Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 275 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.955 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik gebruik de partyplugs van alpine, die werken wel aardig hoewel ze soms langzaam uit het oor 'kruipen'.
Afbeeldingslocatie: http://www.laenenmusic.nl/contents/media/p4809_alpine_party_plug_main.jpg

Laatst heb ik radians custom molded earplugs geprobeert, maar dat is geen succes. Het materiaal droogt op en krimpt iets, waardoor de sluiting slecht is. De pasvorm is wel prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.marsec4.com/wp-content/uploads/2011/02/IMG_1025-300x223.jpg

De gele foamen staafjes werken bij mij ook goed.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_bwMR2HF2zIU/TVLpfvLnocI/AAAAAAAAAhg/H8KWat29aX8/s1600/big_pics_foam_ear_plugs%255B1%255D.jpg

Maar de meer gummy achtige dingen sluiten niet af.
Afbeeldingslocatie: http://www.drapers-airguns.co.uk/images//Safety/Hearing%20Protection/3462.jpg

Ik wil toch binnenkort eens speciale doppen laten maken. Doppen zijn wel echt nodig.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:36:
[...]

Ik heb ze van Alpine, grote miskoop geweest. Dit is mijn 2e set al en ik ben nog niet tevreden over de pasvorm. Ze zijn te lang vind ik zelf. Omdat ik redelijke vaart maak heb ik een echt strakke helm en bij iedere beweging zitten de oordoppen te kantelen. Net alsof je met je vingers in je oren zit te soppen :X

Heb nu weer een klacht ingestuurd naar Alpine. Ze reageren alleen nog niet echt.
klachten topic bedoelde je :w _O-

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17
Marc Rademaker schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Suggesties voor oordoppen? Gewoon standaard dingen? Op maat gemaakt? Hoor ik dan nog wel iets anders (sirenes?! :P)
Op maat gemaakte bij Schoonenberg. Kost ca 130 euro, maar zit goed en door het filter hoor je omgevingsgeluid nog wel.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Misschien een gekke vraag, maar van zo een setje oordoppen, kan je nog korting halen bij je zorgverzekeraar?

Inlog voor de site van men verzekeraar ligt thuis, dus kan het vanavond pas nazoeken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:34
_Apache_ schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:00:
Misschien een gekke vraag, maar van zo een setje oordoppen, kan je nog korting halen bij je zorgverzekeraar?

Inlog voor de site van men verzekeraar ligt thuis, dus kan het vanavond pas nazoeken.
1 minuut googlen, foei! :+

https://www.independer.nl...ngen/gehoorapparaten.aspx

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ok, zal wel weer aan het werk gaan.. Moet werken voor het geld lees ik net. :+

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Nee die dingen worden niet betaald door je verzekering. Aangezien je voor je plezier zelf je gehoor die schade toe doet (door motor te rijden, of door naar een concert te gaan). Tegen de tijd dat het echt mis is en je hebt een gehoorapparaat nodig, dan pas mag je op die link hierboven kijken. :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een helm waarbij de oren zo goed als helemaal vrij zitten. Waarschijnlijk dat daarom Alpine bij mij wel goed werkt.

Die gele dingen gebruik ik soms ook wel en die zijn ook prima. Na een tijdje worden ze alleen wat harder en zitten ze minder goed. Je kan ze dan gewoon weg gooien maar even uitspoelen en laten drogen werkt ook.

Verwijderd

DECOY88 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:31:
[...]

klachten topic bedoelde je :w _O-
Net gebeld en er wordt aan gewerkt :)

Het webform werkte niet op de site.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:38 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 07:31
Afbeeldingslocatie: http://nerdfever.com/wp-content/uploads/2011/04/keychain-spy-camera.jpg

Lag in de brievenbus om 6 uur :) Ongeveer week geleden besteld uit China. Net even getest op de motor. Ik fix eerst even een fatsoenlijk filmpje in elkaar voordat ik het post maar eerste bevindingen:

- klein!! (past zelfs nog wel in m'n helm achter het vizier)
- Lastig te zien of hij aanstaat
- Beeld is 720p, maar uiteraard niet superscherp. Witte focus vlek in het midden en wat donker aan de randen
- Werkt met m'n HTC 5V miniUSB lader op de motor :)
- Timestamp is er standaard uit en neemt ook in een ruk 50Min op zonder dat je aparte files krijgt
- Redelijk wat tearing door schokken en snelheid
- Ik mis wat frames met afspelen maar dat ligt denk ik aan de CPU hier
- Microfoon is prima! Achter het scherm gemonteerd is zelfs snelweg nog goed aan te horen en op doorgaande wegen is het gewoon motorgeluid wat je hoort. En dan is mijn K100 best stil.
- Echt klein! :9

Al met al een grappig apparaatje, helemaal voor het geld. Ik ga eens even knutselen in Adobe Premiere.... Support de codec niet, wtf? :/

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Dat probleem had ik ook. Met zo ongeveer alle edit software die ik zo snel kon krijgen.

is in .mov in H.264 geloof ik dus eigenlijk zou die het wel moeten nemen.
Ik ben er inmiddels ook achter waar ik beter geluid heb en waar ik mijn geluid maar moet muten.

Net btw nieuwe uitlaten gemonteerd en een nieuwe collector. Nu een wat rauwer geluid en meer vermogen (zo voelt het) dan voorheen en toch e-keur ;)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:07

steveman

Comfortabel ten onder

De Lekdijk verandert langzaamaan in een grindpad :|

laat maar... video is opeens "privé" meh!

[ Voor 93% gewijzigd door steveman op 07-07-2011 23:07 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Deze video is privé
Dat krijg ik te zien.

/edit:
lama 2 :P

[ Voor 17% gewijzigd door André op 07-07-2011 23:10 ]

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:44:
De Lekdijk verandert langzaamaan in een grindpad :|

laat maar... video is opeens "privé" meh!
rij niet voor niets een allroad tegenwoordig O-)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heren, graag jullie advies :

Ik sta op het punt om vanmiddag het koopcontract te gaan tekenen voor een nieuwe CBR600F 2011 met ABS voor iets minder als 9k(10% korting op de nieuwprijs van 10k).

Mede dankzij een behulpzame tweaker ben ik nog aan het twijfelen of ik dit wel moet doen als startende motorrijder.

De onderbouwing voor de aanschaf van een nieuwe fiets voor mij is als volgt:

1) Val schade bij een occasion = ook duur

2) Een jonge occasion die er mooi uit ziet (wil graag een mooie motorfiets) zit al snel op de 5k. Het verschil ten opzichte van de nieuwe CBR 600 F ABS t.w.v. 9k is dan te overzien

3) Ik wil een sportief ogende motor en toch ABS (als het dan toch mis gaat) en die zijn niet verkrijgbaar op sport occasions ouder dan 2009

4) All risk verzekeren is duur met 0 schade vrije jaren, maar voor +- 750 euro per jaar wel een optie om val schade deels te dekken. Ik moet me nog verdiepen in de voorwaarden als ik dan een keer val icm de premie..

5) Afschrijving / garantie / inruil van een nieuwe fiets kan gunstig uitpakken als ik hem nu met veel korting koop. 2 jaar rijden en voor 7.5-8k verkopen.

Bovenstaande samen met het luxe probleem dat geld geen issue is (ben geen miljonair, maar heb spaargeld) neig ik toch echt naar die nieuwe fiets. Wat denken / adviseren jullie?

De CBR 600 F is een goede beginnersfiets, jammer dat het oude model er voor mij te oud uit ziet (nofi) en geen ABS heeft..

PS: Als iemand nog tips heeft voor een goede verzekeraar (all-risk) die goedkoop en geen addertjes heeft.. hoor ik het graag

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 08-07-2011 12:00 ]

Mijn V&A

• MailMan
Goed, toch een video kunnen uploaden naar youtube van die Keychain HD camera

Paar comments:

- Camera zit niet helemaal recht
- De vlekken zijn vliegjes op de kuipruit waar de camera achter zit
- Ik ben geen Rossi en rij op een K100, dus verwacht geen strakke racelijnen of 150+ km/h :p + de weg was slecht... en ik heb een nieuwe overbrenging die ik heel wil houden... en aan m'n rijbewijs ben ik ook gehecht :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J4JUYcz5zck]

Voor mijn gevoel is er een klein beetje kwaliteitsverlies, maar niet extreem. Al met al echt een leuk ding voor het geld en de afmetingen :)

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 08-07-2011 12:46 ]

• DECOY88
(overleden)
MailMan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:40:

Paar comments:

- Ik ben geen Rossi en rij op een K100, dus verwacht geen strakke racelijnen of 150+ km/h :p + de weg was slecht... en ik heb een nieuwe overbrenging die ik heel wil houden... en aan m'n rijbewijs ben ik ook gehecht :+

[video]

Voor mijn gevoel is er een klein beetje kwaliteitsverlies, maar niet extreem. Al met al echt een leuk ding voor het geld en de afmetingen :)
Durgerdam>Monnickendam herken het meteen vanaf de eerste sec om de camping heen _/-\o_

krijg hem hopelijk zo binnen. kaartjes heb ik alvast liggen :Y

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 08-07-2011 12:52 ]

• MailMan
DECOY88 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Durgerdam>Monnickendam herken het meteen vanaf de eerste sec om de camping heen _/-\o_
Hehe, wel leuk weggetje. Ook het stuk aan het einde naar links terug richting Monnickendam heeft een paar leuke bochtjes :) Zal ik misschien ook nog even uploaden.

Het geluid achter de ruit valt me heel erg mee trouwens. Alleen wanneer het zonlicht op de ruit valt zie je veel krasjes en reflecties in het scherm. Misschien even poetsen.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45
@ Workaholic. Ten eerste zou ik je eis van ABS weghalen. Ikzelf heb het nog nooit nodig gehad, en imho is het meer een extra. Voor motoren bestaat het ook pas 2 jaar, daarvoor heeft iedereen altijd onder ABS gereden ;) . Zelf rij ik een 17 jaar oude Yamaha XJ600S, en als ik hier ongeveer 2 jaar mee heb gereden, dan koop ik een mooie nieuwe.

Je moet er niet aan denken dat je dat ding op z'n zij legt ;) . Verder kost all-risk verzekeren erg veel geld en dat wil je eigenlijk niet.

Ik zou kijken naar zoiets:
http://www.motor-forum.nl...oop-Yamaha-r6-2750-1.html
http://www.motor-forum.nl...-In-prijs-verlaagd-1.html

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zo, FZS600 is terug van een grote beurt, gelukkig viel het mee! Geen noemenswaardig meerwerk, morgen ophalen. Schade = 230 euro Hij is klaar om naar de Alpen in te knallen. _/-\o_

Scheelde ook wel dat ik kleppen stellen (alles in orde) en carbs syncen zelf heb kunnen doen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TheJVH schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:11:
@ Workaholic. Ten eerste zou ik je eis van ABS weghalen. Ikzelf heb het nog nooit nodig gehad, en imho is het meer een extra. Voor motoren bestaat het ook pas 2 jaar, daarvoor heeft iedereen altijd onder ABS gereden ;) . Zelf rij ik een 17 jaar oude Yamaha XJ600S, en als ik hier ongeveer 2 jaar mee heb gereden, dan koop ik een mooie nieuwe.

Je moet er niet aan denken dat je dat ding op z'n zij legt ;) . Verder kost all-risk verzekeren erg veel geld en dat wil je eigenlijk niet.

Ik zou kijken naar zoiets:
http://www.motor-forum.nl...oop-Yamaha-r6-2750-1.html
http://www.motor-forum.nl...-In-prijs-verlaagd-1.html
Auto's zijn ook jaren zonder gordels geleverd. Die hebben ze ook niet nodig zeker? Idem voor ABS in auto's. Waarom zou het dan niet verstandig zijn om ABS op een motor te wensen? Zeker nu de ABS systemen steeds beter worden.

Dat wil niet zeggen dat je je rijstil moet gaan aanpassen aan de ABS; het is geen zaligmakend systeem.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
abs is alleen nodig voor mensen die falen in het "schrikken=keihard remmen" afleren.

postbode had niks voor me vandaag -O- geen cam en geen examen uitslagen -O- hopelijk morgen dan maar :Y

[ Voor 39% gewijzigd door DECOY88 op 08-07-2011 13:48 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, op mijn AVB werd bij mij nota bene de noodstop afgekeurd. Ik remde namelijk tegen het blokkeerpunt aan. Immers, niet alle motoren hebben ABS, dus had ik me dat al aangeleerd. Toch wil ik ook per sé een motor met ABS. Beter ermee verlegen dan erom verlegen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Workaholic schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:00:

Ik sta op het punt om vanmiddag het koopcontract te gaan tekenen voor een nieuwe CBR600F 2011 met ABS voor iets minder als 9k(10% korting op de nieuwprijs van 10k).

Mede dankzij een behulpzame tweaker ben ik nog aan het twijfelen of ik dit wel moet doen als startende motorrijder.

De onderbouwing voor de aanschaf van een nieuwe fiets voor mij is als volgt:

1) Val schade bij een occasion = ook duur

2) Een jonge occasion die er mooi uit ziet (wil graag een mooie motorfiets) zit al snel op de 5k. Het verschil ten opzichte van de nieuwe CBR 600 F ABS t.w.v. 9k is dan te overzien

3) Ik wil een sportief ogende motor en toch ABS (als het dan toch mis gaat) en die zijn niet verkrijgbaar op sport occasions ouder dan 2009

4) All risk verzekeren is duur met 0 schade vrije jaren, maar voor +- 750 euro per jaar wel een optie om val schade deels te dekken. Ik moet me nog verdiepen in de voorwaarden als ik dan een keer val icm de premie..

5) Afschrijving / garantie / inruil van een nieuwe fiets kan gunstig uitpakken als ik hem nu met veel korting koop. 2 jaar rijden en voor 7.5-8k verkopen.

Bovenstaande samen met het luxe probleem dat geld geen issue is (ben geen miljonair, maar heb spaargeld) neig ik toch echt naar die nieuwe fiets. Wat denken / adviseren jullie?

De CBR 600 F is een goede beginnersfiets, jammer dat het oude model er voor mij te oud uit ziet (nofi) en geen ABS heeft..

PS: Als iemand nog tips heeft voor een goede verzekeraar (all-risk) die goedkoop en geen addertjes heeft.. hoor ik het graag
:W
Mijn mening.. Ik zou kijken naar een fiets waar de kop vanaf is, misschien max 5-7K op de teller heeft maar wel altijd dealeronderhouden is. Scheelt je ook die 1K in prijs en misschien wel meer.

Die 'paar' KM die je er op jaarbasis(recreatief toch?) mee rijdt kunnen er dan echt nog wel bij als je hem toch over 2 jaar weer weg doet zal er nog geen 15-20K op de teller staan en zijn er nog genoeg kopers voor.

Laten we zeggen dat je in Augustus je papiertje hebt, kun je nog een ruime maand zoeken naar een 2e hands fiets en anders scoor je tijdelijk een goedkopere fiets om ervaring op te doen die je voor vrijwel hetzelfde bedrag (of meer, jou kennende... 8)7 ) weer verkoopt.

Ps. m'n auto is verkocht

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:03
DECOY88 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:43:
abs is alleen nodig voor mensen die falen in het "schrikken=keihard remmen" afleren.

postbode had niks voor me vandaag -O- geen cam en geen examen uitslagen -O- hopelijk morgen dan maar :Y
En wat denk je als er opeens een hele bult grind of zand op de weg ligt... Dan is ABS ook wel fijn hoor. Ik ben het met je eens dat als je zulke dingen regelmatig oefent dat je eigenlijk ABS niet nodig zou moeten zijn. Het is echter wel erg makkelijk en naar mijn mening nog veiliger ook.

Afgelopen weekend samen met vrienden in het Sauerland gereden. Moesten plots hard remmen en 1 schiet rechtdoor. Hij dacht dat het spekglad was daar maar de rest vond van niet. Bleek dus dat hij van de schrik ook vol zijn achterrem had ingetrapt, deze blokkeerde en dat hij van schrik beide remmen maar een stuk los liet. Nu kwam er gelukkig niets aan en is alles goed afgelopen maar met ABS heb je hier geen last van.

Waardoor de anderen zichzelf niet verremden heeft voor een groot deel ook te maken met ervaring, regelmatig oefenen en bijvoorbeeld het volgen van een vro-cursus.

• Workaholic
  • Niet online
Hey Bobo! Jij hier ;)

De CBR600F met de kop er af is er helaas niet, daar is de fiets te nieuw voor. Er staan er 1 of 2 op maar die zijn net zo duur als mijn fiets nieuw met korting ;) Kortom.. dan zou het omwille van de zithouding (sport met een vleugje tour) een oude CBR600 F worden en die ziet er wat mij betreft te jaren 80 uit.. (Nofi)

Mijn V&A

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:32

The Legend

*Plop*

Theorie vanochtend gehaald *O* Daarna weer AVB les gehad. Klopt het dat je op het examen met de noodstop je achterwiel mag blokkeren, zolang je maar de controle houd?

Ik ben toch malle pietje niet!

• DECOY88
(overleden)
TheJason schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:18:
[...]

En wat denk je als er opeens een hele bult grind of zand op de weg ligt... Dan is ABS ook wel fijn hoor. Ik ben het met je eens dat als je zulke dingen regelmatig oefent dat je eigenlijk ABS niet nodig zou moeten zijn. Het is echter wel erg makkelijk en naar mijn mening nog veiliger ook.

Afgelopen weekend samen met vrienden in het Sauerland gereden. Moesten plots hard remmen en 1 schiet rechtdoor. Hij dacht dat het spekglad was daar maar de rest vond van niet. Bleek dus dat hij van de schrik ook vol zijn achterrem had ingetrapt, deze blokkeerde en dat hij van schrik beide remmen maar een stuk los liet. Nu kwam er gelukkig niets aan en is alles goed afgelopen maar met ABS heb je hier geen last van.

Waardoor de anderen zichzelf niet verremden heeft voor een groot deel ook te maken met ervaring, regelmatig oefenen en bijvoorbeeld het volgen van een vro-cursus.
als je alle energie recht vooruit richt niks links rechts. dan kan je zelfs met ijzel met 2 geblokkeerde wielen tot stilstand komen. ook al heeft je voorganger abs. _/-\o_

• Rukapul
The Legend schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:56:
Theorie vanochtend gehaald *O* Daarna weer AVB les gehad. Klopt het dat je op het examen met de noodstop je achterwiel mag blokkeren, zolang je maar de controle houd?
Volgens mij niet. Mijn vrouw had een blokkerend achterwiel, week maar beperkt van de rechte lijn af, zette hem alsnog gecontroleerd stil, maar moest de opdracht wel overdoen.

Verwijderd

Als je het goed doet (like a boss 8)) en de examinator staat onder een paraplu omdat het regent en praat ook nog eens met jou vrouwelijke rij instructeur........dan wil het nog wel eens gebeuren dat er geen vuiltje aan de lucht is.

tot zover verhalen uit de praktijk ;)

(was ook niet overdreven, maar ik voelde m wel ietsje gaan. Combo met regen en een examinator die uit de regen wilde denk ik)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 15:07 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lijkt me toch niet. Blokkeren is niet onder controle hebben (zolang je wiel op de grond is natuurlijk).
Bij mij begon m'n ABS te klapperen op m'n achterwiel, maar dat kwam doordat die van de grond kwam.

• Workaholic
  • Niet online
Ik ga dit weekend beginnen met leren. Ik mag hem volgende week doen. Kun je aangeven of het moeilijk was? Veel inzicht vragen? Ik hoor verschillende verhalen en vraag me af hoeveel en wat ik moet leren dit weekend ;)

Mijn V&A

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

M14

Aangezien we op pagina 1098 zijn aangekomen, hier een mooie 1098 :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.atlbikenight.com/files/Ducati_1098__2007__09_1024x769.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/193978/images/1098.jpg

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-01 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik moest hem toen gewoon even overdoen :P Ook al bleef ik wel gewoon rechtuit gaan.
Als je een beetje stevig op de voorkant remt is er ook niet zo gek veel voor nodig om hem achter te blokkeren natuurlijk. Dus heel erg zwaar zullen ze er ook niet aan tillen lijkt me. Dan gaan ze eerder kijken hoe je er mee omgaat en er niet van schrikt etc

Yamaha MT-09

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:13:

[afbeelding]
[afbeelding]
ik zit nog maar op pagina 275 :Y

• Gisae
  • Niet online
M14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:13:

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.tesztmotor.hu/images/stories/Botond/04_aprilis/Ducati_Supermono_Testastretta/Ducati_549.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Mij is door de rij-instructeur tot nu toe steeds gezegd dat het blokkeren van een wiel of bijspringen van de ABS -geen- reden is voor je examinator om de oefening af te keuren. Hij had het nog nooit meegemaakt en ook in mijn theorieboek staat vermeld dat je daar nooit op zult zakken.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ben aan het motorrijden dus ik weet niet eens op welke pagina er ge -thee-leut wordt :P

And it goes BRAAAAAPP!

• M14

M14

Voglens mij mag alles blokkeren met een noodstop, zolang je em maar recht houdt.
DECOY88 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:21:
[...]

ik zit nog maar op pagina 275 :Y
Hmz .... 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door M14 op 08-07-2011 15:36 ]

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:33:
[...]

Mij is door de rij-instructeur tot nu toe steeds gezegd dat het blokkeren van een wiel of bijspringen van de ABS -geen- reden is voor je examinator om de oefening af te keuren. Hij had het nog nooit meegemaakt en ook in mijn theorieboek staat vermeld dat je daar nooit op zult zakken.
volgens mij mag je er nog steeds op zakken. alleen is het even blokkeren en opnieuw aanleggen. of blokker je de hele zooi en schuif je hem tot stilstand.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M14 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:35:
Voglens mij mag alles blokkeren met een noodstop, zolang je em maar recht houdt.
Nietus. Je moet controle houden en motorrijden, niet snowboarden op asfalt.

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:37:
[...]

_O-

ga morgen lekker in Overijssel touren. hopen dat het droog blijft!!

• DECOY88
(overleden)
ROFLASTC schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:37:
[...]

_/-\o_

beide bandjes geblokkeerd tot stilstand krijgen kan. maar dan moet je dusdanig gefocust zijn op wat er recht voor je gebeurd. dat zo gauw je ook maar iets verzit je op je waffel kan glijden. en hoe lager hoe sneller het gebeurd. :Y

terwijl met je banden nog draaiend kan er minder gebeuren. :Y

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:32

The Legend

*Plop*

Workaholic schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:08:
[...]

Ik ga dit weekend beginnen met leren. Ik mag hem volgende week doen. Kun je aangeven of het moeilijk was? Veel inzicht vragen? Ik hoor verschillende verhalen en vraag me af hoeveel en wat ik moet leren dit weekend ;)
Het is niet moeilijk, maar sommige vragen vereisen een bepaalde "CBR-logica". Ook de manier waarop verkeerssituaties soms worden afgebeeld vind ik soms bijzonder verwarrend. Die vragen lukte mij alleen door veel oefenvragen te maken. Verder is een belangrijk deel van je slagen afhankelijk van het kennen van de verkeersborden. In mijn examen zat slechts 1 'reken' vraag (welke afstand moet je houden tot je voorligger als je 100 kilometer per uur rijd --> 2 seconden afstand houden, 100km/u = 100/4 + 10% x 2 seconden = 55m) die mijn broertje (die de berekening niet kende) goed had door gewoon logisch na te denken en de foute antwoorde weg te strepen.

Uiteindelijk is mijn advies gewoon dat theorieboek goed doorlezen (ik heb hem in een week 2x doorgelezen) en alle vragen uit het oefenboek maken. Als je gewoon fatsoenlijk leert dan zit je ook stukken relaxter in dat theorielokaaltje.

Ik ben toch malle pietje niet!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 22:14
Workaholic schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:00:

<knip>

En heb je hem gekocht?

Een nieuwe me ABS is toch heerlijk rijden, als het geld je niet zoveel uitmaakt en je een leuke korting krijgt zou ik het gewoon doen.
Een tweede hands is ook direct minder waard als je die een of twee jaar later weer wil verkopen.
Het voordeel dat je nu hebt is dat je hem zelf kan inrijden voor zover dat nog nodig is, je geen onderhouden hoeft te doen (een tweede hands fiets heeft misschien nieuwe banden nodig, grote beurt, whatever), en je kunt verzekeren zoals je wil.
Kijk ook eens naar wat valblokken als je bang bent dat je hem om laat vallen, scheelt allicht weer in de schade mocht het eens gebeuren.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Ff een berichtje uit het warme italië *O* de afgelopen dagen lekker gereden op de jaufenpas, brennerpas, en net de Stelvio gedaan. Het aantal bijna-dood ervaringen staat tot nu toe nog op 1, kwam volgas op een haarspeltbocht af knallen (ik ging bergafwaards) en wou em plat door de bocht gooien. Kwam er ff een fullsize touringbus de bocht omzetten :X die de bocht helemaal in beslag nam. Dus bijna de afgrond in gereden. Maar dat gebeurde niet, en ik leef nog dus :+

Verder uitlaat afgebroken, maar dat heb ik gefixt met wat ijzerdraad wat ik vond bij weg werkzaamheden :p

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:17:

Verder uitlaat afgebroken, maar dat heb ik gefixt met wat ijzerdraad wat ik vond bij weg werkzaamheden :p
Mcguyver style _/-\o_

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01 20:32
IMO, staar je niet blind op ABS. Het werkt wel degelijk goed op een motor, maar ik zou er niet speciaal een nieuwe motor voor kopen. Als je begint met rijden weet je nog niet wat voor type rijder je bent, mijn advies Workaholic is dus, investeer in goede neutrale motorkleding en probeer wat verschillende modellen motor alvorens een nieuwe aan te schaffen.

Verder is de tip van beginnen met een goedkope fiets een goeie, je hoeft hem niet allrisk te verzekeren, als je valt (en dat doe je), doet het niet zo'n pijn (mentaal en in je portemonee). Goedkoop is in dit geval wat je zelf goedkoop vind, maar je hebt vanaf 750 euro al een leuke fiets om op te starten.

Zelf rijd ik nu een 1990 Gsx-r 750 en die gaat niet meer weg. Ik heb er ontzettend veel lol mee en hij kost mij geen ene drol :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Als er ABS op zit, mag de ABS ingrijpen. Maar als dat er niet op zit mag hij niet blokkeren :)
Gefeliciteerd met je theorie!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:17:
Het aantal bijna-dood ervaringen staat tot nu toe nog op 1, kwam volgas op een haarspeltbocht af knallen (ik ging bergafwaards) en wou em plat door de bocht gooien. Kwam er ff een fullsize touringbus de bocht omzetten :X die de bocht helemaal in beslag nam. Dus bijna de afgrond in gereden. Maar dat gebeurde niet, en ik leef nog dus :+
En wat heb je hieruit geleerd? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
mphilipp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:43:
[...]

En wat heb je hieruit geleerd? :+
Dat als hij het eerste stuk sneller was geweest hij al door de bocht was geweest op het moment dat de bus eraan kwam?

Desktop | Server | Laptop

• Widow
  • Laatst online: 29-01 14:46
Zoiezo dat touringbussen de bergen ingaan, wtf.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso schrijf je sowieso zo: "sowieso"!

Zo'n duik in de afgrond lijkt me echt helemaal niks btw!

Of had je een parachute met squirrel suit mee?

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 08-07-2011 20:08 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rupie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:54:
[...]
Dat als hij het eerste stuk sneller was geweest hij al door de bocht was geweest op het moment dat de bus eraan kwam?
Dat is inderdaad één van de lessen die je hieruit kunt leren. Nog meer? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:39:
[...]

Dat is inderdaad één van de lessen die je hieruit kunt leren. Nog meer? ;)
Harder rijden is altijd de oplossing!?

No signature required.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[moraal-ridder-modus]
Ik denk (lees: hoop) dat 'ie er van geleerd heeft dat stijgend verkeer voorrang heeft op dalend verkeer en dat in de praktijk daarbovenop zwaar verkeer ook nog eens vóór licht verkeer gaat in de bergen/heuvels.

Sowieso kun je haarspeltbochten bijna nooit 100% overzien dus snap ik persoonlijk niet dat 'ie "volgas" zo'n blinde bocht in duikt.
[/moraal-ridder-modus[/]

Maareh ... als íe onderweg een beetje doorgereden had dan was 'ie die bus voor geweest :o

edit:
En m'n antwoord is in derde persoon enkelvoud omdat 't een antwoord is op de retorische vraag van mphillip :)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 08-07-2011 22:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:59:
edit:
En m'n antwoord is in derde persoon enkelvoud omdat 't een antwoord is op de retorische vraag van mphillip :)
Ik weet niet of het een rethorische vraag was. Dat is een aanname.

Ik heb een keer zoiets gehad met een paard dat ergens in de Alpen me aan stond te kijken na een haarspeld. Hij bleef gewoon staan. Ik reed niet eens hard, maar ik schrok wel. Ik heb er zelf uit geleerd dat je altijd erg moet oppassen met die blinde bochten. En dat lokaal volk is vaak nogal suïcidaal; proberen gewoon een tourincar in te halen vlak voor een haarspeld (=makkelijker eruit remmen). In een auto wel te verstaan. Leuk als jij net de bocht om komt.

Persoonlijk rij ik dus nooit hard op dat soort wegen. Anders eindig je net als die Italiaan die ik een keer zag liggen met wat somber kijkende ambulancebroeders als roadkill. Maar hij is dan weer wel stoer gestorven...dat dan weer wel... :+

• PilatuS
  • Niet online
Gisteren nog een lekker stukje dijk gereden. Of teminste, dat was de bedoeling.

Op het stuk wat ik regelmatig rij ligt langs de weg wat grind. Nou liggen er altijd wel wat steentjes op de weg. Alleen deze keer lag er in iedere bocht zo'n beetje een compleet grindpad, maar dan ook echt in iedere bocht. Ik vond het er serieus op lijken dat iemand het daar met opzet neer gelegt heeft. Ik heb die route al 100x keer gereden en meestal ligt er in een aantal bochten wel iets. Nu lag het echt overal in iedere bocht en niet zo'n klein beetje ook. Nu moest ik wel verplicht iedere bocht door alsof ik aan het lessen was. Even lekker was bochtjes pakken zat er echt niet in.

Als iemand dat echt gedaan zou hebben is het een behoorlijk zieke geest.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:23:
Gisteren nog een lekker stukje dijk gereden. Of teminste, dat was de bedoeling.

Op het stuk wat ik regelmatig rij ligt langs de weg wat grind. Nou liggen er altijd wel wat steentjes op de weg. Alleen deze keer lag er in iedere bocht zo'n beetje een compleet grindpad, maar dan ook echt in iedere bocht. Ik vond het er serieus op lijken dat iemand het daar met opzet neer gelegt heeft. Ik heb die route al 100x keer gereden en meestal ligt er in een aantal bochten wel iets. Nu lag het echt overal in iedere bocht en niet zo'n klein beetje ook. Nu moest ik wel verplicht iedere bocht door alsof ik aan het lessen was. Even lekker was bochtjes pakken zat er echt niet in.

Als iemand dat echt gedaan zou hebben is het een behoorlijk zieke geest.
Als er echt een grind "barriere" is neergelegd dan zullen er wel wat meer mensen langs zijn gekomen die op MF zitten. Is er meer geklaagd , ook over andere stukken van dezelfde dijk? Kan mij ook wel voorstellen dat een vrachtwagen of slecht afgesloten aanhanger in elke bocht wat strooit.

And it goes BRAAAAAPP!

• Omniferious
  • Laatst online: 28-01 12:52
Vandaag mijn eerst les! Ben benieuwd! =D

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

MailMan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:26:
[afbeelding]

Lag in de brievenbus om 6 uur :) Ongeveer week geleden besteld uit China. Net even getest op de motor. Ik fix eerst even een fatsoenlijk filmpje in elkaar voordat ik het post maar eerste bevindingen:
Waar heb je hem gekocht?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Rukapul
Ik heb m'n Zumo 210 bij Waypoint opgehaald en gemonteerd. Beetje traag vergeleken met de gemiddelde Tomtom of Android app, maar verder prima :)

Wel kwam er een vraag boven drijven: waar haal je 'klein grut' voor je motor zoals:
  • inbusschroeven (heb m'n scherm hoger gezet en had daarvoor andere schroeven nodig, maar waar haal je die met een kop geschikt voor een inbussleutel? De bouwmarkt heeft ze niet :+)
  • kabel en electronica meuk (de Zumo komt met een aansluitset, maar daarvoor heb je nog wel iets van connectoren / 'kroonsteentjes' etc. nodig om een en ander netjes aan te sluiten wat ook nog een beetje tegen weer en wind kan
  • sigarattenaansteker-unit (de huidige lijkt gaar en WD40 los het niet op)
  • etc.
Ben dus eigenlijk op zoek naar een winkel/webshop waar ik dit soort spul voor de motor gewoon kan kopen en niet hoef te improviseren met halfbakken oplossingen :) Waar kan ik beginnen?

• MailMan
Rukapul schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:22:
Ik heb m'n Zumo 210 bij Waypoint opgehaald en gemonteerd. Beetje traag vergeleken met de gemiddelde Tomtom of Android app, maar verder prima :)

Wel kwam er een vraag boven drijven: waar haal je 'klein grut' voor je motor zoals:
  • inbusschroeven (heb m'n scherm hoger gezet en had daarvoor andere schroeven nodig, maar waar haal je die met een kop geschikt voor een inbussleutel? De bouwmarkt heeft ze niet :+)
  • kabel en electronica meuk (de Zumo komt met een aansluitset, maar daarvoor heb je nog wel iets van connectoren / 'kroonsteentjes' etc. nodig om een en ander netjes aan te sluiten wat ook nog een beetje tegen weer en wind kan
  • sigarattenaansteker-unit (de huidige lijkt gaar en WD40 los het niet op)
  • etc.
Ben dus eigenlijk op zoek naar een winkel/webshop waar ik dit soort spul voor de motor gewoon kan kopen en niet hoef te improviseren met halfbakken oplossingen :) Waar kan ik beginnen?
www.conrad.nl ?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:17

martjah

Appel

of gewoon bij de lokale elektronicaboer.

sigarettenaansluitgeval heb ik gehaald bij Heuts.

• M14

M14

Godver .... Had een Zumo660 besteld bij dealbird.nl. Vandaag het ding binnen gekregen, doos was beschadigd en al eens open gemaakt en de meeste plastic verpakkingen ook :? Duidelijk een gebruikt product .... Goed, de Zumo zag er goed uit en relatief goedkoop. Wil het ding dus net registreren, blijkt dat ie al is geregistreerd ...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UrRxOQxiCOGqFLyZ6XXHZO40/full.jpg

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AVB check
Theorie check
AVD 9 augustus

fingers crossed

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:16:
Godver .... Had een Zumo660 besteld bij dealbird.nl. Vandaag het ding binnen gekregen, doos was beschadigd en al eens open gemaakt en de meeste plastic verpakkingen ook :? Duidelijk een gebruikt product .... Goed, de Zumo zag er goed uit en relatief goedkoop. Wil het ding dus net registreren, blijkt dat ie al is geregistreerd ...
[afbeelding]
liever iets meer betalen en de service van waypoint / www.gps.nl

• Rukapul
M14 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:16:
[afbeelding]
Dan mogen ze dat toch oplossen? Zeker bij webshops wil je zonder problemen kunnen terugvallen op fabrieksgarantie en service.

Uit de prijs had je in elk geval dit hoeven te verwachten want voor 10 euro meer had je 'm bij diverse shops kunnen halen inclusief de Mediamarkt.
DECOY88 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:25:
[...]

liever iets meer betalen en de service van waypoint / www.gps.nl
Als je die service niet gaat gebruiken dan betaal je voor de luxere Zumo's wel heel veel knaken meer daar.

Dat gezegd hebbende heb ik ook mijn mount gehaald en in tweede instantie mijn Zumo ook nadat een andere shop niet kon leveren.

Voor mensen die hun weg weten met gadgets vind ik het iets teveel service, maar voor iedereen anders is het waarschijnlijk perfect met uitgebreide voorlichting en uitleg.

• DECOY88
(overleden)
neef van me rijd nog steeds met zijn Quest 1 rond. ding is al een jaar of 7 oud. vorig jaar even langs geweest wegens slechte ontvangst enz. in Notter. en mocht even langs de TD lopen en we konden een bakkie doen en na een uurtje was hij weer als nieuw _/-\o_

gemiddelde webshop zal je na een jaar niet meer hoeven zien vanwege de verlopen garantie ;w

• Workaholic
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor een goedkope intercom om met mijn vriendin te kunnen babbelen tijdens het touren? Dus op één motor? Zou een goedkope portofoon voldoen?
http://www.portofoonwinke...ket-inclusief-oortjes.htm

Ik ben ook opzoek naar een goedkope navigatie geschikt voor een motorfiets. Zou de Nuvi 1200 bijvoorbeeld voldoen of adviseren jullie een dure Zumo 210? Ik ga maximaal 2500km rijden met zo'n ding per jaar dus wil liever geen 300-500 euro uitgeven aan dit soort materiaal.
Viper® schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:18:
AVB check
Theorie check
AVD 9 augustus

fingers crossed
Succes! Ik heb gisteren mijn laatste les gehad voordat ik AVB heb. Het enige wat niet helemaal goed ging was de noodstop :D Zonder de voorrem "aan te leggen" kneep ik in één keer allebei de remmen maximaal in. Ik stopte met mijn achterwiel de lucht in :D Was blij dat ik abs had en een honda die volgens mijn instructeur er voor zorgt dat je niet over de kop gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 10-07-2011 10:56 ]

Mijn V&A

• MailMan
Workaholic schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:31:
Heeft iemand nog tips voor een goedkope intercom om met mijn vriendin te kunnen babbelen tijdens het touren? Dus op één motor? Zou een goedkope portofoon voldoen?
Ok, ik wil niet een open deur intrappen, maar in het geval van intercoms kan je beter wat meer uitgeven. Je wil dat zo'n ding goed werkt zonder gezeur. Dus geen last van overmatig windruis, lang moeten wachten op verbinding, te hard/zacht geluid, batterijen leeg etc etc... Ik kan me bijna niet voorstellen dat je voor dat geld iets hebt waar ik lang plezier mee zou hebben. Denk b.v. maar aan het oortje dat je in moet doen. Bij mijn lessen werd ik na een rit van 45 minuten echt gek van het knellende plastic tegen m'n oor. Daar komt nog bij dat je continu aan 1 kant van je gehoor hard geluid hebt van iemand die praat en aan de andere kant niet. Ook niet echt bevorderlijk als je lang met je gehoor wil doen.

Ik heb voor een paar tientjes een jaar geleden een Baehr Basic op de kop getikt http://cgi.ebay.de/Baehr-...teile&hash=item3cb9cc786f
Die maken ze nu niet meer (Basic SL wel volgens mij)

Bij mij zaten er al wel twee headsets bij die ook niet goedkoop zijn, maar ik vermoed dat mijn setje minimaal 15 jaar oud is en werkte na een beetje solderen perfect. Er valt niets aan in te stellen, inpluggen en lullen. Zit je op de snelweg dan moet je wat harder praten, maar het werkt echt heerlijk.

Je zou bij conrad nog wel even kunnen kijken naar alternatieven, maar je kan beter 1x goed geld uitgeven dan je continu irriteren aan iets en een cheapskate zijn :p
En anders hier: http://www.gps-garmin.nl/rijder-naar-duo.html

Zelf ook even een vraag over het plaatsen van een camera. Twijfel een beetje tussen voor op de motor of in de helm. Dat laatste is natuurlijk leuk als het gaat om de omgeving laten zien, maar ik kan me voorstellen dat je bij het terugkijken redelijk onrustig wordt van alle beweging. Daarnaast ga je misschien anders rijden omdat je je wil voordoen als een Tour de France cameramotor, waar ze om goede reden 1 iemand hebben om te sturen en de ander om te filmen.
Iemand ervaring daarmee?

[ Voor 28% gewijzigd door MailMan op 10-07-2011 11:53 ]

• DECOY88
(overleden)

Ik ben ook opzoek naar een goedkope navigatie geschikt voor een motorfiets. Zou de Nuvi 1200 bijvoorbeeld voldoen of adviseren jullie een dure Zumo 210? Ik ga maximaal 2500km rijden met zo'n ding per jaar dus wil liever geen 300-500 euro uitgeven aan dit soort materiaal.

[...]

Succes! Ik heb gisteren mijn laatste les gehad voordat ik AVB heb. Het enige wat niet helemaal goed ging was de noodstop :D Zonder de voorrem "aan te leggen" kneep ik in één keer allebei de remmen maximaal in. Ik stopte met mijn achterwiel de lucht in :D Was blij dat ik abs had en een honda die volgens mijn instructeur er voor zorgt dat je niet over de kop gaat.
ik zeg rol tape en je vrouwtje mee _/-\o_ tape de route op je rug. tikje op je rechterschouder is rechts. tikje links is links. en verder de nodige andere gebaren voor stoppen even drinken plassen enz. :Y

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11

[...]

Vreemd, de abs zou er voor moeten zorgen dat je achterwiel in contact blijft met de weg? Mijn lesmotor heeft ook ABS, en ik kreeg het achterwiel met geen mogelijkheid in de lucht en ik heb een aantal keer heel snel stilgestaan en de ABS greep soms in...

Mijn probleem was dat het aanleggen van de voorrem en dan doorknijpen mijns inziens minder goed werkte dan gewoon maximaal inknijpen :P Ook heb ik gelezen dat eerst de achterrem aanleggen nog beter is, dan verschuift het gewicht naar de voorkant = maximale grip = heel hard met de voorrem remmen... Ik had mijn voet dan ook al op de achterrem voordat ik remde, totdat mijn instructeur na 2 lessen aangaf dat dat niet goed was... Daarentegen stond ik elke keer wel heel vlot stil :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marc Rademaker op 10-07-2011 12:25 ]

• MailMan
DECOY88 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:02:
[...]

ik zeg rol tape en je vrouwtje mee _/-\o_ tape de route op je rug. tikje op je rechterschouder is rechts. tikje links is links. en verder de nodige andere gebaren voor stoppen even drinken plassen enz. :Y
lol, dat ken ik ja. Totdat je ineens de gebaren niet meer begrijpt, en vervolgens meer bezig bent met het ontcijferen van haar communicatie dan het letten op de weg. Op een gegeven moment maar gestopt en gevraagd wat ze nou in hemelsnaam duidelijk probeerde te maken:

Zij: .... :? Hoe bedoel je?
Ik: Ja hallo! Je zit de hele tijd op m'n rug te tikken en te schrijven, wat bedoel je nou!?
Zij: Schrijv... ? Oh! Ja ik had jeuk en wilde krabben, en kwam toen met m'n elleboog tegen je rug aan.
Ik: :/ 8)7

Uiteindelijk maar een intercom gekocht :+

Trouwens, vanochtend even een Pro © Camera Mount geMacGyvert naast m'n net zo professionele GSM/GPS houder. Beetje jammer dat het niet allemaal in het zwart kon, dan had het nog enige esthetische waarde:

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/7146/image061r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/883/image062e.jpg

Hopelijk blijft het zo een beetje droog dan kan ik een rondje doen.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 10-07-2011 12:30 ]

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Zo, ik heb net voor m'n eigen ogen m'n broer op z'n bek zien gaan :X

Op de weg van Schalkhaar richting Lettele is er een bocht waarin precies een drempel ligt. Hij sneed de bocht verkeerd aan, kwam veels te wijd, kwam wat grind tegen en toen een boom :( Gelukkig was de snelheid er al een beetje uit maar hij schampte met de motor en arm vol die boom en ging plat. Ik zo snel mogelijk geremd en afgestapt, hij zat klem onder de motor. Snel van hem afgetild en buiten een dikke(gekneusde?) arm om en wat blauwe plekken overal heeft hij niks. Is nu wel even langs de eerste hulp voor de zekerheid. Motor kapot en ontzettend veel olie op de weg. 0900-tuig gebeld en politie was er binnen 5 minuten, brandweer iets later. Boel schoongespoten en weer vertrokken, motor in de bus geladen.

Hij had net een maand z'n rijbewijs, ging niet eens te hard door die bocht, puur verkeerd aangesneden en dan fixeren op die bomen. Gelukkig is hij nog heel, maar ik sta nog te trillen 8)7

http://www.asteenbruggen.nl/img/schade1.jpg

http://www.asteenbruggen.nl/img/schade2.jpg

• DECOY88
(overleden)
voor een ontmoeting met een boom is het nog goed afgekomen _/-\o_ volgende keer toch maar op het asfalt richten of een grasveldje als het niet meer te houden is. :Y

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 22:10

scorpie

Supra Addict

Ok, ik heb advies nodig :)

Wat is de mening van mensen hier over de volgende twee motoren voor iemands eerste motor:
Kawasaki zxr750 uit '91 met ~30K km's
of
Yamaha yzf750R uit '93 met ~50K km's

Ik zie door de bomen het bos niet meer :'(
Zien er volgens mij allebei prima uit, de ene is een naked en de ander een sport, maar ik weet het niet meer! :'(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• DECOY88
(overleden)
scorpie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:40:

Wat is de mening van mensen hier over de volgende twee motoren voor iemands eerste motor:
of

Zien er volgens mij allebei prima uit, de ene is een naked en de ander een sport, maar ik weet het niet meer! :'(
zijn beide sportfietsen. alleen het gedrag en zithouding verschild.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 22:10

scorpie

Supra Addict

Ja dat weet ik ;)
Maar is er *iets* zinnigs te vertellen over de ouderdom in combinatie met die km standen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
scorpie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:07:
Ja dat weet ik ;)
Maar is er *iets* zinnigs te vertellen over de ouderdom in combinatie met die km standen?
Die ZXR750 is ongeveer 20 jaar oud en heeft gemiddeld 1500 km/jaar gelopen en die YZF750R 18 jaar met gemiddeld 2800 km/jaar.

:>

Moet beide trouwens geen probleem zijn mits ze hun onderhoud hebben gehad. Verder zouden het alletwee sportmotoren moeten zijn, dus als eentje 'naked' is, dan is dat waarschijnlijk omdat die een keer de grond heeft gekust.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55

charrel

Cortisol4life..

en de yzf serie staat bekend om een hoger olieverbruik.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alexji schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:31:
Zo, ik heb net voor m'n eigen ogen m'n broer op z'n bek zien gaan :X

Op de weg van Schalkhaar richting Lettele is er een bocht waarin precies een drempel ligt. Hij sneed de bocht verkeerd aan, kwam veels te wijd, kwam wat grind tegen en toen een boom :( Gelukkig was de snelheid er al een beetje uit maar hij schampte met de motor en arm vol die boom en ging plat. Ik zo snel mogelijk geremd en afgestapt, hij zat klem onder de motor. Snel van hem afgetild en buiten een dikke(gekneusde?) arm om en wat blauwe plekken overal heeft hij niks. Is nu wel even langs de eerste hulp voor de zekerheid. Motor kapot en ontzettend veel olie op de weg. 0900-tuig gebeld en politie was er binnen 5 minuten, brandweer iets later. Boel schoongespoten en weer vertrokken, motor in de bus geladen.

Hij had net een maand z'n rijbewijs, ging niet eens te hard door die bocht, puur verkeerd aangesneden en dan fixeren op die bomen. Gelukkig is hij nog heel, maar ik sta nog te trillen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.asteenbruggen.nl/img/schade1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asteenbruggen.nl/img/schade2.jpg
Misselijke schade... maar mooi dat je broer niks ernstigs heeft.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rukapul
^idd. Sterkte ermee!

Zelf vandaag maar eens op pad gegaan met de Zumo en de Onroute motorkaarts (thx eamelink!). Heb weer een paar mooie paadjes door het Brabantse land gehad. Eenmaal suggereerde hij zelfs een offroad pad maar volgens de bebording zou dat doorlopen :+

Thuisgekomen maar eens naar de niet werkende sigarettenaansteker gekeken. In elk geval weet ik nu zeker dat hij het niet meer gaat doen aangezien een draad bij de aftapconnector nu definitief afbrak :+ Binnenkort maar eens wat onderdelen bestellen om de hele gare boel te fixen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, eindelijk (veel te laat) m'n hoge winterruit door de lagere zomerruit vervangen. Scheelt op een warme dag als vandaag flink, al is het wel behoorlijk wennen aan de extra luchtstroom, vooral bij achter schouder omkijken als ik op de snelweg van baan wil wisselen.

Gelijk ook volgend klusje geconstateerd: remwaarschuwingslamp bleef vandaag branden, en er was niets mis met voor- of achterrem of remvloeistofpein, dus gekeken en inderdaad: remlicht stuk.

Verder wordt het echt tijd om Hyperpro een bezoekje te brengen met m'n achterveer, dat ding is echt niets meer waard. Probleem is alleen dat zij altijd dicht zijn als ik de auto ter beschikking heb. Maar goed, dat valt met beetje planning te regelen.

Trouwens, MailMan, heb je ook beeldmateriaal die je met dat geval geschoten hebt?

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

-tom-562

Oliesjeik

Zo, ik ben ook weer terug na een ban van een aantal dagen :+

Aai, sterkte ermee!

Vraagje voor de heren snelheidsduivels hier. Ik haalde vanmiddag een auto in, dat gaat bij een motorfiets vaak gepaard met een hogere snelheid als toegestaan :P toen ik weer voor de auto zat liet ik het gas los, om langzaam uit te rollen (ik zal denk ik max 100 km/h hebben gereden). Alleen zag ik op dat moment aan de andere kant van de weg (dus links van mij) op de hoek van een kruising een agent mij van voren laseren, ik schrok, en kneep de rem in, ondertussen keek ik die agent vol aan (en hij mij ook) :+ Toen ik net langs die agent reed, zag ik in de straat links van mij een mede motorrijder bekeurd worden. Ik dacht meteen al, nu ben ik de sjaak, ze plukken me een paar honderd meter verder van de weg. Dat is uiteindelijk niet gebeurd :o
Nu vroeg ik mij af, kan ik een boete verwachten? Ik ben dus met grote zekerheid gelaserd, maar ik ben niet aangehouden (ben van voren gelaserd). Ik zag verder op mijn weghelft ook geen "onopvallende" auto's geparkeerd staan...

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
dion_b schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:33:

Trouwens, MailMan, heb je ook beeldmateriaal die je met dat geval geschoten hebt?
MailMan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:40:

Paar comments:

[video]

Heb ook nog een nieuw filmpje geschoten met betere ophanging die ik vanochtend had gefixed, maar deze lijkt meer te trillen waardoor het beeld een beetje golft. Achter een scherm mis je ook een beetje focus trouwens.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij ook al nieuwe eindaandrijving nodig gehad? :P

Klinkt iig erg bekend als K, incl versnellingsbak (**KLAK**) :+

Is de nieuwe bevestiging beter wat betreft die trillingen die je hoort, vooral bij afremmen?

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
@-tom-562.

De vraag is of ze je kenteken hebben. Hebben ze die icm de lasermeting kan je zeker een boete verwachten. Hebben ze alleen de meting maar je kenteken niet, dan heb je mazzel.

Doet mij trouwens denken aan een keer dat ik van voren geflitst ben toen ik een auto inhaalde op een 80 weg met rond de 110km/u. Nooit wat van gehoord.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben in mn brommertijdperk denk ik 30x geflitst bij dezelfde flitspaal van voren, ook nooit van gehoord.
Nou maar hopen dat ze mn kenteken niet hebben.

Vaak bu'j te bang!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:56:
Doet mij trouwens denken aan een keer dat ik van voren geflitst ben toen ik een auto inhaalde op een 80 weg met rond de 110km/u. Nooit wat van gehoord.
Lol?

Van voren geflitst worden is een hobby an ssch!

Zwaaien, staand... oeps hand voor de mond...

todo:
-over het stuur hangen alsof je in coma ligt
-niet echt in coma raken na bovenstaande.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alexji schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:31:
Hij had net een maand z'n rijbewijs, ging niet eens te hard door die bocht, puur verkeerd aangesneden en dan fixeren op die bomen.
Dat fixeren is je grootste vijand inderdaad. Een van de moeilijkste dingen om af te leren als het even vervelend wordt. Zo ben ik ook bijna 1km naar beneden gereden in Marokko. Gewoon goed blijven kijken naar dat spoor van grind in de bocht waar je niet in wilt rijden... :X
Klassiek. Maar sindsdien kan ik mezelf redelijk goed commanderen om in de lijn te blijven kijken en dat werkt goed. Maar het vergt best wat dicipline merk ik. Het is een soort natuurlijke reactie die je moet tegengaan.

Het voornaamste is dat je broer nog heel is, en dat ie goed snapt waarom het precies mis ging. Zo kan ie in de toekomst erger voorkomen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zaterdag heb ik een Fazer en een Hornet bekeken. Helaas was het nog kijken, kijken, maar niet aankomen. :P Komende zaterdag op beide een proefrit gepland, en dan zien we wel. (Maar eigenlijk heb ik de keus al gemaakt, de proefrit moet het alleen nog bevestigen)

• MailMan
dion_b schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:48:
Jij ook al nieuwe eindaandrijving nodig gehad? :P
Yeps. Ben bij Moto Marcel geweest in Hoofddorp, weet niet of je hem kent? De hele Cardanklok en Cardanas vervangen. Hij was meer dan 60% weg en dat kon je goed voelen en zien aan de speling bij het draaien aan het achterwiel. Er zat ook helemaal geen vet meer op die Splines (vandaar dus al die Spline Lube videos op youtube :+). Nu zit er een relatief nieuwe Cardanklok en as op van een K100RS. Deze heeft ook een andere overbrenging waardaar hij wat minder toeren maakt en een hogere top heeft, rijdtg er smooth :)
Klinkt iig erg bekend als K, incl versnellingsbak (**KLAK**) :+
Over die versnellingsbak: Ergens op 3/4e van het filmpje schakel ik even al remmend naar z'n 5 om eens te kijken hoe hij laagtoerig loopt. Daarbij net een versnelling gemist en dan hoor je dat heerlijke KRRRRGGGGG ;( Vind het normale *KLAK!* geluid wel lekker klinken, weet je zeker dat je in een versnelling zit :P
Is de nieuwe bevestiging beter wat betreft die trillingen die je hoort, vooral bij afremmen?
De nieuwe bevestiging is helaas juist een stuk meer bibberig. Misschien komt het omdat hij juist een stuk vaster zit dan de vorige? Die trillingen bij het afremmen was een plastic haakje dat resoneert en trilt tegen de GPS bevestiging en was makkelijk te verhelpen. Alleen de bevestiging sloeg helemaal nergens op en was niet echt praktisch.

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 11-07-2011 09:19 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

scorpie schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:40:

of

van de yzf weet ik dat hij behoorlijk olie lust, is natuurlijk geen probleem maar daar moet je wel rekening mee houden. Als je een YZF wilt, neem dan de SP versie, die heeft knappe remmerij ed

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij kan je wel zeggen dat eigenlijk de wat oudere snelle Yamaha's en de 5-kleppers vaak een behoorlijke slok olie lusten :P

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Yeps. Ben bij Moto Marcel geweest in Hoofddorp, weet niet of je hem kent?
Van gelezen, nooit zelf geweest.
De hele Cardanklok en Cardanas vervangen. Hij was meer dan 60% weg en dat kon je goed voelen en zien aan de speling bij het draaien aan het achterwiel. Er zat ook helemaal geen vet meer op die Splines (vandaar dus al die Spline Lube videos op youtube :+). Nu zit er een relatief nieuwe Cardanklok en as op van een K100RS. Deze heeft ook een andere overbrenging waardaar hij wat minder toeren maakt en een hogere top heeft, rijdtg er smooth :)
Grappig hoe bijna iedereen die kant op gaat - ik ben van m'n 3.20 verhouding standaard K75-klok gegaan naar een standaard K100 3.00 geval, jij bent zo te horen naar 2.91 gegaan.

Trouwens, het is een klusje die je prima zelf kunt doen - en als je wilt voorkomen dat het weer zover is zul je toch regelmatig die spiebanen moeten invetten, wat neerkomt op hetzelfde als de boel vervangen, maar dan dezelfde cardan terugzetten.
[...]

Over die versnellingsbak: Ergens op 3/4e van het filmpje schakel ik even al remmend naar z'n 5 om eens te kijken hoe hij laagtoerig loopt. Daarbij net een versnelling gemist en dan hoor je dat heerlijke KRRRRGGGGG ;( Vind het normale *KLAK!* geluid wel lekker klinken, weet je zeker dat je in een versnelling zit :P
Hehe, idd :)
[...]

De nieuwe bevestiging is helaas juist een stuk meer bibberig. Misschien komt het omdat hij juist een stuk vaster zit dan de vorige? Die trillingen bij het afremmen was een plastic haakje dat resoneert en trilt tegen de GPS bevestiging en was makkelijk te verhelpen. Alleen de bevestiging sloeg helemaal nergens op en was niet echt praktisch.
Heb vorig weekend ook zo'n ding gehaald (SD-versie, meerwaarde van HD leek me beperkt), zal er zodra ik het aan de praat heb (m'n microSD kaart lijkt defect :'( ) ook eens mee gaan spelen icm Ktje.

Trouwens, vraag aan iedereen hier die ervaring heeft met de wat minder jonge motor:

Is het normaal dat op een 20 jaar door weer en wind gebruikte motor zowat alle schroeven en bouten zo zacht worden dat ze bij het minste of geringste doldraaien (niet het schroefdraad maar de kop waar imbus/schroevendraaier in moet)? En zijn er dingen (muv maat en soort kop) om op te letten bij vervangen, of is iedere RVS schroef/bout in beginsel geschikt?
Bonusvraag: waar vind je kruiskop-metaalschroeven? De locale ijzerwinkels hebben ruim assortiment aan M-maten, maar vrijwel alleen met platkop...

Oslik blyat! Oslik!

• M14

M14

Rukapul schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:01:
[...]

Dan mogen ze dat toch oplossen? Zeker bij webshops wil je zonder problemen kunnen terugvallen op fabrieksgarantie en service.

Uit de prijs had je in elk geval dit hoeven te verwachten want voor 10 euro meer had je 'm bij diverse shops kunnen halen inclusief de Mediamarkt.

[...]

Als je die service niet gaat gebruiken dan betaal je voor de luxere Zumo's wel heel veel knaken meer daar.

Dat gezegd hebbende heb ik ook mijn mount gehaald en in tweede instantie mijn Zumo ook nadat een andere shop niet kon leveren.

Voor mensen die hun weg weten met gadgets vind ik het iets teveel service, maar voor iedereen anders is het waarschijnlijk perfect met uitgebreide voorlichting en uitleg.
Mediamarkt is idd niet heel veel duurder. Maargoed, heb mailcontact met het bedrijf, denk dat het wel goed komt :)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Vanmorgen iets vaags: motor had 12 dagen stilgestaan ivm vakantie. Het starten duurde iets langer dan normaal, maar sloeg daarna wel gewoon aan, alleen met een hoog stationair toerental (iets van 2000rpm ofzo). Ben daarna meteen gaan rijden, maar eigenlijk geen respons op het gas, toerental bleef max 2500rpm. Na 100 meter sloeg de motor af. Een tweede keer gestart, waarna hij het weer normaal deed.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? (Honda Varadero, 2 cyl, carbs.)
Pagina: 1 ... 275 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.