Volgens mij heb jij de keuze voor een nieuwe eigenlijk al gemaakt en als je nu een tweedehands koopt waarschijnlijk wel de hele tijd met een schuin oog zal kijken naar een nieuwe. Als je dus de mogelijkheden hebt zou ik gewoon lekker een nieuwe fiets kopen. Als ie valt, dan valt ie en dat zal net zo klote voelen bij een fiets van €8000 dan bij een fiets van €5000.Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:54:
Ik staar me er zeker niet blind op, maar zie het als investering.. straks wil iedereen ABS als ze een motor kopen en dan heb ik dat als ik hem over 2-3 jaar weg doe.
Bovendien als het dan een keer mis gaat dan heb ik liever ABS.. zeker bij een schrik reactie. Dus ik denk dat je altijd moet willen investeren in je veiligheid. Kan nooit slechter worden
Het is voor mij zeker geen verplichting maar ik denk dat het wel een betere keuze isNiet alleen voor de veiligheid maar dus ook voor de verkoopwaarde. Dat het kapot kan gaan is voor mij geen punt met 2 jaar fabrieksgarantie..
Waar blijven eigenlijk de foto's van je mogelijke aanschaf?
nu 6 jaar verder weet ik dat het gewoon nog handig 2x zo hard had gekunnen voordat het wiel lastig zou gaan doen.
Ik denk dat ABS leuk is als je het hele jaar door rijdt en dus ook met bagger weer. Met mooi weer kan de motor zooooooveeeeell hebben voordat het fout gaat. Aangezien jij toch alleen met mooi weer gaat rijden.
Ik heb de eerste 3/4 jaar ook door weer en wind gereden (GS500E + Yamaha Fazer 600 2003) en ik heb nog nooit gedacht: "hè verdomme, had ik nu maar ABS gehad". Als je een paniekvogel bent zal het wel handig zijn.
Ohja en ik ben Nederlander dus ik zou sowieso voor een 2e handse gaan omdat ik de afschrijving belachelijk vind in de eerste paar jaar.
Haha.. ik hoop dat iemand nog komt met wat sterke en goede argumenten om het toch niet te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:08:
Aan je posts te lezen heb je je keuze al gemaakt hoor, Workaholic
Wat zou ik er nog voor kunnen krijgen over 2 jaar? 7500-8000? Zal max 5k per jaar rijden. Verkopen met 10.000km voor 7500 zou toch minimaal moeten lukken? (nieuwprijs is 10k, 1k per jaar afschrijving)
Haha.. astu :TheJason schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:14:
[...]
Waar blijven eigenlijk de foto's van je mogelijke aanschaf?

Als ik die plaatjes zo zie.. kan ik niet wachten tot ik mijn A diploma heb
Heb met mezelf afgesproken dat ik morgen de knoop doorhak.. kan de motor alleen nog niet ophalen
[ Voor 203% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 12:38 ]
Haha, kwam i k laatst ook achter. Ik was wat aan het kloten op een afgelegen stuk weg. Ik was wat aan het oefenen met stoppies, en op een gegeven moment remde ik iets te enthousiast. Toen stond ik met piepend voorwiel stilmartjah schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:14:
wat een luxeprobleem. Ik ben begonnen met een GS500E uit 1994. Daar dacht ik hard mee te kunnen remmen.
nu 6 jaar verder weet ik dat het gewoon nog handig 2x zo hard had gekunnen voordat het wiel lastig zou gaan doen.
Ik denk dat ABS leuk is als je het hele jaar door rijdt en dus ook met bagger weer. Met mooi weer kan de motor zooooooveeeeell hebben voordat het fout gaat. Aangezien jij toch alleen met mooi weer gaat rijden.
Vaak bu'j te bang!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Woon je in Apeldoorn of zit de dealer daar? Welke dealer ben je geweest trouwens?Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Heb met mezelf afgesproken dat ik morgen de knoop doorhak.. kan de motor alleen nog niet ophalenAny volunteers in de buurt van Apeldoorn/Rijssen?
Edit...
Maar je gaat dan serieus die motor kopen zonder dat je er ooit op gereden hebt?Workaholic schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:28:
Vandaag bij Ten Kate in nieuwleuzen geweest. Leuke zaak! Heb een paar nieuwe schoenen van alpine stars + helm gekocht van HJC (matzwart).
Verder.. *Trommel geroffel * onder voorbehoud van een proefrit de CBR 600 F 2011 ABS gekocht.
[ Voor 38% gewijzigd door Rupie op 15-07-2011 12:55 ]
lol... ik herken dit heel erg terwijl ik echt regelmatig fiets. Het is mij al minimaal 4x overkomen dat ik vanuit de motorzaak hier in de straat met de fiets ineens de weg op ga in plaats van het fietspadWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:39:
Nog even wat anders comisch.. ik heb gisteren voor het eerst in een jaar weer op de FIETS gezeten.. wat voelde dat raar zeg als je dat 1) een jaar niet gedaan hebt en 2) net motorles hebt gehad.. Stuurt heel vreemd
Dan hoop ik maar dat je dealer niet al te dicht bij de snelweg zitMailMan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:57:
[...]
lol... ik herken dit heel erg terwijl ik echt regelmatig fiets. Het is mij al minimaal 4x overkomen dat ik vanuit de motorzaak hier in de straat met de fiets ineens de weg op ga in plaats van het fietspad
Ik probeer steeds mijn knipperlichtknopje te toggelen, en zoek spiegels die er niet zijn...Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:39:
Nog even wat anders comisch.. ik heb gisteren voor het eerst in een jaar weer op de FIETS gezeten.. wat voelde dat raar zeg als je dat 1) een jaar niet gedaan hebt en 2) net motorles hebt gehad.. Stuurt heel vreemd
Cunning linguist.
Verder ff in het Ducati museum geweest, wat eerst dicht zou zijn. Maar toen we er kwamen was het toch weer wel open, lekker italiaans dus. Uiteraard veel bombarie over de 916, die de wereld van sportmotoren heeft veranderd en door iedereen werd gekopieerd, aldus Natasha. Verder was het allemaal niet heel groot, zowel het museum als de fabriek niet. Maar leuk om ff geweest te zijn, ik kan het aanraden om daar naartoe te gaan.
Verder niet heel veel gereden in de dolomieten, morgen weer via de oude brennerpas naar oostenrijk.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
ABS is er al decennia hoor, het is geen nieuwe feature die opeens de markt overrompelt.Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:54:
Ik staar me er zeker niet blind op, maar zie het als investering.. straks wil iedereen ABS als ze een motor kopen en dan heb ik dat als ik hem over 2-3 jaar weg doe.
Jawel. Vergeet niet dat je op een motor niet meer dan een cm ofzo aan schuim aan passieve veiligheid hebt. Je moet het hebben van actieve veiligheid, en die zit voor 99% tussen je oren, niet in de geautomatiseerde systemen van je motor. Iets wat je een grotere gevoel van veiligheid geeft (zoals ABS) leidt al snel tot risicovoller gedrag.Bovendien als het dan een keer mis gaat dan heb ik liever ABS.. zeker bij een schrik reactie. Dus ik denk dat je altijd moet willen investeren in je veiligheid. Kan nooit slechter worden
Als je je zorgen maakt om schrikreacties moet je vooral als je je A hebt meer ervaring opdoen op de motor (misschien vaker bij slechte omstandigheden rijden, zoals gisteren met zware regenval, zware windstoten van opzij en hier en daar minder grip ivm takken en bladeren op het wegdek) en evt na een tijdje een VRO doen. ABS gaat je niet behoeden voor jezelf doodrijden bij een foute schrikreactie - denk aan het kijken naar de fameuze boom waar je niet heen wilt
Ik weet dat er statistieken zijn die aangeven dat motorrijders met ABS significant minder dodelijke ongevallen hebben, maar die houden geen rekening met een sterke bias: mensen die veiliger willen rijden zullen sneller kiezen voor ABS. En mensen die veiliger rijden hebben ook veel minder dodelijke ongevallen. Tenzij je daarvoor weet te controleren zijn de genoemde statistieken betekenisloos omdat ze appels en peren vergelijken.
Het grootste deel van wat je hier post gaat over verkoopwaarde en afschrijving. Reken je niet rijk!Het is voor mij zeker geen verplichting maar ik denk dat het wel een betere keuze isNiet alleen voor de veiligheid maar dus ook voor de verkoopwaarde. Dat het kapot kan gaan is voor mij geen punt met 2 jaar fabrieksgarantie..
Als je je daar zorgen over maakt, sowieso 2e hands kopen aangezien de eerste km het duurst is, en liefst meer dan een paar jaar oud. Wat er dan nog aan afschrijving overblijft is erg goed te overzien.
Enig manier om winst te maken op afschrijving is om een schadefiets of optisch lelijke oude geval nemen en het restaureren, maar dan nog is de vraag of je de onderdelen die je erin steekt eruit krijgt, laat staan de tijd die erin gaat zitten. En dan nog, dan moet sleutelen en restaureren je hobby zijn, waardoor je evenveel voldoening haalt uit prutsen aan zo'n ding als erop rijden. Dat klinkt niet als waar jij naar op zoek bent
Bedenk ook dat er zat dingen zijn die zelfs door een "all-risk" niet volledig gedekt zijn die de doorverkoopwaarde kunnen beinvloeden. Denk allereerst aan inrijden - verpruts je dat, dan hou je een problematische fiets waar je straks slechts vanaf kunt. Denk ook aan kleine gebruiksschades die te klein zijn voor de verzekering maar wel kunnen voorkomen dat je straks de hoofdprijs 2e hands krijgt. Of iets volledig externs als de mode - wie weet gaat jouw kleur over twee jaar totaal niet meer hip zijn
Sowieso: all-risk klinkt leuk, maar schades gaan wel van je no-claim af. Dat kan op termijn een erg dure grap worden. Daarom dat die kleine schades dus niet naar de verzekering gaan...
Oslik blyat! Oslik!
Waar ABS natuurlijk wel voor zorgt is dat jij jezelf niet gelijk onderuit remt bij de eerste schrikreactie. Hierdoor kan jij je wel beter concentreren op waar je wel heen wilt in plaats van ondertussen ook nog zo hard mogelijk gedosseerd te remmen.dion_b schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:04:
[...]
ABS is er al decennia hoor, het is geen nieuwe feature die opeens de markt overrompelt.
[...]
Als je je zorgen maakt om schrikreacties moet je vooral als je je A hebt meer ervaring opdoen op de motor (misschien vaker bij slechte omstandigheden rijden, zoals gisteren met zware regenval, zware windstoten van opzij en hier en daar minder grip ivm takken en bladeren op het wegdek) en evt na een tijdje een VRO doen. ABS gaat je niet behoeden voor jezelf doodrijden bij een foute schrikreactie - denk aan het kijken naar de fameuze boom waar je niet heen wilt
Als je het geld hebt kan je natuurlijk ook gewoon en ABS en een VRO cursus nemen
Als geld niet uitmaakt weet ik eigenlijk geen goed argument tegen.
Ik heb zelf trouwens een suzuki GSX-600f uit 1990 zonder ABS waar ik me prima mee rijd en stop.
Dit is uit verschillende reviews gebleken, en ook toen ik er een had gehuurd was ie alsnog over de kop gegaan als ik de hendel niet had losgelaten.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
ABS is er om te zorgen dat je wielen niet gaan slippen. Als je je achterkant omhoog krijgt, is juist duidelijk dat de voorwiel niet aan het slippen wasMaikel64 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:08:
Ik weet niet hoe dat bij de CBR600F zit, maar op een CBR600RR kun je, ondanks de ABS, nog aardig je achterkant omhoog krijgen als je heel hard remt.
Dit is uit verschillende reviews gebleken, en ook toen ik er een had gehuurd was ie alsnog over de kop gegaan als ik de hendel niet had losgelaten.
Oslik blyat! Oslik!
Moet je eens op een brommer gaan rijden... Dat had ik dus laatst. Weer een stukje op m'n eigen brommer gereden. Dat ding is opgevoerd en loopt zo'n 85 km/h. Op een gegeven moment dacht ik van "waar ben ik de afgelopen jaren mee bezig geweest, zo onstabiel, en dan best hard rijdenWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:39:
Vaak bu'j te bang!
Waar maak je je eigelijk druk om?? Koop een motor en ga er veel mee rijdenWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:27:
[...]
Haha.. ik hoop dat iemand nog komt met wat sterke en goede argumenten om het toch niet te doen.
Wat zou ik er nog voor kunnen krijgen over 2 jaar? 7500-8000? Zal max 5k per jaar rijden. Verkopen met 10.000km voor 7500 zou toch minimaal moeten lukken? (nieuwprijs is 10k, 1k per jaar afschrijving)
Daarnaast, remmen is angst!
Goed, serieuze reactie wat betreft ABS. Jaren lang hebben mensen zonder gekunnen, waarom is het nu ineens een must? Je hebt er veel meer aan om te leren hoe een motor reageert wanneer ie een beetje schuift of glijd, ipv dat alles mooi word gecorrigeerd totdat het ineens niet meer te corrigeren is en gruwelijk fout gaat.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
ABS is er om ervoor te zorgen dat je wielen niet blokkeren. Het zou dus ook niet mogelijk moeten zijn om de achterkant opeens omhoog te krijgen, aangezien je wiel dan blokeert.dion_b schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:34:
[...]
ABS is er om te zorgen dat je wielen niet gaan slippen. Als je je achterkant omhoog krijgt, is juist duidelijk dat de voorwiel niet aan het slippen was
Heb dit tijdens m'n rijlessen een aantal keer (vrijwillig) mogen testen. Je remt hard af, je pedaal en/of hendel gaan trillen en verder niets.
Geen achterkant die omhoog komt of wat dan ook.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Je kunt eigenlijk beter jezelf proberen te trainen om die schrikreactie niet te laten intreden. Ik heb sinds mijn 2de motor ABS (de eerste BMW K1100RS had nog ABS-1, waardeloos dus) en nu heb ik het nog steeds, maar ik heb het alleen bij de VRO 'gebruikt'. Verder eigenlijk niet. Ooit een keer heel even gehoord bij het achterwiel op een zanderig weggetje maar dat was niet echt boeiend.TheJason schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Waar ABS natuurlijk wel voor zorgt is dat jij jezelf niet gelijk onderuit remt bij de eerste schrikreactie. Hierdoor kan jij je wel beter concentreren op waar je wel heen wilt in plaats van ondertussen ook nog zo hard mogelijk gedosseerd te remmen.
Daar moet je het geld gewoon voor vrijmaken. Het is een goede investering. Ik durf het wel aan dat 7 van de 10 (misschien meer) valpartijen door de bestuurder zelf worden veroorzaakt. Misschien niet in eerste aanleg (iemand anders die ze snijdt oid) maar ze remmen zichzelf alsnog onderuit. Een VRO is een goede aanzet om meer vertrouwen in het voertuig en je eigen kunnen te krijgen. Je leert onder meer dat die motor niet zo snel om zal vallen, wat vaak de basis is voor een schrikreactie. Als ze wat meer aandacht zouden besteden aan het probleemloos rijden door rommel om de weg (in een bocht) zou het helemaal mooi zijn. Maar ja...dan krijg je wellicht wat meer valpartijen tijdens de cursus...Als je het geld hebt kan je natuurlijk ook gewoon en ABS en een VRO cursus nemen
Ik vond het (als opfriscursus na een paar jaar niet rijden) een goede investering. Het is iig een stuk goedkoper dan een schuiver. Als men dáár eens naar keek ipv het geld dat je moet betalen.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Dat heb ik opgelost met een klein bar-end spiegeltje op m'n trapfiets.Bart ® schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:36:
In spiegels kijken op de fiets is inderdaad heel herkenbaar...
Heeft er iemand trouwens ervaring met een TDM 850 (de oude)? Ik ben een heel klein beetje aan het kijken naar een andere motor ipv. de ZXR 400, hoewel het nog niet meteen hoeft.
Ik zoek dan in ieder geval iets wat minstens even fatsoenlijk rijdt (ook door de bochten) met wat meer vermogen en koppel, hogere 'fun-factor' (maar ook de mogelijkheid om iets verder te kunnen rijden), een iets hoger en breder stuur, betere zit, niet een al te grote kuip, niet te zwaar en niet te duur.
Iets als een Dorsoduro 750 lijkt me super, maar dat is me nog wat te duur.
Ook wel eens op gereden, ik vind het fijne fietsen. De 4TX is wel aan te raden boven de oudere 3VD, goed letten op het olieverbruik in ieder geval. Tegenwoordig komen er 2002 900's ook voor leuke prijzen voorbij-DG- schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:40:
Heeft er iemand trouwens ervaring met een TDM 850 (de oude)?
Alles over de modellen is op deze site te vinden.
[ Voor 31% gewijzigd door Tele op 15-07-2011 18:06 ]
Dat klopt toch echt niet. Waarom zou het omhoogkomen van je achterwiel betekenen dat je voorwiel of je achterwiel blokkeert? Ik heb op mijn suzuki GSX 600f uit 1990 het ook voor elkaar gekregen om een stoppie te maken maar echt niet dat mijn voorwiel blokkeerde en ook niet mijn achterwiel want daar zit ik niet aan ( behalve bij een halve draai enzo).Maikel64 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:47:
[...]
ABS is er om ervoor te zorgen dat je wielen niet blokkeren. Het zou dus ook niet mogelijk moeten zijn om de achterkant opeens omhoog te krijgen, aangezien je wiel dan blokeert.
Heb dit tijdens m'n rijlessen een aantal keer (vrijwillig) mogen testen. Je remt hard af, je pedaal en/of hendel gaan trillen en verder niets.
Geen achterkant die omhoog komt of wat dan ook.
De vergelijking met rijlessen snap ik ook niet helemaal. Dan rijdt je niet met een CBR 600 RR maar op een lesmotor. Das toch wel ff wat anders en heeft ook veel meer remvermogen voor dan een lesmotor. De lesmotor zal waarschijnlijk ook wel met zijn achterwiel de lucht in gaan als jij ook nog je gewicht helemaal naar voren drukt. Het heeft gewoon niets met het ABS te maken.
Helemaal mee eensmphilipp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:16:
[...]
Daar moet je het geld gewoon voor vrijmaken. Het is een goede investering. Ik durf het wel aan dat 7 van de 10 (misschien meer) valpartijen door de bestuurder zelf worden veroorzaakt. Misschien niet in eerste aanleg (iemand anders die ze snijdt oid) maar ze remmen zichzelf alsnog onderuit. Een VRO is een goede aanzet om meer vertrouwen in het voertuig en je eigen kunnen te krijgen. Je leert onder meer dat die motor niet zo snel om zal vallen, wat vaak de basis is voor een schrikreactie. Als ze wat meer aandacht zouden besteden aan het probleemloos rijden door rommel om de weg (in een bocht) zou het helemaal mooi zijn. Maar ja...dan krijg je wellicht wat meer valpartijen tijdens de cursus...
Ik vond het (als opfriscursus na een paar jaar niet rijden) een goede investering. Het is iig een stuk goedkoper dan een schuiver. Als men dáár eens naar keek ipv het geld dat je moet betalen.

Wel beter dat ie nog niet in de schuur staat, scheelt weer een maandje all-risk. Speaking of, vraag me af of ik dat nog wel wil doen. Met mijn rij ervaring zit je nog op +- 750 euro per jaar. WA+ is 200 euro per jaar.. dat scheelt nogal!
[ Voor 71% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 19:46 ]
Yamaha MT-09
Gefeliciteerd!Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:43:
Ik heb zojuist mijn akkoord gegeven voor 8750,00 en ophalen als ik mijn papiertje binnen heb! Kan niet wachten. Het wachten kan beginnen....
[afbeelding]
Wel beter dat ie nog niet in de schuur staat, scheelt weer een maandje all-risk. Speaking of, vraag me af of ik dat nog wel wil doen. Met mijn rij ervaring zit je nog op +- 750 euro per jaar. WA+ is 200 euro per jaar.. dat scheelt nogal!
Wel bizar dat je bijna 9K uitgeeft zonder er op gereden te hebben
Hoef pas te betalen als ik hem op kom halenDRAFTER86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Gefeliciteerd!
Wel bizar dat je bijna 9K uitgeeft zonder er op gereden te hebben
Maar ik ben er niet zo bang voor, recensies zijn erg positief en honda cbr is weinig mis mee en goed te verkopen
Zou het? Ik heb geen idee wat het zou kosten... zou het niet eens zo'n gek idee vinden om het niet te doen overigens.. all risk = duur en als je dan een keer laat uitbetalen gaat je dure premie ook nog is omhoog en je eigen risico van 150 heb je ook nog.Bergie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:58:
Voor 500 euro zou ik het risico gewoon nemen. Als je niet al te hard op je plaat gaat kan je daar een schuiver nog wel van betalen
[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 20:18 ]
daar kom je vanzelf wel achter...(zelf hoef ik geen motor meer jonger dan 4-5 jaar)Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:27:
[...]
bedenk ook dat er vaak nog 1,2of soms wel 3 jaar lang ''overjarige'' modellen worden verkocht voor heel wat minder dan 10k met 0 op de teller... en daar staat jouw motor dan tussen als occassion met 10k op de teller )
reken maar op minstens 1500/jaar...125/maand afschrijving
net als een nieuwe of vrij nieuwe auto is het gewoon de slechtste investering die er is
maar als je het kan en wil betalen zeg ik...doen
maar los hiervan zou ik in het begin wat simpelers halen.... ben zelf begonnen op een xt600e
vooral in het begin heb je wel eens van die typische beginnersfoutjes
ja weet het...beetje tegenstrijdig allemaal
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-07-2011 20:59 ]
Ja, dan heb je zeker net je jas, handschoenen, broek, helm en laarzen eruit .....Bergie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:58:
Voor 500 euro zou ik het risico gewoon nemen. Als je niet al te hard op je plaat gaat kan je daar een schuiver nog wel van betalen
Als je hem stilstaand laat omvallen kan je al meer als 500 euro schade hebben.
Zeker met een kuip erop.
Moet je wel je eigenrisico wel even meenemen en evt. een no-claim beschermer. Zit je meestal rond de 150 euro extra.
Alleen mijn helm kost bv. al 650 ......
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 15-07-2011 21:12 ]
Alrisks is een afweging die je moet maken adhv de leeftijd van de motor. Hoe oude, hoe lager de dagwaarde en daar kijken ze naar. En aangezien ze voor een reparatie ook weer kijken naar nieuwprijzen van de onderdelen en standaardloon van de reparateur, kom je al gauw in de papieren. En als je een beetje courante motor heb, kun je vaak al voor een paar honderd euro volledig tupperware voor je motor vinden (uitgaande van een ingepakt ding als ik heb) op Marktplaats. En BMW wil voor een schermpje links of rechts al zó €1000 hebben (meer, maar ik weet het niet precies). Tel uit je winst. Ik zou zelf bij een motor > 6 jaar geen all risks meer doen.Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:43:
Met mijn rij ervaring zit je nog op +- 750 euro per jaar. WA+ is 200 euro per jaar.. dat scheelt nogal!
Reken dus maar na wat je elk jaar naar de verzekering brengt en wat je er hooguit van terug gaat zien als je wat hebt. Vooral bij een oudere motor kan het je flink tegenvallen. Ik ken lui van het RT forum die een RT hebben van dezelfde leeftijd als de mijn (15 jaar) en 'm ook AR hebben verzekerd. Gekkenwerk als je het mij vraagt. Je krijgt hooguit €750 van de verzekering. Ding is helemaal op wat hen betreft...
[disclaimer]
ik realiseer me wel dat ik geen doorsnee mens ben. Ik heb geen boodschap aan een totaal verzekerd leven, want alles loopt toch altijd anders en als je het nodig hebt, zijn die zakkenvullers toch niet thuis. Dus voor mij geen noclaimbeschermer en meer van die geld-uit-de-zak-klopperijen. Allemaal bedoeld om je nóg banger te maken voor naderend onheil (dat toch niet komt). Gewoon je motor niet laten vallen en/of niet bang zijn van een paar krasjes. Oude motor kopen helpt ook goed.
[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 15-07-2011 21:18 ]
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Maar ik ga toch twijfelen of deze aanpak verstandig is bij een nieuwe motor van bijna 9k.
[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 21:23 ]
wa zeggie?
And it goes BRAAAAAPP!
Daarom zeg ik ook dat je niet te hard onderuit moet gaancharrel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:11:
[...]
Ja, dan heb je zeker net je jas, handschoenen, broek, helm en laarzen eruit .....
Als je hem stilstaand laat omvallen kan je al meer als 500 euro schade hebben.
Zeker met een kuip erop.
Moet je wel je eigenrisico wel even meenemen en evt. een no-claim beschermer. Zit je meestal rond de 150 euro extra.
Alleen mijn helm kost bv. al 650 ......
Ik weet helaas ook hoe hard het kan gaan met beschadigde kuipen. Dat wordt snel duur.
Maar toch zou ik met zo'n prijsverschil tussen allrisk en WA waarschijnlijk de gok wel durven te nemen. Dan parkeer ik dat geld wel op de spaarrekening voor het toch een keer mis mocht gaan. Want daar ga je natuurlijk niet van uit.
Yamaha MT-09
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:27:
Fak! Ik was even vergeten dat ik een alarm d'r in heb zitten.... Gaat het kreng af in de kelder box die dicht was...
wa zeggie?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kijk even in je onderhoudsboekje hoe je moet peilen, dat kan nogal verschillen. Als je drysump hebt kan het volgens mij zo zijn dat de olie uit je olietankje naar beneden stroomt.ROFLASTC schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:06:
Trouwens... MIjn dipstick gaf aan dat er geen olie meer in zit , als in stokje was droog. Nu heeft het apparaat een jaar stilgestaan en vziw zat er olie in toen ik de laatste keer reed. Zakt dat helemaal naar de bodem? Als er nog voldoende in zit dat blijft het stokje toch nog wel nat?
Tsjaa....bij een nieuwe zou ik het ook doen denk ik. Dat heb ik bij mijn eerste motor ook gedaan. Maar toen was ik alweer 27 en begon ik meteen met een flinke BM korting. Nu zit ik op 75% ofzo. Mijn WA kost me maar €35/jaar. Ik heb natuurlijk makkelijk lullen met dat ouwe bankstel. Een nieuwe koop ik niet, want dan wil ik die K1600GT hebben, en ik heb geen 25k over voor een motor...Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:22:
Ik ben wel een beetje zoals jij philip, ik verzeker me ook zo min mogelijk, geen uitgebreide tandarts, auto etc. Leg liever wat geld apart als het een keer mis gaat. Tot nu toe heb ik absoluut winst gemaakt in de zin dat ik het nooit tot zelden nodig heb gehad.
Maar ik ga toch twijfelen of deze aanpak verstandig is bij een nieuwe motor van bijna 9k.

De schade lijkt nu wel mee te vallen, de 'crankcase-cover kost een €70 om te vervangen, en het onderste gat is puur een oil-drain. De vraag is of het mogelijk is dat gat op z'n el-cheapo dicht is te krijgen, en dan zou het vrij snel weer opgelost moeten zijn..
Iemand suggesties?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Een in elkaar gelopen blok op de kop te zien tikken? Motorsloop? Wie weet hebben die iets liggen dat bruikbaar is voor wènig.SlinkingAnt schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:15:
De schade lijkt nu wel mee te vallen, de 'crankcase-cover kost een €70 om te vervangen, en het onderste gat is puur een oil-drain. De vraag is of het mogelijk is dat gat op z'n el-cheapo dicht is te krijgen, en dan zou het vrij snel weer opgelost moeten zijn..
Iemand suggesties?
Kneedbaar "metaal" van de bouwmarkt. Mooie permanente tijdelijke oplossing.SlinkingAnt schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:15:
Vanavond is m'n motor weer thuisgebracht door de berger, en de schade even goed bekeken...
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand suggesties?
In dat laatste geval staat dr een paar bar druk op en dan heeft je kneedbare staal het een beetje zwaarder.
En als ie lek gaat ligt de olie ook binnen een paar seconden op straat.
leeg
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om of jij het een leuke motor vind om mee te rijden. Wat nou als je voor het eerst een dag gaat rijden en er achter komt dat de houding toch niet lekker is, of je pijn krijgt in je polsen, of je vind em toch niet lekker sturen ... Dat zijn geen dingen waar je met 'een rondje' achter komt. Hoe mooi ie is, of hoe goed de recensie's .... dat komt echt niet op de eerste plaats. Tenzij ie in de huiskamer komt te staan natuurlijkWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:15:
[...]
Hoef pas te betalen als ik hem op kom halenZeg gewoon dat ik nog een rondje wil maken
.
Maar ik ben er niet zo bang voor, recensies zijn erg positief en honda cbr is weinig mis mee en goed te verkopen
Het komt over als een gehaaste aankoop om maar meteen de nieuwste motor te hebben wanneer je dat papiertje hebt. Ik hoop natuurlijk dat het goed uitpakt, maar de kans is aanwezig dat dat niet zo is.
[ Voor 7% gewijzigd door M14 op 16-07-2011 11:01 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Toch heb ik net zo goed met spoed rijbewijs aan laten maken, al had dat meer te maken met een A willen voor de Zwarte Cross, waar ik heenging met paar motorrijders, en waarna ik gelijk eea aan te koop staande motoren in die streek kon uitproberen.
Oslik blyat! Oslik!
Noem je dat leven?mphilipp schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:28:
Je hebt 18 jaar geleefd zonder motor
* Steve high-fives himself... up top, down low!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Over het olieverbruik en het belang van het controleren bij die motor had ik inderdaad gelezen.Tele schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:02:
[...]
Ook wel eens op gereden, ik vind het fijne fietsen. De 4TX is wel aan te raden boven de oudere 3VD, goed letten op het olieverbruik in ieder geval. Tegenwoordig komen er 2002 900's ook voor leuke prijzen voorbijZelf heb ik een 900, met ABS
![]()
Alles over de modellen is op deze site te vinden.
[afbeelding]
Ik heb zelf een XTZ750, ongeveer hetzelfde blok en langere veerwegen. Ik merk bij bochten vanaf >100km/u dat hij een beetje gaat wiebelen. Daaronder is het gewoon de ideale iets voor bijv Alpenpassen. Ik zou zeggen, maak eens een proefrit!-DG- schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:37:
[...]
Over het olieverbruik en het belang van het controleren bij die motor had ik inderdaad gelezen.Maar rijdt het nog een beetje 'sportief' (die 850), of is het meer een toermachine die wat sponzig wordt als het harder gaat?
Overigens, als je een zuinige fiets zoekt zou ik iets anders zoeken, zowel benzine als olieverbuik zijn (vaak) significant bij deze fietsen, hoewel ik niet zeker weet of dat bij de injectie modellen ook zo is. Daar staat tegenover dat het blok briljant is, veel power onderin en rond 6K rpm brult hij er vandoor
[ Voor 20% gewijzigd door DRAFTER86 op 16-07-2011 12:03 ]
Dat wordt sponzig. Iig een 900 van een kennis van een vriend van me wordt wat waziger met sturen, met m'n aangepaste (hyperpro) 1200gs totaal geen last van. Check het laatste ritje van GOT maar na over het dijkje-DG- schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:37:
[...]
Over het olieverbruik en het belang van het controleren bij die motor had ik inderdaad gelezen.Maar rijdt het nog een beetje 'sportief' (die 850), of is het meer een toermachine die wat sponzig wordt als het harder gaat?
Ritje langs werkendam of een andere veringboer en je stuurt zo strak als nooit te voren. Zou ik bij elke motor die ik verder nog ga kopen gewoon gelijk laten servicen/ aanpassen. Ondergeschoven kindje qua onderhoud > vering.
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 16-07-2011 12:53 ]
Je had toch een driewieler? Ik had ook nog een brommerd (vorig jaar ook al een keer gepost geloof ik)
Alleen dan met een zwarte expansiepijp erop. Toen was ik blijkbaar nog niet zo van de anti-blèrpijpenbrigade
Maar goed, het ging over haast...ik had dus niet zo'n haast. Maar ik heb mijn rijbewijs ook pas gehaald toen ik 26/27 was. Hoewel ik altijd zei dat ik het meteen wilde gaan halen. Prioriteiten lagen toen blijkbaar anders.
BTW, het is toch komkommertijd (Jouke!), dus misschien wel leuk om je motorhistorie te posten. Of is dat al een keer gedaan? Anywayz...ik doe het toch:
Mijn eerste:

Yamaha XJ600S Diversion (nieuw gekocht) Givi Maxia achterop en 2 Givi zijkoffers. Helaas geen digitale foto's meer van.
De logische stap daarna is een BMW K1100RS...

Helaas had ik op enig moment andere prio's en reed ik te weinig. Beemer verkocht en een paar jaar alleen per auto bewogen (The Dark Age).
Toen ging het toch weer kriebelen en kocht ik een ex-pliesie R850RT, Het Bankstel.

De pliesiestrepen moesten eraf van het ministerie, en wit is zo wit, dus heb ik er zelf een Daktarimotor van gemaakt.
Voor mijn 'Dakar' avontuur heb ik nog een motor 'erbij' gekocht. Een Yamaha XT600Z Tenere:

Deze gaat in oktober naar Gambia en blijft daar voor Riders for Health zijn werk doen.
Jajaja...ik weet het...een KTM pak op een Yamaha. En ik heb ook nog BMW handschoenen...
Dat is zeker niet de aftap-plug, die zit midden onder tussen de uitlaat/collector. Wat het precies wel is weet ik niet, in het werkplaatshandboek van mijn oude XJ900S wordt het ding zo te zien helemaal niet [be|ge]noemd.SlinkingAnt schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:15:
het onderste gat is puur een oil-drain. De vraag is of het mogelijk is dat gat op z'n el-cheapo dicht is te krijgen, en dan zou het vrij snel weer opgelost moeten zijn..
Je hebt absoluut wat goede punten en het is nogal impulsief te noemen. Maarja, who cares als ik er straks gelukkig mee ben, mooi toch?M14 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:00:
[...]
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om of jij het een leuke motor vind om mee te rijden. Wat nou als je voor het eerst een dag gaat rijden en er achter komt dat de houding toch niet lekker is, of je pijn krijgt in je polsen, of je vind em toch niet lekker sturen ... Dat zijn geen dingen waar je met 'een rondje' achter komt. Hoe mooi ie is, of hoe goed de recensie's .... dat komt echt niet op de eerste plaats. Tenzij ie in de huiskamer komt te staan natuurlijk.
Het komt over als een gehaaste aankoop om maar meteen de nieuwste motor te hebben wanneer je dat papiertje hebt. Ik hoop natuurlijk dat het goed uitpakt, maar de kans is aanwezig dat dat niet zo is.
Ik ga liever uit van het positieve in het leven en kan het geld missen, dus dan maar een keer een risico nemen
Ik ben al vanaf mijn 17de ondernemer (ben nu 25) en ben altijd uitgegaan van mijn eigen kracht, enthousiasme en vooral niet te denken aan alle mogelijke obstakels en beren op de weg. Uiteraard ook vaak vallen en opstaan, maar ik mag tot op heden zeker niet klagen!
Anyways genoeg gelul over mij.... ik waardeer je advies, ben het met je eens dat het minder verstandig is, maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed komt. En als dat niet het geval is.. it's not the end of the world
ontopic: Net 2 uur les achter de rug. alle AVB oefeningen gaan goed, dus ben klaar voor het examen. Verder ook een stuk snelweg gereden en moet vooral wennen aan de afstand die ik moet houden (voor mijn gevoel veel te veel).
Daarnaast heb ik a.s. dinsdag theorie.. hopen dat ik het ga halen.! Ga morgen nog maar ff goed leren.
[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 16-07-2011 15:35 ]
That's the spirit! Je bent niet impulsief, maar zo leef je gewoon. Dat is wat anders dan domweg overal induiken en maar wat doen zonder er over na te denken. Een motor is ook een beetje emotie. Die K1100RS heb ik in 1,5minuut besloten te kopen, hoewel ik voor een andere motor ging. Ik had nl jaren daarvoor al een poster van precies die motor (ook die kleur) van BMW in mijn kantoortje hangen. Als je dan bij de dealer binnen loopt en die motor kijkt je aan...dan val je toch in één keer als een blok voor dat ding?Workaholic schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:25:
[...]
Ik ben al vanaf mijn 17de ondernemer (ben nu 25) en ben altijd uitgegaan van mijn eigen kracht, enthousiasme en vooral niet te denken aan alle mogelijke obstakels en beren op de weg. Uiteraard ook vaak vallen en opstaan, maar ik mag tot op heden zeker niet klagen!
Anyways genoeg gelul over mij.... ik waardeer je advies, ben het met je eens dat het minder verstandig is, maar ik ga er gewoon vanuit dat het goed komt. En als dat niet het geval is.. it's not the end of the world
Die RT heb ik niet gekozen vanwege de looks, maar omdat ik er graag lekker mee op pad wil. En die beslissing was ook lekker snel genomen. Ik wilde ook hier weer eerst een andere motor, maar deze zag ik toevallig.
[ Voor 79% gewijzigd door Workaholic op 16-07-2011 15:54 ]
Bij de Fazer was het juist het tegenovergestelde; die heeft wat meer overtuiging nodig. Daarnaast was die betreffende Fazer nogal een olieschuit als ik naar de rook uit de uitlaat keek, maar daar ging het ook niet om. Ik wilde de windbescherming van dat topkuipje wel eens voelen. En dat viel me dus behoorlijk tegen. Tot mijn ellebogen zat ik uit de wind, maar daarboven zat ik net zo hard in de wind als op de Hornet.
Ik ben vanaf nu (nou ja, woensdag) de trotse eigenaar van een zwarte Honda CB600F Hornet 2011. Het was een demo model dus ik heb er niet de nieuwprijs voor betaald, terwijl de motor wel in nagenoeg nieuwstaat is.
Zo eentje dus:

Ik had wel één grote klacht over de Hornet. De spiegels konden ze er net zo goed af laten. Ze zitten te laag en te ver naar binnen. Zelfs als ik mijn ellebogen naar binnen hield kon ik er niet langs kijken. Het eerste wat ik dus zal moeten doen is andere spiegels of verbreders erop zetten. Ik had al de tip gekregen om de spiegels van een CB1000 erop te laten zetten, maar het verschil daarmee is gewoon minimaal.
Verder nog een klein puntje: de reviews hebben het altijd over de afleesbaarheid van de toerenteller. Dat is inderdaad minimaal. Maar goed, je hebt een toerenbereik tot 13.000 rpm en op gehoor kun je net zo goed schakelen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lekt er natuurlijk 2 druppels remolie op mijn velg,
De Nederbelg !
Dat moet ik inderdaad maar eens doen, zo'n proefrit.DRAFTER86 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:55:
[...]
Ik heb zelf een XTZ750, ongeveer hetzelfde blok en langere veerwegen. Ik merk bij bochten vanaf >100km/u dat hij een beetje gaat wiebelen. Daaronder is het gewoon de ideale iets voor bijv Alpenpassen. Ik zou zeggen, maak eens een proefrit!
Overigens, als je een zuinige fiets zoekt zou ik iets anders zoeken, zowel benzine als olieverbuik zijn (vaak) significant bij deze fietsen, hoewel ik niet zeker weet of dat bij de injectie modellen ook zo is. Daar staat tegenover dat het blok briljant is, veel power onderin en rond 6K rpm brult hij er vandoor
Dat is inderdaad ook nog een goede optie. Het frame van die motor moet het volgens mij wel toelaten om wat harder te gaan. Ik ga er eens over denkencharrel schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:51:
[...]
Dat wordt sponzig. Iig een 900 van een kennis van een vriend van me wordt wat waziger met sturen, met m'n aangepaste (hyperpro) 1200gs totaal geen last van. Check het laatste ritje van GOT maar na over het dijkje![]()
Ritje langs werkendam of een andere veringboer en je stuurt zo strak als nooit te voren. Zou ik bij elke motor die ik verder nog ga kopen gewoon gelijk laten servicen/ aanpassen. Ondergeschoven kindje qua onderhoud > vering.
Yamaha MT-09
Droog gebleven?Bergie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:36:
Hehe, vandaag voor het eerst in een paar weken weer eens tijd/zin gehad om een stuk te rijden. Gelijk maar even een lang stuk gedaan, de Hamalandroute. Best een leuke route, leuke omgeving en af toen wat lekkere bochten.
Ongeveer 10 minuten nadat ik de motor achter het huis had staan begon het te regenen
Yamaha MT-09
Ik rij sinds een aantal weken op een TDM(3vd), maar ze zijn idd iets sponsig bij het wat hardere bochtenwerk. Zit ook nog na te denken over een ander setje veren, maar eerst maar een paar ritjes maken:)-DG- schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:22:
[...]
Dat moet ik inderdaad maar eens doen, zo'n proefrit.Het verbruik maakt me niet zoveel uit, ik maak niet zoveel km's per jaar dat ik daar veel van merk.
[...]
Dat is inderdaad ook nog een goede optie. Het frame van die motor moet het volgens mij wel toelaten om wat harder te gaan. Ik ga er eens over denken.
* Matis werd nog het meest nat van het uittrekken van het pak
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als ik de ultieme testers mag geloven (rij-instructeurs) gaat alles op een gegeven moment lekken. Gore-Tex is een membraan en als dat vies wordt, kan ie helemaal dicht gaan zitten. Daardoor krijg je toch weer natte plekken binnen (niet door lekken, maar doordat ie niet uitwasemt).
In principe hoort een Gore-Tex jas (dus mét het Gore-Tex label eraan) 100% gegarandeerd lekvrij te zijn. Maar dan zit je wel in de buitencategorie wat prijs betreft. Rukka enzo. Op zich hoor ik daar wel weer over dat ze 100 jaar meegaan, dus dan is de investering ook echt een investering.
Ik hou het gewoon bij mijn regenoverall en een aparte helmmuts voor de regen (met windstopper/waterdichte hals/borsttoestand). Getest in de moesson gedurende een hele dag. Werkt.
Waar het kan (en zal) gaan lekken is op de plekken die onvermijdelijk open zijn: mouwen en hals/nek. Hoe dan ook, zit daar ergens een opening en het water vindt die opening dan ook. Daarom is een waterdichte hals/nek/borst toestand aan te bevelen. Sommige jassen hebben een dubbele voering bij de mouw waar je handschoen tussen kan. Zo kan het water niet in je mouw bij je arm komen. Een punt om op te letten bij de aanschaf van een all-weather jas. Neem dan ook altijd je (regen)handschoenen mee.
Rev-it heeft nu niet echt een goede naam qua waterdichtheid, op het gs forum zeuren er iig heel wat mensen over. Mijn vriendin had ook een revit broek, na 2x een nieuwe liner daarna nog een nieuwe broek het geld maar teruggekregen en een echt merk gekocht. Vriend van me had een soort enduro jack met 3 lagen erin. Zelfde verhaal, jas zit opzich mooi in elkaar maar de liner is gewoon drama.MailMan schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:38:
Mompel, ik had anders wel vochtige plekken op m'n kleding. Ik snap niet zo goed waarom. Tuurlijk, kwaliteit speelt een rol, maar een plastic zak houdt je ook droog, dus waarom de regenvoering van m'n Rev'it jas niet? Zou het misschien kunnen dat snelle afkoeling van de lucht onder de regenvoering (door de koude druppels die erop vallen) zorgt voor een vorm van condensatie? En dat je bij Gore-tex jassen daar minder last van hebt omdat die meer ademen?
Kwam bij een motorzaak die het alleen maar voeren en toen kreeg ik een hele preek dat je op een bepaalde manier je broek moest hebben zitten als je op je zadel zat anders zou de liner scheuren ....... en dus gaan lekken ...
Mijn spidibroek en jas van 13 jaar oud zijn gewoon nog waterdicht en daarmee rijdt ik offroad. Mijn rukka broek heb ik ook nog nooit speciaal moeten rechttrekken omdat ie anders zou lekken.
Hopelijk is het nu beter voor ze met goretex want ze maken wel mooie spullen.

Het was nog wel een beetje spannend. de voorband was zo goed als kaal (Dunlop sportmax) en met de moessonregen in Rotjeknor was het af en toe glibberen in de bocht.
Onderweg helemaal nat gereden en tijdens de rit bedacht ik me dat ik onverzekerd reed
Zo direct de verzekering bellen + bandjes bestellen (MPR3) + kilometerteller opnemer + een ander kuipruitje . Op de foto hierboven is hij nog doorzichtig maar hij was na de foto zwart gespoten. Niet het meest fraaie in mijn ogen

(Foto van de advertentie, is nog niet echt mooi weer geweest om eigen foto's te maken..)
Tijdens de rit naar huis nadat ik haar gekocht had heb ik ondervonden dat m'n jas en broek (beide van Difi) lekker waterdicht zijn! Alleen de handschoenen niet, maar dat zijn ook handschoenen van de Lidl. Had niet verwacht dat ze echt waterdicht zijn
Motor rijdt verder lekker, ziet eruit alsof ze net vorige week uit de showroom is komen rijden! Geen enkel krasje op de tank (wel ergens onderaan het motorblok, ging iets te dicht langs een muurtje..). Hij is nu verder nog helemaal standaard, wil er wel graag een superbike stuur op. Dan zit ik waarschijnlijk nog net iets beter
Techno>Music
De Nederbelg !
Netjes, dat is zo te zien die van Sven..... Toch?_Erikje_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:17:
Zaterdag voor een andere motor wezen kijken. en ik ben nu in bezit van een FZ600R uit 1995
[afbeelding]
Het was nog wel een beetje spannend. de voorband was zo goed als kaal (Dunlop sportmax) en met de moessonregen in Rotjeknor was het af en toe glibberen in de bocht.
Onderweg helemaal nat gereden en tijdens de rit bedacht ik me dat ik onverzekerd reed![]()
Dus toch maar extra voorzichtig gereden
![]()
Zo direct de verzekering bellen + bandjes bestellen (MPR3) + kilometerteller opnemer + een ander kuipruitje . Op de foto hierboven is hij nog doorzichtig maar hij was na de foto zwart gespoten. Niet het meest fraaie in mijn ogen
Ik heb er ook een FZR bij
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
@stormy
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Over 2 dagen, hoop ikT-Rhidon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:33:
Iemand nog een theorie boek die hij of zei niet meer gebruikt?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Net een flinke duit geld uitgegeven aan motor onderhoud voor de Noorwegen vakantie over een week, gebeurt er vandaag dit:
Vanochtend door hartje Amsterdam naar Station Sloterdijk gereden om m'n vriendin op te pikken en naar Motozoom te gaan voor wat laatste spulletjes. Duurde natuurlijk veels te lang in het centrum, dus ik rijd tussen de auto's door naar voren. Staat er vooraan een auto met laadbak van de gemeente (zeg maar zo'n mini vrachtwagen) en een personenauto. Ik denk dat past vast wel.... Niet dus... tik met m'n spiegel heel zachtjes tegen dat vrachtwagentje en zie zo'n m'n K100 spiegel onder de vrachtwagen rollen! arg!
Probeer rustig te blijven ondanks de gedachte dat hij er zo over gaat rijden als het groen is, ik onmogelijk af kan stappen, het keihard regent en er een lange rij van vrachtwagens op dezelfde rijstrook staat. Zag mezelf al aankomende weken uren zoet zijn een nieuwe spiegel te vinden (wat voor de rechterkant best een hel is), dus ik probeer voorzichtig met m'n voet die spiegel naar mezelf toe te manoeuvreren. Met als gevolg dat hij nog verder onder die wagen komt
Alles gaat rijden (ik dus ook maar) en verwacht elk moment *kkkraaak* achter me te horen terwijl ik de stoep op rijd. De ene na de andere (vracht)wagen tuft rustig voort totdat er uiteindelijk eentje m'n handgebaren ziet en ik wonder boven wonder de spiegel op kan pakken en weer aan de motor bevestig. Yay
Vervolgens maar rustig gereden
Bij Motozoom aangekomen toch nog een windkraag gekocht van Rev'it, schrijfremslot + kabeltje, lampen- en zekeringsetje en nog wat andere grut.
Rij ik weer terug naar huis door de regen, hoor ik vervolgens de uitlaat rammelen. Is een oud probleem terug gekeerd waarbij er een scheur in het metaal van de beschermingsplaat is ontstaan. Kreun....
Thuisgekomen ook nog maar even een bak koffie over het fornuis en de koelkast gegooid.
Gewoon blijven lachen...
Ik heb nog een ANWB theorieboek liggen (zonder CD overigens).T-Rhidon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:33:
Iemand nog een theorie boek die hij of zei niet meer gebruikt?
@MailMan: Kan je nog meer pech hebben op een dag?
[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 18-07-2011 15:29 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
De dag is nog niet voorbijPhyxion schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:29:
[...]
@MailMan: Kan je nog meer pech hebben op een dag?
Ik vertrek zo naar de Bever voor nog wat andere spullen voor vakantie. Alleen nu maar even met het OV.
Btw, dan reken ik de doorsnee pech dingen zoals: meuk omgooien en omver trappen in de Motozoom en het vergeten de zekeringen af te rekenen niet mee
[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 18-07-2011 15:36 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Oefenexamens gaan alles behalve goed
[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 18-07-2011 20:33 ]
Dat had ik ook, de oefenexamens elke keer net wat te veel foutjes. Op het moment dat het er om ging had ik er gelukkig maar 2, het is te hopen dat het voor jou net zo gaat!Workaholic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:33:
Morgenochtend theorie examen... nu maar hopen dat ik het ga halen..!
Oefenexamens gaan alles behalve goedDat gaat een avondje blokken worden.. lol
bij mij was het andersom. alle oefenexamens halen met 2 of 3 fouten.Rupie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:46:
[...]
Dat had ik ook, de oefenexamens elke keer net wat te veel foutjes. Op het moment dat het er om ging had ik er gelukkig maar 2, het is te hopen dat het voor jou net zo gaat!
voor het echte, 2x 7 fouten en de 3e keer 1 fout
Heb je de eerste twee keer niet geleerd? Hoe heb je het de 3de keer dan zo makkelijk gehaald? Preceis weten wat je moet verwachten?
Ik heb nu oefen examens op cdrom van Verjo, Anwb en Veka. Allemaal zijn ze "anders" en ik heb nu geen idee welke ik moet verwachten.
Die oefenexamens op de CD vond ik niet echt veel op de vragen van het CBR lijken. Ik vond ze het meeste op de vragen van ANWB lijken, die met de groene achtergrond (weet niet meer of dat Verjo of Veka was) had echt een heel andere vraagstelling. Overigens had ik één fout, welke ik al wist tijdens het theorieexamen. Het duurt altijd zo lang voordat je het antwoord in kan vullen dat je al omvalt van vervelingWorkaholic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:02:
@ Martjah
Heb je de eerste twee keer niet geleerd? Hoe heb je het de 3de keer dan zo makkelijk gehaald? Preceis weten wat je moet verwachten?
Ik heb nu oefen examens op cdrom van Verjo, Anwb en Veka. Allemaal zijn ze "anders" en ik heb nu geen idee welke ik moet verwachten.
Ik heb zelf amper aandacht besteed aan de motortheorie overigens, ik wist het meeste nog wel van auto (was ook alweer 4+ jaar terug) en de rest is over het algemeen redelijk logisch. Ik verbaas mij er nog steeds over hoeveel mensen problemen hebben met de theorie. Sowieso wanneer je al auto hebt, dan zou je het meeste nog wel moeten weten (en toepassen!) want anders ben je een gevaar op de weg
[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 18-07-2011 21:20 ]
Niet te laat doorgaan, je verliest allicht meer punten als je doodmoe daar zit dan als je een of twee vragen niet eerder gezien hebt.Workaholic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:33:
Morgenochtend theorie examen... nu maar hopen dat ik het ga halen..!
Oefenexamens gaan alles behalve goedDat gaat een avondje blokken worden.. lol
Oslik blyat! Oslik!
Is de MV Agusta F3 al in de Nederlandse showrooms gesignaleerd?Lima schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:51:
zijn er hier mensen met een triumph daytona 675R of een Agusta F3? Ik zou graag eens hun mening horen
Die was het inderdaadWorkaholic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:39:
Van Veka Best ?
[afbeelding]
Anwb is heel anders:
Ik las je post verkeerd, dus de vragen van de ANWB cdrom leken het meeste op het examenPhyxion schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:26:
[...]
Die was het inderdaadDie vragen vond ik totaal niet lijken op de vragen die ik kreeg
Gisteravond kwam een maat van me de motortrailer brengen, met zijn motor er alvast op, die we gehuurd hebben. Meteen mijn motor opgeladen en in de garage gezet. Vanavond langs een andere vriend van me om zijn motor op te laden. Helaas dan zonder oprijgoot, omdat dat de goot wordt waar zijn motor in komt te staan, dus dat wordt tillen
Vaak bu'j te bang!
Ja, die van ANWB leken qua vraagstelling het meeste op die van het CBR. Bij het CBR waren ze wel wat lastiger maar als je de theorie kent dan is het zeer goed te doen.Workaholic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:11:
[...]
Ik las je post verkeerd, dus de vragen van de ANWB cdrom leken het meeste op het examen?
ja bij mij was het allemaal nogal krom.Workaholic schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:02:
@ Martjah
Brommercertificaat --> half uur boek open gehad = 3 fouten
Theorie auto --> half uur boek open gehad = 2 fouten
Theorie Motor --> meerdere uren = 7 fouten, weer meerdere uren = 7 fouten, toen maar niks gedaan (geen zin) = 1 fout
Ik heb trouwens de CD-ROM van Vekabest gebruikt, en het boek "Theorieboek Motor Verjo - Wegwijzer in het verkeer"
Vaak bu'j te bang!
Meestal is mijn gevoel "niets doen." Immers, vaak lost een situatie zichzelf al op terwijl je een momentje wacht. Nee, het CBR wil vaak dat je remt.
Maar tijdens de rijlessen was dat ook een commentaar van mijn instructeur. Als ik op een kruising af rij, probeer ik mijn aankomst zo te timen dat eventueel verkeer met voorrang al weg is, zodat ik in beweging kan blijven. Mits de kruising helemaal overzichtelijk is natuurlijk. Dat doe ik dan door wat gas terug te nemen/niets te doen, in plaats van te remmen.
Op zich is dat helemaal niet verkeerd, alleen ziet de instructeur/examinator niet dat je heel ver vooruitkijkt en daar subtiel op anticipeert. Hij ziet immers geen remlicht aan gaan.
Juist niet, de vragen die bij het CBR worden gesteld moet je vaak beantwoorden met "gas loslaten". Zo was het althans bij mijn oefen-examens B en ook mijn echte theorie-examen B. Volgens mij heb ik toen wel 70% beantwoord met "gas loslaten". 2 foutjes in de gevarenherkenning dus ik deed het nog wel aardigDrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:02:
Meestal is mijn gevoel "niets doen." Immers, vaak lost een situatie zichzelf al op terwijl je een momentje wacht. Nee, het CBR wil vaak dat je remt.
Remmen is namelijk een extra actie die concentratie vergt, concentratie die je op dat moment nodig hebt om de situatie te analyseren. Zo is het mij in de verschillende boeken uitgelegd en ook door de rij-instructeur verteld.
Dit topic is gesloten.
![]()