Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Look at the date...DinX schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:45:
Heeft iemand hier eigenlijk nog iets gehoord over de R1200GS op diesel die in 2012 zou komen ?
http://www.das-motorrad-b...ienmasig-mit-dieselmotor/
Wel komt er een watergekoelde boxert. Ik denk volgend jaar. Welke het eerst aan de beurt is weet ik niet.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Nu je het zegtmphilipp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:23:
[...]
Look at the date...![]()
Wel komt er een watergekoelde boxert. Ik denk volgend jaar. Welke het eerst aan de beurt is weet ik niet.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Tis allemaal persoonlijk maar inderdaad, qua vermogen hebben moderne 600tjes genoeg! Ik heb zelf net een ZX-6R uit 2007 (modeljaar 2006) die 6600 had gelopen toen ik hem kocht. Heeft wel iets meer gekost dan 4600 wat ik wel redelijk aan de lage kant vind zitten.FeaR schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:10:
Wat vinden we hier van een Kawasaki ZX-6R uit 2005 voor 4600 euro. Motor heeft 22.xxx kilometer gelopen en zou verder in goede staat zijn.
Het zit namelijk zo: mijn vader rijdt nu een Kawasaki Z900 uit 1973, maar wil graag iets anders. Hij is helemaal verliefd op de MV Augusta F3 Orro die in december uit gaat komen. Maar hij is wel zo verstandig om niet meteen iets nieuws te gaan rijden.
Zelf staart hij zich redelijk blind op motoren als de ZX-10R en de R1. Persoonlijk vind ik dat 600cc meer dan genoeg is voor hem. Hij heeft nu wel 900cc, maar daar komt iets van 80pk uit en de motor zelf is 300 kilo. Zo'n 600cc van tegenwoordig weegt zo'n 200 kilo en perst er zo'n 130 pk uit. Dat is toch wel andere koek...
Nu waren we bij een motorzaak en daar stond dus een ZX-6R (ook uit 2005 met 21.xxx kilometer) voor 6490 euro. Echter staat er tweedehands dus eentje aangeboden voor 4600 euro, dat lijkt mij echt een koopje.
Zelf ben ik meer van de Aprilia RSV1000R of van de nieuwe Aprilia Tuono V4R, maar dat is toch wel een andere prijsklasse. Maar zit bijna zelf te twijfelen om die ZX-6R te kopen, voor 4600 euro lijkt het me meer dan een koopje. Alleen nog wel even kijken of ik pas, want daar had ik vroeger al vaker problemen mee...
LOL een goei 1 april is net geloofwaardig genoeg om erin te trappen en net lijp genoeg om nep te zijn.. dit is een mooi voorbeeld.
Ik moet zeggen dat een diesel GS eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee is, mits goed uitgevoerd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gelukkig bij een waarschuwing gebleven
No signature required.
Yamaha MT-09
Bergie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:10:
Je moet ook niet zo hard rijden; er zal maar een kind gieter oversteken
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Was geen laser, was een motoragent die in de tegenovergestelde richting stond. Dus die 120 was ook geschatDECOY88 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:22:
genoeg van snelheid wisselen dan kunnen ze weinig met lazerenzag laatst ook een te dikke lantaarnpaal. langs de polderweg. de het gas maar los gelaten en uit laten rollen. kwam met 160 op hem af. en kwam een magere 100 uit zijn meting
en als ik rustiger aan deed mocht ik doorrijden
No signature required.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
What's next? de helmet-down?
Yamaha MT-09
BMW tattoeage
And it goes BRAAAAAPP!
Ik moest nog aan je denken toen ik Bike magazine aan het lezen was, hun journalist was op monza de verscillende versies van je BMW aan het testen, van de straat versie tot 3 verschillend getunede rae versie's en dan met een datalogger kijken wat de top speed is wat hij kon halen..
Als ik tijd heb zal ik het voor je scannen.
http://gizmodo.com/582860...garage-for-your-motorbike
[ Voor 31% gewijzigd door haakjesluiten op 08-08-2011 14:11 ]
O geinig ja. Ben benieuwd.ToolkiT schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:04:
[...]
Ik moest nog aan je denken toen ik Bike magazine aan het lezen was, hun journalist was op monza de verscillende versies van je BMW aan het testen, van de straat versie tot 3 verschillend getunede rae versie's en dan met een datalogger kijken wat de top speed is wat hij kon halen..
Als ik tijd heb zal ik het voor je scannen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Mischien is het een 2004 model dat overjarige is gekocht, kenteken zal 2005 zeggen maar het model is dan "gedateerd", verder is het een mooie prijs.FeaR schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:10:
Wat vinden we hier van een Kawasaki ZX-6R uit 2005 voor 4600 euro. Motor heeft 22.xxx kilometer gelopen en zou verder in goede staat zijn.
Het zit namelijk zo: mijn vader rijdt nu een Kawasaki Z900 uit 1973, maar wil graag iets anders. Hij is helemaal verliefd op de MV Augusta F3 Orro die in december uit gaat komen. Maar hij is wel zo verstandig om niet meteen iets nieuws te gaan rijden.
Zelf staart hij zich redelijk blind op motoren als de ZX-10R en de R1. Persoonlijk vind ik dat 600cc meer dan genoeg is voor hem. Hij heeft nu wel 900cc, maar daar komt iets van 80pk uit en de motor zelf is 300 kilo. Zo'n 600cc van tegenwoordig weegt zo'n 200 kilo en perst er zo'n 130 pk uit. Dat is toch wel andere koek...
Nu waren we bij een motorzaak en daar stond dus een ZX-6R (ook uit 2005 met 21.xxx kilometer) voor 6490 euro. Echter staat er tweedehands dus eentje aangeboden voor 4600 euro, dat lijkt mij echt een koopje.
Zelf ben ik meer van de Aprilia RSV1000R of van de nieuwe Aprilia Tuono V4R, maar dat is toch wel een andere prijsklasse. Maar zit bijna zelf te twijfelen om die ZX-6R te kopen, voor 4600 euro lijkt het me meer dan een koopje. Alleen nog wel even kijken of ik pas, want daar had ik vroeger al vaker problemen mee...
Voor de verandering iemand die je niet probeerd op te lichten (tenzij hij sporen van schade heeft)
en was 2005 niet het jaar van de overstap van de 6R naar de 636?
in dat geval een mooi voorbeeld wat prijs doet als een nieuw model op de markt komt.
Voor degene die wat vroeg ivm afschrijving...
Ik ga eerst op vakantie (met vriendin, dus zonder motor. Inderdaad, dat was geen makkelijke keuze) Daarna op een regenachtige dag dat ding maar erop knutselen. Ik laat de regeleenheid waarschijnlijk onder het zadel; ik heb er geen behoefte aan om dat schermpje op het stuur te monteren. (Ik vind het ding gewoon te groot, en ga er toch nooit op kijken) Ik ben dan ook van plan alles onder het zadel te verbergen. Voor de niveau-aanduiding ga ik dat schermpje ook niet gebruiken; het slot ligt onder het zadel dus ik zie dat tankje iedere keer zodra ik het slot moet pakken.
Eerste indrukken: de regel/bedieningseenheid is lomp groot voor aan het stuur. Het oliereservoirtje is juist weer verrassend klein. Verder zitten er accessoires genoeg bij om alle mogelijke bevestigingen mogelijk te maken. Het ontwerp is ontzettend goed doordacht; allerhande bevestigingsmogelijkheden.
Ook staat er met een sticker op welke medewerker je kit heeft samengesteld. Dat duidt alleen al op een goede klachtenafhandeling, hoewel ik die niet hoop nodig te hebben.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zelf heb ik namelijk een Pro-Oiler en heb hiervoor een draad moeten aftakken van het snelheidsignaal. Hierdoor weet de pro-oiler hoe snel het wiel rond gaat. Hoe sneller hoe meer smering dat die geeft. Stop je, maar met draaiende motor zal deze niet verder smeren tot op het punt dat je weer gaat rijden. Ook daar heb je een regeleenheid (heb ik op mijn kroonplaat zitten) en deze gebruik ik toch makkelijk om wat meer smering te geven bij regen.
Yamaha MT-09
Om te voorkomen dat je smeert bij stationair draaien zitten er acceleratiesensoren in. Ze meten dus de G-krachten die er ontstaan door het rijden. De gevoeligheid hiervan kun je instellen. Er wordt dus alleen met een bepaalde tijdsinterval gedruppeld als je ook daadwerkelijk rijdt.
Het is dus niet zoals bij de Pro-Oiler (dacht ik) waarbij er per afgelegde afstand wordt gedruppeld.
Nou ja, dit is tot nu toe natuurlijk allemaal theoretisch.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Crazyanz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:09:
voor mensen die echt altijd hun motor droog willen stallen. De motortent.
[afbeelding]
de tent aan een ander meegeven die met de auto gaat Het is ook een stukje voor de veiligheid lijkt me, zo kan je je motor uit het zicht zetten en als je slaapt in je tent dan moeten ze hem eerst uit je tent trekken voor ze hem kunnen jatten.Crazyanz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:09:
voor mensen die echt altijd hun motor droog willen stallen. De motortent.
[afbeelding]
Zo'n soort tent heb ik laatst ook ergens een plaatje van gezien, weet aleen niet waar, zijn blijkbaar toch populaire dingen..
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zag die tenten ook, volgens een artikel in een motorblad is de producent het voormalige Nomad, nu dus Redverz Gear. Ze zijn wel een beetje duâh...de afgebeelde Tenere Expedition is in de US tegen de $400. Zal in Nederland wel meteen €500 zijn als ik uitga van de standaard opslag van de Nederlands bedrijven.
Die extra ruimte hoef je natuurlijk niet altijd te gebruiken om je motor te stallen. Je kunt er makkelijk in koken enzo. Ook reparaties aan je motor als het slecht weer is zijn zo wel wat comfortabeler. Maar dit is toch echt voor de fulltime reiziger. Ik heb een klaptentje van €40 en die voldoet prima voor incidenteel overnachten. Hij is zelfs semi-waterdicht...
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Voila!
If all you have is a hammer...
Heb uiteindelijk rond de 600km gereden, terwijl er 300 vrij waren. Dat koste me dus nog 45 euro extra. Overigens was het afkopen van het eigen risico 25 euro, terwijl er volgens mij op de website 12,50 stond. Ook betaal je 15 euro voor het schoonmaken van de motor. Motorhuur zelf was 110 euro, dus dat werd 150 euro + 45 euro voor de extra kilometers. Al met al iets meer dan waar ik op had gerekend.
Ik zou het wel aan durven raden. Overigens krijg je als beginnend bestuurder geen motoren mee met meer dan 120pk. Dat vind ik overigens nog vrij ruim, want zelfs met die 66pk van de Gladius is het een koud kunstje om veel te hard te gaan. Daarentegen kun je het gas wel opentrekken zonder dat je wheelies maakt en dergelijke, en dat is denk ik met zwaardere motoren niet het geval.
Was destijds ook snel genoeg, je rijd al gauw te hard idd.
Maar dat is meer omdat ik het steeds vergelijk met een oud barrel wat je voor een paar honderd euro kan kopen. Maar die vergelijking klopt uiteraard niet want een huurmotor is natuurlijk nieuwer en gewoon goed onderhouden (mag ik hopen
[ Voor 61% gewijzigd door Bergie op 09-08-2011 11:06 ]
Yamaha MT-09
Mede om deze redenen, en mijn recente proefsessies, heb ik besloten voor een Suzuki Intruder te gaan. Niet direct voor een zware versie, maar gewoon beginnen met een instapper.
Zijn hier meer mensen met ervaring met deze motor? Ik zit specifiek te kijken naar een M800.
Omdat ik toch liever zal gaan voor een motor met wat aanpassingen, ipv een nieuwe en dan zelf nog wat modificaties, wil ik dus een occasion kopen (3 a 4 jaar oud). Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten naast de standaard zaken zoals de aanwezigheid van roest, schade, vloeistoffen, etc? De occasion zal van de dealer komen waar ik ook een afleverbeurt zal aanvragen.
roest op een 4 jaar oude motorMr.Nash schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:21:
Omdat ik toch liever zal gaan voor een motor met wat aanpassingen, ipv een nieuwe en dan zelf nog wat modificaties, wil ik dus een occasion kopen (3 a 4 jaar oud). Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten naast de standaard roest, schade, vloeistoffen, etc? De occasion zal van de dealer komen waar ik ook een afleverbeurt zal aanvragen.
Verwijderd
Ik denk dat de 12.50 afkoop moet worden gezien per dag.Crazyanz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:11:
ik vind 200 euro voor een weekend rijden ook aardig aan de prijs. helemaal als ze je naaien met schoonmaken kosten en 2x zoveel rekenen voor afkopen eigen risico.
En vinden jullie 15€ voor schoonmaken duur?
Ik helemaal niet, zie het zo, iemand in de garage moet dat ding gaan schoonmaken tijdens de kantoor uren.
Dwz zijn uren moeten ook gewoon betaald worden en dat kost nu eenmaal geld.
Als ik mijn motor poets, doe ik daar minimaal een uur over.
Dus als je gewoon netjes de machine schoon had terug gebracht (zoals waarschijnlijk ook werd gevraagt) dan had je daar in ieder geval wat kunnen besparen.
Maar goed, je bent weer een ervaring rijker (lekker rondje motor gereden) en dat is het belangrijkste.
wat is je volgende stap? aanschaf??
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Hmm, 12.50 per dag is inderdaad een goede, je hebt immers twee keer zo veel kans om em in de prak te rijdenVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat de 12.50 afkoop moet worden gezien per dag.
Ik helemaal niet, zie het zo, iemand in de garage moet dat ding gaan schoonmaken tijdens de kantoor uren.
Dus als je gewoon netjes de machine schoon had terug gebracht (zoals waarschijnlijk ook werd gevraagt) dan had je daar in ieder geval wat kunnen besparen.
Maar goed, je bent weer een ervaring rijker (lekker rondje motor gereden) en dat is het belangrijkste.
Ik heb al wat proefritjes gemaakt, wil nog een proefrit maken op een Hornet en dan tot aanschaf overgaan. Maar die proefritjes waren allemaal niet bepaald dichtbij, dus was eigen vervoer wel handig
Damn, erg gave foto .... doe mij dat ook eens leren!
Dat een motor vies wordt is een logisch gevolg van verhuur, zie het als een soort van ondernemersrisico. Zou het zelf nooit betalen. Die extra km's vind ik ook redelijk aan de prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat de 12.50 afkoop moet worden gezien per dag.
Vorig jaar heb ik in Barcelona 2 dagen een R1200GS gehuurd. Per dag 140 euro + 20 euro afkopen eigen risico. In totaal een 320 euro betaald. Geen gedoe met vrije km's, heb er toen ruim 1100 gereden. En dat is dan een hele andere klasse motor.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Kun je me zeggen waar je dat gedaan hebt?Dat een motor vies wordt is een logisch gevolg van verhuur, zie het als een soort van ondernemersrisico. Zou het zelf nooit betalen. Die extra km's vind ik ook redelijk aan de prijs.
Vorig jaar heb ik in Barcelona 2 dagen een R1200GS gehuurd. Per dag 140 euro + 20 euro afkopen eigen risico. In totaal een 320 euro betaald. Geen gedoe met vrije km's, heb er toen ruim 1100 gereden. En dat is dan een hele andere klasse motor.
Ik woon in Terrassa dus vlakbij Barca.
Vooral als mijn ouders of ooms langs komen die allemaal een rijbewijs hebben, is het leuk als zij dan iets kunnen huren en ik ze eens kan laten zien hoeveel bochten hier wel niet liggen.
Verwijderd
mischien overwegen een triumph Rocket te nemen?Mr.Nash schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:21:
Weer een paar dagen verder heb ik inmiddels kennis mogen maken met diverse motoren. Heb intussen semi-sport, sport, naked en cruiser/chopper gehad waarvan deze laatste mijn voorkeur heeft. Nu woon ik max 10 minuten rijden van mijn werk, ga ik waarschijnlijk veel touren met mooi weer, en heb ik geen echte behoefte aan super snelheden van 200km/u en hoger.
Mede om deze redenen, en mijn recente proefsessies, heb ik besloten voor een Suzuki Intruder te gaan. Niet direct voor een zware versie, maar gewoon beginnen met een instapper.
Zijn hier meer mensen met ervaring met deze motor? Ik zit specifiek te kijken naar een M800.
Omdat ik toch liever zal gaan voor een motor met wat aanpassingen, ipv een nieuwe en dan zelf nog wat modificaties, wil ik dus een occasion kopen (3 a 4 jaar oud). Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten naast de standaard zaken zoals de aanwezigheid van roest, schade, vloeistoffen, etc? De occasion zal van de dealer komen waar ik ook een afleverbeurt zal aanvragen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HKEuzxC4eGc&feature=player_detailpage]
Maar weer even serieus.
met aanpassingen bedoel je customisen? want veel van die motoren zijn ook te krijgen als Fully loaded zoals yamaha het geloof ik noemt. Of te wel met al het chroom en zadel tas gebeuren.
Nu neem ik aan dat omdat je 10 minuten van je werkt woont, hem juist niet gaat gebruiken voor woon werk verkeer.
Als laatst dan de koper tip.
cruisers zijn in nederland niet zo heel populair.
Als je bij een dealer staat, en hij heeft er meerdere, probeer dan extra van de prijs af te krijgen, en kijk voor de grap op het RDW hoe lang de machine al bij de dealer staat. (kijken bij "Overzicht Datum" "aanvang tenaamstelling"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 15:03 ]
Mijn Versys van 4 jaar heeft op sommige plekken ook al een beetje begin van roest_Erikje_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:37:
[...]
roest op een 4 jaar oude motordie zou ik laten staan.
Tja ze maken ze niet meer zo als vroeger vrees ik..
Nette prijs... Ik ben net terug van een lang weekend in de Eifel met een gehuurde fiets. Boven de 450km werd het bijbetalen en dat was niet mals. Uiteindelijk was het het nog steeds waard. Drie dagen lang knallen op een Ducati 848 kostte me ongeveer €550 excl. brandstof.M14 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:28:
Dat een motor vies wordt is een logisch gevolg van verhuur, zie het als een soort van ondernemersrisico. Zou het zelf nooit betalen. Die extra km's vind ik ook redelijk aan de prijs.
Het heeft me wel tot denken gezet. Ik rijd graag supersports, maar na de diefstal van mijn R6 heb ik nooit meer een nieuwe kunnen kopen. Volgend jaar zit ik er waarschijnlijk weer goed genoeg bij om er één aan te schaffen (twijfel tussen de Duc en een GSX-R750), maar huren is best aantrekkelijk voor mij. Ik rijd gewoonweg te weinig dagen om aanschaf zinnig te laten zijn. Doordeweeks rijden wordt het sowieso niet en als gescheiden vader gaan de helft van mijn weekends gewoon op aan mijn kinderen.
En dan reken je brandstof er niet bij. Voor 600 km is dat al gauw minstens 30 liter à € 1,60 = € 48,-, laten we het totaal afronden op € 250,- voor 600 km.Marc Rademaker schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:39:
Heb uiteindelijk rond de 600km gereden, terwijl er 300 vrij waren. Dat koste me dus nog 45 euro extra. Overigens was het afkopen van het eigen risico 25 euro, terwijl er volgens mij op de website 12,50 stond. Ook betaal je 15 euro voor het schoonmaken van de motor. Motorhuur zelf was 110 euro, dus dat werd 150 euro + 45 euro voor de extra kilometers. Al met al iets meer dan waar ik op had gerekend.
Nou ik kan je zeggen dat je voor € 2.500,- per jaar (=6000 km oftwel 10x 600km huren) een leuke motor kan kopen en rijden. Da's € 10.000 over 4 jaar, waarvan 'slechts' € 2000 aan brandstof!
Ik ben ook niet zozeer pro huren, maar als je het een keer wilt doen, om een andere motor te rijden, of omdat je even zonder motor zit, of omdat je gewoon weinig rijdt en zo nu en dan wilt motor rijden, dan is het wel okay. Ik ben zonder meer van plan om zelf op korte termijn een motor aan te schaffen, maar meestal ga ik niet over een nacht ijswoelders schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:29:
[...]
En dan reken je brandstof er niet bij. Voor 600 km is dat al gauw minstens 30 liter à € 1,60 = € 48,-, laten we het totaal afronden op € 250,- voor 600 km.
Nou ik kan je zeggen dat je voor € 2.500,- per jaar (=6000 km oftwel 10x 600km huren) een leuke motor kan kopen en rijden. Da's € 10.000 over 4 jaar, waarvan 'slechts' € 2000 aan brandstof!
Verwijderd
Ik huurde als eerste in een seizoen een gloednieuwe R1200GS met 100 km op de teller, 2 dagen later terug gebracht, kon hij gelijk de beurt krijgen, 1200 op de teller
ik ga aanstaande maandag 550km rijdenVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:44:
600km in een weekend redelijk veel? Dude!
Ik huurde als eerste in een seizoen een gloednieuwe R1200GS met 100 km op de teller, 2 dagen later terug gebracht, kon hij gelijk de beurt krijgen, 1200 op de teller

inclusief heen en weer 1100km in 3 dagen.
Die aantallen haalde ik afgelopen weekend ook wel, maar dat zijn toch echt uitzonderingen. Toen ik nog samenwoonde reed ik regelmatig, maar dan was ik echt niet de hele dag aan het gummen. Die stukken waren veel korter.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:44:
600km in een weekend redelijk veel? Dude!
Dat valt nog wel mee eigenlijk, 366km per dag gemiddeld._Erikje_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:47:
[...]
ik ga aanstaande maandag 550km rijden
[afbeelding]
Mijn dagrecord met een motor is ~700km en met de auto iets van 2000km
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 09-08-2011 17:27 . Reden: Berperkt = Beperkt ]
20*350ZO45°
[ Voor 29% gewijzigd door Gisae op 09-08-2011 17:36 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
3dagen_Erikje_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:47:
[...]
ik ga aanstaande maandag 550km rijden
[afbeelding]
hoop voor je dat je dit jaar beter weer heb. vorig jaar was het wel balle weer. maar ik heb tenminste nog wel het eindpunt gehaald en een koppie gedaan voor ik naar huis vertrok
blijf dit jaar thuis. in 3 hele maanden wel 1100km gereden
zit er af en toe wel aan te denken om weer wat leuks voor erbij. om gewoon rustig te tuffen. met de motor vlieg ik altijd alle kanten uit. en laatst een scootertje gehuurd op vakantie. wel 35 euro totaalRichard schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:26:
Wanneer je 21+ bent, en je 100% zeker minder dan 35kW gaat rijden. Is het dan verstandig om een "A Beperkt" te lessen en afrijden (hij wordt immers automagisch A (onbeperkt) na 2 jaar), of meteen maar voor een zware? Hoop hier een discussie mee uit te lokken. <35kW is inmiddels in bestelling.
hiervoor gs 500 gehad met 25Kw kit. koste 6,4seconde om naar de 100km/u te komen. en een top van 130-150 gps km.
nu honda africa twin. gaat in 3,5 sec naar de 100. en om hem heel te houden een top van 130-140km/u (daarboven zuipt hij benzine en begint olie te verbruiken)
dus nu ga je even op het gas en ik zit op de 140
laatst op mf zon enfield topic. motor zonder vermogen maar met een oude uitstraling
[ Voor 26% gewijzigd door DECOY88 op 09-08-2011 17:46 ]
Aangezien ik nog nooit een motor heb bereden zegt met het dus helemaal niets, ook niet qua gewicht enzo.Gisae schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:35:
Wat maakt het uit? Alsof een <35kw zoveel anders rijdt als een >35kw.
20*350ZO45°
Verwijderd
Maar als je nu al weet dat je nooit op iets gaat rijden met meer als 35kw, dan neem ik aan dat het niets uitmaakt welk rijbewijs je neemt.
Mijn tip, ga juist op een gereduceerde machine rijden, als je eenmaal van onbeperkt hebt geproeft wil je waarschijnlijk ook niets anders meer...
20*350ZO45°
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2011 17:54 ]
Gewoon voor zwaar gaan. Mag je altijd alles rijden en examen/lessen kost niks meer zover ik weet. Punt.Richard schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:26:
Wanneer je 21+ bent, en je 100% zeker minder dan 35kW gaat rijden. Is het dan verstandig om een "A Beperkt" te lessen en afrijden (hij wordt immers automagisch A (onbeperkt) na 2 jaar), of meteen maar voor een zware? Hoop hier een discussie mee uit te lokken. <35kW is inmiddels in bestelling.
Alvast veel plezier gewenst met motorrijden, ook met <35kW kan je plat door de bocht
Ik heb tijdens lessen ook op een 25kW en ongelimiteerde CB500 gezeten en dat verschil was echt goed duidelijk op de snelweg, boven de 100 kwam de gelimiteerde amperEdmin schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:51:
Je krijgt les op dezelfde motoren (vaak Honda CB500 oid) die net ietsje geknepen zijn. Ik merkte op beide fietsen tijdens mijn lessen nul verschil. Ga dus gewoon voor zwaar.
Sowieso snap ik niet waarom je gelimiteerd wilt, de oefeningen, kosten en alles is hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 09-08-2011 19:04 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Iemand een idee, want op internet kom ik alleen maar tegen die 50+ per persoon per nacht kosten.
Mijn dagrecord met de gsx-r is 960km. Ff naar Parijs op en neerGisae schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:11:
[...]
Dat valt nog wel mee eigenlijk, 366km per dag gemiddeld.
Mijn dagrecord met een motor is ~700km en met de auto iets van 2000km
No signature required.
dat heb ik wel eens in een nacht gedaanM3rcury schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:54:
[...]
Mijn dagrecord met de gsx-r is 960km. Ff naar Parijs op en neer
Gewoon een Hostel?Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:41:
Voor een motor weekendje ben ik op zoek naar een goedkope motor vriendelijke overnachting ergens 50KM onder Maastricht (Regio Luik dus).
Iemand een idee, want op internet kom ik alleen maar tegen die 50+ per persoon per nacht kosten.
Waarom zo weinig?DECOY88 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:37:
[...]
3dagendat kan echt niet hoor. gewoon in een dagje knallen
1156km op me teller en 1146km op me zumo 17uur van huis en 14 uur gereden
![]()
hoop voor je dat je dit jaar beter weer heb. vorig jaar was het wel balle weer. maar ik heb tenminste nog wel het eindpunt gehaald en een koppie gedaan voor ik naar huis vertrok![]()
blijf dit jaar thuis. in 3 hele maanden wel 1100km gereden
Dit weekend ook zon 1200 km gedaan door belgie frankrijk luxemburg en heel klein stukje duistland
Klikkerdeklik, een gebundelde lijst met POI, 'motorvriendelijke hotels europa'Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:41:
Voor een motor weekendje ben ik op zoek naar een goedkope motor vriendelijke overnachting ergens 50KM onder Maastricht (Regio Luik dus).
Have fun.
50e pp is niet eens zo heel gek. Mocht je wat vinden heb je geluk, maar ik ga op de bonnefooi en heb binnen 3-5x ongeveer een hotel voor 70-80eu (2pp)..
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 09-08-2011 20:54 ]
http://www.hispania-tours.com/Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Kun je me zeggen waar je dat gedaan hebt?
Ik woon in Terrassa dus vlakbij Barca.
Vooral als mijn ouders of ooms langs komen die allemaal een rijbewijs hebben, is het leuk als zij dan iets kunnen huren en ik ze eens kan laten zien hoeveel bochten hier wel niet liggen.
Zie nu dat er wel iets bij zit van 30ct per km. Die heb ik nooit betaald. Rest ziet er vrij het zelfde uit.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
50e pp niet veel_Apache_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:50:
[...]
Klikkerdeklik, een gebundelde lijst met POI, 'motorvriendelijke hotels europa'
[afbeelding]
Have fun.
50e pp is niet eens zo heel gek. Mocht je wat vinden heb je geluk, maar ik ga op de bonnefooi en heb binnen 3-5x ongeveer een hotel voor 70-80eu (2pp)..
Ik zat gisteravond nog ff op internet te kijken naar motoren in Duitsland. Best interesant nog, ik zit stiekum een beetje te loeren naar een zx10r uit 2005. Daar vragen ze hier bij Motoport makkelijk 7500 voor, ik zie daar nette exemplaren voor 5000 staan. Komen uiteraard nog wat kosten bij, maar zeker een overweging.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
behalve de laatste. die was onbetaalbaar
dm maar voor foto enzo..
Wise enough to play the fool
sja, als je op de bonnefooi hoteltjes zoek zit je op 30-40eu pp..We hebben een enkele (in twee weken) nacht 50 gehad..Widow schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:28:
[...]
50e pp niet veel? daar sta ik een week voor op een camping!
Kamperen is natuurlijk altijd goedkoper, maar dat moet je leuk vinden. Ik ben niet zo'n kampeerder. Nadeel vind ik ook dat je altijd achteraf zit. Je moet er dan altijd op uit om iets te gaan eten. Ik ben al niet zo'n kampeerfriek en ik ga niet al die shizzle meesjouwen om te koken...
klinkt bekend, ik had 2 jaar terug ook een waslijst vage klachten die steeds groter werd terwijl ik bij dokters en internisten voor gek en kerngezond werd uitgemaakt maar na 5km racefietsen al van duizeligheid moest afstappen waar ik daarvoor zonder problemen een rondje van 100km reed. Of na 1 bier er al ziek van zijn. Na 100 liter bloed veel kansloze dokters bezoeken dankzij een medisch onderlegde vader uiteindelijk bij een lyme specialist terecht gekomen die dus lyme vast stelde. Medicatie gehad en in 6 maanden tijd weer redelijk opgeknapt.DECOY88 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:25:
[...]
zit al sinds maart thuis en sinds november ofzo had ik te kort energie over voor ritjes enz. dus reed ik alleen het hoog nodige en een enkel keertje een kort rondje. tussendoor nog wel naar Spanje geweest maar kon duidelijk merken dat ik verre van beter was op dat moment al. en nu is het nog steeds onbekend waaraan ik allemaal lijdleuk als je eerst 5x met een zalfje naar huis gestuurd word. werd vaak beroerd naar het eten. >me allergie verergerde dus. maar het kon niet aan me allergie liggen volgens de allergoloog
. nu bij de volgende aan tafel die denk weer dat het iets met me darmen is. maar iets concreets heeft hij niet
en gister na 1,5 maand eindelijk bij een internist geweest. die meteen een liter bloed heeft afgetapt en een paar foto's om te kijken of daar wat uit te vissen is.
en intussen maar weer aan het werkmaar me verstand staat nog in slaapstand. had vanmiddag een paar kabels over. even een paar werkplekken patchen. 1x4 pc's en 1x 6. 3x herhaald ofzo tegenover me collega. en uiteindelijk 2x 4 kabels gepatcht
kwamen we achter nadat we teveel kabels terug de auto in gooide
dus alles weer terug de 2e verdieping opgesleept
![]()
dat soort leuke momenten weet ik ook op examens te krijgen dus dat mag ik ook lekker overdoen vanaf september![]()
s10 zijn starters voor een enkele tlbuis. en s2 voor als je er 2 tandem schakel. moest dus een tandem schakeling maken dus pak de s10 starters. en voltmeter is oneindige weerstand en ampère meter bijna nul. en toch andersom aansluiten.(kwh meter)
![]()
700 meter naar de huisarts was alsof ik 2 km gerend hadna 200 meter al verzuurde beenspieren van het fietsen. en na 1km al een zere kont
en amper boven de 15km/u uit kunnen komen
traplopen met knikkende knietjes. kijken koste teveel moeite dus regelmatig de focus kwijt. licht in me kop en alles dat begint te tintelen enz.
en uiteindelijk ben ik de enigste die mezelf oplapt en de rest kloot maar aan
enige keer dat ik me kan herrineren ooit een teek gehad te hebben was toen ik 17 was (5 jaar voor ik ziek werd) Schijnt heel lang ongemerkt in je lijf te kunnen zitten. Na een voedselvergiftiging bij de chinees was ik ineens de sjaak.
[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 10-08-2011 00:28 ]
En overdag in de spits moet je alle verkeersregels aan je laars lappen, omdat je anders een auto tegen je aan hebtDECOY88 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:59:
[...]
dat heb ik wel eens in een nacht gedaanalleen dan moet je dronken vrouwen van je motor afslaan. en daarna ontwijken omdat ze ergens midden op de weg liggen
Daar wordt gewoon van je verwacht dat je overal tussen knalt (en dat is soms niet zo makkelijk met de stuuruitslag van een ss
No signature required.
Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn motor die ik zaterdag ga ophalen. De ANWB lijkt het voordeligst te zijn, 477 euro per jaar voor volledige casco, diefstalverzekering, afkoop eigen risico, verhaalrechtsbijstand, winterstop, 8000km per jaar (als ik lid word gaat er nog 5% vanaf, maar vraag me af of dat rendabel is).
"Alle" andere verzekeraars zitten rond de 700 euro voor min of meer hetzelfde (inshared, achmea, europeesche, etc). Iemand ervaring met de ANWB motorverzekering?
Dagwaarde motor is ~5600 euro. Cataloguswaarde 7990,-.
Heb 4 schadevrije jaren opgebouwd met de auto: 1x schade in 8 jaar.
Een kort reisverslag volgt later nog wel, maar om een indruk te geven:

* MailMan verder droomt
Ik weet natuurlijk niet of "Unive" ook bij die "etc" zit, maar voor mij komt die altijd wel HEEL erg gunstig uit, ook voor mijn bromfiets. Ben wel 30+. Verder als je een zeeuw of brabander bent, dan is ZLM vaak ook wel een interessante.Baldertt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:14:
^ feli! Al een idee wat je wilt?
Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een verzekering voor mijn motor die ik zaterdag ga ophalen. De ANWB lijkt het voordeligst te zijn, 477 euro per jaar voor volledige casco, diefstalverzekering, afkoop eigen risico, verhaalrechtsbijstand, winterstop, 8000km per jaar (als ik lid word gaat er nog 5% vanaf, maar vraag me af of dat rendabel is).
"Alle" andere verzekeraars zitten rond de 700 euro voor min of meer hetzelfde (inshared, achmea, europeesche, etc). Iemand ervaring met de ANWB motorverzekering?
20*350ZO45°
Scheelt die winterstop echt veel? Als het maar om een paar euro's gaat zou ik die lekker achterwege laten. Zou een beetje jammer zijn als de lente een beetje vroeg begint volgend jaar en je mag nog niet rijden van de verzekering.Baldertt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:14:
Yamaha MT-09
Inshared was onmogelijk, want ik ben nog geen 25
Ik bevind me in dezelfde situatie. A.s. zaterdag een motor ophalen, nu op zoek naar een verzekering. Ik wil hem wel allrisk verzekeren voor tenminste de eerste 2 of 3 jaar ivm gebrek aan rijervaring.Baldertt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:14:
Bij mij (dagwaarde 6500) kom ik bij meerdere verzekeringen uit op rond de 60e p.m. Op deze website heb ik het eea vergeleken echter moet ik er wel bij zeggen dat ze schijnbaar niet alle verzekeringen met elkaar vergelijken. Zo zie ik bijvoorbeeld de ANWB er niet tussen staan.
Unive kwam ik op 544 euro. Toch nog een significant verschil met de ANWB.Richard schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:26:
[...]
Ik weet natuurlijk niet of "Unive" ook bij die "etc" zit, maar voor mij komt die altijd wel HEEL erg gunstig uit, ook voor mijn bromfiets. Ben wel 30+. Verder als je een zeeuw of brabander bent, dan is ZLM vaak ook wel een interessante.
De een-na-goedkoopste voor mij is unigarant a 516 euro.
Ik heb o.a. op consumentenbond gekeken (moet je wel lid zijn volgens mij) en premieberekening gedaan op meerdere sites.Mr.Nash schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:33:
[...]
Ik bevind me in dezelfde situatie. A.s. zaterdag een motor ophalen, nu op zoek naar een verzekering. Ik wil hem wel allrisk verzekeren voor tenminste de eerste 2 of 3 jaar ivm gebrek aan rijervaring.
Bij mij (dagwaarde 6500) kom ik bij meerdere verzekeringen uit op rond de 60e p.m. Op deze website heb ik het eea vergeleken echter moet ik er wel bij zeggen dat ze schijnbaar niet alle verzekeringen met elkaar vergelijken. Zo zie ik bijvoorbeeld de ANWB er niet tussen staan.
KNMV had ik nog niet bekeken, die blijkt 460 euro per jaar te zijn voor mij._Apache_ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:30:
Voor mij kwam KNMV ook gunstig uit, lager dan de Achmea/ ANWB iig..
Inshared was onmogelijk, want ik ben nog geen 25
edit: winterstop scheelt over het algemeen 10%
Daarom zoek ik ze van tevoren uit. Afgelopen weekend in de Eifel zat ik voor €22,50pppn in een prima **** hotel._Apache_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:48:
[...]
sja, als je op de bonnefooi hoteltjes zoek zit je op 30-40eu pp..We hebben een enkele (in twee weken) nacht 50 gehad..
Ik vind het op zijn minst een "knullige" opmerking, zet er in ieder geval bij "neem contact met ons op om te kijken wat we u kunnen bieden", want nu gooien ze de deur wel heel erg hard dicht.Sorry, maar uw exclusieve motormerk kunnen we niet verzekeren.
20*350ZO45°
We gaan ook naar de Eiffel..Edmin schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Daarom zoek ik ze van tevoren uit. Afgelopen weekend in de Eifel zat ik voor €22,50pppn in een prima **** hotel.
Hoe heette dat hotel?
Dan zal je bij een van de andere achmea dochters moeten shoppen. Inshared doet dit juist om de kosten laag te houden.Richard schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:53:
Inshared
[...]
Ik vind het op zijn minst een "knullige" opmerking, zet er in ieder geval bij "neem contact met ons op om te kijken wat we u kunnen bieden", want nu gooien ze de deur wel heel erg hard dicht.
Bij mij is Inshared juist een van de duurste..theHoff schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:54:
[...]
Dan zal je bij een van de andere achmea dochters moeten shoppen. Inshared doet dit juist om de kosten laag te houden.
Weet iemand of/hoe ik bij Klaverblad de premie kan berekenen? Kan het niet vinden op hun site..
Anwb rekent 1/3 daarvan
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 10-08-2011 14:20 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
iemand een idee waar ik die kan vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 17:38 ]
Dit topic is gesloten.
![]()