Die motor ken ik nog niet!Joopieboy schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:27:
Yamaha Z750 bijvoorbeeld
DECOY88 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:52:
das een kawa
Verwijderd
Das een japanner man, das een YahamaDECOY88 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:00:
ken je wel de honda r1 hayabusa? die is snel jonge
Losse rugprotector is waarschijnlijk een stuk beter. Door die niergordel enzo blijft het ding veel beter op de goede plaats zitten mocht het fout gaan.DPC-Postman schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:17:
Ik heb al een rugprotector in mijn jas, ben benieuwd hoe en of een niergordel bij mij werkt. Heb namelijk ook dat mijn rug inzakt...
Daarnaast heb ik mn twijfels bij een rugprotector verwerkt in een jas. Bij mn leren pak was dat niet meer dan een beetje schuim en wat in mn textiele jas zit, dat is niks vergeleken met de rugprotector die ik heb.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ga eens bij Hein Gericke kijken, daar hebben ze goed spul voor een redelijke prijsJoopieboy schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:27:
Ik zit nog heel erg te kijken wat ik wil, op dit moment gaat mijn keuze uit naar een naked, Yamaha Z750 bijvoorbeeld, omdat ik met mijn lengte niet echt lekker zit op een racer. Maar mijn houding is ook echt ruk. Ik heb namelijk een 'vaste' onderrug, kaars recht en moeizaam te buigen, of eigenlijk niet, en ik hang te ver voorover. Is dat iets wat gecorrigeerd kan worden door zo een niergordel met back protector?
En dan nog wat, ik ben nu bezig met kleding uit te zoeken. Volledig leer is op dit moment niet echt te betalen, wel heel mooi. Om als voorbeeld te noemen heb ik broeken die 38 lang zijn, en 32 breed... Dus speciale maat nodig, en vaak een vrouwenpak omdat hij anders te breed is.
Nu zat ik dus ook te kijken naar een motor spijkerbroek, en een beetje sportieve textiel jas.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren, tips hebben, etc?
Shoppen doe ik in Aken vanwege het grote prijsvoordeel, alleen mijn duits is te slecht om dit te kunnen vragen.Wel al van Arlen Ness een mooi en passend leren pak gezien, mja... 1300 euro is veel geld en als ik ToolkiT al hoor.
http://www.hein-gericke.c...nd=5&clothing_material=70
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Euro'tje of 150 als ik het goed gegoogled had. Goedkoper dan de vluchtstrookDrivinUCrazy schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:51:
De gesloten baan gebruiken kan je een erg dure boete opleveren. Ik zou het risico niet nemen. Ik dacht dat er in het Wegmisbruikers topic laatst nog iemand daar fanmail voor had ontvangen. Dat was weliswaar in een auto, maar toch...
Hoe haalt een harley of welke motor dan ook structureel in op dezelfde rijbaan? Dan moet je enorm veel mazzel hebben dat alle auto's naar rechts gaan. 't Is vragen om stukken over de lijn te gaan bij het inhalen.dion_b schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:07:
Afgelopen weekend was de A1 tussen Eemnes en Muiderberg afgesloten geweest. Er stond flink file bij Eemnes op de afrit richting A27, waar alle verkeer in één baan geperst werd. Een motor die over de afgesloten baan reed werd door een motoragent er tussenuitgeplukt. Niet voor het eerst dat ik dat zie, dus zou het zeker niet doen.
Wat wel goed gaat is gewoon in dezelfde rijbaan inhalen. Dat deden een paar Harleys en die mochten doorrijden.
Ik (nog) niet.HammerT schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:40:
Zou je wel langs een rij autos rijden die voor de spoorbomen staan te wachten als er een doorgetrokken streep ligt?
Dat deed een andere motor dus wel wat mij tot deze 'peiling' / vraag inspireerdeM14 schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:51:
[...]
In de rij gaan staan vind ik iig geen optie, ik kies er in dat geval toch voor om er langs af te rijden.
Ik volgde jouw redenering dus ook.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:10:
[...]
Dat zou ik dan wel weer doen: die auto's kunnen nergens heen, tegenliggers zijn er ook niet, en bij de spoorbomen is er plaats zat om te staan. [edit] Even nuanceren: wel met een rustig gangetje erlangs rijden, en niet koste wat kost proberen erlangs te scheuren. En als het kan op dezelfde rijbaan blijven; dat mag sowieso.
Bij afgesloten rijstroken wordt het een ander verhaal; er is ook meestal een reden waarom die rijstroken zijn afgesloten. Daar is het imho begrijpelijk dat alles gelijk wordt behandeld, zowel auto's als motoren. Als je vervolgens op die ene rijbaan erlangs kunt filteren, prima. maar als dat niet kan houdt het gewoon op. Je gaat toch ook niet over de vluchtstrook erlangs ook al is daar een zee van ruimte?
De (niet ter zake doende) reden van het afkruisen was in dit geval overigens een omgevallen vrachtauto met aardappels waardoor verderop iedereen de snelweg afmoest en dus 'alvast' op de rechter rijstrook geritst moest worden. Technisch gezien voor een motor natuurlijk geen lastige situatie, maar puur juridisch: 'afgekruist' = 'niet rijden'.
Ik weet niet precies hoelang jij bent, maar ik heb een leren overall waar ik niets mee doe, omdat ie me bij de knieen te strak zit. Ik ben broekmaat 38 lang, 34 breed, ik weet niet wat je verder weegt? 205cm/94kg hierzo. Ik denk dat als je een paar centimeter korter bent, en 85 tot 90kg weegt, dat motorpak je wel aardig moet zitten.Joopieboy schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:27:
En dan nog wat, ik ben nu bezig met kleding uit te zoeken. Volledig leer is op dit moment niet echt te betalen, wel heel mooi. Om als voorbeeld te noemen heb ik broeken die 38 lang zijn, en 32 breed... Dus speciale maat nodig, en vaak een vrouwenpak omdat hij anders te breed is.
Nu zat ik dus ook te kijken naar een motor spijkerbroek, en een beetje sportieve textiel jas.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren, tips hebben, etc?
Wat dacht je dan van een HonducawasakiDECOY88 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:00:
ken je wel de honda r1 hayabusa? die is snel jonge
Trouwens over rustig rijden op supersports, ik denk dat de Nederlandse wegen niet echt geschikt zijn om echt plat over te gaan. Vanochtend mn auto tegen de vangrail geparkeerd omdat er grind op de weg lag, als dat met de motor was gebeurt had ik dit niet meer gepost waarschijnlijk. En ja circuitdag moet je maar net liggen, ik ga na vandaag iig weer wat rustiger door de bochten op de motor.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Joopie heeft geloof ik lichaamsbouw type spriet... dus zal wat ruim zitten denk ik..Widow schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:31:
[...]
Ik weet niet precies hoelang jij bent, maar ik heb een leren overall waar ik niets mee doe, omdat ie me bij de knieen te strak zit. Ik ben broekmaat 38 lang, 34 breed, ik weet niet wat je verder weegt? 205cm/94kg hierzo. Ik denk dat als je een paar centimeter korter bent, en 85 tot 90kg weegt, dat motorpak je wel aardig moet zitten.
Ditto met VersysDECOY88 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:36:
had vorige zomer net 2 weken me africa twin. rij ik op een mooie dag in noord Frankrijk. lag dus split in exact de zelfde kleur als het asfalt in een bochtje. hele motor een halve meter opzij en weer door. gelukkig ging ik niet al te hard maar hard genoeg om overeind te blijvendat is een heel groot pulspunt van die fiets. ook met de ijzel enz. rustig glijden zonder voor of achter grip te hebben.
De wegen hier zijn vaag slecht qua wegdek (NL is superglad in vergelijking) maar met een softroader is dat goed te doen... een maat van me op zijn CBR had er meer moeite mee, die moest telkens pissen van de trillingen
Ik faal.
Even bijlezen trouwens, gaat hard hier.
Dank voor de tip, eens kijken.ToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:13:
[...]
Ga eens bij Hein Gericke kijken, daar hebben ze goed spul voor een redelijke prijs
http://www.hein-gericke.c...nd=5&clothing_material=70
Dank voor het aanbod, maar daar zwem ik in.Widow schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:31:
[...]
Ik weet niet precies hoelang jij bent, maar ik heb een leren overall waar ik niets mee doe, omdat ie me bij de knieen te strak zit. Ik ben broekmaat 38 lang, 34 breed, ik weet niet wat je verder weegt? 205cm/94kg hierzo. Ik denk dat als je een paar centimeter korter bent, en 85 tot 90kg weegt, dat motorpak je wel aardig moet zitten.
En of ja.ToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:39:
[...]
Joopie heeft geloof ik lichaamsbouw type spriet... dus zal wat ruim zitten denk ik..
[ Voor 73% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2011 19:48 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ach maar 1017 pagina's volgende week is de schriftelijke overhoring
Hehe, gelukkig is het iig niet zo erg als op motor forum, dat regionale topic is 20 pagina's per uur ofzo, op een rustige dag.ToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:48:
[...]
Ach maar 1017 pagina's volgende week is de schriftelijke overhoring
Nu bij aankoop van uw motorpak! Vier gratis kussens van een groot Zweeds warenhuis!Joopieboy schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:46:
Dank voor het aanbod, maar daar zwem ik in.Ik ben wel 1.97m, maar ik weeg maar 65 kilo.
Nee maar wtf, ik heb vorig jaar een tijdje rond de 86kg gezeten omdat ik gewoon geen moer at (ging ff niet zo lekker toen) en daar werd ik echt beroerd van. Ik zit sindsdien weer op 94 en voel me stukken beter. En dan zat jij daar nog 20kg onder
Ik had al moeite een pak te vinden dat me past, maar met jouw maten word het echt lastig vrees ik. Ik heb een textielen pak van Lindstrands, een Zweeds merk, wat teminste normaal lang is. Dat moet jij qua lengte wel passen, alleen qua breedte word het lastig. Zonder dat het tekort word zegmaar. Je kan eens kijken of het ergens bij jou in de buurt verkocht word?
Of anders gewoon 20kg bijsporten! Dat zou het iig stukken makkelijker maken
[ Voor 29% gewijzigd door Widow op 18-04-2011 20:03 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik heb ook een serieus zwaar ondergewicht, op het gevaarlijke af. Te snelle spijsvertering oid... Die 86 kilo wat jij zegt zou mijn minimum gewicht moeten zijn.Widow schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:59:
[...]
Nu bij aankoop van uw motorpak! Vier gratis kussens van een groot Zweeds warenhuis!
Nee maar wtf, ik heb vorig jaar een tijdje rond de 86kg gezeten omdat ik gewoon geen moer at (ging ff niet zo lekker toen) en daar werd ik echt beroerd van. Ik zit sindsdien weer op 94 en voel me stukken beter. En dan zat jij daar nog 20kg onder
Maar goed, ik heb een broek liggen die 34 breed is, maar daar heb ik een flinke riem bij nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 18-04-2011 20:05 ]
Yamaha MT-09
De legerkisten probeer ik dan gewoon uit bij de eerste les, als het toch niet blijkt te gaan dan regel ik ook wel motorlaarzen.
Aan naked bikes heb ik eigenlijk nog helemaal niet gedacht, ik was altijd in de veronderstelling dat deze wat duurder zijn dan bijvoorbeeld een supersport uit eind '90. Zo'n KTM Superduke is inderdaad wel een machtig mooi apparaat, als supersport toch niks blijkt te zijn dan wordt een mooie naked mijn spaar-doel
Uiteraard zat ik ook al naar een eventuele eerste motor te kijken, ik zat zelf te neigen naar een CBR600F of ZX-6R uit '97 of '98. Die zijn nog goed betaalbaar in goede staat, zien er goed uit en hebben volgens mij nog wel een redelijke zithouding. Misschien moet ik die zoekopdracht maar eens gaan verbreden naar naked modelletjes.
De GSR600 zoals die van Jay-v is bijvoorbeeld ook wel errug gaaf
Hangt ervan af wat je van die protector verwacht. Veel mensen lijken te denken dat ie je bescherm tegen een dwarsleasie oid. Maar dat is niet zo. Daar helpt zo'n ding niet tegen omdat een dwarsleasie komt door torsie op je ruggegraat en een protector zet je rug niet vast. Je beschermd hooguit tegen impact op de weg en eventueel tegen een obstakel. Maar dat laatste moet je me een korrel zout nemen als je met hoge snelheid tegen een paaltje komt. Dat ding is ook weer niet zo hard dat ie voorkomt dat je rug breekt.M14 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:03:
[...]
Daarnaast heb ik mn twijfels bij een rugprotector verwerkt in een jas. Bij mn leren pak was dat niet meer dan een beetje schuim en wat in mn textiele jas zit, dat is niks vergeleken met de rugprotector die ik heb.
Een rugprotector beschermd dus je ruggegraat tegen de impact zodat er geen stukken afbreken. Maar tegen enge dingen doet ie weinig tot niets. Ik weet dat mensen gaan vragen om een bron, maar die heb ik niet bij de hand. Misschien dat Google helpt. Ik meen dat het een Australisch onderzoek was. Zij hebben gewoon gekeken naar de rugverwondingen/verlammingen bij motorrijders nav een ongeluk. Als je dan ziet hoe het trauma is ontstaan, kun je iets zeggen over een beschermende maatregel en de effectiviteit ervan.
Wat mij betreft is een rugprotector mooi en draagt het bij aan de bescherming, maar geef geen €300 er aan uit. Elke protector die de krachten opvangt en verdeelt is goed.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb zelf dit ding:

Als ik het vergelijk met wat er aan rugbeschermer in mn jas zit, dan is deze breder, komt ie hoger en veel lager en is een stuk harder. Wat in mn textiele jas zit, dat vouw ik redelijk makkelijk dubbel, wat met dit uiteraard niet gaat.
In mijn vorige (textiel) jack van Dainese zat een vrij forse rugprotector. In mijn BMW leren toestand zit een redelijk smal strookje schuimrubberachtigesubstantie. Maar het jack zit aan de broek vast en kan niet zo makkelijk draaien en daardoor blijft ie redelijk op zijn plek zitten. Het jack is niet superstrak, maar ook weer niet los. Ik vertrouw er wel op dat ie blijft zitten. Het is ook voor de eerste impact. Pas daarna ga je rollebollen en dan hoeft er niet veel meer gedempt te worden.M14 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:14:
Als ik het vergelijk met wat er aan rugbeschermer in mn jas zit, dan is deze breder, komt ie hoger en veel lager en is een stuk harder. Wat in mn textiele jas zit, dat vouw ik redelijk makkelijk dubbel, wat met dit uiteraard niet gaat.
Maar idd, een losse protector met niergordel heeft doorgaans een groter oppervlak en blijft zeker op z'n plek. Daarom heb ik voor mijn offroad escapades ook gekozen voor een vestje met rugprotector, borstplaat en een niergordel in één.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
damen leathers maakt maatpakken voor je, betaal je voor maar is misschien wel de meest comfy oplossingJoopieboy schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:03:
[...]
Ik heb ook een serieus zwaar ondergewicht, op het gevaarlijke af. Te snelle spijsvertering oid... Die 86 kilo wat jij zegt zou mijn minimum gewicht moeten zijn.
Maar goed, ik heb een broek liggen die 34 breed is, maar daar heb ik een flinke riem bij nodig.
daarnaast voor textiel hebben de meeste merken een attelier in de buurt zitten die broeken etc. kunnen innemen
ik heb zelf evo(lution) pakken en in verhouding korte pootjes en een dikke pens dus die broeken hebben ze ook ingenomen.
*burp*
Hmm, leer is te duur, maar wel kijken voor een Kawa Z750 (tenminste, dat bedoel je denk ik)? Zou je niet eerder gewoon wel een leer pak kopen (dat heb je altijd aan, ongeacht je motor), en een wat minder dure motor kopen?
Vaak bu'j te bang!
Ik wil uiteindelijk wel een leren pak aanschaffen voor de toerritjes, maar als ik er woon-werk verkeer mee wil doen is een leren pak gewoon niet praktisch. Ik hoef geen gigantische woon-werk afstanden af te leggen; net een half uurtje enkele reis. Ook geen bagage nodig behalve mijn lunch. Ik denk dat een naked dan nog wel te doen is. Ik maak dus voorlopig dezelfde keuze om geen leren pak te kopen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Enorme rotschop, maar ik heb er zaterdag een keertje op gezeten en mee zitten spelenWormaap schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:47:
Die BMW wordt echt'n machtige machine
Maar ik vind't pas écht gaaf als ze de K1600R gaan maken
Ik ga waarschijnlijk na de winter een nieuwe motor kopen (m'n FJR begint wat op te raken. Schade her en der van omvallen en ongeval, 90k km, al 3 jaar een kapotte 2de versnelling,...).
Mijn eerste indruk: prachtige motor. Alle toeters en bellen die je maar kan inbeelden (veel standaard zelfs). Geweldig blok, geweldige specs,... voor mijn gebruik (90% woon-werk @ 600km per week) ideaal.
Alleen voor de 10% van de andere ritjes twijfel ik.
Er zijn veel voordelen aan die fiets voor de 90% die nadelen zijn voor die 10%
De leuke dingen eraan (veel gimmicks):
• standaard Xenon (adaptief == optie)
• standaard ABS
• LCD-scherm voor al de instellingen, te besturen met een draaiknop op je linker handvat
• standaard zadelverwarming
• standaard handvatverwarming
• een enorm hoge ruit (in de hoogste stand hoger dan je helm)
• ruimte koffers voor een BMW (met centrale vergrendeling
• geweldig blok met mooie specs
• nog een vrij sportieve look vergeleken met zijn concurrenten (Pan, Goldwing,...)
Voor mijn woon-werk verkeer de ideale fiets. Alleen heb ik bang dat je het motorgevoel verliest erop. Bijna geen wind meer, pure luxe,...
Als je dan voor 2000 euro minder een GS Adv hebt met alle mogelijke toeters en bellen wordt het wel moeilijk (2 uitersten van motor). Ik neig weer naar de GS alleszins
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Stond een test van de K1600 in ik meen de Motor, daar stond in dat dat apparaat 70% van het max koppel (70% van 175Nm is 122Nm) al beschikbaar heeft bij 1500rpm... Dat is wel behoorlijk bruutDinX schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:39:
[...]
Enorme rotschop, maar ik heb er zaterdag een keertje op gezeten en mee zitten spelen
Ik ga waarschijnlijk na de winter een nieuwe motor kopen (m'n FJR begint wat op te raken. Schade her en der van omvallen en ongeval, 90k km, al 3 jaar een kapotte 2de versnelling,...).
Mijn eerste indruk: prachtige motor. Alle toeters en bellen die je maar kan inbeelden (veel standaard zelfs). Geweldig blok, geweldige specs,... voor mijn gebruik (90% woon-werk @ 600km per week) ideaal.
Alleen voor de 10% van de andere ritjes twijfel ik.
Er zijn veel voordelen aan die fiets voor de 90% die nadelen zijn voor die 10%
De leuke dingen eraan (veel gimmicks):
• standaard Xenon (adaptief == optie)
• standaard ABS
• LCD-scherm voor al de instellingen, te besturen met een draaiknop op je linker handvat
• standaard zadelverwarming
• standaard handvatverwarming
• een enorm hoge ruit (in de hoogste stand hoger dan je helm)
• ruimte koffers voor een BMW (met centrale vergrendeling)
• geweldig blok met mooie specs
• nog een vrij sportieve look vergeleken met zijn concurrenten (Pan, Goldwing,...)
Voor mijn woon-werk verkeer de ideale fiets. Alleen heb ik bang dat je het motorgevoel verliest erop. Bijna geen wind meer, pure luxe,...
Als je dan voor 2000 euro minder een GS Adv hebt met alle mogelijke toeters en bellen wordt het wel moeilijk (2 uitersten van motor). Ik neig weer naar de GS alleszins
Nu heb je natuurlijk ook wel wat koppel nodig om dat hok überhaupt van de plek te krijgen
Vind hem wel gaver dan een GS Adv, veel doelgerichter, een GS Adv is van alles net niks
Het hok is rijklaar niet zoveel zwaarder dan m'n FJRDRAFTER86 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:07:
[...]
Stond een test van de K1600 in ik meen de Motor, daar stond in dat dat apparaat 70% van het max koppel (70% van 175Nm is 122Nm) al beschikbaar heeft bij 1500rpm... Dat is wel behoorlijk bruut
Nu heb je natuurlijk ook wel wat koppel nodig om dat hok überhaupt van de plek te krijgen
Vind hem wel gaver dan een GS Adv, veel doelgerichter, een GS Adv is van alles net niks
Denk dat het ook niet zoveel scheelt qua koppelkrommes (buiten de grootte dan
Geduld, brede rijbanen en inderdaad gelukkig erg hoffelijke automobilisten in dat gevalRukapul schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:22:
[...]
Hoe haalt een harley of welke motor dan ook structureel in op dezelfde rijbaan? Dan moet je enorm veel mazzel hebben dat alle auto's naar rechts gaan. 't Is vragen om stukken over de lijn te gaan bij het inhalen.
Gisteren zelf hetzelfde gedaan - ik reed over de Fokkerweg bij Schiphol-Oost. Zoals vaker in de spits stond er voor de verkeerslichten voor de N231 richting Amstelveen een rij van bijna een km. Het is op dat stuk 2x enkelbaans met dikke dubbele doorgetrokken streep. Lang niet iedereen ging opzij, maar met geduld kwam ik er binnen een paar minuten voorbij zonder de dubbele streep te overschrijden.
Wel één automobilist gehad die begon te vloeken als een gek. Of hij bang was dat ik z'n heilige koe ging bekrassen (uiteraard niet gebeurd) of dat hij het gewoon niet kon hebben dat hij stilstond en ik niet was minder duidelijk. Heb er maar niet op gereageerd.
Oslik blyat! Oslik!
Was echt een matig examen in mijn ogen. Qua veiligheid, kijken en besluitvaardigheid gewoon goed, maar reed echt als een dweil en veel te rustig, zoals ik nog nooit tijdens de lessen heb gereden. Voldoende is voldoende!
Met mijn autorijbewijs kon ik het letterlijk een uur na het examen aanvragen, terwijl nu de examinator mij vertelde dat het één werkdag duurt. Het gemeentehuis hier sluit al om 12:30 (jaja!), maar heeft gelukkig op de dinsdagen een extra opening van 17:00 tot 19:30, ga het gewoon proberen
Ja die motor bedoel ik idd. Ik zit met een lastige maat en dan krijg je hele dure pakken. Maar daar is ook wel wat voor te zeggen ja, lastig.-tom-562 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:18:
[...]
Hmm, leer is te duur, maar wel kijken voor een Kawa Z750 (tenminste, dat bedoel je denk ik)? Zou je niet eerder gewoon wel een leer pak kopen (dat heb je altijd aan, ongeacht je motor), en een wat minder dure motor kopen?
Voor mij word de motor puur weekend ritjes, gewoon voor de fun dus. Misschien een enkele keer naar het werk. Maar goed.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:36:
Dat ligt maar aan je prioriteiten. Ik neig ook naar die klasse: Z750, FZ6, GSR600, CB600F Hornet. Geen volledig nieuwe motor, maar ook weer niet te oud.
Ik wil uiteindelijk wel een leren pak aanschaffen voor de toerritjes, maar als ik er woon-werk verkeer mee wil doen is een leren pak gewoon niet praktisch. Ik hoef geen gigantische woon-werk afstanden af te leggen; net een half uurtje enkele reis. Ook geen bagage nodig behalve mijn lunch. Ik denk dat een naked dan nog wel te doen is. Ik maak dus voorlopig dezelfde keuze om geen leren pak te kopen.
Mijn vriending is 1,5uur na het examen nog langs het gemeentehuis gegaan, en kon zonder problemen het rijbewijs aanvragen.Alexji schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:53:
Met mijn autorijbewijs kon ik het letterlijk een uur na het examen aanvragen, terwijl nu de examinator mij vertelde dat het één werkdag duurt. Het gemeentehuis hier sluit al om 12:30 (jaja!), maar heeft gelukkig op de dinsdagen een extra opening van 17:00 tot 19:30, ga het gewoon proberen
Alleen die aantal werkdagen wachten totdat je het pasje hebt daarna maken het zo vervelend.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dat vond ik even een bizarre realitycheck overigens.... orgaandonor... wel een goed punt overigens.Alexji schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:53:
Ik heb m'n A binnen! Nog even orgaandonor worden en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Vandaag m'n eerste les gehad! Wat gaaf. Precies wat ik er van gehoopt/gedacht had. Gelukkig was ik mijn jaren ervaring met een schakelbrommer nog niet kwijt geraakt in de paar jaar dat ik gewacht heb.
Maar snel met m'n theorie beginnen. Wist eigenlijk niet echt dat ik die moest doen. Instructeur leek het een goed plan dat snel te doen want het ging volgens hem allemaal niet zo lang duren.
Het hangt er vanaf wat je onder motorgevoel verstaat. De K1600 is een ideale reismachine. Lange stukken rijden in weer en wind is geen enkel probleem, bagagemogelijkheden zijn enorm. De GS is meer een SUV die ook wel lekker is voor de lange ritten, maar dan wat minder luxe. De uitstraling van de machines is anders, maar het uiteindelijke gebruik is bij 96% van de eigenaren hetzelfde. Iemand op een GS wordt eerder voor 'stoer' aangezien en op een K1600 ben je een ouwe sok...DinX schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:39:
[...]
En dat ik wind door mijn haren voel...daar kan ik mee leven...
Op de GS heb ik dat al eens 2-3 uur gedaan en dat was geweldig. De K1600, geen idee
En geld ervoor, sja. Hier in België kan je je motor aangeven als beroepsonkosten voor het % beroepskm. Alle mogelijke kosten, afschrijving, benzine,... tot op de eurocent. Leuk als je dan 10k euro per jaar aangeeft bij de belastingen
Welcome to the clubAlexji schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:53:
Ik heb m'n A binnen! Nog even orgaandonor worden en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Ik heb na m'n examen (9 uur 's ochtends op een dinsdag) om 13 uur m'n rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis, was geen probleem. Die werkdag is om zeker te zijn dat je resultaat verwerkt is in het systeem. Je kunt het dus gewoon proberen, meestal zal het gaan maar je kunt ook pech hebben... Donderdags erop om 11 uur had ik mijn nieuwe rijbewijs reeds in de pocket, kan snel gaan dus
Ach...je hebt 18 jaar zonder rijbewijs gekund...die paar dagen kan er ook nog wel bij, toch?Alexji schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:59:
Ja, ik probeer het vanavond gewoon. Hopelijk vrijdag binnen, anders maar na het weekend. Spoedaanvraag is verleidelijk maar niet nodig
Gefeliciteerd! Ik mag overmorgen voor AVBAlexji schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:53:
Was echt een matig examen in mijn ogen. Qua veiligheid, kijken en besluitvaardigheid gewoon goed, maar reed echt als een dweil en veel te rustig, zoals ik nog nooit tijdens de lessen heb gereden. Voldoende is voldoende!
Dank. Bedenk me net dat het vrijdag natuurlijk goede vrijdag is, en maandag 2e paasdag. Zal wel dinsdag worden eer ik een pasje zie
AVB was ik een stuk minder nerveus voor dan AVD, vooral omdat je elke oefening gewoon een keer fout mag doen
Ik morgen. Lekker in de warmte
Vaak bu'j te bang!
Het is inderdaad heerlijk weer om te motorrijden
Grr... vandaag 2 slechte dingen bemerkt aan m'n motor. Ben een zijkapje verloren (zat slecht vast aan de kuip blijkbaar) en moet denk ik de koppeling op korte termijn vervangen. Vooral met koude motor slipt ie behoorlijk snel door. Als de motor warm is (+- 20km gereden) heb ik er vooralsnog geen last van gehad.
Weet iemand toevallig of ik dan alleen nieuwe koppelingsplaten nodig heb, of ook tussenplaten? Zie daar wat verschillen tussen bij een aantal webshops. Het lijkt me wel zo handig als ik alles bij de hand heb als ik het ga fixen
Je hebt nog wel genoeg speling op je koppelingskabel?Thedr schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:23:
[...]
Het is inderdaad heerlijk weer om te motorrijdenEven doorzetten nog en je mag die zweterige parkeerplaats ook weldra verlaten!
Grr... vandaag 2 slechte dingen bemerkt aan m'n motor. Ben een zijkapje verloren (zat slecht vast aan de kuip blijkbaar) en moet denk ik de koppeling op korte termijn vervangen. Vooral met koude motor slipt ie behoorlijk snel door. Als de motor warm is (+- 20km gereden) heb ik er vooralsnog geen last van gehad.
Weet iemand toevallig of ik dan alleen nieuwe koppelingsplaten nodig heb, of ook tussenplaten? Zie daar wat verschillen tussen bij een aantal webshops. Het lijkt me wel zo handig als ik alles bij de hand heb als ik het ga fixen
Verwijderd
Verwijderd
Kop op, elke motor is te fixen, ook een Harley. Sterker nog: allemaal lekker bereikbaar, dus moet zo opgelost zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:22:
Gingen ze naar kijken, bij de plaatselijke motorzaak waar ik hem stil had gezet. Hij heeft geprobeerd m wat rijker te zetten, maar volgens mij was dat geen succes. volgens mij was het probleem ook meer van stationair naar toeren, net of ie dat niet wilde zeg maar. Flink opendraaien wilde wel, maar volgens mij doe je daar de motor geen plezier mee. Echt vol open en dan bleef ie lopen, maar dat kan niet de bedoeling zijn.
De Nederbelg !
t is en blijft een harleykomkommer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:07:
[...]
Kop op, elke motor is te fixen, ook een Harley. Sterker nog: allemaal lekker bereikbaar, dus moet zo opgelost zijn.
* M14 *rent weg
Verwijderd
Voor de liefhebbers, afrit 26 bis achter het klaverblad van Lummen (vlakbij Zolder)
Ja en nee... hydraulisch bediende koppeling. Dus dat kan het em niet zijn helaas. Koppelingsveren kunnen het ook nog zijn volgens de service manual.komkommer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:31:
[...]
Je hebt nog wel genoeg speling op je koppelingskabel?
Shit, ik heb het nou al 143534324 keer gevraagd en nog geen een keer was dat het probleemThedr schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:54:
[...]
Ja en nee... hydraulisch bediende koppeling. Dus dat kan het em niet zijn helaas. Koppelingsveren kunnen het ook nog zijn volgens de service manual.
Als je er op temperatuur géén last van hebt dan zou ik toch eerst eens gaan twijfelen aan de (motor) olie die je gebruikt hebt.Thedr schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:23:
[...]
Het is inderdaad heerlijk weer om te motorrijdenEven doorzetten nog en je mag die zweterige parkeerplaats ook weldra verlaten!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zou het dan toch gewoon in de connectoren gezeten hebben? Deze zijn nu toch uit elkaar geweest en netjes terug in elkaar geklikt. Trouwens ook geen brandluchtje meer op te merken. De kuip wordt wel nog warm, maar niet meer dat ik het merk aan mijn been. Dus meer de normale warmte van de SR (tja, daar dient dat ding voor hé).
Wel ben ik nu ook op zoek naar een klein waterdicht voltmetertje wat ik vast kan monteren op de motor. Een range van 0 - 20 V DC zou al voldoende moeten zijn met 1 cijfer na de komma. Maar wat ik tot nu toe tegenkom is niet waterdicht en meestal ook al redelijk groot.
Stuur maar een pb'tje als jullie een datum hebben. Dan trek ik de gixxer wel weer uit de schuurTiMMieJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:44:
[...]
Tsja je hoort de Pro's ook niet zeuren als ze naar Aussie moeten toch ?Dus niet zeuren gewoon regelen
@M3rcury
Alleen maar gaaf tochhoe meer hoe beter
Ik heb dit in mijn achtertuin liggen:DinX schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:49:
Heerlijk toch met dit weer, dit op je woon-werk route hebben
[afbeelding]
Voor de liefhebbers, afrit 26 bis achter het klaverblad van Lummen (vlakbij Zolder)
http://maps.google.nl/map...0.00528,0.009645&t=h&z=17
[ Voor 40% gewijzigd door M3rcury op 20-04-2011 10:55 ]
No signature required.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Welke dagen?Tylen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:08:
TimmieJ + M3cury + Wimmel: Mettet???Ik ben daar sowieso.
No signature required.
24 Mei en 10 Juni... Avond ervoor ben ik er al... En de avonden ervoor zijn altijd gezellig
Moet nog beetje opgeknapt worden:
-kleppen stellen
-carbs synchroniseren
-carbs reinigen? (nooit gedaan, zal wel veel werk zijn
-Standaard onderhoud (olie vervangen, bougies inspecteren etc.)
-Rempads voor zijn vrijwel versleten
-Remschijf rechts is beetje beschadigd en wordt warmer dan de linker (ligt maybe aan versleten pads)
-Linker keerring voorvork is lek, vering is dus wat scheef en voorband niet symmetrisch afgesleten
Zoveel mogelijk zelf en zo goedkoop mogelijk houden! Iemand tips om het goedkoop te houden?
Ctrl+k
Ik dit, dit en ditM3rcury schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:53:
[...]
Stuur maar een pb'tje als jullie een datum hebben. Dan trek ik de gixxer wel weer uit de schuur
[...]
Ik heb dit in mijn achtertuin liggen:
http://maps.google.nl/map...0.00528,0.009645&t=h&z=17
En nog wel een aantal mooie dingen
Lekker zelf sleutelen.Sibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:35:
Woeii, sinds maandag een tweede motor: ZZR600 uit 1992
-kleppen stellen
-carbs synchroniseren
-carbs reinigen? (nooit gedaan, zal wel veel werk zijn)
-Remschijf rechts is beetje beschadigd en wordt warmer dan de linker (ligt maybe aan versleten pads)
-Linker keerring voorvork is lek, vering is dus wat scheef en voorband niet symmetrisch afgesleten
Zoveel mogelijk zelf en zo goedkoop mogelijk houden! Iemand tips om het goedkoop te houden?
Bougies gewoon vervangen als je toch al zover bent.Sibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:35:
Woeii, sinds maandag een tweede motor: ZZR600 uit 1992
-kleppen stellen
-carbs synchroniseren
-carbs reinigen? (nooit gedaan, zal wel veel werk zijn)
Carbs reinigen zou ik laten doen (sonisch) want dat is zelf doen niet al te makkelijk.
Synchroniseren is lastig als je nog nooit gedaan hebt (of iemand in je omgeving die het wel kan) zorg in ieder geval voor een werkplaatshandboek.
Keerring kan je makkelijk zelf doen als je toch al de voorkant uit elkaar hebt liggen om de remmen te vervangen. Check dan gelijk of er nog genoeg olie in zit.
Succes je wordt vanzelf handig in sleutelen
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Is er kans dat het vol zit als ik een week van te voren besluit om toch een vrije dag op te offeren? Probleem is dat ik nu al 3 dagen te kort komTylen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:13:
[...]
24 Mei en 10 Juni... Avond ervoor ben ik er al... En de avonden ervoor zijn altijd gezellig
Wat is daar zo lastig aan? Als je de juiste tools hebt is het niet meer dan aan een paar schroefjes draaien. Er zijn ook genoeg howto's te vinden op google.Saffie_time schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:48:
[...]
Synchroniseren is lastig als je nog nooit gedaan hebt (of iemand in je omgeving die het wel kan) zorg in ieder geval voor een werkplaatshandboek.
Ik vond het in ieder geval een van de makkelijkere dingen om te doen.
Euhh nee die kans is helaas niet groot...M14 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:23:
[...]
Is er kans dat het vol zit als ik een week van te voren besluit om toch een vrije dag op te offeren? Probleem is dat ik nu al 3 dagen te kort kom
Carbs reinigen doe ik alleen als hij nog minder loopt na de restSaffie_time schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:48:
[...]
Bougies gewoon vervangen als je toch al zover bent.
Carbs reinigen zou ik laten doen (sonisch) want dat is zelf doen niet al te makkelijk.
Keerring kan je makkelijk zelf doen als je toch al de voorkant uit elkaar hebt liggen om de remmen te vervangen. Check dan gelijk of er nog genoeg olie in zit.
Succes je wordt vanzelf handig in sleutelen
Kleppen stellen en carbs synchroniseren heb ik al vaker gedaan op mn andere motor, alleen dan in de werkplaats van de motorclub. Aangezien die 100km van mijn huis is, zal ik denk ik in de garage thuis gaan werken
Om te synchroniseren ga ik gewoon lekker vier slangetjes met elkaar verbinden en vullen met wat olie en aansluiten via een blikje. Zo'n synchronisatiemeter is me veel te duur
k heb ook bij mijn andere motor de voorveren (en keerringen) vervangen, maar dat is nog een moeilijk klusje MET gereedschap. Laat staan als je niet van die tangetjes hebt voor borgringen etc.
Maybe laat ik dat wel doen door de garage, maar maybe voel ik me ook avontuurlijk
Ctrl+k
Het betreft een blauw-witte Suzuki GSX-R, met het kenteken AC-SB 274. Voor de oplettende lezers, dit is inderdaad een Duits kenteken. Deze is gestolen uit Herzogenrath, dicht bij Kerkrade. De dieven zijn in de richting Kerkrade weggereden; onduidelijk is of ze ook daadwerkelijk de grens over zijn gegaan. Eventuele reacties graag via DM, dan stuur ik ze wel naar de betreffende collega door.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik zal mn ogen open houden rond Maastricht, maar ik vrees het ergste.DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:24:
Ik ontvang net een interne mail van het bedrijf waar ik momenteel gedetacheerd zit dat er gistermiddag een motor gestolen is:
Het betreft een blauw-witte Suzuki GSX-R, met het kenteken AC-SB 274. Voor de oplettende lezers, dit is inderdaad een Duits kenteken. Deze is gestolen uit Herzogenrath, dicht bij Kerkrade. De dieven zijn in de richting Kerkrade weggereden; onduidelijk is of ze ook daadwerkelijk de grens over zijn gegaan. Eventuele reacties graag via DM, dan stuur ik ze wel naar de betreffende collega door.
Ctrl+k
Mettet wil ik ook nog doen!Tylen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:13:
[...]
Bij welke organisatie schrijf jij je in?
[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 20-04-2011 14:28 ]
De Nederbelg !
Als je een gek op een blauw/witte gixxer door de dagelijkse files in maastricht/de geusselt ziet rijden met een nederlands kenteken, dan geen alarm slaan aubSibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:26:
[...]
Ik zal mn ogen open houden rond Maastricht, maar ik vrees het ergste.
Hij nergens volgens mijJellabie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:27:
[...]
Mettet wil ik ook nog doen!
Bij welke organisatie schrijf jij je in?
Da's mooi. Zal eens kijken wat er mogelijk isTylen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:04:
[...]
Euhh nee die kans is helaas niet groot...Dus dat is positief voor jou
[ Voor 28% gewijzigd door M14 op 20-04-2011 15:20 ]
Ja, de afgelopen tijd zo'n 2 per dag gemiddeld. Echt niet best...DECOY88 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:58:
ze zijn erg druk bezig op dit moment. van het weekend waren er een stuk of 7 gemeld op mf
[ Voor 32% gewijzigd door Exigence op 20-04-2011 15:29 ]
Je moet het wel kunnen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan stelt het niks voor.
Wel behoorlijk heet in je dikke motor pak.
Ik heb al een pak waar de voering uit kan, waar ik deze er ook uit gehaald heb, maar het blijft echt zweten.
Is echt goud geld verdienen in die business. Ik was samen met nog iemand anders (van dezelfde rijschool), en er waren nog 2 andere jongens van een andere rijschool. Hebben ze daar toch mooi binnen 15 minuten 4 x 90 euro er aan over gehouden.
Eigenlijk wel blij dat ik er vanaf ben, dat je een achtje kan maken is leuk, maar is niet iets wat je voor je plezier gaat doen, dus het is nu wel mooi geweest.
Nu nog oefenen voor het rijden buiten de bebouwde kom + snelweg.
[ Voor 98% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2011 17:08 ]
Helaas was het bij mij met haken en ogen. Opzich ging het rijden enzo prima, alleen ik vond de instructeur knap onduidelijk met z'n "ga maar bij dat pionnetje beginnen", ik rij zo straal de verkeerde kant op, en dat 3x achter elkaar. Instructrice helemaal pissig etc. Maarja boeiend, uiteindelijk gehaald. De terugweg was wel lekker, we moesten in 20 minuten van Arnhem (Gelredome) naar Bennekom rijden, het tempo lag vrij hoog
Vaak bu'j te bang!
Natuurlijk wel een aantal oefeningen gehad, waaronder de verplichte natuurlijk.
- Met de motor in de hand lopen, achteruit in parkeren
- Achtje draaien
- Stopproef
- Noodstop
- Uitwijkoefening
- Langzame slaom
En de overige die heb ik denk ik gedaan tussen de oefeningen door (er is niet gevragen om te draaien oid).
[ Voor 59% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2011 17:10 ]
Ok. Ik ben net ook samen met iemand afgereden, en die reed ook in een Peugeot, het leek me al te toevalligeX0duS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:11:
Eindhoven (woon ik ook).
Je moet naar zo'n grote parkeerplaats zeg maar (van het CBR), examinator staat daar ergens in het midden, en geeft je wat aanwijzingen en daar moet je het meer doen.
Het is mij allang goed.
[ Voor 94% gewijzigd door -tom-562 op 20-04-2011 17:12 ]
Vaak bu'j te bang!
Je moet naar zo'n grote parkeerplaats zeg maar (van het CBR), examinator staat daar ergens in het midden, en geeft je wat aanwijzingen en daar moet je het meer doen.
Het is mij allang goed.
Op het oog vond ik dat het meisje die er bij was (moest ook examen doen), het beter doen dan mijzelf.
Maar die zal waarschijnlijk wel een motor rijdende vriend hebben oid. Ik heb een aantal lessen gehad, maar nog nooit op een motor gereden, dus ik wist ook helemaal niet hoe je moest schakelen.
Wel 15 jaar geleden op zo'n scooter gereden, maar ook niet heel lang... Een echte beginner dus.
Het valt wel op, echt elke keer als ik bij die rijschool ben (het is een instructeur alleen, klein rijschooltje dus, en alleen motor), er veel jong vrouwvolk is. Blijkbaar willen die jonge meisjes van tegenwoordig ook zo'n grote motor hebben.
[ Voor 70% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2011 17:14 ]
Het gaat ook meer om de indruk die hij van je heeft. Kan hij erop vertrouwen dat ie jou kan loslaten in het verkeer. Als je te twijfelend rijdt, of te slordig, tè zeker, dan is het fail, anders mag je lekker door, ook al was het niet perfect. Iedereen maakt fouten. Zolang het geen rode verkeerslichten en voorrangsfouten zijn, dan zit het wel goed.eX0duS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:08:
Ik heb het vast ook niet perfect gedaan.
Iedereen gefeliciteerd! En om maar weer eens de echte ouwe lul uit te hangen: 'Hey! Let's be careful out there!'
Verwijderd
M14 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:19:
[...]
Hij nergens volgens mij, aangezien hij door racecracks wordt gevraagt om als instructeur te rijden
.
www.racecracks.nl
Wat is het db limiet op mettet dan?
Edit: Andere woorden, kan ik met mijn korte akra + killer daar rijden. CPZ lukte niet
[ Voor 18% gewijzigd door M3rcury op 20-04-2011 18:55 ]
No signature required.
Uitlaat en demper van de motor?M3rcury schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:49:
[...]
Wat is het db limiet op mettet dan?
Edit: Andere woorden, kan ik met mijn korte akra + killer daar rijden. CPZ lukte niet
U kan deelnemen met een standaard uitlaat of een vervangingsuitlaat MET DB-killer in de demper gemonteerd mits je hiermee door de statische geluidskeuring komt. Met het oog op de toekomst van het circuitrijden vragen wij u rekening te houden met de geluidproblematiek die steeds meer voorkomt op alle circuits. Dus probeer uw motor zo stil mogelijk te krijgen zodat u zonder problemen het circuit op kan en uw rondjes kan rijden.
Verstandig is het gewoon om de originele demper te monteren. Nou zijn ze niet heel streng, maar dat zijn ze op cpz ook niet echt
Morgen of overmorgen de achterrem nog maar even doen. Niet dat het echt nodig is maar dan heb ik dat iig ook een keer gedaan en hopelijk geleerd hoe het wel en niet moet
Yamaha MT-09
Toevallig bij rijschool Verbaandert ? Rijdt op GS500 volgens mij en zit in Veldhoven. Fijne rijschool vanuit de garageeX0duS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:11:
Eindhoven (woon ik ook).
Het is mij allang goed.
Op het oog vond ik dat het meisje die er bij was (moest ook examen doen), het beter doen dan mijzelf.
Maar die zal waarschijnlijk wel een motor rijdende vriend hebben oid. Ik heb een aantal lessen gehad, maar nog nooit op een motor gereden, dus ik wist ook helemaal niet hoe je moest schakelen.
Wel 15 jaar geleden op zo'n scooter gereden, maar ook niet heel lang... Een echte beginner dus.
Het valt wel op, echt elke keer als ik bij die rijschool ben (het is een instructeur alleen, klein rijschooltje dus, en alleen motor), er veel jong vrouwvolk is. Blijkbaar willen die jonge meisjes van tegenwoordig ook zo'n grote motor hebben.Valt wel op dat het allemaal van dat schoon vrouwvolk is.
En natuurlijk allemaal al hun eigen pak en helm...
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het kleppen stellen op mn ZZR600 veeeeeel meer werk is dan ik gewend ben
Bij mijn Honda Magna was het gewoon kleppendeksel eraf en met een schroefje wat stellen.
Ctrl+k
Verder les ik alleen. Ik zie vaak dat er twee leerlingen rijden, en één instructeur. Wellicht leerzaam, maar je krijgt niet de volledige aandacht.
[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 20-04-2011 20:05 ]
Hebben ze hem alleen afgesteld, of hebben ze carburateurs ook even losgetrokken?Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:24:
Nou de schrik weer voorbij - het ding was gewoon nog niet afgesteld, wat ik me dan afvraag is waarom ik bij de verkoop voor rijklaar kosten betaald heb. Kon ook komen door de lange stilstand, maar ik had er in oktober en november ook al last van, dus ergens voel ik me een beetje beetgenomen.
Verwijderd
Ding heeft 12K gelopen, en dan kon het volgens hem geen probleem zijn. Ik zag wat lambda scores voorbij flitsen en volgens mij wil je rond de 1 a 2 zitten, dat zat ie in het begin helemaal niet, stond veel te arm volgens hem. Nou dat kon wel kloppen, want inderdaad bij rotondes en stoplichten stopte ie ermee.komkommer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:12:
[...]
Hebben ze hem alleen afgesteld, of hebben ze carburateurs ook even losgetrokken?
Tis dat het mijn beginnersfiets is, anders had ik er zelf ook wat zinnigs over kunnen zeggen. Is voor nu vooral veel vertrouwen hebben in anderen. Had nog wel specifiek gevraagd naar de carburateurs maar dat was het echt niet volgens hem, vanmiddag poosje rondgereden en genoeg stoplichten gepakt om met een gerust hart te slapen vanavond
Valt nog veel te leren heb ik het idee.
Spanningsregelaar dan, gaan wel vaker stuk door gebrek aan koeling, teveel vermogen getrokken, slecht aarde contact of gewoon pech....Victor schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:25:
Vanavond langs de kant van de weg komen te staan met m'n fonkeltjenieuwe Street Triple. Display ging ineens uit (na een rit van zo'n 100km). Dacht dat het misschien verholpen zou zijn als ik de motorfiets opnieuw zou starten, dus bij een stoplicht het contact afgezet en toen wilde 'ie niet meer starten. Na wat hulp van een andere motorrijder (mooi om te zien dat het verder gaat dan alleen groeten naar elkaar) werd duidelijk dat de accu niet werd bijgeladen. Dus, toen maar de ANWB gebeld om de boel weer op te laden. Die waren er gelukkig vrij snel. Na een korte diagnose werd niet duidelijk wat de oorzaak is (dynamo deed het in ieder geval), dus toen de boel maar opgeladen zodat ik naar huis kon rijden. Nu maar even de accu aan de Optimate hangen om te kijken of daar niets mis mee is en anders maar naar Motoport. Dan mogen zij uitvogelen wat er aan de hand is. Hier koop je geen nieuwe motorfiets voor in ieder geval
Het scheelt wel wat als je zorgt dat er goed elektrisch en thermisch contact is tussen de regelaar en het frame.
Een nieuwe kost je wss tussen de €70-150 bij de dealer/garage. Tweedehands zijn ze vaak veel goedkoper te vinden, bij de sloop krijg je ze ook vaak voor n appel en een ei. Helaas zetten veel fabrikanten elk jaar!!! een nieuwe versie op hun fietsen, dus is het moeilijk om specifiek jouw model te vinden...niet getreurd ze doen allemaal hetzelfde: spanning van de dynamo omzetten naar 13-14v. Het verschil zit hem in de aansluitingen en verfijnde techniek (en als dynamo ook anders is dat jaar, dan heb je wellicht pech).
Ik heb mijn huidige spanningsregelaar eergisteren voor €30 bij de lokale éénmansgarage uit een grote doos gegrabbeld. Goedkoopste op marktplaats was €45, bij de grote garage €75.
btw, monteren is een kwestie van twee schroefjes en één stekker, al kan hij soms wat ongelukkig zitten (onder de accu ofzo).
[ Voor 3% gewijzigd door Sibylle op 20-04-2011 21:53 ]
Ctrl+k
Dan heb ik je wel vaker gezien ja haha.defusion schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:55:
[...]
Als je een gek op een blauw/witte gixxer door de dagelijkse files in maastricht/de geusselt ziet rijden met een nederlands kenteken, dan geen alarm slaan aubdat ben ik
Ik 'was' die gek met een bordeaux rode Renault 19 die met zijn knipperlichten seinde.
Nieuwe motor en nu al kapot lijkt me een garantiekwestie.Sibylle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:52:
btw, monteren is een kwestie van twee schroefjes en één stekker, al kan hij soms wat ongelukkig zitten (onder de accu ofzo).
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Nee, maar als er dingen aan iets nieuws mankeren (dus fabrieks/materiaalfouten) komen ze er in de eerste paar maanden vanzelf wel uit. Dus het is altijd goed om in het begin zoveel mogelijk te rijden en alles uit te proberen. Als de electra de eerste 3 maanden overleeft zonder problemen zit het wel goed. Alles kan stuk.Victor schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:25:
Hier koop je geen nieuwe motorfiets voor in ieder geval
Op zich is dat alleen al een goede zaak voor een 2de hands... Alles wat werkt, blijft werken. Slijtage komt nooit plotseling, dus je weet ongeveer wanneer je eea kunt verwachten. En als ie motorisch in orde is, blijft dat ook wel gaan. Hoe ie er motorisch aan toe is, openbaart zich vanzelf in het gedrag en is te zien aan bougies en de olie. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in een oudje eigenlijk.
Kan iemand mij vertellen wat voor training(en) hier voor zijn? Ik ben niet zo geïnteresseerd in circuit trainingen waar het om snelheid gaat (ja natuurlijk moet je ook in de bochten techniek hebben)
Ik merk dat ik mijn motor niet echt plat durf te krijgen. Ik hoef niet persee mijn knie aan de grond te krijgen (mag op de openbare weg ook niet). Maar merk dat ik meer techniek en beheersing wil op mijn motor.
Het liefst een training waarbij je niet op je eigen motor moet rijden, ben toch bang dat ik schade krijg aan mijn motor met vallen.
Dit topic is gesloten.
![]()