Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 253 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.835 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
UTwizard schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:47:
Een hele tijd terug heeft iemand hier een link geplaatst over 2 mannen die op hun motoren een tocht hadden gemaakt door Zuid-Afrika volgens mij. Ik geloof dat het een link was naar ADVriders maar daar kan ik het niet meer vinden, en ook in de motor topics op T.net kan ik het niet vinden. Weet iemand waar ik het over heb? Ik vond dit namelijk een schitterend mooi verhaal om te lezen maar ik ben zo stom geweest om het toen niet op te slaan :/
Long Way Down?

Ctrl+k

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Exigence schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:14:
Wat een gare vragen dan. Tuurlijk mag je daar inhalen, of het verstandig is in zo'n situatie is een tweede.
Precies, dat had ik dus ook. :P Maar goed, ben er vanaf. *O*
Widow schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:31:
[...]

Precies, zo denk ik er ook over. Maargoed, Joopieboy heeft het gehaald *O* what's next, speciale verrichtingen of praktijk examen?
Idd, werd ook tijd. Nu paar lesjes speciale verrichtingen weer oppakken of meer als ik het verleerd ben en dan op voor het praktijk examen, woei! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 18:46
Nee het was niet Long Way Down volgens mij (moet ik ook nog steeds lezen / kijken). Wat ik me vooral nog herinner was het stuk waarbij ze in een natuurreservaat moesten overnachten, maar dat het bekend stond dat daar 's nachts kuddes met neushoorns doorheen trokken. Ze sliepen dus in boomhutten een aantal meter van de grond af en ze konden alleen maar hopen dat de neushoorns hun motoren zouden laten staan. De volgende ochtend was er met de motoren gelukkig niks aan de hand, maar een van de rijders dacht dat hij iets in zijn helm had zien kruipen. Hij heeft de complete voering uit zijn helm gehaald en wat bleek nu, er zat een schorpioen in zijn helm :|

Als het toch Long Way Down blijkt te zijn, mijn excuses, ik zal het vanavond eens opzoeken.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

UTwizard schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:34:
[...]

Nee het was niet Long Way Down volgens mij (moet ik ook nog steeds lezen / kijken). Wat ik me vooral nog herinner was het stuk waarbij ze in een natuurreservaat moesten overnachten, maar dat het bekend stond dat daar 's nachts kuddes met neushoorns doorheen trokken. Ze sliepen dus in boomhutten een aantal meter van de grond af en ze konden alleen maar hopen dat de neushoorns hun motoren zouden laten staan. De volgende ochtend was er met de motoren gelukkig niks aan de hand, maar een van de rijders dacht dat hij iets in zijn helm had zien kruipen. Hij heeft de complete voering uit zijn helm gehaald en wat bleek nu, er zat een schorpioen in zijn helm :|

Als het toch Long Way Down blijkt te zijn, mijn excuses, ik zal het vanavond eens opzoeken.
Nope dat is niet LWD...
Maar misschien wel een tocht georganiseerd door Charley Boorman, want die is organisator/reisleider van dat soort trips..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:34:
[...]

Vorig jaar stond er wel een verhaal over 3 jongens die van belgie naar zuid-afrika zijn gereden in motormagazine motorrijder. http://www.motorrijder.be/

weet niet of het dat was, maar zou best kunnen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 13:16

Exigence

dnkroz

Ik kan me het verhaal nog wel herinneren, dat stukje van die boomhut komt me in ieder geval erg bekend voor. Weet zo 1, 2, 3 niet meer wie, hoe, wat en waar.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 20:02
Gisteren proefles gehad. Tof! Snelle slalom, precisiestop en stapvoets rijden gelijk geoefend. Nog best lastig als je net begint. Ook meteen ontdekt dat abrupt stoppen in een bocht niet lukt. Iets te ver over hellen en heel zachtjes op z'n kant neer laten komen }:O :+
Op het eind achter de instructeur aan mogen rijden terug naar de rijschool, dat was wel gaaf _/-\o_
Nu op jacht naar eigen kleding en gauw verder lessen, alleen jammer dat ik maar 1 dag in de week kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 12-04-2011 13:35 ]

• Thedr
  • Laatst online: 25-01 13:13
Southern Sun schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:34:
Gisteren proefles gehad. Tof! Snelle slalom, precisiestop en stapvoets rijden gelijk geoefend. Nog best lastig als je net begint. Ook meteen ontdekt dat abrupt stoppen in een bocht niet lukt. Iets te ver over hellen en heel zachtjes op z'n kant neer laten komen }:O :+
Op het eind achter de instructeur aan mogen rijden terug naar de rijschool, dat was wel gaaf _/-\o_
Nu op jacht naar eigen kleding en gauw verder lessen, alleen jammer dat ik maar 1 dag in de week kan.
Welcome to the Borg... you have been assimilated :+ Succes met verdere lessen, geniet ervan!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Komende zaterdag ga ik naar een R6 voor op het circuit kijken :D

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Sibylle
M14 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:00:
Komende zaterdag ga ik naar een R6 voor op het circuit kijken :D
Al een circuitmotor of ga je hem ombouwen?

Ctrl+k

• M14

M14

Als circuitfiets uiteraard. Ombouwen is niet de moeite, kost veel meer geld dan dat ie ooit gaat opleveren. Ding is uit 2000 en staat voor 2500 euro geadverteerd. Een R6 van dat jaartal met kenteken is ongeveer de helft duurder en moet nog worden omgebouwd.

• defusion
  • Niet online
goed geregeld! maar hoe doe je zoiets met proefrijden? op een circuit afgesproken?
of gewoon even luisteren of ie goed loopt?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 22:29

Matis

Rubber Rocket

M14 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:34:
Als circuitfiets uiteraard. Ombouwen is niet de moeite, kost veel meer geld dan dat ie ooit gaat opleveren. Ding is uit 2000 en staat voor 2500 euro geadverteerd. Een R6 van dat jaartal met kenteken is ongeveer de helft duurder en moet nog worden omgebouwd.
Gaaf :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• M14

M14

Ik ga er in eerste instantie naar toe om te kijken in welke staat het apparaat is en of het apparaat groot genoeg is ;). Daarnaast wil ik er ff een rondje door de straat rijden ofzo, om te kijken hoe ie loopt en schakelt.

Echt serieus op rijden lijkt me lastig, aangezien je er eigelijk niet mee de straat op mag. Circuit lijkt me ook niet echt een optie: Het kost zowel de verkoper en mij een dag tijd, en hoe los je het op als het ding plat gaat.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

Ikzelf heb ook altijd alleen op zaterdag 1 uurtje les gehad en dan duurt het stiekem best lang ja.
Mijn vrouw is nu aan het lessen en die heeft altijd een dubbeluur staan en ik zie dat dat echt veel sneller gaat.

Mijn advies is dus om als je slechts 1 keer per week om de motor zit dat meteen 2 uur achter elkaar te doen.
Verder natuurlijk heel veel plezier!!!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Sibylle
M14 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:05:
Ik ga er in eerste instantie naar toe om te kijken in welke staat het apparaat is en of het apparaat groot genoeg is ;). Daarnaast wil ik er ff een rondje door de straat rijden ofzo, om te kijken hoe ie loopt en schakelt.

Echt serieus op rijden lijkt me lastig, aangezien je er eigelijk niet mee de straat op mag. Circuit lijkt me ook niet echt een optie: Het kost zowel de verkoper en mij een dag tijd, en hoe los je het op als het ding plat gaat.
Je kunt ook nog uitwijken naar deze: http://www.motor-forum.nl...06-zonder-kenteken-1.html

Ctrl+k

• M14

M14

Mooie fiets, maar veel te nieuw en dus veel te duur ;). Ik heb exact 2x op het circuit gereden, leren rijden is meer van toepassing dan snelheid en/of rondetijden. Daarbij sta ik er niet van te kijken als ik nog een keer afstap. Vandaar de keuze om voor een oudere goedkopere circuitfiets te kiezen :).

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Vandaag AVB gehaald! :)
Weer veel te druk om niets gemaakt, ging goed :-)
Donderdag eindelijk de weg op! :D

isthistheshitorwhat

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:34:
Die blauw/witte? Zoja, ik ken hem. Betrouwbaar. Dus succes ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:08

_Apache_

For life.

Verdomme, men motor is omgewaaid.. Kreeg telefoontje van vriendinlief dat ik niet moest schrikken..Bij thuiskomst was het beeld niet op aan te zien.. Gelukkig redelijk snel overeind gekregen.

- slijtnok van voetstep links is afgebroken
- tank ingedeukt, op twee plaatsen.. Een van een steen, ander van het stuur..
- kuipwerk (bij duo en koplamp) gescheurd
- kuipwerk bij beide knipperlichten links is ingescheurd.. Beide lichten wijzen nu omlaag.

FZS600, uit '02...

Aarrghhh!! :( :( :( :( :(

[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 12-04-2011 18:56 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterkte :X
Realityweb schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:22:
Vandaag AVB gehaald! :)
Weer veel te druk om niets gemaakt, ging goed :-)
Donderdag eindelijk de weg op! :D
Feli! *O*

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42
_Apache_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:12:
Verdomme, men motor is omgewaaid..
Geen valdoppen erop? Hopelijk valt de schade nog te repareren. Sterkte ermee iig!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Widow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:11:
[...]

Geen valdoppen erop? Hopelijk valt de schade nog te repareren. Sterkte ermee iig!
Die zaten/zitten erop.. :X

thnx...

• Ethirty
  • Laatst online: 21:14

Ethirty

Who...me?

Eindelijk!! Na veel geduld aan het einde van het vorige seizoen mijn papiertje gehaald en sinds gister staat deze tot mijn beschikking 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TzDcZ.jpg

En het geluid :o :9~ _/-\o_ Kan niet garanderen dat de buren het leuk gaan vinden >:)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42
_Apache_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:17:
[...]

Die zaten/zitten erop.. :X

thnx...
Oei, dus die hebben ook niet echt veel gedaan? Vriend van me heeft een paar maanden geleden zn Z750 neergelegd in een bocht, en die had nauwelijks schade, omdat de valdop 90% van de schade heeft opgevangen. Alleen zn rempedaaltje en spatbord voor had wat krassen.
Ethirty schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:36:
Eindelijk!! Na veel geduld aan het einde van het vorige seizoen mijn papiertje gehaald en sinds gister staat deze tot mijn beschikking 8)

[afbeelding]

En het geluid :o :9~ _/-\o_ Kan niet garanderen dat de buren het leuk gaan vinden >:)
Doe eens specs :P ? watvoor blok ligt daar in?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Widow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:46:
[...]

Oei, dus die hebben ook niet echt veel gedaan? Vriend van me heeft een paar maanden geleden zn Z750 neergelegd in een bocht, en die had nauwelijks schade, omdat de valdop 90% van de schade heeft opgevangen. Alleen zn rempedaaltje en spatbord voor had wat krassen.
Geen idee wat de doppen opgevangen hebben, slecht te zien.. Hij is met de hoes om gevallen. Heb dus eigenlijk nauwelijks krassen, maar vooral deuken en scheuren.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Ook meteen ontdekt dat abrupt stoppen in een bocht niet lukt. Iets te ver over hellen en heel zachtjes op z'n kant neer laten komen }:O :+
Zolang het maar blijft bij omvallen is het niet zo erg. Op snelheid afstappen is minder...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

[afbeelding]

Zeg, als je hem nou helemaal kort rijdt, dan wil ik jouw blok hebben. Alvast bedankt!

Makerij Hofman

• Ethirty
  • Laatst online: 21:14

Ethirty

Who...me?

Het is een Yamaha 850 TRX TRX 850. 849cc parallel twin met 5 kleppen per cilinder. 82pk/7500tpm. De Bos einddempers maken het echt een lawaai-monster en dan zitten de dB-killers er nog in :o

Kan zich volgens verhalen op het internet meten met een 916 of 748, maar dan betrouwbaar :P
In a Motorcycle News readers' poll of the "Top Ten Big Twin Sports Bikes" (20 May 2009), the TRX came joint third, beaten only by the joint winners, the Ducati 916 & 748, with 90%. The TRX was rated at 88% (equal to the Ducati 996, Suzuki TL1000s & Honda SP-1). The TRX beat the Aprilia RSV1000 (86%), the Suzuki TL1000R (84%), the Honda Firestorm (82%) and the Aprilia Futura (80%). The rare MZ 1000S was not featured in the poll, perhaps a casualty of the present unpopularity of parallel-twin sports bikes. MCN declared that "Although ... it's a parallel twin and a touch on the bouncy side, the TRX is still a cracking bike. It's stable, handles neutrally and feels like a proper sports bike".
Volgens mijn broer, die een pak meer rij ervaring heeft, is het een heerlijke gooi en smijt fiets. Maar daar waag ik me nog even niet aan. Eerst wat ervaring opdoen en de fiets leren kennen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ethirty op 12-04-2011 20:27 . Reden: oeps ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• M14

M14

Tylen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:41:
[...]

Die blauw/witte? Zoja, ik ken hem. Betrouwbaar. Dus succes ;)
Idd een blauw/witte, met de tekst 'MSH' op de onderkuip en nr 19 op de achterkant.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ethirty schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:06:
Het is een Yamaha 850 TRX. 849cc parallel twin met 5 kleppen per cilinder. 82pk/7500tpm. De Bos einddempers maken het echt een lawaai-monster en dan zitten de dB-killers er nog in :o

Kan zich volgens verhalen op het internet meten met een 916 of 748, maar dan betrouwbaar :P

[...]

Volgens mijn broer, die een pak meer rij ervaring heeft, is het een heerlijke gooi en smijt fiets. Maar daar waag ik me nog even niet aan. Eerst wat ervaring opdoen en de fiets leren kennen.
parallel twin, maar wel 270graden krukas

Makerij Hofman

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M14 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:20:
[...]

Idd een blauw/witte, met de tekst 'MSH' op de onderkuip en nr 19 op de achterkant.
Jep dat is hem. Leuk ding. :) ik ken der verkoper bedoelde ik trouwens ;)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59
_Apache_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:12:
Verdomme, men motor is omgewaaid.. Kreeg telefoontje van vriendinlief dat ik niet moest schrikken..Bij thuiskomst was het beeld niet op aan te zien.. Gelukkig redelijk snel overeind gekregen.

- slijtnok van voetstep links is afgebroken
- tank ingedeukt, op twee plaatsen.. Een van een steen, ander van het stuur..
- kuipwerk (bij duo en koplamp) gescheurd
- kuipwerk bij beide knipperlichten links is ingescheurd.. Beide lichten wijzen nu omlaag.

FZS600, uit '02...

Aarrghhh!! :( :( :( :( :(
Ken het gevoel helaas. Hoe ben je verzekerd? Check je polis voor schade door storm.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26

[afbeelding]

Jij begint goed :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:07

[afbeelding]

Zoals gezegd, dat blok is inderdaad briljant, afgeleide van de 750cc twin in mijn Super Tenere, maar dan met 100cc en ongeveer 10pk meer. Blok schijnt en echt nog een slag agresiever te zijn en die van mij is al lekker lomp :)
Lijkt me een heerlijke eerste fiets! Wat, ik zou hem nu ook zo willen hebben :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

_/-\o_ :9~
Die staat ook op m'n lijstje van potentiele motorfietsen. Die TL1000S waar ik eerder over berichtte is al verkocht ;(
Laat ff weten hoe het rijdt, als beginnend motorrijder :P

Vaak bu'j te bang!

• _Apache_

_Apache_

For life.

MailMan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:31:
[...]

Ken het gevoel helaas. Hoe ben je verzekerd? Check je polis voor schade door storm.
Alleen WA..

Vraagje voor de rijders met meer ervaring voor wat betreft lak. De tank van de FZS600 is metaal en op 1 plaats is er lak afgesprongen, een stuk avn ongeveer 1,5cm vierkant. Gaat dit nu roesten?

Als ik kijk op OEM motor parts, kost een nieuwe tank een vermogen.. :X

001 YA00172204 FUEL TANK COMPLETE SILVER SM1 1 1040.93 EUR

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 16:55
je kunt hem toch ook opnieuw (laten) spuiten? kost vast een bult minder..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat verwacht ik dan ook ja..Tweedehands zijn ook alleen maar schade tanks te vinden. Hoop in ieder geval dat het niet lelijk gaat roesten.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bij me gs500 heb ik een heel dun laagje blanke lak over de deuk gespoten. geen last meer van gehad.

• Sibylle
DECOY88 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:44:
bij me gs500 heb ik een heel dun laagje blanke lak over de deuk gespoten. geen last meer van gehad.
qft
Mijn tank heb ik zelf gewoon opgeschuurd en gespoten met een busje autolak. Oude motor dus het maakt niet uit als t niet professioneel afgewerkt is, en het geld dat je ermee uitspaart!
Ik zou overspuiten of nieuwe tank bewaren voor als het echt moet na een flinke klapper.

Ctrl+k

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gisteren ook mijn AVB gedaan, ik was net tussen de buien door aan de beurt.

Lopen met de motor en wegrijden uit parkeervak waren beiden een eitje.

Het struikelblok voor mij, de langzame slalom, ging de eerste keer fout. Rustig blijven, hoofd leeg maken en de tweede keer geprobeerd. Snelheid regelen, koppeling stabiel, en op tijd beginnen met insturen. Shit, ik ga nog te snel... Ik moest voor de laatste pylon wat corrigeren, maar met wat meer afschuinen lukte dat net.

Uiteraard werden de oefeningen die ik vanaf het begin met 2 handen op mijn rug kon (halve draai, acht) niet gevraagd.

Precisiestop: ging gewoon lekker. Ik kwam wel 20-30 cm te kort, maar dat viel blijkbaar binnen zijn tolerantie. "Enne jongeman, staat ie in de 1?" Tuurlijk. Hij staat rechts van me dus ik zet hem demonstratief van de 1 in de neutraal, zodat hij het kon zien aan het lampje. "Oh, dan druk de schakelpook eens naar beneden?" "NU staat ie in de één." Ja duh... Gelukkig accepteerde hij de verklaring dat het een communicatiemisverstandje was. Dus een tip voor een eventuele lezer die nog op moet voor AVB: wacht tot de examinator LINKS van je staat en blijf in de 1 staan wachten.

Vervolgens de noodstop. Aangezien niet iedere motor ABS heeft heeft mijn instructeur me niet alleen roekeloos op de ABS leren remmen, maar ook net tegen het blokkeerpunt aan. Commentaar van de examinator: "dat is gewoon een kortere remproef zonder terugschakelen. Doe eens alsof er een vrachtwagen de weg opdraait, en dat je echt VOL in de remmen gaat!"
Ok, hij wil blijkbaar wat spektakel zien. Ik knijp de rem vol tot aan de aanslag, ik voel het pedaal klapperen. De remweg was 5-6 meter langer (logisch ook). Zijn commentaar na afloop van het examen: "ja nee, die moet ik echt afkeuren hoor, dat is veel te ver!"

Door naar de uitwijkoefening. Niks op aan te merken.

We sluiten het examen af met de vertragingsoefening. Hij benadrukt dat de slalom niet langzamer dan 30 km/h moet, dus ik rem wat minder hard dan ik gewend ben. Stom eigenlijk, maar goed.
"Hmm, die laatste slalom was wat roekeloos, maar ik keur hem goed"

De uitslag: slalom en noodstop vereisten een herkansing; de noodstop werd afgekeurd. Geslaagd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Gefeliciteerd! :)
Ik mag over een weekje AVB proberen!

• Sibylle
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:08:
Ik heb gisteren ook mijn AVB gedaan, ik was net tussen de buien door aan de beurt.

Vervolgens de noodstop. Aangezien niet iedere motor ABS heeft heeft mijn instructeur me niet alleen roekeloos op de ABS leren remmen, maar ook net tegen het blokkeerpunt aan. Commentaar van de examinator: "dat is gewoon een kortere remproef zonder terugschakelen. Doe eens alsof er een vrachtwagen de weg opdraait, en dat je echt VOL in de remmen gaat!"
Ok, hij wil blijkbaar wat spektakel zien. Ik knijp de rem vol tot aan de aanslag, ik voel het pedaal klapperen. De remweg was 5-6 meter langer (logisch ook). Zijn commentaar na afloop van het examen: "ja nee, die moet ik echt afkeuren hoor, dat is veel te ver!"
Op mijn GS500 les motor zat niks van ABS, dat was gewoon stoppies maken :D Eén van de leukste dingen van AVB vond ik, al is het wel spannend zo de eerste keren :P

Ctrl+k

• DECOY88
(overleden)
op me africa twin zit ook geen abs. van de winter was alleen een paar keer me km teller stuk tijdens het remmen _/-\o_ bedacht pas later dat misschien me voorwiel geblokkeerd stond vanwege de ijzel _/-\o_

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 13:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:08:
<verhaal>
De uitslag: slalom en noodstop vereisten een herkansing; de noodstop werd afgekeurd. Geslaagd. :)
Het klinkt alsof die examinator wel een cursusje azijnpissen had gehad. Toch (of juist) gefeliciteerd, op naar de volgende!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:50:
[...]

Het klinkt alsof die examinator wel een cursusje azijnpissen had gehad. Toch (of juist) gefeliciteerd, op naar de volgende!
Is dat niet altijd zo? Dat je nog steeds geluk moet hebben hoe die examinatoren uit bed stappen? Mijn examen op de weg bestond uit 5-6 minuten wachten op een convoi exeptional, 3 drempels en 10 minuten snelweg. "een zesje" was zijn commentaar.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Is het juist niet bewust gedaan. Hoe zeikeriger de instructeurs zijn hoe meer jezelf twijfelt aan je kunnen en voorzichtiger begint. In plaats van als Rossi denkt dat je alles aankan, omdat hij/zij je een overdadig compliment gaf.

Des te meer ga je het motorrijden waarderen als je de zeikerds niet mee je oortje in hoort (voelt :X ) tetteren.

Blanke lak, goede tip! :) Thnx guys..

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 13-04-2011 10:57 ]

Verwijderd

Nouja goed, vertrouwen geven staat niet altijd gelijk aan overdadig complimenteren :) maar goed, is ook afhankelijk van hoe de persoon het oppakt. In dat opzicht heb je misschien gelijk. Dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

• defusion
  • Niet online
Gewoon neutraal reageren. Zo ging het bij mij tenminste.
Weet niet meer welke oefeningen ik had gedaan, maar was steeds zonder commentaar door naar de volgende.
Het enige commentaar wat ik op het eind kreeg (nadat ik te horen kreeg dat ik wel geslaagd was) was dat het er te soepel uit zag, hij wou eigenlijk dat ik bij de snelle slalom wat meer met de heupen zou gooien, en met de remproef dat ik meer in 1x zou knijpen, ipv langzaam druk opbouwen.

Als je het commentaar tot achteraf bewaard, word je ook niet beinvloed door "gezeik" of overmoed.

[ Voor 10% gewijzigd door defusion op 13-04-2011 11:08 ]

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:54:
[...]

Is dat niet altijd zo? Dat je nog steeds geluk moet hebben hoe die examinatoren uit bed stappen? Mijn examen op de weg bestond uit 5-6 minuten wachten op een convoi exeptional, 3 drempels en 10 minuten snelweg. "een zesje" was zijn commentaar.
Volgens mij wel ja. Bij het halen van m'n autorijbewijs had ik bij de tussentijdse toets een hele erge zeikerd maar bij het examen zelf had ik een vrolijke mevrouw als examinator :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mijn instructeur gaf mij het advies om niet te reageren op de examinator en pas wat te zeggen wat ik vond toen tijdens het rijden... op de snelweg..

Verder nog flinke bonje gehad met de instructeur, gelukkig hebben ik het pasje bemachtigd en is dat gezever over.

Edit :
Toch zet ik even naar waar de bonje over ging, kunnen jullie meegenieten. :+

Het start- en eindpunt van de rijles waren niet waar de motoren gestald werden. De eerste van de dag moest dus even mee naar de stalling om de motor(en) op te halen. Hier zit ongeveer een halve kilometer tussen, woonwijk met veel van rechts voorrang.

Instructeur reed, mijn plaats was dus waar normaal de instructeur zat (was een lesauto). Dat kleine stukje woonwijk reed hij royaal te hard. Wanneer ik een kruispunt zag aankomen (gelijkwaardig) hoopte ik dat hij zou gaan afremmen, niets was minder waar.. :o In de schittering van ramen kon ik een fietsvlaggetje zien, en trapte vol op de instructeurs-rem.. :). Al hangend in de ABS kwam de auto midden op het kruispunt tot stilstand.. En daar was een meisje die achter de geparkeerde auto's vandaan kwam, en had voorrang.

Hij was not amused. :X .. Hoe hij het beter wist en wel door kon rijden, hoe ik dit niet kon doen met zijn spullen.. Zelfs nog mijn oude heer opgebeld, over wat hij er allemaal wel niet van vond.

Het is nooit meer goedgekomen.

[ Voor 69% gewijzigd door _Apache_ op 13-04-2011 11:34 ]

Verwijderd

Ik zei ook niks terug, maar vond het wel allemaal wat overdreven. maar inderdaad - tot aan de hand van de examinator geen commentaar gegeven. en toen kwam van de instructeur van de rijschool de zin: Een zesje is ook voldoende, en nou rijden chagrijn!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het grootste deel van het commentaar kwam ook achteraf, maar hij gaf wel een verklaring waarom hij de noodstop en de slalom opnieuw wilde zien.

En zo'n azijnpisser was het helemaal niet. Sterker nog, ik zou best les van hem willen hebben; hij bracht de uitleg van de oefening wel met humor. Hij was alleen kritisch, maar nog lang niet zo kritisch als ik zelf. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sibylle
Mijn examinator was een oudere heer waar ik geen hoogte van kreeg. Eerst moest ik het nummerbord oplezen naast een meisje dat hetzelfde nummerbord aan het oplezen was :P
Toen moest ik uitleggen wat ik zou merken bij een te lage bandenspanning: "Meer verbruik, kortere remweg, andere wegligging en meer grip" nou dat was toch helemaal fout want ik kreeg echt niet meer grip volgens meneer! Dat moest ik nog maar eens nalezen en uit mn hoofd zetten! Ik heb de discussie maar achterwege gelaten, maar meer rubber op de weg=meer grip :P

Daarna stukje gereden en met het commentaar "het was een beschaafd ritje" geslaagd!

Ctrl+k

• DRAFTER86
Sibylle schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:54:
...maar meer rubber op de weg=meer grip :P
Daar zou ik me nog maar eens in verdiepen ;)
Fv=mu*Fn
Of:
Wrijvingskracht = wrijvingsconstante maal normaalkracht

Uiteraard is het in de praktijk niet zo simpel, maar zo simpel als meer rubber=meer grip is het ook niet ;)

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
wie rijden er zaterdag allemaal mee met de eggrun?
ben zelf in amsterdam en dan toerend naar bergen op me blackbirdje

• DECOY88
(overleden)
slommer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:01:
wie rijden er zaterdag allemaal mee met de eggrun?
ben zelf in amsterdam en dan toerend naar bergen op me blackbirdje
ben er ook bij in Amsterdam. en waar ik heenrij moet ik nog bedenken misschien rij ik wel mee naar bergen net zo gezellig. GoT minimeet _O-

• Sibylle
DRAFTER86 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:56:
[...]

Daar zou ik me nog maar eens in verdiepen ;)
Fv=mu*Fn
Of:
Wrijvingskracht = wrijvingsconstante maal normaalkracht

Uiteraard is het in de praktijk niet zo simpel, maar zo simpel als meer rubber=meer grip is het ook niet ;)
Toevallig heb ik die discussie nog gevoerd met een werktuigbouwkunde student een jaar geleden ofzo. De wrijving die een motor(auto)band ondervind is van veel meer afhankelijk dan een constante coëfficiënt en de druk (kracht/oppervlakte).
Hoewel de totale kracht op het asfalt hetzelfde blijft, is het oppervlakte toch van groot belang.
-Je wilt zoveel mogelijk oneffenheden in het asfalt 'vastgrijpen' met je band.
-Als er een ophoging in het asfalt zit wil je dat er genoeg rubber is om toch op andere plekken ook asfalt te raken (dus niet dat je band in zijn geheel rust op één dik steentje en verder geen contact heeft).
etc.
Daarbij komt bij een motorband nog dat de band bij lagere spanning meer vervormt en warmer wordt, alsmede meer contact heeft (vooral in de bochten).
Ik heb tentamens en geen tijd om helemaal uit te leggen, maar ik heb een mooi semi-wetenschappelijk stukje gevonden dat ook duidelijk is:
The Mark Ortiz Automotive

CHASSIS NEWSLETTER

PRESENTED FREE OF CHARGE
AS A SERVICE TO THE
MOTORSPORTS COMMUNITY

September November 2004

WELCOME

Mark Ortiz Automotive is a chassis consulting service primarily serving oval track and road racers. This newsletter is a free service intended to benefit racers and enthusiasts by offering useful insights into chassis engineering and answers to questions. Readers may mail questions to: 155 Wankel Dr., Kannapolis, NC 28083-8200; submit questions by phone at 704-933-8876 begin_of_the_skype_highlighting 704-933-8876 end_of_the_skype_highlighting; or submit questions by e-mail to: markortiz@vnet.net. Readers are invited to subscribe to this newsletter by e-mail. Just e-mail me and request to be added to the list.

WHY ARE WIDE TIRES BETTER?

It has been recognized for about 40 years now that wide tires provide more grip, at least when we are not limited by aquaplaning. One might suppose that this effect would be be well understood by now, on a theoretical level as well as a practical one. Yet the matter seems to be receiving a lot of attention from various authors lately. This seems to be due in part to the need for mathematical tire models to be used in computer simulation. I have encountered the question at least twice in the past month, once in a seminar presented by Paul Haney, based on his recent book about tires, and once in Paul Van Valkenburgh s November Racecar Engineering column. The issue has also come up in my work as an advisor to the UNC Charlotte Formula SAE team.

On the face of it, one might wonder why there is any controversy about this, and also why it took people until the 1960 s to try wide tires. More tire, more rubber on the road. More rubber on the road, more traction right? Why wouldn t this be obvious? Essentially, there are two reasons it wasn t obvious. First, according to Coulomb s law for dry sliding friction, friction is independent of apparent contact area. It depends instead on the nature of the substances in contact, the normal (perpendicular) force, and nothing else. Second, a tire s contact patch area theoretically doesn t vary with its width anyway. If we widen the tread, the contact patch just gets shorter, and the area theoretically stays the same.

Let's consider each of these notions. Coulomb s law applies quite accurately to hard, dry, clean, smooth surfaces. However, a tire tread is a soft, tough, sometimes tacky substance in contact with a hard, rough surface. When two hard, smooth surfaces are in contact, they actually touch only at a small percentage of their apparent or macroscopic contact area. Friction depends on molecular bonding in the small microscopic contact zones. As normal force increases, the microscopic contact area increases approximately proportionally, and consequently friction is directly proportional to normal force.

With rubber on pavement, however, there is not only the usual molecular bonding but also mechanical interlock between the asperities (high points) of the pavement and the compliant rubber. Sliding then involves a combination of shearing the rubber apart and dragging the asperities through it as the rubber reluctantly oozes around the asperities. The interface somewhat resembles a pair of meshing gears. With gears, when we increase the size and number of teeth in mesh, we increase the force required to shear off the teeth. It would be reasonable to expect a similar effect with the interlock between the tread and the pavement.

With increasing normal force, this interlock gets deeper, as the asperities are pushed further into the rubber. However, we might reasonably expect that at least beyond a certain point, the asperities are pushed into the rubber to pretty nearly their full depth, and further increase in normal force does not proportionately increase the mechanical interlock. With greater macroscopic contact area, it should take a greater normal force to reach this region of diminishing return.

A tire typically does show characteristics that would match this hypothesis. It will often have a range of loadings where its coefficient of friction is almost constant; where friction force is almost directly proportional to normal force. Above this range, the tire exhibits much greater load sensitivity of the coefficient of friction. The curve of friction force as a function of normal force goes up almost as a straight line for a ways, then begins to droop at an increasing rate.

Of course, the contact patch does not remain the same macroscopic size as load increases. It grows as we add load. Nevertheless, this contact patch growth is evidently not enough to keep the coefficient of friction constant.

The contact patch growth is interesting in itself, and a bit counter-intuitive. A tire can be considered a flexible bladder, inflated to some known pressure, and supporting a load. If such a bladder is extremely limp when uninflated, like a toy balloon, and we inflate it, place it on a smooth, flat surface, and press down on it with a known force, the area of contact with the surface is equal to the normal force divided by the pressure: A = Fn/P.

If a tire approximates this behavior, then it follows that the contact patch area depends only on the load or normal force and the inflation pressure. If we make the tire wider, then at any given load and pressure the contact patch doesn t get bigger, it just gets wider and shorter.

Accordingly, much discussion of the reasons a wide tire gives an advantage focuses on reasons we might expect a wider tire to yield greater lateral force than a narrower one, assuming similar construction and identical pressure, tread compound, and load.

One theory, advanced by the late Chuck Hallum and evidently picked up by Paul Van Valkenburgh in his recent column, is that a tire is primarily limited by thermodynamics. It generates drag when running at a slip angle. The drag times the speed equals a power consumption, or rate of energy flow. This energy is converted into heat. For the system to be in equilibrium, the heat must be dissipated as fast as it is generated. Even short of the point of true equilibrium, the tread compound needs to be kept below a temperature where it softens to the point of being greasy rather than tacky. If the contact patch is shorter, that means that each square inch of tread surface spends less time getting heated and more time getting cooled.

Also, when a tire is operating near its lateral force limit, the front portion of the contact patch is stuck to the road and the rear portion is a slip zone in which the tread moves across the pavement in a series of slip-and-grip cycles. The slip zone grows as we approach the point of breakaway. Beyond the point of breakaway, the entire contact patch is slip zone. The slip zone generates less force and more heat than the adhering zone. A shorter, wider contact patch is thought to have a larger adhering zone and a smaller slip zone at a given slip angle, and wider tires are also known to reach peak force at smaller slip angles. Therefore, a wider tire is not only better able to manage heat, but also generates less heat at a given lateral force. This all makes sense, but it fails to explain why wide tires give more grip even when stone cold.

There is little doubt that they do. If you have a street car with four identical tires, and you replace the rear tires and wheels with ones an inch wider, using the same make and model of tire, with no other changes, the handling balance will shift markedly toward understeer. You will see this effect at all times, from the first turn in a journey to the last. Surely this effect is not coming from heat management.

Paul Haney explains this by the larger-adhering-zone theory described above. The tire makes more efficient use of its contact patch, even if the contact patch isn t larger.

As much sense as the above theories make, they ignore some real-world effects that have a bearing on the situation.

First of all, the degree to which tires follow the A = Fn/P rule varies considerably. A very flexible tire, at moderate load, may have a contact patch as large as 97% of theoretical. A fairly stiff tire may be well below 80%. We are all aware of run-flat tires currently being sold, which will hold up a Corvette with no inflation pressure at all. As P approaches zero, Fn/P approaches infinity. If A does not approach infinity, and the tire does not go flat, the contact patch area as a percentage of theoretically predicted area approaches zero.

One might suppose that the effect of carcass stiffness would be significant mainly in street tires, with run-flats being an unrepresentative extreme. Yet I have seen dramatic differences in carcass rigidity in different makes of racing tires intended for the same application. The Formula SAE car run by the University of North Carolina Charlotte uses 10 wheels. Hoosier and Goodyear both make 6 nominal-width tires for the application. The stiffnesses of these tires differ dramatically. The Hoosiers are much more flexible than the Goodyears. The Goodyears are so stiff that they will support the front of the car (without driver), with little visible deflection, when completely deflated run-flat racing tires! How closely do these tires approximate A = Fn/P in this load range? Not very closely at all.

My point here is that tire stiffness, vertically, laterally, and otherwise, is not purely a function of inflation pressure, so it is a bit risky to try to infer contact patch size from pressure and load. Therefore, we don t necessarily know that two tires differing only in width do have the same contact patch area at the same inflation pressure and load, or even that tires of the same size do.

Anyway, if it is approximately true that A = Fn/P, it follows that a wide tire will have greater vertical stiffness, or tire spring rate, than a narrow one, at any given inflation pressure. It will also have a smaller static deflection at a given load, which is why the contact patch is shorter. The flip side of this is that for a given static deflection or tire spring rate, a wide tire needs a lower inflation pressure. Consequently, if we compare wide and narrow tires at similar static deflection or tire spring rate, rather than similar pressure, they will have similar-length contact patches and the wider one really will have more rubber on the road, just as we would intuitively suppose from looking at them.

As we make a tire wider, not only does vertical stiffness increase for a given inflation pressure, so does the tension in the carcass due to inflation pressure. A tire is a form of pressure vessel. We may think of it as a roughly cylindrical tank, bent into a circle to form a donut or torus. Borrowing from the terminology of pressure vessel design, we may speak of the hoop stress in the walls: the tensile stress analogous to the load on a barrel hoop. For a given inflation pressure, the hoop stress is directly proportional to the cross-sectional circumference, or mean cross-sectional diameter. When the carcass is under a higher preload, the tire acts stiffer laterally. This effect can easily be seen in bicycle tires. A fat bicycle tire will feel harder to the thumb than a skinny one, at any given pressure. If we try to inflate a mountain bike tire to the pressure we d use in a narrow road racing tire, the tire will expand its bead off the rim and blow out. So when we compare narrow and wide tires at equal inflation pressures, the wider one will be stiffer laterally as well as vertically, and it will achieve this at no penalty in contact patch size. Finally, there is the question of tread wear. As we have noted, if the contact patch is longer, it has a larger slipping zone near the limit of adhesion, and it also spends a greater portion of each revolution in contact with the road. Not only do these factors influence how hot the tire runs, they also influence how fast it wears. Therefore, assuming good camber control, a wide tire should last longer than a narrow one, with similar tread compound. The astute reader will see where I m headed with this. If we need to run a given number of laps or miles on a set of tires, then with wider tires we can trade away some of the inherent longevity advantage, and run a softer compound.

Okay, summing up, what does a wider tire get us?

1. It runs cooler, and/or
2. it makes more efficient use of its contact patch by having a greater percentage adhering, and/or
3. it can run at lower inflation pressure and therefore actually have a larger contact patch, and/or
4. it can have greater lateral stiffness at a given pressure and therefore keep its tread planted better, and/or
5. it can use a softer, stickier, faster-wearing compound without penalty in longevity.

Note that most of these effects in turn play off against each other. We can blend and balance them, and get a tire that is somewhat cooler-running, has a somewhat lower operating pressure and somewhat larger contact patch, has somewhat greater lateral stiffness, and survives long enough with a somewhat stickier compound, all at the same time. That would explain an improvement in grip, wouldn't it?

Ctrl+k

• DRAFTER86
Sibylle schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:36:
[...]

Toevallig heb ik die discussie nog gevoerd met een werktuigbouwkunde student een jaar geleden ofzo. De wrijving die een motor(auto)band ondervind is van veel meer afhankelijk dan een constante coëfficiënt en de druk (kracht/oppervlakte).
Hoewel de totale kracht op het asfalt hetzelfde blijft, is het oppervlakte toch van groot belang.
-Je wilt zoveel mogelijk oneffenheden in het asfalt 'vastgrijpen' met je band.
-Als er een ophoging in het asfalt zit wil je dat er genoeg rubber is om toch op andere plekken ook asfalt te raken (dus niet dat je band in zijn geheel rust op één dik steentje en verder geen contact heeft).
etc.
Daarbij komt bij een motorband nog dat de band bij lagere spanning meer vervormt en warmer wordt, alsmede meer contact heeft (vooral in de bochten).
Ik heb tentamens en geen tijd om helemaal uit te leggen, maar ik heb een mooi semi-wetenschappelijk stukje gevonden dat ook duidelijk is:

[...]
Goed duidelijk verhaal! Blijft toch wel gaaf dat we met alle numerieke methoden die we momenteel beheersen nog steeds niet in staat zijn een band fatsoenlijk door te rekenen.
Overigens, voor de mensen die nu denken: meer grip, gaaf, en hun banden tot 1 bar aflaten, zo werkt het dus niet ;) Dan vliegen na een half uurtje dijkjes knallen de stukken rubber je om de oren :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo mijn motor ook maar even showen :P. Ik wou graag een GSR600 en kwam deze deze tegen met de Yoshimura uitlaten. Kon hem kopen voor een aantrekkelijke prijs dus heb hem meteen meegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/verp85.jpg

Vandaag komt er een nieuwe achterband op. Daarna wil ik graag nog andere spiegels, deze vindt ik namelijk niet mooi. De originele had de vorige eigenaar er helaas niet bij.

Heb nog geen rijbewijs, heb over 3 weken pas examen :+.

• slommer
DECOY88 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:23:
[...]

ben er ook bij in Amsterdam. en waar ik heenrij moet ik nog bedenken misschien rij ik wel mee naar bergen net zo gezellig. GoT minimeet _O-
kewl. geen idee hoeveel er naar bergen gaan alleen maar tis wel lekker dichtbij huis erna.
Ergens een GoT meeting maken ofzo is mischien ook wel handig of is iedereen zo opvallend dat het niet kan missen :)

• DECOY88
(overleden)
tot nu toe zijn alleen wij 2 het. ik weet niet of er andere mee willen rijden? www.eggrun.nl

en de groepen worden pas op het laatst echt ingedeeld. de eerste keer zouden we met 15 man naar hoorn gaan. uiteindelijk 11 richting Purmerend extra gestuurd omdat er daar veel kinderen waren en in hoorn maar 3.

[ Voor 47% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2011 14:15 ]

• slommer
DECOY88 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:13:
tot nu toe zijn alleen wij 2 het. ik weet niet of er andere mee willen rijden? www.eggrun.nl

en de groepen worden pas op het laatst echt ingedeeld. de eerste keer zouden we met 15 man naar hoorn gaan. uiteindelijk 11 richting Purmerend extra gestuurd omdat er daar veel kinderen waren en in hoorn maar 3.
ah ok. vond het al zo gek dat je het nergens aan kon geven ofzo.
Ga het dan wel zien waar ik/we terecht komt.
maar weet je plek om af te spreken daar? wie weet hoeveel er spontaan komen nog :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
_Apache_ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:22:
[b]In de schittering van ramen kon ik een fietsvlaggetje zien, en trapte vol op de instructeurs-rem.. :)
Voor zover ik weet mag je geen passagier vervoeren op een stoel met dubbele bediening.

• DECOY88
(overleden)
slommer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:37:
[...]

ah ok. vond het al zo gek dat je het nergens aan kon geven ofzo.
Ga het dan wel zien waar ik/we terecht komt.
maar weet je plek om af te spreken daar? wie weet hoeveel er spontaan komen nog :)
je hoeft er je paashaaspak niet voor aan te trekken zo kom je er al meer dan 5 tegen op de heenweg. _/-\o_ gewoon bij vak bergen gaan staan en dan zien we wel verder. en anders dan pm ik vrijdag me nummer nog wel.

• slommer
DECOY88 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:49:
[...]

je hoeft er je paashaaspak niet voor aan te trekken zo kom je er al meer dan 5 tegen op de heenweg. _/-\o_ gewoon bij vak bergen gaan staan en dan zien we wel verder. en anders dan pm ik vrijdag me nummer nog wel.
word steeds duidelijker. als het in vakken verdeelt staat komt het zeker goed. zoveel blauwe blackbirds zullen er niet naar bergen gaan gok ik. thnx en nu al zin in

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Jay-v schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:07:
Zo mijn motor ook maar even showen :P. Ik wou graag een GSR600 en kwam deze deze tegen met de Yoshimura uitlaten. Kon hem kopen voor een aantrekkelijke prijs dus heb hem meteen meegenomen.

[afbeelding]

Vandaag komt er een nieuwe achterband op. Daarna wil ik graag nog andere spiegels, deze vindt ik namelijk niet mooi. De originele had de vorige eigenaar er helaas niet bij.

Mooi ding.

Wat ik altijd raar vind, is waarom ze de originele spiegels er niet meer bij hebben.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:10:
[...]

Mooi ding.

Wat ik altijd raar vind, is waarom ze de originele spiegels er niet meer bij hebben.
Omdat orginele spiegels wel aardig wat opbrengen op MP. De orginele van een gsr zijn iets van 70 euro uit mijn hoofd. (per stuk)

No signature required.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de schittering van ramen kon ik een fietsvlaggetje zien, en trapte vol op de instructeurs-rem.. :). Al hangend in de ABS kwam de auto midden op het kruispunt tot stilstand.. En daar was een meisje die achter de geparkeerde auto's vandaan kwam, en had voorrang.
_/-\o_ Mooi verhaal :)

I reject your reality, and substitute my own.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
enneh gespot :+

hier weer op de 10 aant karren....
leuk zo'n nx... gaat noooooit wat stuk an :+
kettingspanner distri naar de knoppen, timing ver*****t, hopen dat de kleppen nog heel zijn

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Hij was not amused. :X .. Hoe hij het beter wist en wel door kon rijden, hoe ik dit niet kon doen met zijn spullen..
Hmmm...het had 'm gesierd als ie had toegegeven dat ie het niet had gezien en het zou gebruiken als aanschouwelijk onderwijs dat iedereen dit kan overkomen. Maar goed, fouten toegeven is moeilijk. Ik ben een keer aangereden in de regen, het was redelijk glibberig daar. Maar ik had voorrang en die meneer had dus moeten stoppen. Zegt ie tegen me 'Ja, je kwam veel te had aanrijden...ik kan dat heel goed inschatten want ik ben rij instructeur'. :X Had ie dan het bord voorrangskruising niet gezien? Ik heb niets gezegd, behalve dat mijn snelheid irrelevant is. Ik reed misschien ietsje harder dan toegestaan, maar niet veel.

Toch leuk dat ie nog durft te melden dat ie instructeur is terwijl ie een behoorlijke fout maakt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

En zelf stampt hij bij andere lessers nooit op de rem natuurlijk, want dat is zonde van z'n spul :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
RemcoDelft schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:46:
[...]

Voor zover ik weet mag je geen passagier vervoeren op een stoel met dubbele bediening.
Nope, mag niet. Je bent dan geloof ik ook niet verzekerd.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

Wat een schitterende fiets zeg, damn! _O_ Heb je meer foto's?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
DECOY88 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:13:

Vrienden van mij gaan elk jaar mee. Ik zou dit jaar ook mee gaan, maar zit met verjaardagen O-) Hoogst waarschijnlijk gaan mijn vriend en nog paar andere wel mee dit jaar. Geen idee alleen welke route zij gaan rijden. Veel plezier in ieder geval. Heb begrepen dat het altijd een groot feest is met die kinderen. :+

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

De locatie in Purmerend (Prinsenstichting) is bij mij in de straat :)

• Reneger
  • Laatst online: 25-01 13:44

Reneger

Wie? IK?

[afbeelding]

Hoe klinkt ie met die Yoshimura's? Ik vind mijn GSX600F een beetje aan de stille kant... Of zijn daar misschien andere handigheden voor? Er zit nu een originele pijp op, zonder iets verwijderbaars (als DB killers of wat dan ook)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-01 21:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

yoshimura is altijd _/-\o_ :9~ _/-\o_

't wordt tijd dat je die standaard pijp de deur uit doet, rene!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Reneger schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:03:
[...]

Hoe klinkt ie met die Yoshimura's? Ik vind mijn GSX600F een beetje aan de stille kant... Of zijn daar misschien andere handigheden voor? Er zit nu een originele pijp op, zonder iets verwijderbaars (als DB killers of wat dan ook)
Originele pijp kun je ook nog hol maken. Vaak kun je ze wel open krijgen en eventuele tussenschotten of dempingswol verwijderen.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Misschien binnenkort de haakse slijper er maar op zetten...

• DECOY88
(overleden)
tussenschotten krom knallen met de killswitch O-) naar maate ik hem langer had des te meer geluid eruit kwam. *O*

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 12:25

charrel

Cortisol4life..

Ook erg goed voor je kleppen ;)

• DECOY88
(overleden)
het blok scheen er nog knap uit te zien. had hem niet voor niks voor een oud-ijzerprijs verkocht ;w

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Denk dat ik de killswitch methode maar achterwege laat... Klinkt niet geheel prettig... :P

• DECOY88
(overleden)
wel leuk als je mensen voor je aan de kant gaan en achter je ziet stoppen en de motorkap open trekken _/-\o_

• Tankiej
Theorie gehaald, volgende week AVB *O*

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:11:
Theorie gehaald, volgende week AVB *O*
Van harte gefeliciteerd! *O*

• Alexji
  • Laatst online: 24-01 21:29
Ik mag dinsdagochtend op voor m'n AVD. Geen probleem natuurlijk! hoop ik

• Tankiej
Bedankt!

Succes Alexji, ik zal voor je duimen op m'n verjaardag O-)

• Thedr
  • Laatst online: 25-01 13:13
DECOY88 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:12:
tussenschotten krom knallen met de killswitch O-) naar maate ik hem langer had des te meer geluid eruit kwam. *O*
Hmm die methode kende ik nog niet... ook maar eens proberen om een geintje mee uit te halen. Zeker omdat m'n fiets nog over carbs beschikt moet dat goedkomen >:)

@hieronder; goeie... als het goed is zal dat niet werken; killswitch is een beveiliging, dus dan wil je ook niet dat er nog brandstof vrijkomt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thedr op 14-04-2011 14:55 ]

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 10:14

rimpeldinky

nani?

Thedr schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:33:
[...]

Hmm die methode kende ik nog niet... ook maar eens proberen om een geintje mee uit te halen. Zeker omdat m'n fiets nog over carbs beschikt moet dat goedkomen >:)
met injectie werkt het simpelweg niet :P

*burp*

• DECOY88
(overleden)
met carbs en brandstofpomp werkt het ook niet meer.

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 10:14
*Eergisteren mijn AVD gehaald! :)

Vandaag gelijk een motor gehuurd voor het weekend, GSX-R 600.. Benieuwd hoe dat rijdt in vergelijking met een les-motor. Zaterdag eerst maar even rustig wat rondjes maken en wennen aan de motor, Zondag richting Assen voor Superbike weekend.

Morgenavond in elke geval de huur motor ophalen!

• DECOY88
(overleden)
DeadKnight schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:49:

Vandaag gelijk een motor gehuurd voor het weekend, GSX-R 600.. Benieuwd hoe dat rijdt in vergelijking met een les-motor. Zaterdag eerst maar even rustig wat rondjes maken en wennen aan de motor, Zondag richting Assen voor Superbike weekend.

:w morrie buur _O- bij de niwa gehuurd?

kom uit Spanbroek

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 10:14
Jawel, bij Niwa. Meesten motoren waren al verhuurd ivm met Superbike-weekend.
Gelukkig stond er nog èèn GSX-R ;)

(Woon nu zelf ook in Spanbroek, ben overgelopen ;) )

• DECOY88
(overleden)
waar ergens? mag ook met pm

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wees voorzichtig met zo'n huurmotor. Ik heb eens een huurmotor onderuit gereden op z'n rechterkant. Was een Ducati Monster 696. Gelukkig was hij al eens gevallen op die kant, alleen had ik de schade nog even een tikkeltje erger gemaakt.

Rechter uitlaatdemper behoorlijk bekrast, beetje plastic bekrast, rempedaal krom en het remlicht bleef constant branden, rechter spiegel eraf, remhendel afgebroken en het stuurgewichtje beschadigd.

Ik heb die spiegel er met secondelijm en een tiewrap weer opgezet, waarna ook de linker spiegel eraf viel. Zelfde procedure voor de linker. Verder heb ik een nieuwe remhendel gehaald en die erop geklust. Toen ik de motor inleverde gingen ze hem even checken. Toen ze vroegen naar de schade aan de rechterkant zei ik dat die er al op zat toen ik hem mee kreeg (was ook zo, had het alleen wat erger gemaakt). Nee, dat klopte wel zeiden ze. Mooi. Alleen die spiegels :P Gelukkig kwam de verhuurder zelf met het verhaal dat ze al een klacht hadden ingediend over de spiegels omdat die altijd los gingen zitten bij deze Ducati Monsters. Ik heb maar gezegd dat het inmiddels zo erg geworden was dat ze afgebroken waren en dat ik zo vrij ben geweest ze maar even provisorisch vast te maken, omdat ik anders echt niet verder kon rijden.

Hand geschud en weggegaan. Maar veel geluk gehad. Nu kostte het me een remhendel van 30 euro, anders was het meer dan 1000 geweest :X

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 14-04-2011 16:54 ]

• M14

M14

:o

Heb een gehuurde R1200GS op zn rechter kant neergelegd, omdat ik net in een kuiltje ging staan en em niet meer kon houden. Gelukkig was de cilinderkop al wat beschadigd, de kuip was wel iets door mijn actie bekrast. Anyway, met terugbrengen mooi met de rechterkant dicht langs de muur gezet. Kerel heeft er niks van gezien :).
DeadKnight schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:49:

Ga je met dat ding naar Assen? Ga kilometers maken ;), je huurt om toch niet om dat ding daar te parkeren? :? Mocht je dat toch doen, neem ff een plankje mee voor onder de standaard. Veel kans dat je in een weiland / onverhard terrein parkeert.

[ Voor 51% gewijzigd door M14 op 14-04-2011 17:06 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In plaats van een plankje heb ik altijd een jampotdekseltje onder m'n buddyseat liggen. Bij een R6 van het huidige model kun je écht amper iets kwijt, daar :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 253 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.