En dan helemaal niet meer op het gas reageren?theHoff schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:49:
Choke die bleef hangen?
De Fazer neem ik aanDrivinUCrazy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:16:
Zaterdag heb ik een Fazer en een Hornet bekeken. Helaas was het nog kijken, kijken, maar niet aankomen.Komende zaterdag op beide een proefrit gepland, en dan zien we wel. (Maar eigenlijk heb ik de keus al gemaakt, de proefrit moet het alleen nog bevestigen)
Rij ik nu bijna 1,5 jaar op (FZS600 Fazer uit 2000) en dat bevalt super. Rij wekelijks 700-1000km woonwerk er mee en onderhoud hem zelf. Ding laat het nooit afweten en is lekker snel.
Met 120 gas geven om een auto die je af gaat snijden te ontwijken (ja, gas heeft voorkeur over remmen wanneer de situatie het toelaat) gaat heerlijk snel, en in no time zit je op de 160 en hoger (in duitsland).
Enkel koud als het vriest vanwege de minimale bescherming. Regen is geen probleem, je wordt nat, je blijft rijden en je waait droog.
Super ding, vooral met de MPR3's erop! (nu 4500km en bevallen echt super goed)
Hoewel ik de Fazer een hele mooie motor vind, vind ik de Hornet een bloedmooie motor. Maar misschien weet de Fazer me met de proefrit toch te overtuigen, of valt de Hornet me juist tegen. Daar is een proefrit tenslotte voor.
Woon-werk ga ik er voorlopig niet mee doen (ik zit nu op locatie bij een klant waar regelmatig ongezond veel belangstelling is voor de motoren die buiten staan.). Zodra ik weer naar kantoor mag rijden hoop ik wel structureel met de motor te gaan. Maar, dat is maar 250-300 km per week. En anders mag ik naar een partnerbedrijf in de Eifel rijden; ook geen straf om met de motor te doen.
Ik zie mezelf niet als mooiweerrijder, maar als er kans is op gladheid is de motor voor mij een no-go. Vrieskou zal dus niet belangrijk zijn. En regen deert me niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik zou het er afgezien van de proefrit ook vanaf laten hangen of je veel snelweg gaat rijden. Als de Hornet die je wilt gaan kopen teminste een naked is. Heb zelf 2 jaar een Hornet gehad en het is een heerlijke motor, alleen snelweg is niet ideaal voor lange afstanden. De Fazer zal wat kuip hebben en dat scheelt op de snelweg heel veel.
De windbescherming: dat is exact de reden waarom ik ze allebei wil proefrijden. Maar ik hoef niet veel snelweg te rijden, en ben het eigenlijk ook niet van plan. Als ik snelweg rij, is het om grote afstanden af te leggen, en dan heb ik meestal ook bagage en/of passagiers bij me. Met andere woorden, dan ga ik met de auto. Nu rij ik toevallig wel via de snelweg naar mijn werk, maar dat is dankzij werkzaamheden en ook nog maar een paar kilometer. Binnendoor doe ik er net zo lang over.
Ik woon gelukkig in het uiterste zuiden van het land, dus ik hoef geen lange afstanden te rijden om mooie weggetjes tegen te komen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bouten die zacht worden geen last van hier
Gebruik t goede gereedschap en zorg dat je de schroevendraaier of inbussleutel goed in t gaatje drukt, zodatje m niet rond draait...
KaWaReZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:29:
@ dion: je grootste vijand is pekel, zorgt voor alurot etc.
Gebruik t goede gereedschap en zorg dat je de schroevendraaier of inbussleutel goed in t gaatje drukt, zodatje m niet rond draait...

In je eerste bericht stond eigenlijk niet meer. Dat is wel een verschil. Zou kunnen nog steeds hoor. Zodra de motor beetje warm wordt dan slaat tie af of sterft tie weg met gasgeven. Maar ik weet niet of je een automatische choke hebt of een handmatige. Maar dit was gewoon even mijn eerste ingave waar ik aan dacht.DPC-Postman schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:08:
[...]
En dan helemaal niet meer op het gas reageren?

Killen ze de decibels goed?
[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 12-07-2011 13:43 ]
Vaak bu'j te bang!
MooizoRukapul schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:13:
Zelf vandaag maar eens op pad gegaan met de Zumo en de Onroute motorkaarts (thx eamelink!). Heb weer een paar mooie paadjes door het Brabantse land gehad. Eenmaal suggereerde hij zelfs een offroad pad maar volgens de bebording zou dat doorlopen
lijkt heel veel op diegene die ik bij mijn Gianelli.-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:42:
Iemand ervaring met dit soort dB-killers?
[afbeelding]
Killen ze de decibels goed?Mijn aansluiting is 48mm, ik zat er aan te denken om die ene milimeter op te vullen met aluminiumtape o.i.d. (of 1 wikkeling ducktape)
Ik heb er gewoon rondjes inzitten en op het einde is hij bij mij helemaal dicht (reageerbuismodel met gaten
Yep, dat veels te dure stukje metaaleamelink schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:47:
[...]
MooizoHeb je nu uiteindelijk dezelfde mount gehaald als ik?
Ik zit alleen nog met het issue dat de geluidskwaliteit van de Zumo best wel slecht op de G4 headset klinkt. Alsof er een hele brakke sampling of iets van clipping oid plaatsvindt.
Ik ga hem denk ik vanavond bestellen. Ik had contact via marktplaats voor een Mivv db-killer, die was alleen bijna 40 euro... Dat bijna net zo duur als de demper zelfmartjah schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:53:
[...]
lijkt heel veel op diegene die ik bij mijn Gianelli.
Ik heb er gewoon rondjes inzitten en op het einde is hij bij mij helemaal dicht (reageerbuismodel met gaten). Bij mij zit er iig een groot verschil in.
Vaak bu'j te bang!
Paar uurtjes geknutseld en nog meer te weten gekomen over de K. Rijdt nog beter dan hij al deed (zoog klein beetje valse lucht binnen bij de vacuumslang wat nu gefxied is). Ongelooflijk met wat voor glimlach ik op de terugweg zat
K op de operatietafel (brakke telefoonfoto's)

Als iemand nog een K100 blok of transmissie zoekt?

Als je niet weet dat je voorvorkpoten krom zijn en dan ineens met rechte rijdt begrijp je pas wat je hebt gemist. Ga met veel plezier nu op vakantie naar Noorwegen. Heerlijk sturen met een stabiele motor en op de snelweg de cruise control erop en lekker touren
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Wat voor soort motor zoek je? Naked? Sport? Tour? Chopper?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Bedankt, alleen nog even bij het gemeentehuis langsYonni schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:50:
gefeliciteerd!!!
Wat voor soort motor zoek je? Naked? Sport? Tour? Chopper?
Whuuut, je hebt de hele zomer nog voor je. Je gaat toch niet wachtenPhyxion schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:45:
Eindelijk ook mijn motorrijbewijs gehaald (alles in 1x gelukkig)Binnenkort maar eens kijken naar een motor. Ik hoor regelmatig dat (tweedehands) motors in het najaar/winter vrij veel goedkoper zijn, nou heb ik nog nooit echt veel rondgekeken qua prijzen, maar klopt dit? Anders wacht ik nog wel even
Gefeliciteerd trouwens
Ik heb net tijdens avd-les op een kawa er6n gereden. God wat is dat een verademing vergeleken met die cbf500's die ze verder hebben staan. Die honda's hebben al ruim een ton op de teller staan en die kawa niet, en dat merk je... Ook veel meer vermogen trouwens, tering wat zit je snel op de 140. Ik moest me inhouden want wilde niet op mn flikker krijgen van mn instructeur, maar man, wat is dat vet zeg om in de 2 vol door te trekken!
[ Voor 22% gewijzigd door Marc Rademaker op 12-07-2011 18:25 ]
De fietsen waar de meeste hier naar kijken worden alleen goedkoper vanwege de normale afschrijving.
En uiteraard gefeliciteerd met de nieuwe aantekening op je rijbewijs
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 12-07-2011 18:39 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt, daarom zit ik er ook erg aan te denken om gewoon een motor te kopen, de vraag is nog even wat maar we blijven rondkijkenMarc Rademaker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:22:
[...]
Whuuut, je hebt de hele zomer nog voor je. Je gaat toch niet wachtenIk hoop eind juli mijn rijbewijs te halen en dan schaf ik meteen een motor aan! Kun je meteen de weg op met mooi weer. Als je straks een motor, koopt staat ie binnen stof te verzamelen omdat het regent/sneeuwt/ijzelt, terwijl jij jeukende handjes hebt
Gefeliciteerd trouwens
Ik heb net tijdens avd-les op een kawa er6n gereden. God wat is dat een verademing vergeleken met die cbf500's die ze verder hebben staan. Die honda's hebben al ruim een ton op de teller staan en die kawa niet, en dat merk je... Ook veel meer vermogen trouwens, tering wat zit je snel op de 140. Ik moest me inhouden want wilde niet op mn flikker krijgen van mn instructeur, maar man, wat is dat vet zeg om in de 2 vol door te trekken!
Vaak bu'j te bang!
Uhuh, vertel dat de vorige eigenaarKaWaReZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:29:
@ dion: je grootste vijand is pekel, zorgt voor alurot etc.
Ik zit met m'n goede Rothenwald spul met de gebakken peren. Ga van het weekend eens een setje "probleemoplossers" halen - wilde de remvloeistof verversen, maar een van de drie schroeven van het reservoir blijkt ook al een rondje ipv een plusje te hebben
Meh, daar kies je zelf voor. Sterker nog, ik vind het prettiger om bij lichte regen zoals vandaag te rijden - ivm veiligheid is pak bij hitte uitdoen geen optie, maar waterkoeling maakt veel goedMarc Rademaker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:22:
[...]
Als je straks een motor, koopt staat ie binnen stof te verzamelen omdat het regent/sneeuwt/ijzelt, terwijl jij jeukende handjes hebt
Wel is het relevant om te weten wanneer je denkt te rijden als je een motor gaat kiezen. Zo is een naked fantastisch bij goed weer in de zomer, maar krijg je dus in nattere/koudere jaargetijden letterlijk alles over je heen. Er is een reden waarom je vooral toerfietsen in de winter ziet
Verlepte CBF500jes en nieuwe ER6n? Toevallig bij Adil in Diemen?Ik heb net tijdens avd-les op een kawa er6n gereden. God wat is dat een verademing vergeleken met die cbf500's die ze verder hebben staan. Die honda's hebben al ruim een ton op de teller staan en die kawa niet, en dat merk je... Ook veel meer vermogen trouwens, tering wat zit je snel op de 140. Ik moest me inhouden want wilde niet op mn flikker krijgen van mn instructeur, maar man, wat is dat vet zeg om in de 2 vol door te trekken!
Die ER6n reed idd verdomde lekker. Jammer dat het wat te klein en duur voor me was (en te naked
Ook feliPhyxion schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:19:
[...]
Bedankt, alleen nog even bij het gemeentehuis langs
"Geschikt voor beginnend bestuurder" komt vaak neer op niet alle koppel onderin of alle vermogen bovenin, dus liefst een vrij brede powerband. Buiten dat zou het idd weinig moeten uitmaken.Verder ben ik aan het kijken naar naked bikes, maar ik zit niet echt in prijzen van motors en als ik eens kijk op Marktplaats of wat zaken in de buurt (Noord NL) zitten er behoorlijk grote verschillen tussen de prijzen (ook met vergelijkbare staat en kilometerstand e.d.). Het liefst een motor die niet al teveel onderhoud nodig heeft en wat geschikt is voor een beginnend bestuurder (alhoewel de instructeur aangaf dat het niet zoveel uitmaakte), ik ben natuurlijk nog beginnend bestuurder
Voor elk budget is wel een motor te vinden, allicht handig om te weten hoeveel je er ongeveer aan kwijt wilt zijn. Er zit nogal verschil tussen wat je voor EUR 500 en voor EUR 15k kunt kopen.
Ben zelf met nul sleutelervaring aan een 20 (nu 21) jaar oude motor begonnen voor EUR 950. Gaat verbazingwekkend goed: heb met Haynes in de hand een andere zadel en achterkant erop gezet, grote beurt gedaan en de enige keer dat hij me echt liet staan (eindaandrijving kapot) met hulp van info op een fansite en bovengenoemde Haynes de boel opgelost in wat neerkwam op twee middagjes werk (achteraf zou het me allicht max 2u kosten
* dion_b heeft vandaag achterlampje vervangen - ook al is het een klus van niets (twee thumbscrews losdraaien, lamphouder knijpen en bajonet eruitdraaien, nieuwe erin, lamphouder terug en thumbscrews aandraaien), het voelt toch goed om zoiets de eerste keer succesvol gedaan te hebben
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 13-07-2011 00:57 ]
Oslik blyat! Oslik!
Nope, Wierenga in Utrecht. ER6N is net iets te nieuw inderdaad, wordt waarschijnlijk toch een Hornet. En ik ben 1.80, dus de motoren zijn praktisch allemaal geschikt voor mijn gemiddelde lengtedion_b schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:55:
Verlepte CBF500jes en nieuwe ER6n? Toevallig bij Adil in Diemen?
Die ER6n reed idd verdomde lekker. Jammer dat het wat te klein en duur voor me was (en te naked)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb ook geen enkele sleutelervaring eigenlijk, maar ik wil eigenlijk wel een en ander zelf kunnen doen (al is het alleen maar omdat je dan niet altijd naar een zaak hoeft). Die Haynes boeken ziet er wel OK uit, lijkt me wel handig om ook zoiets aan te schaffen dan. Wat is wat een redelijk budget voor een eerste motor? Ik zat zelf aan iets rond de 2k te denkendion_b schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:55:
[...]
"Geschikt voor beginnend bestuurder" komt vaak neer op niet alle koppel onderin of alle vermogen bovenin, dus liefst een vrij brede powerband. Buiten dat zou het idd weinig moeten uitmaken.
Voor elk budget is wel een motor te vinden, allicht handig om te weten hoeveel je er ongeveer aan kwijt wilt zijn. Er zit nogal verschil tussen wat je voor EUR 500 en voor EUR 15k kunt kopen.
Ben zelf met nul sleutelervaring aan een 20 (nu 21) jaar oude motor begonnen voor EUR 950. Gaat verbazingwekkend goed: heb met Haynes in de hand een andere zadel en achterkant erop gezet, grote beurt gedaan en de enige keer dat hij me echt liet staan (eindaandrijving kapot) met hulp van info op een fansite en bovengenoemde Haynes de boel opgelost in wat neerkwam op twee middagjes werk (achteraf zou het me allicht max 2u kosten). Ik zou dus niet al te bang zijn voor zelf onderhoud doen, zolang je maar niet een model koopt met een waslijst aan known issues, of die bekend staat als erg moeilijk om aan te sleutelen.
* dion_b heeft vandaag achterlampje vervangen - ook al is het een klus van niets (twee thumbscrews losdraaien, lamphouder knijpen en bajonet eruitdraaien, nieuwe erin, lamphouder terug en thumbscrews aandraaien), het voelt toch goed om zoiets de eerste keer succesvol gedaan te hebben
Ligt eraan wat je budget is natuurlijkPhyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:
[...]
Ik heb ook geen enkele sleutelervaring eigenlijk, maar ik wil eigenlijk wel een en ander zelf kunnen doen (al is het alleen maar omdat je dan niet altijd naar een zaak hoeft). Die Haynes boeken ziet er wel OK uit, lijkt me wel handig om ook zoiets aan te schaffen dan. Wat is wat een redelijk budget voor een eerste motor? Ik zat zelf aan iets rond de 2k te denken
Ik zat te denken rond de 2k, maar als daar niks fatsoenlijks voor te kopen valt dan is er altijd een afweging te maken. Liever wel minder dan meer natuurlijk
Iemand?-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:43:
Ff een vraagje tussendoor. Wat werkt beter? Los demperwol (dus echt losse plukken in zo'n zak) of van de matten? Iets zegt me dat dat losse spul beter dempt, maar dat die matten langer mee gaan (en minder dempen)
Dan bedoel ik dus specifiek dit:
http://www.japparts.nl/in...e54v6291debbp8d3j2ck0vru6
Of dit
http://www.japparts.nl/in...e54v6291debbp8d3j2ck0vru6
Dat doek, rol je dan om je geperforeerde pijp heen neem ik aan?
Vaak bu'j te bang!
Ik heb mijn eerste motor gekocht van mijn vader voor 250 euroPhyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:05:
[...]
Ik zat te denken rond de 2k, maar als daar niks fatsoenlijks voor te kopen valt dan is er altijd een afweging te maken. Liever wel minder dan meer natuurlijk
Daarna kocht ik een GSX600F uit '88 voor 700 euro. Prima ding, accu was alleen stuk en de voorremmen zijn ietsjes krom (motor begint te trillen bij intensief remmen), maar het is starten en lopen
voor 2000 euro kan je een prima fiets vinden, maar als je een moderne/jonge motor wil zal je toch tekort komen denk ik.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Definieer "fatsoenlijk"Phyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:05:
[...]
Voor EUR 2k zal het lastig zijn om iets te vinden dat EN relatief nieuw EN in optisch goede staat EN in technisch goede staat is, tenzij je erg low-end gaat zitten, maar twee van de drie moet zeker lukken.
Waar de prio ligt hangt totaal af van je eisen/voorkeuren. Optische staat boeit mij bijvoorbeeld helemaal niets (wat duidelijk aan m'n motor te zien is
En nieuw? Tja, de aanname is dat nieuwer betrouwbaarder zou zijn, maar dat gaat zeker niet rechtlijnig op. Sommige Ducati's zijn zelfs splinternieuw een crime, andersom heb je motoren die na 30 jaar niet kapot te krijgen zijn (oude BMW boxers, Honda CB50, NTV650, Goldwings etc). Als er al een vuistregel te noemen is, is het dat je kans op gedoe toeneemt naarmate relatief meer vermogen uit het blok geperst wordt, daarom dat veel racemotoren na enkele tientallen k km gewoon 'op' zijn terwijl sommige cruisers en tourmotoren bij minimaal onderhoud honderden k door blijven rijden.
Je kunt voor EUR 2k prima technisch goede motoren kopen - maar er zit ook prul tussen. Sowieso een aanrader om iemand die het type wat je overweegt goed kent mee te nemen als je gaat kijken/proefrijden. Na lesmotoren voelt werkelijk alles fantastisch aan, een ervaren rijder en sleutelaar weet precies waar te kijken.
Verder raadt bijna iedereen het type motor wat hij zelf rijdt (of zou willen rijden) aan, dus je hebt niet al teveel aan advies van anderen in positieve zin. Negatieve ervaringen heb je meer aan zie bijvoorbeeld wat je in dit topic leest over de lol van een Harley enigszins rijdend op de weg te houden - al ga je voor EUR 2k niet eens een defecte Harley kopen.
Oslik blyat! Oslik!
Op deze rotonde gleed m'n voorwiel weg, en vervolgens over het asfalt tegen de bermtegels tot stilstand gekomen bij B
Gelukkig zelf weinig aan over gehouden, morgen zal er wel een lekkere blauwe plek op m'n heup zitten, maar verder nergens last van. M'n motor is minder aan toe: foto 1 & foto 2.
Zichtbare schade:
- Kuipruitje afgebroken (alleen nieuwe schroeven nodig)
- Knipperlicht kapot (nog op voorraad)
- Extra deuk in tank (so be it
)
- Schakelpook verbogen
- Klep van motorblok gebarsten
- 1 schroefgat uitgebroken uit het onderblok
- Gat in 't onderblok direct onder bovenstaande klep, waar meteen alle olie uitgelopen is.
Andere optie is het zelf doen, maar dat kost ook (veel) tijd....
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Gelukkig dat jij er met een blauwe plek goed vanaf gekomen bent, maar idd die blokschade klinkt niet goed. Sterkte met afhandeling tijdens verhuizing...
Oslik blyat! Oslik!

@slinkingant... dat is nogal wat aan schade...
[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 13-07-2011 12:01 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Fatsoenlijk was wel wat vaag jadion_b schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:46:
[...]
Definieer "fatsoenlijk"
Voor EUR 2k zal het lastig zijn om iets te vinden dat EN relatief nieuw EN in optisch goede staat EN in technisch goede staat is, tenzij je erg low-end gaat zitten, maar twee van de drie moet zeker lukken.
Waar de prio ligt hangt totaal af van je eisen/voorkeuren. Optische staat boeit mij bijvoorbeeld helemaal niets (wat duidelijk aan m'n motor te zien is), maar anderen vinden dat juist erg belangrijk. Technisch goede staat lijkt me daarentegen altijd wel een vereiste.
En nieuw? Tja, de aanname is dat nieuwer betrouwbaarder zou zijn, maar dat gaat zeker niet rechtlijnig op. Sommige Ducati's zijn zelfs splinternieuw een crime, andersom heb je motoren die na 30 jaar niet kapot te krijgen zijn (oude BMW boxers, Honda CB50, NTV650, Goldwings etc). Als er al een vuistregel te noemen is, is het dat je kans op gedoe toeneemt naarmate relatief meer vermogen uit het blok geperst wordt, daarom dat veel racemotoren na enkele tientallen k km gewoon 'op' zijn terwijl sommige cruisers en tourmotoren bij minimaal onderhoud honderden k door blijven rijden.
Je kunt voor EUR 2k prima technisch goede motoren kopen - maar er zit ook prul tussen. Sowieso een aanrader om iemand die het type wat je overweegt goed kent mee te nemen als je gaat kijken/proefrijden. Na lesmotoren voelt werkelijk alles fantastisch aan, een ervaren rijder en sleutelaar weet precies waar te kijken.
Verder raadt bijna iedereen het type motor wat hij zelf rijdt (of zou willen rijden) aan, dus je hebt niet al teveel aan advies van anderen in positieve zin. Negatieve ervaringen heb je meer aan zie bijvoorbeeld wat je in dit topic leest over de lol van een Harley enigszins rijdend op de weg te houden - al ga je voor EUR 2k niet eens een defecte Harley kopen.
Andere insteek: wat vind je van die CB500? Dat is een naked die inderdaad makkelijk voor minder dan 2k te krijgen is. Afhankelijk van wat je daar de plus- en minpunten van vindt kun je kijken welke richting je het best op kijkt. Zo vond ik'm te klein (1m86 met relatief lange benen) en vond ik zowel sturen als gasrespons wat sponzig/onduidelijk, al kan dat laatste komen van het feit dat het een afgeragde lesbak was.
Oslik blyat! Oslik!
Ik vind de CB500 ook wat te klein eigenlijk (ook 1.86 en lange benendion_b schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:22:
Als je optisch niet al te belangrijk vindt en het ook niet te nieuw hoeft te zijn, kun je makkelijk voor minder dan EUR 2k klaar zijn met een motor in prima technische toestand van een type waar je niet continu mee bezig hoeft te zijn.
Andere insteek: wat vind je van die CB500? Dat is een naked die inderdaad makkelijk voor minder dan 2k te krijgen is. Afhankelijk van wat je daar de plus- en minpunten van vindt kun je kijken welke richting je het best op kijkt. Zo vond ik'm te klein (1m86 met relatief lange benen) en vond ik zowel sturen als gasrespons wat sponzig/onduidelijk, al kan dat laatste komen van het feit dat het een afgeragde lesbak was.
[ Voor 99% gewijzigd door Ibin op 15-08-2011 13:29 ]
Fillumpje is terug!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
zo mot dat ja!
heb ie goed geleerd van meneer Doohan, nu nog een van jean philippe ruggia en Nori Abe.

heb dat een paar keer geprobeerd, eerst op oude Oss dat ging mis daarna op San Marino dat ging beter.
[ Voor 11% gewijzigd door talin op 13-07-2011 13:38 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Mooie foto!talin schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:
[...]
zo mot dat ja!
heb ie goed geleerd van meneer Doohan, nu nog een van jean philippe ruggia en Nori Abe.
[afbeelding]
heb dat een paar keer geprobeerd, eerst op oude Oss dat ging mis daarna op San Marino dat ging beter.
Wat ging er mis in Oss?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik vorige week op Gross Dolln. Tis wel erg leuk om te doentalin schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:37:
[...]
zo mot dat ja!
[afbeelding]
asfalt hielt op.
we hebben het over het oude Oss, dat vierkantje met hier en daar strobalen.
daar was 1 bocht waar het mooi kon maar dat stomme asfalt was niet genoeg.
totdat je denkt heey het word warm aan je elleboog!Tylen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:07:
[...]
Ik vorige week op Gross Dolln. Tis wel erg leuk om te doen
dan zie je als je terug bent in de pits dat je al dwars door je pak bent.
zoals wij dat noemden: het McWilliams gevoel, die werd er in volgens mij 1997 afgereden op Brno doordat iemand tegen zn voorremhandle aan reed op topsnelheid en hij er voorover af ging, liet een hele mooie lange blauwe streep achter op et asfalt maar had alleen brandblaren van et glijen.
ik weet dat ik dat ergens op een video band heb maar heb het nooit terug kunnen vinden op youtube.
hij reed toen op een honda voor QUB team optimum rood met wit en blauw en zilveren sterretjes op de kuip.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Yamaha MT-09
earth, sky, earth, sky, earth, sky ambulance!Bergie schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:43:
Met het geluk dat ik heb op motorgebied ga ik niet eens een kneedown proberen. Geheid dat dat gevolgd wordt door een hipdown, elbow down, en motordown
Erg gaaf fimpje, je hersenen lijken de hele tijd te denken: nu gaat ie omvallen, nee nu, echt waar nu valt ie om, kijk dan!
Mijn budget ligt op 3k, voor een hornet, uit hopelijk 2002-2003. Ik heb ook naar Bandits gekeken, maar dat vind ik toch niet zo. Aangezien ik wel wat snelweg kilometers ga maken wil ik geen 500cc. Andere motoren zijn net weer iets te prijzig... Met 3k houd ik een kleine slag om de arm, moet er een nieuwe band/ketting etc opmoeten.. En zelf ben ik niet zo heel handig, maar mn vader wel
Technische staat is idd het voornaamste. Hoe ie eruit ziet is secundair, want dat kun je relatief goedkoop oplappen. Probleem is wel dat je maar tot op zekere hoogte een goede indruk kunt krijgen van de staat van de motor omdat je nu eenmaal niet naar binnen kunt kijken. Bij mijn Beemer heb ik een korte proefrit gemaakt en met mijn beperkte technische kennis en wat tips van internet een aardige indruk gekregen. Koppeling is makkelijk te testen en als ie goed start, niet rookt en geen bijgeluiden maakt is het wat mij betreft snel bekeken. Maar dat wil niet zeggen dat de kardan niet na 2000km ineens in 2en ligt.Phyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:02:
[...]
Fatsoenlijk was wel wat vaag jaOptische staat vind ik niet zo erg belangrijk, ik ben vooral op zoek naar een motor die technisch in goede staat is en niet al te veel onderhoud nodig heeft.
Uiteindelijk bleek het een probleemloze motor die tot nu toe nog geen bijzonder onderhoud nodig heeft gehad buiten de normale beurten en slijtagespulletjes. En hij kostte maar €2400. Maar volgens mij is dat voor een RT (ook al is ie uit '97) een uitzondering. Meestal willen ze meer hebben.
Yamaha TDM's zijn ook leuk aan te komen en volgens de overleveringen onverwoestbaar.
Als je een bepaald type op het oog hebt, is het slim om eens te kijken op merk/typespecifieke fora om een indruk te krijgen van de problemen die spelen bij bepaalde modellen. Ook al beweren de fans dat het een geweldige motor is, je ziet op die fora altijd de bekende problemen voorbij komen. Dan weet je meteen waar je op moet letten.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Maar verder alles lekker
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Bekende rotonde.SlinkingAnt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:47:
Vanmorgen 'gepromoveerd' van de categorie motorrijders die nog moet vallen, naar degene die gevallen zijn....
Ik zie een BT-021? Voor mij nóóit meer een bridgestone uit de 02X-range.
Veel succes met het herstel!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Voor mij nooit meer een Brugsteen uit géén enkele serie (tenzij ze héél veel veranderen). Ben met een setje BT014 bandjes iets te vaak aan het schuiven/uitbreken gegaan op nat wegdek.steveman schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:16:
[...]
Bekende rotonde.
Ik zie een BT-021? Voor mij nóóit meer een bridgestone uit de 02X-range.
Michelin Pilot Power 2CT'ers welke ik nou al tijden mee rijd heb ik die dingen nog nooit mee meegemaakt.
Op m'n tweede set velgen ligt een setje Pirelli SuperCorsa SP'ers.... en daarvan weet ik gewoon dat ik er niet mee op nat/koud wegdek moet komen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Volgens m'n Haynes-manual is het vervangen van het blok 'Fairly Difficult, suitable for competent DIY mechanics', oftewel, dat zou ik ook wel zelf moeten kunnen doen. Alleen dan een donorblok en wat fatsoenlijk gereedschap kopen, en dan vooral veel lezen & tijd vrijmaken.
Rijd 'm elke dag op woon-werk-route, en ben zeker niet de eerste die er schade rijdt. Ook al genoeg auto's gezien die een randje meepakten...steveman schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:16:
Bekende rotonde.
Zou heel goed kunnen kloppen, is er vorig jaar bij Hans van Wijk ondergezet, tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Volgende keer toch zelf de bandjes uitzoekenIk zie een BT-021? Voor mij nóóit meer een bridgestone uit de 02X-range.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik ben voordat ik mijn rijbewijs ging halen (had wel al rijlessen), ook gaan "proefzitten" op motoren. Gezien mijn geringe lengte (1.68m), kan ik niet overal op, maar dat valt mee! Met proefzitten kom je al een heel eind.
Dan kom je er ook achter dat de zithoogte wel kan verschillen, maar dat je bij een "hogere" motor misschien juist beter aan de grond kunt dan een lagere. Heeft natuurlijk allemaal met de zithouding en de breedte van het zadel te maken.
In eerste instantie had ik ook interesse in een Hornet. Die 4 cilinder is best compact, en steekt niet echt uit, ik kon er dus fatsoenlijk op zitten.
Echter ben ik daags erna ook naar andere motoren gaan kijken, en ook motoren waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had, 1 cilinder SuperMotards. En die zaten dus eigenlijk best wel fijn.
De eerste motor waar ik op proef ben gaan rijden was een Aprilia Pegaso Strada van het eerste type. Ook meteen de motor die ik gekocht heb!
Ook heb ik proefgereden aan een gerelateerd 1 cilinder model, de BMW F650, maar dat was al een ouder type, en vreselijk ouwbollig. Toch reed dat best lekker.
In elk geval heb ik van die Pegaso niet lang plezier gehad, want deze had dus blijkbaar een kapotte krukaslager, reparatie er van ging tegen de 2500 euro kosten. Toen heb ik hem maar ingerolen tegen dezelfde motor, maar dan een nieuwe, omdat ik het wel een fijne motor vond.
Deze eerste motor was niet eens zo heel goedkoop. Hij reed lekker, ik had niet de verwachting dat een 1 cilinder heel soepel liep, maar uiteindelijk bleek dat dus het krukaslager te zijn.
Mijn advies is in elk geval om toch op meerdere motoren proef te rijden, of in elk geval van hetzelfde type.
* dion_b reed al voor Utrecht met natte ballen en kont, en moest nog naar Helmond
Oslik blyat! Oslik!
dion_b schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:57:
^$#&$@$%@&%@&%-pak met aanritsbare boven- en onderkant, maar waarbij de regenvliezen erin niet aansluiten, waardoor er na tijdje groot gat precies bij de buik ontstaat
* dion_b reed al voor Utrecht met natte ballen en kont, en moest nog naar Helmond
Samen met een grote beurt en schijfrem achter (don't ask
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Incidently, voor mij ook geen hvw meer... gvd plakband ipv dempingsrubbers geplaatstSlinkingAnt schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:13:
Zou heel goed kunnen kloppen, is er vorig jaar bij Hans van Wijk ondergezet, tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Volgende keer toch zelf de bandjes uitzoeken
Huhdion_b schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:57:
^$#&$@$%@&%@&%-pak met aanritsbare boven- en onderkant, maar waarbij de regenvliezen erin niet aansluiten, waardoor er na tijdje groot gat precies bij de buik ontstaat
@Paul
Ik moet ook nog een nieuw bandje achterop. In totaal denk ik rond de 1200 euro kwijt aan onderhoud de laatste 3 weken.... Kon ik m'n motor bijna voor kopen. Maar, hij loopt beter dan ooit
[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 14-07-2011 12:44 ]
Mja, hier ook een aardige ongunstige 'kosten per kilometer', een nieuwe voorband en grote beurt laten doen. Gelukkig was dat laatste 200 euro goedkoper dan een kleine beurt bij men oude garagist.MailMan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:43:
[...]
Huhsluit je broek niet hoog aan dan? Of past je buik er niet in
@Paul
Ik moet ook nog een nieuw bandje achterop. In totaal denk ik rond de 1200 euro kwijt aan onderhoud de laatste 3 weken.... Kon ik m'n motor bijna voor kopen. Maar, hij loopt beter dan ooit
Maar pruttelt beter als ooit
Ziet eruit als een verdomd handig setje, heb je een link waar je deze kunt kopen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Broek en jas sluiten perfect aan inc rits. In broek en jas zitten uitneembare goretex-vliezen die op zich prima waterdicht zijn. En de bevestiging van vlies aan jas/broek is goed. Maar de vliezen hebben geen bevestiging aan elkaar, waardoor zodra je voorover zit (wat zelfs op m'n BMW onvermijdelijk is) er een gat van 30cm breed en 5cm hoog ontstaat, waar uitgerekend alle water die op voorkant van m'n jas valt naar beneden drupt.MailMan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:43:
[...]
Huhsluit je broek niet hoog aan dan? Of past je buik er niet in
Oslik blyat! Oslik!
rond 0:50: wat een vet effect de reflectie van afwisselde rood en wit
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
https://www.prof-tools.nl...asp?Lang=3&Grp=533&Prod=4Joopieboy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Ziet eruit als een verdomd handig setje, heb je een link waar je deze kunt kopen?
Iets ander setje dan dat ik heb, maar zelfde makelij. Goed spul en zeker handig
Dankjewel voor de tip!MailMan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:02:
[...]
https://www.prof-tools.nl...asp?Lang=3&Grp=533&Prod=4
Iets ander setje dan dat ik heb, maar zelfde makelij. Goed spul en zeker handig
Vaak bu'j te bang!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LWuNtNzrKRs]
Het lijkt erop dat die het alleen heeft als ik net gereden heb en de motor dus warm is.
De kettingspanning is zo dat die ongeveer 1,5-2 cm heen en weer kan als je hem in het midden omhoog duwt, dus dat lijkt me toch wel normaal?
Dat hoor ik als de ketting ergens overheen sleept, tandwielen rot zijn of alssie toch niet genoeg speling heeft.-DG- schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:44:
Heeft iemand een idee wat dit voor een geluid is?![]()
[video]
Het lijkt erop dat die het alleen heeft als ik net gereden heb en de motor dus warm is.
De kettingspanning is zo dat die ongeveer 1,5-2 cm heen en weer kan als je hem in het midden omhoog duwt, dus dat lijkt me toch wel normaal?
And it goes BRAAAAAPP!
Terugweg was nog beter: de horizontale regen op de A2 vond op een of ander manier z'n weg in m'n handschoenen. Dat was zo koud dat ik - in juli - de handvatverwarming aan moest zetten
Oslik blyat! Oslik!
erm als je van boven naar beneden 2cm speling hebt, is dat volgens mij te weinig. Als je er op gaat zitten trekt hij hem al een beetje aan omdat de vering wat inzakt, laat staan als je over een drempel heen rijdt.-DG- schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:44:
Heeft iemand een idee wat dit voor een geluid is?![]()
[video]
mij lijkt het gewoon de ketting die in het tandwiel valt (hoort overigens niet zo te klinken)
anderzijds, meet en stel je op het strakste punt.
Niet mekkeren, ik heb net 2 uur les gehad in de stromende regendion_b schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:42:
[...]
Terugweg was nog beter: de horizontale regen op de A2 vond op een of ander manier z'n weg in m'n handschoenen. Dat was zo koud dat ik - in juli - de handvatverwarming aan moest zetten
Mocht de pret niet drukken trouwens, had een aardige les en het was denk ik ook niet verkeerd om een keer in de regen te rijden. Ook flink wat tegenwind gehad, dat ging wel echt hard. Wind van opzij leek mee te vallen...
dat weet ondertussen iedereen wel denk ik dat je dat niet met de fiets moet doenFlesdop schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:10:
Mag ik jullie een tip geven wat betreft het omverrijden van paaltjes met 3 strengen prikkeldraad? Vooral niet doen!
Foto's later :x
jij was je tijd gewoon ver vooruit
Johnny Hoogerland
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-07-2011 22:01 ]
Of een CBR600F 2011 met ABS nieuw voor 9k of een gebruikte motor voor +- 5k.
Ik heb er al 1000 euro weten af te lullen + korting op kleding etc dus de afschrijving is hiermee naar mijn idee al wat minder.
Het betreft hierbij dus mijn eerste motorfiets, ik heb het geld staan op mijn spaarrekening en ik ga de motor hooguit 5000km per jaar gebruiken (recreatie).
Ik heb de knoop nog niet doorgehakt omdat ik twijfel of het niet zonde is om een groot bedrag uit te geven (impulsief) aan iets wat ik waarschijnlijk hooguit 2x in de maand ga gebruiken in de zomer maanden. Daarentegen investeer ik wel extra in veiligheid (ABS) en koop ik een fiets die ik mooi vind..
Als ik naar een occasion kijk dan zou ik gaan voor een oude CBR600F van 2005 maar die zien er dan ook meteen een stuk ouder uit.. en hebben geen abs.. wat een dilemma
Ik zou 100% gaan voor een 2e hands. Ik denk (?) dat je beginnend rijder bent, dan maak je soms nog wel eens een schuivertje of je laat dat ding omvallen... en met een wat oudere fiets doet dat toch minder zeer in de portemonnee. Verder heb je geen gedoe met inrijden etc. Dat geld dat je bespaart kan je dan een VRO1 en 2 cursus van doen, dat ook ECHT investeren is in veiligheid.Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:49:
Ik ben er nog steeds niet uit..
Ik heb er al 1000 euro weten af te lullen + korting op kleding etc dus de afschrijving is hiermee naar mijn idee al wat minder.
Het betreft hierbij dus mijn eerste motorfiets, ik heb het geld staan op mijn spaarrekening en ik ga de motor hooguit 5000km per jaar gebruiken (recreatie).
Ik heb de knoop nog niet doorgehakt omdat ik twijfel of het niet zonde is om een groot bedrag uit te geven (impulsief) aan iets wat ik waarschijnlijk hooguit 2x in de maand ga gebruiken in de zomer maanden. Daarentegen investeer ik wel extra in veiligheid (ABS) en koop ik een fiets die ik mooi vind..
Als ik naar een occasion kijk dan zou ik gaan voor een oude CBR600F van 2005 maar die zien er dan ook meteen een stuk ouder uit.. en hebben geen abs.. wat een dilemma
Er werd mij wel afgeraden om als eerste motor een R6 te gaan rijden maar ik heb er nog geen dag spijt van gehad dat ik binnen een week na het behalen van mijn rijbewijs deze motor gekocht heb.
Waarom werd het afgeraden? Een R6 is "maar" 600CC. Dat ze een R1 zouden afraden zou ik wel begrijpenRupie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:06:
Er werd mij wel afgeraden om als eerste motor een R6 te gaan rijden maar ik heb er nog geen dag spijt van gehad dat ik binnen een week na het behalen van mijn rijbewijs deze motor gekocht heb.
Mijn eerste motor was een FZR-600R uit '93 en die kocht ik voor 1250,-. En ik ben blij geweest ook dat ik er niet veel geld aan uit had gegeven, want ik heb hem een paar keer laten vallen. En dan ook van die *hele* lullige dingen als een schijfrem-slot vergeten en lekker gas geven. Dat doet best pijn, helemaal als je collega's toekijken en je stoer probeert weg te rijdenWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:49:
Ik ben er nog steeds niet uit..
Daarnaast durf je als beginnend bestuurder gewoon nog niet het onderste uit de kan te halen met zo'n fiets, je durft niet heel erg schuin door de bochten te gaan, laat te remmen, etc. Ik weet niet of iedereen het ermee eens is maar de eerste paar jaar (in mijn geval ten minste) ben je gewoon nog aan het leren en dan is het zonde om dat te doen op een gloednieuwe fiets.
Ik ben inmiddels aan mn tweede motor toe, ook tweedehands, en pas nu krijg ik een beetje het gevoel dat ik het kan en wil ik wel eens gaan uitkijken naar een 1000CC.
Mijn advies is in elk geval om eerst een motor te kopen die je wellicht niet zo supermooi vind (mijn eerste vond ik zelfs lelijk, de kleurstelling dan) maar dan sla je jezelf in elk geval niet voor je kop als ie weer eens omver dondert of erger nog als je een glijer maakt. En kijk dan na een paar jaar weer eens naar een nieuwe motor..
[ Voor 73% gewijzigd door RvdH op 15-07-2011 10:19 ]
Zowieso vind ik 9k best veel als je het zo weining gaat gebruiken. Dan hou wat geld over voor je andere hobbies.
Maar hoeveel geld jij eraan kwijt kunt weet je zelf beter dan mij
Das het leuke, de dealer probeerde mij juist op een R1 te krijgen, die vond dat dat ook prima zou kunnen als eerste motorRvdH schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:11:
[...]
Waarom werd het afgeraden? Een R6 is "maar" 600CC. Dat ze een R1 zouden afraden zou ik wel begrijpen
Een collega gaf mij de tip om deze motor als alternatief te gaan bekijken :
http://occasions.rohecom....00000&id=4000&tkenmerken=
Ach, de mensen die zelf wel eens op zo'n motor gereden hebben vinden waarschijnlijk wel dat het gewoon kan.Rupie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:31:
[...]
Das het leuke, de dealer probeerde mij juist op een R1 te krijgen, die vond dat dat ook prima zou kunnen als eerste motorMaar er zijn blijkbaar zat mensen die het geen slim plan vinden om op een R6 te stappen direct na je rijlessen. Ik heb een aantal mensen gesproken die toch enigszins bedenkelijk keken toen ik zei dat het mijn eerste motor was. De meeste vroegen ook of mij dat nou wel verstandig leek en of ik niet beter eerst een wat ander type kon kopen om op te oefen. Nu is een R6 natuurlijk ook wel even iets anders rijden dan een lesmotor.
Een 4-in-lijn 600cc rijdt best gemakkelijk, lineare koppelcurve, en alle vermogen zit bovenin, en niet eens belachelijk veel.
Maar veel mensen denken: sportmotor, dus "moeilijk"/"gevaarlijk"
Je zult hooguit eerder de neiging hebben eens het gas vol open te draaien, wat je op een fazer oid minder zult hebben.
Leuk ding die XJ6, vind hem er wel gaaf uitzien.Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:36:
Als aanvulling op mijn vorige post.
Ook iets multifunctioneler als een R6/CBR600F, goedkoper.
Lijkt me ook dat je hier sneller/beter op leert sturen dan op een racer.
Mooie gulden middenweg. Heb deze gister nog zien staan, in het wit en in het grijs dacht ik. Vond em best cool, alleen zou ik er persoonlijk een andere uitlaat onder willen...Workaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:36:
Overigens vind ik 7000 euro nog steeds veel geld voor een motor waar je zo 'weinig' op gaat rijden. Tenzij je verwacht er ook 10 jaar op rond te blijven rijden. Dan zou ik echter nog steeds nu 4500 euro uitgeven en over 5 jaar weer...
En deze? http://www.motoroccasion....-zx-9r-ninja/1018123.htmlWorkaholic schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:36:
Stuk goedkoper, snel.. mooie starterfiets zou ik zeggen (hell, ding is vetter dan wat ik nu heb en ik rij alweer 5 jaar)
Alleen die oranje knippers zijn wat minder.DRAFTER86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:39:
[...]
Leuk ding die XJ6, vind hem er wel gaaf uitzien.
Ook iets multifunctioneler als een R6/CBR600F, goedkoper.
Lijkt me ook dat je hier sneller/beter op leert sturen dan op een racer.
De CBR600F is niet echt een racer overigens, zitpositie zit tegen tour aan en het koppelbereik is aangepast dat je ook onderin voldoende koppel hebt (geen racer)
Ik denk dat ik hier nog wel wat af kan krijgen? Richting de 6k zou moeten lukken.. Scheelt alweer 3k vs de 9k van de honda CBR600FMarc Rademaker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:41:
Mooie gulden middenweg. Heb deze gister nog zien staan, in het wit en in het grijs dacht ik. Vond em best cool, alleen zou ik er persoonlijk een andere uitlaat onder willen...
Overigens vind ik 7000 euro nog steeds veel geld voor een motor waar je zo 'weinig' op gaat rijden. Tenzij je verwacht er ook 10 jaar op rond te blijven rijden. Dan zou ik echter nog steeds nu 4500 euro uitgeven en over 5 jaar weer...
Ook 2 jaar garantie en geen onderhoud voorlopig.. ook wel interessant vs een occassion van 4.5k met 6 maanden garantie oid.
Uiterlijk is voor mij iets te oudbollig (koplamp bijv) en de kleur is voor mij iets te opzichtigRvdH schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:42:
[...]
En deze? http://www.motoroccasion....-zx-9r-ninja/1018123.html
Stuk goedkoper, snel.. mooie starterfiets zou ik zeggen (hell, ding is vetter dan wat ik nu heb en ik rij alweer 5 jaar)
[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 10:48 ]
En die Yamaha is zeker een hele mooie keuze. Ik zou niet te snel een nieuwe kopen, toch zonde mocht je hem plat leggen.
Bovendien het laten vallen van een gebruikte fiets is ook zonde.. en dat merk je ook bij de verkoop. Als je dit laat herstellen kost het je ook centen. Dus dat argument gaat ook niet helemaal op tenzij het bij een klein krasje blijft
edit: nog even met de dealer gesproken van de honda.. men wil hem nu kwijt voor 8750.. Dat is 1250,00 euro korting. Toch wel heel erg aantrekkelijk.. weinig afschrijving zo.
[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 11:20 ]
http://link.marktplaats.nl/461582947
Vaak bu'j te bang!
Cunning linguist.
Dat is een versie zonder ABS helaas voor hem.
klopt....en je hebt ook nog veel afschrijving....>1000euro/jaar alleen aan de motorBart ® schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:38:
Zeker wel een tweedehands kopen. Eerste motor weet je toch nog niet echt wat je wil. Na een paar jaar rijden en andere motoren te hebben gezien, weet je pas waar je naartoe wil. Dan zou ik pas een nieuwe kopen, als je dus echt zeker weet er 10 jaar op te blijven rijden.
Ik zou me eerlijk gezegd niet blind staren op ABS (maar dat is mijn mening)Joopieboy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:39:
[...]
Dat is een versie zonder ABS helaas voor hem.
Vaak bu'j te bang!
Het is ook *nog* een onderdeel wat kapot kan gaan, en ABS-systemen zijn in de regel peperduur om te laten repareren.
Oslik blyat! Oslik!
Bovendien als het dan een keer mis gaat dan heb ik liever ABS.. zeker bij een schrik reactie. Dus ik denk dat je altijd moet willen investeren in je veiligheid. Kan nooit slechter worden
Het is voor mij zeker geen verplichting maar ik denk dat het wel een betere keuze is
[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2011 11:58 ]
Dit topic is gesloten.
![]()