Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.256 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je toch lekker over die witte strepen, volgens sommige personen hier kan je daarover best een kneedown maken, dus er recht overheen rijden zal ook geen probleem zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als het droog is is dat geen probleem maar met gladheid niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

Exigence

dnkroz

steveman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:39:
[...]

D'oh, met rijles juist geleerd dat je leuk over de donkere stukken "moet" sturen... 8)7

En gefeliciteerd Exigence, 't bleek dus geen probleem met je enkels (toch) ? :)
Bij mijn rijschool hadden ze één motor waar toevallig het rempedaal lager gemonteerd zat (bij alle andere motoren zat het pedaal hoger). Dus niet de steun hoger, maar het pedaal lager. Toevallig was dit ook de begrensde motor :) Dus ik had mijn zelfgemaakte VoetSteunVerhoger (c) niet meer nodig :P Mijn voet staat nog wel steeds scheef op het pedaal (dus met de buitenkant van de voet rem ik), maar ik kan doseren, en kennelijk werkt het want anders had ik het examen niet gehaald :P Gewoon doorzetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Heb vandaag mn nieuwe combi maar eens uitgeprobeerd :P
Rijdt al erg lekker (knelt toch niet echt ergens).

Nu wachten tot het boven de 15 graden is en ik eens kan gaan proberen mn splinternieuwe sliders tegen het asfalt te drukken 8)

Ploatjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/nieuwpakkie1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/nieuwpakkie2small.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vet pakkie heb je daar man. Hoe lang ben je eigenlijk ?
Je lijkt wat klein op die eerste foto, terwijl het op de tweede weer niet zo lijkt ?

En ik ga morgen maar eens een nieuwe pletterpet kopen.
Ben aan het twijfelen tussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmets4u.co.uk/images/R1%20Blue%20Fire%20side.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.arai-center.ch/Portals/0/images2007/chaser_show/chaser/chaser_contrast_grey_p.jpg

Die R1 zit echt suuuuperlekker zeg. Toen ik die laatst opzette leek het wel naar mijn hoofd te zijn ontworpen :P Die Arai bleek later dus ook meer dan prima te zitten en heeft gelijk een pinlock vizier.

Iemand nog ervaringen met deze twee helmen, die ik mee kan nemen in mijn keuze ?
Of maakt het werkelijk niets uit en moet ik gewoon gaan voor de beste pasvorm + looks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

.KeN. schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:23:
Je lijkt wat klein op die eerste foto, terwijl het op de tweede weer niet zo lijkt ?

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Die R1 zit echt suuuuperlekker zeg. Toen ik die laatst opzette leek het wel naar mijn hoofd te zijn ontworpen :P Die Arai bleek later dus ook meer dan prima te zitten en heeft gelijk een pinlock vizier.

Iemand nog ervaringen met deze twee helmen, die ik mee kan nemen in mijn keuze ?
Of maakt het werkelijk niets uit en moet ik gewoon gaan voor de beste pasvorm + looks..
Ben ook maar een klein mannetje :P 1.74 en 65 kg

Wbt helmen altijd gaan voor degene die het beste zit :)
En dan dus niet alleen lekker, maar ook lekker vast :P
Ze gaan namelijk na verloop van tijd nog wat losser zitten (met name bij je wangen).

[ Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 07-02-2008 19:35 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah, dat verklaart het dan :P

En wat die pasvorm betreft komt het wel goed. Ik heb bij beide een maat gekozen die ik net pas.
Beetje strak, met het uitlubberen in gedachte. Denk dat ik morgen maar gewoon de ene helm op ga doen en daarna de andere, en dat dan een keer of wat, tot de verkoopster het zat wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:07

steveman

Comfortabel ten onder

En zo is dat! d:)b

Succes/plezier met AVD!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Hee, toevallig waren dat bij mij ook de enige helmen die me pasten.
Ik ben uiteindelijk voor de R1 gegaan, mede door z'n zonnevizier. Probeer eens een testrit met beiden te regelen. Dan voel je toch het best welke je fijner vind.
Bij de R1 kan wel de binnenlaag van je visier los laten, maar dat gebeurd dan waarschijnlijk wel en het begin en krijg je gewoon een nieuw visier op garantie (1 jaar garantie op het visier).

Verder zijn ze in duitsland een stuk goedkoper, maar ik zie dat je in Amsterdam woont, dus zal dat minder fijn zijn om te horen. :P

De R1 zou me in Nederland (bij Motoport) €400,- kosten en ik heb hem in Duitsland bij Hein-Gericke voor €300,- gekocht. Scheelt toch redelijk wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Doe jezelf 1 groot plezier. Koop een S1 ipv een R1 .. heb je echt veel meer plezier van voor dat kleine beetje extra. R1 is een uitgeklede S1 en doet totaal geen eer aan de bekende schubert stilte en comfort.

De S1 is nu in duitsland voor 299 te koop ( 1 kleurig ipv zo'n print ) bij o.a. louis.de
Pinlock vizier scoren en je bent helemaal het heertje.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 07-02-2008 20:27 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:53:
Ah, dat verklaart het dan :P

En wat die pasvorm betreft komt het wel goed. Ik heb bij beide een maat gekozen die ik net pas.
Beetje strak, met het uitlubberen in gedachte. Denk dat ik morgen maar gewoon de ene helm op ga doen en daarna de andere, en dat dan een keer of wat, tot de verkoopster het zat wordt ;)
Verkoopster, doe je goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is toch niet zo bijzonder? Bij o.a. de HG in Amsterdam word ik best vaak door een vrouw geholpen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EDIT: Note to self: eerst refreshen, dan posten. -> Quote erbij voor de duidelijkheid:
Bij de kledingafdelingen van diverse motorzaken werken volgens mij alleen maar dames (meestal wat oudere, maar deze dus niet, dát is wel een zeldzaamheid ;))
Ja, dat dacht ik ook. Leuk dametje ook nog eens hehe :p (Hein Gericke @ Amsterdam)
-DG- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:57:
[...]

Hee, toevallig waren dat bij mij ook de enige helmen die me pasten.
Ik ben uiteindelijk voor de R1 gegaan, mede door z'n zonnevizier. Probeer eens een testrit met beiden te regelen. Dan voel je toch het best welke je fijner vind.
Bij de R1 kan wel de binnenlaag van je visier los laten, maar dat gebeurd dan waarschijnlijk wel en het begin en krijg je gewoon een nieuw visier op garantie (1 jaar garantie op het visier).

Verder zijn ze in duitsland een stuk goedkoper, maar ik zie dat je in Amsterdam woont, dus zal dat minder fijn zijn om te horen. :P

De R1 zou me in Nederland (bij Motoport) €400,- kosten en ik heb hem in Duitsland bij Hein-Gericke voor €300,- gekocht. Scheelt toch redelijk wat. ;)
De R1 nu in de aanbieding is voor 279 euro, dus dat is gelukkig goed te doen. (Gericke / Motozoom)
Het vizier wilde ik dus sowieso al vervangen omdat die laag zou gaan 'schuimen' als je er een pinlock op gooit. Het zou een chemische reactie moeten veroorzaken. Viziertje is weer een euro'tje of 80, pinlock 20.. dus 379 euro.. De Arai is al compleet voor 350, pinlock erbij en ik kom op precies dezelfde prijs uit. Enige verschil is dan het zonnevizier wat me toch wel een leuke extra lijkt.
Capo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:25:
[...]

Doe jezelf 1 groot plezier. Koop een S1 ipv een R1 .. heb je echt veel meer plezier van voor dat kleine beetje extra. R1 is een uitgeklede S1 en doet totaal geen eer aan de bekende schubert stilte en comfort.

De S1 is nu in duitsland voor 299 te koop ( 1 kleurig ipv zo'n print ) bij o.a. louis.de
Pinlock vizier scoren en je bent helemaal het heertje.
Hmm dat is een goeie. Ik dacht juist dat de S onder de R zat qua specs en alles.
Ik rijd wel met stevig dempende doppen in, dus wat betreft het geluid maakt het me niet veel uit, en de R1 zat al goddelijk. Maar als die S nóg beter zit ga ik het lastig krijgen denk ik. Dank je.. :/ ;)
Ga ik die morgen ook zeker even passen. Hopen dat ze die in mijn maat hebben, want de maat van de R1 kwam niet overeen met die van de S1.

[ Voor 7% gewijzigd door Ken. op 07-02-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
.KeN. schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:19:

[...]

Hmm dat is een goeie. Ik dacht juist dat de S onder de R zat qua specs en alles.
Ik rijd wel met stevig dempende doppen in, dus wat betreft het geluid maakt het me niet veel uit, en de R1 zat al goddelijk. Maar als die S nóg beter zit ga ik het lastig krijgen denk ik. Dank je.. :/ ;)
Ga ik die morgen ook zeker even passen. Hopen dat ze die in mijn maat hebben, want de maat van de R1 kwam niet overeen met die van de S1.
your welcome :)

Hou de R1 en de S1 maar eens onderste boven (stof kant waar je in gaat met je hoofd) en kijk maar eens naar de afwerking. Dan zie je dat de S1 veel degelijker is.

De R1 is een aftreksel van de S1. De goedkopere variant.

Laag laat idd los. Wat ze je ook wijs maken over nieuw type vizier, de laag laat los. Been there done that en 5 stuks later same shit :+

Pin lock is de weg om te gaan :) Dan heb je er super helm aan.

2 nadelen van schubert is dat ze dankzij het stil zijn in de zomer wat warmer zijn en dat ze wat groter zijn ivm de kreukel zone die erin zit en daardoor bij het draaien van je hoofd de wind er wat op slaat en je merkt dat de helm wat zwaarder is.

Zonne vizier, zit comfort, ventilatie, etc. allemaal dik in orde.

ik had een nordic dragon uitvoering. ivm de nadelen toch een xr1000 gekocht maar achteraf gezien was een Raid II wat beter geweest ( zit nu met kin net niet tegen helm aan )

p.s. laat met een naai lineaal ( je weet wel zo'n flexibel ding ) je hoofd omtrek meten! dan heb je echt de goede maat. Als je achter tegen helm aan duwt moet je net met je vingers tussen de helm en je voorhoofd kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 07-02-2008 21:32 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
.KeN. schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:19:
EDIT: Note to self: eerst refreshen, dan posten. -> Quote erbij voor de duidelijkheid:
Bij de kledingafdelingen van diverse motorzaken werken volgens mij alleen maar dames (meestal wat oudere, maar deze dus niet, dát is wel een zeldzaamheid ;))
Ah, volgens mij bedoel je dezelfde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waarschijnlijk wel dan ja :+
1.60m / 1.70m, 'skater'-type, rijdt ook motor.
Capo schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:29:
[...]

2 nadelen van schubert is dat ze dankzij het stil zijn in de zomer wat warmer zijn en dat ze wat groter zijn ivm de kreukel zone die erin zit en daardoor bij het draaien van je hoofd de wind er wat op slaat en je merkt dat de helm wat zwaarder is.
Met mijn huidige helm ben ik al heel wat gewend (M. Robert) wat betreft ongemakken door wind.
Maar misschien is een proefritje dan inderdaad geen gek idee. Denk alleen niet dat ze daar zo happig op zullen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb bij het kopen van mn helm echt puur op de pasvorm gelet. Dit ivm de veiligheid van zo'n helm. Uiteindelijk zat HJC mij het beste en dan heb ik voor de glasfiber variant gekozen aangezien dit wat duurzamer/steviger scheen te zijn. :)

Stilte zou ik niet op letten bij een helm, je zult toch altijd oordoppen moeten dragen :(

De Alpine Motosafe oordoppies (gekocht op de beurs) bevallen mij overigens zeer goed. Ik had hiervoor van die rubberen champions van 4 euro, maar de Alpine's sluiten je oor niet geheel af (uitwisselbare filters) waardoor je niet zo'n onderwater-achtig effect krijgt. Je kan dus ook nog mensen verstaan ed. Heb overigens wel problemen met de plaatsing in het oor: het moet niet te diep, maar ook niet te ondiep. Bij niet diep genoeg -> geen demping, bij te diep vervelende resonanties van mijn uitlaatgeluid (open sebring zonder ekeur/dbkiller >:) )

[ Voor 44% gewijzigd door ZiegoM op 08-02-2008 05:05 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51
Gister weer 2 uur rijles gehad.. en ging niet echt zoals ik gehoopt had. Langzame slalom ging al wel klein stukje beter en snelle slalom eigenlijk al min of meer foutloos. Halve draai linksom ging wel aardig voor de eerste paar keer, ik kon hem in het vak draaien met constante snelheid, maar wat is rechtsom apart zeg, je kunt echt zien dat wij NL'ers links georienteerd zijn... maar dat komt ook wel goed!
Ik had alleen tijdens het aanrijden op oefeningen elke keer last met schakelen tijden snel optrekken, erg irritant, waardoor ik elke keer in de knoei kwam bij het punt waar ik moest gaan remmen voor de stopproef, precisie- en noodstop. Net of ik dan denktijd te kort kwam... Volgende keer maar eens proberen een langere aanloop te nemen en dan eerst de snelheid constant zien te krijgen.
Vertragingsoefening en uitwijken gingen eigenlijk wel prima! :)

Volgende week maar 1 uurtje, maar dan hoop ik dat ik mn kop dr een beetje bij te kunnen houden, maar ik vind het nog steeds geweldig!! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het linksomgaan schijnt volgens mijn instructuer een diepere bioloische reden te hebben. Wel is het zo dat baansporten ook linksom gaan. Het is gewoon natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ZiegoM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 05:00:

Stilte zou ik niet op letten bij een helm, je zult toch altijd oordoppen moeten dragen :(
Een stille helm met oordopjes of enkel oordopjes is het verschil tussen 120km/h rijden in een fiat panda en een mercedes :)

Een oase van rust overkomt je met de combinatie extreem stille helm en oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:18:
[...]

Een stille helm met oordopjes of enkel oordopjes is het verschil tussen 120km/h rijden in een fiat panda en een mercedes :)

Een oase van rust overkomt je met de combinatie extreem stille helm en oordopjes.
Wat voor demper heb je op je motor? Standaard?

(You get my point ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:43:
[...]

(You get my point ;))
Ik snap hem ;)

Maar het geluid van de demper is wat anders , en vaak beter te verdragen, als het gefluit en gepiep rondom en in je helm :)

En met een stille helm + oordoppen is het nog een stuk rustiger kwa "vervelende" geluiden als met andere helm.

Eea hangt ook sterk af van de vorm van je motor en waar de wind slaat ( borst, schouders, onder je helm, op je vizier, etc.

Ow omdat je het niet meer weet zal ik even posen :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/k5current1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 08-02-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:43:
[...]

(You get my point ;))
meeste geluid komt van windgeruis en van dat geluid word je doof, je uitlaat geluid hoor je veel minder sterk (mijn standaard demper hoor ik zelfs amper als ik mijn schubert met dopjes op/in heb)

Ik ben het zeker met capo eens, ondanks dopjes scheelt een stille helm enorm.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
wat voor dopjes zijn aan te raden en wat kostda? :D

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

DinX

Motormuis

Als je veel rijdt -> doppen op maat. Is z'n geld (120€ ofzo) meer dan waard. Veel beter dan die prut parapluutjes enzo.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:02:
[...]

Ik snap hem ;)

Maar het geluid van de demper is wat anders , en vaak beter te verdragen, als het gefluit en gepiep rondom en in je helm :)

En met een stille helm + oordoppen is het nog een stuk rustiger kwa "vervelende" geluiden als met andere helm.

Eea hangt ook sterk af van de vorm van je motor en waar de wind slaat ( borst, schouders, onder je helm, op je vizier, etc.

Ow omdat je het niet meer weet zal ik even posen :+

[afbeelding]
fap fap fap fap ;)

Ik heb echt nooit met oordoppen gereden. Moet gewoon lekker alles om me heen kunnen horen. Maar ik rijd dan ook niet echt veel hahaha.

Hey word het niet eens tijd voor een een mooi "zwart" remschakel setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Met doppen in hoor je nog beter alles om je heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dubbel :O

[ Voor 97% gewijzigd door Capo op 08-02-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:11:
[...]

fap fap fap fap ;)

Ik heb echt nooit met oordoppen gereden. Moet gewoon lekker alles om me heen kunnen horen. Maar ik rijd dan ook niet echt veel hahaha.

Hey word het niet eens tijd voor een een mooi "zwart" remschakel setje?
nou net dit gekocht

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/huis/groot.jpg

dus geld is op :+

Remschakel set komt er nog wel maar ik wil niet de rizoma en allerlei andere troep die te krijgen is. Ben aan het kijken voor arata maar voorlopig is geld even voor andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tsssk was zijn dat nou voor prioriteiten.
Als ik zo naar je huis kijk is de oprit af en de tuin ook. :P

Dus alles kan gewoon in die porno garage gestopt worden. _/-\o_

(Mooi huis :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
en moet ik dan nog denken aan speciale frequenties ofzo?
(zo wil ik ook nog speciaal op maat gemaakte doppen kopen die ik ga gebruiken voor het spelen in mijn band)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zijn hele andere. Ik heb ook 2paar doppen op maat. 1 paarvoor muzikantendie ik gebruik als ik naar optredens ga, en dan 1 paar voor motorrijden. Die voor muzikanten hebben een vlakke demping (dus alle frequenties even hard zodat het geluid niet vervormd). Die voor motorrijden vlakken voornamelijk de hele hoge en hele lage tonen af (windruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:28:
Tsssk was zijn dat nou voor prioriteiten.
Als ik zo naar je huis kijk is de oprit af en de tuin ook. :P

Dus alles kan gewoon in die porno garage gestopt worden. _/-\o_

(Mooi huis :P)
Thanks :) Huis is af eigenlijk, moet enkel 1 muur uit slijpen en breken in de garage. Maar toch altijd kleine dingen die je wil doen nog. Lampje hier, stoeltje daar, salaris op :+

Garage is 6 bij 3,5 ongeveer :) 1 kant staat een schuifkast van grond tot plafond en 3,5 meter breed. Moet nog wel wastafel ophangen en wat tegelen. Water aansluiting en afvoer is er al.

Aan de andere kant van het huis is nu een pad richting de poort naar de achtertuin maar hier word waarschijnlijk groen weg gehaald en een 2e oprit gecreëerd :)

Vanaf 1 Mei wonen we er definitief, Eind Februari de sleutel. Circuit Zolder is in de achtertuin en Spa francorchamps en Nordschleiffe is bij de 3e mest hoop rechts en je bent er ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Capo op 08-02-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:02:
[...]

Moet toegeven dat ik met m'n Schuberth de demper nog wel redelijk hoor, maar dat ik echt totaal geen vreemde bijgeluiden of windgeruis heb. Was me niet eens ervan bewust dat andere helmen dat misschien wel hebben. :P
Ik zal binnenkort ook eens een keer met oordoppen in rijden, kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:17:
[...]

nou net dit gekocht

[afbeelding]

dus geld is op :+

Remschakel set komt er nog wel maar ik wil niet de rizoma en allerlei andere troep die te krijgen is. Ben aan het kijken voor arata maar voorlopig is geld even voor andere dingen :)
Ziet er goed uit man! Mooie garage erbij. Oprit waar een mooie dichte motoraanhanger kan staan. Perfect zou ik zeggen!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:13:
Gister weer 2 uur rijles gehad.. en ging niet echt zoals ik gehoopt had. Langzame slalom ging al wel klein stukje beter en snelle slalom eigenlijk al min of meer foutloos. Halve draai linksom ging wel aardig voor de eerste paar keer, ik kon hem in het vak draaien met constante snelheid, maar wat is rechtsom apart zeg, je kunt echt zien dat wij NL'ers links georienteerd zijn... maar dat komt ook wel goed!
Ik had alleen tijdens het aanrijden op oefeningen elke keer last met schakelen tijden snel optrekken, erg irritant, waardoor ik elke keer in de knoei kwam bij het punt waar ik moest gaan remmen voor de stopproef, precisie- en noodstop. Net of ik dan denktijd te kort kwam... Volgende keer maar eens proberen een langere aanloop te nemen en dan eerst de snelheid constant zien te krijgen.
Vertragingsoefening en uitwijken gingen eigenlijk wel prima! :)

Volgende week maar 1 uurtje, maar dan hoop ik dat ik mn kop dr een beetje bij te kunnen houden, maar ik vind het nog steeds geweldig!! :)
Eigenlijk heb je bij alle oefeningen zelf de keuze mbt de lengte van je aanloop, op de vertragings oefening na.

Waar je alleen wel rekening mee moet houden is dat ze geen voetbalvelden aan ruimte hebben op een AVB oefenterrein, dus het is inderdaad wel hendig om dat 'snel optrekken' een beetje onder de knie te krijgen.

Wat mijn instructeur me vertelde; je moet het gelijk vanaf het begin 'goed' doen.
Dat houdt in:
- linkervoet (schakelen) al ONDER het pedaaltje -> kan je gelijk opschakelen (rechtervoet dus op de grond in rust)
- Bij het wegrijden (vanuit stilstand) het toerental flink omhoog gooien (2000, 3000) en bij het loslaten van de koppeling gas BIJ geven (want anders zakt het toerental weer)
- Daarna gewoon flink aan het gas hangen en doorschakelen.

Succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:02
Wat een weertje 8) Dus snel maar ff paar uur vrijgenomen om de eerste km's te gaan maken van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik weet niet waar je je AVB moet rijden maar in Amsterdam mag je gewoon het terein af en dan op volle snelheid het terein op komen. Wel goed opletten want het zit op een industrie terein dus voor je het weet kop je een vrachtwagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
ZiegoM schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 05:00:
[...]bij te diep vervelende resonanties van mijn uitlaatgeluid (open sebring zonder ekeur/dbkiller >:) )
Misschien een idee om er een te kopen met ekeur/dbkiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oefenterrein Assen

(ik vermoedde al dat die maps niet goed ging lukken, gelukkig had ik al een plaatje :) )

Hmm... onbeperkte aanloop hadden we niet echt in assen... Echt niet eigenlijk :)

Ook moest je nog een flauw bochtje nemen voor die proef die je uit stilstand moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/terreinassen.jpg

Schetsje van 't oefenterrein van Oosterpoort te Assen. Kun je vanuit Groningen dus met de trein op en neer (neem wel een vouwfiets mee! ;) )

Was echt leuk om daar rond te rijden, uitkijken hoef je d'r bijna niet, gewoon weten met hoeveel je d'r rondrijdt, en als je ze allemaal (soms 2 soms 4) in beeld hebt... GAS!

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 08-02-2008 14:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:31:
Ik weet niet waar je je AVB moet rijden maar in Amsterdam mag je gewoon het terein af en dan op volle snelheid het terein op komen. Wel goed opletten want het zit op een industrie terein dus voor je het weet kop je een vrachtwagen terug.
Daar moet je inderdaad geluk mee hebben. Ik zat in Nuenen, midden in de bossen.

Dus het enige stukje verhard terrein was het AVB terrein, en dat was nu niet echt 'groot' zegmaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

mca2 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Misschien een idee om er een te kopen met ekeur/dbkiller?
Die heb ik, maar komt er alleen op als ik naar Duitsland ga :)
Die vervelende resonanties heb ik alleen als ik die doppies te ver in mn oor steek, wanneer ik ze goed doe heb ik nergens last van.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:25:
[...]

Daar moet je inderdaad geluk mee hebben. Ik zat in Nuenen, midden in de bossen.

Dus het enige stukje verhard terrein was het AVB terrein, en dat was nu niet echt 'groot' zegmaar :P.
Daar heb ik ook mijn AVB gehaald :) Is inderdaad geen overschot aan ruimte daaro...

[ Voor 34% gewijzigd door ZiegoM op 08-02-2008 14:39 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Alleraardigst optrekje inderdaad Capo.. !
'Eén onder één kap' nog wel :P
whitehouse schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:34:
en moet ik dan nog denken aan speciale frequenties ofzo?
(zo wil ik ook nog speciaal op maat gemaakte doppen kopen die ik ga gebruiken voor het spelen in mijn band)
Ik gebruik de op maat gemaakte doppen die ik eigenlijk heb laten maken voor mijn band en concerten + feesten. Zwaarste demping (-35 dB). Ik weet alleen dat het goed bevalt, maar dat ze inderdaad ook speciale filters hebben voor op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, die in Utrecht is een stuk groter dan...

Dit hele parkeerterrein: http://maps.google.com/ma...&t=k&z=19&iwloc=addr&om=0 , en je kan eventueel nog vanaf het groene pijltje een stukje naar links een extra lange aanloop nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Fragdaddy : Thanks :) Maar hebben mooie motor trailer, geremd. Niet dicht maar hij is wel stabiel en alles. Erg erg fijn :) Zet die waarschijnlijk toch bij een maat in de stalling zodat ie droog staat en zo. Garage staat vol.
.KeN. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:42:
Alleraardigst optrekje inderdaad Capo.. !
'Eén onder één kap' nog wel :P
Voordeel van buiten Amsterdam gaan wonen he ;) ( word weer reserve belg :+ )

[ Voor 30% gewijzigd door Capo op 08-02-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:27:
Fragdaddy : Thanks :) Maar hebben mooie motor trailer, geremd. Niet dicht maar hij is wel stabiel en alles. Erg erg fijn :) Zet die waarschijnlijk toch bij een maat in de stalling zodat ie droog staat en zo. Garage staat vol.

[...]

Voordeel van buiten Amsterdam gaan wonen he ;) ( word weer reserve belg :+ )
Je buren niet naar de wc horen gaan 's nachts... priceless!

* Steve wordt soms wakker van de wekker van de buren... vèr voor z'n eigen wekkertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanochtend een blunder gemaakt.. Ik voor de eerste keer met de motor naar m'n werk. Van tevoren dacht ik nog: even tanken onderweg. Ben ik halverwege het tankstation, begint ie te pruttelen. Okay, dan maar op reserve verder. Ik het reserverkraantje open gezet, starten.... niets. :? denk ik. Nog een keer proberen, maar niets. F*ck dacht ik, nu al kaduuk, want hij had gisteren een beurtje gehad. Sta ik daar dus langs de Bredaseweg bij Piusoord een beetje in m'n stoere motorpak voor lul te staan voor alle automobilisten. Gelukkig moest mijn vriendin met de auto ook die kant op dus die heeft bij het tankstation even een kannetje benzine gehaald. Tank weer gevuld en jawel, hij liep weer als vanouds *O*

Op m'n werk toch maar even de manual bekeken en oh sukkel dat ik was: reserve is het kraantje verticaal zetten, terwijl ik dacht dat reserve horizontaal was. Had ik dus het kraantje dicht gezet ipv op reserve 8)7

Nouja, hij reed in ieder geval perfect, straks lekker naar huis toeren. Het is erg lekker rijweer!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's nog een best stukje om te duwen naar de Shell op de splitsing met de Baroniebaan _O-

* Will_M vertrekt zometeen ook weer naar huis vanaf 't Laar/Tilburg ;) .... was vanochtend nog best frisjes om te rijden, trouwens. Nú is het écht lekker .... dus ga me spullen maar weer eens aantrekken.

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 08-02-2008 16:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

Capo schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:41:
[...]
Vanaf 1 Mei wonen we er definitief, Eind Februari de sleutel. Circuit Zolder is in de achtertuin en Spa francorchamps en Nordschleiffe is bij de 3e mest hoop rechts en je bent er ook.
Waar kom je dan ergens te wonen, meende dat je een keer een plaatje had laten zien dat je in de buurt van budel zat ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

zo, spulletjes zijn binnen.. morgen sleuteldagje:
- rammount monteren
- olie verversen incl filter
- remblokjes vernieuwen
- kapje fixen :+ kan de ductape er af

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Dacht Ittervoort :D
Mooi huis trouwens!

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:17:
[...]

Je buren niet naar de wc horen gaan 's nachts... priceless!

* Steve wordt soms wakker van de wekker van de buren... vèr voor z'n eigen wekkertijd
Precies! Wij willen geen buren meer aan ons huis vast. Klinkt verwend maar eenmaal dat gewend is wel zoooo fijn :P

4x2 , zoals bovenstaande zegt is het idd Ittervoort.

gehele huis is hier te bezichtigen, wel nog met inrichting van de huidige bewoners. Alles gaat eruit, nep haarden, etc. Ze nemen alles mee. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:18:
Vanochtend een blunder gemaakt.. Ik voor de eerste keer met de motor naar m'n werk. Van tevoren dacht ik nog: even tanken onderweg. Ben ik halverwege het tankstation, begint ie te pruttelen. Okay, dan maar op reserve verder. Ik het reserverkraantje open gezet, starten.... niets. :? denk ik. Nog een keer proberen, maar niets. F*ck dacht ik, nu al kaduuk, want hij had gisteren een beurtje gehad. Sta ik daar dus langs de Bredaseweg bij Piusoord een beetje in m'n stoere motorpak voor lul te staan voor alle automobilisten. Gelukkig moest mijn vriendin met de auto ook die kant op dus die heeft bij het tankstation even een kannetje benzine gehaald. Tank weer gevuld en jawel, hij liep weer als vanouds *O*

Op m'n werk toch maar even de manual bekeken en oh sukkel dat ik was: reserve is het kraantje verticaal zetten, terwijl ik dacht dat reserve horizontaal was. Had ik dus het kraantje dicht gezet ipv op reserve 8)7

Nouja, hij reed in ieder geval perfect, straks lekker naar huis toeren. Het is erg lekker rijweer!
Whehe, dat is wel voor lul ja :).

Ik woon gelukkig *erg* dicht bij een tankstation, dus als ik straks een motor heb kan ik gewoon even lopend een kannetje kopen/vullen en dan thuis in de motor pleuren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wokschotel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:18:

Hm, jij ook al? Ik stond ook zonder benzine langs de A1 net... :X Reservekraantje de vorige keer vergeten dicht te draaien en vervolgens nogal onzuinig te rijden, waardoor de tank leeg was op het punt dat ik hem normaal op reserve kan zetten. Oeps :+

Hulde voor de ANWB overigens, ze waren er letterlijk binnen 5 minuten met een kannetje benzine... En dat midden in de avondspits langs de A1 bij Hilversum :)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Whehe, dat is wel voor lul ja :).

Ik woon gelukkig *erg* dicht bij een tankstation, dus als ik straks een motor heb kan ik gewoon even lopend een kannetje kopen/vullen en dan thuis in de motor pleuren :D.
Ik heb ook 2 tankstations op spuugafstand, maar daar heb je verdomd weinig aan als je 30km verderop stilstaat :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 08-02-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Onderweg naar huis stond er ook eentje z'n GS naar de afrit te duwen over de pechstrook :p
Hij had nog 2 km te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:09:

[...]

Ik heb ook 2 tankstations op spuugafstand, maar daar heb je verdomd weinig aan als je 30km verderop stilstaat :+
Klopt, maar dan kan je wel voordat je wilt vertrekken even kijken hoe veel benzine je nog hebt, en aan de hand daar van besluiten er wat bij te gooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Benzinemeters ftw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar zeg je me wat.

Wij gingen dus zo wat rijden (ik had mn AVB nog niet, maar we gingen wel een 'AVD les' doen)...en voor het vertrek vraagt mn instructeur: "kijk even of we moeten tanken".

Dus ik allemaal zoeken naar bezinemeters op dat ding (CBF 500 ABS), en ik kon het maar niet vinden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Fatsoenlijk werkende benzinemeters ftw :p Die van mij is eerder logaritmisch dan linear, en de reservetank valt er geheel buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Fatsoenlijk werkende benzinemeters ftw :p Die van mij is eerder logaritmisch dan linear, en de reservetank valt er geheel buiten...
same :) ik heb ong 3mm "res" terwijl dat dat best nog meer is :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:42:
[...]

Ja daar zeg je me wat.

Wij gingen dus zo wat rijden (ik had mn AVB nog niet, maar we gingen wel een 'AVD les' doen)...en voor het vertrek vraagt mn instructeur: "kijk even of we moeten tanken".

Dus ik allemaal zoeken naar bezinemeters op dat ding (CBF 500 ABS), en ik kon het maar niet vinden :+.
Mij hebben ze geleerd om ewoon in de tank te kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, de GSX-R 600 k8 is besteld _/-\o_ _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:50:
[...]

Mij hebben ze geleerd om ewoon in de tank te kijken :p
Ja, mij met die actie dus ook...maar daarvoor wist ik daar dus niks van :P (ja wel dat bezine daar in ging/zat...maar niet dat je op die manier het niveau moest controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tof, hf ermee alvast :) Welke kleur, en nog toffe opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groen O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Gefeliciteerd :P
Ik vind de k8 echt geslaagd, zeker de koplamp 8)

Overigens heeft mij motor geen bezine meter (zoals zovelen) maar wel een res/on knop waarmee je hem op reserve zet. Wanneer mn lampie gaat branden zet ik de knop om en ga gewoon vrijwel meteen een tankstation zoeken. Ik heb een 'allergie' voor het rijden met lege tank, gooi hem het liefst zo snel mogelijk weer vol :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:20

Quarin

Ondertitel... wasda?

Vandaag geslaagd voor AVD :D
Nu maar eens kijken of ik voor een klein prijsje een leuk 25kw'tje op de kop kan tikken zodat ik binnenkort ook kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Woe Feli. Ik vind de Kawasaki ER5 alijd erg moei maar geen idee wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, wij waren vandaag een lesser kwijt :o.

Gelukkig waren we dicht bij de rijschool, en wist ie zelf de route terug :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

congrats mercury en quarin ;)

Ik tank gewoon altijd al als me tank halfleeg is. Kost iets meer tijd per week maar blijft stuk beter dan stil komen te staan :D

Nog meer mensen te vinden op klaverblad hoevelaken vandaag? Toch een voordeel van wonen in hoevelaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:59:

Ik tank gewoon altijd al als me tank halfleeg is. Kost iets meer tijd per week maar blijft stuk beter dan stil komen te staan :D

Nog meer mensen te vinden op klaverblad hoevelaken vandaag? Toch een voordeel van wonen in hoevelaken :)
Ik woon er ook naast, kan wel even langskomen :) Hoelaat?

Per halve tank gaan tanken hier schiet niet of, dan sta ik letterlijk elke dag bij de pomp :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 09-02-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu even half uurtje rijden daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gespot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat dat tanken betreft: Ik zet m'n eerste tripmeter op nul op het moment dat ik getankt heb. +/- 300 Km. verderop tank ik dan weer opnieuw ;)
'k Heb wel een lampje wat begint te branden op het moment dat "ze" aan d'r noodrantsoen begint te tutteren echter heb ik liever niet dat dat gaat branden. Met de auto heb ik het in Dld. een keer gehad dat ik gedurende 170 Km. géén tankstation heb gezien op de "autobahn" doordat er een bordje stond "nächstes tankstelle: 80 Km." .... alleen moest ik na 75 Km. op een AutobahnKruez" een andere "autobahn" op ..... die betreffende autobahn had nét voor dat AB Kreuz een tankstation....... gevolg: de eerste 80 Km. wéér geen tankstation langs de autobahn. Midden in de nacht is het ook vrij lastig om ergens in een dorpje te gaan tanken dus echt lekker zat ik toen niet meer in de auto omdat dat lampje al begon te branden nét na dat eerste bordje ;)
Het zonder brandstof op de autobahn komen staan is in Dld. overigens een actie die vrij zwaar beboet wordt, dit wordt niet als pechgeval aangemerkt

@ Quarin: Gefeliciteerd _/-\o_ , en suc6 met je speurtocht. Er is genoeg moois te koop, waarschijnlijk méér dan je ooit had durven hopen (oftwel: succes met shoppen én kiezen)

@ M3rcury: Izze nice.... very nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Tof, hf ermee alvast :) Welke kleur, en nog toffe opties?
Zwart, met groene R logo's, 600 Logo's, en in het groen akrapovic op de onderkuip. Spreek voor zich dat er dan een hele dikke akra demper onder komt, xenon erweer in, en dan zijn de centjes wel op denk k :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

wimmel_1 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:40:
Wat dat tanken betreft: Ik zet m'n eerste tripmeter op nul op het moment dat ik getankt heb. +/- 300 Km. verderop tank ik dan weer opnieuw ;)

...................
+/- 300 Km?!
Ik ben blij als ik 200 Km met mijn tank (+/- 15L) kan rijden :P

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

..en ik tank al als mijn teller op 100 staat (miles.. dat dan nog wel) 11,5 liter.

M3rcury: Nice ! Gefeliciteerd en succes met het wachten tot je er eindelijk mee kunt crossen.

Quarin: Gefeliciteerd man. Al enig idee wat voor model je wilt hebben ?

En wat betreft het helm-dilemma: Na veel gepas en getwijfel is het de Schubert R1 geworden.
De S1 zat inderdaad nog nét iets lekkerder, maar de R1 is al meer dan prima vergeleken met mijn vijf jaar oude M. Robert helm van 80 euro ;)
Vizier met pinlock moet uit een ander Gericke filiaal komen in België, dus daar is het wachten nu nog op. Verder ben ik er goed over te spreken en is 'ie een stuk stiller dan ik had verwacht. Helaas kan ik de bovenste ventilatiegaten niet sluiten :?

Daarnaast ben ik met mijn vriendin vanochtend wezen kijken voor een CB-1 voor haar.
Proefritje gemaakt, beetje gechecked en toen heeft ze 'm gekocht. Lekker eindelijk samen kunnen rijden vandaag zonder dat ze bij mij achterop zat :P Good times.. good times..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Yotta schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:00:
[...]

+/- 300 Km?!
336KM was mijn record geloof ik

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yotta schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:00:
[...]

+/- 300 Km?!
* Will_M schakeld ín de regel al vóór dat dat witte lampje op z'n dash oplicht ;)

13K aan toeren in z'n een is al street (i)legal .....qua snelheid, dus het rode gebied hoef ik niet te komen (vanaf 15,5K) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-02-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:02
ROFLASTC schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:31:
[...]

336KM was mijn record geloof ik
Dan sta ik zo ongeveer voor de 2e keer bij de pomp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX doet ook iets van 330km schat ie. Rond de 280km begint m'n reserveblokje te knipperen op m'n display. In principe kan ik dan nog 50km verder. Op de terugweg van Noorwegen in Duitsland zo licht in paniek geweest wegens het niet vinden van een benzinepomp :X Toen heb ik de 335 gehaald voordat ik aan m'n reserve jerrycannetje begon :X

Vandaag trouwens nog eens gereden na meer dan een maand :X Wat een ramp :+
Vraag me af hoe sommige lui dat doen na 3-4-5-6 maanden niet te rijden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al blij als ik de 250km haal met 1 tank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Met m'n normale route moet ik om de dag tanken. Ik rij elke dag op de kop rond 140km. Rond de 280km gaat dus m'n blokje knipperen :) Komt mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

130/140km begint het reserve lampje te knipperen... Als ik veel grote weg doe, en netjes rijd kan ik net over de 200 halen op de TLR...

Maar als ik zuinig wou rijden kocht ik wel een diesel 8)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... laatst was ik bij een monster 600 wezen kijken... en nu kom ik de uitlaat van die monster bij een andere dealer op een totaal andere monster tegen. Heb ik toch nog oog voor detail :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/uitlaatwtf.jpg

Er zit wat rubber/plastic op vastgesmolten, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DinX schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:16:
* DinX doet ook iets van 330km schat ie. Rond de 280km begint m'n reserveblokje te knipperen op m'n display. In principe kan ik dan nog 50km verder. Op de terugweg van Noorwegen in Duitsland zo licht in paniek geweest wegens het niet vinden van een benzinepomp :X Toen heb ik de 335 gehaald voordat ik aan m'n reserve jerrycannetje begon :X

Vandaag trouwens nog eens gereden na meer dan een maand :X Wat een ramp :+
Vraag me af hoe sommige lui dat doen na 3-4-5-6 maanden niet te rijden :?
Het 1e mooie weekend is toch ook berucht om zijn vele motorongelukken. Ben benieuwd hoeveel er tegen de vangrail zijn gereden dit weekend.
Hoewel ik niet een all-weather bikkel zal worden wil ik wel gewoon in de winter door blijven rijden als het weer niet al te erg is. Kou boeit me niet zo daar kan je je lekker op kleden tenslotte. Nadat afgelopen zomer mijn neus licht bevroren was geweest weet ik wel wat kou is denk ik zo. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mán.. dat straten waren gisteren vól apen leek het wel.
Gasten in hun zomerjasjes op SS'jes die ongecontroleerde wheelies deden en alleen maar zaten gassen als gekken. Een gast op een R1 die blijkbaar alléén maar vól kon optrekken, zelfs in een soort van rustig straatje, waardoor we 'm bijna tegen een auto op zagen knallen omdat hij 'm niet zag en vol in de ankers moest.
Verder nog achter een gast met een race-outfit en een dikke 900RR gehangen die niet door de file door durfde :X (ik weiger om in de file, in een file te gaan staan..) Dus daar ben ik na een minuutje ergeren maar snel - asociaal en enigszins gevaarlijk, I know - via de linkerberm lang gestoken.
En tot slot nog een gast op een rookmotor.. "Ja, hij heeft zes jaar stil gestaan.." (ok, die was wel geinig ivm de rest)

Mooi man als ze allemaal weer naar buiten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, wat is het nu toch lekker om te rijden in vergelijking met de afgelopen maanden zeg! Nou zijn wij hier eigenlijk geen asociale motorrijders tegengekomen, iedereen was lekker aan het toeren.

Het viel mij wel op dat vandaag bijna iedereen terugzwaaide, op enkele SS'jes na. Ohja, we hebben wel 1 motorrijder gezien die samen met dochterlief lekker een stukje ging rijden en aangezien het lekker weer is, hoef je dan natuurlijk alleen een helm te dragen en verder geen motorkleding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel mij ook al op gisteren tijdens het lessen (9:30 - 11:00) dat er nu de zon schijnt veel meer motoren op de weg zijn ja :).

Maar dat is alleen maar leuker natuurlijk, soortgenoten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

unclero

MB EQA ftw \o/

.KeN. schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:18:
En tot slot nog een gast op een rookmotor.. "Ja, hij heeft zes jaar stil gestaan.." (ok, die was wel geinig ivm de rest)
Als dat in Nijmegen was en die gast op een groengeverfde DKW zat, dan was ik dat waarschijnlijk ;).
Afgelopen paar dagen druk doende geweest het beestje weer in elkaar te zetten om haar weer eens uit te laten..
Ik kreeg vaak genoeg te horen dat ie rookte :Y).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dit was in Amsterdam :)
Het was echt een stoomboot op wielen, en dan met hevig stinkende 'stoom' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

1x VF700F interceptor zoals ie dr nu bij staat :D

Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/1984%20honda%20VF700F/P2090037.jpg

nooit meer verdwalen :+
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/1984%20honda%20VF700F/P2090030.jpg

pas op, naaktfoto :+
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/1984%20honda%20VF700F/P2090024.jpg

hmm zo zag een klauw er uit...
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/1984%20honda%20VF700F/P2090019.jpg
en zo de remblokjes :X de buitenste hadden nog 10km mee gekunnen en de middelste was al staal op staal :X
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/1984%20honda%20VF700F/P2090038.jpg

nog op het todo lijstje:
- kappen polijsten en goed in de was zetten.. deze vertonen nu scheurtjes van uitdroging en ouderdom
- rem en koppelingsvloeistof vervangen, dit is nu donkerbruine drab :/ ik dacht dat ik nog een flesje had liggen maar dat was al bijna op :(
- boutjes van rem/koppelingscylinders vervangen voor nieuwe, roestkleur en dolgedraait mixt niet goed met zwart :p

(laten doen:
- synchroniseren en kleppen stellen
- nieuwe sloffen, iets sportiever mag wel

Daarnaast ben ik er achter gekomen dat een van mijn vorkpoten lekt :( ook niet erg gek gezien de staat van de binnenpoot... denk dat ik daar of een andere vork voor ga zoeken of deze laat herstellen (opnieuw tinnitreren kost ook geen honderden euro's hoop ik)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

TrailBlazer schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:05:
[...]

Het 1e mooie weekend is toch ook berucht om zijn vele motorongelukken. Ben benieuwd hoeveel er tegen de vangrail zijn gereden dit weekend.
Hoewel ik niet een all-weather bikkel zal worden wil ik wel gewoon in de winter door blijven rijden als het weer niet al te erg is. Kou boeit me niet zo daar kan je je lekker op kleden tenslotte. Nadat afgelopen zomer mijn neus licht bevroren was geweest weet ik wel wat kou is denk ik zo. :p
Mja, ik ben iets meer gematigd de laatste 2 maanden. Al helemaal nu m'n motor afgeschreven is en het dus niet zoveel meer uit maakt financieel of ik nu met de motor of de auto naar het werk ga. Vroeger reed ik zo goed als elke dag, enkel de dagen dat er echt sneeuw lag niet. De laatste weken laat ik hem ook al staan als het 's nachts vriest enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik ben dit weekend ook lekker bezig geweest.

Before.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/ombouwen-gixxer-deel-1/gps_002.jpg

Zonder Stickers.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/ombouwen-gixxer-deel-1/gps_004.jpg

Naked.
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/ombouwen-gixxer-deel-1/gps_005.jpg

Daarna heb ik de kappen geschuurd en naar de spuiter gebracht. Nou maar hopen dat hij een beetje opschiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:59:

Ik heb zaterdagmiddag nog wel een hoop mensen op hoevelaken rondjes zien rijden. Maar het is mij nog te koud om echt HARD te gaan rijden op hoevelaken..

Maar potverdorie ik heb zondag nog een flink stuk gereden op de R1. Samenvatting: Vering voor is nu een stuk beter, mag nog iets zachter. Vering achter moet nog wat zachter, vooral rebound. want hij slaat teveel over hobbeltjes.

Maar wat een wheeliemonster zo'n R1. Ik heb denk ik meer op 1 wiel gereden dan op 2. Auto's inhalend op 80km wegen enzo. Geweldig speelgoed.

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 11-02-2008 09:02 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:09

Exigence

dnkroz

Vanmiddag eerste AVD les, eindelijk echt rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Ik heb zaterdagmiddag nog wel een hoop mensen op hoevelaken rondjes zien rijden. Maar het is mij nog te koud om echt HARD te gaan rijden op hoevelaken..

Maar potverdorie ik heb zondag nog een flink stuk gereden op de R1. Samenvatting: Vering voor is nu een stuk beter, mag nog iets zachter. Vering achter moet nog wat zachter, vooral rebound. want hij slaat teveel over hobbeltjes.

Maar wat een wheeliemonster zo'n R1. Ik heb denk ik meer op 1 wiel gereden dan op 2. Auto's inhalend op 80km wegen enzo. Geweldig speelgoed.
Zelf gedaan? Of even bij een expert langs gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:12:
Vanmiddag eerste AVD les, eindelijk echt rijden :)
Ja, dat is wel even iets anders dan continue op een parkeerplaats.

Ik zit nog veel te veel in het '(trap)fiets' ritme helaas, omdat ik geen auto heb. Dus ik kijk te veel direct voor me, ipv omhoog en ver weg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de zevenheuvelenweg bij Berg en Dal (Nijmegen) zijn er gister aardig wat een aardig centje of zelfs een rijbewijs armer geworden. Stond net over een van de heuvelen een radarpost in het bos en er reden wat motoragenten heen en weer. Een huis-tuin-en-keuken gemodde naked met 4 kachelpijpen als uitlaat schuin omhoog net achter het zadel werd na een nogal belachelijke inhaalmanoeuvre met een 160+km/u aan de kant gezet, en terecht imho. (hij haalde in een dal tot aan de top van de heuvel (geen zicht op tegenliggers) met 160+ een zestal auto's in een ruk in.

Dat inhalen net voor de top van een heuvel zag ik overigens een tiental motorrijders doen, mja, deathwish lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 11-02-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:25:
[...]

Ja, dat is wel even iets anders dan continue op een parkeerplaats.

Ik zit nog veel te veel in het '(trap)fiets' ritme helaas, omdat ik geen auto heb. Dus ik kijk te veel direct voor me, ipv omhoog en ver weg :(.
Harder fietsen! ;)

Pagina: 1 ... 27 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.