Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 264 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.913 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 19:13

Mud

mphilipp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:24:
[...]

Dan zit ik bijna in het rood...ook een twin. Niet alle motoren zijn voor hoge toeren gemaakt. Een HD loopt ook niet zo hoog op, en een GoldWing moet het ook van de lage toeren hebben.
Dan begint de fun nog niet eens, bij 5K RPM :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:32:
[...]

Dat zal je dan vervolgens ook bij vrijwel iedere motor hebben. Ik ben zelf 1,98 en na een uurtje hebben mijn knieen het ook wel gehad, dan is even pauze echt wel nodig. De afstand van de stepjes tot het zadel is bij de meeste motoren vrijwel gelijk. Dan zou je een motor moeten hebben met een andere zithouding zoals een chopper waar je met de benen naar voren zit.
Chopper :N

Een racer, of heel misschien een naked. :P Liefst een duc. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Enduro's en allroads zijn over het algemeen erg goed op te zitten voor mensen boven de 190, althans, dat hoor ik van de twee motorrijdende langnekken die ik ken, zelf ben ik een maatje kleiner. Eén van de twee heeft trouwens een CBR en die past hem ook prima.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:45:
[...]

Chopper :N

Een racer, of heel misschien een naked. :P Liefst een duc. 8)
Dan zal je er zeker weten altijd last van hebben. Ik heb zelf ook vrij lange benen en die zitten op iedere motor die ik mooi vind gewoon flink opgepropt. De hoek die mijn benen maken is gewoon erg klein omdat afstand tussen stepjes en zadel klein is.

Voor de SV1000S heb ik een CB600F Hornet gehad en daar was het precies hetzelfde. Een chopper rijden zal bij mij ook zeker niet gebeuren.

Af en toe tijdens rijden de benen even 1 voor 1 strekken helpt trouwens wel.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 16:43
Kan je er dan trouwens geen dikker/hoger zadel op doen? Dan wordt de afstand groter..
Tenminste, dat heb ik in m'n hoofd zitten voor de toekomst :o

[ Voor 30% gewijzigd door Tankiej op 23-05-2011 21:04 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Vanavond lekker rustig getoured op mijn Suzuki..

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/gsx1100efe/IMG_9553.jpg

Normaal zie ik NOOIT politie. Rijdend op de Suz in anderhalf uur.. Drie politieauto's en een politiemotor.

Altijd spannend aangezien de Suz niet helemaal legaal is:

Geen snelheidsmeter
Geen claxon
Geen spiegels
Geen knipperlichten

En natuurlijk een herriepijp..

Maar ik doe wel (bijna) altijd lekker rustig aan op de Suz. Dus heb ik de tijd om even over mijn schouder te kijken en een handje of voetje uit te steken als ik de bocht om ga 8)

Lekker ontspannen tijdens mijn ritje. Ik kwam nogal gestressed thuis van mijn werk.. Lekker ontspannen op de Suz.. Blijft lekker zo'n dikke streetfighter :9

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2011 21:49 ]

Have a wheelie good weekend!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het dan zoveel gevraagd om wel die onderdelen erop te zetten? Kijk, over de "herriepijp" krijgen we weer de standaarddiscussie, maar WTF maakt het al dan niet hebben van snelheidsmeter uit voor het rijplezier (muv neit zorgen maken over aanhouding) :?

Oslik blyat! Oslik!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Snelheidsmeters worden nogal vaak met een fietstellertje opgelost geloof ik. Niet helemaal goedgekeurd, maar altijd fijner dan het onthouden van bepaalde versnellingen + toerental.

Ik gok dat de snelheidsmeter er niet op zit omdat dat best lastig weg te werken is in zo'n minimaal cockpitje, en met een volgens mij niet-standaard vork kan de tellerkabel misschien ook lastig zijn. Andere wielen en je moet het ding ook weer ijken, etc.

claxon/spiegels/knippers kun je gewoon niet netjes op zo'n fiets zetten zonder het brute en kale streetfighter uiterlijk te verpesten.

Vet apparaat trouwens!

Is deze motor trouwens niet gewoon oud genoeg om zonder knippers en spiegels de straat op te mogen :?

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 23-05-2011 22:34 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheZeroorez schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:33:
[...]

claxon/spiegels/knippers kun je gewoon niet netjes op zo'n fiets zetten zonder het brute en kale streetfighter uiterlijk te verpesten.
IMHO komt dat dicht in de buurt van "zonder licht rijden moet prima kunnen" en "een echte man heeft geen helm nodig". Het zal een medeweggebruiker een worst wezen of je een "brute en kale streetfighter" hebt, wel dat hij kan zien als je af gaat slaan of dat je achter hem zit.

Als je iets wilt wat niet op de weg mag, zijn daar circuits en andere priveterreinen voor.

Oslik blyat! Oslik!

• FragDaddy
dion_b schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:23:
Is het dan zoveel gevraagd om wel die onderdelen erop te zetten? Kijk, over de "herriepijp" krijgen we weer de standaarddiscussie, maar WTF maakt het al dan niet hebben van snelheidsmeter uit voor het rijplezier (muv neit zorgen maken over aanhouding) :?
Nou. Er zit een dashboard van een V-max voorop.

Afbeeldingslocatie: http://image.automotive.com/f/roadtests/8833533+soriginal/musclebikes_lg+2002_yamaha_vmax+gauges_view.jpg

Dat onderste deel dus. De toerenteller en temperatuur meter. Dat zit bij mij op het stuur. Die grote ronde snelheidsmeter van de V-max dus niet. Tja, dan kun je natuurlijk een fiets-tellertje monteren. Maar dat is niet zo fraai. Ik doe toch altijd rustig aan met deze fiets en ik weet aan de hand van de toerenteller en de versnelling wel aardig hoe hard ik rij. Kan een keer 10km/h te snel of te langzaam schatten.. Maargoed.. Vooruit..

Er zit een 'custom' draadboom op waarbij geen aansluitingen voor knipperlichten en claxon meer zijn voorzien. Dus even vier knipperlichtjes kopen is er niet bij. Dan moet je het spul opnieuw bedraden, knipperlicht relais + zekering er op zitten enzo. Veel te moeilijk. vier micro-knipperlichten van kellerman vind ik nog niet eens zo lelijk ofzo. Maargoed.. Handje uitsteken kan ook prima.

Gebrek aan spiegels is wel wennen! Je zit constant achterom te kijken. Maar ook daarvoor geldt.. er zit geen schroefdraad voor de spiegels op het stuur.. Daarnaast doet het ook een beetje afbreuk aan het uiterlijk van de fiets.

Dus ja, het is wel wat lastiger om hem legaal te krijgen. De herriepijp maakt trouwens nog niet een kwart van de herrie als de termignoni's onder mijn R1. Daarnaast draait de Suzuki gemiddeld 4000 toeren tijdens een ritje en draait de R1 gemiddeld 8000 toeren tijdens een ritje. Dat scheelt ook in geluid.
IMHO komt dat dicht in de buurt van "zonder licht rijden moet prima kunnen" en "een echte man heeft geen helm nodig". Het zal een medeweggebruiker een worst wezen of je een "brute en kale streetfighter" hebt, wel dat hij kan zien als je af gaat slaan of dat je achter hem zit.
Er zit anders een enorme koplamp voorop en een dubbel achterlicht + remlicht (4 lampen in totaal achterop! Enorm achterlicht) Dus qua verlichting..

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat goede knipperlichten op zich beter zijn dan je handje (of erger: voetje) uitsteken, want dat is de gemiddelde weggebruiker niet meer gewend en dat zou nog verwarrend kunnen zijn ook. Daarnaast moet ik ontzettend voorzichtig zijn op rotondes omdat iedereen denkt dat ik rechtdoor de rotonde over wil (zonder richting aan te geven).. ipv een kwart of drie-kwart rond.

Dus ja. het is gevaarlijker en ik zou het niemand aan willen bevelen.

Spiegels zijn makkelijker op te vangen (door gewoon achterom te kijken) dan knipperlichten (waarbij een andere weggebruiker JOU moet zien). Dus zonder spiegels rijden is goed te doen. Snelheidsmeter is uit veiligheidsoogpunt gewoon onzinnig en een claxon ook.. de gemiddelde motorfiets claxon is prut. Koppeling in en gasgeven werkt VEEL beter. Tenzij je een Stebel Nautilus monteert natuurlijk. ;)
Is deze motor trouwens niet gewoon oud genoeg om zonder knippers en spiegels de straat op te mogen
Knipperlichten zijn inderdaad niet verplicht..

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996;

Een linker spiegeltje is dan weer wel verplicht.

1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975, moeten zijn voorzien van:
a. een linker buitenspiegel;
b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer kan bedragen en het voertuig na 31 december 1996 in gebruik is genomen.

Zoals gezegd zou ik het precies andersom verwachten. In mijn ervaring heb je meer aan knipperlichten dan aan spiegels.

[ Voor 36% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2011 23:29 ]

• PilatuS
  • Niet online
Het gevaarlijke van achterom kijken is natuurlijk wel dat als iemand voor je remt terwijl jij achterom kijkt, je heel veel kostbare tijd verliest die je hard nodig hebt. Dan zou ik er persoonlijk een bar-end spiegel op monteren, al is het maar een kleintje waardoor je veel minder vaak achterom zal kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2011 23:28 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Motor is van voor 1997 denk ik? Dus knippers niet verplicht.

Persoonlijk heb ik liever een spiegel dan knipperlichten.

Makerij Hofman

• FragDaddy
komkommer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:29:
Motor is van voor 1997 denk ik? Dus knippers niet verplicht.

Persoonlijk heb ik liever een spiegel dan knipperlichten.
Motor is 10 jaar ouder ;)
Is van oorsprong een GSX 1100 EF
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX1100EF/1987_GSX1100EF_redwhblk_450.jpg

Dus alleen een linker spiegel verplicht kennelijk (tenzij ze het op typegoedkeuring gooien..)
Het gevaarlijke van achterom kijken is natuurlijk wel dat als iemand voor je remt terwijl jij achterom kijkt, je heel veel kostbare tijd verliest die je hard nodig hebt. Dan zou ik er persoonlijk een bar-end spiegel op monteren, al is het maar een kleintje waardoor je veel minder vaak achterom zal kijken.
Als je in je spiegels zit te turen kijk je ook niet voor je.. Natuurlijk ben je dan een fractie van een seconde sneller klaar.

Nogmaals.. Ik heb er nou wat ervaring mee en het is allemaal knap lastig zonder knippers en in mindere mate spiegels. Ik raad het niemand aan.

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2011 23:38 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo, ik ben vanochtend naar het gemeentehuis geweest, ik was als 1e aan de beurt voor m'n rijbewijs. Nu moet ik alleen tot volgende week dinsdag wachten (5 werkdagen)... FFFFFFFFUUUUUUUUU :(
Heeft iemand enig idee of het toevallig wel eens eerder klaar is? :P

Vaak bu'j te bang!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 14:59

martjah

Appel

-tom-562 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:52:
Zo, ik ben vanochtend naar het gemeentehuis geweest, ik was als 1e aan de beurt voor m'n rijbewijs. Nu moet ik alleen tot volgende week dinsdag wachten (5 werkdagen)... FFFFFFFFUUUUUUUUU :(
normaal duurt het een dag of 2/3. Tenminste in mijn omgeving (omgeving Weert)
ik zou gewoon vrijdag gaan kijken of hij er al is.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

M14

Bij mij duurde het 2 dagen ... ten minste, na 2 dagen had ik opgebeld en lag het klaar :P

Hoezo? Heb je al een fiets klaar staan dan?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jep. GSX400X. Verzekerd en op naam, dus klaar om te gaan.

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
Ik zou vrijdag even heen bellen (of lopen als het dichtbij is) en vragen of ie er al is :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 24-05-2011 10:19 ]

• FragDaddy
-tom-562 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:52:
Je kon toch ook "met spoed" aanvragen? Dan was het er de volgende dag ofzo?

Teminste.. dat heb ik ooit eens via-via gehoord.. dus geen idee hoe dat zit.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
FragDaddy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Je kon toch ook "met spoed" aanvragen? Dan was het er de volgende dag ofzo?

Teminste.. dat heb ik ooit eens via-via gehoord.. dus geen idee hoe dat zit.
voor €50 extra ofzo en zonder spoed is hij er met een dag of 3.

• FragDaddy
DECOY88 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:10:
[...]

voor €50 extra ofzo en zonder spoed is hij er met een dag of 3.
Hey.. wilde hij nou snel rijden of wilde hij nou niet snel rijden :+

• M14

M14

Je kunt ook gewoon opstappen :+, heb afgelope zondag ook een paar rondjes op mn circuitracer door de straat gemaakt :*)

• DECOY88
(overleden)
FragDaddy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:19:
[...]

Hey.. wilde hij nou snel rijden of wilde hij nou niet snel rijden :+
ben nog nooit aangehouden op me tripje duingebied na met de motor dus wat dat betreft O-) maar als je wat krijg ben je gruwelijk de sjaak :X

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Versneld is met 1 dag, en dan 40 euro extra ofzo. Dat is me iets te duur :P

Vaak bu'j te bang!

• FragDaddy
rijden zonder geldig rijbewijs zou ik even niet willen aanraden. De boete is nog te overzien, maar de kans dat je als beginnend bestuurder een ongeval veroorzaakt is aanwezig en zonder rijbewijs wil je verzekering nog wel eens lastig doen... :'(

• M14

M14

FragDaddy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:23:
rijden zonder geldig rijbewijs zou ik even niet willen aanraden. De boete is nog te overzien, maar de kans dat je als beginnend bestuurder een ongeval veroorzaakt is aanwezig en zonder rijbewijs wil je verzekering nog wel eens lastig doen... :'(
Ik zie een 'Been there, Done That, Got the T-shirt' verhaal aankomen :o

[ Voor 71% gewijzigd door M14 op 24-05-2011 12:46 ]

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Donderdags even een belletje naar gemeente: Hey ik moet vanavond voor werk naar ... en heb geen auto tot beschikking, wel motor maar jullie hebben mijn rijbewijs. Is dat al klaar? Ligt dat bij jullie? Kan ik het komen halen?

Zo heb ik dat gedaan met paspoort. 'Hey ik moet naar België...' :+

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Heb ik ook gedaan, tegen ongeveer 11 uur binnen wandelen met mijn papieren dat ik geslaagd was (op een vrijdag). Kreeg toen ook te horen, zal maandag of dinsdag zijn. Waarop ik dan "ow verdorie toch en ik moet straks mijn motor gaan ophalen". Persoon achter de balie even wat aan het checken, zegt ze plots: kom tegen 14 uur maar terug. Was ik wel heel blij mee.

Ter verduidelijking, ik spreek hier wel over België, in 2003 en nog een papieren rijbewijs (dus geen pasje).

Volvo Classic Club Belgium

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

FragDaddy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:23:
De datum op je rijbewijs is de datum waarop je hem hebt aangevraagd. Uiteindelijk komt het er op neer dat je dus je rijbewijs alleen niet bij je hebt. Je bent echter wel in het bezit, maar ligt hij toevallig nog op het gemeentehuis.

edit:

Bovenstaande is trouwens mijn eigen interpretatie. Kan zijn dat de sterke arm het anders uitlegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Postman81 op 24-05-2011 13:18 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga het er niet op wagen iig. Ik wacht wel tot ik het pasje heb. Uiteraard ga ik wel ff een belletje wagen vrijdagmiddag :P

Vaak bu'j te bang!

• TheZeroorez
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:37:
[...]

Als je iets wilt wat niet op de weg mag, zijn daar circuits en andere priveterreinen voor.
Je bent zonder knippers dan ook gewoon verplicht om een hand uit te steken, als je achter iemand zit doet een spiegel ook niet veel. Als je ervoor zit is achterom kijken prima te doen trouwens, mijn spiegels zijn nogal gaar, achterom kijken doe ik best wel vaak.

En het mag dus gewoon bij deze motor :) Zonder licht vind ik echt geen vergelijk btw.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 24-05-2011 13:22 ]

• FragDaddy
M14 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:46:
[...]
Ik zie een 'Been there, Done That, Got the T-shirt' verhaal aankomen :o
Nee hoor. Ik doe (volgens sommige mensen) een heleboel maffe dingen op een motor. Maar zonder verzekering rondrijden, dat durf ik echt niet. Heb ik dus nooit gedaan.
Youk schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:11:
Heb ik ook gedaan, tegen ongeveer 11 uur binnen wandelen met mijn papieren dat ik geslaagd was (op een vrijdag). Kreeg toen ook te horen, zal maandag of dinsdag zijn. Waarop ik dan "ow verdorie toch en ik moet straks mijn motor gaan ophalen". Persoon achter de balie even wat aan het checken, zegt ze plots: kom tegen 14 uur maar terug. Was ik wel heel blij mee.

Ter verduidelijking, ik spreek hier wel over België, in 2003 en nog een papieren rijbewijs (dus geen pasje).
"Vroeger.." toen we in Nederland nog met papieren rijbewijzen werkte (ik heb er nog eentje!) kreeg je hem direct mee. Die werden ter plaatse voor je gemaakt. Met die 'creditcards' van tegenwoordig doen ze dat niet meer. Die worden ergens op een centrale plaats geproduceerd. Vandaar die wachttijd.

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 24-05-2011 13:58 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Klopt, m'n autoRBW kreeg ik ook meteen mee (papier)

Vaak bu'j te bang!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 22:05
* eX0duS is geslaagd voor zijn AVD. Meteen spoedaanvraag voor rijbewijs gedaan op het gemeentehuis. :p

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gefeliciteerd :)

Vaak bu'j te bang!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01

_Apache_

For life.

Hier was het 3 werkdagen wachten, toen kreeg ik een smsje en mocht ik het roze papiertje komen ophalen. Wat meegegeven werd in een mooi leren mapje. Terwijl ik pas bij het ophalen 12,50 hoefde te betalen. Heerlijk, wonen in een dorp. :)

Jammer dat ik nu in Den Haag woon, nieuwe rijbewijs (verlies) was iets van 40 euro, met nog eens 40 euro voor verlies. Afzetters, :X

[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 24-05-2011 14:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
Gefeliciteerd!
Ik moet nog even wachten op m'n AVD, m'n instructeur gaat naar Le Mans en is dan twee weken in juni weg. AVD datum staat nu op 30 juni.. :)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een GSX600F *O* maar ik heb een vraagje:

Hij loopt stationair voor het mooie te laag (800 rpm), dit wil ik opschroeven naar 1200 rpm. Nu ken ik vanuit het scootertijdperk dat ik een schroefje met een schroevendraaier moest verdraaien om hem hoger stationair te laten lopen, echter de schroefjes die ik heb geprobeerd liet alleen maar benzine weglopen :+ dus snel teruggedraaid.

Weet iemand welk schroefje ik moet verdraaien om hem hoger stationair te laten lopen? Ik zou het fijn vinden om normaal voor het stoplicht te kunnen staan zonder zenuwachtig gas te hoeven geven :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Beerkeeper schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:44:

Hij loopt stationair voor het mooie te laag (800 rpm), dit wil ik opschroeven naar 1200 rpm. Nu ken ik vanuit het scootertijdperk dat ik een schroefje met een schroevendraaier moest verdraaien om hem hoger stationair te laten lopen, echter de schroefjes die ik heb geprobeerd liet alleen maar benzine weglopen :+ dus snel teruggedraaid.

Weet iemand welk schroefje ik moet verdraaien om hem hoger stationair te laten lopen? Ik zou het fijn vinden om normaal voor het stoplicht te kunnen staan zonder zenuwachtig gas te hoeven geven :+
Koop/zoek sowieso ergens een werkplaatshandboek. Ook voor dit soort kleine dingen erg makkelijk. Welk merk is het? Bij mijn Honda met carburateurs zit er een dikke plastic schroef (0,8cm diameter) aan de rechterkant die ik kan draaien om het stationair toerental bij te stellen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

Kijk eens bij je linker of rechter been, tussen je enkel en je knie. Vaak zit in die regio ergens een grote schroef die je met je hand kunt bedienen.

Rijd je motor goed warm en regel daarna het stationair toerental af op ongeveer 1200-1300 inderdaad.

• DECOY88
(overleden)

waar je gaskabel(s) op je carb zitten daaronder zit een schroef.

• TheZeroorez
  • Niet online

Links onder je knie zit zo'n gat in de kuipdelen waar je je frame en blok kan zien. Daar ongeveer in het midden achter je frame zit een stelschroefje, dat je ook met de hand bij het stoplicht nog wel bij kunt stellen.

Eenmaal op een normale temperatuur moet 'ie stationair 1200±100 tpm draaien (tenminste, het '91-'97 model).

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 20:01

Reneger

Wie? IK?

Ik heb een 2002 model, die loopt, warm, rond de 1000 tpm.. Nooit hoeven stellen overigens :-)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn er nog mensen die recent geslaagd zijn voor theorie en de boeken + oefenvragen willen verkopen :)?

Ik heb inmiddels 4 lessen gehad maar wil mijn theorie alvast gaan halen want ik doe dubbele lesjes en het gaat best vlot..

Verder natuurlijk de vraag of de theorie nog een beetje te doen is, ik begreep van mijn instructeur dat het totaal nit te vergelijken is met de theorie voor de auto en veel mensen zakken.. ?

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 24-05-2011 17:22 ]

Mijn V&A

• Jelte
  • Niet online
Dat zijn dan mensen die niet leren. Het is inderdaad wat anders dan theorie voor de auto, maar moeilijker is het niet. Gewoon het boek doorlezen en een aantal proef-examens doen.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik had 2 fouten. Er zakken idd een hoop mensen. Ik denk dat maar 25% geslaagd was toen ik op was, en dat heb ik denk ik nog naar boven afgerond. Maar ik denk dat dat meer aan hun ligt, dan aan het examen. Het is wel wat pittiger, vooral gevaarherkenning en plaats op de weg en wat motorspecifieke dingetjes. Maar echt moeilijk? Mwa, valt mee.

Vaak bu'j te bang!

• eX0duS
Workaholic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:22:
Zijn er nog mensen die recent geslaagd zijn voor theorie en de boeken + oefenvragen willen verkopen :)?

Ik heb inmiddels 4 lessen gehad maar wil mijn theorie alvast gaan halen want ik doe dubbele lesjes en het gaat best vlot..

Verder natuurlijk de vraag of de theorie nog een beetje te doen is, ik begreep van mijn instructeur dat het totaal nit te vergelijken is met de theorie voor de auto en veel mensen zakken.. ?
Ik heb deze twee te koop: http://www.verjo.nl (theorieboeken/motorfiets)
2 x door gebladerd, verder niet gebruikt.

30 euro inclusief verzending? :p

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 24-05-2011 17:32 ]

• Workaholic
  • Niet online
eX0duS schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:30:
[...]

Ik heb deze twee te koop: http://www.verjo.nl (theorieboeken/motorfiets)
2 x door gebladerd, verder niet gebruikt.

30 euro inclusief verzending? :p
Deze twee is theorieboek + boek met oefenvragen/examens?
Zie dm ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 24-05-2011 18:42 ]

Mijn V&A

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:28:
Ik had 2 fouten. Er zakken idd een hoop mensen. Ik denk dat maar 25% geslaagd was toen ik op was, en dat heb ik denk ik nog naar boven afgerond. Maar ik denk dat dat meer aan hun ligt, dan aan het examen. Het is wel wat pittiger, vooral gevaarherkenning en plaats op de weg en wat motorspecifieke dingetjes. Maar echt moeilijk? Mwa, valt mee.
Ik heb mij autotheorie gehaald zonder te leren, gelijk de eerste keer, had 4 fouten. Dus ik dacht dat lukt mij met motor ook wel.... niet dus. Vervolgens boeken gekocht en 2 uur aan besteed. Daarna gehaald met 2 fouten.

Als je gewoon leert moet het prima te doen zijn. Ik denk dat een hoop mensen gewoon simpel weg niet of te weinig leren. Als je een paar proefexamens maakt heb je toch een aardige inschatting.

Verder hangt het wel erg af van de vragen. Soms zitten er 10 vragen bij die zelfs een kind van 8 weet en 3 vragen die moeilijk of twijfelgevallen zijn. Het is soms ook wel zo dat je maar 3 makkelijke vragen hebt en 10 of meer moeilijke. Zelfs als je dan goed geleerd hebt kan het best lastig zijn. Er zitten dan vragen bij die onduidelijk zijn of waar 2 antwoorden allebei prima kunnen. Vragen zoals : mag dit ? Ja, het mag wel, het is alleen totaal niet aan te raden. Dan blijkt achteraf dat je moet invullen dat het niet mag, ook al mag het wettelijk gezien wel.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 24-05-2011 18:48 ]

• eX0duS
Workaholic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:37:
[...]

Deze twee is theorieboek + boek met oefenvragen/examens?
Zie dm ;)
Ja, zie DM. ;)

• Workaholic
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:46:
Er zitten dan vragen bij die onduidelijk zijn of waar 2 antwoorden allebei prima kunnen. Vragen zoals : mag dit ? Ja, het mag wel, het is alleen totaal niet aan te raden. Dan blijkt achteraf dat je moet invullen dat het niet mag, ook al mag het wettelijk gezien wel.
Vreemd dat als ze inderdaad vragen of iets mag en het dan toch fout keuren.. Ik zou eerder verwachten dat ze dan zouden vragen : Is het verstandig om hier 120 te rijden ipv mag je hier 120

Mijn V&A

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Pffff...jeugd van tegenwoordig...geen geduld meer. Heb je 18 jaar zonder rijbewijs kunnen leven, moet het dán opeens binnen 1 dag geregeld zijn. Wacht toch gewoon effe, wat is nou het probleem?
En rijden zonder rijbewijs? Doe dan ook geen helm op als je het goed wilt doen en je entry in de Darwin Awards zeker wilt stellen.

:+ (hoewel ik dat laatste meen)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SlinkingAnt
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:33:
En rijden zonder rijbewijs? Doe dan ook geen helm op als je het goed wilt doen en je entry in de Darwin Awards zeker wilt stellen.

:+ (hoewel ik dat laatste meen)
En zorg voor een ingevuld donorcodicil, help je gelijk iemand anders :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SlinkingAnt schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:41:
[...]
En zorg voor een ingevuld donorcodicil, help je gelijk iemand anders :)
Dat is dan weer een goed idee! ;) Alleen is er weer geen garantie dat je alleen jezelf te pletter rijdt...da's dan weer jammer zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tankiej
Workaholic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:28:
[...]

Vreemd dat als ze inderdaad vragen of iets mag en het dan toch fout keuren.. Ik zou eerder verwachten dat ze dan zouden vragen : Is het verstandig om hier 120 te rijden ipv mag je hier 120
Daar heb ik mij inderdaad ook enkele keren over verbaasd tijdens oefenexamens en het echte theorie examen, rare vraagstellingen zitten er soms tussen..
Sowieso hebben ze soms hele rare vragen :')

Op mijn theorie examen kreeg ik deze vraag:

Afbeeldingslocatie: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/definitieswet/afbeeldingennl/definitieswetnl275.GIF

Aan welke kant passeert u dit bord?

A - Links
B - Rechts

Ik heb toen rechts gegokt, en achteraf wat rond gevraagd aan de andere mensen daar en niemand wist het antwoord zeker.. Dat hele bord stond niet eens in mijn theorieboek, wat ik sowieso apart vond. Maar daarnaast staat dit bord niet eens in de brochure van de rijksoverheid dat zogenaamd 'alle' verkeersborden bevat. Ook heb ik het antwoord nooit kunnen vinden op internet, ik heb 4 beschrijvingen ervan gevonden en de ene keer zeggen ze rechts en de andere keer links :')

Daarnaast, kan iemand mij vertellen wat voor bijdrage het levert als je weet of je zo'n bord links of rechts passeert? Is dat zodat je dan weet dat je aan het spookrijden bent of zelfs in de berm rijdt? :')

Verwijderd

Dat bord moet je aan de linker kant passeren, omdat die strepen "///" staan. Zo'n bord moet je altijd passeren aan de kant waar de strepen het laagst staan als je begrijpt wat ik bedoel. :*)

Dit weet ik ook toevallig omdat ik deze vraag tegenkwam in mijn theorie boek en bij de na bespreking even gekeken had >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 08:34 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 09:12

rimpeldinky

nani?

Tankiej schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:24:
[...]

Daar heb ik mij inderdaad ook enkele keren over verbaasd tijdens oefenexamens en het echte theorie examen, rare vraagstellingen zitten er soms tussen..
Sowieso hebben ze soms hele rare vragen :')

Op mijn theorie examen kreeg ik deze vraag:

[afbeelding]

Aan welke kant passeert u dit bord?

A - Links
B - Rechts

Ik heb toen rechts gegokt, en achteraf wat rond gevraagd aan de andere mensen daar en niemand wist het antwoord zeker.. Dat hele bord stond niet eens in mijn theorieboek, wat ik sowieso apart vond. Maar daarnaast staat dit bord niet eens in de brochure van de rijksoverheid dat zogenaamd 'alle' verkeersborden bevat. Ook heb ik het antwoord nooit kunnen vinden op internet, ik heb 4 beschrijvingen ervan gevonden en de ene keer zeggen ze rechts en de andere keer links :')

Daarnaast, kan iemand mij vertellen wat voor bijdrage het levert als je weet of je zo'n bord links of rechts passeert? Is dat zodat je dan weet dat je aan het spookrijden bent of zelfs in de berm rijdt? :')
is het niet zo dat borden voor jou altijd primair rechts van de weg staan? eventueel herhaald links?
quote: Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) Lid 10 (Hoofdstuk II, paragraaf 2):
artikel 65 (vroeger was dit lid 2 t/m 3 en was lid 1 dat borden in beginsel voor de hele breedte van de weg gelden). Toen was lid 2 (nu dus lid 1) daar een uitzondering op. Dit gecombineerd met:

Citaat:
Borden worden geplaatst aan de rechterzijde van de weg of boven een rijstrook indien het bord uitsluitend voor die rijstrook geldt, dan wel links van de weg indien het bord uitsluitend voor de linkerzijde geldt.

Indien plaatsing rechts van de weg niet mogelijk is, kunnen zij boven de rijbaan worden aangebracht.

Ter hoogte van rechts geplaatste borden kunnen eveneens aan de linkerzijde van de weg of rijbaan worden geplaatst indien daaraan uit oogpunt van waarneembaarheid behoefte bestaat dan wel indien het bord tevens voor de linkerzijde geldt.
het verhaal van de strepen zou ook kunnen, zo eens verder googlen

*burp*

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb het probleem met de rook op kunnen lossen.
Bleek dat het wel rook van olie was. Dat werd vanzelf duidelijk toen er olie uit de uitlaat kwam lopen nadat hij koud gestart werd. Ik heb toen maar eens goed gaan zoeken want na het open draaien van de aftapbout voor olie kwam er letterlijk geen druppel uit. Conclussie was dus dat er ergens een verstopping in het oliesysteem zou moeten zitten.
Na veel zoekwerk bleek dat er in het oliefilter een palletje bleef hangen dat voor wel-of-geen doorstroming van de olie moet zorgen. Natuurlijk in de dichte stand blijven hangen waardoor de olie dus niet in het gehele gebied kwam waar het moest komen en andere wegen heeft gezocht.

Half uurtje gereden gisteravond en ik denk dat ik nu zo ongeveer wel alle olie die her en der nog aanwezig was wel opgestookt is.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:33:
Dat bord moet je aan de linker kant passeren, omdat die strepen "///" staan. Zo'n bord moet je altijd passeren aan de kant waar de strepen het laagst staan als je begrijpt wat ik bedoel. :*)

Dit weet ik ook toevallig omdat ik deze vraag tegenkwam in mijn theorie boek en bij de na bespreking even gekeken had >:)
Correct. Als dit bord aan de andere kant staat staan de strepen \\\.

Ik vind geen foto waar ze aan beide kanten staan; wel waar ze alleen rechts staan:
Afbeeldingslocatie: http://mediatheek.thinkquest.nl/~klb019/images/Bord-X06.gif
...Dat hele bord stond niet eens in mijn theorieboek, wat ik sowieso apart vond. Maar daarnaast staat dit bord niet eens in de brochure van de rijksoverheid dat zogenaamd 'alle' verkeersborden bevat...
Het bord betekent overigens dat er over 240 meter (iedere streep vertegenwoordigt 80 meter) een spoorwegovergang is. Dit bord wordt ook nog gevolgd door een bord met 2 strepen (160 meter), en een bord met 1 streep (80 meter).
Daar zie ik het nut inderdaad ook niet echt van in. Hoogstens bij verschillende gescheiden rijstroken naast elkaar waarbij jouw rijstrook wel over de spoorwegovergang gaat en de naastgelegen rijstrook niet. Een situatie die waarschijnlijk nooit voorkomt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n vraag had ik ook. Over die witte bermpaaltjes met reflectoren. Welke kleur hebben de paaltjes aan de rechterkant van de weg (rood of wit). Gelukkig had ik die vraag net met een oefenexamen gehad die dag ervoor, dus ik had hem goed :P

Vaak bu'j te bang!

• gwystyl
  • Laatst online: 12:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-tom-562 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:12:
Zo'n vraag had ik ook. Over die witte bermpaaltjes met reflectoren. Welke kleur hebben de paaltjes aan de rechterkant van de weg (rood of wit). Gelukkig had ik die vraag net met een oefenexamen gehad die dag ervoor, dus ik had hem goed :P
Die vraag vind ik dan nog nuttiger dan die over de 'afstand tot spoorwegovergang' borden. De kleur van de reflectoren kan je een indicatie geven aan welke kant de weg ligt, en waar je dus moet rijden. Ik zit heel hard in mijn geheugen te graven, maar het is me nooit opgevallen dat die strepen aan de linker- of rechterkant van de weg andersom staan. Weer wat geleerd (en vrij nutteloos, dus waarschijnlijk onthoud ik het ook nog)

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:33:

Dat heb ik eerder van iemand gehoord, maar echt zekerheid heb ik zelf nog niet kunnen vinden. Ik weet wel dat het bij deze website andersom staat dan wat jij vertelt. En bij het plaatje dat DrivinUCrazy laat zien (staat ook op ns.nl) staan ze zoals jij vertelt..
rimpeldinky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:38:
[...]

is het niet zo dat borden voor jou altijd primair rechts van de weg staan? eventueel herhaald links?

[...]

het verhaal van de strepen zou ook kunnen, zo eens verder googlen
Overal waar ik die borden heb gezien, staan ze links én rechts :)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:57:
[...]

Correct. Als dit bord aan de andere kant staat staan de strepen \\\.

Ik vind geen foto waar ze aan beide kanten staan; wel waar ze alleen rechts staan:
[afbeelding]

[...]

Het bord betekent overigens dat er over 240 meter (iedere streep vertegenwoordigt 80 meter) een spoorwegovergang is. Dit bord wordt ook nog gevolgd door een bord met 2 strepen (160 meter), en een bord met 1 streep (80 meter).

[...]

Daar zie ik het nut inderdaad ook niet echt van in. Hoogstens bij verschillende gescheiden rijstroken naast elkaar waarbij jouw rijstrook wel over de spoorwegovergang gaat en de naastgelegen rijstrook niet. Een situatie die waarschijnlijk nooit voorkomt.
Ik weet dat het voor afstand is, die vraag verwachte ik ook toen ik het plaatje zag :')
-tom-562 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:12:
Dat vind ik dan wel een nuttige vraag eigenlijk, vaak zie je die bermpaaltjes op niet/slecht verlichte buitenwegen. Dan is het wel handig bij slecht zicht om te weten of je niet aan het spookrijden bent, en om te kunnen zien dat je de bocht om moet ipv de sloot in rijdt :)

• gwystyl
  • Laatst online: 12:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Tankiej: dat bedoelde ik inderdaad ook :)

Die 'afstand tot overgang' borden blijken inderdaad in twee smaakjes te bestaan
Afbeeldingslocatie: http://www.autorij-instructie.nl/wp-content/uploads/2007/12/vp_2353_173x70.thumbnail.jpg
Voor zover ik weet staan ze altijd aan beide zijden van de weg.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47
Eventueel ezelsbruggetje voor bermpaaltjes: Rechts staan de Rode paaltjes.

Ik heb 2 weken geleden mijn Theorie A gehaald, ik moet zeggen dat een dikke 75% toch wel geslaagd was. Daar moet ik wel bij vertellen dat een hoop mensen daar niet voor de eerste keer zaten. Is misschien niet zo netjes van me om te zeggen maar, de mensen die het hardst roepen dat ze het met gemak gaan halen zijn gezakt, ik kan daar geen medelijden voor opbrengen. Als je ook zag in wat voor auto's sommige naar de examen locatie kwamen (en hoe, piepende banden, burnouts, pompende muziek, hoofd zo ongeveer op de bij rijders stoel)... :X

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In Duitsland wordt hetzelfde strepenbord (in het blauw) op de snelweg gebruikt om de afstand tot de afslag aan te geven. Dat is dan wel alleen bij de laatste 300m voor de afslag; daar staan ze dan ook alleen rechts.

@ /\ Ik vind het gewoon makkelijker om te onthouden welke kleur de lampen van de auto's hebben. Achterlichten zijn rood; de reflectors aan de rechterkant kant zijn dat ook. Koplampen zijn wit; de reflecters aan de linkerkant van de weg zijn dus wit.

Over de theorie-examens. Zowel die voor B (2 foutjes) als voor A (3 foutjes) direct in één keer gehaald. Ongeveer 25-30% was geslaagd. Maar wat me nog het meest verbaasd zijn de mensen die elkaar kennen van het examen. "Heej, ben jij er ook weer?! Gezellig!!" "Ja, dit is nu de 5e keer, hopelijk zijn de vragen nu eens niet zo moeilijk"
Tja, of je zou eens je theorieboek open kunnen doen?

[ Voor 60% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-05-2011 09:54 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

UTwizard schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:49:
Waarom moet je een ezelsbruggetje voor iets wat de achterlichten van een eventuele voorligger moet simuleren :) dat is toch de rijrichting dan? wit is de tegenligger.

• Tankiej
UTwizard schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:49:

Ik heb 2 weken geleden mijn Theorie A gehaald, ik moet zeggen dat een dikke 75% toch wel geslaagd was. Daar moet ik wel bij vertellen dat een hoop mensen daar niet voor de eerste keer zaten. Is misschien niet zo netjes van me om te zeggen maar, de mensen die het hardst roepen dat ze het met gemak gaan halen zijn gezakt, ik kan daar geen medelijden voor opbrengen. Als je ook zag in wat voor auto's sommige naar de examen locatie kwamen (en hoe, piepende banden, burnouts, pompende muziek, hoofd zo ongeveer op de bij rijders stoel)... :X
Klopt helemaal :')
Ik ging samen met een collega voor theorie voor A, hij riep al vanaf het moment dat hij het reserveerde dat hij het wel even zo zou halen. Ik zei de hele tijd dat ik er niet zeker van was.. Ik heb het gehaald en hij was gezakt :P

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Omdat hij (en ik iig) het wss niet zo bekeken had? :P Maar idd, het ezelsbruggetje Rechts en Rood had ik ook gebruikt.

Op m'n rijschool was ook een gast die voor de 5e keer op ging voor theorie, als hij het de 5e keer niet haalde, stopte hij met alles :') (ik weet niet of die het uiteindelijk gehaald heeft)

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien was dat dan maar beter ook. :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
PilatuS schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:46:
[...]
Verder hangt het wel erg af van de vragen. Soms zitten er 10 vragen bij die zelfs een kind van 8 weet en 3 vragen die moeilijk of twijfelgevallen zijn. Het is soms ook wel zo dat je maar 3 makkelijke vragen hebt en 10 of meer moeilijke. Zelfs als je dan goed geleerd hebt kan het best lastig zijn. Er zitten dan vragen bij die onduidelijk zijn of waar 2 antwoorden allebei prima kunnen. Vragen zoals : mag dit ? Ja, het mag wel, het is alleen totaal niet aan te raden. Dan blijkt achteraf dat je moet invullen dat het niet mag, ook al mag het wettelijk gezien wel.
Dit is niet mijn ervaring. Mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen "mag dit" en "is dit verstandig" op examens. Dus: inhalen op een spoorwegovergang mag wel, maar is niet verstandig.
[...]
Toch is het een heel normaal bord wat ik gewoon ken uit mijn theorieboek... Bewaakte spoorwegovergang over 240 meter.

Verwijderd

heb er ook 6x over gedaan. misschien wel 7x. Maar goed, daar redenen voor verzinnen is voor mensen die het een makkie vinden altijd een smoesje. :)

• Workaholic
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:18:
[...]

Dit is niet mijn ervaring. Mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen "mag dit" en "is dit verstandig" op examens. Dus: inhalen op een spoorwegovergang mag wel, maar is niet verstandig.
Geef je hiermee aan dat je moet opletten op de woorden in de vraag? of dat je ongeacht de woordkeuze moet kiezen voor de niet verstandig antwoorden (dus nee ipv ja bij jouw voorbeeld?)

Mijn V&A

• Tankiej
RemcoDelft schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:18:
...

[...]

Toch is het een heel normaal bord wat ik gewoon ken uit mijn theorieboek... Bewaakte spoorwegovergang over 240 meter.
Ik vond het ook wel vreemd dat het bord helemaal niet voorkwam in het theorieboek dat ik had.. Ik wist de afstand nog wel van mijn autotheorie, dat zou ook geen probleem geweest zijn. Alleen het ging me om de vraag of je het rechts of links passeert :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Theorieboeken zijn niet zaligmakend, heb ook genoeg dingen op m'n theorie-examen gezien die niet in de mijne zaten. Een van de oorzaken dat ik het niet de eerste keer haalde. Andere was gewoon te weinig tijd in oefenen steken.

Heb dat laatste wel gedaan voor tweede poging, wat dan ook een stuk beter ging. Ik zou aanraden om gewoon een grote stapel proefexamens op de kop te tikken (al dan niet online) en die te doen. Dat helpt niet alleen met de inhoud, maar vooral ook met het wennen aan de vorm waarin vragen gesteld worden (IMHO is de vraag duidelijk begrijpen vaak een groter probleem dan het daadwerkelijke antwoord).

Heb trouwens gehoord dat een vriendin van me misschien ook aan de gemotoriseerde tweewielers begint. Ze heeft een nieuwe vriend met een GL1000 en heeft uitgebreid op Facebook zitten posten hoe ze helm en kleding is gaan scoren om achterop te zitten. Hoe lang zou het duren voordat ze zelf achter het stuur wil? ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Workaholic schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Geef je hiermee aan dat je moet opletten op de woorden in de vraag? of dat je ongeacht de woordkeuze moet kiezen voor de niet verstandig antwoorden (dus nee ipv ja bij jouw voorbeeld?)
Natuurlijk moet je kiezen voor de antwoorden die verstandig zijn, nee is in bovenstaande vraag een verstandig antwoord :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Waarom moet je een ezelsbruggetje voor iets wat de achterlichten van een eventuele voorligger moet simuleren :) dat is toch de rijrichting dan? wit is de tegenligger.
Ik zeg niet dat ik het ezelsbruggetje nodig heb ;) Ik heb alleen meegekregen dat sommige mensen er wat moeite mee hebben welke paaltjes waar staan, dit ezelsbruggetje heb ik een keer opgepikt tijdens de theorie voor B :)

Verwijderd

Ik had m zelf ook fout (ik was van mening dat ik die bordjes nog noooit gezien had :+) ik stap in de auto en plotseling zie ik die dingen overal :) ik stond er nooit bij stil. maargoed, eenmaal gezien en erkend was me ook wel duidelijk waarom ze zo stonden :)

• Tankiej
dion_b schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:38:
Theorieboeken zijn niet zaligmakend, heb ook genoeg dingen op m'n theorie-examen gezien die niet in de mijne zaten. Een van de oorzaken dat ik het niet de eerste keer haalde. Andere was gewoon te weinig tijd in oefenen steken.

Heb dat laatste wel gedaan voor tweede poging, wat dan ook een stuk beter ging. Ik zou aanraden om gewoon een grote stapel proefexamens op de kop te tikken (al dan niet online) en die te doen. Dat helpt niet alleen met de inhoud, maar vooral ook met het wennen aan de vorm waarin vragen gesteld worden (IMHO is de vraag duidelijk begrijpen vaak een groter probleem dan het daadwerkelijke antwoord).
Klopt!
Heb trouwens gehoord dat een vriendin van me misschien ook aan de gemotoriseerde tweewielers begint. Ze heeft een nieuwe vriend met een GL1000 en heeft uitgebreid op Facebook zitten posten hoe ze helm en kleding is gaan scoren om achterop te zitten. Hoe lang zou het duren voordat ze zelf achter het stuur wil? ;)
Gaat vast niet langduren voordat die vriendin zelf wil gaan rijden, 3-4 maanden hooguit! :P

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:19
Tankiej schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Gaat vast niet langduren voordat die vriendin zelf wil gaan rijden, 3-4 maanden hooguit! :P
bij die van mij een maand of 3 voordat ze doorhad dat ze zelf wilde, en nog eens een maand of 8 voordat ze ook begon met lessen. Nu staat er een prachtige 600cc Diversion bij in de schuur! ;), lekker samen touren :P

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
Even een vraag hier over het wel of niet al vervangen van m'n voorband.

Volgende week krijgt de cat een beurt, en nu ben ik aan het twijfelen om wel of niet gelijk de voorband mee te laten vervangen.
De band is redelijk op, ik schat zelf nog zo'n 1,5mm a 2mm totdat de band is afgesleten tot het waarschuwingsblokje dat in het profiel zit.

Wat zouden jullie doen? Volgende week gelijk verangen zodat ik er van af ben, of toch nog wachten en de band pas over 1 a 2 maanden vervangen? (Wanneer deze echt op is).

Wat ik heb begrepen is dat de laatste milimeters vaak het snelst gaan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:50:
In Duitsland wordt hetzelfde strepenbord (in het blauw) op de snelweg gebruikt om de afstand tot de afslag aan te geven. Dat is dan wel alleen bij de laatste 300m voor de afslag; daar staan ze dan ook alleen rechts.
Hier in de UK ook maar dan uiteraard links.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Maikel64 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:49:

Volgende week krijgt de cat een beurt, en nu ben ik aan het twijfelen om wel of niet gelijk de voorband mee te laten vervangen.
De band is redelijk op, ik schat zelf nog zo'n 1,5mm a 2mm totdat de band is afgesleten tot het waarschuwingsblokje dat in het profiel zit.

Wat zouden jullie doen? Volgende week gelijk verangen zodat ik er van af ben, of toch nog wachten en de band pas over 1 a 2 maanden vervangen? (Wanneer deze echt op is).

hoever moet je achterband nog? vaak si het 1 voorband op 2 achterbanden (Ik doe 1:1 omdat ik veel snelweg rij en agressief rem (dat is ook te merken aan de remblokjes)
als het alleen je voorband is zou ik hem lekker mee laten nemen, anders wachten op je achterband en ze als losse wielen brengen, scheelt vaak in de kosten

*burp*

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 08:54
Tankiej schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:34: Alleen het ging me om de vraag of je het rechts of links passeert :)
Dit is ooit bedoeld als hulpmiddel en ter orientatie bij mist/slecht zicht. Net als de reflector paaltjes, de manier van het opstellen van bepaalde lichtmasten, strepen op de weg en dergelijke. Maar daar wordt tegenwoordig geen aandacht meer aan besteed, is te simpel.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
rimpeldinky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:59:
[...]

hoever moet je achterband nog? vaak si het 1 voorband op 2 achterbanden (Ik doe 1:1 omdat ik veel snelweg rij en agressief rem (dat is ook te merken aan de remblokjes)
als het alleen je voorband is zou ik hem lekker mee laten nemen, anders wachten op je achterband en ze als losse wielen brengen, scheelt vaak in de kosten
De achterband is pas geleden vervangen. Wachten op de volgende achterband ga ik dus zeker niet redden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• M14

M14

Maikel64 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:49:

1.5 - 2mm tot de nok? Ben je gek ofzo? :p. Daar rij je nog zeker een paar 1000km mee. En al is ie tot de nok weggesleten, dan is het nog geen ramp. In de stromende regen merk je er niks van.

Ik rij mn banden, als het zo uitkomt, op het loopvlak helemaal kaal. Met droog weer boeit dat sowieso niet, wanneer het nat is moet je er iets meer rekening mee houden :).
rimpeldinky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:59:
[...]

Wat voor banden heb jij dan? Ik heb in een half jaar tijd een set remblokken weggeremd, 1 voorband gaat toch 2 achterbanden lang mee (Pilot Power).

[ Voor 21% gewijzigd door M14 op 25-05-2011 14:19 ]

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:16:
[...]

1.5 - 2mm tot de nok? Ben je gek ofzo? :p. Daar rij je nog zeker een paar 1000km mee. En al is ie tot de nok weggesleten, dan is het nog geen ramp. In de stromende regen merk je er niks van.

Ik rij mn banden, als het zo uitkomt, op het loopvlak helemaal kaal. Met droog weer boeit dat sowieso niet, wanneer het nat is moet je er iets meer rekening mee houden :).

[...]

Wat voor banden heb jij dan? Ik heb in een half jaar tijd een set remblokken weggeremd, 1 voorband gaat toch 2 achterbanden lang mee (Pilot Power).
met me gs500 heb ik 1 set remblokken op een set schijven weg geremd :| harde blokken er zachte schijven ofzo.

en bandjes meestal als ze op de slijtnok zitten aangezien ik ook met regen rij :Y

• FragDaddy
Ik rij mijn banden ook helemaal op. Maar ik rij dan ook niet in de regen.
Ik heb in een half jaar tijd een set remblokken weggeremd, 1 voorband gaat toch 2 achterbanden lang mee (Pilot Power).
Ik zou toch eens gaan investeren in echte remblokjes ipv een paar stukjes bruine koek ofzo.

Even serieus nu: Als je remblokjes harder slijten dan je voorband.. Lopen de blokken niet aan op de schijven?

Lijkt me niet goed. :X

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 25-05-2011 15:43 ]

• DECOY88
(overleden)
FragDaddy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:42:

[...]

Ik zou toch eens gaan investeren in echte remblokjes ipv een paar stukjes bruine koek ofzo.

Even serieus nu: Als je remblokjes harder slijten dan je voorband.. Lopen de blokken niet aan op de schijven?

liever een setje blokken per band dan een set verse schijven per 2 banden :X

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Workaholic schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Een handeling of situatie die niet verstandig is, levert gevaarzetting op. Art. 5 van de WVW zegt dat het verboden is om je dusdanig te gedragen dat dat tot gevaarzetting leidt. Dus iets dat niet verstandig is, mag ook daadwerkelijk niet. De vraagstelling van het CBR is dus correct: iets mag, of mag niet. Een tussenweg is er niet.

(ik heb 2 weken geleden ook mijn theorie A gehaald met 3 fout, dit even ter indicatie dat voor mij de stof ook allemaal nog vrij nieuw is)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooiweerrrijders :/

Vandaag op de A10 vast achter iemand in een Africa Twin (niet 100% zeker, maar het was een opvallend hoge maar smalle Honda motor) die blijkbaar dacht dat hij net iets breder was dan een Ural-met-zijspan. Erg blij toen hij bij Nieuwe Meer richting Den Haag bleek te gaan en ik vaart kon maken de bocht om naar het oosten...

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:59

steveman

Comfortabel ten onder

Whaaa, zand/gravel op slicks... wáánzin :D

Vervolgcursus Supermoto was wel erg vet.

Maar helaas geen foto's :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:47:
Mooiweerrrijders :/

Vandaag op de A10 vast achter iemand in een Africa Twin (niet 100% zeker, maar het was een opvallend hoge maar smalle Honda motor) die blijkbaar dacht dat hij net iets breder was dan een Ural-met-zijspan. Erg blij toen hij bij Nieuwe Meer richting Den Haag bleek te gaan en ik vaart kon maken de bocht om naar het oosten...
denk dat zijn snelheid zijn kleinste zorg was.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
oooh, mijnbestelling uit duitsland is bijna binnen :D Dat betekend dat ik binnekort mn motor zowel voor als achter van de grond kan tillen en een kan beginnen aan de voorvork en remmen. Wellicht het wiel naar de garage brengen voor n nieuw bandje (scheelt weer wat geld).
Ga ik ook gelijk een snelheidsmeter installeren en spiegels+knipperlichten.

Oftewel: mijn ZZR-600 is bijna helemaal in orde :D

Ctrl+k

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
1 voorband gaat toch 2 achterbanden lang mee (Pilot Power).
Mwaaa...ik heb vorige week toch echt mijn Pilot Road2 na dik 20k eraf laten halen (zat aan het nokje). De achterband (een Conti Trail Attack) heeft nog steeds zat profiel. Maar die begon ook op 9mm... ;)

Maar ja...wat wil je met zo'n bankstel :+

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:10:
[...]

Mwaaa...ik heb vorige week toch echt mijn Pilot Road2 na dik 20k eraf laten halen (zat aan het nokje). De achterband (een Conti Trail Attack) heeft nog steeds zat profiel. Maar die begon ook op 9mm... ;)

voordeel van de allroad banden. lekker dik profiel dus gaan langer mee. _/-\o_

• M14

M14

FragDaddy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:42:

[...]

Heb ook meer dan 1 voorband opgereden, gaat om ruim 20k kilometers ofzo ;). Maak me daar niet zo druk om ;).
mphilipp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:10:
[...]

Met een Pilot Power voorband hou ik het ongeveer 15k km uit, maar dan is ie wel kaal :P.

[ Voor 29% gewijzigd door M14 op 25-05-2011 21:32 ]

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

[...]

[...]

MPR2ct zit er op, voor en achter gaan nu 15k mee en zit nog wel 3k op denk ik, mn blokjes zitten er nu 19k op en die redden de 25k net denk ik :)

ivm mn werk rij ik nu ook 90% snelweg en N-weg voor woon-werk, plezierritjes zitten er bijna niet meer in, daarom gaat ze ook weg voor een auto, komt er na 3 salarisverhogingen wel een mooie duc voor plezierritjes voor terug ofzo :P

[ Voor 12% gewijzigd door rimpeldinky op 26-05-2011 08:15 ]

*burp*

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Goedemorgen allemaal!

Ik was gister fanatiek aan dit topic begonnen met de gedachte 'even doorlezen!'.. toen ik naar de volgende pagina klikte zag ik echter dat ik er nog 527 had te gaan :') Dus ik heb de eerste 10 en de laatste 10 pagina's gelezen, maar ben toch helemaal verslingerd aan het motor rijden.. tenminste dat denk ik.. Ik heb nog geen rijbewijs en heb al 2/3 jaar lang de gedachte: na mijn studie ga ik mijn motorrijbewijs halen!
Mijn vriendin steunt mij daarin door mijn eerste les cadeau te doen wanneer ik mijn diploma zou halen.
Echter duurt dat nog een jaar en ik wil niet nog een jaar wachten! :P Afgelopen maandag had een klasgenoot zijn motor bij (een Suzuki z1000) en daar heb ik even op mogen zitten, dat was al een tof gevoel, zo'n zwaar ding tussen je benen (/insert opmerking.. :+ ) en toen hij wegreed erop had ik zoiets van: dat wil ik ook! Dus nu een beetje rond aan het kijken op sites enzo en het gaat toch wel kriebelen. Aangezien 2 vrienden van me in hetzelfde schuitje zitten, willen we misschien met zijn drieen gaan lessen bij eenzelfde rijschool (misschien korting? :P ) en dan is het natuurlijk leuk dat we gelijk een motorclubje hebben..

Ik heb nu 5 jaar mijn autorijbewijs dus heb het idee dat mijn AVD bijna probleemloos zal verlopen, en ik de meeste tijd kwijt ben aan het beheersen van de motor zelf.. Ik heb al zitten rondneuzen naar lessen, maar alle rijscholen werken met pakketten van gelijk al tegen de 20 lessen. Is dit niet wat veel? Of ben ik dan te overmoedig :P Of werkt het (meestal) zo dat na de intake gewoon word voorgesteld om een x-aantal lessen te volgen? Ik ben namelijk toch wel op mijn hoede omdat er nogal eens geldwolven tussen kunnen zitten (met name de grotere rijscholen) die wellicht iemand langer laten lessen dan nodig is. En ik als arme student (ahum :P) zit daar natuurlijk niet op te wachten (A). Ik weet (en lees continue, altijd en overal) dat het alles te maken heeft met feeling, aanleg en de persoon zelf, dus daar vraag ik nu ook niet naar en kunnen jullie ook geen uitspraken over doen.. maar ik heb geen brommer/scooter gereden dus mij lijkt het rijden op een motor lastiger dan deelnemen aan het verkeer.. de theorie ben ik ook niet bang voor, ik kan goed leren dus ik neem dat boekje mee naar huis, cd-rom erbij en gaan met die banaan. Ging bij mijn autorijbewijs ook prima :)

waarom ik google op suzuki z1000 en uitkom op een kawasaki is mij nog een raadsel, maar ben dan ook nog een leek :P

• M14

M14

Wellicht omdat Suzuki nooit een Z1000 heeft gemaakt ;).
Wel een TL1000, SV1000, DL1000, GSX(R)1000, GSF1000 en vast nog een paar :P.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

20 lessen lijkt misschien veel, maar onderschat het niet!
Daarnaast bestaat motor rijles niet alleen uit AVD maar ook het AVB, daar gaat veel tijd in zitten om je daar op voor te bereiden (bij mij in iedergeval wel).

Voor mij was het deelnemen aan verkeer ook veel makkelijker dan de speciale oefeningen, omdat ik ook nog nooit brommer/scooter had gereden.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Pagina: 1 ... 264 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.