Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 267 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.922 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

M14

Oguz286 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:21:
[...]

De volgende keer je wel aan de regels houden ;)
theHoff schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:14:
[...]

Vervangend vervoer gaan regelen....
Dus jullie oordelen mij, zonder enige kennis van zaken, nu al schuldig?!? :+

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Je vraagt om problemen :P

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 14:59

martjah

Appel

M14 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:01:
[...]

[...]

Kan je niet gewoon een 10 bonnenkaart kopen ?

of een stempelkaart. Bij iedere 10e bon een gratis donut.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
[...]

[...]

Hey, IK reed geen 101 :P

Verwijderd

Hey ik heb nog ff een vraagje Ik heb een honda shadow, weet iemand waar ik een goede uitleg vind hoe ik mijn benzine tank vervang?
Ik ben 4e eigenaar van dat mini bankstel en zitten geen handleidingen ofzo bijgeleverd.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:59:
Hey ik heb nog ff een vraagje Ik heb een honda shadow, weet iemand waar ik een goede uitleg vind hoe ik mijn benzine tank vervang?
Ik ben 4e eigenaar van dat mini bankstel en zitten geen handleidingen ofzo bijgeleverd.
zitten nooit bijgeleverd. dan moet je ergens een werkplaats handboek vandaan halen. meeste type topics op het motor-forum hebben ze wel digitaal. :Y dus even opzoek gaan naar het honda shadow topic. en daar vragen :Y

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Benzinetank kan niet moeilijk zijn toch? Voor en achter zal hij wel vastzitten met een paar boutjes. Dan alleen nog ff zoeken waar het slangetje los moet en het kraantje dicht om te zorgen dat je niet per ongeluk je achtertuin in een vlammenzee kan veranderen.

Yamaha MT-09

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

[...]

Laat ik zo zeggen....
M14 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:41:
Als we als motor-rijdend clubje op GoT nu een kenteken-wissel-actie beginnen, dan mogen die boetes geen probleem meer zijn denk ik :*). Gewoon om de week ff van kenteken wisselen ofzo :)
Als jij in misdrijven gaat denken, dan heb je in ieder geval de schijn tegen.
[judge Judy mode]
NEXT!
[/judge Judy mode]

• DECOY88
(overleden)
Bergie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:05:
om te zorgen dat je niet per ongeluk je achtertuin in een vlammenzee kan veranderen.
al een paar keer geprobeerd maar nog steeds niet gelukt O-)

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 31-05-2011 19:23 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
theHoff schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:12:
[...]

Ik heb deze gekocht voor het lessen. Niet waterdicht, maar ze voldoen voor die tijd prima. Versteviging bij de enkels en voor 40euro kan je je er financieel geen bult aan vallen. Ze zitten in ieder geval prima hoewel de flap over je voet heen een beetje flimsy is. En hoewel het natuurlijk geen modeshow is zien ze er ook niet belabberd uit.
[afbeelding]
Die heb ik als zomerschoen, geen geld inderdaad. Wel een beetje harde zool, maar dat mag de pret niet drukken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Net voor het eerst snelweg gereden met de GSX400X, het houdt niet over... :P 120 km/h bij 8500 toeren ofzo. Ik moet alleen de koppeling van het weekend afstellen, hij staat nu erg "scherp", ik hoef de hendel nauwelijks aan te raken en hij begint al te slippen. Dat merkte ik ook toen ik vanuit de wat lagere toerenregionen de 2 helemaal doortrok, bij de 11.000 toeren begon hij ineens te slippen...

Vaak bu'j te bang!

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Gisteren het monster opgehaald. Zit en rijd heerlijk, verrassend strak door de bochten en wat een bak koppel. Ik ben tevreden :P

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Apart kleurtje ook. Heeft wel wat; zo zie je er iig niet veel rondrijden :)

Yamaha MT-09

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik had trouwens vandaag ook m'n Datona paddockstand binnen gekregen! Ideaal, ik kan de motor ook in m'n eentje opbokken.

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Alexji schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:41:
Gisteren het monster opgehaald. Zit en rijd heerlijk, verrassend strak door de bochten en wat een bak koppel. Ik ben tevreden :P
Wat is dat voor een rare uitlaat? Eigenmakelij van de vorige eigenaar?
Toffe kleur!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Je begint (steeds) zelf over dit soort dingen. Ik denk dat je het gewoon erg stoer vindt om te koop te lopen met je snelheidsperikelen. Te weinig aandacht ofzo? Want je vraagt, nee: je schreeuwt om commentaar van iedereen hier zodat je weer 'moraalridder' kunt roepen. En natuurlijk de gebeten hond kunt spelen. Want jij hebt natuurlijk niets fout gedaan.

Hoe oud ben je eigenlijk?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:34

Mud

mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Jonger als jou ? :+

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

M14

mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Je begint (steeds) zelf over dit soort dingen. Ik denk dat je het gewoon erg stoer vindt om te koop te lopen met je snelheidsperikelen. Te weinig aandacht ofzo? Want je vraagt, nee: je schreeuwt om commentaar van iedereen hier zodat je weer 'moraalridder' kunt roepen. En natuurlijk de gebeten hond kunt spelen. Want jij hebt natuurlijk niets fout gedaan.

Allicht niet :+

Verder ga ik er niet op in, dat snap je zelf ook wel ;) .... Mocht dat niet zo zijn, kijk even goed naar de gebruikte smiley in de post die jezelf quote.

[ Voor 7% gewijzigd door M14 op 31-05-2011 22:29 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Woei. Kreeg vanmiddag telefoontje dat het kenteken inmiddels binnen is. Of ze de motor morgen om 9.15 af mogen komen leveren :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:35:
Net voor het eerst snelweg gereden met de GSX400X, het houdt niet over... :P 120 km/h bij 8500 toeren ofzo. Ik moet alleen de koppeling van het weekend afstellen, hij staat nu erg "scherp", ik hoef de hendel nauwelijks aan te raken en hij begint al te slippen. Dat merkte ik ook toen ik vanuit de wat lagere toerenregionen de 2 helemaal doortrok, bij de 11.000 toeren begon hij ineens te slippen...
Zorg er even voor dat je hendel een vrije slag heeft van een millimeter of 5 ..... Als je zó door blijft rijden dan kun je per beurt een set koppelingsplaten vervangen :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Thrilled
Zo gisteravond de tweede afspraak gehad bij de rijschool om wat dingen na te lopen, af te spreken en dergelijke. Was weer een erg vruchtbaar gesprek :D
De eerste les is vastgezet op 25 juni, maar omdat ik geen brommer-ervaring heb, en mijn maat wel, mag hij op vrijdagavond eerst even langs komen om te kijken of hij het een beetje beheerst, en gelijk de motor op kan. Dan kunnen we zaterdagochtend namelijk met zn drieen naar het oefenterrein (ik achterop bij de instructeur ;( en mijn maat zelfstandig). Was kosteloos zei hij, en we konden gelijk de theoriespullen meenemen zonder aanbetaling. Het theorie-examen heeft ie (voor ons) gereserveerd op 8 juli en ook al gelijk het AVB examen op 12 juli.. dus er zit druk achter :D. Hij gaat daarna namelijk zelf op vakantie en wilde voor die tijd zorgen dat wij ons theorie examen en AVB hadden gehaald. Tegen die tijd moeten we 8 lessen (4 x 2) uur achter de rug hebben, dus hopelijk is dat genoeg. De instructeur heeft er vertrouwen in, en wij zelf ook wel, dus we zien wel waar het schip strand.

Na die drie weken vakantie kunnen we verder met lessen eind eerste week augustus en dan zo snel mogelijk het AVD examen halen, daar hebben we dan nog geen datum voor geprikt, maar voorlopig is het elke zaterdag 2 lesuur rijden en dan inschatten wanneer we op kunnen..
Zoals gezegd heb ik de theoriespullen in huis en heb ik nu dat boek dus voor me liggen (op stage :P ) en uiteraard een weddenschapje gelegd met die maat van me.. diegene met de meeste fout trakteert op broodjes!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

The Legend

*Plop*

Ik wil binnenkort beginnen met lessen samen met m'n broertje. Nu heb ik geen 'stevige' schoenen, enkel herenschoenen en sneakers. Schoenen lenen is niet eenvoudig omdat ik schoenmaat 47/48 heb. Mijn plan was om dan maar direct motorlaarzen aan te schaffen, daar groei je in ieder geval niet uit :P Nu ben ik net bij de Motoport in Hengelo geweest, maar daar was de keuze vrij beperkt. Ik heb de Alpinestars Web Gore-tex kunnen passen in maat 49 (andere maat hadden ze niet op voorraad). Dat paste in zoverre dat ik er in kwam en m'n tenen niet de voorkant van de schoen raakten. Ik had echter het gevoel dat de laarzen vrij ruim zaten, vooral bij m'n linkervoet. De verkoopdame beweerde dat dat niet zo'n probleem was en met een zooltje oid wel op te lossen was. Maar het voelde vreemd. Mijn vraag, moet zo'n laars een beetje aansluiten op je voet of is dat idd niet zo belangrijk? Het was niet zo dat ik er zo kan uitstappen zeg maar, maar echt fijn zat het niet.

Misschien tips voor een winkel met een ruimer assortiment in grotere maten in de omgeving van Hengelo/Enschede?

Ik ben toch malle pietje niet!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het niet echt fijn zit, niet kopen.

Ben zelf letterlijk anderhalf uur beziggeweest met zowat complete assortiment van Motozoom in A'dam totdat ik uiteindelijk een paar vond dat lekker zat. En ik ben nog een 'makkelijke' maat 44...

Als ze bij Motoport niets hebben wat lekker zit, gewoon ergens anders kijken. Als je in de buurt van Hengelo/Enschede woont zou ik aanraden eens naar Münster of allicht Osnabrück (MegaShop) te gaan om daar bij Louis te snuffelen. Veel groter assortiment dan Motoport, en aanzienlijk goedkoper (iig dan Motozoom in NL).

Oslik blyat! Oslik!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Legend schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:18:
Ik wil binnenkort beginnen met lessen samen met m'n broertje. Nu heb ik geen 'stevige' schoenen, enkel herenschoenen en sneakers. Schoenen lenen is niet eenvoudig omdat ik schoenmaat 47/48 heb. Mijn plan was om dan maar direct motorlaarzen aan te schaffen, daar groei je in ieder geval niet uit :P Nu ben ik net bij de Motoport in Hengelo geweest, maar daar was de keuze vrij beperkt. Ik heb de Alpinestars Web Gore-tex kunnen passen in maat 49 (andere maat hadden ze niet op voorraad). Dat paste in zoverre dat ik er in kwam en m'n tenen niet de voorkant van de schoen raakten. Ik had echter het gevoel dat de laarzen vrij ruim zaten, vooral bij m'n linkervoet. De verkoopdame beweerde dat dat niet zo'n probleem was en met een zooltje oid wel op te lossen was. Maar het voelde vreemd. Mijn vraag, moet zo'n laars een beetje aansluiten op je voet of is dat idd niet zo belangrijk? Het was niet zo dat ik er zo kan uitstappen zeg maar, maar echt fijn zat het niet.

Misschien tips voor een winkel met een ruimer assortiment in grotere maten in de omgeving van Hengelo/Enschede?
Niet passend schoeisel is altijd irritant. Met een zooltje kan je wel wat corrigeren, maar verwacht er niet teveel van. Probeer liever laarzen uit in de goede maat, dat zit altijd beter.
Qua motorzaken is twente niet echt goed bedeeld. De grote Safe die in Enschede zat is helaas weg. Je zou Motorservice Twente in Rijssen kunnen proberen of Motor Oost Rijssen of motorcentrum Almelo.

• DECOY88
(overleden)
louis polo fc-moto zijn ook bekende duitse motorzaken met groot aanbod.

[ Voor 45% gewijzigd door DECOY88 op 01-06-2011 13:25 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02
Je zou MotorCentrum Eibergen kunnen proberen, vanaf Enschede is dat 20 minuutjes rijden. Ze zijn misschien niet de allergoedkoopste, maar hebben naar mijn mening wel verstand van motoren en kleding en ze denken ook echt met je mee. De keren dat ik er ben geweest heb ik echt niet het gevoel gehad dat we werden afgescheept.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bedankt voor de tips! Ga eerst de winkels in de regio eens langs, mocht dat niks worden dan maar naar Duitsland :)

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 20:01

Reneger

Wie? IK?

Andere, misschien goedkopere optie, zowel mn broers als ik zijn begonnen met rijden op de welbekende kisten. Genoeg steun rondom, genoeg gevoel...

Ik rij er zelfs nog steeds op (Een van mn broers overigens ook), vooral omdat ik nog niet echt een setje mooie schoenen heb gezien voor een aantrekkelijke prijs...

• Thrilled
over aantrekkelijke prijzen gesproken.. wat kan ik uittrekken voor een gemiddelde set laarzen, helm, handschoenen, broek en jas? Kan ik alvast gaan sparen :')

• DECOY88
(overleden)
ben begonnen met sidi vertigo corsa laarsen. maar tegenwoordig bevallen me Magnums een stuk beter
Thrilled schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:16:
over aantrekkelijke prijzen gesproken.. wat kan ik uittrekken voor een gemiddelde set laarzen, helm, handschoenen, broek en jas? Kan ik alvast gaan sparen :')
jas+broek= 150+150= €300
helm nolan n103 €350 nu hjc is-16 ~€200
handschoenen €100
magnums €135 sidi vertigo corsa €300

dus €750 is een begin €1000 zit je snel aan

[ Voor 45% gewijzigd door DECOY88 op 01-06-2011 14:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt laarzen en helm zou ik - indien enigszins mogelijk - aanraden om niet op prijs af te gaan maar te passen en dat wat goed zit te nemen. Alle helmen die aan de relevante ECE-norm voldoen zijn in beginsel veilig genoeg, maar een helm van EUR 80 die niet lekker zit ga je snel vervangen en is dus duurkoop. Omgekeerd mag een superdeluxe Schuberth van EUR 800 fantastische kwaliteit zijn, maar als je je ei er niet in kwijt kan, is het ook weggegooid geld.

Toevallig kwam ik uit op een betrekkelijk goedkope helm, een Nitro One van EUR 145. Die zat op mijn hoofd beter dan dingen voor de halve prijs en dingen van dubbele prijs. M'n enige klachten tot nu toe zijn puur gerelateerd aan het feit dat ik ondertussen een systeemhelm wil ipv integraal. Dat is niet de schuld van de helm ;)

Verder kun je het zo duur of goedkoop maken als je wilt. Eea hangt ook samen met hoe en wanneer je denkt te rijden. Als je enkel op warme, droge zomerdagen op een vertederd motortje wilt rijden zul je andere eisen hebben aan je kleding dan als je 24/7/365 denkt te gaan rijden en nog bij -10 en aanvriezende mist het op de snelweg wilt uithouden. Een simpele pak (broek + jas) heb je al voor EUR 200, zeker als je uitgaat van acties/uitverkoop. Maar die gaat dus niet bij zowel +30 als -10 lekker zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alexji schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:41:
Hee... mooi groen is niet lelijk ;)

Wise enough to play the fool

• Alexji
teacher schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:10:
[...]

Hee... mooi groen is niet lelijk ;)
Ik vroeg me al af of het dezelfde teacher was ;)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien BOR motoren in De Lutte? Geen idee hoe groot hun assortiment is; ben er alleen voor slooponderdelen 2x geweest.

Yamaha MT-09

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ik heb nog een nieuwe broek liggen voor 40 EUR. Zwart textiel met leer op zitvlak. Te klein gekocht.

Dus het hoeft allemaal niet zo duur :P

Laatst maat van me 2e hands Alpinestars pak. Leer 2 delig voor 200 EUR. Praktisch nieuw pak. Op MF vind je nog wel meer :)

• StevenK
Vanochtend is 'ie afgeleverd:
Afbeeldingslocatie: http://www.iks-hosting.nl/images/msxta.jpg
Mijn pak is nog niet klaar, maar gelukkig bood één van mijn buren mij aan één van zijn jassen en broeken te lenen. Komt goed uit, zo net voor een erg lang weekend ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@StevenK: erg fraai, maar waar is de topkoffer om de toga in mee te nemen? :+

• StevenK
Rukapul schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:57:
@StevenK: erg fraai, maar waar is de topkoffer om de toga in mee te nemen? :+
Tja, dat was met een boxer makkelijker geweest, maar onze Beierse vrienden hebben te weinig ruimte tussen zadel en cilinderkoppen gemaakt. Ga binnenkort 'ns ff kijken voor iets van een tas / koffer ofzo.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

StevenK schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Tja, dat was met een boxer makkelijker geweest, maar onze Beierse vrienden hebben te weinig ruimte tussen zadel en cilinderkoppen gemaakt. Ga binnenkort 'ns ff kijken voor iets van een tas / koffer ofzo.
Stiekum een BMW met Ducati sticker?

And it goes BRAAAAAPP!

• StevenK
ROFLASTC schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:25:
[...]

Stiekum een BMW met Ducati sticker?
Nee, andersom: het is de BMW die te klein is :) Overigens verbazingwekkend: tien jaar niet gereden, maar het gaat al weer alsof ik nooit anders heb gedaan.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 05:50
dion_b schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:50:
[...]
Omgekeerd mag een superdeluxe Schuberth van EUR 800 fantastische kwaliteit zijn, maar als je je ei er niet in kwijt kan, is het ook weggegooid geld.
Leuke verwoording :P

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
StevenK schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:52:
[afbeelding]
Mijn pak is nog niet klaar, maar gelukkig bood één van mijn buren mij aan één van zijn jassen en broeken te lenen. Komt goed uit, zo net voor een erg lang weekend ;)
Schitterende fiets! _/-\o_

Have a wheelie good weekend!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

StevenK schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:52:
[afbeelding]
Nice :)

Ik zie trouwens dat je aan Zuid-Afrikaanse recht doet?
Kom je regelmatig in ZA?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• StevenK
Francis schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Nice :)

Ik zie trouwens dat je aan Zuid-Afrikaanse recht doet?
Kom je regelmatig in ZA?
Nee, dat is mijn kantoorgenoot. Die zit daar nu net weer voor twee weken. Eerste mod is trouwens al uitgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.cncracing.be/Pictures/highres/Photo/PE110_2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door StevenK op 02-06-2011 13:42 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
StevenK schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:41:
[...]

Nee, dat is mijn kantoorgenoot. Die zit daar nu net weer voor twee weken. Eerste mod is trouwens al uitgezocht:
[afbeelding]
Ik zou wel goed opletten met die dingen. Ik ben zelf opzoek geweest naar een setje voor mijn motor. Kwam op Ebay Vortex spul tegen en heb daar wat reviews van opgezocht, dat bleek echt rommel te zijn. Geen idee welk merk dat van jou precies is maar ik zou zeker willen weten dat het goed spul is voordat ik het zou aanschaffen.

Zo'n Vortex rearset voor mijn motor had bijvoorbeeld de irritante neiging de achterrem te laten aanlopen.

Blijft verder natuurlijk wel prachtig spul alleen moet het vind ik wel net zo goed, of beter zijn dan orgineel en niet slechter zoals vaak het geval is.

• StevenK
PilatuS schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:57:
[...]

Ik zou wel goed opletten met die dingen. Ik ben zelf opzoek geweest naar een setje voor mijn motor. Kwam op Ebay Vortex spul tegen en heb daar wat reviews van opgezocht, dat bleek echt rommel te zijn. Geen idee welk merk dat van jou precies is maar ik zou zeker willen weten dat het goed spul is voordat ik het zou aanschaffen.

Zo'n Vortex rearset voor mijn motor had bijvoorbeeld de irritante neiging de achterrem te laten aanlopen.

Blijft verder natuurlijk wel prachtig spul alleen moet het vind ik wel net zo goed, of beter zijn dan orgineel en niet slechter zoals vaak het geval is.
Thx. Sowieso laat ik dit door m'n dealer installeren en ik heb voldoende vertrouwen dat ze dit alleen zullen installeren als het vertrouwd is.

• snars
  • Niet online
Zo, m'n DR weggebracht naar de lokale motorzaak voor een schaderapport. Op het oog valt het allemaal wel mee, maar als de vork krom blijkt te zijn vrees ik dat het total-loss wordt.

Nu ben ik op zoek naar een brik om in de tussentijd op te rijden...iemand nog tips? Moet +/- 5000km kunnen rijden zonder onderhoud, zo goeikoop mogelijk, verder heb ik weinig eisen.

Ik zit er over te denken om een witte Honda PC800 op de kop te tikken, omdat ze wel zo lelijk zijn dat het hilarisch wordt, oerbetrouwbaar (hydraulische klepstoters ftw) en omdat ik 1x in m'n leven een motor met kofferbak moet hebben gehad. :D

Maargoed, het wordt waarschijnlijk een 500-600cc naked a la gs500, er5, cb500....

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
(overleden)
gs500 zelfs ik kon hem niet slopen _/-\o_ heb mijn best gedaan maar volledig mislukt _/-\o_

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

snars schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:46:
Zo, m'n DR weggebracht naar de lokale motorzaak voor een schaderapport. Op het oog valt het allemaal wel mee, maar als de vork krom blijkt te zijn vrees ik dat het total-loss wordt.

Nu ben ik op zoek naar een brik om in de tussentijd op te rijden...iemand nog tips? Moet +/- 5000km kunnen rijden zonder onderhoud, zo goeikoop mogelijk, verder heb ik weinig eisen.

Ik zit er over te denken om een witte Honda PC800 op de kop te tikken, omdat ze wel zo lelijk zijn dat het hilarisch wordt, oerbetrouwbaar (hydraulische klepstoters ftw) en omdat ik 1x in m'n leven een motor met kofferbak moet hebben gehad. :D

Maargoed, het wordt waarschijnlijk een 500-600cc naked a la gs500, er5, cb500....
Misschien een gewaagde opmerking, maar heeft een vriend/kennis/collega geef machine 'over' die je tegen een zacht prijsje mag gebruiken..??

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• snars
  • Niet online
DECOY88 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:22:
gs500 zelfs ik kon hem niet slopen _/-\o_ heb mijn best gedaan maar volledig mislukt _/-\o_
Ja, ik heb er wel es aan gesleuteld. Ik vond em wel erg braaf rijden t.o.v. m'n Kawa GPZ500s, maar tegelijkertijd wel net ietsje degelijker in mekaar gezet. Die oliegekoelde blokken van Suzuki zijn gewoon erg goed.
Er staat er eentje in de buurt...es effe langs gaan.
_Apache_ schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:28:
Misschien een gewaagde opmerking, maar heeft een vriend/kennis/collega geef machine 'over' die je tegen een zacht prijsje mag gebruiken..??
Hm, niet echt. Een motor is toch iets dat je niet zomaar uitleent. Ik verwacht ook dat het voor langer is, want ik moet m'n DR of repareren of een nieuwe zoeken....en het is altijd maar de vraag hoe lang die verzekeringen er mee bezig zijn.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
snars schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Ja, ik heb er wel es aan gesleuteld. Ik vond em wel erg braaf rijden t.o.v. m'n Kawa GPZ500s, maar tegelijkertijd wel net ietsje degelijker in mekaar gezet. Die oliegekoelde blokken van Suzuki zijn gewoon erg goed.
Er staat er eentje in de buurt...es effe langs gaan.

[...]

Hm, niet echt. Een motor is toch iets dat je niet zomaar uitleent. Ik verwacht ook dat het voor langer is, want ik moet m'n DR of repareren of een nieuwe zoeken....en het is altijd maar de vraag hoe lang die verzekeringen er mee bezig zijn.
Heeft de garage geen leenmotor? Meestal kun je wel iets regelen toch?
Net 3uur lang gereden door Limburg, Belgie en Duitsland :D Wat een drukte rond het drielandenpunt (en zoveel mensen die niet kunnen rijden als het niet rechtdoor gaat), maar verder heerlijk! 150km met 50km/h gemiddeld zegt wel genoeg over de drukte en frustratie soms...

Ctrl+k

• DECOY88
(overleden)
Sibylle schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Heeft de garage geen leenmotor? Meestal kun je wel iets regelen toch?
Net 3uur lang gereden door Limburg, Belgie en Duitsland :D Wat een drukte rond het drielandenpunt (en zoveel mensen die niet kunnen rijden als het niet rechtdoor gaat), maar verder heerlijk! 150km met 50km/h gemiddeld zegt wel genoeg over de drukte en frustratie soms...
leen motor is een gewone motor huren tegenwoordig. oftewel dik betalen voor het thuis hebben van de motor en per km nog lappen. binnen een week betaal je meer dan voor een 2e hands gs500

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Drielandenpunt is natuurlijk ook #fail op zo'n dag... ;) Heel Nederland gaat erheen, en veel teveel fietsers. Voor motoren is het kind of fun, maar het zijn maar een paar haarspeldjes en een beetje hoogteverschil. Dan is een écht kronkelweggetje van een paar km veel leuker toch?
Ik heb vandaag 2 tanktastochten aan elkaar geplakt: Gorinchem-Leimuiden en dan 28km liason om een rondje om het Markermeer te rijden (tocht heet 'Links van het IJselmeer'). Laatste was natuurlijk veel rechtuit en winderig, maar hier en daar toch wel interessant. Gorinchem-Leimuiden is een leuke tocht. Zitten hele fijne stukjes tussen langs de Amstel bv.

Op een of andere manier kom ik altijd erg weinig motorrijders tegen op de routes van de tanktastochten. Als ik ze tegen kom is het meestal op een stuk provinciale weg. De TTT gaan vaak écht door de outback. Een beetje 'ontdek je plekje'. Heerlijke tochten!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:46:
Is het dan ook niet meer zinnig om ergens bij 'de sloop' een vork te scoren? Ik zit natuurlijk niet zo op de DR's te letten, maar ik zie voor XT's altijd wel een sloopmotor of losse onderdelen te koop. Dat zal voor die DR toch ook wel te doen zijn? Of is ie dat niet meer waard?

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:10:
Is het dan ook niet meer zinnig om ergens bij 'de sloop' een vork WP 48mm USD-voorvork te scoren?
:*)

Ja, zeker. Met total-loss bedoelde ik economisch total-loss, als de reparatiekosten meer zijn dan 75% van de dagwaarde (of wat de verzekeraar ook voor berekening doet...). Dat is bij zo'n oudere fiets al snel het geval.

Voor mij maakt het in feite niet uit; het is gewoon zaak een goed bedrag vergoed te krijgen, en dan ga ik wel kijken of ik em zelf ga oplappen of een nieuwe fiets kopen.
DECOY88 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:14:
leen motor is een gewone motor huren tegenwoordig. oftewel dik betalen voor het thuis hebben van de motor en per km nog lappen. binnen een week betaal je meer dan voor een 2e hands gs500
Ja, klopt. Vanaf het moment dat de motor total-loss is verklaard of in reparatie, kan ik 75% van de kosten van vervangend vervoer krijgen (bij total-loss maar 14 dagen)...maar als je gaat uitrekenen wat dat kost met een huurmotor is het al snel de moeite waard om iets anders te regelen.

[ Voor 32% gewijzigd door snars op 02-06-2011 22:36 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag trouwens de 160.000 gepasseerd. En ik heb niet opgelet, anders had ik even snel een stoppie gemaakt om een foto te klikken van de 160.000 op de klok.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13
[...]

Heb vandaag de 40k op de teller van m'n dikke duizend gezet na een tochtje Zuid-oost NL. Van Eindhoven naar Echt, flink stuk Mergellandroute met terrasje op 3LP, terug richting Nijmegen via Echt. Megadrukte rond Vaals idd, sowieso veel koekblikkers op de weg. Vooral die met fietsendragers die met 30 over een 60km/h weg rijden :(
Quote van een van de mensen die meereden: "Volgens mij heb ik vandaag meer aan koppelingsolie verbrand dan aan bezine in de motor..."
Overigens wel een mooie rit, die Mergellandroute, maar dan voor op een doordeweekse dag :)

• martjah

martjah

Appel

Thedr schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:46:
[...]

Heb vandaag de 40k op de teller van m'n dikke duizend gezet na een tochtje Zuid-oost NL. Van Eindhoven naar Echt, flink stuk Mergellandroute met terrasje op 3LP, terug richting Nijmegen via Echt. Megadrukte rond Vaals idd, sowieso veel koekblikkers op de weg. Vooral die met fietsendragers die met 30 over een 60km/h weg rijden :(
Quote van een van de mensen die meereden: "Volgens mij heb ik vandaag meer aan koppelingsolie verbrand dan aan bezine in de motor..."
Overigens wel een mooie rit, die Mergellandroute, maar dan voor op een doordeweekse dag :)
Wij gaan er zaterdag overheen met 2 man (tot nu toe) :) blijft een route met leuke stukjes.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
[...]

welke motoren hebben dan aparte koppelingsolie?

HD's?

• defusion
  • Niet online
[...]

Zo kom je nog eens iemand tegen op got. Ik reed in jou groep met de gsx-r 8)
Voor herhaling vatbaar, maar dan op een doordeweekse dag of een kleinere groep zodat je wat door kunt rijden.
De andere gsx-r was weg gereden omdat zijn koeling het niet meer trok met het langzame (file) rijden in valkenburg.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:30:
Vandaag trouwens de 160.000 gepasseerd. En ik heb niet opgelet, anders had ik even snel een stoppie gemaakt om een foto te klikken van de 160.000 op de klok.
laatst de 99 999 9 zien passeren helaas zag ik een oranje blauwe waas in me spiegel en reed ik nog op de snelweg -O- nu heb ik een foto met me teller op 4 km *O*

[ Voor 69% gewijzigd door DECOY88 op 03-06-2011 13:11 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:30:
Dat is best een respectabele tellerstand voor een motor :)
Mag hij nou met pensioen? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Hmmzz wilde straks mijn topkoffer dichtmaken, ging wat stroef en voelde de sleutel wat verbuigen. Zette eigenlijk vrij weinig kracht. Zag dat er een scheurtje in de sleutel zit, bijna bij het ongeslepen stuk. Net even naar de sleutelmaker geweest om meteen een nieuwe te laten maken + reserve; geen passende sleutels... what next?

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

De fabrikant van de koffer proberen te achterhalen/contacteren?

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:24:
[...]

bmw heeft dat. in de boxer blokken.
Naar mijn weten hebben BMW's over het algemeen een droge koppeling.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
Hayfork schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:43:
Hmmzz wilde straks mijn topkoffer dichtmaken, ging wat stroef en voelde de sleutel wat verbuigen. Zette eigenlijk vrij weinig kracht. Zag dat er een scheurtje in de sleutel zit, bijna bij het ongeslepen stuk. Net even naar de sleutelmaker geweest om meteen een nieuwe te laten maken + reserve; geen passende sleutels... what next?
welk merk koffer?
komkommer schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:03:
[...]

Naar mijn weten hebben BMW's over het algemeen een droge koppeling.
|:( klopt maar wel aparte olie voor de versnellingsbak. vergissinkje |:(

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 03-06-2011 13:12 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Net dus examen gehad.

"Helaas, ik heb slecht nieuws voor je... We gaan elkaar hier nog een keer zien bij het CBR" Tja, ik voelde het al aankomen toen ik bij het CBR wegreed. Van links komt een auto, van rechts een fiets. Ik kan makkelijk voor allebei langs zonder ze te hinderen. Ik trek op en na 3 meter schiet ie uit de versnelling. Dan zet je al direct een knullige indruk neer terwijl je er niet gek veel aan kunt doen. Daarna probeerde ik te geforceerd de draad weer op te pakken, waarmee ik alleen maar het tegenovergestelde bereikte. Er waren wat zondagsrijders op de weg (continu wisselen tussen 30-50-30-40-30) en veel fietsers met kleine kinderen. Die voorbij gaan zou imho te riskant zijn in die situaties, maar erachter blijven lijkt op besluiteloosheid. Tja, ik wacht dus op een veilige kans om in te halen; hij had persoonlijk al veel eerder ingehaald. Daar kun je over discussiëren; het eind van het liedje is toch dat ik niet geslaagd ben en hij bepaalt dat nu eenmaal.

Nou ja, lang verhaal kort: ik ben (terecht) gezakt. Shit happens. Nu eerst maar eens een biertje. Ik had net zoveel zin om in het pinksterweekend te gaan proefrijden, nu moet ik dat maar weer uitstellen.
Even afwachten wanneer ik weer op kan. En bij de komende lessen ga ik zelfverzekerder leren rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:51:
Net dus examen gehad.

"Helaas, ik heb slecht nieuws voor je... We gaan elkaar hier nog een keer zien bij het CBR" Tja, ik voelde het al aankomen toen ik bij het CBR wegreed. Van links komt een auto, van rechts een fiets. Ik kan makkelijk voor allebei langs zonder ze te hinderen. Ik trek op en na 3 meter schiet ie uit de versnelling. Dan zet je al direct een knullige indruk neer terwijl je er niet gek veel aan kunt doen. Daarna probeerde ik te geforceerd de draad weer op te pakken, waarmee ik alleen maar het tegenovergestelde bereikte. Er waren wat zondagsrijders op de weg (continu wisselen tussen 30-50-30-40-30) en veel fietsers met kleine kinderen. Die voorbij gaan zou imho te riskant zijn in die situaties, maar erachter blijven lijkt op besluiteloosheid. Tja, ik wacht dus op een veilige kans om in te halen; hij had persoonlijk al veel eerder ingehaald. Daar kun je over discussiëren; het eind van het liedje is toch dat ik niet geslaagd ben en hij bepaalt dat nu eenmaal.

Nou ja, lang verhaal kort: ik ben (terecht) gezakt. Shit happens. Nu eerst maar eens een biertje. Ik had net zoveel zin om in het pinksterweekend te gaan proefrijden, nu moet ik dat maar weer uitstellen.
Even afwachten wanneer ik weer op kan. En bij de komende lessen ga ik zelfverzekerder leren rijden.
Succes volgende keer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja precies. Ik zie wel in waarom ik hem niet heb weten te overtuigen. Tuurlijk, het is even balen, zeker met dit ideale weer om erop uit te trekken, maar ik probeer het gewoon nog een keer.

En als ik het dan niet haal is motorrijden blijkbaar niet voor mij weggelegd. Dan maar een trike zoeken of zo... Of zo'n MP3 :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Niet online
Soms heb je gewoon pech met zulk soort dingen, doe je niets aan. Je moet maar net een bepaalde situatie wel of niet tegenkomen om te zakken of de slagen.

• martjah

martjah

Appel

Hayfork schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:43:
bij de volgende sleutelboer langsgaan. Moeders had ook een koffer met 1 sleutel. heeft 6 winkels gehad voordat er 1 was die aan zulke sleutels kon komen.
Hij had de sleutel met de interne post naar de leverancier gestuurd en die konden er gelukkig aankomen.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik hoop dat het de volgende keer gewoon regent. Voor mij maakt het niks uit, maar er zijn dan wel verrekte weinig fietsers en spelende kinderen op de weg.

Die ogentest stelt trouwens (nog steeds) niks voor. Ik snap niet dat ze dat überhaupt een ogentest noemen: het nummerbord van een auto aan de overkant van de straat lezen. Als je zelfs dat niet kunt lezen vind je de motor ook niet meer terug op de parkeerplaats. 8)7

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:46
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:21:
Ik hoop dat het de volgende keer gewoon regent. Voor mij maakt het niks uit, maar er zijn dan wel verrekte weinig fietsers en spelende kinderen op de weg.

Die ogentest stelt trouwens (nog steeds) niks voor. Ik snap niet dat ze dat überhaupt een ogentest noemen: het nummerbord van een auto aan de overkant van de straat lezen. Als je zelfs dat niet kunt lezen vind je de motor ook niet meer terug op de parkeerplaats. 8)7
Dat valt wel mee hoor :+
Ik kwam er bij de tussentijdse toets bij de auto achter dat ik het nummerbord van de auto aan de andere kant van de parkeerplaats niet goed kon lezen. Gelukkig mocht ik de tussentijdse toets nog wel doen, normaal zou het niet meer mogen zei de examinator..

Daarna naar de opticien geweest, -1 & -1,25. Valt mee, zo blind ben ik niet :+

Ik heb er nooit eerder 'last' van gehad. Merkte pas het verschil toen ik een bril had..

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 03-06-2011 17:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Dat valt wel mee hoor :+
Ik kwam er bij de tussentijdse toets bij de auto achter dat ik het nummerbord van de auto aan de andere kant van de parkeerplaats niet goed kon lezen. Gelukkig mocht ik de tussentijdse toets nog wel doen, normaal zou het niet meer mogen zei de examinator..

Daarna naar de opticien geweest, -1 & -1,25. Valt mee, zo blind ben ik niet :+

Ik heb er nooit eerder 'last' van gehad. Merkte pas het verschil toen ik een bril had..
Ik zie op afstand ook wat minder scherp. Ik kan echter prima zien of er een auto of fietser of wat dan ook rijd. Of het nummerbord dan begint met een A of B vind ik niet zo boeiend zolang ik die auto maar zie.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Uiteindelijk bij Motor Oost in Rijssen geslaagd voor laarzen :) Het zijn Rev'It Boulder laarzen geworden. Daarna met m'n broertje een proefles van 1,5 uur gepland voor volgende week zaterdag om 08:00 bij TopLes :)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Van wie krijg je les? Peter?

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:30:
[...]
Dat is best een respectabele tellerstand voor een motor :)
Mag hij nou met pensioen? ;)
Doe niet zo belachelijk! ;)
Hij is nét ingelopen... Ding loopt nog als een tiet, lust nog steeds geen olie, dus vooralsnog geen reden om 'm af te danken. Dat gaat me alleen maar geld kosten voor een andere.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:07:
[...]

Doe niet zo belachelijk! ;)
Hij is nét ingelopen... Ding loopt nog als een tiet, lust nog steeds geen olie, dus vooralsnog geen reden om 'm af te danken. Dat gaat me alleen maar geld kosten voor een andere.
mijn motor gaat pas richting de 2t km kijken naar vervanging daarvoor moet hij blijven werken voor zijn kilometers :Y

en bmw. 2 ton is net lekker op gang. die hebben niet voor niets hun klokkie rond pas bij 999 999 9 km :Y

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Vraagje, goede rijschool in Utrecht? Heb op dit moment het oog op Wierenga.

Ook zit ik nog te twijfelen tussen leer en textiel. Ik wil de motor wel voor woon-werk verkeer gaan gebruiken.

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:15:
Vraagje, goede rijschool in Utrecht? Heb op dit moment het oog op Wierenga.

Ook zit ik nog te twijfelen tussen leer en textiel. Ik wil de motor wel voor woon-werk verkeer gaan gebruiken.
woonwerk is textiel. ivm. de waterdichtheid. en binnenvoering. zomerdag is leer wel erg lekker. maar voor woonwerk vind ik het onhandig.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gister en vandaag lekker voor het eerst een lang stuk getoerd met 2 maten van me. De 1 op een wat oudere GSX600F, en de ander op een RD250. We hebben nagenoeg geen snelweg kunnen pakken door die RD (wat opzich ook niet heel erg is), aangezien dat ding krap aan 115 km/h loopt. Wel heerlijk over de dijkjes en de binnenwegen hier in de buurt wezen rijden (Nijmegen/Arnhem/Ede/Tiel). De GSX400X houdt het tot nu toe prima uit na 3 jaar stilstand met een verse oliewissel en nieuwe benzine.
Knightwolf zou m'n motor omschrijven als "potent" :*) Hoop kabaal, het lijkt alsof je snel gaat, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee :+

Vaak bu'j te bang!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In het 'rijlesplanner'-mailtje dat ik heb gekregen staat Annely. Ken je die toevallig ook? :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:35:
[...]
mijn motor gaat pas richting de 2t km kijken naar vervanging daarvoor moet hij blijven werken voor zijn kilometers :Y

en bmw. 2 ton is net lekker op gang. die hebben niet voor niets hun klokkie rond pas bij 999 999 9 km :Y
Ik rij deze gewoon op. Voorlopig is er nog niets écht stuk gegaan waar ik me zorgen over moet maken. Maar ik rij er pas 30k op moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Evengoed doet ie het nog prima. Ik weet niet wat er zoal bij zo'n boxer kapot gaat dat echt veel geld gaat kosten. Ik kan me voorstellen dat de koppeling wel wat zal kosten als ie vervangen zou moeten worden. Ik zie het allemaal wel. Het is niet mijn primaire transport, dus als er iets kostbaars stuk gaat, kan ik altijd op zoek naar een donor.

De kwaliteit van de BMW verbaast me af en toe nog steeds. Het ding roest nl niet eens. Uiteraard wel hier en daar een niet-rvs boutje oid, maar het frame iig niet. En ik heb jongere motoren gezien met behoorlijk wat rot erop. En deze is 15 jaar en ik poets echt niet elke week. Ohja...die spaakvelgen roesten snel. Ik moet ze binnenkort eens roestvrij maken en behandelen met dat wonderspul (Tectyl Superwax). Kijken of dat beter gaat.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Ik rij deze gewoon op. Voorlopig is er nog niets écht stuk gegaan waar ik me zorgen over moet maken. Maar ik rij er pas 30k op moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Evengoed doet ie het nog prima. Ik weet niet wat er zoal bij zo'n boxer kapot gaat dat echt veel geld gaat kosten. Ik kan me voorstellen dat de koppeling wel wat zal kosten als ie vervangen zou moeten worden. Ik zie het allemaal wel. Het is niet mijn primaire transport, dus als er iets kostbaars stuk gaat, kan ik altijd op zoek naar een donor.

De kwaliteit van de BMW verbaast me af en toe nog steeds. Het ding roest nl niet eens. Uiteraard wel hier en daar een niet-rvs boutje oid, maar het frame iig niet. En ik heb jongere motoren gezien met behoorlijk wat rot erop. En deze is 15 jaar en ik poets echt niet elke week. Ohja...die spaakvelgen roesten snel. Ik moet ze binnenkort eens roestvrij maken en behandelen met dat wonderspul (Tectyl Superwax). Kijken of dat beter gaat.
als ik al kijk naar mijn africa twin en me gs500. die gs500 was al aardig aan het wegrotten maar op me at kan ik maar een paar kleine plekjes vinden. dus die gaat ook voorlopig mee :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:36:
[...]
als ik al kijk naar mijn africa twin en me gs500. die gs500 was al aardig aan het wegrotten maar op me at kan ik maar een paar kleine plekjes vinden. dus die gaat ook voorlopig mee :Y
Die AT's zijn toch ook gebouwd om de coming nuclear holocaust te overleven, niet? Ik heb ook nog een Tenere uit '88 staan die nog vrolijk zijn rondjes draait. Het kan dus wel.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

The Legend schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:33:
[...]

In het 'rijlesplanner'-mailtje dat ik heb gekregen staat Annely. Ken je die toevallig ook? :P
Yep, die ken ik ook wel. Die doet niet onder voor die zware shag rokende petrolheads daar :X :+

Yamaha MT-09

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
The Legend schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:33:
[...]
Je moet van haar een vreugdedansje doen bij die oefening dat je de motor in het parkeervlak moet plaatsen. :P

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo, de motor is weer mooi schoon voor de Kika sponsorrit van morgen :) Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit.

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! De deal is rond. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens van die radiobox af zou komen. Mijn beemer is een ex-pliesiemotor en had dus zo'n broodtrommeltje achterop, de radiobox. Ding staat al 2 jaar op mijn balkon als biosfeer III voor spinnen en ander ongedierte te fungeren, krijg ik een berichtje op Facebook. Of ik die box nog heb. Ik stond nl op de BMW RT-P pagina op Facebook (RT-P is de politie uitvoering van de RT). Ja hoor, die heb ik. Waar moet ie naartoe? Naar Australië! 8)7

Zo zie je maar: wie wat bewaart, heeft wat. Heeft toch nog €100 opgeleverd. 8)

• Alexji
Bergie schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:01:
Zo, de motor is weer mooi schoon voor de Kika sponsorrit van morgen :) Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit.
Ik heb me ook maar last-minute opgegeven, morgenvroeg naar Zwolle :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 22:05
Inmiddels heb ik vrijdag mijn Aprilia Pegaso Strada op kunnen halen. Het rijdt echt geweldig!
Meer dan snel genoeg, de wegligging is top, hij is uiterst gebruiksvriendelijk en wendbaar (qua gewicht valt het mee), alles werkt, de 1-cilinder klinkt ook lekker zwaar, en natuurlijk alle groeten die je krijgt van mede-motor rijders als je aan het rijden bent. :p

Zoek nu nog een geschikte kofferset. Wil graag een aluminium of aluminium-kleurige kofferset, met een "adventure" look.
Aprilia heeft ook een originele tassenset, maar daar kan niet zo veel in, en is wellicht nog aan de prijs.

Ook moet ik nog een navigatiesysteem hebben. Ik zal in elk geval een Zumo kopen.
Lang, lang geleden heb ik een Zumo 550 gehad, maar die heb ik tijden geleden verkocht omdat ik hem nooit gebruikte (had toen nog een motor en/of motor rijbewijs).
Twijfel nu tussen de 660 (duur), of de 220 (veel goedkoper, en ik denk voldoende).
Weet nog niet welke de beste is. Denk niet dat ik Bluetooth zal missen, dus wat dat betreft heb ik de 660 niet echt nodig.

• DECOY88
(overleden)
eX0duS schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:06:
Inmiddels heb ik vrijdag mijn Aprilia Pegaso Strada op kunnen halen. Het rijdt echt geweldig!
Meer dan snel genoeg, de wegligging is top, hij is uiterst gebruiksvriendelijk en wendbaar (qua gewicht valt het mee), alles werkt, de 1-cilinder klinkt ook lekker zwaar, en natuurlijk alle groeten die je krijgt van mede-motor rijders als je aan het rijden bent. :p

Zoek nu nog een geschikte kofferset. Wil graag een aluminium of aluminium-kleurige kofferset, met een "adventure" look.
Aprilia heeft ook een originele tassenset, maar daar kan niet zo veel in, en is wellicht nog aan de prijs.

Ook moet ik nog een navigatiesysteem hebben. Ik zal in elk geval een Zumo kopen.
Lang, lang geleden heb ik een Zumo 550 gehad, maar die heb ik tijden geleden verkocht omdat ik hem nooit gebruikte (had toen nog een motor en/of motor rijbewijs).
Twijfel nu tussen de 660 (duur), of de 220 (veel goedkoper, en ik denk voldoende).
Weet nog niet welke de beste is. Denk niet dat ik Bluetooth zal missen, dus wat dat betreft heb ik de 660 niet echt nodig.
beetje adventure kofferset is duur :S heb er een setje hepco en becker Gobi koffers opzitten. maar goedkoop spul is het niet. maar wel erg makkelijk :Y

• Gerwinner
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 08:55
Mn vader heeft gister een BMW R1150GS uit 2002 met maar 27000km :*) gekocht. Hij zat wat te twijfelen tussen de R1200GS en R1150GS, en vond de R1200GS toch wat te duur (de goedkopere hadden allemaal >75k km). Dankzij een testrit , de staat en de compleetheid, heeft hij 'm gekocht.

God, wat rijdt dat ding lekker vergeleken met de oude Varadero.

Jammer genoeg moet ik nog uhm 6 à 8 jaar wachten, voordat ik er op mag rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerwinner op 05-06-2011 12:37 ]

• DECOY88
(overleden)
Gerwinner schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:36:
Mn vader heeft gister een BMW R1150GS uit 2002 met maar 27000km :*) gekocht. Hij zat wat te twijfelen tussen de R1200GS en R1150GS, en vond de R1200GS toch wat te duur (de goedkopere hadden allemaal >75k km). Dankzij een testrit , de staat en de compleetheid, heeft hij 'm gekocht.

God, wat rijdt dat ding lekker vergeleken met de oude Varadero.

Jammer genoeg moet ik nog uhm 6 à 8 jaar wachten, voordat ik er op mag rijden.
achterop beginnen :Y

• Gerwinner
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 08:55
Dat doe ik al 10 jaar. :Y Maar ik denk dat mijn moeder en zusje nu ook vaker achterop me willen. -ZUCHT-

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/Autofans%20in%20de%20Ardennen/CIMG3559.jpg
Onderweg naar de ardennen. Flink wat kilometers gemaakt daar. Erg leuke weggetjes, alleen de staat van het wegdek...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
* HammerT is eindelijk klaar met z'n project

Ik heb hem gekocht met een doorgelopen bigend lager, krukas en drijfstangen dus vervangen. En dit is het resultaat: :D

Afbeeldingslocatie: http://www.hammert.nl/upload/R1100S-1.jpg

• DECOY88
(overleden)
HammerT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:11:
* HammerT is eindelijk klaar met z'n project

Ik heb hem gekocht met een doorgelopen bigend lager, krukas en drijfstangen dus vervangen. En dit is het resultaat: :D

[afbeelding]
nu een gele na de groene :Y

• HammerT
  • Registratie: April 2004
DECOY88 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:14:
[...]

nu een gele na de groene :Y
idd, en zonder R ;) (R1100RS)

• DECOY88
(overleden)
HammerT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:16:
[...]

idd, en zonder R ;) (R1100RS)
de ander verkocht of rij je straks met beide in de ronte?
Pagina: 1 ... 267 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.