Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 269 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.930 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:29:
Ik gebruik een elektrische pomp die ik aan kan sluiten op de 12V van m'n motor om de band op te pompen en dan dat hierboven genoemde ANWB metertje om nauwkeurig te meten of het klopt. Werkt ideaal en kost weinig moeite :)
Jep, heb er zo een in het kontje:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/groot/KS121634z/proplus-luchtcompressor-met-manometer-%28121634%29.png
Als je de behuizing eraf sloopt hou je een verdacht compact dingetje aan over.

Wise enough to play the fool

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Vanmiddag een proefles op de motor gehad, was echt super gaaf. Geeft echt een apart gevoel, alleen toen ik er na 1,5 uur er af kwam voelde ik spieren in mijn benen die ik er voor nog nooit gevoeld had :P.

Was echt leuk, nu even kijken wanneer ik echt wil beginnen. Gelukkig me al ingeschreven met de aktie als ik start ik een voucher krijg om rev'it laarsen te halen ter waarde van €139,-.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
T-Rhidon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:25:
Vanmiddag een proefles op de motor gehad, was echt super gaaf. Geeft echt een apart gevoel, alleen toen ik er na 1,5 uur er af kwam voelde ik spieren in mijn benen die ik er voor nog nooit gevoeld had :P.

Was echt leuk, nu even kijken wanneer ik echt wil beginnen. Gelukkig me al ingeschreven met de aktie als ik start ik een voucher krijg om rev'it laarsen te halen ter waarde van €139,-.
zal nog wel een paar keer voorkomen dat je met spierpijn afstap :Y maar als je eenmaal gewend bent *O*

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

DECOY88 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:27:
[...]

zal nog wel een paar keer voorkomen dat je met spierpijn afstap :Y maar als je eenmaal gewend bent *O*
Niet normaal toen ik af stapte... Liep met grote O-benen weg en wel bezweet plakte aan allerlei kanten. Maar wel een super leuke ervaring.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Probeer los op de motor te zitten. Hoe losser je zit hoe beter de motor zich gedraagt, en hoe minder stijf jij wordt.

Asus Zenbook i7 256gb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DPC-Postman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:23:
[...]

offtopic:
Woon je in een container?
Nope, niet zo dicht om de hoek, woon in een gewoon appartementje in de Transvaalbuurt ;)
Ghostrider schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Dion, ik ging januari dit jaar ook mijn motor banden ffe oppompen bij die tango in leeuwarden. Tank daar altijd....mooi dicht bij huus en pin & go.

Ik me banden oppompen, wil ik net invoegen...voorband leeg |:( band weer opgepomp gekregen. En gaan rijden. Wat ik niet wist is dat dat ding voor geen meter klopt en mijn achterband knetterhard was geworden :/
Duidelijk, geen eenmalige situatie dus. Die luchtpomp is een nono.
Dion, woon je ook in Leeuwarden? anders kan je wel eens mee toeren :)
Tnx, maar nee, woon 150km verderop in A'dam. Moet alleen 1-2x/maand in Leeuwarden zijn voor het werk, toevallig twee dagen deze week. Dat is trouwens ook mijn "probleem" - ik rij al zoveel lange afstanden op de motor voor practische zaken (gemiddeld 250-300km/week, deze week al 500km) dat ik eigenlijk nauwelijks behoefte heb om nog speciaal te toeren.

Oslik blyat! Oslik!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36

Saffie_time

Why use this? 42!

Ghostrider schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:39:
[...]
Vreemd genoeg was die horizontale kentekenplaat op de Honda onlangs nog goed voor een boete :(
Maar meneer de agent u ziet toch dat dit de enige plek op mijn spatbord is? Moet ik hem dan maar op mijn rug plakken? Dan zit hij namelijk wel wat rechter....

:+
Wat kost zo'n grapje nu eigenlijk mijn plaat staat ook niet al te rechtop meer nadat ik wat aanpassingen aan verlichting heb gemaakt laatst...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:22

steveman

Comfortabel ten onder

Gloeiende gloeiende...

benzinekraantjes zuigen!

Met name wanneer je niet gewend bent dat je 's ochtends zo'n ding open moet draaien... eerste verkeerslichten: ding slaat af.

Starten starten starten... kak!

Op de stoep nog proberen dat ding aan te lopen... en toen op eens: ohja, benzinekraantje

meh!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Nog een leuke. Ik heb polissen en lidmaatschapkaartjes thuis maar nu ook een extra gratis briefje van de RDW dat blijkt dat tijdens een controle op 3mei, ik niet verzekerd was... Ik ben in de war. Ga zo ff bellen met de verzekering dan.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:49:
Nog een leuke. Ik heb polissen en lidmaatschapkaartjes thuis maar nu ook een extra gratis briefje van de RDW dat blijkt dat tijdens een controle op 3mei, ik niet verzekerd was... Ik ben in de war. Ga zo ff bellen met de verzekering dan.
Maat van mij heeft dezelfde brief gehad en bleek om een vergissing te gaan bij RDW.
Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is!

@Steveman
Waarom zet je de benzinekraan dicht?
Ik heb die van mij altijd op open staan (ook om dit soort dingen te voorkomen) en heb er nog nooit een probleem mee gehad dat hij open stond.
Behalve toen ik de carb los aan het halen was en er ineens bezine uit een zojuist losgemaakt slang kwam stromen.... :F

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

Blijkt een miscommunicatie te zijn tussen de systemen van de RDW en de verzekering bij de aanmelding, maar de polis liep gewoon al. Veel telefoontjes gehad al zei ze. Dus het was een bekend pobleem.

Ergens vreemd dat ik dus al een jaar beschik over deze polis en een controle van 3mei 2011 dan uitwijst dat ik niet verzekerd ben. Erg op tijd komen ze daar achter bij de RDW. Je zet toch een voertuig op je naam, dan beeld ik me even in dat na een week al toeters en bellen kunnen afgaan indien niet verzekerd?

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Volgens mij ben je ergens op camera gezet (die kleintjes langs de weg die ook screenen of je in aanmerking komt voor spitsmijden) en wordt daar op gematched bij de RDW.
Als er dan een storing is tussen RDW en verzekeraars dan krijg je dus dat er veel mensen onterecht een brief krijgen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Saffie_time schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:06:
[...]

Maar meneer de agent u ziet toch dat dit de enige plek op mijn spatbord is? Moet ik hem dan maar op mijn rug plakken? Dan zit hij namelijk wel wat rechter....

:+
Wat kost zo'n grapje nu eigenlijk mijn plaat staat ook niet al te rechtop meer nadat ik wat aanpassingen aan verlichting heb gemaakt laatst...
106euro :( duur stukje rijden was dat. 1200meter :/

Ergens rond 2002 ofzo was die boete nog 40euro...das nog redelijk

Asus Zenbook i7 256gb

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Nou ik heb vandaag een motor gekocht. Het is een Suzuki GSX400e uit 1985 en hij rijdt best wel ok, dus ik ben er blij mee :)
Hoewel ik mijn rijbewijs nog niet heb, ben ik er wel heel even een blokje mee omgegaan O-)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/25fnclh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25s77yb.jpg

Verwijderd

Denk dat ie er goed uit ziet voor '85

• Oguz286
Er zit wel een beetje roest op en ook wat krasjes, maar voor 400 euro ga ik niet klagen :P Hij rijdt prima en daar gaat het mij meer om :)

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:49
Oguz286 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:59:
Nou ik heb vandaag een motor gekocht. Het is een Suzuki GSX400e uit 1985 en hij rijdt best wel ok, dus ik ben er blij mee :)
Hoewel ik mijn rijbewijs nog niet heb, ben ik er wel heel even een blokje mee omgegaan O-)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, mooi dingetje!

Ik mag zelf ook afrijden over een paar weken dus ben ook opzoek naar een motor, beetje in dezeflde prijsklasse (*edit* zie net dat 'ie 400 euro heeft gekost, budget van mij is ongeveer het dubbele). Echter ben ik nogal lang (2m) dus zit mij lang alles niet goed.

Zit dit een beetje goed?

[ Voor 7% gewijzigd door Mevius op 10-06-2011 13:52 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Oguz286
Ik ben zelf 1.85m en eerlijk gezegd kan ik er prima op zitten. De motor is best smal, dus ik denk dat je er met een beetje moeite gewoon op kan (maar pin me er niet op vast).

EDIT: Mijn budget ligt ook wel hoger, want ik wil een Honda Super Magna kopen, maar omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb en ik toch echt vanaf dag 1 wil rijden, heb ik deze gekocht. Nadat ik mijn rijbewijs heb kan ik lekker rustig op zoek naar een Super Magna en kan ik ondertussen ook gewoon rijden.

[ Voor 46% gewijzigd door Oguz286 op 10-06-2011 13:57 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Saffie_time schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:23:
@Steveman
Ik heb die van mij altijd op open staan (ook om dit soort dingen te voorkomen) en heb er nog nooit een probleem mee gehad dat hij open stond.
Behalve toen ik de carb los aan het halen was en er ineens bezine uit een zojuist losgemaakt slang kwam stromen.... :F
Mja het is een leenfiets, en de leenmeneer zei: doe de kraan dicht. :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

steveman schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
Gloeiende gloeiende...

benzinekraantjes zuigen!

Met name wanneer je niet gewend bent dat je 's ochtends zo'n ding open moet draaien... eerste verkeerslichten: ding slaat af.

Starten starten starten... kak!

Op de stoep nog proberen dat ding aan te lopen... en toen op eens: ohja, benzinekraantje

meh!
BTDT....
eerste rit nadat ik mijn motor had opgehaald... sindsdien is kraan alleen in de winterstalling dichtgegaan.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:28

The Legend

*Plop*

Woei! Try the bike erop zitten :P Om 08:00 aantreden bij de rijschool en ff kleding uitzoeken. Ben lang (2 meter) dus broek was veel te kort (XXL), jas en handschoenen ging wel. Gelukkig had ik zelf al laarzen. Helmen gebruiken ze zonder haarnetje, niet echt fris dus :+ Volgende week eerst maar eens kijken voor een fatsoenlijke broek en misschien handschoenen. Jas en helm red ik me wel mee.

Dan de les; na eerst ff 'droog' het schakelen geoefend te hebben naar de parkeerplaats vlakbij gereden. Moet zeggen dat het wegrijden e.d. allemaal redelijk vanzelf gaat, had me dat lastiger voorgesteld. Op de parkeerplaats beetje rondjes rijden, schakelen oefenen e.d. ging prima. Daarna kwamen de pionnetjes :P Halve draai linksom, geen enkele keer echt goed gelukt, das nog best lastig :+ Vooral het doorkijken (en dus de bocht helemaal afmaken) vond ik daar lastig. Daarna snelle slalom en langzame slalom gedaan, die gingen allebei prima na een paar keer oefenen.

Op de terugweg ff stukje gas open, leuk :D We (samen met broer) hebben maar direct 4 vervolglessen gepland (2x 1,5 uur per week). Standaard pakket was 450 lesminuten met beide examens voor 495 euro. Niet goedkoop, maar laten we er maar vanuit gaan dat het goed besteed is :P Volgens de instructrice (Annely, TopLes) zouden we voor onder de 1000 euro klaar moeten kunnen zijn dus dat lijkt me prima.

Thuis direct theorieexamen maar gepland, eerste beschikbare dag was pas 8 juli :| Als dat met het plannen van de praktijkexamens ook zo lang duurt dan redden we dat sowieso niet voor onze vakantie (23 juli). Majah, liever goed en in 1x slagen dan snel en zakken O-)

Ik ben toch malle pietje niet!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

-tom-562

Oliesjeik

23 juli ga je idd niet halen :P veel plezier, en geniet er van!

Vaak bu'j te bang!

• The Legend

The Legend

*Plop*

-tom-562 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:04:
23 juli ga je idd niet halen :P veel plezier, en geniet er van!
Hoelang duurt dat aanvragen dan? AVB voor 23 juli zou toch wel moeten lukken hoop ik? Als we 2x in de week 1,5 uur lessen tot 23 juli dan wordt het wel een duur geintje :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wéér zeiknat geregend net 8)7

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:46
The Legend schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Hoelang duurt dat aanvragen dan? AVB voor 23 juli zou toch wel moeten lukken hoop ik? Als we 2x in de week 1,5 uur lessen tot 23 juli dan wordt het wel een duur geintje :P
Hangt helemaal af van waar je examen wil gaan doen, hoe druk het daar is. Ook hangt het af van de agenda van je instructeur/rijschool. Je zal dus gewoon je rijschool moeten vragen wanneer je kan, daar kan verder niemand iets over zeggen.

Wel is het dat in deze periode, het erg druk kan zijn :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Zucht, ik heb ook alleen maar pech met mijn motor lijkt het wel. Een paar weken geleden had ik de rechterzijkuip weer mooi laten spuiten. En nu wil ik vanmorgen de motor op de paddockstand zetten; iets wat nog nooit fout is gegaan. En nu schiet hij op de een of andere manier onder de bobbin weg en kiepert de motor zo weer op zijn rechterkant.
Kuip is dus weer wat gekrast en de remhendel was krom gebogen :(

Yamaha MT-09

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je leert pas echt vloeken als...

succes er maar weer mee dan!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hier ook. Ik was naar de boot van m'n ouders gereden, ff op bezoek. Op de terugweg kwam ik in een fikse regenbui terecht (net voor Nijmegen). Zeiknat. Ben nu bij m'n ouders thuis in Nijmegen, ff opdrogen en wachten tot het weer opklaart, dan weer door naar Ede.

Vaak bu'j te bang!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

potverdikkie, vandaag ging ik even mijn remmen nalopen omdat ze wat aan leken te lopen. en dat was ook zo...

nu kan ik niet meer verder omdat ik een van de schroeven van mijn rempotje er niet meer uit krijg en dus moet doorboren. en ik heb geen vervangend schroefje...

dan maar een andere rempomp regelen met zo'n mooi rond potje :9~ even kijken of ik meteen bluespots kan krijgen voor een leuke prijs

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Flesdop schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:57:
[...]

Ugh, en nou net op een dag dat ik geen tijd heb >:(
En toch wel tijd gehad! Wat is die VFR1200F DCT een beest!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bergie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:48:
Zucht, ik heb ook alleen maar pech met mijn motor lijkt het wel. Een paar weken geleden had ik de rechterzijkuip weer mooi laten spuiten. En nu wil ik vanmorgen de motor op de paddockstand zetten; iets wat nog nooit fout is gegaan. En nu schiet hij op de een of andere manier onder de bobbin weg en kiepert de motor zo weer op zijn rechterkant.
Kuip is dus weer wat gekrast en de remhendel was krom gebogen :(
Hoe herkenbaar.... Klikje :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
Saffie_time schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:23:
[...]

Maat van mij heeft dezelfde brief gehad en bleek om een vergissing te gaan bij RDW.
Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is!

@Steveman
als ik dat bij mijn motor doe begint hij vrolijk benzine te lekken.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Morgen even kijken voor een Ducati 999 :9~
Die staat te koop bij de dealer waar ook mijn huidige motor vandaan komt.
Een motor uit 2003 met maar 16k km op de teller en voor een goede prijs, ben benieuwd

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
Gaat er morgen nog iemand naar de Pinksterraces in Oss? Ik wss wel even, ben toch in de buurt :) .

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

M14

Ik ben ook van plan om daar te gaan kijken.

Overigens zit de SV weer in elkaar Afbeeldingslocatie: http://www.smileyland.nl/smilies/images/smilies/Vervoer/action-smiley-083%5B1%5D.gif

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Crazyanz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:43:
[...]

als ik dat bij mijn motor doe begint hij vrolijk benzine te lekken.
even je remkraan reviseren. (nieuwe rubbertjes ed). die setjes kan je voor een paar tientjes krijgen bij de dealer en scheelt een hoop stank in de garage!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheJVH schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:55:
Gaat er morgen nog iemand naar de Pinksterraces in Oss? Ik wss wel even, ben toch in de buurt :) .
Beetje afhankelijk van 't weer maar áls ik ga dan ga ik sowieso met de auto :+ Is maar 20 minuutjes rijden voor me én d'r is parkeerplek voldoende daar. Heb er altijd een hekel aan om bij wat voor een races dan ook in m'n motorpak rond te lopen + m'n helm continue mee te moeten sjouwen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als het weer het toelaat ga ik er ook naartoe

Vaak bu'j te bang!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik wil donderdag of vrijdag eens gaan kijken naar een eigen broek/jas/handschoenen. Het wordt sowieso textiel of textiel/leer. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en overal zie ik staan dat de broek en de jas zo lekker warm is in de winter :P Nu is dat harstikke mooi, maar ik zie mezelf helemaal niet in de winter rijden, dan pak ik de auto wel. Die kleding is in het warme voorjaar/zomer/nazomer natuurlijk veel te warm of valt dat mee? Is het verstandig om specifiek naar 'zomer' kleding te kijken? Waterdicht lijkt me wel prettig, is dat te combineren met niet te warm?

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja hoor, dat is prima te combineren. Denk hierbij aan een gore-tex jas, met uitneembare binnenvoering.
In de zomer rij je dan gewoon zonder binnenjas, in voor en naseizoen mét.

Wise enough to play the fool

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
The Legend schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:23:
Ik wil donderdag of vrijdag eens gaan kijken naar een eigen broek/jas/handschoenen. Het wordt sowieso textiel of textiel/leer. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en overal zie ik staan dat de broek en de jas zo lekker warm is in de winter :P Nu is dat harstikke mooi, maar ik zie mezelf helemaal niet in de winter rijden, dan pak ik de auto wel. Die kleding is in het warme voorjaar/zomer/nazomer natuurlijk veel te warm of valt dat mee? Is het verstandig om specifiek naar 'zomer' kleding te kijken? Waterdicht lijkt me wel prettig, is dat te combineren met niet te warm?
Als je toch niet in de winter rijdt en geen woon-/werkverkeer met de motor doet zou ik voor volledig leer kiezen. Alleen leer en waterdicht gaat niet samen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vond het wel opvallend dat mijn nieuwe pak van leer minder warm was dan het oude pak van textiel. Nou heeft dit pak ook wel wat luchtgaten en dat scheelt best veel. Zelfs met 25 graden is het tijdens rijden totaal niet heet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Totdat je stil bij het stoplicht staat :')
Vandaag was het ideaal, niet te warm, niet te koud, echt perfect weer

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:58:
Totdat je stil bij het stoplicht staat :')
Vandaag was het ideaal, niet te warm, niet te koud, echt perfect weer
Ik vond het met mijn pak vandaag wat fris, niet koud maar ook zeker niet warm. Bij het stoplicht maakt bij mij eigenlijk niets uit. Als je er te lang staat ga je volgens mij zwemmen, maakt dan weinig uit of het leer of textiel is.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Vandaag met zn 3en (2x Varadero en een VFR) de Veluwe onveilig gemaakt. Een tochtje van 300km gereden. Perfect weer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Postman81 op 12-06-2011 23:01 ]

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Vraagje weten jullie als er al wat meer bekend is over mogelijke veranderingen in de motor categorieën qua examens? Dat er een 3de categorie komt en dat je de zwaarste (max) pas mag halen op je 23ste.

Heb hier namelijk dingen over gehoord.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klopt ja, dit gebeurd vanaf volgend jaar. Dan moet je ook als je naar een zwaardere categorie wilt een examen afleggen. Je krijgt dat ook 3 categorieën dus dat word nog leuk dan. Ik heb vrijdag op mijn 21e verjaardag mijn 1e les voor op een zware motor, en dan hopen dat ik voor eind van het jaar het rijbewijs op zak heb...
Theorie heb ik iig al, en ik heb vorig jaar al de nodige lessen gehad, dus dat moet goed komen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

The Legend schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:23:
Ik denk dat de vraag meer is wat je als eerste gaat kopen :P Beide hebben hun voor- en nadelen.. Als ik ga touren rij ik in leer; maar als ik de motor een keer gebruik om van A naar B te gaan is textiel weer makkelijk omdat je het over je gewone kleren aan kan trekken.

Yamaha MT-09

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik snap sommige mensen in een auto niet. Op mijn oude motor maakte ik het wel eens mee dat iemand een 'wedstrijdje' ala dragrace wilde doen en driemaalraden wie er als winnaar uit de bus kwam met 650CC @ 9000rpm?

Tegenwoordig is het bijna elke dag raak al geef ik er nu niet snel meer aan toe. Ik rij op een Virago 1100CC en ineens lijkt het wel alsof iedereen met een beetje auto zich wil bewijzen, wordt je daar stoer van ofzo? Rij je rustig weg bij een verkeerslicht en dan zie je een auto wegspuiten alsof het zijn laatste dag op aarde is. Vandeweek heb ik toegegeven, een Porche Chyenne en wat voelde het goed om deze (en het was echt nipt) met 100Km.h achter mij te laten (maximum snelheid was daar ook 100KM na de verkeerslichten).

Het lijkt wel alsof mensen in een auto gewoon niet begrijpen dat 1100CC op een motor van nog geen 300KG zeer veel vermogen per KG oplevert en dat ze bijna niet sneller kunnen zijn. Bovendien jaag ik mijn twee-cylinder op tot 8000rpm en dat is voorbij de piek van de meeste auto's. En dan toch willen racen. :?

Maar goed, soms geef ik toe, meestal niet maar als er dan toch een Chyenne of SLK naast mij staat, waarom niet? Een SLK is trouwens wel sneller, veel sneller. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik doe alleen sprintjes als er drempels liggen. Alleen dan kan ik winnen.

Makerij Hofman

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48
Iemand nog tips voor een goede (meerdaagse) circuitcursus, liefst ergens in een zonnig land?

Heb bijna 10 jaar niet gereden, maar juist door mijn autosportervaring merk ik dat ik harder (niet zozeer topsnelheid, maar wel het bochtenwerk) rij dan vroeger, ondanks dat mijn huidige motor lang niet zo'n scheurijzer is als de GSX-R die ik ooit had. Het lijkt me daarom wel heel verstandig het grensbereik in een gecontroleerde omgeving te verkennen.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 13-06-2011 10:33 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bazs2000 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:32:
Ik snap sommige mensen in een auto niet. Op mijn oude motor maakte ik het wel eens mee dat iemand een 'wedstrijdje' ala dragrace wilde doen en driemaalraden wie er als winnaar uit de bus kwam met 650CC @ 9000rpm?

Tegenwoordig is het bijna elke dag raak al geef ik er nu niet snel meer aan toe. Ik rij op een Virago 1100CC en ineens lijkt het wel alsof iedereen met een beetje auto zich wil bewijzen, wordt je daar stoer van ofzo? Rij je rustig weg bij een verkeerslicht en dan zie je een auto wegspuiten alsof het zijn laatste dag op aarde is. Vandeweek heb ik toegegeven, een Porche Chyenne en wat voelde het goed om deze (en het was echt nipt) met 100Km.h achter mij te laten (maximum snelheid was daar ook 100KM na de verkeerslichten).

Het lijkt wel alsof mensen in een auto gewoon niet begrijpen dat 1100CC op een motor van nog geen 300KG zeer veel vermogen per KG oplevert en dat ze bijna niet sneller kunnen zijn. Bovendien jaag ik mijn twee-cylinder op tot 8000rpm en dat is voorbij de piek van de meeste auto's. En dan toch willen racen. :?

Maar goed, soms geef ik toe, meestal niet maar als er dan toch een Chyenne of SLK naast mij staat, waarom niet? Een SLK is trouwens wel sneller, veel sneller. :P
Gewoon negeren?

Zoals de meeste motorrijders trek ik vlot op bij verkeerslichten, wat in praktijk betekent dat ik 99% van auto's achter me laat. Maar ik ga echt niet de redline opzoeken omdat er iemand naast me wil gaan racen. Laatst zo'n figuur in een Suzuki Swift 1.5GLS me vrolijk eruit laten trekken. Ja, natuurlijk had ik harder gekund met driekwart van z'n vermogen en een derde van z'n gewicht. Toch hem lekker op 6000rpm weg laten gieren, volgende stoplichten waren welgeteld 250m verderop :z

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:46
T-Rhidon schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:03:
Vraagje weten jullie als er al wat meer bekend is over mogelijke veranderingen in de motor categorieën qua examens? Dat er een 3de categorie komt en dat je de zwaarste (max) pas mag halen op je 23ste.

Stond eerst een berichtje over op Rijksoverheid.nl, maar deze is verwijderd. Daarin stond dat het per 1 januari 2012 ingevoerd wordt. Maar aangezien het weer verwijderd is en er nergens meer over wordt gesproken, denk ik dat het een jaar later wordt.

Daarin stond dat je vanaf je 18e max. op een 125cc motor mag. Twee jaar later op max. 35kw en weer twee jaar later op onbeperkt. Als je gelijk op een zware motor wil zal je 24 moeten zijn.

Er gaat ook het gerucht rondt dat als je op een zwaardere motor mag (dus bijv. van 125cc naar max. 35kw), dat je opnieuw examen moet doen. Dat stond echter niet in het bericht op de website van de Rijksoverheid, en die lijkt me toch wat betrouwbaarder dan wat sommige mensen vertellen. Maar het zou me helemaal niet verbazen als dat werkelijk gaat gebeuren, de overheid doet tegenwoordig van alles om maar geld binnen te slepen.. :)

• Tylen
  • Laatst online: 20:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen Zaterdag was het SuperCup circus weer aanwezig op het heilige Assen. Na dik twee maanden wachten was het er wel weer eens tijd voor. Na ‘s morgensvroeg aangekomen te zijn eerst maar eens even inschrijven en dan de pitbox inruimen. De SuperCup 1000 heeft pas heel laat zijn eerste kwalificatie en dat gaf mij mooi de gelegenheid om eerst de motor van vers rubber te voorzien. Ondertussen werd het steeds minder druk bij de technische keuring en toen het eindelijk leeg was ben ik de motor maar gaan keuren. Daarna snel de bandenwarmers eronder en wachten op de eerste kwalificatie.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/06/11-AJ1-0362-006_thumb.jpg
De eerste kwalificatie ging niet zo heel goed. Ik reed mijn rondjes maar kwam niet lekker in mijn ritme. Snel vergeten deze sessie en klaar maken voor de volgende. Snelste tijd 1:54,4.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/06/11-AJ1-5936-029_thumb.jpg
De tweede kwalificatie liep het allemaal wat beter. Ik had tips gekregen hoe ik de Strubben beter kan nemen. Dit heb ik uitgeprobeerd, maar had niet het idee dat ik er veel sneller doorheen ging. Wat blijft dit toch een moeilijke bocht. Terwijl ik in de Ossenbroeken iemand buitenom in wilde halen kwam ik naast hem terecht in de Strubben. Ik zag de gele vlaggen in de Strubben zwaaien en dacht, ik rem later dan ben ik ervoor en dan heb ik hem net ingehaald voor de gele vlag (inhalen onder geel mag niet). Zo gezegd zo gedaan en terwijl ik de Veenslang oprij zie ik links dat ze in de Ossenbroeken al geel zwaaide. Oeps, ik had ingehaald onder geel. Dat had ik dus helemaal niet gezien omdat ik druk bezig was met die andere rijder buitenom in te halen. Ik stak mijn hand op, om mijn excuses te maken en reed door. Achteraf gezien was dat niet zo slim. De rest van de sessie liep lekker en aan het eind rijd ik de pitstraat in. Daar kwam de pitbaas aanlopen, “Je moet je eventjes melden bij RaceControl.” Daar was ik al bang voor. Boven aangekomen bij Race Control moest ik mijn verhaaltje doen wat er gebeurde. Ze snapte het maar reglementair gezien moesten ze mijn snelste tijd van die sessie schrappen. Wat ik had moeten doen was de rijder die ik ingehaald had er weer voor laten en dan was er niets aan de hand. Zo zie je maar, zelfs na 6 jaar Cup Racen leer ik elke keer wat ;) Snelste tijd kwalificatie 1:53,1. Helaas werd die geschrapt de tweede snelste tijd was een 1:53,4.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/06/11-AJ1-0577-020_thumb.jpg
Startopstelling van de race was bekend. 27ste plaats, dat is zevende rij tweede van rechts. Ik zou dus door het veld heen moeten om links te komen. Links rijdend de eerste bocht ik vind ik nog altijd het fijnst. Omdat ik dan niet in het gedrang kom. Tijdens de opwarm ronde ging het alleen mis. Opkomend Veenslang kon ik niet meer opschakelen. Ik kijk naar beneden en zie dat mijn schakelstangetje los hangt. Ik mompelde iets in mijn helm ;) En ging einde Veenslang aan de kant. Toen het hele veld voorbij was zei de baanpost dat ik over kon steken en via het verbindingspaadje terug de pitstraat ik kan en dan kan starten vanuit de pitstraat. Dat klont mij als muziek in de oren. Snel reed ik (in dezelfde versnelling) naar de pitstraat en natuurlijk was de pitbox dicht. Via de buren rende ik naar binnen om een nieuwe bout te pakken. De buurman had al een imbus gepakt en die draaide hem er snel (en vooral strak) in. Ik was weer klaar en kon eindelijk gaan beginnen ;) Buurman BEDANKT ;) Toen ik aan het eind van de pitstraat kwam stond het stoplicht nog op rood. Maar ondertussen kwam het hele veld mij links voorbij. Meteen ging het licht op groen en mocht ik ook vertrekken. Toen ik de baan omkwam zat ik meteen achter de laatste. Ik haalde er 2 buitenom in in de Ossenbroeken en stak toen door naar de buitenkant van de Strubben. Daar had ik er weer 2. Einde veenslang nam ik de nieuwe Ruskenhoek redelijk krap, en kon er dus weer 1 voorbij. De Ruskenhoek naar links idem. Dat waren er al 6. Er was een klein gaatje maar die reed ik redelijk snel dicht. In de Ramshoek aangekomen kon ik buitenom iemand voorbij en bij de GT remde ik er 1 uit. Dat waren er al 8. Ik kwam als 32ste de finish over. De volgende rond pakte ik 2 man ingaand Ruskenhoek en nog 1 uitgaand Ruskenhoek. Er was weer een gat. Ik had 1,5 ronde nodig om deze dicht te rijden. Aangekomen op het rechte stuk zat ik er achter wilde ik hem eruit remmen. Maar de beste man remde ook erg laat maar remde zichzelf wel helemaal dood. Ik had er makkelijk voorbij kunnen gaan. Maar helaas reed hij een verdedigende lijn. De hele ronde lang lukte het mij niet om hem netjes te passeren. Weer op het rechte stuk aangekomen wist ik dat hij zich weer dood zou remmen dus ik bleef meer aan de rechter kant, en dit keer lukte het wel. Op naar de volgende. Deze kon ik er ook uitremmen bij de Haarbocht. De teller stond inmiddels op 13. De race zou nog 6 ronden duren en er was een redelijk groot gat richting het groepje van drie voor mij. Ik liep heel langzaam om hun in. Helaas werd er twee ronden voor het eind rood gevlagd. Er was een rijder gevallen in de Strubben en de motor lag dusdanig in de weg dat er rood gevlagd moest worden. Einde race. Ik was 27ste geworden. Snelste tijd een 1:53,0. Geen nieuw pr. Wel een super leuke race gehad. Volgens de toeschouwers op het dak was het leuk om te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/06/11-AJ1-6376-040_thumb.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

StevenK schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:32:
Iemand nog tips voor een goede (meerdaagse) circuitcursus, liefst ergens in een zonnig land?

Heb bijna 10 jaar niet gereden, maar juist door mijn autosportervaring merk ik dat ik harder (niet zozeer topsnelheid, maar wel het bochtenwerk) rij dan vroeger, ondanks dat mijn huidige motor lang niet zo'n scheurijzer is als de GSX-R die ik ooit had. Het lijkt me daarom wel heel verstandig het grensbereik in een gecontroleerde omgeving te verkennen.
The Race Academy. 3 dagen in zuid frankrijk (Ales). Heeeeeeeeeeel gezellig en leerzaam.
www.race-academy.nl

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Foto's van m'n motort!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/34zaj2o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/b7nz1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/260wd92.jpg

Vaak bu'j te bang!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
wat een gigantische kuip zit daarop zeg :o

Maar veel plezier er mee

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, de kuip is niet gigantisch, de motor is gewoon klein :P Je zit niet veel hoger als een brommer. Gister heb ik gereden met een maat van me, hij heeft een FZR600 uit '93 (ook niet echt een hele grote motor), maar dat ding is echt groot en hoog in vergelijking met mijn motor

Vaak bu'j te bang!

• M14

M14

Kwalijke zaak, dat dat soort dingen los lopen ;), volgende keer maar borgen? :P

Ben vandaag in Oss geweest en heb verschillende leuke races gezien. Weet iemand wat er met die SuperMono-rijder is gebeurd en hoe het is afgelopen?

• StevenK
Tylen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:27:
[...]

The Race Academy. 3 dagen in zuid frankrijk (Ales). Heeeeeeeeeeel gezellig en leerzaam.
www.race-academy.nl
Maar daar heb ik toch niks te zoeken op een Monster? Ze bieden als huurfiets zo'n absurde bmw aan. Dan ben ik met die 95pk een rijdende chicane.

• Tylen

Tylen

Nee hoor. Je word ingedeeld in een groep met rijders die net zo snel zijn. En met een monster kan je op Ales heel goed rondkomen.

• StevenK
Tylen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:11:
Nee hoor. Je word ingedeeld in een groep met rijders die net zo snel zijn. En met een monster kan je op Ales heel goed rondkomen.
Morgen maar eens bellen. Wat zou jij doen? Bmw racer huren of eigen (hagelnieuwe) monster?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
T-Rhidon schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:03:

Ik hoor die verhalen al 4 jaar van de rijschoolhouder waar ik vroeger heb gelest. En het is er nog steeds niet. Dus ik zou er niet zoveel van aan trekken om eerlijk te zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tylen

Tylen

StevenK schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Morgen maar eens bellen. Wat zou jij doen? Bmw racer huren of eigen (hagelnieuwe) monster?
Dat is moeilijk. Als het geld niet zo belangrijk is zou ik een bmw huren. Als je dan zou vallen.. Lekker belangrijk ;) Maar het is natuurlijk altijd beter om het op de eigen motor te doen. Leer je je motor veel beter kennen. Maar dan moet je wel met aanhanger naar zuid frankrijk rijden. Kost het je je eigen banden en benzine en afschrijving etc etc. Hmm dan is bmw huren misschien goedkoper ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M14 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Kwalijke zaak, dat dat soort dingen los lopen ;), volgende keer maar borgen? :P

Ben vandaag in Oss geweest en heb verschillende leuke races gezien. Weet iemand wat er met die SuperMono-rijder is gebeurd en hoe het is afgelopen?
Die is afgevoerd naar het ziekenhuis, letsel was verder nog onbekend op het paddock na afloop van de dag.

Die crashpartij bij de SuperSports in de eerste bocht was wel gááf om te zien, alleen jammer dat er daardoor twee man geen herstart meer kon krijgen. Bij de SuperBike was vooral het gevecht tussen Schouten en Vos érg mooi om te zien .... En ook dat werd weer in de eerste bocht beslecht.

• Widow
Eej die handschoenen heb ik ook sinds afgelopen week :P inclusief bijbehorend pak.

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/u_parkeert_hier_mag_dat.jpg

U parkeert hier, mag dat? Nu nog een keer een serieuze trackday. Helaas is het geld nu ff op, dat pak was duur genoeg :+

• PilatuS
  • Niet online
@Widow.

Erg mooi pak. Zal inderdaad wel wat gekost hebben om die op maat te laten maken.

Nu alleen nog opzoek naar een wit/zwarte supersport motor :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Posertje :P gaaf hoor. Alleen nu idd een bijpassend gekleurde motor.
Ik heb voor de gein mn motor te koop gezet op MF, kijken of ik er voor kan krijgen wat ik wil, anders rij ik er nog een tijdje mee.
http://www.motor-forum.nl...uip-interessepeiling.html

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Widow schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Eej die handschoenen heb ik ook sinds afgelopen week :P inclusief bijbehorend pak.

[afbeelding]

U parkeert hier, mag dat? Nu nog een keer een serieuze trackday. Helaas is het geld nu ff op, dat pak was duur genoeg :+
Mooi koetje hoor. Issie op maat? Die handschoenen worden slecht bij mij. Heb ze met ductape aan elkaar zitten hahah. Heb een nieuwe set liggen maar die zij te klein (xl ipv 2xl). Die moet ik nog steeds eens te koop zetten ;).

• Widow
PilatuS schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:09:
@Widow.

Erg mooi pak. Zal inderdaad wel wat gekost hebben om die op maat te laten maken.

Nu alleen nog opzoek naar een wit/zwarte supersport motor :P
Ja was idd niet goedkoop. Maar het zit zo goddelijk lekker, ik zou bijna gewoon mn boodschappen gaan doen in dat pak. En een mooie bijbehorende motor:

Afbeeldingslocatie: http://www.roadcarvin.com/sites/default/files/images/09_CBR1000RR_White.preview.jpg
Tylen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:42:
[...]

Mooi koetje hoor. Issie op maat? Die handschoenen worden slecht bij mij. Heb ze met ductape aan elkaar zitten hahah. Heb een nieuwe set liggen maar die zij te klein (xl ipv 2xl). Die moet ik nog steeds eens te koop zetten ;).
Yes, maatwerk inderdaad. Er zijn weinig koeien te koop waar je in past, als je 205cm lang bent. En geloof het of niet maar zelfs de handschoenen zijn maatwerk, mn tengels zijn zo lang dat ik geen enkele fatsoenlijke sporthandschoen kon vinden :+ de vingers waren altijd tekort.

[ Voor 37% gewijzigd door Widow op 13-06-2011 22:48 ]

• Tylen

Tylen

Kneepads ruilen???? ;)

Maar die blade erbij zou mooie combi zijn haha. Mijne is ook helemaal op maat. Zit idd heeeerlijk. Alhoewel rond de buik zit hij wat strakker dan vorig jaar ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:32:
Gewoon negeren. Ik negeer iedereen die een dragrace wil doen met me. Beetje puberaal...ik win toch... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

Als ik met de auto bij het stoplicht sta trek ik altijd maximaal op, of er nou een motor naast mij staan of niet. Maar dat komt omdat ik automaat rijd :P Dus bij deze alvast gefeliciteerd als ik ooit naast jullie sta ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 05:42:
Als ik met de auto bij het stoplicht sta trek ik altijd maximaal op, of er nou een motor naast mij staan of niet. Maar dat komt omdat ik automaat rijd :P Dus bij deze alvast gefeliciteerd als ik ooit naast jullie sta ;)
Omdat je automaat rijdt, of omdat je de gaspedaal helemaal indrukt? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag eindelijk een proefritje mogen doen op de Ducati 999.
Man, wat rijd dat geweldig zeg :D
De 999 cc's vallen goed onder controle te houden en ook tussen langzaam verkeer is het te doen.
En dat geluid van die droge koppeling en die Twin met Termignoni's, das wel even wat anders dan het gejank van een straight 4 wat ik gewend ben.

Is alweer een tijdje geleden dat ik met zo'n grote glimlach op mijn gezicht op de motor heb gezeten.

Ik heb besloten de gok te wagen (met al de horror verhalen van Ducati perikelen) en kan hem binnenkort ophalen. Wel nog even wachten totdat ik de onderhouds history heb kunnen inzien.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNameless op 14-06-2011 20:27 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Tylen

Tylen

mphilipp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:17:
[...]

Omdat je automaat rijdt, of omdat je de gaspedaal helemaal indrukt? ;)
Beide ;) als het een handbak was, was het teveel moeite. Nu is het pedal to the metal ;)

• Widow
Tylen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:46:
[...]

Beide ;) als het een handbak was, was het teveel moeite. Nu is het pedal to the metal ;)
ik had vroeger een hybride met cvt automaat, als je dat dan deed was het "bzzmmmwwwhieeeeeeeeeeeeeeeeeeee" en zat je tijdens het accelereren constant op 6000rpm. Dat ging op den duur ook best vervelen :X

En die kneepads, stuur maar op :P heb ik een mooi paar om mee te posen als ik op een terrasje op de boulevard zit.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Iemand ervaring met vlekken in de lak van remvloeistof? Ik heb waarschijnlijk zo een vlek en zou graag wat vergelijkingsmateriaal willen. Iemand toevallig een foto?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Flesdop schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:13:
Iemand ervaring met vlekken in de lak van remvloeistof? Ik heb waarschijnlijk zo een vlek en zou graag wat vergelijkingsmateriaal willen. Iemand toevallig een foto?
Remvloeistof vreet je lak gewoon op. punt.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:32:
[...]

Remvloeistof vreet je lak gewoon op. punt.
Of zoals veel tweakers zeggen: om nom nom nom.

Makerij Hofman

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Flesdop schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:13:
pak maar een schuurpapiertje en een potje verf. wil je thuis gaan verven moet je er eerst even oude remvloeistof overheen gooien. dan veeg je de verf er zo vanaf :Y of je verkoopt het flesje op de markt en plakt er een stickertje verfafbijt op.

• M14

M14

Of je laat het gewoon iemand doen die het wel kan ;).

Verwijderd

Ik begin er achter te komen, dat ik gewoon vaker dat Harley moet starten/rijden... gok ik. Want het is niet zozeer dat ie altijd stottert met gassen valt me op. Ik ben afgelopen weekend naar motorport Zelhem gereden en tijdens het er naartoe rijden deed ie nog een beetje stotteren en inkakken bij de rotondes (weer een lampje) maar eenmaal daar stil gezet en geshopped, willen we om 16:00/16:30 terug rijden, en toen begon het te hagelen en regenen als een malle, maargoed, we hadden een volgende afspraak dus toch maar rijden. Echt een wolkbreuk, nat tot de onderbroek in 5 minuten, dus ik dacht dat de motor de geest wel zou geven. Maar dat is dus niet gebeurd.

Dus ik denk dat ik m gewoon eens een weekje iedere dag een stukje laat rijden. Misschien is het dan sneller weg. Ik ben nu ook wat verder weg geweest voor goede raad (Veghel en Apeldoorn, beide HD dealers redelijk dicht in de buurt), maar een oorzaak is nog niet gevonden, (halve) oplossingen die veel geld kosten wel :)

Ik dacht eerst dat het water ergens was ofzo (want ik kan me herrinneren van de eerste keer dat ie niet lekker meer starte dat ik m net had gewassen) maar dat is het dus niet, want hagel en hoosbui heeft ie overleeft. word vervolgd :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:40:
[...]

Gewoon negeren. Ik negeer iedereen die een dragrace wil doen met me. Beetje puberaal...ik win toch... :+
Klopt, maar ik moet zeggen dat die BMW M3 me laatst toch goed bijhield.. al ging in niet met WOT weg, hij was toch rapper dan ik dacht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:42:
[...]

Klopt, maar ik moet zeggen dat die BMW M3 me laatst toch goed bijhield.. al ging in niet met WOT weg, hij was toch rapper dan ik dacht..
Als ze er een heet chippie in duwen, kan ie erg snel zijn. Zit er niet launch control op de nieuwe M3's? Dan is ie optimaal weg, en dat scheelt ook een boel. Daar schakel je haast niet tegenop.

Maar ja...ik ben een ouwe lul, dat hard rijden is geen klap aan. Tenminste...hard rechtuit stelt geen ruk voor. Dat kan iedereen. De meeste falen als er een bocht aan komt. Als je dat beter kunt, win je met een grasmaaier nog van een M3 :+

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 15-06-2011 19:17 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:16:
[...]

Als ze er een heet chippie in duwen, kan ie erg snel zijn. Zit er niet launch control op de nieuwe M3's? Dan is ie optimaal weg, en dat scheelt ook een boel. Daar schakel je haast niet tegenop.

Maar ja...ik ben een ouwe lul, dat hard rijden is geen klap aan. Tenminste...hard rechtuit stelt geen ruk voor. Dat kan iedereen. De meeste falen als er een bocht aan komt. Als je dat beter kunt, win je met een grasmaaier nog van een M3 :+
Ik weet wel een stuk rechtuit wat wel leuk is.. een achterafweggetje hier waar je 60MPH mag, maar door de oneven hobbels durf je dat in de auto amper, maar op de motor haal ik de 100MPH net.. en dan is het niet saai ;) Lang leven de soepele lange veerweg van de Versys :)

Die M3 wou misschien ook wel ff 'sporten' omdat ik voor hem ging staan bij het stoplicht voor een bruggetje en toen flink optrok zodat ik een sprongetje kon maken O-) .. dat was als een rode doek voor een stier denk ik ;) :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Het motortopic 8)

Heb sinds de laatste keer mijn fiets wat aangepast nog :)

Rizoma plaathouder met LED knipperlichtunit, Yamaha seatcover, PVM 10Y spaaks aluminium, Ariete haakse ventielen, Braking Wave voor en achter, HEL stalen remleidingen voor en achter, Puig DB smoke ruitje, Proton flushmounts, Powercommmander 5, Pazzo rem/koppelingshendel kort, 8000k Xenon conversieset, Akrapovic Carbon dempers met katvervanger, Evotech Rear Brake Master Cylinder Bracket Kit

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20koksp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/eupqh1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5n312.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Oe dik die laatste foto! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
En ik altijd maar denken dat porno op tweaker niet was toegestaan :P

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

charrel

Cortisol4life..

:Y

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vet! Gaaf weggetje ook. Waar vinden we die? O-)

Verwijderd

Naast de snelwegafrit De Steeg A348 :)
Soort van bedevaartsoord, ik heb er wel eens BBQ's gezien en op de raarste uren zijn er altijd motorrijders 8)7

Thanks voor de complimenten allemaal :>

Verwijderd

Afrit De Steeg, ja daar zie ik regelmatig motorrijders bochtjes oefenen. Direct onderaan bij de parkeerplaats.
Kennelijk de ideale plek om kneedowns te doen ofzo? Moet ik binnenkort ook maar eens even langsgaan. Heb de knie nog niet op de grond gehad ;)

verder mooie foto idd!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39

_Apache_

For life.

En en en? Wie is er nog meer ingehaald in een plas?

Water spoot over me heen, zelfs over de stoep rechts naast me. Die was al niet meer te zien. :X

Thank god for good electronics.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2011 08:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:10:
Het motortopic 8)

Heb sinds de laatste keer mijn fiets wat aangepast nog :)

Rizoma plaathouder met LED knipperlichtunit, Yamaha seatcover, PVM 10Y spaaks aluminium, Ariete haakse ventielen, Braking Wave voor en achter, HEL stalen remleidingen voor en achter, Puig DB smoke ruitje, Proton flushmounts, Powercommmander 5, Pazzo rem/koppelingshendel kort, 8000k Xenon conversieset, Akrapovic Carbon dempers met katvervanger, Evotech Rear Brake Master Cylinder Bracket Kit

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geinige brommert heb je... Voor de looks alleen nog een zwart remschakel setje. ;)

Verwijderd

Dan wil ik een VCR38GT :)

Beetje aan de prijs alleen :'(

• M14

M14

De voetsteunen van die remschakelset veren niet mee omhoog, ofwel? In hoeverre is dat praktisch of juist gevaarlijk?

Ik heb op mn circuitfiets de standaard remschakelset met meeverende steunen, alleen vind ik dat niet altijd even praktisch omdat ik ze onbedoeld wel eens naar boven duw. Wellicht bied een strakkere veer al uitkomst.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:51:
Naast de snelwegafrit De Steeg A348 :)
Soort van bedevaartsoord, ik heb er wel eens BBQ's gezien en op de raarste uren zijn er altijd motorrijders 8)7

Thanks voor de complimenten allemaal :>
Ah, dat is dus de 'KD en chill plek', ik kon nooit de exacte locatie vinden op MF :P

Vaak bu'j te bang!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:32:
Dan wil ik een VCR38GT :)

Beetje aan de prijs alleen :'(
Die heb ik ook op mijn R1 ;)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Gister even mn Varadero een beurt laten geven: nieuwe voorband (Conti Trail Attack), vastzittende choke, nieuwe thermostaat, nieuwe remblokken, nieuwe koppelingskabel, verse olie+filter. Al met al weer een flink deel van mn vakantiegeld erin gestoken, maar hij rijdt weer als een zonnetje :P
Pagina: 1 ... 269 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.