De "dikke" jas vind ik zelf wel redelijk baggy, en vind ik ook niet echt heel mooi. Ik kon echter geen geschikte broek vinden, dus heb het maar gekocht, zodat ik wat had. Achteraf gezien vind ik het nieuwe pak veel mooier (heb het nog niet, ze moeten de juiste maat bestellen).
De doorwaai jas/broek die ik gekocht heb, sluit wel iets "beter" aan als het ware, maar zit niet strak. De enige plek waar het wel wat losser had mogen zitten, is bij mijn buik. De rest is goed. Helaas is mijn buik wat uitgezakt, als dat wat minder is, zou het helemaal goed zitten.
Mijn ervaring is dat ik toch nooit een echt goed zittend pak kan vinden. Het is allemaal te groot, te strak, te klein, te kort, te lang... Het is altijd iets.
Overigens ook op een paar motoren "proef" gezeten. Zo ben ik er achter gekomen dat ik met mijn lengte van 1.68 wel op een BMW kan, maar wat me "tegenviel", was dat je echt zo'n enorme buik en uitstekende cilinders hebt (nogal logisch met een boxer

), al met al is zo'n BMW gewoon een flinke kluif.
Daarbij heb ik nog op de volgende motoren gezeten:
- Suzuki Gladius. Deze was in de kleurstelling zilver/blauw. Ik vond het een beetje een "dames" motor, model Barbie zeg maar. De kleurstelling vond ik niet mooi, daarbij is het wel een behoorlijk kleine motor, wat niet erg is, maar ik vond het meer een groot uitgevallen "BMX fiets". Zo is het midden gedeelte nogal dun. Ook zat er naar mijn idee te veel plastic kappen op (over het frame heen).
- Suzuki SV650. Kon ik goed op zitten, echter is het model meer "racy", en zit je nogal voorover. Ik denk dat dit op de langere duur niet fijn is.
- Honda CB 600 Hornet. Deze beviel me goed. Ik had verwacht dat zo'n 4 cilinder weer zo'n flinke joekel van een motor met zich mee bracht, maar het is een behoorlijk compacte 4 cilinder, die ook netjes binnen het "frame" blijft. Ik kon er goed op zitten, alles was ook precies dik genoeg zeg maar. Het model zelf is wat minder "spacy", zoals ik het omschrijf, meer een klassieke motor.
- Kawasaki ER-6. Dit model is weer wat meer spacy, en alles was ook in verhouding. Dit model is nog redelijk aan de prijs (net zoals de Gladius, want nieuwer model), dus valt eigenlijk al af.
- BMW 1150 R. Zoals gezegd kon ik er op zitten, maar het is gewoon een joekel van een apparaat.
- Yamaha Fazer. Nog niet eens op gaan zitten, vond het een ontzettend lelijke machine.

Het zal best een betrouwbare fijne machine zijn, maar het design sprak me gewoonweg niet echt aan.
Getoonde kleurstellingen heb ik ook gezien. Ik vind blauw niet mooi, dus al deze motors vielen af. Als ik echt de keus heb, heb ik liever een grijs/zilvere.
Puur op zithouding en alles bij elkaar genomen (prijs, betrouwbaarheid) lijkt de Hornet op dit moment de beste keus. Qua uiterlijk zou ik liever een meer scherp getekende motor willen.
Wel jammer dat ik nog even op het felbegeerde roze papiertje moet wachten.

Heb al redelijk wat lessen gehad, nou maakt 5 lessen meer of minder niet uit, en het hoefde ook allemaal niet persé zo snel mogelijk, helaas moet ik nog een maand wachten totdat ik het laatste examen kan doen. Ik heb 2 keer in de week gelest, dus dat zou nu nog 8 keer zijn, maar dat is niet nodig. Dat rijden dat lukt me allemaal wel; het zijn vooral de kleine dingen waar ik me nu op moet gaan concentreren.
- Plaats op de weg
- Overdreven "spiegelen" en links/rechts kijken
- Netjes invoegen op de snelweg
Ik zie het maar zo; in de stad/binnen de bebouwde kom mag je toch niet harder als 50. Gewoon goed om je heen kijken en alles observeren, goed de straten in kijken, en verder gewoon rijden met die handel.
Buiten de bebouwde kom kan/mag je 80, eigenlijk geen straten van links/rechts, dus gewoon gas erop.
Op de snelweg gewoon gas open, genoeg snelheid maken om in te voegen, goed spiegelen, en zorgen dat je zichtbaar blijft.
Verder de weg "gebruiken". Eventueel meer links of rechts gaan rijden om beter overzicht te hebben.
Voor de rest zou ik het niet weten.
Ik heb zo'n 16 lessen gehad voor het ABV examen. Theorie heb ik gelijk gedaan, daarna geoefend voor ABV (maar ook veel "rond gereden)", komen nu nog zeker 6 lessen bij denk ik, een paar meer maakt eigenlijk ook niet uit. Laatste keer heb ik een "demo" les gehad. De instructeur die reed voor me, en liet zien hoe ze het op het examen wilde zien (peanuts dus). Wel veel van geleerd.
Verder les ik solo. Je ziet vaak dat ze met twee of meer lessen. Kun je ook wel veel van leren, maar alle aandacht gaat wel naar mij uit, hij ziet ook echt alles, als ik mijn benen niet goed aandruk ziet hij het gelijk. Als ik in zijn twee weg rijd zie je hem al schuin kijken, maar wel leerzaam dus.
Ik weet niet of dit goed is of niet. Feit is wel dat ik alvorens ik begon, ik nog nooit op een motor gereden/gezet heb, nooit een schakelbrommer gehad heb, ik heb vroeger wel ooit een scooter gehad, maar dan heb ik het over 15 jaar geleden, en fietsen doe ik amper...
[
Voor 40% gewijzigd door
eX0duS op 25-04-2011 20:17
]