Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 268 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.925 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:24:
[...]

de ander verkocht of rij je straks met beide in de ronte?
die andere ga ik verkopen, dus als iemand nog een R1100RS wil kopen? ;)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
The Legend schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Uiteindelijk bij Motor Oost in Rijssen geslaagd voor laarzen :) Het zijn Rev'It Boulder laarzen geworden. Daarna met m'n broertje een proefles van 1,5 uur gepland voor volgende week zaterdag om 08:00 bij TopLes :)
Las het te laat maar voor kleding kun je ook goed terecht bij Kalsbeek in Zwolle of Ten Kate in Nieuwleusen. In de directe omgeving van Hengelo en Enschede heb je helaas niet zoveel.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Alexji schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:51:
[...]

Ik heb me ook maar last-minute opgegeven, morgenvroeg naar Zwolle :)
Lekker weer vanaf Zwolle na De Meern he :( Gelukkig was het daarna wel mooi weer.
Verder een erg leuke dag gehad en er is een mooi bedrag voor KiKa opgehaald

Yamaha MT-09

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 21:29
Bergie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:06:
[...]

Lekker weer vanaf Zwolle na De Meern he :( Gelukkig was het daarna wel mooi weer.
Verder een erg leuke dag gehad en er is een mooi bedrag voor KiKa opgehaald
Haha, vreselijk :'( Zicht was wel zo slecht op een gegeven moment. Maar was geweldig om een keer mee te maken dit, indrukwekkende opkomst :) Weer was verder perfect eenmaal in 's-Hertogenbosch aangekomen.

Wel achtergekomen dat mijn laarzen toch niet zo waterdicht zijn als ik dacht :(

YouTube: ‪Kika Sponsorrit Zwolle 05 juni 2011‬‏ voor een beeldvorming, daar was het nog redelijk met het weer. Ik ben te zien vanaf 8:52! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Alexji op 05-06-2011 21:28 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Alexji schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:25:
[...]

Wel achtergekomen dat mijn laarzen toch niet zo waterdicht zijn als ik dacht :(
Die van mij waren blijkbaar wel waterdicht; alleen de verkeerde kant op :( Water ging er wel in maar niet meer uit. :P

Yamaha MT-09

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HammerT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:38:
[...]

die andere ga ik verkopen, dus als iemand nog een R1100RS wil kopen? ;)
Klinkt wel interessant, maar dan moet ik eerst nog de knoop doorhakken om mijn VFR weg te doen. Daar ben ik nogal aan gehecht, maar voor 200 km woon-werk vind ik hem net te sportief dus ik gebruik hem erg weinig. De RS zit iets rechterop volgens mij, de S is qua rijden een beetje vergelijkbaar met de VFR?

Wat wil je er voor hebben en waar woon je?

• Widow
  • Laatst online: 14:46
Gisae schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:52:
[afbeelding]
Onderweg naar de ardennen. Flink wat kilometers gemaakt daar. Erg leuke weggetjes, alleen de staat van het wegdek...
Hehe ik ben van het weekend ff naar Luxemburg gegaan. Echt heerlijk rijden daar! Maar idd de belgische snelwegen is alleen maar hobbels ontwijken. Belgie, mocht je zit lezen, doe eens wat aan je snelwegen :+

De wegen in Luxemburg waren verder echt goed, op een paar achteraf weggetjes na. Ook veel motorrijders vangrail gezien, er is een sterke motorrijders lobby daar. Geen drempels, geen verkeerslichten, geen flitspalen, gewoon 70 in de bebouwde kom en 110 op de wegen tussen de dorpjes in. Heerlijk. Rijd echt zo relaxed daar.

Maar ik heb wel een redelijke pijn in mn nek nu :( ik heb een nieuwe tourhouding gevonden op mn motor: ellebogen op mn benen, en dan met mn helm half achter het ruitje. Dan heb ik veel minder last van mn nek, maar het ziet eruit alsof ik mn vriendin lig te beffen.

Ik zit met een schuin oogje te kijken naar een R1200GS of een KTM bijvoorbeeld, maar ik weet het nog niet :/ opzich is de VFR een prima motor voor niet al te lange stukken, maar bij de langere stukken krijg ik gewoon last van mn polsen en nek. Ik rij niet heel vaak lange stukken en zou eigenlijk ook een 1000cc supersport willen. Lastig, lastig..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
Widow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Hehe ik ben van het weekend ff naar Luxemburg gegaan. Echt heerlijk rijden daar! Maar idd de belgische snelwegen is alleen maar hobbels ontwijken. Belgie, mocht je zit lezen, doe eens wat aan je snelwegen :+
Dit weekend ook naar Luxiland geweest met de motorclub van de UT, dikke pret! Was wel weer érg blij met mijn dikke allroad, maatje dat achter me reed op een Guzzi V65 trilde er bijna af, de rest van het team en ik konden gewoon door gummen, gewoon doen alsof je het grind en de hobbels niet ziet :)
Overigens zou ik de staat van de snelwegen aldaar niet weten, zijn we niet geweest ;)
Wel weer een paar keer Wiltz-Kautenbach op en neer geknald, man o man wat een circuit. En zelfs in een Hemelvaartsweekend is daar geen kip... briljant!

• Widow
Ah jammer dat ik dat nu pas weet, ik stond op de camping van Kautenbach :D maar die weg daaromheen was gewoon een circuit inderdaad. Volgende keer kom je maar een biertje doen :P

Vriend van me gleed ook over de hobbels en gare wegen heen met zn V-strom, en een andere vriend op zn gsxr 750 en ik op mn VFR deden het echt rustig aan op dat soort wegen. Hebben die allroads toch nog nut :+

[ Voor 37% gewijzigd door Widow op 06-06-2011 11:38 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Al het gebazel over veiligheid ten spijt gebeurt het iedereen een keer, gewoon omdat het kan.

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

joh... wat een eh... lullige manier? Lag er troep op de weg oid?

Overigens, ook hier lekker een paar daagjes op pad geweest:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u1s2MhGQDqjq2N62tJXAPVXl/full.jpg

Wise enough to play the fool

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:46:
joh... wat een eh... lullige manier? Lag er troep op de weg oid?
Zal wel zand hebben gelegen maar ik ken de "deelnemers"verder niet.

Hier een Jan:

Deze val begon bij de donderpoes die in de ankers gaat. Ik snap wel dat jan er niet links langs wil in zo'n bocht.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 06-06-2011 13:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

M14

ROFLASTC schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:32:
Al het gebazel over veiligheid ten spijt gebeurt het iedereen een keer, gewoon omdat het kan.

[video]
Lijkt het nu dat ie in de remmen gaat? Als ik het goed zie duikt de voorkant in zn veren voordat ie onderuit schuift. Vind het ook gek dat ie de motor naar buiten laat lopen in plaats van in te sturen :?. Scherp is die bocht absoluut niet.

Gelukkig is het bij dat laatste filmpje geen strike :P. Overigens ook niet zo handig om daar alle motoren neer te zetten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M14 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Lijkt het nu dat ie in de remmen gaat? Als ik het goed zie duikt de voorkant in zn veren voordat ie onderuit schuift. Vind het ook gek dat ie de motor naar buiten laat lopen in plaats van in te sturen :?. Scherp is die bocht absoluut niet.

Gelukkig is het bij dat laatste filmpje geen strike :P. Overigens ook niet zo handig om daar alle motoren neer te zetten.
Ik zie hem niet remmen? Zou ook niet weten waarom je daar zou remmen.
In het 2e filmpje had de brokkenpiloot wellicht wat beter zn best mogen doen om toch op het asfalt te blijven.

And it goes BRAAAAAPP!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout, en hoe sneller het gaat hoe makkelijker er brokken vallen. Toegegeven, 99% van de tijd gaat het goed, maar in die 1% kan het goed mis gaan. De filmpjes hierboven lijken mee te vallen, alhoewel die eerste wel een rare smakkerd maakt. Wel ultiem lullig natuurlijk van dat tweede filmpje dat je inrijdt op de groep motoren van je vrienden :P Zullen ze niet blij mee zijn, zal die Jan nog vaak te horen krijgen op feestjes :P

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 06-06-2011 15:53 ]

Verwijderd

Exigence schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:52:
Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout, en hoe sneller het gaat hoe makkelijker er brokken vallen. Toegegeven, 99% van de tijd gaat het goed, maar in die 1% kan het goed mis gaan. De filmpjes hierboven lijken mee te vallen, alhoewel die eerste wel een rare smakkerd maakt. Wel ultiem lullig natuurlijk van dat tweede filmpje dat je inrijdt op de groep motoren van je vrienden :P Zullen ze niet blij mee zijn, zal die Jan nog vaak te horen krijgen op feestjes :P
Of wat de vrienden van Jan antwoorden op de vraag "waarom is jan er niet bij?" tijdens die feestjes

Nog iets. Ik had eindelijk mijn harley gewassen (voor een toertochtje) waait mijn cover weg, en is er alsnog helemaal nat geregent en van dat vliegende zand opgekomen :( meh.

En uiteindelijk heb ik niet meegedaan met de tocht, omdat ik meer regen verwachtte, en ik een laffaard ben :)
Maar de motor hield het redelijk goed, heb hem voor straf 3 weken eens niet aangehad, maar afgelopen weekend sloeg ie niet af. toch alles bij elkaar 200 kilometers, met heel veel zitwerk op terrasjes ertussen :)

niet zoveel kijkers als anders :P maar hij was dan ook vrij vies :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 16:13 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Loopt ie nou nog steeds kut of is alles nu goed?

Verwijderd

had t ff helemaal gehad, en vooral rondgevraagd, en ff zonder motor langs de garages enzo. Wat kon het eventueel zijn. Er kwam zoveel uit, maar vooral de ontsteking zeg maar. Nou die was prima gesteld de laatste keer. Nou dan iets in de motor dus. Toen baalde ik ff, want de motor vervang je niet zomaar. Zeker geen harley blok (denk ik, weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat het duur zal zijn).

Dus even helemaal niks mee gedaan. Tot deze donderdag dan, en na wat gelezen in het manual, en toch wat 16e hands harley gereedschap wat gespiekt hier en daar. Zag er allemaal goed uit.

Dus dan was het toch te arm gesteld hoe die benzine kreeg denk ik. (nog) iets (heel, heel ietsje) rijker afgesteld en hij klinkt best goed nu.

Uiteindelijk dit weekend dus toch 200 kilometer zonder afslaan gereden. Viel me mee. Maargoed. Zat ik er ontspannen op? Nee :) Misschien de volgende keer dan :) nu ik weet dat ie 200 km normaal zijn werk heeft gedaan.

Vrijdag en zaterdag nog motors gepast. Suzuki gladius zet redelijk, met wat fantasie wat verlaging erbij denken en dan had ie denk ik een prima zit.

Ik ga heel heel hard nadenken wat ik moet doen met die Harley. Maar als ik er niet relaxt op kan rijden moet ik toch iets anders denk ik.

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:18:
had t ff helemaal gehad, en vooral rondgevraagd, en ff zonder motor langs de garages enzo. Wat kon het eventueel zijn. Er kwam zoveel uit, maar vooral de ontsteking zeg maar. Nou die was prima gesteld de laatste keer. Nou dan iets in de motor dus. Toen baalde ik ff, want de motor vervang je niet zomaar. Zeker geen harley blok (denk ik, weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat het duur zal zijn).

Dus even helemaal niks mee gedaan. Tot deze donderdag dan, en na wat gelezen in het manual, en toch wat 16e hands harley gereedschap wat gespiekt hier en daar. Zag er allemaal goed uit.

Dus dan was het toch te arm gesteld hoe die benzine kreeg denk ik. (nog) iets (heel, heel ietsje) rijker afgesteld en hij klinkt best goed nu.

Uiteindelijk dit weekend dus toch 200 kilometer zonder afslaan gereden. Viel me mee. Maargoed. Zat ik er ontspannen op? Nee :) Misschien de volgende keer dan :) nu ik weet dat ie 200 km normaal zijn werk heeft gedaan.

Vrijdag en zaterdag nog motors gepast. Suzuki gladius zet redelijk, met wat fantasie wat verlaging erbij denken en dan had ie denk ik een prima zit.

Ik ga heel heel hard nadenken wat ik moet doen met die Harley. Maar als ik er niet relaxt op kan rijden moet ik toch iets anders denk ik.
Iets wat je makkelijk zelf kan doen: draai je bougies er even uit en kijk goed naar de kleur:
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-500.com/wiki/images/5/5a/Sparkplugcondition.jpg
Ook raad ik je aan om eens langs een fatsoenlijke motorzaak te gaan waar ze een beetje verstand hebben van het afstellen van carburatie fietsen. Ik weet niet waar je woont maar er zitten er door het hele land wel. Mooiste is als ze een testbank hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 06-06-2011 17:35 ]

Verwijderd

de bougies zijn al 3x vervangen :) van origineel naar "deze zijn beter" terug naar origineel, beide keren was er sprake van plaatje 2, de droge variant (als ik goed nadenk)

Er werd bij gezegd dat de kleur helemaal niks zei (en het is wel mijn eerste motor :)) mijn Cita had nooit problemen met de bougies (maar een cita had je zo open, toen klussen nog leuk was), dus ik had geen referentie. Maar als dat advies komt van de monteur, wat moet ik dan?

hij heeft aan een stelcomputer (of hoe noem je dat) gehangen van Harley, en dat is ook lang niet overal te vinden. neem ik even aan dat zoiets moet: Harley stellen met een Harley stelcomputer. De dealer waar ik m kocht had niet zo'n computer. Een testbank is misschien een goed idee, maar is zoiets dan niet merkafhankelijk?

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:03:
de bougies zijn al 3x vervangen :) van origineel naar "deze zijn beter" terug naar origineel, beide keren was er sprake van plaatje 2, de droge variant (als ik goed nadenk)

Er werd bij gezegd dat de kleur helemaal niks zei (en het is wel mijn eerste motor :)) mijn Cita had nooit problemen met de bougies (maar een cita had je zo open, toen klussen nog leuk was), dus ik had geen referentie. Maar als dat advies komt van de monteur, wat moet ik dan?

hij heeft aan een stelcomputer (of hoe noem je dat) gehangen van Harley, en dat is ook lang niet overal te vinden. neem ik even aan dat zoiets moet: Harley stellen met een Harley stelcomputer. De dealer waar ik m kocht had niet zo'n computer. Een testbank is misschien een goed idee, maar is zoiets dan niet merkafhankelijk?
Inderdaad zegt kleur niet alles, omdat je mengsel compleet anders kan zijn bij verschillende belastingen. Daarom wil je eigenlijk weten wat je mengsel doet terwijl je rijd, en laat dat nou precies zijn wat een testbank meet :)
Op http://www.dynojet.nl/motornl.html staat een lijstje van bedrijven met een Dyno bank, als er een enigszins in de buurt is zou ik ze gewoon eens bellen of ze iets met jouw type HD kunnen.

Edit:
Even gezocht, en als je Sportster inderdaad van 2006 is dan heeft hij gewoon CV carb's toch? Die kan elke monteur met een beetje verstand van carb-fietsen (en dat zijn ze lang niet allemaal!) gewoon afstellen. Mijn Super Tenere (ook met CV carb's) hoefde er niet eens voor op de testbank, de beste man kon het gewoon op gehoor. (daarna nog wel op de Dyno geweest en hij zat inderdaad spot on)

[ Voor 13% gewijzigd door DRAFTER86 op 06-06-2011 18:23 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Ik zie hem niet remmen? Zou ook niet weten waarom je daar zou remmen.
In het 2e filmpje had de brokkenpiloot wellicht wat beter zn best mogen doen om toch op het asfalt te blijven.
Wat ik zie is dat 'ie de "bochtlijn" van diegene vóór 'm aan het aanhouden is .....

Die bochtlijn lijkt al nérgens op... en dan gaat 'ie (die "voorrijder") ook nog aan het remmen om bij z'n maatjes te kunnen stoppen met als gevolg dat "Jan" weinig keus meer heeft buiten een "Strike" proberen te voorkomen (one "pin" down?).

Als Jan z'n eigen bochtlijnen had gekozen én niet gekeken had naar z'n voorrijder had 'ie wss minder schade gehad doordat 'ie de bocht wél normaal had kunnen inzetten/afronden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DRAFTER86
ROFLASTC schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Hier een Jan: [video]

Deze val begon bij de donderpoes die in de ankers gaat. Ik snap wel dat jan er niet links langs wil in zo'n bocht.
Wel goed van Jan dat hij mooi links van de daar geparkeerde Super Tenere in de mooiste kleurstelling (de mijne) blijft :)

• HammerT
gwystyl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:38:
[...]

Klinkt wel interessant, maar dan moet ik eerst nog de knoop doorhakken om mijn VFR weg te doen. Daar ben ik nogal aan gehecht, maar voor 200 km woon-werk vind ik hem net te sportief dus ik gebruik hem erg weinig. De RS zit iets rechterop volgens mij, de S is qua rijden een beetje vergelijkbaar met de VFR?

Wat wil je er voor hebben en waar woon je?
Ja die RS zit echt een stuk meer rechtop, ik heb dan ook nooit problemen gehad met de hele dag op de motor zitten :) Ik heb nog nooit op een VFR gezeten maar ik kan me voorstellen dan het een beetje te vergelijken is met een FZR, maar die S zit toch wel weer anders, je hebt veel meer grip op de motor.. ik weet niet hoe ik het moet zeggen :P

Als ik zo een beetje op marktplaats kijk is de vraagprijs van die RS 2950 (uit '93 met ABS met bijna 90k, koppeling vervangen bij 65k) Ik woon vlak bij Enkhuizen btw, en het is voor een GoT-er geen probleem als je gewoon een keer wilt kijken hoe dat rijdt. ;)

Edit: mag dit wel zo commercieel op GoT?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Hier een Jan: [video]

Zo, laatste keer dat Jan mee mocht :D
gwystyl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:38:
Normaalgesproken wordt er doorverwezen naar vraag en aanbod... máár op zich lijkt het me leuk om mee te genieten van een proefritervaring etc :) Iets dat je met een videokaart toch minder gauw hebt :+

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 06-06-2011 20:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:14:
[...]

Inderdaad zegt kleur niet alles, omdat je mengsel compleet anders kan zijn bij verschillende belastingen. Daarom wil je eigenlijk weten wat je mengsel doet terwijl je rijd, en laat dat nou precies zijn wat een testbank meet :)
Op http://www.dynojet.nl/motornl.html staat een lijstje van bedrijven met een Dyno bank, als er een enigszins in de buurt is zou ik ze gewoon eens bellen of ze iets met jouw type HD kunnen.

Edit:
Even gezocht, en als je Sportster inderdaad van 2006 is dan heeft hij gewoon CV carb's toch? Die kan elke monteur met een beetje verstand van carb-fietsen (en dat zijn ze lang niet allemaal!) gewoon afstellen. Mijn Super Tenere (ook met CV carb's) hoefde er niet eens voor op de testbank, de beste man kon het gewoon op gehoor. (daarna nog wel op de Dyno geweest en hij zat inderdaad spot on)
Met de waarschuwing dat veel van die dyno-gasten ook geen idee hebben waar ze mee bezig zijn hoor. Die geven een keer vol gas en that's it. Goed afstellen gebeurt dus inderdaad bij verschillende toerentallen en bij verschillende gasstanden ed.

Makerij Hofman

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Om maar even in de stijl te blijven van vallende motorrijders.. Een recent gevalletje nabij Hoorn op de N302.

Als je het mij vraagt mag deze persoon blij zijn dat het treintje daar niet erg hard rijd...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:16:
[...]

Met de waarschuwing dat veel van die dyno-gasten ook geen idee hebben waar ze mee bezig zijn hoor. Die geven een keer vol gas en that's it. Goed afstellen gebeurt dus inderdaad bij verschillende toerentallen en bij verschillende gasstanden ed.
Dyno in Rotterdam (ergens bij de havens dacht ik) is wel heel goed. Mijn AT was perfect afgesteld. Meer PK , zelfde en zelfs beter verbruik. (bij wat meer PK's leek het makkelijker om in een rustig tempo te blijven.

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
Die gaat daar nooit hard (als dat ding er al langs komt), volgens mij moeten ze ook handmatig de bomen dicht doen.

Maar gewoon schrikken kan er ook voor zorgen dat je onderuit gaat, je ziet ook altijd dat de motor op de rechter kant terecht komt ;)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 14:59

martjah

Appel

komkommer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:16:
[...]

normaal gezien kan je in een run zien wat er ongeveer moet gebeuren aan de carbs (sproeiers + gasnaald en eventuele veranderingen aan de luchtfilter)
Daarna weer een run om te kijken of het perfect staat en zo nodig nog wat aanpassingen.

Paul Ritzen in Weert is hier (uiteraard) heel goed in :) Daar zijn we al vaker geweest voor verschillende motoren :)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
In samenwerking met Honda Nederland hebben wij op zaterdag 11 juni maar liefst 5 VFR1200FD demo's ter beschikking om proef te rijden.
Ugh, en nou net op een dag dat ik geen tijd heb >:(

• komkommer

komkommer

Koffie

martjah schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:43:
[...]

normaal gezien kan je in een run zien wat er ongeveer moet gebeuren aan de carbs (sproeiers + gasnaald en eventuele veranderingen aan de luchtfilter)
Daarna weer een run om te kijken of het perfect staat en zo nodig nog wat aanpassingen.

Paul Ritzen in Weert is hier (uiteraard) heel goed in :) Daar zijn we al vaker geweest voor verschillende motoren :)
Wat is een run?

Makerij Hofman

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Boboga schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:30:
Om maar even in de stijl te blijven van vallende motorrijders.. Een recent gevalletje nabij Hoorn op de N302.
[video]

Als je het mij vraagt mag deze persoon blij zijn dat het treintje daar niet erg hard rijd...
op top rijd dat ding 20. richting Medemblik loopt een stuk fietspad erlangs. waar ik ooit eens fietste toen hij langsreed. en alle boompjes enz. gaan nog met de hand. vooraf afstappen. sleutel omdraaien en achterop weer opstappen _O-

er zit een bochtje voor maar ook een stoplicht. dus je moet als een mongool rijden wil je hem missen. :Y

• DECOY88
(overleden)

• komkommer

komkommer

Koffie

Dat ziet er uit als een enkele vol-gas test?

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
hoogste versnelling en dan terug laten zakken in toeren en dan het gas erop en meten :Y

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:46:
hoogste versnelling en dan terug laten zakken in toeren en dan het gas erop en meten :Y
Kan iemand mij uitleggen hoe je daar je naaldhoogte uit kan halen? En de grootte van de stationairsproeier en de stand van je luchtmengselschroef?

[ Voor 4% gewijzigd door komkommer op 06-06-2011 22:51 ]

Makerij Hofman

• DRAFTER86
komkommer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:44:
Dat ziet er uit als een enkele vol-gas test?
Inderdaad, en als je het goed wil doen heb je er drie of meer nodig. Kwart gas, half gas en volgas bijvoorbeeld. Een motor die perfect loopt bij volgas kan op halfgas enorm beroerd lopen.
Ik zelf heb goede ervaringen met SF Racing in Borne, maar die heeft de testbank verkocht. Hij doet in het weekend nog wel afstelklusjes zonder, gaat ook prima.

Enzo, nu heb je al een paar namen waar mensen positieve ervaringen mee hebben:
- Dynojet, Rotterdam
- SF Racing, Borne
- Paul Ritzen, Weert
- Ten Kate, Nieuw Leusen

In dat lijstje stond ook nog een HD-tent:
http://www.hdservice.nl/

Met een beetje geluk heb je het spul dan voor 50,- keurig afgesteld en kun je nog jaren rond ploffen. Als het toch een groter defect blijkt te zijn kunnen ze je dat daar ook wel vertellen.

• DECOY88
(overleden)
onderste grafiek a/f ratio

• komkommer

komkommer

Koffie

Ja, met vol gas is dat je hoofdsproeier.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Inderdaad, en als je het goed wil doen heb je er drie of meer nodig.
Dat bedoel ik.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:53:
[...]

Ja, met vol gas is dat je hoofdsproeier.
klopt. dat was voor mijn toen even de vraag wegens origineel > open leovince pijp. dus even kijken of hij niet te arm liep.

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:54:
[...]

klopt. dat was voor mijn toen even de vraag wegens origineel > open leovince pijp. dus even kijken of hij niet te arm liep.
Ja, maar je geeft niet altijd vol gas. Ik vind het interessanter wat hij bij half gas doet. En of hij goed koelt als je hem uit laat rollen bij gas dicht.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:57:
[...]

Ja, maar je geeft niet altijd vol gas. Ik vind het interessanter wat hij bij half gas doet. En of hij goed koelt als je hem uit laat rollen bij gas dicht.
dan ken je mij nog niet _O- maar hij loopt goed voor de rest dus dat zit volgens mij wel goed :Y

• M14

M14

Beeldmateriaal van gister @ circuit Zolder :). Helaas geen filmpje, de kwalitatief !geweldige deal-extreme camera besloot niet te gaan filmen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4423_th.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4424_th.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4425_th.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4426_th.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4427_th.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.com-tech.nl/images/20110605_circuit/resized/_DSC4428_th.JPG

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Eindelijk hoor ik dan ook ergens bij... :X

Ze hebben zondag/maandag in het pakhuis ingebroken waar mijn XT600 gestald staat en deze heel doelbewust meegenomen. Een dure elektrieke fiets hebben ze laten staan, dus het ging echt om de motor.

Details

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
Is het zo verdomd moeilijk om gewoon eens met je poten van andermans spullen te blijven? :(

Vervelend voor je, ik hoop echt dat ze hem vinden :'(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oguz286 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 02:04:
Is het zo verdomd moeilijk om gewoon eens met je poten van andermans spullen te blijven? :(
Vervelend voor je, ik hoop echt dat ze hem vinden :'(
Vooral erg naar omdat deze motor is gekocht om 'm te doneren aan Riders for Health in Gambia. Het was geen vermogen, maar zonde van het geld dat aan veel betere dingen besteed had kunnen worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:37:
[...]

Vooral erg naar omdat deze motor is gekocht om 'm te doneren aan Riders for Health in Gambia. Het was geen vermogen, maar zonde van het geld dat aan veel betere dingen besteed had kunnen worden.
Gelukkig zie je niet veel van die dingen rijden. Ik ga er op letten in ieder geval, zo'n motor valt mij zeker op.

Makerij Hofman

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:59

-tom-562

Oliesjeik

Kak man, ik las het net op MF

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Inderdaad, en als je het goed wil doen heb je er drie of meer nodig. Kwart gas, half gas en volgas bijvoorbeeld. Een motor die perfect loopt bij volgas kan op halfgas enorm beroerd lopen.
Ik zelf heb goede ervaringen met SF Racing in Borne, maar die heeft de testbank verkocht. Hij doet in het weekend nog wel afstelklusjes zonder, gaat ook prima.

Enzo, nu heb je al een paar namen waar mensen positieve ervaringen mee hebben:
- Dynojet, Rotterdam
- SF Racing, Borne
- Paul Ritzen, Weert
- Ten Kate, Nieuw Leusen

In dat lijstje stond ook nog een HD-tent:
http://www.hdservice.nl/

Met een beetje geluk heb je het spul dan voor 50,- keurig afgesteld en kun je nog jaren rond ploffen. Als het toch een groter defect blijkt te zijn kunnen ze je dat daar ook wel vertellen.
Thanks, ik zet ze op het lijstje :) even passen en meten wat het beste te doen is vanuit het oosten van het land, maar een beetje reistijd voor goed resultaat is ook in orde.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HammerT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:50:
[...]

Ja die RS zit echt een stuk meer rechtop, ik heb dan ook nooit problemen gehad met de hele dag op de motor zitten :) Ik heb nog nooit op een VFR gezeten maar ik kan me voorstellen dan het een beetje te vergelijken is met een FZR, maar die S zit toch wel weer anders, je hebt veel meer grip op de motor.. ik weet niet hoe ik het moet zeggen :P

Als ik zo een beetje op marktplaats kijk is de vraagprijs van die RS 2950 (uit '93 met ABS met bijna 90k, koppeling vervangen bij 65k) Ik woon vlak bij Enkhuizen btw, en het is voor een GoT-er geen probleem als je gewoon een keer wilt kijken hoe dat rijdt. ;)

Hmmm dat is dan wel weer een eind uit de richting. Ik kan nog niet echt afscheid nemen van mijn VFR, maar ik houd dit type in ieder geval in het achterhoofd als ik op zoek ga naar wat anders. In ieder geval bedankt voor het aanbod _/-\o_

• DRAFTER86
komkommer schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:45:
[...]

Gelukkig zie je niet veel van die dingen rijden. Ik ga er op letten in ieder geval, zo'n motor valt mij zeker op.
Hier hetzelfde, dit herken ik echt wel als ik hem tegenkom. Valt me op dat er de laatste veel (Super) Tenere's, DR Bigs en XT'tjes gestolen worden, wat moeten ze in vredesnaam met dat spul? Hoewel... het zijn natuurlijk ideale fietsen voor overvallen denk ik?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:46
DRAFTER86 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:14:
[...]

Hier hetzelfde, dit herken ik echt wel als ik hem tegenkom. Valt me op dat er de laatste veel (Super) Tenere's, DR Bigs en XT'tjes gestolen worden, wat moeten ze in vredesnaam met dat spul? Hoewel... het zijn natuurlijk ideale fietsen voor overvallen denk ik?
In Oost-Europa hebben ze niet overal verharde wegen, rijdt beter daar waarschijnlijk. Dus die kunnen ze makkelijk daarheen vervoeren en verkopen.
Motorscooters worden vooral gestolen voor overvallen, daar kan iedereen op rijden zonder enige ervaring met schakelen..

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

mphilipp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 01:13:

Ze hebben zondag/maandag in het pakhuis ingebroken waar mijn XT600 gestald staat en deze heel doelbewust meegenomen. Een dure elektrieke fiets hebben ze laten staan, dus het ging echt om de motor.

Details
Shit man. Vriend van me heeft ook een 600Z uit '83, in dezelfde kleuren. Zal hem attenderen en waarschuwen.

• DECOY88
(overleden)
van het weekend was er ook al een poging gedaan op een Afrika twin in Amsterdam. die stopte zijn sleutel in een leeg gat. slot was al gesloopt.

gelukkig woon ik niet in de grote stad en staat hij altijd binnen. maar anders zou ik er bijna op blijven zitten als je dat af en toe leest :'(

zal Noord-Holland voor je in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 07-06-2011 16:53 ]

• Widow
mphilipp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 01:13:

Details
omg wtf, waarom zou je zo'n ding jatten 8)7 zoveel brengt dat toch niet meer op? Ga dan een supersport van 5 jaar oud jatten ofzo, dat is nog geld waard.

Trouwens net ff op een r1200gs gereden, wat een masterlijk apparaat. Alleen dat knipperlicht schakelaar, welke idioot heeft dat ooit bedacht bij BMW. Met je rechterhand moet je het uitzetten, terwijl dat mn gashand is. Echt niet handig, ik stak gewoon mn voet maar uit de hele tijd. Ook ff een stukje offroad gedaan en dat gaat best aardig met zo'n ding.

Ik ga binnekort ook ff op een KTM 950 adventure rijden, ben benieuwd. Scheen wel een wat meer hardcore machine te zijn, de BMW was niet echt heel spannend om te rijden. Vooral heel relaxed en comfortabel, maar zonder echt eindschot.

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/r1200gs.jpg

• DRAFTER86
Widow schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:58:
[...]

omg wtf, waarom zou je zo'n ding jatten 8)7 zoveel brengt dat toch niet meer op? Ga dan een supersport van 5 jaar oud jatten ofzo, dat is nog geld waard.

Trouwens net ff op een r1200gs gereden, wat een masterlijk apparaat. Alleen dat knipperlicht schakelaar, welke idioot heeft dat ooit bedacht bij BMW. Met je rechterhand moet je het uitzetten, terwijl dat mn gashand is. Echt niet handig, ik stak gewoon mn voet maar uit de hele tijd. Ook ff een stukje offroad gedaan en dat gaat best aardig met zo'n ding.

Ik ga binnekort ook ff op een KTM 950 adventure rijden, ben benieuwd. Scheen wel een wat meer hardcore machine te zijn, de BMW was niet echt heel spannend om te rijden. Vooral heel relaxed en comfortabel, maar zonder echt eindschot.

[afbeelding]
Een 1200GS is inderdaad vrij gemoedelijk en bullig. Misschien ook leuk: Cagiva Navigator...

• Gisae
  • Niet online
Als je van een VFR komt is zoiets natuurlijk compleet anders. De FJR1300a van mijn pa is ook doodsaai als je het met de vfr vergelijkt. Van de andere kant is het wel een heerlijke tourbuffel. Nu kan dat op de vfr ook wel, maar na 3 uur snelweg ben je echt wel gaar.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:58:
[...]
Zit je duim vast met een keilbout ofzo? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:18:
[...]
In Oost-Europa hebben ze niet overal verharde wegen, rijdt beter daar waarschijnlijk. Dus die kunnen ze makkelijk daarheen vervoeren en verkopen.
Kweenie, volgens mij wordt er best wel gecontroleerd op voertuigen die van west naar oost gaan. Huurauto's werden voorheen ook bij de vleet gejat. Maar die komen gewoon de grens niet meer over. En volgens mij hebben ze genoeg ouwe troep ginds. Ik weet niet eens of ze wel zoveel motor rijden daar. In Marokko hebben ze ook slechte wegen, maar je ziet er nauwelijks motoren. Ze hebben geen geld, dus ook niet om een motor te kopen. Een auto heb je veel meer aan. In Marokko rossen ze gewoon een stel bladveren onder een Benz die bij aankomst al makkelijk 250k op de klok heeft staan. Kan daar nog makkelijk een ton mee...

Ik denk dat ze gewoon 'leuke' crossertjes zoeken om mee rond te rijden. Zoveel moeite doen om een gestolen motor ver weg te brengen is niet handig. Zodra je aangifte doet, staat ie in alle EU landen gesignaleerd. Bij de grens ben je dan het haasje.

• komkommer

komkommer

Koffie

Ze mogen dan niet duur zijn, offroadjes zijn erg gewild.

Makerij Hofman

• Tankiej
mphilipp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:43:
[...]

Kweenie, volgens mij wordt er best wel gecontroleerd op voertuigen die van west naar oost gaan. Huurauto's werden voorheen ook bij de vleet gejat. Maar die komen gewoon de grens niet meer over. En volgens mij hebben ze genoeg ouwe troep ginds. Ik weet niet eens of ze wel zoveel motor rijden daar. In Marokko hebben ze ook slechte wegen, maar je ziet er nauwelijks motoren. Ze hebben geen geld, dus ook niet om een motor te kopen. Een auto heb je veel meer aan. In Marokko rossen ze gewoon een stel bladveren onder een Benz die bij aankomst al makkelijk 250k op de klok heeft staan. Kan daar nog makkelijk een ton mee...

Ik denk dat ze gewoon 'leuke' crossertjes zoeken om mee rond te rijden. Zoveel moeite doen om een gestolen motor ver weg te brengen is niet handig. Zodra je aangifte doet, staat ie in alle EU landen gesignaleerd. Bij de grens ben je dan het haasje.
Huurauto's van Europcar en Hertz mag je gewoon mee de grens over, die zitten ook door heel Europa. Die auto's zijn dan wel heel erg herkenbaar als huurauto.. :+

Maar als jij een motor in een busje zet is niemand die kan zien dat je die mee hebt.. Daarnaast horen Polen, Slowakije, Tsjechië en nog een paar andere landen ook bij de Schengenlanden en zitten ze bij de EU. Dat maakt het allemaal een heel stuk makkelijker om goederen/personen te exporteren omdat er veel minder controle is :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:37:
Beeldmateriaal van gister @ circuit Zolder :). Helaas geen filmpje, de kwalitatief !geweldige deal-extreme camera besloot niet te gaan filmen :P

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Jij hebt tenminste nog iets :( Wij hebben geen enkele foto van afgelopen zaterdag. Hoe was het? Mooi weer gehad of regen? Bij ons op ztaerdag was het abnormaal heet :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M14

M14

Foto's zijn door vaders gemaakt :).

Er was regen voorspelt en de nacht daarvoor is er ook wat gevallen. Maar op de dag zelf ideaal weer gehad. Af en toe wat zon en redelijk warm :).

Vond alleen de planning wat minder, op de eerdere dagen was er toch wel een uur tijd tot de volgende sessie. Afgelope zondag was er tussen sessie 1 en 2 en tussen sessie 2 en 3 40min wachten, maar sessie 3, 4 en 5 was om en om met de groep 'snel'. In de laatste 2 sessies begonnen mn benen wat te protesteren en kreeg ook pijn aan mn linker hand van de koppeling compleet inknijpen tijdens het remmen voor een bocht.

Maargoed, heb een mooie dag gehad en de fiets voelt heerlijk aan :*).

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:53:
[...]

Thanks, ik zet ze op het lijstje :) even passen en meten wat het beste te doen is vanuit het oosten van het land, maar een beetje reistijd voor goed resultaat is ook in orde.
Misschien dat anders HdeB te Sleen iets voor je is?

http://www.hdeb.nl/

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*^%#$*^$(&$^ :( luchtpomp van de Tango langs de Groningerstraatweg in Leeuwarden. Ipv m'n band een beetje op te pompen liet hij hem leeglopen :X

Gelukkig is 500m verderop een Shell waar de pomp wel gewoon werkte, maar als er een ding is dat zwaarder is dan een 250kg motor 500m duwen is het wel een 250kg motor met lege achterband 500m duwen :/

Oslik blyat! Oslik!

• komkommer

komkommer

Koffie

dion_b schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:13:
*^%#$*^$(&$^ :( luchtpomp van de Tango langs de Groningerstraatweg in Leeuwarden. Ipv m'n band een beetje op te pompen liet hij hem leeglopen :X

Gelukkig is 500m verderop een Shell waar de pomp wel gewoon werkte, maar als er een ding is dat zwaarder is dan een 250kg motor 500m duwen is het wel een 250kg motor met lege achterband 500m duwen :/
Ja dat is zwaar. Ik zou hem lekker zelf laten rijden.

Makerij Hofman

• Exigence

Exigence

dnkroz

Goed dat ik dat weet, ik kom daar namelijk ook wel eens (woon in Leeuwarden). Maar ik haal daar eigenlijk alleen benzine.

• Tankiej

De Tango hier in de buurt heeft ook zo'n verrotte luchtpomp :F

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39

_Apache_

For life.

@ Dion.. Mocht de band echt op gevaarlijke zacht zijn geweest, had ik er een capsule tegenaan gegooid.. Heb drie capsules met CO2 voor het oppompen van een band (na reparatie met prop)..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
of thuis met de voetpomp. of bij de texaco hier in de buurt. die heeft nog een los tankje hangen inplaats van zon ballen apparaat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voetpomp vind ik sowieso de beste oplossing. Afgezien van 50 cent betalen kloppen die pompen bij tankstations vaak ook voor geen meter. Sommige geven een halve bar teveel aan en andere een halve bar te weinig. Een halve bar teveel of te weinig maakt bij een motor enorm veel uit. De voetpomp die ik heb is van Michelin en klopt perfect, nagemeten met 2 verschillende bar meters.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 09-06-2011 10:30 ]

Verwijderd

Paul Hewson schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:32:
[...]

Misschien dat anders HdeB te Sleen iets voor je is?

http://www.hdeb.nl/
ok, zuidoosten bedoelde ik dan :)

Ik ga van het weekend wel even kijken, zaterdag toch tijd zat. Of ik rijd 300 km zonder stilstaan, of ik rijd hem rechtstreeks naar de dichtsbijzijnde afstelkoning met testbank :)

of zat zaterdag nou alles dicht? ben niet zo goed met christelijke feestdagen...

• DECOY88
(overleden)
zondag en maandag. zijn 1e en 2e pinksterdag.

• Widow
Meh, ik wil die GS van de vorige pagina :/ van de week maar eens babbelen met mn chef of ik mn lease auto weg mag doen, en een GS mag kopen.

Waar ik woon is het erg druk met parkeren, kan nooit de auto gewoon eens in de buurt zetten, moet altijd een straat lopen voordat ik eens een plekkie heb. Op mn werk heb ik ook parkeerproblematiek, werk in Amsterdam, dus ten eerste is er bijna nooit plek en ten tweede kost het 18 euro per dag met parkeren. En als ik niet aan het parkeren ben, sta ik wel in de file van/naar mn werk :') motor zou ideaal zijn.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

PilatuS schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:29:
Voetpomp vind ik sowieso de beste oplossing. Afgezien van 50 cent betalen kloppen die pompen bij tankstations vaak ook voor geen meter. Sommige geven een halve bar teveel aan en andere een halve bar te weinig. Een halve bar teveel of te weinig maakt bij een motor enorm veel uit. De voetpomp die ik heb is van Michelin en klopt perfect, nagemeten met 2 verschillende bar meters.
Klopt, ik meet altijd na met drukmeter en die luchtpompen van de tankstations zijn vaak behoorlijk van het padje.
Ik ging altijd naar Tango (die is gratis :P) maar die pomp is nu ook stuk... Dan maar 50 cent betalen bij de Tink..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:59

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ooit eens m'n brommer proberen op te pompen bij de Tinq, die liet de band ook leeg lopen :( kon ik naar huis lopen (gelukkig maar 800 meter o.i.d.). Nu pomp ik de banden op bij een Texaco, 5 minuten rijden van m'n huis, en is nog gratiesch ook.
Ik ben vanochtend trouwens voor het eerst met de motor naar het werk gegaan. Scheelt wel mooi bijna 10 minuten :P Alleen jammer dat ik weer 5 minuten kwijt ben met het pak aantrekken, en de motor uit de kelderbox halen :')

Vaak bu'j te bang!

• DRAFTER86
PilatuS schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:29:
Je hebt bij van die druk-metertjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.allcargauges.com/images/d_20.jpg
Kosten geen drol, hebben ze vast wel bij de Halfords ofzo, of camping zaken. Heb er altijd een bij me, ideaal!

• Mark-
  • Laatst online: 16:21
Deze van de anwb is ook een aanrader! Digitaal en zeer precies:

• DRAFTER86
MaCk- schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:37:
Deze van de anwb is ook een aanrader! Digitaal en zeer precies:
Oh die is ook wel mooi klein ja, wel jammer dat er dan weer een batterij in moet en dat ik goedkope digitale meetapparatuur nooit echt vertrouw...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:35:
[...]

Je hebt bij van die druk-metertjes:
[afbeelding]
Kosten geen drol, hebben ze vast wel bij de Halfords ofzo, of camping zaken. Heb er altijd een bij me, ideaal!
Zo'n drukmeter heb ik hier ook liggen, daarmee heb ik ook de voetpomp getest. Ik zorg er altijd voor dat de spanning goed is voordat ik ga rijden. Vaak hoef ik niet of maar 2 keer te pompen met de voetpomp om de spanning goed te krijgen. Zo'n drukmeter bij je hebben is inderdaad wel erg handig als je een keer een andere, niet zo betrouwbare pomp moet gebruiken.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Ik heb wel het idee dat de pompen bij bemande tankstations beter worden onderhouden dan bij onbemande. Bij de BP Express laat de pomp mn band ook vaak leeglopen, terwijl ik bij een bemande BP iets verder eigenlijk nooit problemen heb. Verder is het slim om altijd bij dezelfde pomp te pompen (als je geen eigen voetpomp hebt), omdat je anders alleen maar de meetverschillen tussen de verschillende pompen aan het meten bent...

• martjah

martjah

Appel

Ik pomp mijn band altijd op bij de Esso. Heb je zo'n ding waar je de druk op instelt en dan gewoon de slang erop houden. ideaal!
Thuis moet ik eerst de slang van de compressor naar buiten leggen en vervolgens oppompen. Luiheid zullen we het maar noemen.

Maar ik denk dat de verschillende pompen allemaal ongeveer hetzelfde erin blazen (hooguit 0.2 bar verschil ofzo)

Over 3 dagen naar Italië toe met de motor =) GoPro camera toch te duur om ff te kopen en niemand in de omgeving had er 1. Dus heb mijn telefoon maar op de tank geknutseld :) Alleen nog een kortere moer gebruiken aangezien hij nu een deel van het beeld blokkeert. (Testopstelling)

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

martjah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:23:
Ik pomp mijn band altijd op bij de Esso. Heb je zo'n ding waar je de druk op instelt en dan gewoon de slang erop houden. ideaal!
Thuis moet ik eerst de slang van de compressor naar buiten leggen en vervolgens oppompen. Luiheid zullen we het maar noemen.

Maar ik denk dat de verschillende pompen allemaal ongeveer hetzelfde erin blazen (hooguit 0.2 bar verschil ofzo)

Over 3 dagen naar Italië toe met de motor =) GoPro camera toch te duur om ff te kopen en niemand in de omgeving had er 1. Dus heb mijn telefoon maar op de tank geknutseld :) Alleen nog een kortere moer gebruiken aangezien hij nu een deel van het beeld blokkeert. (Testopstelling)
Benieuwd!

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• martjah

martjah

Appel

Heb even wat geüpload :) Gisteren het beste resultaat gehaald (tot nu toe). Tochtstrips in de houder geplakt zodat de telefoon er steviger inzit.

Origineel is het een zuignap + zwanenhals + telefoonhouder. Dit trilde teveel dus je kon net zo goed niks filmen.

Toen het stuk ijzer langs de zwanenhals erop gezet omdat ik dacht dat de speling in de zwanenhals zat. Het was al minder maar nog niet goed genoeg. Er zat nog teveel beweging tussen de zuignap en de rest (het mechanisme om de zuignap vacuüm te trekken)

En als laatste de strip tussen de tankdop en de houder gemaakt en daarmee het huidige resultaat gehaald van het filmpje. Het kan natuurlijk allemaal mooier maar ik ben momenteel druk bezig met schoolprojecten (aangezien ik een week op vakantie ga). Helaas kan ik geen externe microfoon aansluiten voor het geluid. De originele mic is gewoon enorme bagger. Watjes ervoor plakken etc. helpt ook niks.

Foto houder:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj4/martjah/IMG_20110609_130559.jpg

Filmpje:

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

martjah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:12:
[...]

Heb even wat geüpload :) Gisteren het beste resultaat gehaald (tot nu toe). Tochtstrips in de houder geplakt zodat de telefoon er steviger inzit.

Origineel is het een zuignap + zwanenhals + telefoonhouder. Dit trilde teveel dus je kon net zo goed niks filmen.

Toen het stuk ijzer langs de zwanenhals erop gezet omdat ik dacht dat de speling in de zwanenhals zat. Het was al minder maar nog niet goed genoeg. Er zat nog teveel beweging tussen de zuignap en de rest (het mechanisme om de zuignap vacuüm te trekken)

En als laatste de strip tussen de tankdop en de houder gemaakt en daarmee het huidige resultaat gehaald van het filmpje. Het kan natuurlijk allemaal mooier maar ik ben momenteel druk bezig met schoolprojecten (aangezien ik een week op vakantie ga). Helaas kan ik geen externe microfoon aansluiten voor het geluid. De originele mic is gewoon enorme bagger. Watjes ervoor plakken etc. helpt ook niks.

Foto houder:
[afbeelding]

Filmpje:
[video]
Ziet er gaaf uit, mooi filmpje nu zie ik pas goed hoe je door de bochten gaat. Mooi dat je ook je km teller er op ziet, geluid is minder maar logisch.

Zo meteen proefles op de motor!

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• martjah

martjah

Appel

Haha aan dat filmpje moet je niet teveel waarde hechten. Ik ben 80% van de tijd geen voorbeeld met bochten nemen omdat ik niet op mijn lijnen let.

[ Voor 33% gewijzigd door martjah op 09-06-2011 13:44 ]

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DPC-Postman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:07:
Ik heb wel het idee dat de pompen bij bemande tankstations beter worden onderhouden dan bij onbemande. Bij de BP Express laat de pomp mn band ook vaak leeglopen, terwijl ik bij een bemande BP iets verder eigenlijk nooit problemen heb.
In mijn ervaring gaat het alle kanten op. De Total Motopoint bij mij om de hoek (A'dam A10 afrit S111) is bemand, maar desondanks lag dat ding er twee maanden lang uit van de winter, met melding van het totaal gedesinteresseerde personeel dat het met de kou niet kon werken.

Tegelijkertijd werkte de gratis luchtpomp bij de onbemande Avia op de Isolatorweg perfect, evenals de pomp bij de Shell S111-A9.
Verder is het slim om altijd bij dezelfde pomp te pompen (als je geen eigen voetpomp hebt), omdat je anders alleen maar de meetverschillen tussen de verschillende pompen aan het meten bent...
In theorie absoluut, in praktijk niet altijd even makkelijk, maar idd, verschillen zijn er duidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

dion_b schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:52:
[...]

In mijn ervaring gaat het alle kanten op. De Total Motopoint bij mij om de hoek (A'dam A10 afrit S111) is bemand, maar desondanks lag dat ding er twee maanden lang uit van de winter, met melding van het totaal gedesinteresseerde personeel dat het met de kou niet kon werken.
offtopic:
Woon je in een container?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik gebruik een elektrische pomp die ik aan kan sluiten op de 12V van m'n motor om de band op te pompen en dan dat hierboven genoemde ANWB metertje om nauwkeurig te meten of het klopt. Werkt ideaal en kost weinig moeite :)

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:22
He cool, een motor topique! :)

Heb toevallig gisteren bij Groupon (Sittard-Geleen) die aanbieding gekocht voor Motorrijles, 8 lessen incl 2 examens voor 350 euro *D.

Nu maar kijken hoeveel lessen ik daadwerkelijk nodig heb ...

• Postman81
  • Niet online

Postman81

De_Bastaard schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:51:
He cool, een motor topique! :)

Heb toevallig gisteren bij Groupon (Sittard-Geleen) die aanbieding gekocht voor Motorrijles, 8 lessen incl 2 examens voor 350 euro *D.

Nu maar kijken hoeveel lessen ik daadwerkelijk nodig heb ...
Hoelang duurt een les? Bij mij was 10 uur 400,-. Als de examens AVB+AVD zijn, dan zit je al op 300,-. 200,- alleen al voor de examens.

Dus je krijgt 8 uur les voor 150,- = 18,75 per uur. Mooi tarief wel :)

Veel plezier alvast! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Postman81 op 09-06-2011 17:13 ]

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:22
Zie: http://www.groupon.nl/dea...ersschool-keijbeck/439941

Elke les is 60 minuten, en de examens zijn "examen voertuigbeheersing en een examen verkeersdeelneming"

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fnM3h.jpg

Übergave leenmotor :D

Het blok spreekt me sowieso aan, voorloper van m'n eigen... maar met carburateurs een STUK soepeler. (Verdomde injectie en mileu-eisen 8)7 )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
DPC-Postman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Hoelang duurt een les? Bij mij was 10 uur 400,-. Als de examens AVB+AVD zijn, dan zit je al op 300,-. 200,- alleen al voor de examens.

Dus je krijgt 8 uur les voor 150,- = 18,75 per uur. Mooi tarief wel :)

Veel plezier alvast! :)
Die 300 klopt ongeveer wel hoor :Y
AVB zit bij veel rijscholen tussen de 70 en 100 euro en AVD 200 tot 230..

Groupon heeft wel vaker van dat soort aanbiedingen voor motorrijles, jammer genoeg was er niks hier in de buurt toen ik wilde beginnen met lessen ;(

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dion, ik ging januari dit jaar ook mijn motor banden ffe oppompen bij die tango in leeuwarden. Tank daar altijd....mooi dicht bij huus en pin & go.

Ik me banden oppompen, wil ik net invoegen...voorband leeg |:( band weer opgepomp gekregen. En gaan rijden. Wat ik niet wist is dat dat ding voor geen meter klopt en mijn achterband knetterhard was geworden :/

Dion, woon je ook in Leeuwarden? anders kan je wel eens mee toeren :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Exigence

Exigence

dnkroz

Jij woont in Leeuwarden? En je doet een HBO opleiding zie ik, toevallig op de NHL? Mijn motor (groene ZX6R uit '98) staat heel soms in de fietsenkelder geparkeerd. Waar woon je?

Volgens mij woont dion_b niet in Leeuwarden, maar komt hij er gewoon regelmatig.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Net met de motor gaan rijden en net optijd bij het tankstation geraakt.
Vol getankt... en nu schokt hij, en schiet hij weer los.

Zou dit vuil in de carburators kunnen zijn?

De Nederbelg !

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Exigence schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:21:
Jij woont in Leeuwarden? En je doet een HBO opleiding zie ik, toevallig op de NHL? Mijn motor (groene ZX6R uit '98) staat heel soms in de fietsenkelder geparkeerd. Waar woon je?

Volgens mij woont dion_b niet in Leeuwarden, maar komt hij er gewoon regelmatig.
Ja studeer aan de NHL en Woon zo'n beetje achter de NHL. Ik ga vaak met mijn afgetrapte Honda naar school (achterste)...
Afbeeldingslocatie: http://masterd.home.xs4all.nl/temp/gixxer/IMAG0181.jpg
Vreemd genoeg was die horizontale kentekenplaat op de Honda onlangs nog goed voor een boete :(

Stuur eens een DM, ik ken nog wel wat mensen die aan de NHL studeren en motor rijden :)

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 268 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.