Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.256 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

TrailBlazer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:33:
Omdat ik gisteren mijn rijbewijs heb gehaald ben ik nu dus aan het kijken voor een motor.
Dit lijkt me wel wat.
http://www.bruggeman.nu/m...0N%20BANDIT&P=2990&J=1996

Alleen ik wil zeker een ruitje en mischien ook wel een kuipje hebben. Weet iemand of die te krijgen zijn voor dit type.
Je kan er altijd wel een windschermpje opzetten van givi of iets dergelijks, maar kan je dan niet beter kijken naar een S ipv. een N?
Afbeeldingslocatie: http://www.rlmotorcycles.com/home/Accessories/Givi%20Images/A-Screens/A603%20Universal%20Windscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51
Van't weekend toch maar de gok gewaagd om via internet een helm te bestellen die ik vrijdag op de beurs uitgebreid gepast heb...
Het is deze geworden:
Afbeeldingslocatie: http://almelo.googlepages.com/helm.jpg

Het is een Arai Viper Sinister in maatje L!
Voor de nieuwsgierigen, ik heb er € 335 euro voor betaald en misschien komt daar nog wat douanekosten bij, maar hoop het niet!
Op de beurs was de helm € 549,- dus sowieso een goede deal 8)

Ik zal even een paar foto's schieten als ik em eenmaal binnen heb, mocht daar belangstelling voor zijn :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:59
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51
Op ebay.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
TrailBlazer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Kan iemand de startpost aanpassen mijn rijbewijs is binnen :p

*O* *O* *O* *O* *O*
Beetje laat, maar alsnog GEFELICITEERD! Weer een motorrijder erbij!
Omdat ik gisteren mijn rijbewijs heb gehaald ben ik nu dus aan het kijken voor een motor.
Dit lijkt me wel wat.

Alleen ik wil zeker een ruitje en mischien ook wel een kuipje hebben. Weet iemand of die te krijgen zijn voor dit type.
Je weet dat de Bandit 600 er ook met een topkuip is?
Afbeeldingslocatie: http://www.banditworld.de/BANDIT.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door FragDaddy op 05-02-2008 10:56 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit lijkt me wel wat.

Gefeliciteerd met je "nieuwe" pasje in ieder geval _/-\o_

En die bandit is er zekers ook met (top)kuip. Je hebt dan niet het "N" model maar een "S" (die S staat geloof ik voor "streamline". de N is iig van naked"

voorbeeldje van zo'n fiets ....

Note to myself: éérst ff een keer op F5 rammen voor je wat gaat typen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-02-2008 11:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ga dus absoluut voor zo'n Bandit Naked ;)

is de S om te bouwen in een N ?

[ Voor 4% gewijzigd door whitehouse op 05-02-2008 11:01 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
S is wel om te bouwen maar veel werk.

Vriendin rijd op een N ( en daardoor ik ook regelmatig ) en het rijd bijzonder prettig ( het is wel een 1200 )

Goede leer motor.

Persoonlijk zou ik, mits je budget hebt, kijken voor een wat nieuwere Fazer 600
(wat stijver frame en leuker blok en houding op de motor is wat beter, minder onderuit gezakt als op de bandit)
Nieuwere fazer 600's hebben ook andere onderhouds intervallen.

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 05-02-2008 11:06 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
voor (minimaal) hoeveel katjing kun je een Fazer kopen?
Ik heb rond de 2000 namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Denk dat het voor jou krap aan word maar voor Trailblazer is het misschien wel een optie ;)

leuke fazer 600's beginnen rond de 2500 en up

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

M3rcury schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:28:
[...]

Sorry had er overheen gelezen.. -O-
Dôh hehe kan gebeuren :)
M3rcury schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:28:
Zou ik opzich wel willen, maar hoe langer ik wacht hoe minder ik voor mijn k7 terug krijg, terwijl er geen km's bij komen. Helaas. maar ik heb er al een keer op volvermogen op gereden ;)
Goed punt inderdaad. En die k8 zal er vást niet minder om rijden hehe.
TrailBlazer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Kan iemand de startpost aanpassen mijn rijbewijs is binnen :p

*O* *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd man ! [insert duim omhoog smiley]

EDIT: Gisteren helaas nét naast een goeie CB-1 voor mijn vriendin gegrepen.
Toen ik belde voor een proefritje was iemand me al voor. Kreeg dezelfde avond dan ook te horen dat diegene 'm ook had genomen. Zat er ook dik in helaas. Ding had 15k op de teller ofzo en ze vroegen er maar 1000 euro voor. Oh well.. the search continues ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ken. op 05-02-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
whitehouse schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:00:
Ik ga dus absoluut voor zo'n Bandit Naked ;)

is de S om te bouwen in een N ?
Dus wij gaan geen zaken doen, of wil je er serieus een ombouw project van maken?

@Trailblazer ik heb z'n bandit met kuipje staan, stuur maar een mail als je meer wilt weten. Staat al wel wat info paar berichten hier boven.

Maar is idd een goede fiets om mee te beginnen, en rijdt gewoon lekker. Ken ook mensen die zijn 3 jaar geleden begonnen met een bandit en willen nooit meer anders. Het is maar wat je wilt natuurlijk.

Als je over een paar jaar meer ervaring hebt kan je altijd nog naar een andere fiets overstappen, of als je helemaal tevreden bent neem je een bandit 1200 bijvoorbeeld.

[ Voor 50% gewijzigd door Operations op 05-02-2008 15:35 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:58:
[...]

Ben pas net thuis :( Morgen in de schuur maar even wat pics schieten :P
Jaja, hierbij dan toch pics van mijn 900 euri motor :P

Had geen zin hem uit de schuur te halen, het regent :P

[ Voor 19% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:14 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn eerste motor :P ( toch een 600cc of vergis ik me ? )

[ Voor 48% gewijzigd door Capo op 05-02-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Capo schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:56:
Mijn eerste motor :P ( toch een 600cc of vergis ik me ? )
Yep, FZR 600.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben zelf geen fan van bijbelse dingen, maar je eerste fiets met een "genesis" sticker... toeval? ;)

Ziet er goed uit hoor :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej wat leuk topic :-)

heb zelf een Kawa ZX6-R uit 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15
Wokschotel schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Geen geld voor zo'n fiets, vooral als ie motorisch helemaal in orde is :) Zou er zo eentje wel voor de leuk bij willen hebben, vind het namelijk een hele mooie kleurstelling :Y

[ Voor 19% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Als je die bx sport ooit wegdoet mag je mij mailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Erg leuke fietsen!

(niet lullig bedoeld, hou voorlopig ff je olie niveau in de gaten :) die van mij leek soms wel een diesel :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 05-02-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29
Wohaa!
Motor gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%20V65TT%2084.jpg

Moto Guzzi V65 TT! (uit '86)
Allroad/enduro gebaseerd op het welbekende Guzzi V50/V65 blok. Maar dan dus 650CC en andere wielen/vering etc.
Zoals jullie weten ben ik zelf nog bezig met mijn rijbewijs, dus iemand anders een proefrit laten maken.
Beviel goed, dus it's mine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Capo schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:15:
Denk dat het voor jou krap aan word maar voor Trailblazer is het misschien wel een optie ;)

leuke fazer 600's beginnen rond de 2500 en up
wat weet jij van mijn financiele situatie :p
Die fiets van operations lijkt me wel wat maar ik weer niet wat hij er voor wil hebben, Ik vind het absoluut een mooi model. Ik ben alleen een beetje huiverig om mijn 1e motor te kopen bij een particulier. Ik heb er gewoon nul verstand van en ik weet dus niet waar ik op moet letten. Nou kan je in de prijsklasse waar ik nu aan zit te denken toch niet veel garantie verwachten maar toch.
Dit is ook absoluut geen waarde oordeel over operations ofzo gewoon het idee op zich.
Nou weet ik toch operations prijs nog niet dus mischien vind ik het toch wel wat te duur zeker omdat de motor voorlopig buiten zal moeten staan.

[ Voor 4% gewijzigd door TrailBlazer op 05-02-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:03:
Wohaa!
Motor gekocht:
[afbeelding]

Allroad/enduro gebaseerd op het welbekende Guzzi V50/V65 blok. Maar dan dus 650CC en andere wielen/vering etc.
Zoals jullie weten ben ik zelf nog bezig met mijn rijbewijs, dus iemand anders een proefrit laten maken.
25kw? Zelf lijkt een V50 mij erg tof, maar ik weet niet of die makkelijk op 25kw kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:03:
Wohaa!
Motor gekocht:
[afbeelding]

Ik geloofd dat die blokken (iig v50) last heeft van kleppen die spontaan afbreken, ik zou even bij een guzziclub oid gaan informeren of dat voor jou ook geld. Op voorhand vervangen is goedkoper dan als er een afbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:08:
[...]

25kw? Zelf lijkt een V50 mij erg tof, maar ik weet niet of die makkelijk op 25kw kunnen...
Is 33kW (klik).
Het afvoeren van oudere fietsen is altijd gekut, het kan technisch gezien prima maar over de legaliteit ervan verschillen de meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Clithopias schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Ik geloofd dat die blokken (iig v50) last heeft van kleppen die spontaan afbreken, ik zou even bij een guzziclub oid gaan informeren of dat voor jou ook geld. Op voorhand vervangen is goedkoper dan als er een afbreekt ;)
Klopt, staat op het programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:20:
[...]

Is 33kW (klik).
Het afvoeren van oudere fietsen is altijd gekut, het kan technisch gezien prima maar over de legaliteit ervan verschillen de meningen.
Ik dacht dat het bij het verschil van enkele KW een questie van afknijpen en een dynorun was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:33:
[...]

Ik dacht dat het bij het verschil van enkele KW een questie van afknijpen en een dynorun was? :)
Dat is altijd zo, je krijgt je fiets met een uitdraai van de dyno waarop staat dat hij 25 kW is prima verzekerd. Oom agent kan daar alleen wel anders over denken. En dan is het meteen rijden zonder geldig rijbewijs.
Maar er zijn zat mensen die op een niet gekeurde teruggevoerde fiets rijden (met uitdraai dus).
Dus het kan wel. Ik meen dat de KNMV expliciet zegt dat dat geen probleem is om de motor te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Dat is altijd zo, je krijgt je fiets met een uitdraai van de dyno waarop staat dat hij 25 kW is prima verzekerd. Oom agent kan daar alleen wel anders over denken. En dan is het meteen rijden zonder geldig rijbewijs.
Maar er zijn zat mensen die op een niet gekeurde teruggevoerde fiets rijden (met uitdraai dus).
Dus het kan wel. Ik meen dat de KNMV expliciet zegt dat dat geen probleem is om de motor te verzekeren.
Verzekeren gaat ook zónder rijbewijs.......... bedenk jezelf alleen wel een "x" aantal keer, want als je wat krijgt dan keert een verzekeraar 0,0 uit !

• Dat je fiets in de puinpoeier ligt: pech
• Dat je zelf in de kreukels ligt: pech
• Dat je wat wegmeubilair versleten hebt: jammer

• Dat wat je een eventuele derde partij aandoet: ONBETAALBAAR !!

Volgens het kentekenbewijs is het een motor die méér dan 25 Kw vermogen leverd en dus rijdt je zonder geldig rijbewijs. Voor een verzekeraar is dit voldoende om niet uit te hoeven keren omdat JIJ jezelf niet aan de wettelijke afspraken houdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-02-2008 01:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Wat ik me afvroeg (en waar google geen antwoord op kan geven omdat google hier is geblocked) :

is er ook zoiets als ANWB voor motor rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ANWB doet gewoon motors hoor.
uit de voorwaarden
Transport van uw auto of motor, als de pech niet ter plaatse kan worden verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

wimmel_1 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 01:02:
[...]

Verzekeren gaat ook zónder rijbewijs.......... bedenk jezelf alleen wel een "x" aantal keer, want als je wat krijgt dan keert een verzekeraar 0,0 uit !

• Dat je fiets in de puinpoeier ligt: pech
• Dat je zelf in de kreukels ligt: pech
• Dat je wat wegmeubilair versleten hebt: jammer

• Dat wat je een eventuele derde partij aandoet: ONBETAALBAAR !!

Volgens het kentekenbewijs is het een motor die méér dan 25 Kw vermogen leverd en dus rijdt je zonder geldig rijbewijs. Voor een verzekeraar is dit voldoende om niet uit te hoeven keren omdat JIJ jezelf niet aan de wettelijke afspraken houdt.
Zo simpel en zwart-wit is het dus niet. Rijden 'op een uitdraai' is een grijs gebied. Veel verzekeraars zullen inderdaad een 25kw-rijbewijs als 'ongeldig' beschouwen in zo'n geval. Maar er zijn verzekeraars die expliciet met alleen een uitdraai verzekeren, dat ook heel netjes melden op de polis, en je de garantie geven dat ze niet zullen zeiken over een 25kw rijbewijs. De KNMV is daar geloof ik 1 van, maar er zijn er wel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

whitehouse schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:05:
Wat ik me afvroeg (en waar google geen antwoord op kan geven omdat google hier is geblocked) :

is er ook zoiets als ANWB voor motor rijders?
De ANWB (als in 'belangenorganisatie') voor motoren is de KNMV. Als je de Wegenwacht bedoelt, dan kun je ofwel gewoon de ANWB-WW nemen, of de KNMV-pechhulp. Die 2e sleept wat meer en repareert wat minder, geloof ik, maar werken wel per persoon ipv per voertuig, en doen ook niet moeilijk over oude motoren (wel over oude auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
kwam net onderweg naar werk (in de auto) een motorrijder tegen.
Die filter voor me bij het stoplicht, en haalt me in... Niets aan het handje..
Het viel me al op dat zijn knipperlichten continu branden.
Remt hij dus, beginnen zijn achter knipperlichten snel achter elkaar te flikkeren.
Wat een randdebiel :'( denk dat veel mensen hiervan schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Randdebiel? Dat is omdat automobilisten oerdom zijn, en hij zo wilt dat je oppast. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:05:
[...]

Die fiets van operations lijkt me wel wat maar ik weer niet wat hij er voor wil hebben, Ik vind het absoluut een mooi model. Ik ben alleen een beetje huiverig om mijn 1e motor te kopen bij een particulier. Ik heb er gewoon nul verstand van en ik weet dus niet waar ik op moet letten. Nou kan je in de prijsklasse waar ik nu aan zit te denken toch niet veel garantie verwachten maar toch.
Dit is ook absoluut geen waarde oordeel over operations ofzo gewoon het idee op zich.
Nou weet ik toch operations prijs nog niet dus mischien vind ik het toch wel wat te duur zeker omdat de motor voorlopig buiten zal moeten staan.
je poste 2950 en daarvoor zijn ze al te krijgen ;)

Garantie in deze prijsklasse is altijd lastig. Maar 3 mnd moet wel te doen zijn, maar daar betaal je natuurlijk ook voor.

Als je twijfelt ga met de fiets van de particulier naar een fatsoenlijke motorzaak en laat een checkup uit voeren of doe een aankoop keuring. Zodra die geen schade heeft gehad en je laat bijv. een run maken op een testbank dan weet je al erg veel :)

In het blok kijken kan natuurlijk nooit maar schades of slecht onderhoud is vaak wel te achterhalen.
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:22:
Randdebiel? Dat is omdat automobilisten oerdom zijn, en hij zo wilt dat je oppast. Niks mis mee.
Het is irritant en of men je ziet blijft de vraag.

Xenon in motoren moeten ze in ieder geval heel snel gaan verbieden :X

Het is net als met groot licht op rijden en ik had afgelopen weekend s'avonds bijna een motor rijder in de auto zitten omdat ik verblind werd van zijn Xenon troep.

[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 06-02-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:25:

Het is net als met groot licht op rijden en ik had afgelopen weekend s'avonds bijna een motor rijder in de auto zitten omdat ik verblind werd van zijn Xenon troep.
Verkeerd afgesteld Xenon mag inderdaad verboden worden.

Verder reed mijn vader vroeger (90s) op een Kawasaki Police, en tijdens het filerijden gingen de sirenes wel eens aan. Wat een lol heeft hij daar mee gehad, tot en met er "gevraagd" werd of hij oranje kapjes op de sirenes wou plaatsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:22:
dus als ik mijn mistlampen aanzet, dat ziet men mij ook beter... :o
Volgens mij is het niet eens toegestaan om dit soort afwijkende verlichting te voeren.
Ik ben voor zichtbaarheid op de weg, maar als je dat belangrijk vind, dan moet je gewoon een veiligheidsvestje dragen. En niet allemaal rare dingen doen met je verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Verkeerd afgesteld Xenon mag inderdaad verboden worden.
het is weer een maas in de wet want auto's moeten een wisser installatie hebben.

Ik ben er iig geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
[...]

wat zijn dan wel goede lampen (zodat je extra zichtbaar bent)

[ Voor 36% gewijzigd door whitehouse op 06-02-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 11:56

unclero

MB EQA ftw \o/

TrailBlazer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:05:
Die fiets van operations lijkt me wel wat maar ik weer niet wat hij er voor wil hebben, Ik vind het absoluut een mooi model. Ik ben alleen een beetje huiverig om mijn 1e motor te kopen bij een particulier. Ik heb er gewoon nul verstand van en ik weet dus niet waar ik op moet letten.
Neem dan gewoon een Hells Angel of een Satu Darah mee ;). Die lui weten alles van de techniek, en de verkoper wordt opeens ook een stuk spraakzamer :D.
DarkChylde schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:14:
kwam net onderweg naar werk (in de auto) een motorrijder tegen.
Die filter voor me bij het stoplicht, en haalt me in... Niets aan het handje..
Het viel me al op dat zijn knipperlichten continu branden.
Remt hij dus, beginnen zijn achter knipperlichten snel achter elkaar te flikkeren.
Wat een randdebiel :'( denk dat veel mensen hiervan schrikken.
Zijn dat niet de befaamde running lights oid? :D
Ik heb erover gehoord dat dat het nieuwe alternatief is omdat auto's tegenwoordig ook overdag lichten moeten voeren.

Mwoah, ik heb gewone lampen, maar bij mij staan ze 'wat hoog afgestelt' waardoor ze onder een bepaalde richting bijna recht in de ogen van de tegenoverliggende automobilist schijnen. Die knipperen vaak met hun groot licht als begroeting en te bevestigen dat ze me inderdaad gezien hebben, heel aardig van ze :Y).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Whitehouse : Verlichting is geen vrijbriefje om minder defensief te gaan rijden :) en ik vermoed dat men daar xenon wel voor gebruikt. "ach ze zien me nu wel"

Je kunt wit licht monteren, gele lampen, etc. Je plaats op de weg doet een heleboel :)

Unclero : Als mensen verblind worden door licht worden de overleving reflexen aangesproken en sturen ze standaard naar het licht toe.(is wetenschappelijk bewezen) Heel aardig van ze inderdaad :/

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 06-02-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Capo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:20:
Whitehouse : Verlichting is geen vrijbriefje om minder defensief te gaan rijden :) en ik vermoed dat men daar xenon wel voor gebruikt. "ach ze zien me nu wel"

Je kunt wit licht monteren, gele lampen, etc. Je plaats op de weg doet een heleboel :)

Unclero : Als mensen verblind worden door licht worden de overleving reflexen aangesproken en sturen ze standaard naar het licht toe.(is wetenschappelijk bewezen) Heel aardig van ze inderdaad :/
hehe idd .. zie je bij konijnen ook ;) die blijven maar rennen in MIJN lichtbundel, de arme beestjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:59
het afstellen van het licht van een motor is gewoon moeilijk tot niet te doen.

Als ik met m'n réén een beetje accelereer dan lijkt het voor tegenliggers ook op groot licht.

Wel rij ik uit veiligheidsoverwegingen overdag met groot licht, niet heel erg irritant, wel goed zichtbaar.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:24:
Als ik met m'n réén een beetje accelereer dan lijkt het voor tegenliggers ook op groot licht.
Heb jij ook een lamp onder in je belly-pan zitten dan? Als ik een beetje accelereer.... :D
Wel rij ik uit veiligheidsoverwegingen overdag met groot licht, niet heel erg irritant, wel goed zichtbaar.
Dan knippert toch continue iedere tegenligger naar je? Mega-irritant lijkt me dat, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
unclero schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:14:
Zijn dat niet de befaamde running lights oid? :D
Ik heb erover gehoord dat dat het nieuwe alternatief is omdat auto's tegenwoordig ook overdag lichten moeten voeren.
ik vind deze site: http://www.running-lights.com/
Dat de lichten continu aan zijn is alleen maar goed voor de zichtbaarheid.
Maar de flash functie is m.i. dus niet veiligheidsverhogend (denk aan mensen die nu al te heftig reageren op de remlichten van voorliggers)
Grolsch schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:24:
het afstellen van het licht van een motor is gewoon moeilijk tot niet te doen.

ik neem aan dat dimlicht bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkChylde schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:46:
[...]

Volgens mij is het niet eens toegestaan om dit soort afwijkende verlichting te voeren.
Ik ben voor zichtbaarheid op de weg, maar als je dat belangrijk vind, dan moet je gewoon een veiligheidsvestje dragen. En niet allemaal rare dingen doen met je verlichting.
klopt, als ze rood waren zou het misschien een ander verhaal geweest...

Maar ik snap hem wel, want in de tijd dat bijna alle auto's een 3e remlicht hebben valt een enkel rem/achterlicht niet altijd meer op bij de meute..

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een extra felle rode lamp die alleen aangaat bij remmen (in topbox ofzo, dat plan zit ik al een poosje aan te denken)

Maar als je je remlicht met je alarmlicht doorverbind is het wel een makkelijker oplossing natuurlijk...

Als ik filter heb ik ook vaak mijn alarm lichten aan, mag ook niet maar doe het toch in de hoop zo beter op te vallen...misschien die ook maar eens aan mijn grootlicht doorverbinden ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:48:
[...]

Heb jij ook een lamp onder in je belly-pan zitten dan? Als ik een beetje accelereer.... :D
ja zo'n blauwe FaF style neon natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ik neem aan dat dimlicht bedoeld
Nee, hij bedoelt GROOT licht. Op die R1 van hem staat het dimlicht altijd aan, dus je hebt daarmee geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot licht is met genoeg omgevingslicht inderdaad niet zo'n groot probleem, neem ik aan :P.
Wokschotel schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:53:
[...]

:o mooie fiets voor die prijs zeg, maar die achterkant ziet er wel wat 'hoekig' uit. Wat vind je daar zelf van?

[ Voor 14% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Waar 'o' waar kan je in ZuidHolland een cross harnas krijgen incl benen, zonder zo'n spandex vestje waar alles opzit. Dus echt alleen de platen en vastmaak touwtjes. Het moet ook goed gekeurd zijn voor een snelweg schuiver. Het gaat mij erom dat ik met mjn lange en dunne maat een pak fabriceer wat bestaat uit bescherming die ik vast sjor op de gewenste delen en een kunststof jas die ik erover kan aantrekken. Wat ik tot nu toe heb gehad zat soms goed maar was te klein of de broek/jas was goed qua maat maar de bescherming zakte weg of verschoof naar achter.

edit: zoiets maar liefst zonder het onderjasje

Afbeeldingslocatie: http://www.mxshop.be/shop/images/741.JPG

edit2: Afbeeldingslocatie: http://www.motorblaadje.nl/upload/tmp/Image/LosseUpload/skelet.jpg

:P

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 06-02-2008 11:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo nu iets meer tijd....

Ik wil graag mijn beginnersfiets verkopen :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2002models/2002-Kawasaki-ZX-6Rd-small.jpg

incl BOS uitlaad en XENON verlichting + LED knippers......

iemand intresse bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:27:
Waar 'o' waar kan je in ZuidHolland een cross harnas krijgen incl benen, zonder zo'n spandex vestje waar alles opzit. Dus echt alleen de platen en vastmaak touwtjes. Het moet ook goed gekeurd zijn voor een snelweg schuiver. Het gaat mij erom dat ik met mjn lange en dunne maat een pak fabriceer wat bestaat uit bescherming die ik vast sjor op de gewenste delen en een kunststof jas die ik erover kan aantrekken. Wat ik tot nu toe heb gehad zat soms goed maar was te klein of de broek/jas was goed qua maat maar de bescherming zakte weg of verschoof naar achter.

edit: zoiets maar liefst zonder het onderjasje

[afbeelding]

edit2: [afbeelding]

:P
kan je dan niet gewoon zo'n ding kopen e het onderjasje eruit knippen?

en wat is het probleem met het onderjasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Als een ZX-6R al een 'beginners-fiets' is..... :D

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 06-02-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:37:
Als een ZX-6R al een 'beginners-fiets' is..... :D
Vroeger was de ZZ600 de snelste 600 en nu is het productie fiets.

Nu is de oudere R6 en GSXR600 al beginnersfiets.

Blijf me er over verbazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:59
FragDaddy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:48:
[...]

Op het moment dat het voorwiel omhoog gaat accelereer je niet meer maximaal :P

Ik hou niet zo van wheeliën, want punt 1 heeft het weinig te maken met hard rijden, en punt 2 heb ik teveel ongelukken (van dichtbij) meegemaakt met wheelies.

Neemt niet weg dat het wel eens "perongeluk" gebeurd 8)
[...]

Dan knippert toch continue iedere tegenligger naar je? Mega-irritant lijkt me dat, maargoed.
Overdag is het naar mijn idee niet erg irritant, maar wel opvallend. Ik bedoel, je raakt overdag niet verblind als iemand met groot licht rijdt.

En dan verkies ik liever een geïrriteerde automobilist, dan het excuus "sorry, ik zag je niet".

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:37:
[...]

kan je dan niet gewoon zo'n ding kopen e het onderjasje eruit knippen?

en wat is het probleem met het onderjasje?
Ben bang dat als ik geen jasje in mijn maat kan vinden (as usual) dat dan de arm bescherming met het voortschrijden v/d de tijd dat ik rij op een andere plek terecht komt. Nu is het zo dat mijn schouderbescherming richting mijn schouderbladen gaat en de knie bescherming naar de binnenkant van mijn knie-en wanneer ik op de motro zit. als ik geen jasje bij zo'n harnas heb dan kan ik het gewoon aan mijn armen vastmaken en de jas eroverheen. dit lijkt mij de beste situatie voor zo'n lange plank als ik.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:32:
zo nu iets meer tijd....

Ik wil graag mijn beginnersfiets verkopen :-)

[afbeelding]

incl BOS uitlaad en XENON verlichting + LED knippers......

iemand intresse bij?
1000 €, en ik kom 'm vanavond halen *O*
* DarkChylde weet dat hij het niet gaat krijgen voor die prijs, en blijft dus maar het net afstruinen voor een leuke div ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:44:
[...]

Op het moment dat het voorwiel omhoog gaat accelereer je niet meer maximaal :P

Ik hou niet zo van wheeliën, want punt 1 heeft het weinig te maken met hard rijden, en punt 2 heb ik teveel ongelukken (van dichtbij) meegemaakt met wheelies.

Neemt niet weg dat het wel eens "perongeluk" gebeurd 8)
Wheelies hebben inderdaad niets met hard rijden te maken, maar echt hard rijden kun je op de openbare weg toch niet (ik ga nooit tot 100% van mijn kunnen op de openbare weg)...

En een beetje lol hebben is wel leuk.. Dus wheelies..
Tuurlijk kan het mis gaan, maar als je een beetje sportief gaat rijden kan het ook allemaal fout gaan.
Overdag is het naar mijn idee niet erg irritant, maar wel opvallend. Ik bedoel, je raakt overdag niet verblind als iemand met groot licht rijdt.

En dan verkies ik liever een geïrriteerde automobilist, dan het excuus "sorry, ik zag je niet".
Nee, je verblind niemand, maar het is wel irritant hoor. Maargoed, ik begijp waarom sommige rijders dat doen. Je draagt alleen niet bij aan de acceptatie van motorrijders bij automobilisten. Maar dat doen we toch al niet met open uitlaten en op 1 wiel inhalen enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 06-02-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hehe, ZX6-R als een beginnersding tegenwoordig... Ik vond mijn ZZR600 al op het randje :P

Over die verlichting... De enige reden dat ik zelf nog geen runninglights heb is dat ik te lam ben om zo'n setje te monteren. Ik heb wel sinds kort een MotoVision koplampje (witte luchtbundel met een oranje gloed als je er in kijkt), die bevalt tot nu toe prima, en ik heb ook nog geen klachten gehad dat het te fel is.

Grootlicht gebruik ik erg weinig, alleen op gare onverlichte wegen met onzichtbare belijning in de polder, en soms een tik tegen het pass-knopje als iemand lomp doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 06-02-2008 11:55 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

DarkChylde schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:47:
* DarkChylde weet dat hij het niet gaat krijgen voor die prijs, en blijft dus maar het net afstruinen voor een leuke div ;(
Nou... ik zag eerst dat plaatje vanuit een ooghoek, en toen dacht ik gelijk aan een Chinees fietsje dat ik gister zag. :+
(Alleen is dan de kleur rood wat mislukter, alsof de fabrieksploeg nog even in de verf heeft staan pissen zeg maar ;))

Was bijna 2 keer dat prijsje wat jij noemde.. Alleen dan gloedjenieuw en iets minder CC'tjes (200 dachtik).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:47:
[...]

helaas gaat em niet worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:54:
Hehe, ZX6-R als een beginnersding tegenwoordig... Ik vond mijn ZZR600 al op het randje :P
naja mijn eerste echte motor na me rijbewijs dan ;-)

reed op me 14e al 250 cc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:59:
[...]

naja mijn eerste echte motor na me rijbewijs dan ;-)

reed op me 14e al 250 cc :+
Mietje, ik reed toen ik 14 jaar was al een 650cc met 35PK.

Fiat Panda for the win. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:54:tegenwoordig... Ik vond mijn ZZR600 al op het randje :P

Over die verlichting... De enige reden dat ik zelf nog geen runninglights heb is dat ik te lam ben om zo'n setje te monteren. Ik heb wel sinds kort een MotoVision koplampje (witte luchtbundel met een oranje gloed als je er in kijkt), die bevalt tot nu toe prima, en ik heb ook nog geen klachten gehad dat het te fel is.

Grootlicht gebruik ik erg weinig, alleen op gare onverlichte wegen met onzichtbare belijning in de polder, en soms een tik tegen het pass-knopje als iemand lomp doet.
Ditto hier.. ik heb ook een motovision lamp als dimlicht, maar een blauwe 'xeon' als grootlicht, als ik dan creatief ben met het pass knopje lijkt het wel een zwaailicht O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:42:
[...]

Ditto hier.. ik heb ook een motovision lamp als dimlicht, maar een blauwe 'xeon' als grootlicht, als ik dan creatief ben met het pass knopje lijkt het wel een zwaailicht O-) :*)
Hm, ik heb een H4tje met dim-en groot in 1... Die zijn best lastig te krijgen met 2 verschillende kleuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:09:
Mietje, ik reed toen ik 14 jaar was al een 650cc met 35PK.

Fiat Panda for the win. :+
Heh, amateurs... Toen ik 14 was een 2 liter motor met 80pk...

Kromhout diesel van het schip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Hm, ik heb een H4tje met dim-en groot in 1... Die zijn best lastig te krijgen met 2 verschillende kleuren :P
ah, dat maakt het lastiger idd..
bij mij zitten ze boven elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.kawasaki.co.uk/Objects/w600h450_00000340448F9331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:01:
[...]

ha! toen is 14 was was ik al sterk genoeg om zelf te trappen op de fiets en had geen motorisering nodig!!
Stelletje slapjanussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

unclero schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Hey verrek, Kromhout... zo'n motor (uit een vrachtwagen) lag ook in een boot die wij vroeger hadden :)

Daar heb ik toen ik <10 wel eens mee gevaren :o (lees, op een krukje staan en een paar minuutjes het roer recht houden... leuk man!)

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/tramp.jpg
(tja, geen motor om te showen nog, dus dan maar de boot in kwestie ;) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hier voor de mensen die wel houden van een paar uur shoppen in Aken :)

http://maps.google.com/ma...652.000445825d5d7ba04c705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
De Pazzo hendeltjes zijn binnen...

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/pazzos/IMG_4038.JPG

Dit is de oude remhendel
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/pazzos/IMG_4042.JPG

Pazzo remhendel
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/pazzos/IMG_4043.JPG

Mooi met die gouden spanners. Kleuren perfect bij de gouden stuureinden en bij de veervoorspannings-verstellers op de voorvork..
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/pazzos/IMG_4052.JPG

Ik vind het een HELE verbetering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
FragDaddy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:14:
De Pazzo hendeltjes zijn binnen...

[afbeelding]

Dit is de oude remhendel
[afbeelding]

Pazzo remhendel
[afbeelding]

Mooi met die gouden spanners. Kleuren perfect bij de gouden stuureinden en bij de veervoorspannings-verstellers op de voorvork..
[afbeelding]

Ik vind het een HELE verbetering..
Ziet er super uit! _/-\o_ Past erg mooi bij de handvatten en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

Vind het wel handig bedacht eigenlijk, een heel erg groot deel van de motorrijders maakt toch niet meer dan 3000km per jaar (en soms zelfs nog veel minder).
Niet dat ik het een slechte zaak vind, zeker niet :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Inderdaad, en die paar tientjes wegenbelasting vind vast niemand een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

4x2 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:04:
Vind het wel handig bedacht eigenlijk, een heel erg groot deel van de motorrijders maakt toch niet meer dan 3000km per jaar (en soms zelfs nog veel minder).
Niet dat ik het een slechte zaak vind, zeker niet :P
Mensen die minder dan 3000km/jaar rijden zijn geen motorrijders, dat zijn mensen met een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

DinX

Motormuis

Pooh schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Mensen die minder dan 3000km/jaar rijden zijn geen motorrijders, dat zijn mensen met een motor.
^^ Met dom :p

In het zwembad waar ik training geef zit een badmeester die op 8 jaar tijd nog geen 4000km heeft gedaan met z'n motor ofzo :X :p
En dan maar lyrische verhalen vertellen over het motorrijden :+

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 07-02-2008 09:31 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pooh schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:43:
[...]

:p Dure salontafels. Mooi dat er geen heffing (voorlopig) komt. Hoe zit het met de BPM op motorfietsen? De wegenbelasting mag van mij best blijven. Ik had aldoor het idee dat als het houden goedkoper wordt dat dan steeds meer mensen een auto gaan kopen? Motorrijden was toch al goedkoop maar wordt dat nu goedkoper?

[ Voor 38% gewijzigd door ROFLASTC op 07-02-2008 09:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:29:
[...]

:p Dure salontafels. Mooi dat er geen heffing (voorlopig) komt. Hoe zit het met de BPM op motorfietsen? De wegenbelasting mag van mij best blijven. Ik had aldoor het idee dat als het houden goedkoper wordt dat dan steeds meer mensen een auto gaan kopen? Motorrijden was toch al goedkoop maar wordt dat nu goedkoper?
Ik heb het vermoeden dat het niet rekenen van kilometerheffing een mooi excuus is om vooral wel de BPM aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurptax voor motoren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:10:
[...]

Ik heb het vermoeden dat het niet rekenen van kilometerheffing een mooi excuus is om vooral wel de BPM aan te houden.
Dat zal wel ja. Eurlings zei al dat de BPM 10 tot 15 procent blijft. Is de BPM een percentage van elk motorvoertuig zodat de motr evt toch goedkoper wordt? of is er een heel concreet bedrag voor oa de motorfiets? Ik weet totaal niet hoe dat werkt.

Lijkt me als men wil verleggen naar "de gebruiker betaalt" en het hebben goedkoper wordt dat, dat ook voor motoren geld.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

kijk maar uit. Volgens mij is de motor dorstiger als je het vergelijkt naar liter per kilo. Een Maybach (slagschip) die 1op16 doet is toch echt zuiniger dan bv mijn AT die ook 1op16 doet met z'n 300 kilo

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:15:
[...]

kijk maar uit. Volgens mij is de motor dorstiger als je het vergelijkt naar liter per kilo. Een Maybach (slagschip) die 1op16 doet is toch echt zuiniger dan bv mijn AT die ook 1op16 doet met z'n 300 kilo
Ik heb wat gegoogled, maar wat stoot, om maar een doorsnee crotchrocket te pakken, een Yamaha R6 aan CO2 per KM uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:21:
[...]

Ik heb wat gegoogled, maar wat stoot, om maar een doorsnee crotchrocket te pakken, een Yamaha R6 aan CO2 per KM uit?
nog niet gelezen maar volgens mij staat er op pag9 een scatterplot v/d gemiddelde waardes naar CC gehalte.

http://www.acembike.org/m...Environment-LMercanti.pdf

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Over 2,5 uur m'n motor ophalen :)
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het zit met het op naam zetten van de motor? Als je particulier koopt moeten de verkoper en koper naar het postkantoor om dit te regelen, hoe zit dat als je een motor bij een dealer koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DIe hebben volgens mij gewoon een link naar het RDW om het zelf te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:09

Exigence

dnkroz

Eindelijk, nadat het vorige week was afgelast in verband met de harde wind, nu toch eindelijk m'n AVB!

* Exigence is blij

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Woei, van harte! Is er al een AVD datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
TrailBlazer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:22:
DIe hebben volgens mij gewoon een link naar het RDW om het zelf te regelen.
Ah ok dank je wel :)
Nog een klein vraagje, weet iemand welk merk demper dit is? Niet standaard volgens mij.

Exigence, gefeliciteerd! *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Wekko306 op 07-02-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Ah ok dank je wel :)
Nog een klein vraagje, weet iemand welk merk demper dit is? Niet standaard volgens mij.

Exigence, gefeliciteerd! *O*
volgens mij is dat een CARBON-Look BOS
of een imitatie ervan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Is geen carbon-look iig, is gewoon een carbon pijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:09

Exigence

dnkroz

saviour schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:25:
Woei, van harte! Is er al een AVD datum bekend?
Nee, nog niet, omdat ik theorie nog moet halen. Wel handig als ik die eerst heb ;) Had al wel een datum, maar toen kon ik niet meer in verband met een excursie. Nu even een nieuwe datum plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:09:
Is geen carbon-look iig, is gewoon een carbon pijp.
dan is het een BOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:19:
Over 2,5 uur m'n motor ophalen :)
Kan iemand me trouwens vertellen hoe het zit met het op naam zetten van de motor? Als je particulier koopt moeten de verkoper en koper naar het postkantoor om dit te regelen, hoe zit dat als je een motor bij een dealer koopt?
er zijn een aantal dealers die dit zelf kunnen regelen maar bij de meeste krijg je kentekenbewijs mee van de dealer, daarmee ga je naar het postkantoor. Laat op het postkantoor je rijbewijs+ kentekenbewijs zien en zeg dat je te naamstelling wilt regelen. Dan krijg je een bewijsje waarmee je terug gaat naar de dealer en dan kan je de motor mee nemen. Vergeet niet hem eerst nog te verzekeren voordat je de weg op gaat.

Zie net op het rtl nieuws dat ze weer een uitvinding hebben gedaan om motorrijders in gevaar te brengen. Een soort verhoogde lampjes op het asfalt naast een zebrapad. Deze lampjes zitten ter hoogte van waar geen verf op de weg zit. :(

congrats exigence. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zodra je met je motor weggaat van de Dealer ga je al de weg op neem ik aan (niet iedereen heeft de motor dealer om de hoek :P).

Hoe ga je dat dan doen met verzekeren :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bellen met die verzekeringstoko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:24:
[...]

[...]

Zie net op het rtl nieuws dat ze weer een uitvinding hebben gedaan om motorrijders in gevaar te brengen. Een soort verhoogde lampjes op het asfalt naast een zebrapad. Deze lampjes zitten ter hoogte van waar geen verf op de weg zit. :(

congrats exigence. :)
D'oh, met rijles juist geleerd dat je leuk over de donkere stukken "moet" sturen... 8)7

En gefeliciteerd Exigence, 't bleek dus geen probleem met je enkels (toch) ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06:27

4x2

lộn xộn quá

Idd, desnoods van tevoren even informeren of je m kan verzekeren en evt vast een paar gegevens doorgeven (wil wel eens lastige verrassingen schelen :P).
En op het moment dat je m overgeschreven hebt gewoon opbellen en wat gegevens doorgeven, meeste verzekeringsmaatschappijen hebben daar wel een telefoonnummer voor.
En dan rijd je met de voorlopige dekking naar huis en krijg je na een paar dagen de polisvoorwaarden enzo binnen.

BTW: iemand nog interesse in een Suzuki GSX550ES van '87 ?
65K gelopen, hele nette motor, afgezien van een scheurtje in het tellerglas, staat nog op bijna nieuwe banden en ketting&tandwielen, grote beurt is ~500km gelopen en hij moet ong 900€ kosten.
Is niet van mezelf, maar heb dr wel wat foto's van, dus stuur ff een beriggie als je interesse hebt :P.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of nadat je weg bent bij het postkantoor even langs een computer met internet gaan ;) .

ook het stukje vanaf je dealer naar huis moet je al verzekerd zijn.

@steveman: ja hebben ze weer leuk bedacht. hier staat een filmpje van die dingen http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/binnenland/ onder het kopje nieuwsoverzicht. Ik hoop niet dat ik die dingen ooit tegen kom als ik nog in de bocht hang.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 17:49 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.