Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 282 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.995 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 21:33
je eigen motor laat je toch ook niet gelijk uit je klauwen vallen? Ik wil je niet tegen spreken hoor want jij komt die figuren dus dagelijks tegen maar ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen ^^

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij was er een tijdje terug hier op tweakers iemand gevallen met een proefrit. Kosten waren volgens mij toen iets van 750 euro.

Als je er vertrouwen in hebt dat het goed gaat kan je prima een motor huren. Als je daar niet zo zeker van bent zou ik het niet zo snel doen. Kan je nog beter een motor kopen voor 1500 euro oid.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Crazyanz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:04:
je eigen motor laat je toch ook niet gelijk uit je klauwen vallen? Ik wil je niet tegen spreken hoor want jij komt die figuren dus dagelijks tegen maar ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen ^^
Maar met een eigen motor ga je vaak wat voorzichter om, tenminste zo ziet het er altijd uit als mensen met een motorfiets wegrijden die ze net gekocht hebben, of met een fiets die ze huren. Ik zeg ook niet dat het hoeft te gebeuren, en het gebeurt ook natuurlijk ook niet 1 op de 2 gevallen, maar het gebeurt wel vaak :)
PilatuS schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:04:
Volgens mij was er een tijdje terug hier op tweakers iemand gevallen met een proefrit. Kosten waren volgens mij toen iets van 750 euro.

Als je er vertrouwen in hebt dat het goed gaat kan je prima een motor huren. Als je daar niet zo zeker van bent zou ik het niet zo snel doen. Kan je nog beter een motor kopen voor 1500 euro oid.
Dat kan, laatst een schade van een gsx-r opgezocht (was van hem afgevallen, dus op de uitlaat) was ongeveer 3500 euro. En dan heb je dus nog geen glijschade, wat vaak een stuk erger is..

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 03-08-2011 20:10 ]

No signature required.

• haakjesluiten
Ook zo iets aparts ik ben altijd extra zuinig op spullen die ik geleend heb. Daarom leen ik ook niet graag ^^

Verwijderd

Tof, als alles goed gecommuniceerd is ga ik morgen een dagje in Spanje toeren met een Honda RX Trail 125cc. Ik wilde eerst twee dagen huren, maar 180 euro was me toch iets te gortig. Dan maar één dag. De goedkopere toko had helaas niets meer beschikbaar, ook geen 50cc.

Ik wilde eerst wat langs de kust gaan rijden, maar ik heb vandaag een heerlijke weg ontdekt meer in het binnenland. Er rijden ook een hoop fietsers/wielrenners (albeit de andere kant op), dus mensen zijn ook wat alerter wat betreft tweewielers. Heerlijk slingeren langs bergdalen en lome boomgaarden.

Heb er zin an :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 20:37 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:36:
Tof, als alles goed gecommuniceerd is ga ik morgen een dagje in Spanje toeren met een Honda RX Trail 125cc. Ik wilde eerst twee dagen huren, maar 180 euro was me toch iets te gortig. Dan maar één dag. De goedkopere toko had helaas niets meer beschikbaar, ook geen 50cc.

Ik wilde eerst wat langs de kust gaan rijden, maar ik heb vandaag een heerlijke weg ontdekt meer in het binnenland. Er rijden ook een hoop fietsers/wielrenners (albeit de andere kant op), dus mensen zijn ook wat alerter wat betreft tweewielers. Heerlijk slingeren langs bergdalen en lome boomgaarden.

Heb er zin an :Y
kust is leuk op gang. binnenland om te avonturieren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
M3rcury schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:59:
[...]

Heb je wel wat rijervaring? Ik geef regelmatig huurmotoren mee, en neem ze dan uiteraard ook weer in. Mensen met weinig ervaring komen toch aardig vaak terug met wat schade, omdat ze de motor uit hun handen hebben laten vallen. Als je een fiets met kuip hebt, ben je sowieso je eigen risico kwijt (kuip deel is vaak al 300+, en dan komen alle kleine delen er nog bij).
Geen ervaring, heb afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald. Daarom vraag ik het juist, het zit me niet helemaal lekker. Nu heb ik de motor tijdens het lessen een keer 'bijna' laten vallen tijdens de langzame slalom, maar verder is er niks gebeurd. Niet tijdens het rijden, niet tijdens het afstappen/parkeren etc. Dus wat dat betreft voel ik me zeker genoeg, maar er zit een behoorlijk risico aan vast... Ook zou ik voor de eerste keer alleen op stap gaan, en een relatief grote afstand rijden (Utrecht > Arnhem > Nijmegen > Wijchen > Oss en weer terug.

Ik kan opzich prima de trein pakken, auto lenen en de nodige stops maken. Als het goed is heb ik dan binnen afzienbare tijd mijn eigen motor :P Wat een dilemma :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik kijk naar hoeveel ik geleerd heb met rijden sinds ik het rijbewijs heb zou ik geen motor huren met een eigen risico van 500+ euro. Ik ben begonnen op een Hornet en na iedere rit van 100km vond ik het stukken beter gaan.

Edit : Met andere woorden: In het begin reed ik echt niet goed en dat zou ik niet willen doen op een motor met een dik eigen risico.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2011 21:45 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:49

_Apache_

For life.

Weer een avondje lekker zitten puzzelen en klikken voor de motorvakantie, een van de routes is deze (uitgesmeerd over 2/3 dagen).. Dit is toch gewoon genieten. _/-\o_

http://maps.google.nl/map...ck2LwQ&mra=ls&via=6,8&z=9

Jammer dat de Fazer geen offroader is, anders had ik nog verder de bergen in gereden.

Vorig jaar deze pass(en) gereden, was ook al zo smullen, echt een aanrader.
http://maps.google.nl/map....364229,0.891953&t=h&z=11

* _Apache_ kan niet wachten! O+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:22:
[...]

Geen ervaring, heb afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald. Daarom vraag ik het juist, het zit me niet helemaal lekker. Nu heb ik de motor tijdens het lessen een keer 'bijna' laten vallen tijdens de langzame slalom, maar verder is er niks gebeurd. Niet tijdens het rijden, niet tijdens het afstappen/parkeren etc. Dus wat dat betreft voel ik me zeker genoeg, maar er zit een behoorlijk risico aan vast... Ook zou ik voor de eerste keer alleen op stap gaan, en een relatief grote afstand rijden (Utrecht > Arnhem > Nijmegen > Wijchen > Oss en weer terug.

Ik kan opzich prima de trein pakken, auto lenen en de nodige stops maken. Als het goed is heb ik dan binnen afzienbare tijd mijn eigen motor :P Wat een dilemma :/
ten eerste Gefeliciteerd met je rijbewijs *O*
ten tweede, ik weet niet precies welk rijbewijs je hebt, maar in de 25kw is er denk ik niets te huur...
Check hier voor bijvoorbeeld het huur gebeuren bij motorport, een keten die wel verspreid zit door nederland.heb je iets van vergelijkings materiaal

http://www.motoport.nl/ep...otoport_Veldhoven/Verhuur

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe voel je je erbij? Als je denk je niet op je gemak te voelen moet je niet gaan rijden, motorrijden doe je voor je plezier, krampachtig zitten in de hoop geen brokken te maken is niet leuk.
Van de andere kant moet je het toch leren. De eerste meters met mijn motor gingen ook voor geen meter, nu heb ik er weinig problemen mee.

En Gratz *O*
Crazyanz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:10:
Ook zo iets aparts ik ben altijd extra zuinig op spullen die ik geleend heb. Daarom leen ik ook niet graag ^^
d:)b

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Ik weet niet hoor, maar hoe vaak denk jij tijdens het rijden een langzame slalom nodig te hebben? Ik zou het gewoon proberen, gewoon eerst even wat rustig aan rijden, zó snel val je nou ook weer niet om mits je een trekkende motor hebt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:12

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Vannacht is mijn motor gestolen. Als iemand mijn fzr 600 ziet, pb me dan even. Kenteken ML-54-ZH. Pica volgen!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Dat is zwaar klote. Omgeving? Kon het niet zo snel terugzien in je profiel

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

ten eerste Gefeliciteerd met je rijbewijs *O*
ten tweede, ik weet niet precies welk rijbewijs je hebt, maar in de 25kw is er denk ik niets te huur...
Check hier voor bijvoorbeeld het huur gebeuren bij motorport, een keten die wel verspreid zit door nederland.heb je iets van vergelijkings materiaal

http://www.motoport.nl/ep...otoport_Veldhoven/Verhuur
Motoport heeft wel verschillende huurvoorwaarde onderling :)
_Erikje_ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:42:
Vannacht is mijn motor gestolen. Als iemand mijn fzr 600 ziet, pb me dan even. Kenteken ML-54-ZH. Pica volgen!
Ik zag het op MF inderdaad -O- Mooi klote

[ Voor 18% gewijzigd door M3rcury op 04-08-2011 08:44 ]

No signature required.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Neeee!!! Sterkte met de afhandeling :/

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kleur, omgeving e.d. zou dan wel handig zijn :+

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:28
Phyxion schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:30:
[...]
Ik weet niet hoor, maar hoe vaak denk jij tijdens het rijden een langzame slalom nodig te hebben? Ik zou het gewoon proberen, gewoon eerst even wat rustig aan rijden, zó snel val je nou ook weer niet om mits je een trekkende motor hebt.
Ik heb vorig jaar juli mijn motorrijbewijs gehaald, daarna niet erg veel gereden ( ik had wel een leen motor, maar die was te klein, dus daar rij je dan niet echt voor je plezier op). In het begin van dit jaar een motor gehuurd bij Motoport (Leek). Ik schrok ook wel even van het eigen risico, maar verder viel het huren mij 100% mee. Ze deden ook nergens moeilijk over, en ik ben mooi aan het toeren geweest. Ik zou het gewoon doen. Als je een beetje een rustige rijder bent, of in ieder geval rustig aan begint, zal het wel loslopen. Als ik jou was zou ik niet op tijd willen staan bij mijn dagplanning trouwens,dan ga je wellicht wat haastiger rijden dan verstandig is..

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ga vanavond en zaterdag een paar motorzaken af, de planning is om dit weekend een eigen motor te hebben. :) Wie kan me adviseren op het gebied van verzekering? Iemand goede of juist slechte ervaringen die hij/zij wil delen? Is WA genoeg? Of beperkt casco? What about diefstalverzekering? (ze worden blijkbaar toch nog wel gestolen, balen man!)

Ik mik op een Honda CBF 600 of vergelijkbaar, dus 4-5000 euro dagwaarde. Ik heb mijn rijbewijs in april gehaald, sindsdien pas een kleine 1000km gereden. Autorijbewijs heb ik sinds 2003, met 6 of 7 schadevrije jaren, voor het geval dat relevant is.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:51
Phyxion schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

Kleur, omgeving e.d. zou dan wel handig zijn :+
op het motor forum staat het volgende:

Vannacht is mijn motor voor het huis meegenomen (Lutjebroek). De hond van de buren heeft rond 4 uur wat gehoord. Waarschijnlijk een busje waar ze hem in hebben gerold.

het gaat dus om een fzr 600 uit 91, type 3HE. Heeft een smoked ruitje en iets andere uitlaat als op het plaatje...

Door het type motor en tijd van posten van de berichten denk ik dat het om dezelfde motor gaat.
Heerlijk 2 forums en zo een heel bericht ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

let goed op de kleine letters voor diefstalverzekering, onder wat voor slot (ART4) en omstandigheden verzekeren ze wel en waaronder niet. Stel jou situatie eens voor aan de telefoon..

Vergelijk de bekende sites eens, knmv/fbto/independer

Je kan schade vrije jaren overnemen, maar alleen als je oude verzekering stopt (en weer start, maar dat is ongunstig voor je premie) Andersom is het wel gunstig, schadevrije jaren overnemen van motor naar auto, voorwaarden zijn alleen
- Je mag nog geen schade vrije jaren hebben opgebouwd (2+0 mag wel, 2+1 mag niet).
- Je oude verzekering moet stoppen (vanwaar de jaren komen)
- Jij moet in alle gevallen de regelmatige bestuurder blijven

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:07

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dit is hem toch?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3364/3486001897_1845aa641c_z.jpg

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

jep dat is em!

net de verzekering aan de lijn gehad. Zij hebben een afkoelperiode van 30 dagen, daarna gaan ze de diefstal behandelen. Gelukkig heb ik een goed ART4 slot en de bon daarvan.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Sterkte Erik. Altijd naar als er iets gejat wordt...

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Erik post net op het FZR forum dat de fiets weer gevonden is door ome agent. Dorp verderop, hij gaat ff kijken in welke staat dat ding nu nog is.... Ik hoop dat het meevalt....

[ Voor 8% gewijzigd door Stormtrooper op 04-08-2011 11:14 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:35

Bergie

Lekker belangrijk...

Dat zou een meevaller zijn zeg. Zo vaak hoor je toch niet dat een gestolen motor weer teruggevonden wordt.

Yamaha MT-09

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hij staat ondertussen bij de motorzaak, die zijn waarschijnlijk door de politie gebeld om hem te komen bergen.

ze hebben het stuurslot geforceerd. kabeltjes doorgeknipt en gehotwired. Daarna een stukje mee gereden 8)7

vanavond maar even kijken in welke staat hij voor de rest is maar volgens moeders zag het er nog goed uit

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:56
_Erikje_ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:02:
hij staat ondertussen bij de motorzaak, die zijn waarschijnlijk door de politie gebeld om hem te komen bergen.

ze hebben het stuurslot geforceerd. kabeltjes doorgeknipt en gehotwired. Daarna een stukje mee gereden 8)7

vanavond maar even kijken in welke staat hij voor de rest is maar volgens moeders zag het er nog goed uit
Hotwiren gaat inderdaad wel redelijk makkelijk. Denk dat ik zelf al binnen 5 minuten mijn motor gestart krijg zonder sleutels, laat staan de wat handigere harrie's :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beerkeeper schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:13:
[...]

Hotwiren gaat inderdaad wel redelijk makkelijk. Denk dat ik zelf al binnen 5 minuten mijn motor gestart krijg zonder sleutels, laat staan de wat handigere harrie's :/
Zelf ook wel eens gedaan toen m'n brommersleutel was afgebroken. Stond toevallig naast de Praxis. Even wat gereedschap gekocht en de boel gehotwired. Vrij bijzonder dat niemand wat zegt overigens (hoewel dat om 4 uur snachts wel anders zal zijn)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
theHoff schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Zelf ook wel eens gedaan toen m'n brommersleutel was afgebroken. Stond toevallig naast de Praxis. Even wat gereedschap gekocht en de boel gehotwired. Vrij bijzonder dat niemand wat zegt overigens (hoewel dat om 4 uur snachts wel anders zal zijn)
Wat heeft het als voordeel om iemand erop aan te spreken? Je brengt alleen jezelf in gevaar als het echt een dief is. En je gaat er eigenlijk wel van uit dat wanneer je dat op een klaarlichte dag op een (waarschijnlijk met camera's bewaakte) openbare parkeerplaats doet, dat het je eigen brommer is.
Je zou wel direct de politie kunnen bellen. Die kunnen tenminste checken of je eigenaar bent of wellicht werkzaam bij een motorzaak oid.

Ander voorbeeld: sleutel verloren/vergeten van mijn fiets. Dus ik loop met achterwiel opgetild door de stad.
Gaat ook niemand me op aan spreken, en zou ik zelf ook niet doen.
Zelfs zo uit een bewaakte stalling gehaald. Had wel het bonnetje natuurlijk.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
_Erikje_ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:57:
jep dat is em!

net de verzekering aan de lijn gehad. Zij hebben een afkoelperiode van 30 dagen, daarna gaan ze de diefstal behandelen. Gelukkig heb ik een goed ART4 slot en de bon daarvan.
Bah, weer mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Succes met de afhandeling!

Noemde je verzekering overigens expliciet dat je een aankoopbewijs van je ART4 slot moet hebben? Of is dat enkel als je geen kapot slot kan overhandigen om aan te tonen dat ze die doorgeslijpt hebben?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Stealth2000 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

Bah, weer mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Succes met de afhandeling!

Noemde je verzekering overigens expliciet dat je een aankoopbewijs van je ART4 slot moet hebben? Of is dat enkel als je geen kapot slot kan overhandigen om aan te tonen dat ze die doorgeslijpt hebben?
ik geloof dat er ART4 in de voorwaarden van unive staat.

en ze hebben niets hoeven door slijpen omdat hij gewoon los stond, alleen op stuurslot.

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:28

Tank80

Cyanide&&Happiness

defusion schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Wat heeft het als voordeel om iemand erop aan te spreken? Je brengt alleen jezelf in gevaar als het echt een dief is. En je gaat er eigenlijk wel van uit dat wanneer je dat op een klaarlichte dag op een (waarschijnlijk met camera's bewaakte) openbare parkeerplaats doet, dat het je eigen brommer is.
Je zou wel direct de politie kunnen bellen. Die kunnen tenminste checken of je eigenaar bent of wellicht werkzaam bij een motorzaak oid.

Ander voorbeeld: sleutel verloren/vergeten van mijn fiets. Dus ik loop met achterwiel opgetild door de stad.
Gaat ook niemand me op aan spreken, en zou ik zelf ook niet doen.
Zelfs zo uit een bewaakte stalling gehaald. Had wel het bonnetje natuurlijk.
Zo stond mijn fiets ook een keer voor het station met afgebroken sleuteltje in het slot. Thuis een busje opgehaald, stationsplein opgereden. Fiets uit het rek getild en het busje in. Niemand kijkt op of om. Let wel, station Dordrecht, uurtje of 6 's avonds dus vol in de spits.
Erg vreemd inderdaad.

Je imiteert me mateloos.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tank80 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Zo stond mijn fiets ook een keer voor het station met afgebroken sleuteltje in het slot. Thuis een busje opgehaald, stationsplein opgereden. Fiets uit het rek getild en het busje in. Niemand kijkt op of om. Let wel, station Dordrecht, uurtje of 6 's avonds dus vol in de spits.
Erg vreemd inderdaad.
Ik zou er niks van zeggen en blijkbaar 100% ook niet. Zolang het maar één fiets is zal niemand opkijken, als jij nou het hele fietsenrek leegtrekt dan zal het wel wat meer opvallen ;)

• theHoff
  • Niet online
Phyxion schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Ik zou er niks van zeggen en blijkbaar 100% ook niet. Zolang het maar één fiets is zal niemand opkijken, als jij nou het hele fietsenrek leegtrekt dan zal het wel wat meer opvallen ;)
Oranje gemeentevestje aantrekken >:)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En we zijn weer terug van 6 dagen lesgeven op Alés.... Heerlijk bruin geworden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Marc Rademaker
Goed om te horen dat je motor gevonden is, hopelijk nog in goede staat...

En bedankt voor de felicitaties. Ik heb besloten om een motor te huren bij MVM-motoren in Soesterberg. Een Suzuki Gladius :P Het was kiezen tussen die, een Bandit of een Aprillia Shiver. Over de Bandit heb ik gelezen dat die stock niet zo super is. Andere motoren, met 100pk of meer zaten in een hogere risico-categorie en de Gladius kost ook maar 110 euro voor het weekend. Had liever een Hornet gehad, maar die heeft alleen motoport in Amsterdam en dat is redelijk ver weg...

Kan nu al niet wachten :)

• theHoff
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:54:

En bedankt voor de felicitaties. Ik heb besloten om een motor te huren bij MVM-motoren in Soesterberg. Een Suzuki Gladius :P Het was kiezen tussen die, een Bandit of een Aprillia Shiver. Over de Bandit heb ik gelezen dat die stock niet zo super is. Andere motoren, met 100pk of meer zaten in een hogere risico-categorie en de Gladius kost ook maar 110 euro voor het weekend. Had liever een Hornet gehad, maar die heeft alleen motozoom in Amsterdam en dat is redelijk ver weg...

motozoom=motoport?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Nee, Motoport zit bij Amstel Business Park (toch?) en Motozoom op Sloterdijk.

• Marc Rademaker
Ik bedoelde inderdaad motoport :)

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
_Apache_ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:02:
Weer een avondje lekker zitten puzzelen en klikken voor de motorvakantie, een van de routes is deze (uitgesmeerd over 2/3 dagen).. Dit is toch gewoon genieten. _/-\o_

http://maps.google.nl/map...ck2LwQ&mra=ls&via=6,8&z=9

Jammer dat de Fazer geen offroader is, anders had ik nog verder de bergen in gereden.

Vorig jaar deze pass(en) gereden, was ook al zo smullen, echt een aanrader.
http://maps.google.nl/map....364229,0.891953&t=h&z=11

* _Apache_ kan niet wachten! O+
Wil je naar milaan? anders zou ik het voor het rijden skippen.
vergeet die snelweg er zijn zoveel leukere berwegggetjes daar ik stel voor om het stuk snelweg iets naar het noorden te verschuiven
http://maps.google.nl/map...0,11,12,13,14,15&t=h&z=12

p.s. een ijsje in het oude bergamo is natuurlijk een leuk extra maar zit nog niet in deze rit 8)

• theHoff
  • Niet online
zat al op de site te zoeken of ze inmiddels ook al motoren verhuurden haha. Laat maar weten of dat een beetje bevalt, het huren. Zit er zelf ook over te denken om dat in ieder geval nog een dagje te doen dit jaar. Zit alleen een beetje met het eigen risico, maar vooral eigenlijk met de beperkte kilometers. Wat een klein rotstukje mag je maar rijden met zo'n huurbak.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

theHoff schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

zat al op de site te zoeken of ze inmiddels ook al motoren verhuurden haha. Laat maar weten of dat een beetje bevalt, het huren. Zit er zelf ook over te denken om dat in ieder geval nog een dagje te doen dit jaar. Zit alleen een beetje met het eigen risico, maar vooral eigenlijk met de beperkte kilometers. Wat een klein rotstukje mag je maar rijden met zo'n huurbak.
Meestal maar een 100-150km per dag inderdaad, dat is niet veel inderdaad en extra kilometers zijn aardig duur.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
[...]

Huh? Meestal krijg je toch een aantal kilometers wat bij de prijs in zit.
En dan alles wat je extra rijdt betaal je zoveel cent per kilometer.

Edit:
Beter eerst refreshen O-)
Phyxion schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:17:
[...]

Meestal maar een 100-150km per dag inderdaad, dat is niet veel inderdaad en extra kilometers zijn aardig duur.
Geen idee meer wat dat kost eigenlijk..
Is dat echt zo duur?

[ Voor 21% gewijzigd door frankivo op 04-08-2011 15:30 ]

iRacing Profiel

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mafketel schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Wil je naar milaan? anders zou ik het voor het rijden skippen.
vergeet die snelweg er zijn zoveel leukere berwegggetjes daar ik stel voor om het stuk snelweg iets naar het noorden te verschuiven
http://maps.google.nl/map...0,11,12,13,14,15&t=h&z=12

p.s. een ijsje in het oude bergamo is natuurlijk een leuk extra maar zit nog niet in deze rit 8)
Verzoek van misses ;), maar dit is nog een veel beter voorstel. Thanks, :)

• theHoff
  • Niet online
frankivo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:29:
[...]

Huh? Meestal krijg je toch een aantal kilometers wat bij de prijs in zit.
En dan alles wat je extra rijdt betaal je zoveel cent per kilometer.

Edit:
Beter eerst refreshen O-)

[...]

Geen idee meer wat dat kost eigenlijk..
Is dat echt zo duur?
100 tot 150 km bij de prijs en daarna ongeveer 20 cent per kilometer. Vind ik best veel. Dacht even bij m'n broer langs te gaan, maar dat is al 150km enkele weg.

• haakjesluiten
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/honda4.jpg

Wie maakt me los, altijd binnen gestaan van oud vrouwtje geweest ;)

• theHoff
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:59:
[afbeelding]

Wie maakt me los, altijd binnen gestaan van oud vrouwtje geweest ;)
Haha. Waar woon je? 250 euro kom ik 'm halen ;)

• haakjesluiten
dat x4 +100 en je mag hem komen ophalen. Doe ik er ook nog een givi topkoffer bij

[ Voor 33% gewijzigd door haakjesluiten op 04-08-2011 16:09 ]

• theHoff
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:09:
dat x4 +100 en je mag hem komen ophalen. Doe ik er ook nog een givi topkoffer bij
200 euro er bij en ik kan m'n Africa Twin halen :). Ik spaar nog vrolijk even verder.

• haakjesluiten
dat is een erg goedkope africa twin dan :D

Maarja ga hem zo maar eens op marktplaats zetten denk.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Na 2 keren in de regen te hebben gereden, en de troep op de achterveer te hebben gezien heb ik er een hugger op gemonteerd. 190 euro bij Louis. :) Het was wel nog even wat knutselen om het ding er passend op te krijgen. Door de lasnaden in de achterbrug paste het niet helemaal netjes. Ik heb de schroefgaten in de hugger wat bijgevijld en toen paste het wel. Ik heb ook een scott-oiler besteld, want het smeren zonder middenbok is 3x niks.

Na de hele omgeving onveilig te hebben gemaakt vond ik de tijd rijp om op mijn eigen tempo de Eifel onveilig te maken. Ik werd wel nog regelmatig zoek gereden maar dat kan me nou net helemaal niets schelen. En, eindelijk was het weer ernaar om eens wat telefoonpics van mijn ongepoetste Hornet te schieten. :P

Zwarte Honda Hornet CB 600F 2011
Rechter aanzicht Hornet op GulpenerbergLinker aanzicht Hornet op GulpenerbergFront aanzicht Hornet op Gulpenerberg

Voor de geïnteresseerden/kenners: geschoten op de Gulpenerberg. En inderdaad, ik ben geen fotograaf.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bergie
  • Laatst online: 12:35

Bergie

Lekker belangrijk...

Precies, gewoon lekker het tempo rijden waar je jezelf prettig bij voelt. Laat je vooral niet opjagen door die mafkezen die zonodig met het knietje aan de grond op 2x de max. snelheid een onoverzichtelijke bocht doorknallen.

Yamaha MT-09

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:19

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Nog iemand hier die 27 augustus mee op Zolder gaat rijden? :)

De Nederbelg !

• Marc Rademaker
[...]

Je gaat het horen. Overigens is dit nog aardig te betalen. 110 euro voor 2 dagen, 300km vrij en 15c per kilometer. En nog 12.50 om eigen risico van 1200 naar 600 te krijgen...

• Baldertt
Het is ook altijd hetzelfde liedje... Ik ging vanavond kijken voor een CBF600 uit 2005 a 4500 euro en ik ben nu verliefd op een GSX650F, nieuw :9~ a 7000 euro. Er zit alleen geen ABS op dus ben nog erg aan het twijfelen....

Verwijderd

Zo, ik ben inmiddels weer terug van een hele dag toeren in het binnenland van Spanje. Ik heb in totaal net iets meer dan 200 kilometer gereden en ben buiten het ophalen 7,5 uur onderweg geweest. De fiets vanochtend om half twaalf opgehaald en net voor het pikdonker weer thuis. Gemiddeld stelt het allemaal niet zoveel voor, maar aangezien ik vrijwel uitsluitend kronkelweggetjes langs de verschillende dallen heb gedaan en het langste rechte stuk maar zo'n 800 meter was ben ik toch behoorlijk aan het sturen geweest. Uiteraard werden er ook pauzes met de nodige versnaperingen ingelast.

Ik moest vooral in het begin toch wel weer even flink wennen aan alles en was ook meer daarmee bezig dan met lekker rijden. Ik merkte dat ik door de onveilige reputatie van Spanje toch wat nerveus op de fiets zat. Later vond ik een lekker ritme, de goede versnelling en een fijne weg (waar je aan de overkant alvast kon zien wat je kon verwachten en of er verkeer aankwam) en was het zeer prettig rijden. Ondanks de adembenemende omgeving heb ik daar weinig van gezien, want zoals een Spanjaard correct opmerkte is het op die weg kijken óf rijden, maar niet tegelijk. Gelukkig was het rijden minstens net zo mooi als de omgeving.

De route was (minus de tussendorpjes): Javea - Els Poblets - Pego - Adsubia - Planes - Benimarfull - Muro - Benimarfull - Benillup - Gorga - Benasau - Guadalest - Callosa - Altea - Callosa (verkeerd gereden) - Tàrbena - Orba - Rafol de Almunia - Pego. Het stuk tussen Benimarfull en Gorga vond ik qua landschap het mooist en het stuk tussen Gorga en Guadalest het leukst om te rijden.

Tussen Tàrbena en Orba ligt, zoals sommigen misschien zullen weten, de Coll de Rates:

Motortrip Spanje

Jammer dat dat huren zo duur is en het voor twee/drie weken per jaar toch wat zonde is een fietsje neer te zetten, maar ik geloof dat ik er volgend jaar wel weer een dag op uit ga :Y

Een geslaagde dag :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Marc Rademaker schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:54:

En bedankt voor de felicitaties. Ik heb besloten om een motor te huren bij MVM-motoren in Soesterberg. Een Suzuki Gladius :P Het was kiezen tussen die, een Bandit of een Aprillia Shiver. Over de Bandit heb ik gelezen dat die stock niet zo super is. Andere motoren, met 100pk of meer zaten in een hogere risico-categorie en de Gladius kost ook maar 110 euro voor het weekend. Had liever een Hornet gehad, maar die heeft alleen motoport in Amsterdam en dat is redelijk ver weg...

Gladius is een leuke en makkelijke fiets om mee te rijden. Heeft een heel soepel blok. Shiver is een beetje een zenuwachtig ding. Zeker in de sportstand.

No signature required.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:28
Marc Rademaker schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:33:
[...]

Je gaat het horen. Overigens is dit nog aardig te betalen. 110 euro voor 2 dagen, 300km vrij en 15c per kilometer. En nog 12.50 om eigen risico van 1200 naar 600 te krijgen...
die 15c per km lijkt duur, maar het viel mij wel mee uiteindelijk. Ik heb er toen best wel over in gezeten, maar dat rijd ook niet prettig. Daarnaast verrekenen ze het met de borg, zodat je dus gewoon geld terugkrijgt (= altijd goed)

• Marc Rademaker
Ik vind 15c per km wel meevallen. Eerste 300km is vrij en ik verwacht er 500 te doen. Dat kost me 30 euro, lijkt me te overzien :P Omgerekend kost 10.000 je 1500 euro, ik gok dat je met je eigen motor de helft daarvan sowieso kwijt bent aan onderhoud en banden...

Zo eerst maar eens mijn pasje ophalen haha, anders komt er morgen weinig van terecht :D

[ Voor 3% gewijzigd door Marc Rademaker op 05-08-2011 11:20 ]

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Met je eigen motor ben je echt niet zoveel minder kwijt aan afschrijving, onderhoud, verzekering en wegenbelasting hoor. ;)
Het ligt er ook wel aan hoeveel je per jaar rijdt, maar zo verkeerd is dat huren nog niet.

Verwijderd

M3rcury schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:19:
[...]

Gladius is een leuke en makkelijke fiets om mee te rijden. Heeft een heel soepel blok. Shiver is een beetje een zenuwachtig ding. Zeker in de sportstand.
Het moet gezegt worden,
De gladius is een vrouwen motor kwa uiterlijk.
Zo ontzettend jammer dat suzuki daarvoor de SV650 heeft stil gezet.
Maar ja, rijd makkelijk en het blok heeft de genen van de SV650, dus ongetwijfeld goede fun factor.
Ik zou zeggen veel plezier!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Het moet gezegt worden,
Maar ja, rijd makkelijk en het blok heeft de genen van de SV650, dus ongetwijfeld goede fun factor.
Haha, ik vroeg me af hoe lang het ging duren :P Ja het is niet echt een hele stoere motor, maar ik vind hem ook niet lelijk. Misschien upgrade ik nog naar een Z750, maar ik heb voor de Gladius gekozen omdat het goedkoop was en het eigen risico het laagst...

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
_Apache_ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Verzoek van misses ;), maar dit is nog een veel beter voorstel. Thanks, :)
Graag gedaan, Ik heb daar zeker niet overal gereden maar er zitten in ieder geval een paar leuke stukken tussen uit eigen ervaring.

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Mafketel : Zie het, heb met maps even hier en daar met Streetview gekeken, dat word smullen inderdaad..

Moeten even zien of we het 'halen', vriendin heeft wat last van haar rug, dus we kijken hoever we komen..
Dit weekend de camerasteun fixen, en als we het dan halen naar Italie, hebben we er ook nog video-beelden van. :9~

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik alleen af en toe op een Honda CBR 1000 Firebird gereden, en 1x op een HR VRSCDX. Nu wordt het tijd om zelf een motor aan te schaffen (deze maand nog).

Zelf wilde ik voor een occasion gaan met in gedachten deze na 3, max 4, jaar weer te verkopen en een nieuwe te halen. Nu was mijn vraag of dit aan te raden is? Is de waardedaling lineair bij een motor (dus elke jaar hetzelfde bedrag afschrijven, ongeacht levensduur) of is de waarde iets waarmee je van te voren geen rekening mee kan houden? Ik wil de motor nog minimaal voor 4,5k kunnen verkopen over 4 jaar als ik hem nu voor 9k aanschaf (bj 2008).

• Marc Rademaker
De verkoopprijs is natuurlijk volledig afhankelijk van welk model (vraag en aanbod) maar ook het aantal km's dat je er mee rijdt en de onderhoudstatus. Als je nu bijvoorbeeld een Hornet koopt uit 2006, voor 4500 euro, heb je een grote kans dat je die over 3 jaar voor 3000 euro of zelfs meer kunt verkopen. Koop je nu een of andere exotische ducati waar bijna niemand op zit te wachten, schrijf je waarschijnlijk een stuk meer af... Je kunt natuurlijk jouw model erbij pakken, uit 2007 bijv, en kijken wat die nu nog moet kosten. Maar het blijft gokken... Volgens mij ligt de motormarkt op zijn gat, wie weet hebben we over 3-4 jaar weer goude tijden en haalt iedereen zijn rijbewijs en staan ze in de rij voor jouw occasion.

• Gisae
  • Niet online
Beh, bandje vervangen blijkt het balhoofdlager ook naar zijn grootje te zijn :/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Mr.Nash schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:42:
Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik alleen af en toe op een Honda CBR 1000 Firebird gereden, en 1x op een HR VRSCDX. Nu wordt het tijd om zelf een motor aan te schaffen (deze maand nog).

Zelf wilde ik voor een occasion gaan met in gedachten deze na 3, max 4, jaar weer te verkopen en een nieuwe te halen. Nu was mijn vraag of dit aan te raden is? Is de waardedaling lineair bij een motor (dus elke jaar hetzelfde bedrag afschrijven, ongeacht levensduur) of is de waarde iets waarmee je van te voren geen rekening mee kan houden? Ik wil de motor nog minimaal voor 4,5k kunnen verkopen over 4 jaar als ik hem nu voor 9k aanschaf (bj 2008).
De CBR 1000 is een fireblade 8) pontiac maakt een firebird.

Ik heb 1 jaar in de motor verkoop gewerkt (was geen succes, ik ben te "eerlijk" dus slechte verkoper)
Maar de prijs hangt inderdaad af van vraag en aanbod. wat echt dodelijk is voor de prijs is de komst van bijvoorbeeld het nieuwe model waardoor aanbod hard stijgt en vraag afneemt.

Oudere motoren hebben natuurlijk het meeste al afgeschreven en zijn minder gevoelig hiervoor
Sommige machines hebben "cult" status en behouden boven gemiddeld de waarde (goed voorbeeld is de GSXR1000 ´05, in mijn ogen de beste 1000cc racer)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:29:
Na 2 keren in de regen te hebben gereden, en de troep op de achterveer te hebben gezien heb ik er een hugger op gemonteerd. 190 euro bij Louis. :) Het was wel nog even wat knutselen om het ding er passend op te krijgen. Door de lasnaden in de achterbrug paste het niet helemaal netjes. Ik heb de schroefgaten in de hugger wat bijgevijld en toen paste het wel. Ik heb ook een scott-oiler besteld, want het smeren zonder middenbok is 3x niks.

Na de hele omgeving onveilig te hebben gemaakt vond ik de tijd rijp om op mijn eigen tempo de Eifel onveilig te maken. Ik werd wel nog regelmatig zoek gereden maar dat kan me nou net helemaal niets schelen. En, eindelijk was het weer ernaar om eens wat telefoonpics van mijn ongepoetste Hornet te schieten. :P

Zwarte Honda Hornet CB 600F 2011
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Voor de geïnteresseerden/kenners: geschoten op de Gulpenerberg. En inderdaad, ik ben geen fotograaf.
Mooie fiets!! Lijkt heel erg op mijn F alleen mist hij wat kuipwerk ;) Hoe bevalt de motor en het koppelbereik? Ik heb namelijk ook dezelfde motor.
Mr.Nash schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:42:

Nog even los van de afschrijving wil ik je graag de tip mee geven dat een nieuwe fiets erg interessant kan zijn nu. Dealers verkopen te weinig nieuwe motoren en moeten wel een bepaalde omzet/aantal fietsen halen.

Er is daarom erg veel ruimte voor onderhandeling. Mijn CBR600F was 10.000K nieuw en ik heb hem voor 8700 euro meegekregen inclusief korting op accessoires etc.

Met een mooie 2dehands zat ik al rond de 6 a 7k, voor iets meer heb ik nu een nieuwe motorfiets met 2 jaar garantie en weet ik zeker dat ik geen miskoop heb gedaan (afgezien van de hogere prijs en extra afschrijving).

Heerlijk zorgeloos rijden nu.. Na 2-3 jaar verkopen en de afschrijving zal minimaal zijn vanwege de gunstige aankoopprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 05-08-2011 17:08 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Weer even een leuk filmpje om het weekend in te luiden.
Redbull cross fighters in Madrid

Vooral voor de mensen die wel eens een "zwaardere" off roader hebben gereden is dit wel een eye opener.
I raad het overigens wel af te doen op de locale crossbaan.

Indien je weinig geduld hebt, skip naar ongeveer 2:20

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 17:43 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Het moet gezegt worden,
Het blok is iets tammer, maar VEEL soepeler. Ik ben het met je eens dat ze daar niet de sv voor hadden op moeten offeren :'(

No signature required.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Erg dat je begin augustus nog naar de winkel moet voor een regenpak ... wat een k*tweer

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Het blok is iets tammer, maar VEEL soepeler. Ik ben het met je eens dat ze daar niet de sv voor hadden op moeten offeren :'(
Ach geef toe die sv was toch wel een oerleelijke motort.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:22:
[...]

Vind de SV toch echt een stuk beter dan de gladius ;)

No signature required.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Tylen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:22:
[...]

Mooie plaatjes op je site ;)

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:42:

[video]

Vooral voor de mensen die wel eens een "zwaardere" off roader hebben gereden is dit wel een eye opener.

Ja, wat een held :)

Makerij Hofman

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Affengeil!
Die mannen rijden niet voor niets vooraan in de Dakar. Dit is hun werk zogezegd; ze doen niets anders. Niet dat het iets afdoet aan hun prestaties natuurlijk. Maar het geeft wel aan waarom dat nivo moeilijk te bereiken is.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Baldertt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:30:
Heeft iemand hier ervaring met Motoport Wateringen?
Deze lijkt me wel wat (als beginnersmotor):
http://www.motoport.nl/ep...rt/Products/RHC0007129986
Mocht je vandaag nog bij MPW langsgaan, kijk even of er aan de achterkant een zwart groene GSX-R 600 staat (bij de werkplaats, tegen de lantaarnpaal, dus niet in de parkeervakken) dan loop ik er ook ergens rond. Kans is vrij groot namelijk ;)

Als je dan naar Kaj vraagt, dan weten ze wel ik ben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 06-08-2011 08:33 ]

No signature required.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
Zo... vandaag staat de Maas-Waal-Rijn-dijken route op het programma. Over een goed uurtje vertrek voor 300 km bochten vreten :D
Hoop dat het weer een beetje meezit. Ben aan het twijfelen of ik m'n waterdichte laag erin zal ritsen, los meeneem of gewoon thuis laat :? Denk toch dat ik gok op 't laatste... 't is $%#$% zomer!

• RedHat
  • Nu online
Eindelijk gelukt om een route op de iPhone te krijgen. Heb maar Navigon gebruikt en een ITN converter. Maar het is gelukt. Straks dus even een rondje Veluwe op de Duc!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

De CBR 1000 is een fireblade 8) pontiac maakt een firebird.

Ik heb 1 jaar in de motor verkoop gewerkt (was geen succes, ik ben te "eerlijk" dus slechte verkoper)
Maar de prijs hangt inderdaad af van vraag en aanbod. wat echt dodelijk is voor de prijs is de komst van bijvoorbeeld het nieuwe model waardoor aanbod hard stijgt en vraag afneemt.

Oudere motoren hebben natuurlijk het meeste al afgeschreven en zijn minder gevoelig hiervoor
Sommige machines hebben "cult" status en behouden boven gemiddeld de waarde (goed voorbeeld is de GSXR1000 ´05, in mijn ogen de beste 1000cc racer)
Ik begrijp het. Zal dus ook even letten op de prijs van eerdere modellen. Gister heb ik proefgereden op de Yamaha MT-01, deze wordt nu nog verkocht voor een wat hogere prijs. Of de markt over 3 jaar nog hetzelfde is blijft dus een gok.
Workaholic schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:04:
[...]
---
[...]

Nog even los van de afschrijving wil ik je graag de tip mee geven dat een nieuwe fiets erg interessant kan zijn nu. Dealers verkopen te weinig nieuwe motoren en moeten wel een bepaalde omzet/aantal fietsen halen.

Er is daarom erg veel ruimte voor onderhandeling. Mijn CBR600F was 10.000K nieuw en ik heb hem voor 8700 euro meegekregen inclusief korting op accessoires etc.

Met een mooie 2dehands zat ik al rond de 6 a 7k, voor iets meer heb ik nu een nieuwe motorfiets met 2 jaar garantie en weet ik zeker dat ik geen miskoop heb gedaan (afgezien van de hogere prijs en extra afschrijving).

Heerlijk zorgeloos rijden nu.. Na 2-3 jaar verkopen en de afschrijving zal minimaal zijn vanwege de gunstige aankoopprijs.
Dat is wel heel netjes, en voor mij ook wel interessant. Ik ga de komende week wat lokale dealers bezoeken om te kijken of die wat voor mij kunnen betekenen. Wat was de levertijd van jouw nieuwe motor?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[video]

cool.

Edit: die facebook duimpjes op A4tjes in het publiek @ 2.45 na de flip. Ik weet nou niet of dat _/-\o_ of :F is

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:49:
Edit: die facebook duimpjes op A4tjes in het publiek @ 2.45 na de flip. Ik weet nou niet of dat _/-\o_ of :F is
Ik wel Afbeeldingslocatie: http://ai-soft.com/wp-content/plugins/rss-poster/cache/32204_205560-facebook_thumb_down_180_original.jpg
:P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Klinkt ook wel als een challenge voor je... :+ Probeer het een op je XT 8)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• haakjesluiten
al geef je die gasten een 3 wieler met trap aandrijving lukt het ze waarschijnlijk nog :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Crazyanz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:27:
al geef je die gasten een 3 wieler met trap aandrijving lukt het ze waarschijnlijk nog :+
d'r zal wel ergens een jackass filmpje rondslingeren met dit erin...

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

Wél met Travis Pastrana :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

In Nitro Circus doen er een paar dat :P

En nee, dat is een uitdaging die ik niet aan ga :P Kan net een beetje fatsoenlijk de springbultjen nemen op de crossbaan...

Makerij Hofman

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 11:39
[...]

d'r zal wel ergens een jackass Nitro Circus filmpje rondslingeren met dit erin...
There, I fixed it!

Travis Pastrana (en anderen) zitten in dat programma, komt 's avonds wel eens op MTV. Grappig om te zien wat voor stunts ze doen :+
Zoals deze dus :P

Mijn GS500 had vorige week een vastloper, verbruikte (veel meer) olie dan de vorige eigenaar me vertelde. Heb het tussendoor wel gecheckt en aangevuld, daarna niet zoveel meer gereden en toen stond ik opeens langs de weg met een niet werkende fiets. Volgens een monteur hier in de buurt zijn waarschijnlijk de zuigerveren beschadigd en is daardoor de olie snel opgebrand, nu is de drijfstanglager (oid?) gebroken ;(

Maandag ga ik een gereviseerd motorblok ophalen, kan ik hopelijk snel weer rijden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 06-08-2011 14:23 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Workaholic schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Mooie fiets!! Lijkt heel erg op mijn F alleen mist hij wat kuipwerk ;) Hoe bevalt de motor en het koppelbereik? Ik heb namelijk ook dezelfde motor.
Juist het koppelbereik bevalt prima. Wil je even iemand inhalen? Geen probleem, of je nou in de 2 of in de 6 zit: even aan het gas draaien en je bent er voorbij. Nu vergelijk ik natuurlijk wel met een CB 500 lesmotor, dus als je daarmee vergelijkt valt alles mee. Daar schuilt overigens ook een beetje het gevaar: dankzij dit gemak haal je in de bebouwde kom al snel iemand in. Je zit in no-time op 100, dus als je daar toevallig geflitst wordt; au!

Alleen tussen de 4000 en 6000 rpm zit er een trilling in het blok waardoor je bij het cruisen (80 in de 6 = 4000 rpm) nog maar weinig in de spiegels ziet. De spiegelverbreders die ik erop heb zitten versterken dat natuurlijk alleen maar.
Je kunt dus heel schakellui rijden als je dat wilt. Ik rij meestal in de 6e versnelling, en daarmee bereik ik tot nu toe een gemiddelde verbruik van 1:21. Ook de remmerij is vrij goed, de abs grijpt wel ietwat vroeg in. Dat geeft aan de andere kant ook wel weer vertrouwen. De eerste week had ik spierpijn, vooral in mijn linkerpols. Je versnelt gewoon sterker, en je remt harder af dan je tijdens de lessen doet. Inmiddels houd ik het stuur al veel minder krampachtig vast en gaat het beter.

Het enige wat me niet bevalt is het ontbreken van een middenbok. Olie peilen is daardoor verrekte onhandig. Zetten ze er een peilglaasje op, wat je moet aflezen als de motor recht staat.

Daarnaast vind ik het een beetje raar zoals ze het brandstofverbruik aangeven. Na 12-13 liter (tankinhoud = 18,7 liter) gaat de brandstofindicator knipperen en verandert de (instelbare) tripafstand/verbruiksmeter automatisch in de reservestand. Deze geeft dan aan hoeveel brandstof je al verbruikt hebt van de reserve hoeveelheid. Ik zou dat ding juist laten aftellen naar 0, maar goed, wie ben ik? Als je dus "op reserve" gaat heb je nog een kleine 100 km om een tankstation te zoeken.
Je kunt de boordcomputer ook zo programmeren dat één tripmeter automatisch wordt gereset na het tanken. Dát zijn nou de kleine details die het afmaken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Marc Rademaker
Zo, net thuis aangekomen na een rit van 200km, mijn eerste rit helemaal in mijn uppie wel te verstaan. De gehuurde motor, een Gladius, bevalt eigenlijk best goed :) Motor is erg makkelijk te rijden en heeft aardig wat pit. In het zwart ziet het er niet eens verkeerd uit. Motorpak wel helemaal onder de vliegen en bende, maar goed. Ga straks nog een stukje rondrijden en morgen met de overbuurman omgeving Nijmegen onveilig maken om daarna in Oss een proefrit te maken.

Proefrit op een SV650 beviel trouwens best goed. Wat stuurt hij echter zwaar vergeleken met de Gladius en ook wel wat zwaarder dan de CB500 lesmotort. Wel erg leuk die 2cilinder, altijd vermogen en klonk goed in combinatie met een andere demper. Prijs is ook niet verkeerd, als beginnersmotor zie ik het eigenlijk wel zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 06-08-2011 15:05 ]

• Baldertt
Ik heb eindelijk een knoop doorgehakt: Vanmiddag een Suzuki GSX650SA uit 2008 gekocht bij Arie Molenaar in IJsselstein! Volgende week ophalen :D

• haakjesluiten
@marc

Zijn ook leuke motoren die je daar noemt rijden inderdaad leuk die 2 cilinders. Ik ben zelf opzoek naar een ducati monster maar dat heeft eigenlijk puur met de looks te maken :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

Wat vinden we hier van een Kawasaki ZX-6R uit 2005 voor 4600 euro. Motor heeft 22.xxx kilometer gelopen en zou verder in goede staat zijn.

Het zit namelijk zo: mijn vader rijdt nu een Kawasaki Z900 uit 1973, maar wil graag iets anders. Hij is helemaal verliefd op de MV Augusta F3 Orro die in december uit gaat komen. Maar hij is wel zo verstandig om niet meteen iets nieuws te gaan rijden.

Zelf staart hij zich redelijk blind op motoren als de ZX-10R en de R1. Persoonlijk vind ik dat 600cc meer dan genoeg is voor hem. Hij heeft nu wel 900cc, maar daar komt iets van 80pk uit en de motor zelf is 300 kilo. Zo'n 600cc van tegenwoordig weegt zo'n 200 kilo en perst er zo'n 130 pk uit. Dat is toch wel andere koek...

Nu waren we bij een motorzaak en daar stond dus een ZX-6R (ook uit 2005 met 21.xxx kilometer) voor 6490 euro. Echter staat er tweedehands dus eentje aangeboden voor 4600 euro, dat lijkt mij echt een koopje.

Zelf ben ik meer van de Aprilia RSV1000R of van de nieuwe Aprilia Tuono V4R, maar dat is toch wel een andere prijsklasse. Maar zit bijna zelf te twijfelen om die ZX-6R te kopen, voor 4600 euro lijkt het me meer dan een koopje. Alleen nog wel even kijken of ik pas, want daar had ik vroeger al vaker problemen mee...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FeaR schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:10:
Wat vinden we hier van een Kawasaki ZX-6R uit 2005 voor 4600 euro. Motor heeft 22.xxx kilometer gelopen en zou verder in goede staat zijn.
Ik vind het persoonlijk een beetje weinig voor zo'n apparaat. Kan je ea opvragen over de geschiedenis van dat ding?

Ik ben echter niet bekend met de gangbare prijzen voor zulke racers.

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46

Het zit namelijk zo: mijn vader rijdt nu een Kawasaki Z900 uit 1973, maar wil graag iets anders. Hij is helemaal verliefd op de MV Augusta F3 Orro die in december uit gaat komen. Maar hij is wel zo verstandig om niet meteen iets nieuws te gaan rijden.

Zelf staart hij zich redelijk blind op motoren als de ZX-10R en de R1. Persoonlijk vind ik dat 600cc meer dan genoeg is voor hem. Hij heeft nu wel 900cc, maar daar komt iets van 80pk uit en de motor zelf is 300 kilo. Zo'n 600cc van tegenwoordig weegt zo'n 200 kilo en perst er zo'n 130 pk uit. Dat is toch wel andere koek...

Nu waren we bij een motorzaak en daar stond dus een ZX-6R (ook uit 2005 met 21.xxx kilometer) voor 6490 euro. Echter staat er tweedehands dus eentje aangeboden voor 4600 euro, dat lijkt mij echt een koopje.

Zelf ben ik meer van de Aprilia RSV1000R of van de nieuwe Aprilia Tuono V4R, maar dat is toch wel een andere prijsklasse. Maar zit bijna zelf te twijfelen om die ZX-6R te kopen, voor 4600 euro lijkt het me meer dan een koopje. Alleen nog wel even kijken of ik pas, want daar had ik vroeger al vaker problemen mee...
Kijk wat een zx6r met dezelfde specs op de particuliere markt doet, als ze allemaal rond die prijs zitten lijkt het me geen gek idee.

Trouwens, wat dacht je van 750cc supersports zoals de gsxr 750. Hebben net ff wat meer koppel dan een 600, maar nog niet dat idiote vermogen van een 1000. Ik heb 1x op een r6je gereden (2004 dacht ik) en die dingen doen laagtoerig gewoon totaal niets. Een gsxr 750 uit 2010 reed een stuk lekkerder, merkbaar meer koppel onderin. Voor op straat een stuk prettiger.

Ik heb trouwens net ff een nieuw achterbandje gescoord, weer een mooi rond profiel. Ik merkte in Duitsland laatst dat er een kantelpunt in de achterband zat, dus dat is nu weer weg.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor een particuliere verkoop is €4600 een nette prijs (oftwel als diegene 'm inruild bij een dealer beurt 'ie 't er NIET voor).... Als 't bij een dealer/handelaar is: Goed nakijken :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Het is wel vrij goedkoop voor een zx-6r. Dingen zouden bij de dealer rond die prijs ingeruild worden, misschien zelfs voor 5.500 euro. En een dealer zal hem rond de 6k ter verkoop zetten. (mits in goede staat uiteraard) Er zullen dus waarschijnlijk wat plekjes en dingetjes op zitten. Verder heb je bij 24.000 je klepstelbeurt, Duur beurtje, en als die die bij een dealer laat uitvoeren moet je rekeningen op prijzen tussen de 600 en 800 euro.

Verder denk ik dat je pa prima op een 1000 supersport kan rijden. Hij is ook geen 18 meer, en weet waarschijnlijk wel hoe hij met het gas moet omgaan.
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:25:
Voor een particuliere verkoop is €4600 een nette prijs (oftwel als diegene 'm inruild bij een dealer beurt 'ie 't er NIET voor).... Als 't bij een dealer/handelaar is: Goed nakijken :Y
Ik denk dat je het er bij een dealer ook wel voor krijgt, mits in nette staat. Zal dinsdag wel even in het bovag boekje kijken wat daarin staat.

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 06-08-2011 18:29 ]

No signature required.

Pagina: 1 ... 282 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.