Marc Rademaker schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:58:
Hoe goed werkt zo'n XENA? Kun je niet ff een stukje aluminium-folie er tussen schuiven ofzo? (vast niet, maar je snapt wat ik bedoel). Wil een motor voor de deur gaan stallen, als het alarm afgaat worden er gok ik een boel mensen wakker...
Pur verhaal blijkt bij de laatste versies niet ech te werken omdat het luidsprekerverhal binnenin zit.
Met Folie ertussen wordt ie juist geactiveerd. Ik heb zelf dus een XX10.
Je kunt 'm dus altijd gewoon in je rugtas bij je dragen of thuis in de kast leggen. Als ik 'm dan aan mijn schijf hangt detecteerd ie metaal tussen de poten, en krijg ik een Piep van zo'n 2 seconde (dan weet ik dat ie geactiveerd is). Als je 'm nogmaar aanraakt geeft ie 3 piepen, voor die tijd moet ie van je schijf af zijn anders gaat ie loeien.
Bij mij staat ie altijd zo strak, dat ik meteen bij sleutel erin stoppen de 3 piepen te horen krijg, opschieten dus
Ikzelf ben er erg tevreden over. Gaat er voornamelijk om dat de "gelegenheidsdief" de volgende motor meeneemt.
Beetje prijsshoppen kan geen kwaad. De mijne was te vinden van E64,95 (incl verzenden) tot E99,95 excl. verzenden.
Edit, Och ja, waarom ook geen filmpje:
Edit2: Oh ja, Xena laat hun slotjes tegenwoordig niet meer langs ART gaan, maar SRA. Als je dus voor je verzekeraar een ART moet hebben, dan moet je oude modellen zoeken, maar die zijn tegenwoordig niet meer zo goed. Maar aangezien die laatste modellen niet door ART goedgekeurd zijn (omdat XENA ze niet aanbied) worden die bij sommige verzekeraars niet als "goed slot" erkend.
[
Voor 15% gewijzigd door
Richard op 13-08-2011 23:39
. Reden: Toch maar een ander filmpje toegevoegd :) ]