Lekkerrrr!Widow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:02:
[...]
Ik ben echt benieuwd naar de Stelvio, vorig jaar is dat niet door gegaan omdat het teveel regende. Ik heb stapels met motorblaadjes waarin ze een top 10 hebben voor de Stelvio of de Dolomieten. Vorig jaar heb ik helaas maar 2,5 pas kunnen doen vanwege dezelfde regendus dit jaar compleet voorbereid op alles. Want idd die 2,5 pas die ik heb gedaan hebben wel een indruk achter gelaten, daar is een middag lekdijk niets bij
Ook dit jaar naar de Grossglockner, schijnt ook een epische bochtenweg te zijn.
Wat ook leuk is: de hele dag de Alpe d'Huez op en neer...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kan je niet nog snel een Goldwing kopen? Daar pas je makkelijk op met zn drieen.Youk schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:
Hey, op 29/05 vertrek ik richting Grossglockner. Weliswaar op 4 wielen, is anders nogal moeilijk om nog 2 volwassenen + 1 kind mee te nemen. (Nee, heb geen sidecar) Stiekem toch wel een beetje spijt dat het niet op 2 wielen is.
[ Voor 68% gewijzigd door Widow op 19-05-2011 21:27 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
wij zitten ook bij de Stelvio in buurt. Weekje rondrijden en dan weer terug.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Iedereen in de auto, aanhanger met motor erop en zelf op de motor gaan zitten.MailMan schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:03:
Touwtje door de voorvork en ergens aan de aanhanger en dan zorgen dat je tot je bestemming niet hoeft te remmen
Ben je wel van het gezeur aan je kop af
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Daarbij, Martjah, ik dacht dat jij een echte motorrijder was, dan rij je toch naar Italië
[ Voor 73% gewijzigd door M14 op 20-05-2011 09:38 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
noujah snelweg rijden is niet mijn echte roeping. voor een paar uurtjes okee maar naar Italië doe je er wel iets langer over. We vertrekken op de zondag nacht en dan in 1 ruk naar Italië toe. Kan ik mooi in de auto slapen en in Italië meteen opstappen =) dat is toch veel leuker. We hebben immers maar 1 week.M14 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:36:
Aanhanger met 4 motoren? Denk dat 3 al krap wordt
Daarbij, Martjah, ik dacht dat jij een echte motorrijder was, dan rij je toch naar Italië. SV-club waar ik sinds kort bij zit hebben in augustus een tourrit naar de Dolomieten. Helaas kan ik niet mee ivm werk en een andere geplande rit, maar ze gaan er gewoon op de motor naar toe
.
Vaders en overbuurman waren vorig jaar al geweest en die waren blij met de auto omdat het onderweg meerdere malen regende.
Met de auto is in dit geval ook geen straf. Een splinternieuwe Volvo V70 (203pk) met letterlijk alles erop en eraan. Lang leve de overbuurman met een goeie baan en leasebak.
Vorig jaar in Augustus naar Duitsland geweest (350km), in één rechte lijn over de snelweg naar de bestemming omdat de rest al in de ochtend was vertrokken al binnendoor rijdend. Ik had mijn verplichtingen en moest nakomen. Ik was 20km van huis af en al zeikenat, tot op mijn kruis en laarzen helemaal vol staan. Regenpak hielp ook niet echt bij stortbuien. Ik moest nog 320km rijden.
Dus laat gaan als ik dan nog 1000km zou moeten.
350km over de snelweg is hooguit 3 uur rijden, en als je 20km van huis al in de soep gelopen was zegt dat bovenal iets over voorbereiding/uitrusting, niet over de afstnand (of 20km moet al ruim boven je norm liggenmartjah schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Vorig jaar in Augustus naar Duitsland geweest (350km), in één rechte lijn over de snelweg naar de bestemming omdat de rest al in de ochtend was vertrokken al binnendoor rijdend. Ik had mijn verplichtingen en moest nakomen. Ik was 20km van huis af en al zeikenat, tot op mijn kruis en laarzen helemaal vol staan. Regenpak hielp ook niet echt bij stortbuien. Ik moest nog 320km rijden.
Dus laat gaan als ik dan nog 1000km zou moeten.
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 20-05-2011 13:34 ]
Oslik blyat! Oslik!
Noujah mijn regenpak houdt genoeg regen tegen, maar daar zit natuurlijk ook een limiet aan.dion_b schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:46:
[...]
350km over de snelweg is hooguit 3 uur rijden, en als je 20km van huis al in de soep gelopen was zegt dat bovenal iets over voorbereiding/uitrusting, niet over de afstnand (of 20km moet al ruim boven je norm liggen). Als je daar wat aan doet zou zo'n 350km al geen straf meer hoeven zijn en zou 1000km ook te doen moeten zijn
Dat was vorig jaar op 15 augustus. Dat waren stortbuien dat je amper wat kon zien op sommige stukken. Ik was toen 5 minuten weg en begon het al. In Duitsland mocht je toen op veel stukken snelweg ook maar 80 rijden.
Terugweg was ruim een uur korter omdat het toen grotendeels droog was en wel door kon rijden.
Maar snelweg rijden vind ik gewoon niks aan. Alleen sommige opritten en afritten zijn leuk. Ik zeg altijd: "iedere mongool kan hard rijden op het rechte stuk, maar het gaat om de bochten"
**edit** afgelope zondag in de Ardennen geweest en daar heeft het ook grotendeels van de dag geregend. Toen had ik alleen maar natte voeten omdat ik geen regending over mijn laarzen had (na 400km waarvan zo'n 200km in de regen).
[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 20-05-2011 14:48 ]
Nu lijkt mij dat als je de voorpoot toch uit elkaar haalt, je meteen de keerring ook vervangt, wat dan tientjes-werk is, of is dat een vreemde gedachte?
Het nu alsnog laten doen levert weer een prijskaartje van €150 op...
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
soms gaan ze jaren mee maar soms sloop je ze op de eerste en beste drempelSlinkingAnt schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:15:
Even vraagje tussendoor... Vorig jaar m'n voorvorkvering laten vervangen door een setje Hyper-pro's, aangezien de standaardvering van een Diversion900 nogal slap is, alleen nu lekt m'n rechter voorpoot.
Nu lijkt mij dat als je de voorpoot toch uit elkaar haalt, je meteen de keerring ook vervangt, wat dan tientjes-werk is, of is dat een vreemde gedachte?
Het nu alsnog laten doen levert weer een prijskaartje van €150 op...
Om veren (en olie) te vervangen niet, dat kan zonder de poot uit de motor te halen of uberhaupt uit elkaar te halen.SlinkingAnt schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:15:
leeg
Vanmiddag de Haynes er maar is bijpakken, en kijken of dit ook nog een beetje zelf te doen is
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
heb je een middenbok? dan kan je of 3 kratten bier achterop. of de achterkant met een spanband naar beneden trekken.(balk buiten de garage deur. daar de spanband omheen. en door mijn kofferrek.)
of balkjes stapelen onder je blok.
had ook een imbus 24 van een meter nodig om me poot uit elkaar te krijgen. m16 draadeind en 4 moeren kan ook.
[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 20-05-2011 16:54 ]
Hehe....dat moet toch wel de meest-becrashte weg van de Benelux zijn. Zitten echt een paar hele nare knijpers in.DRAFTER86 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:21:
daar dan een keer of wat Wiltz - Kautenbach op en neer en dan naar huis.
I reject your reality, and substitute my own.
Klopt, ik weet even niet meer welke kant op het is, maar hij is de ene kant op veel leuker dan de anderesnars schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:09:
[...]
Hehe....dat moet toch wel de meest-becrashte weg van de Benelux zijn. Zitten echt een paar hele nare knijpers in.
Vaak bu'j te bang!
Ik meen....dat Kautenbach-Wiltz lekkerder gaat dan andersom. Maar ik heb in beide richtingen mensen zien pleuren. Ik ben zelf ook een keertje verrast door zo'n hier-houdt-de-weg-op-BAM-naar-rechts-bocht....met vereende krachten de boel ingestuurd en op de weg gehouden....maar een beetje buikpijn had ik welDRAFTER86 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:14:
Klopt, ik weet even niet meer welke kant op het is, maar hij is de ene kant op veel leuker dan de andere
Luxemburg heeft nog wel meer van die pareltjes. Ze doen het er gewoon om.
Je gaat er lekker doorheen met die ST trouwens!
I reject your reality, and substitute my own.
Ik heb 1000km geleden zelf andere banden (voor en achter) op m'n ZXR 400 gemonteerd (en uitgebalanceerd). Tweemaal Pilot Powers die een rondje op het circuit hebben gedaan en er verder nog goed uit zagen. Dat had ik een stuk eerder moeten doen, het rijdt veel beter dan de banden die hiervoor erop zaten, en veel meer grip.
Omdat ik van 120/60 naar 120/70 ben gegaan aan de voorkant én omdat de motor altijd al wat onderstuurde heb ik de achterkant een stukje verhoogt en met wat testen staat die nu ook goed, in een bocht kan ik nu het stuur ongeveer los laten en blijft die mooi z'n lijn volgen.
Ik heb alleen het idee dat de motor tegenwoordig meer trilt boven de 7000 toeren (max. wat het blok aankan is overigens 13,5k toeren, dus je zit daar snel boven), wat ruwer klinkt, en ook een stuk meer verbruikt. Het zijn kleine trillingen die ik vooral in de uiteindes van m'n vingers en tenen voel als ik het stuurt gewoon licht vast heb.
In eerste instantie dacht ik logischerwijs dat het balanceren niet goed zou zijn gelukt, maar op het moment dat ik de koppeling in trek en de motor dus stationair over de snelweg rolt (waar je anders rond de 8000 toeren moet maken, ja leuk zo'n 400), dan is het compleet weg. Het is dus echt iets van het blok, maar wat?
Het hogere verbruik is deels te verklaren doordat de voorband iets groter is, maar volgens mij niet helemaal. Ik ben van 1:18,5 gemiddeld naar 1:16,6 gegaan > ongeveer 11% hoger dus.
Ik heb het verschil in omtrek gemeten en dat was ongeveer 188,5cm voor de nieuwe 120/70 en 181,0cm voor de oude 120/60; ongeveer 4% verschil waardoor de kilometerteller (waarmeer ik het verbruik bepaal) uiteraard ook 4% minder aangeeft. Dan blijft natuurlijk de vraag waar die laatste 7% vandaan komt, hoewel ik sinds die nieuwe banden ook wel íets 'sportiever' ben gaan rijden.
Zit er nog veel verschil tussen verschillende type banden qua verbruik? De bandendruk heb ik overigens op 2,4bar voor en 2,6bar achter, net zoals hiervoor.
Ik denk dus dat het blok wat minder mooi loopt dan eerst, maar wat zou een oorzaak kunnen zijn?
De carburateur heb ik overigens 1500km geleden nog gesynchroniseerd, maar misschien is het een goed idee om te kijken of dat nog goed staat?
Wellicht heeft het helemaal niks met het wisselen van de banden en het ophogen van de achterkant te maken, maar sindsdien is het me dus opgevallen. Het blijft natuurlijk lastig om te vergelijken met hoe het eerst was, en misschien is het een soort idefix die ik, sinds het me is opgevallen, blijf opmerken tijdens het rijden.
Blijkt dat de XL die ik nu heb los zit met helmmuts aan en de XXL die ik besteld heb vast zit zonder helmmuts. Hoog tijd voor een nieuwe dus.
M'n huidige is een Nolan N102, zeer tevreden van, dus nu gegaan voor een N103. Meteen maar lekker gek gedaan en voor "politie oranje" gegaan (België).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Trillen en een hoger verbruik zou ik idd ook denken aan synchroniseren, misschien kan je dat zelf nog even checken?-DG- schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
Even een technische vraag:
Overmatig trillen betekent mij dat de olie ververst moet worden. Hoe oud is jouw vloeistof? Hoeveel km heeft het gehad?-DG- schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
@Drafter's Furkapass, maak de pass dan helemaal rond, vorig jaar gereden, zeker een aanrader.
http://maps.google.nl/map....364229,0.891953&t=h&z=11
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
huh, wat is daar het idee achter?_Apache_ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:16:
[...]
Overmatig trillen betekent mij dat de olie ververst moet worden. Hoe oud is jouw vloeistof? Hoeveel km heeft het gehad?
Gebrekkige smering? Zou het verder niet weten, maar met versie olie is de motor veel rustiger, vooral op hoge toerentallen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Oke, dat zal ik binnenkort even checken.HammerT schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:38:
[...]
Trillen en een hoger verbruik zou ik idd ook denken aan synchroniseren, misschien kan je dat zelf nog even checken?
De olie is minder dan een jaar en 3000km oud, dus dat lijkt me toch niet echt..?_Apache_ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:16:
[...]
Overmatig trillen betekent mij dat de olie ververst moet worden. Hoe oud is jouw vloeistof? Hoeveel km heeft het gehad?
Honda CB600S

Deze was ver uit het mooist, eigenlijk als nieuw. Kon er goed op zitten, maar was wel een tikkeltje te hoog.
BMW F650GS

Viel me niet eens tegen. Zat als een fijne zachte stoel. Was ook helemaal niet zo hoog. Het mooie er van is is dat er een originele kofferset van is. Nadeel is dat het een 1 cilinder is en net 50 pk heeft.
Aprilia Pegaso 650 Strada

Zit hetzelfde blok in als in de BMW, wat ik begrepen heb. Zat best goed, leuk dashboard/tellerwerk ook (digitaal).
Ducati Monster 650

Was nog vrij hoog, en je zat nogal ver voor over, vond het niet zo'n prettige zit positie.
BMW R1150R

Was echt te hoog, alhoewel ik begrepen heb dat het zadel verstelbaar is.
En verder weer de wildste verhalen gehoord. Je moet persé een 2 cilinder, dat is beter dan een 4 cilinder.
Je moet een oude motor kopen waar je een jaar mee kunt rijden. Je moet hem niet verlagen omdat de rijbeleving dan heel anders is.
In elk geval; vooral alles kopen wat ik op dit moment niet zie zitten.
Gezien mijn geringe lengte zal een motor toch al snel iets naar beneden moeten. Ik kan wel aan de grond, maar echt lekker staat het niet.
Weet iemand toevallig of je voor een Honda CB600 originele Honda koffers hebt?
De koffersets die ik gezien heb, zijn allemaal nogal duur. Echter vind ik zo'n aftermarket Givi koffer set echt ronduit lelijk (van die zwarte met van die rood reflecterende stukken).
Zoiets als dit vind ik dan veel mooier:

Een aluminum kofferset. Doet wat avontuurlijker aan, en vind het, áls ik moet kiezen, veel mooier dan zo'n standaard zwart plastic set.
Wat zijn goede banden (in het algemeen)? Ik zag dat er op die Honda voor Bridgestone lagen ,en achter Maxxis (niet zo bekend volgens mij)? Is dat te doen, of kan je bijvoorbeeld stellen dat Michelin/Bridgestone gewoon beter is?
[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 21-05-2011 20:19 ]
Al eens een chopper of cruiser gepast? Dat zijn doorgaans de laagste types. Het verlagen van een motor verandert nu eenmaal het rijgedrag maar dat kan voor jou dan weer heel goed uitpakken.eX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:15:
Zo, vandaag weer eens een paar motoren gepast.
Trax blikken zijn heel leuk maar onhandiger (imo, ianal) om in te pakken door de hoek aan de zijkant er zijn andere blikken te koop , oa op de Touratech site, die rechter en dus wat makkelijker zijn.
Ik weet overigens niet hoe lang je bent maar hier staat een lijstje met motoren voor den kleinere mensch
http://www.nebcom.com/noemi/moto/sbl.sbl.html
And it goes BRAAAAAPP!
beetje set gaat ruim over de 1000 euro heen.
maar allu blikken op een hornet? op die f650 zou het kunnen maar dan word de motor opeens 3x zo groot
Ik kwam met 2*40L prima door de file op de A2 (met dezelfde motor als jij haha) denk dat een Hornet dat ook nog wel red.DECOY88 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:25:
koffer zijn duurmaar heb voor €150 2x60L koffers gehad op me suzuki gs500e
![]()
beetje set gaat ruim over de 1000 euro heen.
maar allu blikken op een hornet? op die f650 zou het kunnen maar dan word de motor opeens 3x zo groot
[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2011 21:27 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Een chopper vind ik echt helemaal niks. Dat chroomwerk vind ik echt niet mooi, dus dat wordt het al zeker niet.
In die lijst staan alleen maar jaren 90 motoren, zit niks voor me tussen helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 21-05-2011 21:31 ]
maarr (en wellicht zeg ik het verkeerd) het lage profiel van zo'n motor is , qua rijgedrag, vergelijkbaar met een verlaagde motor. De afstand tussen het zwaartepunt en het voor/achterwiel is bij een verlaagde motor ook groter.eX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:30:
[...]
Een chopper vind ik echt helemaal niks. Dat chroomwerk vind ik echt niet mooi, dus dat wordt het al zeker niet.
In die lijst staan alleen maar jaren 90 motoren, zit niks voor me tussen helaas.
Huur een chopper voor een dagje en voel ff aan hoe het rijdt. Ik gok dat het wel overeen gaat komen.
Overigens staan op vele sites allerlei verlagingsfoefjes voor allerlei soorten motoren (u kent de mexicaanse Hayabusas?)
edit: het lijstje is idd '90-er jaren maar dezelfde types bestaan bijdezelfde fabrikanten onder andere namen met wat modernere motorblokken. Voor de hoogte zou je dus, min of meer veroordeeld zijn tot max 650cc en type tour(sport).
edit2: Overigens. heb je al een ZXR-600 gepast?
edit3: soms kan je al wat aan het zadel laten doen. er zijn mensen die van alles kunnen uitspoken met het zadel en het subframe zodat de vering hetzelfde blijft maar de bestuurder een tikkie lager zit.
[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 22-05-2011 10:38 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Dat is het beeld wat ik van een chopper heb... Nou nee... Zal het niet hebben over zoiets:

Dat kan ik dan wel waarderen, maar dan nog staat een chopper/cruiser model me niet aan (kwa uiterlijk dan).
Een racer vind ik niet zo fijn zitten (zit je nogal ver voorover). Dus valt eigenlijk al af.
Ik denk als het zadel wat dunner/smaller (zadel is zeg maar te breed, waardoor mijn benen ver uit elkaar staan) is, ik wel prima aan de grond kan. Nu staat ik zet maar net op de voorkant van mijn voet.
[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 21-05-2011 21:46 ]
Ik hoef nog niet dood gevonden te worden op zo'n chopper/cruiser al vind ik een oude Harley met een stickshift wel weer cool. Hoe dan ook, het punt ging over rijgedrag van lage motoren en of je , voordat je een Hornet verlaagt niet wil uitproberen hoe dat rijdt zo dicht bij de grond.eX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:41:
Een racer vind ik niet zo fijn zitten (zit je nogal ver voorover). Dus valt eigenlijk al af.
Ik denk als het zadel wat dunner is, ik wel prima aan de grond kan. Nu staat ik zet maar net op de voorkant van mijn voet.
www.rayz.nl is een zadel boer. Bevraag hem zou'k zeggen.
And it goes BRAAAAAPP!
95cm op zijn breedste dacht ik en stuur is 90cm. dus beide kanten 2,5cm moet het goed gaanROFLASTC schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:27:
[...]
Ik kwam met 2*40L prima door de file op de A2 (met dezelfde motor als jij haha) denk dat een Hornet dat ook nog wel red.
gs500 met een stuurtje van 75cm. en daar een lading van 110cm breed opbinden
Merkte het meteen bij het rijden. Een stuk pittiger, trilt minder/niet meer en hij klinkt ook iets zwaarder.
Dure grap maar toch de moeite waard.
Waarschijnlijk synchronisatie of je kleppen-DG- schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:41:
Misschien moet jij jouw beeld een beetje aanpassen.eX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:41:
[afbeelding]
Dat is het beeld wat ik van een chopper heb... Nou nee... Zal het niet hebben over zoiets:
Dat plaatje van jou is wel een chopper maar wel een oude en kleine. Zoiets had ik (Yamaha XJ650) maar nu heb ik een Virago XV1100. De Virago is echt wel groter en mooier en ook een chopper. Kijk eens rond in dat wereldje, je hoeft het niet te kopen maar een proefritje kan geen kwaad natuurlijk.
Ik had mijn XJ900S Diversion verlaagd, altijd spijt van gehad. Als het een beetje gaat, gewoon gaan. Nu met de FJR gaat het ook prima.eX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:15:
Gezien mijn geringe lengte zal een motor toch al snel iets naar beneden moeten. Ik kan wel aan de grond, maar echt lekker staat het niet.
Ik ben zo'n 1.68 met schoenen aan, het is aan de kleine kant, maar ook weer niet zó klein dat een motor echt extreem verlaagd moet worden. Éen CM zal waarschijnlijk al voldoende zijn, of gewoon het zadel wat dunner/smaller...
Kan je niet beter gewoon motorlaarzen met een hak kopeneX0duS schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:15:
Zo, vandaag weer eens een paar motoren gepast.
zo ben ik laatst op een r1200gs adventure gaan zitten, wat toch wel een vrij grote motor schijnt te zijn, maar zelfs dat was voor mij nog ff te klein. Zat zoals gewoonlijk weer met mn benen tegen het kuipwerk aan
Volgens mij heeft Daytona laarzen met extra dikke zool voor de kleinere medemens.Widow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:58:
[...]
Kan je niet beter gewoon motorlaarzen met een hak kopen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Moet je eens een 990 adventure pakken. Die zijn echt hoog!Widow schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:58:
[...]
Kan je niet beter gewoon motorlaarzen met een hak kopen![]()
zo ben ik laatst op een r1200gs adventure gaan zitten, wat toch wel een vrij grote motor schijnt te zijn, maar zelfs dat was voor mij nog ff te klein. Zat zoals gewoonlijk weer met mn benen tegen het kuipwerk aan
No signature required.
bij de restyling hebben ze de koplamp veranderd:Widow schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:36:
[...]
Een motor moet er ook een beetje leuk uitzien, die Versys met zn perenkoplamp ziet er toch niet uit. Een motor hoort rank en aggresief eruit te zien. De V-stroms vliegen je om de oren, omdat die wel een gewoon normaal frontje hebbenhelemaal nu met die suzuki 50/50 deals.

In het echt vind ik de lampen beter uitkomen dan op foto's.. maar ik heb ook de 2 sidelight vervangen door een ander kleurtje, dat breekt het patroon ook een beetje.
Hier zie je de versys ook niet super veel af en toe kom je er 1 tegen.. wat idd vreemd is want op papier is het idd de perfecte fiets voor veel mensen.. maar ja hier zijn de meeste motorijders supersport rijders of rijden een toerbak/GS1200...
Ach ja ik rijd er nog steeds met veel plezier op wat natuurlijk het belangrijkste is
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb dit weekend op een Duc 749
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Maar echt plannen om een Duc 749 te kopen dus
[ Voor 18% gewijzigd door Widow op 22-05-2011 19:28 ]
Dat zou wel heel erg fijn zijn.
En jep idd, koppel van die 2 cilinder is helemaal enorm fijn. En sowieso ben ik van kinds af aan al echt helemaal gek op Ducati's.
Ik had 'm al een pasdag aangeboden maar hij wil nieM3rcury schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Moet je eens een 990 adventure pakken. Die zijn echt hoog!
And it goes BRAAAAAPP!
M14 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:17:
Ooit komt hier ook een duc in de garage te staan, pure porno!
Ik heb mijzelf maar een verjaardags kado gegeven, 17 juni word ik 21, dan direct een motorrijles 's avonds.
Op voor het zware rbw.
Met een Honda CBF 500 trouwens:

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 22-05-2011 21:51 ]
Daar heb ik ook op gelest, prima dingen zijn dat.Joopieboy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:51:
[...]
Ik heb mijzelf maar een verjaardags kado gegeven, 17 juni word ik 21, dan direct een motorrijles 's avonds.
Op voor het zware rbw.
Met een Honda CBF 500 trouwens:
[afbeelding]
Een FJR is dan ook niet zo hoog (vind ik zelf dan, ben 1.82m en heb vrij korte benen)FiscBiker schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:45:
[...]
Ik had mijn XJ900S Diversion verlaagd, altijd spijt van gehad. Als het een beetje gaat, gewoon gaan. Nu met de FJR gaat het ook prima.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ohjah, morgenvroeg moet ik op voor mn AVD
Vaak bu'j te bang!
Maar heel veel succes morgen!
Dat zeggen ze alleen voor de zekerheid. Ik was om 9.45 geslaagd, en ben gewoon zo laat mogelijk naar het gemeentehuis gegaan (dat is bij ons 12.30) en toen stond het er al gewoon in.-tom-562 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:43:
Die cbf500 had ik ook tijdens mn lessen voor AVB, daarna gingen we over op zn grote broer met 4 cilinders.
Ohjah, morgenvroeg moet ik op voor mn AVDik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Gelukkig van te voren 1,5 uur nog even lessen. Hoe zit t trouwens nou met het aanvragen van t rijbewijs. Op de site van de gemeente (Nijmegen) stond dat je pas 1 werkdag nadat je geslaagd bent voor een examen je je rijbewijs kan aanvragen. Ik meen me van mijn autorijbewijs te herinneren dat ik toen meteen naar het gemeentehuis ben gegaan?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Vaak bu'j te bang!
De achtervering was aangepast door andere "dogbones" te monteren en aan de voorkant de poten iets verder door de kroonplaat laten steken. Een beetje stoeprand kon ik niet meer nemen en sommige steile opritten moesten ook met de grootste voorzichtigheid worden genomen of de uitlaat moest er aan geloven.
Wat de andere reactie betreft, de FJR lijkt inderdaad origineel wat makkelijker te hanteren dan de originele XJ900S in dit opzicht.
ZOjuist hetzelfde gedaan met de motor van mijn vriendin. Heb er wel bijgezegd dat ze heel voorzichtig (of gewoon liever niet) van stoepjes af moetFiscBiker schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:26:
[...]
De achtervering was aangepast door andere "dogbones" te monteren en aan de voorkant de poten iets verder door de kroonplaat laten steken. Een beetje stoeprand kon ik niet meer nemen en sommige steile opritten moesten ook met de grootste voorzichtigheid worden genomen of de uitlaat moest er aan geloven.
Wat de andere reactie betreft, de FJR lijkt inderdaad origineel wat makkelijker te hanteren dan de originele XJ900S in dit opzicht.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb les op een CBF600 maar na 1 tot 1,5 uur rijden krijg ik last van m'n knieën doordat m'n benen eigenlijk net iets te ver opgevouwen zittenJoopieboy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:19:
Schijnen fijne motoren te zijn, kijken of ik hier normaal op kan rijden, itt de 250 die hij had staan voor een licht rijbewijs haha.Man ik kan niet wachten, volgend seizoen een 749S.
Ben 1,95 ongeveer.. Tijdens AVB lessen had ik nergens last van, maar dan was het ook vaak even stil staan om uitleg te krijgen en daarna weer oefenen. Nu is het gewoon een dik uur achter elkaar rijden met AVD lessen
Wel een 'momentje':

Deed me weer denken aan de afgelopen vakantie en deze compleet overgroeide sloot:
Nee helaas. 5 Juni ben ik op Zolder te vinden, 4 Juni kom ik wellicht even kijken
R6 is inmiddels wel klaar, had em open gegooit om de kleppen te stellen. Er zit namelijk een tik in, het stellen van de kleppen heeft er niks aan veranderd. Maargoed, ik ga er gewoon op rijden en zie wel wanneer ie er mee ophoud
Nee weet ik nog niet. Sowieso is 4 Juni nog niet zeker. De dag is al wel betaald. Maar mijn schoonvader heeft niet lang meer te levenM14 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:46:
[...]
Nee helaas. 5 Juni ben ik op Zolder te vinden, 4 Juni kom ik wellicht even kijken. Enig idee waar je op de parkeerplaats gaat staan?
R6 is inmiddels wel klaar, had em open gegooit om de kleppen te stellen. Er zit namelijk een tik in, het stellen van de kleppen heeft er niks aan veranderd. Maargoed, ik ga er gewoon op rijden en zie wel wanneer ie er mee ophoud
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Na mijn carborateurs sonisch schoon gemaakt te hebben bleek 1 van de 4 bevestigingsbouten van mijn karterdeksel gebroken in het blok te zitten. Na deze uitgeboord en vervangen te hebben de olie weer netjes aangevuld (natuurlijk meteen de kleppen gesteld toen ik erbij kon) en een proefrit gaan maken.
Na een kilometer of 4 in 1 klap alle olie over broek, schoen en gehele motor verdeeld te hebben de motor maar met een aanhanger opgehaald. Nu bleek dat er een scheur in het karterdeksel hier de oorzaak van is geweest dus een nieuwe gehaald. (Weer 2 bouten uit moeten boren
Ik had de olie zo goed en kwaad mogelijk van mijn motor gehaald ondertussen.
Na 500 meter had ik een verkeerslicht op rood dus ik kijk in mijn spiegel en zie een auto of 3 achter me staan. Na het kruispunt kijk ik wederom in mijn spiegel en zie ik geen enkele auto meer maar alleen nog een enorm rookgordijn van witte rook. Een doorsnee discotheek zou er trots op zijn!
Voorzichtig weer naar huis toe alwaar ik de motor stationair maar eens heb laten lopen. Er komen nog steeds enorm dikke witte rookwolken uit. Ik zou denken dat wit niet op olie maar op iets van vocht zou moeten duiden maar ik krijg met mijn simpele logica niet bedacht wat verstandig is om nu te gaan onderzoeken.
Hebben jullie nog een tip?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
andersom.DECOY88 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:55:
wit is verbrandende olie. blauwig is koelvloeistof. maar je carterpan scheurt niet zomaar?
Om wat voor een motor gaat het?
[ Voor 7% gewijzigd door komkommer op 23-05-2011 11:00 ]
degen die ooit eens achter me reden kunnen een kant kiezen.
komkommer heeft gelijk
honda gl1100 goldwing
[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 23-05-2011 11:38 ]
De karterpan heeft een heel klein stukje rond waar een dunnere rand zit.
Dit stukje was afgebroken (of dat al zo was weet ik niet was de eerste keer dat ik hem open had, olieverbruik was wel redelijk stevig dus vermoeden is dat het al langer kapot was).
Bij een GL onderdelen dealer die een stuk of 20 van die dingen had liggen zag ik bij zeker de helft exact hetzelfde euvel. Denk dus dat die een gevoelig punt is.
Decoy als ik jou mag geloven (en dus het op onverbrande olie zou duiden) dan zou het met een minuut of 10 laten pruttelen wel over moeten zijn. (wel raar dat het uit de uitlaat komt en niet van het blok af waar de olie de vorige keer overheen is gegaan)
Edit:
Stoffel ik was ook in de veronderstelling dat blauw op olie zou wijzen en wit op vocht. Vandaar dat ik nu dus ook even niet meer weet waar ik het zou moeten zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door Saffie_time op 23-05-2011 11:37 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Meh, vond het beduidend de minste van de drie motoren waar ik op gelest had. Voor AVB ging het op de ER-5 beter, al waren beide veel te klein en ik zat er dus continu verkrampt, maar de ER-5 was duidelijk beter wendbaar. Voor AVD hadden we ook ER-6N beschikbaar - die was niet alleen krachtiger dan de CBF500, maar ook een betere zit en bovenal veel strakkere controls. 15 graden naar links sturen was ook gelijk 15 graden naar links sturen, niet stuur een beetje naar links houden en kijken waar hij uit zou komen.PilatuS schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:54:
[...]
Daar heb ik ook op gelest, prima dingen zijn dat.
Eigenlijk gold voor AVB en AVD dat (naast voor mij slechte zithouding) de CBF-500 gewoon nauwkeurigheid miste.
Dat gezegd, de CBF-500jes waren de oudste motoren op de rijschool waar ik zat en de ER-6N's waren splinternieuw, dat maakt geheid ook uit.
Oslik blyat! Oslik!
Ik kwam gisteren de Yamaha Virago XV 750 tegen en heb een filmpje gezien van de 2010 Honda Shadow. Wat ik niet begrijp is het volgende:
1987 Honda Shadow 700cc: 62PK
1995 Yamaha Virago XV 750cc: 55PK
1997 Yamaha Virago XV 1100cc: 62PK
2000 Honda CB500 500cc: 58PK (hier les ik op)
2010 Honda Shadow BS 750cc: 45PK
Ik snap echt niks van die verdeling. Het lijkt wel alsof hoe jonger een motor, hoe minder vermogen het heeft
Als ik het rijgedrag moet gaan beoordelen, vind ik dat de CB500 lesmotor net niet prettig is om een hele tijd ermee te rijden, omdat de motor harder moet werken voor het vermogen. Terwijl een 700cc motor met hetzelfde vermogen waarschijnlijk wat rustiger rijdt. Maar als ik dan een 2010 Shadow zou kopen (geen geld, maargoed
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik misschien een Virage 750 wil kopen, waar ik lekker rustig op kan rijden (als in, de motor zit zich niet kapot te werken om vooruit te komen). Mijn lesmotor heeft meer PK, maar hij is ook kleiner, waardoor ik hoger in de toeren moet zitten om door te kunnen rijden. Ik wil niet straks hetzelfde met de Virago (omdat hij minder vermogen heeft).
Maar misschien wil je wel onbewust gewoon veel vermogen hebben, met dit als excuus..? Dan moet je gewoon een dikke 1000 kopen of iets in die richting. Dan heb je altijd vermogen genoeg.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Die Virago 1100 heeft bijv. 7 PK meer, wat misschien een groot verschil is, maar zo klinkt het iig niet. Maargoed, ik heb er nooit op gereden, dus misschien vind ik het prima
Vaak bu'j te bang!
Gefeliciteerd! Weer een motorrijder erbij (toch? Ik kan nooit onthouden welke afkorting nou waar voor staat. Toen ik voor mijn rijles bezig was, was het gewoon 1 examen)-tom-562 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:03:
Hoppa AVD gehaald. Nu alleen nog kijken wanneer ik naar het gemeentehuis kan
Dat is jou gevoel. zo'n 4-cylinder blok moet gewoon toeren maken. En rijden met een constante 6000-7000 toeren is normaal en helemaal niet schadelijk voor het blok. Sterker nog. Je kunt beter op toeren rijden dan proberen met 2000 toeren op te trekken. Dat is veel slechter voor een motorblok.Oguz286 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:51:
Nou nee, het is meer dat ik een motor wil kopen om langer dan een jaar te gebruikenMijn lesmotor maakt voor mijn gevoel een echt opgefokt geluid als ik bijv. 80 rij.
Je bent waarschijnlijk een auto gewend die rond de 2000 toeren maakt als je normaal rijdt. Een motorfiets blok maakt veel meer toeren, maar dat betekent niet dat het blok na een jaar "op" is ofzo. Zeker zo'n CB500 niet. Die worden over het algemeen juist helemaal niet zwaar belast.
Een 2-cylinder chopper draait minder toeren, maar dat wil niet zeggen dat ze veel langer mee gaan ofzo. In tegendeel. Ik zou qua betrouwbaarheid eerder mijn geld zetten op een CB500 dan op een oude V-twin. Daarnaast rijdt een 2-cylinder ook niet 'rustiger' ofzo. Ze hebben vaak veel meer last van trillingen en ze willen ook nog wel eens wat bokken bij lage toeren.
Koop een chopper en je hebt over het algemeen na een uur al een houten kont en last van je onderrug.En dat is best te doen als je een uur rijdt, maar ik wil gewoon een lekker rustige motor hebben, waar ik gewoon een aantal uur lekker rustig op wil kunnen rijden.
Als je urenlang rustig wil rijden kun je beter naar een tourmotor kijken dan naar een chopper.
Maar.. zodra je je rijbewijs hebt gewoon op allerlei verschillende motoren gaan proefrijden en dan zie je vanzelf wel wat voor jou werkt.
Persoonlijk.. als ik urenlang wilde rijden en het moet comfortabel en moeiteloos gaan.. Zou ik meteen een Honda VFR kopen (geen Vtec versie!). Stuurt makkelijk, rijdt enorm confortabel en bied genoeg windbescherming (eventueel hoge ruit erop), de motor voel en hoor je niet lopen, dingen zijn oer-degelijk en als je een keer haast hebt kun je ook aardig door-rijden.
[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2011 13:52 ]
Have a wheelie good weekend!
Van de week ga ik denk ik naar een sloop GSX400X in onderdelen kijken, wat onderdelen ervan kopen. Ik ga er denk ik toch nog een tijdje op rijden, en bouw hem dan om naar naked-versie (zoals 'ie hoort te zijn). Dan spaar ik liever even verder als dat ik nu een Thundercat o.i.d. koop terwijl ik eigenlijk toch iets anders wil
Vaak bu'j te bang!
Dank voor de reactieFragDaddy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:42:
Heel verhaal.
En met uren rijden doelde ik meer op dat de motor rustig is dan dat ik een kromme rug heb
Die CB500 rijdt verder prima hoor en vind ik redelijk comfortabel. Maar ik weet gewoon dat ik op een chopper-achtige motor wil rijden, want racemotoren vind ik absoluut niks (90% van de mensen hier zie ik nu hun fakkels aansteken
Racemotoren vind ik ook niks. Nou ja, wel mooie machines, maar niet voor mij bedoeld. Toerbuffels hoeven van mij nou ook weer niet. Dan heb je verder nog de nakeds; voor zover ik het heb begrepen de gooi-en-smijt-fietsen. Heb je die dan wel overwogen? (FZ6, GSR600, Hornet, ER-6N, Gladius)Oguz286 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:44:
Die CB500 rijdt verder prima hoor en vind ik redelijk comfortabel. Maar ik weet gewoon dat ik op een chopper-achtige motor wil rijden, want racemotoren vind ik absoluut niks (90% van de mensen hier zie ik nu hun fakkels aansteken) en toerbuffels zijn ook niet mijn ding. Ik sluit natuurlijk niks uit, maar 90% kans dat ik een chopper/cruiser wil rijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
In ieder geval schijnen de horrorverhalen (dat de rijeigenschappen aangetast worden) die ik gehoord heb, bij lange na niet zo erg te zijn. Zal ongetwijfeld ook weer een beetje verkooppraat zijn. Maar het klonk aannemelijk allemaal.
Zolang je niet in de weg rijd als ik er langs wil, of dat ik om de onderdelen moet slalommenOguz286 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:44:
[...]
Dank voor de reactieIk merk nu dat ik inderdaad overkom als iemand die maar zo laag mogelijk in de toeren wil rijden (in de auto en op de motor), maar het is in de realiteit juist andersom. Ik trek in de auto ook flink door en ik weet dat een motorblok een stuk meer toeren maakt dan een auto.
En met uren rijden doelde ik meer op dat de motor rustig is dan dat ik een kromme rug hebAls je een stuk meer koppel onderin hebt, kan je in sommige gevallen misschien een versnelling hoger rijden. Maar dat betekent niet dat ik hem nooit open ga gooien, want dat doe ik wel (alleen maar lage toeren rijden is niet goed voor een motor).
Die CB500 rijdt verder prima hoor en vind ik redelijk comfortabel. Maar ik weet gewoon dat ik op een chopper-achtige motor wil rijden, want racemotoren vind ik absoluut niks (90% van de mensen hier zie ik nu hun fakkels aansteken) en toerbuffels zijn ook niet mijn ding. Ik sluit natuurlijk niks uit, maar 90% kans dat ik een chopper/cruiser wil rijden.
verlagen kan je ook zelf doen. Je kan zelf 2 stalen platen maken of op ebay een kan en klaar setje kopen.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:17:
Ik ben inmiddels een beetje verder en serieuzer aan het kijken naar verlaging van racers, en het schijnt af-fabriek sowieso te kunnen (ik was eens binnen gestapt bij de honda dealer) en het schijnt eigenlijk heel goed mogelijk te zijn. Natuurlijk een beetje een verkooppraatje, maar ik had verwacht dat het veel moeilijker zou worden. Ook omdat bij geen enkele online configurator of zo iets er word gesproken over aanpassing van de rijhoogte. Ik was op een gegeven moment veel van zijn tijd aan het innemen, maar in ieder geval een afspraakje gemaakt om nog eens terug te keren en dan had hij wat specifiekere info.
In ieder geval schijnen de horrorverhalen (dat de rijeigenschappen aangetast worden) die ik gehoord heb, bij lange na niet zo erg te zijn. Zal ongetwijfeld ook weer een beetje verkooppraat zijn. Maar het klonk aannemelijk allemaal.
Die komen onder bij je achterveer te zitten (weet ff zo de naam niet). Deze platen hebben wij gewoon zelf gemaakt voor 2 Fazers (uit 2002 en 2003).
Vervolgens kan je de kroonplaat een stukje laten zakken (dat de veerpoten er verder uitsteken aan de bovenkant).
Beide Fazers rijden nog hetzelfde qua stuurgedrag.
martjah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:06:
[...]
verlagen kan je ook zelf doen. Je kan zelf 2 stalen platen maken of op ebay een kan en klaar setje kopen.
Die komen onder bij je achterveer te zitten (dogbones). Deze platen hebben wij gewoon zelf gemaakt voor 2 Fazers (uit 2002 en 2003).
Vervolgens kan je de kroonplaat een stukje laten zakken (dat de veerpoten er verder uitsteken aan de bovenkant).
Beide Fazers rijden nog hetzelfde qua stuurgedrag.
Verwijderd
Haha dan zal ik daar ook wel last van gaan krijgen, ik ben zelf 1.97m namelijk, dus nog 2 cm langer.Tankiej schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:51:
[...]
Ik heb les op een CBF600 maar na 1 tot 1,5 uur rijden krijg ik last van m'n knieën doordat m'n benen eigenlijk net iets te ver opgevouwen zitten![]()
Ben 1,95 ongeveer.. Tijdens AVB lessen had ik nergens last van, maar dan was het ook vaak even stil staan om uitleg te krijgen en daarna weer oefenen. Nu is het gewoon een dik uur achter elkaar rijden met AVD lessen
Maar het kan zijn dat jouw benen een beetje korter zijn en je bovenlijf langer, of juist andersom. Dat maakt ook veel uitJoopieboy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:44:
[...]
Haha dan zal ik daar ook wel last van gaan krijgen, ik ben zelf 1.97m namelijk, dus nog 2 cm langer.
Maar daar kom je wel achter als je gaat rijden
Dan zit ik bijna in het rood...ook een twin. Niet alle motoren zijn voor hoge toeren gemaakt. Een HD loopt ook niet zo hoog op, en een GoldWing moet het ook van de lage toeren hebben.Yonni schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:27:
Op 5000 toeren is cruisen
Dat zal je dan vervolgens ook bij vrijwel iedere motor hebben. Ik ben zelf 1,98 en na een uurtje hebben mijn knieen het ook wel gehad, dan is even pauze echt wel nodig. De afstand van de stepjes tot het zadel is bij de meeste motoren vrijwel gelijk. Dan zou je een motor moeten hebben met een andere zithouding zoals een chopper waar je met de benen naar voren zit.Joopieboy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:44:
[...]
Haha dan zal ik daar ook wel last van gaan krijgen, ik ben zelf 1.97m namelijk, dus nog 2 cm langer.
Bij mijn SV1000S is 4500 toeren het mooiste toerental om normaal te rijden. Daarbij is de motor het rustigste. Iets er boven zorgt voor meer trillingen en een stuk er onder bokt ie al iets.mphilipp schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:24:
[...]
Dan zit ik bijna in het rood...ook een twin. Niet alle motoren zijn voor hoge toeren gemaakt. Een HD loopt ook niet zo hoog op, en een GoldWing moet het ook van de lage toeren hebben.
Dit topic is gesloten.
![]()