Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 256 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.881 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:48:
Ik zag toevallig vandaag een bekend filmpje voorbij komen op dumpert:
[video]

Kan iemand mij vertellen wat voor training(en) hier voor zijn? Ik ben niet zo geïnteresseerd in circuit trainingen waar het om snelheid gaat (ja natuurlijk moet je ook in de bochten techniek hebben) ;)

Ik merk dat ik mijn motor niet echt plat durf te krijgen. Ik hoef niet persee mijn knie aan de grond te krijgen (mag op de openbare weg ook niet). Maar merk dat ik meer techniek en beheersing wil op mijn motor.

Het liefst een training waarbij je niet op je eigen motor moet rijden, ben toch bang dat ik schade krijg aan mijn motor met vallen.
zo, dat ziet er behoorlijk soepel uit!
Maar ik denk toch echt dat dit op oefenen, ervaring en toch ook wel durven aan komt.

Wat je naar mijn idee nodig hebt is dus een (grote) open plek, een paar pionnen, een motor, en vooral veel tijd.
Denk niet dat er iemand is die je zoiets specifieks kan leren. De basistechnieken ken je wel, de rest is oefenen.

Je kunt natuurlijk wel altijd een reguliere motorrijschool aanspreken of je vrij mag oefenen op hun terrein tegen een kleine vergoeding.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 22:43

DinX

Motormuis

Ook met lompere fietsen kan het :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gisteren mijn AVB gehaald, moest alleen de snelle slalom overdoen :-). Zonder fouten geslaagd!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 18:53

iMars

Full time prutser

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:02:
[...]

Maar ik denk toch echt dat dit op oefenen, ervaring en toch ook wel durven aan komt.

Wat je naar mijn idee nodig hebt is dus een (grote) open plek, een paar pionnen, een motor, en vooral veel tijd.
Denk niet dat er iemand is die je zoiets specifieks kan leren. De basistechnieken ken je wel, de rest is oefenen.

Je kunt natuurlijk wel altijd een reguliere motorrijschool aanspreken of je vrij mag oefenen op hun terrein tegen een kleine vergoeding.
Doe ik er verstandig aan om aan een rijschool wat motorlessen te nemen? Motorrijden doe ik al heel lang (~12 jaar) maar merk dat het ook met durven te maken heeft. Vind het zonde als ik onderuit ga met mijn eigen motor, dat houdt me ook tegen om over mijn 'angst'/grens heen te gaan, terwijl ik weet dat de motor meer kan.
DinX schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:11:
Ook met lompere fietsen kan het :P

[video]
Die kon ik al... geweldig :P

Zo ken ik er nog een paar:

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 21-04-2011 09:43 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• defusion
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:39:
[...]

Doe ik er verstandig aan om aan een rijschool wat motorlessen te nemen? Motorrijden doe ik al heel lang (~12 jaar) maar merk dat het ook met durven te maken heeft. Vind het zonde als ik onderuit ga met mijn eigen motor, dat houdt me ook tegen om over mijn 'angst'/grens heen te gaan, terwijl ik weet dat de motor meer kan.

[...]

Die kon ik al... geweldig :P
Geen flauw idee, ik kan mezelf ook niet echt een ervaringsdeskundige noemen in dit geval ;)
maar je kunt dan natuurlijk wel gebruik maken van hun gooi-en-smijt motors.

Mijn motor is zo duur niet, en heeft al de nodige kleine beschadigingen. Dus ik ben niet zo bang om hem op z'n kant te leggen. Hoewel me dat pas 1x is gelukt, en dat terwijl ik stil stond.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 18:53

iMars

Full time prutser

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:44:
[...]

Geen flauw idee, ik kan mezelf ook niet echt een ervaringsdeskundige noemen in dit geval ;)
maar je kunt dan natuurlijk wel gebruik maken van hun gooi-en-smijt motors.

Mijn motor is zo duur niet, en heeft al de nodige kleine beschadigingen. Dus ik ben niet zo bang om hem op z'n kant te leggen. Hoewel me dat pas 1x is gelukt, en dat terwijl ik stil stond.
_O-

Koop hier mijn P1 reader :)

• defusion
  • Niet online
Ik wou hem even verplaatsen, maar was zo slim om dat te doen vanaf de kant waar geen zijstandaard zit. Dus na verplaatsen wil ik hem neerzetten, maar blijkbaar was de zijstandaard gedeeltelijk ingeklapt.
Dat hou je niet meer tegen.

Maar zoiets doe je ook maar een keer.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:50:
[...]

Ik wou hem even verplaatsen, maar was zo slim om dat te doen vanaf de kant waar geen zijstandaard zit. Dus na verplaatsen wil ik hem neerzetten, maar blijkbaar was de zijstandaard gedeeltelijk ingeklapt.
Dat hou je niet meer tegen.

Maar zoiets doe je ook maar een keer.
been there, done that... :D

Motor (afgedekt met hoes) dwars op de wind zetten tijdens een najaarsstorm is trouwens ook geen goed idee...

[ Voor 11% gewijzigd door Postman81 op 21-04-2011 10:20 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

DPC-Postman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:19:
[...]

Motor (afgedekt met hoes) dwars op de wind zetten tijdens een najaarsstorm is trouwens ook geen goed idee...
QFT, nu heb ik het opgelost met een eenvoudige veter. Die de zijkanten van de hoes naar elkaar trekt, zodat wind er minder makkelijk onder kan slaan. De keer dan mijn Yammie omviel, leek de hoes er half afgerukt te zijn.

Beetje jammer van de 'leerschade' alleen.. :X

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 21-04-2011 10:39 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Postman81
  • Niet online

Postman81

_Apache_ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:32:
[...]

QFT, nu heb ik het opgelost met een eenvoudige veter. Die de zijkanten van de hoes naar elkaar trekt, zodat wind er minder makkelijk onder kan slaan. De keer dan mijn Yammie omviel, leek de hoes er half afgerukt te zijn.
Ik heb daar een hangslot aanhangen. Die houdt én de hoes bij elkaar, én zorgt er een voor dat die hoes niet direct van de motor gejat kan worden. Met een simpele schaar knip je om het slot heen de hoes los, maar het is meer het idee... :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:24:
Ik ontvang net een interne mail van het bedrijf waar ik momenteel gedetacheerd zit dat er gistermiddag een motor gestolen is:

Het betreft een blauw-witte Suzuki GSX-R, met het kenteken AC-SB 274. Voor de oplettende lezers, dit is inderdaad een Duits kenteken. Deze is gestolen uit Herzogenrath, dicht bij Kerkrade. De dieven zijn in de richting Kerkrade weggereden; onduidelijk is of ze ook daadwerkelijk de grens over zijn gegaan. Eventuele reacties graag via DM, dan stuur ik ze wel naar de betreffende collega door.
Om hier even op terug te komen, ik heb inmiddels ook wat meer gegevens over de motor ontvangen:

Specificaties:
Kenteken: AC-SB 274
Type: Suzuki GSX-R 1000
Bouwjaar: 2004
Kleur: Blauw-wit

Te herkennen aan:
Blauw windschermpje
Goudkleurige voorvering
Stuurdemper
Zadel in blauw-wit-zwart (custom made!)
Duozitje voorzien van GSX Stickers (custom made!)
Oranje 1000 op het kontje links en rechts
Oranje velgstickers
Op het kontje staat links en rechts "Designed by JCB Celle"
Zwart spatbord achter
Led mini knipperlichten achter
Verkorte kentekenhouder
Kleine deukje onder de bevestigingsschroef van de uitlaat
km-stand: ca 32.000

Gestolen motor Herzogenrath groot

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DinX

DinX

Motormuis

DPC-Postman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:19:
[...]

Lang leve de middenbok :P

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Is dat echt zoveel stabieler?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

Exigence

dnkroz

Sibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:46:
[...]
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het kleppen stellen op mn ZZR600 veeeeeel meer werk is dan ik gewend ben :S De nokkenas moet eruit en dan moet ik shims gaan meten en kopen en shit!
Bij mijn Honda Magna was het gewoon kleppendeksel eraf en met een schroefje wat stellen.
Je bent verwend met je Magna ;) Je ZZR600 heeft twee bovenliggende nokkenassen met 8 inlaat en 8 uitlaatkleppen. Deze zul je eerst op moeten meten met de nokkenassen nog op hun plaats. Vervolgens trek je je nokkenassen eruit en haal je de shims onder de dopjes vandaan.

Als je pech hebt en alle 16 kleppen moet stellen kost je dat zo'n 100 tot 125 euro aan nieuwe shims helaas. Misschien heb je geluk, want sommige motorzaken willen ze wel omruilen. Wel met bijbetaling van jouw kant, maar dat kost je lang geen € 7,50 per shim, wat ze normaal kosten. Je moet van tevoren alle shims die je wilt vervangen even opmeten met een micrometer (of als je wat minder nauwkeurig te werk wilt gaan een (goede!) schuifmaat). Daarna moet je even uitrekenen welke nieuwe shims je nodig hebt (ze lopen in stappen van 0,05 millimeter).

Als het goed is heb je wat dunnere shims nodig dan er al in zaten. Meestal stel ik de kleppen bij tot bovenin het tolerantiegebied. Hoe meer je onderin gaat zitten hoe sneller ze weer buiten hun tolerantie vallen natuurlijk. Je speling zal wel ergens in de orde grootte van 0,15 tot 0,30 millimeter moeten zitten, ik stel ze dan meestal tot net onder de 0,30. Vervolgens monteer je het zootje in de omgekeerde volgorde (let goed op welke shim je op welke klep legt!

Het is in principe niet moeilijk, maar het kost veel tijd (soms veel geld) en een bezoekje aan de dealer halverwege. En je moet goed je hoofd erbij houden! Schrijf alles op is mijn tip, en houd alle cupjes waar de shims in zitten apart van elkaar (nummer ze ofzo).

Succes!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DPC-Postman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:29:
[...]

Ligt een beetje aan je motor, maar ik vind het iig wel veel fijner. Mijn vrouw vindt het lastig om mijn motor op de middenbok te zetten dus die gebruikt de zijstandaard, maar ik vind het makkelijker om de middenbok te gebruiken. Als je er een beetje handigheid in hebt, wip je hem er zo op, en de motor staat rechter. Voor mijn gevoel is dat dan steviger, maar of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet.

De motor van mijn vader (K75) is door mijn zusje een keer op de zijstandaard gezet terwijl ze er nog op zat. Bij het afstappen is ze er toen wat te veel op gaan hangen ofzo, waardoor die zijstandaard nu nog verder schuin staat. De zijstandaard op mijn motor is een kort vrij stevig pootje, die op de K75 is wat langer en lijkt op een U-buis. De K75 staat dus sowieso een stuk schuiner dan mijn motor.

• defusion
  • Niet online
Je zou natuurlijk ook wat zijwieltjes kunnen gebruiken.
Beetje zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/338558/2943542/0/1227623017/EPA_EEC_trike_chopper.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:40:
[...]

Om hier even op terug te komen, ik heb inmiddels ook wat meer gegevens over de motor ontvangen:

Specificaties:
Kenteken: AC-SB 274
Type: Suzuki GSX-R 1000
Bouwjaar: 2004
Kleur: Blauw-wit

Te herkennen aan:
Blauw windschermpje
Goudkleurige voorvering
Stuurdemper
Zadel in blauw-wit-zwart (!)
Duozitje voorzien van GSX Stickers
Oranje 1000 op het kontje links en rechts
Oranje velgstickers
Op het kontje staat links en rechts "Designed by JCB Celle"
Zwart spatbord achter
Led mini knipperlichten achter
Verkorte kentekenhouder
km-stand: ca 32.000

[afbeelding]
Ik al mijn ogen open houden hier. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:06:
Je zou natuurlijk ook wat zijwieltjes kunnen gebruiken.
Beetje zoals hier:
[afbeelding]
Lijkt een beetje in de verte op een intruder...
Jammer dat die achterkant er zo uit moet zien.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DinX

DinX

Motormuis

DPC-Postman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:29:
[...]

Als m'n FJR op de bok staat krijg je hem normaal met geen mogelijkheid om (als het stuurslot op staat).

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:59
AVB gehaald! Nu op naar AVD *O*

En dan mag ik eindelijk de weg op, op een eigen motor (die ik nog moet aanschaffen, maar dat is bijzaak) :D

[ Voor 63% gewijzigd door Tankiej op 21-04-2011 13:44 ]

• Tankiej
Nee, ok. Eigenlijk niet :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Bergie

Lekker belangrijk...

logisch gevolg zou ik het eerder noemen :)

Yamaha MT-09

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

morgen richting de Moezel met een groepje oud-collega's.

vorig weekend nieuwe ketting laten klinken, olie ververst. velgjes zijn weer helemaal wit (wat is kettingvet een bende :-( ) dus ik ben er helemaal klaar voor!

Lekker lang weekend toeren _/-\o_ NU hopen dat het weer meezit O-)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Als het weer meezit, even din achterop dee elfstedentoch rijden, gister besloten. :)

Even inkomen voor de zomer, wanneer weer de alpen in knallen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• defusion
  • Niet online
Dat weer moet wel goed komen!
Het word alleen maar beter dit weekend als we de weermannen mogen geloven.

offtopic: ik sta alweer 3 pagina's op rij bovenaan. win ik nu iets?

[ Voor 28% gewijzigd door defusion op 21-04-2011 16:06 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_P8GRymVUxwE/S_yqjJ766sI/AAAAAAAAAh8/2ckiCNmGxjY/s400/chocolate-chip-cookie_01.jpg
:+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:05:
Dat weer moet wel goed komen!
Het word alleen maar beter dit weekend als we de weermannen mogen geloven.

offtopic: ik sta alweer 3 pagina's op rij bovenaan. win ik nu iets?
je mag deel 15 aanmaken :9 of moeten we daar over stemmen :+

Verwijderd

komkommer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:12:
[...]

Hebben ze hem alleen afgesteld, of hebben ze carburateurs ook even losgetrokken?
Dat kon misschien nog wel eens nodig zijn, want ik moet anderhalve dag later weer enorm gassend weg bij het stoplicht. Ik wil gewoon leuk rijden! :-( :'(

Dat was dan op de terug weg van de man die mij zadel aan gaat passen, helaas kon dat pas dinsdag, maar zoals het er naar uit ziet ben ik tot die tijd nog wel even druk met de motor op orde krijgen.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

Gisteren mijn BE rijbewijs gehaald. We gaan in juni met de motoren op de aanhanger naar Italië toe.
De examinator zag dat ik het motorrijbewijs had.

Begint hij met wat vragen over de papieren.
Ex: Mart, hoelang is de aanhanger?
ik: 6 meter 12 cm
Ex: Stel mijn chopper is 6 meter en ik wil hem door jou laten vervoeren....
ik: die chopper komt nog niet misschien op de aanhanger
**Examinator begint te lachen**
Ex: okee, stel ik heb een racer van 6 meter
Ik: dan zou hij wel mee mogen, maar dat gaat niet passen.

Tijdens het examen moest ik op een bedrijventerrijn stoppen en 10 meter verderop was een laadplatform.
Ex: Stel ik heb 3 motoren op de aanhanger staan en ik wil ze daar in het gebouw zetten. Hoe zou jij dat doen ?
Ik: ik zou de auto uitzetten, motoren eraf en lekker een klein stukje rijden.
**examinator kijkt me ff vragend aan en moet ff lachen**
ex: okee stel dat je ze moet duwen....
ik: oh dan zou ik de auto daar neerzetten en dan achteruit de kar voor de deur zetten.
ex: okee doe maar.

gezellige man ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:26

mphilipp

Romanes eunt domus

defusion schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:02:
[...]
Is idd een kwestie van oefenen. In principe leer je bij bv iets als de VRO ook wel eea aan voertuigbeheersing en hoe goed in balans een motor eigenlijk is door bv die 'gymnastiek-oefeningen' op de motor. Maar ik weet niet in hoeverre ze dergelijke dingen tegenwoordig bij het rijbewijs allemaal doen. Ik heb nog oude stijl rbw waar alleen het theoriedeel apart was.

Anders moet je bij die pliesie instructeurs zijn. Die kunnen dit soort dingen ook. Dat moet ook wel, voertuigbeheersing is voor hen noodzaak. Zij kunnen echt wel goochelen met die motor, ook een dikke RT oid. Dat maakt dus ook geen bal uit als je de techniek beheerst. Alleen zal een kleine, lichte motor een wat kortere draai kunnen maken, maar de kapriolen zijn in principe hetzelfde. Net als stunten met een auto. Het kan met een Rolls Royce, maar ook met een Corolla...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor de mensen die nog wat motorspul nodig hebben (budget/leen/reserve helm bijv.); de karwei heeft deze week wat spul in de aanbieding.
http://www.karwei.nl/aanbiedingen-acties/?/folder2/

Wise enough to play the fool

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
broek l>xl allemaal rest partijen. zoek nog een simpele broek die ik gewoon aan kan houden de bouw op. maar ja ik zoek nog rustig verder. laatst bij motoport wel een mooi broekje gevonden met zakken en al. 100 euro(knappe werkbroek zit ook op 70-80 euro.) maar ook alleen xl en xxxl dus werd ook niks.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Godsamme het zit niet mee!
Gisteren bleek dat mijn nieuwe zomerjas stuk is (rits gaat niet goed dicht 50% van de tijd), ben vandaag flink aan het sleutelen aan mijn nieuwe motor zit het ook niet mee:
Moest een moer uitboren, remcilinders zien er raar uit en één blokje slijt superveelmeer af (heb nu gewoon omgeruild met de andere :P), voelermaatjes blijken niet te zijn zoals op de verpakking en gaan van 0.1-1mm in stappen van 0.1mm. Ook past mijn boegiesleutel niet goed op deze motor, en zitten er de verkeerde types bougies in (maar dat laat ik lekker zo, want hij loopt!).
Morgen dus heel vroeg naar de winkel om vloeibare pakking, boegiesleutel, voelermaatjes te kopen en dan weer verder :(

Btw, weet iemand wat er met mijn remcilinders aan de hand is? Er zit op de cilinderkop een zachte/broze laag met rode/roest kleur (hard rubber of verroest metaal ofzo) dat gedeeltelijk weg is op de meeste koppen. Onder die zachte/broze laag zit de metalen cilinderkop met drie uitstekende eilandjes erop.
Je ziet de afdruk van de eilandjes op de achterkant van de rempads, bij één kant zie je alleen de afdruk van de gehele cilinderkop omdat daar de zachte/broze laag nog meer intakt is.
Verder zit er een beetje roest op de rempads (achterkant) dus is het moeilijk in te schatten of de cilinders zelf verroest zijn of niet.

Ik vrees dat ik aan het reviseren kom...maar dat heb ik nooit gedaan dus kost me veel tijd (en wss geld)! Komt op de to-do lijst, samen met voorvork+wiel, voor als ik een ophangsysteem heb gemaakt in de garage. Heb namelijk geen middenbok en geen plek op een krik onder te zetten.

edit:
http://www.classickawapar...dingen/remzuiger1000j.htm
Dat rode dus, dat is er bij mij vrij ver af. Moet ik nu een hele revisie doen voor veel geld (en tijd)? Kutzooi

[ Voor 5% gewijzigd door Sibylle op 22-04-2011 22:38 ]

Ctrl+k

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 15:32

martjah

Appel

Sibylle schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:27:
Godsamme het zit niet mee!
Gisteren bleek dat mijn nieuwe zomerjas stuk is (rits gaat niet goed dicht 50% van de tijd), ben vandaag flink aan het sleutelen aan mijn nieuwe motor zit het ook niet mee:
Moest een moer uitboren, remcilinders zien er raar uit en één blokje slijt superveelmeer af (heb nu gewoon omgeruild met de andere :P), voelermaatjes blijken niet te zijn zoals op de verpakking en gaan van 0.1-1mm in stappen van 0.1mm. Ook past mijn boegiesleutel niet goed op deze motor, en zitten er de verkeerde types bougies in (maar dat laat ik lekker zo, want hij loopt!).
Morgen dus heel vroeg naar de winkel om vloeibare pakking, boegiesleutel, voelermaatjes te kopen en dan weer verder :(

Btw, weet iemand wat er met mijn remcilinders aan de hand is? Er zit op de cilinderkop een zachte/broze laag met rode/roest kleur (hard rubber of verroest metaal ofzo) dat gedeeltelijk weg is op de meeste koppen. Onder die zachte/broze laag zit de metalen cilinderkop met drie uitstekende eilandjes erop.
Je ziet de afdruk van de eilandjes op de achterkant van de rempads, bij één kant zie je alleen de afdruk van de gehele cilinderkop omdat daar de zachte/broze laag nog meer intakt is.
Verder zit er een beetje roest op de rempads (achterkant) dus is het moeilijk in te schatten of de cilinders zelf verroest zijn of niet.

Ik vrees dat ik aan het reviseren kom...maar dat heb ik nooit gedaan dus kost me veel tijd (en wss geld)! Komt op de to-do lijst, samen met voorvork+wiel, voor als ik een ophangsysteem heb gemaakt in de garage. Heb namelijk geen middenbok en geen plek op een krik onder te zetten.

edit:
http://www.classickawapar...dingen/remzuiger1000j.htm
Dat rode dus, dat is er bij mij vrij ver af. Moet ik nu een hele revisie doen voor veel geld (en tijd)? Kutzooi
lijkt mij niet nodig dat dat dan gereviseerd wordt. Ik heb er namelijk zulke inzitten: http://www.2cv-onderdelen...7%20losse%20remzuiger.jpg

dat is dus zonder het rode gedeelte. Je moet er wel voor zorgen dat de buitenkant netjes zuiver is (gemaakt) aangezien dat gedeelte door de rubbers schuift. Als de blokjes aan 1 kant veel harder slijten, kan dat een indicatie zijn dat 1 zuiger veel stroever gaat of helemaal vast zit.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

Steffie

Opaque

Sibylle schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:27:
Dat spul hoort er te zitten hoor. Dat is een vettige pasta (kopervet meestal, vandaar de roestige kleur) die er voor zorgt dat je remzuigers en remcilinders niet gaan oxideren. Als je dat spul er niet op smeert dan heb je na verloop van tijd kans dat je remmen gaan piepen, of nog erger dat je remzuigers vast komen te zitten. Als dat kopervet onder hoge druk komt te staan en daardoor warm gaat worden, dan gaat het er iets uitgedroogd/broos uitzien op een gegeven moment.

Zo te zien steekt dat laagje kopervet (in een minder pasta achtige vorm, maar meer een iets vaste plakstrip achtige vorm) op die remzuiger uit jouw plaatje ook iets uit boven de rand, waardoor de hoogte van de remzuiger ook iets meer is dan zonder die pasta. Als dat dan op een gegeven moment afgesleten is op een remzuiger, maar op de ander niet of nog niet helemaal, dan is het ook niet verwonderlijk dat een deel van je remblok sneller slijt dan een ander deel. Al hangt dit natuurlijk ook een beetje van de constructie af van je hele remblok en hoe de krachten van de remzuigers precies verdeeld worden. Voordeel van zo'n strip achtig laagje vaste 'koperpasta' is in ieder geval wel dat het veel minder vuil aantrekt dan een iets meer vloeibare variant.

Ik denk dat de meeste motoren gewoon remzuigers hebben als die in de post van martjah, waar je dus zelf dat kopervet op aan moet brengen. Ik ben in ieder geval nog geen andere tegengekomen op mijn motoren.

[ Voor 38% gewijzigd door Steffie op 23-04-2011 03:34 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Exigence

Exigence

dnkroz

Die remzuigers roesten niet als het goed is. Het bruine goedje is waarschijnlijk aangekoekte koperpasta. Wel kunnen door ouderdom de rubbers niet zo goed meer afsluiten en er vuil mee naar binnen komen, waardoor het aluminium van de remklauw gaat corroderen. Ook rond het bovenste rubber kan dat gebeuren. Hang je klauwen eens los, zonder je remblokjes erin, en pomp de zuigers naar buiten. Je ziet dan meteen welke goed naar buiten komen en welke niet. Als het gros van de zuigers niet naar buiten komt dan zou je kunnen overwegen om te reviseren (is echt zo moeilijk niet, kost alleen wat tijd). Misschien is dat ook de oorzaak dat je remblokje aan één kant meer versleten zijn (dat alleen die kant van de remklauw goed werkt).

Is weer eens wat anders dan je oude motor, dus mooi ervaring op doen! Het is allemaal niet moeilijk als je tijd, geduld en een beetje technisch inzicht hebt. Wegbrengen kan altijd nog :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 23-04-2011 06:27 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:52:
[...]

Spanningsregelaar dan, gaan wel vaker stuk door gebrek aan koeling, teveel vermogen getrokken, slecht aarde contact of gewoon pech....
Het scheelt wel wat als je zorgt dat er goed elektrisch en thermisch contact is tussen de regelaar en het frame.
Denk niet dat het de spanningsregelaar is. De multimeter gaf aan dat er wel degelijk spanning naar de accu ging. Heb 'm nu losgehaald en aan m'n Optimate gehangen, maar die is al uren bezig om de accu vol te krijgen. Vermoed dus dat het de accu zelf is, want heb nog niet eerder gezien dat het zo lang duurde om een (nieuwe) accu vol te krijgen.
Gisae schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:09:
[...]

Nieuwe motor en nu al kapot lijkt me een garantiekwestie.
Dat lijkt mij ook :)
mphilipp schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:25:
[...]

Nee, maar als er dingen aan iets nieuws mankeren (dus fabrieks/materiaalfouten) komen ze er in de eerste paar maanden vanzelf wel uit. Dus het is altijd goed om in het begin zoveel mogelijk te rijden en alles uit te proberen. Als de electra de eerste 3 maanden overleeft zonder problemen zit het wel goed. Alles kan stuk.
Ja, zo kijk ik er ook tegenaan. Je verwacht natuurlijk bij een nieuwe motorfiets gewoon geen gezeik hebt, maar het blijft techniek, het kan altijd stuk. Gelukkig heb je dan 2 jaar onbeperkte garantie, dus wordt het in ieder geval kosteloos verholpen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een optimate lader kan een volledige lege accu wel weer op spanning krijgen maar dat duurt gewoon even (24H, ongeveer) omdat 't een druppellader is en géén snellader.

Als je accu straks weer vol is dan moet je met je multimeter eens even wat meten terwijl de accu weer volledig ingebouwd is in je fiets.
  • 1: Accu meten met contact uit -> Moet ergens rond de 13V liggen, paar tiende verschil naar boven/beneden mág (6 cellen die (optimaal) 2,2V per stuk leveren).
  • 2: Fiets starten -> Voltage mag niet onder de 11,5V komen tijdens het starten. Gebeurt dat wel dan ga maar een nieuwe accu claimen (ook met nieuwe accus heb je ooit DOA's).
  • 3: Motor laten draaien en gas geven, laadspanning meten over de accupolen: Moet ergens rond de 14V liggen (afhankelijk van het toerental) maar mag NOOIT boven de 14,5V komen. Gebeurt dat wel dan is je SR "stuque".
Als je SR stuk blijkt te zijn dan zou ik voordat je een nieuwe gaat/laat monteren ook nog even de laadstroom vanaf je dynamo doormeten. Als die teveel levert dan gaat je SR namelijk weer naar de kloten ... en daarmee op een gegeven moment ook je accu én de dynamo zelf. Laadstroom vanaf de dynamo is ongeveer 70V wisselspanning. Exacte waarde staat in een ServiceManual vermeldt (is per fiets anders) en er staat ook hoe en waar je die moet meten.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 23-04-2011 10:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Victor
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:12:
Een optimate lader kan een volledige lege accu wel weer op spanning krijgen maar dat duurt gewoon even (24H, ongeveer) omdat 't een druppellader is en géén snellader.
Je hebt gelijk, hoort inderdaad kennelijk zo lang te duren (aldus ook de handleiding). M'n ervaring was anders (meestal waren ze binnen een paar uur vol), maar kennelijk waren die accu's gewoon niet zo leeg als deze.

Overigens heeft 'ie inmiddels ook z'n testcyclus gedaan en hij geeft aan dat één van de cellen kortsluiting maakt. Dat zal vast niet de bedoeling zijn :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eeeuh ... Nope, dat lijkt me niet echt de bedoeling :o

Wel érg slordig van de dealer dat ze zo'n fiets meegeven (zéker in het geval van een gloedjenieuwe). Dit soort zaken, een accu die DOA is bijvoorbeeld, horen met een afleverbeurt aan het licht te komen omdat je een fiets die vers uit 't krat komt nog in z'n geheel moet afmonteren + controleren.

En ook al stond 'ie al een tijdje nieuw bij de dealer binnen dan nog hoort zoiets geconstateerd te worden, zélfs bij een tweedehands fiets waarbij je genoeg geld betaald voor een afleverbeurt.

Enige rede dat accu's cellen gaan "opblazen" is het niet genoeg gevuld zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 23-04-2011 13:34 ]

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 14:21

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij moet ik een nieuwe accu...
Starten, moeizaam, dikke knal uit de uitlaat (Schrok me de pleuris), maar startte wel.

Naar tankstation gereden (km of 7), getanked, starten ho maar... Godzijdank kon ik m in mn uppie aanduwen (En dat is erg warm met pak aan)... Wel bij terugkomst gelijk de Optimate eraan gehangen, ben benieuwd

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
iMars schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:48:
Ik zag toevallig vandaag een bekend filmpje voorbij komen op dumpert:
[video]

Kan iemand mij vertellen wat voor training(en) hier voor zijn? Ik ben niet zo geïnteresseerd in circuit trainingen waar het om snelheid gaat (ja natuurlijk moet je ook in de bochten techniek hebben) ;)

Ik merk dat ik mijn motor niet echt plat durf te krijgen. Ik hoef niet persee mijn knie aan de grond te krijgen (mag op de openbare weg ook niet). Maar merk dat ik meer techniek en beheersing wil op mijn motor.

Het liefst een training waarbij je niet op je eigen motor moet rijden, ben toch bang dat ik schade krijg aan mijn motor met vallen.
Dit is precies de reden dat heel veel mensen niet eens durven "straatje keren" op de motor. Dan zie je een gloednieuwe Supersport met de voetjes aan de grond schuifelen om te keren :'( :X
Gewoon oefenen zoals je geleerd hebt, als je dat niet op je eigen motor durft, heb je de verkeerde motor gekocht...
Doe ik er verstandig aan om aan een rijschool wat motorlessen te nemen? Motorrijden doe ik al heel lang (~12 jaar) maar merk dat het ook met durven te maken heeft.
Als je de vraag moet stellen, doe je daar inderdaad verstandig aan! Achtjes, straatje-keren en langzame slalom zijn wat dat betreft leuke dingen om te oefenen. Ik heb mijn rijbewijs nu ruim anderhalf jaar (en bijna ruim 29.000 km), en oefen dit af en toe als ik op een lege parkeerplaats rijd.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Reneger schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:44:
Volgens mij moet ik een nieuwe accu...
Starten, moeizaam, dikke knal uit de uitlaat (Schrok me de pleuris), maar startte wel.

Naar tankstation gereden (km of 7), getanked, starten ho maar... Godzijdank kon ik m in mn uppie aanduwen (En dat is erg warm met pak aan)... Wel bij terugkomst gelijk de Optimate eraan gehangen, ben benieuwd
Aanvulling: Gelaccu, optimate result:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rZ9k8.jpg

:( tijd voor een nieuwe, heb geen zin in gesodemieter..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RemcoDelft schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:51:
[...]

Dit is precies de reden dat heel veel mensen niet eens durven "straatje keren" op de motor. Dan zie je een gloednieuwe Supersport met de voetjes aan de grond schuifelen om te keren :'( :X
Gewoon oefenen zoals je geleerd hebt, als je dat niet op je eigen motor durft, heb je de verkeerde motor gekocht...

[...]

Als je de vraag moet stellen, doe je daar inderdaad verstandig aan! Achtjes, straatje-keren en langzame slalom zijn wat dat betreft leuke dingen om te oefenen. Ik heb mijn rijbewijs nu ruim anderhalf jaar (en bijna ruim 29.000 km), en oefen dit af en toe als ik op een lege parkeerplaats rijd.
Mjah .... vraag me af of 'm dat ook lukt met de orginele clip-ons. Wél leuk filmpje om te zien dát 't eventueel wel gewoon zou moeten kunnen.

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Zo, net al zwetend langs de motoport gereden, omgedraaid en een doorwaai-jas gehaald. Ideaal ding als de zon flink schijnt!
Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4B9F/C6C7/877A/8C86/2031/515D/3D59/418D/102078_00.jpg

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Exigence

Exigence

dnkroz

RemcoDelft schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:51:
[...]

Mijn rijinstructeur heeft een keer op een R6 gereden, en hij vond het helemaal niks vanwege de relatief kleine stuuruitslag en grote draaicirkel. Ook is een racer instabieler dan een "normale" (wat is normaal? ach, je snapt wat ik bedoel :P ) motor, dat komt gewoon door het ontwerp (kleine balhoofdshoek etc.). Dit is vooral te merken op lage snelheid. Dus ja, op een racer kan het ook wel, alleen een stukje moeilijker dan op een lesfiets. Ook moelijker door wat wimmel_1 al zegt... de clip-ons.

Maar er zullen wel veel meer motoren zijn waarop het moeilijker gaat :P

(Mijn andere rijinstructeur was weer helemaal weg van een Hayabusa.... "jaaa, 300 op de afsluitdijk met losse handjes! mooi man!" :D )

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 23-04-2011 15:51 ]

• Victor
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:15:
Eeeuh ... Nope, dat lijkt me niet echt de bedoeling :o

Wel érg slordig van de dealer dat ze zo'n fiets meegeven (zéker in het geval van een gloedjenieuwe). Dit soort zaken, een accu die DOA is bijvoorbeeld, horen met een afleverbeurt aan het licht te komen omdat je een fiets die vers uit 't krat komt nog in z'n geheel moet afmonteren + controleren.

En ook al stond 'ie al een tijdje nieuw bij de dealer binnen dan nog hoort zoiets geconstateerd te worden, zélfs bij een tweedehands fiets waarbij je genoeg geld betaald voor een afleverbeurt.

Enige rede dat accu's cellen gaan "opblazen" is het niet genoeg gevuld zijn.
Daarom heb ik de nieuwe accu die ik vanmiddag heb opgehaald nu ook maar aan de Optimate hangen, even kijken of deze wel in orde is voordat ik ook hiermee langs de weg kom te staan.

Ben wel blij dat het in ieder geval een duidelijke oorzaak had. Niets zo irritant als weten dat er iets mis is met je motor (of auto), maar niet weten wat...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exigence schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:48:
[...]

Mijn rijinstructeur heeft een keer op een R6 gereden, en hij vond het helemaal niks vanwege de relatief kleine stuuruitslag en grote draaicirkel. Ook is een racer instabieler dan een "normale" (wat is normaal? ach, je snapt wat ik bedoel :P ) motor, dat komt gewoon door het ontwerp (kleine balhoofdshoek etc.). Dit is vooral te merken op lage snelheid. Dus ja, op een racer kan het ook wel, alleen een stukje moeilijker dan op een lesfiets. Ook moelijker door wat wimmel_1 al zegt... de clip-ons.

Maar er zullen wel veel meer motoren zijn waarop het moeilijker gaat :P

(Mijn andere rijinstructeur was weer helemaal weg van een Hayabusa.... "jaaa, 300 op de afsluitdijk met losse handjes! mooi man!" :D )
Ik heb een weekje met een kromme clip-on gereden zónder dat ik 't in de gaten had. Je wil niet weten wat je dan aan extra ruimte nodig hebt in een korte bocht........

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/23wuo2d.jpg

Ding is voor circuitwerk nog wel in te zetten maar ...

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Reneger schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:01:
[...]

Aanvulling: Gelaccu, optimate result:
[afbeelding]

:( tijd voor een nieuwe, heb geen zin in gesodemieter..
Doet optimate dat ook niet "fixen"? Daar heeft hij toch ook de mogelijkheid voor in sommige gevallen.

Vandaag voor het eerst met de motor op een crossterrein geweest. Tot nu toe altijd bossen en bouwplaatsen wezen crossen. Enorm gaaf om te doen. Wel stukken zwaarder met al dat mulle zand ten opzichte van het bos. Het is echt flink doorgassen in de bochten.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Hij gaf dit een tijd geleden ook al aan, heb ik hem er een week aan gehad, met weinig resultaat dus.

Ik denk dat ik een keer die accu aan gort heb getrokken door een te zware lader er aan gehangen te hebben...

• Loona35
Ja, dan is het niet veel meer als ie na een week niet verandert. Inderdaad betere een andere kopen. Beetje lullig om met zoiets stil te komen staan.

• Sibylle
En de oude dan gewoon in de garage aan de druppellader, altijd handig voor een noodgeval waar je hem maar een uurtje nodig hebt ofzo.

Vandaag kleppen gesteld van de ZZR600, was ff spannend of de timing van de nokkenas nog goed zat omdat ik (dacht ik) een tandje voelde verspringen onder op de drijfas, maar het bleek vals alarm want alles zit nu weer op zn plek :) Gelukkig had ik maar 3nieuwe shims nodig, met een beetje ruilen is de volgende beurt pas weer over een flinke tijd.

Helaas was de praxis niet voorzien van doorzichtige slangen, dus nu ga ik van mijn 1.50m lange slang een improvisorische carb synchronizer maken met flesjes en een hoop kit :D Voordeel is dat deze motor gemaakt is om af te stellen met slechts twee metertjes ipv vier zoals ik gewend ben.

Bedankt voor de tips over het remblok, ik ga het over een week denk ik schoonmaken en dan haal ik OF nieuw kopervet of haal ik het er overal vanaf. Hoe dan ook eerst een ophang systeem in de garage maken zodat ik de motor in de lucht kan hangen met het voorwiel van de grond. Nieuw bandje op de velg laten zetten en de voorvorken een beurt geven, als ik met mijn volle gewicht duw heb ik nog maar 3cm over van voor en één keerring is lek.
Hopelijk slijt mijn voorband daarna wel rond af ipv ovaal (of de vorige eigenaar hield van rotondes ;) )

Ctrl+k

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb vandaag gewoon als een van de weinige motorrijders in de Hoekse Waard rond gereden. Ik ben er welgeteld 4 tegen gekomen...zat iedereen aan het strand op elkaars lip ofzo? Heerlijk, keep it up!

Een collega was naar Limburg gereden en daar was het druk langs de Maas. Op een of andere manier heb ik dat steeds op de tanktastochten (www.tanktastocht.nl). Volgens mij pikken zij er steeds die hele rustige en mooie weggetjes uit. Het zijn veelal ook hele smalle weggetjes. Heel soms heb ik even gezelschap van een stel motorrijders, maar dan sla ik weer af en kom ik weer op een achteraf weggetje uit waar geen hond is.

Eigenlijk zouden we die site geheim moeten houden... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Loona: Inderdaad. En met deze temperaturen een motor aanduwen (Met alle risico's van dien.. Als hij hem pakt, rijdt ie ineens wel weg..) is ook niet echt prettig (Zweteuh!)

@Sibylle: Geheel mijn idee. Eerst de nieuwe accu even goed doorladen.

• Sibylle
GVD! Ik heb net de kleppendeksel erop, tijd om ff de bougies te controleren. Ben ik de derde bougie aan het losdraaien met mijn gloednieuwe bougiesleutel.....*KRAK*

Wat zit er in mijn bougiesleutel: een bougie zonder schroefdraad.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_WyIOPRUJ61g/TbM1yf28GzI/AAAAAAAAACM/ddxp_3OVyi8/s800/afgebroken.jpg

Het schroefdraad zit nog in de opening van de cilinder:
Sucks to be me!
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_WyIOPRUJ61g/TbM1zzopwOI/AAAAAAAAACY/-QnhoU_KKLM/s800/Schroefdraad.jpg

Na wat proberen zonder succes heb ik maar de opening naar de bougie dichtgemaakt met wat papier en een bitje uit de schroevendraaier set scherp en schuin gemaakt en die erin geslagen met een hamer. Gelukkig werkte dit en draaide het schroefdraad mee:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_WyIOPRUJ61g/TbM1z-8EnUI/AAAAAAAAACU/SAP2_Rv-bho/s800/Bitje.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_WyIOPRUJ61g/TbM1zP5np2I/AAAAAAAAACQ/S_HklY-SpTQ/s800/Schroefdraad%20eruit.jpg

Heb wel eerder ongelukjes gehad waar ik moest uitboren, één klep zeeer verkeerd gesteld had (kwam ik achter toen ik hem starte en wegreed :P ), keerringen niet paste, schroef van een remklauw afbrak etc. Maar deze keer was het toch wel erg spannend, als dit fout ging dan had ik de cilinders kunnen gaan bekijken van binnen :S

Ctrl+k

• Loona35
^^ knap opgelost :P

Volgende keer bougie niet zo hard aandraaien? Hij hoeft maar handvast te zitten zegmaar. Als je de torque opzoekt in het werkplaatshandboek dan is dat ook nooit zo hoog. Als je kopervet nodig hebt om hem de volgende keer eruit te krijgen draai je hem naar mijn idee gewoon te vast. Moet vlot kunnen zonder vet.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

mphilipp schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:57:
Eigenlijk zouden we die site geheim moeten houden... ;)
Zijn die TTT's ook nog gewoon in tanktas (bolletje pijltje denk ik?) formaat te krijgen ergens? Ik heb geen navigatiesysteem namelijk, maar er zitten wel leuke routes bij. Dus zou het handig zijn om ze weer op papier te krijgen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DPC-Postman schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:10:
[...]
Zijn die TTT's ook nog gewoon in tanktas (bolletje pijltje denk ik?) formaat te krijgen ergens?
In de ProMotor van 1992 en verder ;) :X
Ik weet niet of er een tooltje bestaat om die routes voor de GPS om te zetten naar zoiets. Volgens mij niet. Ik heb ze niet iig. Ik weet dat de maker van de site een aantal tochten heeft gescand, maar volgens mij heeft ie de meeste gewoon op papier en heeft ze handmatig overgezet in Mapsource.

• Victor
  • Niet online
Nou, vanavond weer gestrand met een lege accu. Of eigenlijk twee keer. Was van plan om langs de kust naar het noorden te rijden, maar ben niet verder gekomen dan Hoek van Holland (zo'n 50km van huis). Nadat de ANWB me weer op weg had geholpen zo snel mogelijk naar huis gereden, maar helaas zo'n 2km van huis vandaan weer gestrand met een lege accu. Het ding vervogens naar huis kunnen duwen in m'n motorpak, wat best warm en vermoeiend is. Maar weer terug naar de MotoPort om verder te zoeken naar de oorzaak, want hoewel dit allemaal heel avontuurlijk is, is het wel een beetje vervelend.

• Yonni
  • Laatst online: 13:33
Spanningsregelaar toch? :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Victor
  • Niet online
Ja, zou kunnen. De kapotte accu die vervangen is was kennelijk niet het enige euvel :)

Denk dat het inderdaad de spanningsregelaar is. De TS van dit topic omschrijft exact hetzelfde als wat ik ondervind met mijn Street Triple R: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=47285. Verder in het topic is te lezen dat Triumph vervangingskits levert waarbij de koeling van diverse elektrische componenten beter geregeld is, waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Victor op 24-04-2011 20:40 ]

• eX0duS
  • Laatst online: 13:09
Wéér een ander pak gekocht, dit maal doorwaai kleding.
Had pas een set gekocht, met uitneembare voering, maar ik zweet me eigen kapot. Nou zal ik met die nieuwe kleding ook nog vast behoorlijk zweten, maar het is in elk geval allemaal een stuk dunner en lichter.
Eigenlijk een beetje zonde van de oude kleding, die slechts 2 weken oud is. Ik weet niet of ik dit nog aan ga doen, tenzij ik persé wil rijden als het koud is natuurlijk. :P

Het is in elk geval een lichtgrijs pak van Difi geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 25-04-2011 12:18 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Victor schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:03:
[...]

Ja, zou kunnen. De kapotte accu die vervangen is was kennelijk niet het enige euvel :)

Denk dat het inderdaad de spanningsregelaar is. De TS van dit topic omschrijft exact hetzelfde als wat ik ondervind met mijn Street Triple R: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=47285. Verder in het topic is te lezen dat Triumph vervangingskits levert waarbij de koeling van diverse elektrische componenten beter geregeld is, waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn.
Had ik je dat vorige week ook niet gezegd op msn? ;)

De Nederbelg !

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
Pfff, doe ik ook eens verkeersregelaartje spelen, gelijk weeral betrapt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RQqzFtTkkfEW90DXsX9imNk9/full.jpg

• Victor
  • Niet online
Jellabie schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:23:
[...]

Had ik je dat vorige week ook niet gezegd op msn? ;)
Het was ook een kapotte accu. Mooie combinatie van kapotte onderdelen die beide tot hetzelfde probleem kunnen leiden.

• Matis
  • Laatst online: 24-01 22:29

Matis

Rubber Rocket

Vandaag een heerlijk stukje gereden :)

Distance: 73.92 km
Duration: 1:54:43 h : m : s
Avg. Pace: 1:33 min/km
Avg. Speed: 38.66 km/h
Climb: 299 m

Met een topsnelheid (piek) van 143.6 km/h :$ Dat was op een 80km-weg. Even vol vlammen na een stoplicht en toen weer netjes op snelheid :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eX0duS schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:16:
Wéér een ander pak gekocht, dit maal doorwaai kleding.
Had pas een set gekocht, met uitneembare voering, maar ik zweet me eigen kapot.
Is je andere pak een redelijk strak pak/jas? Mijn motorkleding is nl niet strak (ook weer niet baggy natuurlijk) en daardoor kan ik tijdens het rijden makkelijk ventileren door mijn hand in de wind te houden. Zo waait het lekker door. Ik rits de mouw open zodat ie lekker wijd open staat. Dat is dan ook het enige dat ik kan open zetten bij mijn pak (ja, de rits aan de voorkant ook natuurlijk).
Maar ondanks dat het een dik, donker leren (nubuck) pak is, drijf ik er niet uit. Ik heb als shirt altijd een coolmax loopshirt aan en als het ietsje frisser is, een coolmax shirt met lange mouwen. Dat scheelt enorm in de afvoer van transpiratie.

Zo'n doorwaai pak kan goed werken, maar neem er een die niet heel strak zit, want dan ventileert ie alsnog niet. Als ie strak zit, waait de wind alleen op de plekken waar de mesh zit. Het is de bedoeling dat er ook af en toe een luchtstroom onder je jack ontstaat.

• eX0duS
De "dikke" jas vind ik zelf wel redelijk baggy, en vind ik ook niet echt heel mooi. Ik kon echter geen geschikte broek vinden, dus heb het maar gekocht, zodat ik wat had. Achteraf gezien vind ik het nieuwe pak veel mooier (heb het nog niet, ze moeten de juiste maat bestellen).

De doorwaai jas/broek die ik gekocht heb, sluit wel iets "beter" aan als het ware, maar zit niet strak. De enige plek waar het wel wat losser had mogen zitten, is bij mijn buik. De rest is goed. Helaas is mijn buik wat uitgezakt, als dat wat minder is, zou het helemaal goed zitten.

Mijn ervaring is dat ik toch nooit een echt goed zittend pak kan vinden. Het is allemaal te groot, te strak, te klein, te kort, te lang... Het is altijd iets.

Overigens ook op een paar motoren "proef" gezeten. Zo ben ik er achter gekomen dat ik met mijn lengte van 1.68 wel op een BMW kan, maar wat me "tegenviel", was dat je echt zo'n enorme buik en uitstekende cilinders hebt (nogal logisch met een boxer :p), al met al is zo'n BMW gewoon een flinke kluif.

Daarbij heb ik nog op de volgende motoren gezeten:
- Suzuki Gladius. Deze was in de kleurstelling zilver/blauw. Ik vond het een beetje een "dames" motor, model Barbie zeg maar. De kleurstelling vond ik niet mooi, daarbij is het wel een behoorlijk kleine motor, wat niet erg is, maar ik vond het meer een groot uitgevallen "BMX fiets". Zo is het midden gedeelte nogal dun. Ook zat er naar mijn idee te veel plastic kappen op (over het frame heen).
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/__cS8IGDh_Nw/THX4xf7_h9I/AAAAAAAABOc/gfOiV5CYc2s/s800/Suzuki_Gladius_650.jpg

- Suzuki SV650. Kon ik goed op zitten, echter is het model meer "racy", en zit je nogal voorover. Ik denk dat dit op de langere duur niet fijn is.
Afbeeldingslocatie: http://www.kareler.dk/Foto/SV650S_1.JPG

- Honda CB 600 Hornet. Deze beviel me goed. Ik had verwacht dat zo'n 4 cilinder weer zo'n flinke joekel van een motor met zich mee bracht, maar het is een behoorlijk compacte 4 cilinder, die ook netjes binnen het "frame" blijft. Ik kon er goed op zitten, alles was ook precies dik genoeg zeg maar. Het model zelf is wat minder "spacy", zoals ik het omschrijf, meer een klassieke motor.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclesp.com/wp-content/uploads/2011/04/Honda-Hornet-900-Blue-1-PDI4PNZ28E-1024x768.jpg

- Kawasaki ER-6. Dit model is weer wat meer spacy, en alles was ook in verhouding. Dit model is nog redelijk aan de prijs (net zoals de Gladius, want nieuwer model), dus valt eigenlijk al af.
Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201002/2009-kawasaki-er-6n-3_460x0w.jpg

- BMW 1150 R. Zoals gezegd kon ik er op zitten, maar het is gewoon een joekel van een apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/BMW_R1150R.jpg

- Yamaha Fazer. Nog niet eens op gaan zitten, vond het een ontzettend lelijke machine. :p Het zal best een betrouwbare fijne machine zijn, maar het design sprak me gewoonweg niet echt aan.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9surlg.jpg

Getoonde kleurstellingen heb ik ook gezien. Ik vind blauw niet mooi, dus al deze motors vielen af. Als ik echt de keus heb, heb ik liever een grijs/zilvere.

Puur op zithouding en alles bij elkaar genomen (prijs, betrouwbaarheid) lijkt de Hornet op dit moment de beste keus. Qua uiterlijk zou ik liever een meer scherp getekende motor willen.

Wel jammer dat ik nog even op het felbegeerde roze papiertje moet wachten. :( Heb al redelijk wat lessen gehad, nou maakt 5 lessen meer of minder niet uit, en het hoefde ook allemaal niet persé zo snel mogelijk, helaas moet ik nog een maand wachten totdat ik het laatste examen kan doen. Ik heb 2 keer in de week gelest, dus dat zou nu nog 8 keer zijn, maar dat is niet nodig. Dat rijden dat lukt me allemaal wel; het zijn vooral de kleine dingen waar ik me nu op moet gaan concentreren.
- Plaats op de weg
- Overdreven "spiegelen" en links/rechts kijken
- Netjes invoegen op de snelweg

Ik zie het maar zo; in de stad/binnen de bebouwde kom mag je toch niet harder als 50. Gewoon goed om je heen kijken en alles observeren, goed de straten in kijken, en verder gewoon rijden met die handel.
Buiten de bebouwde kom kan/mag je 80, eigenlijk geen straten van links/rechts, dus gewoon gas erop.
Op de snelweg gewoon gas open, genoeg snelheid maken om in te voegen, goed spiegelen, en zorgen dat je zichtbaar blijft.
Verder de weg "gebruiken". Eventueel meer links of rechts gaan rijden om beter overzicht te hebben.

Voor de rest zou ik het niet weten. :p

Ik heb zo'n 16 lessen gehad voor het ABV examen. Theorie heb ik gelijk gedaan, daarna geoefend voor ABV (maar ook veel "rond gereden)", komen nu nog zeker 6 lessen bij denk ik, een paar meer maakt eigenlijk ook niet uit. Laatste keer heb ik een "demo" les gehad. De instructeur die reed voor me, en liet zien hoe ze het op het examen wilde zien (peanuts dus). Wel veel van geleerd.
Verder les ik solo. Je ziet vaak dat ze met twee of meer lessen. Kun je ook wel veel van leren, maar alle aandacht gaat wel naar mij uit, hij ziet ook echt alles, als ik mijn benen niet goed aandruk ziet hij het gelijk. Als ik in zijn twee weg rijd zie je hem al schuin kijken, maar wel leerzaam dus.

Ik weet niet of dit goed is of niet. Feit is wel dat ik alvorens ik begon, ik nog nooit op een motor gereden/gezet heb, nooit een schakelbrommer gehad heb, ik heb vroeger wel ooit een scooter gehad, maar dan heb ik het over 15 jaar geleden, en fietsen doe ik amper...

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 25-04-2011 20:17 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eX0duS schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:52:
Puur op zithouding en alles bij elkaar genomen (prijs, betrouwbaarheid) lijkt de Hornet op dit moment de beste keus. Qua uiterlijk zou ik liever een meer scherp getekende motor willen.
Doen. De Hornet is een mooi machien. Mooie klassieke lijnen, dik blok, hou ik van.
Tweepitters als de BMW moet je van houden. Sommige mensen vinden het maar niks, zo'n raar boxer blok met dat draaimoment en het onregelmatige loopje. Dat laatste is heel goed te verhelpen en als ze goed afgesteld zijn, lopen ze als een zonnetje, maar toch. Het is een liefhebbersding. Zo'n 4pitter loopt lekker soepel. Lijkt me een fijn ding om op te rijden.

Wat betreft je 'dikke' jas, kun je je mouwen bij de polsen ook openritsen? Als je dat doet, kun je nl ook af en toe je handen in de wind steken, zodat je doorwaait. Koelt heerlijk af. Ik heb zo 40graden in Marokko overleefd...

• eX0duS
Ik kan de mouwen wel open zetten. De broek kan ik inderdaad open ritsen (om je laarzen er onder kwijt te kunnen). Al met al is het hoe dan ook toch wel warm. Toch denk ik wel dat zo'n doorwaai jas in elk geval zeker iets zal schelen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
eX0duS, volgens mij is de SV650N ook een tikje rechter/hoger dan de SV650S, misschien is dat wat?

Erg uiteenlopende machines heb je op gezeten btw :P

• eX0duS
TheZeroorez schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:16:
eX0duS, volgens mij is de SV650N ook een tikje rechter/hoger dan de SV650S, misschien is dat wat?

Erg uiteenlopende machines heb je op gezeten btw :P
Logisch eigenlijk, want ik heb geen idee wat een geschikte motor is. 8)7 Moet toch ergens beginnen.
Voorkeur voor een BMW ging uit omdat ik die roffelende boxer wel mooi vind klinken. Verder kun je er mooi bijbehorende koffers aan hangen. Echter is het wat te "plomp" denk ik.
Verder zijn de meeste toch gewoon naked bikes, alleen die SV 650 is wat meer "racy".
Dit zijn allemaal motors waar ze van zeggen dat ze geschikt zijn voor beginners (die klein van stuk zijn), dus vandaar.

Ik zie dat de SV650N inderdaad wat hoger is in het stuur, dus die kan ik ook nog eens proberen. ;)

Een motor die ook nog op mijn verlanglijst staat is de Cagiva Raptor:
Afbeeldingslocatie: http://bikeswallpapers.cz.cc/data/media/9/Cagiva_Raptor_650_01_b1920.jpg

Zal nu even stoppen met mijn topic vervuiling. :p

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 25-04-2011 20:20 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Altijd lastig om een geschikte motor te vinden als je groot bent. Ikzelf ben nu 195cm en mijn Bandit 600N uit 95 begint toch langzaamaan te klein te worden.
Afgelopen 5 jaar toch nog wat gegroeid; Ik merk het zeker bij langere stukken op relatief lage snelheid.
Ben al langzaam op zoek naar een nieuwe fiets, maar zelfs ik heb al problemen met het vinden van een degelijke Japanse naked bike in de 600cc reeks.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ga over op een allroad. ben ook 195cm en kom net met me voetjes aan de grond op me africa twin. maar die is behoorlijk onder handen genomen. cm of 10 verhoogd totaal.

• Tankiej
Ik heb vandaag een nieuwe helm en een motorjas aangeschaft! HJC FS-11 in mat zwart & wit, jas is een Difi Compass. Over een tijdje nog even een broek en dan heb ik alles compleet :P

Tot die tijd rij ik nog wel met de broek die ik van de rijschool leen, gaat m'n eigen spul ook niet kapot als ik eens val :$

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:19:
[...]
Een motor die ook nog op mijn verlanglijst staat is de Cagiva Raptor:
[afbeelding]

Zal nu even stoppen met mijn topic vervuiling. :p
Ja natuurlijk, want dat is gewoon een wat mooiere en minder Japanse SV650N, volgens mij heeft 'ie zelfs gewoon het Suzuki blok.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
TheZeroorez schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:11:
[...]

Ja natuurlijk, want dat is gewoon een wat mooiere en minder Japanse SV650N, volgens mij heeft 'ie zelfs gewoon het Suzuki blok.
Daar moet ik je gelijk in geven, aan de cilinderbouw te zien, en ook het deksel met daarachter het kapje over de sprocket, exact als mijn DL650. Suzuki dus, viel me gelijk op:)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga morgen mijn 34L Tenere (die met die Lucky Dice ventieldopjes) inruilen voor een iets nieuwere 3AJ. Mét een knopje dus. Op een of andere manier leek het vooruitzicht om straks in de Sahara met 40graden dat ding aan te trappen niet zo prettig meer. Ik dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar ik heb na een paar pogingen bij lagere temperaturen al bijna een hartinfarct gekregen, dus ik wil een knupke.

Gelukkig heeft Jaap er nog een staan en hij heeft wel emplooy voor mijn 34L (komt van hem) dus dat wordt een leuke ruil (klein beetje bijbetalen). Iedereen blij. Ook de negertjes in Afrika; die krijgen straks ook een machine die met een knopje gestart kan worden.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DECOY88 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:36:
ga over op een allroad. ben ook 195cm en kom net met me voetjes aan de grond op me africa twin. maar die is behoorlijk onder handen genomen. cm of 10 verhoogd totaal.
Ik vind persoonlijk allroad motoren er niet zo mooi uitzien. Ze horen niet thuis op de Nederlandse weg (vind ik), de zithouding is overigens wel perfect voor grotere mensen en de veerweg is natuurlijk groots.

• Rukapul
  • Nu online
Er zijn natuurlijk veel redenen om een all-road te rijden. Niet voor niks dat er een aantal bij me op het werk in de stalling staan. Rechtop kunnen zitten heeft echt z'n voordelen :)

Daarnaast worden ze regelmatig als 'stoer' gezien al is dat vooral door niet-motorrijders :+

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 25-04-2011 22:27 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rukapul schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:26:
Er zijn natuurlijk veel redenen om een all-road te rijden. Niet voor niks dat er een aantal bij me op het werk in de stalling staan. Rechtop kunnen zitten heeft echt z'n voordelen :)
Ja, concessies, daar draait het allemaal om.
Daarnaast worden ze regelmatig als 'stoer' gezien al is dat vooral door niet-motorrijders :+
Niet de looks, wel de feels :P

Neemt overigens niet weg, dat ik wel een testrit op een allroad overweeg. Is het alleen al om te kijken of ze nog naar me willen zwaaien :+

• Rukapul
  • Nu online
Dat laatste kan ik je zo wel vertellen hoor Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/pics/crossy.gif:w

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Matis schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:20:
[...]
Ik vind persoonlijk allroad motoren er niet zo mooi uitzien. Ze horen niet thuis op de Nederlandse weg (vind ik), de zithouding is overigens wel perfect voor grotere mensen en de veerweg is natuurlijk groots.
Mee eens! Ze horen thuis in de drek! ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Hornet is zeker een aanrader. Heb er zelf 2 jaar met veel plezier op gereden.

Blok is zo goed als bullet-proof. Ding is onderin de toeren lekker voorspelbaar en geeft je als beginnner geen problemen. Boven in de toeren heb je een eindschot waar die 100pk vrijkomt. Rijden verder ook echt heerlijk en de zithouding is goed.

Hier onder een plaatje van mijn oude Hornet.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/25/1303750059-420.jpg

Met andere uitlaat vind ik het ook zeker een mooie fiets om te zien.

Edit.

Dit weekend eindelijk maar eens een pak aangeschaft. Met mijn lengte was dat bijna nergens te vinden, een hoop mensen vertelde mij zelfs dat op maat maken de enige oplossing was.

Gelukkig hebben ze bij Termaat in Nijmegen wel wat voor mijn lengte en zelfs veel keuze. Na iets van 5 pakken geprobeerd te hebben op het volgende uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/25/1303751681-830.jpg

Ik ben 1,98 lang en dit zit bij mij perfect. Echt enorm veel keuze hebben ze bij die zaak, zelfs als je nog langer bent hebben ze daar wel wat liggen.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2011 23:56 ]

• Unipuma
  • Laatst online: 06-04-2021
Matis schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:32:
Neemt overigens niet weg, dat ik wel een testrit op een allroad overweeg. Is het alleen al om te kijken of ze nog naar me willen zwaaien :+
Mensen zwaaien nog steeds naar je, vooral tijdens de wintermaanden wanneer de racertjes staan te bibberen in hun schuurtje, en de allroads nog gewoon rondrijden over de weg. ;)
Alleen in de lente wordt er minder gezwaait, maar volgens mij omdat de helft van die mooi weer rijders zo krampachtig in hun handvatten aan het knijpen zijn nu ze voor het eerst weer op de motor zitten, dat ze gewoon niet durven. :P

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ lange verhaal van Ex0duS. Het kon mijn verhaal wel zijn; ik heb ook iets van 16 lessen gehad voor mijn AVB, en nu bezig met de voorbereidingen voor de AVD. Ook hier: plaats op de weg, en niet bang zijn om de hele weg te gebruiken als je daardoor meer zicht krijgt en beter zichtbaar wordt. Ik moet verder van tevoren mijn plaats op de weg al aanpassen aan een actie, zoals het inhalen van fietsers.

Ook de motorenkeuze houdt me erg bezig; hoewel ik nog niet precies weet welke klasse me het meeste zou bevallen, weet ik wel welke klasse me NIET aanspreekt. Als ik dat allemaal wegstreep blijf ik over bij de Hornet, GSR600, FZ6 / Fazer, Gladius, ER-6N of ER-6F. Toch voornamelijk de naked 600s dus.

Voorlopig richt ik me eerst even meer op het vergelijken van de verzekeringen. Heeft er iemand ervaring met Hema verzekeringen? (London zit er achter; schijnt dezelfde maatschappij te zijn als van de KNMV verzekering) En heeft iemand ervaring met ENRA? Die komen bij mij namelijk consequent als goedkoopste uit de bus. Maar er moet ook een reden zijn waarom deze het goedkoopst zijn natuurlijk. Of ligt het er alleen aan dat ENRA de schadevrije autojaren meeneemt en de rest niet?

Oh ja, en Inshared verzekert pas vanaf een leeftijd van 25 jaar. Nu word ik in augustus wel 25, maar daar ga ik dus niet vrijwillig op wachten. (behalve als ik mijn AVD niet haal, maar dat was niet de bedoeling :P )

[Edit]Mijn virusscanner slaat trouwens aan op het plaatje van de Cagiva Raptor dat Ex0duS doorlinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-04-2011 08:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren de mannen even gewassen.

Op de dijk (zeewolde -> harderwijk) zaten wel heeeel erg veel muggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1303800439.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rukapul
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:45:
Voorlopig richt ik me eerst even meer op het vergelijken van de verzekeringen. Heeft er iemand ervaring met Hema verzekeringen? (London zit er achter; schijnt dezelfde maatschappij te zijn als van de KNMV verzekering) En heeft iemand ervaring met ENRA? Die komen bij mij namelijk consequent als goedkoopste uit de bus. Maar er moet ook een reden zijn waarom deze het goedkoopst zijn natuurlijk. Of ligt het er alleen aan dat ENRA de schadevrije autojaren meeneemt en de rest niet?
Zat ENRA ook niet in de fietsenverzekeringen en blonk daarin uit om maar zomin mogelijk uit te hoeven keren op basis van de voorwaarden?

Voor alleen WA kun je trouwens de goedkoopste verzekeraar nemen. Indien je ook zaken als diefstal of zelfs eigen schade gedekt wil hebben dan moet je heel goed kijke naar de voorwaarden van de diverse verzekeringen kijken. Let daarbij wat voor taal er wordt gebruikt. Kijk dan ook even op de diverse motorfora hoe men vervolgens in de praktijk handelt bij bijvoorbeeld diefstal (zie verhalen over afwijzen van claims omdat er niet bewezen is dat hij op de juiste wijze op slot stond...).

Uiteindelijk heb ik het via de ANWB gedaan wat een verzekering is van Unigarant als ik het me goed herinner.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

M14

Tylen schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:48:
Gisteren de mannen even gewassen.

Op de dijk (zeewolde -> harderwijk) zaten wel heeeel erg veel muggen ;)

[afbeelding]
Ik heb er ook nog 1 staan die een wasbeurt kan gebruiken. Zo te zien kun jij dat goed :+. Dus mocht je interesse hebben .... dm me maar ff ofzo ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

M14 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:14:
Ik heb er ook nog 1 staan die een wasbeurt kan gebruiken. Zo te zien kun jij dat goed :+. Dus mocht je interesse hebben .... dm me maar ff ofzo ;)
Als je na de wasbeurt weer terug naar huis rijdt, ben je weer terug bij af :P

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
Zaterdag m'n motor opgehaald, een Suzuki GSR600 uit 2006:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/soOr1fnPEs8qX8mO4tpyMQyz/thumb.jpg

Hiervoor alleen op een lesmotor gereden en dan is dit toch wel een erg groot verschil, veel leuker ;)

Last.fm
Films!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

zo de knetter. ik mag zaterdag weer naar Euskirchen toe om mijn motor op te halen.

Van het weekend lekker getourd rond de Moezel. Op de terugweg brak alleen mijn gaskabel :-( . Na veel gebel (geen pechhulp in het buitenland :F 8)7 ) kwam de adac mijn motor afslepen.

het afslepen viel me alles mee (75 euro) maar waarschijnlijk krijg ik wel een leuke rekening van de dealer. Mijn pa is zo aardig om mij te brengen, hij vindt het namelijk zelf ook heerlijk om te rijden in de bergen :D

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Zoo, vanmorgen even een kusje gegeven aan een zijdeur van een auto die in de file even zonder te kijken opzij kwam zetten. Gelukkig kon ik hem overeind houden en beiden zonder schade verder rijden... Toch wel even schrikken :(

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:20:
[...]

Veel allroads zijn meer road dan off road hoor (Versys, multistrada etc etc..) het zijn gewoon de SUV's van de motorwereld ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Net als dat buikschuivers alléén op het circuit thuishoren, niet op de openbare weg.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

_Erikje_ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:45:
zo de knetter. ik mag zaterdag weer naar Euskirchen toe om mijn motor op te halen.

Van het weekend lekker getourd rond de Moezel. Op de terugweg brak alleen mijn gaskabel :-( . Na veel gebel (geen pechhulp in het buitenland :F 8)7 ) kwam de adac mijn motor afslepen.

het afslepen viel me alles mee (75 euro) maar waarschijnlijk krijg ik wel een leuke rekening van de dealer. Mijn pa is zo aardig om mij te brengen, hij vindt het namelijk zelf ook heerlijk om te rijden in de bergen :D
Ik hoorde het al.. Kon je niet met de gaskabel tussen je tanden doorrijden? :-P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ToolkiT schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:02:
Veel allroads zijn meer road dan off road hoor (Versys, multistrada etc etc..) het zijn gewoon de SUV's van de motorwereld ;)
Een SUV vind ik derhalve ook SUF :P

Neemt inderdaad niet weg, dat zowel bij motoren als bij auto's er erg gave allroad modellen bijzitten :) Helaasch kost het wel (te veel) duiten :/

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
DPC-Postman schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:01:
Zoo, vanmorgen even een kusje gegeven aan een zijdeur van een auto die in de file even zonder te kijken opzij kwam zetten. Gelukkig kon ik hem overeind houden en beiden zonder schade verder rijden... Toch wel even schrikken :(
Mazzel zeg. Nog woorden gehad of niet eens gestopt?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

Heb in de kast nog een motorjas en broek gevonden. Deze waren van mijn ex vriendin. Is slechts 2 maal gedragen. Zal ik maar eens ergens online moeten smijten en hopen dat ik er nog wat voor terugkrijg denk ik.

Volvo Classic Club Belgium

Pagina: 1 ... 256 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.