Sibylle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:03:
[...]
Held
Hoeveel tijd kun je er nog halen dit seizoen denk je? Ik snap die opmerking over 600cc die zo'n heel andere remming hebben niet zo goed, het gewicht zal toch niet zo dramatisch meer schelen? Lijkt mij dat je die tijd snel goed maakt door acceleratie en extra snelheid voor de bocht?!
Ik denk dat het antwoord als volgt is (teminste dat is mijn ervaring toen ik van een R6 naar een R1 ging):
Hij moet eerder remmen omdat (inderdaad) de snelheid waarmee hij op de bocht af komt veel hoger is op een 1000 dan op een 600. En misschien omdat ie nog wat moet wennen aan zijn nieuwe motor. Een paar dagen boenderen verder en hij laat die 600tjes wel achter zich.
Teminste, daar ga ik van uit!
Jellabie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:12:
600cc wegen minder en zijn wendbaarder, een massa dat in beweging is krijg je dus moeilijker stil
Merkte ik ook aan mijn oude cbr 600f2, de mannetjes op hun R1, gsxr1000 etc... kwam ik voorbij in de bocht, ook met het eruitremmen, maar als we de bocht uitkwamen kwam hun power boven en vlogen mij weer voorbij.
Dat zegt meer over jou en die mannetjes dan over een 600 ten opzichte van een 1000. Ik denk dat jij gewoon meer durfde op de remmen en in de bocht dan die mannetjes.
De moderne 1000's zijn niet heel veel zwaarder dan een 600'tje. Dat een 600 wendbaarder is, is in theorie waar. Maar dat verschil is in de praktijk niet zo heel groot. Een standaard Honda 600f2 stuurt veel beroerder dan een nieuwe R1 of gixxer 1000. Dat verschil is wel groot. Vering, rijwielgedeelte, remmen. Allemaal beter op een moderne supersport fiets.
Het grote verschil is dat een 600 veel en veel makkelijk snel te rijden is dan een 1000. Een 1000 heeft zo veel extra vermogen dat je echt wel flink moet durven om al dat vermogen eruit te krijgen. Een bocht uit accelereren is op een 600 gewoon makkelijker dan op een 1000. En je komt dus wat minder snel op de volgende bocht af op een 600 dan op een 1000. Dus kun je wat later remmen.
Bovenstaande is natuurlijk puur mijn ervaring. Iemand anders kan best andere resultaten behalen.
Even heel wat anders. Aangezien mijn R1 voor dit seizoen gewoon 'af' is ben ik maar wat aan het prutsen gegaan met mijn nieuwe Suzuki GSX 1100 EFE.

Gedaan:
-Nieuwe spanningsregelaar (er stond 17 volt op mijn accu)
-2x koplamp lampje vervangen (spanningsregelaar zette ook 17 volt op dat lampje

)
-Nieuwe CDI (motor wilde niet meer starten.. flink zoeken => los contactje in/bij CDI)
-Nieuwe voorband (oude was gecupped en had droogte scheurtjes)
-Remklauwen gereviseerd (van de 6 zuigers per klauw werkten er van de ene klauw nog 2 en de andere klauw nog 3)
-Dragrace koppelingsveren vervangen voor normale 'heavy-duty' veren. Nu hoef ik de koppeling niet meer met 2 handjes te bedienen. Maar met 1 vingertje bedienen zoals op mijn R1 zal wel nooit lukken. Geen wheelies dus

Maar dat was ook het hele idee. Gewoon normaal touren met vrienden op de Suzuki en lekker alleen uitleven op de R1.
-Vering afgesteld natuurlijk
Fiets is nu klaar voor het seizoen! En het is echt een super ding! Stuurt hardstikke makkelijk (zenuwachtig zelfs) en hij is tot de 120km/h volgens mij sneller dan mijn R1. De R1 gaat omhoog en Suzuki gaat gewoon keihard vooruit!
Echt fun! Laat de zomer maar komen.
Maar nu heb ik weer niets te prutsen

Iemand nog wat te prutsen
Misschien nog eens zo'n draggin jeans kopen in camo-print.
Iemand daar ervaring mee? Zou dat een beetje veilig zijn?
Ik zit nu op de Suzuki in een Alpinestars pak met afgesleten kneesliders..
Is helemaal perfect op een R1, maar niet stoer op zo'n fiets.
Of geel? Moet het wel dezelfde tint geel zijn als de Suzuki. Anders vloekt het misschien? Ik ben niet zo mode-bewust.. Wie geeft me advies?

In some cases leathers are the answer, but they aren’t always suitable – especially when you need to make an appearance somewhere and not look like a kinky leather freak or wannabe superhero.
Ziet er toch gewoon cool uit? Zelfs op een H*rl*y
[
Voor 96% gewijzigd door
FragDaddy op 05-04-2011 22:03
]