Rukapul schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:43:
@Flesdop: je had toch ook een V-Strom? zonde...
Ik zat in een groepje met totaal 6 man, en het waren niet de minste motoren. Een R1, Blackbird, Z750, Ducati 749 (uiteraard kapot
Vaak bu'j te bang!
tijdje terug met iemand met een zxr400 gereden. tot de 100 verdween ik uit zijn zicht. maar bij mij is de koek op bij de 160-180. maar hij schoot evengoed nog verder. schijnt ergens richting de 240 te halen-tom-562 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:21:
Vandaag voor het eerst m'n 1e motortoerrit meegereden (georganiseerd door m'n oude rijschool en een motorzaak hier in de buurt). Damn wat was dat vet. Opkomst van +/- 100 man, daarna onderverdeeld in kleine groepjes en gaan.
Ik zat in een groepje met totaal 6 man, en het waren niet de minste motoren. Een R1, Blackbird, Z750, Ducati 749 (uiteraard kapot), CBR600R en ik met m'n GSX400X. Toen ik vertrok had ik eerst het idee om toch maar bij een ander groepje aan te sluiten, maar uiteindelijk toch maar gebleven. En daar heb ik geen spijt van! Het was soms flink aanpoten
maar wel supervet, en een hoop dingen geleerd (in de zin van, goede lijn volgen enzo). Naderhand nog ff staan ouwehoeren met die gasten (ken ze niet, ik wist dat er eentje instructeur was bij m'n rijschool), ze hadden nog nooit een 400 zo hard zien werken
uiteindelijk nog complimenten gekregen dat ik het (vrij hoge) tempo kon bijbenen. Ze vonden m'n motor ook zo'n schattig geluidje maken (verrekte mechanisch gedempte E-keur Laser
). De rest reed allemaal met open pijpen (Duc 749 met open uitlaat is niet grappig om achter te gaan rijden).
https://picasaweb.google....9uixfCuJQ&feat=directlink
And it goes BRAAAAAPP!
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

En de 2ct van Michelin die zich ook erg goed heeft gehouden vandaag:
De Nederbelg !
met hierboven. Hoe kon dit gebeuren? Al enig idee hoeveel dit gaat kosten om te herstellen?M14 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:36:
Damn, dat ziet er niet goed uit. Heb je er zelf iets aan over gehouden? Hoe kon het eigelijk gebeuren?
Auw fuck hee dat ziet er goed begaaid uit.Flesdop schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:29:
Ik heb de foto's even op Picasa gedumpt, kunnen jullie bewonderen wat prikkeldraad doet met je motor.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nouja, maak daar maar 225 op teller van, wat ergens richting de 210 echte km's zullen zijn.DECOY88 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:26:
[...]
tijdje terug met iemand met een zxr400 gereden. tot de 100 verdween ik uit zijn zicht. maar bij mij is de koek op bij de 160-180. maar hij schoot evengoed nog verder. schijnt ergens richting de 240 te halen400cc is best te rijden zolang hij maar op toeren is.
kon hem niet volgen dus nameten met me zumo ging niet-DG- schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:48:
[...]
Nouja, maak daar maar 225 op teller van, wat ergens richting de 210 echte km's zullen zijn.
Tot 160-170 trekt die ook nog best wel door, daarna gaat het wat langzamer. Misschien ga ik dit jaar ermee op vakantie, maar ik vraag me een beetje af hoe fijn de zithouding en het gebrek aan vermogen onderin dan zijn.DECOY88 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:52:
[...]
kon hem niet volgen dus nameten met me zumo ging niet
Wat mij opviel aan de 2CT is dat hij snel slijt als hij warm is/word. Vorig jaar hield mijn achterband zich na 18k km nog heel goed, tot ik op vakantie ging en even 3k erbij op telde.. Waarvan een goeide 500km in stijle alpenpassen in de brandende zon, met din en bagage achterop.... Het resultaatJellabie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:40:
Erg tevereden over het nieuwe bandje!
[afbeelding]
[afbeelding]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Doe me een plezier en verruil die 2ct met een echte race-band voor de volgende circuitdagJellabie schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:40:
Erg tevereden over het nieuwe bandje!
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanwaar die drang om een paaltje omver te drukken met je brommer? Zulke dingen moet je een ander laten doen!Flesdop schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:29:
Ik heb de foto's even op Picasa gedumpt, kunnen jullie bewonderen wat prikkeldraad doet met je motor.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Achterband:

Die rand aan de rechter kant is dus super glad, terwijl de rest normaal is. Voor de sessie waarbij het fout ging zag dat er ook uit als normale slijtage.
Mot je me daarom van die ladder af late komme...?steveman schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:51:
Vrij naar Wim Sonneberg ?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Heb helaas pas eind juli mijn AVB.. en hoop dat AVD er snel achteraan komt.. kan niet wachten
Heeft iemand ervaring met hoeveel lessen je nodig hebt na het behalen van je AVB? We rijden wel altijd door het verkeer naar het oefenterrein (5min). Dus heb naast mijn auto rijbewijs ook al wat ervaring op de weg met de motor.
En nou maar bidden dat je het allemaal in 1x haalt...Workaholic schreef op maandag 04 juli 2011 @ 07:59:
Heb helaas pas eind juli mijn AVB.. en hoop dat AVD er snel achteraan komt.. kan niet wachten
Voor mij wel een positief teken, zat eerst erg krampachtig op de motor.. nu voel ik me inderdaad zelf verzekerd en dat is wel zo fijn
[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 04-07-2011 08:14 ]
Ik heb trouwens best spierpijn merk ik nu van die rit van gister
Vaak bu'j te bang!
Mijn Tenere die een week of wat geleden is gestolen uit het pakhuis is weer terecht! Ik denk dat de mannen benauwd werden van het artikel en foto in de krant, want hij stond al een week in een brandgang tussen wat huizen. Buurtbewoners hebben de pliesie gebeld. Hij lijkt onbeschadigd, maar ik moet 'm nog ophalen. De technische recherche wil nog wat sporen opnemen.
Ik ben weer helemaal blij. Iedereen bedankt voor het uitkijken en doorgeven van het bericht, want dat heeft allemaal uiteindelijk bijgedragen. En natuurlijk de steunbetuigingen in de moeilijke tijden...
Schaamteloze plug van onze Teamsite
Maarja...ga je em nou alsnog in Afrika dumpen?
[ Voor 71% gewijzigd door snars op 04-07-2011 21:03 ]
I reject your reality, and substitute my own.
De examinator is een motorrijder in hart en nieren, hoorde ik van mijn instructeur voordat we het kantoortje in mochten. De examinator hield een kort praatje, en de woorden "laat maar eens zien hoeveel plezier je er in hebt" Vervolgens had ik ook nog geluk dat we, in tegenstelling tot de vorige keer, zo ongeveer bij ons in de achtertuin gingen rijden, dus ik kende deze keer de wegen op mijn duimpje. Deze keer gooide ik er wel wat meer gas op, en eerlijk is eerlijk, het was vandaag wat rustiger op de weg. Er waren deze keer geen fietsende kinderen op straat, want vandaag zaten ze gewoon op school. (Mijn eerste examen was de dag na hemelvaart, dus alle schoolkinderen waren toen op straat aan het spelen) Ok, vandaag waren er wel wat wielrenners en wat landbouwverkeer, maar daar hield het dan ook wel mee op.
Na een klein kwartiertje hoorde ik in mijn oortje "ok, we rijden deze rijksweg helemaal af, bij de rotonde links, de snelweg op, naar de volgende afrit en binnendoor terug naar het CBR. Je kent de weg." Dus: gas erop. Na een rit van krap 25 minuten stonden we dus weer voor het CBR en kreeg ik de opmerking dat ik aan mijn lijnen moest werken. Maar dat zou ik wel leren op mijn eigen motor. Geslaagd!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Congrats! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!DrivinUCrazy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:28:
Vandaag was voor mij de herkansing van het AVD. Zaterdag had ik nog een tip gekregen van een andere instructeur om mijn voeten wat anders op de stepjes te plaatsen, waardoor mijn houding zou verbeteren. Op de weg naar het CBR dat geprobeerd, en het voelde gewoon véél natuurlijker aan. Ik besloot dat er dus in te houden tijdens het examen.
De examinator is een motorrijder in hart en nieren, hoorde ik van mijn instructeur voordat we het kantoortje in mochten. De examinator hield een kort praatje, en de woorden "laat maar eens zien hoeveel plezier je er in hebt" Vervolgens had ik ook nog geluk dat we, in tegenstelling tot de vorige keer, zo ongeveer bij ons in de achtertuin gingen rijden, dus ik kende deze keer de wegen op mijn duimpje. Deze keer gooide ik er wel wat meer gas op, en eerlijk is eerlijk, het was vandaag wat rustiger op de weg. Er waren deze keer geen fietsende kinderen op straat, want vandaag zaten ze gewoon op school. (Mijn eerste examen was de dag na hemelvaart, dus alle schoolkinderen waren toen op straat aan het spelen) Ok, vandaag waren er wel wat wielrenners en wat landbouwverkeer, maar daar hield het dan ook wel mee op.
Na een klein kwartiertje hoorde ik in mijn oortje "ok, we rijden deze rijksweg helemaal af, bij de rotonde links, de snelweg op, naar de volgende afrit en binnendoor terug naar het CBR. Je kent de weg." Dus: gas erop. Na een rit van krap 25 minuten stonden we dus weer voor het CBR en kreeg ik de opmerking dat ik aan mijn lijnen moest werken. Maar dat zou ik wel leren op mijn eigen motor. Geslaagd!
Even een crosspost van het BMW K forum:
Afgelopen week heb ik het geluk gehad Marcel m'n K100 '88 onder handen te laten nemen en zelf even mee te sleutelen. Veel geleerd, waaronder helaas ook onderstaand probleem.
Bij het in elkaar zetten van de voorvorken (na repareren van lekkage) viel Marcel al wat aparte slijtage op. Bij het vastzetten van de voorvorken aan de as van het voorwiel, bleek de rechter voorvork (vanuit bestuurders positie) een millimeter of 2-3 naar buiten te wijzen. Bij het op deze manier vastzetten van de voorvork schuren de remblokken tegen de schijfrem waardoor de voorvork met enige kracht naar binnen gezet moest worden en vervolgens werd aangedraaid. Na een rit door Marcel bleek dit ook de reden te zijn dat de motor de neiging heeft naar rechts te sturen wanneer je je handen los laat. Dit probleem heb ik altijd al gehad na aanschaf van de motor (2010 gekocht). De vorige eigenaar heeft blijkbaar een flinke optater gemaakt, aangezien de voorvelg ook een beetje krom is en ik er later pas achter kwam dat de kuip ook al een keer is gerepareerd. Vervelend dus dat dit mij bij de verkoop niet is verteld, maar nu niets meer aan terug te draaien.
Nou irriteer ik me steeds meer aan het afwijkende stuurgedrag omdat ik weet wat waarschijnlijk het probleem is. Het vervangen van de gehele voorvorken is natuurlijk een oplossing, maar aangezien er voor en achter WP vering/schokdempers zitten, wilde ik eigenlijk proberen het hier mee te vervangen/repareren. Ik heb alleen problemen om erachter te komen wat voor type voorvork ik nou eigenlijk heb. Bijgevoegd daarom twee foto's. De onderkant van de voorvork lijkt me (ondanks de sticker) een standaard BMW voorvork. Alleen van bovenaf is te zien dat de ingaande demping valt in te stellen, wat dan weer niet standaard is lijkt me. Het zou prettig zijn om erachter te komen welke onderdelen standaard zijn en welke niet, zodat ik naar vervanging kan zoeken.
Op deze site: http://www.so-products.co...php?id=127L=fruzdyuco&L=2 lijken ze aan vervanging/reparatie te doen, maar het leek me verstandig ook in dit forum om wat meer ervaring te vragen als het gaat om identificatie en reparatie.
De foto's:

Herkent iemand deze voorvorken?
Niet dumpen, maar doneren. De ABC is in tegenstelling tot de A'dam-Dakar geen barrelrally. Tenminste, de organisatie doet er van alles aan om fatsoenlijke voertuigen daar te krijgen. En wij van Team LBS brengen gewoon prima motoren en auto's daarheen voor Riders for Health. Riders kan goede dingen doen met die motoren. Voor ons is het een beetje luxe speelgoed, maar daar kan het dus leven redden.snars schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:43:
Goed man
Maarja...ga je em nou alsnog in Afrika dumpen?
Riders houdt overigens een oogje in het zeil. De meneer van Riders in Nederland brengt wel eens een verrassingsbezoek en als ze niet goed voor de spullen zorgen, haalt ie het daar weg en gaat het naar een kliniek die er wél voor zorgt. Ze zijn daar wel serieus in.
Nope, maar...wat is de diameter van de binnenpoten? Origineel moet 41mm zijn. Doet die rebound- (dat is uitgaande demping) afstelling ook iets?MailMan schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:21:
Herkent iemand deze voorvorken?
Ah, zo. Riders is cool. Ik zag ooit in een filmpje dat ze de locals ook trainen om eraan te sleutelen.mphilipp schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:23:
Niet dumpen, maar doneren. De ABC is in tegenstelling tot de A'dam-Dakar geen barrelrally. Tenminste, de organisatie doet er van alles aan om fatsoenlijke voertuigen daar te krijgen. En wij van Team LBS brengen gewoon prima motoren en auto's daarheen voor Riders for Health. Riders kan goede dingen doen met die motoren. Voor ons is het een beetje luxe speelgoed, maar daar kan het dus leven redden.
* snars heeft net nog een lekker stuk gereden. Slecht zicht op de dijk met die zon in je mik...dus rustig aan. Soms.
Ik ben gisteren ook nog laat gaan rijden. Er waren best tricky stukjes met de zon recht in je porem en dan een paar bochten...je ziet dan nauwelijks waar je heen gaat. Gelukkig sta ik snel stil met die stalen remleidingensnars schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:10:
[...]
* snars heeft net nog een lekker stuk gereden. Slecht zicht op de dijk met die zon in je mik...dus rustig aan. Soms.
Zal er wel niet voor niets zitten lijkt mesnars schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:10:
[...]
Nope, maar...wat is de diameter van de binnenpoten? Origineel moet 41mm zijn. Doet die rebound- (dat is uitgaande demping) afstelling ook iets?
[...]
Vaak bu'j te bang!
wacht maar tot het 5 graden buiten is-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:51:
Damn wat is het toch heerlijk om je werkdag te beginnen met je nieuwe favoriete hobby
Ik was aan het kijken naar advertenties van nakeds zoals de FZ6 en de Hornet. Ik had er al gezien voor onder de 7000 euro, uit 2009. Nu heb ik een mooie Hornet 2011 gezien met maar 1500 km op de teller, voor dezelfde prijs. Zal wel een demo-model zijn denk ik.
Aan de ene kant is het wel veel geld (wat ik wel heb, dus dat is het probleem niet). Aan de andere kant... Hij is wel mooi... Maar als het echt een demo-model is; hoeveel mishandeling heeft ie dan al meegemaakt? Maar goed, dat geldt voor iedere occasion. Twijfels, twijfels...
Nou ja, vanavond eerst maar eens dat pasje aanvragen, en volgende week eens een proefrit maken, en dan zien we wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
bij -5 begint de pret pas_Erikje_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:06:
[...]
wacht maar tot het 5 graden buiten iskijken of het dan nog steeds favoriete hobby is
Moet zeggen dat ik badend in het zweet soms vervelender vind dan het een klein beetje koud hebben. Aan dat laatste is vaak wel wat te doen.
DECOY88 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:41:
[...]
bij -5 begint de pret pasoverdwars het kruispunt overglijden. bochtje maken met de voetjes aan de grond om toch nog thuis te kunnen komen
dat is een stuk beter dan een nat pak halen in België Nederland Duitsland Luxemburg en Frankrijk
Ohjah, als het goed is komt vandaag m'n Micron einddemper binnen
Ik wil trouwens mijn carb's (laten) synchroniseren. Ik heb 2 carburateurs (wazig systeem, in iedere carburateur zitten 2 gasschuiven, soort van 2 in 1 carburateur
Vaak bu'j te bang!
Jep, dat werkt wel, google eens op DIY vacuum synchronizing ofzo, vast wel wat over te vinden.-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:13:
Haha
Ohjah, als het goed is komt vandaag m'n Micron einddemper binnen![]()
Ik wil trouwens mijn carb's (laten) synchroniseren. Ik heb 2 carburateurs (wazig systeem, in iedere carburateur zitten 2 gasschuiven, soort van 2 in 1 carburateur), als ik het zelf ga doen, kan ik toch vrij simpel zo'n systeem maken? Gewoon een dikke doorzichtige benzineslang, dikke vloeistof (olie ofzo? Dik, omdat het dan meer "gedempt" is), in een U-vorm leggen en vast maken (op een plankje ofzo) en dan aansluiten ergens op de vacuümaansluiting op de carburateurs? Dat zou toch moeten werken als ik logisch nadenk
DECOY88 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:49:
[...]
dat is een stuk beter dan een nat pak halen in België Nederland Duitsland Luxemburg en Frankrijk
Ik kan je eventueel nog wel aan een 2003 Hornet (MY2002) helpen met 12.000 kmDrivinUCrazy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:12:
Hoezo, hij had het toch zeker over een vriendin of niet?
Ik was aan het kijken naar advertenties van nakeds zoals de FZ6 en de Hornet. Ik had er al gezien voor onder de 7000 euro, uit 2009. Nu heb ik een mooie Hornet 2011 gezien met maar 1500 km op de teller, voor dezelfde prijs. Zal wel een demo-model zijn denk ik.
Aan de ene kant is het wel veel geld (wat ik wel heb, dus dat is het probleem niet). Aan de andere kant... Hij is wel mooi... Maar als het echt een demo-model is; hoeveel mishandeling heeft ie dan al meegemaakt? Maar goed, dat geldt voor iedere occasion. Twijfels, twijfels...![]()
Nou ja, vanavond eerst maar eens dat pasje aanvragen, en volgende week eens een proefrit maken, en dan zien we wel.
Die hoeft dan natuurlijk geen 7000 euro te kosten
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik zou het dus gewoon vrolijk wel even aanleren. km/u delen door 3,6 om aan m/s te komen. Of delen door 4 + 10% om een makkelijkere schatting van km/u naar m/s te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 06-07-2011 12:26 . Reden: hmm was niet helemaal duidelijk opgeschreven ]
1 m/s = 3,6 km/utheHoff schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:28:
Maandje geleden theorie-examen gedaan. Vraag, je rijdt xx kilometer per uur, je moet remmen en hebt 1 sec reactiesnelheid. Welke afstand heb je afgelegd gedurende die seconde. Multiplechoice.
Ik zou het dus gewoon vrolijk wel even aanleren. Km/u = 3,6 m/s. Of delen door 4 + 10% om een makkelijkere schatting van km/u naar m/s te krijgen.
Als het wel mág, maar niet verstandig is, is het juiste antwoord dat het niet mag. Op die manier hebben ze imho de gevaarherkenning erin verwerkt.
Vaak bu'j te bang!
En bij die reken vragen, moet je dan naast de afgelegde afstand in meters per seconde ook de remweg kunnen uitrekenen? De snelheid in het kwadraat gedeeld door twee maal de remvertraging gaat mij niet lukken uit m'n hoofd
Ik ben toch malle pietje niet!
En dan zit je daar met je dyscalculietheHoff schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:28:
Maandje geleden theorie-examen gedaan. Vraag, je rijdt xx kilometer per uur, je moet remmen en hebt 1 sec reactiesnelheid. Welke afstand heb je afgelegd gedurende die seconde. Multiplechoice.
Ik zou het dus gewoon vrolijk wel even aanleren. Km/u = 3,6 m/s. Of delen door 4 + 10% om een makkelijkere schatting van km/u naar m/s te krijgen.
Krijg je echt dat soort vragen? Heb ik in 1997 niet gehad toen ik mijn theorie deed
Neem aan dat je dan wel makkelijke getallen krijgt als: je rijdt 36km/u ... dan is 10m/s. Maar zonder rekenmachine 50/3.6 uitrekenen voor iemand die dyscalculie heeft is een hel (ik niet, mijn vriendin heeft het).
Nee niet wazig, dat heeft bijna iedere motor met carbs. De vlinderklep bedien jij met het gas, en de schuif wordt bediend door vacuum. Als die schuif er niet zat, en je hengst het gas open bij lage toeren, zakt de luchtsnelheid compleet in, wordt er geen brandstof aangezogen en slaat je motor af. Die vacuumschuif vernauwt als het ware de venturi en zorgt dat de lucht op snelheid blijft, totdat de motor meer toeren maakt en de hele venturi-opening kan gebruiken. Dit zorgt voor een soepele, edoch laffe gasreactie bij lage toeren.-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:13:
Ik wil trouwens mijn carb's (laten) synchroniseren. Ik heb 2 carburateurs (wazig systeem, in iedere carburateur zitten 2 gasschuiven, soort van 2 in 1 carburateur),
Wat wel wazig is, is dat je twee carbs hebt op een viercylinder fiets.
Hm....niet helemaal. Niet schrikken als je aan de stelschroef draait en de olie opeens hard richting inlaat schiet. Hand aan de rode knopals ik het zelf ga doen, kan ik toch vrij simpel zo'n systeem maken? Gewoon een dikke doorzichtige benzineslang, dikke vloeistof (olie ofzo? Dik, omdat het dan meer "gedempt" is), in een U-vorm leggen en vast maken (op een plankje ofzo) en dan aansluiten ergens op de vacuümaansluiting op de carburateurs? Dat zou toch moeten werken als ik logisch nadenk
Het kan wel hoor, zo'n ding bouwen...ik heb het ook gedaan. Zorg dan in ieder geval wel dat er een scheiding is tussen de vloeistof en de inlaat, bijvoorbeeld met een jampotje. En een restrictie in de slangen.
Maar...je kan ook m'n Carbtune Pro komen lenen, ik zit ook in Nijmeguh.
en me leren pak lijkt wel een politie magneet
stond bij Rustenburg bij die groene loods compost gebeuren. achter een lantaarnpaal die 3x te dik was verscholen. in het zwart dit keer.
Stellen ze je dat soort vragen? Wat is dat voor waanzin? Wie kan/doet dat achter het stuur?The Legend schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:06:
En bij die reken vragen, moet je dan naast de afgelegde afstand in meters per seconde ook de remweg kunnen uitrekenen? De snelheid in het kwadraat gedeeld door twee maal de remvertraging gaat mij niet lukken uit m'n hoofd
Het zal wel gaan over het bewustzijn van afstand houden.mphilipp schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:53:
[...]
Stellen ze je dat soort vragen? Wat is dat voor waanzin? Wie kan/doet dat achter het stuur?
Ik ben nu voor het eerst bezig met de theorie voor mijn B-examen (<- ieuw vies woord!) Ook daar zitten vragen in.... Links afslaande doorgaande weg. dwz de markeringen volgen de bocht naar links en rechts is een verlaagde stoeprand van een woonerf. In de knik van die Y splitsing staat een auto met het portier open. Uit het portier steekt een gestrekte arm, iemand op de bestuurdersstoel heeft de deur vast dus. Wat moet je doen! Ik koos, in de examen oefening voor gas los, gezien mijn 30km/u en 10 middenstreepjes afstand. Dacht namelijk dat er iemand ging uitstappen. Helaas! ik moest remmen want aan het plaatje was te zien dat er een auto de weg op ging rijden die niet keek.-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:46:
Ik had 2 fouten (2,5 maand geleden), alletwee met gevaarherkenning. Zijn soms best lastige instinkers.
Gelukkig volstaat het dat je alle paar honderd vragen 3 keer doet en dan weet je de meeste wel. Bij het 2e oefen examen was ik alweer geslaagd met 3 fout. De plaatjes en de vragen waren exact hetzelfde.
And it goes BRAAAAAPP!
Dat begrijp ik, maar ik houd zo ook fatsoenlijk afstand zonder het uit te gaan rekenen. Een beetje waanzin om zo'n som te gaan maken. Of zit jij die serieus te doen achter het stuur? Nee toch hoop ik...levensgevaarlijkPilatuS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:14:
[...]
Het zal wel gaan over het bewustzijn van afstand houden.
Maar goed, zal wel een hersenspinsel zijn van een doorgedraaide buropiloot.
En dan vinden ze het gek dat er nog volslagen malloten rondrijden die 100% goed hadden op het examen. Gezond verstand testen ze niet namelijk. Maar ja, dat heb ik eigenlijk met alle examens. Behalve praktijkexamens. Hoewel je daar in sommige gevallen aan een bepaalde willekeur bent overgeleverd, tellen daar de prestaties meer dan het dom op kunnen dreunen van een rijtje.ROFLASTC schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:22:
[...]
Gelukkig volstaat het dat je alle paar honderd vragen 3 keer doet en dan weet je de meeste wel. Bij het 2e oefen examen was ik alweer geslaagd met 3 fout. De plaatjes en de vragen waren exact hetzelfde.
Daarom wil ik ook - tegen de zin van mijn baas in - geen certificering doen. Ik vind dat 25 jaar ervaring meer zegt dan een papiertje waar een vwo-er ook voor kan slagen zonder dat ie ook een database heeft opgestart.
Eerlijk gezegd liever 5 graden buiten dan 25C en zon zoals vandaag. Wat net iets te heet op de terugweg vanuit Schiphol._Erikje_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:06:
[...]
wacht maar tot het 5 graden buiten iskijken of het dan nog steeds favoriete hobby is
Voor motorrijden geldt nog sterker dan anders: als het koud wordt kun je altijd een laagje extra aantrekken, maar er is een grens aan hoeveel je uit kunt trekken als het te warm wordt.
Niet dat dat iedereen tegenhoudt:
Oslik blyat! Oslik!

Een Lindstrands Wrap. M'n gewone motorbroek is prima voor als ik alleen maar ga rijden, maar zo'n spijkerbroek is wel zo'n prettig voor als je ergens naar toe gaat waar je niet de hele dag met reflecterende strepen op je broek rond wilt lopen.
En toen ik daar toch was meteen maar een donker vizier voor m'n matzwarte Shoei XR-1100 gekocht, gewoon omdat het er stoer uitziet
Krukaslager kapot.
De motor dus uiteindelijk voor vrij weinig ingerolen voor deze...
[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 05-07-2011 21:33 ]
Werd nog door 2 auto's gewaarschuwd met licht dat ze aan het flitsen waren verderop. Heerlijk relax met 75 er langs gereden waar je 80 mocht. Blijft toch altijd leuk als mensen je waarschuwen en je netjes langs een flitser rijd zonder boete.
Door zo'n berekening krijgt iets enorm belangrijks als afstand houden wel wat meer aandacht. Er zijn genoeg mensen die met 120 er 20 meter achter rijden en denken dat dat geen probleem is. Door zo'n berekening zie je gelijk dat je er al 2x opzit voordat je ook maar aan het remmen bent. Misschien dat het dan bij wat meer mensen doordringt dan zonder berekening.mphilipp schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:57:
[...]
Dat begrijp ik, maar ik houd zo ook fatsoenlijk afstand zonder het uit te gaan rekenen. Een beetje waanzin om zo'n som te gaan maken. Of zit jij die serieus te doen achter het stuur? Nee toch hoop ik...levensgevaarlijk
Maar goed, zal wel een hersenspinsel zijn van een doorgedraaide buropiloot.
is weer eens wat anders dan een dikke lantaarnpaalPilatuS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:34:
Net nog een stukje gereden. Was heerlijk rustig op de weg.
Werd nog door 2 auto's gewaarschuwd met licht dat ze aan het flitsen waren verderop. Heerlijk relax met 75 er langs gereden waar je 80 mocht. Blijft toch altijd leuk als mensen je waarschuwen en je netjes langs een flitser rijd zonder boete.
[...]
Door zo'n berekening krijgt iets enorm belangrijks als afstand houden wel wat meer aandacht. Er zijn genoeg mensen die met 120 er 20 meter achter rijden en denken dat dat geen probleem is. Door zo'n berekening zie je gelijk dat je er al 2x opzit voordat je ook maar aan het remmen bent. Misschien dat het dan bij wat meer mensen doordringt dan zonder berekening.
De berekening is uiteraard de basis van alles. Maar om de baan van een bal die je toegeworpen wordt te berekenen moet je ook een integraal van de tweede graad oplossen. Kan jij dat? En toch doen je hersenen dat elke keer als je een bal vangt. Zo ook met invoegen. Dat kun je uitrekenen, maar je kunt er ook gevoel voor ontwikkelen.PilatuS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:34:
Door zo'n berekening krijgt iets enorm belangrijks als afstand houden wel wat meer aandacht. Er zijn genoeg mensen die met 120 er 20 meter achter rijden en denken dat dat geen probleem is. Door zo'n berekening zie je gelijk dat je er al 2x opzit voordat je ook maar aan het remmen bent. Misschien dat het dan bij wat meer mensen doordringt dan zonder berekening.
En ik stel nogmaals de vraag waarop ik nog geen antwoord heb: doe je die berekening wel eens tijdens het rijden? Ik heb het nog nooit gedaan en in de 26 jaar dat ik auto rij kun je ervan uitgaan dat ik vaak genoeg in een situatie ben gekomen waar die afstand 'getest' werd.
Ergo: een berekeningetje leren is zinloos als je niet weet wat het betekent. Bovendien moet je afstand in kunnen schatten. Ja, je kunt strepen tellen. Maar misschien moeten ze er bij het CBS op vertrouwen dat de instructeur ze voldoende gevoel bijbrengt voor deze basale vaardigheid ipv een sommetje.
Zondag tijdens de toertocht ook. We kwamen net buiten Apeldoorn 2 motorrijders tegen die heftig gebarend ons waarschuwde voor flitsers. Even verderop (binnendoor richting Arnhem) stond inderdaad een dlitskast, en een onopvallende surveillanceauto die iemand had aangehouden.PilatuS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:34:
Net nog een stukje gereden. Was heerlijk rustig op de weg.
Helaas ben ik bang dat ik vandaag geflitst ben
Vaak bu'j te bang!
ken een hoop van die grappen zelfs naast kasten pas in de ankers gaan en nooit geen bericht van gehad-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:22:
[...]
Zondag tijdens de toertocht ook. We kwamen net buiten Apeldoorn 2 motorrijders tegen die heftig gebarend ons waarschuwde voor flitsers. Even verderop (binnendoor richting Arnhem) stond inderdaad een dlitskast, en een onopvallende surveillanceauto die iemand had aangehouden.
Helaas ben ik bang dat ik vandaag geflitst benik reed op de N225 richting Renkum, op een gegeven moment springt een stoplicht op rood dus ik rem af en wacht. Ik dacht bij mezelf mooi moment voor een stoplichtsprintje
ik reed niet veel later rond de 120 km/h, en zag achter de bosjes verderop een flitsstellage staan. Vol in de ankers, en op het moment dat ik net langs de flitspaal reed stond de teller net onder de 90 km/h. Dus het is net wel of niet . We zien het vanzelf wel
een motor kan hard remmen als je dat wil
en laatst had ik lekker het gas erop pieken van 160-170 en nog kreeg ik het voor elkaar om de meting op 110 te krijgen
Als het nog niet zo erg is kunnen ze de krukas opnieuw afdraaien en er een overmaats lager op zetten. Bij een revisie bedrijf ben je dan nog geen 100 euro verder.eX0duS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:32:
[...]
Krukaslager kapot.Hij rammelde wat. Ik dacht dat de ketting een keer gespannen moest worden. Maar toen ze het kapje er af hadden, bleek er dus speling op te zitten. Je wil niet weten wat dat onderdeel kost. Het zit namelijk vast aan de krukas. Krukas inclusief lagers en drijfstang, kosten 1400 euro. En dan nog de montage, totaal minstens 2000 euro. En dan nog heb je een oud blok met een nieuwe krukas...
De motor dus uiteindelijk voor vrij weinig ingerolen voor deze...
Maar als je al begint over het vervangen van de drijfstang zal het wel flink kapot zijn?
Die flitser van net stond ook op de N225. Het was een auto, volgens mij een Mazda. Tussen Renkum en Oosterbeek vlak bij Doorwerth.
De flitskast stond trouwens aan het eind van de vangrail, na het 1e stoplicht op het rechte stuk als je van de A50 de N225 op gaat
[ Voor 41% gewijzigd door -tom-562 op 05-07-2011 22:37 ]
Vaak bu'j te bang!
Die grijze Mazda 3 was het inderdaad.-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:35:
Auto heb ik niet gezien. Zeker die grijze Mazda 3, staat ook vaak op de N224 tussen Ede en Arnhem.
De flitskast stond trouwens aan het eind van de vangrail, na het 1e stoplicht op het rechte stuk als je van de A50 de N225 op gaat
Dus die flitser stond nog voor die mooie bocht naar links ? Of een stuk terug ? Dat rechte stuk heb ik het wel rustig aan gedaan, die bocht ben ik dan wel weer aardig doorheen gegaan. Ik kwam van de A50 af richting Oosterbeek.
Edit : Waar stond die flitser tussen Apeldoorn en Arnhem zondag dan precies ? Daar heb ik toen ook nog gereden.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2011 22:54 ]
Ik typ nu op mn ipad, dus ik kan nu lastig ff snel een google maps linkje geven
Edit:
Tussen apeldoorn en arnhem.. Weet niet welk wegnummer het was. Het was iig op de hei voordat je weer echt het bos in ging. Zo bekend ben ik daar niet. We hebben toen voor de zekerheid tot arnhem echt rustig aan gereden, en iedere tegemoet komende motorrijder gewaarschuwd
[ Voor 32% gewijzigd door -tom-562 op 05-07-2011 22:59 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik snap al waar je bedoelt (denk ik-tom-562 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:57:
Als je van de Oosterbeek kant afkomt, en je reed richting Renkum, stond de flitspaal denk ik op 500 meter nadat je de N225 op draait. Aan de rechterkant aan het eind van de vangrail, achter de struikjes.
Ik typ nu op mn ipad, dus ik kan nu lastig ff snel een google maps linkje geven
Edit : Die tussen Apeldoorn en Arnhem heb ik dan gemist. Die dag wel een aardig rustig ritje gereden, dus het zal wel meevallen.
Richting Oosterbeek als je net van A50 afkomt staan ze ook erg vaak bij die parkeerplaats aan de rechtkant. Alleen is het daar over duidelijk te zien als ze er met een auto staan.
Die in de bosjes op de N225 is goed dat ik dat weet. Daar wil ook nog wel eens doorrijden.
Daar kom ik dan weer nooit langs, neem altijd de afslag OosterbeekNet zoals ze heel vaak op de a12 richting Arnhem staan bij hectometerpaal 121.9 volgens mij, bij het knooppunt
[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 05-07-2011 23:09 ]
Vaak bu'j te bang!
Geen idee of dat mogelijk is, had ook geen zin in geleur en gezeur.HammerT schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:28:
[...]
Als het nog niet zo erg is kunnen ze de krukas opnieuw afdraaien en er een overmaats lager op zetten. Bij een revisie bedrijf ben je dan nog geen 100 euro verder.
Maar als je al begint over het vervangen van de drijfstang zal het wel flink kapot zijn?
Krukas, lagers en drijfstang is één geheel bij dit type motor.
Schatten kan best hoor. Normaal deel je door 3,6 om van km/u naar m/s te komen. Maar delen door 4 + 10% is zuiver genoeg. Anders deel je alleen door 4 en neem je degene die er boven zit. Vrij zeker gok. (hoewel ik niet bekend ben met dyscalculie). Ze kwamen bij mij in ieder geval niet met 36km/u aanzetten helaasiMars schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:07:
[...]
En dan zit je daar met je dyscalculie![]()
Krijg je echt dat soort vragen? Heb ik in 1997 niet gehad toen ik mijn theorie deed
Neem aan dat je dan wel makkelijke getallen krijgt als: je rijdt 36km/u ... dan is 10m/s. Maar zonder rekenmachine 50/3.6 uitrekenen voor iemand die dyscalculie heeft is een hel (ik niet, mijn vriendin heeft het).
Het enige wat tegenviel was dat je op de snelweg blijkbaar bijna van je motor afwaait, als je op een CBF 500 rijdt... Wil de hele tijd al een naked, maar begin nu lichte twijfels te krijgen... Heb hele tijd korte stukjes snelweg gedaan (klaverblad en in/uitvoegen oefenen) dus kon niet even kijken hoe het was met 150km/h, maar aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt gok ik dat het geen pretje is...
Damn, wat duurt het lang om te wachten op dat rijbewijs. In de tijd van de roze papiertjes kreeg je het tenminste direct mee. Nog maar 6 dagen... 10 maanden tussen de eerste proefles en het slagen, dan kan die ene week er ook nog wel bij
Dat went heel erg snel. In het begin is het behoorlijk heftig maar went dus heel snel. Over een paar maanden rij je 120 op de snelweg met 1 hand op het stuur.Het enige wat tegenviel was dat je op de snelweg blijkbaar bijna van je motor afwaait, als je op een CBF 500 rijdt... Wil de hele tijd al een naked, maar begin nu lichte twijfels te krijgen... Heb hele tijd korte stukjes snelweg gedaan (klaverblad en in/uitvoegen oefenen) dus kon niet even kijken hoe het was met 150km/h, maar aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt gok ik dat het geen pretje is...
Geloof me; het went. Als je het een paar keer gedaan hebt, heb je echt het gevoel van "wat is 120 toch langzaam eigenlijk". Want je hebt een gigantische kaarsrechte weg voor je, alle ruimte, en dan rijd je daar met een sukkeldrafje als het ware...
Ik heb zelf ook weinig windbescherming, maar moet zeggen dat het kleine opzetstuk wat ik heb, wel scheelt...
Ik had de eerste keren ook echt het gevoel er af te waaien. Maar sinds ik mijn rijbewijs en eigen motor heb, valt dat allemaal reuze mee.
[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 06-07-2011 21:01 ]
Voor thuis zorg ik wel dat ie veilig staat, geen zorgen. Maar onderweg moet je de sloten wel bij je hebben natuurlijk. Vandaar, hoe doen jullie dat?
Verder dan dat kom ik niet
[wetende dat je voor 20€ ofzo een ander contactslot hebt ofzo op ebay, dus mijn motor stelen heeft dus ook geen fuck te zeggen
De Nederbelg !
Ik heb hier een ART-4 goedgekeurd kettingslot wat onder het duozitje past. En geloof mij onder die duozit past nog geen fles olie van 1 liter.Maar onderweg moet je de sloten wel bij je hebben natuurlijk. Vandaar, hoe doen jullie dat?
http://www.louis.de/_207b...&page=1&artnr_gr=10001797
Die in de link dus. En dan die van 170cm lang.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Vervolgens kijk ik bij http://www.stichtingart.nl/ naar die Abus Granit Citychain X-Plus 1060, blijkt die maar ART-3 te zijn. Ik denk, zeg het maar ff.
En ik weet nu wel dat ik een motor met om en nabij de 100pk wil. Die 500cc is best leuk, maar je moet de gashendel echt compleet open gooien en dan gebeurt er alleen echt wat in tot en met de derde versnelling
Damn, da's mooi balen. Ik heb het toch echt opgezocht voordat ik het slot kocht.Vervolgens kijk ik bij http://www.stichtingart.nl/ naar die Abus Granit Citychain X-Plus 1060, blijkt die maar ART-3 te zijn. Ik denk, zeg het maar ff.
Oordoppen zijn zelfs met de beste helm nodig. Geen enkele helm krijgt het bij 120km/u voor elkaar om zonder oordoppen rijden mogelijk te maken.Maakt ook een behoorlijke herrie, ondanks dat ik volgens mij een redelijk goede helm heb (van arai).
Als je een Naked wil gaan rijden is een Hornet misschien wat. Heeft 100pk en is prima geschikt om mee te beginnen.En ik weet nu wel dat ik een motor met om en nabij de 100pk wil. Die 500cc is best leuk, maar je moet de gashendel echt compleet open gooien en dan gebeurt er alleen echt wat in tot en met de derde versnelling
Suggesties voor oordoppen? Gewoon standaard dingen? Op maat gemaakt? Hoor ik dan nog wel iets anders (sirenes?!PilatuS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:04:
[...]
Damn, da's mooi balen. Ik heb het toch echt opgezocht voordat ik het slot kocht.
[...]
Oordoppen zijn zelfs met de beste helm nodig. Geen enkele helm krijgt het bij 120km/u voor elkaar om zonder oordoppen rijden mogelijk te maken.
[...]
Als je een Naked wil gaan rijden is een Hornet misschien wat. Heeft 100pk en is prima geschikt om mee te beginnen.
Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik een 2001 Hornet gekocht voor 3450 euro. 2 jaar lang met veel plezier 15.000km opgereden en toen weer verkocht voor 3200
neem altijd me wielen mee naar binnenDrivinUCrazy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:19:
Even een praktisch vraagje over hang en sluitwerk. Ik zag voor bepaalde typen remschijfsloten dat er houders te krijgen zijn die je tegen het frame schroeft. Das handig! Alleen, niet voor alle typen is er zo'n houder. Hoe nemen jullie je sloten mee, en welke sloten hebben jullie dan bij je? Alleen een remschijfslot, of ook een ketting, of zelfs een beugel?
Voor thuis zorg ik wel dat ie veilig staat, geen zorgen. Maar onderweg moet je de sloten wel bij je hebben natuurlijk. Vandaar, hoe doen jullie dat?
maar als ik hem een dag ergens neer zet hangt er een kettingslot omheen. en het maakt niet uit of hij 5 euro was met art-4 of 42352095 euro. met 30 sec is hij weg. wil je dat ze er een kwartier over doen. moet je minimaal 30 sloten eromheen leggen
zorg meestal dat hij een beetje in mijn of andermans zicht staat zodat ze er niet aan kunnen klooien.
heb wel altijd een spanband in me koffer liggen voor diegene die het aandurft om hem te jatten voor een ritje politie bureau
je kan hem jaren me sleutel in je slot laten staan zonder dat er wat gebeurd. of ze komen hem na een aantal dagen ophalen omdat hij nieuw is.
Verwijderd
Ik heb ze van Alpine, grote miskoop geweest. Dit is mijn 2e set al en ik ben nog niet tevreden over de pasvorm. Ze zijn te lang vind ik zelf. Omdat ik redelijke vaart maak heb ik een echt strakke helm en bij iedere beweging zitten de oordoppen te kantelen. Net alsof je met je vingers in je oren zit te soppenPilatuS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:20:
Op maat laten maken, heb je jaren plezier van. Merk bijvoorbeeld Alpine. Kan je laten doen bij een hoop opticiens. Kosten ongeveer 100 euro. Die dingen hebben dan een speciaal filter waardoor windruis enorm veel minder wordt maar je andere dingen, zoals sirenes nog prima hoort.
Toen ik mijn rijbewijs haalde heb ik een 2001 Hornet gekocht voor 3450 euro. 2 jaar lang met veel plezier 15.000km opgereden en toen weer verkocht voor 3200
Heb nu weer een klacht ingestuurd naar Alpine. Ze reageren alleen nog niet echt. Schuimdoppen bevallen me nog het beste
Earproof schijnt wel fijn spul te hebben.
Vervolgens kiezen wat voor 'n filter je erin wilt (groen), en getest op afsluiting van je gehoorgang. Setje reinigingsschuim & tabletten erbij gekocht, en uiteindelijk iets van €130 moeten afrekenen. Daarbij krijg je wel 2jaar garantie op een goede afsluiting. Ik ben er erg content mee, zonder helm op kun je nog een normaal gesprek voeren, met helm op wordt dat erg lastig.
Windgeruis (en motorgeluid) is echt _veel_ minder dan zonder oordoppen, echt een aanrader!
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik heb een iets oudere Abus Granit. Vorige week op Youtube een filmpje gevonden van een lockpicker die 'm in 4 minuten openmaakt met een speciaal tooltje. Dit is het idee van die tool:DrivinUCrazy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:39:
Vervolgens kijk ik bij http://www.stichtingart.nl/ naar die Abus Granit Citychain X-Plus 1060, blijkt die maar ART-3 te zijn. Ik denk, zeg het maar ff.
Inmiddels is het slot alweer aangepast, maar ook daar hebben ze weer een tool voor. Lockpickers zijn niet te stuiten. Op zich is het goed, want 4 minuten op je knietjes bij een motor gaan zitten prutsen is erg lang, tenzij ze ('s-nachts bv) de tijd hebben. Hema sloten hebben ze zó open met een foute sleuten en een hamertje (ze kloppen het slot open, werkt alleen bij slechte sloten).
Kettingen knippen ze in 15sec door met een betonschaar van een meter ofzo.
Een ART-4 slot heeft zin voor de verzekering en om extra tijd te kopen. Ik zag laatst in Amsterdam giga dikke kabel of kettingsloten (polsdik zowat). Zeg maar het formaat waarmee je een groot schip vastlegt. Die zijn uitermate geschikt om je motor mee vast te leggen aan zo'n anker. Zolang je er maar voor zorgt dat het anker ook goed geborgd is en niet zo uitgegraven kan worden...
[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 07-07-2011 01:09 ]
Ik denk dat je dan pech hebt met de pasvorm en combinatie met helm. Ik heb hier een setje van Alpine in gebruik en ze bevallen mij heel erg goed. Als je in mijn oor zitten blijven ze daar ook perfect op de plek zitten.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:36:
[...]
Ik heb ze van Alpine, grote miskoop geweest. Dit is mijn 2e set al en ik ben nog niet tevreden over de pasvorm. Ze zijn te lang vind ik zelf. Omdat ik redelijke vaart maak heb ik een echt strakke helm en bij iedere beweging zitten de oordoppen te kantelen. Net alsof je met je vingers in je oren zit te soppen![]()
Heb nu weer een klacht ingestuurd naar Alpine. Ze reageren alleen nog niet echt. Schuimdoppen bevallen me nog het beste![]()
Earproof schijnt wel fijn spul te hebben.
Ik heb dit ook aangegeven bij Alpine, maar die weigeren om doppen op maat te maken als je je oren tegen je hoofd drukt (helmstand). De Alpine otoplasten dempen nog wel het best van wat ik gehad heb, dus ik hou ze wel. Ze zouden volgens mij nog iets beter zijn als ze rekening houden met de helm.
Dit topic is gesloten.
![]()