Yamaha MT-09
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Phieuw! Gehaald, had echt mzzl met het weer in zwolle. Zonnetje scheen en was zo klaar
Mocht na het lopen met de motor als 2de oefening meteen de langzame slalom doen, eerste keer ging helemaal mis
Alle overigen oefeningen gingen daarna foutloos, erg blij dat het achter de rug is!
langzame slalom heb ik in totaal wel 2 poortjes gehaald.Workaholic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:53:
[...]
Phieuw! Gehaald, had echt mzzl met het weer in zwolle. Zonnetje scheen en was zo klaar
Mocht na het lopen met de motor als 2de oefening meteen de langzame slalom doen, eerste keer ging helemaal mis(zenuwen), 2de keer was hij gelukkig goed.
Alle overigen oefeningen gingen daarna foutloos, erg blij dat het achter de rug is!
Gefeliciteerd! Weet je al wanneer je AVD gaat doen?Workaholic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:53:
[...]
Mocht na het lopen met de motor als 2de oefening meteen de langzame slalom doen, eerste keer ging helemaal mis(zenuwen), 2de keer was hij gelukkig goed.
18 augustus.. maar een mede tweaker gaat mijn motor zaterdag al voor me ophalen.. dus die paar weken wachten zullen erg zwaar worden!Rupie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:58:
[...]
Gefeliciteerd! Weet je al wanneer je AVD gaat doen?
Gefeliciteerd! Ach, zo lastig is AVB ook niet als je de oefeningen doorhebt. Sowieso had ik het idee dat het bij het CBR eenvoudiger was (alles stond wat verder uit elkaar had ik het ideeWorkaholic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:53:
[...]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Gister ook een 808 cameratje binnengekregen uit Hong Kong, nu nog een plek vinden om hem te monteren...
Ik lees goede ervaringen met de 808 keychain cam nr 11. Kent iemand toevallig een betrouwbare nl webshop oid die deze verkoopt en snel kan leveren?
[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 28-07-2011 17:53 ]
Asus Zenbook i7 256gb
och Ik heb ooit eens mijn achterband bijna in 2-en geslashed met een stuk ijzer dat op de A12 slingerde. Een motordealer in Gouda bleek de goede banden maat te hebben om de gesloopte maar niet lekke achterband te vervangen. Moet toch echt wel wat gebeuren wil je tijdens het rijden een Blow-out krijgenDPC-Postman schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:18:
Vandaag spijker uit mn achterband laten halen. Was gelukkig zo kort dat hij niet door het carkas van de band kwam en hij dus niet lek is. Scheelt weer.
And it goes BRAAAAAPP!
Kan je instructeur dat zelf niet kopen na je meer dan royale bijdrage aan zijn rijschool?Workaholic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:34:
Ik wil mijn instructeur een goedkope camera cadeau doen voor op de motor.. nou is dealerextreme niet echt een optie ivm levertijd.
Ik lees goede ervaringen met de 808 keychain cam nr 11. Kent iemand toevallig een betrouwbare nl webshop oid die deze verkoopt en snel kan leveren?
InderdaadBoboga schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:48:
Lijkt me meer iets wat je kado doet aan je examinator![]()
Heb je nog niet genoeg lesgeld aan 'm gegeven...Workaholic schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:34:
Ik wil mijn instructeur een goedkope camera cadeau doen voor op de motor..
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Ik hoop dat t weer een beetje meezit, gewoon omdat regen en wind extra afleiding is. Verder heb ik er wel vertrouwen in
[ Voor 90% gewijzigd door Workaholic op 28-07-2011 22:53 ]
Succes Marc! Hopen dat het weer mee zit, vanmiddag was het geen pretje!Marc Rademaker schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:38:
Zo, morgen is t bananendagOftewel, ik moet op voor mn avd
Aangezien jan en alleman aanraad een banaantje naar binnen te werken, ga ik onze voorvaderen achterna en pel ik rustig een banaantje
Ik hoop dat t weer een beetje meezit, gewoon omdat regen en wind extra afleiding is. Verder heb ik er wel vertrouwen in
Hehe.. als ik zie wat die jongens verdienen (karig salaris) en ik zelf niets te klagen heb dan gun ik het hem graagPhyxion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:25:
[...]
Kan je instructeur dat zelf niet kopen na je meer dan royale bijdrage aan zijn rijschool?
Haha.. die van mij was zo chaggie dat ik blij was dat het voorbij was. Leek niet echt lol in zijn vak te hebben en een grapje kon er niet vanaf. Jammer is datBoboga schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:48:
Lijkt me meer iets wat je kado doet aan je examinator![]()
[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 28-07-2011 22:53 ]
Pff, ik wil rijden!
Soepah en ik zijn er inmiddels uit, boekje ligt al bijna op de mat, bedankt jongen!Richard schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:55:
Ervan uitgaande dat Tank80 & soepah er onderling uit gaan komen, hierbij dezelfde vraag voor theoriemateriaal.
...
Gisteren definitieve afspraak gemaakt; dinsdag over 1,5 week eerste les. Heb er zin an!
Je imiteert me mateloos.
Afrijden ging wel aardig
Nu echt op zoek naar een motor
Marc Rademaker schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:07:
En het A-tje zit in de pocket! ... Superblij ermee!
Gefeli!!Marc Rademaker schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:07:
En het A-tje zit in de pocket! Spreekwoordelijk dan, ik moet hem nog aanvragen op 't gemeentekantoor
Afrijden ging wel aardigToch een beetje zenuwen enzo, maar geen grove fouten gemaakt en volgens de examinator genoeg goede dingen laten zien. Superblij ermee!
Weet nog wel iemand die een zilveren Fazer te koop heeft staan, 2003, 50k km op de teller, met ~50ltr topkoffer en sportuitlaat.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Prijs? Ik ben ook nog steeds opzoek naar een motor_Apache_ schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:44:
[...]
Gefeli!!![]()
Weet nog wel iemand die een zilveren Fazer te koop heeft staan, 2003, 50k km op de teller, met ~50ltr topkoffer en sportuitlaat.
Gefeliciteerd trouwens
Wat betreft Harley's, ik zie genoeg op een Harley rondrijden en ik wil er zelf ook nog steeds één, maar een beetje redelijke Harley kost al snel 10-15k, waar ik nog even mee wacht
[ Voor 33% gewijzigd door Phyxion op 29-07-2011 13:04 ]
Ben ik toch wel benieuwd naar. Ikzelf rijd (nog) niet, dus ik kan niet veel inbrengen in de discussie. Maar ik ben er toch benieuwd naar, omdat juist de Harley bij mij de interesse heeft opgewekt om me te verdiepen in het hele motorgebeuren. Maar ik heb het idee dat ik daar niet alleen in ben. Dat vele mij voor zijn gegaan en uiteindelijk het idee van een harley bezitten leuker vonden dan het daadwerkelijke bezit en gebruik. Is het zoiets?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Verwijderd
Harley rijders komen bijeen in cafés, drinken een boel bier, schreeuwen en zijn over het algemeen sociaal niet geaccepteerd.
De tweede groep kon beter een BMW kopen.
Maar even no-kidding. Ik heb geen idee waarom er een afkeer is naar Harley, ik rijd zelf een BMW, maar ik heb respect voor hoe harley toch altijd hun electronica en leidingen etc perfect weet weg te werken...
Kijk, kwa duurzaamheid is het geen honda ofzo, maar ook geen troep. Mensen die een Harley rijden, rijden -of- meestal geen langere ritten (>150km), of ze kunnen sleutelen (ze vinden het leuk om met hun fiets bezig te zijn)..
Voor de rest niks mis mee. Ik ben laatst naar de Harley dag in Nijmegen geweest en dat was echt tof, boel aparte fietsen. Ik zou er zelf niet op rijden (ergonomie, comfort, wegligging etc), maar dat neemt niet weg dat het mooie fietsen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 13:11 ]
Weet het niet exact, tenminste - het is niet mijn motor, en ik wil niet voor hem sprekenPhyxion schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:53:
[...]
Prijs? Ik ben ook nog steeds opzoek naar een motorBen er nog niet helemaal uit wat voor type ik wil, zit wel te denken aan cardan
* een koop met een andere vriend, maar die heeft naar verwachting te laat in het seizoen het roze pasje, dus hij ziet af en spaart door voor een nieuwe(re) fiets.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 29-07-2011 13:14 ]
Aha, thanks, ik dacht inderdaad dat het wel zo zat ongeveer.Blijf het nog mooie fietsen vinden, maar ja dan ga ik af op de esthetiek van zo'n Sportster. Ergonomisch heb ik uiteraard geen enkel idee hoe dat uitpakt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:10:
Nou, het idee is dat er 2 soorten harley rijders zijn: de harley rijders, en de managers met midlife crisis.
Harley rijders komen bijeen in cafés, drinken een boel bier, schreeuwen en zijn over het algemeen sociaal niet geaccepteerd.
De tweede groep kon beter een BMW kopen.
Maar even no-kidding. Ik heb geen idee waarom er een afkeer is naar Harley, ik rijd zelf een BMW, maar ik heb respect voor hoe harley toch altijd hun electronica en leidingen etc perfect weet weg te werken...
Kijk, kwa duurzaamheid is het geen honda ofzo, maar ook geen troep. Mensen die een Harley rijden, rijden -of- meestal geen langere ritten (>150km), of ze kunnen sleutelen (ze vinden het leuk om met hun fiets bezig te zijn)..
Voor de rest niks mis mee. Ik ben laatst naar de Harley dag in Nijmegen geweest en dat was echt tof, boel aparte fietsen. Ik zou er zelf niet op rijden (ergonomie, comfort, wegligging etc), maar dat neemt niet weg dat het mooie fietsen zijnHet zelfde als dat ik nooit een racer of een dikke goldwing zou halen ..
Ik zal gewoon moeten beginnen met rijden en dan zien waar mijn voorkeuren liggen.
trouwens dat van het sleutelen klopt wel..een vriend heeft een sportster uit '90 en dat ding heeft altijd wel wat

(Moto Guzzi Bellagio) Heb je toch iets exclusiefs, met een betere handling ook.
Maar goed, ik heb er dan ook erg weinig verstand van
[ Voor 14% gewijzigd door Tank80 op 29-07-2011 13:42 ]
Je imiteert me mateloos.
maar dan heb je wel een guzziTank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:39:
Ik vind zelf dit een mooi alternatief op zo'n sportster:
Maar goed, ik heb er dan ook erg weinig verstand van![]()
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:27 ]
Mooi inderdaad! Al neig ik qua voorkeur meer een klassieke vormgeving. Iets als deze http://www.autoscout24.es/Moto/Details.aspx?id=197726465 of deze http://www.autoscout24.es/Moto/Details.aspx?id=197541310Tank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als is die eerste wel heel er gestyled (lijkt eigenlijk wel een Vespa) en die tweede lijkt me verdomd oncomfortabel...
[ Voor 10% gewijzigd door Póg mo Thóin op 29-07-2011 14:44 ]
Je imiteert me mateloos.
Of een ducati diavel natuurlijkTank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN & XBL: Denkoyugo
Een monster als eerst motorTank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:55:
Is ook mooi spul, maar een HD is niks voor mij. Volgens mij zit/rijdt het niet zo lekker en daarbij ben ik meer een liefhebber van italiaans. Voor mij wordt het straks sowieso een italiaan (waarsch. ducati monster), maar eerst maar eens beginnen met lessen
. Kan ik mooi heel de herfst/winter op zoek naar een goeie deal
Dingen!
Je imiteert me mateloos.
Ja, monsters zijn (itt wat de naam beweerd) best tamTank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:
Een kleintje he(620/750 ofzo) Heb begrepen dat ze erg handelbaar zijn en daarom ook wel heel erg geschikt om op te starten.
PSN & XBL: Denkoyugo

Het zit vast niet lekker maar het ziet er wel gaaf uit
Yamaha MT-09
veel hebben na een frontale crash een platte zak. maar wat je met dit ding dan staat te gebeurenBergie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:56:
[afbeelding]
Het zit vast niet lekker maar het ziet er wel gaaf uit
Niet bij stilstaan. Je koopt een motor voor jezelf, niet voor anderen. Dus koop gewoon wat jij zelf wilt en heb maling aan wat anderen denken of zeggen. Het is 9 van de 10 keer de kift.Póg mo Thóin schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:02:
Ik merk dat er veel "afkeer" is tegen Harley Davidson.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Inderdaadmphilipp schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:03:
[...]
Niet bij stilstaan. Je koopt een motor voor jezelf, niet voor anderen. Dus koop gewoon wat jij zelf wilt en heb maling aan wat anderen denken of zeggen. Het is 9 van de 10 keer de kift.
Wat zijn trouwens nog wat leuke (€2000-€2500 max., liefst wat minder) motors (naked bike) met cardan?
Ik kon niet echt veel vinden behalve:
Honda NTV 650 (Revere)
Suzuki VX 800
Kijk Wild Hogs zou'k zeggen.
And it goes BRAAAAAPP!
Gefeli.. ik hoop dat ik ook de eerste keer ga slagen! Zal de bananentips onthoudenMarc Rademaker schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:07:
En het A-tje zit in de pocket! Spreekwoordelijk dan, ik moet hem nog aanvragen op 't gemeentekantoor
Afrijden ging wel aardigToch een beetje zenuwen enzo, maar geen grove fouten gemaakt en volgens de examinator genoeg goede dingen laten zien. Superblij ermee!
De monster 1000 is idd wat anders dan die kleine monsters, vriend van me heeft anderhalf jaar op een 1000 gereden en heeft nu een gixxer 750. Dus ik vroeg hem laatst of die gixxer nou beter is. Volgens hem was je op de monster de hele tijd bezig om te zorgen dat je niet doodging omdat ie van 1 naar 2 bijvoorbeeld weer in zn neutraal terecht kwam. Terwijl je op de gixxer relaxed kan rijden. Hij trok ook alleen maar wheelies op het gas met dat ding geloof ikTank80 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:
Een kleintje he(620/750 ofzo) Heb begrepen dat ze erg handelbaar zijn en daarom ook wel heel erg geschikt om op te starten.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nog nooit van een bananentip gehoord, ik heb het gewoon gehaald zonder banaanWorkaholic schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:49:
[...]
Gefeli.. ik hoop dat ik ook de eerste keer ga slagen! Zal de bananentips onthouden
Behalve BMW dan, want dat is een universele constante: die zijn gewoon goed!DECOY88 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:12:
ieder merk is slecht behalve hetgeen wat je zelf rijd. die slimbo's zijn zo doordacht
die nieuwe zijn van pisbakkenstaal en gaan steeds stukmphilipp schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:34:
[...]
Behalve BMW dan, want dat is een universele constante: die zijn gewoon goed!
Hmmm.... kan iemand even Chevy454 van stal halen? Die heeft hier wel eens een boekje open gedaan over BMWmphilipp schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:34:
[...]
Behalve BMW dan, want dat is een universele constante: die zijn gewoon goed!
en over de meeste andere merken
20 juni 2010 was zijn laatste reactie hier. maar gister nog op GoT geweest.gwystyl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:40:
[...]
Hmmm.... kan iemand even Chevy454 van stal halen? Die heeft hier wel eens een boekje open gedaan over BMW
Je mag overigens desnoods Jezus uit de hemel voor me halen om een boekje open te doen over kutkwaliteit van BMW, maar die van mij hebben me nog nooit laten staan. En dat is voor mij wat telt. Wat er met die van de buren gebeurt interesseert me geen reet. Die van mij doet het en blijft het doen.
[ Voor 78% gewijzigd door mphilipp op 30-07-2011 00:06 ]
Bij een andere motor kan ik mijn voet gewoon zo ver mogelijk naar binnen zetten, bij die Harley moet je je punt van je voet naar binnen draaien (langs de leiding) om te schakelen. Dat is de enige functie die geheel is uitgevallen in mijn voet. Kan de voorkant van mijn voet dus niet naar binnen draaien.

Het rijgedrag vind ik ook drie keer niets. Ik rijdt nu gewoon weer op de Ducati sport 1000 biposto
[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 30-07-2011 10:54 ]
Kun jij het stukje quoten waar ik een heel merk afval? Ik geef gewoon een mini review over de HD Sportster en waarom ik hem niet fijn vind (handicap) en rijgedrag.komkommer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:01:
Nah, een heel merk afvallen omdat een model van de merk niet aan jouw eisen voldoet?
Ik heb enkel op deze HD gereden, en niet elke rijder is hetzelfde dus het zegt uiteindelijk toch helemaal niets.
Nah je hebt gelijk, ik was te snel met mijn reactie. Ik las: "laatst op een harley gereden en ik vond het helemaal niks."RedHat schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:08:
[...]
Kun jij het stukje quoten waar ik een heel merk afval? Ik geef gewoon een mini review over de HD Sportster en waarom ik hem niet fijn vind (handicap) en rijgedrag.
Ik heb enkel op deze HD gereden, en niet elke rijder is hetzelfde dus het zegt uiteindelijk toch helemaal niets.
Het is een iconisch merk, dus het spreekt me aan. Ik dacht misschien dat de aard van de aversie voor HD vergelijkbaar was met de casus van Bose in de audiowereld.komkommer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 08:55:
Ja joh, lekker boeiend inderdaad. Mijn ouders hebben harley's, waaronder een van 1942. Dat blok is nooit uit elkaar geweest en dat ding loopt altijd. Sportster Ironhead van 25 jaar oud heeft een ontzettend slechte reputatie. Die van mijn ouders heeft echt nog nooit problemen gegeven. Als je ziet hoeveel oude Harley's er nog rondrijden, dan zou je verwachten dat men een ander beeld van ze zou hebben.
Een vriend heeft dus een Sportster uit '90 met een solo seat en dat ding is zo gaaf en maakt echt een brut geluid. Ik zie mezelf ook zo'n ding besturen
Mijn hart gaat sneller kloppen van een 2 cilinder. De Ducati met termignoni uitlaatjes klinken echt super bruut. Andere hebben liever een 4 cilinder met een yoshimura of akropovic (Die vind ik ook
en laat je niet meeslepen door anderen om boven je kunnen te gaan rijden
@redhat : een R6 99-01 met yoshi is "magisch"... alsof de pijp voor die fiets is gemaakt.
een TL1000R met hele open dempers.... (beetje duc geluid, maar dan harder en zonder geratel
Chevy454 gaat hier denk ik niet meer reageren, ik zal het hem eens vragen. Misschien heeft ie een keer tijd iets te melden als ie niet op zijn vriendin ligtgwystyl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:40:
[...]
Hmmm.... kan iemand even Chevy454 van stal halen? Die heeft hier wel eens een boekje open gedaan over BMW
het was grappig bedoeld...mphilipp schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:04:
Gut, wat is iedereen hongerig vandaag...
Je mag overigens desnoods Jezus uit de hemel voor me halen om een boekje open te doen over kutkwaliteit van BMW, maar die van mij hebben me nog nooit laten staan. En dat is voor mij wat telt. Wat er met die van de buren gebeurt interesseert me geen reet. Die van mij doet het en blijft het doen.
Mijn pa heeft 2 bmw's (een K75 uit '90 en een R100RS uit '77), en een R50/5 gehad, en die doen/deden het ook allemaal prima. Ik vond zelf de R50/5 nog het lekkerst rijden. Niet al te veel vermogen, maar wel een leuk boxergevoel en prima handling. De K75 rijdt op zich goed maar die vind ik heel saai, de R100RS heeft voor mij een irritante zithouding (houten plank met daarrbij een klein laag stuur). Sinds kort zit er een zijspan aan, dus wil ik hem wel weer eens proberen.
Hoe werken die dingen eigenlijk? Gewoon helemaal op zichzelf op moet je het nog op de een of andere manier op de motor aansluiten zodat hij alleen olie druppelt als je rijdt (of iig als de motor loopt)Widow schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:10:
Zo, scottoilertje gemonteerd op mn motoreigenlijk idioot simpel hoe die dingen werken, iig weer wat gehannes minder
Yamaha MT-09
WTFJdM schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:39:
Chevy454 gaat hier denk ik niet meer reageren, ik zal het hem eens vragen. Misschien heeft ie een keer tijd iets te melden als ie niet op zijn vriendin ligt
Als er iets is wat ik heb geleerd de laatste jaren: wanneer het over merken van auto's of motoren gaan zijn de bijna alle eigenaars nog extremer als de meest gematigde moslim extremist. Enkel de engineers die daadwerkelijk aan de krengen werken zijn vergelijkbaar met een atheïst.
Zo was het bij BMW, zo was het bij McLaren, bij Lotus, bij Bosch, bij Continental,...
En nu ga ik terug op de vriendin liggen
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 30-07-2011 18:36 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vanaf mn motorblok loopt een vacuumslang naar de scottoiler die een ventiel opent. Doordat dat ventiel open is, stroomt er olie uit het reservoir zo je ketting op. Dat is dan nog regelbaar gemaakt, maar echt moeilijk is het niet.Bergie schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:19:
[...]
Hoe werken die dingen eigenlijk? Gewoon helemaal op zichzelf op moet je het nog op de een of andere manier op de motor aansluiten zodat hij alleen olie druppelt als je rijdt (of iig als de motor loopt)
Ik begon ooit met dit:

Toen had ik er dit van gemaakt:

Na mijn Johnny Hoogerlandje zag die er zo uit:

Dan maar gestript:

En als die dan toch zover uit elkaar is gelijk klepspeling gecontroleerd en een grote beurt gegeven, alle vloeistoffen vervangen + filters. En een nieuw balhoofdlager erin.
En na een grabbel in het vakantiegeld ziet die er weer zo uit:

Ik weer blij
Nu nog de vierkanten banden vervangen er dan is het voorlopig wel goed geweest
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ah op zo'n manier. Klinkt handigWidow schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:14:
[...]
Vanaf mn motorblok loopt een vacuumslang naar de scottoiler die een ventiel opent. Doordat dat ventiel open is, stroomt er olie uit het reservoir zo je ketting op. Dat is dan nog regelbaar gemaakt, maar echt moeilijk is het niet.
Morgenvroeg ga ik lekker richting het Zwarte Woud \o/ Helaas moet degene met wie ik samen rij woensdagavond al weer werken dus het wordt een beetje haasten. Maar we kunnen vast nog wel wat mooie wegen meepakken.
Yamaha MT-09
is een mogelijkheid. bij mijn africa twin moest ik een schroefje uit mijn carb halen en er een ander indraaien waar het vacuum slangetje op aansloot.Bergie schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:57:
[...]
Ah op zo'n manier. Klinkt handigDie vacuumslang van je motor is gewoon een bestaande slang waar je even een t-stukje tussen zet?
Morgenvroeg ga ik lekker richting het Zwarte Woud \o/ Helaas moet degene met wie ik samen rij woensdagavond al weer werken dus het wordt een beetje haasten. Maar we kunnen vast nog wel wat mooie wegen meepakken.
Ik dacht een leuk offroad ritje te maken met een paar mannen van MF. Net als een paar maanden geleden met Komkommer. Maar dit waren allemaal van die bromvliegjes (Huskies en Husa's) van 120Kg. Kom ik met die Tenere van 185. Wel een toffe rit, maar na een paar knippenpaadjes en over MTB paden had ik het wel gehad. Dat is geen werk met een Tenere...
Dan was die rit met Komkommer een walk in the park
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 30-07-2011 23:59 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Laat dat papa maar weg...ik ben gewoon een ouwe lul!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Jij hep 'm door!
Iemand? Gaat hard hier in dit topicPhyxion schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:22:
[...]
Inderdaad
Wat zijn trouwens nog wat leuke (€2000-€2500 max., liefst wat minder) motors (naked bike) met cardan?
Ik kon niet echt veel vinden behalve:
Honda NTV 650 (Revere)
Suzuki VX 800
Tja, zoveel naked met cardan is er niet, omdat het eigenlijk een beetje tegenstrijdig is natuurlijk (cardan voor veel kilometers, gebrek aan kappen bij weinig kilometers.
Je zou nog naar belt aandrijving kunnen kijken, maar hoe dan ook kom je op duurdere fietsen uit vrees ik (Buell, BMW, Guzzi).
Verder ken ik alleen de GSX1100G die in jouw prijscategorie valt, maar da's een oude rot.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Inderdaad, ik denk dat voor een 2500€ je ook geen motor krijgt van 2011Stormtrooper schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:28:
GSX1100G, die begon in 1991, zo oud is dat toch niet
Ik mocht met de auto naar huis
Snelle snapshot met de iphone:

Ik heb overigens geen blauw pak
Nu staat hij in de schuur te wachten totdat ik mijn papiertje heb
[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 31-07-2011 14:47 ]
Vind het echt een mooie fiets die nieuwe 600fWorkaholic schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:46:
Mijn nieuwe CBR600F opgehaald gisteren samen met een vriend van mij![]()
Ik mocht met de auto naar huis
Snelle snapshot met de iphone:
[afbeelding]
Ik heb overigens geen blauw pak
Nu staat hij in de schuur te wachten totdat ik mijn papiertje heb
No signature required.
Maar wel een vette fiets natuurlijk!
[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 31-07-2011 15:35 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nou alleen niet in de verleiding komen om die fiets iedere keer als er iemand komt kijken even vlug te starten en weer uit te zetten. Vooral voor een nieuw, niet ingelopen, blok is dat niet goed....
Als je er op ziet kun je amper zien wat er achter je zit, je moet bijna je armen opzij doen
Inderdaad een crappy foto, als ik mijn papiertje heb zal ik wat mooie foto's maken met de digicam.steveman schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:34:
Ik bewonder de kleurechtheid van de foto
Maar wel een vette fiets natuurlijk!
[ Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 31-07-2011 15:38 ]
Ik wilde laatst na een ritje van een kilometertje of 40 m'n helm aan de spiegel hangen bij het tankstation ..... zaten die krengen nog gewoon ingeklapt
verder: weet iemand een plekje waar ik een .gpx bestand kan uploaden? Ik heb achter de luik-bastenaken-luik aangereden dit weekend en het was een leuke tour. Voor de tourders onder ons ook interessant wellicht.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik moet een bredere deur in m'n schuur maken zodat ik m'n fiets zónder spiegels in/uit te klappen naar binnen/buiten kan rijdenROFLASTC schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:02:
wimmel_1 wat heb je nu geleerd?!
verder: weet iemand een plekje waar ik een .gpx bestand kan uploaden? Ik heb achter de luik-bastenaken-luik aangereden dit weekend en het was een leuke tour. Voor de tourders onder ons ook interessant wellicht.
En dat andere: GPSTracks.nl & TankTasTocht.nl
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-07-2011 16:15 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Geen van die sites laten mij wat uploaden...wimmel_1 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:10:
[...]
En dat andere: GPSTracks.nl & TankTasTocht.nl
And it goes BRAAAAAPP!
geen mailadres van de webmaster? Mail het hem/haar.
Ik gebruik het ook voor hardlopen en fietsen/mountainbiken. Het leuke is, dat je daarna ook netjes alles op Google Maps geprojecteerd krijg en dus ook kunt zien waar en wanneer je hoe hard reed, liep fietste
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Oh, ik dacht dat ze ouder warenStormtrooper schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:28:
GSX1100G, die begon in 1991, zo oud is dat toch niet
Chille CBR600F
[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 31-07-2011 19:46 ]
Dit topic is gesloten.
![]()