Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 270 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.932 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

Mijn eerste stap op motorgebied is ook eindelijk gezet! Maandag 27 juni mijn eerste rijles geboekt. Kijk er erg naar uit natuurlijk!
Nu ben ik wel altijd iemand die alles van te voren wil weten, vorige week dus al theorieboek gekocht en al deels doorgenomen. Kijk ik net bij het cbr voor theorieexamen reserveren, zijn er maar een beperkt aantal data beschikbaar :( :
7 juli(diplomauitreiking) 14 juli(ben dan op vakantie) eerste mogelijkheid is dus pas 1 augustus :'(
In ieder geval genoeg tijd om de theorie te leren :+

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 21:19
En als je bij een andere vestiging van het CBR kijkt? Een half uurtje rijden is zo erg niet als je daardoor voor de vakantie je theoriecertificaat binnen hebt.
Aan de andere kant, zoveel lessen neem je waarschijnlijk toch niet voor dat je op vakantie gaat? Genoeg tijd voor AVB, waar je toch geen theorie voor nodig hebt.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
_Apache_ schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:24:
En en en? Wie is er nog meer ingehaald in een plas?

Water spoot over me heen, zelfs over de stoep rechts naast me. Die was al niet meer te zien. :X

Thank god for good electronics.
Niet op de motor, maar ik reed bij mij in de stad vanochtend ergens door een plas in een bocht, ik kreeg gewoon een waterval over mn voorruit heen :X wissers gingen heen en weer als een malle, maar deden weinig. Het moest er echt even vanaf lopen :+

Zag later op de A9 nog een motorrijder op een supersport, leren pakkie, compleet doorweekt was die gast. Hij reed ook gewoon achter de auto's aan, stopte even later op de vluchtstrook en ging toen weer door. Jammer dat ik hem niet kon helpen vanuit mn auto, aan een paraplu zou hij weinig hebben.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

@ winkelwagen, nee inderdaad zoveel lessen zullen het niet zijn tot de vakantie, hooguit 2 of 3. Wel vervelend dat er maar zo weinig theorie-examens zijn hier. Gelukkig is Arnhem redelijk in de buurt :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
Widow schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:07:
Zag later op de A9 nog een motorrijder op een supersport, leren pakkie, compleet doorweekt was die gast. Hij reed ook gewoon achter de auto's aan, stopte even later op de vluchtstrook en ging toen weer door.
Lullig voor hem, maar gelukkig hebben we een weerbericht om dit soort dingen meestal te voorkomen.

Al meer mensen zin in de TT volgende week?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
had vanochtend de hoop dat me textiel pak die 12 km wel uithield. maar niet dus -O- die heb na 3 jaar tijd zijn waterdichtheid opgegeven -O- maarja wel weer vliegenvrij gespoeld *O*

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Kun je die niet inspuiten met zo'n "waterdichtmaakspray"? Kun je kopen bij een schoenenmakert oid..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DECOY88
(overleden)
tdw schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:32:
Kun je die niet inspuiten met zo'n "waterdichtmaakspray"? Kun je kopen bij een schoenenmakert oid..
kan maar dan komt er geen zucht lucht meer doorheen en zweet jeje dood

Verwijderd

Dan spuit je dat overal behalve onder je oksels :)

• DECOY88
(overleden)
trek me regenpak wel aan :Y

Verwijderd

:) daar word niet in dood gezweet? als ik mijn regenbroek al aantrek stap ik er meestal met een natte broek weer uit eenmaal op mijn bestemming, en dat heeft weinig te maken met mijn zwakke blaas :)

Denk eerlijk gezegd dat je met deze stortbuien ook weinig begint met een regenpak, straaltje water gaat toch altijd ergens een gaatje vinden :)

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:42:
:) daar word niet in dood gezweet? als ik mijn regenbroek al aantrek stap ik er meestal met een natte broek weer uit eenmaal op mijn bestemming, en dat heeft weinig te maken met mijn zwakke blaas :)

Denk eerlijk gezegd dat je met deze stortbuien ook weinig begint met een regenpak, straaltje water gaat toch altijd ergens een gaatje vinden :)
daar zweet jeje alleen in dood als het regent als het droog is trek ik hem uit.

Verwijderd

tdw schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:32:
Is wasmiddel voor, o.a. speciaal voor jassen :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hier toevallig iemand die een set bandenwarmers in de weg heeft liggen? :P

De Nederbelg !

• DECOY88
(overleden)
heb een gaspit voor je _O- motor stationair laten lopen. en de gaspit onder je band schuiven _O-

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Raar. Ik heb 2 dagen in de moeson gereden met een 1 delig regenpak over mijn leren pak en uiteraard zweet je wel wát, maar niet dat ik vind dat het zinloos was om het regenpak aan te trekken.

Overigens heb ik van die rit geleerd dat ik een andere helmmuts moest kopen. Ik heb er nu een met een windstopper flap voor over de borst en rond de hals. Ook heeft ie een elastische uitsparing voor het gezicht, zodat ie best wel strak rondom het hoofd zit (net niet oncomfortabel) maar je hoofd en hals blijven tenminste droog. Want die openingen zijn heel moeilijk te dichten.

En zoals altijd: begin altijd met een eerste laag van CoolMax. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik heel veel plezier heb van mijn lange CoolMax onderbroek en shirt (lange mouwen voor als het koud is). Als het koud is, doe ik ook nog een dun windstopper/waterdicht microfleece jack van Revit aan onder mijn leren jas. Die is nl niet geheel waterdicht, en BMW (het is een BMW Atlantis pak) had bedacht dat je dan een losse GoreTex insert van ze mocht kopen. Die heb ik dus niet en heb daar het Revit jasje voor. Perfect; het is warm en waterdicht.

Over het geheel dus een eendelige regenoverall (BMW ProRain). Heb ik van eBay opgepikt voor nog geen €100. Sommige mensen vonden dat duur, maar die zaten dan ook met een nat kruis te eten. Ik niet... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

M14

DECOY88 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:29:
heb een gaspit voor je _O- motor stationair laten lopen. en de gaspit onder je band schuiven _O-
En het voorwiel dan? 7(8)7

Welk merk bandenwarmers is eigelijk aan te raden? Wil misschien ook een setje kopen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39

_Apache_

For life.

Als je een zwakke blaas had was het tenminste nog even warm.. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik denk dat het qua voorbereiding op Bergen in m'n Noorwegen trip deze zomer wel goed is om dit weekend even de waterdichtheid van m'n pak te testen :P Wat ik al wel heb gemerkt is dat de kruis van m'n broek vrij snel vochtig wordt omdat zich daar blijkbaar een plasje vormt. Waarschijnlijk is er dus een bepaalde grens aan de hoeveelheid/duur van het water waaraan m'n broek wordt blootgesteld. Daarnaast weet ik dat m'n vizier ook weleens een drupje water door wil laten waar hij aansluit (eigenlijk dus juist niet) op de helm.

Trouwens, heeft iemand recentelijk nog die onderkleding bij de Lidl zien liggen trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 17-06-2011 10:31 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

MailMan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:28:
...
Trouwens, heeft iemand recentelijk nog die onderkleding bij de Lidl zien liggen trouwens?
En is dat wat?

Verwijderd

Beter dan naakt natuurlijk :P

• MailMan
Ik heb er wel positieve berichten over gehoord, vandaar dat ik het wilde gaan halen :)

• DECOY88
(overleden)
ik heb zon setje en zelf in Turkije en Griekenland is het dan nog lekker rijden. het is wel een setje om af te koelen. s avonds kan je beter zonder rijden :Y

• Widow
MailMan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:28:
Ik denk dat het qua voorbereiding op Bergen in m'n Noorwegen trip deze zomer wel goed is om dit weekend even de waterdichtheid van m'n pak te testen :P Wat ik al wel heb gemerkt is dat de kruis van m'n broek vrij snel vochtig wordt omdat zich daar blijkbaar een plasje vormt. Waarschijnlijk is er dus een bepaalde grens aan de hoeveelheid/duur van het water waaraan m'n broek wordt blootgesteld. Daarnaast weet ik dat m'n vizier ook weleens een drupje water door wil laten waar hij aansluit (eigenlijk dus juist niet) op de helm.

Water op je benen word door de wind ook omhoog geduwt, onder je jas door, zo tegen je tshirtje of wat dan ook. Vorig jaar heb ik een aardig stuk in de regen gereden, met de regenvoering in mn pak, maar dan loopt het precies tussen mn jas en broek door. Ookal rits ik ze aan elkaar :+

Dus nu voor dit jaar maar een regenoverall gekocht. Nog niet mee gereden, maar ik ben benieuwd.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

MailMan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:30:
[...]

Ik heb er wel positieve berichten over gehoord, vandaar dat ik het wilde gaan halen :)
Draag je dat dan nog ónder je normale kleren? Dus eerst het onderspul, dan normale bovenkleding en dan nog je pak?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, alleen onderkleding. Die heeft als functie je zweet zo snel mogelijk af te voeren. Je wil niet dat dat zweet vervolgens alsnog wordt geabsorbeerd door je normale bovenkleding.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Het werkt echt, zeker met een leren pak + zweterige hitte. Zonder onderkleding zit het leer aan je vel vastgezogen :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50

Youk

Volvo For Life

Ik draag dezelfde onderkleding wat ze bij het brandweerkorps van Antwerpen ook dragen.

Volvo Classic Club Belgium

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb deze altijd aan onder mijn pak:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/265698/images/revit-Excellerator-2.jpg

Ideaal. Als je je helemaal kapot zweet kan je altijd nog in en uit (of andersom) je pak komen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:24:
Nee, alleen onderkleding. Die heeft als functie je zweet zo snel mogelijk af te voeren. Je wil niet dat dat zweet vervolgens alsnog wordt geabsorbeerd door je normale bovenkleding.
Dat hangt er vanaf natuurlijk. Ik heb een leren jack en broek, dus geen strakke overall. Die CoolMax shizzle is de eerste laag. Als het erg warm is de enige, maar als het kouder is, kan er makkelijk een gewoon katoenen shirt of polo over het hemd. Op koude ochtenden is dat juist wel lekker, want als het warmer wordt, trek je dat gewoon weer uit.

Overigens snap ik inmiddels waarom zoveel mensen het zo warm hebben op de motor en ik daar niet zoveel last van heb. Ik heb dit pak:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorradreporter.at/jart/prj3/mm/data/redaktion/1193743123929/B03/03-19%20BMW%20Design%20Award/BMW-Atlantis-4.jpg
Donker en dik (nubuck) leer. Erg warm zou je zeggen, maar dat is dus niet zo. De truuk is volgens mij dat dit geen nauwsluitend pak is. Het is ook niet 'baggy'. Doordat het was losser zit, kan er lucht langs je lichaam stromen. Ik doe daarom altijd als het warm is de mouwen openritsen en hou dan af en toe mijn hand in de wind. Zo ventileer ik lekker door.
Een strak pak kan dat niet, ook al heb je ventilatiegaten. Die 'ventileren' alleen dat stuk van je lichaam waar de opening zit. Kijk maar naar die woestijn gasten. Die lopen ook met een donkerbruin of zwart gewaad aan in 40-45graden. Maar het zijn luchtige gewaden. Misschien wel zware stof, maar er zit voldoende lucht onder om het lichaam koel te houden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

Ik mag hier wel even spammen he ;) Ik heb nog een mooie set handschoenen te koop.
Euh nee, dat mag niet :P

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 18-06-2011 14:37 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:22:
Ik draag dezelfde onderkleding wat ze bij het brandweerkorps van Antwerpen ook dragen.
Wel gewassen hoop ik?

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:36:
Ik mag hier wel even spammen he ;) Ik heb nog een mooie set handschoenen te koop.
knip
Wat voor kolenschoppen heb jij wel niet dat XXL niet past ;)
Best een hoop centjes voor 2e hands handschoenen trouwens, wat kosten ze nieuw?

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 18-06-2011 14:38 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20

The Legend

*Plop*

Vandaag m'n 2e rijles gehad, en vervolgens direct doorgereden (wel met de auto :P) naar Kalsbeek in Zwolle om naar kleding te kijken. Werd nu al flauw van die niet passende broek/jas/handschoenen 8)7 Hoewel ik er nog niet eens uit ben of ik wel direct een motor koop na het behalen van m'n A'tje toch maar direct de hele zut gekocht, heb er nu geld voor (nouja, nu dus niet meer :P) dus dat moet maar rollen :+ Het is het volgende geworden.

Pletterpet: HJC IS-16 Type O

Afbeeldingslocatie: http://www.helmets4u.co.uk/Images/ProductImages/TYPE%200%20BLACK.jpg

Met pinlock voorbereiding, heb je dat nodig als je niet in de winter rijd?

Jas: REV'IT! Turbine

Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/turbinesilver.jpg

Ik dacht laat ik geen zwart nemen, deze is lekker zichtbaar :P

Broek: REV'IT! Turbine

Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/tturbinezwart.jpg

Handschoenen: IXS Skywave

Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/skywave%20zwart.jpg

Voor m'n eerste rijles had ik al laarzen gekocht: REV'IT! Boulder

Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/revitboulder.jpg

Zo geef je toch weer makkelijk een bak geld uit, maar het is voor het goede doel (lijfsbehoud) zullen we maar zeggen.

Morgen 3e rijles, en ook dikke regen verwacht dus kan de boel lekker uittesten :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• dion_b
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Legend schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:48:
[...]

Pletterpet: HJC IS-16 Type O

[afbeelding]

Met pinlock voorbereiding, heb je dat nodig als je niet in de winter rijd?
Hangt af van ontwerp helm en ontwerp gezicht ( :+ ), maar mijn ervaring is dat het ook in warmere maanden bij regen erg nuttig kan zijn. Bedenk dat het 's morgens vroeg ook in deze tijd van het jaar zomaar koud en nat kan zijn.
Morgen 3e rijles, en ook dikke regen verwacht dus kan de boel lekker uittesten :+
Kom je vanzelf achter of je met deze helm rond deze tijd van het jaar pinlock nodig zou hebben ;)

Oslik blyat! Oslik!

• The Legend
  • Laatst online: 23:20

The Legend

*Plop*

Testen kan ik zeker idd. Met de oefeningen op de parkeerplaats vind ik het tot nu toe wel prettig om het vizier open te hebben dus dan heb je er natuurlijk sowieso geen last van.. misschien merk ik het met AVD lessen :)

Van de verkoper in de winkel moest ik trouwens de broek passen zonder spijkerbroek er onder. Kom er nu achter dat 'ie met spijkerbroek ook niet lekker zit (te krap). Als mooi-weer-rijder kun je toch ook gewoon thermokleding er onder dragen? Met alleen een boxer er onder gaat het alsnog plakken denk ik. Ik heb thermoondergoed van Craft dat ik ook draag met de wintersport, is dat ook goed bruikbaar voor op de motor in de zomer?

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 17-06-2011 22:08 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Met mijn kop krijg ik altijd een striem op m'n voorhoofd van een HJC :)
Hoop dat ie jou beter past. Kameraad van mij had zo'n helm, heeft nu ook een Arai gekocht :P

Wit is mooi, je moet het wel schoon houden met dode beesten 8)

Mooi spul gekocht, have fun met de rijles :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:22

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb een tijdje meteen HJC gereden, de anti-fog laat die er in zit werkte prima!

En in tegenstelling tot m'n véél duurdere Schuberth R1 houdt de HJC dat laagje ook nog eens vast. 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

charrel

Cortisol4life..

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook niet echt grote handen maar de afstand van wijsvingertop naar duimtop is nogal aan de ruime kant. Dus een hoop handschoenen zitten dan niet goed ....
Kom al snel in de grote maten dus.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
mphilipp schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:57:
[...]

Dat hangt er vanaf natuurlijk. Ik heb een leren jack en broek, dus geen strakke overall. Die CoolMax shizzle is de eerste laag. Als het erg warm is de enige, maar als het kouder is, kan er makkelijk een gewoon katoenen shirt of polo over het hemd. Op koude ochtenden is dat juist wel lekker, want als het warmer wordt, trek je dat gewoon weer uit.

Overigens snap ik inmiddels waarom zoveel mensen het zo warm hebben op de motor en ik daar niet zoveel last van heb. Ik heb dit pak:
[afbeelding]
Donker en dik (nubuck) leer. Erg warm zou je zeggen, maar dat is dus niet zo. De truuk is volgens mij dat dit geen nauwsluitend pak is. Het is ook niet 'baggy'. Doordat het was losser zit, kan er lucht langs je lichaam stromen. Ik doe daarom altijd als het warm is de mouwen openritsen en hou dan af en toe mijn hand in de wind. Zo ventileer ik lekker door.
Een strak pak kan dat niet, ook al heb je ventilatiegaten. Die 'ventileren' alleen dat stuk van je lichaam waar de opening zit. Kijk maar naar die woestijn gasten. Die lopen ook met een donkerbruin of zwart gewaad aan in 40-45graden. Maar het zijn luchtige gewaden. Misschien wel zware stof, maar er zit voldoende lucht onder om het lichaam koel te houden.
Ik heb een revit sand pak. Ik kan met 30 graden nog rustig voortbewegen. 2 mesh ventilatie aan de voorkant. mouwen kunnen open en op de rug zit ook een groot mesh ventilatie vlak. Ik rits zelfs het één en ander dicht als ik de snelweg op ga ongeacht temperatuur ^^

[ Voor 60% gewijzigd door haakjesluiten op 18-06-2011 00:53 ]

• Tylen

Tylen

ToolkiT schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:32:
[...]

Dit is xl en die pas ik niet. Xxl pas ik wel. Maar ze zijn nieuw 130 en maar 1 dag gebruikt. Oja en tis een vraagprijs ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Van motormeuk... check @ 1:10 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

WTF??
8)7

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50

Youk

Volvo For Life

Ow, ik dacht dat het een meerkleurenuitvoering was?! :+

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helmetdown? 8)7

Wat gaan we straks krijgen, aars-op-asfalt in de bocht? :+

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zijn dat voor lui? Effe lekker dollen op een circuit! Pfff...krijg het er warm van!
Die ene heeft wel een tof motorpak aan ;)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazyanz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:53:
[...]
Ik heb een revit sand pak. Ik kan met 30 graden nog rustig voortbewegen. 2 mesh ventilatie aan de voorkant. mouwen kunnen open en op de rug zit ook een groot mesh ventilatie vlak. Ik rits zelfs het één en ander dicht als ik de snelweg op ga ongeacht temperatuur ^^
Dat is idd een mooi pak, een vriend van me heeft het ook. Als de ventilatie een beetje zinnig geplaatst is, werkt het ook wel. Maar bij veel pakken zit het een beetje voor de show. Het moet natuurlijk ook niet teveel ventileren, want je moet niet teveel afkoelen, dan moet je lichaam weer hard gaan werken om je op temperatuur te houden. Het regelmatig doorwaaien wat ik doe bij erg warm weer werkt prima. Ik heb ook nog van die BMW doorwaaihandschoenen en in Marokko heb ik met een CamelBak gereden. Het fijne daarvan is dat je steeds een paar slokjes water (met Isostar tabletten erin) kunt nemen. Dat is beter dan een veel water bij een stop. Teveel in 1x drinken bij erg warm weer werkt niet. Je bent dat vocht weer kwijt voordat het iets heeft kunnen doen in je lijf.

Toen we dus in Marokko waren dachten mijn medereizigers dat ik het te warm zou hebben in mijn leren pak. Dus hebben zo op me in lopen praten en eentje gaf me zijn (extra) jas. Ook zo een met ventilatiegaten. Maar dat ding was nét ietsje te strak voor me dus ventileren 0,0. Ik stikte zowat de moord in dat ding en ging dus ook plat bij de lunch. De ijskoude limo vlak na een hete thee hielp daar natuurlijk ook bij, maar dat jack zat niet fijn. Zelfs bij 40+ was mijn leren jack een stuk comfortabeler.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, afspraak gemaakt bij een nieuwe garagist voor een grote beurt. Het was ook wel weer tijd, de laatste (kleine beurt) was 9k km geleden. Benieuwd hoe Bolman motoren (070) zijn werk aflevert.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:02:
Zo, afspraak gemaakt bij een nieuwe garagist voor een grote beurt. Het was ook wel weer tijd, de laatste (kleine beurt) was 9k km geleden. Benieuwd hoe Bolman motoren (070) zijn werk aflevert.
Bolman in de Binckhorst?

Nooit wat slechts over gehoord maar vziw het meest geschikt voor spullen voor je brik en niet moderne motoren.

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:49:
[...]

Bolman in de Binckhorst?

Nooit wat slechts over gehoord maar vziw het meest geschikt voor spullen voor je brik en niet moderne motoren.
Yes, wilde weg bij Huisman. Heb inderdaad niet veel supersports/modern spul gezien..

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

Mooi, ben net naar een rijschool in Nijmegen geweest (Paul Lam) en heb een 'cadeaubon' gehaald voor 2 motorrijlessen voor m'n pa. M'n ma zou zorgen dat het goed kwam met de rest van de rijlessen :P
Hopelijk haalt die ouwe het een beetje vlot, dan kan 'ie van de zomer nog rijden. En dan van de winter samen een oude Honda CB o.i.d. opknappen (of een Yamaha of Suzuki grote 2-takt, dat vindt hij ook wel mooi).

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
-tom-562 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:57:
Mooi, ben net naar een rijschool in Nijmegen geweest (Paul Lam) en heb een 'cadeaubon' gehaald voor 2 motorrijlessen voor m'n pa. M'n ma zou zorgen dat het goed kwam met de rest van de rijlessen :P
Hopelijk haalt die ouwe het een beetje vlot, dan kan 'ie van de zomer nog rijden. En dan van de winter samen een oude Honda CB o.i.d. opknappen (of een Yamaha of Suzuki grote 2-takt, dat vindt hij ook wel mooi).
Hehe, misschien moet ik dat bij mijn oudje ook maar eens gaan doen. Ik kom regelmatig even sleutelen in het weekend, zo ook vandaag weer, omdat ze veel meer ruimte hebben dan ik op de stoep in A'dam. Ik weet dat hij het erg druk heeft dus elke keer zeg ik dat ik ook wel zelf kan sleutelen, maar toch stopt hij er dan weer een paar uur in en loopt hij regelmatig een rondje langs de rijschool :+

Vandaag trouwens tussen de regenbuien door de koppelingskabel vervangen en versnellingsbakolie. Wilde ook de cardanolie doen maar toen begon de volgende moesson. Maar die nieuwe koppelingskabel.... wat een verschil zeg, voelt alsof de hele koppeling gereviseerd is. _/-\o_

• Widow
MailMan schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:02:
[...]

Hehe, misschien moet ik dat bij mijn oudje ook maar eens gaan doen. Ik kom regelmatig even sleutelen in het weekend, zo ook vandaag weer, omdat ze veel meer ruimte hebben dan ik op de stoep in A'dam. Ik weet dat hij het erg druk heeft dus elke keer zeg ik dat ik ook wel zelf kan sleutelen, maar toch stopt hij er dan weer een paar uur in en loopt hij regelmatig een rondje langs de rijschool :+

Vandaag trouwens tussen de regenbuien door de koppelingskabel vervangen en versnellingsbakolie. Wilde ook de cardanolie doen maar toen begon de volgende moesson. Maar die nieuwe koppelingskabel.... wat een verschil zeg, voelt alsof de hele koppeling gereviseerd is. _/-\o_
Hehe lang leve hydraulische koppelingen :D ik vind die systemen met kabels altijd zo ouderwets. Terwijl zelfs op een gsxr 750 uit 2010 de koppeling nog met een kabel werkt :o

• tdw
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

Widow schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Hehe lang leve hydraulische koppelingen :D ik vind die systemen met kabels altijd zo ouderwets. Terwijl zelfs op een gsxr 750 uit 2010 de koppeling nog met een kabel werkt :o
't Is wel goedkoper en makkelijker te repareren ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Widow
Ja en het is natuurlijk lichter, dat telt ook op de supersports. Ik vond het wel maf om te zien dat een vriend van me die laatst een nieuwe gsxr heeft gekocht, dus gewoon nog een koppelingskabel had.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:27:
Ja en het is natuurlijk lichter, dat telt ook op de supersports. Ik vond het wel maf om te zien dat een vriend van me die laatst een nieuwe gsxr heeft gekocht, dus gewoon nog een koppelingskabel had.
Ook de 1000 is weer terug naar een kabel koppeling ;)

Edit: nieuwe tuono v4 ook trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 18-06-2011 21:57 ]

No signature required.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik snap eigenlijk niet zo goed welk probleem een hydraulische koppeling oplost. Kabelbreuk misschien, maar zo vaak komt dat niet voor volgens mij. En als je dat ding tijdig vervangt is er niets aan de hand. Het is alleen maar extra complexiteit en gewicht die vrij weinig toevoeg imho.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Lichter te bedienen.

• M14

M14

Lichter te bedienen klopt wel, merk het verschil goed tussen mn SV met hydraulische koppeling en R6 met kabel. Nadeel is dat ie af en toe op een ander punt aangrijpt.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

We zijn motorrijders, geen watjes...toch? Nooit problemen gehad met het inknijpen van mijn koppeling.

Verwijderd

Tegen die tijd neem ik een motorscooter. Dan begint mijn leeftijd toch zeker met een 7 mag ik hopen :+

• charrel

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:08:
[...]

We zijn motorrijders, geen watjes...toch? Nooit problemen gehad met het inknijpen van mijn koppeling.
Tja, ik heb nog een cagiva gehad daar werd je toch echt niet blij van na een half uurtje door de stad.
Zeker met motoren met wat meer vermogen van een tijdje terug zijn de koppelingen wat zwaarder.
Vriend van me heeft nog een ducati 916, dat ding gaat pas zwaar. Echt geen pretje om die de hele dag te moeten inknijpen.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Vanmiddag een rondje Noordzeekanaal gedaan, even een testritje na de grote beurt van afgelopen week. Hij rijdt inderdaad weer als een zonnetje. De Continental Trail Attack op het voorwiel geeft een veel zekerder gevoel dan de Metzeler Tourance die er eerst opzat. In Spaarnwoude even de Valleiweg (route r101 afslag Sleeheuvel, of bij Snowplanet langs het parkeerterrein) heen en weer gereden, ik was daar voor het eerst, maar dat is best een leuk weggetje met flink wat hoogteverschillen :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, ik heb gister de originele voorkuip voor m'n motor gekocht. Dus die grote aftermarket badkuip gaat er af, en binnekort ziet 'ie er zo uit :P Als het goed is krijg ik 'm van de week binnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_GSX400X_Impulse_450.jpg

Vaak bu'j te bang!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37

koboy

Heb een idee voor een icon

_Apache_ schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Yes, wilde weg bij Huisman. Heb inderdaad niet veel supersports/modern spul gezien..
Als je weg wilde bij Huisman, waarom dan niet naar Ab motoren? Stuk dichterbij.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• _Apache_

_Apache_

For life.

koboy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:20:
[...]
Als je weg wilde bij Huisman, waarom dan niet naar Ab motoren? Stuk dichterbij.
Bolman is voor mij op 3 km, Ab word alweer 20km.. Dan word het wegbrengen al wat lastiger, vooral als ze geen koopavond hebben, of als de werkplaats niet open is na 17:30hrs.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 20-06-2011 11:49 ]

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
mphilipp schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:08:
[...]

De (kabelbediende) koppeling van mijn R1 trek ik de hele dag met 1 vinger in. Erg praktisch. Kabelbediende koppeling is ook veel preciezer. Je voelt veel beter in de hendel wat je aan het doen bent en ik vind het aangrijpingspunt duidelijker. maw.. wheelied veel beter. Ik denk dat men daarom ook terug is gegaan van hydraulisch naar kabelbediend op de echte supersport fietsen. Er zijn weinig BMW GS bezitters die dat ding elke dag op zijn achterwiel zetten. Dat gedrag past niet bij hun fluor hesje en helm :P

Afbeeldingslocatie: http://www.r1200gs.info/photos/originals/R12GS-wheelie.jpg
:| Ook een hydraulische koppeling wheelied prima kennelijk. Nouja. moet ik toch nog even oefenen. Iemand die mij een BMW wil lenen?

Maar je moet even de koppeling van mijn Suzuki GSX 1100 EFE komen bedienen. Daar zitten extra zware veren en een dragrace koppeling in. Ding moet je bijna met 2 handen bedienen. :X Niet grappig. Maar.. ondanks al het koppel in die fiets.. absoluut geen slip!

Voordeel is dat die fiets zoveel koppeling heeft dat ik hem gewoon de hele dag in de 5e versnelling kan laten staan. Rotondes over in zijn 4 is geen probleem :o Maar als je een beetje haast heb en door die bak aan het roeren bent dan voel je dat wel in je linkerhand hoor!

[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 20-06-2011 15:13 ]

Have a wheelie good weekend!

• M14

M14

Wheelien en fluor hesjes ... dat zeg je tegen de juiste persoon :+.

Anyway, na de 4'e circuit-sessie @ Zolder voelde ik dat de koppeling van mn R6 toch redelijk zwaar gaat :P.

• FragDaddy
M14 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:14:
Wheelien en fluor hesjes ... dat zeg je tegen de juiste persoon :+.
eh hoezo? draag jij ook flour hesjes dan?

Ik droeg er ooit eentje als voor-rijder bij een tourtocht. Aan het einde van de dag was hij helemaal gerafeld. Nou had ik ook wel de 'snelle groep' mee op sleeptouw, dus we reden wel door. Maar wel jammer want het was een mooi hesje met ons bedrijfslogo erop en alles.
Anyway, na de 4'e circuit-sessie @ Zolder voelde ik dat de koppeling van mn R6 toch redelijk zwaar gaat :P.
Ik moet zeggen dat ik daar de eerste paar ritjes van het seizoen ook last van hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 20-06-2011 16:13 ]

• Tylen

Tylen

Pussy's ;)

• FragDaddy
Jij speelt vals! Jij gebruikt de koppeling de helft minder vaak dan ik.
(teminste ik neem aan dat jij op je circuitfiets de koppeling niet gebruikt bij opschakelen?)

• M14

M14

FragDaddy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:12:
[...]

eh hoezo? draag jij ook flour hesjes dan?
Je had mij toch niet gequote in dat bericht ;) .
Ik moet zeggen dat ik daar de eerste paar ritjes van het seizoen ook last van hebt.
Ben bezig om een quickshifter te bouwen, dan scheelt dat ook weer :P...... en uiteraard sneller opschakelen! 8)

[ Voor 33% gewijzigd door M14 op 20-06-2011 17:42 ]

Verwijderd

En eerder een revisie 8)

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:44:
[...]

Jij speelt vals! Jij gebruikt de koppeling de helft minder vaak dan ik.
(teminste ik neem aan dat jij op je circuitfiets de koppeling niet gebruikt bij opschakelen?)
Ja das waar. Heb er een quickshifter op ;).

• Widow
GOdverde#$%^&* :( flikkert mn motor net in de poort om, alles weer kapot aan dat kutding :( heb meteen geen zin meer om te gaan rijden

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Widow, balen zeg :(.. Veel schade?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat sucks... :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Damn, dat zuigt :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0nxek.gif

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik weet hoe het voelt :(

Yamaha MT-09

• Tylen

Tylen

Baluh :( Neem maar gauw een pot bier :(

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:02:
[...]
:| Ook een hydraulische koppeling wheelied prima kennelijk. Nouja. moet ik toch nog even oefenen. Iemand die mij een BMW wil lenen?
Je mag mijn RT Adventure wel lenen, maar die heeft gewoon nog een kabeltje. Al die nieuwlichterij hoef ik er niet op. Kan alleen maar kapot. En waar ter wereld je ook bent, een koppelingskabeltje krijg je altijd gemaakt. Als je hydraulische koppeling het begeeft in Oost-Polen ben je zuâh...
Mijn brommertje is op de injectie na heerlijk ouderwetsch. Wheelies weet ik niet. Doe ik niet aan. Ook niet aan vessies...die zijn voor watjes.

Verwijderd

Sterkte Widow :(

RT Adventure ken ik niet, wel de GS :)

Heb een keer een GS meegehad als leenfiets, iemand een idee waarom zo'n ding zo populair is :?
De vering is gejat van een Citroën 2CV, zware turbulenties op de snelweg en het zadel is kneitershard.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 22:10

scorpie

Supra Addict

Dit weekend m'n helm opgehaald :)
Het is na een miljoen helmen passen een Shark RSI mat zwart geworden. Hij zit echt fantastisch, kan niet wachten om binnenkort m'n eerste motor te kopen! :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 14:14

JaltaH

meh

Ik heb m'n oude motor te koop staan, en werd gisteren gebeld door een Oegandees in NL die over een paar maanden terug naar z'n geboorteland gaat en graag een motor mee wil nemen/exporteren... (alarmbel gaat af)
Op zich heeft ie het helemaal niet gehad over money transfers of andere bekende scam's, eigenlijk was het best een leuk gesprek, maar ik vraag mij af of dit wel gaat werken...

Zolang ik cash en een vrijwaringsbewijs krijg vind ik het best. :) Maar het overschrijven moet wel lukken, als het goed is kan het met een buitenlands paspoort en een afschrift uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA). Ik ben in ieder geval niet van plan om de motor voor hem te exporteren, te schorsen, als gesloopt op te geven of wat dan ook.

Heb ik reden om aan te nemen dat dit verkeerd af gaat lopen? Iemand ervaring met zo'n situatie?

Trouwens gisteren al een nieuwe opgehaald... _/-\o_

Careful. We don't want to learn from this.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

JaltaH schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 06:21:
Iemand ervaring met zo'n situatie?
Niet nodig. Je handelt gewoon hetzelfde alsof het een doorsnee koper is. Dus boter bij de vis en saampjes de motor op zijn naam zetten. Zodra ie een vreemde constructie wil, haak je af. Simpel.

Wat voor motor gaat het om?

• JaltaH

JaltaH

meh

Ja, is ook mijn plan... ik vind het eigenlijk wel tof dat m'n oude VF1000F misschien rond de evenaar gaat rondcrossen. :)

• MailMan
Bedenk alleen wel een goede manier hoe je het proefrijden wil regelen. Als hij met een oude brik aan komt zetten kan het zomaar een gestolen auto zijn die er dan straks nog staat wanneer hij weg is met je motor.

• JaltaH

JaltaH

meh

Er was nog iets ja; hij heeft geen (voor NL) geldig rijbewijs maar 'thuis deden ze daar niet zo moeilijk over'. Een proefrit was niet iets wat hij wilde doen, alleen even kijken en bij 'm thuis neerzetten totdat ie 'm ging exporteren.
Mocht hij er toch een rondje op willen doen, mag hij, zoals de andere proefrijders, eerst iets achterlaten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En dan krijgt hij een ongeluk, en zit jij met de gebakken peren 8)7
Als ik jou was zou ik van te voren afspreken dat hij de boel cash betaald (geld controleren op echtheid) en waar jij bij bent de boel meteen overschrijft.

Vaak bu'j te bang!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
JaltaH schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:26:
Er was nog iets ja; hij heeft geen (voor NL) geldig rijbewijs maar 'thuis deden ze daar niet zo moeilijk over'. Een proefrit was niet iets wat hij wilde doen, alleen even kijken en bij 'm thuis neerzetten totdat ie 'm ging exporteren.
Mocht hij er toch een rondje op willen doen, mag hij, zoals de andere proefrijders, eerst iets achterlaten.
Ik zou iemand zonder geldig rijbewijs nooit op een van mijn motoren laten rijden. Althans, niet meer dan een paar honderd meter over een parkeerplaats.

Iets anders, mensen nog mooie vakantieplannen hier? Ondergetekende gaat begin augustus 2 weken door de UK + Ierland toeren. Via Stenaline heb je de zogenaamde LandBridge, dat zijn de 4 tickets voor je overtochten naar Ierland voor relatief weinig (+- 200,- voor een persoon+motorfiets).
Dus mooi door Wales toeren, zuiden van Ierland mee pakken, paar dagen Dublin en weer terug :)

• Gisae
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:26:
Ook niet aan vessies...die zijn voor watjes.
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/IMG_5309.jpg

/me present :w

Met al die blinden op de weg ben ik liever een watje die veilig thuis komt dan een stoere biker die om komt door een smidsy.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
-tom-562 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:10:
En dan krijgt hij een ongeluk, en zit jij met de gebakken peren 8)7
Met name leuk met letselschade waarbij je WA-verzekeraar probeert EUR 500k+ op je te verhalen omdat de bestuurder van het voertuig niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Hint: dan kun je beter net zo goed naar Oeganda verhuizen.

• DECOY88
(overleden)
Gisae schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:30:
[...]

[afbeelding]

/me present :w

Met al die blinden op de weg ben ik liever een watje die veilig thuis komt dan een stoere biker die om komt door een smidsy.
liever overtuigd onzichtbaar dan denken dat je nu wel gezien word door je hesje :Y sommige mensen zijn zo blind dat een vestje ook niet meer helpt. ook geen open uitlaat en hij met zijn raampje open :X

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
DECOY88 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:
[...]

liever overtuigd onzichtbaar dan denken dat je nu wel gezien word door je hesje :Y sommige mensen zijn zo blind dat een vestje ook niet meer helpt. ook geen open uitlaat en hij met zijn raampje open :X
Mijn idee, beetje schijnveiligheid. Hoewel het ook niet direct kwaad kan natuurlijk.
Zelf ga ik regelmatig op vakantie/toeren met twee huisgenoten, dan rij ik meestal voorop. De een heeft een fel fluorescerende politie-achtige jas, de ander een fel oranje helm. Dat is wel ideaal, ik hoef mijn blik maar een fractie van een seconde langs mijn spiegel te laten glijden en ik zie of ze er nog zijn :)

• JaltaH

JaltaH

meh

Rukapul schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:34:
[...]

Met name leuk met letselschade waarbij je WA-verzekeraar probeert EUR 500k+ op je te verhalen omdat de bestuurder van het voertuig niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Hint: dan kun je beter net zo goed naar Oeganda verhuizen.
Check... ik maak het proefritje voor zijn neus... :P

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Zaterdag mijn nieuwe motor opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://alkemad0.home.xs4all.nl/DSCF9921.JPG
Afbeeldingslocatie: http://alkemad0.home.xs4all.nl/DSCF9928.JPG

Moet zelf nog even knappere foto's maken.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• DECOY88
(overleden)
TheNameless schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:04:
Zaterdag mijn nieuwe motor opgehaald:
[afbeelding]
[afbeelding]

Moet zelf nog even knappere foto's maken.
even bij axel langs zo te zien _O- maar wel een mooie fiets :9~ je daytona blijft of ruil je die in?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DRAFTER86 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Ik zou iemand zonder geldig rijbewijs nooit op een van mijn motoren laten rijden. Althans, niet meer dan een paar honderd meter over een parkeerplaats.

Iets anders, mensen nog mooie vakantieplannen hier? Ondergetekende gaat begin augustus 2 weken door de UK + Ierland toeren. Via Stenaline heb je de zogenaamde LandBridge, dat zijn de 4 tickets voor je overtochten naar Ierland voor relatief weinig (+- 200,- voor een persoon+motorfiets).
Dus mooi door Wales toeren, zuiden van Ierland mee pakken, paar dagen Dublin en weer terug :)
Check! Over 4 weken vertrek ik voor 3,5 week naar Frankrijk! Eerst 2 weken Mimizan, daarna 1,5 week richting de oostkust, vlakbij Monaco, daar verblijf ik met een vriend van me in het huisje van z'n ouders. Motortrailer heb ik van de week gereserveerd (ik huur er een), daarop gaat mijn motor en een XJ550 mee, als het nog past (en het gewicht het toelaat) ook nog een GSX600F mee van een andere gast die met ons mee gaat (en mocht dat niet passen, huren we daar wel een leuke SS, of SM :*))
Nu zullen we als we bij/in Mimizan niet heel veel rijden, mss een keer de Pyreneeën in, en een keer het binnenland in/de kust afrijden. Het motorrijden staat gepland voor het 2e deel van de vakantie.

Vaak bu'j te bang!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

DECOY88 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:08:
[...]

even bij axel langs zo te zien _O- maar wel een mooie fiets :9~ je daytona blijft of ruil je die in?
Inderdaad ja. Heb zelf nog geen foto's :)

Daytona heb ik ingeruild voor een aardige prijs, er stond alweer 47k kilometers op.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Gisae
  • Niet online
DECOY88 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:
liever overtuigd onzichtbaar dan denken dat je nu wel gezien word door je hesje :Y
Dat spreekt voor zich.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1 ... 270 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.