Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 294 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.990 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:05

allure

Titaan fase 2/3

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:27:
Nee, niet helemaal. Als je zonder koppeling wil schakelen zet je al wat druk op het pedaaltje, en dan draai je het gas heel kort even terug. Op het moment dat de druk op de tandwielen minder wordt schiet de versnelling er als vanzelf in.

Je moet dus niet eerst het gas dichtdraaien en dan pas het pookje bedienen, omdat je timing dan niet klopt. :)
Als je er wat op oefent kun je prima je gas dichtdraaien en dan je pookje schoppen. Wel meteen een tikje geven nadat je je gas dichtdraait. Zo ben ik half Noorwegen doorgereden omdat ik dan meer met 1 hand aan het stuur kon rijden :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pff vermoeiend. Staat op bva nu o.a. een Africa Twin te koop..... Waarom betalen mensen hier 1000 euro voor?? Ik had gehoopt om 'm voor 300-400 euro op de kop te kunnen tikken... :( Op marktplaats kan je voor 1250 euro er eentje kopen die nieuwer is, minder kilometers heeft en ook nog eens gewoon gebruikt wordt ipv deze..... /rant
Achja, rustig wachten tot de herfst/winter dan maar voor een motor.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

theHoff schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:07:
Pff vermoeiend. Staat op bva nu o.a. een Africa Twin te koop..... Waarom betalen mensen hier 1000 euro voor?? Ik had gehoopt om 'm voor 300-400 euro op de kop te kunnen tikken... :( Op marktplaats kan je voor 1250 euro er eentje kopen die nieuwer is, minder kilometers heeft en ook nog eens gewoon gebruikt wordt ipv deze..... /rant
1000,- maar? koopje. Het is geen crossbrommer maar een echte grote mensen motor die, mits met liefde behandeld wordt en niet als enorme rolschaats, t/m de 2,5ton aan kilometers meegaat.

And it goes BRAAAAAPP!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Workaholic schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:01:
Gisteren weer even een lekker stukje gereden.. maar even de moeite genomen om mijn ebay camertje te testen van 28 euro. Best leuk! Moet hem alleen nog ergens anders monteren waar die niet zo meetrilt (dat vervelend resonerend geluid)

[video]

Hoogtepunten
Voor de oplettende kijker bij 6.23 staat er een flitser die ik nog maar net op tijd zag.. wat een eikels! Bijna niet te zien zo onder het viaduct..

bij 9minuten en 15 sec bijna door een vrouwelijke opel bestuurder eruit gereden :P

Eventueel naar youtube gaan voor de 720p variant.

Je ziet dat mijn bochten en lijnen nog niet zo best zijn.. maar we komen er wel!
Redelijk kwaliteit nog wel en dat voor 28 euro, heb je daar nog een linkje van? Lijkt mij ook wel leuk namelijk :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ROFLASTC schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:14:
[...]

1000,- maar? koopje. Het is geen crossbrommer maar een echte grote mensen motor die, mits met liefde behandeld wordt en niet als enorme rolschaats, t/m de 2,5ton aan kilometers meegaat.
BVA = faillissementsveiling, in beslag genomen goederen en dergelijke. Je weet dus nooit zeker wat je koopt. En dan wordt 1000 euro toch wel veel geld om mee te gokken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
theHoff schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:07:
aanbod geld nog steeds als je wat wilt bekijken :Y en anders kan je altijd hieronder nog inspiratie opdoen. van het ritje van 2 weken terug met 14 AT's _/-\o_

Het honda Africa Twin topic deel *O*

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:23:
[...]

BVA = faillissementsveiling, in beslag genomen goederen en dergelijke. Je weet dus nooit zeker wat je koopt. En dan wordt 1000 euro toch wel veel geld om mee te gokken.
ah , lol dacht dat het een typo was. Toch AT=Win

And it goes BRAAAAAPP!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:44:
[...]
Redelijk kwaliteit nog wel en dat voor 28 euro, heb je daar nog een linkje van? Lijkt mij ook wel leuk namelijk :)
Ik heb twee soorten getest :

http://www.ebay.com/itm/w...8634&ssPageName=WDVW&rd=1

http://www.ebay.com/itm/H...ain_0&hash=item2313ff1885

Kwaliteit is bijna hetzelfde, wat duurder maar ook inclusief een wat grotere batterij.
Je moet er alleen nog een kaartje van 4 of 8gb in doen. Maar die kosten niets.. 10tje voor 4gb en 20 voor 8 geloof ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 12-09-2011 21:58 ]

Mijn V&A

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

unclero schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:53:
[...]

In de rest van de Europese Unie ook ja.. In Nederland wil Eurlings daar nog niet aan, ondanks de helende werking op files en ochtendspitsen ;). Maar dat komt nog wel, als het Europese Rijbewijs in 2012 oid ingevoerd gaat worden. Nu wordt daar langzaam naartoe gewerkt, Eurlings heeft oa de maximum snelheid van brommers en het maximum vermogen van brommers omhoog geschroeft.
Ik ben benieuwd, het is bijna 2012 nu :p Het zou zwaar ideaal zijn als je mee kunt komen met provinciaal verkeer en ik denk dat veel mensen over zullen stappen. Het scheelt ook een hoop kosten en een tweede auto heb je niet meer nodig. Dat je dan geen snelweg mag rijden lijkt me niet eens zo'n probleem (toch niet ideaal met zo weinig vermogen), al mag dat volgens mij in Belgie ook gewoon.

Hier vinden ze het te onveilig. Voor wie? Voor de bestuurder zelf vooral, want voor de omstanders denk ik dat het veiliger is dan een SUV.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Workaholic schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:53:
[...]

Kwaliteit is bijna hetzelfde, wat duurder maar ook inclusief een wat grotere batterij.
Je moet er alleen nog een kaartje van 4 of 8gb in doen. Maar die kosten niets.. 10tje voor 4gb en 20 voor 8 geloof ik.
Welke was die van hierboven? :) Kan die omgekeerde datum/tijd trouwens ook nog uitgeschakeld worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 12-09-2011 22:36 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Phyxion schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:33:
[...]

Welke was die van hierboven? :) Kan die omgekeerde datum/tijd trouwens ook nog uitgeschakeld worden?
Volgens mij is die van hem de goedkoopste (als je zo naar zijn zinsopbouw kijk)

Er zijn van deze cameraatjes een hoop goede, en ook een hoop crap. Erg leuk dat we hier dus een goede tegenkomen. Hopelijk kan je a.d.h.v. Mailconversaties of PayPal betalingen echt 100% nagaan welke jouw leverancier was, want er zijn echt 1001 verschillende.

Timestamp verhaal:
The updated file will be installed in this camera before shipping to you.
1 It removes the time and date
2 When the battery dies, the current recording is now saved, rather than lost.
3 Rather than creating a new file every 20 mins, it now creates a new one every 4GB.
4 The video files created can be edited as normal - no transcoding required.

20*350ZO45°

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

[...]

Plus dat er nog veilingkosten en 19% BTW over komt. Dan is het ook geen koopje meer :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

tdw schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:17:
[...]

Plus dat er nog veilingkosten en 19% BTW over komt. Dan is het ook geen koopje meer :P
Had die veiling ook al langs zien komen en vond de prijzen meevallen, maar had me verder nog niet verdiept in wat een motor zou moeten kosten...

Dat er veilingkosten en BTW nog bij zouden komen wist ik niet eens, is goed dat ik dat nu weet want zit wel eens vaker op die site te snuffelen. :P Dat soort extra kosten zijn goed om in je achterhoofd te houden als je een impulsaankoop wilt doen :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mocht je dat alsnog doen, voor impulsaankopen is een ander topic. O-) :P
Workaholic schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:53:
[...]

Hoe lang nemen die daadwerkelijk op? Met een batterijduur van 45 minuten (zoals bij de meeste keycams) houdt het erg snel op.

[ Voor 83% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-09-2011 08:01 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DECOY88 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:31:
[...]

aanbod geld nog steeds als je wat wilt bekijken :Y en anders kan je altijd hieronder nog inspiratie opdoen. van het ritje van 2 weken terug met 14 AT's _/-\o_

Het honda Africa Twin topic deel *O*
Thanks :-). Ik dacht met deze AT wil ik wel een gokje nemen als de prijs een beetje okay blijft. Nu maar weer vrolijk afwachten tot de herfst/winter en dan komt er zeker een berichtje als ik voor een AT ga kijken :). Nogmaals bedankt voor het aanbod. En ik heb al verlekkerd naar de foto's zitten te kijken.
[...]

Yep, zeker als je al vanaf 1500 euro er eentje bij een particulier in die staat vandaan kan trekken. Dit was mij een wat te grote gok voor het geld, hoewel het natuurlijk geen geld blijft. Geen twee linkerhandjes dus dat scheelt, maar toch. 1000 euro was in dit geval inclusief btw en veilingkosten.
.Gertjan. schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:37:
[...]

Had die veiling ook al langs zien komen en vond de prijzen meevallen, maar had me verder nog niet verdiept in wat een motor zou moeten kosten...

Dat er veilingkosten en BTW nog bij zouden komen wist ik niet eens, is goed dat ik dat nu weet want zit wel eens vaker op die site te snuffelen. :P Dat soort extra kosten zijn goed om in je achterhoofd te houden als je een impulsaankoop wilt doen :D
Yep, komt bij je bod nog 19% btw en 16% veilingkosten. Daarna komt er over de veilingkosten nog eens 19% btw.

Klein voorbeeldje.
Bod op een motor voor 5800 euro. Dan krijg je 19% btw = 1102 euro aan btw, 16% veilingkosten is 928 euro aan veilingkosten en dan komt daar nog eens 19%btw over, wat 176,32 is. Dus je biedt 5800 euro maar je moet daar 8006,32 euro betalen. Tis maar even dat je het weet. Ik reken voor mezelf altijd 40% er bij, dat klopt wel ongeveer (38,04%)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
Gisteren voor het eerst in 3-4 weken weer motorles gehad (instructeur had vakantie), maar pfoe dat viel ff tegen :( Het is niet dat het heel slecht ging, maar het waren allemaal van die kleine dingetjes waarvan ik weet dat ik er eerder geen problemen mee heb gehad.

Positie op de weg was wel goed, maar de instructeur gaf aan dat ik de bochten toch niet zo strak nam als ik eerder deed. Kijkgedrag ging op zich wel goed, maar de instructeur gaf wel aan dat ik meer met mijn hoofd moest draaien. Hij wist wel dat ik keek, maar de examinator binnenkort ziet niet dat ik kijk, tenzij ik "overdreven" met mijn hoofd draai, zit wat in.

Halverwege de les werd ik in het centrum van Doetinchem nog bijna van de motor af gereden (niet mijn fout) door een petje in een Seat Ibiza die in de bocht 2 rijbanen nodig had. Ik zag het gelukkig op tijd aankomen dus ik had het gas al los gelaten. Als ik dat niet had gedaan was het aardig spannend geworden denk ik. Instructeur liep ook behoorlijk te vloeken en te tieren door de intercom.

Nu hielp het weer ook niet mee (regen + harde wind) maar ik zou nog steeds een stuk beter moeten kunnen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

-tom-562

Oliesjeik

Over dat kijken voor de examinator, ik weet niet wat voor een kleur helm je hebt, maar ik heb er toen een reflecterende sticker verticaal opgeplakt, achterop. Ik heb een matzwarte helm, dus zonder die sticker viel het niet heel erg op.

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:38:
Over dat kijken voor de examinator, ik weet niet wat voor een kleur helm je hebt, maar ik heb er toen een reflecterende sticker verticaal opgeplakt, achterop. Ik heb een matzwarte helm, dus zonder die sticker viel het niet heel erg op.
zorg voor een printje op je helm met lessen :Y en anders inderdaad een verticale sticker :Y

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

Zelf heb ik ook gister in Doetinchem gelest na 3-4 weken omdat mijn instructeur op vakantie was :D

Ik kon zelf pas wat later, dus had om 20:00 gelest waarbij het dus ook al aardig donker begon te worden. Eerst door het centrum en door wat onwennigheid en gepruts bij stilstand schoot mn hand van de linker hendel af, vervolgens sloeg de motor af, geen voeten aan de grond, gevolg dat ik hem rustig heb neergelegd :*) Zo'n motor is nog best zwaar als die over z'n evenwichtpunt is...
Tegen de tijd dat de rijinstructeur naast me stond om mij gerust te stellen stond m'n motor weer rechtop en had ik em ook al weer gestart, niks aan de hand dus :) Hoort er allemaal bij.

Daarna de stad uit en over wat buitenwegen gescheurd in het donker. Echt heerlijk :D Wel wat harde wind waar ik last van had, maar het viel gelukkig wel mee.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 15:50

Youk

Volvo For Life

Heb het in 2003 op mijn examen meegemaakt dat de motor afsloeg. Ik was juist naar links aan het afdraaien op een kruispunt. Gelukkig vertrokken vanaf zo goed als stilstand, dus snelheid was laag en motor redelijk rechtop (ruim kruispunt). Toen maar bliksemsnel de koppeling ingetrokken zodat de motor kon verder rollen. Ondertussen de motor starten en weer verder, zonder voetje aan de grond. Examinator vond dat een zeer geslaagde actie.

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
(overleden)
vleesjus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:50:
[...]

Zelf heb ik ook gister in Doetinchem gelest na 3-4 weken omdat mijn instructeur op vakantie was :D

Ik kon zelf pas wat later, dus had om 20:00 gelest waarbij het dus ook al aardig donker begon te worden. Eerst door het centrum en door wat onwennigheid en gepruts bij stilstand schoot mn hand van de linker hendel af, vervolgens sloeg de motor af, geen voeten aan de grond, gevolg dat ik hem rustig heb neergelegd :*) Zo'n motor is nog best zwaar als die over z'n evenwichtpunt is...
Tegen de tijd dat de rijinstructeur naast me stond om mij gerust te stellen stond m'n motor weer rechtop en had ik em ook al weer gestart, niks aan de hand dus :) Hoort er allemaal bij.

Daarna de stad uit en over wat buitenwegen gescheurd in het donker. Echt heerlijk :D Wel wat harde wind waar ik last van had, maar het viel gelukkig wel mee.
even mee om leren gaan. mijn gs 500 kon ik rustig onder een hellingshoek van 45'naar buiten duwen _/-\o_ . dat hoef ik inderdaad niet meer met mijn africa twin te proberen. maar als het nodig is kan alles _/-\o_ even 300kg motor in je eentje liften waarvan het zwaartepunt op 80cm hoog zit _/-\o_

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
-tom-562 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:38:
Mijn helm is ook matzwart, een HJC IS-16. Verticaal streepje is wel een idee ja, eens kijken of ik ergens iets van een sticker vandaan kan halen :)
vleesjus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:50:
[...]

Ah kijk aan, Rem-Go toevallig? :) In Doetinchem zelf vind ik het rijden maar niks, de buitenwegen zijn inderdaad erg leuk om te doen, buitengebied van Doetinchem is in principe een grote 60-80 km/u slingerweg :)

Verwijderd

hahaha, geen echte motorrijder dit. _O-
Ik bedoel is toch heerlijk om helemaal door elkaar geschud te worden door de wind.
Jammer dat niet meer cabaretiers het ooit over motorrijden hebben

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:14:
[...]

Mijn helm is ook matzwart, een HJC IS-16. Verticaal streepje is wel een idee ja, eens kijken of ik ergens iets van een sticker vandaan kan halen :)

[...]

Ah kijk aan, Rem-Go toevallig? :) In Doetinchem zelf vind ik het rijden maar niks, de buitenwegen zijn inderdaad erg leuk om te doen, buitengebied van Doetinchem is in principe een grote 60-80 km/u slingerweg :)
even een streep afplakband erop voor het examen en erna er meteen weer af.(heb je geen last van de lijm) :Y

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:44:
[...]
hahaha, geen echte motorrijder dit. _O-
Ik bedoel is toch heerlijk om helemaal door elkaar geschud te worden door de wind.
Ik denk dat het een grap is... :+ Cabaretiers vertellen dingen voor de grap. Het is niet (altijd) hun eigen mening. :)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• vleesjus
  • Laatst online: 29-01 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

UTwizard schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:14:
[...]
Klopt helemaal :) Vanaf Doetinchem-oost naar Zelhem gereden en dan door het centrum richting Doesburg weer terug naar Doetinchem, erg leuke weg om te rijden met de motor.
DECOY88 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:59:
[...]
even mee om leren gaan. mijn gs 500 kon ik rustig onder een hellingshoek van 45'naar buiten duwen _/-\o_ . dat hoef ik inderdaad niet meer met mijn africa twin te proberen. maar als het nodig is kan alles _/-\o_ even 300kg motor in je eentje liften waarvan het zwaartepunt op 80cm hoog zit _/-\o_
Probleem is dat ik maar 1m75 ben en in verhouding korte benen/lange rug heb. Ik kom dus ook maar net met 1 voet plat op de grond, in principe geen probleem tot je de andere kant opvalt :P

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
vleesjus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:52:
[...]
Klopt helemaal :) Vanaf Doetinchem-oost naar Zelhem gereden en dan door het centrum richting Doesburg weer terug naar Doetinchem, erg leuke weg om te rijden met de motor.
Nog een kleine tip dan, kijk ook eens in de buurt van Sinderen. De kapelweg is erg leuk, en daar in de buurt zijn nog wel wat mooie stukken.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-DG- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:58:
[...]

Nog een kleine tip dan, kijk ook eens in de buurt van Sinderen. De kapelweg is erg leuk, en daar in de buurt zijn nog wel wat mooie stukken.
Het hele gebied ten zuidoosten van Doetinchem is erg leuk. Veel redelijk overzichtelijke, rustige slingerweggetjes tussen de weilanden door. Beetje cruisen in het gebied Doetinchem - Groenlo - Winterswijk - 's Heerenberg (of nog een stukje Duitsland in) is zeer aan te raden ;)

@stukje cabaret: het zal wel grappig bedoeld zijn, maar alleen de laatste minuut krulden mijn mondhoeken licht op. Verder was het nogal overdreven geouwehoer met een nasale stem (en ja, dat kan best extra overdreven zijn om grappig over te komen, maar dat kwam iig niet over)

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 13-09-2011 15:35 ]

Verwijderd

slechts een gebroken arm...
dat is dan ook nog eens echt geluk hebben

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:21:
[video]

zon grote vuurbal jonge. en wham komt er nog zon verrekte mongol doorheen vliegen op zijn sita _O-

Verwijderd

DECOY88 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:27:
[...]

zon grote vuurbal jonge. en wham komt er nog zon verrekte mongol doorheen vliegen op zijn sita _O-
hahaha, brilliante humor.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Ik wil ook zo'n rocketlauncher op mn fiets hebben, als ik word ingehaald....
Zo te zien goed resultaat :)

Issr onwijs goed vanafgekomen....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:21:
[video]

WTF, en gewoon doorrijden ipv die ander te helpen :|

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:48:
[...]

je heb ze ertussen :N

gelukkig had ik vandaag via mf een dm bedankje van de man die ik weer op weg geholpen had vorige week. special mf ervoor afgezocht _/-\o_

• RedHat
  • Laatst online: 17:01
Is dit niet zo'n citynogwatrace ?

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
KaWaReZ schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:49: vwb zonder koppeling... Pas als je je fiets een beetje aanvoelt, dan pas doen. Als je de dosering gas, toeren en moment niet goed hebt kun je een trap in je noten verwachten. Maar dat heb je vanzelf wel een keer door...
Waarom word je dit met lessen niet aangeleerd/verteld? Ik heb vandaag de motor naar werk gepakt en een beetje zitten spelen hiermee, wat een openbaring! :) Vooral van zn 1 naar 2 is ideaal, normaal blijft ie bij mij namelijk nog wel eens in zn vrij hangen omdat de motor nog teveel toeren draait (en het klinkt vooral niet fijn!), maar dit werkt perfect!

Van zn 2 naar zn 1 terugschakelen zonder koppeling is overigens een stuk minder comfortabel |:(

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Zo te zien staan er wat mensen rond de plek waar het ongeluk gebeurde en de finish zat maar een paar honderd meter verderop. Je moet wel ballen hebben om nog even je race uit te rijden nadat je net door een enorme vuurbal heen bent gereden _/-\o_

On another note; Ik mag mijzelf eindelijk volwaardig motorrijder noemen :*) Mijn rijbewijs heb ik gehaald vlak voor mijn 20e dus ik mocht nog niet afrijden op een motor met > 25kW
Eigenlijk ben ik nog 10 dagen te vroeg maar ik heb vandaag m'n motor maar weer laten terugvoeren naar zijn 500cc 50kW Volle kracht :F

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:26:
Is dit niet zo'n citynogwatrace ?
Als ik me niet vergis was dit tijdens de Manx GP van een week of wat geleden (de britten zijn nog de enige in de wereld met gave straat races), maar het was geloof ik niet de race, geloof trainingen de dag ervoor.
Baldertt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:26:
[...]

Waarom word je dit met lessen niet aangeleerd/verteld? Ik heb vandaag de motor naar werk gepakt en een beetje zitten spelen hiermee, wat een openbaring! :) Vooral van zn 1 naar 2 is ideaal, normaal blijft ie bij mij namelijk nog wel eens in zn vrij hangen omdat de motor nog teveel toeren draait (en het klinkt vooral niet fijn!), maar dit werkt perfect!

Van zn 2 naar zn 1 terugschakelen zonder koppeling is overigens een stuk minder comfortabel |:(
Nou je kan nog steeds wel een valse neutraal vinden hoor, dat ligt gewoon aan de bak (groot zwakke punt van mijn triple)
En inderdaad, terug schakelen gaat niet lukken, hadden we mischien even moeten vermelden |:(

overigens werkt dat wel weer in een auto met Hbak maar dat is een ander verhaal

• DECOY88
(overleden)
Joolee schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:28:
[...]

Zo te zien staan er wat mensen rond de plek waar het ongeluk gebeurde en de finish zat maar een paar honderd meter verderop. Je moet wel ballen hebben om nog even je race uit te rijden nadat je net door een enorme vuurbal heen bent gereden _/-\o_

On another note; Ik mag mijzelf eindelijk volwaardig motorrijder noemen :*) Mijn rijbewijs heb ik gehaald vlak voor mijn 20e dus ik mocht nog niet afrijden op een motor met > 25kW
Eigenlijk ben ik nog 10 dagen te vroeg maar ik heb vandaag m'n motor maar weer laten terugvoeren naar zijn 500cc
500cc is nooit minder geweest :N

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Dat is nou juist de bedoeling. Op een circuit gaan stoppen is juist wat gevaarlijk is. Het helpen moet je overlaten aan de mensen die er speciaal voor zijn. Dat hij door rijd is precies wat ie hoort te doen.
Baldertt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:26:
[...]

YouTube: How to Speed Shift on a Motorcycle
YouTube: Clutch Cam Downshifting

Bij terugschakelen moet je wel de koppeling gebruiken. Je hoeft de koppeling alleen niet helemaal in te knijpen.

Als je dan toch bezig bent met zulk soort dingen zou ik ook tussengas gaan geven. Als je dat nog niet doet teminste. Als je dat op de juiste manier doet rijd het enorm veel vloeiender.

[ Voor 60% gewijzigd door PilatuS op 14-09-2011 21:02 ]

• dion_b
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PilatuS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:55:
[...]

Dat is nou juist de bedoeling. Op een circuit gaan stoppen is juist wat gevaarlijk is. Het helpen moet je overlaten aan de mensen die er speciaal voor zijn. Dat hij door rijd is precies wat ie hoort te doen.
Was me niet duidelijk dat het om een circuit ging, leek op gewone wegen (en nogal gevaarlijke snelheden...)

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:10:
[...]

Was me niet duidelijk dat het om een circuit ging, leek op gewone wegen (en nogal gevaarlijke snelheden...)
Het is een stratencircuit. Geen idee of het Isle of Man is, maar het is in ieder geval een soort gelijk iets.

Hier stoppen is veel te gevaarlijk. Ze doen denk ik iets van 250 km/u. Dan stoppen maakt de kans groot dat iemand anders er achterop knalt wanneer je aan het remmen/stilstaan bent.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.nu.nl/binnenla...jna-altijd-crimineel.html zijn wij ook een clubje?

edit: @ filmpje. Dat was Isle of Man of iets vergelijkbaars? De camera hoek is sowieso nogal vlak waardoor alles ver lijkt maar ieder die met 300km/u over straat gaat zal niet meteen stilstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 14-09-2011 23:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
Ik denk dat ze eigenlijk bedoelen: "Harley-Davidson clubs bijna altijd crimineel".
;)

Opschakelen gaat inderdaad veel makkelijker als je al een klein beetje druk tegen het pedaaltje geeft en dan snel het gas iets dicht en open draait (met evt. een beetje koppeling).
Zelf gebruik ik de koppeling meestal wel, maar trek hem lang niet helemaal in. Zolang het maar vloeiend voelt.

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:28:
[...]

Het is een stratencircuit. Geen idee of het Isle of Man is, maar het is in ieder geval een soort gelijk iets.

Hier stoppen is veel te gevaarlijk. Ze doen denk ik iets van 250 km/u. Dan stoppen maakt de kans groot dat iemand anders er achterop knalt wanneer je aan het remmen/stilstaan bent.
De Manx Gp is op het isle of Mann, maar dit is een iets andere route als ik me niet vergis.
En deze word door de "amateurs" (de Dunlop broertjes zijn legendes hier) gereden.
de TT is meer van de BSB rijders (Guy Martin bijvoorbeeld).

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-DG- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:05:
Ik denk dat ze eigenlijk bedoelen: "Harley-Davidson clubs bijna altijd crimineel".
;)
Nou.. "en andere motorclubs" Ik zou het niet zomaar op harleys willen afschuiven hoor. Waarom jij wel , iets tegen Harleys?

And it goes BRAAAAAPP!

• Baldertt
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:37:
Nou je kan nog steeds wel een valse neutraal vinden hoor, dat ligt gewoon aan de bak (groot zwakke punt van mijn triple)
En inderdaad, terug schakelen gaat niet lukken, hadden we mischien even moeten vermelden |:(
Terugschakelen gaat ook hoor. Het is wel iets meer zoeken naar het juiste toerental, maar het lukt wel (suzuki bandit gsf650sa 2008).

Opschakelen werkt echt heerlijk als je ff hard wilt optrekken, gaat veel vloeiender (sneller) dan met koppeling en geen gezeik met de "valse neutraal"! Bij langzaam rijden/optrekken heb ik de koppeling (nog) wel nodig om vloeiend te kunnen accelereren.

Verwijderd

Baldertt schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:07:
[...]

Terugschakelen gaat ook hoor. Het is wel iets meer zoeken naar het juiste toerental, maar het lukt wel (suzuki bandit gsf650sa 2008).
Ik zou het in ieder geval niet adviseren om te doen.
in ieder geval niet als je versnellingsbak je lief is.
Krachten op de aandrijving zijn heel anders tijdens accelereren vergeleken met vertragen.
dus zelfs al weet je de rpm netjes gelijk te krijgen, het moment dat je de versnelling lager te pakken hebt moet je gas geven op de druk van de versnellings bak te halen.
Maar gas geven bij remmen is onwenselijk (plus in race termen langzaam) en niet aan te raden

• _Erikje_
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Terugschakelen zonder te koppelen gaat prima, zolang je het maar met beleid doet natuurlijk.

Je voelt vanzelf wanneer het kan en wanneer niet. Als de versnellingsbak het niet toelaat (je moet echt druk zetten op je pook) is het niet goed voor je bak.

• Baldertt
^^ Heb alleen gisteren en vanmorgen wat zitten spelen. Het gaat idd makkelijker wanneer je een beetje gas bijgeeft, maar als het niet "de bedoeling" is om zonder koppeling terug te schakelen dan zal ik dat mezelf niet aanleren :)

• -DG-
ROFLASTC schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:00:
[...]

Nou.. "en andere motorclubs" Ik zou het niet zomaar op harleys willen afschuiven hoor. Waarom jij wel , iets tegen Harleys?
Niks tegen HD, maar de Hells Angels en Satudarah worden alleen genoemd in het gelinkte stukje. Beide met een gemeenschappelijke deler qua type motoren, maar om dan volgens nu.nl ook meteen alle tour/supersport/studenten/cross/trial-motorclubs crimineel te noemen..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

talin

ES-MA

PilatuS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:55:

YouTube: How to Speed Shift on a Motorcycle
YouTube: Clutch Cam Downshifting

Bij terugschakelen moet je wel de koppeling gebruiken. Je hoeft de koppeling alleen niet helemaal in te knijpen.

Als je dan toch bezig bent met zulk soort dingen zou ik ook tussengas gaan geven. Als je dat nog niet doet teminste. Als je dat op de juiste manier doet rijd het enorm veel vloeiender.
gebruik een speedshifter, deze onderbreekt je ontsteking voor x milisecondes of totdat de gever bij zijn opnemer is gekomen ( meeste systemen hebben bijde, als je niet binnen x miliseconden bij de 2de opnemer bent schakelt hij ook weer in )

heb altijd met onderstaande geraced.

volgas opschakelen, dit zorgt ervoor dat je gasstroom door blijft gaan en niet word afgesloten door je gasschuif.
daarnaast ook niet onbelangrijk: minder beweging op de motor, je hooft alleen je voet naar beneden te bewegen, bijv, bij het uitaccelereren van een bocht een tik met je voet en je bent een versnelling verder i.p.v. gas dicht, koppeling in, schakelen, koppeling op en gas open.

Afbeeldingslocatie: http://www.sp125racing.com/BattleShifter2.JPG
http://www.sp125racing.co...uickshifters2003RS125.htm

scheelde ongeveer 1,5 seconden op een rondje, met of zonder.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-DG- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:21:
[...]

Niks tegen HD, maar de Hells Angels en Satudarah worden alleen genoemd in het gelinkte stukje. Beide met een gemeenschappelijke deler qua type motoren, maar om dan volgens nu.nl ook meteen alle tour/supersport/studenten/cross/trial-motorclubs crimineel te noemen..
haphap.

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
talin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:46:
[...]

gebruik een speedshifter, deze onderbreekt je ontsteking voor x milisecondes of totdat de gever bij zijn opnemer is gekomen ( meeste systemen hebben bijde, als je niet binnen x miliseconden bij de 2de opnemer bent schakelt hij ook weer in )

heb altijd met onderstaande geraced.

volgas opschakelen, dit zorgt ervoor dat je gasstroom door blijft gaan en niet word afgesloten door je gasschuif.
daarnaast ook niet onbelangrijk: minder beweging op de motor, je hooft alleen je voet naar beneden te bewegen, bijv, bij het uitaccelereren van een bocht een tik met je voet en je bent een versnelling verder i.p.v. gas dicht, koppeling in, schakelen, koppeling op en gas open.

[afbeelding]
http://www.sp125racing.co...uickshifters2003RS125.htm

scheelde ongeveer 1,5 seconden op een rondje, met of zonder.
Dat is ook erg mooi spul inderdaad.

Ik heb al eens gekeken naar een setje voor mijn motor, vind het voor op straat alleen een beetje overdreven. Het lijkt mij ook wat saai om niet meer met de koppeling te rijden. Voor het circuit is het natuurlijk perfect.

Verwijderd

Quickshifters zijn ook inderdaad eigenlijk alleen bedoelt voor de racerij.
hoewel sommige supersporters ze al gemonteerd of voorbereid hebben vanuit de fabriek,
zelfs sommige "straat motoren" hebben ze zelfs al als optie (o mijn god wat is die nieuwe Tuono APRC geil)

Maar het nut komt alleen naar voren op het circuit.
Op de straat is het simpel weg de voldoening van een perfecte schakel actie, (plus het houd de wheelie instand)

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:07

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• DECOY88
(overleden)
:/ die kop je niet zomaar kapot

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hi stormtrooper, ouwe crossposter!!!

zit ik nu 2 keer dezelfde filmpjes aan het kijken :F

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

-tom-562

Oliesjeik

Zag het filmpje gister ookal. Die heeft zoooooooooo veel geluk gehad

Vaak bu'j te bang!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:07

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

_Erikje_ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:20:
hi stormtrooper, ouwe crossposter!!!

zit ik nu 2 keer dezelfde filmpjes aan het kijken :F
Afbeeldingslocatie: http://gripinc.home.xs4all.nl/icon/smiley/muhaha.gif jij denkt al: deja vu hahaha
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:32:
[...]

march of the S.O.D schopt kont jammer dat het er maar zo weinig van is
Afbeeldingslocatie: http://gripinc.home.xs4all.nl/icon/smiley/METAL.gif

[ Voor 31% gewijzigd door Stormtrooper op 15-09-2011 17:39 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• KaWaReZ
YouTube: Rez ZX10 galespeed type R (almost ready) - YouTube

eindelijk vooruitgang :)
filmpje is beetje crappy, maar gaat om de indicatie :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29

Exigence

dnkroz

Vette rims! Maar waarom massieve schijven? Voor de looks? Vind het persoonlijk niet zo mooi.

Verder echt vet, vooral de kleur!

• KaWaReZ
Beringer schijven zeggen je zeker niks? ;) (ff googlen naar beringer brakes)

deze vind ik mooier dan van die cheap ass "flame/wave" schijven die voor een habbekrats aangeboden worden.
Schijnen ook wel wat beter te zijn etc...
Of doel je op non-perforated? , omdat ze zo geleverd worden ;)

velgen: Galespeed Type R , worden niet geleverd in deze kleur. Was ooit een promotie-artikel van hyperpro, speciaal geanodiseerd in metallic parelmoer paars/blauw. Enige set ter wereld :+

edit: ff fototje (foto van scherm van cam), ff vlot geupped (geen idee waar kabeltje ligt)
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/5283/imag0728y.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 23% gewijzigd door KaWaReZ op 16-09-2011 00:20 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:44:
YouTube: Rez ZX10 galespeed type R (almost ready) - YouTube

eindelijk vooruitgang :)
filmpje is beetje crappy, maar gaat om de indicatie :)
Beringer maakt mooi spul!

No signature required.

• KaWaReZ
volgende week ff testen of ze behalve mooi spul ook daadwerkelijk GOED spul maken ;)

zo, ff twee betere fotos:

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/1121/imag0722v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/3803/imag0724e.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door KaWaReZ op 16-09-2011 01:34 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoals ik eerder al postte heb ik een Scott-Oiler eSystem op mijn motor gemonteerd. Het wordt nu, een 1500-2000 km verder, tijd voor het eindoordeel.

Pro's:
+ Geen grote aanpassingen aan motor; alleen voedingsspanning aansluiten. Ook geen aansluiting op de snelheidsmeter nodig.
+ Comfortabel qua inbouwmogelijkheden
+ Alle bevestigingsmogelijkheden voorzien
+ Genoeg accessoires meegeleverd om alles te bevestigen
+ Comfortabel instelbaar
+ Schakelt automatisch in; alleen kettingspeling en smering in de gaten houden, niet meer zelf smeren.
+ Gelijkmatige verdeling van de smeerolie
+ Duidelijke (grafische) montage-handleiding.

Con:
- Prijs
- Regeleenheid/scherm/bediening is ietwat groot uitgevallen. Imho te groot voor op het stuur.

Wat ik niet kan beoordelen is de mate van slijtage van de ketting. Velen beweren dat een ketting veel langer meegaat met een smeersysteem. Feit is wel dat het achterwiel nog steeds in de voorste positie staat, en dat de kettingspeling nog niet is toegenomen. Maar ja, na 3000 afgelegde kilometers had ik eigenlijk ook nog niet veel slijtage verwacht. Ook de aftersales heb ik niet hoeven testen, maar die schijnt erg goed te zijn: Je hebt persoonlijk contact (je hebt ook de naam van degene die je kit heeft samengesteld) met de klantenservice. Bij bepaalde typen motoren heb je nog wat specifieke bevestigingsbeugeltjes nodig. Deze kun je kostenloos nabestellen.

Ok, het is wat aan de dure kant. Het vSystem (dat in werking wordt gezet doordat de motor via een vacuüm een ventieltje open zet) is beduidend goedkoper. Het afstellen daarvan is echter ook minder comfortabel, en afhankelijk van de motor is de aansluiting ook iets ingrijpender. Dit vond ik de meerprijs dan ook waard. Tot op heden ben ik nog steeds zeer tevreden.

Wat mij betreft scoort het systeem een 9/10. Geen 10 vanwege de prijs van het systeem en van de olie (waar je vervolgens wel erg lang mee schijnt te doen, en dat lijkt ook wel te kloppen)

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zelf heb ik een pro-oiler op mijn VFR staan. Ook volledig elektrisch geregeld, wel op basis van snelheidsmeter van motor. Hierin doe ik gewoon motorolie wat ik heb staan, dus geen specifieke olie. Misschien maak ik nog de overstap naar olie voor een kettingzaag, aangezien daar meestal nog wat teflon in zit verwerkt en deze dus beter aan de ketting blijft hangen (= minder fling off, dus minder vuil).

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Youk schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:33:
... deze dus beter aan de ketting blijft hangen (= minder fling off, dus minder vuil).
(= minder fling off, dus minder vuil op je velgen), maar meer vuil op je ketting. Het idee van de olie is ook het afvoeren van vuil van je ketting. Je wil dus ook niet een al te plakkerige olie hebben.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Nee daarom dus kettingzaagolie. Dat veeg je zo weg.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gisae
  • Niet online
Postman81 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:15:
[...]

(= minder fling off, dus minder vuil op je velgen)
Vuil op de velgen? Mijne flingt het onder tegen de buddy aan :X

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DECOY88
(overleden)
Gisae schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:25:
[...]

Vuil op de velgen? Mijne flingt het onder tegen de buddy aan :X
daarom zit er meestal zon plastic ding boven je ketting/achtertandwiel :Y

• KaWaReZ
Heb met mn laatste kettingset een km of 50k, juist vanwege kettingsmeersysteem, nooit vergeten te smeren. Wel werd bij mij de velg vies omdat ie nogal rijk stond

• DECOY88
(overleden)
mijn kettingset gaat dat denk ik niet halen :X van Spanje naar huis gereden door de regen en er thuis achtergekomen dat de naaldjes van me scottoiler verdwenen waren |:(

• KaWaReZ
ouch.....

• Gisae
  • Niet online
DECOY88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:34:
[...]

daarom zit er meestal zon plastic ding boven je ketting/achtertandwiel :Y
Yup, carbon :Y)

Alleen is die korter dan het origineel. :/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DECOY88
(overleden)
en dat met een nagelnieuwe ketting omdat de vorige er geen zin meer in had. en dus me naaldjes gesloopt had :'(

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

jezus, 50k met een kettingset?

ik heb 12k met mijn vorige gedaan. Ik gebruik een spuitbusje.. Kennelijk doe ik het niet vaak genoeg ;w

* _Erikje_ gaat ook zo'n apparaat halen O-)

[ Voor 11% gewijzigd door _Erikje_ op 16-09-2011 15:29 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:28:

ik heb 12k met mijn vorige gedaan. Ik gebruik een spuitbusje.. Kennelijk doe ik het niet vaak genoeg ;w

Ik zit hier bijna op 24k met de orginele ketting. Ook nog steeds niet op :)

Edit: ik smeer gewoon met een potje en een kwast

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 16-09-2011 15:30 ]

No signature required.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ja maaar.

* _Erikje_ is a lazy bastard }:O

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56

charrel

Cortisol4life..

_Erikje_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:28:

Vriend van me gebruikt ook een busje, maar wel na elke ritje. Die doet al 54k met z'n eerste setje op z'n 2003 fireblade ......

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

M3rcury schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:30:
[...]

Ik zit hier bijna op 24k met de orginele ketting. Ook nog steeds niet op :)

Edit: ik smeer gewoon met een potje en een kwast
30k hier, met de originele ketting. Tenminste, dat is wat IK ermee gereden heb. Als het ngo steeds de eerste ketting is en de vorige eigenaar geen ketting heeft vervangen dan staat hij nu op bijna 45k km.

Potje met een kwastje, gewoon onder de buddy. :) Is het droog geweest dan doe ik het meestal om de 1000 km, anders direct na de regenbui.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 16-09-2011 16:21 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

heb even zitten kijken, maar volgens mij is die scott oiler wel het relaxed. Met de osco oiler moet je zelf aan dat ding trekken en die is nog aardig aan de prijs (125 euro) terwijl de scott voor 90 eu te krijgen is bij de motorzaak.

Heb ik weer wat te doen van het weekend :9

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als ik dit allemaal lees dan voel ik mij zeer gelukkig met mijn cardan-aandrijving. :)

Een ketting is vrij bewerkelijk en gevoeliger voor het weer (en pekel). Als ik een ketting zou hebben dan zou er ook een smeersetje op komen. Dat is bijna een vereiste voor mensen die veel rijden en het onderhoud van de ketting weleens 'vergeten'. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ik heb zelf de Osco, kan je zelf bepalen wanneer je smeert. Als het regent trek je een keer extra, bij normaal weer na iedere tankbeurt (plm. 300km).

• Richard
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vanochtend mijn eerste les gehad voor de AVB. Snelweg gereden naar het oefenterrein. Met 100KM/U heb ik toch wel het gevoel dat ik door de wind van de motor afgetrokken wordt (66KG).

Verder blijf ik het vreemd vinden (maar vind het wel heel tof dat ik zo veel vertrouwen krijg) dat de instructeur vooruit rijdt i.p.v. achter de cursist aan. Af en toe ben ik 'm ook gewoon kwijt, dan rijdt ie ergens vooruit.

Verder ook wat puntjes (die ik weet, maar andere cursisten vast en zeker niet) dat hij:
  • Niet stopt voor stopborden
  • Richting aangeeft (naar rechts), maar bijvoorbeeld eerst nog een tankstation tegenkomt, maar die voorbij rijdt, en pas de volgende weg rechts neemt.
  • Zijn richtingaanwijzer vergeet uit te zetten.
  • Bij een beginnende file de linker "ritsbaan" nog even gebruikt om in te halen, en als het wat krapt wordt, ook nog maar even de redresseerstrook meeneemt.
  • Als hij rechtdoor over de rotonde wilt geeft ie voor de rotonde richting aan naar links, en dan na een kwart naar rechts. (vind het een beetje wazige manier, maar wellicht dat het nieteens mag?)

20*350ZO45°

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Richard schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:08:
Vanochtend mijn eerste les gehad voor de AVB. Snelweg gereden naar het oefenterrein. Met 100KM/U heb ik toch wel het gevoel dat ik door de wind van de motor afgetrokken wordt (66KG).

Verder blijf ik het vreemd vinden (maar vind het wel heel tof dat ik zo veel vertrouwen krijg) dat de instructeur vooruit rijdt i.p.v. achter de cursist aan. Af en toe ben ik 'm ook gewoon kwijt, dan rijdt ie ergens vooruit.

Verder ook wat puntjes (die ik weet, maar andere cursisten vast en zeker niet) dat hij:
  • Niet stopt voor stopborden
  • Richting aangeeft (naar rechts), maar bijvoorbeeld eerst nog een tankstation tegenkomt, maar die voorbij rijdt, en pas de volgende weg rechts neemt.
  • Zijn richtingaanwijzer vergeet uit te zetten.
  • Bij een beginnende file de linker "ritsbaan" nog even gebruikt om in te halen, en als het wat krapt wordt, ook nog maar even de redresseerstrook meeneemt.
  • Als hij rechtdoor over de rotonde wilt geeft ie voor de rotonde richting aan naar links, en dan na een kwart naar rechts. (vind het een beetje wazige manier, maar wellicht dat het nieteens mag?)
De snelheid went wel, ik vond het eerst ook vervelend maar dat went snel genoeg.

Verder zijn de meeste instructeurs (auto en motor overigens) de grootste aso's in het verkeer :+ Wat betreft een stopbord, die heb ik eigenlijk nog nooit begrepen. Misschien dat bij 1% van de borden in Nederland je daadwerkelijk moet stoppen, de rest kan je prima bekijken door rustig door te rollen.

• DECOY88
(overleden)
went vanzelf, straks rij je 150 voor je het doorheb _O-

zo kan je zien hoe hij rijd hoe hij bochten aansnijd enz..

• Niet stopt voor stopborden overzicht is alles, van de week nog even lieve gebaren gemaakt naar een koekblikker die doorreed zonder overzicht :X
  • Richting aangeeft (naar rechts), maar bijvoorbeeld eerst nog een tankstation tegenkomt, maar die voorbij rijdt, en pas de volgende weg rechts neemt. dat is wel fout en gruwelijk irritant, maar minder erg dan mensen die gewoon op de rem raggen en dan niks doen en ook geen richting aangeven :r
  • Zijn richtingaanwijzer vergeet uit te zetten. vergeet de beste welleens
  • Bij een beginnende file de linker "ritsbaan" nog even gebruikt om in te halen, dat mag gewoon
    en als het wat krapt wordt, ook nog maar even de redresseerstrook meeneemt. eigenlijk niet maar werkt wel
  • Als hij rechtdoor over de rotonde wilt geeft ie voor de rotonde richting aan naar links, en dan na een kwart naar rechts. (vind het een beetje wazige manier, maar wellicht dat het nieteens mag?) moet zelfs officieel. word alleen anders aangeleerd. maar zolang je erop blijft geef je naar links aan en als je eraf gaat naar rechts.alleen meestal word je geleerd met rechtuit niks aangeven(alleen rechts bij afgaan)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Bij die rotondes: geen richting aangeven als je rechtdoor gaat. Alleen bij het verlaten richting aangeven.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:28
Op rotondes doe ik het ook zo.
Rechts; knipperlicht naar rechts.
Rechtdoor; geen knipperlicht
Links(dus driekwart) knipperlicht naar links.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01 23:16
Het enige wat ik kan bedenken is dat als je naar links aangeeft een medeweggebruiker van rechts nooit kan denken "oh dat is er een die zijn knipper nooit aandoet maar wel naar rechts gaat" en hem ervoor gooit. Opzich doe ik het ook nooit (knipper aan bij rechtdoor), tenzij er een hele rits voor naar rechts gaat en iemand al lang staat te wachten om erop te mogen of ik een straat inga waar normaal niemand ingaat omdat deze weinig wordt gebruikt (loopt dood) en mensen meestal rechts gaan (aparte rotonde in Deventer).

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Paul
  • Laatst online: 13:52
Als hij rechtdoor over de rotonde wilt geeft ie voor de rotonde richting aan naar links, en dan na een kwart naar rechts
Oh, dat is zo vervelend, vooral als hij ook nog niet doorrijdt. Meestal wordt ik dan onbewust een bumperklever omdat ik verwacht dat hij naar links blijft gaan waardoor ik alvast wat gas geef omdat ik verwacht vrij baan te gaan krijgen :P Ik bedoel, als iemand al de moeite neemt om zijn richtingaanwijzer te gebruiken op een rotonde dan ga ik er meestal vanuit dat het een van de weinige mensen is die weet waar ze mee bezig zijn :P

Redenen om naar links aan te geven is bijvoorbeeld wanneer je op de rotonde blijft terwijl 90% van het verkeer de afslag neemt; zonder r.a.w. verleent me je anders veel kans geen voorrang; 'Die zal ook wel afslaan...'.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:37:
[...]
Oh, dat is zo vervelend, vooral als hij ook nog niet doorrijdt. Meestal wordt ik dan onbewust een bumperklever omdat ik verwacht dat hij naar links blijft gaan waardoor ik alvast wat gas geef omdat ik verwacht vrij baan te gaan krijgen :P Ik bedoel, als iemand al de moeite neemt om zijn richtingaanwijzer te gebruiken op een rotonde dan ga ik er meestal vanuit dat het een van de weinige mensen is die weet waar ze mee bezig zijn :P

Redenen om naar links aan te geven is bijvoorbeeld wanneer je op de rotonde blijft terwijl 90% van het verkeer de afslag neemt; zonder r.a.w. verleent me je anders veel kans geen voorrang; 'Die zal ook wel afslaan...'.
Rotondes is voer voor dagenlange debatten. Zoals de meneer het doet, is het mij ook aangeleerd. Ik vind het zelf ook best logisch, omdat het voor iedereen duidelijk is wat ik aan het doen ben. De mensen die op 1/4 aan het wachten zijn, weten iig dat ik hen voorbij ga rijden, dus dat ze hun kak op moeten houden. Zodra ik hen passeer, gaat mijn pijltje uit naar rechts en weet de rest hoe ze er aan toe zijn. Een andere 'school' zegt weer dat een rotonde gezien moet worden als een rechte weg met 4 afslagen naar rechts, dus je hoeft maar één keer aan te geven: als je eraf gaat. Ik weet het ook niet... ;)

Maar goed, ik heb al eens een discussie tussen instructeurs hierover meegemaakt, dus ik ga er niet verder over debatteren. Het raw gedrag van het gros van de weggebruikers is al zo slecht (of ze hebben van die sexy kleine kutknippers die je haast niet ziet) dus ik juich elke indicatie van toekomstige plannen in het verkeer alleen maar toe.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het enige dat over dit onderwerp in het wetboek staat is het volgende:
Artikel 17

1.Bestuurders die willen afslaan, mogen voorsorteren door:

a. indien zij naar rechts willen afslaan tijdig zoveel mogelijk aan de rechterzijde te gaan rijden;

b. indien zij naar links willen afslaan tijdig zoveel mogelijk tegen de wegas te rijden of bij rijbanen bestemd voor bestuurders in één richting daarop zoveel mogelijk links te houden.

2.Bestuurders moeten alvorens af te slaan een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven.
Artikel 55

Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
(Beide uit de "Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)")

Nog even de definitie van richtingaanwijzer :P
richtingaanwijzer: licht, bestemd om andere weggebruikers kenbaar te maken dat de bestuurder het voornemen heeft naar links of naar rechts van richting te veranderen;
Volgens mij kun je dit op een rotonde toepassen naar eigen interpretatie.

Als ik me volledig zou houden aan de wetten zou dat op een rotonde volgens mij betekenen dat je bij en voor het oprijden van de rotonde richting naar rechts aan moet geven (je slaat immers rechtsaf, de ronde éénrichtingsweg op) en bij het afslaan van de rotonde weer richting naar rechts aan moeten geven.

Dit gaat natuurlijk alleen over voorangsrotondes. Bij rotondes met meerdere rijstroken moet je bij het voorsorteren gewoon richting aangeven in de richting van de pijl.

Ik gebruik overigens alleen mijn knipperlicht als er iemand bij geholpen is. Als er iemand op 1/4 van de rotonde staat te wachten en ik ga naar 2/4 dan zet ik even mijn linkerknipperlicht aan. Rechter knipperlicht gebruik ik ook alleen als er iemand staat te wachten.

//Edit: Wikipedia heeft het redelijk duidelijk beschreven:
Richting aangeven

Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht. In België, Duitsland en Oostenrijk is het zelfs verboden op deze manier richting aan te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 17-09-2011 10:42 ]

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik gebruik mijn knipper enkel om de rotonde te verlaten. Voor de rest lijkt het mij heel duidelijk: geen knipper = rotonde blijven volgen.

Enkel omdat 90% van de verkeersdeelnemers de knippers foutief/niet gebruikt zorgt er voor dat het onduidelijk wordt.

• KaWaReZ
zo ff crossposten :+

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/1121/imag0722v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/3803/imag0724e.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Netjes hoor :Y

Mooie wieltjes trouwens, nou alleen achter ook nog even een volle remschijf er op zetten :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ben op zoek naar een klok voor op mijn motor (zit er helaas niet op), bestaan die eigenlijk wel? Ik heb al behoorlijk wat rondgezocht maar het enige wat ik tegenkwam was een fietsklokje met tijd erop en ik vind digitaal er niet echt mooi bijpassen aangezien alles analoog is :)

Pagina: 1 ... 294 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.