Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 259 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.889 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
UTwizard schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:24:
Vanmiddag om 16:30 mijn eerste motorles, heb er zin in! :)
Hoe ging het en wat heb je zoal gedaan? Zelf had ik afgelopen zaterdag mijn eerste les :).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En als die band een stuk langer is, hoort ie onder de tank door.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kan ook nog. als hij maar voorin vastzit. had met vakanties altijd een losse spanband eromheen om hem de kop in te drukken. de grootste tanktas had ik op me gs500 van motozoom. normaals 1 deel lekker ruim. nu 2 delen vol en dan is hij opeens 40-50 cm hoog.

• PilatuS
  • Niet online
Er zou maar een kind oversteken.

• DECOY88
(overleden)
heb ik een achterrem en me gashendel en me koppeling voor. voor rood rijders heb ik naast me gas me volgas. en dan kunnen ze opeens wel doorfietsen :Y

maar zuks is ook lekker te ontwijken :X al sta je naast ze stil klappen ze nog op je _O- merken ze je toch wel op gaan ze stilstaan of een andere kant uit. geen pijl op te trekken. maar volgende week iemand die minder oplet en dan is het helaas over :'(

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:59
PilatuS schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:31:
...
Zo dat zag er ook uit alsof het maar net goed ging, als dat kind ook maar iets later was begonnen met rennen was het toch minder leuk afgelopen.

Aanstaande Zaterdag heb ik mijn eerste motorles heb er zin in vanmiddag al broek, jas, laarzen en handschoenen gekocht. De helm wordt besteld (pinpoint heeft niet zo'n groot hoofd) en dan ben ik er helemaal klaar voor!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Stealth2000 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:41:
Ik gebruik zelf een platte snowboard rugtas van dakine om mijn pakje drinken en bammetje (niet in een trommel!) mee te nemen op de motor. Voor trips gebruik ik een tanktas en als het nodig is een bagagerol achterop.
Zoals anderen hebben genoemd; neem er 1 die op de borst en buik is vast te gespen. Mijn tip; rits een tas altijd dicht naar 1 kant en niet bovenaan in het midden; door de rijwind kan deze zo openwaaien.
Klopt. |:(
Zo heb ik al een keer een laptop-adapter, schoenen en nog wat losse dingen met 60 km/u de weg op gegooid. :P

Een tanktas is toch wel een stuk fijner.

• PilatuS
  • Niet online
Zo dat zag er ook uit alsof het maar net goed ging, als dat kind ook maar iets later was begonnen met rennen was het toch minder leuk afgelopen.
Persoonlijk was ik toch wel even langs de ouders gegaan. Als dat kind dit vaker doet loopt het een keer dodelijk af.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo zie je maar...sommige dingen zijn haast niet te voorkomen. Dit ging nog maar nét goed. Net ietsje sneller of een fractie later en je zit erop. Dom kind.

Ik had laatst ook iemand die stilstond nota bene voor een kruising (ikke voorrang) en hij kijkt me aan en trekt op. Een moment later remt ie, en het was nog geen close call, maar je kunt je afvragen wat ie aan het doen was. Hij keek me nog aan. Blijkbaar had ie in zijn hoofd al het sein 'rij maar door' en draaide ie alleen met z'n hoofd zonder iets te zien. En ik ben nou niet de meest onopvallende motorrijder (wit bankstel met grote vent erop).

Nou moet me toch van het hart dat heel veel motorrijders er een sport van maken om zo onzichtbaar mogelijk te zijn. Misschien een (onbewuste) reactie op die lui die als De Grote Vergeler op de motor zitten, maar hoe wil iemand op een zwarte motor, zwart pak, zwarte helm en dan nog het liefst van die piepkleine, maar ozo mooie (?) ledknippers gezien worden? Je moet er voor de gein eens in het donker achter rijden. Zelfs die RT is gereduceerd tot een klein rood pitje. En op een drukke snelweg zie je dat al gauw over het hoofd. Daarom heb ik ook van die Black Scotchlite stickers achterop en aan de zijkant (op de koffers) zodat je in het donker extra opvalt, want je schrikt er gewoon van als je ziet hoe slecht motoren in het donker opvallen. En helemaal als ze gitzwart zijn. Staat wel cool, maar is bijna onzichtbaar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -DG-
Ach, je kan nog zo opvallend zijn, als ze niet kijken dan zien ze je ook niet. Zoals dat kind inderdaad.

Loud pipes save lives!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
Mevius schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:22:
[...]

Hoe ging het en wat heb je zoal gedaan? Zelf had ik afgelopen zaterdag mijn eerste les :).
Omdat ik in het verleden nog nooit op een brommer of scooter heb gezeten, was dit mijn eerste echte ervaring met een motorvoertuig op 2 wielen. Het koppelen / schakelen / gas geven was geen enkel probleem, dit gaat op de quad namelijk exact zo. Echter toen kwam de eerste bocht en dat was wel even schrikken :o Mijn lichaam stond nog steeds ingesteld op het bochten maken met een quad, maar op een motor doet dat niet zoveel ben ik achter gekomen :X De eerste paar keer dat ik een bocht wou maken ging ik dus ook zo ongeveer rechtdoor omdat mijn gevoel me vertelde dat ik vooral niet moest gaan overhellen. We zijn daarna naar een parkeerplaats gereden waar ik even 5-10 minuutjes niks anders heb gedaan dan bochtjes en 8-jes maken, dit om het gevoel en het lef te krijgen wat nodig is om die motor te laten "hangen". Toen ik me hier lekker bij voelde zijn we de straat weer op gegaan.

Daarna ging het ook een heel stuk beter en hebben we lekker wat bochtige weggetjes buitenaf gepakt, hoe meer ik reed hoe meer ik het idee had dat ik het ding onder controle had, de instructeur was aan het eind ook erg te spreken hoe snel ik het opgepakt, zeker na die eerste paar bochten had hij er namelijk een hard hoofd in of ik wel over mijn "quad-ervaring" heen zou kunnen stappen. Het kostte dus even een half uur / drie kwartier, maar het is goed gekomen :)

Nu snap ik ook waarom je altijd hoort "kijk waar je heen wilt!", dan gaat het echt zo ongeveer automatisch :o

Mooie afsluiter ook nog, een mini-rotonde driekwart, ging gelukkig ook goed :) Volgende week maandag weer!

• DECOY88
(overleden)
-DG- schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:04:
Ach, je kan nog zo opvallend zijn, als ze niet kijken dan zien ze je ook niet. Zoals dat kind inderdaad.

Loud pipes save lives!
ook dat mag ik intussen betwijfelen auto rechts van me op een 50km/u weg. komt rustig naar links waar ik rij. hij raam open ik even het gas open om hem wakker te maken en gaat rustig door met zijn actie. |:( volgende keer koppeling in geen gas maar even rechter arm strekken dan zat ik namelijk vol op zijn neus. :(

honda africa twin. 750cc vtwin met een leovince sbk pijp zonder db killer.

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 02-05-2011 20:35 ]

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afgelopen weken toch wel weer goed warm gehad in m'n redelijke winterkleding. Om met motortrips deze zomer te voorkomen dat het écht niet leuk is om met 30+ te rijden een andere broek en handschoenen besteld. Was toch niet zo'n succes met je korte broek op de snelweg 8)7

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.louis.de/shop/img250/201323_340_FR_LI_11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.louis.de/shop/img250/208669_240_FR_KL_TO_09.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Elect op 02-05-2011 20:38 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23

[video]
Krijg je ervan he met die standaard uitlaten, levensgevaarlijk :+

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

M14

PilatuS schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Persoonlijk was ik toch wel even langs de ouders gegaan. Als dat kind dit vaker doet loopt het een keer dodelijk af.
Je hebt gelijk, dat zou ook het beste zijn. Maar je moet er ook rekening mee houden dat je ook ouders kunt treffen die er heilig van overtuigd zijn dat het jou fout is, om wat voor reden dan ook. Ik zou ze iig ff een linkje naar dit filmpje sturen :P.

Oh, deze wil ik jullie niet onthouden :P

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 02-05-2011 22:05 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DECOY88
(overleden)
M14 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:02:
[...]

Je hebt gelijk, dat zou ook het beste zijn. Maar je moet er ook rekening mee houden dat je ook ouders kunt treffen die er heilig van overtuigd zijn dat het jou fout is, om wat voor reden dan ook. Ik zou ze iig ff een linkje naar dit filmpje sturen :P.

[video]
zeker teveel van r1sjaak gezien _O-

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

[...]

[video]
wheh en dan op het einde ook nog een filmpje van een wheelie. die kerel moet zich rotschamen met zijn "rijkunsten"

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb vanavond per ongeluk 2x naar een groep lesmotoren gezwaaid (die hadden niks door) en ook een keer naar een scooter. Ik schaam me hier een beetje voor maar wilde het toch met jullie delen :/

• DECOY88
(overleden)
die lesmotoren moeten het ook leren. ik was ook altijd al vrolijk aan het zwaaien tijdens het lessen. en een scooter of een schakelbrommer? rs50 of rs250 zie ik op afstand weinig verschil. en van dichtbij een motorplaat en grotere uitlaat. dus niks om je voor te schamen. en naar dames brommertjes mag je ook toeteren als ze er leuk uitziet. :9~

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
een scooter met 2 semi-bejaarden erop. Maar het kwam door de zon die in mijn ogen scheen!

Ik vind het wel wat hebben dat zwaaien, lijkt het net alsof je heel veel vrienden hebt :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

* eamelink de brommer maar weer eens neergelegd.

Schijfremslot vergeten :F

Moest wegrijden met een scherpe bocht, stuur in de maximale uitslag, kwam een dikke twintig centimeter en toen dacht ik dat ik in een kuil zat met m'n voorwiel, daarna dat ik in een hele diepe kuil zat, wat ik opzich wel vreemd vond want die had ik dan toch moeten zien, en daarna hing hij al zo schuin dat er geen redden meer aan was op één beentje en een volle tank, dus redelijk zacht neergelegd en er overheen gekukeld in een poging m'n been er niet onder te laten komen :P

Dat is dus weer een krasje erbij op m'n valbeugel d:)b

Ach, nu vergeet ik het waarschijnlijk weer een jaar of twee niet :)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo zag ik dit weekend nog iemand zijn brommer neerleggen. Was een sv650 of sv1000 achtig iets. Wegrijden, vol insturen en de motor af laten slaan = zachtjes neerleggen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martjah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:23:
[...]

wheh en dan op het einde ook nog een filmpje van een wheelie. die kerel moet zich rotschamen met zijn "rijkunsten"
Ach, illustreert iig treffend dat een motor ook op dubieus ondergrond gewoon overeind rechtdoor blijft rijden :P

Oslik blyat! Oslik!

• martjah

martjah

Appel

dion_b schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:25:
[...]

Ach, illustreert iig treffend dat een motor ook op dubieus ondergrond gewoon overeind rechtdoor blijft rijden :P
heb altijd een SM gehad met 80cc (brommertje) en met deze motor ook regelmatig op onverharde wegen gereden.
Dan volgde we een gps route die niet helemaal klopte, eigenwijs doorkachelen en niet omrijden. Wel met allemaal nakeds, die blijven wat handiger overeind dan buikschuivers.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Ach ja...als ze hard rechtuit kunnen en een wheelie, denken ze dat ze kunnen rijden. Wat een prutser...

Maar ja, ik heb toch al niet zoveel respect voor testosteron haantjes met een te klein piemeltje :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanaf gisteren voel ik me ook zeker genoeg om tijdens de rijlessen al te zwaaien naar mede-motorrijders. En iedere keer weer tovert het een grijns op mijn gezicht. :*)

Ook gisteren het compliment gekregen van mijn instructeur dat het na 4 lessen al verrassend goed gaat op de weg, bovengemiddeld in ieder geval. Vorige keer twijfelde hij er een beetje aan of het niet stom geluk was, maar nu zag hij ook weer dat ik meestal wel de juiste lijnen kies. De bochten snijd ik al wat meer af waar mogelijk (was een kritiekpuntje van de vorige keer), maar bij de bochten naar rechts mag dat nog wat meer. Daar rijd ik nog wat te veel naar de buitenkant.
Ook heb ik soms wat momentjes waarbij ik zoiets heb van "oh, dat past wel", gevolgd door "oh shit, dat wordt krap", om dan te eindigen met "zie je wel, het ging toch... maar voor mijn eigen bloeddruk misschien de volgende keer toch maar niet doen." Denk hierbij aan het inhalen van fietsers terwijl er tegenliggers komen.
Ook leuk als je tijdens je rijles een echte noodstop moet doen omdat er een stationwagen opeens van achter een muur achteruit de weg op draait. 8)7

Volgende keer (komende vrijdag) gaan we de snelweg op en misschien wat verder de stad in. :)

Heeft er iemand ervaring met oordoppen tijdens de rijles? Gisteren was er behoorlijk wat wind, waardoor ik de motor zelfs bijna niet hoorde. Ik heb oordoppen, zowel die universele "Motosafe" doppen van Alpine, als otoplastieken van Exinore. De otoplastieken zijn veruit superieur, dat weet ik wel. Maar tijdens de rijles heb ik nog helemaal geen oordoppen gebruikt, vanwege de intercom.
Op het intercomsetje gebruik ik een in-ear speakertje; vele malen fijner dan zo'n speakertje wat tegen je oorschelp drukt. Alleen, ik vind het dus echt niet fijn om maar aan één kant gehoorbescherming te gebruiken. Hoe lossen jullie dit op icm een intercom?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
Baldertt schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:39:
Ik heb vanavond per ongeluk 2x naar een groep lesmotoren gezwaaid (die hadden niks door) en ook een keer naar een scooter. Ik schaam me hier een beetje voor maar wilde het toch met jullie delen :/
Ik zwaai naar elke motorrijder tijdens mijn lessen, ze zwaaien alleen niet altijd terug ;(

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

-tom-562

Oliesjeik

Ik ook

Vaak bu'j te bang!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

[video]
Deze kerel zit eerder in het filmpje ook al bijna aan de linkerkant naast de weg met zijn geweldige stuurkwaliteiten. Het ziet er naar uit dat dit een heel mooi voorbeeld is van kijken waar je niet uit wil komen... en daar dus wel uitkomen (natuurlijk). Het ziet er naar uit dat hij die bocht makkelijk had kunnen halen maar om de een of andere reden toch richting dat grote (veilig uitziende vlak) gaat sturen.

Loud pipes save lives dacht ik ook altijd. Van het weekend voorop gereden en mijn maten vroegen of ik echt weer achteraan wilde rijden vanwege de herrie want ze hoorden hun eigen motor niet meer boven die van mij uit. Maar dit is dus echt 0 garantie dat mensen je horen kom ik ook steeds vaker achter. Dit is natuurlijk niet de insteek om de open pijpen eronder te leggen maar omdat ik het mooier vind klinken. De GL klinkt met originele pijpen namelijk als een naaimachine, en daar rij je geen 1100 voor....
Je moet gewoon goed op blijven letten, vooruit kijken en denken, dat is de enige manier om veilig rond te blijven rijden volgens mij.

Zwaaien mag ook naar lessers hoor. Ik was ook zo blij als een kind als een 'echte' motorrijder naar mij zwaaide tijdens de les. Als ik een keer niet zwaaide hoorde ik in mijn oor "Zeg heb je die motor niet gezien.... waarom zwaai je dan niet? Wel op blijven letten hé"

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
Baldertt schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:39:
Ik heb vanavond per ongeluk 2x naar een groep lesmotoren gezwaaid (die hadden niks door) .....
Niks mis mee. Ik weet dat dat tijdens het lessen een van de mooiste momenten was, motor rijder die naar je zwaait. Krijg je toch al een beetje het gevoel dat je 'er bij hoort'.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:03:
Vanaf gisteren voel ik me ook zeker genoeg om tijdens de rijlessen al te zwaaien naar mede-motorrijders. En iedere keer weer tovert het een grijns op mijn gezicht. :*)

Ook gisteren het compliment gekregen van mijn instructeur dat het na 4 lessen al verrassend goed gaat op de weg, bovengemiddeld in ieder geval. Vorige keer twijfelde hij er een beetje aan of het niet stom geluk was, maar nu zag hij ook weer dat ik meestal wel de juiste lijnen kies. De bochten snijd ik al wat meer af waar mogelijk (was een kritiekpuntje van de vorige keer), maar bij de bochten naar rechts mag dat nog wat meer. Daar rijd ik nog wat te veel naar de buitenkant.
Ook heb ik soms wat momentjes waarbij ik zoiets heb van "oh, dat past wel", gevolgd door "oh shit, dat wordt krap", om dan te eindigen met "zie je wel, het ging toch... maar voor mijn eigen bloeddruk misschien de volgende keer toch maar niet doen." Denk hierbij aan het inhalen van fietsers terwijl er tegenliggers komen.
Ook leuk als je tijdens je rijles een echte noodstop moet doen omdat er een stationwagen opeens van achter een muur achteruit de weg op draait. 8)7

Volgende keer (komende vrijdag) gaan we de snelweg op en misschien wat verder de stad in. :)

Heeft er iemand ervaring met oordoppen tijdens de rijles? Gisteren was er behoorlijk wat wind, waardoor ik de motor zelfs bijna niet hoorde. Ik heb oordoppen, zowel die universele "Motosafe" doppen van Alpine, als otoplastieken van Exinore. De otoplastieken zijn veruit superieur, dat weet ik wel. Maar tijdens de rijles heb ik nog helemaal geen oordoppen gebruikt, vanwege de intercom.
Op het intercomsetje gebruik ik een in-ear speakertje; vele malen fijner dan zo'n speakertje wat tegen je oorschelp drukt. Alleen, ik vind het dus echt niet fijn om maar aan één kant gehoorbescherming te gebruiken. Hoe lossen jullie dit op icm een intercom?
Ik heb van die oordopjes ( http://samenkopen.net/action_product/11354/177835 ) die het motorgeluid dempen en stemgeluid redelijk doorlaten (je hoort het dan nog wel erg zacht maar is goed te doen). Je kunt die denk ik gewoon indoen en dan je oortje wat harder zetten zonder problemen.
Rij je verder met je eigen helm? Zo niet dan kun je opzoek naar een stille helm, dat kan veel schelen. Al is het geluid tijdens het rijden nou eenmaal erg hard (en slecht voor je oren).

Ctrl+k

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:10
Ik zwaai ook altijd naar alle motorrijders die ik tegen kom onderweg, of het nou lessers zijn of motoragenten. Als ik ze zie en ik heb de mogelijkheid, dan zwaai ik :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sibylle schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:11:
[...]

Ik heb van die oordopjes ( http://samenkopen.net/action_product/11354/177835 ) die het motorgeluid dempen en stemgeluid redelijk doorlaten (je hoort het dan nog wel erg zacht maar is goed te doen). Je kunt die denk ik gewoon indoen en dan je oortje wat harder zetten zonder problemen.
Rij je verder met je eigen helm? Zo niet dan kun je opzoek naar een stille helm, dat kan veel schelen. Al is het geluid tijdens het rijden nou eenmaal erg hard (en slecht voor je oren).
Ja, ik rij met een eigen helm. Voor aanschaf een proefritje bij een vriend achterop gemaakt, en zo luid leek het windgeruis toen niet. Totdat je dus anderhalf uur zelf in de wind zit, dan ben je het op een gegeven moment wel zat. Ik heb de oorbescherming beschikbaar, dat is het probleem niet. Maar ik vind het gewoon niet fijn om aan een kant wel een afsluitende oordop te hebben, en aan de andere kant niet. Dat verstoort het evenwicht, zeg maar. Ik gebruik een in-ear speakertje voor de intercom, juist omdat ik de speaker die je om de oorschelp klemt niet kon verdragen. Die dempt alleen bijna niet.

Maar ik bedacht me net een mogelijke oplossing. Hopelijk kan ik dat speakertje in plaats van het filtertje in die Motosafe dop duwen. Daar heb ik dan wel minder demping, maar goed. Aan de andere kant laat ik het filtertje zitten. Zo heb ik wel aan beide kanten dezelfde dop zitten voor het evenwicht.

Btw, wat hebben wij hier in het zuiden een heerlijk speelterrein, in het heuvelland. :P Alleen jammer dat er zoveel 60 km/h wegen zijn. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Morax schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:12:
Ik zwaai ook altijd naar alle motorrijders die ik tegen kom onderweg, of het nou lessers zijn of motoragenten. Als ik ze zie en ik heb de mogelijkheid, dan zwaai ik :)
Ik ook, valt wel op dat de motorrijders in de winter wel altijd terugzwaaien en in de zomer niet altijd. Vooral de bestuurders van motorscooters lijken die handen maar niet van het stuur te krijgen. Moet ieder voor zich weten natuurlijk want het is zo'n beetje een ongeschreven regel. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:45
Morax schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:12:
Ik zwaai ook zowat naar alles en iedereen, choppers, supersport, toerfietsen, I don't care. Motoragenten niet, want die ben ik nog niet tegengekomen :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

@Beerkeeper: je vergeet te zwaaien naar kinderen langs de weg *O*

Volvo Classic Club Belgium

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En ook naar gieters zeker?

• bazs2000

bazs2000

Nee, wel flitspalen want je wil wel goed voor de dag komen natuurlijk. :+

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Btw, wat hebben wij hier in het zuiden een heerlijk speelterrein, in het heuvelland. :P Alleen jammer dat er zoveel 60 km/h wegen zijn. O-)
In de buurt v Maastricht? :) Heerlijk, ff rijden en voor je het weet ben je in de heuvels! w00t w00t
Heuvels zijn veel leuker dan dijken :P

Ctrl+k

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:47

_Apache_

For life.

Beerkeeper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
[...]

Ik zwaai ook zowat naar alles en iedereen, choppers, supersport, toerfietsen, I don't care. Motoragenten niet, want die ben ik nog niet tegengekomen :+
Oh, daar zwaai ik wel naar. :)

Vaak lijkt het alsof ik niet zwaai, maar vaak ben ik helemaal verzonken in de muziek, geconcentreerd op zijstraatjes of ben ik gewoon een beetje in gedachten verzonken waardoor ik wat laat reageer.. Maar zwaar eigenlijk altijd, of de andere rijder het ziet is maar even de vraag. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55
bazs2000 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:09:
Nee, wel flitspalen want je wil wel goed voor de dag komen natuurlijk. :+
In veel andere landen word vaak nog van voren geflits, daar sta ik best vaak zwaaiend op :)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 13:45
Beerkeeper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
Hier hetzelfde. En 80% zwaait terug.
Heb zelfs een een agent gehad die z'n hand hoog in de lucht stak om te zwaaien. Dat zijn motorrijders die toevallig agent zijn i.p.v. andersom.

Die 20% bestaan vaak uit lessers (begrijpelijk), choppers (Harley rijders meestal wel), supersports en politieagenten.

Ik blijf het mooi vinden om te zwaaien.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• martjah

martjah

Appel

Hier in de buurt zwaaien alleen choppers vaker niet terug, maar die zwaaien volgens mij onderling ook niet naar elkaar (tenminste een hoop).
Trikes zwaaien ook regelmatig, ik niet terug want dat zijn geen motorrijders.

Agenten zwaaien hier altijd terug :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Exigence

dnkroz

Saffie_time schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:54:
[...]
Loud pipes save lives dacht ik ook altijd. Van het weekend voorop gereden en mijn maten vroegen of ik echt weer achteraan wilde rijden vanwege de herrie want ze hoorden hun eigen motor niet meer boven die van mij uit.
Hm, daar heb ik ook altijd last van. Als we met meerdere mensen rijden en ik ga voorop dan duurt dat vaak niet lang of ze steken mij alweer voorbij vanwege het lawaai :X Heb er zelf niet zo veel last van omdat die pijp naar achteren steekt, maar m'n vrienden zijn er vaak wat minder blij mee. Ze horen echt niks meer, ook de achteropzitterts niet :P Ach, achteraan rijden is ook niks mis mee, alleen als je vooraan rijdt kun je bij een mooi stukje weg tenminste even lekker je gas open trekken zonder dat je meteen de hele groep voorbij steekt. Dan krijg ik trouwens wel complimenten over het geluid, als ik tegen de redline aan de hele groep voorbij rij :P

• PilatuS
  • Niet online
Naar Harley rijders zwaai ik niet meer. Die zwaaien 9 van de 10 keer toch niet terug.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:15:
Naar Harley rijders zwaai ik niet meer. Die zwaaien 9 van de 10 keer toch niet terug.
Zelfde voor Motorscooters en woon-werk verkeer. Vaak toch te druk op de weg waardoor dat niet mogelijk is..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Paul
  • Laatst online: 21:53
Saffie_time schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:54:
Loud pipes save lives dacht ik ook altijd.
Jammer dat die ondingen naar achteren gericht zijn en het gevaar aan de voorkant zit.
Dit is natuurlijk niet de insteek om de open pijpen eronder te leggen maar omdat ik het mooier vind klinken.
Doe me een plezier en koop gehoorbescherming met speakertjes erin en een mp3-speler of zo...

Open pijpen (samen met asociaal rijgedrag, wat ik overigens niet aan elkaar koppel, open pijpen zijn op zichzelf al asociaal) zijn er de reden voor dat steeds meer leuke weggetjes dicht gaan door de overlast die ze veroorzaken. Leuk dat jij het mooi vindt klinken, maar je valt er honderden mensen mee lastig...
Je moet gewoon goed op blijven letten, vooruit kijken en denken, dat is de enige manier om veilig rond te blijven rijden volgens mij.
+1 :) Geluid helpt daarbij maar amper. Als ik zie hoe weinig problemen ik heb met het overige verkeer, en hoe vaak ik op bijvoorbeeld Motor Forum die testosteron-rijders met hun 320 dB(A) 'dempers' hoor klagen over het niet gezien worden dan kan ik niet anders concluderen dat dit voor 90% met de instelling en oplettendheid van de motorrijder te maken heeft. Gedraag je voorspelbaar, anticipeer op wat de rest van het verkeer zou kunnen doen, en denk na bij wat je doet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• LeGato23
  • Niet online
Is het overigens wel goed te zien op afstand en met een zekere snelheid of het een Harley is, of toch gewoon een ander merk? En geldt dat voor alle modellen Harley, zoals ook de vrod, of alleen de 'chopper-achtigen'? ;)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 15:06
LeGato23 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
[...]
Is het overigens wel goed te zien op afstand en met een zekere snelheid of het een Harley is, of toch gewoon een ander merk? En geldt dat voor alle modellen Harley, zoals ook de vrod, of alleen de 'chopper-achtigen'? ;)
Alle okseldrogers....
[/generaliseren]
:+ Vind 't wel meevallen, sommigen doen 't niet, anderen wel. ik zwaai (bijna) altijd...

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Verwijderd

En ik, eerlijk waar, merk dat meer aan de supersport rijders, die voorbij komen met 150 op de 80 weg. Dat ze niet zwaaien, steek vaak zat een handje op naar ze, maar er komt niks van terug.

En ach, Harley rijders zwaaien niet, vind ik zo vreemd gevonden. Zeg dan meteen dat je er niks aan vind om wat voor reden dan ook.....maar niet dat ze 9/10 niet terug zwaaien. Tis wat apart volk (zeg ik als beginner) maar het zijn goede mensen, en veelal is het het image, en als ze van de motor af komen zijn het de redelijkste mensen van de wereld.

De lijpo's hebben vaak een aparte insigne opgestikt op het jasje :) :+ of rijden een aftandse honda, suzuki etc die lijkt op een Harley, omdat ze maar chopper na chopper afschrijven met het lompe gedrag en een japanse gewoonweg wat goedkoper is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, SS-rijders zeggen dat chopper-rijders niet terugzwaaien, chopper-rijders zeggen dat SS-rijders niet terugzwaaien, en beide groepen laten zich vaak zat negatief uit over BMWs, terwijl ik (op m'n K75 :P ) daar weinig van merk.

Klinkt verdacht alsof men gewoon weer vooroordelen zit te projecteren :z
Al moet ik zeggen dat de keren dat ik naar een buurtgenoot die bij Satudarah Maluku MC zit zwaaide ik alleen een uiterst vieze blik terug kreeg en dat dus specifiek bij hem niet meer doe

Wel sluit ik me aan bij basz2000, bij slecht weer zie je veel minder motoren op de weg, maar de kans dat iemand zwaait nadert de 100% (mits niet te druk bezig met het verkeer), terwijl je bij goed weer overal motoren ziet maar een flink deel (ongeacht type) niet aan zwaaien doet - of gewoon zo onwennig op de motor zit dat ze het niet durven :+

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 03-05-2011 13:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

LeGato23 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
[...]

De Harley's stuiteren altijd wat onderdelen achteraan toch? :+

* Bergie rent

Yamaha MT-09

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dion jij zit op een BMW en zwaait naar anderen?
:+

Rent snel achter Bergie aan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• LeGato23
  • Niet online
Bergie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:55:
[...]

De Harley's stuiteren altijd wat onderdelen achteraan toch? :+
* Bergie rent
:) ... misschien ben ik toe aan een bril, maar ik kan op een afstand echt niet zo goed een Yamaha Wildstar, Honda Shadow, Suzuki Intruder onderscheiden van een soortgelijk Harley model.

• _Apache_

_Apache_

For life.

LeGato23 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:10:
[...]

:) ... misschien ben ik toe aan een bril, maar ik kan op een afstand echt niet zo goed een Yamaha Wildstar, Honda Shadow, Suzuki Intruder onderscheiden van een soortgelijk Harley model.
Nu we toch aan het generaliseren zijn, gooien we die toch allemaal op een hoop. 8)

* _Apache_ rent niet, hij stapt op. :+

• M14

M14

Harley's passen alleen op zo'n tentoonstelling/bijeenkomst met van die oude traktoren, die zo langzaam pruttelen :+.

Verwijderd

De plastieke japanners staan daarentegen liever bij de plaatselijke macdonalds van elkaars opgevoerde grasmaaiertje te genieten :) :+

• M14

M14

Sinds wanneer draaien grasmaaiers +10k toeren? Als een Harley dat doet klapt ie volledig uit elkaar :+.

Oh, enne, Proficiat :>

[ Voor 11% gewijzigd door M14 op 03-05-2011 14:41 ]

Verwijderd

waar heb je 10K toeren voor nodig? dat ding van mij is twee keer zo zwaar als die van jou en trekt ook als eerste weg van het stoplicht. Als je 10K nodig hebt om van boete naar boete te rijden dan jij liever als ik ;)

De enige die niet klinken als een grasmaaiertje zijn de ducati's, maar dat is italiaans plastic, van een andere orde.

:) Dank voor de felicitaties :+

zaterdag als cadeautje voor mezelf een ander stuur monteren, heb er nog geen tijd voor gehad. Iets breder iets rechter, word mooi.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Italiaans plastic: +10 voor stijl, maar staan nog sneller langs de weg stil met pech dan een Harley.
Geldt trouwens ook voor hun vierwielers :P

Oslik blyat! Oslik!

• eX0duS
  • Laatst online: 27-01 13:09
Unipuma schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Niks mis mee. Ik weet dat dat tijdens het lessen een van de mooiste momenten was, motor rijder die naar je zwaait. Krijg je toch al een beetje het gevoel dat je 'er bij hoort'.
Maak ik ook regelmatig mee, echter groet ik niet terug omdat ik niet allemaal rare caperiolen wil uithalen tijdens de les. :P

Verwijderd

eX0duS schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:51:
[...]

Maak ik ook regelmatig mee, echter groet ik niet terug omdat ik niet allemaal rare caperiolen wil uithalen tijdens de les. :P
Het niet aandurven is 1, maar het niet willen omdat je ander raar doet volgens de instructeur, is wat anders, maar dan heb je wel een hele strenge vind ik :)

In het begin probeerde ik altijd een vingertje te doen met mn hand nog aan het stuur, maar eenmaal gewend deed ik gewoon de hand los. Niks raars aan.

Maargoed, het hoeft niet he :) haha, gaan we hier onze frustratie uiten over alle niet zwaaiers. Kom er genoeg tegen die na een rotonde ofzo de hand opsteken, nou....deze beginner laat dan zijn handen aan het stuur hoor :) maarja.......dan ben je dus weer 'de niet zwaaiende harley rijder' :) ik begin het te snappen! :+

• gwystyl
  • Laatst online: 20:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eamelink schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:07:
* eamelink de brommer maar weer eens neergelegd.

Schijfremslot vergeten :F

Moest wegrijden met een scherpe bocht, stuur in de maximale uitslag, kwam een dikke twintig centimeter en toen dacht ik dat ik in een kuil zat met m'n voorwiel, daarna dat ik in een hele diepe kuil zat, wat ik opzich wel vreemd vond want die had ik dan toch moeten zien, en daarna hing hij al zo schuin dat er geen redden meer aan was op één beentje en een volle tank, dus redelijk zacht neergelegd en er overheen gekukeld in een poging m'n been er niet onder te laten komen :P

Dat is dus weer een krasje erbij op m'n valbeugel d:)b

Ach, nu vergeet ik het waarschijnlijk weer een jaar of twee niet :)
Krasje op de valbeugel is niet zo'n probleem, maar check goed of je remschijf nog recht is en of je klauw nog vast zit.

* gwystyl heeft op die manier een remklauw om zeep geholpen. Ik zag een paar weken later ineens een scheurtje. Toen heb ik hem toch maar vervangen O-)

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:55:
waar heb je 10K toeren voor nodig? dat ding van mij is twee keer zo zwaar als die van jou en trekt ook als eerste weg van het stoplicht. Als je 10K nodig hebt om van boete naar boete te rijden dan jij liever als ik ;)

De enige die niet klinken als een grasmaaiertje zijn de ducati's, maar dat is italiaans plastic, van een andere orde.

:) Dank voor de felicitaties :+

zaterdag als cadeautje voor mezelf een ander stuur monteren, heb er nog geen tijd voor gehad. Iets breder iets rechter, word mooi.
haha die van jou gaat regelmatig naar de 0k toeren toe tenzij het gashendeltje atlijd op spanning blijft haha

jaja flauw van mij :P

Net een nieuwe band gemonteerd, toch weer fijn sturen nu :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb een nieuwe koppeling nodig voor mijn CBR F2, maar nu twijfel ik:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/02/!CFgY9r!EGk~$(KGrHqR,!jQE1J2OUVy-BNVVcULgg!~~0_12.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaza.nl/images/1/46/Barnett-koppelingsplatenkits-voor-Ducati-916-996-998-999-12853046.jpg

Die van EBC zijn voor straat/race gebruik, de Barnetts zijn met Kevlar verstevigd...

Iemand een voorkeur?

[ Voor 31% gewijzigd door Jellabie op 03-05-2011 18:56 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

martjah schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:46:
[...]

haha die van jou gaat regelmatig naar de 0k toeren toe tenzij het gashendeltje atlijd op spanning blijft haha

jaja flauw van mij :P

Net een nieuwe band gemonteerd, toch weer fijn sturen nu :)
gelukkig doet ie dat niet meer.

Vraagje, ik wil wat mensen voor mij op pad laten gaan om een verjaardags cadeautje te zoeken, dat het wat later komt vond ik geen probleem. Wel een probleem is dat ik ff niet meer weet hoe dat nou toch allemaal heette. Net over de grens in duitsland (das bij mij niet zo ver weg) schijnt er een plaatsje te zijn met een aantal winkels voor al het motorplezier, maar ik ben de namen helemaal kwijt.

Iemand?

als ik zoek op grote motorzaken krijg ik alleen de Louis.de in wesel, maar dacht dat er nog een paar dichterbij zaten, of ben ik nu helemaal mis?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 19:12 ]

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 19:13

Mud

FC Moto ?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:34:
Ach, SS-rijders zeggen dat chopper-rijders niet terugzwaaien, chopper-rijders zeggen dat SS-rijders niet terugzwaaien, en beide groepen laten zich vaak zat negatief uit over BMWs, terwijl ik (op m'n K75 :P ) daar weinig van merk.

Klinkt verdacht alsof men gewoon weer vooroordelen zit te projecteren :z
Exact! Het is onzin. De een zwaait wel, de ander niet. Soms zie ik het veel te laat, dan was ik in gedachten verzonken of keek ik ergens anders naar. Wat maakt het uit? Eigenlijk is het een beetje onzin, maar goed...laat ik de BMW rijders niet te schande maken denk ik dan.

Die stammenstrijd onder de motorrijders komt me ook een beetje de strot uit, maar ik probeer me er niet druk om te maken. Het is meer alle stammenstrijd, ofwel groepsvorming waar ik een hekel aan heb. Iemand anders die motor rijdt, is niet automatisch mijn vriend omdat ie op een tweewielig voertuig rijdt. Ook niet als dat toevallig ook een BMW is, dat maakt mij geen reet uit. Als het een eikel is, blijft het een eikel. Is het iemand waar ik mee overweg kan, is het prima. Ik ben motor gaan rijden om het motorrijden, niet om mensen te ontmoeten...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Louis, Hein Gericke, Polo Motorrad, FC-Moto. Heb je nog meer winkels nodig?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 16:10
Jellabie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:55:
Ik heb een nieuwe koppeling nodig voor mijn CBR F2, maar nu twijfel ik:

[afbeelding]

[afbeelding]

Die van EBC zijn voor straat/race gebruik, de Barnetts zijn met Kevlar verstevigd...

Iemand een voorkeur?
Ik zou niet weten wat je met kevlar verstevigde platen zou moeten, gewone platen zijn toch prima? Is dat spul van Barnett trouwens iets :? ik wil ook mn koppeling gaan vervangen, EBC ken ik wel, maar daar vind ik weinig complete kits van op Ebay.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:55:

Waar kan ik een grasmaaier kopen die klinkt als een VTR/TL1000R/S :>

Ohjah, net rijles gehad, op een nieuwe motor (ofjah, andere motor). Honda CBF600. Damn wat gaat dat soepel qua motor, zo vloeiend allemaal :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
cbf 600 leuke les fietsies. met vers rubber achter binnen 20 km de schaamrand half weg. de andere helft stond er nog iedere 15 cm op _/-\o_ uit eindelijk een gs500 gevonden die een beetje het zelfde kon. en meer onderdelen en goedkopere banden *O*

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:03:
Maargoed, het hoeft niet he :) haha, gaan we hier onze frustratie uiten over alle niet zwaaiers. Kom er genoeg tegen die na een rotonde ofzo de hand opsteken, nou....deze beginner laat dan zijn handen aan het stuur hoor :) maarja.......dan ben je dus weer 'de niet zwaaiende harley rijder' :) ik begin het te snappen! :+
Knikje kan ook :Y

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:43:
cbf 600 leuke les fietsies. met vers rubber achter binnen 20 km de schaamrand half weg. de andere helft stond er nog iedere 15 cm op _/-\o_ uit eindelijk een gs500 gevonden die een beetje het zelfde kon. en meer onderdelen en goedkopere banden *O*
Ik vond hem ook veel lekkerder in de bochten gaan en blijven als de CB500F die ik ervoor had.

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Ik vond hem ook veel lekkerder in de bochten gaan en blijven als de CB500F die ik ervoor had.
CB500F :?

Afbeeldingslocatie: http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/honda_cb500f.jpg

Volgens mij bedoel je CBF500 :+

Heb ik ook mede op gelest maar vond het 3x niks. Kan komen doordat ze de oudste fietsen waren van de rijschool, maar alles leek sponzig erop, en het zat met mijn benen van geen kanten comfortabel. Was erg blij toen ik op de ER6-N's mocht :)
Al was ik pas in 7e hemel toen ik op de K1100LT van de instructeur mocht zitten, geen toeval dat ik daarna gelijk zelf een BMW K kocht

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jajaja, CBF500 :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:53:
Louis, Hein Gericke, Polo Motorrad, FC-Moto. Heb je nog meer winkels nodig?
Polo inderdaad! :) maar ik was in de war, die hadden daar inderdaad ooit eens 2 winkels dicht bij elkaar maar dat schijnt er nu weer eentje te zijn :) FC moto zit dat ook in Emmerich?
Dat doe ik vaak, althans ik probeer het, maar of het overkomt :) dat is dan vraag 2, ik vraag me altijd af hoe overdreven het moet zijn om aan te tonen van Ja, ik knik naar jou, niet vanwege parkinson of een hobbel in de weg :)
-tom-562 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:38:
[...]

Waar kan ik een grasmaaier kopen die klinkt als een VTR/TL1000R/S :>
Dat zal smaak zijn, maar ik vind al die race monsters wat hoog klinken :) maar geen idee wat het geluid van een VTR/TL1000R/S is. Als dat net zo klinkt als een ducati is er geen man overboord. Vind alleen dat gejank wat minder, vind dat zware gebrom, of het geplop (of noem het zo) van de Harley iets leuker. Maarja, wat ik zeg, smaak.

Verjaardag was top. Regenbroek/ broek voor over de spijkerbroek gescoord in desert motiefje van het leger, goretex en nog een doek van hetzelfde motiefje om te gebruiken als mondkapje als ik eenmaal de open helm aangeschaft heb. Ik kom zaterdag tijd te kort, wil eigenlijk het stuur ook nog wisselen :)

• M14

M14

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:58:

Dat zal smaak zijn, maar ik vind al die race monsters wat hoog klinken :) maar geen idee wat het geluid van een VTR/TL1000R/S is. Als dat net zo klinkt als een ducati is er geen man overboord. Vind alleen dat gejank wat minder, vind dat zware gebrom, of het geplop (of noem het zo) van de Harley iets leuker. Maarja, wat ik zeg, smaak.
Wacht maar totdat je op zo'n pk-monster hebt gereden, dan wil je niet meer anders :P. 2Cilinder supersport motoren kunnen ook tot de 10k toeren ofzo, dan is er niet echt sprake meer van een zware brom :D. Da's alleen onderin.

Verwijderd

M14 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:12:
[...]

Wacht maar totdat je op zo'n pk-monster hebt gereden, dan wil je niet meer anders :P. 2Cilinder supersport motoren kunnen ook tot de 10k toeren ofzo, dan is er niet echt sprake meer van een zware brom :D. Da's alleen onderin.
watertandend heb ik voor een R6 gestaan, op een Ninja gezeten, gevraagd naar de mogelijkheden om een Fireblade tot mijn niveau te verlagen (...).

Tis ook allemaal een grapje :) Ik vind de Harley wel een mooie machine, maar het liefst was ik 20 centimeter groter ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Uhuh... getuige topics als deze:
http://www.motor-forum.nl...rden-door-koppel-mon.html
Uit de bocht en zoekgereden worden door koppel monsters!
Arme jongen wordt in de bochten eruitgereden door supermotards en voelt zich in z'n mannelijkheid aangetast :+

Nee dankje, 75pk is meer dan zat voor me voorlopig (sowieso al 10pk meer dan m'n vierwieler :P ), en als ik 'meer' wil, wil ik het onderin, niet bovenin.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:27:
[...]

watertandend heb ik voor een R6 gestaan, op een Ninja gezeten, gevraagd naar de mogelijkheden om een Fireblade tot mijn niveau te verlagen (...).

Tis ook allemaal een grapje :) Ik vind de Harley wel een mooie machine, maar het liefst was ik 20 centimeter groter ;)
* dion_b kan het niet laten:

Bedoel je totale lichaamslengte of een specifiek deel? >:)

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 03-05-2011 23:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:27:
* dion_b kan het niet laten:

Bedoel je totale lichaamslengte of een specifiek deel? >:)
dan moet ik een grotere haspel aanschaffen, gaat nu al lastig 8)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Wacht maar totdat je op zo'n pk-monster hebt gereden, dan wil je niet meer anders :P.
Nah...mijn Beierse Supersport (de K1100RS) :+ was leuk, maar meer dan genoeg. Ik vind een supersport een beetje te beperkt. Het is afhankelijk van waarom je motorrijdt en wat je met dat ding doet. Ik vind het leuk om lekker een beetje rond te rijden over de kleine weggetjes. Kneedowns en 275kmh rijden interesseren met niet. En ik denk ook niet dat een R1 erg comfortabel is om hele dagen meer rond te rijden. Idem voor nakeds. Leuk om te zien (ik ben stiekem verliefd op een Yamaha XJR1300 in de Kenny Roberts kleuren) maar zoals ik een motor gebruik ook niet echt geschikt. Daar is dat bankstel weer ideaal voor. Niet de mooiste motor, maar ik vind 'm lekker praktisch en comfortabel. Ja, ik ben een luxe beest... ;)

Als ik de loterij zou winnen, dan zou ik waarschijnlijk wel een supersport kopen. Daar loopt trouwens op het BMW MOA forum een leuke topique over: welke 6 motoren zou je kopen als je de loterij had gewonnen. Dit was mijn lijstje:

*BMW K1600GTL (full option ;) ) voor toeren/vakantie
*BMW S1000RR (met race ecu) om de hooligan uit te hangen op het circuit (durf ik vast niet)
*BMW R1200GSA (full option) voor mijn RTW ;)
*BMW G450RR (met SpeedBrain Rallye Kit) om mee te crossen
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/13/!CDSk35wBmk~$%28KGrHqUOKm4Ez7W1e0MtBNOE-Qfl-Q~~_12.JPG

*Moto Guzzi V7 Racer omdat ik gek ben op cafe racers
Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/twowheelsblog/moto-guzzi-v7-clubman-racer-01/Moto_Guzzi_V7_Clubman_Racer_03.jpg

*Peraves MonoTracer omdat het er cool uit ziet ($77.000!) MonoTracer video
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbikesblog.com/images/peraves-monotracer-image-1_59.jpg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, leuke vraag :P

Met mijn vooralsnog vrij beperkte kennis zou ik hierop uitkomen - drie oudjes, een relatief nieuwe 2e hands en twee nieuwe:

Honda GL1200 Goldwing - IMHO *de* Goldwing
Afbeeldingslocatie: http://www.peexa.com/wallpapers/honda_goldwing_gl1200-800x600.jpg

Moto Guzzi V50 Nato - lijkt me zo'n beetje leukste fiets om voor non-practische doeleinden.
Afbeeldingslocatie: http://images0.images-speurders.nl/images/82/8283/82830870_1_large.jpg

Harley-Davidson Softtail, eentje uit de jaren '60 in goede toestand. Omdat het kan :+
Afbeeldingslocatie: http://images4.images-speurders.nl/images/79/7977/79778734_1_large.jpg

BMW F650CS Scarver - zo lelijk het mooi is, daarnaast lijkt het me een uitermate practische fiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.ruedasmotos.com/wp-content/uploads/image/bmw-f650cs-scarver.jpg

BMW R1200GS Adventure met alle toeters en bellen - voor het stevigere toerwerk
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2063/2055110544_1b9374f81d.jpg

Track T-800CDI - IMHO de toekomst - verbruikt niet eens de helft van een vergelijkbare motor, kan desondanks perfect snelwegsnelheden halen en dat met prestaties die weliswaar niet in de buurt komen van een supersport, maar zat om een Prius eruit te trekken :z
Afbeeldingslocatie: http://www.dieselmotorfiets.nl/images/A3/A3-1.jpg

Maar goed, gezien ik niet eens één motor fatsoenlijk kan opslaan zou ik waarschijnlijk vijf verkopen en de T-800CDI houden als practische fiets :P

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:01:
Maar goed, gezien ik niet eens één motor fatsoenlijk kan opslaan zou ik waarschijnlijk vijf verkopen en de T-800CDI houden als practische fiets :P
Je had de loterij gewonnen, remember? Laat je toch gewoon een mooie garage bouwen? ;)

• gwystyl
  • Laatst online: 20:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oei, zes motoren? Even denken.

Op 1 toch het nieuwste model van mijn huidige motor:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_gglxBKG07cY/Su12TLd3U8I/AAAAAAAAATA/Y9l-xDSsubk/s400/Honda+VFR1200+2.jpg
Als nr 2 de supersport vader van mijn motor
Afbeeldingslocatie: http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/Images/nr1.jpg
Beide omdat ik het V4 concept van Honda erg goed vind, en die NR is ook in de categorie: te duur om zomaar te kopen, maar het zou gaaf zijn om die te hebben.

Dan op nr 3: Ook een BMW R1200 GS full option
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2006/BMW_R1200GS_Adventure_st4pz.jpg
Ondanks de grootte vind ik hem erg gaaf, en hij is stiekem nog heel praktisch ook. Voor dagelijks gebruik om af te wisselen met de VFR1200

Hierna wordt het iets lastiger.
Op 4: Een hele oude BMW. Maakt me niet zoveel uit welke, maar zo'n 1-cilinder uit de jaren '50 vind ik er altijd erg gaaf uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_-btm56PR2vs/TKSilWNG-QI/AAAAAAAAAqI/eOByA0jm-8o/s1600/bmw_1950_r51-2_494cc.jpg

Op 5: Een beetje in competitie met een Ducati 998, maar deze vind ik toch gaver:
Afbeeldingslocatie: http://www.automation-drive.com/EX/05-15-04/MvAgusta.jpg

En last but not least: de Can Am Spyder. Een collega van me heeft er één gehad die helaas snel weer weg was, maar dat was wel een aparte ervaring om op te rijden. Er zit een rotax blok in (zelfde als in de Aprilia RSV mille), dus dat wil wel vooruit :)
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp/Can-am%20Spyder%20roadster-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp/Can-am%20Spyder%20roadster-1.jpg

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gister toch even met bij elkaar geknepen billen gezeten. Na een ritje van Den Haag naar Deventer, viel het mij op dat het blok zich veel en hard koel tikte na het afstappen. Er kwam ook een geur vanaf die goed 'warm' rook. Beetje vage uitleg, weet ik. Maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel, ik had het donker bruine vermoeden dat hij veel warmer liep dan normaal, terwijl ik hem niet hard doortrok. Echter, was het lampje voor koelvloeistof temperatuur (nog) niet opgekomen..

Op het moment dat ik opstapte, even zien of het koelvloeistof op peil is. Hmm, slecht te zien. De motor even schommelen, überhaupt geen peil te zien. :X

Ik moest toch tanken, dacht haal bij het volgende tankstation wel even een flesje koelvloeistof. Bij de eerste twee niet te krijgen. :X Bij de derde maar gekozen voor een liter demi-water. Dat er middels een cilindrische moersleutel in het toevoergat laten vallen :9, om vervolgens goed in te gaten te houden wanneer het peil opkwam. Pas na ruim een halve fles water was het reservoir vol. Kortom, die was dus compleet leeg. :X

Wat ik op zich wel opmerkelijk vind, want de radiator was stil (stond de thermostaat droog?) en het dashboard lampje hield zich stil.. Dit weekend maar even verversen met nieuwe echte koelvloeistof. :)

• bazs2000

bazs2000

Thermostaat maar eens goed nakijken want dit klopt niet helemaal. Maar goed dat je niet jouw blok aan barrels hebt gereden want zonder koeling is niet best. :)

Vanmorgen heeft mijn Yamaha XJ650 uit '81 het dan toch echt begeven. Het probleem is (90% kans) de dynamo en het vervangen kost nog meer dan de waarde van de motor. Vanavond maar gaan kijken voor een andere en van het weekend hopelijk weer online te zijn met een andere motor. Ik kan gewoon niet zonder. Ik heb voor woon/werk-verkeer 2 opties, trein of motor want met de auto kom ik de parkeergarage niet in.

De trein kost mij ongeveer 1,5 uur om op het werk te komen, op de motor slechts 30 minuten. De trein is ook nog eens 2x zo duur als een ritje op de motor en dus is het gauw bekeken.

Wel baal ik er van hoor, de XJ650 ziet er niet uit, veel roest maar rijdt wel lekker. Het schakelen gaat zwaar, het ontkoppelen gaat zwaar. Alles gaat zwaar en dat is nu net zijn charme want zoiets kom ik niet snel meer tegen.

Aan de andere kant, ik wil ook wel eens lekker rijden met -6o in de winter zonder dat mijn handen er vanaf vallen tijdens een ritje van Velsen noord naar Amersfoort. Het is tijd voor een wat recenter model. :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gwystyl schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:14:
Oei, zes motoren? Even denken.

[...]

Hierna wordt het iets lastiger.
Op 4: Een hele oude BMW. Maakt me niet zoveel uit welke, maar zo'n 1-cilinder uit de jaren '50 vind ik er altijd erg gaaf uitzien.
[afbeelding]
Wacht even, dit brengt me op ideeen, zeker als prijs echt geen issue is.

Schrap die Harley, in plaats daarvan een Brough Superior SS100
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/1938-brough-superior-ss-100-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif

Wat goed genoeg was voor T.E. Lawrence (of Arabia) is goed genoeg voor mij. Nu maar hopen dat ik me er niet op zou doodrijden zoals hij gedaan heeft :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 04-05-2011 10:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ha, een oud docent van de HTS in Arnhem (WTB) had een Brough Superior. Als je daarover begon, dan bleef hij daar maar over doorgaan. Mooie man was dat

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik het geld zou hebben zou de onderstaande motor wel in mijn garage mogen staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/Lazareth%20Dokujya.%20Honda%20VTR1000%20%202.jpg

Vind alleen de voorvork niet mooi, afgezien van dat vind ik het echt een bruut ding. Zal ook wel voldoende vermogen hebben met een 1000cc Honda blok met Mini Cooper compressor.

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:01:
Als ik het geld zou hebben zou de onderstaande motor wel in mijn garage mogen staan.

[afbeelding]

Vind alleen de voorvork niet mooi, afgezien van dat vind ik het echt een bruut ding. Zal ook wel voldoende vermogen hebben met een 1000cc Honda blok met Mini Cooper compressor.
Als ik die tank zo (denk) te zien, dan is dat een ritje van tankstation naar tankstation :)

• M14

M14

Dat lijkt me dan weer niks :P

Denk dat ik zou kiezen voor:
Duc 1198
MV Agusta F4
Aprilia RSV4
BMW S1000RR
2x Yamaha R1 omgebouwd voor op het circuit :+.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:11:
[...]

Als ik die tank zo (denk) te zien, dan is dat een ritje van tankstation naar tankstation :)
Daar heb ik met mijn huidige motor ook al last van. Met mijn rijstijl gaat bij 130km het lampje al branden :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 16:59
Ik heb geen enkel idee welke 6 motoren ik zou kopen.. Ik heb nog geen motor en weet niet eens wat ik als eerste motor zou kopen :+
Ik heb alleen nog maar ervaring met mijn lesmotor (CBF 600 ABS uit 2008) en die rijdt ook wel lekker, is alleen eigenlijk net te klein ;(

Verwijderd

Ik zou gewoon 3x een MV Augusto halen en 3x een Ducati 998, en die verlagen.

maar dan goed gespeldtd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 11:10 ]

• M14

M14

PilatuS schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Daar heb ik met mijn huidige motor ook al last van. Met mijn rijstijl gaat bij 130km het lampje al branden :P
Waar ken ik dat van :P. Bij 180km moet ik echt een tankstation hebben, anders wordt het een groot probleem. Heb em al 4x leeg gereden in het afgelope jaar :P

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

En dan dacht ik dat mijn 'oldtimer / tankstation-tour-machine' met 1 op 9 al niet de meest zuinige motor was....

• bazs2000

bazs2000

M14 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:03:
Waar ken ik dat van :P. Bij 180km moet ik echt een tankstation hebben, anders wordt het een groot probleem. Heb em al 4x leeg gereden in het afgelope jaar :P
Dan rij jij niet zo veel als de tank pas 4x is leeg geweest. :P

Zelf moet ik iedere 160KM (100 mijl op de teller) naar de pomp voor 10 liter verse brandstof. Mijn motor doet 1:16 wat wel netjes is voor een oud ding. Nouja, deed het netjes want ik ga een andere kopen. :P

• -DG-
_Apache_ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:47:
Gister toch even met bij elkaar geknepen billen gezeten. Na een ritje van Den Haag naar Deventer, viel het mij op dat het blok zich veel en hard koel tikte na het afstappen. Er kwam ook een geur vanaf die goed 'warm' rook. Beetje vage uitleg, weet ik. Maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel, ik had het donker bruine vermoeden dat hij veel warmer liep dan normaal, terwijl ik hem niet hard doortrok. Echter, was het lampje voor koelvloeistof temperatuur (nog) niet opgekomen..

Op het moment dat ik opstapte, even zien of het koelvloeistof op peil is. Hmm, slecht te zien. De motor even schommelen, überhaupt geen peil te zien. :X

Ik moest toch tanken, dacht haal bij het volgende tankstation wel even een flesje koelvloeistof. Bij de eerste twee niet te krijgen. :X Bij de derde maar gekozen voor een liter demi-water. Dat er middels een cilindrische moersleutel in het toevoergat laten vallen :9, om vervolgens goed in te gaten te houden wanneer het peil opkwam. Pas na ruim een halve fles water was het reservoir vol. Kortom, die was dus compleet leeg. :X

Wat ik op zich wel opmerkelijk vind, want de radiator was stil (stond de thermostaat droog?) en het dashboard lampje hield zich stil.. Dit weekend maar even verversen met nieuwe echte koelvloeistof. :)
Kijk ook meteen naar de oorzaak van het probleem he. ;-) Alleen nieuwe koelvloeistof zal waarschijnlijk niet helpen.
Waarschijnlijk heb je een lek ergens of is je koppakking er doorheen.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Als ik zes motoren zou kunnen kopen zou ik waarschijnlijk 6x deze kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.oocities.org/ujmrider/supermag.jpg

Maar aangezien ik geen geld en ruimte heb voor 6 motoren koop ik er 1 van :P
Pagina: 1 ... 259 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.