaWaReZ
de nete...

goed dat t zooitje is opgepakt...

@mrphilipp: succes :) mooi dat t een lekker daggie was

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 08:58
Vanmorgen geslaagd voor voertuigbeheersing.
1 Lopen en parkeren met de motor.
2 Langzame slalom (fout)
3 Uitwijkoefening
4 Noodstop
5 Precisiestop
6 Vertragingsoefening.
7 Halve draai links

Nu alleen nog verkeersdeelname!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gratz.

Langzame slalom blijft wel een van de dingen waar veel mensen moeite mee hebben.

(ik niet, ik had moeite met de uitwijkoefening :P)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
EJVL schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:18:
2 Langzame slalom (fout)
3 Uitwijkoefening
4 Noodstop
5 Precisiestop
6 Vertragingsoefening.
7 Halve draai links

Gefeliciteerd *O*

Ik mag zelf over 2 weekjes op voor mijn AVD. Vanmiddag om 18:00 mag ik weer lekker in de spits door Doetinchem -O- Hopelijk heb ik vanmiddag ook weer alleen les, de keren dat ik nu alleen les heb gehad bevielen me toch wel erg goed, veel gerichter advies :)

• DECOY88
(overleden)
Gisae schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:24:
Gratz.

Langzame slalom blijft wel een van de dingen waar veel mensen moeite mee hebben.
hoorde daar ook bij. als ik nu een middagje oefen zal het wel gaan.

maar ik had examen met 30 graden en een brandende zon _O- laatste oefening was langzame slalom andere 6 gehaald en je mag er 2 verknallen. dus ik ben gewoon 2x voorbij de eerste pion geknald }) examinator kwaad maar kon me niet laten zakken _/-\o_

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Gratz.

(ik niet, ik had moeite met de uitwijkoefening :P)
Ik vind het achtje en de halve draai juist behoorlijk vervelend. Ik ben teveel aan het nadenken en focus teveel op het pionnetje waardoor ik het pionnetje omverrijdt :P

Ik mag begin oktober op voor AVB, de instructeur had een goed gevoel terwijl ik er niet zo zeker van ben. Ik ben afgelopen keer weer "bijzonder afgestapt" (oftewel de motor neergelegd) bij een langzame draai :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gratz.

Intakeles geen enkel probleem mee gehad, geen enkele keer fout gegaan.

Eerste echte rijles werkelijk geen enkele keer goed gedaan, iedere keer tikte ik er 1 om (iedere keer met een stukje valbeugel aan de achterzijde). Ik was niet op_en_top geconcentreerd omdat de vrouw had beloofd tijdens het lessen te komen kijken, en ze kwam maar niet. <-- afrader :>

Viel me verder op, dat de leraar de pillonen niet meer netjes terugzet, en je er een extra handicap bijkrijgt, dat ze niet meer recht in 1 lijn staan.

Verder bij "Wegrijden uit parkeervak" lukte het de eerste 2 keren niet. (Wellicht 'm voortaan in zijn 1e versnelling zetten ;) ) Opzich blij mee, want nu ben ik me er erg bewust van dat ik echt 100% nog even controlleer of ie wel in zijn 1 staat.

20*350ZO45°

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

3 Uitwijkoefening
Congrats dude. :)

Ik ben in het begin altijd een beetje bang geweest voor de uitwijkoefening. Het heeft een aantal lessen geduurd voordat ik de angstknop kon uitzetten. Ik was bang om te vallen en daardoor ging ik te langzaam.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:26

-tom-562

Oliesjeik

1e keer vond ik het ook eng, toen liet m'n instructrice zien dat je toch echt wel vrij plat kon met de uitwijkoefening, en behoorlijk hard ook. Daarna elke keer vrolijk de voetsteuntjes aan de grond gereden :)

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
2 Langzame slalom (fout)
3 Uitwijkoefening
4 Noodstop
5 Precisiestop
6 Vertragingsoefening.
7 Halve draai links

Feli :) Langzame slalom hoor je meer leuke verhalen over :P Ik had em de 1e keer goed, ondanks dat ik het een kutoefening vond, maar hij ging opeens, totdat ik mijn spiegel een pion om zag liggen. Maar die had ik geraakt met mijn valbeugel, dus toch goedgekeurd :) Niet dat het nodig was, maar ach 8)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Langzame slalom is eigenlijk best onnatuurlijk. Je moet daadwerkelijk het stuur helemaal gebruiken, terwijl je normaal veel tegenstuurt in de bocht

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
.Gertjan. schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:55:
[...]

Ik vind het achtje en de halve draai juist behoorlijk vervelend. Ik ben teveel aan het nadenken en focus teveel op het pionnetje waardoor ik het pionnetje omverrijdt :P

Ik mag begin oktober op voor AVB, de instructeur had een goed gevoel terwijl ik er niet zo zeker van ben. Ik ben afgelopen keer weer "bijzonder afgestapt" (oftewel de motor neergelegd) bij een langzame draai :P
voor de halve draai moet je gewoon een keer je tandjes op elkaar en je oogjes dicht doen _O- km of 15-20 en dan gewoon omgooien en helemaal insturen terwijl je je rug rechtop houd. dan kan je ineens omkeren op je eigen ruime rijbaan d:)b het voelt onwijs onnatuurlijk. maar door de kleine draaicirkel blijft hij op zijn bandjes staan ook als je maar 10-15 gaat _/-\o_ niet afremmen dan lig je wel _O-

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 08:58
Korte slalom was inderdaad echt irritant, met oefenen ging deze wel een aantal keren goed.
Alleen het 8-je draaien was even oefen, de rest had ik eigenlijk geen moeite mee, ook niet met de uitwijk.
Totaal ongeveer 5 uur aan het oefenen geweest, dat is volgens mij best vlot om dan examen te doen, maar het is allemaal goedgekomen gelukkig!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Loop net langs m'n motor zie ik de hoes zowel aan de voorkant en de achterkant omhoog zitten, precies bij m'n rem slot, en het hangslot waar m'n hoes mee vast zit ligt helemaal onder m'n motor vandaan. Hopelijk laten ze em vannacht staan :(

Last.fm
Films!

• DECOY88
(overleden)
Sv3n schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:26:
Loop net langs m'n motor zie ik de hoes zowel aan de voorkant en de achterkant omhoog zitten, precies bij m'n rem slot, en het hangslot waar m'n hoes mee vast zit ligt helemaal onder m'n motor vandaan. Hopelijk laten ze em vannacht staan :(
waar woon je ergens. kunnen we met de knokploeg om de hoek wachten _O- zou denk ik moeilijk slapen als ik jou was. zou met wat buren gaan pilsen bij 3 huizen verder :Y het liefst de rest van de straat op het andere uiteinde en dan een portofoon verbinding ertussen :Y

afmaken die gasten :Y

heb altijd een spanband in me koffer en als ze vragen waar dat voor is O-) dat is voor degene die zonder toestemming aan me motor komt voor een tochtje })

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk je wel uit dat 't niet te hard waait als je daar aan gaat beginnen, DECOY88 _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:36:
Kijk je wel uit dat 't niet te hard waait als je daar aan gaat beginnen, DECOY88 _O-
vliegeren is ook leuk _O- en vooral als je daarna door een laag tunneltje gaat _O-

• KaWaReZ
daarom had ik een trekhaak op mn andere fiets... polsen om de trekhaak binden... veel plezier :+

Enneh feli met de avb

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sv3n schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:26:
Volgens mij zijn je alarmbellen al aan het rinkelen. Ik zou meteen een alternatieve parkeerplek zoeken, liefst in een garage of iets dergelijks. Al is het maar voor 1 nachtje. Sta er niet van te kijken dat een bende een rondje heeft gedaan naar potentieel doelwit, en vannacht langsgaat. Leg desnoods een bevriende buurman uit wat je geconstateerd hebt, en probeer daar een garage/schuur overnachting te regelen.

Dit riekt naar een lege parkeerplek morgen!

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 19-09-2011 21:32 . Reden: heeft = hebt ]

20*350ZO45°

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:31:
[...]
waar woon je ergens. kunnen we met de knokploeg om de hoek wachten
Ah, de beroemde internet knokploegen...de eerste moet ik nog zien... ;)

Verwijderd

als die motor bij je huis staat heb ik nog wel een idee voor je
schrik draad maar dan aangesloten op je motor, wee die gene die de motor aanraakt.
YouTube: zoomvlietcollege en schik draad - YouTube.

heb ik al eens gedaan met een hond die steeds tegen mijn motor zeikte, twas iig zijn laatste keer dat ie daar plaste.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:27:
als die motor bij je huis staat heb ik nog wel een idee voor je
schrik draad maar dan aangesloten op je motor, wee die gene die de motor aanraakt.
YouTube: zoomvlietcollege en schik draad - YouTube.
Is alleen wat minder als je de volgende ochtend zelf op je motor wilt springen en even vergeten bent dat je er wat spanning op hebt gezet :D Wel een goede manier om wakker te worden.
heb ik al eens gedaan met een hond die steeds tegen mijn motor zeikte, twas iig zijn laatste keer dat ie daar plaste.
Daarna de baas ook nog even 220 op zijn donder gegeven? Als ik zoiets respectloos zou zien zou ik de baas er toch ook wel op aanspreken (tenminste als hij geen 2 meter hoog, 150 kilo is en vol met tattoos zit :D )...Voor de beest is het natuur, voor de baas is het gewoon asociaal en respectloos tegenover andermans materiaal...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Motor stond nog gewoon op z'n plekje vanochtend, niks aan de hand. Alleen vervelend idee dat er blijkbaar iemand aan m'n motor heeft gezeten.

Last.fm
Films!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

Heb hier op men oude Puch de bougie kabels omgeleid naar de handvatten, ook gegarandeerd succes! :+ Verborgen schakelaartje haalde de het weer om.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Vanavond weer een rijles, hopen dat het goed gaat na de afgelopen keer (2 weken terug toen ik viel en mijn enkelbanden verrekt heb)...

Enkelbanden doen af en toe nog steeds pijn maar volgende week dinsdag al AVB dus ik moet wel.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Marc Rademaker
Zoooo, vanochtend stond de brug open op de A10, de oostkant richting zaandam. Even door het verkeer heen en daarna het gas open met wat andere motoren :D Eerst de tunnel door, om alleen even af te remmen bij die flitspaal xD Heb nog nooit zo snel dat stukje A10 afgelegd :P

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:40:
Zoooo, vanochtend stond de brug open op de A10, de oostkant richting zaandam. Even door het verkeer heen en daarna het gas open met wat andere motoren :D Eerst de tunnel door, om alleen even af te remmen bij die flitspaal xD Heb nog nooit zo snel dat stukje A10 afgelegd :P
a10 brug? niet gewoon de zeeburger tunnel dicht vanwege zon flap met een te hoge vrachtwagen _O- ook een keer gehad voor de coentunnel _O- collega in de file ingehaald. en voor maar gebeld dat het nog wel even kon duren voor die flap weggestuurd was _O- en daarna met 10 man op rij volgas wegknallen de tunnel in d:)b

• KaWaReZ
a4 heb je ook zo'n mooie brug met een mooi recht stuk, alleen jammer dat ze aant eind van t rechte stuk vaak staan te laseren/flitsen :/

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Assen en Spa hebben ook een mooi recht stuk :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KaWaReZ
kost je ook aardig wat (heen/terugreis, dagje kopen, misschien je motor als je één van die bochten verkeerd pakt :+ )

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 02:17

martjah

Appel

je moet er natuurlijk vanuit gaan dat dat jou niet overkomt ;)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-01 11:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:40:
Hahaha hier ook aan de andere kant van de ring: kom de A10 opgereden en bij de afslag Sloterdijk stond het al muurvast. Allemaal gasten die op de weg staan met hun deur open.. |:( Eenmaal bij de slagboom aangekomen heb ik nog zeker tien minuten gewacht tot de Coentunnel weer vrij werd gegeven.

Slagboom omhoog, hóp vol gas dat ding door geblazen en die serviceauto aan het eind van de tunnel zelfs nog ingehaald. Op dat soort momenten ben je blij dat je niet met de auto naar je werk gaat :+

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:41:
Assen en Spa hebben ook een mooi recht stuk :P
Nou het "rechte" stuk van Assen is anders zo recht niet ;) hoe heet dat stukje ook al weer, strubben of veen-nogiets
Spa daarintegen is weer bijna een en al volgas...

• Marc Rademaker
DECOY88 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:32:
[...]

a10 brug? niet gewoon de zeeburger tunnel dicht vanwege zon flap met een te hoge vrachtwagen _O- ook een keer gehad voor de coentunnel _O- collega in de file ingehaald. en voor maar gebeld dat het nog wel even kon duren voor die flap weggestuurd was _O- en daarna met 10 man op rij volgas wegknallen de tunnel in d:)b
Was inderdaad Zeeburger tunnel. Ging een slagboom omhoog, geen idee waarom het was... Er zit zeker geen brug daar, maar verhaal blijft hetzelfde ^^ Lege weg, en keihard knallen, heerlijk :D

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:17:
[...]

Nou het "rechte" stuk van Assen is anders zo recht niet ;) hoe heet dat stukje ook al weer, strubben of veen-nogiets
Spa daarintegen is weer bijna een en al volgas...
R.I.P busstop :(

iRacing Profiel

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
:) ik lees al tijdje mee, dacht maar even te posten.
Ik ga morgen voor mijn AVB. Ik heb tot nu toe 15 lesjes gehad en ik ben tevreden over de voortgang.
Bak geld wel :|.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GBTW schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:41:
:) ik lees al tijdje mee, dacht maar even te posten.
Ik ga morgen voor mijn AVB. Ik heb tot nu toe 15 lesjes gehad en ik ben tevreden over de voortgang.
Bak geld wel :|.
Het geld is het waard als je het haalt ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je bedenkt dat het voor de rest van je leven is valt het ook nog wel mee. De komende 30 jaar of langer kan je lekker genieten van het rijden en over die tijd gezien is het rijbewijs nou niet echt heel veel geld. Een motor kopen, onderhouden en verzekeren kost pas veel geld :P

• Widow
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:30:
[...]

Was inderdaad Zeeburger tunnel. Ging een slagboom omhoog, geen idee waarom het was... Er zit zeker geen brug daar, maar verhaal blijft hetzelfde ^^ Lege weg, en keihard knallen, heerlijk :D
Of zijkanaal C op de A9 :D geweldig, ik heb een keer volgas kunnen blazen daar tot Rottepolderplein, toen kwam ik pas weer auto's tegen. Ik zou bijna uitzoeken wanneer die malle brug open is, en er dan gaan staan :P

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat foto's van vorige week :)

Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/motor/IMG_0821.JPG
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/motor/IMG_0822.JPG
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/motor/IMG_0823.JPG

Bevalt nog erg goed.. Al bijna 2000km er op staan. Jammer ik zo laat in het seizoen mijn papiertje pas had.. met slecht weer en regen is het toch echt minder leuk om er op te rijden..

Foto's van hierboven zijn van een rit met aardig wat regen.. als je dan de volgende dag in de auto stapt waardeer je wel weer de warme auto + muziekje op de achtergrond

Mijn V&A

• Marc Rademaker
Je moet ook wat geluk hebben met het weer. Afgelopen zaterdag was het wel okay, op gegeven moment wat motregen gehad, maar ach. Zondag was het echter best wel mooi weer! En de hele vorige week heb ik elke dag met een zonnetje in de rug naar het werk gereden :)

Vandaag de motor voor een beurt weggebracht. Heb zelf weinig tijd, niet bepaald twee rechterhanden, geen gereedschap en echt geen kennis van motoren. Ging om een relatief kleine beurt, maar moet ook een nieuwe voorband. Al met al wordt dat 350 euro aftikken. Hier had ik ongeveer op gerekend...

Maaar.... Ik had al het vermoeden dat de schokdemper achter zijn beste tijd had gehad, en dat werd bevestigd. Ook de ketting heeft zijn beste tijd gehad, is al ingekort en het achterwiel staat nu dan ook verder naar voren dan normaal... Nu ga ik een offerte aanvragen bij HyperPro, of vergelijkbaar. Ik hoef echter geen schokdemper met 100 afstelmogelijkheden. Hij moet gewoon een keer goed afgesteld worden en klaar.

Ketting komt dan volgende maand wel :( Beste man had het over 200 euro in aanschaf, maar dat moet toch goedkoper kunnen? Misschien dat ik voor de ketting maar eens zelf wat ga proberen te knutselen.

Ik wist dat onderhoud niet goedkoop zou zijn, maar nu is het toch ietsje meer dan ik had verwacht :P Maarja, dan zou de motor ook weer in topstaat moeten zijn :)

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:43:
Je moet ook wat geluk hebben met het weer. Afgelopen zaterdag was het wel okay, op gegeven moment wat motregen gehad, maar ach. Zondag was het echter best wel mooi weer! En de hele vorige week heb ik elke dag met een zonnetje in de rug naar het werk gereden :)

Vandaag de motor voor een beurt weggebracht. Heb zelf weinig tijd, niet bepaald twee rechterhanden, geen gereedschap en echt geen kennis van motoren. Ging om een relatief kleine beurt, maar moet ook een nieuwe voorband. Al met al wordt dat 350 euro aftikken. Hier had ik ongeveer op gerekend...

Maaar.... Ik had al het vermoeden dat de schokdemper achter zijn beste tijd had gehad, en dat werd bevestigd. Ook de ketting heeft zijn beste tijd gehad, is al ingekort en het achterwiel staat nu dan ook verder naar voren dan normaal... Nu ga ik een offerte aanvragen bij HyperPro, of vergelijkbaar. Ik hoef echter geen schokdemper met 100 afstelmogelijkheden. Hij moet gewoon een keer goed afgesteld worden en klaar.

Ketting komt dan volgende maand wel :( Beste man had het over 200 euro in aanschaf, maar dat moet toch goedkoper kunnen? Misschien dat ik voor de ketting maar eens zelf wat ga proberen te knutselen.

Ik wist dat onderhoud niet goedkoop zou zijn, maar nu is het toch ietsje meer dan ik had verwacht :P Maarja, dan zou de motor ook weer in topstaat moeten zijn :)
sommige zijn er expert in om je te naaien. heb laatst 1 band gekregen waar ik er 2 voor uit duitsland kan halen. setje nieuw rubber €411 incl omleggen enz. volgende keer doe ik het zelf dan is het €200 voor de banden. en €75 voor een balanceer bokje enz. keer erop ben je voor 200 klaar.(en sneller en wanneer het je uitkomt) beetje oefenen vervang je in 30 min je bandjes.eruit oude eraf. nieuwe erop. en weer op spanning. toen nog laten balanceren.

• Marc Rademaker
Hrm, de garage is me aangeraden door iemand die daar ook zijn Hornet liet doen. Hij zei dat de Michelin Pilot Road Power 2 150 euro kostte. Online kost die 115 euro, maar dan moet je nog verzendkosten betalen en de band erop leggen. Dus wat betreft naaien valt het denk ik wel mee.

Daarom heb ik ook deze garage gekozen, omdat ik dus geen idee had wat nou een goede plek is om je motor heen te brengen zonder dat ze me naaien. Heb namelijk geen flauw benul hoeveel zoiets nou moet kosten. Volgende keer misschien weer ergens anders heen, om uit te proberen zeg maar.

Nu op zoek naar een 2e hands demper, kijken hoeveel dat ongeveer kost :)

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Zo mijn les voor vanavond zit er weer op, maandag avond nog 1 uurtje en dan dinsdag ochtend om half 8, naar de rijschool om vervolgens op weg te gaan voor mijn AVB.

Les vanavond ging redelijk goed, tot de stop proef die nam ik toch wat voorzichtiger aangezien ik vorige keer onderuit ging en nog steeds last heb van mijn enkelbanden.

Gelukkig gingen alle andere oefeningen goed!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DECOY88 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:54:
[...]
sommige zijn er expert in om je te naaien. heb laatst 1 band gekregen waar ik er 2 voor uit duitsland kan halen. setje nieuw rubber €411 incl omleggen enz. volgende keer doe ik het zelf dan is het €200 voor de banden. en €75 voor een balanceer bokje enz. keer erop ben je voor 200 klaar.(en sneller en wanneer het je uitkomt) beetje oefenen vervang je in 30 min je bandjes.eruit oude eraf. nieuwe erop. en weer op spanning. toen nog laten balanceren.
Banden kunnen bij sommige winkels soms wel erg duur zijn inderdaad. Bij de motorzaak waar ik de motor in onderhoud heb, heb ik eens 2 banden laten monteren met remblokken voor. Dat was totaal toen 550 of 650 euro, weet het niet meer precies. Dan had ik ook nog eens geen geweldige banden maar gewoon standaard toerbanden.

Die motorzaak is verder prima en ik kom er graag voor van alles, alleen dat vond ik echt teveel geld.

Ik bestel mijn banden nu bij : http://www.motorbandenmarkt.nl/ Dan laat ik ze thuis bezorgen en bel ik iemand die hier in de buurt motor en autobanden monteerd aan huis. Het monteren kost mij dan inclusief alles 70 euro. Ik bel die gast op en maak een afspraak. Zodra hij er is rij ik de motor de weg op en een uur later heb ik mooi nieuw rubber op de motor liggen.

Voor mensen die in omgeving Arnhem wonen is het echt een aanrader. http://www.oostbanden.nl/set-aanbiedingen (Niet bedoelt als SPAM maar als tip)

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 20-09-2011 22:10 ]

• _Apache_
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

@ Marc, als je in Zuid Holland woont is www.motormike.nl misschien wel iets. Hij monteert je band voor een tientje als je met een losse velg komt, 25 euro als je met motor en al komt. De MPR 2CT is 130.
Je betaalt geen verzendkosten, want hij koopt de band in, alleen montage komt erbij.
Voor men laatste nieuwe set (alleen achter), kon ik diezelfde week nog terecht. =) Gewoon in de avond.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Marc Rademaker
@Pilatus, is Wijchen omgeving Arnhem? Dan kan ik het aardig inplannen. Klinkt wel goed namelijk :) Ga ik zeker onthouden

@Apache, woon in Utrecht, dus 50km naar Bleiswijk is niet heel erg ver... Ga ik ook onthouden, ben zelfs een klein beetje bang dat de garage er nou een 'oudere' band op gaat leggen, eentje die niet vers is zeg maar, maar wel nieuw. En ik twijfel of hij nou een pilot road 2 of een pilot power 2 erop gaat leggen. Ik wil een road namelijk.

@T-rhidon, motor geen ABS? Eigenlijk is het voor je idee misschien wel goed als je nog een keer dat voorwiel 'bijna' laat blokkeren. Dan weet je hoe ver je kunt gaan. Nu zit je em stiekem een beetje te knijpen en rem je in een echte noodsituatie misschien niet zo hard als je zou kunnen?

[ Voor 23% gewijzigd door Marc Rademaker op 20-09-2011 22:40 ]

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

@ Marc, op een gegeven moment voelde ik de blokkering ook en liet ik los. Maar heb dit keer meer met mijn achterrem geremd, waardoor ik me zelf wel veiliger voelde. Daarnaast heeft de rij instructeur geholpen met mijn grens te verleggen, met goede tips en wat oefeningen om me zelf vertrouwen weer wat meer terug te vinden en mijn grenzen te verleggen.

Geen idee als dat ding ABS heeft, denk het zelf niet aangezien het wel al een oudere motor is.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Twee weken geleden VRO-1 gedaan in Lelystad. Daar twee bij het oefenen van een noodstop m'n voorwiel (zonder ABS) geblokkeerd. Kreeg nog complimenten van de instructeur dat ik hem overeind hield. De uitleg: rem loslaten alsof je je klauwen brand aan een heet steelpannetje zodra de horizonniet meer recht staat, had dus blijkbaar geholpen.

Bij een noodstop leren ze je ook aan om voornamelijk te concentreren op je rechterhand en de voetrem te laten voor wat hij is, ook omdat die uiteindelijk een marginaal aandeel heeft in je remkracht; en het goed beheersen van je handrem het verschil betekend tussen netjes stil komen te staan of over de grond schuiven.

[ Voor 32% gewijzigd door Postman81 op 20-09-2011 22:55 ]

• Marc Rademaker
Klinkt goed T-Rhidon, dat vertrouwen vind ik persoonlijk heel belangrijk op de motor en dat rijd ook een stuk fijner.

Achterrem is puur stabilisatie he, voegt amper remmend vermogen toe tijdens een noodstop. Het wordt zelfs afgeraden om met je achterrem te remmen, omdat je tijdens een noodstop dan je achterrem instincttief vol instampt en dan komt je achterwiel je ineens voorbij. Ik gebruik de achterrem in ieder geval vrij weinig. Eigenlijk alleen als ik de tijd heb en toch hard wil remmen. Remblokjes zijn immers goedkoop, je motorblok niet zo...

@Postman. Ik moet ook maar eens inschrijven voor VRO, lijkt me echt heel nuttig...

[ Voor 7% gewijzigd door Marc Rademaker op 20-09-2011 22:51 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

T-Rhidon schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:44:

Geen idee als dat ding ABS heeft, denk het zelf niet aangezien het wel al een oudere motor is.
Als je dinsdag voor je AVB moet, dan moet je toch inmiddels wel weten/hebben gevoeld of je motor ABS heeft?

Bij de Noodstop mag je ABS ingrijpen, en bij de stopproef juist weer niet, omdat laatstgenoemde een "gecontrolleerde remactie" moet zijn. (Dat betekend natuurlijk niet dat de Noodstop ongecontrolleerd moet zijn :) )

20*350ZO45°

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Toen ik nog aan het lessen was reed ik op een motor met ABS. Dit remde prima en ook bij hard remmen was de remweg kort maar bij nat weer was het evengoed uitkijken geblazen maar een stuk minder dan zonder ABS.

Nu rijd ik op mijn tweede motor sinds het halen van het roze kaartje (papiertje bestaat niet meer :P ) en heb geen ABS (Virago 1100 van 22 jaar oud). Deze motor is zwaarder en ik heb al gemerkt dat je wel zeer snel met nat weer tot stilstand kan komen maar dat je dan de achterrem moet gebruiken omdat je anders niet zo vol op de voorrem kan hangen (voorrem kan namelijk blokkeren).

Mijn vorige motor was minder zwaar en gaf er niets om of je hard remde op een nat wegdek of niet. Ik ben mij er nu ook van bewust hoe er moet worden geremd zonder ABS maar dit heeft wel tijd gekost en allemaal omdat ik met ABS heb gelest.

Zou het niet beter zijn om te lessen op een motor zonder ABS zodat je de luiheid die ABS veroorzaakt niet aanleert zodat je beter kunt omgaan met lastige remsituaties later wanneer je zelf een motor hebt? Die luiheid kan er namelijk voor zorgen dat je bij de eerste de beste noodstop op een nat wegdek op je plaat gaat. Ik heb het er met meerdere mensen over gehad en min of meer kwam daar hetzelfde verhaal uit. ABS maakt een beetje lui en dat kan een gevaar opleveren zodra je op een motor zonder ABS stapt.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• gwystyl
  • Laatst online: 13:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:38:
@Pilatus, is Wijchen omgeving Arnhem? Dan kan ik het aardig inplannen. Klinkt wel goed namelijk :) Ga ik zeker onthouden
Bij zijn werkgebied staat Wijchen niet, maar dat is niet heel ver erbuiten. Apeldoorn valt er ook net buiten zo te zien :(. Je kan hem bellen als je buiten zijn werkgebied zit en toch service aan huis wil, dan kan je afspreken wat voorrijden kost. Ik hou hem voor de volgende keer in ieder geval in gedachten, tot nu toe bracht ik de motor meestal weg.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:50:
Achterrem is puur stabilisatie he, voegt amper remmend vermogen toe tijdens een noodstop. Het wordt zelfs afgeraden om met je achterrem te remmen, omdat je tijdens een noodstop dan je achterrem instincttief vol instampt en dan komt je achterwiel je ineens voorbij. Ik gebruik de achterrem in ieder geval vrij weinig. Eigenlijk alleen als ik de tijd heb en toch hard wil remmen. Remblokjes zijn immers goedkoop, je motorblok niet zo...
Fijn om te horen. Mijn achterrem blijft hangen als ik hem wil gebruiken :P Waarschijnlijk roestig doordat er water ingekomen is oid.

Was wel erg gênant de eerste keer, ik moest remmen voor een flitser, i.p.v. alleen afremmen tot 45/50km/h kwam ik helemaal tot stilstand toen de rem bleef hangen. Omdat ik niet doorhad wat het probleem was heb ik hem maar met koppeling in naar de rand van de weg gestept zodat achteropkomend verkeer weer door kon rijden |:(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Pilatus,
tnx, die site staat nu mooi in m'n favorieten!

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
Joolee schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:57:
[...]

Fijn om te horen. Mijn achterrem blijft hangen als ik hem wil gebruiken :P Waarschijnlijk roestig doordat er water ingekomen is oid.

Was wel erg gênant de eerste keer, ik moest remmen voor een flitser, i.p.v. alleen afremmen tot 45/50km/h kwam ik helemaal tot stilstand toen de rem bleef hangen. Omdat ik niet doorhad wat het probleem was heb ik hem maar met koppeling in naar de rand van de weg gestept zodat achteropkomend verkeer weer door kon rijden |:(
Ik zou em wel af en toe gebruiken hoor, al is het maar om de roest van je achterste remschijf te 'poetsen' ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je gebruikt je achterrem toch ook als je stapvoets moet rijden in de binnenstad met file e.d.

• Gisae
  • Niet online
bazs2000 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:56:
Toen ik nog aan het lessen was reed ik op een motor met ABS. Dit remde prima en ook bij hard remmen was de remweg kort maar bij nat weer was het evengoed uitkijken geblazen maar een stuk minder dan zonder ABS.

Nu rijd ik op mijn tweede motor sinds het halen van het roze kaartje (papiertje bestaat niet meer :P ) en heb geen ABS (Virago 1100 van 22 jaar oud). Deze motor is zwaarder en ik heb al gemerkt dat je wel zeer snel met nat weer tot stilstand kan komen maar dat je dan de achterrem moet gebruiken omdat je anders niet zo vol op de voorrem kan hangen (voorrem kan namelijk blokkeren).

Mijn vorige motor was minder zwaar en gaf er niets om of je hard remde op een nat wegdek of niet. Ik ben mij er nu ook van bewust hoe er moet worden geremd zonder ABS maar dit heeft wel tijd gekost en allemaal omdat ik met ABS heb gelest.

Zou het niet beter zijn om te lessen op een motor zonder ABS zodat je de luiheid die ABS veroorzaakt niet aanleert zodat je beter kunt omgaan met lastige remsituaties later wanneer je zelf een motor hebt? Die luiheid kan er namelijk voor zorgen dat je bij de eerste de beste noodstop op een nat wegdek op je plaat gaat. Ik heb het er met meerdere mensen over gehad en min of meer kwam daar hetzelfde verhaal uit. ABS maakt een beetje lui en dat kan een gevaar opleveren zodra je op een motor zonder ABS stapt.
Met nat wegdek is het misschien handig, maar op droog kan ik gewoon zo hard remmen als ik wil, als ik de rem maar eerst aanleg.

De achterrem gebruik ik denk ik 50% van de tijd, vooral bij remmen vanaf hogere snelheid. De rem staat alleen zo afgesteld dat deze bijna geen remkracht levert. Na een remvloeistofwissel had ik nog wel eens een blokkerend achterwiel, dus dan maar iets aanpassen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Marc Rademaker
Viper® schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:42:
Je gebruikt je achterrem toch ook als je stapvoets moet rijden in de binnenstad met file e.d.
Bij filerijden heb ik genoeg aan de koppeling? Ik gebruik de achterrem met name om u-bochtjes te maken :)

• Markicks
  • Laatst online: 14:59
Nieuwe bandjes, Pilot Road 2. Gaan volgens mij wel goed bevallen zo aan de eerste km's naar huis te merken. Heb nog niet echt bochten gepakt (durf ik ook nog niet) maar heb wel het gevoel dat hij lekker stabiel in de bocht ligt. We zullen het zien! :)

Iemand anders ervaring met deze banden?

system setup

• Marc Rademaker
Markicks schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
Nieuwe bandjes, Pilot Road 2. Gaan volgens mij wel goed bevallen zo aan de eerste km's naar huis te merken. Heb nog niet echt bochten gepakt (durf ik ook nog niet) maar heb wel het gevoel dat hij lekker stabiel in de bocht ligt. We zullen het zien! :)

Iemand anders ervaring met deze banden?
Nee nog niet! Wordt vandaag voor een PR2 opgelegd. Achter kan nog even mee, dus die mag nog even blijven zitten. Je moet sowieso de eerste 100km rustig rijden, dan zweet de band nog bepaalde rotzooi uit, zo heb ik gehoord. En de banden moet je warm rijden, eigenlijk zoals elke band, maar bij deze schijnt dat ook aardig uit te maken. Ben zelf wel benieuwd, want mijn huidige band is echt op, dus het verschil zou groot moeten zijn.

• Jelte
  • Niet online
Bijna 2e setje Pilot Road 2 op bij mij. Volgende maand nieuw setje en misschien zelfs de Pilot Road 3. Alhoewel ik over de 2 niets te klagen heb, sterker zelfs. Een heerlijke band die me nog geen enkele keer heeft laten glijden. Ook niet bij regen in de kou (geen sneeuw/ijzel).

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
En AVB binnen :).
ik had:
Lopen met motorfiets, goed.
Langzame slalom, 1e keer 1 pion, 2e keer 2 pionnen dus fout.
Uitwijk,goed.
Precisie stop. 1e keer fout was niet gelijkmatig, 2e keer fout, was wel gelijkmatig maar kwam meter te vroeg uit :|.
Noodstop, goed,
Snelle slalom, goed.
Halve draai, goed.

en dus geslaagd :).

Ik heb trouwens nog twee beginners links voor in OP/nieuwe OP:
Berg info voor beginnende motorrijder: http://www.luiemotorfiets.nl/
Voertuig controle van de Kawasaki er5: http://www.voertuigcontrole.nl/kawasakier5.htm
Voertui controle van de Honda CBF500: http://www.voertuigcontrole.nl/hondacbf500.htm

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Marc Rademaker schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:08:
[...]

Bij filerijden heb ik genoeg aan de koppeling? Ik gebruik de achterrem met name om u-bochtjes te maken :)
Ik gebruik de achterrem wel vrij vaak, zowel in korte bochten als in de file. Langzaam rijden met ketting en een zware V-twin is lastig met alleen het gebruik van de koppeling in verband met bokken. Met een beetje achterrem erbij houd je de ketting strak en trekkend.
Pagina: 1 ... 295 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.