Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 279 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.964 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:00:
[...]
Super mooie fietsen zijn dat, en onwijs knap dat ze zo kunnen rijden. Dat zou ik ook wel onder de knie willen krijgen, damn zeg! _/-\o_
Zal wel veel oefenen zijn. Een fanatieke rij-instructeur kan ook al erg veel. Ik zie die van mij nog steeds een slalom doen op snelheid (zo'n beetje de snelheid uit die clipjes) met een ZZR1100.
En als je elke dag een paar uur oefent, kun je een soort Chris Pfeiffer worden ;)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gister nog wat lopen kloten op een parkeerplaats. moest even wachten op de trein van me zus. maar me at kreeg ik ook binnen 2,5meter rond _/-\o_ moet maar vaker oefenen. en ook met flink plat een tak te pakken. voorwiel schuift opzij en verder niks aan de hand _/-\o_

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vanmiddag om 12 uur laatste les voor het AVB.. heerlijk weer zo te zien! Hopen dat het examen goed gaat (inclusief het weer)

Vandaag R&G tail tidy gekocht en crash protectors voor op de kuip.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/drj8l2amr/018_kopie.jpg
veel beter dan het origineel (veel lomper) :
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/dfc8x6dbn/053.jpg

Verder nog wat crash protectors van R&G in teardrop format.. :

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrabmwonline.com/images/CP0254BL.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 23-07-2011 10:59 ]

Mijn V&A

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Nieuw bandje :9 Wat een verademing na een tijdje te hebben gereden met de band die erop zat toen ik hem kocht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s1ZjX.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tjaps op 23-07-2011 14:54 ]

• Workaholic
  • Niet online
Mooie actie foto van het lessen vandaag!

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/scgxf5.jpg

Kreeg op me kop omdat ik met 50 door de snelle slalom ging ipv 30 :D Precisiestop ging wel goed gelukkig! a.s. donderdag avb examen, ben alleen wat zenuwachtig voor de lange snelweg rit naar de IJsselhallen in Zwolle.. Dat snelweg rijden vind ik nog maar niets.. waai bijna van me fiets af en 120 voelt aan alsof ik 200 ga..

Zit ik toch echt liever in de auto op de snelweg met de cruise control op 160 alsof het niets is..

edit: vandaag ook voor het eerst met mijn alpinestars ontmaagd.. flinke krassen op mijn sliders bij de uitwijk proef die TE plat ging :D Wel kicken.!

[ Voor 66% gewijzigd door Workaholic op 23-07-2011 18:01 ]

Mijn V&A

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snelweg rijden moet je gewoon een bepaalde tijd doen, dan stelt het niets meer voor. Het maakt wel veel verschil of je rijd met los zittende textiele kleding of een strak zittend lederenpak. Als er op de snelweg niets meer in de wind beweegt maakt dat een erg groot verschil.

• DECOY88
(overleden)
snelweg rijden is even spannend maar na een keer of 10 geen zak mee aan.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Workaholic schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:54:
Dat snelweg rijden vind ik nog maar niets.. waai bijna van me fiets af en 120 voelt aan alsof ik 200 ga..
Hou dat voorlopig zo, wel zo veilig voor je rijbewijs. Ik kwam donderdag terug uit duitsland en daar heb ik 2 uur op mn tank gelegen met +200, en als je dan in NL komt en je moet weer 120 rijden... ik reed op een gegeven moment maar met mn linkerelleboog op mn tank om mn hoofd te ondersteunen, wat was dat saai zeg 8)7

edit: ik was trouwens net ff bezig om met een hogedruk spuit die zooi van 3 weken rijden weg te krijgen, maar die zooi was aardig goed aangekoekt zeg :X kwam gewoon niet los met de hogedruk.. tijd bezig geweest met nat houden en wegpoetsen :X

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/viezigheidopvfr.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Widow op 23-07-2011 19:08 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Widow schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:04:
[...]

Hou dat voorlopig zo, wel zo veilig voor je rijbewijs. Ik kwam donderdag terug uit duitsland en daar heb ik 2 uur op mn tank gelegen met +200, en als je dan in NL komt en je moet weer 120 rijden... ik reed op een gegeven moment maar met mn linkerelleboog op mn tank om mn hoofd te ondersteunen, wat was dat saai zeg 8)7

edit: ik was trouwens net ff bezig om met een hogedruk spuit die zooi van 3 weken rijden weg te krijgen, maar die zooi was aardig goed aangekoekt zeg :X kwam gewoon niet los met de hogedruk.. tijd bezig geweest met nat houden en wegpoetsen :X

[afbeelding]
Mijn teller wijkt 15-20 km/h af, dus hij staat bij mij op 140-145. Lijkt het toch een beetje sneller :+

En ook een foto, omdat het kan:

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/183901_223720081004893_100001007082156_669741_6463559_n.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 23-07-2011 19:23 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:59

Matis

Rubber Rocket

Matis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:33:
JAAaaa

* Matis heeft vandaag officieel zijn A(beperkt) gehaald *O*

Nu opzoek naar een mooie (25kW) naked-bike :)
2 jaar later. Eindelijk een echt motorrijbewijs :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Widow
Matis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:38:
[...]

2 jaar later. Eindelijk een echt motorrijbewijs :D
En nu, plannen voor een andere motor?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Widow schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:39:
En nu, plannen voor een andere motor?
Nope. Althans nog niet. Ik heb nog steeds de Bandit 600N, 25KW zowel op papier als in het eggie.

Misschien verkopen voor een andere beginner, maar ik heb nu echt geen noodzaak voor een andere. 25KW vind ik ook wel prima.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Matis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:43:
[...]

Nope. Althans nog niet. Ik heb nog steeds de Bandit 600N, 25KW zowel op papier als in het eggie.

Misschien verkopen voor een andere beginner, maar ik heb nu echt geen noodzaak voor een andere. 25KW vind ik ook wel prima.
Is een leuke motor toch? 25kW kit eruit en je hebt een prima motor om mee door te rijden. Heb ik met mijn eerste motor ook gedaan.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tjaps schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:48:
Is een leuke motor toch? 25kW kit eruit en je hebt een prima motor om mee door te rijden. Heb ik met mijn eerste motor ook gedaan.
Ik ben dan alleen bang dat ik gezeik ga krijgen wanneer blijkt dat de papieren niet kloppen met de motor.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Matis schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:49:
[...]

Ik ben dan alleen bang dat ik gezeik ga krijgen wanneer blijkt dat de papieren niet kloppen met de motor.
Even langs de dichtstbijzijnde dealer en vragen of ze via de importeur een verklaring voor volvermogen kunnen aanvragen. Krijg je zo'n soort brief, die stuur je op naar de RDW samen met je kentekenbewijs en een weekje later liggen de nieuwe kentekenpapieren op de mat. Als je een beetje goede dealer hebt waar je wat vaker komt doen ze het waarschijnlijk nog gratis ook.

Edit:
Of wil je hem om een bepaalde reden 25kW op kenteken houden?

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 23-07-2011 19:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 22:51:
Yay, het is zover:

[afbeelding]

Sinds vanmiddag op mijn naam: een BMW K75RT uit 1990.
Met dank aan teacher _/-\o_

Vandaag van Warnsveld via de rand van de Veluwe (Hoenderloo, Otterlo etc.) naar A'dam terug gereden. Moet nog beetje wennen hier en daar - richtingaanwijzers... - maar verder na de eerste 150km nog zeer tevreden.

Pic is van voor de deur hier in A'dam, en ja, hij staat op slot met een gare slot die zsm door een veel zwaardere vervangen gaat worden.
Zo, dat was een jaar geleden. Even balans opmaken:
  • Ik had verwacht 7.5k km te rijden in een jaar. Het zijn er iets meer dan 13k geworden :P
  • In NL, BE, DE en LU gereden, had weinig gescheeld of ook in FR en UK (staat op todo lijst :P )
  • Gereden door zon, regen, wind, mist, sneeuw en ijs.
  • Eerste 6 maanden meerdere keren bij stilstand de boel om laten donderen.
  • Eén keer echt gevallen, op 21 december bij een poging om stapvoets over een ijsplaat op de S112 in A'dam heen te komen. Geen schade of verwonding, motor gewoon liggend over het ijs geduwd en met hulp overeind gekregen, daarna vrolijk de A10 opgereden en naar bestemming gegaan :z
  • Eén keer pech gehad, op terugweg van Brussel hebben de spiebanen van m'n kardan het bij de laatste verkeerslicht voor huis begeven. Ben erg blij dat het daar gebeurde en niet ergens onderweg of nog erger in de tunnels van de Brusselse stadsring...
  • Bovenstaand probleem zelf weten op te lossen na 6 weken stilstaan waarin gereedschap en onderdelen bij elkaar gesprokkeld werden :X . Ook zelf grote beurt gedaan.
  • Daarnaast achterkant van motor vervangen, omgebouwd van 1-zits politie naar buddy seat burgermodel.
  • Cardan vervangen door type met langere overbrenging. Idee was om rustiger te rijden op snelheid, en evt verbeterde verbruik te realiseren. Dat eerste is zeker gelukt. Dat laatste heeft niets significants uitgehaald.
Al met al nergens spijt van. Op naar het volgende jaar en de volgende 13k km :)

Edit:
Vandaag *eindelijk* afspraak gemaakt bij Hyperpro om de oververmoeide veer van m'n achterdemper te laten vervangen door een nieuwe progressieve. Woensdag verschijn ik daar met demper in hand, kwartiertje later sta ik als het goed is buiten met nieuwe veer erop. Helaas heb ik pas 2.5 week later tijd om ermee te rijden, sterker nog, bedenk me net dat ik m'n hele vakantie met een K75 demper in de kofferbak rond ga rijden 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 23-07-2011 22:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tjaps schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:57:
[...]
Even langs de dichtstbijzijnde dealer en vragen of ze via de importeur een verklaring voor volvermogen kunnen aanvragen. Krijg je zo'n soort brief, die stuur je op naar de RDW samen met je kentekenbewijs en een weekje later liggen de nieuwe kentekenpapieren op de mat. Als je een beetje goede dealer hebt waar je wat vaker komt doen ze het waarschijnlijk nog gratis ook.
Thnx voor het duidelijke verhaal :)
Edit:
Of wil je hem om een bepaalde reden 25kW op kenteken houden?
Eigenlijk wel :$ Ik heb namelijk zelf 2 jaar geleden gemerkt hoe moeilijk het was een 25kw motor (zowel qua vermogen als ook op papier) te vinden. Die markt is er bijna niet voor oudere (betaalbare) motoren. Ik hoop er eigenlijk een starter een plezier mee te kunnen doen.
Daarnaast vind ik hem nog prima voor de keren dat ik er mee weg moet. Een andere kopen kost gewoon weer geld, terwijl deze prima voldoet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 23-07-2011 22:43 ]

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Binnenkort is het voor mij ook zover ik ga toch beginnen. Maar eerst gaat de rij instructeur op vakantie. De komende drie weken. Gelijk erna al lessen ingeplant ben benieuwd en heb er enorm veel zin in :).

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:04:
[...]
Tip: maak de boel nat (tuinslang is genoeg), uit laten druipen, dan de boel inspuiten met Dasty en een paar minuten in laten trekken. Wees niet zuinig (het is tenslotte maar €1,79 per fles). Vervolgens was je de hele boel er met gemak af.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/annemien/ozze/dasty/dasty_01.jpg

Wat is nl niet voldoende. Je hebt een oplosmiddel nodig en dat zit (onder meer) in Dasty. Ooit heb ik een dure fles oplosmiddel/cleaner gekocht, maar Dasty is a)veeeeeel goedkoper en werkt net zo goed, zo niet beter.

Ik heb nog nooit mijn motor met een hogedrukreiniger schoon hoeven te maken en ik laat die insecten soms weken zitten voordat ik en een keer ga poetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 23-07-2011 23:58 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik lees hier graag mee maar vandaag moet ik toch even posten; mijn nieuwe motor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y7hyK.jpg
Kawasaki ZX-6R 2006

(sorry voor de crappy phone pic)

[ Voor 3% gewijzigd door Stealth2000 op 24-07-2011 01:18 ]

Verwijderd

@hierboven: Vette motor.

Overigens, pas wel op met Dasty dat het niet op de remmerij / gesmeerde onderdelen komt, want het is best agressief spul..

Ik heb het afleveren van mijn motor toch maar naar 6 augustus laten verzetten ipv 16 augustus O-)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 10:17 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Zo, vanavond eens wat tijd vrij gemaakt voor de motorvakantie, drie wekenlang genieten van al het goeds dat motorrijden heet.. _/-\o_

Motorvriendelijke hotels als extra POI's ingeladen.

Dag 1, Den Haag -> Eiffel, en dan een groot deel van deze Eiffel route maken.
http://www.gpstracks.nl/motorroutes-duitsland.php?id=612
Dag 2, Verkorte route van "Duizend en 1 bochten route in de Eiffel"
Dag 3, Natuur gebied Saar Hünsruk, via Bostalsee naar Pfälzer Wald,
Dag 4, Duizend bochten route door Zwarte Woud
Dag 5, Zwitserland in,... huiswerk voor morgen. :+

Kleine kans dat we elke dag een lange route kunnen rijden, dinnetje zit wat met der rug, dus we kijken even aan. Mogenlijk 'slaan' we wat gebieden over om sneller door te rijden naar de Alpen, of blijven we extra lang plakken in de regio Eiffel/Luxemburg, maakt allemaal niet uit, het is vakantie!

Iemand trouwens nog een tip voor regenoveral? Is zoiets iets?
www.motozoom.nl -> "Proof® Transparant rainset"

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2011 19:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:06:
Zo, vanavond eens wat tijd vrij gemaakt voor de motorvakantie, drie wekenlang genieten van al het goeds dat motorrijden heet.. _/-\o_

Kleine kans dat we elke dag een lange route kunnen rijden, dinnetje zit wat met der rug, dus we kijken even aan. Mogenlijk 'slaan' we wat gebieden over om sneller door te rijden naar de Alpen, of blijven we extra lang plakken in de regio Eiffel/Luxemburg, maakt allemaal niet uit, het is vakantie!

rij altijd met een tientjes regenpak van nu de hema :Y vorige is uit elkaar gewaaid van het voorjaar. broek van 10 jaar oud ofzo. hele binnenlaag eruit gewapperd _O-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb gisteren bij de LIDL trouwens helmpjes gepast (ze hadden weer eens jet-, integraal en systeemhelmen in de aanbieding). Gaat het helaas niet worden. Hoofdvorm is niet de mijne. Ook voelde afwerking niet echt lekker aan, open naden waar je langs schuurt. Maar dat had ik voor lief genomen als het paste - gewoon een goedkope reservehelm.

Gaan we nog even door met de Nitro Uno :z

Oslik blyat! Oslik!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:16:
@hierboven: Vette motor.

Overigens, pas wel op met Dasty dat het niet op de remmerij / gesmeerde onderdelen komt, want het is best agressief spul..

Ik heb het afleveren van mijn motor toch maar naar 6 augustus laten verzetten ipv 16 augustus O-)
En niet in de buurt van metalen, want dat verkleurd gelijk. Zou het uberhaupt niet gebruiken, maargoed..

No signature required.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:26:
[...]
En niet in de buurt van metalen, want dat verkleurd gelijk. Zou het uberhaupt niet gebruiken, maargoed..
Het zal wel van het metaal (of de coating) te maken hebben. Ik heb er nog nooit last mee gehad. Voor elk schoonmaakmiddel is vast wel een ding te vinden waar het niet goed mee gaat. Maar aangezien er behoorlijk wat mensen dit als ontvetter gebruiken denk ik dat het best meevalt. Over WD40 hoor je hetzelfde. Hele volksstammen poetsen er zelfs hun tanden mee en anderen zeggen weer dat ze het niet eens in de buurt van hun motor willen laten komen. Wie heeft gelijk/wat is waar? Zeg het maar... ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:08:
[...]

Het zal wel van het metaal (of de coating) te maken hebben. Ik heb er nog nooit last mee gehad. Voor elk schoonmaakmiddel is vast wel een ding te vinden waar het niet goed mee gaat. Maar aangezien er behoorlijk wat mensen dit als ontvetter gebruiken denk ik dat het best meevalt. Over WD40 hoor je hetzelfde. Hele volksstammen poetsen er zelfs hun tanden mee en anderen zeggen weer dat ze het niet eens in de buurt van hun motor willen laten komen. Wie heeft gelijk/wat is waar? Zeg het maar... ;)
Met dasty heb ik eigen ervaring. Toen ik nog niet in het detail wereld zat, heb ik daar het frame van mijn rs 125 mee verneukt. En op werk zie ik regelmatig mensen lans komen met uitgedroogd plastic (die zwarte delen die dan wit worden) Ik vind het zonde, en een goede autoshampoo maakt net zo goed, en en als je een goede pakt, zelfs beter schoon dan Dasty.

Zal vanmiddag ff zoeken of ik nog ergens een foto van dat frame heb...

WD-40 is niks mis mee, je moet er alleen geen dingen mee smeren waar rubber in zit, want dat droog je ermee uit :)

Edit: En het nadeel van WD-40 vind ik dat het nergens echt goed in is. Smeren kan bijvoorbeeld wel, maar is vrij snel weer weg. Schoonmaken kan prima, maar daarna moet je het sowieso weer naspoelen omdat het vuil aantrekt.

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 25-07-2011 09:44 ]

No signature required.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zaterdag m'n laatste dubbeluurtje gelest. Voor het eerst de snelweg op en dat was inderdaad wel even andere koek dan met 100 over een 80km weg. Wel leuk om te doen en na 5 minuutjes was ik gewend aan de ontzettende wind die je daar hebt. Voor de rest gewoon lekker 2 uur gereden en was op een gegeven moment zo relaxed dat ik ook nog even een stukje zonder handen heb gereden. Deed ik vroeger ook op m'n brommer om m'n polsen na een stukje sturen even te strekken en deed het nu onbewust zomaar op de motor. Vrijdag nog een uurtje lessen voor het examen en dan lekker afrijden. Inmiddels m'n vanucci jeans binnen en m'n handschoenen (toch grappig dat ik die in Duitsland het goedkoopste kon bestellen) en kan daarna op zoek naar een jas en vooral een goede helm. In het najaar/winter komt de motor dan hopelijk. Maar eerst de badkamer maar verbouwen :).

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 08:58
Grappig, zaterdag m'n eerste les gehad (intest)
Ik kreeg advies om of lespakket A te nemen (hoogste score, 22 uur les) of een dagcursus voertuigbeheersing inclusief examen op dezelfde dag en daarna gewoon op de weg lessen.
Iemand ervaring hiermee wat het beste is om te doen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
EJVL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:11:
Ik kreeg advies om of lespakket A te nemen (hoogste score, 22 uur les) of een dagcursus voertuigbeheersing inclusief examen op dezelfde dag en daarna gewoon op de weg lessen.
22 uur les, voor zowel AVB als AVB ?

Dat lijkt me 'normaal'. Er zijn er die het sneller doen, er zijn er die het wat langzamer doen. Zelf kom ik uit op in totaal 22-24 uur les. Mijn instructeur had het laatst ook over iemand die AVB deed na 6 uur les en AVD na 8 uur les. Hij was erg handig op de motor, maar had nog geen autorijbewijs.

Dagcursus voertuigbeheersing lijkt me wel iets, maar dat kan ook frustrerend zijn. Je moet alles in 1 dag leren en goed kunnen. Dat is ook behoorlijk vermoeiend lijkt me, maar daarna ben je er wel meteen vanaf...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik ben vrij allergisch voor 'pakketten'.

Onze rijschoolhouder hield van snelheid en hanteerde een klaar=klaar aanpak. AVB gaf hij na een aantal lessen aan dat het examen aangevraagd kon worden. Na AVB noemde hij een les of 6/7 (plus 1 voorafgaand aan examen) voor AVD. Zelf hadden we er ietsje minder vertrouwen in (:P) en hebben er nog een paar lesjes extra in laten plannen waardoor we totaal op ca 18 (9+9) uur les zijn uitgekomen. M'n (jongere) neefjes bij dezelfde rijschool hadden elk maar een paar lessen voor beide examens nodig.

Ik vind het dus vreemd dat iemand die bij de intake 'goed' scoort alsnog richting een pakket van minimaal 22 lessen wordt gestuurd.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
22 voor iemand die 'goed' rijdt vind ik ook wel veel eigenlijk. Een pakket is mij overigens prima bevallen.
Ik had de intake samen met een andere jongen waarbij de instructeur zei dat wij allebei redelijk gemiddeld waren, maar omdat ik iets handiger was werd mij 16 lessen aangeraden en die ander 20. Ik heb toen een pakketje van 16 genomen en uiteindelijk heb ik het in 14 gedaan (8 AVB en 6 AVD). Omdat ik alles in 1x betaald had heb ik die 2 lessen die ik minder heb gedaan wel binnen een paar dagen teruggestort gekregen.

Desktop | Server | Laptop

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik weet niet waar jullie goed zien staan in zijn vraag, maar ik zou gewoon een pakket nemen. Mocht je er minder nodig hebben dan wordt het verschil ongetwijfeld teruggestort (wel even navragen :)), en dan heb je net weer wat korting en hoef je niet elke keer te betalen voor de lessen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Dit weekend even mijn pak getest op waterdichtheid. Conclusie: geslaagd! In totaal iets van 150km door de stromende regen gereden, door de stad en over de snelweg, en er is geen druppel binnengekomen. Ook alle zakken zijn waterdicht (tankbonnen in borstzakken en pakje zakdoekjes in buikzakken waren nog kurkdroog).
Dit wel in combinatie met een RevIt Halswarmer/col die de bovenkant afsloot.

Edit:
Vandaag of morgen trouwens VRO1 boeken voor 4 september in Lelystad. Gaan er dan nog meer mensen?

[ Voor 12% gewijzigd door Postman81 op 25-07-2011 13:54 ]

• Ora et Labora
Phyxion schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:00:
Ik weet niet waar jullie goed zien staan in zijn vraag, maar ik zou gewoon een pakket nemen. Mocht je er minder nodig hebben dan wordt het verschil ongetwijfeld teruggestort (wel even navragen :)), en dan heb je net weer wat korting en hoef je niet elke keer te betalen voor de lessen.
De instructeur melde dat het goed ging, eerste keer halve draai, 8je draaien en gewoon op de weg rijden.
Ik heb even gebeld en inderdaad als je minder lessen nodig hebt storten ze het terug maar volgens rijschool had je die 22 uur wel nodig voor beide examens bij elkaar.

Met een dag voertuigbeheersing heb je waarschijnlijk iets eerder het rijbewijs, maar wel vermoeiend, een pakket doe je er iets langer over maar wel relaxed.

Nu nog op zoek naar outfit, want die zweterige rijschool spullen leek me ook niet. :P

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

EJVL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:11:
Heb je al een autorijbewijs? Zo ja, dan vind ik 22 uur les wel aan de hoge kant. Zeker als ze aangeven dat je al redelijk rijdt. Als je geen autorijbewijs hebt zul je voor je AVD wel wat meer lessen nodig hebben en lijkt 22 uur me niet zo gek.

• Ora et Labora
Tjaps schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:29:
[...]

Heb je al een autorijbewijs? Zo ja, dan vind ik 22 uur les wel aan de hoge kant. Zeker als ze aangeven dat je al redelijk rijdt. Als je geen autorijbewijs hebt zul je voor je AVD wel wat meer lessen nodig hebben en lijkt 22 uur me niet zo gek.
Yup, ookal auto rijbewijs, ik vond het inderdaad ook aardig hoog.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tjaps schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:29:
[...]

T schijnt wel aardig normaal te zijn om rond de 20 lessen nodig te hebben. Vond het ook al een beetje bizar toen ik die aantallen hoorde.

No signature required.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

M3rcury schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:21:
[...]

T schijnt wel aardig normaal te zijn om rond de 20 lessen nodig te hebben. Vond het ook al een beetje bizar toen ik die aantallen hoorde.
Ik heb zelf 26 lessen gehad, het had zeker minder gekund maar ik heb wel alles in één keer gehaald. Ik heb ook autorijbewijs en AVD was dan ook niet echt een probleem, AVB was ik toch wel aardig wat meer tijd aan kwijt (ook geen scooter oid gehad). Ach, ze kunnen het over het algemeen wel aardig inschatten, maar zolang je je geld terug krijgt bij teveel lessen zie ik niet zo'n probleem :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:13:
[...]
Met dasty heb ik eigen ervaring. Toen ik nog niet in het detail wereld zat, heb ik daar het frame van mijn rs 125 mee verneukt. En op werk zie ik regelmatig mensen lans komen met uitgedroogd plastic (die zwarte delen die dan wit worden) Ik vind het zonde, en een goede autoshampoo maakt net zo goed, en en als je een goede pakt, zelfs beter schoon dan Dasty.
Kan best. Ik heb een plèstik motor, maar heb geen uitgedroogd spul. Maar ik gebruik het ook alleen maar voor de eerste behandeling, dus het voorreinigen. Dus: nat maken, Dasty aanbregen en even een paar minuten laten werken en dan weer afspoelen en daarna met de shampoo aan de gang. Datzelfde deed ik eerst met zo'n fles dure troep uit de detailershop. Effect is hetzelfde.

Ik blijf erbij dat die reactie met het metaal imho aan de coating ligt in combinatie met die Dasty. Als je kijkt op de blikjes metaalpoets zie je ook altijd waarschuwingen staan. Zoals ik al zei zijn er hele volksstammen die Dasty gebruiken, maar je moet het natuurlijk niet in de plaats van shampoo gaan gebruiken. Da's net als huis 'schoon' gaan maken met Glassex ofzo.

Maar goed, de ene heeft ervaring zus en de ander zo. Ik geloof alleen niet dat Dasty op elk metaal zo'n ranzig effect heeft, anders hoorde je dat vanzelf wel. Dus: ik zeg niet dat je het verzint, maar dat de ervaring misschien wel een incident is.

Verwijderd

Binnenkort ligt bij mij in de bus:

Afbeeldingslocatie: http://www.motovationusa.com/mvstore/ProdImages/AKR18112079_lg.jpg
Officiele Akrapovic demper voor de F800 GS

en de SW Motech valbeugels, en een Haynes werkplaatshandboek *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 15:51 ]

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Kak, spijker in achterband. Hij loopt nog niet noemenswaardig leeg. Iets aan doen, of laten zitten?

Verwijderd

DPC-Postman schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:58:
Kak, spijker in achterband. Hij loopt nog niet noemenswaardig leeg. Iets aan doen, of laten zitten?
Altijd iets aan doen! Even naar de bandenspecialist om te kijken of hij hem kan proppen, en anders een nieuwe band erop helaas.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

laten fixen. 't is niet leuk als hij tijdens een rit leegloopt...

pluutje erin knallen als het mogelijk is

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb je toevallig een Garmin GPS? Kan je die POI's dan toevallig ook in een bepaalde categorie zetten ofzo? Dat je makkelijk kan navigeren naar het dichtsbijzijnde hotel zegmaar.
Ik ga het zelf vanavond ook wel even proberen maar ik het over het algemeen al snel ruzie met mapsource :P

Yamaha MT-09

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Je kunt ten zuiden van Aken al de Eifel in, daar is het al lekker rijden.
Als je wat minder snelweg wil en wat meer binnendoor ipv een rondje in het midden / zuidelijke deel van de Eifel dan zou je de route wat moeten aanpassen.
De afslag 'Monchau' staat duidelijk aangeven als je om Aken heen over de snelweg rijdt.

En als je in het noorden van het Zwarte Woud komt, dan is dit een aanrader: http://www.mobikehotel.co...els-1.php?htl=271&lang=nl
Ben er zelf geweest, eenvoudig, netjes, motor kan in een afgesloten garage staan, en de eigenaar kent de leukste routes naar het zuiden.

[ Voor 8% gewijzigd door rvrbtcpt op 26-07-2011 16:23 ]

• DECOY88
(overleden)
toevallig Michelin pilot road 3? _O-

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 26-07-2011 17:06 ]

• Widow
Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/pinkertje.jpg

Dat krijg je nou van de hele dag met 250 rondrijden op de autobahn, knipperlicht was bijna afgebroken :+ hing echt nog op een stukje van 5cm, de rest was allemaal afgebroken. Weer ff aan elkaar geplakt, maf dat zoiets uit elkaar valt na 12 jaar 8)7

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:
[...]
Ik ga het zelf vanavond ook wel even proberen maar ik het over het algemeen al snel ruzie met mapsource :P
Heel simpel: als je de lijst met Waypoint voor je hebt, kun je ze door op de kolomtitel van 'Symbol' te klikken sorteren op het soort waypoint. Selecteer ze nu allemaal (de eerste en dan de laatste met shift-klik) en dan rechtsklikken en de eigenschappen tevoorschijn toveren. Dan kun je ze en masse op cat-3 zetten bv.

graag gedaan ;)

• Bergie
  • Laatst online: 20:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Ja maar als ik ze dan op mijn Zumo 550 importeer komen ze allemaal bij de favorieten terecht. Ik zou ze graag als POI willen hebben zodat je makkelijk vanaf je huidige locatie naar degene kan navigeren die het dichstbij is

edit:
Ah, blijkbaar kan dit met de POI Loader van Garmin zelf. Ik ga ff proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bergie op 26-07-2011 20:16 ]

Yamaha MT-09

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Kan best. Ik heb een plèstik motor, maar heb geen uitgedroogd spul. Maar ik gebruik het ook alleen maar voor de eerste behandeling, dus het voorreinigen. Dus: nat maken, Dasty aanbregen en even een paar minuten laten werken en dan weer afspoelen en daarna met de shampoo aan de gang. Datzelfde deed ik eerst met zo'n fles dure troep uit de detailershop. Effect is hetzelfde.

Ik blijf erbij dat die reactie met het metaal imho aan de coating ligt in combinatie met die Dasty. Als je kijkt op de blikjes metaalpoets zie je ook altijd waarschuwingen staan. Zoals ik al zei zijn er hele volksstammen die Dasty gebruiken, maar je moet het natuurlijk niet in de plaats van shampoo gaan gebruiken. Da's net als huis 'schoon' gaan maken met Glassex ofzo.

Maar goed, de ene heeft ervaring zus en de ander zo. Ik geloof alleen niet dat Dasty op elk metaal zo'n ranzig effect heeft, anders hoorde je dat vanzelf wel. Dus: ik zeg niet dat je het verzint, maar dat de ervaring misschien wel een incident is.
Een incidentele ervaring kan ik het niet noemen. Zoals ik al zei, ik zit in het poetswereldje, en zie regelmatig dingen voorbij komen die verneukt zijn met bijvoorbeeld dasty.

Maargoed, niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb ;)

No signature required.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

DECOY88 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:06:
[...]

toevallig Michelin pilot road 3? _O-
Nee, hoezo? Zijn die van magnetisch rubber gemaakt wat spijkers aantrekt? Volgens mij is het een Metzeler Tourance. Mocht het niet te repareren zijn komt er een Continental Trail Attack op. Die zit er nu ook voor omheen en ben ik erg tevreden over.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hmm, na gisteravond een rondje gereden te hebben (nog steeds geen weer voor pics) heb ik eens gekeken hoe smerig de fiets wordt. Héél smerig dus. Ik ben gedwongen een stukje binnendoor te rijden naar de stalling. Deze weg wordt ook veel gebruikt door de boeren. Op zich niet erg, maar dat betekent wel een hoop troep op die weg.

De achterveer is hardstikke bruin van de troep die erop plakt, net als de radiator. Om de vering wat te beschermen lijkt het me verstandig een hugger te plaatsen. Zijn er nog mensen het hier mee eens/oneens?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de voorrem. Dat deze licht aanloopt, ok. Maar als je de motor normaal duwt, mag je de rem dan voelen of niet? Moet de rem anders wat bijgesteld worden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:28
M3rcury schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:27:
[...]

Een incidentele ervaring kan ik het niet noemen. Zoals ik al zei, ik zit in het poetswereldje, en zie regelmatig dingen voorbij komen die verneukt zijn met bijvoorbeeld dasty.

Maargoed, niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb ;)
Wellicht laten mensen dat dan idd te lang zitten oid. Is het dan nog wel te herstellen trouwens?

On a side note; heb sinds gisteravond mijn TDM 850(3vd) thuisstaan. Kon hem eerst niet kwijt in het schuurtje, maar hij staat er nu. Nu wil ik hem graag een goeie poetsbeurt geven, alleen kan ik niet zo goed vinden of ik voor motorlak nu beter ander spul kan kopen dan voor de auto.
Kun jij wellicht een mooie 'starterset' samenstellen M3rcury?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bergie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:
[...]

Heb je toevallig een Garmin GPS? Kan je die POI's dan toevallig ook in een bepaalde categorie zetten ofzo? Dat je makkelijk kan navigeren naar het dichtsbijzijnde hotel zegmaar.
Yes, Zumo 550. Heb allemaal in de categorie /overnachting/hotel-motel geplaatst. Zal nog even kijken of het echt goed werkt, door een stad op te zoeken met zo een hotel erin, en dan kijken of ie het oppikt.

@Frijns_net, bedankt voor de tips, zal ze vanavond in men routes verwerken

• defusion
  • Niet online
Heb ik ook gehad. Duurt paar dagen voor je echt merkt dat ie leeg loopt.
Heb er 1,5 week dagelijks op gereden, en totaal 3x opgepompt. Totdat ik tijd had om het te laten fixen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wil op zich ook wel wat tips voor juiste schoonmaakmiddelen. :)

Gisteravond had ik trouwens een swiftje of zoiets (ik kon het niet helemaal goed zien; op de plek van de voorbumper zat alleen nog wat duct-tape) achter me zitten. Eerst stond ie op een weg van rechts te wachten. Het is een twijfelgevalletje of dat een uitrit of een weg is. Maar laten we er vanuit gaan dat hij voorrang had. Hij wachtte al toen ik nog héél ver weg was. Ik vertraag een beetje, maar hij blijft staan. Tja, dan rij ik door. Vervolgens rij ik de bebouwde kom in; 30 km zone. Ik tuf daar dus met ongeveer 35-40 doorheen.

Komt die knakker "bumper" kleven. Tussen aanhalingstekens, want een motor heeft nogal weinig bumper, en hij had er aan de voorkant ook al geen meer. (rara, hoe zou dat komen :? ) Ok, even wat gas erop. Ik raak hem even kwijt (duh), maar ik hield me wel aardig aan de max snelheid. In no-time komt ie dus weer op de buddy erbij zitten. En dat houdt ie vervolgens nog vol tijdens een inhaalactie op een plek waar een motor dat wel kan, maar een auto eigenlijk niet, en nog een stuk door bebouwde kom, en als ik vervolgens afsla kruipt ie nog dichterbij. Hij zet ook zijn knipperlicht aan, maar gaat vervolgens wel rechtdoor. Wat bezielt dat soort idioten? Hoe komt er toch agressie in het verkeer?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sja, in welke stad kom je dat niet tegen. Laatst ook een fransoos die me rechts inhaalde waarbij al vlot doorreed op een 50kmh weg. Vervolgens rijdt ik bij het volgende stoplicht tussen de auto's door (tweebaans) en kijk hem aan met een blik van waarom dat nodig was? Verder rij ik tussen de auto's door. Later kwam hij nog heel rap op me afgereden en laat remmen..

Echt.. WTH.. :X

• defusion
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:16:

Komt die knakker "bumper" kleven. Tussen aanhalingstekens, want een motor heeft nogal weinig bumper, en hij had er aan de voorkant ook al geen meer. (rara, hoe zou dat komen :? ) Ok, even wat gas erop. Ik raak hem even kwijt (duh), maar ik hield me wel aardig aan de max snelheid. In no-time komt ie dus weer op de buddy erbij zitten. En dat houdt ie vervolgens nog vol tijdens een inhaalactie op een plek waar een motor dat wel kan, maar een auto eigenlijk niet, en nog een stuk door bebouwde kom, en als ik vervolgens afsla kruipt ie nog dichterbij. Hij zet ook zijn knipperlicht aan, maar gaat vervolgens wel rechtdoor. Wat bezielt dat soort idioten? Hoe komt er toch agressie in het verkeer?
Wat ik meestal doe is dan lichtjes op de voetrem drukken. Dat het remlicht wel aan gaat, maar niet echt remt.
Over het algemeen proberen ze dan wat meer afstand te houden. Maar malloten die zich nergens iets van aan trekken blijf je toch houden. Niet alleen in het verkeer overigens.

• theHoff
  • Niet online
En hou er ook rekening mee dat genoeg mensen daarvoor een motorrijder tegen zijn gekomen die ze heeft geirriteerd. Als ze dan vervolgens weer zo'n motorrijder tegenkomen (in hun ogen zijn ze allemaal hetzelfde) dan kunnen ze zich mooi nog even afreageren.

Vrijdag examen *O*

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had al geprobeerd of het remlicht wat effect had, maar dat werkte de eerste keer maar voor 3 seconden. Ik ben uiteindelijk dan maar demonstratief rechtop gaan zitten en heb het tempo laten zakken ten teken dat ik het spelletje niet meer meespeelde. Maar zelfs dát hielp niet.

Misschien is hij nu wel enorm trots op zichzelf dat ie een motor kon bijhouden met zijn auto. Ach ja, heeft hij ook een fijne dag. :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Eddos schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:37:
[...]

Wellicht laten mensen dat dan idd te lang zitten oid. Is het dan nog wel te herstellen trouwens?

On a side note; heb sinds gisteravond mijn TDM 850(3vd) thuisstaan. Kon hem eerst niet kwijt in het schuurtje, maar hij staat er nu. Nu wil ik hem graag een goeie poetsbeurt geven, alleen kan ik niet zo goed vinden of ik voor motorlak nu beter ander spul kan kopen dan voor de auto.
Kun jij wellicht een mooie 'starterset' samenstellen M3rcury?
Dat is ook vaak een kwestie van te lang laten zitten, maar veel mensen zijn gewoon niet secuur genoeg met het afspuiten van dat spul. Het plastic kan je beter wel echt bij wegblijven, maar dat geld ook al voor afwasmiddel. Dat droogt gewoon supersnel uit.

En zoals mrphilip al zei, het hoeft niet op alles te gebeuren, als er bijvoorbeeld gewoon een blanke lak overheen zit gebeurt er vrij weinig, al weet ik niet of het op lange termijn ook je (blanke) lak aantast.

Uitgedroogde plastic delen kun je met een trim restorer weer voeden. Dit is er na een paar dagen weer af, maar als je dit even blijft volhouden, zuigt het plastic zich weer vol.

Motorlak is wel anders dan autolak. Lak is op waterbasis, wat er voor zocht dat de lak heel erg zacht is, en je er dus makkelijker krassen intrekt dan bij een autolak. Wel kan je het gewoon behandelen met de spullen voor auto's, alleen is het met polijsten gewoon even oppassen.

Ik kan wel een mooie startersset maken, maar dan moet je maar even een PM'tje sturen, is niet echt iets voor in dit topic :) Geldt uiteraard ook voor DrivinUCrazy.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:31:
Hmm, na gisteravond een rondje gereden te hebben (nog steeds geen weer voor pics) heb ik eens gekeken hoe smerig de fiets wordt. Héél smerig dus. Ik ben gedwongen een stukje binnendoor te rijden naar de stalling. Deze weg wordt ook veel gebruikt door de boeren. Op zich niet erg, maar dat betekent wel een hoop troep op die weg.

De achterveer is hardstikke bruin van de troep die erop plakt, net als de radiator. Om de vering wat te beschermen lijkt het me verstandig een hugger te plaatsen. Zijn er nog mensen het hier mee eens/oneens?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de voorrem. Dat deze licht aanloopt, ok. Maar als je de motor normaal duwt, mag je de rem dan voelen of niet? Moet de rem anders wat bijgesteld worden?
Een hugger werkt wel, en ziet er in mijn ogen ook goed uit. Verwacht alleen niet dat het alles tegenhoud, het blijft maar een relatief klein dingetje :P

Een voorrem loopt altijd iets ligt aan. Als je hem op een bok zet (of iemand hem even over zijn jiffy heen tilt) moet je het wiel gewoon makkelijk kunnen ronddraaien, en moet je geen grote weerstand voelen. Rem bijstellen is moeilijk, want waarschijnlijk zitten je zuigers dan gewoon (iets) vast in je klauwen.
DPC-Postman schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:05:
[...]

Nee, hoezo? Zijn die van magnetisch rubber gemaakt wat spijkers aantrekt? Volgens mij is het een Metzeler Tourance. Mocht het niet te repareren zijn komt er een Continental Trail Attack op. Die zit er nu ook voor omheen en ben ik erg tevreden over.
Je hoort veel verhalen over de Pilot Road 2 en 3 dat ze makkelijk lek gereden worden. Nu lijkt mij dat sterk dat het aan het type band is, maar ook bij de dealer waar ik werk is het grootste deel lekgereden banden inderdaad van dat type. Enige verklaring die ik daar voor zou kunnen bedenken is dat het carcas van michelin erg zacht is, en ze daardoor makkelijker lek gaan, maar het lijkt mij eerder een kwestie van pech..

[ Voor 54% gewijzigd door M3rcury op 27-07-2011 10:48 ]

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:16:

Gisteravond had ik trouwens een swiftje of zoiets (ik kon het niet helemaal goed zien; op de plek van de voorbumper zat alleen nog wat duct-tape) achter me zitten. Eerst stond ie op een weg van rechts te wachten. Het is een twijfelgevalletje of dat een uitrit of een weg is. Maar laten we er vanuit gaan dat hij voorrang had. Hij wachtte al toen ik nog héél ver weg was. Ik vertraag een beetje, maar hij blijft staan. Tja, dan rij ik door. Vervolgens rij ik de bebouwde kom in; 30 km zone. Ik tuf daar dus met ongeveer 35-40 doorheen.

ik ben meestal al weg voor ze kunnen plakken. dat soort gasten maak ik dat ik wegkom door even te tripleren of zuks dan kunnen ze niks meer wand ze kunnen niet langs die linkshanger *O*

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15
_Apache_ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:40:
[...]

Yes, Zumo 550. Heb allemaal in de categorie /overnachting/hotel-motel geplaatst. Zal nog even kijken of het echt goed werkt, door een stad op te zoeken met zo een hotel erin, en dan kijken of ie het oppikt.

@Frijns_net, bedankt voor de tips, zal ze vanavond in men routes verwerken
Als je snel wil doorrijden en de Eifel niet bezoeken wil, dan kun je ook gewoon de snelweg blijven volgen na Aken (of je rijdt over de A2 langs Maastricht) je komt dan op de E40 uit, daarna de E42 en E422 en dan richting Pirmasens, Haguenau en dan Baden-Baden (je kunt dan door naar dat hotel in Forbach)

Als je bij Pirmasens de snelweg afgaat binnendoor dan kom je nog even door Frankrijk, prachtig rijden daar na alle snelweg.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
plakkers ? dodemansknopje om :)

@merc: is t niet zo dat "regenwoordige" motoren geverfd zijn met verf op waterbasis?

Als ik mijn kappen weg moet doen moeten ze zowat in asbestzakken :+ (iets met lood etc). Weet niet of dat veel verschil maakt kwa hedendaagse poetsmiddeltjes?
Voor er evt eea verkeerd wordt opgevat, zeker door mensen die mij kennen, het is een serieuze vraag....

Mag er "binnenkort" ook aan gaan geloven als de nieuwe velgjes eronder hangen.. dan vallen de ducttape en alle krassen en scheuren etc zo op :P

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:04:

@merc: is t niet zo dat "regenwoordige" motoren geverfd zijn met verf op waterbasis?
helaas heeft me africa twin een benzine pomp :'( dus werkt het niet meer. met me gsje weleens motorkappen open zien gaan _/-\o_ mensen die stopte om te kijken of er niets los geknald was onder de kap _/-\o_ dat waren nog eens tijden :'( knallen in zon krap uitgehouwen tunneltje op de gross glockner _/-\o_ jongetje aan het eind van de tunnel lijkbleek _O-

• FitTiv
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:31:
Is niet erg.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:04:

Als ik mijn kappen weg moet doen moeten ze zowat in asbestzakken :+ (iets met lood etc). Weet niet of dat veel verschil maakt kwa hedendaagse poetsmiddeltjes?
Voor er evt eea verkeerd wordt opgevat, zeker door mensen die mij kennen, het is een serieuze vraag....

Mag er "binnenkort" ook aan gaan geloven als de nieuwe velgjes eronder hangen.. dan vallen de ducttape en alle krassen en scheuren etc zo op :P
Ja dat klopt. Maar de tegenwoordige motoren zijn ook al niet zo tegenwoordig meer. Uit mijn hoofd is het zo dat het vanaf 98 is, maar dat weet ik niet 100% zeker. Verder maakt dat voor poetsmiddelen niet zo veel uit, alleen met polijsten is het iets anders (maar wel weer dezelfde spullen)

Edit: regenwoordig was dus als regenwoordig bedoelt ;) , maakt echter niet zo veel verschil voor mijn antwoord :P

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 27-07-2011 11:59 ]

No signature required.

• theHoff
  • Niet online
DECOY88 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:09:
[...]

helaas heeft me africa twin een benzine pomp :'( dus werkt het niet meer. met me gsje weleens motorkappen open zien gaan _/-\o_ mensen die stopte om te kijken of er niets los geknald was onder de kap _/-\o_ dat waren nog eens tijden :'( knallen in zon krap uitgehouwen tunneltje op de gross glockner _/-\o_ jongetje aan het eind van de tunnel lijkbleek _O-
Africa Twin, dat is een goede kanshebber voor me om als eerste motor aan te schaffen. Gaaf apparaat en wel handig qua formaat met m'n 1.94. Nog wat tips waar ik op moet letten bij aanschaf? (behalve dan of de benzinepomp vervangen is, notoir probleempje geloof ik).

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:05:
[...]

Africa Twin, dat is een goede kanshebber voor me om als eerste motor aan te schaffen. Gaaf apparaat en wel handig qua formaat met m'n 1.94. Nog wat tips waar ik op moet letten bij aanschaf? (behalve dan of de benzinepomp vervangen is, notoir probleempje geloof ik).
brandstofpomp is inderdaad beroerd origineel. mijne is nu de klok rond zonder al teveel problemen. _/-\o_ als je hem voor 4 sept. heb kan je mee met de AT rit :Y

de tripmaster sneuvelt regelmatig(ook bij mij) dus ik heb geen dagteller. (vervangen kost maar €750). verder is bij de eerste beurt mijn balhoofdlager vervangen. kleppen nagekeken maar stonden nog perfect(@86000km) vers rubber (Michelin anakee) en verder nog geen problemen mee gehad. behalve dat me ketting geen 2000km naar huis meer uitzong _O-

maar als je de brandstofpomp navraag en de tripmaster tijdens de proefrit test. en even het standaard lijstje afgaat moet het goed komen.

voor meer info.(staan ook nog een aantal in de verkoop)
Het honda Africa Twin topic deel *O*

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020535.jpg

geen idee waar je vandaan komt? ander kan ik wel mee te kijken als je zover bent.

[ Voor 23% gewijzigd door DECOY88 op 27-07-2011 12:38 ]

• DECOY88
(overleden)
DPC-Postman schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:05:
[...]

zoiets ja. afgelopen tijd binnen het kop van n-h een stuk of 6 geweest die allemaal een spijker in hun mpr3 hadden zitten _O-

• theHoff
  • Niet online
DECOY88 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:32:
[...]

brandstofpomp is inderdaad beroerd origineel. mijne is nu de klok rond zonder al teveel problemen. _/-\o_ als je hem voor 4 sept. heb kan je mee met de AT rit :Y

de tripmaster sneuvelt regelmatig(ook bij mij) dus ik heb geen dagteller. (vervangen kost maar €750). verder is bij de eerste beurt mijn balhoofdlager vervangen. kleppen nagekeken maar stonden nog perfect(@86000km) vers rubber (Michelin anakee) en verder nog geen problemen mee gehad. behalve dat me ketting geen 2000km naar huis meer uitzong _O-

maar als je de brandstofpomp navraag en de tripmaster tijdens de proefrit test. en even het standaard lijstje afgaat moet het goed komen.

voor meer info.(staan ook nog een aantal in de verkoop)
Het honda Africa Twin topic deel *O*

[afbeelding]

geen idee waar je vandaan komt? ander kan ik wel mee te kijken als je zover bent.
Bedankt voor de tips en het aanbod. Ik woon zelf tussen Amsterdam en Alkmaar, maar ik verwacht dat ik de motor overal wel op wil halen wat dat betreft. Zie dat de meeste in het zuiden te koop staan. 4 september ga ik alleen niet halen (belofte aan vrouw en verbouwing etc etc). Het wordt op z'n vroegst herfst/winter en m'n budget beperkt zich tot zo'n 2500 euro. Het zal dus een wat ouder type worden met wat meer kilometers op de teller. Een ervaren oog is op zo'n moment dus erg handig. Ik sla je berichtje op en stuur je een dmtje als het concreet begint te worden met een motor. Super, thanks!

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Bedankt voor de tips en het aanbod. Ik woon zelf tussen Amsterdam en Alkmaar, maar ik verwacht dat ik de motor overal wel op wil halen wat dat betreft. Zie dat de meeste in het zuiden te koop staan. 4 september ga ik alleen niet halen (belofte aan vrouw en verbouwing etc etc). Het wordt op z'n vroegst herfst/winter en m'n budget beperkt zich tot zo'n 2500 euro. Het zal dus een wat ouder type worden met wat meer kilometers op de teller. Een ervaren oog is op zo'n moment dus erg handig. Ik sla je berichtje op en stuur je een dmtje als het concreet begint te worden met een motor. Super, thanks!
woon tussen Alkmaar en Hoorn. dus dat is goed te doen :Y hoor het wel als je actief op zoek ga.

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Intakeles gehad! Gaaf. :D
Langzame slalom (na een paar keer) gelukt, redelijk beginnetje dus. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

• Workaholic
  • Niet online
Morgen AVB.. ben nu al zenuwachtig :(

Mijn V&A

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Workaholic schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:30:
Gewoon rustig blijven en je best doen, AVB is goed te doen :) Komt vast wel goed dan :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 27-07-2011 18:16 ]

• DECOY88
(overleden)
valt weinig aan te verkloten als je op examen mag. en gelukkig word het geen 30 graden zoals ik toen had :r

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:43
Crosspost uit het rijbewijs topic:

Vanochtend geslaagd voor mijn AVB examen *O*

De denkbeeldige acht vond de examinator niet voldoende, deze schuinde ik niet genoeg af waardoor ik hem te langzaam nam, de verrichting was qua uitvoering (kijken, sturen, slippende koppeling) wel goed, enkel dus te langzaam. Tweede keer was iets beter maar hij kon hem nog steeds niet voldoende rekenen vanwege de te lage snelheid. Klopte ook wel wat hij zei, de slalom was uitgezet op klinkers die iets bol liepen (parkeerterrein van het Gelredome), daardoor durfde ik de motor niet zo ver af te schuinen als ik normaal doe. Doordat ik hem dus redelijk rechtop hield ging ging het allemaal wat langzamer, te langzaam dus. Geen probleem, ik heb m'n hoofd leeggemaakt en lekker relaxed doorgegaan naar de volgende oefening.

De rest van de oefeningen gingen prima en zijn dus ook goed gerekend :) Met name de snelle slalom ging erg lekker, volgens mijn instructeur vloog ik er doorheen :)

Op naar m'n AVD!

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:04:
Crosspost uit het rijbewijs topic:

Vanochtend geslaagd voor mijn AVB examen *O*

De denkbeeldige acht vond de examinator niet voldoende, deze schuinde ik niet genoeg af waardoor ik hem te langzaam nam, de verrichting was qua uitvoering (kijken, sturen, slippende koppeling) wel goed, enkel dus te langzaam. Tweede keer was iets beter maar hij kon hem nog steeds niet voldoende rekenen vanwege de te lage snelheid. Klopte ook wel wat hij zei, de slalom was uitgezet op klinkers die iets bol liepen (parkeerterrein van het Gelredome), daardoor durfde ik de motor niet zo ver af te schuinen als ik normaal doe. Doordat ik hem dus redelijk rechtop hield ging ging het allemaal wat langzamer, te langzaam dus. Geen probleem, ik heb m'n hoofd leeggemaakt en lekker relaxed doorgegaan naar de volgende oefening.

De rest van de oefeningen gingen prima en zijn dus ook goed gerekend :) Met name de snelle slalom ging erg lekker, volgens mijn instructeur vloog ik er doorheen :)

Op naar m'n AVD!
en niet verkeerd om het straks met je eigen motor ook te oefenen. vrijdag middag misschien 10min lopen kloten op een parkeer terreintje. maar reed veel lekkerder vanmiddag _/-\o_

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Van harte, leuk leuk. :) En klinkers zijn verraderlijk ja dus ik snap jouw idee wel haha. :P
Heel veel succes! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist via Ebay wat speelgoed besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/yoshi_suzuki_sv_1000_rs3_titanium_2004.jpg
Yoshimura RS3 Titanium.

Ook maar een setje dB-killers mee besteld voor Duitsland en eventueel circuit. Met de huidige dollar koers was de prijs ook meer dan prima.

Dan wil ik binnenkort ook nog langs Hyperpro. De voorvering was al aangepast toen ik de motor kocht, maar de achtervering nog niet. En dan wil ik de motor eigenlijk ook nog eens goed laten afstellen op de dyno met de lambda sonde ontkoppeld.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:54:
[...]

valt weinig aan te verkloten als je op examen mag. en gelukkig word het geen 30 graden zoals ik toen had :r
Of 4 graden met veel regen en hagel er tussen :+

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:51:
[...]

vooral leuk als dat alleen met je examen is. gelukkig was het uiteindelijk droog. alle lessen had ik droog weer _O-

• Widow
Phyxion schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Of je AVD al 2x geannuleerd zien worden, omdat er bakken met sneeuw ligt overal. En dan mag je eindelijk een keer gaan rijden, gaan ze gare boeren-achteraf-weggetjes rijden waar dus nog sneeuw in de bochten lag 8)7 dan je motor 2x voelen wegglijden in een bocht, terwijl je 90 rijd en er langs die weg om de 5 meter bomen staan. Dat was niet al te best. Maar toch geslaagd.

edit: trouwens, 80eu voor een scottoiler..?

http://www.louis.de/index...artnr_gr=10003248&lang=en

Cheap :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 27-07-2011 21:27 ]

Verwijderd

Toch de Akrapovic afgezegd, kreeg een mooie deal van de dealer voor een originele BMW Akrapovic (met gelazerde logo), staat wat mooier. On the same note:

Binnen kort BMW Rallye 3 pak halen, zelfde kleurtjes als de motort :P

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
M3rcury schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:
[...]

Ja dat klopt. Maar de tegenwoordige motoren zijn ook al niet zo tegenwoordig meer. Uit mijn hoofd is het zo dat het vanaf 98 is, maar dat weet ik niet 100% zeker. Verder maakt dat voor poetsmiddelen niet zo veel uit, alleen met polijsten is het iets anders (maar wel weer dezelfde spullen)

Edit: regenwoordig was dus als regenwoordig bedoelt ;) , maakt echter niet zo veel verschil voor mijn antwoord :P
thx :)

binnenkort maar eens op zoek naar ori plaatwerk voor mn blauwe 90er ... dan is het weer een mooi beestje om te zien ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:08:
[...]

thx :)

binnenkort maar eens op zoek naar ori plaatwerk voor mn blauwe 90er ... dan is het weer een mooi beestje om te zien ;)
Lijkt me sterk bij jou ;) :P

No signature required.

• Gisae
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Of je AVD al 2x geannuleerd zien worden, omdat er bakken met sneeuw ligt overal. En dan mag je eindelijk een keer gaan rijden, gaan ze gare boeren-achteraf-weggetjes rijden waar dus nog sneeuw in de bochten lag 8)7 dan je motor 2x voelen wegglijden in een bocht, terwijl je 90 rijd en er langs die weg om de 5 meter bomen staan. Dat was niet al te best. Maar toch geslaagd.

edit: trouwens, 80eu voor een scottoiler..?

http://www.louis.de/index...artnr_gr=10003248&lang=en

Cheap :*)
Thanks, ik ga er denk ik maar eentje bestellen. Mijn huidige motor gaat er weliswaar binnenkort uit, maar van alle mogelijke opvolgers heeft er geen een cardan of riem. Dus altijd handig.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• theHoff
  • Niet online
UTwizard schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:04:
De denkbeeldige acht vond de examinator niet voldoende, deze schuinde ik niet genoeg af waardoor ik hem te langzaam nam, de verrichting was qua uitvoering (kijken, sturen, slippende koppeling) wel goed, enkel dus te langzaam.
Even onder voorbehoud dat je op een hele oude motor lest, slippende koppeling hoort niet bij denkbeeldige acht hoor. Langzame slalom en stapvoets rijden wel. Maakt voor de rest niet uit want je hebt je avb binnen, maar voor anderen die het lezen kan het wellicht voor verwarring zorgen.
In Alkmaar is een school die lest met oude BMW's, in dat geval lijkt het me wel nodig om met slippende koppeling 8jes te draaien omdat die wat meer toeren eisen, of je moet 'm gewoon schuiner leggen met meer gas en dus snelheid. Snap wel dat dat een onwenning/onprettig gevoel geeft. Had je daar op die locatie niet geoefend met lessen?

• UTwizard
theHoff schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:57:
[...]

Even onder voorbehoud dat je op een hele oude motor lest, slippende koppeling hoort niet bij denkbeeldige acht hoor. Langzame slalom en stapvoets rijden wel. Maakt voor de rest niet uit want je hebt je avb binnen, maar voor anderen die het lezen kan het wellicht voor verwarring zorgen.
In Alkmaar is een school die lest met oude BMW's, in dat geval lijkt het me wel nodig om met slippende koppeling 8jes te draaien omdat die wat meer toeren eisen, of je moet 'm gewoon schuiner leggen met meer gas en dus snelheid. Snap wel dat dat een onwenning/onprettig gevoel geeft. Had je daar op die locatie niet geoefend met lessen?
Ik les op een BMW F650CS uit 2008 of 2009, redelijk nieuw model dus. Mij is geleerd om bij de halve draai en de denkbeeldige acht altijd de koppeling slippend te houden om op die manier de motor (licht) trekkend te houden.

Nee, op die locatie heb ik niet geoefend, ik zit bij een rijschool in Doetinchem (half uurtje rijden vanaf Arnhem). Met de les is het zo dat dat we altijd eerst een kwartiertje rijden en vervolgens zoekt de instructeur een rustig plekje uit op het industrie terrein en doen we daar de bijzondere verrichtingen voor een minuut of 20. Vervolgens met een omweggetje weer een kwartiertje rijden naar de rijschool toe. Hij zette de pylonnetjes altijd uit op asfalt, omdat we het AVB examen ook op het asfalt krijgen. Dat klopte ook wel voor de meeste oefeningen, de denkbeeldige acht stond dus alleen wel op klinkers.

Ach ja, geen ramp, zoals je zegt, ik heb hem binnen :)

• theHoff
  • Niet online
UTwizard schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:37:
[...]

Ik les op een BMW F650CS uit 2008 of 2009, redelijk nieuw model dus. Mij is geleerd om bij de halve draai en de denkbeeldige acht altijd de koppeling slippend te houden om op die manier de motor (licht) trekkend te houden.

Nee, op die locatie heb ik niet geoefend, ik zit bij een rijschool in Doetinchem (half uurtje rijden vanaf Arnhem). Met de les is het zo dat dat we altijd eerst een kwartiertje rijden en vervolgens zoekt de instructeur een rustig plekje uit op het industrie terrein en doen we daar de bijzondere verrichtingen voor een minuut of 20. Vervolgens met een omweggetje weer een kwartiertje rijden naar de rijschool toe. Hij zette de pylonnetjes altijd uit op asfalt, omdat we het AVB examen ook op het asfalt krijgen. Dat klopte ook wel voor de meeste oefeningen, de denkbeeldige acht stond dus alleen wel op klinkers.

Ach ja, geen ramp, zoals je zegt, ik heb hem binnen :)
Ik zou t wel even zeggen tegen je instructeur. Als jij dat gevoel hebt dan zullen meer leerlingen dat hebben denk ik. Dan is het misschien toch handig als hij aanraadt om een dubbeluur te nemen zodat iedereen daar ook een keer kan hebben gereden voordat je avb gaat doen. Maar laat ik hier niet gaan twijfelen aan je instructeur, dat heeft helemaal geen nut. Oefening volgens het boekje is dat je de achterrem inhoudt om er voor te zorgen dat je motor trekkend blijft. Daar controleer je vervolgens ook je snelheid mee.
Ach nu lekker richten op je AVD. Ik mag morgen!

Verwijderd

Een F650 Scarver is ook een 1 cilinder, en vergt dus eerder wat gekoppel de lage toeren dan een 2cil/4cil omdat hij gaat bokken.. Maar zodra je dat achtje wat sneller kan zou je geen koppeling meer nodig moeten hebben.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:18:
Een F650 Scarver is ook een 1 cilinder, en vergt dus eerder wat gekoppel de lage toeren dan een 2cil/4cil omdat hij gaat bokken.. Maar zodra je dat achtje wat sneller kan zou je geen koppeling meer nodig moeten hebben.
op een grote parkeerplaats insturen en steeds verder. dan kan je hem aardig rap doen _/-\o_
voor me examen ook even gedaan. begonnen met 8jes van 10m doorsnee en dat terugbrengen naar 2,5 meter :Y omgooien de andere kant weer op. dan krijg je ook een beetje het gevoel wat kan en niet. had vorige week een tak te pakken terwijl ik een rondje van 3m doorsnee maakte. bandje 20 cm opzij en vervolgd weer zijn weg _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door DECOY88 op 28-07-2011 10:22 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:10

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ook maar eens de knoop doorgehakt en ga binnenkort beginnen met lessen! *O*
Wil er hier nog iemand van z'n theorieboeken af (liefst theorie- en oefenboek)? Kan ik mooi op vakantie m'n kennis weer eens bijspijkeren 8) .

Je imiteert me mateloos.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 13:19
Tank80 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:30:
Wil er hier nog iemand van z'n theorieboeken af (liefst theorie- en oefenboek)? Kan ik mooi op vakantie m'n kennis weer eens bijspijkeren 8) .
Send me a dm

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Richard
  • Laatst online: 11:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ervan uitgaande dat Tank80 & soepah er onderling uit gaan komen, hierbij dezelfde vraag voor theoriemateriaal.

Moet toch maareens een keer beginnen. Niet dat ik "echt" motor wil gaan rijden, maar altijd handig als ik een "brommer" tegenkom op motorfietskenteken. Denk hierbij dus aan 70CC daxjes, 50CC Kreidler Breitwands, dat soort dingen. Mijn vrouw vermoord me als ik iets "zwaars" zou gaan rijden.

Heb 15 jaar langdurige rijervaring op schakelbrommers. Remmen, Schakelen, Koppelen is allemaal routine, waar ik niet meer bij na hoef te denken. Hoop dat dat me bij een inttest voordeel opleverd. Ga dan wel meteen voor een "zware" A.

Iemand verder nog tips?

20*350ZO45°

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je vrouw alvast aan het idee laten wennen. Als je op een zware motor hebt gezeten wil je vast niet meer terug. :P

• UTwizard
Zoals DrivenUCrazy zegt, ik ken ook iemand die vroeger zweerde (zwoer?) bij brommers, jarenlang heeft ie op een Zundapp KS50 gereden want dat was het mooiste wat er was. Een paar weken nadat hij zijn motorrijbewijs had stond zijn KS50 in de verkoop :P

Jongen rijdt nu op een Triumph Daytona 675. Nooit meer brommers voor hem :P

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:55:
Ervan uitgaande dat Tank80 & soepah er onderling uit gaan komen, hierbij dezelfde vraag voor theoriemateriaal.

Moet toch maareens een keer beginnen. Niet dat ik "echt" motor wil gaan rijden, maar altijd handig als ik een "brommer" tegenkom op motorfietskenteken. Denk hierbij dus aan 70CC daxjes, 50CC Kreidler Breitwands, dat soort dingen. Mijn vrouw vermoord me als ik iets "zwaars" zou gaan rijden.

Heb 15 jaar langdurige rijervaring op schakelbrommers. Remmen, Schakelen, Koppelen is allemaal routine, waar ik niet meer bij na hoef te denken. Hoop dat dat me bij een inttest voordeel opleverd. Ga dan wel meteen voor een "zware" A.

Iemand verder nog tips?
die daxjes gaan tegenwoordig rustig richting de 200cc had ik ergens gelezen :+

• Richard
  • Laatst online: 11:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

UTwizard schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:18:
Zoals DrivenUCrazy zegt, ik ken ook iemand die vroeger zweerde (zwoer?) bij brommers, jarenlang heeft ie op een Zundapp KS50 gereden want dat was het mooiste wat er was. Een paar weken nadat hij zijn motorrijbewijs had stond zijn KS50 in de verkoop :P

Jongen rijdt nu op een Triumph Daytona 675. Nooit meer brommers voor hem :P
Och, ze zit hier toch niet op T.Net :+

Ik heb verder geen ruimte om een motor te stallen, en verder wil ik hoogstwaarschijnlijk "snelweg mijden", dus dan is 90KM/U al genoeg.

20*350ZO45°

Pagina: 1 ... 279 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.