Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 257 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.885 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Tweety1 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:36:
[...]

Mazzel zeg. Nog woorden gehad of niet eens gestopt?
Nee, gewoon doorgereden. De bestuurder verontschuldigde zich dmv een handgebaar. Dan heb ik er verder weinig aan toe te voegen. Kan gebeuren. Hopelijk hebben we er allebei wat van geleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Postman81 op 26-04-2011 11:45 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

mphilipp schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:57:
Ik heb vandaag gewoon als een van de weinige motorrijders in de Hoekse Waard rond gereden. Ik ben er welgeteld 4 tegen gekomen...zat iedereen aan het strand op elkaars lip ofzo? Heerlijk, keep it up!

Een collega was naar Limburg gereden en daar was het druk langs de Maas. Op een of andere manier heb ik dat steeds op de tanktastochten (www.tanktastocht.nl). Volgens mij pikken zij er steeds die hele rustige en mooie weggetjes uit. Het zijn veelal ook hele smalle weggetjes. Heel soms heb ik even gezelschap van een stel motorrijders, maar dan sla ik weer af en kom ik weer op een achteraf weggetje uit waar geen hond is.

Eigenlijk zouden we die site geheim moeten houden... ;)
Ik ga met een stel maten in het laatste weekend van mei de tocht Spa-Bouillon van deze site (en de andere tocht is aan het einde van het weekend Bouillon-Spa natuurlijk) uit proberen.
Het lijkt echt een erg leuke route, kan ook bijna niet anders in die omgeving maar we zijn wel benieuwd hoe goed een 10 jaar oude route nog te rijden is.
Gisteravond een uurtje bezig geweest met allemaal roadkill van pak en helm af te halen. Het is geen weer om met mijn helmpje open te rijden nu. Na 2 minuten zitten je ogen al dicht met die stuifmeeltroep. En dat terwijl de temperatuur toch er om vraagt om open te rijden.

Van het weekend proffesioneel alle bekende dijkwegen gemeden als de pest en zo heerlijke nieuwe stukken weg leren kennen die erg dicht bij huis zitten. (Van 's-Hertogenbosch binnen door over veldwegen en tussen 'bossen' door naar Oss en Nijmegen) Heerlijk!
Geen agent en bijna geen overige motorrijders gezien in het hele weekend :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
DPC-Postman schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:44:
[...]

Nee, gewoon doorgereden. De bestuurder verontschuldigde zich dmv een handgebaar. Dan heb ik er verder weinig aan toe te voegen. Kan gebeuren.
Lijkt me een juiste wijze van afhandelen :D Ik ga er altijd maar vanuit dat niemand je opzettelijk omver probeert te rijden.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DPC-Postman schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:01:
Zoo, vanmorgen even een kusje gegeven aan een zijdeur van een auto die in de file even zonder te kijken opzij kwam zetten. Gelukkig kon ik hem overeind houden en beiden zonder schade verder rijden... Toch wel even schrikken :(
Best schrikken zoiets ja, maar mooi dat er niks gebeurd is verder.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pk_JUHd__0U]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Reneger schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:25:
[...]

Ik hoorde het al.. Kon je niet met de gaskabel tussen je tanden doorrijden? :-P
nee, ik heb nu een ijzer-arm dieet...

nu begint de duitse dealert te zeiken dat hij het niet voor zaterdag kan fixen... kom op, het is echt 20 minuten werk 8)7

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Kabeltje hier halen en zelf ter plekke fiksen en alleen voor de 'stallingsruimte' een vergoeding betalen.
Is zeker goedkoper en sneller te doen dan iemand die daar duidelijk geen zin in heeft!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Saffie_time schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:43:
Kabeltje hier halen en zelf ter plekke fiksen en alleen voor de 'stallingsruimte' een vergoeding betalen.
Is zeker goedkoper en sneller te doen dan iemand die daar duidelijk geen zin in heeft!
ja precies. weet alleen niet of ze daarmee akkoord gaan.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
't is toch jouw motor. jij bent degene die akkoord moet gaan.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

M14

Matis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:56:
[...]

Als je na de wasbeurt weer terug naar huis rijdt, ben je weer terug bij af :P
Hij kan toch aan huis komen poetsen :/ ......... :+

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

15 mei is er een motorrit richting de Ardennen en terug. 340km in totaal (meen ik)

ze verwachten zo'n 80 - 100 man die mee gaan doen. Ze rijden in groepen van 10 ingedeeld op snelheid.
€15 voor koffie, vlaai, bbq (excl. ander drank) of alleen de BBQ voor €7,50
ze beginnen met vertrekken vanaf 8:30uur.

Dit is vooral voor mensen uit de omgeving van Weert aangezien het door de eigenaar van de Gruyter wordt georganiseerd samen met ......... natuursteen (meeuwen ?)
Het is de 2e keer dat ze dit organiseren.

Bij interesse ff DM'en

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister reed ik van Dover/eurotunnel richting London en zie in de verte wat rare voertuigen waarvan ik kon zien dat het op kleinere 3 wielers leken, dus ik denk: welke gek gaat er nou met een groep tuktuks de snelweg op...
Wat bleek toen ik dichterbij kwam.. het was een groep (20 ofzo) Goldwings met op 1 na allemaal een aanhangertje (met 2 wielen naast elkaar)...
Tja of dat nog motor rijden is vraag ik me dan af.. een Golwing heeft zelf immers meer laadruimte dan een Golf I ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

ToolkiT schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:12:
Gister reed ik van Dover/eurotunnel richting London en zie in de verte wat rare voertuigen waarvan ik kon zien dat het op kleinere 3 wielers leken, dus ik denk: welke gek gaat er nou met een groep tuktuks de snelweg op...
Wat bleek toen ik dichterbij kwam.. het was een groep (20 ofzo) Goldwings met op 1 na allemaal een aanhangertje (met 2 wielen naast elkaar)...
Tja of dat nog motor rijden is vraag ik me dan af.. een Golwing heeft zelf immers meer laadruimte dan een Golf I ;)
Standaard Goldwings wel ja.
Er zijn ook mensen die zonder die plastic troep rondrijden. Nu kan ik je uit zeer betrouwbare bron wel melden dat je ook op een goldwing aardig kan rijden. Nee een knee-down zal je niet zo snel lukken omdat die boxermotor in de weg zit maar ach als je daar me kan leven. Dan weet je in ieder geval zeker dat je na een uurtje rijden niet kreupel van je motor af stapt :+
Ik weet niet of je zoveel last hebt van die aanhanger in het bochtenwerk of wegrijden bij een verkeerslicht. Zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Aan de andere kant het ziet er niet uit... *mompelt iets over smaken die verschillen*

• defusion
  • Niet online
Die dingen zag ik vorig jaar (groepje van 5) door de files van maastricht rijden (ook met aanhanger dus). Vond het al een wonder dat ze het zo gemakkelijk voor elkaar krijgen. vind het soms op de gsx-r al wat krap.

• M14

M14

martjah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:38:
15 mei is er een motorrit richting de Ardennen en terug. 340km in totaal (meen ik)

ze verwachten zo'n 80 - 100 man die mee gaan doen. Ze rijden in groepen van 10 ingedeeld op snelheid.
€15 voor koffie, vlaai, bbq (excl. ander drank) of alleen de BBQ voor €7,50
ze beginnen met vertrekken vanaf 8:30uur.

Dit is vooral voor mensen uit de omgeving van Weert aangezien het door de eigenaar van de Gruyter wordt georganiseerd samen met ......... natuursteen (meeuwen ?)
Het is de 2e keer dat ze dit organiseren.

Bij interesse ff DM'en
Ziet er opzich best interessant uit. Heb je misschien een website / link voor meer info?

[edit]
Oh, shit, dan zit ik in Duitsland voor een toertochtje van 4 dagen :+

[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 26-04-2011 15:50 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Saffie_time schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:37:
[...]

Standaard Goldwings wel ja.
Er zijn ook mensen die zonder die plastic troep rondrijden. Nu kan ik je uit zeer betrouwbare bron wel melden dat je ook op een goldwing aardig kan rijden. Nee een knee-down zal je niet zo snel lukken omdat die boxermotor in de weg zit maar ach als je daar me kan leven. Dan weet je in ieder geval zeker dat je na een uurtje rijden niet kreupel van je motor af stapt :+
Ik weet niet of je zoveel last hebt van die aanhanger in het bochtenwerk of wegrijden bij een verkeerslicht. Zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Aan de andere kant het ziet er niet uit... *mompelt iets over smaken die verschillen*
ik weet dat je met die dingen best kan hoeken (YouTube: deals gap on a goldwing/gl1800 by yellow wolf dragons tail)
maar die aanhangers erachter zijn wel een stap te ver voor me...

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Saffie_time schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:37:
[...]

... Nee een knee-down zal je niet zo snel lukken omdat die boxermotor in de weg zit maar ach als je daar me kan leven...
Denk je? klik

Volvo Classic Club Belgium

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Is toch anders dan op een racer ;)
Als ik kijk hoe een Rossi (of noem maar eender welk andere snelle jongen) een machine plat in een bocht heeft liggen in vergelijking met hoe plat je kan met een GL dan zie ik toch wel enig verschil.

Ik wist van het bestaan van deze beide filmpjes en vind ze best amusant. Ik zit eerder met mijn treeplanken tegen de grond dan dat ik met de knie in de buurt ervan kan komen. Daarna zijn de uitlaten aan de beurt en ook de boxermotor is niet echt handig als je heel plat zou willen. Uitzondering is natuurlijk als je je knie ver naar buiten gaat draaien. Maar dan nog is het best lastig om dat ding echt plat te krijgen hoor.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Even een crosspostje uit het show je motor topic in de HK:

Mijn Yammie Diversion900 uit '95 met 2010 TDM850 spiegels (sinds afgelopen week)
Verder aardig stock. (wel een HTK 12 voltaansluiting en een aansluiting voor een headset in de helm uit 1990, hier komt binnenkort een scala rider voor)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/35k0c39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/20jsgoo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/rsd8bq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2v9dbup.jpg

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

en vervolgens: YouTube: How to pick up a Goldwing up off the ground ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 26-04-2011 16:25 ]

• Widow
  • Laatst online: 16:10

To be honest, till 2:00 i was waiting for him to push a button, surprise surprise, the Gold Wing is upright again.

_O-

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:35:
[...]

Hij kan toch aan huis komen poetsen :/ ......... :+
Nee nee.. Als ik hem poets mag ik hem een weekend lang gebruiken :) :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:10:
[...]

Dan weet je in ieder geval zeker dat je daarna rond rijd met een motor zonder schaamranden :P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
las laatst iemand die met zijn africatwin de Michelin man onthoofde die op de zijkant van je band staat.

heb gister me ruitje ingekort tot 5cm. oftewel net over me tellers en meer niet. inplaats van me grote vario ruit.

geen last meer van turbulentie. wind is nog maar de helft van de herrie.
en bochten gaan lekkerder doordat ik niet tegen die ruit aan zit te staren. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door DECOY88 op 26-04-2011 21:05 ]

• martjah

martjah

Appel

Tylen mijn grote held.

ik heb vandaag mijn motor gepoets, leren pak gepoetst en ingevet! ik was niet te stoppen.

• M14

M14

Tylen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:10:
[...]

Deal ... mits ik jou R1 een weekendje op het circuit mag gebruiken ;)
PilatuS schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:32:
[...]

Dan weet je in ieder geval zeker dat je daarna rond rijd met een motor zonder schaamranden :P
Dat lukt me zelf intussen ook een heel eind :)

[ Voor 33% gewijzigd door M14 op 26-04-2011 21:48 ]

• Tylen

Tylen

martjah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:51:
Tylen mijn grote held.

ik heb vandaag mijn motor gepoets, leren pak gepoetst en ingevet! ik was niet te stoppen.
:D :D

Goed bezig. Altijd fijn om het weer vies te maken daarna ;)

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Vandaag m'n pasje opgehaald en daarna 's avonds heerlijk doelloos rondgereden, heeeerlijk :)

102km volgens de tripteller en ben niet verder dan 20 km van m'n woonplaats geweest, leuke binnenweggetjes hier!

• martjah

martjah

Appel

Tylen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:24:
[...]

:D :D

Goed bezig. Altijd fijn om het weer vies te maken daarna ;)
dr zaten letterlijk honderden vliegen op de motor en pak (vroege ochtend, late avond rondrijden) en die boomzooi erop.
Maandag ochtend in België (waar anders.....) waren ze in de weg aan het slijpen. Je kent het wel, grote watergekoelde slijpschijf en dus de hele weg nat. Gevolg: betonslijpsel in vloeibare vorm tegen je motor aan en dat droogt dan lekker op.
Het was gewoon te ranzig voor woorden.

[ Voor 7% gewijzigd door martjah op 27-04-2011 01:07 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
martjah schreef op woensdag 27 april 2011 @ 01:06:
[...]

Maandag ochtend in België (waar anders.....) waren ze in de weg aan het slijpen. Je kent het wel, grote watergekoelde slijpschijf en dus de hele weg nat. Gevolg: betonslijpsel in vloeibare vorm tegen je motor aan en dat droogt dan lekker op.
Tja tja, eerst klagen over de staat van de Belgische wegen, en als er dan aan gewerkt wordt is het ook niet goed? :P

• Tylen

Tylen

M14 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:46:
[...]

Deal ... mits ik jou R1 een weekendje op het circuit mag gebruiken ;)

[...]

Dat lukt me zelf intussen ook een heel eind :)
Euh euhh was je motor zelf maar ;)

• M14

M14

Dat valt me dan weer tegen :P

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gister 2e rijles gehad. Wat is motorrijden gaaf zeg. Gelijk ook maar m'n AVB geplanned voor eind mei. Instructeur had er wel vertrouwen in en ik zelf ook eigenlijk wel. Ik reed gister samen met iemand die al 12 lessen achter de rug had, maar had niet het gevoel dat ik qua uitvoering van de oefeningen onder deed.
Ik les trouwens op een Kawasaki met ABS en ik had het idee dat m'n achterwiel in de ABS schoot bij de noodstop. Zit er ook ABS op het achterwiel of alleen op het voorwiel? Vraag het volgende week wel aan m'n instructeur, maar vroeg me af of iemand hier dat toevallig weet.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:59
Zit juist op het voorwiel volgens mij, ik twijfel eerder of het wel op het achterwiel zit :P
Ik heb een paar keer gehad bij de noodstop dat m'n voorwiel in de ABS schoot :o

[ Voor 30% gewijzigd door Tankiej op 27-04-2011 11:24 ]

• Youk

Youk

Volvo For Life

Volgens mij wil je het juist ook op je achterwiel hebben. Zo heb ik enkele jaren geleden eens een rijtraining gevolgd inclusief antislip cursus. Daar moest ik tegen 50 km/u op een glad en nat wegdek vol de achterrem intrappen. Ben toen denk ik een stuk of 5 keer om mijn as gedraaid. gelukkig had die motor zijwieltjes. Daarna moest deze oefening enkel met de voorrem vol inknijpen. Dan ga je wel op je bek (zonder zijwieltjes hé, hier dus niet) maar je blijft wel rechtdoor gaan. Daarna was het oefenen op het opmerken van een geblokeerd wiel om vervolgens die rem los te laten en opnieuw aan te leggen. En dat in de hoop dat je recht blijft, na wat oefenen lukte dat toch.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor zover ik weet zit ABS op beide wielen. Op de nieuwere machines is de achterrem en voorrem zelfs gecombineerd, zodat je met de achterrem ook automatisch voor een deel de voorrem meepakt en andersom. (correct me if i'm wrong) Alleen voel je in het pedaal dat de ABS achter ingrijpt, terwijl je dat bij de voorrem niet zo voelt. Maar goed, ik heb tot nu toe alleen ervaring op een cb500 lesmotor, dus dat wil ook niks zeggen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Bij mijn lesmotor (CBF500) zat het toch echt alleen op het voorwiel.

• martjah

martjah

Appel

DieterVDW schreef op woensdag 27 april 2011 @ 06:11:
[...]

Tja tja, eerst klagen over de staat van de Belgische wegen, en als er dan aan gewerkt wordt is het ook niet goed? :P
ze waren in van die betonplaten bezig met slijpen. Het zag er niet naar uit dat ze er een fatsoenlijke weg gingen neerleggen ;)

mooi voorbeeld vind ik altijd tussen Antwerpen en Eindhoven (A67?).... als je vanuit Antwerpen terug rijdt, eerst 50km betonplaten (Geluidssimulatie: KNOEDOEKKNEDOEKKNEDOEK) en dan kom je de grens over. Meteen een perfect stuk asfalt (Geluidssimulatie: ).

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:35:
Voor zover ik weet zit ABS op beide wielen. Op de nieuwere machines is de achterrem en voorrem zelfs gecombineerd, zodat je met de achterrem ook automatisch voor een deel de voorrem meepakt en andersom. (correct me if i'm wrong) Alleen voel je in het pedaal dat de ABS achter ingrijpt, terwijl je dat bij de voorrem niet zo voelt. Maar goed, ik heb tot nu toe alleen ervaring op een cb500 lesmotor, dus dat wil ook niks zeggen. :P
Achterrem zit altijd apart. Stel dat je de berm in gaat, alleen met je achterrem wilt remmen en je alsnog onderuit gaat omdat je voorrem ook meeremt.

Andersom, dat de achterrem meeremt met de voorrem, dat komt wel voor. R1200GS heeft dat. Zoiets komt denk ik eerder voor bij de toer / allroad motoren. Bij een supersport heeft het weinig zin, achterrem doet helemaal niks bij hard remmen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ah, weer wat geleerd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30

charrel

Cortisol4life..

M14 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:00:
[...]

Achterrem zit altijd apart. Stel dat je de berm in gaat, alleen met je achterrem wilt remmen en je alsnog onderuit gaat omdat je voorrem ook meeremt.

Andersom, dat de achterrem meeremt met de voorrem, dat komt wel voor. R1200GS heeft dat. Zoiets komt denk ik eerder voor bij de toer / allroad motoren. Bij een supersport heeft het weinig zin, achterrem doet helemaal niks bij hard remmen.
Bij honda's met cbs zit het niet apart. Voorremmen nemen dan ook de achterrem mee en de achterrem neemt 1 zuiger van de voorkant mee.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

M14 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:00:
[...]

Bij Honda dacht ik dat beide gecombineerd waren (Dual Combined Braking System, DCBS). Dus als je achter remt, remt voor een beetje mee en andersom. Dat kan inderdaad een beetje onhandig zijn bij een grasexcursie.

• Tylen

Tylen

gwystyl schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:19:
[...]

Bij Honda dacht ik dat beide gecombineerd waren (Dual Combined Braking System, DCBS). Dus als je achter remt, remt voor een beetje mee en andersom. Dat kan inderdaad een beetje onhandig zijn bij een grasexcursie.
Volgens mij zit het dual combined braking system alleen op de remhendel. Dus als je pookje intrapt rem je alleen achter.

• Tylen

Tylen

Bij de bmw zit abs ook op de achterrem.

Op deze foto kan je het net nog zien.

Afbeeldingslocatie: http://autosguides.com/wp-content/uploads/2010/06/2009-BMW-S1000RR2.jpg

• M14

M14

Wat betreft Honda moeten we Charrel en gwystyl toch gelijk geven denk ik:
Wikipedia: Dual Combined Brake System

Ik zie hier overigens geen meerwaarde in. Als je hard wilt remmen pak je toch de voorrem. En bij offroad excursies is het niet praktisch lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 27-04-2011 12:45 ]

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 23:36
een achterrem, wat is dat?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dat verroeste ding wat aan je achterwiel is bevestigd :>

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

theHoff schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:17:
Gister 2e rijles gehad. Wat is motorrijden gaaf zeg. Gelijk ook maar m'n AVB geplanned voor eind mei. Instructeur had er wel vertrouwen in en ik zelf ook eigenlijk wel. Ik reed gister samen met iemand die al 12 lessen achter de rug had, maar had niet het gevoel dat ik qua uitvoering van de oefeningen onder deed.
Ik les trouwens op een Kawasaki met ABS en ik had het idee dat m'n achterwiel in de ABS schoot bij de noodstop. Zit er ook ABS op het achterwiel of alleen op het voorwiel? Vraag het volgende week wel aan m'n instructeur, maar vroeg me af of iemand hier dat toevallig weet.
Je achterkant kan wel eens wat gaan stuiteren of wiebelen als je hard remt. Heb ik bij m'n eigen motor ook wel eens. Als je dan je achterrem aantikt dan blokkeert deze ook nog eens heel makkelijk. Misschien dat dat het gevoel gaf van een ABS die ingreep? Een echt ingrijpende ABS heb je, bij het voorwiel in ieder geval, wel door.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ABS zit zover ik weet op elke motor die het heeft gewoon op beide wielen.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

De enige manier waarop ik kan communiceren aan de persoon achter me dat ik ga vertragen.

:+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
haha hele discussie :). In dit geval had ik wel zelf m'n voet op de rem staan, netjes zoals werd uitgelegd. Maar vroeg me dus af of ik te hard trapte. Ik begrijp idd dat er vrijwel (als het goed is) geen druk meer op m'n achterwiel is en dat deze dus makkelijk kan blokkeren als je flink op je voorwiel hangt.
Ik moet het dus toch even aan de instructeur vragen voor uitsluitsel.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Je kunt natuurlijk ook met beleid remmen. De keren dat mijn wielen (voor- of achter) blokkeerden zijn op de vingers van één hand te tellen. En dan tel ik ook het ingrijpen van de ABS mee, want dat had normaal gesproken een blokkade opgeleverd.

Conclusie: ik rij niet hard genoeg :+ Maar ik leef nog wel. En nog nooit (met de wegmotor) gevallen.

Met een beetje oefening kun je heel goed leren doseren. ABS is wat mij betreft ook alleen maar nuttig bij een paniekstop. Ik moet zeggen (touch wood) dat ik zowel in de auto als op de motor mijn paniek-pompje aardig onder controle heb. Ik zal niet gauw aan het stuur rukken of de rem volledig door zijn voeringen trappen/knijpen. Maar goed, dat zou voor iedereen moeten gelden als je onthoudt wat je instructeur je heeft geleerd en wat de common sense dicteert: afstand houden en je snelheid aanpassen aan de situatie, of liever: in combinatie met je kunnen...dat laatste is het belangrijkste. Als je Rossi wilt nadoen, moet je klein beginnen, niet meteen een ronderecord willen verstigen.

En ook in hou me niet altijd aan de max.snelheid. Maar ik ga ook weer niet met 120 over een dijkje waar je maar 60 mag. Als er verder niemand rijdt, kom ik wel eens aan de 80-90, en harder kán op zich wel, maar is gewoon minder leuk wat mij betreft. En gezien de staat van het wegdek, het feit dat je niet weet of er ergens wat rommel ligt, is het ook niet zo handig. Want met 80 kun je wel wat zand/grind hebben, en je kunt ook makkelijker vertragen naar een veiliger snelheid. Met 120 heb je een probleem als je ineens ziet dat er een kilo grind ligt, of een pothole...dan krijg je paniekstops en huilverhalen dat ze er niets aan konden doen, want er lag grind... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• siggy
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Ik ben samen met een vriend van me een klein maandje aan het lessen op het A2motorpoint terrein in Elsloo (Limburg). Morgen praktijkexamen eerste deel.

Maar ik zat nu te kijken naar wat voo motor ik na het lessen zou willen aanschaffen. IN eerste instantie wilde ik de R1150gs, maar na deze in het echt gezien te hebben is me dat te veel van het goede. De BMW F650GS heeft daarna mijn voorkeur gekregen, alleen zie ik genoeg mensen zweren bij een cardanaandrijving en dat een een-cylinder niet echt praktisch is voor een beginner.

De BMW R850GS is ook een optie, maar die is nauwelijks te krijgen heb ik het idee.

Ik ken de instructies voor onderhoud voor wat betreft ketting, maar hoe betrouwbaar is een motor met ketting tov een met cardan qua aantal mogelijke km's?

Wat kan sowieso een motor aan qua aantal km's? Bij auto's heb ik dat gevoel wel, maar bij motoren niet. Al helemaal niet omdat er weinig motoren zijn die meer dan 75k gelopen hebben.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Mevius
  • Laatst online: 21:34
Na een paar jaar wikken en wegen nu toch maar besloten met het motorrijlessen beginnen! Aanstaande zaterdag (op Koninginnedag ja :P) heb ik 4 uur 'try the bike' waar ze gaan bepalen in hoeveel lessen ik het waarschijnlijk kan halen.

Volgens de beste man aan de telefoon was het ongeveer gemiddeld om 3 blokken (1 blok = 4 uur les) te nemen voor voertuigbeheersing (AVB) en 3 blokken voor verkeersdeelneming (AVD). Ik ben dan ongeveer in totaal €1000,- kwijt voor mijn motorrijbewijs. Dit lijkt mij vrij redelijk.

Heb het autorijbewijs inmiddels alweer een aantal jaartjes op zak dus de theorie zal weinig spannends brengen. Met een goede instructeur en de benodigde lessen kan ik hopelijk deze zomer nog het felbegeerde papi.. pasje in ontvangst nemen! ;)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Klinkt alsof je bij een grote rijschool zit die aanstuurt op pakketten, blokken en andere manieren om veel uren les te volgen. Ik heb daar ooit ook een proefles gedaan, maar het daadwerkelijke lessen later bij een kleine rijschool gedaan die gewoon keek wanneer je er klaar voor was en in geval van ADV gewoon opportunistisch een inschatting maakte en de boel liet inplannen :+

• Mevius
Het betreft inderdaad een grote rijschool (Brunen te Enschede voor de geïnteresseerden). Ik heb ook al navraag gedaan wat er gebeurt met de 'bestelde' blokken als je het examen eerder mag/kan doen. Je krijgt dan het lesgeld per uur terugbetaald Nu is het natuurlijk maar net de vraag wanneer ze je examen laten doen.

Ik kijk het sowieso zaterdag even aan. Als dat me bevalt en betrouwbaar (dus niet onnodig teveel lessen zoals je zegt) dan ga ik voor. Heb er zin in om te beginnen!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Kijk ook eens bij TopLes in Enschede, ik heb er wel positieve dingen over gehoord. :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

TopLes heb ik ook mijn rijbewijs gehaald. Die lui zijn wel prettig gestoord daar :P

Yamaha MT-09

• Mevius
Dat klinkt ook best wel goed.

@bergie, weet jij of ze ook op zaterdag lessen? Dat is namelijk de enige dag in de week dat ik kan.

• Gisae
  • Niet online
Bergie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:04:
TopLes heb ik ook mijn rijbewijs gehaald. Die lui zijn wel prettig gestoord daar :P
En niet zo'n beetje ook. Ik was blij dat ik bij brookhuis zat. Aardige instructeur. Die van toples kwam nog wel eens met een wheely aanzetten. Of languit liggend op zijn motor, hoofd op de achterzitting.

[ Voor 3% gewijzigd door Gisae op 27-04-2011 20:00 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Laat ik me ook maar eens melden in dit topic. Ik heb zelf ook les bij TopLes in Enschede en Peter is inderdaad een gezellig gestoorde man :D Maar hij is echt wel een goede instructeur, want hij is serieus als het nodig is (je rijd tenslotte motor). De keren dat hij ging 'stunten' was om iets uit te leggen, dus niet zomaar :P

Heb nu 7 lessen gehad btw.

• Mevius
Gisae schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:00:
[...]

En niet zo'n beetje ook. Ik was blij dat ik bij brookhuis zat. Aardige instructeur. Die van toples kwam nog wel eens met een wheely aanzetten. Of languit liggend op zijn motor, hoofd op de achterzitting.
Oké oké je hebt me overtuigd. Nu alleen er nog achter zien te komen of ze ook op zaterdag lessen. Oguz286?

• Oguz286
Geen idee of ze op zaterdag ook lessen, maar bel Peter anders even op: 06-55553033

Hij is een hartstikke aardige kerel die lesgeeft omdat hij het leuk vind, dus je zit daar echt wel goed ;)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Zo, de kuipen liggen opnieuw bij de carrosier, half mei zijn ze gespoten. Hij heeft het nogal druk atm.

Ondertussen kan ik mijn kleiner tandwieltje steken vanvoor [15 naar 14 tanden] en een nieuwe koppeling steken. Die vindt circuit rijden niet zo erg leuk meer :P

De Nederbelg !

• DRAFTER86
  • Laatst online: 20:55
Gisae schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:00:
[...]

Ik heb ook enkel goede dingen over Toples gehoord, ook via de motorclub van de universiteit alhier. Zelf heb ik mijn A ook bij Brookhuis gehaald, ook niets dan lof over. Ik denk dat het vooral zaak is om een rijschool te pakken met een echte motorrijder als instructeur, en niet een of andere droeftoeter die in een lesauto achter je aan rijd.

• Gisae
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:20:
Ik denk dat het vooral zaak is om een rijschool te pakken met een echte motorrijder als instructeur, en niet een of andere droeftoeter die in een lesauto achter je aan rijd.
Tip van de dag d:)b
Is er een motorclub op de ut :?

[ Voor 6% gewijzigd door Gisae op 27-04-2011 21:27 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

siggy schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:18:

Maar ik zat nu te kijken naar wat voo motor ik na het lessen zou willen aanschaffen. IN eerste instantie wilde ik de R1150gs, maar na deze in het echt gezien te hebben is me dat te veel van het goede. De BMW F650GS heeft daarna mijn voorkeur gekregen, alleen zie ik genoeg mensen zweren bij een cardanaandrijving en dat een een-cylinder niet echt praktisch is voor een beginner.

De BMW R850GS is ook een optie, maar die is nauwelijks te krijgen heb ik het idee.
De bmw scarver niet iets voor je? Afgelopen weekend heb ik met een dame gereden die helemaal lyrisch was van die motor. Geen ketting maar belt-drive, wat volgens mij minder onderhoud benodigd als een ketting maar iets meer als een kardan...
Ik ken de instructies voor onderhoud voor wat betreft ketting, maar hoe betrouwbaar is een motor met ketting tov een met cardan qua aantal mogelijke km's?

Wat kan sowieso een motor aan qua aantal km's? Bij auto's heb ik dat gevoel wel, maar bij motoren niet. Al helemaal niet omdat er weinig motoren zijn die meer dan 75k gelopen hebben.
meeste motoren kunnen wel een ton rijden, mits met beleid bereden. Ik zou geen tweedehands kopen met meer dan 80k op de teller vanwege mogelijke hogere onderhoudskosten.

Waar ga je hem voor gebruiken? woon-werkverkeer?

• HammerT
Ik ben samen met een vriend van me een klein maandje aan het lessen op het A2motorpoint terrein in Elsloo (Limburg). Morgen praktijkexamen eerste deel.

Ik denk dat je je niet zo moet laten afschrikken over hoe groot en zwaar een motor wel niet lijkt. Dat maakt hem echt niet moeilijke rijden.

Daarnaast is de nieuwe F650GS geen eencilinder meer maar een 800cc parallel twin.

En ja een cardan is handig, maar met zon scottolier heb je ook amper omkijken naar een ketting.

• -DG-
Gisae schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:26:
[...]
Is er een motorclub op de ut :?
Jazeker. :Y Mét een mooi klushok.

• Oguz286
Wut :? Waarom wist ik dat niet? :'(

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HammerT schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat je je niet zo moet laten afschrikken over hoe groot en zwaar een motor wel niet lijkt. Dat maakt hem echt niet moeilijke rijden.

Daarnaast is de nieuwe F650GS geen eencilinder meer maar een 800cc parallel twin.

En ja een cardan is handig, maar met zon scottolier heb je ook amper omkijken naar een ketting.
En die heet dan geen F650GS meer maar F800GS
Stoer apparaat, maar nog vrij nieuw en dus duur :(

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

Mevius schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:24:
[...]

Oké oké je hebt me overtuigd. Nu alleen er nog achter zien te komen of ze ook op zaterdag lessen. Oguz286?
Volgens mij geven ze ook op zaterdag wel les. Ze moeten het toch in deze maanden verdienen om de slappe wintermaanden weer niks te doen te hebben.

Ik heb van Peter ook wel eens een les gehad wat begon met "Nu gaan we ons even niet zo paniekerig aan de max. snelheid houden maar gaan we gewoon even lekker achteraf wat bochtjes maken"

Het is ook fijn dat ze op de motor achter je aanrijden tijdens de lessen ipv met een auto. Zo duiken ze snel even voor je om je iets voor te doen of om te kijken of je wel je dode hoek in de gaten houd etc :P

Yamaha MT-09

• Gisae
  • Niet online
Hmm, als student/medewerker moet je een xtracard hebben, en anders kan je gewoon donateur worden... :P
Ik ben nog een maandje of wat student O-)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

alleen zie ik genoeg mensen zweren dat een een-cylinder niet echt praktisch is voor een beginner.
Waar les jij 0p?

And it goes BRAAAAAPP!

• -DG-
Oguz286 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:04:
[...]

Wut :? Waarom wist ik dat niet? :'(
Hup, aanmelden. :P
Je hebt inderdaad wel een xtra-card nodig.

Naast een mooi klushok zijn er ook nog 2 trailbikes (met trailparcour) en worden er ook wel af en toe ritjes e.d. gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door -DG- op 27-04-2011 22:42 ]

• Gisae
  • Niet online
Vertrekt er volgende week vrijdag nog een groep vanaf de ut?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:33

-tom-562

Oliesjeik

_Erikje_ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:30:
[...]

De bmw scarver niet iets voor je? Afgelopen weekend heb ik met een dame gereden die helemaal lyrisch was van die motor. Geen ketting maar belt-drive, wat volgens mij minder onderhoud benodigd als een ketting maar iets meer als een kardan...
Mijn instructrice rijdt op zo'n ding continu, achter ons aan dus metlessen. Zal best wel een prima ding zijn anders heb je niet zo'n motor als rijinstructeur :P

Vaak bu'j te bang!

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Mevius schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:42:
Het betreft inderdaad een grote rijschool (Brunen te Enschede voor de geïnteresseerden). Ik heb ook al navraag gedaan wat er gebeurt met de 'bestelde' blokken als je het examen eerder mag/kan doen. Je krijgt dan het lesgeld per uur terugbetaald Nu is het natuurlijk maar net de vraag wanneer ze je examen laten doen.

Ik kijk het sowieso zaterdag even aan. Als dat me bevalt en betrouwbaar (dus niet onnodig teveel lessen zoals je zegt) dan ga ik voor. Heb er zin in om te beginnen!
Brunen is heel goed te doen hoor! Heb zelf ook zo'n try the bike gedaan, en had daarna nog 2 dagdelen nodig voor AVB. Dus nog 2 over voor op de weg. Nog 5 uur erbij genomen, en ik mag aankomende vrijdag op. Als ik het haal ben ik dan ongeveer 800 euro kwijt.

Daarbij vind ik de instructeurs vriendelijk en relaxed. Ook wel "strenger" als het moet natuurlijk ;-).
En omdat het een grotere rijschool is met meerdere instructeurs kan je volgens mij wat flexibeler lessen en zijn er meer mogelijkheden om examen te doen.

isthistheshitorwhat

• DRAFTER86
Gisae schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:49:
Vertrekt er volgende week vrijdag nog een groep vanaf de ut?
Offtopic: Voor de Bata bedoel je? Jazeker!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

gwystyl schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:07:
[...]

En die heet dan geen F650GS meer maar F800GS
Stoer apparaat, maar nog vrij nieuw en dus duur :(
Euhm, de f650gs is in 2 uitvoeringen > de oude is een 1 pitter. De nieuwe is ook gewoon een 800cc paralel twin net zoals de f800gs < zelfde blok > om het makkelijk te houden ;)

• Oguz286
Bergie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:14:
[...]
Volgens mij geven ze ook op zaterdag wel les. Ze moeten het toch in deze maanden verdienen om de slappe wintermaanden weer niks te doen te hebben.

Ik heb van Peter ook wel eens een les gehad wat begon met "Nu gaan we ons even niet zo paniekerig aan de max. snelheid houden maar gaan we gewoon even lekker achteraf wat bochtjes maken"

Het is ook fijn dat ze op de motor achter je aanrijden tijdens de lessen ipv met een auto. Zo duiken ze snel even voor je om je iets voor te doen of om te kijken of je wel je dode hoek in de gaten houd etc :P
Nou, Peter is anders wel ontzettend druk :P Hij blijft maar meer klanten krijgen (en dat vind ik niet gek).
-DG- schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:38:
[...]
Hup, aanmelden. :P
Je hebt inderdaad wel een xtra-card nodig.

Naast een mooi klushok zijn er ook nog 2 trailbikes (met trailparcour) en worden er ook wel af en toe ritjes e.d. gemaakt.
Ik weet dat ik studeer op de UT, maar wat is een xtra-card? O-)

• siggy
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Ik les op een Honda CB500 of CB600. Staat er eerlijk gezegd niet op, maar dat is wat de instructeur me ooit verteld heeft.

Thanks voor de informatie. Ben nu al een stuk geruster voor wat betreft motor met ketting.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Mevius
Realityweb schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:43:
[...]

Brunen is heel goed te doen hoor! Heb zelf ook zo'n try the bike gedaan, en had daarna nog 2 dagdelen nodig voor AVB. Dus nog 2 over voor op de weg. Nog 5 uur erbij genomen, en ik mag aankomende vrijdag op. Als ik het haal ben ik dan ongeveer 800 euro kwijt.

Daarbij vind ik de instructeurs vriendelijk en relaxed. Ook wel "strenger" als het moet natuurlijk ;-).
En omdat het een grotere rijschool is met meerdere instructeurs kan je volgens mij wat flexibeler lessen en zijn er meer mogelijkheden om examen te doen.
Ik heb try the bike ook gewoon nog staan bij Brunen. Brunen bevalt me ook prima, heb een paar keer met Goos gebeld en dat klinkt relaxed. Echter als ze me om 1 of andere reden teveel lessen aan proberen te smeren of ik er geen goed gevoel bij heb ga ik eens bellen met Johan van TopLes.

Sowieso hoor ik geen slechte verhalen van Brunen. Alleen was het initiële contact erg lastig. Drie keer gemaild, zou een keer teruggebeld worden wat niet gebeurt is. Uiteindelijk het mobiele nummer van 1 van de instructeurs gekregen via via en met hem alles gepland.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oguz286 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:29:
[...]

Nou, Peter is anders wel ontzettend druk :P Hij blijft maar meer klanten krijgen (en dat vind ik niet gek).

[...]

Ik weet dat ik studeer op de UT, maar wat is een xtra-card? O-)
Tik 'm voor de lol eens in bij google --> http://www.xtra-card.nl/. Ziet er wel heel kleurig en eng uit. Vroegah (1997-1999) was er ook al zoiets, maar toen had dat nog een normale naam
* gwystyl wordt oud :(

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 15:06
Mevius schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:05:
[...]

Ik heb try the bike ook gewoon nog staan bij Brunen. Brunen bevalt me ook prima, heb een paar keer met Goos gebeld en dat klinkt relaxed. Echter als ze me om 1 of andere reden teveel lessen aan proberen te smeren of ik er geen goed gevoel bij heb ga ik eens bellen met Johan van TopLes.

Sowieso hoor ik geen slechte verhalen van Brunen. Alleen was het initiële contact erg lastig. Drie keer gemaild, zou een keer teruggebeld worden wat niet gebeurt is. Uiteindelijk het mobiele nummer van 1 van de instructeurs gekregen via via en met hem alles gepland.
Heb ook les gehad bij Brunen, Vriendin doet nu bij ander bedrijf (Toples),
Daar wel eens gekeken. Allebei vind ik prima (Beviel mezelf erg goed bij Brunen, terwijl 't er bij m'n vriendin ook goed uitziet, en haar bevalt het ook erg).
Beiden rijden met motor achter je aan, beiden 'eigen' terrein voor AVB.
Voordeel voor mij was dat Brunen dagdelen aanbood (Halve dag rijles) waar ik ivm werk makkelijk omheen kon plannen + snel halen,
M'n vriendin koos voor Toples, waarbij ze 2 'uur'(lees 2x 3 kwartier) les heeft en dit makkelijk voor of na haar werk kan plannen. (Moeilijk vrij krijgen).
Gooswijn en die andere instructeur (Ben z'n naam kwijt) bij Brunen zijn relaxed ja, en bij Toples kwamen die gasten ook wel goed over.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Mevius
soepah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:41:
[...]

Gooswijn en die andere instructeur (Ben z'n naam kwijt)
Marco :).

Zijn er nog typische beginnersfouten die iedereen maakt tijdens try the bike trouwens? Kan ik daar alvast rekening mee houden^^.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 15:06
Klopt, nu weet ik 't weer, italiaanse achternaam ook :).
Gewoon genieten zou ik doen, je bent er om te leren, als je alles al kon zou je er niet zijn toch?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mevius schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:52:
[...]

Marco :).

Zijn er nog typische beginnersfouten die iedereen maakt tijdens try the bike trouwens? Kan ik daar alvast rekening mee houden^^.
Ik denk voornamelijk te zacht / voorzichtig rijden waardoor je veel moeilijker balans kan houden

• M14

M14

Gas loslaten in een bocht ;)

• Youk

Youk

Volvo For Life

Niet kijken waar je naartoe wil, maar juist wel kijken waar je niet wil uitkomen. B)

• Mevius
soepah schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:56:
Klopt, nu weet ik 't weer, italiaanse achternaam ook :).
Gewoon genieten zou ik doen, je bent er om te leren, als je alles al kon zou je er niet zijn toch?
Genieten gaat zeker goed komen! Maar de instructeur zal vast vragen van, wat weet je er allemaal al van? Dan kan ik nu tenminste antwoorden:
  • Voornamelijk te zacht / voorzichtig rijden waardoor ik veel moeilijker balans kan houden.
  • Gas loslaten in een bocht.
  • Niet kijken waar ik naartoe wil, maar juist wel kijken waar ik niet wil uitkomen.
Bedankt jongens, ik zie het zaterdag helemaal goedkomen! :+

• Tankiej
Het is overigens niet alleen gas loslaten in een bocht, maar ook op een andere manier afremmen (koppeling inknijpen of daadwerkelijk remmen). Gas loslaten is nog wel het minst erge wat je kan doen van die 3 dingen waarmee je afremt volgens mij :P

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

remmen in de bocht kan prima, je moet het wel met beleid doen anders ga je onderuit.

• Tankiej
Ja dat uiteraard, als je wat snelheid hebt kan je wel een beetje afremmen. Maar als je bijv. bezig met bent een achtje of een halve draai (wat nogal vaak voorkomt tijdens de eerste rijlessen) dan rij je langzaam en moet je niet afremmen in de de bocht :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Je kan de 3 puntjes trouwens al perfect toepassen op het niet halen van een bocht:

Kijk waar je wil uitkomen, geeft gas bij en dan komt het (meestal) wel goed.

Disclaimer: er kunnen geen rechten ontleend worden aan deze uitspraak ... blablabla :+

Geniet er in ieder geval van

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mevius schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:33:
[...]

Genieten gaat zeker goed komen! Maar de instructeur zal vast vragen van, wat weet je er allemaal al van? Dan kan ik nu tenminste antwoorden:
  • Voornamelijk te zacht / voorzichtig rijden waardoor ik veel moeilijker balans kan houden.
  • Gas loslaten in een bocht.
  • Niet kijken waar ik naartoe wil, maar juist wel kijken waar ik niet wil uitkomen.
Bedankt jongens, ik zie het zaterdag helemaal goedkomen! :+
Laatste puntje, dat had ik dus ook in het begin. Tot je er echt op begint te letten, kijken waar je wil uitkomen dan rij je automagisch naar dat punt. :)

De Nederbelg !

Verwijderd

Dat een oplossing zo simpel is als je gashendel strakker stellen had ik niet durven dromen....
Monteur na monteur geeft de bougies of degene die de motor gesteld heeft de schuld.....owners manual nageplozen en uit verveling ook maar eens aan wat schroefjes gedraaid...

simpel

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:17:
Dat een oplossing zo simpel is als je gashendel strakker stellen had ik niet durven dromen....
Monteur na monteur geeft de bougies of degene die de motor gesteld heeft de schuld.....owners manual nageplozen en uit verveling ook maar eens aan wat schroefjes gedraaid...

simpel
normaal moet een motor ook gewoon stationair lopen zonder dat de gaskabel op spanning staat!

Carburateurs = stationairschroef
Injectie = computergestuurd

slecht stationair lopen kan normaal komen door slechte benzine, ***bougie(dop/kabel) ertussen, niet synchroon staan van de carburateurs.

Mjah probleem opgelost hè :P

Verwijderd

Probleem was dat ie bij rotondes en verkeerslichten gewoon inzakte en afsloeg, of afsloeg als ik van stationair gas wilde geven en optrekken, dat dooie punt was veel te groot. bougies vervangen en stellen was wellicht ook nodig (mijn eerste motor, dus verkoop mij maar een nieuwe boordcomputer meneer monteur!), maar ik vind het niet zo netjes dat alles en iedereen roept iets te doen met Harleys, maar echt oplossingsgericht problemen zoeken, dat ontbrak een beetje. Dat als ik (een leek) het zo zat word dat ik zelf maar ga zoeken, en dat een monteur (jaaaaren in het vak joh) er maar niet achter kan komen. Maar wel ff met een schroevedraaier op de tank, oortje erbij en dan een willekeurig toerental roepen :) Tja.

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:36:
Probleem was dat ie bij rotondes en verkeerslichten gewoon inzakte en afsloeg, of afsloeg als ik van stationair gas wilde geven en optrekken, dat dooie punt was veel te groot. bougies vervangen en stellen was wellicht ook nodig (mijn eerste motor, dus verkoop mij maar een nieuwe boordcomputer meneer monteur!), maar ik vind het niet zo netjes dat alles en iedereen roept iets te doen met Harleys, maar echt oplossingsgericht problemen zoeken, dat ontbrak een beetje. Dat als ik (een leek) het zo zat word dat ik zelf maar ga zoeken, en dat een monteur (jaaaaren in het vak joh) er maar niet achter kan komen. Maar wel ff met een schroevedraaier op de tank, oortje erbij en dan een willekeurig toerental roepen :) Tja.
Maar dan blijft de reactie hierboven staan, stationairtoerental stel je af op de carb, met de stationair schroef...

Verwijderd

stationair op een warme motor, dat deed ie na dat stellen prima, maar de volgende dag kom ik terug (omdat ik op de terugweg gewoon weer schokkend en met een brandend motormanagement lampje een aantal rotondes pak) en dan weten ze niet waar het aan ligt. Wegkomen en gas bij rotondes/stoplichten wilde ie gewoon niet. Ik heb ze zelfs laten rijden met het ding, want ik werd een beetje scheef aangekeken. Nu trekt ie veel beter op, van stationair af. Zal van het weekend eens kijken of ze het eens zijn met mijn oplossing :)
Pagina: 1 ... 257 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.