Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 261 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.891 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:19:
[...]

dat terugzakken hangt van je blok af. rij nu een 750 cc v-twin. en als ik wil kan ik volledig zonder remmen rijden. en alles met de motor beremmen met een 4 in lijn heb je dat een stuk minder, en zoals de paralel-twins hangt tussen. maar geen gas=0 pk dus of je er 34 heb of 200+ afremmen zal je. en hoe meer koppel hoe harder je afrem. dat bepaald het een beetje volgens mij?

wie gaan er morgen nog meer een kop koffie halen in Veenendaal?
Ohnee is het weer tijd voor dat gekke gedoe

Maar ik niet iig

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga wel even langs Veenendaal. Het is voor mij toch maar 15 min rijden. Altijd wel leuk om even te kijken. Helaas zal er waarschijnlijk wel weer politie zijn.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hele africa twin topic komt bijeen dus dan is het wel leuk :Y heb het alweer een jaar overgeslagen :Y

schijnt weer giro d italiä te zijn dus zal wel weer meevallen. maar wees eerlijk. wat gaat er gebeuren als er echt niemand van de politie is? volgens mij krijg je dan vanzelf brokken. daarom zijn ze er maar bij gekomen :Y tuurlijk ze hoeven niet met 20 man te komen. maar helemaal zonder is het eind zoek of nabij. :w

[ Voor 61% gewijzigd door DECOY88 op 07-05-2011 20:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
Toen er helemaal geen politie was werd het wel echt extreem ja. Persoonlijk vond ik dat niet erg. Gewoon op een redelijke plek staan er lekker genieten van alle wheelie's, burnouts, sprintjes en knee-downs. Sinds de politie er is is de meeste lol er wel vanaf.

Vorige keer werd iemand aangehouden voor een burnout van 3 sec. Dat vind ik dan wel weer overdreven. Maar het is inderdaad wel zo dat het zonder politie een keer flink fout zal gaan.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:23

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:46:
Toen er helemaal geen politie was werd het wel echt extreem ja. Persoonlijk vond ik dat niet erg. Gewoon op een redelijke plek staan er lekker genieten van alle wheelie's, burnouts, sprintjes en knee-downs. Sinds de politie er is is de meeste lol er wel vanaf.
Net als op Le Mans met Mad Friday (soort nacht van de TT, maar dan voor de 24H van Le Mans). Plenty Porsches, Ferrari's en ander lekkers, maar door alomaanwezige gendarme durft niemand wat te doen. Erg jammer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met die MFMM is het vanaf 2007 een beetje bergafwaarts gegaan wat dat aangaande maar als je het "nuchter" bekijkt is dat ook wel logisch. Het wordt door "niemand" geörganiseerd op een locatie die voor iedereen vrij toegankelijk is.

Op een doodlopende weg wheelies/rolling burnouts/rolling stoppies maken is leuk om te doen én om naar te kijken.... Maar niet als 't publiek wat zich langs de weg verzamelt heeft steeds verder de weg op komt om maar wat te kunnen zien (harmonica effect).
Er kwamen de laatste keer dat ik er was (sept. 2008) ook mensen speciaal naar toe met de auto vanwege dat fun-gehalte en die mensen hadden kinderen bij zich ... die ze vervolgens niet in de gaten hielden :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:37:
Met die MFMM is het vanaf 2007 een beetje bergafwaarts gegaan
Ach...zolang de kinderen lol hebben is het toch geslaagd? Ik hou sowieso niet van megatoestanden en naar wheelies kijken...tsjaa...als Chris Pfeiffer het doet vind ik het wel leuk, maar na 10 minuten heb ik dat ook wel weer gezien.

Maar wie er lol aan beleeft, moet er vooral heen gaan. Als er maar geen kinderen oversteken... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00

Exigence

dnkroz

Ben vorig jaar in september geweest, was wel leuk om heen te gaan en wat motoren te kijken maar helaas veel politie inderdaad. Heb een halve wheely, drie burnouts en wat drifts van een zijspan gezien. Het weer was er ook niet echt naar (regenachtig), wel jammer van de vele politie daar inderdaad :) Er stond zelfs een agent te filmen met een camera om eventuele overtreders op te nemen.

Schijnt dat het vorig jaar in mei wel mee viel. Ben er dit jaar in september misschien weer bij, hopelijk geen politie :P Ach, ze doen ook gewoon hun werk natuurlijk, als er doden vallen is het te laat en dan zit iedereen zich af te vragen waar de politie was. Valt nog mee dat er nooit iets ernstigs is gebeurd. Eigenlijk wel goed, maar ook jammer... dubbel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 08-05-2011 05:28 ]

• DECOY88
(overleden)
ik ben de lul. mag op tijd heen om even een plek te maken voor het africa twin topic. *O*

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BTW: Volgende week is het Zijspandag. Komt dat zien!
Kost niets, lokatie: Militair Luchtvaartmuseum Soesterberg.

Je kunt er de meest bizarre zijspancreaties zien. Even terug was ik op het 5 jarig bestaan van LBS Zijspantechniek en daar was het al een genot om al die zijspannen te zien: zelfgemaakte, kant en klare fabrieksbankstellen en hele creatieve bouwsels. Ook combi's waar je niet zo snel aan denkt als een Hayabusa met span. Zelf vind ik de HD V-Rod zijspan erg mooi:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4042/4591446644_3f0b73a885_z.jpg
5 jaar LBS Zijspantechniek by Mike Philippens, on Flickr

Maar ik vind dit ook wel een prijs waard:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/4590826307_33649a86bf_z.jpg
5 jaar LBS Zijspantechniek by Mike Philippens, on Flickr

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 13:45
Exigence schreef op zondag 08 mei 2011 @ 05:25:
Ach, ze doen ook gewoon hun werk natuurlijk, als er doden vallen is het te laat en dan zit iedereen zich af te vragen waar de politie was.
Of, zoals dit jaar: Er vallen een man en vrouw op een motor omdat ze uitgleden over de witte streep, recht voor de neus van 2 agenten.

Die bleven mooi met de armen over elkaar staan, totdat de motor weer rechtop stond.
Toen de helden eraan kwamen vroegen ze even half of het ging, om vervolgens mee te delen dat de motor snel aan de kant moest omdat het overige verkeer werd gehinderd.

Echt dienstverlenend tegenwoordig die gasten.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00

Exigence

dnkroz

Ik heb het gelezen en de foto's gezien inderdaad. Voor de goede reclame hadden ze het beter kunnen doen, maar zeg nou zelf, er stonden genoeg mensen direct omheen om te helpen. Je hebt echt geen 20 man en nog twee politieagenten nodig om te helpen als het enige is wat zij kunnen doen die motor mee helpen op te rapen. Maar toch, een beetje interesse had geen kwaad gekund. Al was het alleen om hun imago bij de gemiddelde MF'er wat op te vijzelen.

Verder was ik er niet bij, dus is heb er natuurlijk geen goed beeld van. Maar dit is van wat ik gezien heb op de foto's.

En ook ik houd wel van spektakel hoor, graag zelfs. Wheelies, burnouts, stoppies en een beetje stunten mag ik graag zien, ook op de openbare weg. Heb die filmpjes van die verlengde achterbruggen brigade gezien die aan het driften waren, prachtig _/-\o_ Maar ik kan me de politie ook heel goed voorstellen, het evenement is eigenlijk te groot.

Jammer ook dat iedereen zo snel weer weg is. Het is een meeting, maar eigenlijk komt iedereen voor het stunten. Als dat niet gebeurt is iedereen teleurgesteld en gaan de meesten weer weg 8)7 Blijf toch lekker staan, babbel wat, beetje motors kijken en zo nu en dan een heel klein beetje spektakel. Het weer was er in ieder geval mooi genoeg voor.

• PilatuS
  • Niet online
Die politie agenten waren bij die motor die omviel niet nodig. Er waren binnen een paar seconden genoeg mensen aan het helpen.

Wat ik wel jammer vind ik de weg bij de rotonde rechtdoor. Die weg is altijd helemaal leeg, geen auto, fietser of wie dan ook te zien. Nou werd daar eerst altijd flink gestunt en ik vind dat het nu ook prima kan. Laten ze die weg dan afzetten zodat wat mensen daar dingen kunnen doen. Nou werden daar zondag nog wel een paar wheelies gemaakt, alleen stond de politie er binnen 2 minuten zodat niemand het daana nog deed.

• DECOY88
(overleden)
beetje bonnen schrijven op niks af :r gelukkig hebben ze de intelligentie van een druif dus mag hij retour afzender. beetje wachten voordat het rood is en dan met zijn alle door rood rijden ofzo :r als je weet dat ze er staan ga je lekker door rood rijden ofzo? maar hij wist niks en zijn collega ging schrijven. maar hij had een nieuw boekje en ze handen jeukte al om hem vandaag vol te schrijven :r

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:28:
Laten ze die weg dan afzetten zodat wat mensen daar dingen kunnen doen. Nou werden daar zondag nog wel een paar wheelies gemaakt, alleen stond de politie er binnen 2 minuten zodat niemand het daana nog deed.
Goed idee! Zo werkt degene die de weg afsluit mee aan de stunts en als jij jezelf om het leven brengt met een onhandige wheely, kunnen je naaktbestaanden de politie of de gemeente aanklagen omdat ze geen fatsoenlijk toezicht voerden, geen ambulance paraat hadden en zo kan een advocaat nog wel een waslijst aan redenen bedenken om €10.000.000 van iemand te eisen.

:X :+

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Goed idee! Zo werkt degene die de weg afsluit mee aan de stunts en als jij jezelf om het leven brengt met een onhandige wheely, kunnen je naaktbestaanden de politie of de gemeente aanklagen omdat ze geen fatsoenlijk toezicht voerden, geen ambulance paraat hadden en zo kan een advocaat nog wel een waslijst aan redenen bedenken om €10.000.000 van iemand te eisen.

Hang er een bordje bij dat alles op eigen risico is. Probleem opgelost.

• DECOY88
(overleden)
is geen organisatie toevallig gaat iedereen koffiedrinken O-)

nadat eentje meld dat hij heengaat |:( en dus eigenlijk als organisator gezien kan worden :X

[ Voor 47% gewijzigd door DECOY88 op 09-05-2011 20:44 ]

• PilatuS
  • Niet online
Altijd leuk om weer wat plaatjes te hebben van jezelf. Kost je wel een half uur om op te zoeken tussen de 1000'en pics van de MFMM, maar dan heb je ook wat :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Y4TxPCkLQjsz8SyUmug31BP/medium.jpg

• DECOY88
(overleden)
heb het een half uur volgehouden. maar heb het bij fotopagina 40 opgegeven. zat bij eentje die me volgens mij had met wegrijden gekeken. maar de tijden van de foto's staan door elkaar enz. |:( ben daar rond 12:30 vertrokken uit veenedaal

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Wordt helemaal leuk als blijkt dat ze op voorhand op de hoogte waren middels wat internet-fora die ze raadplegen om te kijken wáár ze aanwezig denken te moeten zijn :o

Naaktbestaanden??

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, ken je dat niet? Net als naaktgerecht enzo... :+
Is een tick van me. Woorden husselen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:39:
[...]
Hang er een bordje bij dat alles op eigen risico is. Probleem opgelost.
Vraag dat maar aan Moscovitz... ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 18:41

M14

PilatuS schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:55:
Altijd leuk om weer wat plaatjes te hebben van jezelf. Kost je wel een half uur om op te zoeken tussen de 1000'en pics van de MFMM, maar dan heb je ook wat :P

[afbeelding]
Wat is dat een lelijk model zeg :/

:>

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
DECOY88 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:19:
[...]

dat terugzakken hangt van je blok af. rij nu een 750 cc v-twin. en als ik wil kan ik volledig zonder remmen rijden. en alles met de motor beremmen met een 4 in lijn heb je dat een stuk minder, en zoals de paralel-twins hangt tussen. maar geen gas=0 pk dus of je er 34 heb of 200+ afremmen zal je. en hoe meer koppel hoe harder je afrem. dat bepaald het een beetje volgens mij?

wie gaan er morgen nog meer een kop koffie halen in Veenendaal?
ik rij een 1 cilinder 650cc als ik te enthousiast terug schakel blokkeert me complete achterwiel :+ maar wind vangen met je lichaam werkt ook behoorlijk goed als je wil afremmen.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

Blauwe motoren zijn toch niet zo snel. Oranje is altijd sneller.

Zondag de Ardennen in met +/- 70/80 man. In groepen van 10 (ja groot, ik weet). Door gebrek aan aantal inschrijvingen met navigatie.
Vaders rijdt voorop, ik dacht mooi achter hem te gaan rijden aangezien we dezelfde rijstijl en snelheden hebben in de bochten dus dan wordt je niet opgehouden.
Echter ben ik achteraan in dezelfde groep geplaatst als hekkensluiter om te kunnen kijken of er niemand boven zijn kunnen rijdt en zodoende diegene in de pauze om te kunnen wisselen met een andere rijder uit een andere groep.

In gedachten is natuurlijk iedereen een geweldige coureur en willen ze niet in een te langzame groep rijden. Al zal de praktijk wel uitwijzen dat er een enkeling tussen zal zitten die rest ophoudt en boven zijn kunnen probeert te rijden. Dat laatste moeten we natuurlijk voorkomen.
De enige zekerheid is dat de laatste en de eerste rijder hetzelfde tempo aankunnen (pap en ik maken al jaren de bergen samen onveilig <-- figuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door martjah op 10-05-2011 00:06 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom niet volgens het molenprincipe rijden? Dan kan iedereen zijn eigen tempo aanhouden, is één navi per groep genoeg, en kunnen de groepen ook nog groter.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

Ik zit zelf niet in de organisatie. In België moet je sowieso iedere groep aangeven bij de politie en ik ga er vanuit dat dat niet is gedaan.
En uiteindelijk hou ik liever even in ipv te moeten stoppen. Het overige verkeer ophouden terwijl er officieel niks plaats vindt is ook niet zo netjes imho.
ik speel ook ieder jaar verkeersbegeleider bij een tocht voor gehandicapten, die is jaarlijks ruimschoots van te voren (overal) aangekondigd. Dan vind ik dat je wel het recht hebt (heb je dan ook) om het overige verkeer op te houden.

• M14

M14

M3rcury schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Ik heb een 15l rugzak van kriega: http://www.xtravus.com/ep...ssoires/KRIEGA/Tassen_rug

In eerste instantie gekocht om mee te snowboarden, maar ik gebruik hem nu ook veel op de motor. Zelfs bij 250 gaat hij nog niet wapperen op je rug, in tegenstelling tot mijn eastpak :+
Heb gister een R35 gekocht, dat moet voldoen denk ik :D

• Gisae
  • Niet online

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

M14 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:34:
[...]

Heb gister een R35 gekocht, dat moet voldoen denk ik :D
Dat lijkt me ook wel ja :)

No signature required.

• M14

M14

k zag em gister ... heb compleet in een deuk gelegen! :P

"eine akrapovic auslaus d'ran puffen" 8)7

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanaf a.s. donderdag zijn bij de Lidl verschillende helmen te koop van Crivit sports. Voor mij een onbekend merk en gezien de prijs van 60 euro voor een systeemhelm en 50 euro voor een integraal, heb ik zo m'n bedenkingen over de kwaliteit. Heeft iemand ervaringen met de helmen van dit merk? Ze zijn tüv gekeurd, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Gevoelstechnisch schreeuwt alles in mij om te gaan voor een kwaliteitsmerk, maar is dat wel een terecht gevoel?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:25

steveman

Comfortabel ten onder

Helmen worden alleen gekeurd op een aantal plekken waar een jethelm je hoofd bedekt, dus de bescherming voor je gezicht van zo'n dergelijke helm... Ik weet niet hoor.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n Lidl-ding wel es in m'n handen gehad. Zoals verwacht halen ze het niet bij een dure helm, qua kwaliteit, comfort, alles. Veiligheid kan ik niet over oordelen, maar als de klep van veel betaalbare systeemhelmen er bij een ongeval niet altijd op blijft zitten (volgens die SHARP-testen).....heb ik niet veel hoop voor zo'n Lidl-ding.

Als het je enige helm is: niet doen. Ga dan naar een shop met veel keuze, laat je goed voorlichten, pas zoveel mogelijk, maak een proefrit...en koop dan degene die echt het beste zit. Het kan zijn dat je dan uit komt bij een HJC of Nolan van €185,- maar ook bij een Arai of Shoei van > €300.
In ieder geval niet bij een Crivit :+

I reject your reality, and substitute my own.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Nee zo'n helm zou ik zelf ook niet snel kopen. Zoiets is misschien leuk voor als je een keer een passagier achterop wilt zetten. Maar zodra je regelmatig op een motor zit moet je gewoon een fatsoenlijke helm kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bergie op 10-05-2011 22:55 ]

Yamaha MT-09

• M14

M14

Had een HJC van 200 euro. Na 1000km rijden zat ie niet meer strak op mn hoofd, tijdens de aankoop wel. Paar maanden later bij een goede zaak diverse helmen geprobeerd en uiteindelijk voor een Arai van 700 euro gegaan. Ruim 15000 km later zit het ding nog steeds perfect :).

Daarbij, vanuitgaande dat je er 4 jaar mee doet, wat is 175 nou? Dat rij ik in een maand aan brandstof op ;).

2 dingen:
- goedkoop is (meestal) duurkoop
- neem de tijd om een helm te passen

[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 10-05-2011 23:09 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Koelwater nog even nagekeken, water bleef op peil als de fiets warm is. Van het weekend vervangen met echte koelvloeistof. Gewoon maar even reguliere koelvloeistof gehaald bij de Shell voor aluminium motorblokken. Is goed toch?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:51
theHoff schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:15:
Vanaf a.s. donderdag zijn bij de Lidl verschillende helmen te koop van Crivit sports. Voor mij een onbekend merk en gezien de prijs van 60 euro voor een systeemhelm en 50 euro voor een integraal, heb ik zo m'n bedenkingen over de kwaliteit. Heeft iemand ervaringen met de helmen van dit merk? Ze zijn tüv gekeurd, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Gevoelstechnisch schreeuwt alles in mij om te gaan voor een kwaliteitsmerk, maar is dat wel een terecht gevoel?
Misschien iets voor als je heel af en toe een passagier achterop mee hebt of als je nog bezig bent met lessen bij AVB. Maar het zou mij niks lijken om veel met zo'n helm te gaan rijden :o

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier trouwens Thundercat rijders? Ik heb gister ff lopen babbelen met m'n rij-instructeur, over m'n motoraankoopplannen. En ik ben eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat een TL1000S toch eigenlijk niet zo'n heel goed idee is als beginnend motorrijder :P Hij kwam met de tip om ook (budgetair gezien) ook eens te kijken naar een Yamaha Thundercat (YZF600R). Ook omdat ik eigenlijk een 4-cilinder wel superlekker vind rijden. Ik wil de motor uiteindelijk eigenlijk ook wel veel voor woon-werk verkeer gebruiken (enkele reis van 30 km, veel binnendoor), als het goed weer is.

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:09:
Zijn er hier trouwens Thundercat rijders? Ik heb gister ff lopen babbelen met m'n rij-instructeur, over m'n motoraankoopplannen. En ik ben eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat een TL1000S toch eigenlijk niet zo'n heel goed idee is als beginnend motorrijder :P Hij kwam met de tip om ook (budgetair gezien) ook eens te kijken naar een Yamaha Thundercat (YZF600R). Ook omdat ik eigenlijk een 4-cilinder wel superlekker vind rijden. Ik wil de motor uiteindelijk eigenlijk ook wel veel voor woon-werk verkeer gebruiken (enkele reis van 30 km, veel binnendoor), als het goed weer is.
Verstandig van je om niet te beginnen met een TL1000. Ik heb persoonlijk geen ervaring met een Thundercat maar volgens mij zijn het prima motoren. Als beginner moet het sowieso een pirma motor zijn als je jezelf maar een beetje inhoud. Onderin de toeren is zo'n motor lekker rustig en zal ie je niet gelijk afstraffen als je iets verkeerd doet. Kijk anders eens in het Thundercat topic op MF. Daar zijn vast genoeg mensen die je er wat over kunnen vertellen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 13:09
Ik heb mijn ogen gericht op een Honda CB600 F/S (Hornet), een 4 cilinder dus.
Nou heb ik van horen zeggen dat een 2 cilinder "beter" is, omdat deze meer op de motor af remt dan een 4 cilinder.
Ik heb alleen ervaring met een 2 cilinder in lijn (Kawasaki ER 5 lesmotor :P), dus weet het niet, moet het toch proberen natuurlijk.
Ik lees dat een Honda CB600 (ook) een goede beginners motor is.

Deze lijkt me wel wat, ik heb er namelijk op gezeten en deze zat goed, of het ook goed rijdt weet ik natuurlijk nog niet. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20CB600S%20Hornet%20%20%201.jpg

Zijn er nou echt goede redenen om toch voor een 2 cilinder te kiezen? Ik denk dan aan een Suzuki SV650(N), ik heb ook op het "race" model gezeten, maar deze zat niet lekker (te ver voorover gebogen).

Lijkt me geen goed plan om een motor te kopen die andere goed vinden voor mij, want mijn auto's koop ik ook zelf. ;) Lijkt me het best dat ik er goed op kan zitten en dat het gewoon lekker rijdt toch?

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 11-05-2011 13:03 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 13:45
Zijn er hier trouwens Thundercat rijders?
Thundercat? Nooit van gehoord :P .

Ik zou zeggen, brand maar los met die vragen (eventueel via DM om het topic niet te vervuilen).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb zelf tot vorig jaar op een thundercat gereden. Ook voor woon-werk verkeer. Wat wil je weten?

Zijn hier overigens mensen die muziek luisteren op hun motor? Lijkt mij wel prettig gedurende de 2 uurtjes dat ik onderweg ben van en naar kantoor. Ik zat zelf te kijken naar de combinatie bluetooth headset van jabra en in-ears oordopjes, maar misschien dat iemand hier nog een ander goed idee heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Miss_80 op 11-05-2011 13:34 ]

• Tankiej
eX0duS schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:01:
Nou heb ik van horen zeggen dat een 2 cilinder "beter" is, omdat deze meer op de motor af remt dan een 4 cilinder.
Ik heb alleen ervaring met een 2 cilinder in lijn (Kawasaki ER 5 lesmotor :P), dus weet het niet, moet het toch proberen natuurlijk.

Deze lijkt me wel wat, ik heb er namelijk op gezeten en deze zat goed, of het ook goed rijdt weet ik natuurlijk nog niet. ;)

[afbeelding]

Zijn er nou echt goede redenen om toch voor een 2 cilinder te kiezen? Ik denk dan aan een Suzuki SV650(N), ik heb ook op het "race" model gezeten, maar deze zat niet lekker (te ver voorover gebogen).

Lijkt me geen goed plan om een motor te kopen die andere goed vinden voor mij, want mijn auto's koop ik ook zelf. ;) Lijkt me het best dat ik er goed op kan zitten en dat het gewoon lekker rijdt toch?
Ik heb les op een CBF600 en kan wel zeggen dat die lekker rijdt. Het is dan niet de Hornet, dus zal het wel iets anders zijn maar ik denk dat er niet heel veel verschil in zit :o

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

!racisme!

Ik ben afgewezen voor een baan omdat ik alleen een motorrijbewijs heb , en dan kan je niet in alle omstandigheden de weg op....

Kent iemand een ICT bedrijven dat mensen zonder diploma aanneemt/opleidt -en- niet moeilijk doet over een B of A papiertje?

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf tot vorig jaar op een thundercat gereden. Ook voor woon-werk verkeer. Wat wil je weten?

Zijn hier overigens mensen die muziek luisteren op hun motor? Lijkt mij wel prettig gedurende de 2 uurtjes dat ik onderweg ben van en naar kantoor. Ik zat zelf te kijken naar de combinatie bluetooth headset van jabra en in-ears oordopjes, maar misschien dat iemand hier nog een ander goed idee heeft?
Ik luister op elk ritje naar FM-radio :) (MP3 kan ook)
ROFLASTC schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:
!racisme!

Ik ben afgewezen voor een baan omdat ik alleen een motorrijbewijs heb , en dan kan je niet in alle omstandigheden de weg op....

Kent iemand een ICT bedrijven dat mensen zonder diploma aanneemt/opleidt -en- niet moeilijk doet over een B of A papiertje?
Gewoon B even halen ;) Voor de rest lijkt deze discussie me hier offtopic. * Rukapul wijst naar Werk en Inkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 11-05-2011 13:59 ]

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Laat ze dat maar hard maken tegen je rechtsbijstand. Heb je die?

Brunel, bijvoorbeeld.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:58:
Gewoon B even halen ;) Voor de rest lijkt deze discussie me hier offtopic. * Rukapul wijst naar Werk en Inkomen.
B halen was ik dit jaar wel van plan maar dat ze mij dan niet op een motor naar klanten laten gaan... Als ze van te voren al bedacht hebben dat je nooit altijd kan rijden dan valt er ook zo weinig op te zeggen... Maar goed Rechtsbijstand heb ik niet en in het W&I forum zullen ze ook niet veel anders zeggen.

And it goes BRAAAAAPP!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rechtsbijstand om een baan af te dwingen? Dat is toch wel een no-go lijkt me.

Bij ieder bedrijf moet je in staat zijn om op je werk te komen. Of dit nu op de motor, met de auto of met het ov is maakt dit niet uit. Als je ook nog met een auto (van de zaak) onderweg moet, kan dit natuurlijk betekenen dat een B rijbewijs een eis is. Misschien vindt die persoon een motorrijder te risicovol of te roekeloos. Je weet het niet.

Terug ontopic.

Gisteren weer een uurtje op de weg geweest. En, het ging gewoon lekker. Ik zat heerlijk ontspannen gedurende de hele rit. De rotondes nam ik deze keer in ieder geval zonder stepjes aan de grond :P en de lijnen die ik koos waren veel beter. Ook lette ik nu meer op het voorsorteren bij het afslaan. Ik reed de vorige keren nog te hoekig, volgens mijn instructeur "alsof je met een aanhangwagen rijdt". Één keer bij een stopbord niet gestopt (want er kwam niks en dat had ik al lang en breed gezien), dat zag hij door de vingers. Wel had ik (in zijn optiek) nog één discutabel momentje. Op een gegeven moment was ik fietsers aan het inhalen, en er kwam een auto achteruit van de linkerkant de weg op draaien. Ik reageerde hierop door het gas dicht te draaien, en oogcontact te zoeken met de bestuurder. Deze zag me, en ging weer naar voren, en knikte even met haar hoofd. Imho was dat wel duidelijk genoeg gecommuniceerd. "Nee, die bestuurster keek tegen de zon in dus had jou misschien toch niet gezien. Je had moeten remmen." Mja, goed, wat jij wil.

In ieder geval had ik gisteren een wezenlijk verschil met de vorige keer: ik remde ruimer van te voren af, en schakelde vaak een versnelling extra terug. (2 ipv 3, 3 ipv 4) Hierdoor had ik beduidend meer tijd in de bochten zelf en kon ik ook mooier trekkend de bocht uit. In mijn auto zou ik diezelfde bochten een versnelling hoger nemen en meer rolsnelheid houden.

Wel moet ik nog steeds wat wennen aan het toerental en de versnellingsbak. Ik heb vaak de het idee dat er nog wat extra versnellingen op hadden gekund. :P De motor draait ongeveer 3000 toeren bij 60, en 4000 toeren bij 80 (beide in de 6e versnelling). Aangezien ik op gehoor schakel, en niet op de toerenteller, kom ik na mijn schakelpoging er pas achter dat dat al de hoogste versnelling is. Geen drama, maar het ziet er wel knullig uit. :P Een versnellingsindicator helpt daar ook niet tegen; ik kan ook gewoon op de toerenteller kijken. Wel zou z'n ding wel handig zijn om te leren in de juiste versnelling te schakelen voor een bocht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:21:
..
Zo heb ik het niet bedoeld, waar ik meer naar doelde, is advies inwinnen bij je rechtsbijstand in een dergelijke situatie. Wellicht krijg je argumenten aangeleverd waar je nog mee in discussie kan.

Maar als ze zo doen over motorrijders, vraag ik me af wat voor andere kronkels in dat bedrijf naar boven komen. |:(

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
Rukapul schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:58:
[...]

Ik luister op elk ritje naar FM-radio :) (MP3 kan ook)
Met behulp van wat? Oordopjes of integraal in de helm?

Verwijderd

Als je rete-geschikt bent voor een baan zal hun het weinig interesseren of je A of B hebt. maar eigenlijk is dat best een goede reden, volgens mij mag een bedrijf wel van je vragen om B te hebben als je naar klanten toe moet, want volgens mij is het best aannemelijk te maken dat je met A lang niet met alle weertypes en zeker niet als je apparatuur moet meenemen bij je klanten komt.

• Rukapul
Tweety1 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Met behulp van wat? Oordopjes of integraal in de helm?
Scala Rider G4 bluetooth set incl FM.

Sowieso geen oordopjes want ik rij altijd met m'n oorbeschermers in :)

• M14

M14

ROFLASTC schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:
!racisme!

Waarom heb je geen B als ik vragen mag?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:21:
zeker, was ook meer een reactie op de vraag van Apache
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:53:
Als je rete-geschikt bent voor een baan zal hun het weinig interesseren of je A of B hebt. maar eigenlijk is dat best een goede reden, volgens mij mag een bedrijf wel van je vragen om B te hebben als je naar klanten toe moet, want volgens mij is het best aannemelijk te maken dat je met A lang niet met alle weertypes en zeker niet als je apparatuur moet meenemen bij je klanten komt.
Alle weertypes rijd ik wel, kom altijd droog uit me pak en wat spullen betreft. Met het nodige blik sleep ik zo 80 liter mee en daarbij ging het om een baan waarbij ik zou beginnen aan de servicedesk, beetje standaard foutmeldingen verwerken. tegen de tijd dat ik een laptop en wat kabels te vervoeren zou hebben heb ik allang mijn Btje
M14 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:59:
[...]

Waarom heb je geen B als ik vragen mag?
nooit gewild, nooit nodig gehad totdat ik dus een baan wilde waarbij het dus een noodzaak schijnt te zijn. Terwijl ik dus achter een PC zou belanden.

edit: ietwat ontopic. Wat kost het leasen van een motor waarmee je als systeembeheerder uit de voeten kan? Zijn er banen in de ICT te bedenken waarbij ee n40 liter top koffer niet volstaat?

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 11-05-2011 17:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun jij een 2U 19" serverbehuizing in die 40l topkoffer kwijt? :P

Ik zit nog steeds te puzzelen over hoe ik een LANparty setup op de motor mee krijg. Op zich denk ik dat dit moet lukken: PC kast op de buddy, daar monitor op en bovenop het toetsenbord, zeil erover en goed vastsjorren. Vervolgens alle PC-attributen in de ene Touringkoffer, slaapzak, matje en tandenborstel in de andere :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:19:

Alle weertypes rijd ik wel, kom altijd droog uit me pak en wat spullen betreft. Met het nodige blik sleep ik zo 80 liter mee en daarbij ging het om een baan waarbij ik zou beginnen aan de servicedesk, beetje standaard foutmeldingen verwerken. tegen de tijd dat ik een laptop en wat kabels te vervoeren zou hebben heb ik allang mijn Btje
Als het servicedesk is met een pc van daar(en een laptop kan ook in een rugzak dus dat zou ook niks mogen uitmaken) Dan hebben ze wellicht andere redenen gehad.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dion_b schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:24:
Kun jij een 2U 19" serverbehuizing in die 40l topkoffer kwijt? :P

Ik zit nog steeds te puzzelen over hoe ik een LANparty setup op de motor mee krijg. Op zich denk ik dat dit moet lukken: PC kast op de buddy, daar monitor op en bovenop het toetsenbord, zeil erover en goed vastsjorren. Vervolgens alle PC-attributen in de ene Touringkoffer, slaapzak, matje en tandenborstel in de andere :)
Krachtige laptop meenemen is makkelijker ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of een aanhangwagen :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Oude topkoffer kopen en daar je PC in bouwen.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zijn er banen in de ICT te bedenken waarbij ee n40 liter top koffer niet volstaat?
Zat, want als je spullen moet meenemen die zo groot zijn, hebben ze wel een busje van de zaak (oh...daar heb je natuurlijk dat rijbewijs voor nodig :+ ). Ik kan me geen (normaal) bedrijf bedenken die zijn mensen op pad stuurt met een grote berg spullen.

Waar het denk ik om gaat is dat je überhaupt op een motorfiets bij een klant aankomt. Hoewel het natuurlijk geen bal uitmaakt, kunnen er klanten zijn die daar vreemd tegenaan kijken. Je weet wel, de vooroordelen tov een motorrijder. Echter, de laatste jaren zie je steeds meer consultants/ict specialisten op de motor omdat het verkeer teveel vastloopt. Dus een heel hard argument is het ook weer niet. Maar goed, ze hebben ook iets tegen cabrio's en tweezitters/sportwagens als leasebak omdat ook daar de klant van kan gaan fronsen.

Als je echt in een buitendienstfunctie zit is een autorijbewijs uiteindelijk een noodzaak. Je wilt toch niet aan de motor gebonden zijn? In de zomer is het wel leuk, maar in de winter is het een stuk minder. Uiteraard zijn er die hards die het allemaal niet erg vinden, maar om in de herfst met slecht weer in de schemer tussen files door te kruipen...nee bedankt. Gekkenwerk.

En wat het niet nodig vinden van een autorijbewijs: het is natuurlijk een persoonlijke overweging, maar toch zeg ik: onzin! Doe het gewoon, dan heb je 'm maar. Het wordt alleen maar lastiger en duurder om er een te halen. Nu zit je nog lekker in dat ritme. Eenmaal gehaald is binnen, als je er later eentje moet halen duurt het altijd te lang. En het is gewoon handig om er een te hebben. Beter mee verlegen dan om verlegen.

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Rukapul schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:55:
[...]

Scala Rider G4 bluetooth set incl FM.

Sowieso geen oordopjes want ik rij altijd met m'n oorbeschermers in :)
Wat zijn oorbeschermers voor iets als dat geen oordopjes zijn?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Maikel64 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:05:
[...]

Thundercat? Nooit van gehoord :P .

Ik zou zeggen, brand maar los met die vragen (eventueel via DM om het topic niet te vervuilen).
Nouja, meer eventuele aankooptips e.d.
Had op MF gezocht, kon eerst het topic niet vinden, maar het bleek dus het grote donderpoezen topic te heten 8)7 :P

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:25

steveman

Comfortabel ten onder

In-ear speakers worden ook wel oordopjes genoemd, vandaar denk ik.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Beste mede Tweakers, op dit gedeelte van het forum ben ik nieuw. Ik lees al wel een paar dagen de berichten hier.

Begin volgend jaar wil ik gaan beginnen met motorrijlessen, omdat ik dan 21 jaar word ;) . Van te voren ben ik al informatie aan het inslaan en al langs de rijschool geweest waar ik straks wil gaan rijden (zelfde waar ik mijn auto rijbewijs gehaald heb).

Nu was mijn vraag: tegenwoordig moet je AVB (voertuigbeheersing) behalen. Betekend het tot die tijd dat je niet op de weg rijd? Alleen op afgesloten plekken? Of ga je dan al wel over de "wegen" rijden?

Alvast bedankt, Mark

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij was het zo dat ik (soms) van de rijschool naar het parkeerterrein reed waar wordt geoefend. Er zijn ook rijscholen met een eigen afgesloten terrein. "Soms" staat tussen haakjes omdat er vaak een hele dag was volgepland met AVB lessen achter elkaar; de motor en instructeur bleven dan op de parkeerplaats. Zo blijft er ook meer tijd over voor de AVB oefeningen.

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Oke bedankt voor de info, ik zie ze wel eens op het industrie terrein oefenen. Maar zal dat zeker nog wel na vragen tegen die tijd hoe het ermee zit. Wat is eigenlijk een beetje het gemiddelde qua lessen wat je nodig hebt? De rijschool zei ongeveer 22 lessen, maar ze adviseerde eerst een proefles zodat je het precies wist. Dit wil ik deze maand eigenlijk al gaan doen. Om direct te kijken hoeveel ik er nodig zou hebben en als ik het wel "leuk" vind. Al twijfel ik daar niet over :P. Daarnaast is proefles deze maand de helft van de prijs ivm het bestaan, dus nog een extra leuke reden :o.

Verwijderd

Dan ga je nu een proefles doen om vervolgens een jaar te wachten?

Volgens mij hangt het af van de rijschool. Je mag de weg gewoon op met begeleiding en die L. natuurlijk willen ze je in het begin vast laten voelen wat die derde versnelling precies is, maar daarna zal de focus weer moeten liggen op AVB puur omdat jou dat ook helpt op de weg, en AVB helpt bij het leren kennen van de motor.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tylen schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:30:
[...]

Krachtige laptop meenemen is makkelijker ;)
Klopt, dat was ook m'n oplossing vorige keer, maar 1) enige "krachtige" gamelaptop die ik heb is m'n werklaptop en LANnen is daarmee niet echt de bedoeling 2) laptops zijn een ergonomische ramp 3) omdat het kan/moet kunnen.
komkommer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:31:
Oude topkoffer kopen en daar je PC in bouwen.
Ik heb een Touringkoffer waar de scharnier van kapot is, ik overweeg nog steeds daar iets in te modden - probleem is alleen dat dat weer niet past in m'n computermeubel. Een citykoffer daarentegen...

Oslik blyat! Oslik!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:53:
Dan ga je nu een proefles doen om vervolgens een jaar te wachten?

.....
Ja klopt om er een gevoel bij te krijgen als ik het wel wil en dat ik dan volgend jaar rond februari weet hoeveel lessen ik nodig heb ;).

• SlinkingAnt
  • Niet online
Zijn er banen in de ICT te bedenken waarbij ee n40 liter top koffer niet volstaat?
* SlinkingAnt steekt hand op.

Ik heb eind maart m'n lease-auto ingeleverd, en sindsdien alleen nog maar op de motor naar 't werkt geweest. Zowel naar 't HQ als naar klanten en nog niemand tegen gekomen die het een probleem vindt. Laptoptas past gaat in de topkoffer, aangevuld met een stel gympen. Even snel jas/broek/schoenen wisselen, en klaar voor 't werk :).

Eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad, vooral van klanten die 't stiekem toch ook wel erg leuk vinden. Nu heb ik er wel een eigen auto voor ernaast, maar die is vooral voor 't gemak om meerdere mensen cq grote dingen te vervoeren (binnenkort verhuizen). M'n manager weet niet beter dan dat ik alleen een motor heb :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Rukapul
Loona35 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:15:
[...]

Wat zijn oorbeschermers voor iets als dat geen oordopjes zijn?
Onhandig uitgedrukt :+

Ik heb dus links als gehoorbescherming en rechts voor de audio:
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS6ngw9TGYiPHQ7rM9cATD83Q7psqMqF7zWupkyfHtfEEYFbI5GAfbeeldingslocatie: http://www.msomotorsports.com.au/product_images/n/386/G4-Back__36319_thumb.gif
Gehoorbescherming in de vorm van oordoppen en de audio in de vorm van speakers in de helm :)
T-Rhidon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:40:
Oke bedankt voor de info, ik zie ze wel eens op het industrie terrein oefenen. Maar zal dat zeker nog wel na vragen tegen die tijd hoe het ermee zit. Wat is eigenlijk een beetje het gemiddelde qua lessen wat je nodig hebt? De rijschool zei ongeveer 22 lessen, maar ze adviseerde eerst een proefles zodat je het precies wist. Dit wil ik deze maand eigenlijk al gaan doen. Om direct te kijken hoeveel ik er nodig zou hebben en als ik het wel "leuk" vind. Al twijfel ik daar niet over :P. Daarnaast is proefles deze maand de helft van de prijs ivm het bestaan, dus nog een extra leuke reden :o.
22 lessen lijkt me ruim. Het laatste gemiddelde wat ik op een site tegenkwam was 16. Als niet buitengewoon getalenteerde motorrijder had ik er geloof ik 18 nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 11-05-2011 23:46 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

T-Rhidon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:02:
[...]

Ja klopt om er een gevoel bij te krijgen als ik het wel wil en dat ik dan volgend jaar rond februari weet hoeveel lessen ik nodig heb ;).
Dat weet je niet :o

Aan de hand van een proefles kunnen de instructeurs een redelijke inschatting maken van hoe lang je voor AVB nodig hebt, maar AVD (verkeersdeelname) draait voor het grootste deel om inzicht, en hoe lang je nodig hebt om dat op een examenwaardige niveau te krijgen kan niemand na een uur of twee zeggen.

Tenzij je echt twee linkerhanden en -voeten hebt gaat AVB ook niet de uitdaging zijn, dus is AVD juist bepalend voor hoe lang je erover doet.

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:01:

[afbeelding]

Ik heb direct na het halen van het rijbewijs een CB600F Hornet gekocht. Heb daar 2 jaar met veel plezier op gereden. Prima motor om mee te beginnen.

Een 2 cilinder heeft als voordeel dat je wat meer koppel onder in heb, kan voor een beginnen misschien ook wel gelijk een nadeel zijn. Een 4 cilinder zoals de Hornet loopt wel wat vloeiender dan een 2 cilinder.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 12-05-2011 00:45 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Veel koppel ondering is niet zo vergevingsgezind als een 4-pitter die het met minder koppel moet doen onderin. We hebben het allemaal weleens gehad dat we bij het uitkomen van een bocht iets te vroeg gas geven en dat we ineens teveel aan de buitenkant van een bocht terecht zijn gekomen. Veel koppel onderin is gevoeliger hiervoor.

Morgen ga ik mijn Yamaha Vigaro 1100 Two-Tone ophalen.

Lekker veel vermogen en een heerlijk geluid uit de uitlaten. De vorige eigenaar heeft een soort van dempers in de uitlaten laten lassen waardoor het stationair draaien en rijden op laag toerental niet zoveel geluid geeft. Als je gas geeft dan is het een ander verhaal en dan laat de twee-pitter van zich horen, heerlijk. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

PilatuS schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:43:
[...]

Ik heb direct na het halen van het rijbewijs een CB600F Hornet gekocht. Heb daar 2 jaar met veel plezier op gereden. Prima motor om mee te beginnen.

Een 2 cilinder heeft als voordeel dat je wat meer koppel onder in heb, kan voor een beginnen misschien ook wel gelijk een nadeel zijn. Een 4 cilinder zoals de Hornet loopt wel wat vloeiender dan een 2 cilinder.
De vraag is vast al eens gesteld; waarom koos je na 2 jaar voor een andere motor? De Hornet lijkt mij juist een gooi-en-smijt machine. Waarom voldeed deze niet meer aan jouw wensen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bazs2000 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 06:30:
Veel koppel ondering is niet zo vergevingsgezind als een 4-pitter die het met minder koppel moet doen onderin. We hebben het allemaal weleens gehad dat we bij het uitkomen van een bocht iets te vroeg gas geven en dat we ineens teveel aan de buitenkant van een bocht terecht zijn gekomen. Veel koppel onderin is gevoeliger hiervoor.
Compromis: neem een driepitter :P
Morgen ga ik mijn Yamaha Vigaro 1100 Two-Tone ophalen.
Vigaro? Klinkt als een Mozart opera. Virago zeker? ;)
Lekker veel vermogen en een heerlijk geluid uit de uitlaten. De vorige eigenaar heeft een soort van dempers in de uitlaten laten lassen waardoor het stationair draaien en rijden op laag toerental niet zoveel geluid geeft. Als je gas geeft dan is het een ander verhaal en dan laat de twee-pitter van zich horen, heerlijk. :)
Klinkt - als je je beheerst - als een goede compromis tussen buren in woonwijk niet lastigvallen maar wel op de open weg genieten :)

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
T-Rhidon schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:40:
Elke rijschool noemt een ander gemiddelde voor het aantal lessen.. Laatst las ik op een website van een rijschool dat zij een gemiddelde van 10 lessen hebben (voor AVB én AVD), maar dat lijkt me wel érg optimistisch. Ik heb nu 12 lessen gehad volgens mij en de instructeur zei dat hij mijn AVD voor ongeveer eind mei/begin juni gaat in plannen, dan zit ik op 14-15 lessen. Ik heb 9 lessen gehad voordat ik mijn AVB examen heb gehaald.

Er waren trouwens verhalen dat ze de leeftijden en vermogens van het motorrijbewijs gaan aanpassen, strenger maken, per 1 januari 2012. Maar dat artikel is helemaal verwijderd van de website rijksoverheid.nl, dus dat zal nu wel verschoven zijn naar 1 januari 2013 :)

• bazs2000

bazs2000

dion_b schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:01:
Vigaro? Klinkt als een Mozart opera. Virago zeker? ;)
* bazs2000 feels stupid. :F
Klinkt - als je je beheerst - als een goede compromis tussen buren in woonwijk niet lastigvallen maar wel op de open weg genieten :)
Precies, ik leef op goede voet met de buurt en wil dat graag zo houden want iedere morgen stap ik op dat ding en wil niet dat iedere morgen de buurt wakker wordt omdat ik zo nodig om 6:30 een rumoerige tweepitter moet starten. :)

Er zijn er een paar bij ons in de buurt die dat stukje schaamte wel missen en ongegeneerd door de buurt raggen met hun chopper.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:01:
[...]
Yep, de mensen die buiten je woonwijk wonen zijn toch niet belangrijk... :X

• daaan
  • Registratie: Maart 2000

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik ben lekker op de motor naar mijn werk, heerlijk met dit weer!

Maar halverwege op een compleet leeg stuk weg even lekker doortrekken, begint de motor te bokken. Net alsof mijn ketting oversloeg zeg maar.
Direct gestopt om mijn kettingspanning te checken, maar dat lijkt redelijk ok, niet overdreven slap, maar ook niet overdreven strak. Ik zie ook geen rare dingen aan het ket.

Is dit iets bekends? Als je flink optrekt dat hij dan hikt/klapt/overslaat? Wat kan het zijn? Zit dus zelf te denken aan versleten ket of tandwiel voor (achter is goed).

Hij deed het later nog een paar keer, terwijl ik niet eens overdreven hard optrok, zat wel rond de 8 á 9k toeren.

One's never alone with a rubber duck.

• bazs2000

bazs2000

mphilipp schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:56:
Yep, de mensen die buiten je woonwijk wonen zijn toch niet belangrijk... :X
Wie zegt dat? Ook in wijken waar ik niet woon doe ik rustig hoor. Dat ik het niet roep wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee houd. Ik zeg ook nooit in een post dat ik auto's steel, betekent dit dan dat ik auto's steel?

Wellicht bedoel je het niet zo maar het komt wel zo over. :)
daaan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:56:
Hij deed het later nog een paar keer, terwijl ik niet eens overdreven hard optrok, zat wel rond de 8 á 9k toeren.
Wat voor ontsteking heb je?
Zijn de bougies nog goed?

[ Voor 22% gewijzigd door bazs2000 op 12-05-2011 09:06 ]

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

SlinkingAnt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:14:
[...]

* SlinkingAnt steekt hand op.

Ik heb eind maart m'n lease-auto ingeleverd, en sindsdien alleen nog maar op de motor naar 't werkt geweest. Zowel naar 't HQ als naar klanten en nog niemand tegen gekomen die het een probleem vindt. Laptoptas past gaat in de topkoffer, aangevuld met een stel gympen. Even snel jas/broek/schoenen wisselen, en klaar voor 't werk :).

Eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad, vooral van klanten die 't stiekem toch ook wel erg leuk vinden. Nu heb ik er wel een eigen auto voor ernaast, maar die is vooral voor 't gemak om meerdere mensen cq grote dingen te vervoeren (binnenkort verhuizen). M'n manager weet niet beter dan dat ik alleen een motor heb :P
Heb hier wel een A + B. Maar geen auto beschikbaar. Daar rijdt vriendinlief mee. We zijn beide begin 20, en om dan al met twee auto voor de deur te gaan staan vonden we wat te gortig. :+ Voor mijn eerste klus had ik vervoer nodig, gezien de brakke parkeermogelijkheden heb ik gekozen voor een tweewieler.

Kwam bij de (laatste) gesprekken ook naar voren toe, was allemaal geen probleem. Veel mensen toch jaloers omdat ik weinig last had van parkeerproblemen, sterker nog, als motorrijder mocht je in de parkeergarage staan, die doorgaans alleen voor klanten/partners word gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 12-05-2011 09:49 ]

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:12:
[...]

De vraag is vast al eens gesteld; waarom koos je na 2 jaar voor een andere motor? De Hornet lijkt mij juist een gooi-en-smijt machine. Waarom voldeed deze niet meer aan jouw wensen?
De Hornet was sowieso wat te klein voor mij. Ik ben 1.98 en heb wel eens een foto gezien terwijl ik er op reed, dat zag er echt niet uit.

Verder wou ik een motor hebben met wat meer vermogen en koppel, dat is dus een SV1000S geworden. Ook ben ik erg fan van sportmotoren, dat vind ik van alles gewoon het mooiste dus zo'n motor moest er toch een keer komen.

Ik heb de Hornet echt gekocht om 2 jaar mee te leren rijden om vervolgens door te gaan naar een motor die ik echt heel mooi vind.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:04:
[...]
Wie zegt dat? Ook in wijken waar ik niet woon doe ik rustig hoor. Dat ik het niet roep wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee houd. Ik zeg ook nooit in een post dat ik auto's steel, betekent dit dan dat ik auto's steel?

Wellicht bedoel je het niet zo maar het komt wel zo over. :)
Half...ik heb eigenlijk gewoon een vreselijke hekel aan herriepijpen. Dus als je ze niet 'gebruikt', waarom zitten ze er dan op? Zoveel 'lege' plekken zijn er niet. De afgelopen twee dagen ben ik een beetje door het land getrokken (ik had een Canadees op bezoek) en het was heerlijk rustig. Helaas vallen dan weer een aantal motor-collega's negatief op die met open pijpen langs een terras komen denderen. Gesprekken zijn onmogelijk en iedereen kijkt verstoord op. Waarom is mij een raadsel, maar blijkbaar vinden zij het nodig dat die motor zoveel herrie moet maken. Ik heb al een keer voorgesteld dat die mannen een MP3 moeten fabriceren met vreselijke motorgeluiden (en dan op 110dB, lekker snel doof) en dan zetten ze die maar op als ze rijden. Dan hebben alleen zij die herrie, en hoeft niet iedereen gedwongen mee te genieten van hun hobby.

Noem me maar een moraalridder (dat is vaak de standaardreactie op MF) maar ik vind het gewoon jammer.

En als je uitlaten alleen maar bij extreem gebruik herrie maken, hoef je je niet aangesproken te voelen. ;)

• bazs2000

bazs2000

Mwhoah, zo erg aangesproken voel ik mij ook niet maar je charcheerde nogal. :)

Echte herriepijpen hoeven van mij ook niet aangezien het geen voordeel zal opleveren, in een file schrikt men zich een ongeluk als je voorbij komt wat niet in het voordeel is van de veiligheid. Iedereen moet het voor zich weten, zelf doe ik er genoeg aan om anderen niet tot last te zijn.

• M14

M14

Moraalridder :+

* M14 Rijd weg met herriepijpen :*)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:09:
Mwhoah, zo erg aangesproken voel ik mij ook niet maar je charcheerde nogal. :)
Dat doe ik graag :+

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Maar halverwege op een compleet leeg stuk weg even lekker doortrekken, begint de motor te bokken. Net alsof mijn ketting oversloeg zeg maar.
Direct gestopt om mijn kettingspanning te checken, maar dat lijkt redelijk ok, niet overdreven slap, maar ook niet overdreven strak. Ik zie ook geen rare dingen aan het ket.

Is dit iets bekends? Als je flink optrekt dat hij dan hikt/klapt/overslaat? Wat kan het zijn? Zit dus zelf te denken aan versleten ket of tandwiel voor (achter is goed).

Check even je olieniveau.
En inderdaad zoals al hierboven genoemd je bougies.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
De standaardpijp onder mijn 1150gs maakt weinig indruk. Hoeveel moeite ik ook doe. Dat heeft als voordeel dat ik geen moeite hoef te doen. Lekker rondrijden zonder herrie aan je kop, heerlijk.

Verwijderd

De standaardpijp onder mijn Harley is ook beschaafd, daar word je niet wakker van volgens mij. Is het niet eerder dat je niet hard genoeg praat (of dat er toevallig een stilte was) als de motoren voorbij komen. Daar heb ik zo'n hekel aan, aan mensen die op het terras zitten, en dan alles aangrijpen om de schoonheid van het moment te laten verstoren. "Heb je weer zo'n R1 met open pijpen, houd de mond maar ff dicht versta je toch niet".......nee idd, dat bijengeluid van een BMW, modelletje: can i haz moar kofferruimte!? dat is veel beter.

Maar......ik chargeer ;) :+
En ik heb eigenlijk een hekel aan motoren die je niet hoort. Sluipmoordenaars hoor je ook niet. Raarrrr.

• DECOY88
(overleden)
had op me gs500 wat schotten van me reflectiedemper gesloopt. dus daar kwam nog een beetje geluid uit. even een dot gas met koppeling in als er weer zon lul zonder reden op zijn rem trapt en daarna toch maar zijn richting aangeeft.

toen kocht ik mijn africa twin. die was nog stiller. haalde een dot gas niks meer uit. dus nu zit er een leovince onder. met optrekken en even een dot gas herrie en rustig toeren weinig luider.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Rukapul schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:42:
[...]

Onhandig uitgedrukt :+

Ik heb dus links als gehoorbescherming en rechts voor de audio:
[afbeelding][afbeelding]
Gehoorbescherming in de vorm van oordoppen en de audio in de vorm van speakers in de helm :)
En dat werkt gelijktijdig? Ik bedoel, hoor je met die oordoppen het geluid uit die speakertjes een beetje ok? Ik had me eerder voorgesteld dat die in-ear doppen ook geschikt zouden kunnen worden gemaakt voor het afspelen van geluid...

• DECOY88
(overleden)
het is goed te horen. rij ook met oordopjes op maat en speakers bedraad aan me zumo 660. tot 100 kan ik de muziek goed horen. en boven de 120 worden de zachtere tonen overstemt door de wind.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

martin2005 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:00:
[...]

En dat werkt gelijktijdig? Ik bedoel, hoor je met die oordoppen het geluid uit die speakertjes een beetje ok? Ik had me eerder voorgesteld dat die in-ear doppen ook geschikt zouden kunnen worden gemaakt voor het afspelen van geluid...
Ik heb een vergelijkbaar systeem: alpine otoplasten icm midland bt2 headset en platte speakers in de helm. Natuurlijk klinken MP3-tjes niet zoals een CD/DVD op een goede audioset thuis, maar voor wat muziek tijdens het rijden is het zeker acceptabel. Ik heb het volume nooit erg hoog staan omdat ik het wel belangrijk vind om nog wat omgevingsgeluid mee te pakken, maar zelfs bij 130 km/h is toch een aardige variatie in toonsoorten uit de muziek te halen.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
2-cil? Carbs?

• DECOY88
(overleden)

heb 3 maanden terug me ketting opgereden. beginnet eerst flink herrie te maken overslaan bij optrekken. dan valt hij eraf met verkeerd afremmen. er weer opgelegd nog 100 km afgelegd en remmen met achterrem. en na die 100 km bleef hij overslaan met 130km/u op de snelweg dus toen maar binnendoor gegaan. helaas verkeerde route genomen tot me slaapplek. dat was dus berg af en daarna er achter komen dat ik aan de andere kant moest wezen. dus met veel moeite(keer of 5) de ketting erop leggen. volgende ochtend ging ik nog wel even op eigen kracht naar de dichts bijzijnde stad(50 km) gemcgayverde kettingspanner gebouwd. onvoldoende druk om me ketting strak te houden. dus na 500 meter de eerste helling het maar opgegeven. en de anwb gebeld die na 4 uur kwam opdagen. _O-

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vanochtend geslaagd voor mijn theorie examen met 0 fouten *O* Die heb ik alvast binnen :)

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 21:34
Gefeliciteerd! 0 fouten is netjes :D. Ik moet morgen om 10:15 te Enschede op voor m'n theorie. Hopelijk kan ik jou resultaat evenaren.^^

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Rukapul
martin2005 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:00:
[...]

En dat werkt gelijktijdig? Ik bedoel, hoor je met die oordoppen het geluid uit die speakertjes een beetje ok?
Qua volume is het meer dan uitstekend. De filters in de oordoppen hebben een filter met een bepaalde filterkarakteristiek zodat het het windgeruis meer filtert dan andere geluiden :)

Qua kwaliteit: radio en navigatie-instructies is alleszins acceptabel. Muziek (alleen FM geprobeerd) voldoende om vermaakt te worden :)
Ik had me eerder voorgesteld dat die in-ear doppen ook geschikt zouden kunnen worden gemaakt voor het afspelen van geluid...
Denk het ook wel, maar ben ze nog niet concreet tegengekomen.
Pagina: 1 ... 261 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.