Ha dan zit ik met mijn ouwe Suzuki wel goed. Die heeft een RVS Lazer systeem eronder liggen. Maakt herrie, maar nooit meer dan 106db.
Maar met mijn R1 met open termignoni 'dempers' (kijk je zo dwars doorheen en zit geen dempingswol meer in) en een akrapovic katvervanger (Grote ronde kachelpijp!) zit ik wel fout. De R1 maakt echt een hoop kabaal.
Nouja. Voor buitenlandse tochten en de pelgrimstocht naar SBK en TT elk jaar stop ik de DB-killers erin zodat het nog legaal lijkt. Voor de rest controleert de politie niet actief op herriepijpen en dus maakt het me niet uit. Ofwel.. En dus monteer ik op elke fiets een herriepijp.
Vind het dan ergens wel vreemd dat je dan normaal bijvoorbeeld als een malle loopt te gassen, en dan tijdens een gathering collectief aan de dempers gaat om oom agent maar te plezieren
Nee hoor, dat is niet vreemd. Een paar DB-killers erin draaien kost letterlijk 2 minuten. (1 schroefje per DB-killer). Dus dat is een snelle fix voor problemen met agenten. Ik bedoel. Je WEET dat ze staan te controleren op geluid. Nou ben ik ze persoonlijk nog nooit tegen gekomen (omdat ik niet over de A28 rij, maar binnendoor), maar toch is dat eenvoudig te doen. Wel jammer van het geluid, maargoed.. 1 dagje.. Het moet maar.
Je een hele dag een beetje netjes gedragen op de motor is daarentegen een stuk lastiger.
Ach, een deel is daar natuurlijk ook om een boete te scoren. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Ik vind het inderdaad altijd enorm moeilijk om mezelf in te houden tijdens de heen- en terugreis. Er zijn toch een hoop toeschouwers langs de weg en andere motorrijders om je heen. Het lukt meestal ook niet. Oh well.
Ergens vind ik het ook wel jammer dat er tegenwoordig zo streng gecontroleerd wordt. Ik kan me nog ritjes naar Assen voor de geest halen dat je de hele weg geen controle of motoragent zag. Dan kon je flink doorrijden. Nu staan ze OVERAL. Al voor zwolle op de A28 en de A50. Alle binnendoor wegen.
Laat ons 2x per jaar (TT en SBK) even lol hebben zeg.
[
Voor 47% gewijzigd door
FragDaddy op 21-06-2011 17:18
]