Je kunt natuurlijk ook met beleid remmen. De keren dat mijn wielen (voor- of achter) blokkeerden zijn op de vingers van één hand te tellen. En dan tel ik ook het ingrijpen van de ABS mee, want dat had normaal gesproken een blokkade opgeleverd.
Conclusie: ik rij niet hard genoeg

Maar ik leef nog wel. En nog nooit (met de wegmotor) gevallen.
Met een beetje oefening kun je heel goed leren doseren. ABS is wat mij betreft ook alleen maar nuttig bij een paniekstop. Ik moet zeggen (touch wood) dat ik zowel in de auto als op de motor mijn paniek-pompje aardig onder controle heb. Ik zal niet gauw aan het stuur rukken of de rem volledig door zijn voeringen trappen/knijpen. Maar goed, dat zou voor iedereen moeten gelden als je onthoudt wat je instructeur je heeft geleerd en wat de common sense dicteert: afstand houden en je snelheid aanpassen aan de situatie, of liever: in combinatie met je kunnen...dat laatste is het belangrijkste. Als je Rossi wilt nadoen, moet je klein beginnen, niet meteen een ronderecord willen verstigen.
En ook in hou me niet altijd aan de max.snelheid. Maar ik ga ook weer niet met 120 over een dijkje waar je maar 60 mag. Als er verder niemand rijdt, kom ik wel eens aan de 80-90, en harder kán op zich wel, maar is gewoon minder leuk wat mij betreft. En gezien de staat van het wegdek, het feit dat je niet weet of er ergens wat rommel ligt, is het ook niet zo handig. Want met 80 kun je wel wat zand/grind hebben, en je kunt ook makkelijker vertragen naar een veiliger snelheid. Met 120 heb je een probleem als je ineens ziet dat er een kilo grind ligt, of een pothole...dan krijg je paniekstops en huilverhalen dat ze er niets aan konden doen, want er lag grind...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.