And it goes BRAAAAAPP!
Niet op gpstracks, zie dat er op 27jul nog routes zijn toegevoegd.ROFLASTC schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:57:
[...]
Laatste postings zijn daar van jaaaaren geleden. Ik denk dat het weinig nut gaat hebben.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
true maar daar wil de site niks uploaden? niet in chrome niet in IE enz._Apache_ schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:16:
[...]
Niet op gpstracks, zie dat er op 27jul nog routes zijn toegevoegd.
anyway: http://runkeeper.com/user/285213380/activity/45653610
lukt het dit te downloaden?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik was ff in mn leren pakje gaan rijden, zodra ik dat aanheb denken mensen meteen dat je een GP coureur bent die uit de bocht is gevlogen en per ongeluk op de snelweg terecht is gekomen ofzo. Ik reed op de A2 en zag een Zafira met een lading kids erin. Zaten allemaal te zwaaien, dus ik kon het niet laten om terug te zwaaien, ff 4 versnellingen terug te schakelen en een wheelie te maken
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Alleen afdalingen en klimmen zijn te zien, verder niets te downloaden.ROFLASTC schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:08:
[...]
true maar daar wil de site niks uploaden? niet in chrome niet in IE enz.
anyway: http://runkeeper.com/user/285213380/activity/45653610
lukt het dit te downloaden?
Iets naar beneden scrollen daar staat Export: GPX. Zou moeten werken..._Apache_ schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:43:
[...]
Alleen afdalingen en klimmen zijn te zien, verder niets te downloaden.
And it goes BRAAAAAPP!
inclusief fail moment...
Was best pittig voor mijn matige conditie en dito ervaring. Komkommer zou beter partij hebben gegeven voor het Tenere front. De rest allemaal op die lichte brommertjes en meteen het gas erop. Maar toch leuk en leerzaam.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
...
leuk ritje verder hoor..
[ Voor 32% gewijzigd door -DG- op 31-07-2011 23:00 ]
zelfs met textiel en een allroad liggen die kinderen achterstevoren op de achterbankWidow schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:37:
Zo vandaag voor het eerst gereden met die scottoiler. Ik moest ff stoppen bij een tankstation om het slangetje wat beter uit te richten, maar het werkt verdomd goed eigenlijk. Toen ik thuis kwam was mn ketting mooi glimmend van het vet.
Ik was ff in mn leren pakje gaan rijden, zodra ik dat aanheb denken mensen meteen dat je een GP coureur bent die uit de bocht is gevlogen en per ongeluk op de snelweg terecht is gekomen ofzo. Ik reed op de A2 en zag een Zafira met een lading kids erin. Zaten allemaal te zwaaien, dus ik kon het niet laten om terug te zwaaien, ff 4 versnellingen terug te schakelen en een wheelie te makenhebben die kids ook weer wat leuks gezien. En nog wel meer van die momenten dat je vanuit je ooghoek ziet dat er een paar kids achterin een auto naar je zitten te kijken.
wel 3x...-DG- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:00:
@mrphilipp: Ben je nou al weer gevallen?
leuk ritje verder hoor..
Die eerste doet mijn taludfobie geen goed. Ik heb geen idee waarom ik mijn stuur naar rechts hoe. Misschien verloor ik mijn evenwicht ofzo. Een andere keer ging ik met mijn voorwiel precies over een gladde boomwortel. Met offroad rijden is vallen eerder een regel dan uitzondering als ik het zo zie. Maar goed, je rijdt gelukkig niet had, dus het valt allemaal reuze mee.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Nope, en "This activity's map is private.", geen download beschikbaar.ROFLASTC schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:45:
[...]
Iets naar beneden scrollen daar staat Export: GPX. Zou moeten werken...
Soortgelijke app gevonden voor Android vorige week.Matis schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:19:
Als ik ga touren, zet ik vaak runkeeper aan. Dat registreert alles, van gemiddelde snelheid tot hoogtemeters.
Ik gebruik het ook voor hardlopen en fietsen/mountainbiken. Het leuke is, dat je daarna ook netjes alles op Google Maps geprojecteerd krijg en dus ook kunt zien waar en wanneer je hoe hard reed, liep fietste
My Tracks
Heeft deze ook 3G nodig tijdens het opnemen? Dat zou men vakantie een stuk duurder maken namelijkfrankivo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:43:
[...]
Soortgelijke app gevonden voor Android vorige week.
My Tracks
Edit,
Hmm.. 5u op een volle accu, beetje jammer. Net zoals Google Maps maar ~100km meegaat op mijn telefoon. Net de afstand waarbij ik een navigatiesysteem wel kan gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2011 09:08 ]
Daar staat ondertussen al bijna 3500km aan logs...
Oja, heb een Zumo660
Ik heb geen idee._Apache_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:49:
[...]
Heeft deze ook 3G nodig tijdens het opnemen? Dat zou men vakantie een stuk duurder maken namelijk
[...]
Hij laat wel wat Google Maps dingetjes zien, maar weet niet of hij kan opnemen zonder die info.
Ga het vanavond wel even proberen als ik naar huis rij
Verwijderd
Qua cardan aandrijving ben je tegenwoordig nog altijd zeer beperkt,
Andere vraag, waarom cardan? ik neem aan voor woon/werk motor?
als uiterlijk niet extreem belangrijk is, neem een oude BMW K100 of K75, die zijn zeer goedkoop te vinden.
en relatief betrouwbaar.
Maar als tip kan je mischien ook gaan kijken naar een riem aangedreven machine?
En het is ruim buiten budget, maar "stoerste" riem aangedreven machines zijn denk ik wel de Buells.
Ik kan wel wat redenen verzinnen: vrijwel geen onderhoud, zeer duurzaam, geen last van regen/pekel, etc.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:40:
[...]
Verwijderd
Maar ik persoonlijk zou ook kijken naar riemaandrijving.
Vooral als het puur om het niet hoeven smeren en stellen van de ketting gaat.
en er zijn best "leuke" motoren te vinden met riemaandrijving, bijvoorbeeld de BMW F650 Carver (wel een "wijven motortje" maar ook goedkoop) of wat "meer" motor met een BMW F800S en ST die ook nog eens erg zuinig rijden en de Buells.
Overigens voor de Topic start.
Voeg mij maar toe met een triumph speedtriple 2009.
Maar als een riem vervangen moet worden, dan ben je wel een paar euro meer in zijn achteruit dan bij het verwisselen van de cardan olieVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:50:
Daarom vroeg ik ook, woon/werk motor?
Maar ik persoonlijk zou ook kijken naar riemaandrijving.
Vooral als het puur om het niet hoeven smeren en stellen van de ketting gaat.
en er zijn best "leuke" motoren te vinden met riemaandrijving, bijvoorbeeld de BMW F650 Carver (wel een "wijven motortje" maar ook goedkoop) of wat "meer" motor met een BMW F800S en ST die ook nog eens erg zuinig rijden en de Buells.
Overigens voor de Topic start.
Voeg mij maar toe met een triumph speedtriple 2009.
No signature required.
Verwijderd
Uiteindelijk is er onderhoud aan een cardan nodig, bijvoorbeeld oude BMW´s hebben last van lekkende keerringen.M3rcury schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:30:
[...]
Maar als een riem vervangen moet worden, dan ben je wel een paar euro meer in zijn achteruit dan bij het verwisselen van de cardan olie
Kosten daarvan zijn bijvoorbeeld weer hoger dan een X aantal setjes kettingen.
Daarom wil ik meer weten waarom hij specifiek een cardan zoekt,
Ik gebruik altijd GPS sport tracker, kan je gps log maken, houdt hoogte en snelheid bij. Je kan ervoor kiezen om kaarten in te laden maar gebruikt geen 3G als je dat niet wil. Kaarten kan je in het buitenland bij wifi hotspot inladen_Apache_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:49:
[...]
Heeft deze ook 3G nodig tijdens het opnemen? Dat zou men vakantie een stuk duurder maken namelijkZoek namelijk nog wat leuks voor de vakantie om de routes op te nemen.. De logs van de Zumo zijn na een km of 2500 gewoon verdwenen. Vorige keer had ik alleen maar de rit van van Luxemburg naar huis als log beschikbaar. Beetje gemistte kans, omdat we toch behoorlijk veel leuke stukken hadden gereden.
Edit,
Hmm.. 5u op een volle accu, beetje jammer. Net zoals Google Maps maar ~100km meegaat op mijn telefoon. Net de afstand waarbij ik een navigatiesysteem wel kan gebruiken.
Zolang ik het scherm van mijn telefoon (HTC HD2) niet aan heb gaat ie uren mee op een volle accu. Uitzetten van gsm geeft nog grotere actieradius
(en tijdens het motorrijden bel ik toch niet... helm zit in de weg
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Weird, ik heb 'm ingesteld als "everyone can see this". Ik heb 'm iig opgestuurd naar al die andere sites. Ik merk wel bij welke hij het eerst te downloaden is._Apache_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:21:
[...]
Nope, en "This activity's map is private.", geen download beschikbaar.
And it goes BRAAAAAPP!
Had er na afloop niet een heel goed gevoel over dus was wel blij dat de examinator het voldoende vond. Zebrapad wat ik net wel net niet voorrang had moeten verlenen, idem met een bromfietser en over het algemeen te weinig afstand houden.... Het kon allemaal net vond hij en daar kon ik ´m geen ongelijk in geven. Ach nu lekker rustig op zoek naar een brommer
Hoe rijdt dat nou? Is de zitpositie een beetje te doen met wat langere ritten? Ducati sport 1000 staat op #1 op m'n verlanglijstje, helaas is mijn bankrekening het daar niet echt mee eens.Vind het wel echt een enorm brute motor met dito geluid.RedHat schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:51:
Het rijgedrag vind ik ook drie keer niets. Ik rijdt nu gewoon weer op de Ducati sport 1000 biposto
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:40:
[...]
Qua cardan aandrijving ben je tegenwoordig nog altijd zeer beperkt,
als uiterlijk niet extreem belangrijk is, neem een oude BMW K100 of K75, die zijn zeer goedkoop te vinden.
en relatief betrouwbaar.
Maar als tip kan je mischien ook gaan kijken naar een riem aangedreven machine?
En het is ruim buiten budget, maar "stoerste" riem aangedreven machines zijn denk ik wel de Buells.
Inderdaad, het leek mij wel handig om een motor met cardan te hebben omdat het onderhoud minder is, echter kon ik maar heel weinig hiervan vinden voor een naked bike (Honda NTV650 en Suzuki VX800). Qua budget moet het echt wel ophouden met 2500€, dus ik denk dat riemaandrijving een probleem gaat worden. De K75 en K100 was ik ook tegengekomen echter zit daar een kuip om, wat ik dan weer niet echt zoek.RemcoDelft schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:42:
[...]
Ik kan wel wat redenen verzinnen: vrijwel geen onderhoud, zeer duurzaam, geen last van regen/pekel, etc.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
kuip kan erafPhyxion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:58:
[...]
[...]
Inderdaad, het leek mij wel handig om een motor met cardan te hebben omdat het onderhoud minder is, echter kon ik maar heel weinig hiervan vinden voor een naked bike (Honda NTV650 en Suzuki VX800). Qua budget moet het echt wel ophouden met 2500€, dus ik denk dat riemaandrijving een probleem gaat worden. De K75 en K100 was ik ook tegengekomen echter zit daar een kuip om, wat ik dan weer niet echt zoek.
Dat is opzich wel een optie, is zoiets nog wat redelijk te monteren en kan je elke scottoiler gebruiken? Natuurlijk komen de kosten van de scottoiler er nog bijDECOY88 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:05:
[...]
kuip kan erafmaar ketting met scottoiler of iets van dat geen goede mogelijkheid voor je? af en toe de olie bijvullen en verder gewoon km's maken
net de schroefdraad van me lube tube gemold. vorige keer me slang er te strak opgedraaid. dus nu maar vastgelijmd op het restandje draad
Verwijderd
Kijk, aap is uit de mouw,Phyxion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:46:
[...]
Dat is opzich wel een optie, is zoiets nog wat redelijk te monteren en kan je elke scottoiler gebruiken? Natuurlijk komen de kosten van de scottoiler er nog bij
Ik rijd zelf een speedtriple `09, en heb op dit moment 40500km op dezelfde kettingset zitten (is wel aan vervanging toe nu, en nee ik rijd niet als een opa)
Dus puur naar een cardan kijken omdat je huiverig bent om af en toe de ketting bij te stellen of van een likje vet te voorzien is zonde en behoorlijk limiterend zoals je zelf al had gezien.
En voor 2500 zijn echt wel hele leuke motoren te vinden!
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
oftewel, potje met "vet" kwastje er bij, en netje een filmpje olie iedere 500/1000Km
Laatst heb ik ook een potje met vet gekocht en dat bevalt me prima (gaat ook wel een stuk langer mee dan zo'n spuitbus).Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:01:
Noem mij ouderwets, maar ik zweer bij "vet"
oftewel, potje met "vet" kwastje er bij, en netje een filmpje olie iedere 500/1000Km
Klopt, ik heb eerst gewoon een lijstje gemaakt van allemaal leuke modellen maar ben uiteindelijk wat blijven haken bij cardan, misschien is een scottoiler niet zo'n slecht idee. Ik heb net even wat rondgekeken naar prijzen maar dat valt opzich ook wel reuze mee. Ik zal er eens over nadenken wat ik wilVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:41:
[...]
Kijk, aap is uit de mouw,
Ik rijd zelf een speedtriple `09, en heb op dit moment 40500km op dezelfde kettingset zitten (is wel aan vervanging toe nu, en nee ik rijd niet als een opa)
Dus puur naar een cardan kijken omdat je huiverig bent om af en toe de ketting bij te stellen of van een likje vet te voorzien is zonde en behoorlijk limiterend zoals je zelf al had gezien.
Jup, ik ook. Kan ik ook gelijk mijn ketting schoonmaken, anders doe ik dat waarschijnlijk nooitkomkommer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:13:
[...]
Laatst heb ik ook een potje met vet gekocht en dat bevalt me prima (gaat ook wel een stuk langer mee dan zo'n spuitbus).
No signature required.
Schijnt de zon altijd in Zandvoort? Man o man, het was er lekker warm
En weer geweldig genoten natuurlijk, al waren er wel veel érg langzame groepjes. 3:15 oid reden er een paar.
Hoewel er genoeg wat aan te merken zullen hebben over onze 2:46
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
De markt is namelijk overspoelt door de sprays.
ik zal er eens een google search op los laten
Dit is wel een hele grote pot, 850 gram, en ook wel aan de prijs (vanwege de hoeveelheid) maar dan heb je ook meteen genoeg voor de rest van je motor carriere (and then some)
http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/sec953d3e5e70/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/040596
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:32 ]
Moet er een andere kleur olie in in de zomer dan? Ik heb er ook blauwe olie inzitten nu namelijk.ROFLASTC schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:52:
Scottoiler ftw! Al vereist het wel opletten soms. Hoop mensen die de blauwe olie ook in de zomer gebruiken en ik heb net een paar uur gereden met de oiler op " prime" waardoor die nu leeg is en mijn achterband goor.
Jup dr moet rode in de zomerWidow schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:31:
[...]
Moet er een andere kleur olie in in de zomer dan? Ik heb er ook blauwe olie inzitten nu namelijk.
Ik heb die rode van Forte, ook al een jaar of 5 en (maar) 35.000km. Is volgens mij nog niet echt over de helft.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:28:
je grootste probleem is nog een pot vinden.
Dit is wel een hele grote pot, 850 gram, en ook wel aan de prijs (vanwege de hoeveelheid) maar dan heb je ook meteen genoeg voor de rest van je motor carriere (and then some)
http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/sec953d3e5e70/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/040596
[ Voor 55% gewijzigd door M3rcury op 01-08-2011 17:34 ]
No signature required.
Verwijderd
Het is al gezegd maar blauw is dunner en bij hogere temperaturen zeikt dat er vrij snel uit. Rood is voor de wat hogere temps. Niet alleen in de zomer trouwens want als de oiler heet wordt door de nabijheid van een uitlaat dat gaat ie ook snel leeglopen.Widow schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:31:
[...]
Moet er een andere kleur olie in in de zomer dan? Ik heb er ook blauwe olie inzitten nu namelijk.
And it goes BRAAAAAPP!
Die heb ik ook. Gekocht bij Snel in Zeist.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:28:
Heb alleen ervaring met Forte. http://www.forte-nwe.com/...ing/Red+Chain+Grease.html Bij elke motorzaak te koop.Eddos schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:19:
Kopen jullie nog 'bepaald' vet dan, of werkt alles wel voor jullie?
Verder wel ervaring met spray's, maar daar beland meer van op de grond en op je band dan op de ketting .
Potje van twee tientjes gaat heel lang mee, bijna langer dan het kwastje.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2011 18:57 ]
Ja, dit was echt een brug te ver. Op zich was het wel te doen, maar dan in een lager tempo. Die allroad rit die jij had uitgezet ging me veel beter af moet ik zeggen. Ik heb zelf ook helemaal niet de drang om steeds maar het gas volop open te trekken. Ook niet op dat bankstel. Niet dat ik als een brave borst rondrij, maar sommigen willen overal op de limiet rijden. Dat heb ik dus niet. Geen zin in. Het is ontspanning en geen race. Daarbij - en daar ben ik immers een ouwe lul voor - neemt het risico dat je je nek breekt als het mis gaat toe natuurlijk. En daar heb ik helemaal geen zin in.komkommer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:15:
Dat verandert met de tijd. Dan val je minder, maar dan rij je vaak wel hard
Doe jij nog een keer zo'n tochtje? Als je die enge trappen eruit laat, ben ik wel te porren
Netjes. Ik rijd zelf een '08 model en maak gebruik van een Osco. Heb 32000km met de originele kettingset gedaan alvorens deze is vervangen, echter heb ik de ketting nooit bijgesteld tussen de beurten door. Dus met enige zorg had het waarschijnlijk nog wel langer meegekund.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:41:
[...]
Kijk, aap is uit de mouw,
Ook besloten dat ik mijn honda dominator deze winter maar eens ga omruilen voor wat meer weg georienteerde motor (duc M900 staat boven aan het lijstje). Plannen om offroad te gaan zijn er nooit van gekomen en zoon 1 cilinder heeft dan net wat te veel nadelen op lange stukken.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:28:
komkommer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:08:
[...]
Die heb ik ook. Gekocht bij Snel in Zeist.
Ah, ik zal eens langs de motoport rijden dan, die zit hier wel in de buurt._Apache_ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:55:
[...]
Heb alleen ervaring met Forte. http://www.forte-nwe.com/...ing/Red+Chain+Grease.html Bij elke motorzaak te koop.
Verder wel ervaring met spray's, maar daar beland meer van op de grond en op je band dan op de ketting .![]()
Potje van twee tientjes gaat heel lang mee, bijna langer dan het kwastje.
Eerder heb ik ook wel zo'n spuitbus gebruikt voor de ketting, maar dat zat overal behalve op de ketting.
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 02-08-2011 09:17 ]
Verwijderd
Goh, daar zeg je mischien wel eens iets.charrel schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:16:
Gewoon bijvullen met kettingzaagblad olie? Smeer ik de ketting van me enduro ook altijd mee, blijft het langste zitten en kost een stuk minder dan originele ketting smeer olie. Rond de 6 euro de liter, doe je eindeloos mee.
Ik neem aan dat omdat een kettingzaag "warm" word door de wrijving, het vloeipunt meer als hoog genoeg is om op een motor ketting toe te passen...
Deze lijkt me wel wat (als beginnersmotor):
http://www.motoport.nl/ep...rt/Products/RHC0007129986
Verwijderd
Nette prijs!, let wel even op of de eerste onderhouds beurt al gedaan is.Baldertt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:30:
Heeft iemand hier ervaring met Motoport Wateringen?
Als ik met niet vergis is het iedere 6000km met dit model.
Verder, de prijs staat als "beurs prijs" als ze hem nog hebben staan, en dus sinds de jaarbeurs Utrecht nog niet verkocht is, is het een prima vondst.
verder ik heb veel ervaring met Motoport Veldhoven, dat is een prima zaak en ik neem aan dat Wateringen niet veel anders zal zijn.
Maak wel altijd een goede proefrit!
Deze dus: Nr 10

Edit: Leuk, alle winkels in de buurt nog minstens een week gesloten, dat wordt met een flesje olie op vakantie
[ Voor 16% gewijzigd door Flesdop op 02-08-2011 11:29 ]
Bedankt voor de tip van de eerste onderhoudsbeurt! Daar had ik zelf niet direct aan gedacht.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Nette prijs!, let wel even op of de eerste onderhouds beurt al gedaan is.
Verder, de prijs staat als "beurs prijs" als ze hem nog hebben staan, en dus sinds de jaarbeurs Utrecht nog niet verkocht is, is het een prima vondst.
verder ik heb veel ervaring met Motoport Veldhoven, dat is een prima zaak en ik neem aan dat Wateringen niet veel anders zal zijn.
Ik heb aardig wat op een CBF600 gereden (namelijk die van mijn vader) sinds ik mijn rijbewijs in april heb gehaald, dus heb goed vergelijkingsmateriaal. Ik wil ook nog wel wat proefritten maken op andere motoren, zoals een Honda VFR bv. Tenzij deze zo fijn rijdt en net de onderhoudsbeurt heeft gehad en ik er een slot en een hoes bij krijg voor die prijs, dan wordt deze het misschien wel.
Verwijderd
Niet om je humeur te verpesten. (echt niet)Baldertt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:58:
[...]
Bedankt voor de tip van de eerste onderhoudsbeurt! Daar had ik zelf niet direct aan gedacht.
Ik heb aardig wat op een CBF600 gereden (namelijk die van mijn vader) sinds ik mijn rijbewijs in april heb gehaald, dus heb goed vergelijkingsmateriaal. Ik wil ook nog wel wat proefritten maken op andere motoren, zoals een Honda VFR bv. Tenzij deze zo fijn rijdt en net de onderhoudsbeurt heeft gehad en ik er een slot en een hoes bij krijg voor die prijs, dan wordt deze het misschien wel.
Maar waarom de CBF600? is een klein beetje een "ouwe lullen motor" zoals wij dat in de familie noemen.
Zoals ik jouw begrijp is het meer omdat het "vertrouwd" is.
Er zijn wel andere goede alternatieven die ook zeker in de zelfde prijs klasse te vinden zijn.
Kijk anders ook naar een
Honda Hornet (CB600) een 2005 is zeker te vinden rond de 4500, (dat was toevallig ook mijn eerste motor)
een Kawasaki ER6 (stuurt heel handig)
Suzuki SV650, mischien niet de makkelijkste te hanteren, maar o zo´n leuk 2 cilinder blok.
Yamaha Fz6 etc etc etc etc.
Protip: denk eerst wat je echt "wil" rijden en wie wil er nu dezelfde motor als "pa"
Heeft ie nou schade aan de onderkuip? Of hebben ze dat ding niet eens schoongemaakt?Baldertt schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:30:
Heeft iemand hier ervaring met Motoport Wateringen?
Het is erg plakkerige olie, stuk goedkoper en mijn ervaring offroad is dat het stukken langer blijft zitten dan wel spuitbus of pot kettingvet dan ook. Ik gebruik niks anders meer, ff snel met een kwast erover heen en het zit weer. Morst amper, ik vind het iig perfect. Onze offroad gids in Frankrijk doet het al jaren zo.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:22:
[...]
Goh, daar zeg je mischien wel eens iets.
Ik neem aan dat omdat een kettingzaag "warm" word door de wrijving, het vloeipunt meer als hoog genoeg is om op een motor ketting toe te passen...
Vorig jaar toen ik mijn motorrijbewijs haalde beetje uit lijfsbehoud om me zelf niet gelijk tegen de eerste beste vangrail te werpen een honda dominator gekocht. Inmiddels ben ik wel toe aan iets anders want zoon 1 cilinder kan je veel lol mee hebben maar alles boven de 100km/h is gewoon niet prettig rijden.
Nou ben ik eigenlijk altijd al fan geweest van ducati monsters (M900) en enige wat me nu nog tegen houd om zoon ding te kopen is betrouwbaarheid. Zijn die dingen een beetje degelijk? Ik kan best een beetje sleutelen en heb daar zelfs wel lol aan maar als er echt dingen stuk gaan en dit in de papieren gaat lopen gaat de lol er snel af.
Verwijderd
Since 2009 2007 hebben ze hier enorm veel aan verbeterd, (blokken zijn herzien) Dus na 2009 2007 zijn ze net zo "betrouwbaar" als alle anderen... (dwz, je kan wel eens pech hebben maar dat is overal)
Kwa kleine beurt kun je het natuurlijk zelf doen (slecht olie en de filters) maar de grote beurten op oude ducati´s zijn wel "lastig" en de timing riem vervangen is bijvoorbeeld een duur karweitje... maar goed,
Daar krijg je dan wel een Duc voor terug!
edit, maar even google gebruikt, men geheugen is ook niet geweldig.
blok wijzigingen waren rond 2007.
p.s. ik weet niet hoe je in stallings ruimte zit.
De monsters hebben een stuur uitslag van ongeveer 5 cm, dus manouvreren in stil stand in een kleine ruimte is veel, heel veel steken voordat je op de juiste plek staat.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 14:40 ]
Breurt wordt gedaan als hij afgeleverd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Nette prijs!, let wel even op of de eerste onderhouds beurt al gedaan is.
No signature required.
Dat was ook het plan ooit, sterker nog de vering is er al op aangepast door de vorige eigenaar die er dus wel eens de bagger mee indook. Maar ik kom er gewoon niet aan toe.komkommer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:15:
Lekker offroad gaan rijden met die domi. Stuk goedkoper en ook veel lol.
Bij MPW wordt de beurt gedaan, die op dat moment nodig is voor aflevering, zodat je de eerste 6.000 (of 10, afhankelijk van de fiets) er eigenlijk niks meer aan hoeft te gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:27:
een afleverbeurt is alleen niet hetzelfde als een servicebeurt.
No signature required.
Wat draagt hij voor'n bescherming? wil ik ook just in case...
[ Voor 61% gewijzigd door ROFLASTC op 02-08-2011 22:35 ]
And it goes BRAAAAAPP!
@komkommer met een ducati kan je ook prima offroad trouwens

Honda XR650 vork erin en een andere achterschokbreker paar leuke bandjes en klaar
[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 02-08-2011 23:06 ]
En hij land op een heuvel dus is de klap ook minder (vectoren enzo)Crazyanz schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:40:
kwestie van goed vallen. Hij land op zijn benen in losse aarde en glijd dan nog even door. Als die facedown was neer gekomen en gelijk had stil gelegen was die er ongetwijfeld minder goed vanaf gekomen.
@komkommer met een ducati kan je ook prima offroad trouwens![]()
[afbeelding]
Honda XR650 vork erin en een andere achterschokbreker paar leuke bandjes en klaar
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
http://www.radicalducati.com/index.php?page=home
kosten alleen wel iets meer denk ik...
En dit wil ik jullie ook niet onthouden
Vooral voor de enduro of motoX rijders onder ons (heb het 1x geprobeerd, ik ben er in ieder geval NIET goed in)
YouTube: X Games 17: Moto X Enduro Women's Highlights - YouTube
Vooral de start van nummer 3 is "soepel" te noemen
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 23:36 ]
Gewoon te koop bij de crosswinkel. Het ziet er impressive uit, maar hij komt redelijk gunstig terecht. Die crosslaarzen zijn net zo stijf als skischoenen. En al die toestanden die ze verder dragen maken je een soort Stromtrooper. Niet onkwestbaar natuurlijk, maar zolang je niet op je tetter landt of heel hard tolt is het doorgaans niet zo erg.ROFLASTC schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:35:
^ Had ik wat eerder op terug moeten komen, maar dat is mij even ontschotenfrankivo schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
Ik heb geen idee.
Hij laat wel wat Google Maps dingetjes zien, maar weet niet of hij kan opnemen zonder die info.
Ga het vanavond wel even proberen als ik naar huis rij
GPS-fix duurde serieus lang zonder internet (flight-modus), dus alsnog na een paar minuten weg gereden.
Dus wat mij betreft werkt het dus niet echt tof zonder internet.
Ik zie het ja. Het lijkt viezigheid, maar kan ook weggevroten lak zijn door pekel. Hmm zaterdag maar even goed kijken.Widow schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:35:
[...]
Heeft ie nou schade aan de onderkuip? Of hebben ze dat ding niet eens schoongemaakt?
Verwijderd
wellicht in vochtweer binnen gekomen en op de stalling gezet.
je ziet bijvoorbeeld ook de radiator die typische streep heeft in het midden.
ook zijn het geen strepen/krassen maar vlekken/druppels, dus zowiezo geen valschade.
Maar goed er is natuurlijk maar zo veel om te zien op een kleine foto.
De uitlaat is ook schade vrij en die maakt in geval van een val partij als eerste kennis met de grond
(ik kan het weten want heb er 1 goed onderuit gereden op een circuit
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 11:13 ]
En de tankdop
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Hier zie je pastrana zichzelf inpakken..ROFLASTC schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:35:
[video]
Lijkt dik genoeg, al is het voor hem niet genoeg...
wat dacht ie, UPSD voorvork, dan ook een UPSD motorblok? Apart om te zien iig...Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:33:
Ik ben 27, rijd motor sinds mijn 19de en ben behoorlijk "hooked"
Maar dit heb ik nog nooit eerder gezien.
[afbeelding]
Gevalletje "wat klopt er niet in dit plaatje"
Op deze foto zie je gewoon niet alles, ik ben ook een keer gaan kijken voor een zx10r die er qua specs echt geweldig uitzag. Weinig kilometers, goed onderhouden etc, fotos zagen er goed uit, geen schade. Maar in het echt zat de motor helemaal onder de krasjes. Dus een foto is leuk maar het zegt niet alles.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:12:
Maar goed er is natuurlijk maar zo veel om te zien op een kleine foto.
Verwijderd
-DG- schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:54:
Hangt dat blok nou op de kop? Ik vind het wel een stoer ding
We hebben een winaar.
meer info:
The Italians are describing this Nembo 32 modern café racer as a complete novelty in the world of motorcycling. Presented a few months ago, the Nembo motorcycle has undergone its latest evolution and is now track testing on the Franciacorta track in Italy. Why is the Nembo so special? Because it mounts an upside-down three-cylinder engine.
Apart from its mechanical innovation, the Nembo 32 is in the style of a café racer, although we will have to get used to its awkward looks. The creation comes from Italian inventor Daniele “Titus” Sabatini, but we’re not quite sure of the benefits of fitting an upside-down engine (apart from the fact that Titus has proved you can - more on this later).
Despite what might sound like a complicated mechanical operation, the Nembo is actually quite simple both in its looks and in the rest of its components. So far, weight is said to be about 150 kg, and the 1814cc, three-cylinder motor can do 170 hp. The first production version is expected to take that engine capacity up to 1925cc, so we should have quite a fast machine on our hands.
Verwijderd
hetzelfde is te zeggen van het opgegeven vermogen van 170Pk op een 150kg frame.Crazyanz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:51:
een 2 liter 3 cilinderwat is daar het practisch nut van!
maar goed, ik kan er graag naar kijken!
In de offroadwereld zijn ze daar ook mee bezig. De laatste Husabergs hebben een blok dat 70 graden gedraaid is en de laatste Yamaha's hebben een cilinder die behoorlijk uit het lood staat ten opzichte van de krukas en waarvan de cilinder andersom er op zit (uitlaat naar achter).
[ Voor 25% gewijzigd door Gisae op 03-08-2011 13:15 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
170 pk uit een 2 liter is eigenlijk ook maar weinig..Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:53:
[...]
hetzelfde is te zeggen van het opgegeven vermogen van 170Pk op een 150kg frame.
maar goed, ik kan er graag naar kijken!
Verwijderd
[...]
Jammer alleen dat de motor er omheen zo lelijk isGisae schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:14:
De opzet van de VFR1200 is ook wel mooi. Een v4 waarvan 2 cylinders naar achteren staan en direct naast elkaar liggen om zo de motor smaller te maken in het midden. Normaal is het om en om.
[afbeelding]
Ik geloof dat de bij naam voor de VFR1200 "Shamu" is, de Orca uit free willy...
en ik persoonlijk de voorkeur aan de V4 1000 van aprilia (mijn god wat klinkt dat blok mooi)
Net wel even 2 nieuwe bandjes voor de DL650 besteld: Michelin Anakee 2. Volgende week lekker sturen!
vrij behoorlijk hoge borg idd.Marc Rademaker schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:14:
Heeft er iemand ervaring met motorhuur, in het algemeen? Ik wil van het weekend eigenlijk een motor huren, om wat kilometers te maken en enkele motors te gaan bekijken/proefrijden. Ik schrok alleen wel een beetje van de hoge eigen risico's. Raden jullie het af of gewoon doen? Met auto's heb ik er geen problemen mee
Geen idee hoe dat werkt mocht je schade rijden.
Daar zijn ze ook voor verzekerd lijkt me.
Je bent zo 500 euro aan borg kwijt en je hebt vaak ook nog aardig veel eigen risico. Zolang er geen ongelukken gebeuren e.d. kan je prima huren, anders wordt het vast wel even lastiger, maar dat heb je met een eigen motor ook.Marc Rademaker schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:14:
Heeft er iemand ervaring met motorhuur, in het algemeen? Ik wil van het weekend eigenlijk een motor huren, om wat kilometers te maken en enkele motors te gaan bekijken/proefrijden. Ik schrok alleen wel een beetje van de hoge eigen risico's. Raden jullie het af of gewoon doen? Met auto's heb ik er geen problemen mee
Riep je?mphilipp schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
Gewoon te koop bij de crosswinkel. Het ziet er impressive uit, maar hij komt redelijk gunstig terecht. Die crosslaarzen zijn net zo stijf als skischoenen. En al die toestanden die ze verder dragen maken je een soort Stromtrooper. Niet onkwestbaar natuurlijk, maar zolang je niet op je tetter landt of heel hard tolt is het doorgaans niet zo erg.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Nee hij riep een stromtrooper, oftewel iemand die op een v-strom rijd
Widow schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:34:
[...]
Nee hij riep een stromtrooper, oftewel iemand die op een v-strom rijd
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
goed het landen oefenenCrazyanz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:24:
al zou je met een vstrom om wat voor reden dan ook op die hoogte eindigen is de kans dat je zo land wel vrij groot vermoed is
^^DECOY88 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:36:
[...]
goed het landen oefenenof je dan je v-strom bij elkaar mag rapen acht ik wel vrij groot.
Zo sterk is zo'n v-strom niet volgens mij
No signature required.
Heb je wel wat rijervaring? Ik geef regelmatig huurmotoren mee, en neem ze dan uiteraard ook weer in. Mensen met weinig ervaring komen toch aardig vaak terug met wat schade, omdat ze de motor uit hun handen hebben laten vallen. Als je een fiets met kuip hebt, ben je sowieso je eigen risico kwijt (kuip deel is vaak al 300+, en dan komen alle kleine delen er nog bij).Marc Rademaker schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:14:
No signature required.
Dit topic is gesloten.
![]()