XBO Gamertag: BeerkeeperNL
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Edit: En ik denk dat het ook wel goed was voor m'n zelfvertrouwen, bleef elke keer wel redelijk slingeren om hem in balans te houden, maar dit bleek later helemaal niet nodig.
[ Voor 22% gewijzigd door vleesjus op 28-06-2011 11:57 ]
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

1280x720 met 30fps.
Zit er aan te denken om er 1 op de kop te tikken voor de vakantie naar Noorwegen. Paar goedkope MicroSD kaartjes erbij en met een beetje geluk werkt de lader van m'n mobiel erop zodat ik tijdens het rijden kan opladen.
Ik las ergens nog de tip om er een polarize filter op te zetten van b.v. http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_22868_1.jpg
Iemand bouwde het vervolgens in een TicTac doosje in en dan krijg je b.v. dit
Ben je voor een 50E klaar en heb je een camera voor op je helm/stuur/kont/ruit.
ziet er leuk uit maar balen dat er geen loop op zitMailMan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:35:
Iemand toevallig ervaring met dit cameraatje?
[afbeelding]
[video]
[video]
1280x720 met 30fps.
Zit er aan te denken om er 1 op de kop te tikken voor de vakantie naar Noorwegen. Paar goedkope MicroSD kaartjes erbij en met een beetje geluk werkt de lader van m'n mobiel erop zodat ik tijdens het rijden kan opladen.
Ik las ergens nog de tip om er een polarize filter op te zetten van b.v. http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_22868_1.jpg
[video]
28 euro is niet duur
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb de #3 versie en die geven best goed beeld.
Hier staan de verschillende versies beschreven
leeg
Nieuw voorbandje voor de motor:
Pirelli dragon supercorsa pro SC2
Ben benieuwd hoe deze zich zondag gedraagt op het circuit
De Nederbelg !
Overigens ben ik benieuwd hoe zo'n band is. Nu heb ik er MPP's op zitten, aangezien ik die ook op mn straatmotor heb liggen en weet hoe ze reageren. Alleen denk ik dat die banden niet echt geschikt zijn voor circuitgebruik, ze gaan nogal smeren en ik verwacht dat ze een heel eind op zijn na komende zaterdag (2'e circuitdag met dat setje banden).
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Achteraan heb ik trouwens een Micheline 2ct zitten. Niet echt geschikt voor het circuit, maar ik ga eerst deze band oprijden voor er een pirelli dragon op komt.
[ Voor 72% gewijzigd door Jellabie op 28-06-2011 22:10 ]
De Nederbelg !
Smeren doen ze op straat al als je een beetje doorrijdt. Dat zal op het circuit dus alleen nog maar erger zijn. Voor op straat vind ik het hele fijne banden, maar denk dat ze voor op het circuit niet de beste keus zijn.M14 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:57:Alleen denk ik dat die banden niet echt geschikt zijn voor circuitgebruik, ze gaan nogal smeren en ik verwacht dat ze een heel eind op zijn na komende zaterdag (2'e circuitdag met dat setje banden).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gezien de hoeveelheid vragen die ik hier neergooi kun je wel raden waarom ik in eerste instantie voor de PP's heb gekozen
SC1 = zacht.
SC2 = medium
SC3 = hard
SP ken ik niet.
Hier heb je een makkelijk overzichtje.
http://dl.dropbox.com/u/1...ure_Pirelli_Diablo_SC.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 29-06-2011 09:30 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb hier een setje Diablo SuperCorsa SP'ers op m'n tweede set velgen liggen maar op het moment dat er ook maar ergens regen voorspelt durft te worden dan kun je met die dingen eigenlijk al beter niet meer op de openbare weg gaan rijden/glijden.
van Mopedreifen.de:

De Diablo Supercorsa SP een direkte afleiding van de raceband Diablo Supercorsa SC. Het is ook mogelijk de SP voor de weg toegelaten te krijgen, daar hij in tegenstelling tot de SC ook voor inzet op de weg ontwikkeld werd.
Door de typisch kritische opwarmfase van de raceband en de zeer geringe grip bij natte ondergrond, raden wij van inzet in het openbaar verkeer af. De band is een zeer goede begeleider voor de racetrainings en race beginners, heeft een harmonische instuurverhouding en een zeer hoog gripvermogen.
Konkurrenten: Avon AV61/62 Xtreme, Bridgestone BT002 Racing Street, Continental Race Attack, Dunlop GP Racer, Metzeler Racetec K3, Michelin Power Race
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is dit gewoon of moet ik dan bij het uitrollen met een koppeling op aangrijpingspunt proberen door te rollen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
cbf heeft pas genoeg vermogen om weer op gang te komen boven de 3,5-4 k rpm en als je daaronder zit gaat hij eerst bokken en komt dan rustig meer op gangJoopieboy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:57:
Iemand nog een tip met het volgende? De lesmotor stoekt nogal als je hem laat rollen in de versnelling, en dan op wilt trekken (cbf500 it is), ik heb de koppeling niet ingetrokken en laat hem puur doorrollen om de motor.
Is dit gewoon of moet ik dan bij het uitrollen met een koppeling op aangrijpingspunt proberen door te rollen?
Terugschakelen, en op toeren komen. Als je al in 1 stond, klein beetje koppeling en wat toeren geven (2,5-3k) dan komt het wel weer los.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Mijn Blackbird heeft daar anders echt geen probleem mee_Apache_ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:10:
De meeste vier-in-lijn blokken willen niet echt onder de 2000rpm, vooral als je 2-3 versnelling rolt.
Cunning linguist.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 29-06-2011 16:40 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ook gewoon 7 keer door je ecu boeren terwijl er maar 2 gaten nodig zijn
En dan ook nog een 'waterslag' maken doordat het blok vol zit met benzine
Toch wel een multifail
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
en ok, ik heb geen momentsleutel bij de hand
ketting spannen heb je geen moment sleutel voor nodigRukapul schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:03:
Na dat gezien te hebben durf ik zelf niet voor de eerste keer m'n ketting te spannen![]()
en ok, ik heb geen momentsleutel bij de hand
Heb er ook 1 besteld maar dan zonder die emergency charger. Ook maar meteen een 16GB MicroSD kaartje van Class 6. Ik las namelijk dat dat best uit kan maken of je Class 2, 4 of 6 hebt ivm de snelle opslag die nodig is voor vloeiende opname.DECOY88 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:42:
besteld
hopelijk voor de 11e binnen dan kan hij mee op vakantie inclusief een 16GB kaartje dat ik nog heb zwerven
dit ding
[afbeelding]
of je effe $25+$9 wil lappen voor die houdernet zo duur als een extra cam
Trouwens ook zo'n ding erbij:
https://www.dealextreme.c...act-digital-cameras-22868
Gratis shipping en is maar 2 euro. Ik zal wel laten weten of het iets nuttigs doet.
Aah ok dan, meer het karakter van de motor dus.DECOY88 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:09:
[...]
cbf heeft pas genoeg vermogen om weer op gang te komen boven de 3,5-4 k rpm en als je daaronder zit gaat hij eerst bokken en komt dan rustig meer op gang
Mja ik mocht niet terug naar zijn 1, en sowieso schokt dat enorm._Apache_ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:10:
De meeste vier-in-lijn blokken willen niet echt onder de 2000rpm, vooral als je 2-3 versnelling rolt.
Terugschakelen, en op toeren komen. Als je al in 1 stond, klein beetje koppeling en wat toeren geven (2,5-3k) dan komt het wel weer los.
16GB kaartje dat ik had liggen was 2x dus maar opzoek naar een nieuweMailMan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:29:
[...]
Heb er ook 1 besteld maar dan zonder die emergency charger. Ook maar meteen een 16GB MicroSD kaartje van Class 6. Ik las namelijk dat dat best uit kan maken of je Class 2, 4 of 6 hebt ivm de snelle opslag die nodig is voor vloeiende opname.
Trouwens ook zo'n ding erbij:
https://www.dealextreme.c...act-digital-cameras-22868
Gratis shipping en is maar 2 euro. Ik zal wel laten weten of het iets nuttigs doet.
16GB class 10 adata kaartje
Ik hoorde ook een leuke van iemand die zijn achterspatbord van een offroad motor wilde afzagen. Op zich een vaag idee (staat stoer, maar een spatbord is niet voor de sier), maar niet ingewikkeld qua uitvoering. Behalve als je spanningsregelaar daar ergens zit...en je je dan afvraagt waarom de motor helemaal niets meer doet...Gisae schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:01:
[...]
Ook gewoon 7 keer door je ecu boeren terwijl er maar 2 gaten nodig zijn
En dan ook nog een 'waterslag' maken doordat het blok vol zit met benzine
Een WPH is wat dat betreft een goed investering. En gewoon goed kijken wat je doet. Ik ben ook niet zo'n handigerd, dus kom er wel eens te laat achter dat ik de boel weer uit elkaar kan halen omdat ik het in de verkeerde volgorde heb gemonteerd. Ik ben ook zo een die een halve dag over een Billy doet...
[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 29-06-2011 19:38 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
snars schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:10:
Terug naar je carbs....een verkeerd mengsel kan allerlei oorzaken hebben. Als de in- en uitlaat van de motor verder origineel is (soms wordt er nogal geprutst met uitlaten, open luchtfilters etc), zou je als eerste vlotterniveau en sproeierbezetting kunnen checken, zonder dat alles meteen uit mekaar moet.
Heren, jullie hadden het bij het rechte eind. Eergister heb ik wat beschrijvingen opgezocht over het afstellen van een Virago 1100 en dat was supersimpel. Even het luchtfilter eraf en de motor laten pruttelen, toen deze op temperatuur was ben ik gaan stellen. Uiteindelijk was het mengsel te rijk en heb ik dus armer gemaakt waarna de motor als een zonnetje liep. Daarna nog een stuk gereden en het stationaire draaien lager gesteld naar 1100 toeren en het is weer helemaal goed.4x2 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:53:
Bij carburateur motoren heb ik een simpele stelregel (door schade en schande wordt men wijs-achtig)
Als je denkt dat het in de ontsteking zit, dan zit het in 99% vd gevallen in de brandstofvoorziening/carburateurs.
Ik ben trouwens mijn oude motor ook kwijt (stond nog altijd voor de deur). De motorscooter van de achterbuurman is afgelopen weekend gestolen en ik vroeg aan hem of hij de oude van mij wilde hebben (voor niets). Vond hij een prima plan en uiteindelijk heb ik er een lekkere fles drank aan overgehouden (Nobeltje).
Ik ben nu van mijn oude hok af en de achterbuurman is weer gered.
Ohjah, ik heb zojuist een Micron slip-on demper gekocht (nouja, geld overgemaakt). Hopelijk is 'ie (voor) zaterdag binnen. kan ik die er mooi op zetten (heb zondag een toerrit van m'n oude rijschool
Vaak bu'j te bang!
Lullig voor ze_Apache_ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:40:
Blackbird heeft viercilinder, maar niet elke viercilinder heeft blackbird.
Cunning linguist.
Ik heb de mijne (een #11 (720p)) gisteren binnen gekregen. Hiervoor al een #3 gehad maar die ligt momenteel opengeschroefd voor me. (evt in te bouwen in helm)MailMan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:35:
Iemand toevallig ervaring met dit cameraatje?
[afbeelding]
[video]
[video]
1280x720 met 30fps.
[video]
Ben nu een filmpje van .mov naar .mp4 om aan het zetten om wat te kunnen editen. Hopelijk blijft de kwaliteit nog goed.
Straks een eindje achter mijn pa aan gereden.
Oh! Filmpje is geconverteerd. Laat het nog weten!
Hmm bagger kwaliteit. Ben nu dus 760 mb in .mov formaat aan het uploaden naar yt.
In 720p dus dan kan je zien wat het doet tijdens een rit.
Ik heb nu 3 punten op de motor waarvanaf ik kan filmen.
-Helm (je moet hem echt ver naar achteren vastplakken btw)
-Kuip linkerkant
-Voorspatbord
Dit zijn bij mij de enige plekken waar ik enigszins rechte oppervlakten heb.
Morgen haal ik wat meer klittenband. Wil nog lokaties op topkoffer en naar achteren gericht plaatsen.
EN VIDEO: YouTube: Testrit
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=I4se5njXwoo]
[ Voor 18% gewijzigd door Hayfork op 30-06-2011 00:10 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Gisteren een mooi filmpje gemaakt maar net als jij veel last van ruis/wind. Ik heb de mic al afgeplakt met 3lagen tape maar dat helpt niet. Dus ik ga dat ding binnenkort denk ik inbouwen in een doosje oid, de motor moet wel nog te horen zijn natuurlijk
Ctrl+k
Verwijderd
Of koppeling erbij pakken, of terugschakelen. Zoiezo is het op een motor meer spelen met de koppeling dan in een autoJoopieboy schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:31:
[...]
Aah ok dan, meer het karakter van de motor dus.
[...]
Mja ik mocht niet terug naar zijn 1, en sowieso schokt dat enorm.Dus ik weet niet wat handig is, denk dan toch met de koppeling idd.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik begin inderdaad kaal te worden
Cunning linguist.
Nu nog een motor en dan kan ik de weg onveilig gaan maken
Tankiej schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:20:
Vandaag AVD gehaald!
Nu nog een motor en dan kan ik de weg onveilig gaan maken
trouwens al wel 500 km gereden sinds begin mei
en me zumo 660 eindelijk eens weggebracht
[ Voor 31% gewijzigd door DECOY88 op 30-06-2011 12:37 ]
Cool! Goed filmpje met uitleg erbij geeft een nette indruk wat je kan verwachten van de cameraHayfork schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:20:
[...]
Ik heb de mijne (een #11 (720p)) gisteren binnen gekregen. Hiervoor al een #3 gehad maar die ligt momenteel opengeschroefd voor me. (evt in te bouwen in helm)
Ben nu een filmpje van .mov naar .mp4 om aan het zetten om wat te kunnen editen. Hopelijk blijft de kwaliteit nog goed.
Hmm bagger kwaliteit. Ben nu dus 760 mb in .mov formaat aan het uploaden naar yt.
-Kuip linkerkant
-Voorspatbord
Morgen haal ik wat meer klittenband. Wil nog lokaties op topkoffer en naar achteren gericht plaatsen.
[video]
Ik zat zelf ook al te twijfelen of alleen velcro genoeg is voor dat ding om vast te blijven zitten, zou wel relaxt zijn. En had eigenlijk ook verwacht dat wat schuim voor de microfoon erg zou helpen tegen de wind, maar ik vermoed nu dat het de trilling van het hele behuizing dat misschien voor dit effect zorgt. Het inbouwen van het ding in een TicTac doosje zou kunnen helpen.
Drie dingen nog.
1. Wat voor Class is je MicroSD kaartje? Ziet er verder soepel opgenomen uit namelijk.
2. De camera heeft een beetje last van een Hotspot in het midden en wat donkere hoeken. Dat werd vrij duidelijk uit een review: YouTube: True HD 808 Car Keys 720P Keychain Spy Camera Type #11 Review Volgens hun kan je dat met video editing software eruit filteren.
3. In dat filmpje werd ook die vervorming op hoge snelheid duidelijk. Misschien dat daar ook filters voor zijn?
4. De kleuren zijn zeker niet verkeerd voor zo'n klein en goedkoop cameraatje, maar je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd wanneer je er een Polorized lens voor zet

Heb er zelf al 1 besteld, maar wacht nog tot alles binnen komt.
5. Is de kwaliteit nog beter wanneer je de raw footage bekijkt in verhouding tot wat je op youtube hebt gepost?
MailMan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:04:
[...]
Cool! Goed filmpje met uitleg erbij geeft een nette indruk wat je kan verwachten van de camerathx!
Ik zat zelf ook al te twijfelen of alleen velcro genoeg is voor dat ding om vast te blijven zitten, zou wel relaxt zijn. En had eigenlijk ook verwacht dat wat schuim voor de microfoon erg zou helpen tegen de wind, maar ik vermoed nu dat het de trilling van het hele behuizing dat misschien voor dit effect zorgt. Het inbouwen van het ding in een TicTac doosje zou kunnen helpen.
HA! Zo'n doosje heb ik nog liggen @ motorstalling. Inderdaad eens even voor kijken. wat schuim of fleece ertussen. Heb ik ook nog wel liggen... moet wel wat mee te fixen zijn.
Drie dingen nog.
1. Wat voor Class is je MicroSD kaartje? Ziet er verder soepel opgenomen uit namelijk.
Class 4 8Gb kaartje
2. De camera heeft een beetje last van een Hotspot in het midden en wat donkere hoeken. Dat werd vrij duidelijk uit een review: YouTube: True HD 808 Car Keys 720P Keychain Spy Camera Type #11 Review Volgens hun kan je dat met video editing software eruit filteren.
Ben nog op zoek naar fatsoenlijke goedkope software die .mov files kan editen. Wil niks encoden want dan gaat er meteen een hoop kwaliteit verloren
3. In dat filmpje werd ook die vervorming op hoge snelheid duidelijk. Misschien dat daar ook filters voor zijn?
geen idee
4. De kleuren zijn zeker niet verkeerd voor zo'n klein en goedkoop cameraatje, maar je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd wanneer je er een Polorized lens voor zet
[afbeelding]
Heb er zelf al 1 besteld, maar wacht nog tot alles binnen komt.
Ik wacht even af tot jij de jouwe binnenhebt want ik vraag me af hoe je die lens voor je cameralens wilt plaatsen...
5. Is de kwaliteit nog beter wanneer je de raw footage bekijkt in verhouding tot wat je op youtube hebt gepost?
Ja, hier kan ik echt de kiezelstenen in de berm tellen en is het kenteken van de tegemoetkomende auto (zie de pauze in het filmpje) nog duidelijker.
[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 30-06-2011 13:58 ]
Om je vraag over de trilling en de lens samen te voegen:
Iets in die trant dus
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Die camera ziet er goed uit. Windruis houd je toch, of je nou een goedkoop cameraatje hebt, of een veel duurdere. Aan windruis ontkom je niet...
Ennuh, nogmaals gefeliciteerd Tankiej
Ik denk dat ik mijzelf ook maar eens zo'n camera ga aanschaffen. Leuk voor de motorritjes op vakantie straks
Vaak bu'j te bang!
Vraagje, ik ben niet zo bekend met het hele eBay gebeuren, maar hoe zit het met evt douane heffing?
En is dat ding waterdicht? (zo te zien niet?)
Kan hij opnemen terwijl hij opgeladen word?
Beelden zien er behoorlijk knap uit...
Gefeliciteerd! Succes met AVD, het leukste gedeelteMarc Rademaker schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:16:
Heb vandaag mn avb gehaald, op naar avd
Die camera ziet er goed uit. Windruis houd je toch, of je nou een goedkoop cameraatje hebt, of een veel duurdere. Aan windruis ontkom je niet...
Ennuh, nogmaals gefeliciteerd Tankiej
En bedankt!
heffing zit je onder.DRAFTER86 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:54:
[...]
Vraagje, ik ben niet zo bekend met het hele eBay gebeuren, maar hoe zit het met evt douane heffing?
En is dat ding waterdicht? (zo te zien niet?)
Kan hij opnemen terwijl hij opgeladen word?
Beelden zien er behoorlijk knap uit...
waterdicht is hij niet of je moet er zelf een case omheen bouwen ofzo.
opnemen en opladen tegelijk kan.
moet je wel de #11 nemen. die neemt op in 720x1280
[flauw]DECOY88 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:01:
[...]
moet je wel de #11 nemen. die neemt op in 720x1280
Dan zou ik hem maar onder een hoek van 90 graden monteren
[/flauw]
Opnemen en laden tegelijk schijnt te kunnen, alleen moet je afhankelijk van de lader soms eerst op record drukken en dan pas de stekker erin doen.
Hier staat ook enorm veel over de camera, waaronder wat filter technieken om het beeld beter te maken:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1362692
En dat tijdens de BMW Motorrad Days in Garmisch? Het is dat ik nu even niet kan, maar ik zou er zó weer heen rijden. Erg leuk.Alexji schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:02:
Komende 5 dagen naar Thüringen met mensen van het BMW K forum. Heb d'r zin in, mooi gebied daar
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gaaf filmpje, voor een lessende motor rijder erg leuk om te zien hoe je kijkt naar zijstraten, fietsers en auto's die mogelijk wat gaan doenHayfork schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:20:
[...]
Ik heb de mijne (een #11 (720p)) gisteren binnen gekregen. Hiervoor al een #3 gehad maar die ligt momenteel opengeschroefd voor me. (evt in te bouwen in helm)
-Kuip linkerkant
-Voorspatbord
[video]
Ga zaterdag trouwens kijken naar een nieuwe CBR 600 F
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 01-07-2011 08:22 ]
Echt megaveel zin in, hoewel ik mn sleutelhanger camera (#11) kwijt ben
Widow, veel plezier gewenst!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Let er ook op dat je niet te vaak kijkt, zoals ik wel doe. Vooral daar waar aan de overkant van de T-splitsing dat pand zo vervormt @2:42, kijk ik volgens mij wel drie keer links en rechts. Dat is eigenlijk veel te veel want ik weet (zelfs nu nog) dat ik na de eerste keer kijken al besloten had die weg op te rijden.Workaholic schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:35:
[...]
Gaaf filmpje, voor een lessende motor rijder erg leuk om te zien hoe je kijkt naar zijstraten, fietsers en auto's die mogelijk wat gaan doenAls ik je zo zie rijden krijg ik alweer zin in mijn les a.s. zaterdag.
Probeer van te voren te laten zien dat je kijkt. Als er een huis op de hoek van een splitsing staat, kun je vaak al voor dat huis langs kijken naar de weg die erachter ligt. Zie je veel verkeer, weet je dat je rustigaan moet doen. Zie je weinig verkeer, dan is het op de splitsing even vlug linksrechts kijken en door.
Widow heeeeeel veel plezier! Een beetje jaloezie aan deze kant van het scherm is wel te merken
[ Voor 5% gewijzigd door Hayfork op 01-07-2011 11:39 ]
Weet niet of de route al volledig uitgewerkt is, zo niet moet je maar eens even kijken naar de L216 vanaf de Hochköningstrasse richting Lend. Dit is een heel mooie bochtige weg, niet te groot. Dan kom je zo bij de 311 (Pinzgauer Strasse) en kan je zo verder richting Grossglockner. Echt een prachtig stukje om te doen vind ik. Ik was daar 4 weken geleden, wel op 4 wielen.
nu nog ontsteking bijwerken en cosmetica dr omheen
@widow: kom heel terug, heel veel plezier toegewenst
[ Voor 14% gewijzigd door KaWaReZ op 01-07-2011 19:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wise enough to play the fool
Vanochtend met vriend naar 'Marcel' in Hoofddrop geweest. Onder de BMW K eigenaren ongetwijfeld een bekende naam. Wat een aardige vent en gepassioneerd motorfanaat. Hij is de hele dag met m'n K100 bezig geweest en heeft o.a.:
- Cardanklok en Cardanas van een RS, voor langere overbrenging en in betere staat, vervangen. Bij mij was de overbrenging voor meer dan 60% versleten en ik ging snel dion_b achterna
- Schijfrem achter met ventilatiegaten + nieuwe remblokjes
- Laten tunen, loopt nu zonder te shoken in 1x goed met koude motor. Stationair op ~600rpm, warm ~900. Zou ook wat meer PK's moeten geven en wellicht wat zuiniger.
- Keerringen van voorvorken waren lek. Heeft hele voorvorken losgehaald, olie vernieuwd en nieuwe voorvork hoezen opgezet
- Cruisecontrol schroefje
Totaal iets meer dan 750E neergelegd. In ruil daarvoor een heerlijk lopende motor, veel geleerd, met vertrouwen op vakantie naar Noorwegen en een enorm aardige gozer ontmoet.
Helaas kwam hij er op het einde achter dat 1 van de voorvorken krom bleek te zijn. Waarschijnlijk heeft de motor bij de vorige eigenaar een flinke optater gehad. Verklaart ook waarom hij altijd was scheef trok. Ben eigenlijk benieuwd of hier nog iets anders aan te doen is dan compleet laten vervangen. Vond nog het vervelendst dat Marcel er zelf zo van baalde om mij na een dag hard werken niet met een perfecte motor terug te sturen
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 01-07-2011 22:49 ]
Enneh, je hebt toch wel foto's gemaakt van het klussen? Zet ze anders ff op het K forum
Als het de 1280x720 versie is heb ik ook wel interesse mocht HammerT hem niet van je overnemen.teacher schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:25:
btw, ik heb nog zo'n 808 cameratje liggen, als er iemand belang bij heeft? Ik gebruik hem niet meer sinds ik een kodak playsport heb.
Thx guys, hopelijk blijft alles heel inderdaadKaWaReZ schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:04:
@widow: kom heel terug, heel veel plezier toegewenst
Heb trouwens gisteren mn keycam gevonden, zat in een paraplu verstopt
Het is alleen wel een WP voorpoot. Vroeg me eigenlijk af of die niet echt een stukje lekkerder rijdt (als hij natuurlijk recht is...) maar dat kan ik moeilijk vergelijken. Zal ook wel lastig worden een enkele WP voorpoot te vinden.teacher schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:09:
Aangezien het aanbod aan K onderdelen schier oneindig is, zou ik de poot vervangen. Laten richten is een optie, maar zou zomaar duurder kunnen zijn.
Enneh, je hebt toch wel foto's gemaakt van het klussen? Zet ze anders ff op het K forum
En uhm... een vriend van me die mee was zei nog dat ik een paar foto's moest maken. Maar ik ben eigenlijk gewoon de hele dag wezen sleutelen en ben niet zo'n fotograaf. Achteraf gezien was het wel leuk geweest om dit ook even te delen. Zal er de volgende keer aan denken en misschien alsnog een berichtje plaatsen op het K forum
is het een door wp zelf gebouwde poot op standaard poot met wp (progressieve) veren erin?MailMan schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:16:
[...]
Het is alleen wel een WP voorpoot. Vroeg me eigenlijk af of die niet echt een stukje lekkerder rijdt (als hij natuurlijk recht is...) maar dat kan ik moeilijk vergelijken. Zal ook wel lastig worden een enkele WP voorpoot te vinden.
En uhm... een vriend van me die mee was zei nog dat ik een paar foto's moest maken. Maar ik ben eigenlijk gewoon de hele dag wezen sleutelen en ben niet zo'n fotograaf. Achteraf gezien was het wel leuk geweest om dit ook even te delen. Zal er de volgende keer aan denken en misschien alsnog een berichtje plaatsen op het K forum
Zo ook hier de interesse indien het een #11 is.teacher schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:25:
btw, ik heb nog zo'n 808 cameratje liggen, als er iemand belang bij heeft? Ik gebruik hem niet meer sinds ik een kodak playsport heb.
Volgens mij het eerste. Staat een WP sticker opDECOY88 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:26:
[...]
is het een door wp zelf gebouwde poot op standaard poot met wp (progressieve) veren erin?
MailMan schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:50:
[...]
Volgens mij het eerste. Staat een WP sticker open de in of uitgaande demping is in te stellen. Dat heeft de standaardvering niet dacht ik.
Dat is lang geleden! , suc6! Nog mederrijders nodig voor deze back in the saddle tour?RedHat schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 08:12:
Vandaag de duc ophalen. De biposto 1000. Eindelijk weer rijden na mijn crash.
And it goes BRAAAAAPP!

Aankomende week gaat de Laser demper eraf, en komt er een Micron demper op. Ik had eigenlijk gehoopt dat 'ie vandaag binnen zou komen, maar helaas
[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 02-07-2011 15:36 ]
Vaak bu'j te bang!
Verder.. *Trommel geroffel * onder voorbehoud van een proefrit de CBR 600 F 2011 ABS gekocht.

Twijfel alleen of ik voor bovenstaande kleur ga.. (opvallend en sportief) of volledig zwart (stoer maar toch ergens wat "saai").

Waarom heb ik hem niet meteen meegenomen en of een proefritje gemaakt? Heb mijn papiertje nog niet.. en een proefrit maken leek me geen goed idee. Nu kan ik alleen niet meer wachten tot ik examen mag doen..
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 02-07-2011 17:29 ]
Vaak bu'j te bang!
Morge een dagje circuit, dus hem vandaag aan het klaar zetten, ff snel nieuwe EBC remblokjes erop zetten. 1 kant zat erop, nu de andere kant.. de inbusbout die door de blokjes zit is dol gedraaid, nu kan ik dus de blokjes niet vervangen!
Op de blokjes die erin zitten, zit nog genoeg voering op, maar had liever de EBC blokken erop gehad
De Nederbelg !
In elk geval ga ik van een Aprilia Pegaso Strada naar een... Aprilia Pegaso Strada:

Ditmaal in het kanariegeel... Een nieuwe zeg maar (slechts 3000 gelopen).
Qua rijden voelde het hetzelfde aan. De gashendel ging wel iets soepeler natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 02-07-2011 20:07 ]
Heb exact hetzelfde met mijn linker voor klauw en achter klauw. Zit nog te twijfelen hoe nu verder te handelen... Uitboren (kan dat zonder de draad in de klauw te slopen? ), linkse uitdraaiers?Jellabie schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:12:
WAAAAAAAA.....
Morge een dagje circuit, dus hem vandaag aan het klaar zetten, ff snel nieuwe EBC remblokjes erop zetten. 1 kant zat erop, nu de andere kant.. de inbusbout die door de blokjes zit is dol gedraaid, nu kan ik dus de blokjes niet vervangen!
Op de blokjes die erin zitten, zit nog genoeg voering op, maar had liever de EBC blokken erop gehad
sleuvje dremelen? en een platte schroevendraaier erop?DRAFTER86 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:31:
[...]
Heb exact hetzelfde met mijn linker voor klauw en achter klauw. Zit nog te twijfelen hoe nu verder te handelen... Uitboren (kan dat zonder de draad in de klauw te slopen? ), linkse uitdraaiers?
Nou, die bouten zitten verzonken in de klauw, kom je niet echt bij...DECOY88 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:44:
[...]
sleuvje dremelen? en een platte schroevendraaier erop?
Ook is eentje al behoorlijk ruimer geworden, al zitten kutten met torx doppen er in, slagschroevendraaiers etc.
Iemand ervaring met zoiets: http://www.kramp.com/shop...aadeinduitdraaiset+Gedore
Heb vandaag op het circuit gereden, alleen kon ik na de 4'e sessie naar huis. Circuitrijden met straat-banden is vanaf nu een no-goJellabie schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:12:
WAAAAAAAA.....
Het ging echt super lekker, mn vader had een paar keer de tijd bijgehouden, rond de 1.57, waar ik op zich best tevreden mee ben. Alleen in de 4'e sessie ging het fout, zonder echte reden ging de achterkant er ineens onderuit bij het uitkomen van Jackie X bocht
Schade aan de motor valt opzich mee, remhandle afgebroken, uitlaat wat naar binnen gebogen, carterdeksel wat bekrast en de valblok is kapot. Dat laatste kan nog een vervelend gevolg hebben, aangezien dat ding min of meer in het blok zit geschroefd. In het aluminium van de schroefbus / ophanging zit een scheurtje. Verder het kuipwerk wat bekrast en eea afgebroken.
Op een of andere manier ben ik iets met mn linker voet wat tegen gekomen, die voel ik goed. En de rest wat spierpijn, maar dat komt vanzelf goed
Raad eens wat dr kapot gaat als de bout uit gaat zetten, het alu van de klauw of het ijzer van de boutDRAFTER86 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:51:
[...]
Nou, die bouten zitten verzonken in de klauw, kom je niet echt bij...
Ook is eentje al behoorlijk ruimer geworden, al zitten kutten met torx doppen er in, slagschroevendraaiers etc.
Iemand ervaring met zoiets: http://www.kramp.com/shop...aadeinduitdraaiset+Gedore
En als ie afbreekt zit dr een gehard stuk ijzer in de bout, dan is uitboren helemaal irritant.
Bij die honda dingen is het trouwens wel te doen om ze uit te boren (je kunt de draad heel houden), maar ik probeer het liever eerst door dr een torx in te beuken en de klauw goed heet te stoken, alu zet een stuk harder uit dan staal.
Of als je het type hebt waarbij de bout aan het uiteinde van de klauw zit (zoals bij Jellabie als ik het me goed herinner) kun je de klauw warmstoken en de bout dan losdraaien met een griptang op het gedeelte waar de blokken overheen schuiven.
leeg
auwtch dat is kut! wat voor banden rij je op trouwens?M14 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:26:
[...]
Heb vandaag op het circuit gereden, alleen kon ik na de 4'e sessie naar huis. Circuitrijden met straat-banden is vanaf nu een no-go.
Het ging echt super lekker, mn vader had een paar keer de tijd bijgehouden, rond de 1.57, waar ik op zich best tevreden mee ben. Alleen in de 4'e sessie ging het fout, zonder echte reden ging de achterkant er ineens onderuit bij het uitkomen van Jackie X bocht. Ik ging niet platter dan anders, ook niet ineens het gas vol open ofzo. Ik verdenk de banden er van aangezien ik na die crash duidelijk een gladde rand zag op de rechter zijkant van de band, van een 3 - 4 cm breed. De rest zag er uit als normale slijtage en was nog ruw. Aangezien er rechtsom wordt gereden krijgt die kant het meeste te verduren. Met die set banden heb ik in totaal 9 sessies gereden, dat zou met een circuit-band toch wel moeten kunnen, of niet?
Schade aan de motor valt opzich mee, remhandle afgebroken, uitlaat wat naar binnen gebogen, carterdeksel wat bekrast en de valblok is kapot. Dat laatste kan nog een vervelend gevolg hebben, aangezien dat ding min of meer in het blok zit geschroefd. In het aluminium van de schroefbus / ophanging zit een scheurtje. Verder het kuipwerk wat bekrast en eea afgebroken.
Op een of andere manier ben ik iets met mn linker voet wat tegen gekomen, die voel ik goed. En de rest wat spierpijn, maar dat komt vanzelf goed. Nu hopen dat ik alles voor 31 juli in elkaar heb, dan staat de volgende dag op de planning.
Ik rij met een micheline 2ct; paar keer mee op het circuit gereden, enkel héél af en toe een klein wegspringertje vanachter, voor de rest volop grip.
De Nederbelg !
Foto's later :x
Iets andere situatie maar misschien heb je er wat aan. Met mijn vorige motor een bout waar de remklauw mee gemonteerd is dol gehad. Nog wel wat geprutst met een torx dop en ook nog een sleuf geslepen, maar er was echt totaal geen beweging in te krijgen.DRAFTER86 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:51:
[...]
Nou, die bouten zitten verzonken in de klauw, kom je niet echt bij...

Omdat ik de klauw niet wilde beschadigen uiteindelijk toch maar een setje linkse tappen gescoord en dat werkte geweldig, met 5 minuten was de bout eruit. Later heb ik ze nog voor andere bouten gebruikt en ze hebben altijd heel goed gewerkt.

Ik zou overigens wel beginnen op de manier zoals gepost door 4x2, want dat werkt vaak ook goed.
Ik heb er de Pilot Powers op liggenJellabie schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:15:
[...]
auwtch dat is kut! wat voor banden rij je op trouwens?
Ik rij met een micheline 2ct; paar keer mee op het circuit gereden, enkel héél af en toe een klein wegspringertje vanachter, voor de rest volop grip.
Motor A. Hands down. Veel frisser. Zwart is zo...zwart. Tenzij je voor klassiek zwart gaat...Workaholic schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:28:
Twijfel alleen of ik voor bovenstaande kleur ga.. (opvallend en sportief) of volledig zwart (stoer maar toch ergens wat "saai").
How much more black could it be? And the answer is none, none more black
*knip advertentie* V&A is nergens op GoT toegestaan
[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 03-07-2011 10:52 ]
Wat was de reden dan? Vastloper?eX0duS schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:18:
Ik heb ook een flinke aderlating gedaan... Heb een nieuwe motor gekocht. De oude heb in ingerolen wegens omstandigheden... En dat na nog geen maand rijden (had geen garantie)... Een duur leermoment dus.
Hoogstwaarschijnlijk zit er een stel progressieve WP veren in. De voorvork zal "gewoon" bmw zijn. Daar zijn wel een aantal versies van.MailMan schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:16:
[...]
Het is alleen wel een WP voorpoot. Vroeg me eigenlijk af of die niet echt een stukje lekkerder rijdt (als hij natuurlijk recht is...) maar dat kan ik moeilijk vergelijken. Zal ook wel lastig worden een enkele WP voorpoot te vinden.
Enig idee hoe ik dat kan identificeren? Op de bovenkant van m'n voorpoot zit een rode dop waarmee je met een dikke schroevendraaier de ingaande of uitgaande demping) kan verstellen. Heeft BMW versie van voorpoten die dat hebben?teacher schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk zit er een stel progressieve WP veren in. De voorvork zal "gewoon" bmw zijn. Daar zijn wel een aantal versies van.
http://link.marktplaats.nl/454745748
Want bmw voorvorken zijn niet verstelbaar.
post anders ff foto&vraag op k forum
Bedankt voor de tip... geen letsel hoop ik?Flesdop schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:10:
Mag ik jullie een tip geven wat betreft het omverrijden van paaltjes met 3 strengen prikkeldraad? Vooral niet doen!
word wel erg later
Dat klinkt wat minder lekker zeg maar.Flesdop schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:10:
Mag ik jullie een tip geven wat betreft het omverrijden van paaltjes met 3 strengen prikkeldraad? Vooral niet doen!
Dit topic is gesloten.
![]()