De Nederbelg !
Kneedown moet geen doen zijn hea jelleJellabie schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:05:
[...]
Ik ben al blij als ik mijn knie eens tegen de grond leg
No signature required.
Een tomtom die de weg vraagt... het moet toch niet gekker wordenVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:35:
Ik wil een weekendje naar Ardenne / noord-Frankrijk, maar ben opzoek naar leuke allroad/niet te moeilijke offroad routes in Frankrijk.
iemand een idee waar ik die kan vinden?
[ Voor 68% gewijzigd door Bergie op 10-08-2011 19:50 ]
Yamaha MT-09
Verwijderd
ssst, zeg het niet hardopBergie schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:50:
[...]
Een tomtom die de weg vraagt... het moet toch niet gekker worden
Haha zo heb ik het nog nooit gezien.. Meestal vinden mensen de koplampen lelijk
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb namelijk een niveau 1 cursus gehad op zolder en 1 van de laatste heats reed voor mij de instructeur op zijn R1 en een andere R1 van een cursist voor mij. Ik rij zelf op een Z750 rond.
Instructeur gat ala hoe het moet door de bocht, erlangs hangend, knietje uitsteken maar niet op de grond (kon wel) en er zat een klein gat tussen instructeur en de R1 rijder.
Ik was aan het duwen bij de R1 (ziet ie toch niet) en stuurde precies dezelfde lijn door de bocht om te vergelijken omdat ik het idee had niet zo plat te gaan.
De meneer op de R1 zat er bijna recht op en zat zonder moeite met zijn knie aan de grond. Ik zat er zelf al een stukje verder opgeschoven (met een poging tot het toepassen van al de zittechnieken). Maar ik kwam bij lange na niet aan de grond met mijn knie (omdat mijn motor hoger is?)
Er is natuurlijk geen twijfel mogelijk dat zijn motor meer gericht is op het circuit rijden, dan de mijne. Gewichtsverdeling, houding op de motor, luchtstroom etc.
Verwijderd
Alleen WA betaal je afhankelijk van je leeftijd en "No-Claim" een paar euro/tientjes per maand. Één van de goedkopere verzekeraars is "London" ...
Ik zie dat ik m'n R6 2008 daar voor €417,63,- per jaar volledig casco kán verzekeren met 5 schadevrije jaren én WA voor €3,84 per maand:o
[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 10-08-2011 22:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn FZS600 uit '02, is 130eu p/j (11,10eu p/m) (wa, 3 schade vrije jaren, met opzittende verzekering)
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Paar tientjes per maand? Ik betaal een paar tientjes per jaar... Mijn WA verzekering kost nog geen €40/jaar. Maar ik heb 10.000 schadevrije jaren, dus dat tikt aanwimmel_1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:55:
Wát wil je verzekeren?
Alleen WA betaal je afhankelijk van je leeftijd en "No-Claim" een paar euro/tientjes per maand.
En nee, ik weet niet waar. O wacht, ik heb de groene kaart hier liggen...Reaal staat erop. Wist ik niet. Ik heb gewoon de allergoedkoopste gepakt die ik kon vinden. Voor WA is het ook totaal niet belangrijk.
[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 10-08-2011 22:55 ]
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Ik met alle opties aan voor 13,50 per maand...wimmel_1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:55:
edit:
Ik zie dat ik m'n R6 2008 daar voor €417,63,- per jaar volledig casco kán verzekeren met 5 schadevrije jaren én WA voor €3,84 per maand:o
And it goes BRAAAAAPP!
Met alle opties die ik op dit moment bij het knmv heb, ben ik daar nog steeds goedkoper uit. Maargoed, dat is misschien een kwestie van mensen kennen (heb 6 schadevrije jaren, maar wel 75% no-claim kortingwimmel_1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:55:
Wát wil je verzekeren?
Alleen WA betaal je afhankelijk van je leeftijd en "No-Claim" een paar euro/tientjes per maand. Één van de goedkopere verzekeraars is "London" ...
edit:
Edit: vraag me af wat er met de premie gebeurd als ik 24 ben, dat is de grens toch?
[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 10-08-2011 23:41 ]
No signature required.
jup dat gaat schelen.M3rcury schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
Edit: vraag me af wat er met de premie gebeurd als ik 24 ben, dat is de grens toch?
Kawa z750 uit 2006, cataloguswaarde 7995 (kan er een paar euro naast zitten)
Verzekering A, beperkte casco: 340 euro per jaar
Verzekering B. volledige casco + 1 extra schadevrij jaar: 350 euro
Het grote verschil zat hem in de no-claim beschermer, die heb ik bij B niet meer. Als ik bij A bleef moest ik 550 euro per jaar betalen voor volledige casco.
Ik heb nu 5 schadevrij jaren en bij de overstap was ik net een maandje 24
Het nut ervan op het circuit is meer dat je voelt hoever je onder hellingshoek zit. Op de straat heeft het geen doel/nut (mag ook niet eens, artikel 5).martjah schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:27:
wat ik me dus eigenlijk afvroeg wat de precieze nut is van een kneedown..... veel mensen geilen erop maar het is toch eigenlijk alleen maar om een beetje aan te kunnen voelen hoe plat je bent op het circuit of is het iets van op de grond steunen zodat je harder door de bocht kan?
Ik heb namelijk een niveau 1 cursus gehad op zolder en 1 van de laatste heats reed voor mij de instructeur op zijn R1 en een andere R1 van een cursist voor mij. Ik rij zelf op een Z750 rond.
Instructeur gat ala hoe het moet door de bocht, erlangs hangend, knietje uitsteken maar niet op de grond (kon wel) en er zat een klein gat tussen instructeur en de R1 rijder.
Ik was aan het duwen bij de R1 (ziet ie toch niet) en stuurde precies dezelfde lijn door de bocht om te vergelijken omdat ik het idee had niet zo plat te gaan.
De meneer op de R1 zat er bijna recht op en zat zonder moeite met zijn knie aan de grond. Ik zat er zelf al een stukje verder opgeschoven (met een poging tot het toepassen van al de zittechnieken). Maar ik kwam bij lange na niet aan de grond met mijn knie (omdat mijn motor hoger is?)
Er is natuurlijk geen twijfel mogelijk dat zijn motor meer gericht is op het circuit rijden, dan de mijne. Gewichtsverdeling, houding op de motor, luchtstroom etc.
Het gaat er ook niet om hoe hard je rijd. Op de ene motor gaat het makkelijk dan de andere.
Banden, remblokken of benzine ?Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:17:
Wat is het verbruik hier gemiddeld eigenlijk?
1 op 16 ofzo voor gsx-r 600Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:17:
Lijkt niet echt veel uit te maken hoe ik rij.
Het is een hobby en een hobby mag geld kosten
Yamaha MT-09
Rij hier met 91KG 50cc 1 op 58 gemeten in 1000KMVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:17:
Ga nu naar 91KG 125cc ben ecxht benieuwd wat ik daar mee ga halen.
20*350ZO45°
4,8L/100KMVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:17:
Voorband = 30k km
Achterband = 25k km
Remblokken voor = 20k km
Remblokken achter = 30k km and counting...
Olie = 4L / 10k km (verversing, verwaarloosbaar verbruik)
Banden: ~2000km
Remblokken V: 5k
Remblokken A: Nog nooit vervangen
Olie: 2.6l /6k km
No signature required.
Voorband = 180KM
Achterband = 180KM
Remblokken voor = 1000KM
Remblokken achter = Onbeperkt
Olie = 0,2L per 180KM
Wordt royementsdata (bonus/malus data) bij iedere polis-verlenging geregistreerd of alleen bij be-eindiging van een verzekering?
Ik heb mijn auto nu te koop staan en zodra ie verkocht is stopt de verzekering en zal de royementsdata worden geregistreerd. Alleen wil mijn motorverzekering (het wordt de ANWB trouwens) binnen 4 weken na afsluiten de info hebben..
Dat is dus 1 circuitdag met 1 setje? Hoe je doe je dat met de cup dan? Wissel je daar ergens nog naar nieuwe banden. Voor de race bijvoorbeeld?Tylen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:04:
Rond de 1:6
Voorband = 180KM
Achterband = 180KM
Remblokken voor = 1000KM
Olie = 0,2L per 180KM
No signature required.
Het zou vanzelf moeten gaan. Na beëindiging moeten je royementsgegevens aangeboden worden in ROYDATA, waar een andere verzekeaar de gegevens kan ophalen. Maarehmm.. wat is ooit wel eens goed en vanzelf gegaan bij verzekeraars?Baldertt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:06:
Weer een vraag mbt verzekering:
Wordt royementsdata (bonus/malus data) bij iedere polis-verlenging geregistreerd of alleen bij be-eindiging van een verzekering?
Ik heb mijn auto nu te koop staan en zodra ie verkocht is stopt de verzekering en zal de royementsdata worden geregistreerd. Alleen wil mijn motorverzekering (het wordt de ANWB trouwens) binnen 4 weken na afsluiten de info hebben..
* _Apache_ zat er bovenop. De gegevens waren namelijk de eerste twee toezeggingen niet overgezet, en daarna wilde ze me 2 jaren door mijn neus boren. Pas de 4e keer was het in orde.
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2011 09:14 ]
Mijn probleem is dat mijn auto op dit moment te koop staat en ik betwijfel of het binnen een maand allemaal geregeld is.._Apache_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:12:
[...]
Het zou vanzelf moeten gaan. Na beëindiging moeten je royementsgegevens aangeboden worden in ROYDATA. Maarehmm.. wat is ooit vanzelf en automatisch verzekeraars?![]()
* _Apache_ zat er bovenop. De gegevens waren namelijk de eerste twee toezeggingen niet overgezet, en daarna wilde ze me 2 jaren door mijn neus boren. Pas de 4e keer was het in orde.
Meestal de kwalificaties met de banden van de vorige race. En dan de race met nieuw rubber.M3rcury schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Dat is dus 1 circuitdag met 1 setje? Hoe je doe je dat met de cup dan? Wissel je daar ergens nog naar nieuwe banden. Voor de race bijvoorbeeld?
Vraag het anders even na bij je oude nieuwe verzekeraars voor de gang van zaken bij hen specifiek.
Ik kan inmiddels al kwartetten met royementsverklaringen, wat een geneuzel is dat zeg. Vraag ze tegenwoordig op (dat kan via de website van roydata), dan weet ik tenminste wat er over mij bekend is._Apache_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:18:
De aanbieding van de gegevens naar ROYDATA duurt een paar werkdagen, dat is het probleem niet. Zodra je nieuwe verzekeraar de gegevens ziet het verder in in orde, het ophalen en bijschrijven van de schadevrije jaren kan asynchroon gedaan worden (in relatie tot de start van je nieuwe verzekeraar), mits je bij je nieuwe verzekeraar vanaf 0jr begint.
Vraag het anders even na bij je oude nieuwe verzekeraars voro de gang van zaken.
-2x bekend met een auto die ik op auto heb gezet
-1x bekend met een auto die ik op bromfiets heb gezet
20*350ZO45°
Verwijderd
Is dat tweetakt of viertakt?Richard schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:40:
Rij hier met 91KG 50cc 1 op 58 gemeten in 1000KM
Dat is een 4takt vrijwel alle ritten 20-25KM, dus geen "korte stukjes".
20*350ZO45°
Wat voor mij het goedkoopste was is bij mijn ouders op. Mijn pa heeft maximale schadevrije jaren dus maximale korting. Ik betaald €3,85 per maand wat uitkomt op €43,60 per jaar, voor een WA-verzekering. Is nog een keer te doen als student zijnde dacht ik zo.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:42:
Als 18-jarig studentje zit ik nogal krap bij kas, maar toch zou ik graag met de moto willen rijden. Bij mijn verzekeraar (KBC) zou een verzekering op jaarbasis 300 euro kosten, kent iemand van jullie nog een goedkoper alternatief?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Verwijderd
Ik zou er, gezien mijn eigen verleden, al pa zijnde niet aan beginnenkomkommer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:36:
Mja, rij jij een keer schade, is je pa zijn schadevrije jaren kwijt.
Klopt, dat is het nadeel. Naja niet kwijt maar hij gaat in aardig wat treden omlaag iig. Weet je wat je niet moet doen hè^^komkommer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:36:
Mja, rij jij een keer schade, is je pa zijn schadevrije jaren kwijt.
Dat doe ik wel met mijn auto-DG- schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:45:
Daarnaast bouw je zo nooit schadevrije jaren op. En een WA verzekering voor de motor hoeft echt niet zoveel te kosten voor een beginnend bestuurder.
[ Voor 32% gewijzigd door Mevius op 11-08-2011 09:47 ]
De oude verzekeraar gaat pas wat doen als ik mijn verzekering stopzet. En dat ga ik niet doen voordat ik mijn auto heb verkocht._Apache_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:18:
De aanbieding van de gegevens naar ROYDATA duurt een paar werkdagen, dat is het probleem niet. Zodra je nieuwe verzekeraar de gegevens ziet het verder in in orde, het ophalen en bijschrijven van de schadevrije jaren kan asynchroon gedaan worden (in relatie tot de start van je nieuwe verzekeraar), mits je bij je nieuwe verzekeraar vanaf 0jr begint.
Vraag het anders even na bij je oude nieuwe verzekeraars voor de gang van zaken bij hen specifiek.
Voorband = 12k - 15k km
Achterband = 6k - 8k km
Remblokken voor = 20k km
Olie = 3L / 6k km
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Voorband = 15k km and counting
Achterband = 15k km and counting
Remblokken voor = 15k km and counting
Remblokken achter = 15k km and counting
Olie = ?
Verwijderd
Volgens mij ben je dan uiteindelijk juist duurder uit dan als je nu alvast begint.
Verkeerd begrepen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 10:02 ]
Volgens mij een gevalletje miscommunicatieVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:54:
[...]
Volgens mij ben je dan uiteindelijk juist duurder uit dan als je nu alvast begint.
Vraag even na bij je nieuwe verzekeraar of je na de startdata nog royementsgegevens mag toevoegen, was namelijk bij mij wel het geval.Baldertt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
De oude verzekeraar gaat pas wat doen als ik mijn verzekering stopzet. En dat ga ik niet doen voordat ik mijn auto heb verkocht.
[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 11-08-2011 09:58 ]
Voor de auto heb ik het destijds ook gedaan; omdat ik toen nog in het dure jeugdtarief viel. Toen dat eenmaal voorbij was heb ik hem op eigen naam verzekerd. Anders schiet het idd niet op met je eigen schadevrije jaren.
Yamaha MT-09
Verwijderd
Verkeerd begrepenMevius schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:56:
Volgens mij een gevalletje miscommunicatie. Ik heb een auto waarmee ik schadevrije jaren opbouw.
Verwijderd
Ik snap nooit zo goed waarom mensen EIGEN schadevrije jaren willen opbouwen...Bergie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:59:
[...]
Voor de auto heb ik het destijds ook gedaan; omdat ik toen nog in het dure jeugdtarief viel. Toen dat eenmaal voorbij was heb ik hem op eigen naam verzekerd. Anders schiet het idd niet op met je eigen schadevrije jaren.
als je jong bent heb je een lager salaris en is die verzekering (procentueel gezien) een grotere hap uit je maandelijks budget.
Als ik kan kiezen tussen nu korting of mogelijk in de toekomst korting dan kies ik voor nu
(natuurlijk alleen als het verschil groot genoeg is)
Vaak kan je jezelf ook opgeven als 2de bestuurder en zo meeliften op de schadevrije jaren van je pa. SOMS ZELFS kan je de jaren dat je als 2de bestuurder geregistreerd staat ook meenemen als eigen schadevrije jaren.
Dan eet je direct van 2 walletjes
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 10:08 ]
Uiteraard even nagevraagd bij de bekende verzekeringsmaatschappij uit Apeldoorn en dit leverde geen problemen op. Zolang ik over de juiste papieren beschik (en de geldigheid daarvan) is de motor (of auto) gewoon WA-verzekerd.-DG- schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:57:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je vader niet de regelmatige bestuurder is van het voertuig is en je bij een ongeluk dus nog wel eens problemen kan krijgen als de verzekering gaat navragen. Ik zou het risico niet willen lopen voor dat kleine bedrag per jaar.
Ja, je hebt gelijk hoor. Ik heb ook de eerste jaren meegelift op de verzekering van mijn vader. Je moet alleen wel beseffen wat voor een consequenties het kan hebben.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:04:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen EIGEN schadevrije jaren willen opbouwen...
als je jong bent heb je een lager salaris en is die verzekering (procentueel gezien) een grotere hap uit je maandelijks budget.
Keuzes keuzes
Verwijderd
Toen kocht ik m'n eigen motor, en heb ik de verzekering op gebeld, omdat ik van 70% (moeder) naar -20% ofzo zou gaan (risico groep), dat heb ik uitgelegd, en toen ik krijg gelijk al 25% korting (een verschil van 45%!).
Prima zo, en als je dan ongelukken maakt, heb ik niet de verzekering van m'n moeder vernaggeld waardoor ze ook meer moet betalen voor haar auto..
Verwijderd
klopt, je moet ook zelf bekijken wanneer je een schade meldt.Je moet alleen wel beseffen wat voor een consequenties het kan hebben.
als je (getallen zijn fictief, gaat om het idee) 250 euro schade declareert en daardoor betaal je per maand 10 euro extra dan ben je na 2,5 jaar toch die 250 euro alweer kwijt.
Daarom neem ik vaak een flink eigen risico.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 11:13 ]
Verwijderd
Vraagjes:_Apache_ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:49:
[...]
4,8L/100KM
Voorband = 30k km
Achterband = 25k km
Remblokken voor = 20k km
Remblokken achter = 30k km and counting...
Olie = 4L / 10k km (verversing, verwaarloosbaar verbruik)
Welk model motor
Welke banden heb je gemonteerd
en ik denk dat we allemaal verbruik noteren exclusief onderhoud, want iedereen moet olie verversen bij een beurt
Ik rijd een Triumph speed triple met de Arrows uitlaten en daardoor met aangepaste mapping
Benzine: 1 op 16.6 gemiddeld. (50% snelweg 50% stad)
1 op 15 wanneer in de 2de verns. door de bergen aan het scheuren.
Voorband:Metzels M5 12000km Michelin Road 2ct 24000Km (huidig Metzler Z8)
Achterband:11000km kapot gegumt tijdens een rit, Michelin Road 2ct 25000Km (huidig Metzler Z8)
Remblk voor: 20000
Remblk achter: 10000 (gezien deze absurd snelle slijtage maar opgestapt op de "ik gebruik alleen de voorrem" techniek
Olie: nul komma nul,
KTM adventure 950-s uit 2005 (overjarig model)Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:17:
Benz: 1op18 a 1op20
Band voor: 23K and counting
Band achter: 23K and counting
Remmen voor: 23K and counting
Remmen achter 23K and counting
Olie: minder dan een liter verstookt in de afgelopen tijd
And it goes BRAAAAAPP!
Yamaha Fazer (FZS600) '02Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:52:
[...]
Vraagjes:
Welk model motor
Welke banden heb je gemonteerd
en ik denk dat we allemaal verbruik noteren exclusief onderhoud, want iedereen moet olie verversen bij een beurt
MPR2CT's, voor en achter. Rij inmiddels net op men tweede set (ook 2x MPR2CT's). Heb in die 2,5 jaar ongeveer 30k gereden. De achterband is aan het begin van dit seizoen gewisseld, de voorband maandje terug.
Rijstijl is gematigd sportief.
Benz: 1op15
Band voor: 16K word vervangen(band in bestelling)
Band achter: 16k word vervangen(band in bestelling) (vierkant gereden midden bijna geen profiel meer.)
Remmen voor: 22K and counting
Remmen achter 22K and counting
Olie: aan het begin een keertje rap naar huis uit antwerpen een halve liter olie verstookt. verder zo goed als niks. af en toe een klein scheutje. meer niet.
Verwijderd
Benz: 1op 21 gemiddeld, 1:30 bij zuinig in de bergen van Noorwegen (60-70km/h) en 1:19 bij 150 op de snelweg.
Band voor: 23k met Michelin Anakee, 26k met Metzeler Tourance
Band achter: Tegelijk vervangen met voorband, voorband was degene die versleten was.
Remmen voor: geen idee
Remmen achter geen idee
Olie: Praktisch niks, na een rit van 5000km door oostenrijk en 8000km sinds laatste onderhoud ongeveer 80ml bijgevuld.
Benz: 1 op 15 ofzo denk ik (hou het niet bij)
Band voor (MPR2CT): 14K and counting
Band achter (MPR3CT): 20km and counting
Remmen voor: 12K and counting
Remmen achter: 9K and counting
Olieverbruik: Geen druppel, heb het vorig jaar opgemeten tijdens het olie verwisselen. Ik had er begin dat jaar exact evenveel ingedaan als dat er uit kwam. Controleer het wel regelmatig maar staat altijd netjes bij MAX.
edit: ik heb trouwens gisteren de 70.000km gehaald, die VFR blijft maar gaan. Blijf het echt een geweldig allround apparaat vinden
[ Voor 12% gewijzigd door Widow op 11-08-2011 18:48 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Verwijderd
Voorband is iets van 15k km mee gegaan, Continental
Achterband heeft 20k km en kan nog wel ff, wel aardig vierkant
Tja en af en toe wat olie, remblokjes achter en remvloeistof, maar dat mag je bijna niet noemen zo weinig als dat kost
Hij is nog te koop btw
De nieuwe (oude
Belangrijker is, wat krijg je voor dat geld? Zit er diefstalverzekering bij, rechtsbijstandverzekering? Of is dit echt een hele basic verzekering zodat je aan de wettelijke eisen voldoet maar meer ook niet?Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:14:
Ik heb zo het gevoel dat de prijzen van verzekeringen in Nederland behoorlijk goedkoper zijn dan die in België. Ik kom echt nergens onder de 300 euro
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 21:55 ]
Goed onderhandelen dus (ik ben naar een lokaal kantoor gegaan en heb dit voor elkaar gekregen omdat ik ook mijn andere verzekeringen heb overgezet naar univé
Vandaag mijn 3 ebay 808 hd camera's binnen gekregen : kleine crosspost uit HK:

3x 808 720p ebay camera voor nog geen 22 euro. 1 voor op de motor (op mijn helm) en 1 voor mijn motor instructeur (afscheidscadeautje) en de laatste.. in de auto?
Hier een test filmpje (zet hem wel even op 720p bij youtube) :
YouTube: 808 Camera 720p - YouTube
Echt leuk beeld voor 22 euro..! originele bestanden zien er nog wat beter uit (youtube compressie..)
Ik heb de camera los op het dashboard liggen, dus hij trilt wat en ik moet hem in het begin nog een paar keer verleggen
Volgende week AVD examen. Ik denk niet dat ze er blij mee zijn als ik hem dan al op mijn helm monteer.. maar als ik het papiertje heb gaat hij zeker op de motor of mijn helm terecht komen
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 11-08-2011 22:00 ]
Zitten wat stunts tussen waar toch echt wel skills voor nodig zijn, niet te zuinig. Verder gewoon erg leuk om te zien
Hij gaat wel lelijk op z'n plaat bij dat zodra hij dat heuveltje over komt trouwens.... ouch.Victor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:06:
Kwam deze tegen op Motormeuk.nl. Wilde niet het risico lopen dat jullie deze zouden missen
[video]
Zitten wat stunts tussen waar toch echt wel skills voor nodig zijn, niet te zuinig. Verder gewoon erg leuk om te zien
@workaholic
Is dit trouwens diezelfde keychain? http://www.dealextreme.co...in-camera-w-tf-slot-44188
Hoe lang kan je er eigenlijk mee opnemen?
[ Voor 16% gewijzigd door theHoff op 12-08-2011 08:05 ]
Ik heb sinds 2003 mijn motorrijbewijs en ook sinds toen altijd een motor gehad (autorijbewijs sinds 1997). Verder komt er bij de verzekering nog iets van een 60 € bovenop voor pechverhelping (Europa).
Weet je wat me opviel trouwens. Ik heb 3 emails verstuurd aan 3 motorzaken, van 2 kreeg ik een email terug en de andere belde me terug.
Als ik de gemiddelde auto dealer belde of mailde reageerde ze de helft van de tijd niet.
Of ligt dat aan mij
Daarnaast is er genoeg concurrentie, wat ook goed voor ons is.
Verwijderd
Tis niet voor niks dat er in deze "tijden" weer een paar motorzaken onderuit gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 09:22 ]
Stuurde laatst naar een Honda dealer de vraag voor een peilstokje/oliedop voor een Honda DAX. Of dat leverbaar was. Kreeg ik als antwoord:Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:22:
De motorzaken in Nederland hebben het niet echt makkelijker op het moment nee. De "grote" merken draaien nog wel winst, maar maar net aan, dus de marges van dealers / garagisten worden best klein, vooral door internet handel ook natuurlijk.
Tis niet voor niks dat er in deze "tijden" weer een paar motorzaken onderuit gaan.
Nee, niets voor brommers
(Daar kom ik dus nooit meer)
Andere motorzaak (ook Honda dealer) mailde netjes terug met prijs en partnummer, en of ik zelf even op internet wilde verifieren a.d.h.v. het nummer of het de juiste was
20*350ZO45°
Wie had overigens die R6 angel eyes
[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 12-08-2011 09:32 ]
Verwijderd
Dat is echt -zo- dom van die dealer, want de meeste DAX rijders zijn sowieso al liefhebbers die verknocht zijn aan hun kleine motortje, en dat zijn gewoon 9 van de 10 keer geweldige loyale klanten..Richard schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:25:
[...]
Stuurde laatst naar een Honda dealer de vraag voor een peilstokje/oliedop voor een Honda DAX. Of dat leverbaar was. Kreeg ik als antwoord:
Nee, niets voor brommers
Okay, tis klein spul in hun ogen, en dealers houden niet zo van mensen die zelf sleutelen en goedkoop onderhoud doen, maar hey, als jij nou dadelijk een nieuwe Dax moet hebben, of misschien wel een hele andere fiets, klop je wel aan bij die dealer
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 09:43 ]
Ik ga heel hard "OHJA!" roepen wanneer ik die naam hoor, het plaatje kan ik zo voor de geest halen
OHJA!
Oemfoefoe !
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 12-08-2011 10:00 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
zie het al
toch ooit eens informeren denk ik
Staat trouwens best aardig nog, die tassen op de R6
Ja man dit is waar om gaat heaVictor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:06:
Kwam deze tegen op Motormeuk.nl. Wilde niet het risico lopen dat jullie deze zouden missen
[video]
edit: zow wat een faceplants zeg...
And it goes BRAAAAAPP!
1. Combimotors (~40e p/m)
2. Bikerpolis (~44e p/m)
3. Enra (~57e p/m)
Ik heb de verzekering inmiddels afgesloten (heb vanaf vandaag een verzekering nodig) en kan nog wel de overstap maken mocht blijken dat de zaken daar niet goed geregeld zijn.
Bij de KNMV heb ik een WA verzekering voor 139,- per jaar. Dat is voor mijn motor van 12 jaar oud (WA tot 2.500.000,-) + kleding (tot 1.500,-). KNMV heeft ook nog 'gratis' pechservice waar ik al een keer gebruik van heb gemaakt. Deze service geldt ook voor een auto waar je in rijdt, mits die niet ouder is dan 12 jaar.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:14:
Ik heb zo het gevoel dat de prijzen van verzekeringen in Nederland behoorlijk goedkoper zijn dan die in België. Ik kom echt nergens onder de 300 euro
Alles meer dan WA (WA+, diefstal, All Risk, e.d.) is voor mij geen optie omdat mijn motor nu bijna meer dan 12 jaar oud is, dan gelden al die dekkingen niet meer. De genoemde bedragen zijn maximaal uit te keren bedragen. WA is inderdaad voor iemand anders. Ik krijg zelf niks, maar dat is het idee van WA, daarom is die premie ook lager...Marc Rademaker schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:01:
[...]
Hoezo kleding tot 1.500? Is je kleding dan wel all-risk verzekerd? WA is toch niet voor je eigen motor en snap dus ook niet wat de leeftijd van je motor daar mee te maken heeft? WA wordt alleen uitgekeerd als jij bij iemand anders schade veroorzaakt. Als jouw motor daarbij total gaat, krijg je helemaal niks?
[ Voor 40% gewijzigd door Postman81 op 12-08-2011 11:19 ]
Hoezo kleding tot 1.500? Is je kleding dan wel all-risk verzekerd? WA is toch niet voor je eigen motor en snap dus ook niet wat de leeftijd van je motor daar mee te maken heeft? WA wordt alleen uitgekeerd als jij bij iemand anders schade veroorzaakt. Als jouw motor daarbij total gaat, krijg je helemaal niks?DPC-Postman schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:52:
[...]
Bij de KNMV heb ik een WA verzekering voor 139,- per jaar. Dat is voor mijn motor van 12 jaar oud (WA tot 2.500.000,-) + kleding (tot 1.500,-). KNMV heeft ook nog 'gratis' pechservice waar ik al een keer gebruik van heb gemaakt. Deze service geldt ook voor een auto waar je in rijdt, mits die niet ouder is dan 12 jaar.
Verwijderd
2 dingen spelen hier in meeViper® schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:17:
Gisteren me rijbewijs opgehaald.
Weet je wat me opviel trouwens. Ik heb 3 emails verstuurd aan 3 motorzaken, van 2 kreeg ik een email terug en de andere belde me terug.
Als ik de gemiddelde auto dealer belde of mailde reageerde ze de helft van de tijd niet.
Of ligt dat aan mij
1, het zijn zware tijden voor motordealers, dus ze moeten overal boven op springen.
2, je hoort nu bij een soort van "familie" en mensen die een bepaalde passie daarin delen.
een auto is een gebruiks voorwerp, een motor is een manier van leven voor somige (voor mij bijvoorbeeld) en ik zou zeggen, welkom bij de club.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:26:
[...]
2 dingen spelen hier in mee
1, het zijn zware tijden voor motordealers, dus ze moeten overal boven op springen.
2, je hoort nu bij een soort van "familie" en mensen die een bepaalde passie daarin delen.
een auto is een gebruiks voorwerp, een motor is een manier van leven voor somige (voor mij bijvoorbeeld) en ik zou zeggen, welkom bij de club.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Combimotors heeft een vereiste voor een aard- of nagelvast object (aka: muuranker).Mr.Nash schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:23:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Combimotors verzekeringen? Na berekeningen bij de meeste verzekeringen die ik ken, kwam ik uiteindelijk uit met een top 3 met gelijke input en ongeveer gelijke voorwaarden:
1. Combimotors (~40e p/m)
2. Bikerpolis (~44e p/m)
3. Enra (~57e p/m)
Ik heb de verzekering inmiddels afgesloten (heb vanaf vandaag een verzekering nodig) en kan nog wel de overstap maken mocht blijken dat de zaken daar niet goed geregeld zijn.
Anders krijg je geen schade vergoed bij diefstal.Nachtclausule
Tussen 23.00uur en 7.00uur dient de motor bij voorkeur te staan in een goed afgesloten ruimte, uit het zicht vanaf de openbare weg. In de afgesloten ruimte dient de motor op slot te staan met een ART categorie 4 goedgekeurd slot.
Indien stallen in een goed afgesloten ruimte niet mogelijk is, dan dient de motor door middel van een ART categorie 4 goedgekeurd ketting- of beugelslot rechtstreeks te zijn bevestigd aan een ART- goedgekeurd muuranker of grondanker, of aan een aard- en/of nagelvast object.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 14:49 ]
Geldt dat voor alle motoren? Vaak geldt dat alleen voor een cataloguswaarde hoger dan 12K of 15KVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:11:
[...]
Combimotors heeft een stallings clausule
[...]
Anders krijg je geen schade vergoed bij diefstal.
KNMV heeft dezelfde clausule trouwens.
Verwijderd
KNMV heeft dat boven de 15k, en boven 20k ook een SCM alarm verplicht. bij Combimotors staat het er als algemene clausule, dus ook voor goedkopere motoren. Als je niet voor diefstal verzekerd is het niet interessant natuurlijk.Baldertt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:21:
[...]
Geldt dat voor alle motoren? Vaak geldt dat alleen voor een cataloguswaarde hoger dan 12K of 15K
KNMV heeft dezelfde clausule trouwens.
-EDIT
Enra heeft ook een stallingsvoorwaarde!
Onder punt 7 van Artikel 3 Uitsluitingen (pagina 9 van 18):
Ik zou dus sowieso niet verzekeren bij Enra en Combimotors tegen diefstal, echt nutteloos tenzij je thuis een garage hebt... Maar dan ben je niet verzekerd voor diefstal "onderweg" op je trip enzo.Naast de uitsluitingen genoemd in Algemene Voorwaarden is van de verzekering uitgesloten de schade:
...
7. door diefstal van het motorrijtuig indien deze niet was afgesloten met een ART-goedgekeurd motorrijtuigslot of niet was gestald in een deugdelijk afgesloten ruimte.
-EDIT2
Dat is raar, ondanks dat Combimotors in hun offerte traject vermeld dat je motor gestald moet zijn of vast staat aan een nagel- of aardvast object, staat dat -niet- in hun voorwaarden: http://www.combimotors.nl...-voorwaarden%20MOTO71.pdf
Zie 31.4 en 32.5. Die zeggen dat een ART.4 slot buiten een afgesloten ruimte voldoende is (dus geen muuranker ofzo vereist).
-EDIT3
Bikerpolis heeft een extra preventie-eisen net zoals Enra, maar pas boven de 15.000 euro.
In mijn geval heb ik een motor van 15.100 euro, en een SCM alarm, dus die mag ik zo buiten neerzetten met het alarm erop en een ART slot bij bikerpolis.8 Preventie-eisen
8.1 Preventie-eisen (bij motoren niet ouder dan 5 jaar) 8.1.1 Motoren tot een verzekerde waarde van euro 15.000,-: Er wordt geen uitkering verleend voor diefstal of poging daartoe buiten een afgesloten ruimte als de motor niet door de fabrikant aangebrachte standaardslot was voorzien van een goedgekeurd ART-motorslot.
8.1.2 Motoren van een verzekerde waarde van euro 15.000,- tot euro 25.000,-
Er wordt geen uitkering verleend voor diefstal of poging daartoe buiten een afgesloten ruimte als de motor niet, naast het door de fabrikant aangebrachte standaardslot en een goedgekeurd ART-motorslot, was voorzien van minimaal één van de hieronder
vermelde anti-diefstalvoorzieningen:
1. Een in werkvaardige toestand verkerend SCM goedgekeurd anti-diefstalsysteem
2. Een af-fabriek anti-diefstalsysteem dat technisch gelijkwaardig is aan een SCM goedgekeurd antidiefstalsysteem
3. Een goedgekeurd ART-motorslot dat minimaal met vier sterren is gekwalifi ceerd (ART-categorie 4) en waarbij de motor, voorzover mogelijk, dient te zijn vastgelegd aan een andere motor of een vast object zoals een lantaarnpaal.
8.1.3 Motoren met een verzekerde waarde vanaf euro 25.000,-
Er wordt geen uitkering verleend voor diefstal
of poging daartoe buiten een afgesloten ruimte als de motor niet, naast het door de fabrikant aangebrachte standaardslot, met 1 goedgekeurd ART-motorslot
was afgesloten dat minimaal met 4 sterren is gekwalifi ceerd (ART-categorie 4). Voorzover mogelijk dient de motorscooter te zijn vastgelegd aan een andere motor(scooter) of een vast object zoals een lantaarnpaal.
De motor dient op het vaste stallingadres gestald te worden in een
goed afgesloten ruimte. Indien de motor niet in een afgesloten ruimte wordt gestald, is er gedurende
de nachtelijke uren (van 22.00 tot 06.00 uur) geen dekking voor schaden, kosten of verliezen door diefstal, joyriding of vermissing van de motor.
Er geldt een extra eigen risico van euro 450,00 per gebeurtenis bij diefstal, joyriding of vermissing.
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 15:05 ]
Bij het afsluiten en de bevestiging per mail kreeg ik het volgende nog als PDF opgestuurd:
En inderdaad, artikel 31.4 en 32.5 heeft bij mij ook geen twijfels naar bovengebracht over de genoemde nachtstalling, sterker nog, als er hier niks was gemeld had ik er nooit over gehoord.Stalling
Diefstal van de motor is uitsluitend verzekerd indien de motor op slot was gezet met een ART categorie
4 goedgekeurd slot
Inmiddels heb ik m'n motor verzekerd bij Combimotors. De enige slechte ervaring (van 17 naar 4 schadevrije jaren bij overstap) die ik heb gehoord is voor mij pas van toepassing wanneer ik ga switches van verzekeraar. Dit is iets waar nog geen sprake van is op het moment met een eerste motor en eerste verzekering.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nash op 12-08-2011 15:29 ]
lekker vaag..Een goedgekeurd ART-motorslot dat minimaal met vier sterren is gekwalifi ceerd (ART-categorie 4) en waarbij de motor, voorzover mogelijk, dient te zijn vastgelegd aan een andere motor of een vast object zoals een lantaarnpaal.
Verwijderd
Bij aanvraag van de verzekering krijg je de nachtclausule meegestuurd, je moet hem dus 's nachts of in een afgesloten ruimte stallen, of aan een muuranker.Mr.Nash schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:27:
Over Combimotors; Ik heb de voorwaarden doorgenomen en heb ook geconstateerd dat de motor alleen hoeft vast te zitten met een ART 4 sterren goedgekeurde slot. Was het anders geweest dan had ik deze niet gekozen.
Bij het afsluiten en de bevestiging per mail kreeg ik het volgende nog als PDF opgestuurd:
[...]
En inderdaad, artikel 31.4 en 32.5 heeft bij mij ook geen twijfels naar bovengebracht over de genoemde nachtstalling, sterker nog, als er hier niks was gemeld had ik er nooit over gehoord.
Inmiddels heb ik m'n motor verzekerd bij Combimotors. De enige slechte ervaring (van 17 naar 4 schadevrije jaren bij overstap) die ik heb gehoord is voor mij pas van toepassing wanneer ik ga switches van verzekeraar. Dit is iets waar nog geen sprake van is op het moment met een eerste motor en eerste verzekering.
Hoe weet je dat?Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:58:
[...]
Bij aanvraag van de verzekering krijg je de nachtclausule meegestuurd, je moet hem dus 's nachts of in een afgesloten ruimte stallen, of aan een muuranker.
Inderdaad, waar kan ik dit terugvinden? Ik heb dit namelijk in geen enkel document teruggevonden. Ik stuur vandaag per post mijn aanvraagformulier op. Ik heb dan nog 14 dagen vanaf morgen/maandag om de aanvraag te annuleren. Mochten ze mij dus een voorwaardenpakket opsturen waarin deze nachtclausule staat opgenomen, dan weet ik wel wat ik ga doen aangezien ik niet de mogelijkheid heb om alle nachten te voldoen aan deze clausule.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:58:
[...]
Bij aanvraag van de verzekering krijg je de nachtclausule meegestuurd, je moet hem dus 's nachts of in een afgesloten ruimte stallen, of aan een muuranker.
EDIT:
Als ik google naar de voorwaarden van Combimotors zie ik wel een voorwaardenpakket waarin deze clausule is opgenomen. Echter is deze verzekering ondergebracht bij Unigarant. De voorwaarden zoals die nu te downloaden zijn van de website zijn ondergebracht bij de Europeesche. Deze laatste lijkt mij ook recenter omdat er gesproken wordt over een 4sterren ART slot waarbij de eerste (met de nachtclausule) simpelweg wordt gesproken over een ART slot.
[ Voor 24% gewijzigd door Mr.Nash op 12-08-2011 16:11 ]
Verwijderd
Ik krijg hem meegestuurd als ik een aanvraag doe, bij de bevestigingsmail, en ook staat het op de aanvraag pagina. Ik vermoed dat ze de nachtclausule gewoon op je polisblad zetten.
Bijgevoegde PDF:
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 16:27 ]

Voor de rest is de pagina helemaal blanco.
Het lijkt erop dat ze dan twee verschillende voorwaarden hanteren. Ik ben benieuwd wat ik binnenkrijg met de polis.
Verwijderd
Ziet er geinig uit. Er staan zelfs een paar leuke stretches in NL op.
Dit topic is gesloten.
![]()