Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 278 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.963 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:37:
Dat heb ik me sindsdien ook aangeleerd. :)
Ik nu ook (bij stoplichten dan). Bij de rijlessen mocht het niet, ik kreeg in het begin het commentaar (rem, of rem niet, maar remn niet half, de hele tijd dat remlicht aan en uit...). Meestal tik ik ff m'n achterrem aan, aangezien die stukken minder vertraagt als de achtterem, en ik dus ook niet echt ermee afrem :P

Over kijken bij kruisingen, in het begin was ik over ijverig, teveel kijken. Ik heb toen geleerd om van te voren duidelijk ("overdreven") te kijken, en gewoon dan gas te geven. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een fluoriserende sticker op m'n helm geplakt, want ze vonden dat het met een zwarte helm niet genoeg opviel.
Verder had m'n instructrice nog een mooie/leuke tip voor het kijken met het afslaan/richting aangeven, je doet dan altijd (b.v. linksaf slaan) rechterspiegel, linkerspiegel, schouder, maar omdat een beetje soepel te laten gaan moest ik altijd "1, glas, bier" zeggen. Zo hield je het constant, smooth en rustig. Het hielp wel :+

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat probleem met die zwarte helm had ik ook. "Hey, na een bocht of kruising moet je nog nacontroleren!" Dat had ik alleen al lang gedaan, maar door de zwarte helm was dat lastig te zien. Ten heb ik zelf maar een gele sticker achterop geplakt. (Nu ik eraan denk, dat lelijke ding moet ik er weer af halen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het gevaar van gas loslaten is wel dat die koekblikkers die niet opletten direct in je achterwiel zitten.

Ik heb zelf een keer het verwijt gekregen dat motorrijders zelf schuldig moeten zijn als ze van achteren aangereden worden door een auto omdat de automobilist geen rekening hoeft te houden met de snellere vertraging bij gas-los.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
Gisae schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:52:
Het gevaar van gas loslaten is wel dat die koekblikkers die niet opletten direct in je achterwiel zitten.
Daarom hou ik dus ook bij het gas loslaten heel licht de rem ingedrukt.
[
Ik heb zelf een keer het verwijt gekregen dat motorrijders zelf schuldig moeten zijn als ze van achteren aangereden worden door een auto omdat de automobilist geen rekening hoeft te houden met de snellere vertraging bij gas-los.
Wat een onzin vind ik dat zeg. Je wordt toch ook geacht specifieke eigenschappen van o.a. vrachtwagens e.d. te kennen als verkeersdeelnemer. Dat zij bevoorbeeld uitzwenken bij het nemen van een bocht, een grote dode hoek hebben en een langere remweg hebben.

Je moet juist als verkeerdsdeelnemer (automobilist of motorrijder) rekening houden met specifieke eigenschappen van andere verkeersdeelnemers.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheJason schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:07:
[...]

Daarom hou ik dus ook bij het gas loslaten heel licht de rem ingedrukt.

[...]

Wat een onzin vind ik dat zeg. Je wordt toch ook geacht specifieke eigenschappen van o.a. vrachtwagens e.d. te kennen als verkeersdeelnemer. Dat zij bevoorbeeld uitzwenken bij het nemen van een bocht, een grote dode hoek hebben en een langere remweg hebben.

Je moet juist als verkeerdsdeelnemer (automobilist of motorrijder) rekening houden met specifieke eigenschappen van andere verkeersdeelnemers.
Daar ben ik het inderdaad mee eens, iedere verkeersdeelnemer heeft goede en slechte eigenschappen en elke bestuurder moet daarmee rekening houden. Als jij als bestuurder overal rekening mee moet houden kan je beter thuis blijven :) Uiteraard is er niks mee om veiligere situaties voor jezelf te creëren :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gisae schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:52:
Wat een debiel argument. Als iemand voor je een noodstop maakt, dan moet je ook op tijd kunnen remmen. Dan zie je weliswaar een remlicht, maar de vertraging is nog vele malen groter. Gewoon een kwestie van afstand houden. Dat verwijt kreeg je zeker van iemand die zelf een keer een motorrijder van achteren heeft aangereden en het voor zichzelf goed probeert te praten?

Cunning linguist.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Theorie binnen! 3 fouten.. phieuw!

Mijn V&A

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Bergie

Lekker belangrijk...

feli :)

Yamaha MT-09

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

The Legend

*Plop*

AVB binnen! :P Motortje duwen ging goed, snelle slalom 1e keer te langzaam 2e keer goed, uitwijken ging goed, precisie stop 1e keer te vroeg geremd 2e keer goed, noodstop ging goed ("sow! dat is pas een noodstop!" :P), langzame slalom ging goed, halve draai linksom ging ook goed *O*

Nu alleen zaterdag 3 weken op vakantie, en daarna is de rijschool 2 weken dicht i.v.m. vakantie. Volgende les dus pas 30 augustus ;(

[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 19-07-2011 14:34 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
The Legend schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:33:
AVB binnen! :P Motortje duwen ging goed, snelle slalom 1e keer te langzaam 2e keer goed, uitwijken ging goed, precisie stop 1e keer te vroeg geremd 2e keer goed, noodstop ging goed ("sow! dat is pas een noodstop!" :P), langzame slalom ging goed, halve draai linksom ging ook goed *O*

Nu alleen zaterdag 3 weken op vakantie, en daarna is de rijschool 2 weken dicht i.v.m. vakantie. Volgende les dus pas 30 augustus ;(
Gefeliciteerd!! Nu ff tanden op elkaar en geduld bewaren voor eind aug ;)

• Workaholic
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:33:

Gefeliciteerd!! Ik mag volgende week op en ben nu al zenuwachtig :( a.s. zaterdag laatste les en dan de week daarop in zwolle avb.. spannend!

Ben overigens dan al door mijn pakket heen van 28 lessen :X Hopelijk heb ik niet te veel extra lessen nodig voor AVD anders is het een duur grapje (pakket was al 1200 euro inclusief 2x examens)

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 17:21 ]

Mijn V&A

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

The Legend

*Plop*

Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:16:
[...]

Gefeliciteerd!! Ik mag volgende week op en ben nu al zenuwachtig :( a.s. zaterdag laatste les en dan de week daarop in zwolle avb.. spannend!

Ben overigens dan al door mijn pakket heen van 28 lessen :X Hopelijk heb ik niet te veel extra lessen nodig voor AVD anders is het een duur grapje (pakket was al 1200 euro inclusief 2x examens)
Hoeveel minuten is een les bij jou dan? Ik heb nu ~12 klokuren les gehad waarvan 3 uur AVD-les (tussendoor, toen het zo warm was :P).

Ik ben toch malle pietje niet!

• Workaholic
  • Niet online
50 minuten en les altijd in een blok van 100 minuten. Ik heb nu 12 lessen gehad van 2x 50 minuten (24 lessen).

Ik heb echter nog nooit op een brommer, scooter of dergelijke gereden en heb de eerste 4 zaterdagen nodig gehad om te leren schakelen / sturen en met name de halve draai..

Gelukkig kan ik er niet echt om wakker liggen, liever veilig op de motor dan straks bang en onzeker (dit was ik in het begin heel erg, spierpijn na de lessen en korte draai 8jes wouden hierdoor gewoon niet lukken)

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 18:02 ]

Mijn V&A

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had vooral in het begin dat ik spierpijn kreeg doordat de motor voor mijn gevoel te laag was. Toen ik dus afgelopen zaterdag die proefritten maakte op hogere motoren was dat toch wel een verademing.

Ik heb weer een praktische vraag die me daarstraks in de auto te binnen schoot. Met dit weer zit je vizier continu vol met troep dat door ander verkeer in de lucht wordt gegooid. Zeker als het niet echt doorregent spoelt dat niet weg. In de auto sproei je dan eens flink de ruiten schoon. Maar, hoe doe je dat op de motor? Vizier afvegen? Openzetten? Van te voren behandelen met een of ander spul?

En nu ik het er toch over heb, gebruiken jullie ook een of ander goedje op je vizier om waterdruppels er beter af te laten lopen, en zo ja wat dan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:18:

En nu ik het er toch over heb, gebruiken jullie ook een of ander goedje op je vizier om waterdruppels er beter af te laten lopen, en zo ja wat dan?
Wat sneller rijden.. Dan vliegen ze er zo af :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja ok, maar in de stad of file wordt dat soms een beetje moeilijk. :P
Ik heb wel handschoenen met zo'n wissertje erop, maar die heb ik nog nooit kunnen testen.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zou die langzame slalom en het achtje niet eens meer kunnen denk ik :P Zeker niet op mijn zx7r; die heeft een draaicirkel van een olietanker :+

Yamaha MT-09

• Workaholic
  • Niet online
@ Bergje

Dat hoor ik inderdaad wel vaker dat motorrijders de AVB oefeningen niet meer gebruiken.. men gaat liever nog een blokje om dan dat ze een halve draai maken :)

Ben benieuwd hoe dat straks gaat met mijn eigen motor.. Ik zou het bijna niet durven omdat ik geen valbeugels heb..

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 18:42 ]

Mijn V&A

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon gaan oefenen op een parkeerplaats. Dat ga ik wel doen in ieder geval. Ik ga gewoon een praatje maken bij de rijschool waar ik gelest heb, en daarna even gebruik maken van de pionnen die er dan toch staan. O-)

• Workaholic
  • Niet online
Uiteraard is oefenen mogelijk, maar of je dit nou op een parkeerterrein doet of op de weg.. dit maakt voor de eventuele schade bij het vallen niet uit ;) Je hebt hooguit wat meer rust en de ruimte om te oefenen..

Op het gras misschien? Puur voor het gevoel van de motor..Al zal het daar niet zo simpel uit te voeren zijn

[ Voor 81% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 18:54 ]

Mijn V&A

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik vind die oefeningen altijd nog wel leuk om te doen. Stuur in de aanslag en dan alleen op gas en koppeling overeind blijven.

Makerij Hofman

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je niet genoeg vertrouwen hebt om het op een parkeerplaats te doen, hoe wil jij dan wel genoeg vertrouwen hebben op de weg?

Ik begin gewoon met stapvoets rijden. Eerst wennen aan het gas, rempedaal en de koppeling. En vervolgens eens een halve draai. Eerst de bocht ruim nemen, en daarna steeds ietsje korter nemen. Als je het niet haalt, dan ga je buiten de lijnen. Tja, jammer dan. Maar ik ga wel proberen te voorkomen dat ie afslaat, want dat zou idd wel erg zonde zijn.
Daarna nog een 8je, gewoon omdat het kan. 8)

De halve draai heb ik trouwens al gedaan tijdens de proefrit, bedenk ik me net. :P

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-07-2011 19:15 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Suzuki GSX 750 F
Zijkant achterVoorkantLinks

* frankivo per vandaag trotse bezitter is :)
Je ziet op de foto's een Suzuki GSX750F uit 1991.

Nog ff fototje fixen waar ik zelf ook bij op sta 8)

iRacing Profiel

• Workaholic
  • Niet online
Netjes Frank ! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag :)?
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:14:
Als je niet genoeg vertrouwen hebt om het op een parkeerplaats te doen, hoe wil jij dan wel genoeg vertrouwen hebben op de weg?

Ik begin gewoon met stapvoets rijden. Eerst wennen aan het gas, rempedaal en de koppeling. En vervolgens eens een halve draai. Eerst de bocht ruim nemen, en daarna steeds ietsje korter nemen. Als je het niet haalt, dan ga je buiten de lijnen. Tja, jammer dan. Maar ik ga wel proberen te voorkomen dat ie afslaat, want dat zou idd wel erg zonde zijn.
Daarna nog een 8je, gewoon omdat het kan. 8)

De halve draai heb ik trouwens al gedaan tijdens de proefrit, bedenk ik me net. :P
Je hebt gelijk, als je het langzaam gaat opbouwen en de bocht eerst ruim pakt en daarna steeds kleiner maakt en kan spelen met de koppeling

[ Voor 87% gewijzigd door Workaholic op 19-07-2011 19:45 ]

Mijn V&A

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:29:
Ik zou die langzame slalom en het achtje niet eens meer kunnen denk ik :P Zeker niet op mijn zx7r; die heeft een draaicirkel van een olietanker :+
Beetje platgooien, en het lukt makkelijk. Als het op een GoldWing kan, kan het ook met zo'n ding...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:16:
[...]

28 lessen voor AVB is best wel veel volgens mij. Ik heb in totaal (AVB + AVD) 26 lessen gehad wat ik al aardig veel vond. Ik reed in het begin ook dubbele uren waardoor het hard aantikte en ik ben halverwege dan ook overgegaan naar enkele uren want ik vond dat met dubbele lessen je snel veel tijd vergooid (ala je kan even langer die oefening blijven herhalen van de instructeur + als het een dag slecht gaat heb je meteen twee uren verprutst en uiteindelijk ben je bijna dubbel zoveel lessen kwijt dan nodig is). Ik had overigens lessen van 60 minuten en ook nog nooit op een scooter of vergelijkbaar gereden.

De halve draai vond ik ook lastig en heeft mij ook zeker wat tijd gekost, gelukkig als je het eenmaal doorhebt is het super makkelijk en de rest van de oefeningen zijn een stuk eenvoudiger :) Overigens vond ik het gevoel dat de motor omvalt terwijl dit echt amper gebeurd het grootste probleem met de halve draai. Wanneer je weet dat dit wel meevalt durf je een hoop meer en is het eigenlijk zeer goed te doen. Ik denk eigenlijk dan ook dat bijna iedereen die een motor heeft deze oefeningen nog prima zou kunnen doen want dat gevoel blijft ongetwijfeld :)
TheJason schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:24:
[...]

Wat sneller rijden.. Dan vliegen ze er zo af :)
En dan even naar de zijkanten kijken helpt een hoop. Vegen zou ik niet doen overigens, dan heb je allemaal strepen erop en zie je alsnog niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 19-07-2011 19:45 ]

• Workaholic
  • Niet online
Phyxion schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:42:
[...]

28 lessen voor AVB is best wel veel volgens mij. Ik heb in totaal (AVB + AVD) 26 lessen gehad wat ik al aardig veel vond. Ik reed in het begin ook dubbele uren waardoor het hard aantikte en ik ben halverwege dan ook overgegaan naar enkele uren want ik vond dat met dubbele lessen je snel veel tijd vergooid (ala je kan even langer die oefening blijven herhalen van de instructeur + als het een dag slecht gaat heb je meteen twee uren verprutst en uiteindelijk ben je bijna dubbel zoveel lessen kwijt dan nodig is). Ik had overigens lessen van 60 minuten en ook nog nooit op een scooter of vergelijkbaar gereden.
Klopt inderdaad, ik denk dat ik ook beter op een later moment één les had kunnen pakken nadat ik de onzekerheid "kwijt was". Helaas nu niet veel meer aan te doen en liever te veel geoefend dan te weinig :)

Mijn V&A

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Beetje platgooien, en het lukt makkelijk. Als het op een GoldWing kan, kan het ook met zo'n ding...
[video]
Weet ik ook wel :) En op zich zou ik het weer eens willen oefenen maar ja, je hebt het eigenlijk niet zo vaak nodig; tenzij je de motor misschien dagelijks gebruikt, en ik voel er ook niet veel voor om hem straks weer op te kunnen rapen omdat ik zonodig zo'n stom achtje moest proberen :+

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:33:
[...]
Weet ik ook wel :) En op zich zou ik het weer eens willen oefenen maar ja, je hebt het eigenlijk niet zo vaak nodig; tenzij je de motor misschien dagelijks gebruikt, en ik voel er ook niet veel voor om hem straks weer op te kunnen rapen omdat ik zonodig zo'n stom achtje moest proberen :+
Straatje keren doe ik nog al eens als ik weer eens ergens verkeerd gereden ben tijdens een tochtje oid. Zoals ik het geleerd heb met de slepende achterrem is het een eite. Als je tenminste goed kijkt, dan gaat het (bij mij iig) vanzelf. En ik ben echt geen Chris Pfeiffer... Ik kan me alleen wel voorstellen dat het op een sportmotor lastig is omdat je ver voorover zit en je weinig stuuruitslag hebt, maar in wezen maakt dat niet veel uit.

En het is niet voor niets dat het een verplichte oefening is; het maakt deel uit van de voertuigbeheersing. Vallen lijkt me erg moeilijk met zo'n oefening. Dan heb je imho je voertuig niet voldoende onder controle. Je controleert je snelheid immers met je achterrem. Als je te langzaam gaat, laat je je rem los en je bent weer in balans. Natuurlijk niet oefenen in een smal straatje, maar op een parkeerterrein met voldoende ruimte.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Straatje keren heb ik ook nog wel eens gedaan; maar dan idd niet van die smalle straatjes. Dan kom ik idd met de stuuruitslag in de knoop :P

Ach, ik denk dat ik dat wanneer ik het een paar keer oefen het wel weer kan; maar de noodzaak ontbreekt een beetje zegmaar :+

Yamaha MT-09

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:36:
Netjes Frank ! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag :)?
600 eurotjes.
Maar banden moet nog wel wat aan gedaan :P
Vooral de achterband zit niet bijzonder veel profiel meer op.

Donderdag maar even langs TT-Motoren om even een snelle check-up te doen.

Net alvast de eerste 140km gereden :p
Vanuit Zwolle naar Deventer over Wijhe en Olst.
Van daaruit stukje A1 gepakt naar Rijsen.
Over Nijverdal weer terug naar Zwolle. (Weg naar Ommen lag eruit :()

Vooralsnog geen hele gekke dingen gevoelt, al krijg ik 'm wat lastig in z'n vrij.
Stationair ook niet helemaal stabiel. Soms 1500 toeren, soms 2500 toeren. Waar zou dat ongeveer op mogen zitten stationair?

Heb altijd wel met concerten van die alpine-dingen in.
Heb ook zo'n setje voor op de motor gekocht. Maar damn, dat doet me zeer (linkeroor) in die helm!

iRacing Profiel

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:42:
[...]

[video]
Zo'n ding kan toch niet omvallen, ergens zitten vast nog ergens extra zijwieltjes verstopt :o

Op zich kan ik al redelijk kleine bochtjes draaien op mijn '89 FZR terwijl die al in vergelijking met mijn '95 FZR al een grote draaicirkel heeft, ongeveer die van een vliegdekschip.... Als ik dat vergelijk met mijn Radian of Diversion, dat was echt heel relaxed overal tussendoor manouvreren.

Ik denk dat de meeste motorrijders op hun eigen fiets nooit de oefeningen van hun rijlessen hebben geprobeerd. En soms zet je IRL toch dat voetje in de buurt van de grond terwijl je tijdens je rijlessen een klap voor je helm kreeg van je instructeur als je dat deed 8)7

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat denk ik ook wel. Maar ik rij iedere dag langs de rijschool dus ik loop nog wel eens de kans om daar mijn instructeur tegen te komen. Als ik dan een praatje maak wil ik het wel kunnen als hij me uitdaagt. En hem kennende doet hij dat zeker. :P

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat scheelt. Ik kom dat stelletje tuig van mijn rijschool niet dageliijks tegen gelukkig. En als ik ze tegenkom dan zien ze me nog net voorbij schieten op de FZR, zelf verder slakkend op die oude meuk... :+

• Gisae
  • Niet online
Stormtrooper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:35:
Ik denk dat de meeste motorrijders op hun eigen fiets nooit de oefeningen van hun rijlessen hebben geprobeerd. En soms zet je IRL toch dat voetje in de buurt van de grond terwijl je tijdens je rijlessen een klap voor je helm kreeg van je instructeur als je dat deed 8)7
Yup, iets met valbeugels en niet mijn motor versus kuipwerk en wel mijn motor.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stormtrooper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:54:
Dat scheelt. Ik kom dat stelletje tuig van mijn rijschool niet dageliijks tegen gelukkig. En als ik ze tegenkom dan zien ze me nog net voorbij schieten op de FZR, zelf verder slakkend op die oude meuk... :+
* Will_M moppelt iets met FZR en oude meuk O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Stormtrooper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:35:
[...]
Straatje keren is toch geen bal aan? Het is eerder de angst als je een pootje aan de grond zet. Als je 'm goed aanzet met je rem en kijkt naar waar je heen gaat ipv naar de stoeprand ben je er zó doorheen, wat voor motor je ook hebt. Als een Goldwing het kan, kan het zeker op zo'n ranke sportbak.

Niet dat het persé noodzakelijk is, maar het is net als fileparkeren. Gewoon doen en als je snapt hoe het werkt kun je het niet verleren. Juist omdat heel veel motorrijders het niet meer durven, is het cool als jij het wel kunt. Vooral als je wel een optochten toertochten rijdt. Komt vaak zat voor dat je dan wel eens moet keren. Driekwart zit dan te kloten met de voetjes aan de grond en jaloerse blikken zijn jouw deel als je gewoon ijskoud keert... :+

Verwijderd

Toch is het op een sport een stuk lastiger. Vorig jaar toen ik nog aan het lessen was kon ik de halve draai prima op iedere weg uitvoeren. Maar de gsxr waar ik nu op rij heeft de stuuruitslag gewoon niet om de wat smallere straten te doen. Op de wat bredere wegen kun je het net redden maar zit je vaak continu tegen de stuurblokkering aan wat ook niet fijn is aangezien je dan niet meer goed kan corrigeren.

de goldwing mag dan een groot lomp gevaarte zijn, maar de stuuruitslag lijkt in ieder geval wel normaal.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Stormtrooper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:54:
Als ik op de A4 langs de parkeerplaats rij en m'n instructeur staat daar les te geven, gegarandeerd dat die een handje opsteekt :P

En af en toe wat pionnetjes meegepakt ter oefening, altijd leuk om die oefeningen ook met je eigen motor te kunnen, en zeker gezien die 100 kilo zwaarder is dan zo'n lesfiets meteen een goede uitdaging. Gratis advies is nooit weg ;)

Helaas de komende tijd ff niet :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:27:
Toch is het op een sport een stuk lastiger. Vorig jaar toen ik nog aan het lessen was kon ik de halve draai prima op iedere weg uitvoeren. Maar de gsxr waar ik nu op rij heeft de stuuruitslag gewoon niet om de wat smallere straten te doen. Op de wat bredere wegen kun je het net redden maar zit je vaak continu tegen de stuurblokkering aan wat ook niet fijn is aangezien je dan niet meer goed kan corrigeren.

de goldwing mag dan een groot lomp gevaarte zijn, maar de stuuruitslag lijkt in ieder geval wel normaal.
Dan heb je niet goed opgelet in het filmpje. De stuuruitslag is niet zo heel groot; hij gooit de motor gewoon plat. De steuntjes schrapen over de grond. Je kunt de motor plat gooien en zelf loodrecht op de weg blijven. Als een motorcrosser zeg maar. Je hebt niet heel veel stuuruitslag nodig.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:50:
[...]

Klopt inderdaad, ik denk dat ik ook beter op een later moment één les had kunnen pakken nadat ik de onzekerheid "kwijt was". Helaas nu niet veel meer aan te doen en liever te veel geoefend dan te weinig :)
Ach, als je het rijbewijs eenmaal hebt dan ben je het snel vergeten :) Ik zou overigens wel bij AVD gewoon één les nemen want je kan echt een gigantisch stuk rijden in een uur op de motor (in tegenstelling tot de auto).

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:44:
[...]

Dan heb je niet goed opgelet in het filmpje. De stuuruitslag is niet zo heel groot; hij gooit de motor gewoon plat. De steuntjes schrapen over de grond. Je kunt de motor plat gooien en zelf loodrecht op de weg blijven. Als een motorcrosser zeg maar. Je hebt niet heel veel stuuruitslag nodig.
Op 1:40 is de stuuruitslag al groter dan op welke supersport dan ook. Maar je hebt wel gelijk, de voornaamste reden dat het op een ss moeilijk is om straatje te keren is het weinige controle door je smalle stuur, en je rare houding.

No signature required.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb het met mijn motor ook al een paar keer geoefend. Ben 's avonds naar het Gelredome gereden (daar nemen ze de examens af), alle plekken van de pionnen staan daar gemarkeerd, dus ik kan precies zien waar (en waar niet) ik moet rijden.
Alle oefeningen gaan in feite goed, vaak zelfs makkelijker (motor is een stuk lichter), alleen het ding een beetje lekker "trekkend" houden is kut met zo'n hoogtoerige 400cc 4-cilinder :P

Ohjah
Afbeeldingslocatie: http://hphotos-sjc1.fbcdn.net/279183_10150341588928968_510083967_9462121_6622573_o.jpg

Motoren gisteravond opgeladen :D

Vaak bu'j te bang!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:41:
[...]

* Stormtrooper moppelt iets met FZR en oude meuk O-)
Waar denk je dat die :+ voor was ? :P

Verwijderd

Na een jarenlange BMW opvoeding, 3 jaar op een BMW F650 GS (rotax blok), 2 jaar motorloos kei-hard sparen, mag ik me nu weer melden in dit topic met een zeer speciale F800 GS :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/05/bmw-f800-gs.jpg

Laatste F800 "30 Years" GS in NL, 16 augustus kan ik 'm afhalen :)

• FitTiv
  • Laatst online: 19:09
-tom-562 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:46:
Ik heb het met mijn motor ook al een paar keer geoefend. Ben 's avonds naar het Gelredome gereden (daar nemen ze de examens af), alle plekken van de pionnen staan daar gemarkeerd, dus ik kan precies zien waar (en waar niet) ik moet rijden.
Alle oefeningen gaan in feite goed, vaak zelfs makkelijker (motor is een stuk lichter), alleen het ding een beetje lekker "trekkend" houden is kut met zo'n hoogtoerige 400cc 4-cilinder :P

Ohjah
[afbeelding]

Motoren gisteravond opgeladen :D
Altijd als ik zo'n impulse zie moet ik lachen. Gewoon omdat die zo lelijk is dat het weer stijl is :*)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dikke pret in je motorpak:

Office Stig

Some say, he sorts his paperclips analphabetically and that he flat out refuses to put cover sheets on his TPS reports. All we know is, he's the Office Stig.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rofl _O- Whahaha

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:43:
Na een jarenlange BMW opvoeding, 3 jaar op een BMW F650 GS (rotax blok), 2 jaar motorloos kei-hard sparen, mag ik me nu weer melden in dit topic met een zeer speciale F800 GS :)

[afbeelding]

kostte dat?

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verkeerde vraag...je moet je afvragen hoeveel lol het oplevert... :+ Da's onbetaalbaar namelijk ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:
[...]

Verkeerde vraag...je moet je afvragen hoeveel lol het oplevert... :+ Da's onbetaalbaar namelijk ;)
_/-\o_ je bent nog scherp laat op de avond _/-\o_

Verwijderd

De "30 Years GS" kostte ~640 euro meer dan de normale editie. Daarvoor krijg je de motorbescherming, rode zadel/stickers en getinte ruite, en stalen houders met handprotectoren.
mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:
[...]

Exact Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 22:39 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Zo theorie in de pocket, nu volgende week nog eventjes examen doen, en dan met wat geluk een hele toffe motor kopen! Kan niet wachten :)

Gave motor die BMW, niet helemaal mijn ding, maar vindt em toch gaaf. Zal wel heerlijk touren?

Verwijderd

Mha, voor touren had ik de 1200 wel gehaald :P
De 800 is vooral unstoppable :P

Onroad, offroad, allroad, trapjes, stoeprandjes, alles *O*

• komkommer

komkommer

Koffie

Prima allroad inderdaad.

Makerij Hofman

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:53:
Mha, voor touren had ik de 1200 wel gehaald :P
De 800 is vooral unstoppable :P

Onroad, offroad, allroad, trapjes, stoeprandjes, alles *O*
En dat doe je dan ook? Offroad kan ik me nog wat bij voorstellen, maar trapjes en dergelijke :P

Na offroad kun je zeker een halve dag schoonmaken??

• komkommer

komkommer

Koffie

Trapjes zijn minder moeilijk dan je denkt.

Ff weer 't bekende filmpje spammen van mijzelf :P YouTube: ‪RondWbD.avi‬‏ - YouTube

Vanaf 2:30 wat trapjes.

[ Voor 69% gewijzigd door komkommer op 20-07-2011 23:07 ]

Makerij Hofman

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:59:
[...]

En dat doe je dan ook? Offroad kan ik me nog wat bij voorstellen, maar trapjes en dergelijke :P

Na offroad kun je zeker een halve dag schoonmaken??
Poetsen? Wat rij jij, een harley? :>

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:13:
[...]

Poetsen? Wat rij jij, een harley? :>
Ik moet wel ivm werk ;w

No signature required.

Verwijderd

Als tweakers met korting bij jou Poorboys ofzo kunnen halen dan hoor ik het wel :9

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:16:
[...]

Als tweeakters met korting bij jou Poorboys ofzo kunnen halen dan hoor ik het wel :9
Haha, stuur maar een PM, misschien dat ik wel wat kan regelen...

en even een plaatje om deze post nuttiger te maken:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-MMQ5VyecMF0/ThTeKvwFUzI/AAAAAAAAAFs/gTrYQfcnQnw/s640/IMAG0227.jpg

No signature required.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:43:

[afbeelding]

Gave fiets! Mocht ik het geld hebben de gedoodverfde opvolger voor mijn XTZ750 (hoewel een KTM ook een goede kans zou maken). Jaartje geleden op proef gereden, bizar hoe makkelijk en soepel alles gaat, toen ik weer op de XTZ stapte om naar huis te rijden dacht ik dat de koppeling vast zat....
Wel vond ik het blok net een beetje tam, vermogen genoeg, maar ik had hem iets feller verwacht.
Verbaasd me wel dat er niet meer fabrikanten zijn die dit soort dingen doen, de nieuwe Triumph Tiger 800 is ook weer behoorlijk plomp...

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Gave fiets! Mocht ik het geld hebben de gedoodverfde opvolger voor mijn XTZ750 (hoewel een KTM ook een goede kans zou maken). Jaartje geleden op proef gereden, bizar hoe makkelijk en soepel alles gaat, toen ik weer op de XTZ stapte om naar huis te rijden dacht ik dat de koppeling vast zat....
Wel vond ik het blok net een beetje tam, vermogen genoeg, maar ik had hem iets feller verwacht.
Verbaasd me wel dat er niet meer fabrikanten zijn die dit soort dingen doen, de nieuwe Triumph Tiger 800 is ook weer behoorlijk plomp...
Grootste probleem met KTM is hun midden motor ook weer zoals BMW had voor de f800. Je kijkt of naar een 990 Adventure (want de SMT kan echt niet allroaden), of een 690 1 cilinder..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:25:
[...]

Op 1:40 is de stuuruitslag al groter dan op welke supersport dan ook. Maar je hebt wel gelijk, de voornaamste reden dat het op een ss moeilijk is om straatje te keren is het weinige controle door je smalle stuur, en je rare houding.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=69CkRGY5MLU]

Fiets schijnt op het stuur na volledig standaard te zijn qua frame en kroonplaten dus 't kán wel..... Ik ga 't met m'n clip-ons zo maar niet proberen :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:14:
[...]

[video]

Fiets schijnt op het stuur na volledig standaard te zijn qua frame en kroonplaten dus 't kán wel..... Ik ga 't met m'n clip-ons zo maar niet proberen :P
Dat blijven toch echt zieke oefeningen. Dan heb je echt motorbeheersing.

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou willen dat ik het kón .... én durfde met m'n fiets :Y

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ook leuk om te zien hoe ze het in de regen nog doen _/-\o_ :

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DG- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:46:
[video]
Dat die sxv het uberhaupt doet is al een wonder :+

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:56:
[...]

Dat die sxv het uberhaupt doet is al een wonder :+
_O-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:12:
[...]

Grootste probleem met KTM is hun midden motor ook weer zoals BMW had voor de f800.
Ik snap je zin niet helemaal maar KTm heeft rond 2007 de LC4 adventure een beetje links laten liggen helaas. Al zijn de geruchten dat een 690 adventure gaat komen wel erg hardnekkig :)

And it goes BRAAAAAPP!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteravond kon ik mijn Hornet dan ophalen. Ik zweer het, op je eigen motor te rijden is gewoon sex on wheels. Aan de ene kant vindt mijn vriendin het dan ook ontzettend stoer, maar aan de andere kant vreest ze te weinig aandacht te gaan krijgen. Dat heeft ze niet gezegd, maar ik merk het wel. :P

De reacties van de buren waren wel leuk. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik motorrijlessen had, maar veel buren is het gewoon niet opgevallen dat ik regelmatig met een motorpak en helm weg ging. Gisteren dus even het gas open gedraaid op de oprit en direct kwamen de buren toestromen. :P

Iedereen was wel verrast over het type motor dat ik heb uitgezocht. Iedereen verwacht van mij dat ik een chopper zou rijden. Niemand vindt mij het type voor een sportieve tourmotor.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bijdeweg.. Ik heb er nu exhaustwrap op zitten. Dat heb ik erom gewikkeld door het nat te maken en dan met van die ijzeren tiewraps vast te binden. Het zit goed, rookte ff tijdens het starten en rijden maar het lijkt nu vastgebakken te zitten zoals het hoort. Lees ik echter her en der dat ik het ook had moeten behandelen met een spray, wat ik niet heb gedaan. Nu heb ik de plek waar ik het spul heb gekocht er al over gemailed maar ik ben benieuwd of iemand hier d'r wat van weet. Er zijn namelijk vele soorten wraps die , volgens verschillende sites, op verschillende manieren vastgezet moeten worden...

Mijn variant is iig een soort geperst katoen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Workaholic
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:55:
Gisteravond kon ik mijn Hornet dan ophalen. Ik zweer het, op je eigen motor te rijden is gewoon sex on wheels. Aan de ene kant vindt mijn vriendin het dan ook ontzettend stoer, maar aan de andere kant vreest ze te weinig aandacht te gaan krijgen. Dat heeft ze niet gezegd, maar ik merk het wel. :P

De reacties van de buren waren wel leuk. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik motorrijlessen had, maar veel buren is het gewoon niet opgevallen dat ik regelmatig met een motorpak en helm weg ging. Gisteren dus even het gas open gedraaid op de oprit en direct kwamen de buren toestromen. :P

Iedereen was wel verrast over het type motor dat ik heb uitgezocht. Iedereen verwacht van mij dat ik een chopper zou rijden. Niemand vindt mij het type voor een sportieve tourmotor.
Waar blijven de foto's? :)

Ik ga mijn motor 30-7 ophalen.. helaas mag ik er pas half augustus op sturen als ik in één keer slaag :)

Mijn V&A

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wimmel_1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:14:
[...]

[video]

Zo, dat is wel erg netjes, dat ik doe ik hem zo 123 niet na :)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:55:

Zonder foto's? :9

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:33:
[...]

Ik snap je zin niet helemaal maar KTm heeft rond 2007 de LC4 adventure een beetje links laten liggen helaas. Al zijn de geruchten dat een 690 adventure gaat komen wel erg hardnekkig :)
ik hoop het niet, ik kan nu al amper kiezen tussen de BMW 800 en de Triumph tiger800XC ;)
(voorkeur gaat trouwens uit naar triumph ivm 3 cilinder)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/vfrenbergjes.jpg

Ook weer terug uit Italie. Geweldige vakantie gehad, 3 weken bijna alleen maar zon gehad op de laatste paar dagen na. Gisteren 4 uur in de regen gereden, gelukkig goed droog gehouden door mn regenoverall. En vanochtend ook 2 uur regen gehad in Duitsland, en bij de Nederlandse grens was het opeens weer mooi droog.

Ongeveer elke pas gereden in de Dolomieten, lekker haarspeldbochten gedaan in de Stelviopas, bijna een koe aangereden op de Silvretta in Oostenrijk (kom je met 180 door een bocht heenvliegen, staat er ineens een koe midden op de weg 8)7) en meer van dat soort gekkigheid. Thuis in Haarlem nog een mooie wheelie gemaakt, ik vergat ff dat je niet volgas kan in zn 1 met een topkoffer O-) .

Ik ben wel een beetje klaar met dat verre reizen op de motor nu. Volgend jaar gewoon circuitdagen gaan doen, kan je ook plat door de bocht en hoef je niet eerst 1200km te rijden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:17

martjah

Appel

Widow schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:41:
[afbeelding]

Ook weer terug uit Italie. Geweldige vakantie gehad, 3 weken bijna alleen maar zon gehad op de laatste paar dagen na. Gisteren 4 uur in de regen gereden, gelukkig goed droog gehouden door mn regenoverall. En vanochtend ook 2 uur regen gehad in Duitsland, en bij de Nederlandse grens was het opeens weer mooi droog.

Ongeveer elke pas gereden in de Dolomieten, lekker haarspeldbochten gedaan in de Stelviopas, bijna een koe aangereden op de Silvretta in Oostenrijk (kom je met 180 door een bocht heenvliegen, staat er ineens een koe midden op de weg 8)7) en meer van dat soort gekkigheid. Thuis in Haarlem nog een mooie wheelie gemaakt, ik vergat ff dat je niet volgas kan in zn 1 met een topkoffer O-) .

Ik ben wel een beetje klaar met dat verre reizen op de motor nu. Volgend jaar gewoon circuitdagen gaan doen, kan je ook plat door de bocht en hoef je niet eerst 1200km te rijden.
of gewoon met een aanhanger ;) kan je nog een hoop zooi meenemen ook.

Wij zouden aankomendezondag naar het zwarte woud gaan in Duitsland (zoals ieder jaar) maar door het slechte voorspelde weer hebben we 6 dagen Duitsland omgeruild voor 11 dagen Gardameer (noost-west langs het meer :)) Moteren op de aanhanger en de auto vol met zooi =)
Een combi van 's middags bakken en braaien in de zon en 's ochtends/'s avonds over passen heen gaan :)

Maar eerst morgen een circuitdagje ;)

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Ik heb inmiddels een BMW F650GS uit 2002 gekocht met slechts 7.400 km op de teller :+ Alles prima, ben veel aan het rijden, maar ik vind het stierlijk vervelend dat elke gravelweg een voetpad is en ik nergens rustig off-road kan rijden. Ik woon zelf in Heerlen en ik zoek routes/regios waar ik wel met mijn BMW rustig off-road legaal mag rijden.

Een totaal andere vraag. Heeft iemand enig idee waarom BMW de F800gs niet met Cardan uitbrengt en alleen de R1100/R1150/R1200 GS' en?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Workaholic
  • Niet online
Nog mooi filmpje gevonden van mijn nieuwe CBR...

YouTube: ‪CBR600F 2011‬‏ - YouTube

Man.. kan niet meer wachten :(

Ook nog een filmpje gevonden waar hij al een andere kentekenplaat houder heeft + valdoppen.. geen idee hoe hij die laatste heeft gemonteerd though. Er zitten geen montage punten op? Iemand een idee?

YouTube: ‪CBR600F 2011 _ V-Trec levers _ BOS _ R&G Tail Tidy and Crash Protectors.MOV‬‏ - YouTube

[ Voor 49% gewijzigd door Workaholic op 21-07-2011 18:34 ]

Mijn V&A

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

siggy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:15:
Een totaal andere vraag. Heeft iemand enig idee waarom BMW de F800gs niet met Cardan uitbrengt en alleen de R1100/R1150/R1200 GS' en?
Kind of defeats the purpose als je een lichte terreinmotor wilt maken. Een kardan is wel leuk qua onderhoud, maar het is zwaar en kost wat vermogen. En ik denk nog duurder ook. Ik weet niet of een kardan erg goed tegen het ruwe terrein kan. Een R-GS en andere zware 'offroaders'/SUV's gaan niet echt door heel ruig terrein omdat ze gewoon te zwaar zijn. Dat kun je met een Fje weer wél aan en ik vermoed dat een kardan wel snel aan zijn eind is als je lekker met 'm tekeer gaat.
Maar misschien heb ik dat mis.

• Thedr
  • Laatst online: 17:31
Paul Hewson schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:04:
[...]

Is de MV Agusta F3 al in de Nederlandse showrooms gesignaleerd?
Volgens mij staat die pas eind dit jaar (denk december) in de showrooms... even geduld dus nog!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:07:
[...]

Kind of defeats the purpose als je een lichte terreinmotor wilt maken. Een kardan is wel leuk qua onderhoud, maar het is zwaar en kost wat vermogen. En ik denk nog duurder ook. Ik weet niet of een kardan erg goed tegen het ruwe terrein kan. Een R-GS en andere zware 'offroaders'/SUV's gaan niet echt door heel ruig terrein omdat ze gewoon te zwaar zijn. Dat kun je met een Fje weer wél aan en ik vermoed dat een kardan wel snel aan zijn eind is als je lekker met 'm tekeer gaat.
Euhm, dan vergeet je de hp2 .... cardan en 1200cc ding gaat als een malle door het terrein.
Vriend van me heeft zo'n ding gehad, zal je verbazen hoe makkelijk en hoe hard dat gaat over alle soorten terrein _/-\o_

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:01:
[...]

ik hoop het niet, ik kan nu al amper kiezen tussen de BMW 800 en de Triumph tiger800XC ;)
(voorkeur gaat trouwens uit naar triumph ivm 3 cilinder)
Als het goed is gaat het gebeuren dus ik weet niet per welke maand in 2012 je genoeg budget hebt maar als je lang genoeg wacht is er in dat jaar de LC4, als het allemaal echt waar is.

Edit: 1200cc Adventure zou er ook van komen, RC8 blok variant.

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Heeft er iemand nog leuke wegen in het Zwarte Woud die je echt gereden moet hebben?
Ik ga binnenkort met een vriend van me even een paar dagen op bezoek bij vrienden die ergens bij de Titisee op de camping staan. Dus kan kunnen we daar mooi blijven pitten en daar hopelijk de nodige leuke km's maken :)

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:35:
[...]
Euhm, dan vergeet je de hp2 .... cardan en 1200cc ding gaat als een malle door het terrein.
Vriend van me heeft zo'n ding gehad, zal je verbazen hoe makkelijk en hoe hard dat gaat over alle soorten terrein _/-\o_
Klopt, heb ik ook aan gedacht. Het is wel een beetje extreme machine, en uiteindelijk net geen 200kg, dus er is behoorlijk geschaafd aan de gewone GS die 50kg zwaarder is (GSA).

Maar idd, die heeft ook een kardan. Het kan dus. Dan zal het wel te duâh zijn. Honda heeft ook nog een blauwe maandag een kardan op die Africa Twin gehad. Of was dat alleen een speciale uitvoering? Ik weet het niet meer.

Maar goed, BMW wil natuurlijk voor elk wat wils hebben. De Fjes zijn lekker lichte machines en relatief goedkoop. De HP2 is weer erg extreem en een stuk duurder. Ik had gedacht dat het niet zo goed zou zijn voor die kardan als je lekker gaat rossen in het bos. Het ding gaat wel steeds heel en weer terwijl het ook nog een beetje kracht moet overbrengen. Ik kan me voorstellen dat de overbrengingen (de koppelingen op de scharnierpunten) wel vroegtijdig naar hun grootje gaan als je dat vaak doet. Of zijn die dingen zó sterk dat ze dat gewoon jaar in, jaar uit aankunnen?

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:56:
[...]

Als het goed is gaat het gebeuren dus ik weet niet per welke maand in 2012 je genoeg budget hebt maar als je lang genoeg wacht is er in dat jaar de LC4, als het allemaal echt waar is.

Edit: 1200cc Adventure zou er ook van komen, RC8 blok variant.
Mja, maar je hoort toch wel vaak problemen met die hp2's en de cardanaandrijving.

Aan de andere kant, volgens mij hebben ze er ook dakar mee gereden.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:25:
[...]
Akkoord, maar dat is 1x 13.000km. Misschien valt ie bij 15.000 wel uit elkaar... De Dakar houdt ie misschien wel uit. En dat is toch ook niet de hele tijd door diepe kuilen denk ik. Hele stukken piste en de duinen doen die kardan niet zoveel kwaad denk ik (hoewel ie in de duinen misschien wel lekker heet wordt). Het zijn juist de stukken waar je veel kracht op de kardan zet, terwijl ie flink heen en weer gaat die 'm nekken lijkt mij zo. Gezien de krachten die er dan op die koppeling spelen.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:32:
[...]

Akkoord, maar dat is 1x 13.000km. Misschien valt ie bij 15.000 wel uit elkaar... De Dakar houdt ie misschien wel uit. En dat is toch ook niet de hele tijd door diepe kuilen denk ik. Hele stukken piste en de duinen doen die kardan niet zoveel kwaad denk ik (hoewel ie in de duinen misschien wel lekker heet wordt). Het zijn juist de stukken waar je veel kracht op de kardan zet, terwijl ie flink heen en weer gaat die 'm nekken lijkt mij zo. Gezien de krachten die er dan op die koppeling spelen.
Nah, bij de dakar krijgen de motoren wel enooorme klappen hoor. Zelfs bij amateurrally's in afrika merk je dat al. Iets wat in Nederland al jaren goed zit, valt er bij de eerste dag in marokko al af. Ik zie PD toch wel als een benchmark als het om betrouwbaarheid gaat.

Makerij Hofman

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:07:
[...]

Wat natuurlijk ook meespeelt is de orientatie van het blok. Een cardan ligt voor de hand als de as van het blok in de lijn van de motor ligt, zoals bij BMW boxers en K's, en bij dwarsgeplaatste V's (Moto Guzzi en een paar Honda's). In dat geval moet je sowieso een enkele 90-graden hoek maken, dus is de vermogensverlies minimaal.

Als de as van het blok dwars op de motor staat (zoals bij de meeste inlines en transversale V's - en dus ook de Rotax motoren van de BMW F-series) kun je met een ketting of band aandrijven zonder de hoek om te moeten, terwijl je twee keer 90 graden moet doen voor een cardan. Dan is het vermogensverlies een stuk significanter.

Oslik blyat! Oslik!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57

charrel

Cortisol4life..

komkommer schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:25:
[...]

Mja, maar je hoort toch wel vaak problemen met die hp2's en de cardanaandrijving.

Je hebt ook wel onderhoud eraan, je moet de kruiskoppelingen af en toe even weer schoonmaken en invetten. Is ook niet heel veel werk, dan voorkom je een hoop.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:38:
[...]
Nah, bij de dakar krijgen de motoren wel enooorme klappen hoor. Zelfs bij amateurrally's in afrika merk je dat al. Iets wat in Nederland al jaren goed zit, valt er bij de eerste dag in marokko al af. Ik zie PD toch wel als een benchmark als het om betrouwbaarheid gaat.
Da's ook weer waar. En hoeveel mensen rijden in hun hele leven het equivalent van één Dakar? ;) Het gros van de mensen zal daar wel ver onder blijven.
Jij niet meegerekend...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:32:
[...]
Als de as van het blok dwars op de motor staat (zoals bij de meeste inlines en transversale V's - en dus ook de Rotax motoren van de BMW F-series) kun je met een ketting of band aandrijven zonder de hoek om te moeten, terwijl je twee keer 90 graden moet doen voor een cardan. Dan is het vermogensverlies een stuk significanter.
En 2 zwakke plekken.

• Tylen
  • Laatst online: 20:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen eindelijk weer een SuperCup wedstrijd op Assen. Tis alweer zolang geleden :P

En dan dinsdag avond op naar ZuidFrankrijk voor 6 dagen knallen op de BMW. Owwww wat word het een mooie week..

Nu eerst nog even 8 uurtjes werken........

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren met hoogste prioriteit spiegelverbreders er op gezet. Dat heeft nog wel wat moeite gekost om de verbreders in de juiste positie te monteren, maar het is gelukt. Nu kan ik tenminste iets in de spiegels zien. Alleen bij 4000 toeren trilt de linker spiegel wat. Dat heeft weinig met de spiegel te maken; dat komt door het blok.
Vervolgens kwam ik erachter dat ik de hemel aan het verlichten was. Om te voorkomen dat ik word aangeklaagd voor het verblinden van piloten dus ook maar de koplamp bijgesteld naar beneden. (En de engineer die dat stelschroefje daar heeft geplaatst mocht ook wel hebben bedacht dat je daar wel een best lange schroevendraaier voor nodig hebt. Dat schroefje is niet echt praktisch geplaatst.)

Daarna nog wat verschillende mogelijkheden geprobeerd om de stalling in en uit te rijden, om te bepalen waar ik een anker moest monteren. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Over de pics: ik heb gisteren een stukje gereden, ff showen aan een aantal vrienden. Ik zal zodra het weer mooi is wel even naar een mooi plekje rijden en wat pics schieten.

offtopic:
Het mooie weer is nodig voor de foto's, niet voor het rijden ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:40:
Heeft er iemand nog leuke wegen in het Zwarte Woud die je echt gereden moet hebben?
Ik ga binnenkort met een vriend van me even een paar dagen op bezoek bij vrienden die ergens bij de Titisee op de camping staan. Dus kan kunnen we daar mooi blijven pitten en daar hopelijk de nodige leuke km's maken :)
De B500 mág je gewoon niet overslaan :o

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:44

_Apache_

For life.

Bergie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:40:
Oeh, me too, me too.. Wij gaan iets langer (een dag of 20) maar Zwarte Woud is een van de must-drives.

We beginnen de dag met een ritje van Den Haag naar het Eiffel gebied, om daar wat rond te rijden en dan een hotelletje op te zoeken. Daarna nog een rondje Eiffel en afzakken richting Luxemburg, hotelletje pakken. Vervolgens rondje Luxemburg en afzakken naar het Zwarte Woud, hier (een flink aantal dagen) dorobrengen, en dan verder de Alpen in, Dolomieten, misschien nog rijden we Furka/Grimsel en Stelvio nog een keer.

* _Apache_ volgt deze opmerking.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wij vertrekken op zondag 31 juli en komen woensdag al weer terug helaas. Erg kort dus maar meer was er zo snel niet te regelen op zulke korte termijn ivm vakanties van collega's en storingsdiensten etc.

Die B500 loopt zo te zien vlak bij de Titisee langs dus die kunnen we mooi meepakken. Hopen dat ik daar wel meer geluk heb in de haarspeldbochtjes dan vorig jaar. Toen lag mijn motor ineens op zijn kant toen ik heuvelaf een haarspelbochtje nam :(

Yamaha MT-09

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:20:
Morgen eindelijk weer een SuperCup wedstrijd op Assen. Tis alweer zolang geleden :P

En dan dinsdag avond op naar ZuidFrankrijk voor 6 dagen knallen op de BMW. Owwww wat word het een mooie week..

Nu eerst nog even 8 uurtjes werken........
Jij wel he!!!! _/-\o_

Hopelijk ben ik daar volgend jaar ook bij ;). Maar dan wel op de 600F. Veel plezier iig ! En hou de glimmende kant boven.

• Tylen
  • Laatst online: 20:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TiMMieJ schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Jij wel he!!!! _/-\o_

Hopelijk ben ik daar volgend jaar ook bij ;). Maar dan wel op de 600F. Veel plezier iig ! En hou de glimmende kant boven.
Coowl, ik ben er ook bij volgend jaar ;) (Als ik nog mag komen hahaha)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

-DG- schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:46:
[video]
Super mooie fietsen zijn dat, en onwijs knap dat ze zo kunnen rijden. Dat zou ik ook wel onder de knie willen krijgen, damn zeg! _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 278 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.