Bij assen hebben ze toch allemaal van die betonbanden ingegraven? Tenminste, bij die parkeerplaats achter de hoofdtribune
Moet er bij zeggen dat het weer een jaar of 3 - 4 geleden is dat ik er ben geweest. Wel 10j op rij de TT gezien
en in die periode de meeste Superbike-edities.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik was er vorig jaar voor het laatst, sowieso elke Rizla Racing Day
Sowieso zal ik de eerste paar kilometer zeer voorzichtig rijden natuurlijk, zal ook wel even wennen zijn aan de zitpositie.Exigence schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:53:
Wees voorzichtig met zo'n huurmotor. Ik heb eens een huurmotor onderuit gereden op z'n rechterkant. Was een Ducati Monster 696. Gelukkig was hij al eens gevallen op die kant, alleen had ik de schade nog even een tikkeltje erger gemaakt.
Rechter uitlaatdemper behoorlijk bekrast, beetje plastic bekrast, rempedaal krom en het remlicht bleef constant branden, rechter spiegel eraf, remhendel afgebroken en het stuurgewichtje beschadigd.
Ik heb die spiegel er met secondelijm en een tiewrap weer opgezet, waarna ook de linker spiegel eraf viel. Zelfde procedure voor de linker. Verder heb ik een nieuwe remhendel gehaald en die erop geklust. Toen ik de motor inleverde gingen ze hem even checken. Toen ze vroegen naar de schade aan de rechterkant zei ik dat die er al op zat toen ik hem mee kreeg (was ook zo, had het alleen wat erger gemaakt). Nee, dat klopte wel zeiden ze. Mooi. Alleen die spiegelsGelukkig kwam de verhuurder zelf met het verhaal dat ze al een klacht hadden ingediend over de spiegels omdat die altijd los gingen zitten bij deze Ducati Monsters. Ik heb maar gezegd dat het inmiddels zo erg geworden was dat ze afgebroken waren en dat ik zo vrij ben geweest ze maar even provisorisch vast te maken, omdat ik anders echt niet verder kon rijden.
Hand geschud en weggegaan. Maar veel geluk gehad. Nu kostte het me een remhendel van 30 euro, anders was het meer dan 1000 geweest
Heb gelest op een Yahama xj6 dus dan zal een gsx natuurlijk wel even wennen.
Hoorde al wel enge verhalen op mijn werk over huren, maarja heb net mijn rijbewijs en wil natuurlijk zo snel mogelijk rijen.. Ga binnen kort weer weg voor 5 maanden dus als ik eenmaal weer terug ben is het motorseizoen alweer afgelopen....
Sowieso wil mijn broer er erg graag heen en zelf lijkt het mij ook wel gaaf natuurlijk!Ga je met dat ding naar Assen? Ga kilometers maken, je huurt om toch niet om dat ding daar te parkeren?
Mocht je dat toch doen, neem ff een plankje mee voor onder de standaard. Veel kans dat je in een weiland / onverhard terrein parkeert.
De kilometers komen er wel op, heb tot dinsdagochtend de tijd om kilometers te maken dus moet goedkomen!
Dat van mij was ook pas na 200 kilometer binnendoor ofzo hoorDeadKnight schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:16:
[...]
Sowieso zal ik de eerste paar kilometer zeer voorzichtig rijden natuurlijk, zal ook wel even wennen zijn aan de zitpositie.
Op het moment niet, deze was met mijn telefoon gemaakt. Zal even kijken of ik van het weekend betere foto's kan schieten met de camera van mijn vriendinJoopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:00:
[...]
Wat een schitterende fiets zeg, damn!Heb je meer foto's?
Ik vindt ze geweldig, het geluid is echt super!Reneger schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:03:
[...]
Hoe klinkt ie met die Yoshimura's? Ik vind mijn GSX600F een beetje aan de stille kant... Of zijn daar misschien andere handigheden voor? Er zit nu een originele pijp op, zonder iets verwijderbaars (als DB killers of wat dan ook)
Eergisteren de motor weer gehaald met een nieuwe achterband. Een Battlax BT016, nu die nieuwe spiegels nog...
[ Voor 43% gewijzigd door Jay-v op 15-04-2011 08:37 ]
Nadeel van die sportuitlaten... Ze zijn zo schoftig duur...
..
Kan natuurlijk ook naar de lokale lasboer, en vragen of hij een RVS pijp op maat kan maken.. :-P. Gewoon, alleen een pijp...
Kan natuurlijk ook naar de lokale lasboer, en vragen of hij een RVS pijp op maat kan maken.. :-P. Gewoon, alleen een pijp...
Marktplaats en Ebay in de gaten houden, daar komen ze vaak genoeg voorbij voor redelijke prijzenReneger schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:49:
Nadeel van die sportuitlaten... Ze zijn zo schoftig duur.....
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Danmoto (http://www.danmoto.com/) verkoopt open uitlaten voor heel erg goedkoop. Je hebt dan wel geen Yoshimura of Akrapovic maar wel een uitlaat met een berg geluid.
Gewoon open pijp, eventueel een carbon omhulsel en that's it. Maar meer bang for the buck krijg je niet.
Edit: ik heb even gekeken, maar ik geloof niet dat er een pijp voor een GSX600F tussen zit. Maar als je weet wat voor aansluitdiameter je hebt past een andere pijp waarschijnlijk ook.
Gewoon open pijp, eventueel een carbon omhulsel en that's it. Maar meer bang for the buck krijg je niet.
Edit: ik heb even gekeken, maar ik geloof niet dat er een pijp voor een GSX600F tussen zit. Maar als je weet wat voor aansluitdiameter je hebt past een andere pijp waarschijnlijk ook.
[ Voor 25% gewijzigd door Exigence op 15-04-2011 11:21 ]
zat op 235 voor mijn leovincepijp via ebay uit Duitsland gehaald. ik met een scheve bek die pipo aan de deur aankijken. die stond er al 2 dagen later.
Ik heb zelf onlangs het merk Takkoni gezien. Deze uitlaten hebben een e-keur en zijn netjes geprijst (239 voor onder een Thundercat).
Ik lees er goede verhalen over op internet en zonder DB killer klinken ze lekker.
Nog een maandje wachten en dan ga ik er een bestellen. Dan kan de Laser Hotcam eraf. Begin het geluid nu ergens wel zat te worden.
Ik lees er goede verhalen over op internet en zonder DB killer klinken ze lekker.
Nog een maandje wachten en dan ga ik er een bestellen. Dan kan de Laser Hotcam eraf. Begin het geluid nu ergens wel zat te worden.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Die was van mijn broer, ging achterop richting AlkmaarDECOY88 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:20:
@DeadKnight toch maar de 1000 genomen?
Vanmiddag en vanavond even gereden, één woord Jeseeeus!1!
Echt geweldig hoe soepel de motor rijdt, wel een heeeel groot verschil met een lesmotor....
Vanavond in elk geval een paar dijkjes gepakt om rustig te wennen aan het bochtenwerk, daarna nog een stukje snelweg mee gepakt (Kwam er wel achter dat hij redelijk hard optrekt, ging links inhalen daarna keek ik op de teller 192
Morgen in elk geval nog even in het werk in de achtertuin, daarna maar weer even rond toeren.
als je rond 9:15 wat langs hoort gaan dan weet je genoeg
kijk eens bij delkevic. Zijn best prima pijpjes voor een leuk prijsje. En ze shippen naar NederlandReneger schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:49:
Nadeel van die sportuitlaten... Ze zijn zo schoftig duur.....
slomer gespot

linkje naar m-f beverwijk e.o. topic

linkje naar m-f beverwijk e.o. topic
[ Voor 43% gewijzigd door DECOY88 op 16-04-2011 18:02 ]
In mijn zoektocht naar een leuke 1000cc supersport, vandaag naar Motoport R'dam gegaan. Om een stukje te rijden op een cbr 1000 rr fireblade. Over die CBR kan ik kort zijn, geen rijbeleving, saai ding
gaat best hard hoor, maar er zit weinig koppel onderin, geen eindschot, wou ontzettend in de bochten vallen. En ik pas er met mn 205cm niet lekker op, kreeg last van mn benen.
Dus terug bij Motoport dit aan de verkoper verteld, en die zei dat ik eens een zx10r moest proberen. Stuur van dat ding zit hoger, waardoor het echt veel relaxter rijd. Dus ik rij weg, koppeling pakte al lekker gretig op, wat een koppel heeft dat ding onderin! Als je gas geeft bij 3500rpm gaat ie er ook gewoon meteen vandoor. Gaat lekker door bochten heen, op dat ding heb je echt een glimlach van het rijden
dus ik ga echt eens kijken of een zx10r in mn budget past. Waarschijnlijk niet deze specifiek, want deze ging moeilijk in zn neutraal ondanks dat ie maar 11000km had gereden. En er zat een rare trilling in het stuur bij heuveltjes, en eigenlijk in de hele fiets rond de 4000rpm. Maar wat een ding, echt rijervaring pur sang.

Dus terug bij Motoport dit aan de verkoper verteld, en die zei dat ik eens een zx10r moest proberen. Stuur van dat ding zit hoger, waardoor het echt veel relaxter rijd. Dus ik rij weg, koppeling pakte al lekker gretig op, wat een koppel heeft dat ding onderin! Als je gas geeft bij 3500rpm gaat ie er ook gewoon meteen vandoor. Gaat lekker door bochten heen, op dat ding heb je echt een glimlach van het rijden

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik dúrf 't bijna niet te zeggen.......
Probeer ook eens een Yammie .... En dan zeker een huidige R6 (RJ15) omdat die groter is dan de huidige R1.
Probeer ook eens een Yammie .... En dan zeker een huidige R6 (RJ15) omdat die groter is dan de huidige R1.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vandaag aan het sleutelen geweest aan de VFR. Afgelopen 2 dagen had ik een brandluchtje opgemerkt en dat de achterkuip aan de linker kant warm werd. Dit is de plaats waar de spanningsregelaar zit, en laat dat nou het zwakke punt van de VFR zijn. Dus ik dacht al, weer een nieuwe. Eerst maar eens gemeten, batterij gaf netjes 12,5 V, maar bij draaiende motor met gas geven zakte dit naar 11 V. Niet goed dus, moet normaal iets van een 14,2 V zijn. Verschillende zaken afgereden, maar nergens iets op voorraad. En natuurlijk konden ze wel een nieuwe bestellen aan 330 €. 
Toch nog even langs mijn gewone garagist gepasseerd (had hem telefonisch al gesproken, maar had ook niks op voorraad). Heeft hij netjes de SR uitgemeten en kwam tot de conclusie dat die nog perfect in orde is.
Maar dan zou het wel eens de dynamo kunnen zijn (origineel Honda komt dat op een 6 à 700 €, slik). Hij heeft me wel nog wat raad gegeven om deze uit te meten.
Er zitten 3 kabeltjes waar de wisselstroom uitkomt. Als je hierop onderling de weerstand gaat meten moet dit op (ongeveer) 0,5 ohm uitkomen, elk kabeltje ten opzichte van de massa moet op onneindig uitkomen. Dus gemeten, met massa alle 3 op onneindig, dus goed. Onderling allemaal 0 ohm. Damn, ow wacht even, mijn multimeter geeft geen waarden na de comma voor weerstand. Ik ga er dus vanuit dat dit wel in orde is.
En dan was er nog één ding, en dat is met draaiende motor de wisselspanning tussen de draadjes onderling moet zo'n 70 V zijn, en bij gas geven moet dit oplopen. Ook maar even proberen en bij stationair geeft die ongeveer 20 V aan en bij (flink) aan het gas hangen gaat die tot zo'n 55 V, maar niet hoger.
Het zijn voor mij dus geen goede weken. Onlangs de voeding van mijn pc defect, daarna heeft mijn scherm het begeven. Toen kwam dit met de VFR. En tijdens mijn zoektocht naar onderdelen vandaag ben ik er nog achter gekomen dat de dop van het koelvloeistof reservoir van mijn wagen gescheurd is en dus niet alles meer bijhoud, plus dat de bovenste motorsteun compleet afgescheurd is. Het lijkt wel of ik enkel nog ga werken om herstellingen aan vanalles en nog wat te betalen.
Toch nog even langs mijn gewone garagist gepasseerd (had hem telefonisch al gesproken, maar had ook niks op voorraad). Heeft hij netjes de SR uitgemeten en kwam tot de conclusie dat die nog perfect in orde is.
Er zitten 3 kabeltjes waar de wisselstroom uitkomt. Als je hierop onderling de weerstand gaat meten moet dit op (ongeveer) 0,5 ohm uitkomen, elk kabeltje ten opzichte van de massa moet op onneindig uitkomen. Dus gemeten, met massa alle 3 op onneindig, dus goed. Onderling allemaal 0 ohm. Damn, ow wacht even, mijn multimeter geeft geen waarden na de comma voor weerstand. Ik ga er dus vanuit dat dit wel in orde is.
En dan was er nog één ding, en dat is met draaiende motor de wisselspanning tussen de draadjes onderling moet zo'n 70 V zijn, en bij gas geven moet dit oplopen. Ook maar even proberen en bij stationair geeft die ongeveer 20 V aan en bij (flink) aan het gas hangen gaat die tot zo'n 55 V, maar niet hoger.
Het zijn voor mij dus geen goede weken. Onlangs de voeding van mijn pc defect, daarna heeft mijn scherm het begeven. Toen kwam dit met de VFR. En tijdens mijn zoektocht naar onderdelen vandaag ben ik er nog achter gekomen dat de dop van het koelvloeistof reservoir van mijn wagen gescheurd is en dus niet alles meer bijhoud, plus dat de bovenste motorsteun compleet afgescheurd is. Het lijkt wel of ik enkel nog ga werken om herstellingen aan vanalles en nog wat te betalen.
@ Youk: Bel eens even met Huybers en vraag naar Marc Verbakel. .... (menu volgen naar onderdelen..... krijg je 'm vanzelf aan de lijn.).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
BUSTED
Was topdag en volgend jaar zeker weer heen. overige pics staan op eggrun 2011
[ Voor 5% gewijzigd door slommer op 16-04-2011 21:09 ]
[ Voor 81% gewijzigd door DECOY88 op 16-04-2011 21:13 ]
hehe zie het nu pas ja. baggerweg trouwens die N9 terugDECOY88 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:14:
foto 2+3 zelfspot
gas houden dan blijft het leuk
maar wil je trouwens de heliomare foto's offline halen en doormailen naar die mevrouw?
214
217
218
219
214
217
218
219
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 16-04-2011 21:25 ]
done. zij ging mij mailen trouwens heb haar email nog niet.
en gassen ging niet echt met dubbeldoorgetrokken streep en ME bus voor me
en gassen ging niet echt met dubbeldoorgetrokken streep en ME bus voor me
ME zijn geen bonnenschrijvers.
maar die ben ik niet tegen gekomen. dus ik had er aardig de gang inzitten.
en niet het paralel weggetje genomen? zitten wel lekkere slingers in
en niet het paralel weggetje genomen? zitten wel lekkere slingers in
[ Voor 71% gewijzigd door DECOY88 op 16-04-2011 21:36 ]
zat er net achter helaas. zal es navragen of ze mogen schrijven. wel handig te weten. zijn meestal normale agenten nl alleen andere functie.
verderop wel wat goed gemaakt door ambulance met sirenes. parallelweg wel gezien maar niet genomen. moest er bij hoorn weer af van garmin ook
verderop wel wat goed gemaakt door ambulance met sirenes. parallelweg wel gezien maar niet genomen. moest er bij hoorn weer af van garmin ook
[ Voor 17% gewijzigd door slommer op 16-04-2011 21:39 ]
ja was afslag naar hoorn-schagen. kom je op n245 uit die vlak langs me huis gaat. morgen ook maar es op m-f kijken en vraag me nog steeds af waar ik big-jim van ken. ga der vast wakker van liggen vannacht
Morgen de eerste Georide van het jaar! Doe je voor je werk of studie iets met geografie of GIS, kom dan morgen voor 9:30 naar het AC Restaurant aan de A12 bij De Meern, voor een leuk rondje door Hollands-midden/Groene hart.
M14 Gefeliciteerd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha, je hebt het nieuws al vernomen 

Moet alleen nog iets verzinnen om em reverse te laten schakelen. Probleem is dat die drijfstang door het frame heen loopt.

Moet alleen nog iets verzinnen om em reverse te laten schakelen. Probleem is dat die drijfstang door het frame heen loopt.
[ Voor 81% gewijzigd door M14 op 17-04-2011 03:37 ]
@Youk, zoek even contact met http://www.carmo.nl/ als ik het goed heb, die leveren onderdelen voor honda die vaak beter zijn dan het originele spul en vaak ff goedkoper.
[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 17-04-2011 07:00 ]
Tnx wimmel_1 en charrel, maar ik ga het gewoon bij mijn garagist laten vervangen. Hij stelde ook al voor om niet originele Honda onderdelen te gebruiken, minstens even goed en prijs ook een heel stuk lager. Zal misschien een klein beetje meer zijn dan wat jullie voorstellen, maar zal niet zo heel veel verschil geven.
Vandaag even gemaaktJoopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:00:
[...]
Wat een schitterende fiets zeg, damn!Heb je meer foto's?

Echt een dikke fiets zeg.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kawasaki's zijn volgens mij over het algemaan wat rauwer. Tenminste tegenover yamaha's.Widow schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:43:
een zx10r moest proberen. Stuur van dat ding zit hoger, waardoor het echt veel relaxter rijd. En er zat een rare trilling in het stuur bij heuveltjes, en eigenlijk in de hele fiets rond de 4000rpm. Maar wat een ding, echt rijervaring pur sang.
Mijn Fazer 600 uit 2003 liep veel soepeler dan de Z750 uit 2006 die ik nu heb.
Fazer 600 van moeders liep ook heel soepel (weinig getril bedoel ik daarmee) en de ZR7 van pap is ook een stuk ruwer.
klopt dat lees ik in reviews ook vaak dat kawa's wat minder gepolijst zijn en meer bruut rijden...martjah schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:51:
[...]
Kawasaki's zijn volgens mij over het algemaan wat rauwer. Tenminste tegenover yamaha's.
Mijn Fazer 600 uit 2003 liep veel soepeler dan de Z750 uit 2006 die ik nu heb.
Fazer 600 van moeders liep ook heel soepel (weinig getril bedoel ik daarmee) en de ZR7 van pap is ook een stuk ruwer.
Mijn versys valt dat wel mee, maar hij trilt wel een beetje, zeker nu ik met nieuwe (dikkere) stuur geen bar weights meer heb, daar moet ik wat op gaan verzinnen..
Trouwens ik heb vanmiddag ff lopen tweaken en eindelijk een goed montagepunt gemaakt voor die veho muvi cam
Binnenkort wel wat videotjes..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
wat ruwer is ook wat mooier. je moet het geweld voelen met allesToolkiT schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:08:
[...]
klopt dat lees ik in reviews ook vaak dat kawa's wat minder gepolijst zijn en meer bruut rijden...
Mijn versys valt dat wel mee, maar hij trilt wel een beetje, zeker nu ik met nieuwe (dikkere) stuur geen bar weights meer heb, daar moet ik wat op gaan verzinnen..
Trouwens ik heb vanmiddag ff lopen tweaken en eindelijk een goed montagepunt gemaakt voor die veho muvi camomdat de controller van mijn oude heated grips kapot was heb ik die eraf gehaald, maar het metalen beugeltje erop laten zitten. Daar een gat in geboord, draad in getapt, moertje ingekort en van wat rubber een anti vibratie filter gebouwd en het werkt
Binnenkort wel wat videotjes..
Is er nog iemand naar de Superbikes in Assen geweest? Vast wel!
Waren spannende races (zowel de twee superbike races als de supersport race die 2x een herstart meemaakte). Het weer was super en het was hardstikke gezellig!
Oh en ik heb me zelfs nog een beetje misdragen op de weg heen en terug
Al met al een leuk dagje uit!
Waren spannende races (zowel de twee superbike races als de supersport race die 2x een herstart meemaakte). Het weer was super en het was hardstikke gezellig!
Al met al een leuk dagje uit!
Have a wheelie good weekend!
Ik hoop dat je minder risico hebt gelopen dan enkele waaghalzen die ik vandaag (in de auto, gisteren motor) zag. Met name bij het wisselen van rijstrook.FragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:30:
In een geval was een oudere motorrijder op de rechterrijsstrook wat aan het socializen met een uitvoegende motorrijder waar hij een tijd achter had gereden. Hierna gooit hij ineens z'n motor naar links waar ik aan kom rijden
Voor de rest weer een flinke hoeveelheid motorrijders op de weg gezien gisteren en vandaag. Zaten een aantal mooie fietsen tussen. Een oldtimer waarbij de rijder z'n hand uitsteekt bij het wisselen van rijstrook is wel grappig
Allereerst: Mooi dat je die motorrijder nog kon ontwijken!Rukapul schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:44:
[...]
Ik hoop dat je minder risico hebt gelopen dan enkele waaghalzen die ik vandaag (in de auto, gisteren motor) zag. Met name bij het wisselen van rijstrook.
Ik denk dat jou mening over mijn rijgedrag zou zijn dat ik wat meer risico's nam dan die 'waaghalzen' die jij tegenkwam. Ik ga er verder niet op in, want er lopen hier veel te veel 'motorrijders' rond die daar niet zo goed tegen kunnen. Voor mij is dat rijgedrag inmiddels normaal. Het is niet anders. Maar het is wel leuk! En daar rijden we allemaal motor voor toch? Voor de fun?
Onderweg naar zo'n evenement doe ik natuurlijk wel veel rustiger aan dan normaal, maar ik probeer toch altijd wat onbewaakte ogenblikken te zoeken/creeeren. Al was het maar voor het vermaak van de mensen die langs de kant van de weg staan te zwaaien
Dat zul je op de gemiddelde dijk op zondagmiddag niet zo snel meemaken. In tegendeel. Daar staan tegenwoordig bordjes dat je stil moet zijn
Ik was op mijn R1 vandaag, maar als ik op de Suzuki was geweest had ik ook mijn hand uit moeten steken. Of mijn voet als ik rechtsaf ga. Is even wennen, maar leuk om te doen. Je moet alleen wel VEEL beter uitkijken, want automobilisten kijken alleen nog maar naar oranje knipperende lampjes. Een uitgestoken hand is niet meer herkenbaar voor sommige automobilistenVoor de rest weer een flinke hoeveelheid motorrijders op de weg gezien gisteren en vandaag. Zaten een aantal mooie fietsen tussen. Een oldtimer waarbij de rijder z'n hand uitsteekt bij het wisselen van rijstrook is wel grappig
Ik heb me trouwens vandaag ook weer verbaasd over al die 'supersport' rijders. Vooral de wat oudere jongere, maar ook 30'ers, op heule dure ducati's, Aprilia RSV's en KTM RC8's. Die mensen hebben allemaal mooie nieuwe pakken en mooie nieuwe kneesliders. En de meest plakkerige semi-slicks als bandjes.. Maar daar gebruiken ze alleen het middendeel van
[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 17-04-2011 22:11 ]
Het grappige is dat je wel steeds reacties probeert uit te lokken door er over te beginnen. Je zegt wel dat je het er niet over wilt hebben, maar je begint er steeds over. Heel vreemd. Wil je er nou over praten of niet? Volgens mij wil je gewoon stiekem dat we allemaal 'ASO!' roepen, zodat je je nóg rebelser voelt.FragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:53:
[...]
Ik denk dat jou mening over mijn rijgedrag zou zijn dat ik wat meer risico's nam dan die 'waaghalzen' die jij tegenkwam. Ik ga er verder niet op in, want er lopen hier veel te veel 'motorrijders' rond die daar niet zo goed tegen kunnen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zolang dezelfde personen dan maar niet beginnen te zagen over het al dan niet dragen van beschermende kledij ...mphilipp schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:16:
[...]
Het grappige is dat je wel steeds reacties probeert uit te lokken door er over te beginnen. Je zegt wel dat je het er niet over wilt hebben, maar je begint er steeds over. Heel vreemd. Wil je er nou over praten of niet? Volgens mij wil je gewoon stiekem dat we allemaal 'ASO!' roepen, zodat je je nóg rebelser voelt.
maar.. maar.. Ik wilde echt alleen maar kwijt dat ik een leuke motor-dag gehad heb
Ok, ik geef toe dat het misschien niet zo slim was om de opmerking 'misdragen' te gebruiken. Zullen we het er op houden dat ik gewoon veel plezier gehad heb vandaag?
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik vandaag plezier heb gehad omdat ik naar de SBK ben geweest. Ik noem expres geen specifieke voorbeelden.
Ik heb in het echt nog nooit iemand ASO of iets van die strekking tegen me horen zeggen. Niet als ik een stukje met mensen gereden heb en ook niet als mensen me buiten mijn motor om kennen. Dus misschien ben ik in het echt wel een aardig persoon? En misschien vinden andere motorrijders mijn rijgedrag in het echt wel helemaal niet zo slecht? Misschien vinden ze het zelfs wel mooi om te zien (want die opmerking krijg ik nog wel eens van andere motorrijders..)
Maar het geeft wel aan hoe sommige mensen denken.. Nou hij ZOU wel eens wat raars hebben kunnen doen. Dus laten we hem er maar voor veroordelen. Gewoon voor de zekerheid.
Misschien moet ik wel tot achter de komma uitleggen wat ik precies doe (inclusief foto's en filmpjes). Dan kun je je pas echt een beeld vormen en misschien valt het dan allemaal wel mee? Want nogmaals: Ik krijg in het echt nooit opmerkingen naar mijn hoofd van collega-motorrijders. Alleen op dit forum en in deze topics..
(waarom probeer ik het eigenlijk?)
Ok, ik geef toe dat het misschien niet zo slim was om de opmerking 'misdragen' te gebruiken. Zullen we het er op houden dat ik gewoon veel plezier gehad heb vandaag?
Ik vraag me toch weer af of jij wel echt motor rijdt..mphilipp schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:16:
[...]
Het grappige is dat je wel steeds reacties probeert uit te lokken door er over te beginnen. Je zegt wel dat je het er niet over wilt hebben, maar je begint er steeds over. Heel vreemd. Wil je er nou over praten of niet? Volgens mij wil je gewoon stiekem dat we allemaal 'ASO!' roepen, zodat je je nóg rebelser voelt.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik vandaag plezier heb gehad omdat ik naar de SBK ben geweest. Ik noem expres geen specifieke voorbeelden.
Ik heb in het echt nog nooit iemand ASO of iets van die strekking tegen me horen zeggen. Niet als ik een stukje met mensen gereden heb en ook niet als mensen me buiten mijn motor om kennen. Dus misschien ben ik in het echt wel een aardig persoon? En misschien vinden andere motorrijders mijn rijgedrag in het echt wel helemaal niet zo slecht? Misschien vinden ze het zelfs wel mooi om te zien (want die opmerking krijg ik nog wel eens van andere motorrijders..)
Maar het geeft wel aan hoe sommige mensen denken.. Nou hij ZOU wel eens wat raars hebben kunnen doen. Dus laten we hem er maar voor veroordelen. Gewoon voor de zekerheid.
Misschien moet ik wel tot achter de komma uitleggen wat ik precies doe (inclusief foto's en filmpjes). Dan kun je je pas echt een beeld vormen en misschien valt het dan allemaal wel mee? Want nogmaals: Ik krijg in het echt nooit opmerkingen naar mijn hoofd van collega-motorrijders. Alleen op dit forum en in deze topics..
(waarom probeer ik het eigenlijk?)
[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 17-04-2011 22:35 ]
dusss....
voor de één is het wel asociaal en voor de ander niet. Subjectief!
voor de één is het hard door de bocht terwijl het voor de ander nog niks is..
einde discussie want hier is toch geen eenduidig antwoord voor.
voor de één is het wel asociaal en voor de ander niet. Subjectief!
voor de één is het hard door de bocht terwijl het voor de ander nog niks is..
einde discussie want hier is toch geen eenduidig antwoord voor.
Ik zit nu maar het SBK te kijken op Eurosport, want ik kon vandaag niet mee 
Motor is nog niet klaar voor gebruik en een eventuele leen-motor bleek al vergeven (en ik weiger om met de auto achter een groep motorrijders aan te rijden). Maar goed, vandaag wél alle onderdelen besteld en m'n geld weer opgemaakt.
Motor is nog niet klaar voor gebruik en een eventuele leen-motor bleek al vergeven (en ik weiger om met de auto achter een groep motorrijders aan te rijden). Maar goed, vandaag wél alle onderdelen besteld en m'n geld weer opgemaakt.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Hier geen duizenden man op de weg, maar ik kwam wel 2x in een groep van 20+ motoren terecht, puur toeval.FragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:53:
[...]
Onderweg naar zo'n evenement doe ik natuurlijk wel veel rustiger aan dan normaal, maar ik probeer toch altijd wat onbewaakte ogenblikken te zoeken/creeeren. Al was het maar voor het vermaak van de mensen die langs de kant van de weg staan te zwaaienDie mensen zetten gewoon hun tuinstoelen voor hun huis en gaan met een biertje in de hand rustig naar die duizenden motoren kijken die voorbij komen scheuren.
Dat zul je op de gemiddelde dijk op zondagmiddag niet zo snel meemaken. In tegendeel. Daar staan tegenwoordig bordjes dat je stil moet zijn
De eerste was goed georganiseerd met allemaal een oranje strap om een bovenarm en bij elk kruispunt stond er iemand de weg aan te wijzen, ik voelde me bijna een verstekeling zonder die armband
2e groep was wat meer casual, en die ging toevallig de zelfde richting op, ik weet niet eens of het echt een groep was of gewoon een aantal losse motorrijders die de zelfde ricthing op ging.. op een gegeven moment viel de groep namelijk ook spontaan uiteen..
Ook wel grappig, ik stond mij een stoplicht en een klein jongetje komt op de fiets aan (op stoep), hij zwaait voorzichtig, ik zwaai terug en geef een beetje gas, jong is zo gebioligeerd dat hij tegen de muur aan reed
Waar reed je? Vandaag namelijk een tocht gemaakt met zo'n 30 motoren langs de Braasemermeer-, Westeinder- en Vinkeveense plassen e.d.
[ Voor 3% gewijzigd door Postman81 op 18-04-2011 00:40 ]
In de driehoek Reading-Bath-Southampton (zuid engeland dus), dus denk niet dat dat dezelfde groep wasDPC-Postman schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:40:
Waar reed je? Vandaag namelijk een tocht gemaakt met zo'n 30 motoren langs de Braasemermeer-, Westeinder- en Vinkeveense plassen e.d.
Zaterdag even met de monster naar Zandvoorty gereden. Even kijken bij de jongens op de baan. Ik stond stil in Haarlem voor de brug en toen stopte er een bmw achter mij en er stapte iemand uit. Ik dacht o o, politie of iets
Tikte hij mij op de schouder, en zegt: "Je uitlaat zit los"
Hahaha ik kneep hem al, terwijl ik eigenlijk niets verkeerds deed. Dus ik hem maar uitgelegd dat dat hoort bij een stukgaatie
Dempertjes hangen in rubbers.
Hahaha ik kneep hem al, terwijl ik eigenlijk niets verkeerds deed. Dus ik hem maar uitgelegd dat dat hoort bij een stukgaatie
Lijkt me ook een kwestie van op een oude fiets moet je het leren.FragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:53:
[...]
Ik heb me trouwens vandaag ook weer verbaasd over al die 'supersport' rijders. Vooral de wat oudere jongere, maar ook 30'ers, op heule dure ducati's, Aprilia RSV's en KTM RC8's. Die mensen hebben allemaal mooie nieuwe pakken en mooie nieuwe kneesliders. En de meest plakkerige semi-slicks als bandjes.. Maar daar gebruiken ze alleen het middendeel vanEn die mooie nieuwe kneesliders zullen volgend jaar (als ze weer een nieuw pak kopen) nog steeds zo mooi nieuw zijn.. Koop een mooie chopper! Een Harley! Of een BMW met koffers! Of doneer die dure Ducati aan iemand die er wel fatsoenlijk mee kan rijden.. Het is eeuwig zonde!
Als ik nu zo'n nieuw peperduur model zou kopen, zou ik niet durven er een bocht mee om te gaan.
Vandaar een 11 jaar oude gsxr die al een beetje schade heeft gehad
Gefeliciteerd iig. Dat omdraaien gaat wel lukken toch?? Leuke specs heeft hijM14 schreef op zondag 17 april 2011 @ 03:29:
Haha, je hebt het nieuws al vernomen
[afbeelding]
Verwijderd
hoe doen jullie dat met vaders die subtiele hints strooien als: Zou je niet eens een lesje nemen voordat je weer op stapt?
(een kopstoot ofzo gaat net iets te ver vind ik, maar storend is het wel.....een aai over de bol?)
(een kopstoot ofzo gaat net iets te ver vind ik, maar storend is het wel.....een aai over de bol?)
Nee, ik rij op een BMW, wat verwacht je dan...?FragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:28:
Ik vraag me toch weer af of jij wel echt motor rijdt..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@ M14
Supervet ding man!!! Zien we je vast wel een keer op het circuit
. Tylen heeft er nu al 2 voor een les denk ik zo
.
@ Fragdaddy
Ik ben er ook geweest inderdaad zondag maar wel een heftige race dag! Maar wel heeft Rea de nederlandse eer voor Ten Kate hoog gehouden. Was een mooie race. Qua kneesliders leuk voor op het circuit imho maar op de openbare weg zijn ze maar nauwelijks tot niet nodig hoor
. Geen moraalridder hoor maar meer een ervaring met een maatje van me welke nu met een verlamde arm zit. Dat doet je wel even stilstaan bij het fenomeen vangrail.
Verder van het weekend nieuwe spullen op de 1000rr gezet
nieuwe kenten plaathouder en mono seat:
Supervet ding man!!! Zien we je vast wel een keer op het circuit
@ Fragdaddy
Ik ben er ook geweest inderdaad zondag maar wel een heftige race dag! Maar wel heeft Rea de nederlandse eer voor Ten Kate hoog gehouden. Was een mooie race. Qua kneesliders leuk voor op het circuit imho maar op de openbare weg zijn ze maar nauwelijks tot niet nodig hoor
Verder van het weekend nieuwe spullen op de 1000rr gezet
Heb al bedacht hoe ik het ga makenTylen schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:02:
[...]
Gefeliciteerd iig. Dat omdraaien gaat wel lukken toch?? Leuke specs heeft hij

Drijfstang gaat buiten het frame om, en daarna met 2 knikjes weer naar binnen. Alleen ga ik aan 1 uiteinde iets maken waarmee je de lengte kunt aanpassen zonder de as zelf te hoeven verdraaien.
Het word tijd voor een GoT Circuit-Meet!TiMMieJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:28:
@ M14
Supervet ding man!!! Zien we je vast wel een keer op het circuit. Tylen heeft er nu al 2 voor een les denk ik zo
.
Ahh beetje knutsselen dus. gaat wel goedkomen 
Lijkt mij logisch welke dat word
www.racecracks.nl op Mettet in Belgie. Niet duur
[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 18-04-2011 10:14 ]
Waarom wil je dat? lijkt me juist verwarrend als je normaal schakelen gewend bent..M14 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:03:
[...]
Heb al bedacht hoe ik het ga maken, dit is het idee:
[afbeelding]
Drijfstang gaat buiten het frame om, en daarna met 2 knikjes weer naar binnen. Alleen ga ik aan 1 uiteinde iets maken waarmee je de lengte kunt aanpassen zonder de as zelf te hoeven verdraaien.
[...]
Het word tijd voor een GoT Circuit-Meet!. Nu nog uitvechten waar
, maar gelukkig zijn de plaatsen redelijk beperkt
.
Went heel snel. Sterker nog. Ik rijd op de monster normaal en op de racer omgekeerd. Omswitchen gaat automatisch.ToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:11:
[...]
Waarom wil je dat? lijkt me juist verwarrend als je normaal schakelen gewend bent..
En omgekeerd schakelen is erg fijn op het circuit. Opschakelen doe je door de stang naar beneden te drukken. Als je plat in de bocht ligt hoef je dus niet met je voet onder het pedaal te kruipen om op te schakelen. Gewoon naar beneden trappen dat ding
[ Voor 28% gewijzigd door Tylen op 18-04-2011 10:17 ]
Vind het bestTylen schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:06:
Ahh beetje knutsselen dus. gaat wel goedkomen
Op mn eigen fiets schakel ik ook omgekeerdToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:11:
[...]
Waarom wil je dat? lijkt me juist verwarrend als je normaal schakelen gewend bent..
Same here! Racer is omgekeerd en de 1000rr is 'normaal' eigenlijk. Maar was meer samenloop van omstandigheden met het nieuwe blok.Tylen schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:15:
[...]
Went heel snel. Sterker nog. Ik rijd op de monster normaal en op de racer omgekeerd. Omswitchen gaat automatisch.
Verder Tylen Mettet zal ik eens op gaan gooien hier in de groep
Owja, ff vergetenToolkiT schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:43:
[...]
In de driehoek Reading-Bath-Southampton (zuid engeland dus), dus denk niet dat dat dezelfde groep was
Zaterdag trouwens bij Beter Horen een paar otoplastieken aan laten meten. Ik was mijn Alpine moto-(eigenlijk music)safe oordopjes helemaal zat. In het ene oor sloot hij niet goed af, in het andere oor kreeg ik hem er vaak niet uit, waardoor ik met een pincet in mn oor moest gaan wroeten om het oordopje eruit te krijgen.
Nu dus op maat gemaakte, hopelijk bevalt dat beter...
[ Voor 43% gewijzigd door Postman81 op 18-04-2011 10:35 ]
Dan kom ik ook mee rondjes rijden!TiMMieJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:25:
[...]
Same here! Racer is omgekeerd en de 1000rr is 'normaal' eigenlijk. Maar was meer samenloop van omstandigheden met het nieuwe blok.
Verder Tylen Mettet zal ik eens op gaan gooien hier in de groep. Lijkt me wel een strak plan eigenlijk.
No signature required.
t is alleen dat Mettet zo'n eind rijden isTiMMieJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:25:
[...]
Same here! Racer is omgekeerd en de 1000rr is 'normaal' eigenlijk. Maar was meer samenloop van omstandigheden met het nieuwe blok.
Verder Tylen Mettet zal ik eens op gaan gooien hier in de groep. Lijkt me wel een strak plan eigenlijk.
Hmz, zie net dat de dagen alleen door de week zijn ... dat is nu vrij lastig ivm werk
[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 18-04-2011 10:48 ]
Tsja je hoort de Pro's ook niet zeuren als ze naar Aussie moeten toch ?
@M3rcury
Alleen maar gaaf toch
[ Voor 11% gewijzigd door TiMMieJ op 18-04-2011 10:45 ]
fristi powerrrr

van het weekend een nieuw achterbandje er op gezet, dus we kunnen er weer tegen aan

van het weekend een nieuw achterbandje er op gezet, dus we kunnen er weer tegen aan
Ik zou dit jaar ook nog graag een circuitdag doen. Ik zit tot eind augustus in het buitenland, maar in september worden er ook nog dagen aangeboden zie ik. Als jullie een GoT circuit meeting gaan doen ergens op een circuit in september dan zal ik mijzelf hoogstwaarschijnlijk ook inschrijven. Zal alleen wel mijn eerste circuitervaring worden
Als jij mij en materiaal sponsort, dan stap ik wel in het vliegtuigTiMMieJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:44:
[...]
Tsja je hoort de Pro's ook niet zeuren als ze naar Aussie moeten toch ?Dus niet zeuren gewoon regelen
@M3rcury
Alleen maar gaaf tochhoe meer hoe beter
Was je de zuurstokkleurtjes zat oid? Ik neem aan dat het een FZR is; ziet er leuk uit als streetfighter zoGh0stw4lk3r schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:57:
fristi powerrrr
[afbeelding]
Van het weekend heel kort de VFR uitgelaten. Lekker weer, maar ik kon helaas niet al te lang omdat we bezoek hadden.
Voor mijn vrouw zijn we zachtjesaan ook op zoek naar een motor. Die moet vooral goedkoop zijn, vrij laag en niet al te bejaard. Mijn zwager heeft net een NTV gekocht. Dat lijkt me voor haar ook een leuke optie. Heeft iemand nog een suggestie voor iets wat hier op lijkt? Ze vind de hornet altijd erg leuk maar die vinden we nog wat duur.
Die twee dagen op Mettet ben ik er sowieso. (moet er instructie rijden).
Later op het jaar is er niet veel ruimte meer. Alleen op CPZ maar daar rijd ik liever niet
Later op het jaar is er niet veel ruimte meer. Alleen op CPZ maar daar rijd ik liever niet
Ik denk dat die gemiddelde BMW rijder met koffers meer van zn band gebruikt als die gemiddelde supersport rijder die nog geen 1000km per jaar rijdtFragDaddy schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:53:
[...]
Ik heb me trouwens vandaag ook weer verbaasd over al die 'supersport' rijders. Vooral de wat oudere jongere, maar ook 30'ers, op heule dure ducati's, Aprilia RSV's en KTM RC8's. Die mensen hebben allemaal mooie nieuwe pakken en mooie nieuwe kneesliders. En de meest plakkerige semi-slicks als bandjes.. Maar daar gebruiken ze alleen het middendeel vanEn die mooie nieuwe kneesliders zullen volgend jaar (als ze weer een nieuw pak kopen) nog steeds zo mooi nieuw zijn.. Koop een mooie chopper! Een Harley! Of een BMW met koffers! Of doneer die dure Ducati aan iemand die er wel fatsoenlijk mee kan rijden.. Het is eeuwig zonde!
Weet niet hoe gemiddeld ik ben, maar heb sinds aanschaf BMW eind juli 2010 exact 10k gereden, merkte ik vanochtend op. Grootste deel daarvan is wel in rechte lijnen over snelwegen geweest, de zijkanten zijn dus ook hier niet de beperkende factor, maar goed, daar zijn de banden ook naar (BT45 FTWHammerT schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:25:
[...]
Ik denk dat die gemiddelde BMW rijder met koffers meer van zn band gebruikt als die gemiddelde supersport rijder die nog geen 1000km per jaar rijdt
Enig probleem is de koffers: WTF levert niemand (ook BMW...) eens een keer een standaardkoffer waar standaard je standaardhelm in past?
Oslik blyat! Oslik!
Op zich wel logisch, want die standaardkoffers zouden vrij breed moeten worden. Wel ligt er een kans om een holle uitsparing aan de binnenzijde te gebruiken als het model motor daar de mogelijkheid voor biedt. Een paar cm zou al enorm helpen.
Helm in (top)koffier kunnen stoppen bij plaats van bestemming is in elk geval erg relaxed
Sinds oktober 2010 zo'n 6k gereden als ik het me goed herinner
Wat doet men hier trouwens wanneer rijstroken zijn afgekruist tot er nog maar een enkele strook over is? Ik stond vanmorgen dus in de file (met de motor
) omdat alles afgekruist was op een baan na (en die werd later ook nog afgekruist, joepie zo'n auto met aardappelen die omflikkert
). Pak je de afgekruiste baan mee of sluit je aan?
Helm in (top)koffier kunnen stoppen bij plaats van bestemming is in elk geval erg relaxed
Sinds oktober 2010 zo'n 6k gereden als ik het me goed herinner
Wat doet men hier trouwens wanneer rijstroken zijn afgekruist tot er nog maar een enkele strook over is? Ik stond vanmorgen dus in de file (met de motor
[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 18-04-2011 12:48 ]
De gesloten baan gebruiken kan je een erg dure boete opleveren. Ik zou het risico niet nemen. Ik dacht dat er in het Wegmisbruikers topic laatst nog iemand daar fanmail voor had ontvangen. Dat was weliswaar in een auto, maar toch...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zolang de koffers smaller zijn dan het stuur maakt het IMHO niet echt uit. Het scheelt bij de BMW touringkoffers dan ook maar 1.5cm. Met flink wat persen krijg ik m'n integraalhelm er wel in, maar dat leidt tot uitscheuren van het scharnier, zo heb ik ondervonden 
Topkoffer zou ideaal zijn, maar die van BMW zijn nauwelijks groot genoeg voor boterhamdoosje. Heb dan ook een idioot goedkope flink grote koffer gekocht, alleen bevestigingssysteem bleek niet zoals beloofd te zijn, dus die moet ik nog even modden. Staat op to-do-lijst, net zoals vervangen luchtfilter en achtervering.
Wat wel goed gaat is gewoon in dezelfde rijbaan inhalen. Dat deden een paar Harleys en die mochten doorrijden.
Topkoffer zou ideaal zijn, maar die van BMW zijn nauwelijks groot genoeg voor boterhamdoosje. Heb dan ook een idioot goedkope flink grote koffer gekocht, alleen bevestigingssysteem bleek niet zoals beloofd te zijn, dus die moet ik nog even modden. Staat op to-do-lijst, net zoals vervangen luchtfilter en achtervering.
Afgelopen weekend was de A1 tussen Eemnes en Muiderberg afgesloten geweest. Er stond flink file bij Eemnes op de afrit richting A27, waar alle verkeer in één baan geperst werd. Een motor die over de afgesloten baan reed werd door een motoragent er tussenuitgeplukt. Niet voor het eerst dat ik dat zie, dus zou het zeker niet doen.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:51:
De gesloten baan gebruiken kan je een erg dure boete opleveren. Ik zou het risico niet nemen. Ik dacht dat er in het Wegmisbruikers topic laatst nog iemand daar fanmail voor had ontvangen. Dat was weliswaar in een auto, maar toch...
Wat wel goed gaat is gewoon in dezelfde rijbaan inhalen. Dat deden een paar Harleys en die mochten doorrijden.
[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 18-04-2011 13:10 ]
Oslik blyat! Oslik!
Het klinkt inderdaad aantrekkelijk om langs de autorij te gaan alsof je door een file rijdt maar ik zou het in het geval van een afgekruiste baan niet doen. Je rijdt dan over een gesloten strook en ze zullen de boete zeker uitschrijven als ze je zien.
Zou je wel langs een rij autos rijden die voor de spoorbomen staan te wachten als er een doorgetrokken streep ligt?
Daar is een vriend van me een keer voor aangehouden, maar dan weer geen herinnering van mee gekregen.
Daar is een vriend van me een keer voor aangehouden, maar dan weer geen herinnering van mee gekregen.
In de rij gaan staan vind ik iig geen optie, ik kies er in dat geval toch voor om er langs af te rijden.bazs2000 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:08:
Het klinkt inderdaad aantrekkelijk om langs de autorij te gaan alsof je door een file rijdt maar ik zou het in het geval van een afgekruiste baan niet doen. Je rijdt dan over een gesloten strook en ze zullen de boete zeker uitschrijven als ze je zien.
Als ik zie dat er een rij auto's staat te wachten doe ik mn best om vooraan in het rijtje te komen, al moet ik nog 1km rijdenHammerT schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:40:
Zou je wel langs een rij autos rijden die voor de spoorbomen staan te wachten als er een doorgetrokken streep ligt?
Dat zou ik dan wel weer doen: die auto's kunnen nergens heen, tegenliggers zijn er ook niet, en bij de spoorbomen is er plaats zat om te staan. [edit] Even nuanceren: wel met een rustig gangetje erlangs rijden, en niet koste wat kost proberen erlangs te scheuren. En als het kan op dezelfde rijbaan blijven; dat mag sowieso.HammerT schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:40:
Bij afgesloten rijstroken wordt het een ander verhaal; er is ook meestal een reden waarom die rijstroken zijn afgesloten. Daar is het imho begrijpelijk dat alles gelijk wordt behandeld, zowel auto's als motoren. Als je vervolgens op die ene rijbaan erlangs kunt filteren, prima. maar als dat niet kan houdt het gewoon op. Je gaat toch ook niet over de vluchtstrook erlangs ook al is daar een zee van ruimte?
[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2011 15:12 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Waarom rijd je liever niet op CPZ als ik vragen mag? Te gevaarlijk omdat het te veel op auto's gericht is?Tylen schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:34:
Die twee dagen op Mettet ben ik er sowieso. (moet er instructie rijden).
Even wat vraagjes aan jullie, 2 mei ga ik beginnen met motorlessen (ben op het moment druk bezig met de theorie voor A), omdat ik al in het bezit ben van wat motorkleding heb ik aan de rijschool gevraagd of ik dit mocht gebruiken. Dit was geen probleem, met als voorwaarde dat ik ook een broek regel of dat ik er een van de rijschool gebruik, ik heb namelijk nog geen motorbroek.
Wat betreft de broek, leder of textiel? Bij de jas heb ik specifiek voor textiel gekozen, omdat ik namelijk erg snel transpireer had ik liever geen leren jas waarin ik compleet zou wegkoken. De jas die ik nu heb (Macna Field) is wat dat betreft erg aangenaam vanwege het ademen van de jas, daar heb ik dus geen klachten over. Omdat ik de motor ook zal gebruiken voor woon-werk zou het beste dus een wat neutrale broek zijn die ik ook naar het werk gewoon aan kan houden. Raadt iemand een bepaalde stof aan of juist af, en waarom? Ik zit dus ook weer te neigen naar een textiel broek, omdat ik zelf in de veronderstelling ben dat dit beter ademt dan leder.
Daarnaast heb ik geen hele goede onderrug (kromme wervels en een holle rug), daarom zit ik er aan te denken om een niergordel te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? De afgelopen maanden heb ik al op verschillende motoren gezeten, ik vind de supersport modellen prachtig (met name de Ninja's), maar ik kon bijvoorbeeld bij de CBR600RR al gelijk merken dat mijn rug pijn begon te doen. Bij een CBR600F of Ninja 250R had ik dit helemaal niet. Ik ben een beetje bang dat supersport motoren vanwege mijn rug niet helemaal voor me zijn weggelegd.
Laatste vraag, ik vroeg of mijn legerkisten voldoen als motorkleding, de rij-instructeur vond het in principe goed genoeg, maar wist niet zeker of ik hiermee goed zou kunnen schakelen. Op de quad gaat het schakelen in ieder geval goed, maar ik kan niet goed inschatten hoe veel anders het schakelen tussen quad en motor is. Rijden er meer mensen met legerkisten / werkschoenen?
De lesmotor wordt in ieder geval een BMW F 650 CS, leuk spul?
Wat betreft de broek, leder of textiel? Bij de jas heb ik specifiek voor textiel gekozen, omdat ik namelijk erg snel transpireer had ik liever geen leren jas waarin ik compleet zou wegkoken. De jas die ik nu heb (Macna Field) is wat dat betreft erg aangenaam vanwege het ademen van de jas, daar heb ik dus geen klachten over. Omdat ik de motor ook zal gebruiken voor woon-werk zou het beste dus een wat neutrale broek zijn die ik ook naar het werk gewoon aan kan houden. Raadt iemand een bepaalde stof aan of juist af, en waarom? Ik zit dus ook weer te neigen naar een textiel broek, omdat ik zelf in de veronderstelling ben dat dit beter ademt dan leder.
Daarnaast heb ik geen hele goede onderrug (kromme wervels en een holle rug), daarom zit ik er aan te denken om een niergordel te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? De afgelopen maanden heb ik al op verschillende motoren gezeten, ik vind de supersport modellen prachtig (met name de Ninja's), maar ik kon bijvoorbeeld bij de CBR600RR al gelijk merken dat mijn rug pijn begon te doen. Bij een CBR600F of Ninja 250R had ik dit helemaal niet. Ik ben een beetje bang dat supersport motoren vanwege mijn rug niet helemaal voor me zijn weggelegd.
Laatste vraag, ik vroeg of mijn legerkisten voldoen als motorkleding, de rij-instructeur vond het in principe goed genoeg, maar wist niet zeker of ik hiermee goed zou kunnen schakelen. Op de quad gaat het schakelen in ieder geval goed, maar ik kan niet goed inschatten hoe veel anders het schakelen tussen quad en motor is. Rijden er meer mensen met legerkisten / werkschoenen?
Ik ben weliswaar nog bezig met lessen, dus ik heb niet zo veel ervaring als de die-hard weer-en-wind rijders. Maar ik zou een textielbroek nemen, die je over je normale kleding kunt aantrekken. Zo is die ook geschikt voor woon-werk verkeer.
Ik zou op mijn werk niet in mijn motorbroek willen rondlopen; alleen al omdat het toch smerig wordt en ik op mijn werk wel representatief moet uitzien.
Over de schoenen: ik heb mijn bergschoenen zo snel mogelijk gedumpt en er echte motorlaarzen voor in de plaats gehaald. (Sidi Cobra) In het begin was de laars nog wat stijf en schakelde het voor geen meter. Ik had vooral moeite mijn voet onder het pookje te krijgen om op te schakelen. Na 2 lessen was dat wel over en was het alsof ik niet anders gewend was.
Enne, welkom bij de club!
Ik zou op mijn werk niet in mijn motorbroek willen rondlopen; alleen al omdat het toch smerig wordt en ik op mijn werk wel representatief moet uitzien.
Over de schoenen: ik heb mijn bergschoenen zo snel mogelijk gedumpt en er echte motorlaarzen voor in de plaats gehaald. (Sidi Cobra) In het begin was de laars nog wat stijf en schakelde het voor geen meter. Ik had vooral moeite mijn voet onder het pookje te krijgen om op te schakelen. Na 2 lessen was dat wel over en was het alsof ik niet anders gewend was.
Enne, welkom bij de club!
Een textiel broek lijkt me een prima aanvulling op een textiel jas! Ook prettig dat ze vaak wat beter waterdicht (nouja.. water afstotend) zijn dan leer. Dus als je een keer in slecht weer op pad moet..UTwizard schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:32:
Even wat vraagjes aan jullie, 2 mei ga ik beginnen met motorlessen (ben op het moment druk bezig met de theorie voor A), omdat ik al in het bezit ben van wat motorkleding heb ik aan de rijschool gevraagd of ik dit mocht gebruiken. Dit was geen probleem, met als voorwaarde dat ik ook een broek regel of dat ik er een van de rijschool gebruik, ik heb namelijk nog geen motorbroek.
Nadeel is dat het er natuurlijk niet uitziet op een supersport fiets.. zo'n textiel pak. Dus dan zul je toch echt aan leer moeten. En ja, we zweten allemaal als een otter in ons leren pak zomers. Dat hoort er bij
Nee, maar zou een rugprotector niet ideaal zijn?Daarnaast heb ik geen hele goede onderrug (kromme wervels en een holle rug), daarom zit ik er aan te denken om een niergordel te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

De zithouding van een supersport fiets is gewoon heel beroerd. Dat heeft pas zin als je er echt mee gaat "racen". Voor toertochtjes en normaal weggedrag is het ook voor 'gezonde' mensen een pijnlijke ervaring (polsen en schouders).De afgelopen maanden heb ik al op verschillende motoren gezeten, ik vind de supersport modellen prachtig (met name de Ninja's), maar ik kon bijvoorbeeld bij de CBR600RR al gelijk merken dat mijn rug pijn begon te doen. Bij een CBR600F of Ninja 250R had ik dit helemaal niet. Ik ben een beetje bang dat supersport motoren vanwege mijn rug niet helemaal voor me zijn weggelegd.
Misschien kun je wat met een mooie dikke naked bike? KTM superduke, Triumph Speed triple?
Er rijden inderdaad wel meer mensen met legerkisten. Met legerkisten zul je wel kunnen schakelen. Motorlaarzen zijn vaak nog wat stijver. De reden dat motorlaarzen vaak nog stijver zijn is dat er meer bescherming rondom de enkel zit. Als je een ongeluk krijgt is je enkel een zwak punt. Zowel bij schuiven als wanneer je ermee bekneld raakt (tussen motor en auto bijvoorbeeld). Je wilt je enkel dus zo goed mogelijk beschermen.Laatste vraag, ik vroeg of mijn legerkisten voldoen als motorkleding, de rij-instructeur vond het in principe goed genoeg, maar wist niet zeker of ik hiermee goed zou kunnen schakelen. Op de quad gaat het schakelen in ieder geval goed, maar ik kan niet goed inschatten hoe veel anders het schakelen tussen quad en motor is. Rijden er meer mensen met legerkisten / werkschoenen?
Dus ja, je zult prima met legerkisten kunnen rijden en ze zullen ook beter beschermen dan teenslippers, maar een goede motorlaars is nog weer een stapje beter.

Nee, maar voor lessen zal het wel volstaan.De lesmotor wordt in ieder geval een BMW F 650 CS, leuk spul?
Er rugprotector met niergordel schijnt idd goed te zijn voor je houding, vooral op customs kan dat een issue zijn. Daar heb je immers al gauw de neiging om met kromme rug te gaan zitten (ongemerkt).FragDaddy schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:53:
[...]
Nee, maar zou een rugprotector niet ideaal zijn?
Ik heb al een rugprotector in mijn jas, ben benieuwd hoe en of een niergordel bij mij werkt. Heb namelijk ook dat mijn rug inzakt...
Niergordel vind ik zeker met snelwegstukken erg fijn, je blijft tenminste netjes zitten.
Gruwelijk gejatte Icoon!
is een korset niet wat voor jullie
Maar eens met hierboven, textiel broek ipv leer.
Ik heb beide (en motor spijkerbroek) en ik heb mijn 2delig leren pak zelden aan.. textiel is veel makkelijker en praktischer...
Zou alleen nog wel een retro look leren jas willen hebben die bij spijkerbroek past, voor als je alleen gaat cruisen..
Maar eens met hierboven, textiel broek ipv leer.
Ik heb beide (en motor spijkerbroek) en ik heb mijn 2delig leren pak zelden aan.. textiel is veel makkelijker en praktischer...
Zou alleen nog wel een retro look leren jas willen hebben die bij spijkerbroek past, voor als je alleen gaat cruisen..
Ik zit nog heel erg te kijken wat ik wil, op dit moment gaat mijn keuze uit naar een naked, Yamaha Z750 bijvoorbeeld, omdat ik met mijn lengte niet echt lekker zit op een racer. Maar mijn houding is ook echt ruk. Ik heb namelijk een 'vaste' onderrug, kaars recht en moeizaam te buigen, of eigenlijk niet, en ik hang te ver voorover. Is dat iets wat gecorrigeerd kan worden door zo een niergordel met back protector?
En dan nog wat, ik ben nu bezig met kleding uit te zoeken. Volledig leer is op dit moment niet echt te betalen, wel heel mooi. Om als voorbeeld te noemen heb ik broeken die 38 lang zijn, en 32 breed... Dus speciale maat nodig, en vaak een vrouwenpak omdat hij anders te breed is.
Nu zat ik dus ook te kijken naar een motor spijkerbroek, en een beetje sportieve textiel jas.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren, tips hebben, etc?
Shoppen doe ik in Aken vanwege het grote prijsvoordeel, alleen mijn duits is te slecht om dit te kunnen vragen.
Wel al van Arlen Ness een mooi en passend leren pak gezien, mja... 1300 euro is veel geld en als ik ToolkiT al hoor.
En dan nog wat, ik ben nu bezig met kleding uit te zoeken. Volledig leer is op dit moment niet echt te betalen, wel heel mooi. Om als voorbeeld te noemen heb ik broeken die 38 lang zijn, en 32 breed... Dus speciale maat nodig, en vaak een vrouwenpak omdat hij anders te breed is.
Nu zat ik dus ook te kijken naar een motor spijkerbroek, en een beetje sportieve textiel jas.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren, tips hebben, etc?
Shoppen doe ik in Aken vanwege het grote prijsvoordeel, alleen mijn duits is te slecht om dit te kunnen vragen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
ik rij met magnum stealth force 8.0 ctcp. hoge werkschoenen met kevlar neus en zool. waardoor ze aanvoelen als gympen tijdens het lopen maar wel goed stevig om je voeten zitten. heb nog een setje sidi vertigo corsa's staan maar dat rijd wel lekker maar lopen is k*tUTwizard schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:32:
Dit topic is gesloten.
![]()