Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 266 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.920 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:12:
[...]
Hendig, had ik nog nooit gezien bij een motor.
Heeft een XT ook: 1 cylinder, maar 2 uitlaatbochten en zelfs een dubbele carb. Hoe krijgen ze het voor elkaar?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:01:
[...]

Heeft een XT ook: 1 cylinder, maar 2 uitlaatbochten en zelfs een dubbele carb. Hoe krijgen ze het voor elkaar?
Brute ownage heet dat in de volksmond.

Makerij Hofman

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Steffie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:17:
[...]

Overigens is de snelweg het makkelijkste wat je tegen komt bij motorrijles. Dat stelt echt niets voor vergeleken met rondrijden in een drukke stad.
Rustige snelweg ja.

Wij zaten bij AVD al vrolijk tussen chagrijnige filerijders op de A10 te rijden. Op zich ook best te doen, maar het vergt zo mogelijk nog meer alertheid dan het rijden door een drukke winkelwijk.

Maar idd, daar waar het verkeer gewoon Vmax kan rijden is niets zo overzichtelijk als een snelweg :)

Oslik blyat! Oslik!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Gaan er nog een aantal van jullie naar dat pink ribbon gebeuren in vlaardingen vandaag?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 22:05
Workaholic schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:13:
[...]

Leuke fiets! Succes ermee. Het lijkt me wel spannend zo zonder valbeugels :P Handig zo'n lesfiets :D
Ik heb deze nog nooit gezien als lesmotor, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat ze zoiets zouden gebruiken, hij is namelijk ook vrij licht (180 kg geloof ik).
Ik wilde in eerste instantie voor een snellere motor kijken (Honda CB600), maar toen ik eenmaal op deze gereden had, was ik er al snel achter dat dit meer dan snel genoeg is.
Ik denk dat alles bij elkaar dit een goede beginnersfiets is. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil, maar deze vond ik wel aardig in balans.
Deze heb ik voor een zachte prijs kunnen kopen, er zitten namelijk een paar kleine bijna niet zichtbare beschadigingen op, en hij heeft zo'n 40.000 gelopen.
Ik heb begrepen dat het een Yamaha blok is, en uiterst betrouwbaar is, dus ga er vanuit dat die kilometerstand niet zo veel wil zeggen.

Hier wat foto's, inclusief de beschadigingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.cimpel.nl/images/strada/8.JPG

En hier een filmpje van het dashboard, en het geluid van de motor:

Heb hem trouwens nog niet daadwerkelijk in bezit; moet hem nog ophalen (wordt nog helemaal in orde gemaakt). :p

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 29-05-2011 10:04 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eX0duS schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Ik heb begrepen dat het een Yamaha blok is, en uiterst betrouwbaar is, dus ga er vanuit dat die kilometerstand niet zo veel wil zeggen.
Haha...het is inderdaad een Yamaha XT660 blok. Op het plaatje vond ik 'm al bekend voorkomen en even een koekel gedaan. Dan heb je idd een lekker blok te pakken. Makkelijk voor onderdelen. Als je er achter kunt komen welk type blok het precies is (er zijn van de XT600 een aantal varianten; dat zal bij de 660 ook wel zo zijn), kun je altijd wel aan onderdelen komen. Roukema en Kedo verkopen XT onderdelen en zijn best voordelig. Voordeel van dit blok is dat het relatief eenvoudig is. Een eenpitter is lekker simpel, dus dingen als kleppen stellen is goed zelf te doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50
eX0duS schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Ik heb deze nog nooit gezien als lesmotor, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat ze zoiets zouden gebruiken, hij is namelijk ook vrij licht (180 kg geloof ik).
Ik wilde in eerste instantie voor een snellere motor kijken (Honda CB600), maar toen ik eenmaal op deze gereden had, was ik er al snel achter dat dit meer dan snel genoeg is.
Ik denk dat alles bij elkaar dit een goede beginnersfiets is. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil, maar deze vond ik wel aardig in balans.
Deze heb ik voor een zachte prijs kunnen kopen, er zitten namelijk een paar kleine bijna niet zichtbare beschadigingen op, en hij heeft zo'n 40.000 gelopen.

Hier wat foto's, inclusief de beschadigingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En hier een filmpje van het dashboard, en het geluid van de motor:
[video]

Heb hem trouwens nog niet daadwerkelijk in bezit; moet hem nog ophalen (wordt nog helemaal in orde gemaakt). :p
Super fiets om op te leren rijden lijkt me! Rijden hier in de buurt wel wat oudere Pegaso's rond, super mooi spul!
Je kunt er zelfs wat noppiger bandjes op leggen en in de modder gaan spelen ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Haha...het is inderdaad een Yamaha XT660 blok.
Lol, dan is het ook het blok dat in mijn motor zit :D

[ Voor 63% gewijzigd door steveman op 29-05-2011 13:37 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 21:29
Ben vandaag bij mijn nieuwe motor wezen kijken, en hij is goed bevallen. Ik ga hem morgenmiddag ophalen.

Nou wou ik alvast de motor verzekeren, maar dat kan volgens mij pas als hij op mijn naam staat toch? Zal dus tot morgenmiddag moeten wachten, en dan bellen met de verzekering. Dacht het nu alvast makkelijk te kunnen doen, maar dan klopt de meldcode van kentekenbewijs deel 1B niet geloof ik.

Iemand hier duidelijkheid over? :>

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
geen idee vorige keer overgeschreven betaald via internet en meteen via internet(unive) verzekerd. _/-\o_ met een ruim uurtje was hij hem kwijt ;w

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Kan meestal ook wel van te voren hoor. Gewoon even bellen naar je verzekeringsmaatschappij. Ik weet niet precies welke info je allemaal nodig hebt naast het kenteken.

Yamaha MT-09

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Alexji schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:52:
Ben vandaag bij mijn nieuwe motor wezen kijken, en hij is goed bevallen. Ik ga hem morgenmiddag ophalen.

Nou wou ik alvast de motor verzekeren, maar dat kan volgens mij pas als hij op mijn naam staat toch? Zal dus tot morgenmiddag moeten wachten, en dan bellen met de verzekering. Dacht het nu alvast makkelijk te kunnen doen, maar dan klopt de meldcode van kentekenbewijs deel 1B niet geloof ik.

Iemand hier duidelijkheid over? :>
Ik heb hier een oud deel 1B maar die heeft gewoon dezelfde meldcode.

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Ja ik lees net dat de meldcode gewoon de laatste paar cijfers van het framenummer zijn, moet geen probleem zijn dus :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meldcode is inderdaad de laatste 4 cijfers van het chassis nummer. Enige wat je nodig hebt om een verzekering af te sluiten is het kenteken en die meldcode (en uiteraard je eigen N.A.W. gegevens).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
  • Laatst online: 14:46
Lekker stukje gereden net weer. Jammer dat de weg naar Marken zo kort is, dat is een best leuk weggetje. Mooie inhaalactie: in een bocht naar links een bus in halen 8) dan merk je echt dat je moet kijken waar je naartoe wil, en niet naar de bus. Kwam ook nog een tegenligger aan, dus dan moet je even gasgeven. Gelukkig zijn de meeste bochten daar vrij overzichtelijk :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
Lekker stukje gereden net weer. Jammer dat de weg naar Marken zo kort is, dat is een best leuk weggetje. Mooie inhaalactie: in een bocht naar links een bus in halen 8) dan merk je echt dat je moet kijken waar je naartoe wil, en niet naar de bus. Kwam ook nog een tegenligger aan, dus dan moet je even gasgeven. Gelukkig zijn de meeste bochten daar vrij overzichtelijk :)
machtig mooi stukje is dat _/-\o_ alleen balen van die drempel in de bocht op het begin vanaf Monnickendam. :N wie legt daar ook een woonwijk aan :N

• Widow
DECOY88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:09:
[...]

machtig mooi stukje is dat _/-\o_ alleen balen van die drempel in de bocht op het begin vanaf Monnickendam. :N wie legt daar ook een woonwijk aan :N
Ja, en jammer dat er zoveel van dat slome verkeer rijd dat uitgebreid zit te kijken naar geelgebekte brilsapvogels, en niet naar de weg :+ maar verder is het bijna een circuit.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Zo, vanmiddag de olie ververst van de GSX. Ook nog wat kleine dingetjes gedaan, ketting gesmeerd/gespannen, ff de motor langs gelopen met een bus WD40 en alles wat scharniert onder de WD40 gespoten :P Wederom weer een stukje gereden in de straat, m'n pa was benieuwd (morgen kan ik het rijbewijs ophalen) naar het geluid. Heb ook net meteen een paddockstand gekocht, bij Datona, 32 euro inclusief verzendkosten :o

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Franko P. schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:21:
Een tijdje geleden gevallen met de motor dankzij een olie/diesel spoor op een rotonde.
Niet hard, wel veel schade en veel gezeur met de verzekering.

Gister na een 8 weken wachten mijn motor opgehaald, was weer gerepareerd.
Nieuwe achterband erop, deze moet dus ook nog worden ingereden.

Het probleem is alleen dat ik nu als een ouwe z*k bochtjes rond, ik durf domweg niet meer op een normaal tempo de bocht door te rijden. Telkens als ik op een bocht af stuur krijg ik het spaans benauwd en ben ik bang dat ik weer onderuit ga.

Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf?
Ik ben helemaal niet bang uitgevallen en rij normaal met alles als er maar wielen onder zitten.
Ik ben nu gewoon teleurgesteld in mezelf en ik sta er ook echt van te kijken dat dit mij overkomt.
Ja dat heb ik ook ben vorig jaar op mijn smoel gegaan bij een rontonde.
D'r lag wat fijn zand op de rontonde en ik ga schuin en whap ik lag.
Na de tijd geanaliseerd heb dus in paniek mijn voorrem in geknepen.(fout) |:(
moest die motor keihard drukken en op het beste hopen. :)
En nu pas heb ik weer dat ik dus een beetje hard door de bocht heen ga.
Had steeds het gevoel alsof mijn motor steeds weggleed.
schade deuk in de benzine tank (honda shadow vlx 600)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

2 maanden geleden gaan rijden op het circuit in Croix [Frankrijk], tegen 170km/h op men bek gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/3.jpg

Ik heb de motor opgeraapt [nadat ik dik 100meter over de baan heb geschoven :/ ] terug binnen gereden, er was een remhendel afgebroken. Daar heb ik een nieuwe voor geregeld, ducktape tegen de kappen en terug gaan racen op dat circuit.

Van de 8 sessies heb ik er eentje van gemist.

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/ikkeklein.jpg

Check de ducktape tegen de kappen.

De Nederbelg !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:28:
[...]
Ja dat heb ik ook ben vorig jaar op mijn smoel gegaan bij een rontonde.
D'r lag wat fijn zand op de rontonde en ik ga schuin en whap ik lag.
Na de tijd geanaliseerd heb dus in paniek mijn voorrem in geknepen.(fout) |:(
moest die motor keihard drukken en op het beste hopen. :)
En nu pas heb ik weer dat ik dus een beetje hard door de bocht heen ga.
Had steeds het gevoel alsof mijn motor steeds weggleed.
schade deuk in de benzine tank (honda shadow vlx 600)
Wel goed dat je zelf ziet wat je fout gedaan hebt. Je (schrik)reactie is heel moeilijk te controleren. Met een anti-slip cursus (auto) keek ik zelf ook ervan op dat ik remde. Ze hadden nl een grote rode lamp op het dashboard gemonteerd, dus je kon het ook niet ontkennen. Je wéét dat het niet mag, maar je doet het. Pas als je er bewust mee bezig bent, leer je het af. Nou is dat makkelijker met de auto dan met de motor. Met de auto ga je hooguit in het rond...

Maar ik heb het ook wel eens gehad, zand of troep in de bocht. Soms gebeurt er niets en rij je er gewoon doorheen. Maar ik heb ook een paar keer gehad dat die even ervandoor ging. Da's niet fijn. De laatste keer dat het voorwiel weg wilde voel ik nog steeds in mijn pols. Gelukkig het hoofd koel gehouden en 'm overeind gehouden en vooral niet geremd. Op zich een leuke test voor het andrenalinepompje...

Over remmen gesproken: ik ben gisteren voorzien van hele fraai RVS remleidingen. Dat was op zich geen overbodige luxe, want die 14 jaar oude slangen hadden volgens mij veel teveel rek. En aangezien dat bankstel nog geen tekenen van (fatale) ouderdom vertoont, vind ik het wel de moeite waard om er dan maar RVS leidingen op te zetten. Helemaal op maat gemaakt bij een vrind met een mooie werkplaats. Is wel een gedoe vanwege de ABS. Ik ben blij dat ik het niet zelf ben gaan doen.

• DECOY88
(overleden)
gister geleerd van de reflexen onder controle willen hebben. pan van 100'graden een gaspit verplaatst met metalen handgrepen. nu alleen 8 brandblaren |:(

oftewel niet schrikken van warme handjes is gelukt maar of ik er blij mee moet zijn _O-

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

M14

Na mijn crash (2 weken terug) heb ik het ding opgeraapt, eea terug gebogen en vastgetaped en volgas mee gaan rijden :P.
Jellabie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:39:
2 maanden geleden gaan rijden op het circuit in Croix [Frankrijk], tegen 170km/h op men bek gegaan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb de motor opgeraapt [nadat ik dik 100meter over de baan heb geschoven :/ ] terug binnen gereden, er was een remhendel afgebroken. Daar heb ik een nieuwe voor geregeld, ducktape tegen de kappen en terug gaan racen op dat circuit.

Van de 8 sessies heb ik er eentje van gemist.

[afbeelding]

Check de ducktape tegen de kappen.
Hoe was dit eigelijk gebeurd?

Ben vandaag overigens met mijn circuitfiets op een industrieterrein hier gaan rijden :). Het is maar een simpel rondje met 3 haakse bochten en een flauwe 4'e bocht, maar moest wat om die motor een beetje te leren kennen :P. Volgende week circuit van Zolder onveilig maken :*).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gvd. Al 3,5 jaar weet ik ze met succes te ontwijken. Maar vrijdag was ik toch echt aan de beurt.

Auto voor me stopt, midden op een voorrangsweg. Ik stop ook, want ik heb geen idee wat ie van plan is. Zul je altijd zien dat ze em dan opeens naar links hoeken. Denk aan ROFLASTC's humorloze opa....liever wat later thuis. Net als ik m'n voet op de grond heb gaan de achteruitrijlampen aan, het gas erop....*BAM* rijdt die kerel me zo van m'n brommer 8)7

Koekblikkers gonna be koekblikkers. :/

I reject your reality, and substitute my own.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

snars schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:19:
Gvd. Al 3,5 jaar weet ik ze met succes te ontwijken. Maar vrijdag was ik toch echt aan de beurt.

Auto voor me stopt, midden op een voorrangsweg. Ik stop ook, want ik heb geen idee wat ie van plan is. Zul je altijd zien dat ze em dan opeens naar links hoeken. Denk aan ROFLASTC's humorloze opa....liever wat later thuis. Net als ik m'n voet op de grond heb gaan de achteruitrijlampen aan, het gas erop....*BAM* rijdt die kerel me zo van m'n brommer 8)7

:(

Jij zo te zien ongedeerd (zij het terecht verontwaardigd), hoe is je brommer?

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
  • Laatst online: 16:56

WTF :o

Nog achter gekomen waarom diegene dat deed?
Nog iets aan overgehouden (schade aan jezelf/motor?) :o

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 30-05-2011 11:26 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18
OMG :/

Had ie geblindeerde achterruit of was ie gewoon blind?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zo dan... Waar dacht de koekblikker aan? Reed je op de DR? want dan ben je hoog genoeg om in elke spiegel te verschijnen nml.

And it goes BRAAAAAPP!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Widow schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:22:
Ik heb wel een mooie route met een hoop leuke bochtjes daar. Niet alleen de Uitdammerzeedijk, maar ook richting Broek, Monnickendam en Purmerend.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:26:
WTF :o

Nog achter gekomen waarom diegene dat deed?
Nog iets aan overgehouden (schade aan jezelf/motor?) :o
Ja, om een kennis in te laten stappen die hij langs de weg zag staan. :+
Ik heb niks, de motor heeft schade aan de kuip, spatbord, hendeltjes, stuur krom....wat ik nog niet heb kunnen beoordelen is hoe de vork er aan toe is. Het was toch best een klap, de motor werd zegmaar omhoog geduwd tegen de auto en viel toen op de linkerkant.

Natuurlijk doet iemand dat niet expres. De afhandeling ging goed, geen discussie over. Ik ben me nu aan het verdiepen in de wondere wereld van schadeexperts, dagwaarde, polisvoorwaarden etc.

M'n voornaamste zorg is (vervangend) vervoer, om naar m'n werk te rijden en voor het geplande hemelvaartweekend in Altena. Het schijnt dat je tot 75% van de kosten voor 14 dagen vervangend vervoer kan claimen bij de tegenpartij.
ROFLASTC schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:33:
Reed je op de DR? want dan ben je hoog genoeg om in elke spiegel te verschijnen nml.
Jah. No way dat je zo'n ding over het hoofd ziet. Hij heeft gewoon niet gekeken. Ik heb de essentiele bedieningselementen recht gebogen, we zijn naar mijn huis geprutteld (zoals altijd met die dingen was het 2km van huis) en hebben de papieren ingevuld met een bakje koffie erbij.

No hard feelings verder. Hij rijdt zelf ook motor :X (begint met een H, eindigt op arley).

I reject your reality, and substitute my own.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
snars schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Ja, om een kennis in te laten stappen die hij langs de weg zag staan. :+
Ik heb niks, de motor heeft schade aan de kuip, spatbord, hendeltjes, stuur krom....wat ik nog niet heb kunnen beoordelen is hoe de vork er aan toe is. Het was toch best een klap, de motor werd zegmaar omhoog geduwd tegen de auto en viel toen op de linkerkant.

Natuurlijk doet iemand dat niet expres. De afhandeling ging goed, geen discussie over. Ik ben me nu aan het verdiepen in de wondere wereld van schadeexperts, dagwaarde, polisvoorwaarden etc.

M'n voornaamste zorg is (vervangend) vervoer, om naar m'n werk te rijden en voor het geplande hemelvaartweekend in Altena. Het schijnt dat je tot 75% van de kosten voor 14 dagen vervangend vervoer kan claimen bij de tegenpartij.
En nu maar duimen dat hij zijn verhaal niet gaat wijzigen en zegt dat jij er achterop gereden bent... Je hebt ze ertussen hoor.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

even tussendoor.. Hoe heet dat spul wat je om de uitlaat kan wikkelen en waar haal je het?

Ik ga dat bij de mijne doen nml. dus.

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

theHoff schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:21:
[...]
En nu maar duimen dat hij zijn verhaal niet gaat wijzigen en zegt dat jij er achterop gereden bent... Je hebt ze ertussen hoor.
Mijn tip, zorg dat zoveel mogelijk details van het verhaal al direct vastgelegd worden nog voordat je met eventuele schadebedragen terug komt. Zo heeft zo een koekblikker mij willen naaien. Die draaikonten word je niet goed van. :(

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:38:
even tussendoor.. Hoe heet dat spul wat je om de uitlaat kan wikkelen en waar haal je het?

Ik ga dat bij de mijne doen nml. dus.
uiltaatwrap (exhaust wrap in English). ik denk dat je het bij elke custom-bike/harley dealer wel kan krijgen

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:02:
[...]

uiltaatwrap (exhaust wrap in English). ik denk dat je het bij elke custom-bike/harley dealer wel kan krijgen
ah i finds it.

http://motor.marktplaza.n...grafiet-tape-12632418.htm

45E en 30 meter dan maar, ken ik het later nog eens doen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
-tom-562 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:24:
ff de motor langs gelopen met een bus WD40 en alles wat scharniert onder de WD40 gespoten :P
Kijk even uit met alles onder de WD40 zetten. WD40 wordt ook wel kruipolie genoemd, en dat komt omdat het zo mooi rotzooi kan verwijderen uit kleine openingen (bijvoorbeeld roest), maar dus ook vet wat bedoelt is om de zooi te smeren.
Je kan met WD40 dus juist de smering die in de scharnieren moet zitten wegspuiten.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heb alleen de kleine scharnierende dingen gedaan ;) voetsteuntjes, jiffy, dat soort geintjes

Vaak bu'j te bang!

• Exigence
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

WD40 gebruik ik vooral als schoonmaakmiddel. Ideaal om dingen mee af te nemen en om op plekken vettigheid weg te spuiten. Als je kruipmiddel nodig hebt kun je beter echte kruipolie kopen in plaats van WD40, dat werkt wel een stukje beter.

Verwijderd

Hoeveel kost een motor eigenlijk aan onderhoud/belastingen per jaar?

• DECOY88
(overleden)
wat voor motor en hoeveel km per jaar? en je rijstijl O-)

• Tankiej
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:56:
Hoeveel kost een motor eigenlijk aan onderhoud/belastingen per jaar?
Motorrijtuigenbelasting is tussen de 84 en 92 euro per jaar, afhankelijk van waar je woont.. De rest hangt af van de motor, rijstijl etc. :Y

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Motorrijtuigenbelasting is tussen de 84 en 92 euro per jaar, afhankelijk van waar je woont.. De rest hangt af van de motor, rijstijl etc. :Y
noord holland €88 :Y

voor mijn africa twin moet er iedere 15 000km
setje banden ~€200
olie vervangen €60
luchtfilter reinigen €20

~25000 ketting vervangen €200 als je het zelf doet.

en verzekering tussen 3.90 WA tot 150 voor een allrisk met alles erop en eraan in de maand.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
ketting/tw
remblokken
wiellagers
lampjes

occasional stuff (spiegels, kuipwerk, stepjes, demper etc)

mag je ook wel erbij vermelden :+

• DECOY88
(overleden)
hier wel ja met iedereen in de graskant _O-

• Exigence
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

Dit is wat ik doe met de mijne (ZX6R 1998).

Elke 6000 kilometer:
- olie vervangen (40-60 euro)
- oliefilter vervangen (10 euro)
- luchtfilter vervangen of schoonmaken (30 euro)
- bougies vervangen (35 euro)

Tussen de 6000 en 12000 kilometer:
- setje banden (sowieso achterband, zo'n 8000 kilometer) (100-300 euro)

Elke 12000 kilometer:
- het bovenstaande lijstje
- kleppen controleren en eventueel stellen (10-200 euro)

Elke 24000 kilometer (ongeveer):
- ketting vervangen (200 euro)

Elke 2 jaar:
- remvloeistof vervangen (10-20 euro)
- koelvloeistof vervangen (10 euro)

En dan heb je nog het minder gebruikelijke onderhoud als lagers, voorvorkolie (gebeurt bij de meeste mensen nauwelijks tot nooit, die van mij is eigenlijk wel aan de beurt), voorvorkkeerringen, remklauwrevisie (was bij mij 150 euro aan onderdelen vorig jaar), koppeling (150-200 euro), remblokken (50-80 euro), remschijven (300-500 euro). Deze prijzen zijn allemaal als je het zelf doet natuurlijk, laat je het doen dan wordt het (voor sommige dingen veel) prijziger.

Deze bedragen kunnen echt drastisch verminderd worden door een minder dure motor te kiezen (simpel en courant ouder model) en een motor te kiezen met een hogere onderhoudsinterval (12000 kilometer kleine beurt en 24000 grote beurt of iets dergelijks).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:15:
[...]

noord holland €88 :Y

voor mijn africa twin moet er iedere 15 000km
setje banden ~€200
olie vervangen €60
luchtfilter reinigen €20

~25000 ketting vervangen €200 als je het zelf doet.

en verzekering tussen 3.90 WA tot 150 voor een allrisk met alles erop en eraan in de maand.
Voor mijn K75RT (1990):

NH belastingen EUR 88
Verzekering EUR 75.22 (WA)

Afwisselend kleine beurt/grote beurt om de 7.5k km.
Laatst spullen voor grote beurt besteld (motorolie, versnellingsbak/cardanolie, vorkolie, oliefilter, brandstoffilter, stoffilter, bougies, remvloeistof, koelvloeistof, vet), was ongeveer EUR 150 kwijt. Alleen kleine beurt zou denk ik max EUR 50 kosten. Ik rij zo'n 13k km/jaar (nouja, rij nog geen jaar, maar het gaat die kant op), dus in praktijk is EUR 200 aan regulier onderhoud per jaar denk ik realistisch.
Gereedschap heb ik ook nieuw gekocht, was EUR 150 kwijt, al kun je dat sterk naar boven of beneden doen afhankelijk van hoe uitgebreid je het doet.

Verder heb ik één keer een flinke defect gehad, de spiebanen van m'n cardan zijn overleden, waardoor ik een nieuwe aandrijfas en cardan nodig had. Dat kostte me bij elkaar zo'n EUR 125. Ook moet ik dringend de achterveer vervangen, dat gaat bij Hyperpro EUR 110 kosten. In hoeverre deze laatste kosten regelmatig terugkerend zijn is maar de vraag, het is een oude motor met achterstallig onderhoud dat ik hiermee aan het inhalen ben. Maar goed, volgend jaar zal geheid iets anders het begeven dus verstandig om deze kosten ook mee te rekenen.

Totaal dus bij rond de 15k km/j rijden op een K75:
Belastingen 88
Verzekering 75
Regulier onderhoud EUR 200
Incidenteel onderhoud EUR 235
---------------------------------------------
Totaal: EUR 589

Edit:
Ugh, banden vergeten :X

Ik lees dat veel mensen hun banden om de 10k vervangen, bij mij zit er na 10k nog genoeg profiel op. Dan nog, het gaat binnenkort weer eens tijd zijn. Een setje kost (BT45) kost rond de EUR 200, maar dan moet je ze er nog op laten zetten. EUR 250 is een veilige indicatie.

Kom je uit op een totaal van EUR 850/jaar

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 30-05-2011 16:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
Staat tegenover dat je afschrijvingskosten nihil zijn dion ;)

Wat ik sinds oktober heb uitgegeven aan een beurt, achterband, knipperlicht en nog wat kleine meuk schiet ook aardig op :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 30-05-2011 16:11 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rukapul schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:08:
Staat tegenover dat je afschrijvingskosten nihil zijn dion ;)
Jup, lelijker kan hij toch niet worden :P
De kosten vallen in elk geval in het niet bij wat ik sinds oktober heb uitgegeven aan een beurt, achterband, knipperlicht en nog wat kleine meuk :+
Ach, m'n vriendin kwam van de week terug van de garage na grote beurt voor de Seat Cordoba uit 1999. EUR 1200 :X

Maar goed, mijn kosten zijn vooral laag omdat ik alles zelf wil leren doen. Dat kost veel tijd, maar muv een paar dolgedraaide imbusbouten nog niets ernstigs verprutst. Uurloon van een garage zou het bedrag wat ik hier noem geheid verdubbelen.

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
Ik ben ook van plan om veel zelf te gaan doen.. Ben ook al aan het 'oefenen', doe het onderhoud van m'n ma's scooter. Er is nog niks verkeerd gegaan tot nu toe :+
Maar nu mag ik komend weekend (gelukkig is het een lang weekend) de remklauw uit elkaar halen & in elkaar zetten.. Wilde de remblokjes vervangen, maar nu blijkt dat de zuiger helemaal vast zit -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 30-05-2011 16:14 ]

• Rukapul
dion_b schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:11:
Uurloon van een garage zou het bedrag wat ik hier noem geheid verdubbelen.
Klopt.

Ik ga het op heel simpel spul na echter niet doen. Als ik zie wat het al voor een tijd kostte om een diagnose te stellen van een en ander, olie bij te vullen op de goede wijze (:P) dan ligt m'n toekomst er niet :+

Daarentegen kwam ik laatst de kosten tegen van een knipperlichtje voor m'n motor en vergeleek dat met de kosten die ik totaal bij de garage kwijt was. Au :X

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

de mijne mag elke 7500 voor een kleine en elke 15.000 voor een grote beurt. Dat kost mijn respektievelijk 400 en 700 euro. Andere zaken komen daar nog bij. Dus ook ik doe het liever zelf wanneer dat kan. Alleen is KTM nog al mal en moet je vaak bij hen en dus uiteindelijk de dealer allerlei spullen bestellen voro dat je zelf verder komt.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
Vergeet trouwens de kosten van al die hippe accesoires en kleding niet :P

• DECOY88
(overleden)
Rukapul schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:10:
4 helmen in een jaar tijd |:(

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

[b][message=36128910,noline]

[...]

Hoe was dit eigelijk gebeurd?
Nat... semi-slicks... einde van het recht stuk tik ik mijn voorrem aan, :w voorwiel.

De Nederbelg !

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yes, heb om 16:30 mn rijbewijs opgehaald. Om 17:00 zat ik op de motor. Na het eten weer wezen rijden, die gsx rijdt bijzonder lekker, valt me niet tegen. Alleen het kuipwerk moet er eigenlijk exht af, ik moet er nu wijdbeens op zitten, anders zitten mn knieeën de hele tijd tegen het kuipwerk, of ik moet helemaal achterop het zadel zitten. Hij zit niet veel hoger als een brommer, dat ia dan wel weer grqpppig :P
Motortje loopt ook prima, je merkt alleen wel dat het een kleine motor is( 400cc met 60pk bij 13.000rpm), bij de 11.000 rpm begint het pas echt hard te trekken , en dat loopt dan door tot 15.000 rpm in de begrenzer :P

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan merk je vooral dat het een (over)tuned sportgeval is, met alle vermogen ergens idioot hoog bovenin en geen koppel onderin. Er zijn ook 400cc motoren met zat koppel (maar weinig vermogen bovenin). En die trekken je er geheid uit in een bocht :z

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja dat snap ik ook wel. Het rijdt wel 'spectaculair' :P hoop herrie et cetera

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:24:
Dan merk je vooral dat het een (over)tuned sportgeval is, met alle vermogen ergens idioot hoog bovenin en geen koppel onderin. Er zijn ook 400cc motoren met zat koppel (maar weinig vermogen bovenin). En die trekken je er geheid uit in een bocht :z
Toch vind ik zo'n eindschot ook wel leuk. Het is wel iets dat ik mis bij mijn huidige SV1000S. Nou gaat het bij deze motor vanaf 6000 toeren heel hard, alleen stopt het bij de 11.000 toeren weer. Bij mijn vorige CB600F vond ik het altijd wel leuk om van de 8000 tot de rode zone door te gaan.

Nu heb ik veel meer koppel onder en bovenin maar mis ik het op het eind een beetje. Nou rijd dit natuurlijk bij normaal rijden veel beter maar toch is zo'n eindschot ook wel erg leuk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meh, ik stoor me er al aan dat ik pas boven de 4500rpm echt vermogen begin te ontwikkelen, wat dat betreft had ik beter een K100 kunnen nemen, daar heb je onderin meer koppel en begint op 3000rpm vermogen al goed te stijgen :P

Oslik blyat! Oslik!

• 4x2
  • Laatst online: 07:50

4x2

lộn xộn quá

Is maar net waar je het ding voor gebruikt, mn NTV is ook een redelijk laagtoerige motor, maar die is voor woon-werk en om vooral niet na te denken.

De VFR is een stuk leuker om mee te rijden, maar die vind ik volledig ongeschikt voor woon-werk (kostentechnisch)

[ Voor 28% gewijzigd door 4x2 op 30-05-2011 22:02 ]

leeg

• DECOY88
(overleden)
liever onderin vermogen O-) is bij een bonnetje met bedrag gebleven vandaag _/-\o_ maar kwijt rijden had gekund _O- motor al ver over de 100 en dan komen ze met 30 achter je aan kruipen 8)7

pas toen ik gang terugnam in een dorp kwamen ze achter me _O-

• M14

M14

PilatuS schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:50:
[...]

Toch vind ik zo'n eindschot ook wel leuk. Het is wel iets dat ik mis bij mijn huidige SV1000S. Nou gaat het bij deze motor vanaf 6000 toeren heel hard, alleen stopt het bij de 11.000 toeren weer. Bij mijn vorige CB600F vond ik het altijd wel leuk om van de 8000 tot de rode zone door te gaan.

Nu heb ik veel meer koppel onder en bovenin maar mis ik het op het eind een beetje. Nou rijd dit natuurlijk bij normaal rijden veel beter maar toch is zo'n eindschot ook wel erg leuk.
Nu ik op een aantal 4-pitter racers heb gereden mis ik dat eindschot ook een beetje. Maar ik weet zeker dat je met een SV1000 in de bergen enzo veel leuker rijd. Bij de toerrit in de Harz paar weken terug reden er ook een paar met een 4-pitter mee (oa R1), maar die konden het toch niet geweldig bijhouden :P.

Btw, ben je lid van de SV Contact club?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga er van de zomer ook mee de Pyreneeën in denk ik, dus dat wordt nog lachen :')

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:10:
tot het broodrooster en slippers aan toe

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/produit/nouveautes2008/KTM_Sandales_stpz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/produit/nouveautes2008/KTM_Toaster_stpz.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren de laatste uurtje les gehad voor het examen vrijdag. Sinds afgelopen week gaat het rijden goed. Goed, ik rij soms nog wat hoekig (te weinig op de ideale lijn, met name bij rotondes), en soms niet offensief genoeg. (Als ik sta te wachten bij haaientanden benut ik sommige gaatjes niet hoewel dat wel zou kunnen) Dat zal er ook een beetje mee te maken hebben dat ik in mijn achterhoofd ook nog een beetje rekening houd met die auto achter me. Ik weet het, dat moet je niet doen, maar ja.

Op een gegeven moment kwam ik bij een zebrapad. Links stond een meisje (jaar of 7) op inline skates te wachten. Ik stop dus. Ze kijkt gefascineerd naar mij, en rolt de straat op. Ze keek alleen niet naar links waar een auto te hard kwam aanrijden. Mijn instructeur en ik schreeuwden om het hardst "NEEEEEE!!" Het ging nét goed, maar het was een kwestie van centimeters. We hadden allebei een hartslag van 200. Probeer je het juiste te doen gebeurt je bijna zoiets...

Een half uurtje later tijdens die rit had ik me dan in mijn oren geknoopt dat ik bij het oprijden wat beter gebruik mocht maken van gaatjes. Ik rij op een kruising af, rechts van mij staan bomen. Ik heb haaientanden. Tijdens het rijden kun je mooi tussen die bomen door kijken of daar wat aan komt. Inderdaad, daar kwam een grijze Audi. Van links komen ook nog 2 auto's. Ik minder wat vaart zodat die 2 al weg zijn voor ik erbij ben. Ik controleer rechts, en zie dat ik nog ruimte genoeg heb. Mijn instructeur rijdt tot aan de haaientanden, stopt, en besluit direct achter me aan te komen. Ik realiseer me dat hij door de bomen waarschijnlijk die Audi niet gezien had. Die Audi echter zag waarschijnlijk de L achter op de motor en verwachtte vast al dat er wat achteraan kwam, want die remde wat af en hield rechts. Mijn instructeur kon vervolgens net een aanrijding ontwijken door bij het oprijden op de linker weghelft te blijven.

Dit was tot nu toe de meest spannende rit, terwijl ik vziw niets fout heb gedaan... :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Lol wat beschrijf je dat spannend, mijn hartslag ging ook iets omhoog XD maar zo te horen kan je goed anticiperen en weet je wat je doet! Erg veel succes met je examen!

Ik mag binnenkort ook op de motor stappen! Gisteravond bevestiging gekregen van de rijschool en vanavond gelijk de theoriespullen ophalen. 25 juni is onze (ik en een maat nemen samen les mbv een duo-pakket) eerste les, gelijk een blokuur van 2 uur en de week erna theorie-examen. Heb er heel erg veel zin in en ben erg benieuwd!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36

Saffie_time

Why use this? 42!

DECOY88 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:18:
[...]
4 helmen in een jaar tijd |:(
Heb je 4 seizoenen helmen dan? Voor elk seizoen 1-tje?
:+

Nog iemand die ik blij kan maken met oefen cd en theorieboek? Mijn vrouw heeft gisteren theorie gehaald dus mag het weg naar iemand die daar nog iets mee kan doen.

Mijn olieverbrandingsprobleem is nog steeds niet opgelost. Ik kreeg de tip van een monteur die dacht dat het eraan kon liggen dat ik nu volsynthetische olie gebruikt heb. Hij dacht dat die de motor beter schoon zou kunnen maken dan dat ik zou willen waardoor er links of rechts wat verstopping ontstaan zijn. Iemand die dit al eerder aan de hand heeft gehad? Ik vind het namelijk niet heel logisch klinken (maar ik ben dus ook geen monteur :P).
Zijn oplossing was met Wynns oliesysteem cleaner alles 'schoon' maken en geen vol syntheet er meer in mikken. (Volgens wphb zou dat dus wel moeten) .

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, ik besef dat ik vrijdag een beetje geluk moet hebben. Er schijnen wat examinatoren bij te zijn die graag een spectaculaire rit (als in vlot doorrijden) willen zien. Mijn eerste prioriteit is mijn veiligheid, en op de 2e plaats komt pas het vlot doorrijden. Bij twijfel neem ik het zekere voor het onzekere en neem ik me rustig de tijd. Mijn positie op de weg zit instinctief wel goed. Waar ik moet opletten is de bebouwde kom: niet te hard rijden; niet in een te hoge versnelling. Als ik eenmaal verrast zou worden wil ik daar wel op voorbereid zijn. Bij bochten rechtsaf moet ik goed voorsorteren; soms laat ik daar een gaatje vallen. (zie ook de opmerking "Hoekig rijden" in mijn vorige post) Als me dat gebeurt ben ik me daar wel van bewust en controleer ik mijn dode hoek nog eens extra, maar voorkomen is nog altijd beter. En verder een beetje geluk hebben met het verkeer. :P Maar ik heb er vertrouwen in! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M14

M14

Niet te veel nadenken over prioriteiten en gewoon lekker rijden :). Als je onzeker overkomt, doordat je alles veel te veilig / zeker wil doen, dan heb je meer kans dat je het over mag doen dan wanneer je een keer misschien wat harder moet optrekken of remmen vanwege een inschattingsfoutje.

Tijdens mijn examen ben ik ergens in de bossen met 70 een haakse bocht omgegaan :+. Maar ja, er hingen geen bladeren en kon de situatie goed inschatten, dus het was geen probleem :). En heb nog ergens een kindje op de fiets laten schrikken doordat ik afdraaide en er meteen langs zat. Ben uiteindelijk gewoon geslaagd :).

[ Voor 36% gewijzigd door M14 op 31-05-2011 09:59 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, gewono vlot doorrijden, en laten zien dat je snel de juiste (veilige) keuzes kunt maken. En ga aub niet wachten en/of rekening houden met je examinator. Die komt vanzelf wel. Ik ging met nog een leerling naar het AVD examen, hij was niet geslaagd omdat hij op een gegeven moment lang op een kruising stond te wachten op de examinator. Nouja, hij was niet alelen daar op gezakt, maar hij reed gewoon te langzaam

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
Als de examinator/instructeur wil dat je even wacht krijg je dat wel te horen. Gewoon doorrijden als dat kan! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2011 11:16 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:10:
Dit was tot nu toe de meest spannende rit, terwijl ik vziw niets fout heb gedaan... :P
Je hoeft niets fout te doen om doodgereden te worden... :X

Dat is het moeilijkste aan verkeersdeelname. Met de motor nét iets belangrijkers, want mijn Volvo heeft iets meer bescherming dan mijn Schuberth. Je moet ook opletten voor anderen die niet zo goed kijken of mindless door het verkeer razen alsof ze alleen zijn.

Vandaar ook dat je - vooral binnen de bebouwde kom - je snelheid een beetje in de gaten moet houden. Hou altijd genoeg marge over om snel te kunnen reageren. Als je snelheid te hoog is, kun je haast niets meer. En ook al is de ander fout, daar heb je niet zoveel aan als je 6 maanden de revalidatie in moet (als je geluk hebt).

Afbeeldingslocatie: http://www.deteyding.nl/images/stories/2011/01/20110131_motoragent-parklaan_IMG_1556.jpg
Deze politiemotor is aangereden door een tegemoetkomende auto. De auto wilde naar links afslaan en zag de tegemoetkomende politiemotor niet (?). Agent zwaar gewond. Ik zie de linkercylinderkop van deze RT niet eens meer... Flinke klap. Doet me denken aan het verhaal van Sylvia Stuurman. Ook zo'n kwibus die niet uitkijkt op een plek waar je niet verwacht dat ze je niet zien.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Ik dacht dat ik gezakt was bij de eerste rotonde, omdat ik (moest rechtsaf) voor een auto langsreed die al op de rotonde zat. In principe had hij voorrang, maar hij kon gewoon met dezelfde snelheid door blijven rijden en had van mij geen last. De examinator kon er met zijn auto echter niet meer achteraan. Alleen had ik ook zo gereden, maar ik dacht dat ze er wel een opmerking over zouden maken. Bij het gesprek achteraf bleek dat ze dat juist geen enkel probleem vonden, en ze blij waren dat ik niet getwijfeld had. Op de motor mag je iets vlotter rijden dan met de auto tijdens het examen heb ik wel het idee.

• Rukapul
Ik heb op een aardig stuk de max snelheid met meer dan 30km/u overschreden zonder dat het slagen in de weg stond :P

Zorg gewoon dat wat jij ziet, dat dat ook duidelijk is aan de examinator. Ze willen zien dat je anticipeert.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36

Saffie_time

Why use this? 42!

Er zijn ook mensen die met 80 buiten de bebouwde kom rijden en een bordje gemist hebben dat het een 30-zone is. Nadat er dan in je oor te horen is "heb je het bord 30 toevallig niet gezien" de rest van de rit wel laten zien dat ze kunnen rijden en alsnog hun rijbewijs krijgen....
:+
Achteraf krijg je dan in het gesprek te horen dat bij 50 te snel meestal een rijbewijs wordt ingenomen maar nu een keer een rijbewijs wordt toegekend....

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
(overleden)
gister een hoop commentaar van die examintoren die juist je rijbewijs innemen. dat ik gevaarlijk deed enz. ik haal 5 auto's tegelijk in en pak daarvoor een meter doorgetrokken streep aangezien ik het geheel kon overzien. hun komen achter me aan na 3 auto's ertussen hoeken omdat ze het niet redden. even later het dorp in. rotonde rotonde en uitritten van meer den 50 meter. zag 250 meter verderop fietsers oversteken dus even het gas eraf. was dus de eerste keer dat ze achter me konden komen en toen nog even een autotje voorbij en meteen een vw passat erachteraan dus toen wist ik genoeg.

lang verhaal over gevaarzetting en de bonnenregen voor de staatskas
moest even naar het station en terug. ze vroegen dat ook. dus op de terug weg nog een vw sharan achter me aan

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 31-05-2011 12:50 ]

• Rukapul
Als je iets minder met je specifieke motorbeleving, -insteek, -gedrag te koop loopt hier dan hoeven anderen er geen aanstoot aan te nemen of uitgelokte moraalriddergevoelens te uiten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 31-05-2011 12:33 ]

• Widow
mphilipp schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:22:
[...]
[afbeelding]
Deze politiemotor is aangereden door een tegemoetkomende auto. De auto wilde naar links afslaan en zag de tegemoetkomende politiemotor niet (?). Agent zwaar gewond. Ik zie de linkercylinderkop van deze RT niet eens meer... Flinke klap. Doet me denken aan het verhaal van Sylvia Stuurman. Ook zo'n kwibus die niet uitkijkt op een plek waar je niet verwacht dat ze je niet zien.
En ik dacht dat ik schaamranden had op mn achterband. Valt in het niets bij deze rechtdoor ridder :P

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:59
En hoeveel kost het geintje dan? :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DECOY88
(overleden)
€217 voor 28 te hard. en €100 voor die meter doorgetrokken koekblikkersstreep

• M14

M14

Mwa, dat valt allemaal nog mee ....
Heb het volgende thuis liggen:
2x rechts inhalen --> 180 euro p/st
1x door rood --> 180 euro
1x 101 waar 50 toegestaan --> Die komt er nog aan

Dat rechts inhalen en door rood, daar ga ik nog achteraan. Dat heeft een agent gezien, maar niet staande gehouden. Bij 1 geval rechts inhalen ... dan had ik door de berm gemoeten :? ... Lijkt me erg sterk. En bij het 2'e geval rechts inhalen ben ik waarschijnlijk langs een rij auto's af naar het stoplicht gereden. Het gevalletje door rood, dat was tegelijk met die 2'e keer rechts inhalen. Hopelijk kan ik daar ook nog wat mee :P.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

Kom ik aanzetten met 4kmpu te hard, eerste boete ooit... :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
ze vroegen ook al hoe het kon dat dit ineens zon forse boete was? ik: :X

• M14

M14

Als we als motor-rijdend clubje op GoT nu een kenteken-wissel-actie beginnen, dan mogen die boetes geen probleem meer zijn denk ik :*). Gewoon om de week ff van kenteken wisselen ofzo :)

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:41:
Als we als motor-rijdend clubje op GoT nu een kenteken-wissel-actie beginnen, dan mogen die boetes geen probleem meer zijn denk ik :*). Gewoon om de week ff van kenteken wisselen ofzo :)
helaas rij ik de enigste africa twin hier in de buurt |:( dus me vinden is dan nog steeds niet moeilijk :N en bonnetje valse platen geen verzekering enz. is een stuk duurder :Y

• stijnos1991
  • Laatst online: 15:52
Ik heb volgende week dinsdag een proefles motorrijden gepland! Erg veel zin in :) De beste man aan de telefoon had het trouwens over enkel beschermende schoenen. Waarom? Ik draag alleen sneakers en die komen zeker niet boven m'n enkel uit. Een laars was ook een optie, maar kan je daarmee ook schakelen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:33:
[...]
En ik dacht dat ik schaamranden had op mn achterband. Valt in het niets bij deze rechtdoor ridder :P
En dat is belangrijk voor....? ;)
De pliesie rijdt idd voornamelijk rechtdoor. En je mag 'm een rechtdoorridder noemen, maar ik wed dat ie een betere motorbeheersing heeft als wij allemaal bij elkaar. Dus dus schaamranden zeggen precies niets. Ze gaan gewoon niet met spinnende achterwielen door de bochten.

• DRAFTER86
M14 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:03:
Mwa, dat valt allemaal nog mee ....
Heb het volgende thuis liggen:

1x 101 waar 50 toegestaan --> Die komt er nog aan

Huh, kost dat je niet je papiertje/pasje?

• Rukapul
stijnos1991 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:22:
Ik heb volgende week dinsdag een proefles motorrijden gepland! Erg veel zin in :) De beste man aan de telefoon had het trouwens over enkel beschermende schoenen. Waarom? Ik draag alleen sneakers en die komen zeker niet boven m'n enkel uit. Een laars was ook een optie, maar kan je daarmee ook schakelen?
Je kan met alles schakelen als het moet. En je wilt je enkels echt wel beschermen ongeacht of het voor een lange schuifpartij, hete motoronderdelen of een 200kg zware motor op je voet/enkel is.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 21:39

tdw

Amai seg!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:27:
[...]

Huh, kost dat je niet je papiertje/pasje?
Correctie gaat er wss nog vanaf, en wellicht flitsboete, dus niet staandegehouden, dus weten ze niet of M14 de bestuurder is :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Tankiej
Stevige (half)hoge (berg)wandelschoenen is ook een optie voor een proefles, als je nog niet zeker weet of je wel ermee verder wil. Maar het is zeker wel belangrijk om je enkel te beschermen.. Ik heb de lesmotor van 200kg+ al een keer op m'n enkel gehad, en ik was toch wel erg blij dat ik stevige motorlaarzen aan had :)

• DECOY88
(overleden)
volgens je profiel kom je uit hoorn. bij wie ga je lessen? en je moet beschermende laarzen/hoge schoenen hebben om je enkel te beschermen als je zou vallen

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:51:
[...]

volgens je profiel kom je uit hoorn. bij wie ga je lessen? en je moet beschermende laarzen/hoge schoenen hebben om je enkel te beschermen als je zou vallen
O-)
mocht je kisten hebben zou je die aan kunnen doen, normale tuinlaarzen bieden niet genoeg bescherming.

ga even langs niwa of bleeker motoren voor mooie motorlaarzen B)

• theHoff
  • Niet online
Ik heb deze gekocht voor het lessen. Niet waterdicht, maar ze voldoen voor die tijd prima. Versteviging bij de enkels en voor 40euro kan je je er financieel geen bult aan vallen. Ze zitten in ieder geval prima hoewel de flap over je voet heen een beetje flimsy is. En hoewel het natuurlijk geen modeshow is zien ze er ook niet belabberd uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/202680_330_FR_07.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 31-05-2011 15:14 ]

• M14

M14

tdw schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Correctie gaat er wss nog vanaf, en wellicht flitsboete, dus niet staandegehouden, dus weten ze niet of M14 de bestuurder is :P
Is idd geflitst, maar die snelheid is al gecorrigeerd .... Anyway, de motor staat niet op mijn naam ivm het te betalen bedrag bij de verzekering. Er is iig een papiertje binnengekomen met daarop de vraag wie de bestuurder was. Ik neem aan dat degene waarbij de motor op naam staat (mn vader) dan mag voorkomen ofzo, wanneer er niet op word gereageerd. Hij kan iig bewijzen dat ie in Assen is geweest, terwijl dat 'foutje' O-) in Echt heeft plaatsgevonden. Nog iemand tips :+.

• theHoff
  • Niet online
M14 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:13:
[...]

Is idd geflitst, maar die snelheid is al gecorrigeerd .... Anyway, de motor staat niet op mijn naam ivm het te betalen bedrag bij de verzekering. Er is iig een papiertje binnengekomen met daarop de vraag wie de bestuurder was. Ik neem aan dat degene waarbij de motor op naam staat (mn vader) dan mag voorkomen ofzo, wanneer er niet op word gereageerd. Hij kan iig bewijzen dat ie in Assen is geweest, terwijl dat 'foutje' O-) in Echt heeft plaatsgevonden. Nog iemand tips :+.
Vervangend vervoer gaan regelen....

• DRAFTER86
[...]

Volgens mij staat op http://www.flitsservice.nl/ vrij veel info hierover. Eerlijk gezegd zou ik het wel raar (en onterecht) vinden als je hier mee weg zou komen.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
[...]
De volgende keer je wel aan de regels houden ;)

• Rukapul
Tankiej schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Stevige (half)hoge (berg)wandelschoenen is ook een optie voor een proefles, als je nog niet zeker weet of je wel ermee verder wil. Maar het is zeker wel belangrijk om je enkel te beschermen.. Ik heb de lesmotor van 200kg+ al een keer op m'n enkel gehad, en ik was toch wel erg blij dat ik stevige motorlaarzen aan had :)
Ik ook en heb 4 a 5 weken moeizaam gelopen (gekneusde voet). Had de mazzel dat ik bergschoenen aanhad die nog een tikje steviger zijn dan (mijn) motorlaarzen.

• DECOY88
(overleden)
Rukapul schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Ik ook en heb 4 a 5 weken moeizaam gelopen (gekneusde voet). Had de mazzel dat ik bergschoenen aanhad die nog een tikje steviger zijn dan (mijn) motorlaarzen.
heb een setje sidi vertigo corsa's die neus was dusdanig scherp dat die in het gras bleef hangen ook voet gekneusd.
Pagina: 1 ... 266 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.