Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 251 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.830 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32

martjah

Appel

KroeT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:42:
Hebben jullie ervaring met het gebruik van twee iPhones met een bluetooth 'chat' applicatie als iBluetooth Call (jailbreak vereist)? Dat zou een mooi en goedkoop (want: iPhones al in bezit) alternatief zijn voor een dure communicatieset namelijk. Alleen nog de oortjes ombouwen naar iets dat lekker zit onder een helm en in theorie zit je dan gebakken.
met die software zit je volgens mij aan het limiet van 10 meter bereik. Ik heb zelf een Android en die hebben ook een limiet van +/- 10 meter. Dit heb ik iig ook gelezen over de iphone.

Ik zag in China een setje van omgerekend €62 en die hebben een bereik van 500m in open veld. Ik heb er ook een hoop reviews van gelezen en gevonden op meerdere sites en de meeste zijn er positief over.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

KroeT

[...]

Gefeliciteerd met je 25k :)

Bedoel je deze? http://www.chinavasion.co...p/pName/bluetooth-helmet/

Mooi ding, maar komt volgens mij heel gek onder mijn systeemhelm vandaan.
In mijn geval zou het overigens gaan om rijder-bijrijdercommunicatie. Voor communicatie tussen verschillende motoren is het inderdaad niet bepaald een optie.

Peace is not simply the absence of war.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:44:
Even een snelle animocheck aan de hand van de mijlpaal :)
Ik was vorige week weer in (noord) Wales en weer viel me het mooie landschap en de mooie motorwegen me op.. dus het begon weer te kriebelen..

Zijn er mensen met interesse in een (lang) weekend tripje naar Wales?
Net als vorige keer interesse, wel net als vorige keer erg lastig in de tijd- maar de maanden mei en juni zien er vooralsnog vrij rustig uit - en vrijdagen heb ik sowieso vrij ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
KroeT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:58:

In mijn geval zou het overigens gaan om rijder-bijrijdercommunicatie. Voor communicatie tussen verschillende motoren is het inderdaad niet bepaald een optie.
dat ding lijkt wel een clone van de Scala Rider Q2...

Met mijn set heb ik overigens geen probleem om de microfoon-boom naar binnen te vouwen bij m'n systeemhelm (nog niet echt getest, maar kan hem altijd nog iets naar voren halen) en bij de systeemhelm van mrs. Rukapul evenmin.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:33:
[...]

Ik ben bezig met m'n rijbewijs, dus veel meer ervaring dan een CBF500 heb ik niet :') Ja, wat rondjes op de CB250 van een maat van me en vroeger wel eens op een CR500 lopen raggen.
Een SV1000 (en z'n kleine broertje, de nieuwe SV650) spreken mij qua design niet aan, en een SV1000 ligt ook een beetje buiten het budget nu.
Ik ben van mezelf nogal rustig, en ik onderschat mezelf eerder dan dat ik mezelf overschat. Van widowmaker, tankslappers uit bochten, falende achterdemper (rotatiedemper ipv conventionele schokdemper) etc. had ik ook al gelezen (vandaar deze vraag). Wss zal ik er ook wel mee als een miet door de bochten gaan, maar ja, care. Ik ga er iig achteraan :D
Ok, ik wil niet de boe-man hier zijn, maar ik zou het toch niet doen :(
Een TL1000 leer je gewoon niet lekker op sturen, de basis krijg je veel langzamer onder de knie omdat je constant op jezelf moet letten dat je niet te veel gas geeft. En over het algemeen, je eerste motor moet niet de bijnaam hebben "widowmaker" als je van een GS500 af komt :P

PSN & XBL: Denkoyugo

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

iMars

Full time prutser

Denko schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:26:
[...]

Ok, ik wil niet de boe-man hier zijn, maar ik zou het toch niet doen :(
Een TL1000 leer je gewoon niet lekker op sturen, de basis krijg je veel langzamer onder de knie omdat je constant op jezelf moet letten dat je niet te veel gas geeft. En over het algemeen, je eerste motor moet niet de bijnaam hebben "widowmaker" als je van een GS500 af komt :P
Puntje van waarheid, maar snelheid is een gevoel. Daar hoef je als rustige rijder niet op te letten ... ik daarentegen moet wel op de snelheid letten, anders rijd ik constant te hard ;)

Ik heb geen ervaring op een TL1000, wel op een SV1000 en vind deze heerlijk sturen.

De bijnaam "widowmaker" is alleen maar voor de brute kracht, als je dat in toom kan houden, is er niks mis mee.

Koop hier mijn P1 reader :)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09
iMars schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:48:
[...]

Puntje van waarheid, maar snelheid is een gevoel. Daar hoef je als rustige rijder niet op te letten ... ik daarentegen moet wel op de snelheid letten, anders rijd ik constant te hard ;)

Ik heb geen ervaring op een TL1000, wel op een SV1000 en vind deze heerlijk sturen.

De bijnaam "widowmaker" is alleen maar voor de brute kracht, als je dat in toom kan houden, is er niks mis mee.
Ach, je kunt je op elke fiets wel doorrijden, ook op een 50cc scooter :)
Ik denk wel dat je makkelijker en sneller leert sturen op een 'makkelijkere' fiets, maar of dat opweegt tegen de afname in de gaafheidsfactor moet je lekker zelf weten natuurlijk :)
Ik ga zelf regelmatig door de drek met een (230kg) Super Tenere, dat is ook verre van ideaal, maar wel dikke pret :)

[ Voor 7% gewijzigd door DRAFTER86 op 05-04-2011 14:51 ]

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

KroeT

[...]

Rukapul schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:24:
[...]

dat ding lijkt wel een clone van de Scala Rider Q2...

Met mijn set heb ik overigens geen probleem om de microfoon-boom naar binnen te vouwen bij m'n systeemhelm (nog niet echt getest, maar kan hem altijd nog iets naar voren halen) en bij de systeemhelm van mrs. Rukapul evenmin.
Mja, ik denk dat het kopen ervan niet goed valt bij de douane want het lijkt heel veel op de Q2. Ik begrijp dat jij de Q2 hebt? Wordt die ook half erbuiten gemonteerd zoals dat Chinese ding?
Ik heb zelf een HJC IS-Max BT waar een uitsparing voor een Chatterbox in zit, maar die vind ik eigenlijk te duur...

Peace is not simply the absence of war.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 10:14

rimpeldinky

nani?

iMars schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:48:
[...]

de bijnaam widowmaker is omdat het kreng enorm snel highsidert (te snel gas open in bocht en van schrik te snel weer dicht tel daarbij het feit dat dit de eerste injectiemodellen zijn met een enorm aan-uit effect ipv soepel gasgeven met een nieuwe injectiefiets of carb fiets), daarbij zijn er stuurdempers op geplaatst tegen tankslappers bij accelleratie. achterliggend is inderdaad het enorme vermogen en koppel, wat niet makkelijk te doseren is vanwege de aan/uit die er op zit :P

ik rij intussen 6 jaar motor ongeveer, heb een bevriende monteur gesproken en die heeft me de tl1000(in mijn geval R) waar ik echt verliefd op was met klem afgeraden, bochtjes rijden ermee is niet leuk, iedere keer als je gas geeft na een bocht de angst of ie gaat glijden of niet...

dit is gewoon geen beginnersmotor.

*burp*

• iMars

iMars

Full time prutser

rimpeldinky schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:17:
[...]

de bijnaam widowmaker is omdat het kreng enorm snel highsidert (te snel gas open in bocht en van schrik te snel weer dicht tel daarbij het feit dat dit de eerste injectiemodellen zijn met een enorm aan-uit effect ipv soepel gasgeven met een nieuwe injectiefiets of carb fiets), daarbij zijn er stuurdempers op geplaatst tegen tankslappers bij accelleratie. achterliggend is inderdaad het enorme vermogen en koppel, wat niet makkelijk te doseren is vanwege de aan/uit die er op zit :P

ik rij intussen 6 jaar motor ongeveer, heb een bevriende monteur gesproken en die heeft me de tl1000(in mijn geval R) met klem afgeraden, bochtjes rijden ermee is niet leuk, iedere keer als je gas geeft na een bocht de angst of ie gaat glijden of niet...

dit is gewoon geen beginnersmotor.
Ok, zoals ik al zei, heb geen ervaring met de TL, wel met de SV...

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 10:14

rimpeldinky

nani?

iMars schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:19:
[...]

Ok, zoals ik al zei, heb geen ervaring met de TL, wel met de SV...
de SV is een prachtige machine niet voor niks " opvolger" van de tl1000 :)

*burp*

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Een R heeft nog wat meer vermogen als een S, een S is ook wat soepeler wat ik begreep (qua powerband), en de latere modellen hebben verbeterde injectie.
Ik ga er iig achteraan, en vragen wat m'n collega er verder van denkt.

Vaak bu'j te bang!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

rimpeldinky schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:19:
[...]

de SV is een prachtige machine niet voor niks " opvolger" van de tl1000 :)
In welke zin bedoel je dat? Voor zover ik weet is de SV veel tammer dan de TL.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tylen
  • Laatst online: 21:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ga voor een SP1/2 ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou de TL1000R niet aanraden als eerste motor. Dat ding vind ik toch net wat te extreem met een hoop dingen waar je op moet letten om veilig en relax te kunnen rijden. Als eerste motor kan je vind ik veel beter een motor rijden die je niet direct hard afstraft als je een klein foutje maakt.

De SV1000 kan denk ik wel als eerste motor maar persoonlijk ben ik toch blij dat ik eerst 2 jaar op een CB600F rondgereden heb voordat ik de SV1000 kocht.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:40

Youk

Volvo For Life

ToolkiT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:44:
Even een snelle animocheck aan de hand van de mijlpaal :)
Ik was vorige week weer in (noord) Wales en weer viel me het mooie landschap en de mooie motorwegen me op.. dus het begon weer te kriebelen..

Zijn er mensen met interesse in een (lang) weekend tripje naar Wales?
Hier ook wel interesse, uiteraard onder voorbehoud of het in de planning past. Van 29 mei tot 5 juni ben ik al op vakantie en het weekend daarna staat ook al ingepland met de Volvo classics club.

Plus ik vraag me ook wel af hoe ik het momenteel zou doen op lange(re) ritten. :X De laatste keer dat ik deftige rit heb gedaan was vorig jaar in september, en ik had toen na verloop van tijd al last van kramp in mijn been. Ik rij dan wel zo goed als dagelijks, maar mijn woon-werk is ook maar 25 km enkel. Misschien maar een beetje gaan "trainen".

Volvo Classic Club Belgium

• martjah

martjah

Appel

Youk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:53:
[...]

Hier ook wel interesse, uiteraard onder voorbehoud of het in de planning past. Van 29 mei tot 5 juni ben ik al op vakantie en het weekend daarna staat ook al ingepland met de Volvo classics club.

Plus ik vraag me ook wel af hoe ik het momenteel zou doen op lange(re) ritten. :X De laatste keer dat ik deftige rit heb gedaan was vorig jaar in september, en ik had toen na verloop van tijd al last van kramp in mijn been. Ik rij dan wel zo goed als dagelijks, maar mijn woon-werk is ook maar 25 km enkel. Misschien maar een beetje gaan "trainen".
dat is gewoon doorbijten en regelmatig wat rekken onderweg ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

4x2

lộn xộn quá

iMars schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:31:
[...]
_/-\o_ _O- _O-
Ik heb zelf een SV1000N en vind dat al een bruut op de weg. Maar voor elk motor geld dat je je hersenen moet gebruiken en je rechter pols onder controle moet houden... Kreukelzone begint bij je knieën ;)
Wat ik daarmee bedoel is dat ik het geen al te slim idee vind, ook al ben je rustig.
Bij een 600 kun je een foutje maken zonder dr meteen naast te liggen, bij >750cc wordt die kans steeds kleiner doordat ze onderin zoveel sterker zijn.
Ik acht de kans ongeveer 0,1% dat het goed gaat als je een beginner op een TL1000 zet, dr komt toch een moment dat je meer gaat proberen dan je kan of heel even niet op zit te letten.
Afgezien van het feit dat je het allemaal langzamer leert als je veel teveel op de gashendel moet letten bij sportief rijden.

Maar goed, dat is alleen mijn persoonlijke mening.

leeg

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
KroeT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:02:
[...]

Mja, ik denk dat het kopen ervan niet goed valt bij de douane want het lijkt heel veel op de Q2. Ik begrijp dat jij de Q2 hebt? Wordt die ook half erbuiten gemonteerd zoals dat Chinese ding?
Ik heb zelf een HJC IS-Max BT waar een uitsparing voor een Chatterbox in zit, maar die vind ik eigenlijk te duur...
Nee, ik heb de G4, maar die wordt inderdaad ook aan de buitenkant gemonteerd net als de Q2.

Ik wilde ook geen merk specifiek iets. Is duur, ik weet nog niet hoe lang ik met m'n Nolan blijf doen en dan had ik nog niks voor de Shoei van mevrouw.

Ik heb voornamelijk navigatie (bluetooth) en FM radio gebruikt. Bellen en microfoon nog nauwelijks dus daar heb ik nog geen goed oordeel over.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 05-04-2011 17:40 ]

• Tylen

Tylen

Maandag 4 April was de eerste dag voor mij dit nieuwe seizoen. Tevens was het de eerste dag op de R1. Ik was redelijk zenuwachtig en het duurde dus best lang voordat ik in slaap viel. ‘s Ochtends boterhammetjes gesmeerd en de motor op de aanhanger gezet en op het gemak naar Assen gecruised. In Assen aangekomen gezocht naar Guls en Nico om bij hun te gaan staan. Motor opgebokt, bandenwarmers erom heen, benzine in de tank en inschrijven maar. Eerste sessie was pas over twee uur. Hmmm dat word lang wachten voordat ik eindelijk mag.

Eerste sessie. Ik ging de baan op en reed het eerste rondje rustig om goed te voelen hoe de motor zich gedraagt. De quickshifter doet het goed en toen ik op de veenslang aankwam ging ik eens het gas open trekken. AMMEHOELA wat een power zit er in dit ding. Niet normaal meer, hoe hard een 1000 loopt tov een 600. Ik remde voor de Ruskenhoek en dook erin. Hmm waarom voel ik geen asfalt? Oja, deze motor is een stuk groter dan de R6. De paar bochten erna schraapten ze alweer over het asfalt. ;) Na een rondje of 5 wilde ik opschakelen naar z’n 6 maar helaas ging dat niet meer. Mijn schakelstang zat los. In z’n 5 naar het paddock gereden en een nieuwe bout inclusief locktite erin gezet. Dat gaat mij niet nog een keer gebeuren ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/04/1120AA2-9992-502_thumb.jpg

De tweede sessie ging stukken beter dan de eerste. Ik voerde het tempo op en merkte dat ik de bochten in een te hoge versnelling nam. Opzich trekt de R1 dat wel, maar een versnelling lager geeft meer toeren en dus meer vermogen bocht uit. Hier heb ik opgelet en het ging steeds beter. Maar na een rondje of 6 kon ik niet meer schakelen. Nu was mijn schakel pedaal verdwenen. In de paddock aangekomen is dit snel opgelost door een tijdelijke bout hiervoor te gebruiken. Thuis ligt een reserve klaar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/04/1120AA2-9436-371_thumb.jpg

De derde sessie ging de snelheid meer ophoog en Strubben en GT uitkomend kon ik het voorwiel niet op het asfalt houden. Leuk om te doen, leuk voor de foto’s, leuk voor de toeschouwers maar niet goed voor de rondetijden. Ik moet mijzelf aanleren om zo soepel mogelijk en met beide banden op de grond zo snel mogelijk op te trekken. Er kwam nog een probleem bij. Aangezien de snelheid veel hoger is waarmee ik op een bocht aankom, moet ik eerder en vooral harder remmen. Dat voelde ik wel aan mijn handen.

De vierde sessie viel mij op dat inhalen van de 600cc motoren een fluitje van een cent is geworden. Gewoon gas geven en je vliegt ze voorbij. Geinig hoor. Alleen remmen hun een 50m later. Iets om rekening mee te houden in een duel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/04/1120AA2-9486-411_thumb.jpg

De vijfde en laatste sessie was ik helemaal in mijn element. Ik reed samen met een 600 en haalde hem in en hij mij weer in de bochten. Was een leuke strijd en goed om de verschillen te merken. Deze sessie zat ik in alle bochten in de juiste versnelling maar ging het voorwiel toch nog geregeld de lucht in. In de Strubben laat ik nog kostbare tijd liggen. Aan het eind van de sessie kreeg ik dat ook van de rijder op de 600 bevestigd: “In de Strubben zit je teveel te worstelen met je voorwiel, waardoor ik je makkelijk voorbij kwam.”

Al met al bevalt de R1 mij perfect. Qua zithouding voelt het veel lekkerder. Op het rechte stuk kan ik mij makkelijk achter het ruitje verschuilen, iets wat op de R6 ook wel ging. Maar ik heb nu ruimte over en zit niet achterop het zitje en met de helm tegen de kuipruit ;) In het sturen heb ik nog niet veel verschil gevoeld tussen de R1 en R6. De R1 stuurt wel zwaarder in als ik de Ramshoek inrijd. Maar de snelheid is daar ook iets hoger. Die verschillen ga ik tijdens een wedstrijd meer tegenkomen. Snelste rondetijd van de dag was 1:55 (oude Ruskenhoek). Ik ben er tevreden mee.

• PilatuS
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:07:
[...]

Wat ik daarmee bedoel is dat ik het geen al te slim idee vind, ook al ben je rustig.
Bij een 600 kun je een foutje maken zonder dr meteen naast te liggen, bij >750cc wordt die kans steeds kleiner doordat ze onderin zoveel sterker zijn.
Ik acht de kans ongeveer 0,1% dat het goed gaat als je een beginner op een TL1000 zet, dr komt toch een moment dat je meer gaat proberen dan je kan of heel even niet op zit te letten.
Afgezien van het feit dat je het allemaal langzamer leert als je veel teveel op de gashendel moet letten bij sportief rijden.

Maar goed, dat is alleen mijn persoonlijke mening.
Daarom ben ik ook blij dat ik eerst 2 jaar op een 100pk sterke 600cc naked heb rond gereden. Alleen boven de 8000 toeren ging die motor als een idioot, daar onder was er niet veel aan de hand.

Ook loopt een 4 in lijn veel relaxter en vloeiender dan een 1000cc V-twin. De SV1000 die ik nu heb vind ik heerlijk, alleen om daarmee te beginnen was denk ik niet echt handig geweest.
Is die R1 waarmee je rijd het nieuwste type met die nieuwe krukas, of het vorige type ?

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 05-04-2011 19:29 ]

• Tylen

Tylen

2008 versie. Met normale krukas nog.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Tylen schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:20:
Maandag 4 April was de eerste dag voor mij dit nieuwe seizoen. Tevens was het de eerste dag op de R1. Ik was redelijk zenuwachtig en het duurde dus best lang voordat ik in slaap viel. ‘s Ochtends boterhammetjes gesmeerd en de motor op de aanhanger gezet en op het gemak naar Assen gecruised. In Assen aangekomen gezocht naar Guls en Nico om bij hun te gaan staan. Motor opgebokt, bandenwarmers erom heen, benzine in de tank en inschrijven maar. Eerste sessie was pas over twee uur. Hmmm dat word lang wachten voordat ik eindelijk mag.

Eerste sessie. Ik ging de baan op en reed het eerste rondje rustig om goed te voelen hoe de motor zich gedraagt. De quickshifter doet het goed en toen ik op de veenslang aankwam ging ik eens het gas open trekken. AMMEHOELA wat een power zit er in dit ding. Niet normaal meer, hoe hard een 1000 loopt tov een 600. Ik remde voor de Ruskenhoek en dook erin. Hmm waarom voel ik geen asfalt? Oja, deze motor is een stuk groter dan de R6. De paar bochten erna schraapten ze alweer over het asfalt. ;) Na een rondje of 5 wilde ik opschakelen naar z’n 6 maar helaas ging dat niet meer. Mijn schakelstang zat los. In z’n 5 naar het paddock gereden en een nieuwe bout inclusief locktite erin gezet. Dat gaat mij niet nog een keer gebeuren ;)

[afbeelding]

De tweede sessie ging stukken beter dan de eerste. Ik voerde het tempo op en merkte dat ik de bochten in een te hoge versnelling nam. Opzich trekt de R1 dat wel, maar een versnelling lager geeft meer toeren en dus meer vermogen bocht uit. Hier heb ik opgelet en het ging steeds beter. Maar na een rondje of 6 kon ik niet meer schakelen. Nu was mijn schakel pedaal verdwenen. In de paddock aangekomen is dit snel opgelost door een tijdelijke bout hiervoor te gebruiken. Thuis ligt een reserve klaar ;)

[afbeelding]

De derde sessie ging de snelheid meer ophoog en Strubben en GT uitkomend kon ik het voorwiel niet op het asfalt houden. Leuk om te doen, leuk voor de foto’s, leuk voor de toeschouwers maar niet goed voor de rondetijden. Ik moet mijzelf aanleren om zo soepel mogelijk en met beide banden op de grond zo snel mogelijk op te trekken. Er kwam nog een probleem bij. Aangezien de snelheid veel hoger is waarmee ik op een bocht aankom, moet ik eerder en vooral harder remmen. Dat voelde ik wel aan mijn handen.

De vierde sessie viel mij op dat inhalen van de 600cc motoren een fluitje van een cent is geworden. Gewoon gas geven en je vliegt ze voorbij. Geinig hoor. Alleen remmen hun een 50m later. Iets om rekening mee te houden in een duel ;)

[afbeelding]

De vijfde en laatste sessie was ik helemaal in mijn element. Ik reed samen met een 600 en haalde hem in en hij mij weer in de bochten. Was een leuke strijd en goed om de verschillen te merken. Deze sessie zat ik in alle bochten in de juiste versnelling maar ging het voorwiel toch nog geregeld de lucht in. In de Strubben laat ik nog kostbare tijd liggen. Aan het eind van de sessie kreeg ik dat ook van de rijder op de 600 bevestigd: “In de Strubben zit je teveel te worstelen met je voorwiel, waardoor ik je makkelijk voorbij kwam.”

Al met al bevalt de R1 mij perfect. Qua zithouding voelt het veel lekkerder. Op het rechte stuk kan ik mij makkelijk achter het ruitje verschuilen, iets wat op de R6 ook wel ging. Maar ik heb nu ruimte over en zit niet achterop het zitje en met de helm tegen de kuipruit ;) In het sturen heb ik nog niet veel verschil gevoeld tussen de R1 en R6. De R1 stuurt wel zwaarder in als ik de Ramshoek inrijd. Maar de snelheid is daar ook iets hoger. Die verschillen ga ik tijdens een wedstrijd meer tegenkomen. Snelste rondetijd van de dag was 1:55 (oude Ruskenhoek). Ik ben er tevreden mee.
Held _/-\o_
Hoeveel tijd kun je er nog halen dit seizoen denk je? Ik snap die opmerking over 600cc die zo'n heel andere remming hebben niet zo goed, het gewicht zal toch niet zo dramatisch meer schelen? Lijkt mij dat je die tijd snel goed maakt door acceleratie en extra snelheid voor de bocht?!

Als ik geld had, zou ik zo een 600cc kopen+pak en dan ook circuit gaan leren rijden :)

Ctrl+k

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

600cc wegen minder en zijn wendbaarder, een massa dat in beweging is krijg je dus moeilijker stil :P

Merkte ik ook aan mijn oude cbr 600f2, de mannetjes op hun R1, gsxr1000 etc... kwam ik voorbij in de bocht, ook met het eruitremmen, maar als we de bocht uitkwamen kwam hun power boven en vlogen mij weer voorbij.

De Nederbelg !

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Sibylle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:03:
[...]

Held _/-\o_
Hoeveel tijd kun je er nog halen dit seizoen denk je? Ik snap die opmerking over 600cc die zo'n heel andere remming hebben niet zo goed, het gewicht zal toch niet zo dramatisch meer schelen? Lijkt mij dat je die tijd snel goed maakt door acceleratie en extra snelheid voor de bocht?!
Ik denk dat het antwoord als volgt is (teminste dat is mijn ervaring toen ik van een R6 naar een R1 ging):

Hij moet eerder remmen omdat (inderdaad) de snelheid waarmee hij op de bocht af komt veel hoger is op een 1000 dan op een 600. En misschien omdat ie nog wat moet wennen aan zijn nieuwe motor. Een paar dagen boenderen verder en hij laat die 600tjes wel achter zich.

Teminste, daar ga ik van uit!
Jellabie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:12:
600cc wegen minder en zijn wendbaarder, een massa dat in beweging is krijg je dus moeilijker stil :P

Merkte ik ook aan mijn oude cbr 600f2, de mannetjes op hun R1, gsxr1000 etc... kwam ik voorbij in de bocht, ook met het eruitremmen, maar als we de bocht uitkwamen kwam hun power boven en vlogen mij weer voorbij.
Dat zegt meer over jou en die mannetjes dan over een 600 ten opzichte van een 1000. Ik denk dat jij gewoon meer durfde op de remmen en in de bocht dan die mannetjes.

De moderne 1000's zijn niet heel veel zwaarder dan een 600'tje. Dat een 600 wendbaarder is, is in theorie waar. Maar dat verschil is in de praktijk niet zo heel groot. Een standaard Honda 600f2 stuurt veel beroerder dan een nieuwe R1 of gixxer 1000. Dat verschil is wel groot. Vering, rijwielgedeelte, remmen. Allemaal beter op een moderne supersport fiets.

Het grote verschil is dat een 600 veel en veel makkelijk snel te rijden is dan een 1000. Een 1000 heeft zo veel extra vermogen dat je echt wel flink moet durven om al dat vermogen eruit te krijgen. Een bocht uit accelereren is op een 600 gewoon makkelijker dan op een 1000. En je komt dus wat minder snel op de volgende bocht af op een 600 dan op een 1000. Dus kun je wat later remmen.

Bovenstaande is natuurlijk puur mijn ervaring. Iemand anders kan best andere resultaten behalen.

Even heel wat anders. Aangezien mijn R1 voor dit seizoen gewoon 'af' is ben ik maar wat aan het prutsen gegaan met mijn nieuwe Suzuki GSX 1100 EFE.

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/gsx1100efe/IMG_2023.jpg
Gedaan:

-Nieuwe spanningsregelaar (er stond 17 volt op mijn accu)
-2x koplamp lampje vervangen (spanningsregelaar zette ook 17 volt op dat lampje :X)
-Nieuwe CDI (motor wilde niet meer starten.. flink zoeken => los contactje in/bij CDI)
-Nieuwe voorband (oude was gecupped en had droogte scheurtjes)
-Remklauwen gereviseerd (van de 6 zuigers per klauw werkten er van de ene klauw nog 2 en de andere klauw nog 3)
-Dragrace koppelingsveren vervangen voor normale 'heavy-duty' veren. Nu hoef ik de koppeling niet meer met 2 handjes te bedienen. Maar met 1 vingertje bedienen zoals op mijn R1 zal wel nooit lukken. Geen wheelies dus :( Maar dat was ook het hele idee. Gewoon normaal touren met vrienden op de Suzuki en lekker alleen uitleven op de R1.
-Vering afgesteld natuurlijk :X

Fiets is nu klaar voor het seizoen! En het is echt een super ding! Stuurt hardstikke makkelijk (zenuwachtig zelfs) en hij is tot de 120km/h volgens mij sneller dan mijn R1. De R1 gaat omhoog en Suzuki gaat gewoon keihard vooruit!

Echt fun! Laat de zomer maar komen.

Maar nu heb ik weer niets te prutsen :/ Iemand nog wat te prutsen ;)

Misschien nog eens zo'n draggin jeans kopen in camo-print.
Iemand daar ervaring mee? Zou dat een beetje veilig zijn?
Ik zit nu op de Suzuki in een Alpinestars pak met afgesleten kneesliders..
Is helemaal perfect op een R1, maar niet stoer op zo'n fiets.
Afbeeldingslocatie: http://ekmpowershop17.com/ekmps/shops/bridgeroadmot/images/draggin-jeans-urban-camo-12-p.jpg

Of geel? Moet het wel dezelfde tint geel zijn als de Suzuki. Anders vloekt het misschien? Ik ben niet zo mode-bewust.. Wie geeft me advies? :>
Afbeeldingslocatie: http://www.jabis22.com/images_contenido/grande/DJMCST28.JPG
In some cases leathers are the answer, but they aren’t always suitable – especially when you need to make an appearance somewhere and not look like a kinky leather freak or wannabe superhero.
Ziet er toch gewoon cool uit? Zelfs op een H*rl*y :D
Afbeeldingslocatie: http://www.brmc.co.uk/djbikehome01.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door FragDaddy op 05-04-2011 22:03 ]

Have a wheelie good weekend!

• martjah

martjah

Appel

KroeT schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:58:
Gefeliciteerd met je 25k :)

Hieronder zijn algemene links aangezien de specifieke links na een tijdje verdwijnen.

Met de bluetooth bedoel ik de Interphone: KLIK

Deze vind je ook terug op Dealextreme etc. op google vind je iig genoeg positieve ervaringen.

Voor onderling te praten met je bijrijder gebruiken wij al jaren deze: KLIK

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tylen, mooi verhaal.

Maar what's up met de S1000RR, dacht dat je er zo eentje had?

• PilatuS
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:21:
Tylen, mooi verhaal.

Die BMW is denk ik alleen voor lesgeven.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daarstraks even met een geleende DSLR een foto gemaakt van de Street Triple in z'n huidige staat:
Street Triple R

En nee, het is niet toevallig dat 'ie in wallpaperformaat is... Kan ik 'm morgen mooi op m'n werk ook gebruiken O+

• FragDaddy
Victor schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:23:
Daarstraks even met een geleende DSLR een foto gemaakt van de Street Triple in z'n huidige staat:
[afbeelding]

En nee, het is niet toevallig dat 'ie in wallpaperformaat is... Kan ik 'm morgen mooi op m'n werk ook gebruiken O+
Ontzettend mooie foto (en de motor mag er ook wezen 8))

Inlijsten en aan de muur hangen :9

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben een ouwe lul, dus ik vindt zelf de 1994 oer-Speed Triple de mooiste:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorradwallpaper.de/enzyklopaedie/Hersteller/images/triumph/Speed-Triple-allg/Triumph_Speed_Triple-1994-m.jpg

Vooral door deze advertentie met die Rottweiler ernaast. Heerlijk ding! Maar, zoals ik al zei: ik ben een ouwe lul, dus vroegâh was alles beter :+ Ik vind zelf dan de koplamp/klokpartij van de nieuwe een beetje weird. Dan vind ik de oude grote koplamp er wat beter bij passen. Maar goed, smaakkwestie. Jij hebt gewoon een mooie bike, en dat telt!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FragDaddy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat het antwoord als volgt is (teminste dat is mijn ervaring toen ik van een R6 naar een R1 ging):

Hij moet eerder remmen omdat (inderdaad) de snelheid waarmee hij op de bocht af komt veel hoger is op een 1000 dan op een 600. En misschien omdat ie nog wat moet wennen aan zijn nieuwe motor. Een paar dagen boenderen verder en hij laat die 600tjes wel achter zich.

[...]

Dat zegt meer over jou en die mannetjes dan over een 600 ten opzichte van een 1000. Ik denk dat jij gewoon meer durfde op de remmen en in de bocht dan die mannetjes.

De moderne 1000's zijn niet heel veel zwaarder dan een 600'tje. Dat een 600 wendbaarder is, is in theorie waar. Maar dat verschil is in de praktijk niet zo heel groot. Een standaard Honda 600f2 stuurt veel beroerder dan een nieuwe R1 of gixxer 1000. Dat verschil is wel groot. Vering, rijwielgedeelte, remmen. Allemaal beter op een moderne supersport fiets.

Het grote verschil is dat een 600 veel en veel makkelijk snel te rijden is dan een 1000. Een 1000 heeft zo veel extra vermogen dat je echt wel flink moet durven om al dat vermogen eruit te krijgen. Een bocht uit accelereren is op een 600 gewoon makkelijker dan op een 1000. En je komt dus wat minder snel op de volgende bocht af op een 600 dan op een 1000. Dus kun je wat later remmen.

Bovenstaande is natuurlijk puur mijn ervaring. Iemand anders kan best andere resultaten behalen.

Even heel wat anders. Aangezien mijn R1 voor dit seizoen gewoon 'af' is ben ik maar wat aan het prutsen gegaan met mijn nieuwe Suzuki GSX 1100 EFE.

[afbeelding]
Gedaan:

-Nieuwe spanningsregelaar (er stond 17 volt op mijn accu)
-2x koplamp lampje vervangen (spanningsregelaar zette ook 17 volt op dat lampje :X)
-Nieuwe CDI (motor wilde niet meer starten.. flink zoeken => los contactje in/bij CDI)
-Nieuwe voorband (oude was gecupped en had droogte scheurtjes)
-Remklauwen gereviseerd (van de 6 zuigers per klauw werkten er van de ene klauw nog 2 en de andere klauw nog 3)
-Dragrace koppelingsveren vervangen voor normale 'heavy-duty' veren. Nu hoef ik de koppeling niet meer met 2 handjes te bedienen. Maar met 1 vingertje bedienen zoals op mijn R1 zal wel nooit lukken. Geen wheelies dus :( Maar dat was ook het hele idee. Gewoon normaal touren met vrienden op de Suzuki en lekker alleen uitleven op de R1.
-Vering afgesteld natuurlijk :X

Fiets is nu klaar voor het seizoen! En het is echt een super ding! Stuurt hardstikke makkelijk (zenuwachtig zelfs) en hij is tot de 120km/h volgens mij sneller dan mijn R1. De R1 gaat omhoog en Suzuki gaat gewoon keihard vooruit!

Echt fun! Laat de zomer maar komen.

Maar nu heb ik weer niets te prutsen :/ Iemand nog wat te prutsen ;)

[afbeelding]

Of geel? Moet het wel dezelfde tint geel zijn als de Suzuki. Anders vloekt het misschien? Ik ben niet zo mode-bewust.. Wie geeft me advies? :>
[afbeelding]

[...]

[afbeelding]
Simpele R6 (RJ15) t.o.v. een R1 uit 't zelfde jaar (RN19) ........ zet ze op tegen elkaar op diverse cicuits en jij weet net zo goed als ik dat 't circuit bepaald.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M14

M14

Beeldmateriaal van afgelope maandag :).
4'e sessie, eerste sessie vrij rijden voor mij @ circuit Zolder.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JdrD9W92DPA]

Ja, de camera is dusdanig goedkoop dat zelfs de tijd niet goed loopt, laat staan dat de datum is in te stellen :P

[ Voor 28% gewijzigd door M14 op 06-04-2011 00:25 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_O_

Op 8:58.... groep "minder snel" ?

• martjah

martjah

Appel

wimmel_1 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:11:
_O_

Meneer vindt gewoon dat hij het beter weet met zijn lijnen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

martjah schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:13:
[...]

Meneer vindt gewoon dat hij het beter weet met zijn lijnen ;)
Mjah ... Ik hoop alleen dat een aantal zich hier bedenkt voordat ze "Minder Snel" gaan inschrijven :+

• Tylen

Tylen

Sibylle schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:03:
[...]

Held _/-\o_

Als ik geld had, zou ik zo een 600cc kopen+pak en dan ook circuit gaan leren rijden :)
Hmm moet toch nog wel een 6 seconden af. Richting de 1:49 zou erg mooi zijn ;) De R1 is een stukje zwaarder en dat gewicht moet toch afgeremt worden. Daarnaast kom je een een poep harder aan op een bocht. Doordat de 600cc's lichter zijn gaan ze sneller en makkelijker door een bocht. Verschil was altijd goed te zien tussen een 125cc en 1000cc.
[...]

Daar ga ik ook vanuit ;) Ik heb nog een monster in de schuur staan, met ernaast een voorkant van een R6-2006. Als je je verveelt :P
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:21:
Tylen, mooi verhaal.

Die is van BMW zelf ;) Helaas niet van mij. Is alleen voor instructie.
PilatuS schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:01:
[...]

Die BMW is denk ik alleen voor lesgeven.
Jeps :P
M14 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:24:
Beeldmateriaal van afgelope maandag :).
4'e sessie, eerste sessie vrij rijden voor mij @ circuit Zolder.
[video]

Ja, de camera is dusdanig goedkoop dat zelfs de tijd niet goed loopt, laat staan dat de datum is in te stellen :P
Heb het filmpje zonder geluid bekeken. Maar wat je moet proberen en de volledige baan te benutten. Naar de apex (knie over curbstone) toe en uit accelereren volledig naar de buitenkant. Je hebt voor de gehele baan betaald ;)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tylen vet verslag hoor ziet er erg goed uit! Leuk om te horen dat de R1 bevalt ;). We gaan je nog wel een keer voorbij zien racen.

Ik hoorde alleen dat Assen in Juni bij jullie al vol geboekt is :'(

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:40

Youk

Volvo For Life

Tylen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:04:
[...]

... Verschil was altijd goed te zien tussen een 125cc en 1000cc...

[...]
Zelf heb ik nog maar 1 keer op circuit gereden, dat was op croix en ternois. Was toen vrij rijden, had kans gekregen om gratis te rijden dus dan zeg je geen nee natuurlijk. Was er op de VFR, dus een vrij zware motor voor op het circuit. Op een bepaald moment linkse bocht en stepje aan de grond, dacht nog bij mezelf "goed bezig". Kwam er buitenom een RS250 voorbij, en nog aardig flink ook. :D Dan sta je toch wel terug met je motorlaarzen op de grond. :P Heb er toen toch van genoten.

Er was toen ook iemand op een R6, maar die kon ik in de bochten zelfs op de trapfiets voorbij. Die ging niet schuin (om maar te zwijgen over echt plat gaan). Voor die persoon was het blijkbaar bocht nemen = stuur draaien. Ik ga er gewoon vanuit dat die persoon nog niet (lang) kon rijden. Ze hadden daar toen ook opstartsessies voor mensen die nog nooit motor hadden gereden.

Volvo Classic Club Belgium

• M14

M14

wimmel_1 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:11:
_O_

Nee, niveau 1+, 4'e sessie (vrij rijden). Dat was een instructeur die op zn duc 'ff' langskwam :P. Waarschijnlijk omdat iemand ver voor mij het afvlaggen een ronde eerder niet had gezien.
Tylen schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:04:

[...]

Heb het filmpje zonder geluid bekeken. Maar wat je moet proberen en de volledige baan te benutten. Naar de apex (knie over curbstone) toe en uit accelereren volledig naar de buitenkant. Je hebt voor de gehele baan betaald ;)
Thnkx voor de input :). Een ander punt is dat ik waarschijnlijk veel te vroeg instuur. Maar goed, al doende leert men :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Zo, nieuw rubber ligt eronder. Was nog even wat meer werk dan gedacht. De band was smaller dan de velg, waardoor hij zich niet liet opblazen. Waarschijnlijk onderaan de stapel gelegen, was namelijk exact dezelfde maat als wat eraf rolde.

Wel op eieren terug gereden met de nieuwe band, op een onbekende weg in het donker en het begon langzaam te miezeren. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]
Zo'n camo broek is wel gaaf ja, maar dan moet je hem wel baggy-achtig kunnen dragen, die dingen moeten absoluut niet strak zitten, dat ziet er niet uit. Dus net zoals die gozer op die HD eigenlijk :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• iMars

iMars

Full time prutser

Widow schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:59:
[...]

Zo'n camo broek is wel gaaf ja, maar dan moet je hem wel baggy-achtig kunnen dragen, die dingen moeten absoluut niet strak zitten, dat ziet er niet uit. Dus net zoals die gozer op die HD eigenlijk :)
Ik vind die broek trouwens wel erg VET!
mphilipp schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:40:
Ik ben een ouwe lul, dus ik vindt zelf de 1994 oer-Speed Triple de mooiste:
[afbeelding]

Vooral door deze advertentie met die Rottweiler ernaast. Heerlijk ding! Maar, zoals ik al zei: ik ben een ouwe lul, dus vroegâh was alles beter :+ Ik vind zelf dan de koplamp/klokpartij van de nieuwe een beetje weird. Dan vind ik de oude grote koplamp er wat beter bij passen. Maar goed, smaakkwestie. Jij hebt gewoon een mooie bike, en dat telt!
Gave bike man! Ook gaaf met de Rottweiler ernaast!
* iMars heeft een zwak voor oudere-/klassieke motoren en cafe racers

[ Voor 53% gewijzigd door iMars op 06-04-2011 11:15 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
iMars schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:02:
[...]

Ik vind die broek trouwens wel erg VET!
Hmm ik vind dat eigenlijk nogal margi. Maar laat dat je niet tegenhouden, maar weet gewoon dat er nog mensen zoals mij zijn :P .

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59
Ik heb er zelf een van Bering in normaal blauwe spijkerstof kleur. Heerlijk voor in de zomer en zit ook knee padding in.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/MediaGallery/Motoport_Goes/Zomer/Bering_Elroy.jpg

Gelukkig nog geen idee hoe de broek zich houdt met een val :P

• FragDaddy
DieterVDW schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:23:
[...]

Hmm ik vind dat eigenlijk nogal margi.
Wat betekent 'margi' ?

Vind je het nou wel of niet mooi? De zin die je erachter zet "Maar laat dat je niet tegenhouden.. " doet vermoeden dat je het niet mooi vind.

Maar wat betekent dat woord nu?

• Exigence
  • Laatst online: 25-01 13:16

Exigence

dnkroz

Marginaal :?

• FragDaddy
Dat zou nog wel een goede verklaring zijn. Marginaal als in "net binnen de marge / net voldoende"..

Dus hij vindt de broek net voldoende? Qua uiterlijk? Of qua bescherming? Want ik rij altijd met een leren pak rond en ik wil er qua bescherming niet te veel op achteruit gaan.

Ben ik nou te oud, of komt het gewoon doordat ik niet in de Randstad woon, dat ik het woord 'margi' niet ken? :X

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 06-04-2011 16:19 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Ik ken het woord ook niet en ik zou nou niet zeggen dat ik daar te oud voor zou moeten zijn met m'n 20 jaren :$

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-01 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ben ook in het bezit van een Draggin Jeans broek en ben er goed over te spreken (zolang het niet regent.. :X). Wat ik je echter wel kan afraden zijn de optionele knee protectors. Die dingen horen namelijk te worden bevestigd met klittenband aan één kant.. wat er bij mij dus voor zorgt dat mijn protector bij het eerste verkeerslicht naar beneden zakt en bij mijn enkel hangt.

Nou moet ik er wel bij vertellen dat die broek alweer zo'n vijf jaar in mijn bezit is en het natuurlijk zo kan zijn dat ze die dingen tegenwoordig met klittenband aan zowel de protector als de broek fabriceren..

Prima spul iig. Lekker stevig en ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende beschermt bij een glijpartij. En zoals ik al zei: bij een stevige regenbui trekt de stof gelijk vol met water.. maar leer in de regen is natuurlijk ook geen pretje, dus dat.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inmiddels na 10 jaar dubben/overwegen de knoop doorgehakt en gister contact gezocht met een motorrijschool om nu toch maar eens m'n motorrijbewijs te gaan halen. Ik ben voor m'n gevoel, zeker het afgelopen jaar, volwassen genoeg geworden om het aan te durven. Voor die tijd was ik toch vooral bang mezelf plat te rijden en kon ik nogal eens een opgewonden standje zijn in het verkeer.
Inmiddels ook aan het orriënteren op een motor, hoewel ik verwacht dat die pas in het najaar (op z'n vroegst) gaat worden aangeschaft. Op nummer 1 van m'n verlanglijstje staat een Ducati, en dan specifiek de Sport(classic) 1000 biposto.
Toevallig iemand hier op het forum in bezit van een Ducati Sport 1000? Ben er namelijk verliefd op O+ wat een fantastisch mooie motor en wat een fantastisch geluid maken die Ducati's toch. Zeker met een mooie sport uitlaat er onder.
Iemand nog tips waar je bij een Ducati vooral op moet letten? (naast het ge-eikte, 3 sleutels, onderhoudshistorie en papierwerk)

:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/2006-ducati-sport1000c.jpg

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 13:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

:9~ Ik ken hem niet, maar hij ziet er een stuk stoerder uit dan een monster als je het mij vraagt. Mooie caféracer :9~

• M14

M14

theHoff schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:37:
Inmiddels na 10 jaar dubben/overwegen de knoop doorgehakt en gister contact gezocht met een motorrijschool om nu toch maar eens m'n motorrijbewijs te gaan halen. Ik ben voor m'n gevoel, zeker het afgelopen jaar, volwassen genoeg geworden om het aan te durven. Voor die tijd was ik toch vooral bang mezelf plat te rijden en kon ik nogal eens een opgewonden standje zijn in het verkeer.
Inmiddels ook aan het orriënteren op een motor, hoewel ik verwacht dat die pas in het najaar (op z'n vroegst) gaat worden aangeschaft. Op nummer 1 van m'n verlanglijstje staat een Ducati, en dan specifiek de Sport(classic) 1000 biposto.
Toevallig iemand hier op het forum in bezit van een Ducati Sport 1000? Ben er namelijk verliefd op O+ wat een fantastisch mooie motor en wat een fantastisch geluid maken die Ducati's toch. Zeker met een mooie sport uitlaat er onder.
Iemand nog tips waar je bij een Ducati vooral op moet letten? (naast het ge-eikte, 3 sleutels, onderhoudshistorie en papierwerk)

[afbeelding]
Dat iemand mee rijd met een kannetje olie O-).

Het zijn mooie apparaten, zie mezelf nog wel eens een 1098 of 1198 kopen. Maar ben me nu redelijk serieus aan het oriënteren op een circuitmotor voor niet te veel geld :P.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59

[afbeelding]
Goede smaak! :D

Zo'n ding zou ik bij de dealer kopen. Niet nieuw natuurlijk, maar in ieder geval niet particulier. Het wordt anders met zo'n Duc toch snel een duur grapje als er iets mis is achteraf.

Ook gekeken naar andere varianten? Paul Smart Edition met Zard uitlaten, super vet :P

Afbeeldingslocatie: http://cjmoto.com/images/store_version_3/P1020461.jpg

Of de voorloper van de Sport Classics, de MH900-E.. helemaal een gaaf ding! Weet je zeker dat je nooit iemand met dezelfde tegenkomt.

Dat geluid alleen al is een reden om 'em te willen :D

Afbeeldingslocatie: http://vanishingpointbikes.files.wordpress.com/2009/10/71_ducati_mh_900_evoluzione-1000x671.jpg

...of de nieuwe Clubman van Moto Guzzi

Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/2010-moto-guzzi-v7-clubman-racer-unveiled-13193_1.jpg

.....aah nu wil ik ook een Duc ;)

• Sibylle
Ik kan er niks aan doen maar geen van de bovenstaande motoren vind ik mooi :S Gelukkig maar want ze kosten meer geld dan ik te besteden heb :P

Ctrl+k

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet specifiek voor Duc, maar er zijn wel een aantal 'guides' te vinden voor het kopen van een tweedehands motor. Dingen waar je op moet letten in een notendop:
*voel even aan het blok of ie echt koud is en kijk of ie meteen start (dat ze 'm niet hebben voorverwarmd)
*bij de proefrit: als je in de hoogste versnelling rijdt (km of 70 zeg maar, niet te hard, als dat kan met deze bike) een dot gas geven en goed opletten of het toerental gelijk oploopt met de snelheid. Als de toerenteller sneller gaat, is de koppeling versleten.
*uiteraard letten op bijgeluiden/rook/rammels en ratels

Als je al zeker bent van een Duc, meldt je dan aan op een Ducatie forum en lees lekker mee. Je krijgt dan al heel snel in de gaten wat de problemen zijn met bepaalde modellen. Dat is altijd het beste.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Verder ook even kijken of er op de uiteinden van de koppeling en remhendel geen schaafplekken zitten. Dit ook controleren bij de schakel en rem uiteinden. Hieraan kan je vaak gelijk zien of een motor een keer een schuiver gemaakt heeft. De rem en koppelingshendels worden meestal dan wel vervangen met het uiteinde van het schakelpookje vaak niet.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

Check ook of er geen onbedoelde vrijstanden zijn, en trek even door in eerdere versnelling --> kijken of ie er niet uit schiet.

Er zijn wel overzichtelijke checklists te vinden op het net, wellicht handiger dan al ons gespam proberen te onthouden ;)

http://www.motozoom.nl/ma...n/tweedehands.cfm?dummy=0

zoiets bv.

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 06-04-2011 21:25 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:07:
Ik heb er zelf een van Bering in normaal blauwe spijkerstof kleur. Heerlijk voor in de zomer en zit ook knee padding in.

[afbeelding]

Volgens mij zijn die broeken van 'gewone' spijkerstof met op bepaalde plekken een dikkere laag en/of een lapje kevlar. Dat klinkt leuk, maar als je schuift kan het best nog wel eens tegenvallen. Ooit ben ik met een brommertje onderuit gegleden en ik reed niet harder dan 30kmh en ik stond toch bijna met een blote bips op straat. Mijn achterwerk (van de broek) was volledig doorgesleten. Je moet dus met de motor niet al te hard gaan als je van plan bent het asfalt te kussen...

En ik weet het niet hoor, is een leren broek zo veel erger dan deze jeans (die ook dikker is dan een gewone jeans)? Ik kan het me haast niet voorstellen. Ik ben gewoon in mijn leren pak (BMW Atlantis) naar Marokko geweest, en het was beslist warmer dan het hier ooit wordt. Tuurlijk is het warm, maar als je er een lange motoronderbroek onder draagt gaat het nooit plakken en voelt het ook niet oncomfortabel. Je bovenlichaam heeft het meeste last van de warmte, dus ik zou me daarop concentreren. Ik ventileer gewoon af en toe door mijn mouw open te ritsen en door te waaien. En mind you: ik zit helemaal achter het plastic verstopt. Ik kan alleen mijn scherm lager zetten voor wat meer wind op mijn hoofd, meer niet. Dus als iemand het warm moet hebben, ben ik het wel.

Ik zou er niet aan beginnen, but that's just me. Ik zie het voordeel niet. Koop een leuke leren broek, die zijn er ook in een snit die je niet meteen als een gebochelde laat lopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:20:
Check ook of er geen onbedoelde vrijstanden zijn
Die zitten bij mij tussen elke versnelling... ;) #typischeBMWgearbox

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:27

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:24:
[...]

Die zitten bij mij tussen elke versnelling... ;) #typischeBMWgearbox
Precies, geen BMW kopen dus ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:23:
[...]

Volgens mij zijn die broeken van 'gewone' spijkerstof met op bepaalde plekken een dikkere laag en/of een lapje kevlar. Dat klinkt leuk, maar als je schuift kan het best nog wel eens tegenvallen. Ooit ben ik met een brommertje onderuit gegleden en ik reed niet harder dan 30kmh en ik stond toch bijna met een blote bips op straat. Mijn achterwerk (van de broek) was volledig doorgesleten. Je moet dus met de motor niet al te hard gaan als je van plan bent het asfalt te kussen...

En ik weet het niet hoor, is een leren broek zo veel erger dan deze jeans (die ook dikker is dan een gewone jeans)? Ik kan het me haast niet voorstellen. Ik ben gewoon in mijn leren pak (BMW Atlantis) naar Marokko geweest, en het was beslist warmer dan het hier ooit wordt. Tuurlijk is het warm, maar als je er een lange motoronderbroek onder draagt gaat het nooit plakken en voelt het ook niet oncomfortabel. Je bovenlichaam heeft het meeste last van de warmte, dus ik zou me daarop concentreren. Ik ventileer gewoon af en toe door mijn mouw open te ritsen en door te waaien. En mind you: ik zit helemaal achter het plastic verstopt. Ik kan alleen mijn scherm lager zetten voor wat meer wind op mijn hoofd, meer niet. Dus als iemand het warm moet hebben, ben ik het wel.

Ik zou er niet aan beginnen, but that's just me. Ik zie het voordeel niet. Koop een leuke leren broek, die zijn er ook in een snit die je niet meteen als een gebochelde laat lopen.
heb weleens een korte broek uitgeprobeerd. zat helemaal geen schade aan. echt niks. ik was er alleen minder aan toe. lekker he van die niet nauw sluitende kleding. dan word de warmte niet tussen weg en broek opgebouwd maar tussen je broek en je lichaam. |:(

• Sibylle
DECOY88 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:30:
[...]

heb weleens een korte broek uitgeprobeerd. zat helemaal geen schade aan. echt niks. ik was er alleen minder aan toe. lekker he van die niet nauw sluitende kleding. dan word de warmte niet tussen weg en broek opgebouwd maar tussen je broek en je lichaam. |:(
Zo ook bij een kennis die een schuiver had gemaakt terwijl hij zijn leren jas aan had (geen motorjas maar gewoon stevig leren jas). Zn jas was geschaafd maar niet door, alleen had hij toch overal brandwonden door de warmte van het glijden :S

Je kunt ook nog kijken naar losse (externe) protectors voor op de knie/scheen. Dan kun je met elke kleding aan rijden en toch nog iets van bescherming hebben, kost je wel een flinke duit.

Ctrl+k

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
MailMan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:07:

[afbeelding]

Ik kwam ooit foto's tegen van een motorspijkerbroek na een schuiver met 130 km/h. Die had wat "hippe" gaatjes aan de buitenkant van de protectoren, meer niet.
Google is niet behulpzaam voor een fotootje helaas.

Er zit ongetwijfeld ook verschil tussen kwaliteiten spijkerbroek, bij mij staat het ook op m'n verlanglijstje voor de zomer.

• theHoff
  • Niet online
Bedankt voor de goede tips! Vroeger wel al schakelbrommer gereden (Honda SS). Beetje dezelfde looks, zelfde tijdsperiode idee qua ontwerp. Ook wel wat ervaring met sleutelen gelukkig dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Ik vroeg me meer af of er bepaalde bijgeluiden zijn waar je op moet letten, of bepaalde andere typische slijtagepunten zijn. Maar als ik het zo lees, de standaard zaken inderdaad
Loona35 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:40:
[...]

Goede smaak! :D

Zo'n ding zou ik bij de dealer kopen. Niet nieuw natuurlijk, maar in ieder geval niet particulier. Het wordt anders met zo'n Duc toch snel een duur grapje als er iets mis is achteraf.

Ook gekeken naar andere varianten? Paul Smart Edition met Zard uitlaten, super vet :P

[afbeelding]

Of de voorloper van de Sport Classics, de MH900-E.. helemaal een gaaf ding! Weet je zeker dat je nooit iemand met dezelfde tegenkomt.

[video]

Dat geluid alleen al is een reden om 'em te willen :D

[afbeelding]

...of de nieuwe Clubman van Moto Guzzi

[afbeelding]

.....aah nu wil ik ook een Duc ;)
Ik heb de Paul Smart inderdaad bekeken, net zoals de 1000s, maar ik vind dat kuipje niks helaas, zeker omdat de Paul Smart standaard Ohlins meekrijgt is dat wel een betere optie. Nadeeltje zijn de lagere clipons, maar dat is altijd te verhelpen natuurlijk.
Die Zards zijn inderdaad erg gaaf en het geluid is nog beter dan de Termi's. Alleen ik vind ze wat afbreuk doen aan het klassieke uiterlijk, maar ik zou ze in het echt moeten zien denk ik.

De Moto Guzzi krijg ik een compleet Evil Knievel gevoel bij haha. Ik hou wel van die gestrekte en ronde lijnen van de SportClassic. Die moto Guzzi is me wat te gedrongen. Daarnaast heb ik de afgelopen 10 jaar altijd verliefd geluisterd naar het geluid dat een Duc blok maakt en ik was er eigenlijk al heel snel uit dat, als ik een motor zou kopen, het een Ducati moest worden. Over 2 weken m'n eerste les, kijk er naar uit!

• FragDaddy
Als je een tweedehands Ducati overweegt moet je ontzettend goed opletten hoe het ding onderhouden is. Dat is bij elke motor belangrijk, maar Ducati's zijn over het algemeen wat gevoeliger. Vaak worden Ducati's gereden door liefhebbers die ze meer voor de 'mooi' kopen dan dat ze er ook echt fatsoenlijk op kunnen rijden. Dus er zal vaak niet stevig op gereden zijn. Maar dan nog is het onderhoud ontzettend belangrijk. Zonder goed onderhoud weet je zeker dat je een keer ernstige problemen gaat krijgen. Als er een nokkenas-riem breekt omdat ie niet vervangen was terwijl dat wel moest, heb je ECHT veel schade in je blok!
[...]

Ik ben het met je eens dat het wel veilig moet zijn. Ik rij altijd in een leren pak rond. Puur voor de veiligheid. Met mijn rijgedrag op de R1 is dat ook wel zo verstandig.

Maar op mijn Suzuki Streetfighter is zo'n leren pak nou niet echt passend. Dan moet je een wat meer stoere outfit hebben. Nou moet het wel veilig blijven en ik dacht dat die Draggin Jeans vrij goed waren. Natuurlijk mis je protectoren die je met een leren pak wel hebt, maar als ze maar niet doorslijten bij een glijpartij..

Het is natuurlijk ook zo dat mijn rijgedrag op de R1 veel en veel sportiever is dan op mijn Suzuki. Ik wil dus op mijn R1 alle bescherming hebben die ik maar kan krijgen. Op de Suzuki is de snelheid veel lager en het risico ook. Ik zou dus in theorie met iets minder goede bescherming toe kunnen. (ja ik weet het.. als er eens wat gebeurd en ook al heb je maar een schaafwondje van 1x1cm.. dan denk je toch.. had ik maar leer aan gehad)

Maar het staat zo maf zo'n leren pak op zo'n oldschool Streetfighter.

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 06-04-2011 21:59 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anders neem je zoiets voor bij je gele motor :+

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleclassics.com/uploadedImages/articles/issues/2010-11-01/GD-Aerostitch.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nog zon zuurstok erbij op de weg. en je heb er geen fluit aan. zelfs 110 db is nog niet genoeg. om een koekblikker door zijn open raam wakker te krijgen terwijl hij opzij schuift. }:|

• FragDaddy
Ik heb vanavond voor de eerste keer een flink stuk op mijn 'nieuwe' Suzuki gereden en ik vind het geweldig _/-\o_

Het is een fiets van 25 jaar oud, maar met een modern rijwielgedeelte en een gekieteld blok. Maar hij rijdt hardstikke makkelijk. Voelt helemaal niet aan als 25 jaar oud. Voelt aan als een Fazer 1000. De carburatie is goed, hij trekt als een dolle stier en hij stuurt hardstikke gemakkelijk. Echt een fijn ding om een stukje op te rijden. Gewoon om te ontspannen. Hij maakt (ondanks die laser uitlaat) ook veel minder herrie dan mijn R1. Dus ook dat draagt bij aan ontspannen rijden.

Daarnaast nodigt ie helemaal niet uit tot sportief rijden zoals mijn R1. Ik heb me vanavond volgens mij prima aan de snelheid gehouden en verder geen rare dingen gedaan. Misschien een keer 20 km/h te snel op sommige stukken, maar niets waar ik mijn rijbewijs voor zou moeten inleveren. (hoe hard ik precies reed weet ik niet want er zit geen snelheidsmeter op. En geen spiegels. En geen knipperlichten. En geen claxon. En geen kentekenplaat verlichting.)

Ik bleef zelfs wat langer achter auto's aan rijden. Met mijn R1 ben ik er echt ALTIJD in een nano-seconde langs. Ik rij nooit achter iets of iemand aan. Daar heb ik de rust niet voor op die R1. Dat ding nodigt zo uit tot flink gassen en spelen..

Dus het doel waar ik de fiets voor gekocht hebt (gewoon rustig ontspannen toeren) is helemaal gehaald! Ik stap helemaal ontspannen van dat ding af. Terwijl ik altijd stijf van de adrenaline en bezweet van mijn R1 af stap. Dat is ook geweldig verslavend natuurlijk, maar leuk dat ik nu weer ook op een andere manier motor kan rijden. Leuk om weer wat tourtochtjes met vrienden te kunnen gaan doen!

* FragDaddy is helemaal tevreden! 8)

Ik heb zelfs een paar hele slechte (telefoon) foto's gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/gsx1100efe/IMAGE_182_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/gsx1100efe/IMAGE_185_small.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 06-04-2011 23:12 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:54:
Maar op mijn Suzuki Streetfighter is zo'n leren pak nou niet echt passend. Dan moet je een wat meer stoere outfit hebben. Nou moet het wel veilig blijven en ik dacht dat die Draggin Jeans vrij goed waren. Natuurlijk mis je protectoren die je met een leren pak wel hebt, maar als ze maar niet doorslijten bij een glijpartij..
a)het is motorrijden en geen modeshow
b)er zijn wel meer soorten leren motorkleding dan racepakken natuurlijk. Waar dacht je dat ze vroegâh mee reden? Er zijn zat leuke leren broeken te koop in de custom sfeer. Niet strak, maar meer een soort leren jeans. En dan een kek leren jack erover en je bent helemaal de bink :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:30:
[...]
Heb je wat ondertitels, want ik snap hier niet veel van. Sorry.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@ duc's
Voxan's zijn ook wel tof:
Afbeeldingslocatie: http://www.voxan.nl/images/blackmagicdetail/BLACK%20MAGIC%20PROFIL.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ocdaan
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

mocht ik ooit de loterij winnen :9~

Afbeeldingslocatie: http://tuttoeniente.net/immagini/sfondi/moto/bimota/Bimota%20Virus.jpg

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik ben afgelopen weekend naar Yamaha France geweest en ik heb daar op een Super Tenere gezeten waar Peterhansel 6 keer Parijs Dakar mee heeft gewonnen. Nou, ik weet wel wat ik ga kopen als ik loterij win :)

Makerij Hofman

• ocdaan
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Das ook mooi spul maar als ik dan op een offroad wil rijden heb ik liever een crosser en voor op de niet-snelweg-wegen dan liever een sm. Maarja, zo ieder z'n ding nietwaar ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Afbeeldingslocatie: http://www.rallye-tenere.net/Bilder/Rallye_Website_neu/2009/Peterh-92/20.jpg

35.000 euro

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:03:
[...]

Volgens mij is Decoy88 dyslectisch en dat is géén schande (weet ik niet zeker, overigens). Lees z'n stukje nog maar eens met de nodige rust, je zult zien dat je er dan wel iets van kunt maken.

Verhaal van 'm wat 'ie laatst poste aangaande z'n trip naar Zuid-Europa heb ik 3 keer moeten lezen (bij wijzen van) ..... Maar was gewoon een geweldig verslag van een geweldige rit.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:31:
[...]
Volgens mij is Decoy88 dyslectisch en dat is géén schande (weet ik niet zeker, overigens). Lees z'n stukje nog maar eens met de nodige rust, je zult zien dat je er dan wel iets van kunt maken.

Verhaal van 'm wat 'ie laatst poste aangaande z'n trip naar Zuid-Europa heb ik 3 keer moeten lezen (bij wijzen van) ..... Maar was gewoon een geweldig verslag van een geweldige rit.
Dat weet ik, maar zoals het er nu staat kan ik er een paar kanten mee op. Ik wil 'm ook niet afzeiken, maar wel graag begrijpen wat er staat.

• FragDaddy
mphilipp schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:03:
[...]

Nou, bij deze:

Hij is in een korte broek gevallen. De broek had niets, maar hij was zelf wel flink beschadigd.
Daarnaast is het belangrijk om goed passende, beschermende, kleding te dragen. Als je dan valt blijft de kleding goed zitten.

• Tylen

Tylen

@FragDaddy: Ik vind deze broek:

Afbeeldingslocatie: http://ekmpowershop17.com/ekmps/shops/bridgeroadmot/images/draggin-jeans-urban-camo-12-p.jpg

Echt vet :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

FragDaddy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:37:
[...]

Nou, bij deze:

Hij is in een korte broek gevallen. De broek had niets, maar hij was zelf wel flink beschadigd.
Daarnaast is het belangrijk om goed passende, beschermende, kleding te dragen. Als je dan valt blijft de kleding goed zitten.
En als je kleding goed blijft zitten, vindt de wrijving (en dus warmte-ontwikkeling) plaats tussen kleding en asfalt, en niet tussen kleding en huid.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FragDaddy
Tylen schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:52:

[afbeelding]

Ik ook _/-\o_

Ik heb er afgelopen zaterdag even eentje in mijn handen gehad bij Kalsbeek in Zwolle. Ze zijn wel echt dun (buiten die kevlar bescherming). Dus ik wacht nog even met aanschaffen tot het boven de 20 graden is :)

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
Ken. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:41:
Ik ben ook in het bezit van een Draggin Jeans broek en ben er goed over te spreken (zolang het niet regent.. :X). Wat ik je echter wel kan afraden zijn de optionele knee protectors. Die dingen horen namelijk te worden bevestigd met klittenband aan één kant.. wat er bij mij dus voor zorgt dat mijn protector bij het eerste verkeerslicht naar beneden zakt en bij mijn enkel hangt.

Nou moet ik er wel bij vertellen dat die broek alweer zo'n vijf jaar in mijn bezit is en het natuurlijk zo kan zijn dat ze die dingen tegenwoordig met klittenband aan zowel de protector als de broek fabriceren..

Prima spul iig. Lekker stevig en ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende beschermt bij een glijpartij. En zoals ik al zei: bij een stevige regenbui trekt de stof gelijk vol met water.. maar leer in de regen is natuurlijk ook geen pretje, dus dat.
De broeken zien er top uit inderdaad. Kan echter uit ervaring vertellen dat de slijtvastheid, in vergelijking met leer, matig is. Vriend van mij werd van zijn fiets gereden met 30km per uur en op de heup was zijn broek al flink doorgesleten. Vraag mij dan ook af hoe je broek eruit ziet als je met 80km per uur onderuit gaat en een meter of 30 over het asfalt glijdt. Aan de andere kant er zijn blijkbaar ook merken die het goed voor elkaar hebben.

Toch kies ik zelf voor leer. Combi of Overal dat is om het even maar de bescherming rondom onderbeen, onderarm, schouder, rug (extra protector nog beter) is m.i. niet te vergelijken met een spijkerbroekje met ingenaaide hulpstukken. Dit alles uiteraard niet op basis van feiten maar gevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 07-04-2011 09:05 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:55:
[...]

Ik ook _/-\o_

Ik heb er afgelopen zaterdag even eentje in mijn handen gehad bij Kalsbeek in Zwolle. Ze zijn wel echt dun (buiten die kevlar bescherming). Dus ik wacht nog even met aanschaffen tot het boven de 20 graden is :)
Oke dus bij Kalsbeek hebben ze ze liggen. Ik wil ook z'n broek voor op de monster :) En dan ook nog een gave jas erbij :P

• iMars

iMars

Full time prutser

DieterVDW schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:23:
[...]

Hmm ik vind dat eigenlijk nogal margi. Maar laat dat je niet tegenhouden, maar weet gewoon dat er nog mensen zoals mij zijn :P .
Wat bedoel je eigenlijk met margi? Marginaal? Ik zou deze broek alleen nemen voor het lekkere touren (rustig rijden en genieten) Zodra ik veel snelweg ga rijden trek ik mijn 'normale' motorkleding aan.
Dude, je raakt mijn hart! Wat een mooie motor is dat!

[afbeelding]

:Y binnenkort maar eentje halen :P

• MailMan
[...]

Afbeeldingslocatie: http://moto-images.caradisiac.com/IMG/jpg/9/4/7/7/0/IMGP0292.jpg

Kevlar verweeft met een ander textiel over zo goed als de gehele lengte van de voorkant van de broek. Verder ook bij je heupen en je gehele kont. Met daarnaast dus nog kneepads (die er op die foto niet inzitten). En de spijkerstof zelf is ook degelijker dan van een standaard spijkerbroek.
Zoals iemand eerder al zei stond er op MF een plaatje van iemands broek die volgens mij met 130 onderuit was gegaan. Klein gat ergens in de stof (niet de kevlar) verder niets.

Ik vind het echt velen malen koeler dan de leren broek die ik heb, wereld van verschil :Y

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46

[afbeelding]

Zijn absoluut mooie broeken, maar de standaard "urban camo" broeken zoals je die linkt zijn voor op de motor niet stevig genoeg denk ik (ik heb al enkele jaren een aantal van die broeken). Ze zijn praktisch vanwege de hoeveelheid (diepe) zakken, maar ik zou er zelf niet op vertrouwen dat zo'n ding je benen heel houdt als je onderuit gaat. Op de quad heb ik die broeken ook vaak aan (ziet er mooi uit en dus ook nog hartstikke handig), maar dan ben ik ook niet zo bang om onderuit te schuiven :+

Een paar jaar terug ben ik op de mountainbike door een auto tegen het stuur getikt (hij schatte zijn remweg verkeerd in), waardoor ik dus een mooie duik richting het asfalt maakte. Toevallig had ik toen ook zo'n broek aan, ik kwam half onder de fiets terecht dus de broek heeft een beste schuiver gemaakt. De broek heeft het toen best aardig gehouden (wat kleine gaatjes of schaafplekken), maar vallen met 30 of vallen met 130 is nogal een verschil natuurlijk.

• FragDaddy
Zoals al eerder gezegd: Het is voor mij gewoon belangrijk dat ik relatief veilig onderweg ben. Zoals gezegd.. Ik draag ALTIJD een leren pak. Maar met de Suzuki is de snelheid veel lager en durf ik dus wel wat minder bescherming aan. MAAR! Het moet wel een glijpartij overleven.
The Druid schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:02:
[...]

De broeken zien er top uit inderdaad. Kan echter uit ervaring vertellen dat de slijtvastheid, in vergelijking met leer, matig is. Vriend van mij werd van zijn fiets gereden met 30km per uur en op de heup was zijn broek al flink doorgesleten. Vraag mij dan ook af hoe je broek eruit ziet als je met 80km per uur onderuit gaat en een meter of 30 over het asfalt glijdt. Aan de andere kant er zijn blijkbaar ook merken die het goed voor elkaar hebben.
Had die vriend ook echt een broek van het merk "Draggin Jeans"?
Want er zit inderdaad veel verschil in merken. Draggin jeans schijnt wel aardig goed uit de test te komen. Die Berik broek op de foto schijnt alweer minder te qua slijtvastheid zijn dan Draggin.
Zijn absoluut mooie broeken, maar de standaard "urban camo" broeken zoals je die linkt zijn voor op de motor niet stevig genoeg denk ik (ik heb al enkele jaren een aantal van die broeken). Ze zijn praktisch vanwege de hoeveelheid (diepe) zakken, maar ik zou er zelf niet op vertrouwen dat zo'n ding je benen heel houdt als je onderuit gaat.
Ik neem aan dat jij het over normale broeken hebt? Dat plaatje van Tylen is een Draggin Jeans broek die dus versterkt is met kevlar beschermingsstukken. Dat schijnt wel goed te houden.

Maar verder niemand die daar dus ervaring mee heeft?
Ik vind het echt velen malen koeler dan de leren broek die ik heb, wereld van verschil
Goed om te horen! Leer is echt vreselijk warm als het +30 graden is.

[ Voor 36% gewijzigd door FragDaddy op 07-04-2011 10:17 ]

• MailMan
Zit een verschil tussen Berik en Bering ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 07-04-2011 10:23 ]

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
Hier de link naar de foto's op MF van de Berik jeans (7972, heb ik ook) na de valpartij:

http://www.motor-forum.nl...ges/190209/6/0/berik,7972

• MailMan
Imperial_Master schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:23:
Hier de link naar de foto's op MF van de Berik jeans (7972, heb ik ook) na de valpartij:

http://www.motor-forum.nl...ges/190209/6/0/berik,7972
Die overigens met leer is verwerkt en niet met kevlar.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
FragDaddy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat jij het over normale broeken hebt? Dat plaatje van Tylen is een Draggin Jeans broek die dus versterkt is met kevlar beschermingsstukken. Dat schijnt wel goed te houden.
Klopt, dat was niet helemaal duidelijk in mijn post, ik had het dus over de "gewone" urban camo broeken die je bijvoorbeeld bij een dumpshop koopt. Ze zijn vaak wel dikker / steviger dan gewone broeken, maar hebben zeker geen kevlar of andere extra bescherming.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Sorry, maar vind je die serieus mooi? :$

• FragDaddy
Tankiej schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:41:
[...]

Sorry, maar vind je die serieus mooi? :$
Nou ik ook hoor. Mechanische porno. Gewoon om in de huiskamer neer te zetten!

Naast zoiets natuurlijk. 990cc V5. Nog zonder al die electronica.
Waarschijnlijk de beste motor ooit gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.borgfeldt.ca/Products/Media/098-4508.jpg

Als ik ooit de loterij win...

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 07-04-2011 10:58 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-01 13:13
Op nummer 1 van m'n verlanglijstje staat een Ducati, en dan specifiek de Sport(classic) 1000 biposto.
[afbeelding]
Dude... wat een pornomotor! * Thedr just jizzed in his pants
* Op verlanglijstje bijschrijft...

[ Voor 30% gewijzigd door Thedr op 07-04-2011 11:01 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18
MailMan schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:42:
[...]

[afbeelding]

Kevlar verweefd met een ander textiel over zo goed als de gehele lengte van de voorkant van de broek. Verder ook bij je heupen en je gehele kont. Met daarnaast dus nog kneepads (die er op die foto niet inzitten). En de spijkerstof zelf is ook degelijker dan van een standaard spijkerbroek.
Zoals iemand eerder al zei stond er op MF een plaatje van iemands broek die volgens mij met 130 onderuit was gegaan. Klein gat ergens in de stof (niet de kevlar) verder niets.

[...]

Ik vind het echt velen malen koeler dan de leren broek die ik heb, wereld van verschil :Y
Wat ik me dan afvraag; loop je de hele dag ook in zo'n broek op kantoor, of is dat weer te warm?

• theHoff
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:59:
[...]

Dude... wat een pornomotor! * Thedr just jizzed in his pants
* Op verlanglijstje bijschrijft...
Haha. Ik hoop dat ik niet te veel mensen op een idee breng, dat is slecht voor de tweedehands prijzen ;-) ach ik wacht toch tot het najaar denk ik. Hoewel ik eigenlijk niet kan wachten nu ik de beslissing heb genomen.

Verwijderd

Eddos schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:33:
[...]

Wat ik me dan afvraag; loop je de hele dag ook in zo'n broek op kantoor, of is dat weer te warm?
In die maand dat ik vorig jaar ermee naar kantoor ben gereden, kleedde ik mij gewoon om op kantoor, paar scheve gezichten wel, maar er waren vast meer scheve gezichten geweest als ik daar op kantoor was gaan rondlopen met een leren broek :)

Omkleden is toch ook zo gebeurd, om het daar nou voor te laten...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Hier staan ze je al raar aan te kijken als ik uit men motorbroek stap, en dan heb ik daar nog een normale spijkerbroek onder aan.

Lomper is het als je je normale schoenen niet mee had, of niet daar had. Mag je de hele dag met die lompe laarzen rondlopen op kantoor. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• martjah

martjah

Appel

whoeeii 22 juli zolder op =)
Pagina: 1 ... 251 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.