Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 262 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.893 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
GVD! Auwtsj.....geflitst met 32km/h te hard: €288,- Transactievoorstel

Op een weg vlakbij huis waar ik altijd rem voor de twee flitsers die er staan. Als de foto (duurt een week) is gemaakt vanuit die flitspalen weet ik zeker dat ik het niet ben geweest maar de auto naast me ofzo. Als het een mobiele eenheid was....wie weet.

Best veel geld en balen van de aantekening, gelijk goed erbij dus met mn allereerste boete.

Ctrl+k

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:56:
had op me gs500 wat schotten van me reflectiedemper gesloopt. dus daar kwam nog een beetje geluid uit. even een dot gas met koppeling in als er weer zon lul zonder reden op zijn rem trapt en daarna toch maar zijn richting aangeeft.

toen kocht ik mijn africa twin. die was nog stiller. haalde een dot gas niks meer uit. dus nu zit er een leovince onder. met optrekken en even een dot gas herrie en rustig toeren weinig luider.
2 dingen:

a)Een Stebel Nautilus
b)Afstand houden

Probleem opgelost, het geld voor een Leovince kun je in je zak houden... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:03:
[...]

2 dingen:

a)Een Stebel Nautilus
b)Afstand houden

wat moet je met afstand als mensen midden op de rijbaan stil blijven staan? en een stebel leuk maar ik kan me knoppie nooit vinden een dot gas is makkelijker.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12

rimpeldinky

nani?

mphilipp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:03:
[...]

2 dingen:

a)Een Stebel Nautilus
b)Afstand houden

stebel nautilus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

120DB op 1 meter

ik moet em nogsteeds op mn nieuwe motor bouwen maar ik heb er 2 liggen :P en dan wil ik hem zo dat ie alleen afgaat bij toeter+grootlicht :P

*toeeeeTOOOOEEEEET*

[ Voor 15% gewijzigd door rimpeldinky op 12-05-2011 18:44 ]

*burp*

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rukapul schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:00:
[...]

Qua volume is het meer dan uitstekend. De filters in de oordoppen hebben een filter met een bepaalde filterkarakteristiek zodat het het windgeruis meer filtert dan andere geluiden :)

Qua kwaliteit: radio en navigatie-instructies is alleszins acceptabel. Muziek (alleen FM geprobeerd) voldoende om vermaakt te worden :)

[...]

Denk het ook wel, maar ben ze nog niet concreet tegengekomen.
Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar oordoppen voor muzikanten ipv voor motorrijders. Volgens mij bestaan die wel, maar ik heb ze nooit in het echt gezien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(%&$))*%

Zat vanochtend op de A32 vast in verkeer :(

Achter een Goldwing...

Geen reguliere Goldwing, maar eentje (een GL1500) uitgebreid met nog een paar extra beenwindschermen. En dan nog vertikken om tussen het verkeer door te rijden als er minder dan 20cm aan elke kant over was. Nee, in plaats daarvan continu toeterend, schekdend en gebarend en soms letterlijk tegen autospiegels aan duwend probeerde hij ruimte te maken voor z'n tank :X

Ik vind Goldwings op zich mooie dingen, zeker de GL1000-1200, en zou normaal geen vooroordeel hebben over bestuurdes ervan, maar dit was echt tuig. En het erge was dat hij ondanks z'n misdrag geen steek vooruitkwam. En even opzij gaan om mij op m'n lenige kleine K75 door te laten? Ho maar :z

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
je heb weleens van die figuren ertussen. ook af en toe van die mensen die strak 10 km/u verschil aanhouden. waardoor je veels te lang in de dode hoek blijft hangen. en ja dat is op de a7 waar je 1,5 meter heb. en mensen die willen wisselen snel opmerk doordat die meer naar het midden rijden. en voor klootzakken die met een band op de middenstreep rijd kun je er gewoon omheen omdat hij vergeet om te gaan bumperkleven.

haal ze vaak alvast in voordat de file begint. maar het voordeel van de a7 dat het steeds vastloopt en weer doorgaat. dus die figuren gaan er met 50 weer tussen en ik tuf er nog even tussendoor.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

90% van de tijd dat ik file rij is het ook de A10, dus ik weet hoe het bij echte drukte werkt ;)

Dit was ws een boer die hooguit eens per jaar in de file terechtkomt ofzo. Hij mag blij zijn dat geen van de auto's in de file even lichtgeraakt waren als hij was...

Oslik blyat! Oslik!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

DECOY88 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:44:
je heb weleens van die figuren ertussen. ook af en toe van die mensen die strak 10 km/u verschil aanhouden. waardoor je veels te lang in de dode hoek blijft hangen. en ja dat is op de a7 waar je 1,5 meter heb. en mensen die willen wisselen snel opmerk doordat die meer naar het midden rijden. en voor klootzakken die met een band op de middenstreep rijd kun je er gewoon omheen omdat hij vergeet om te gaan bumperkleven.

haal ze vaak alvast in voordat de file begint. maar het voordeel van de a7 dat het steeds vastloopt en weer doorgaat. dus die figuren gaan er met 50 weer tussen en ik tuf er nog even tussendoor.
Ah, dus jij haalde me van de week in tijdens het filerijden @ purmerend! ;) :+

ja ik werd dus ingehaald terwijl ik al tussen de file doorreed... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Boboga op 12-05-2011 21:22 ]

• DECOY88
(overleden)
maandag zou best kunnen _O-

jij schoof even naar links en rechts was de weg vrij. dus even ruim eromheen.

[ Voor 63% gewijzigd door DECOY88 op 12-05-2011 21:23 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

Iemand dit al gezien op een nieuwe (2000km) Dunlop (Roadsmart) ?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hRzEFCrwJwo9GrNa17cEcaHV/medium.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:29:

[afbeelding]
wat moeten we eraan zien?

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:29:

[afbeelding]
Bedoel je de scherpe en rondje randjes om het profiel heen? Dat noemen ze nu cuppen ;)
Gewoon niet zoveel gas geven als je de bocht uit gaat .......
Of je vering is na laten kijken ....
Of de band is er gevoelig voor .....
Op mijn GS cuppen alle banden toch al, dus ik zie niks raars. Pas als er 5mm verschil tussen zit wordt het vervelend :+
Werd met hyperpro vering wel een stuk beter maar eruit gaat het niet, trail attacks+ dunlop d607 hadden het nog een stuk erger dan mijn huidige roadsmarts.

[ Voor 30% gewijzigd door charrel op 12-05-2011 22:11 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Boboga schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Ah, dus jij haalde me van de week in tijdens het filerijden @ purmerend! ;) :+

ja ik werd dus ingehaald terwijl ik al tussen de file doorreed... 8)7
Haha, ja of ik.. Hoe laat? Ik ga meestal rond 9 uur vanaf Purmerend-Noord de A7 op...

Ownee, ik heb niemand ingehaald die er al tussendoor reed. Is best kansloos ook.
gwystyl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar oordoppen voor muzikanten ipv voor motorrijders. Volgens mij bestaan die wel, maar ik heb ze nooit in het echt gezien.
Bijvoorbeeld Alpine MusicSafe. Zelfde dopjes als MotoSafe, maar dan met wit (lichte demping), zilver (middel) of gouden (zwaar) filters.Te koop bij de muziekwinkel. Ik heb die nu, maar ze passen me slecht. Daarom otoplastieken aan laten meten bij BeterHoren (want KNMV korting ;) ). Daar hebben ze ook een assortiment van 'normale' dopjes van hun eigen merk, ook voor muzikanten en motorrijders.

[ Voor 52% gewijzigd door Postman81 op 12-05-2011 22:15 ]

• DinX
  • Laatst online: 00:42

DinX

Motormuis

charrel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:08:
[...]

Bedoel je de scherpe en rondje randjes om het profiel heen? Dat noemen ze nu cuppen ;)
Gewoon niet zoveel gas geven als je de bocht uit gaat .......
Of je vering is na laten kijken ....
Of de band is er gevoelig voor .....
Op mijn GS cuppen alle banden toch al, dus ik zie niks raars. Pas als er 5mm verschil tussen zit wordt het vervelend :+
Werd met hyperpro vering wel een stuk beter maar eruit gaat het niet, trail attacks+ dunlop d607 hadden het nog een stuk erger dan mijn huidige roadsmarts.
Ik bedoel voornamelijk die kras/scheur pal in het midden (over zo'n stuk profiel heen). En hoezo niet lekker gassen bij het uitkomen van de bocht ? :P

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 12-05-2011 23:14 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 18:41

M14

gwystyl schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Bedoel je oordoppen voor geluidsdemping? Dan moet je die voor muzikanten zeker niet hebben. Heb ze zelf, maar is niet fijn rijden. Filter is vrij recht, waardoor het veel windruis doorlaat.

Of bedoel je in-ear monitor?
Afbeeldingslocatie: http://www.rsaudio.nl/foto%27s/iem3groot.jpg
Die heb ik ook: 2-weg systeem, klinkt echt geweldig :D.

Het houd echt veel geluid van buiten tegen, dus het zal best wel wat schelen. Heb het op de motor nog nooit geprobeerd, ik ben bang dat de kabels te snel kapot gaan. Vanwege de prijs haken veel mensen af denk ik. 2-weg systeem wat ik heb kost 700 euro, 1weg bij 500 ofzo.

* M14 vertrekt zometeen voor een weekendje toeren in de Harz :D

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 13-05-2011 07:36 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

DPC-Postman schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:11:
[...]

Haha, ja of ik.. Hoe laat? Ik ga meestal rond 9 uur vanaf Purmerend-Noord de A7 op...

Ownee, ik heb niemand ingehaald die er al tussendoor reed. Is best kansloos ook.
Was dinsdagochtend rond een uur of 7 toen dat ongeluk bij wijdewormer gebeurd was en er vanaf de BP stilstaand verkeer stond :o

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Ik bedoel voornamelijk die kras/scheur pal in het midden (over zo'n stuk profiel heen). En hoezo niet lekker gassen bij het uitkomen van de bocht ? :P
;) dat is toch gewoon een steentje geweest of iets dergelijks, heb zo vaak dikke krassen in m'n band staan als ik hier over het dijkje geraced ben. Erg ruw asfalt zit daarop.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 15:06
iemand hier ervaring met bike to bike communicatie via portofoons?
zoals: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=930484
Waar moet je op letten en hoe gaat het bij hogere snelheden?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Belangrijk is dat je microfoon fatsoenlijk beschermd is tegen wind.
En dat het systeem duidelijk kan filteren tussen windruis en spraak.
We gebruiken Baehr (niet B2B maar als we eens een keer met 2 man op 1 motor moeten zitten) en dat gaat tot 140 zonder problemen. Je kan aan die sets ook een porto hangen en een push 2 talk button maken als je zou willen.
Met het model dat jij aangeeft heb ik geen ervaring.

@Dion
Daarom rij ik op mijn GL1100 met een stuur van 118 cm breed ook niet zo heel vaak tussen de file door. Meestal is daar niet voldoende ruimte om dat netjes te doen. Om dan collega rijders niet tot last te zijn rij ik dan ook lekker op mijn gemak in de rij mee. Overbodige kappen zouden verboden moeten worden! :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
(overleden)
Boboga schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:45:
[...]

Was dinsdagochtend rond een uur of 7 toen dat ongeluk bij wijdewormer gebeurd was en er vanaf de BP stilstaand verkeer stond :o
dinsdag :N dan was ik het niet :N

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 21:34
UTwizard schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:50:
Vanochtend geslaagd voor mijn theorie examen met 0 fouten *O* Die heb ik alvast binnen :)
Vandaag ook geslaagd voor mijn theorie-examen! ;D. 3 foutjes dus ruim binnen de marge! Over twee weekjes heb ik AVB-examen en dat gaat ook helemaal goedkomen :).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:44
Mevius schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Vandaag ook geslaagd voor mijn theorie-examen! ;D. 3 foutjes dus ruim binnen de marge! Over twee weekjes heb ik AVB-examen en dat gaat ook helemaal goedkomen :).
Gefeliciteerd, succes met je AVB! :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Saffie_time schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:06:
[...]

@Dion
Daarom rij ik op mijn GL1100 met een stuur van 118 cm breed ook niet zo heel vaak tussen de file door. Meestal is daar niet voldoende ruimte om dat netjes te doen. Om dan collega rijders niet tot last te zijn rij ik dan ook lekker op mijn gemak in de rij mee. Overbodige kappen zouden verboden moeten worden! :+
Ik gok/hoop/vermoed dat jij representatiever bent voor het Goldwing-publiek dan hij was :)

* dion_b wil zelf nog eens een keer ergens een vakantie op een GL1200 doen - ik zag een blauwe in Zuidafrika staan waar ik helemaal verliefd op werd

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:29
Mevius schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Gefeliciteerd! *O*
Succes met je AVB alvast! Ik hoop over 3 weken ongeveer mijn AVD examen te doen, hoor het volgende week van m'n instructeur..

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Boboga schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:45:
[...]

Dinsdag had ik 2,5 uur vertraging (totaal 4:15 uur onderweg |:( , ipv 1:45) met de trein naar Den Bosch, was het dus ook niet...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Felicitaties aan allen die weer een stapje dichterbij het A-tje zijn op het roze stukje plastic. *O*

Vandaag heb ik mijn Yamaha XV1100 Virago opgehaald. Wat een contrast vergeleken met mijn Yamaha XJ650. Niet alleen het vermogen maar ook het verschil van 2 of 4 cilinders. De XJ650 moet eerst op toeren komen en vanaf 2500 toeren begint de trekkracht. De XV1100 heeft het meteen en het vol gas optrekken gaat gepaard met een groots geluid en de motor schudt totdat je het gas weer loslaat. De gehele weg naar huis heb ik met een grote glimlach gereden. :) Wat een heerlijke machine en het is voor het eerst in mijn leven dat ik zoiets meemaak.

Toen ik op zoek was naar een vervanger voor de stokoude XJ650 ben ik uiteindelijk gestuit op de XV1100 (welke ook geen jonkie is (1989)). Een kwestie van liefde op het eerste gezicht en uiteindelijk staan mij weer barre winters zonder kuip te wachten maar boeien doet het niet, dit was ik al gewend. :P

Een plaatje van het plaatje:

XV1100

En, ik ga ook nog eens lid worden van de Virago Star Club en wordt dan een "Road Rat". :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Yonni
  • Laatst online: 27-01 13:33
Leuk hè, een v-twin rijden 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tip van de dag: niet bij het oprapen van je sleutels met je wang tegen een gloeiendhete uitlaat aankomen.

Het goede nieuws is dat de nieuwe spanningsregelaar in ieder geval z'n werk lijkt te doen. Ook nogal een verschil met het oude exemplaar: er zit nu een joekel van een koelblok op.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Victor schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:05:
Tip van de dag: niet bij het oprapen van je sleutels met je wang tegen een gloeiendhete uitlaat aankomen.
Heet je Mr.Bean ofzo? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Gisae
  • Niet online
Victor schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:05:

Het goede nieuws is dat de nieuwe spanningsregelaar in ieder geval z'n werk lijkt te doen. Ook nogal een verschil met het oude exemplaar: er zit nu een joekel van een koelblok op.
Wat maar goed is ook. Je hebt nog het geluk dat het ding er snel door was. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het op vakantie 600km van huis midden in een stad bij 30 graden een stuk minder leuk is.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/kleinsticker.jpg

Bijna klaar nu :)

De Nederbelg !

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi man! En nu heel houden he. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Is het nog gelukt met je koppeling of niet?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De koppeling is nog onderweg, ik verwacht hem ergens volgende week.

Vanuit Amerika via USPS, dus kan makkelijk 3 weken duren, maar kan geen kwaat, heb er geen haast mee :)

Als we de koppeling gaan veranderen gaan we waarschijnlijk ook het schakelvoetje omzetten naar reverzed schakelen.

Ook ineens het ander tandwieltje erop gezet vanvoor, van 15 tanden naar 14 nu.
En het verschil voel ik toch best goed!!

De Nederbelg !

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Argh. Motor-naieveling als ik ben gisteren even een nieuw busje kettingspray gehaald in het kader van op=op en iets > nieuws. Bij het sprayen pruttelt er een of andere witte meuk uit wat behalve de ketting ook de veer, het plastic, de jiffy en m'n stoep van een vieze kleverige witte substantie voorziet :/

Vorige was transparant, gaf aanzienlijk minder zooi, en was fatsoenlijk te doseren. * Rukapul not happy.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:16

-tom-562

Oliesjeik

Jeuj, vanmiddag m'n huidige motor weer lopend gemaakt, Suzuki GSX400X. Had hem 4 weken geleden al lopend, alleen startte hij een paar dagen later niet meer. Wat bleek, het ding had gewoon verse benzine nodig (dat wat erin zat kan al goed 5 jaar oud zijn) :'). Heb stiekem ook een stukje in de straat gereden en op een lange verlaten weg hier in de buurt. Dat ding rijdt nog best relaxed, en ik zit er eigenlijk best lekker op (en het geluid in de hoge toeren O+) . Ik denk dat ik hem gewoon een poosje aanhoud, en mss de kuip eraf haal en hem ombouw naar origineel.
Voor de liefhebbers, er staat nu een exact dezelfde GSX400X op marktplaats :P
http://link.marktplaats.nl/436830939

Vaak bu'j te bang!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nee, maar ik ben wel heel goed in domme pech hebben.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

Rukapul schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:53:
Argh. Motor-naieveling als ik ben gisteren even een nieuw busje kettingspray gehaald in het kader van op=op en iets > nieuws. Bij het sprayen pruttelt er een of andere witte meuk uit wat behalve de ketting ook de veer, het plastic, de jiffy en m'n stoep van een vieze kleverige witte substantie voorziet :/

Vorige was transparant, gaf aanzienlijk minder zooi, en was fatsoenlijk te doseren. * Rukapul not happy.
leren mikken haha. Wij hebben ook 3 verschillende soorten thuis, spuiten allemaal anders maar ik krijg het gelukkig allemaal op de ketting.

vandaag een dagje de Ardenne in geweest, georganiseerde rit. Water happen maar toch 400km gereden.
51 motoren waarvan 6 shoppers. Minder goed weer voorspeld dus iedereen had netjes regenspul etc. bij. Echter dachten de shopperrijders tussen de regen door te rijden ofzo en een kachel bij te hebben. spijkerbroekje aan, leren jasje en handschoentjes.
na 45 minuten waren we in Eijsden, ze begonnen er al een beetje koudjes uit te zien. Bij de 2e stop (in totaal 4 uur gereden), ze zagen letterlijk blauw van de kou! blauwe schenen, gezichten lijkbleek. Echt niet normaal, op het einde van de dag zagen ze allemaal blauwachtig! Net wandelende lijken.

Dit was de eerste keer de Gruyterrit (geregeld door eigenaar Gruyter/oude markt/Weerter bazaar te Weert). Bezemwage, netjes route voorgereden. Bij iedere stop was er drinken en eten aanwezig en als afsluiter een lekker bbq.

Helaas is was er 1 rijder die de finish niet heeft gehaald. Een Z750 uit de groep voor ons was eronderuit gegaan, de hele motor total los.

Volgend jaar gelukkig de Eifel in i.p.v. de ardenne, die belgen kunnen echt geen wegen onderhouden. Weg kapot, bordje erbij "slecht wegdek". Volgens mij doen ze dat al de laatste 20 jaar i.p.v. repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door martjah op 15-05-2011 23:03 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
Dit weekend is het een aantal mensen gelukt s'nachts m'n motor zo'n 20 meter te verplaatsen terwijl het stuurslot en remslot erop zat. Gelukkig geen schade maar schrok me kapot toen ik s'ochtends m'n motor ineens niet meer zag staan. Snap nog niet echt hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, kan me alleen bedenken dat ze het voorwiel op moeten hebben getild, maar dat doe je ook niet zomaar even.

Last.fm
Films!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00

_Apache_

For life.

@ Sven : Arrghh, blijf toch eens van andermans spullen af denk ik dan. Beetje ons zuurverdient materiaal aanraken/proberen te stelen. :( :( Wellicht is een betonanker iets?

@ Rukapul : Meesterschilder apache hier, gewoon met een kwastje. Goed te doseren, en met de motor op de bok is het helemaal easy peasy.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Widow
  • Nu online
Jellabie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:33:
De koppeling is nog onderweg, ik verwacht hem ergens volgende week.

Vanuit Amerika via USPS, dus kan makkelijk 3 weken duren, maar kan geen kwaat, heb er geen haast mee :)

Als we de koppeling gaan veranderen gaan we waarschijnlijk ook het schakelvoetje omzetten naar reverzed schakelen.

Ook ineens het ander tandwieltje erop gezet vanvoor, van 15 tanden naar 14 nu.
En het verschil voel ik toch best goed!!
Ah ja, via ebay kan het even duren natuurlijk. Ik heb mijn koppeling bij de lokale motorhandel gekocht, een Barnett koppeling trouwens. Vrijdagmiddag erin gezet, de koppeling zelf is nog wel het minste werk om te doen. Helaas had ik een verkeerde pakking, dus zaterdagochtend ff een andere gehaald, en het meeste werk was nog wel om die pakking van de koppelingsdeksel en het blok zelf af te peuteren, dat ding zat echt muurvast. Reed trouwens weer als een zonnetje afgelopen zaterdag, geen slippende koppelingen meer bij 8000rpm. Kon em volgas opentrekken naar 12000rpm nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/versletenkoppeling.jpg

De oude koppeling was ook echt wel versleten zoals je kan zien. Wel vaag trouwens, die nieuwe koppelingsveren zijn een stuk steviger, maar de koppeling lijkt lichter te gaan :P

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Sv3n schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:03:
Dit weekend is het een aantal mensen gelukt s'nachts m'n motor zo'n 20 meter te verplaatsen terwijl het stuurslot en remslot erop zat. Gelukkig geen schade maar schrok me kapot toen ik s'ochtends m'n motor ineens niet meer zag staan. Snap nog niet echt hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, kan me alleen bedenken dat ze het voorwiel op moeten hebben getild, maar dat doe je ook niet zomaar even.
Pak je toch zo op met 2 mensen? Jij doet het voorzichtig, zij wsl. iets minder... dan heb je hem zo omhoog.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00

_Apache_

For life.

Van het weekend met mijn oude heer gesproken over zijn motorfiets, de naked is toch iets te naked voor lange stukken. Vooral met moeders de vrouw achterop wil hij wat comfortabeler lange stukken rijden.

Het idee is geopperd om de Honda CB 900 F Hornet te gaan verkopen, en hem 'in te ruilen' voor een Yamaha FJR1300 of iets van dat kaliber. Of het inruilen word of los ver- en aankopen word nog even uitgezocht, waarschijnlijk is het gunstiger om losse verkoop te doen.

Nu zijn we een beetje aan het zoeken wat de 'oude' Honda waard is, is inzetten op 4500 eu een realistisch doel? Om uiteindelijk op ~4250eu uit te komen. Marktplaats leert mij dat voor dit kilometrage en leeftijd 3750 - 4500 realistisch is.

Honda CB 900 F Hornet
( http://wallpapers-diq.net...Honda_CB-900-F_Hornet.jpg)
Km stand : 9700 km
Dealer onderhouden, boekjes zijn in orde.
bouwjaar : '04
Paddock stand meegeleverd
Druppellader met weggewerkte accuaansluiting meeleveren is mogelijk
Verhoogde en opzij geplaatste spiegels (5cm omhoog, 5cm opzij.

Heeft eenmaal van stilstand op zijn zij gelegen, is volledig hersteld, schaderapport is beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 16-05-2011 09:34 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
Sv3n schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:03:
til in me eentje de achterkant van me africa twin op om hem een meter opzij te zetten tegen de muur. maar je hem geluk dat ze je sloten heel gelaten hebben.

kwam laatst een meisje op me af dat haar buddy slot geforceerd was. inderdaad slot aan poeier zat al flinke speling op door de kap eromheen te slopen. en met 10 seconde heb ik de volgende open schadeloos :X

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nu ik weer in NL ben moest ik binnenkort de KTM maar eens uit het vet halen en weer gaan rijden. Iemand enige suggestie waar ik naar kan kijken nu het ding een jaar heeft stil gestaan?

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
niet veel volgens mij. zijn zat motoren die een jaar stilstaan. en anders kan je een kleine beurt doen. banden in ieder geval op spanning brengen. en kijken of je benzine nog goed is? ook al is dat pas bij 2 jaar> dacht ik.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

vloeistoffen nalopen. controleer je remmerij goed voordat je gaat rijden :+

't is een vrij nieuwe motor toch?!

• M14

M14

En weer terug uit Duitsland :P. Heb een geweldig weekend met veel bochten achter de rug. Helaas ook 1 bocht gemist en een sloot van dichterbij geinspecteerd :/. Gevolg: Motor rijd nog goed, alleen is er niet veel meer heel aan de voorkant. Mocht iemand een blauwe SV1000 topkuip spare hebben, ik ben geinteresseerd :P.

Daarna 2 bochtjes voorzichtig gereden en daarna volle bak, het was toch niet anders :P. Enige wat ik er aan over heb gehouden is veel spierpijn.

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:57:
En weer terug uit Duitsland :P. Heb een geweldig weekend met veel bochten achter de rug. Helaas ook 1 bocht gemist en een sloot van dichterbij geinspecteerd :/. Gevolg: Motor rijd nog goed, alleen is er niet veel meer heel aan de voorkant. Mocht iemand een blauwe SV1000 topkuip spare hebben, ik ben geinteresseerd :P.

Daarna 2 bochtjes voorzichtig gereden en daarna volle bak, het was toch niet anders :P. Enige wat ik er aan over heb gehouden is veel spierpijn.
oppakken nalopen en gewoon doorgaan d:)b en als iemand je vraagt wat er gebeurd is? ja zo stap ik wel vaker af _O-

keertje een bocht gemist, keek een km vooruit met een haakse bocht 10m voor me |:( met me ribben op me voorwiel geland. voelde niet heel prettig. motor overeind. 50 m naar de weg geduwd. nog eens geprobeerd te starten. schakelaartje van me koppeling overbrugd.

komen er net 2 oudjes aan om te vragen wat er is _/-\o_ (waren al 5 auto's langs geweest :'(. ja even afgestapt om uit te rusten.
ok.

daarna maar heel rustig naar huis gereden. zal niet boven de 30 gereden hebben :N en weet iedere oneffenheid van de route tot op de dag van vandaag _O- daarna maar een weekie op bed doorgebracht _O-

[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 16-05-2011 23:06 ]

• martjah
  • Nu online

martjah

Appel

M14 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:57:

had jij hem een half jaar geleden ofzo ook niet neergelegd? dat je achterwiel weg schoof o.i.d.

mayb een SV1000N van maken ;)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:52:
Nu ik weer in NL ben moest ik binnenkort de KTM maar eens uit het vet halen en weer gaan rijden. Iemand enige suggestie waar ik naar kan kijken nu het ding een jaar heeft stil gestaan?
Kweenie of de tank nog erg vol zit, maar als dat het geval is zou ik er een dot uitgooien. Moderne benzine breekt vlugger af door al die 'millieuvriendelijke' meuk erin. Een flesje carbcleaner spul in de tank+versche benzine erbij kan nooit kwaad. Dat reinigt het hele brandstofsysteem en ook de kleppen enzo van alle nare aanslag die er eventueel gevormd is.

Zelfs bij mijn beemer die een maand of 2 (geloof ik, kan ook 3 zijn geweest) vanwege de aanhoudende sneeuw stil had gestaan had baat bij wat injector cleaner. Na een poosje hoorde ik 'm echt even 'klikken' waarna ie ineens lekkerder ging lopen. Alsof er ergens een prop uit moest. Kan nooit kwaad. Ik doe sowieso elk jaar even een flesje injector cleaner erin. Voor brommers met carb hebben ze praktisch hetzelfde spul.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zo dadelijk mijn eerste proefles motorrijden (90minuten). Ik ben errrg benieuwd, wel jammer van het regenachtige weer..

Voelt een beetje alsof ik weer 18 ben en ik als het eerst mag gaan rijden. Spannend! :)

Kan iemand de volgende vragen beantwoorden:

Mag je al lessen op de weg als je nog niet het examen hebt gehaald voor de bijzondere verrichtingen etc?
Zo nee, ga je dan alleen maar op een parkeerterrein oefenen? (klinkt saai) ?

Verder ben ik als leek erg benieuwd waar ik ongeveer aan moet denken (prijsklasse) voor een 2dehands motor? Persoonlijk vind ik een racemotor erg mooi, maar ik heb me laten vertellen dat dit niet prettig rijden is omdat je de hele tijd voorover moet hangen. Bestaat er een type motor waar je wel comfortabel rechtop zit en ongeveer het uiterlijk heeft van een racemotor?

[ Voor 59% gewijzigd door Workaholic op 17-05-2011 08:15 ]

Mijn V&A

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Workaholic schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12:
Zo dadelijk mijn eerste proefles motorrijden (90minuten). Ik ben errrg benieuwd, wel jammer van het regenachtige weer..

Voelt een beetje alsof ik weer 18 ben en ik als het eerst mag gaan rijden. Spannend! :)

Mag je al lessen op de weg als je nog niet het examen hebt gehaald voor de bijzondere verrichtingen etc?
Ja hoor. :)
Verder ben ik als leek erg benieuwd waar ik ongeveer aan moet denken (prijsklasse) voor een 2dehands motor? Persoonlijk vind ik een racemotor erg mooi, maar ik heb me laten vertellen dat dit niet prettig rijden is omdat je de hele tijd voorover moet hangen. Bestaat er een type motor waar je wel comfortabel rechtop zit en ongeveer het uiterlijk heeft van een racemotor?
Ik weet niet wanneer je het nog genoeg op een racemotor vind lijken, maar kijk eens naar een VFR, FZ1s, ER6F, FJR of andere sport-tour motoren. Daar moet genoeg voor te vinden zijn, en anders kun je altijd nog een superbike stuur op een racer monteren waardoor je wat rechterop zit (en makkelijker stuurt omdat die breder is).

• M14

M14

DECOY88 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:01:
[...]

oppakken nalopen en gewoon doorgaan d:)b en als iemand je vraagt wat er gebeurd is? ja zo stap ik wel vaker af _O-
Daar stond de rest ook een beetje van te kijken :p, heb er best wel wat kwijt gereden :+.
martjah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:25:
[...]

had jij hem een half jaar geleden ofzo ook niet neergelegd? dat je achterwiel weg schoof o.i.d.

mayb een SV1000N van maken ;)
Ja klopt, word een dure hobby zo :P. Maar nee, het word echt geen naked.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:44
Gisteren de derde motorles gehad en tot nu toe bevalt het me nog prima :) Ik stond wel even in de berm in het begin (gevalletje kijken-waar-je-niet-heen-wilt) maar het rijden ging daarna prima.

Halverwege hebben we ergens een parkeerplaats opgezocht om de langzame slalom te oefenen, dat was echt een drama :X Ik had de snelheid wel op orde door middel van een slippende koppeling, toeren en voetrem, maar ik wou de slalom zelf te strak nemen. De eerste 2 pylons lukt dat nog, maar bij de derde pylon heb je het jezelf al zo moeilijk gemaakt dat je geen kant meer op kunt. Op het eind ging de slalom wel iets beter, maar mijn maatje 46 schoenen hebben wel de nodige pylons omgetikt.

De rij instructeur gaf aan dat hij duidelijke vooruitgang kon zien maar voor m'n gevoel heb ik er niet zoveel van gemaakt gisteren :/

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Net weer eens op de motor naar het werk gegaan vanwege de vele files die ik vanochtend al hoorde op mijn route.
Regen, een zere schouder en pols door het squashen gisteren maakten het geen pretje, maar de tijdwinst is er wel naar. 1:10u ipv waarschijnlijk iets meer dan 2u met de auto. Nou maar hopen dat het vanmiddag droog is, en dat in ieder geval mijn pols iets meer meewerkt.

@Workaholic: mijn VFR ziet er volgens mij sportief genoeg uit, en is net even wat makkelijker te rijden dan modernere supersports. Voor mijn 200 km woon-werk vind ik hem echter net wat te sportief. De Yamaha FJR is een echte tourmachine, die er zonder koffers nog redelijk sportief uit ziet en gaat als de brandweer. De Kawasaki ER6F en Yamaha Fazer zien er ook wel aardig sportief uit, maar zijn ook goed geschikt voor woon-werk verkeer denk ik. Het ligt er ook een beetje aan wat je wil. Als je met je motor in het weekend buiten wil gaan spelen, is er niets tegen een supersport. Een beetje ongemak (druk op de polsen), neem je dan misschien voor lief. Als je er 1000 km per week mee wil rijden wil je dat echt niet.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Workaholic schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:12: Persoonlijk vind ik een racemotor erg mooi, maar ik heb me laten vertellen dat dit niet prettig rijden is omdat je de hele tijd voorover moet hangen. Bestaat er een type motor waar je wel comfortabel rechtop zit en ongeveer het uiterlijk heeft van een racemotor?
Daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten voordat je het zelf hebt ervaren. Het is heel erg afhankelijk van je lichaamsbouw en je beeld van wat "prettig rijden" is of een supersport daadwerkelijk oncomfortabel is. Veel mensen die dat roepen hebben er zelf geen namelijk.

Bij veel motorzaken kun je ook wel een wat langere proefrit maken als je serieus interesse hebt in een motor. Een tweedehands enigzins moderne supersport (zeg van net na 2000) in goede staat zal ongeveer vanaf 4000 euro te koop zijn.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:29

Het mag wel ja, lessen op de weg. Maar niet alle rijscholen gaan tijdens een les met je op de weg voordat je AVB gehaald hebt. Ik moest voor mijn AVB altijd naar het terrein rijden waar we de oefeningen gingen doen, kort ritje van 5-10 min (afhankelijk van de drukte). Maar soms had ik ook de halve les oefeningen en de andere helft op de weg rijden :)

Je hebt een tweedehands motor wel voor 600 euro, alleen heb je dan wel één die (veel) onderhoud nodig heeft. Ik zit zelf te kijken naar motoren tussen de 1500 en 2000 euro voor de eerste motor :)

Ik ben nu zelf overigens ook nog aan het lessen, als het goed is heb ik over 3 weken ongeveer mijn AVD examen..

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Wtf... Ik hoor net dat ik binnenkort weer even langskom, alleen dan zonder auto ;)

• Widow
  • Nu online
Ga een keer naar een motordealer in de buurt en ga lekker motoren passen :) is een goede besteding van een vrije dag. Ookal heb je je rijbewijs nog niet, kan je je in ieder geval orienteren.

Ook wat supersports betreft, het is echt een beetje wat je zelf prettig vind qua zithouding. En ook niet alle supersports zijn hetzelfde. Bijvoorbeeld een zx10r uit 2005 vond ik best lekker zitten, terwijl een cbr1000rr uit 2004 me niet beviel, zat teveel op de polsen. Terwijl het beide 1000cc supersports zijn. En als je veel snelweg rijd, word je door de rijwind rechtop geduwd, waardoor de druk op je polsen weer minder is. Dus het is allemaal niet zo simpel :P maar ga gewoon passen en als je je pasje hebt lekker proefritjes maken.

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
Je moet er ook rekening mee houden dat er mensen zijn die van een te rechte zithouding last krijgen van hun rug. Dus het is iets persoonlijks, het is echter wel iets waar je meestal pas na een paar uur rijden last van krijgt. Maar dan heb je meestal je motor al gekocht, als je zo ver gaat rijden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een dag lang huren zou dus een goed alternatief zijn?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:17
iemand nog tips voor andere uitlaat voor me blackbird? zoek mooi diep geluid en liefst met db killer die te verwijderen is zodat ik ook nog duitsland legaal kan rondtoeren.
uiteraard voor mooi prijsje aangezien er ook nog 2 opzitten :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:42:
Hoe staan verhuurbedrijven daar tegenover, als je daar aankomt terwijl je net een paar dagen je rijbewijs hebt? :P (serieuze vraag)

Vaak bu'j te bang!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Meestal kun je niet alles huren, bijvoorbeeld geen 1000cc supersport maar wel een 600. Bij huren moet je wel altijd goed de kleine lettertjes lezen, want soms heb je echt enorme eigen risico's. Het zou lullig zijn als je zo je volledige budget voor een tweedehands motor opmaakt aan en dagje huren ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
-tom-562 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:26:
[...]

Hoe staan verhuurbedrijven daar tegenover, als je daar aankomt terwijl je net een paar dagen je rijbewijs hebt? :P (serieuze vraag)
Geen enkel probleem. Heb ik ook gedaan :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
slommer schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:13:
iemand nog tips voor andere uitlaat voor me blackbird? zoek mooi diep geluid en liefst met db killer die te verwijderen is zodat ik ook nog duitsland legaal kan rondtoeren.
uiteraard voor mooi prijsje aangezien er ook nog 2 opzitten :)
Zoek eens op Ebay. Voor mijn motor is er enorm veel te vinden. Van simpele bolt-on dempers tot complete uitlaatsystemen vanaf de cilinder. Met de huidige dollar koers kan je ze ook nog eens vrij goedkoop hier krijgen. Ik kan voor mijn motor een compleet systeem bestellen voor 700 euro inclusief verzendkosten. Zo''n complete set kost hier in Nederland makkelijk 1200 euro.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:17
PilatuS schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:32:
[...]Zoek eens op Ebay. Voor mijn motor is er enorm veel te vinden. Van simpele bolt-on dempers tot complete uitlaatsystemen vanaf de cilinder. Met de huidige dollar koers kan je ze ook nog eens vrij goedkoop hier krijgen. Ik kan voor mijn motor een compleet systeem bestellen voor 700 euro inclusief verzendkosten. Zo''n complete set kost hier in Nederland makkelijk 1200 euro.
thnx. zocht er al op uitlaat maar exhaust werkt beter en verzend valt ook mee.
350 eurootjes voor een set. vanavond ff goed zoeken verder en wat voor geluid ze maken nog.

• martjah
  • Nu online

martjah

Appel

Ik heb mijn uitlaat op de duitse Ebay gekocht voor 200 euro (slip on demper)

auspuff erauf puffen ;)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Je vraagt daar iets tegenstrijdigs - een racemotor ziet er zo uit omdat de berijder sterk voorover zit/ligt en het geheel dus laag kan zijn. Als je op zo'n motor rechtop zou zitten zou het de aerodynamica ervan verneuken en bovendien zou het geen prettige rit zijn.

Als je rechtop wilt zitten moet je ofwel gaan voor iets met een kuip dat ook iets in rechtophouding kan doen, en dat ziet er al snel niet als racemotor uit, ofwel je moet gaan voor een naked dat überhaupt geen kuip heeft, en dat is wederom niet iets wat eruit ziet als een racemotor ;)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Persoonlijk vind ik een racemotor erg mooi, maar ik heb me laten vertellen dat dit niet prettig rijden is omdat je de hele tijd voorover moet hangen. Bestaat er een type motor waar je wel comfortabel rechtop zit en ongeveer het uiterlijk heeft van een racemotor?
[ouwelul mode]Moet je niet eerst leren rijden voordat je gaat denken aan een racemotor? Want wat lijkt op een racemotor, ís een racemotor. Anders rij je voor lul natuurlijk. Het lijkt me een stuk slimmer (ook voor je eigen veiligheid) om eerst eens wat ervaring op te doen. Mijn eerste motor was een Opel Kadett (Yamaha Diversion) die alsnog sneller optrekt dan menig Porsche, dus sportief rijden (zeker als het nieuw is voor je) kan op vrijwel alles.[/ouwelul mode]

Zelfs dat bankstel wat ik nu rijdt, kan vlug van zijn plek. De pliesie reed er ook mee, en die hebben altijd haast. Maar goed...ik ben een ouwe lul. Misschien goed dat ik pas een motorrijbewijs ben gaan halen op mijn 29ste...

• PilatuS
  • Niet online
Wat altijd nog kan is op een racemodel een superbike stuur monteren. Dan zit het stuur een stuk hoger waardoor je zelf ook rechtop zit. Persoonlijk vind ik het er alleen niet uitzien.

Dan krijg je dus het volgende.
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/3/Supermooie-SV1000s-15178603.jpg

In plaats van.
Afbeeldingslocatie: http://image.sportrider.com/f/8955546/146_0308_zoom+suzuki_sv1000s+front_right.jpg

Het schijnt trouwens wel heerlijk te rijden. Een aantal mensen die dit hebben zijn er erg positief over.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2011 19:24 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 22:29
Er zijn volgens mij, zoals eerder ook al gezegd, genoeg leuke sport-toer modellen die er (in ieder geval voor de meeste leken) uitzien als sportieve motoren/racer/buikschuiver en waarop je moeiteloos ook langere afstanden comfortabel kunt afleggen. Kijk eens naar een CBR600F bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.promotor.nl/wp-content/uploads/2011/04/Honda-cbr-600-f-2011-525x350.jpg
Ziet er aardig sportief uit wat mij betreft :)
Deze is er ook in wat oudere versie te krijgen op de tweedehandsmarkt, zijn ook leuke motoren IMHO

[ Voor 11% gewijzigd door Thedr op 17-05-2011 22:00 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yamaha thundercat is ook meer een sportieve tourer

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:58:
Yamaha thundercat is ook meer een sportieve tourer
Eeeuh .... Tijdens de introductie in '94 was de YZF-600R (Thundercat) toch écht wel een "SuperSport" hoor. Het is de feitelijke voorganger van de R6 en de opvolger van de FZR600.... ook al hebben de YZF-R6 (RJ03) en de YZF-600R van '99 tot 2005 langs elkaar in het Yamaha assortiment gestaan.

Met de introductie van de herziene versie van 't tweede model R6 (RJ09) is de Thundercat pas van het toneel verdwenen hier in de EU in verband met emissie eisen (in de VS is 'ie zelfs tot en met 2007 geleverd).

edit:
Maar 't neemt niet weg dat de Thundercat ten opzichte van de huidige SuperSports inderdaad meer een semi sport/tour is.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 17-05-2011 23:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Zo was mijn eerste motor een CB750 F2 Supersport
Afbeeldingslocatie: http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/honda_cb750f2.jpg

Makerij Hofman

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

komkommer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 02:26:
Zo was mijn eerste motor een CB750 F2 Supersport
[afbeelding]
En dat betekende toen ongeveer dat er tov de 'gewone' een smaller stuur was gemonteerd die iets naar beneden stond? Of was er meer anders dan bij de CB750 FOUR?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
-DG- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:23:
[...]

Ja hoor. :)

[...]

Ik weet niet wanneer je het nog genoeg op een racemotor vind lijken, maar kijk eens naar een VFR, FZ1s, ER6F, FJR of andere sport-tour motoren. Daar moet genoeg voor te vinden zijn, en anders kun je altijd nog een superbike stuur op een racer monteren waardoor je wat rechterop zit (en makkelijker stuurt omdat die breder is).
Als je naar de ER6F kijkt, dan is de Yamaha XJ6 Diversion ook een optie. Ik heb zowel een proefrit op de ER6F gemaakt als de Diversion en heb de laatste gekocht. Hiervoor had ik een Thundercat maar die vond ik niet prettig in de file. De Diversion zit iets meer rechterop, maar heeft (ik heb met volledig kuipwerk) wel een sportief uiterlijk. Daarnaast is de zithoogte van deze Diversion lager dan die van de thundercat en dat was voor mij belangrijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.phmotorcycles.co.uk/bikes/motorcycles/yamaha/xj6-diversion-f-2010.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Miss_80 op 18-05-2011 15:58 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:28:
[...]

Eeeuh .... Tijdens de introductie in '94 was de YZF-600R (Thundercat) toch écht wel een "SuperSport" hoor. Het is de feitelijke voorganger van de R6 en de opvolger van de FZR600.... ook al hebben de YZF-R6 (RJ03) en de YZF-600R van '99 tot 2005 langs elkaar in het Yamaha assortiment gestaan.

Met de introductie van de herziene versie van 't tweede model R6 (RJ09) is de Thundercat pas van het toneel verdwenen hier in de EU in verband met emissie eisen (in de VS is 'ie zelfs tot en met 2007 geleverd).

edit:
Maar 't neemt niet weg dat de Thundercat ten opzichte van de huidige SuperSports inderdaad meer een semi sport/tour is.
Klopt, maar wat ik overal zo lees (en vandaar de keuze dat ik ook naar zo'n motor ga kijken) is hij minder die-hard sport als een R6. De zit is wat rechter en je hebt meer windbescherming van de kuip. Vandaar dat ze ook lange tijd tegelijkertijd geleverd zijn, om een wat meer sportief toeralternatief te bieden naast de R6.

Vaak bu'j te bang!

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:42:
Yep. Alhoewel je dan weer niet kan kijken of een aftermarket zadel wat is. Kortom, het is altijd wat.
Huren is wel een dure hobby, maar als je een motor koopt die niet bevalt, dan ga je of minder rijden dan je wilt (omdat het niet fijn is), of je moet het doorverkopen (waar je meestal verlies op maakt).

Maargoed, voor sommigen is het belangrijker dat hij mooi is. En dan kun je beter gelijk kopen i.p.v. huren :+
Zelf heb ik gewoon gelijk gekocht, alles is beter dan een lesmotor, en voor een eerste motor is dat helemaal slecht aan te voelen, wat gaat bevallen en wat minder. Tot nu toe is de GS een goede keus gebleken.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tweety1 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:00:
[...]

Als je naar de ER6F kijkt, dan is de Yamaha XJ6 Diversion ook een optie. Ik heb zowel een proefrit op de ER6F gemaakt als de Diversion en heb de laatste gekocht. Hiervoor had ik een Thundercat maar die vond ik niet prettig in de file. De Diversion zit iets meer rechterop, maar heeft (ik heb met volledig kuipwerk) wel een sportief uiterlijk. Daarnaast is de zithoogte van deze Diversion lager dan die van de thundercat en dat was voor mij belangrijk.

[afbeelding]
Als je in dit segment kijkt (iets rechterop zitten) en niet al te klein bent kan ik ook de Versys aanraden.
Motorisch gebaseerd op de ER6 maar iets anders getuned (meer koppel minder vermogen) en beter onderstel.
En je zit wat rechterop en hebt meer overzicht in verkeer. Styling moet je van houden, maar het rijd goed :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
ToolkiT schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Als je in dit segment kijkt (iets rechterop zitten) en niet al te klein bent kan ik ook de Versys aanraden.
Motorisch gebaseerd op de ER6 maar iets anders getuned (meer koppel minder vermogen) en beter onderstel.
En je zit wat rechterop en hebt meer overzicht in verkeer. Styling moet je van houden, maar het rijd goed :)
Dat blijft toch raar met die Versyssen, iedereen is er laaiend enthousiast over (volgens mij ook motor van het jaar geweest ofzo?), alle testen positief, hij is niet bijzonder duur en toch.... je ziet ze nooit?
Terwijl zijn broertje van Suzuki, de V-Strom je aan alle kanten om de oren vliegt...

• Widow
  • Nu online
DRAFTER86 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Dat blijft toch raar met die Versyssen, iedereen is er laaiend enthousiast over (volgens mij ook motor van het jaar geweest ofzo?), alle testen positief, hij is niet bijzonder duur en toch.... je ziet ze nooit?
Terwijl zijn broertje van Suzuki, de V-Strom je aan alle kanten om de oren vliegt...
Een motor moet er ook een beetje leuk uitzien, die Versys met zn perenkoplamp ziet er toch niet uit. Een motor hoort rank en aggresief eruit te zien. De V-stroms vliegen je om de oren, omdat die wel een gewoon normaal frontje hebben :) helemaal nu met die suzuki 50/50 deals.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 18-05-2011 17:36 ]

• DECOY88
(overleden)
rijden enz. perfect maar uiterlijk? het is geen motor die je voor de mooi koop. ik tenminste. maar 2e hands zijn ze ook zeldzaam.

• DRAFTER86
Over smaak valt te twisten, maar een V-Strom ranker dan een Versys? Dat lijkt me toch niet...
Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZswbxsjIatdC.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://motoprofi.com/imgs/a/a/m/c/s/kawasaki_versys_2007_6_lgw.jpg

• Widow
  • Nu online
Nee dat niet, maar wel aggresief met die koplampen. Maar een vstrom is dan ook iets tussen een tourmotor met beetje offroad uiterlijk, niet echt mijn ding. Ik ben meer van de supersports, ik pas er alleen niet op :P maar dat vind ik persoonlijk de mooiste motoren. Zoals een Duc 1198.

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Ah, nog 1 dag en dan vrijdagmiddag vertrekken om lekker ongeveer 4000km gaan rijden in 9-10 dagen. Even de middellandse zee aan tikken via de diverse alpenpassen die al open zijn en een stuk zwarte woud. Heerlijk _/-\o_ Kan niet wachten

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jaloers. Beter dan een ritje of twee naar Nijmegen en terug zit er komende weken hier niet in :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

charrel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:02:
Ah, nog 1 dag en dan vrijdagmiddag vertrekken om lekker ongeveer 4000km gaan rijden in 9-10 dagen. Even de middellandse zee aan tikken via de diverse alpenpassen die al open zijn en een stuk zwarte woud. Heerlijk _/-\o_ Kan niet wachten
Veel plezier. Klinkt iig goed ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Widow
  • Nu online
Heerlijk.. ik mag over anderhalve maand naar de Dolomieten en de omliggende alpenpassen (Stelvio etc.), voor 3 weken. Ik heb er nu al zin in 8) zoiezo tijd voor vakantie. Motorvakanties zijn echt geweldig, gewoon niets anders aan je hoofd dan motorrijden. Dat werkt zo ontspannend :)

Ben in de tussentijd nog ff bezig om een topkoffer te maken op mn VFR. Met de standaardoplossing zit de topkoffer een halve meter achter mn motor, dat ziet er niet uit. Dus nu ben ik zelf wat aan het maken zodat de koffer recht boven mn zadel zit. Ik moet nog ff wat lassen en boren en in de verf zetten, zal er wel pics van maken als het klaar is.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:31
Heel veel rijplezier gewenst :) Begint bij mij ook te kriebelen gezien de geplande vakantie naar Noorwegen deze zomer. Ik schat zo'n goeie 6000km te gaan :*)
Daarom gisteren maar eindelijk fatsoenlijke motorlaarzen gekocht. Zijn uiteindelijk de TCX X-Five Plus geworden en voelen tot nu toe als een erg goede koop.

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Noorwegen,mjummie.2x geweest op de motor, zou zo nog tig x kunnen gaan! Fantastisch land.probeer zo hoog mogelijk te komen en sla de kust links onder over of begin daar.
Beide keren binnen 3 weken tegen de 8000 km gereden.2e keer zelfs nog meer.zorg voor vers rubber dus >:)

• MailMan
  • Laatst online: 27-01 13:31
charrel schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:52:
Noorwegen,mjummie.2x geweest op de motor, zou zo nog tig x kunnen gaan! Fantastisch land.probeer zo hoog mogelijk te komen en sla de kust links onder over of begin daar.
Beide keren binnen 3 weken tegen de 8000 km gereden.2e keer zelfs nog meer.zorg voor vers rubber dus >:)
Van plan de heen weg met de boot van Denemarken meteen naar Bergen te gaan, dan een stuk naar het noorden tot het geld op is en dan terug via het midden terug en via Kristiansand weer naar Denemarken terug.

Zeg maar grofweg zoiets: http://maps.google.nl/map...0004a033252b815ae9a37&z=7

En inderdaad, nieuw achterbandje en zwevende schijfrem achter om de motor tiptop te hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 19-05-2011 10:02 ]

• DRAFTER86
Goed bezig! Ondergetekend vertrekt met Hemelvaart richting Luxemburg (op de heenweg uiteraard even de Eiffel meepakken), daar dan een keer of wat Wiltz - Kautenbach op en neer en dan naar huis. Of natuurlijk, aangezien het weekend daarna Pinksteren is gewoon door toeren naar de Alpen :)
Widow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:48:
[...]

Heerlijk.. ik mag over anderhalve maand naar de Dolomieten en de omliggende alpenpassen (Stelvio etc.), voor 3 weken. Ik heb er nu al zin in 8) zoiezo tijd voor vakantie. Motorvakanties zijn echt geweldig, gewoon niets anders aan je hoofd dan motorrijden. Dat werkt zo ontspannend :)
Stelvio moet je een keer gezien hebben, echt fantastisch daar, maar meer qua omgeving dan qua sturen :)
Paar dikke aanraders wat mij betreft:
- Umbrailpass
- Fluelapass
- Furkapass
En verder was ik echt stomverbaasd over de Dolomieten afgelopen jaar, wat een ontzettend bochtige, ruige bedoening daar :D

[ Voor 25% gewijzigd door DRAFTER86 op 19-05-2011 10:23 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mooi mooi, allemaal veel plezier.
Van de zomer ga ik eerst met 3 maten 2 weekjes naar Mimizan (soort van surfen :P) met de motortrailer en mijn motor + 1 van die gasten. Mss een dagje de Pyreneeën in, na dat weekje gaan we door naar het huisje van die ouders ~40 km ten noord-oosten van Monaco, daar gaan we dan een week toeren langs de kust, heb er nu al zin in 8)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
motor blijft thuis deze zomer :'( voel me nog te beroerd om wat te gaan ondernemen :r

• Pazzi
  • Laatst online: 27-01 14:59

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

MailMan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Van plan de heen weg met de boot van Denemarken meteen naar Bergen te gaan, dan een stuk naar het noorden tot het geld op is en dan terug via het midden terug en via Kristiansand weer naar Denemarken terug.

Zeg maar grofweg zoiets: http://maps.google.nl/map...0004a033252b815ae9a37&z=7

En inderdaad, nieuw achterbandje en zwevende schijfrem achter om de motor tiptop te hebben :)
Hier nog iemand erg jaloers! Je gaat in grote lijnen de reis maken die ik voor volgend jaar in de planning heb staan. Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Have fun in ieder geval. Wanneer vertrek je? Rij je alleen?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
Vandaag weer 1,5 uur oefeningen gedaan op de parkeerplaats, want ik wil wel een keer m'n AVB binnen hebben. En dat ging best goed, dus een geslaagde dag. 23 juni AVB examen :D

• Widow
  • Nu online
MailMan schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:01:
Zwevende schijf achter? Bestaat dat?
DRAFTER86 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:21:
Stelvio moet je een keer gezien hebben, echt fantastisch daar, maar meer qua omgeving dan qua sturen :)
Paar dikke aanraders wat mij betreft:
- Umbrailpass
- Fluelapass
- Furkapass
En verder was ik echt stomverbaasd over de Dolomieten afgelopen jaar, wat een ontzettend bochtige, ruige bedoening daar :D
Ik ben echt benieuwd naar de Stelvio, vorig jaar is dat niet door gegaan omdat het teveel regende. Ik heb stapels met motorblaadjes waarin ze een top 10 hebben voor de Stelvio of de Dolomieten. Vorig jaar heb ik helaas maar 2,5 pas kunnen doen vanwege dezelfde regen :( dus dit jaar compleet voorbereid op alles. Want idd die 2,5 pas die ik heb gedaan hebben wel een indruk achter gelaten, daar is een middag lekdijk niets bij :P Ook dit jaar naar de Grossglockner, schijnt ook een epische bochtenweg te zijn.

Pagina: 1 ... 262 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.