Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 250 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.798 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 19:39

martjah

Appel

Rukapul schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:49:
[...]

Ik heb m'n motor zonder problemen een paar keer gestart met behulp van de auto. Als je het grote boze internet moet geloven dan is dat niet altijd zonder risico en is er bij bepaalde motoren een kans dat de spanningsregelaar van de motor en dergelijke kapot gaat.

Laat bij het inzetten een een nieuwe accu ook meteen een aansluiting voor een druppellader plaatsen :)
Bij de motor moet je hetzelfde doen als met een auto!

als je de startkabels los wilt halen, moet je zoveel mogelijk elektronica aanzetten om een piekspanning te voorkomen/minimaliseren. Bij de auto is dit bijv. achterruitverwarming en airco aangezien dat grote slurpers zijn.
Bij de motor alle lampen aanzetten.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Heeft iemand van de tweakers toevallig een honda CBR1100XX ? Ik heb een erg mooie gezien, 2004 model met weinig km's. Ga volgende week sowieso proefrijden!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

Youk

Volvo For Life

Jammer genoeg geen XX, heb er wel naar gekeken, maar die is net iets te klein voor mij. Ik zit daar met mijn knie tegen de kuip aan. Dat heb ik niet op mijn VFR. Blijf het wel eigenaardig vinden dat een 1100 kleiner is dan een 800, uiteindelijk behoren ze toch tot het sporttoer segment.

Volvo Classic Club Belgium

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Heel motorrijdend Nederland was op de weg vandaag zo leek het wel :P * Rukapul is terug van een middagje touren door Brabant :)

Ik heb ook de ontvangst van de FM-radio van m'n Scala Rider G4 een flink stuk weten te verbeteren. De normale antenne daarvan is het draad naar de rechter speaker, maar dat zorgt voor een matige ontvangst. Dit werd al veel en veel beter door kunstmatig een langere antenne eraan te maken door een oortje van een mp3 speler om de unit heen te wikkelen en gewoon te laten hangen onder de kleding. Eens zien of daar een structurele oplossing van te fabriceren valt. Wegwerken in de helm lijkt niet hele goede resultaten te geven door de vele lussen die dan gemaakt moeten worden.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29

Matis

Rubber Rocket

* Matis was niet op de motor vandaag :P

IK heb er al weer een aantal zien tripleren vandaag op de snelweg met een gangetje van 130+ ;w

Echt levensmoe zijn die gasten (m/v).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
* Thedr is ook weer terug van een goede anderhalf uur toeren... Nu weer terug de boeken in ivm tentamenweek. Eigenlijk de eerste keer sinds ik m'n rijbewijs heb dat ik voor de leut ben gaan rijden, kon het ook niet laten om de hele dag met m'n neus in de boeken te zitten :D Wat een heerlijk weer zeg _/-\o_ Alleen nu wel een lamme arm van al dat gezwaai, ben na motormuis 25 maar gestopt met tellen (niet met groeten natuurlijk ;))
Waar ben je geweest Rukapul? Wellicht dat we elkaar tegengekomen zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 02-04-2011 17:21 ]

• Rukapul
Thedr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:19:
* Thedr is ook weer terug van een goede anderhalf uur toeren... Nu weer terug de boeken in ivm tentamenweek. Eigenlijk de eerste keer sinds ik m'n rijbewijs heb dat ik voor de leut ben gaan rijden, kon het ook niet laten om de hele dag met m'n neus in de boeken te zitten :D Wat een heerlijk weer zeg _/-\o_ Alleen nu wel een lamme arm van al dat gezwaai, ben na motormuis 25 maar gestopt met tellen (niet met groeten natuurlijk ;))
Waar ben je geweest Rukapul? Wellicht dat we elkaar tegengekomen zijn...
Je bleef wel bezig met handje uitsteken ja :P

Euh, nou, ik heb eigenlijk gewoon maar een beetje gereden: Eindhoven, Nuenen, Geldrop, Mierlo, Asten, Someren, Leende, Cranendonk, Budel, Hamont, Bergeijk, Knegsel, Walik, Waalre, Eindhoven en dan ben ik nog heel wat dorpen vergeten geloof ik :P Ik hoop alleen dat m'n telefoon in Belgie niet teveel dataverkeer gegenereerd heeft :X

Na een tijdje 't ding ook maar even geparkeerd en onder het genot van een versnapering wat laagjes kleding uitgedaan :+
Matis schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:57:
* Matis was niet op de motor vandaag :P

IK heb er al weer een aantal zien tripleren vandaag op de snelweg met een gangetje van 130+ ;w

Echt levensmoe zijn die gasten (m/v).
Moet zeggen dat de meeste die ik ben tegengekomen gewoon heerlijk relaxt bezig waren d:)b Zelf heb ik niet eens harder dan 100 gereden vandaag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 02-04-2011 17:29 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie heeft ook even een lekkere 200km door Twente getoured. Vooral omgeving Ootmarsum blijft toch erg mooi; lekker heuvelachtig :)

Yamaha MT-09

• Baldertt
Youk schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:41:
Jammer genoeg geen XX, heb er wel naar gekeken, maar die is net iets te klein voor mij. Ik zit daar met mijn knie tegen de kuip aan. Dat heb ik niet op mijn VFR. Blijf het wel eigenaardig vinden dat een 1100 kleiner is dan een 800, uiteindelijk behoren ze toch tot het sporttoer segment.
Zijn ze een beetje vergelijkbaar qua rijgedrag? Ik twijfelde eerst tussen CBR600F of VFR800, neigingd naar de laatste, maar nu ik de CBR1100XX gezien heb wil ik die!! _/-\o_ :) Qua maat is 'ie perfect en qua balans "sportief" en "tour" doet 'ie me meer denken aan de VFR dan aan de CBR.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

gwystyl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:53:
[...]

Auch! Gelukkig dat het op het circuit was en je blijkbaar ruimte had om te schuiven. Hoe is het met jou en de omgekegelde persoon?
Ik hoop dat de schade (naast optisch) meevalt.....
De omgekegelde persoon is ook alles inorde, enkel ook wat geschaafde kuipen.

Bij mij valt de schade al bij al nog goed mee. Weer een paar daagjes poly'en en plamuren en hij staat er terug als nieuw bij.

Benzinetank heb ik al 2de hands geregeld.

De Nederbelg !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jellabie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:13:
[...]

De omgekegelde persoon is ook alles inorde, enkel ook wat geschaafde kuipen.

Bij mij valt de schade al bij al nog goed mee. Weer een paar daagjes poly'en en plamuren en hij staat er terug als nieuw bij.

Benzinetank heb ik al 2de hands geregeld.
Hoe gaat het bij zulk soort dingen eigenlijk met de schade van de omgekegelde persoon ? Ik ben wel benieuwd hoe zulk soort dingen gaan als je op het circuit iemand anders perongeluk schade toe brengt.

Verwijderd

Bergie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:31:
* Bergie heeft ook even een lekkere 200km door Twente getoured. Vooral omgeving Ootmarsum blijft toch erg mooi; lekker heuvelachtig :)
zeker mooie weggetjes.
maar let wel op onopvallende politie ;) (serieus, blik op de weg zie ik ook regelmatig).

Wat ook mooi is om richting bad bentheim te gaan en en een beetje het kasteel bekijken (mooi dorpje) en hele mooie wegen.

Een collega op het werk had laatst ook zijn a gehaald.
had al een gsxr in de schuur staan waar die stiekem op reed.

gesprekken met hem gingen dan dat die keihard knalde, naar dld ging, de max testen (zonder rbw).
dus ik vertel hem dat bij een ongeluk hij dikke problemen heeft maar dat kreeg die niet 8)7

Toen had die zijn rbw en uiteraard moest ik aanhoren hoeveel verstand die ervan had en hoe goed die kon rijden. Hierna ging die ook een hayabusa turbo kopen want dan kan die keihard knallen.
Ik zeg hem dus dat een beetje moderne 600 makkelijk over de 250 loopt en dat bochtjes knallen leuker is.

Maar goed meneert had super veel verstand van motoren en sleutelde zelf.
dus op een avond kom ik met de auto aanrijden en zie zijn motor staan.
dacht ff een geintje en de dodemansknop aan gezet :+

week later (gisteren) sprak ik hem weer.
iemand had geprobeerd zijn motor te stelen op het werk.
de bedrading zou volgens hem zijn open gehaald (vrij knap zonder de kappen eraf te halen).
Dus die had een vriend opgebeld met aanhanger.

Die vent is er dus later pas achter gekomen dat zijn dodemansknop aan stond maar nu verteld die de spannendste verhalen over de dieven en hoe die zelf zijn motor heeft gerepareerd :+

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
^^ mooi verhaal! :D

wat voor werk doe je eigenlijk... dat je dat soort collega's hebt :P

Verwijderd

ik werk momenteel part-time als meubelverkoper.
Veel "simpele" lui werken er maar wel aardig.
alleen die vent is nogal een blaaskaak maar ik had niet verwacht dat dit zulke gevolgen had :P

maar ik heb net gewerkt spring zo ff op de r6 van mijn broertje, ff los gaan :D

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
had vanmiddag een verjaardag in de buurt van hoek van holland. maar na 2km amstel dijk maar gewoon op de kortste route gezet anders was ik er nu nog niet. wat een drukte :|

Verwijderd

ff een kort ritje maar wat blijft een r6 een machtige machine.
wheely-en gaat steeds beter en langer :D

maar hij zuipt dan aardig :+

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

Youk

Volvo For Life

Baldertt schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:47:
[...]

Zijn ze een beetje vergelijkbaar qua rijgedrag? Ik twijfelde eerst tussen CBR600F of VFR800, neigingd naar de laatste, maar nu ik de CBR1100XX gezien heb wil ik die!! _/-\o_ :) Qua maat is 'ie perfect en qua balans "sportief" en "tour" doet 'ie me meer denken aan de VFR dan aan de CBR.
Over het rijgedrag kan ik persoonlijk niets vertellen, heb enkel aan het passen geweest in de winkels, maar nooit zelf op gereden. Voor zover ik wel heb gehoord zou de VFR toch iets gewilliger zijn voor wat betreft het bochtenwerk. De XX zal je wel heel schakellui kunnen rijden, heeft toch wel een pak koppel meer. Alhoewel met een goede afstelling op een VFR kom je ook al een heel eind. Zo heb ik zelf een RVS collector van Motad en een Duo-tech Laser carbon uitlaat samen met een K&N luchtfilter op mijn Viffer zitten. Deze is dan op de bank geweest en laten afstellen met een powercommander. Als je dan ook nog eens de startervalves laat syncen, dan heb je ook reeds in de lage toeren een aangenaam koppel ter beschikking en is het grootste deel van het bokken weggewerkt.

Volvo Classic Club Belgium

• Jellabie

Jellabie

PilatuS schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:33:
[...]

Hoe gaat het bij zulk soort dingen eigenlijk met de schade van de omgekegelde persoon ? Ik ben wel benieuwd hoe zulk soort dingen gaan als je op het circuit iemand anders perongeluk schade toe brengt.
Jammer maar helaas....

De Nederbelg !

• Rukapul
Mits het geen gevolg is van dermate roekeloos gedrag dat het niet meer als normale beoefening van het rijden op een circuit valt :) Mits de voorwaarden niet anders bepalen :) Mits, etc :)

Valt te vergelijken met voetballen op een voetbalveld (of langs de kant te gaan kijken) waarbij je dus het risico loopt een bal voor je kanis te krijgen (en dus jezelf hebt blootgesteld aan het risico).

Ik mag hopelijk aannemen dat het circuit zodanig afgezet was dat die persoon zich bewust aan het gevaar heeft blootgesteld. En zo niet dan nog zou eerder de circuiteigenaar dan de berijder verantwoordelijk de aan te spreken persoon lijken.

Vraag me wel af hoe het afgehandeld wordt als je door lompheid in een niet-competatief element een andere motorrijder ten valt brengt oid en je dus actief schade berokkend in plaats van passief door een eenzijdig ongeval.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Baldertt schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:21:
Heeft iemand van de tweakers toevallig een honda CBR1100XX ? Ik heb een erg mooie gezien, 2004 model met weinig km's. Ga volgende week sowieso proefrijden!
Dat het zware dingen zijn, ik heb er 1x op gezeten. Helaas te klein voor mij, maar ik vond het best zware apparaten.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gisae
  • Niet online
Bergie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:31:
Grens over naar bad bentheim, terugweg via de lutte, richting oldenzaal, binnendoorsteken naar denekamp, en via lattrop weer terug?

Zitten toffe weggetjes daar.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 14:19
Moet misschien ook maar eens door Twente reutelen met dit lekkere weer. Vandaag vanuit Amsterdam naar Harderwijk gereden via de snelweg en daarna de slinger/achteraf wegen gezocht naar Zwolle toe. Wel oppassen voor vuil op de weg daar, maar het dijkje langs de IJssel richting Zwolle is echt heerlijk _/-\o_

Morgen weer de weg terug, in wat minder weer. Ik heb m'n regenjas maar meegenomen ;(

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:47

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.howtogeek.com/...for-your-in-ear-monitors/

Ik heb van die ER6i oordopjes, maar dit lijkt me stiekem ook wel vet :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rukapul
LOL :D

Ik geef toch maar de voorkeur aan doppen van de buurvrouw die bij Schoonenberg werkt :+
Keurig filtertje erin en geluid van los speakertje komt er prima door ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 02-04-2011 22:05 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 18:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gisae schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:24:
[...]

Grens over naar bad bentheim, terugweg via de lutte, richting oldenzaal, binnendoorsteken naar denekamp, en via lattrop weer terug?

Zitten toffe weggetjes daar.
Of even koffieleuten bij de Felsenmuhle :). Er zitten in ieder geval genoeg leuke weggetjes in de buurt ja.

Ik heb zelf een rondje veluwe gedaan vandaag, dat was ook wel weer leuk. Beetje wennen weer, maar de combinatie van veel bochtjes en wat rechte stukken om gas te geven was in ieder geval genoeg om mij een grote grijns te geven. Omdat ik veel tussen de weilanden doorreed was het wel oppassen voor modder/meuk op de weg van tractoren.
Widow schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:18:
[...]

Dat het zware dingen zijn, ik heb er 1x op gezeten. Helaas te klein voor mij, maar ik vond het best zware apparaten.
De Blackbird te klein? Dat lijken best uitgestrekte apparaten. Ik heb er helaas nog nooit mee gereden, maar ik vind ze er wel erg gaaf uitzien. Ik verwacht alleen dat ze gezien het gewicht en de lengte behoorlijk log zijn en vooral snel op de rechte stukken. Mijn VFR 750 is ook geen gooi en smijtfiets, maar vergeleken met een CBR1000 ('95, heb ik op gereden toen ik op zoek was naar deze VFR) is hij veel wendbaarder. Jij hebt zelf toch een VFR 800? Hoe zit de blackbird daarmee vergeleken?

Minpuntje van vandaag: pijn in mijn rug, net onder de schouderbladen. Ik weet nog niet of dat komt doordat ik weer moet wennen aan het rijden of dat ik op de VFR toch iets te veel voorover moet zitten. Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Anders gaan zitten/rijden, ander stuur oid? Ik vind het karakter van de VFR namelijk super, maar als ik elke keer pijn in mijn rug krijg ga ik niet veel voor de lol rijden en kan ik beter op zoek naar wat anders :'(

edit: misschien voor een nieuwe TS: een update van het lijstje frequente posters met hun motoren (foto)?

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 02-04-2011 22:39 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Note to self: Powerballen met links... zere pols van het koppelen 8)7
Rukapul schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:04:
LOL :D

Ik geef toch maar de voorkeur aan doppen van de buurvrouw die bij Schoonenberg werkt :+
Keurig filtertje erin en geluid van los speakertje komt er prima door ;)
Pff... Mijn buuv werkt bij McDonalds :P :P :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
gwystyl schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:34:
[...]
Minpuntje van vandaag: pijn in mijn rug, net onder de schouderbladen. Ik weet nog niet of dat komt doordat ik weer moet wennen aan het rijden of dat ik op de VFR toch iets te veel voorover moet zitten. Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Anders gaan zitten/rijden, ander stuur oid? Ik vind het karakter van de VFR namelijk super, maar als ik elke keer pijn in mijn rug krijg ga ik niet veel voor de lol rijden en kan ik beter op zoek naar wat anders :'(
gewoon even inrijden. je wil niet weten hoe kreupel ik in Frankrijk met me tripje in me nest dook :X alles deed zeer zat vast. enz. dag 2 ook nog maar al minder en dag 3 nergens meer last van. :Y

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 17:21

4x2

lộn xộn quá

Meestal is het gewoon een kwestie van wennen, ik heb het ook altijd als ik voor het eerst in langere tijd een lange rit maak.

(ook op een VFR trouwens, maar dan een RC24)
Je kunt trouwens even kijken of je de clip-ons nog iets kan draaien als je de klembout loshaalt, meestal kun je ze nog een paar graden verstellen voordat het nokje de kroonplaat raakt, dat kan best veel schelen.

[ Voor 51% gewijzigd door 4x2 op 02-04-2011 23:05 ]

leeg

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Meh, tot net wezen sleutelen om motor van een vriend aan de praat te krijgen. Over drie uurtje weer op en binnendoor naar Parijs raggen.

Makerij Hofman

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

komkommer schreef op zondag 03 april 2011 @ 04:16:
Meh, tot net wezen sleutelen om motor van een vriend aan de praat te krijgen. Over drie uurtje weer op en binnendoor naar Parijs raggen.
Mag ik je een paar blikken Dark Dog aanraden?

Verwijderd

[...]

Of even koffieleuten bij de Felsenmuhle :). Er zitten in ieder geval genoeg leuke weggetjes in de buurt ja.

Ik heb zelf een rondje veluwe gedaan vandaag, dat was ook wel weer leuk. Beetje wennen weer, maar de combinatie van veel bochtjes en wat rechte stukken om gas te geven was in ieder geval genoeg om mij een grote grijns te geven. Omdat ik veel tussen de weilanden doorreed was het wel oppassen voor modder/meuk op de weg van tractoren.

[...]

De Blackbird te klein? Dat lijken best uitgestrekte apparaten. Ik heb er helaas nog nooit mee gereden, maar ik vind ze er wel erg gaaf uitzien. Ik verwacht alleen dat ze gezien het gewicht en de lengte behoorlijk log zijn en vooral snel op de rechte stukken. Mijn VFR 750 is ook geen gooi en smijtfiets, maar vergeleken met een CBR1000 ('95, heb ik op gereden toen ik op zoek was naar deze VFR) is hij veel wendbaarder. Jij hebt zelf toch een VFR 800? Hoe zit de blackbird daarmee vergeleken?

edit: misschien voor een nieuwe TS: een update van het lijstje frequente posters met hun motoren (foto)?
wellicht dat die houding op de motor spieren aanspreken die je normaal niet zoveel gebruikt.
zal toch moeten verdwijnen na een paar maal.
of ff de sportschool in en je schouders trainen ;)

ik had zelf op mijn f3 last van mijn polsen na een tijdje, is ook over gegaan, denk ook doordat ik wat getrained heb en ook relaxter rij

• Baldertt
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de houding van de blackbird tov de VFR of CBR. Ik wil natuurlijk wel mooie - en op den duur ook langere - tochten kunnen maken zonder dat mijn polsen enorm veel pijn gaan doen.
Ik zag trouwens dat dat ding 162pk heeft, dat is bijna net zo veel als mijn auto en die van mijn vriendin nu samen hebben :)

• Loona35
Ik heb nooit op een Blackbird gereden, maar las in een test in Moto73 dat het de reporter snel last van zijn polsen kreeg. Maar volgens mij is dat toch per persoon verschillend, vanwege lengte, gewicht, zithouding etc.

Als je voor een Blackbird aan het kijken bent zou ik trouwens ook naar een Kawasaki ZZR1100, ZZR1200 en de Hayabusa kijken. Dat zijn eigenlijk meer motors bij zijn klasse dan een VFR of CBR. Terwijl als je naar een VFR gaat zoeken je ook zou kunnen kijken naar een Triumph ST, Ducati ST en Aprilia RST1000.

Gisteren trouwens lekker gereden. Lekker over de dijk slalommen tussen fietsers en dure Harley's :)

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42

[...]

De blackbird is inderdaad niet klein, maar ik zit met mn benen tegen het kuipwerk aan. Ik heb inderdaad een VFR, maar een vergelijking met een BB is lastig voor mij. Ik heb nooit op de BB gereden, een keer op gezeten, en toen ik de motor van zijn jiffy haalde voelde ik dat dat ding echt zwaarder was dan mn VFR.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jellabie

Jellabie

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/croix/20110401-2895.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/croix/20110401-2760.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/croix/20110401-2345.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/croix/20110401-2370.jpg

:P 8)

Fotos zijn trouwens van na de crash... als je goed kijkt zie je de ducktape hangen...

De Nederbelg !

Verwijderd

mooi werk dat circuit knallen.
ik wil het ook nog steeds doen maar moet nog ff weer mijn vertrouwen terug vinden.
2 jaar geleden een schuiver gemaakt en 1000 euro schade aan een 100% gave motor.

Bovendien heb ik nu heel erg last van dat als ik een leuke bocht zie ik ook meteen alle gevaren zie, boompje, paaltje, hekje, etc waardoor ik niet plat durf te gaan.

zat 2 jaar geleden dus heel dicht aan mijn 1e knee down maar buttinen is kut :+

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:20:
mooi werk dat circuit knallen.
ik wil het ook nog steeds doen maar moet nog ff weer mijn vertrouwen terug vinden.
2 jaar geleden een schuiver gemaakt en 1000 euro schade aan een 100% gave motor.

Bovendien heb ik nu heel erg last van dat als ik een leuke bocht zie ik ook meteen alle gevaren zie, boompje, paaltje, hekje, etc waardoor ik niet plat durf te gaan.

zat 2 jaar geleden dus heel dicht aan mijn 1e knee down maar buttinen is kut :+
je hoeft niet heel plat om toch hard te gaan. zullen genoeg op hun waffel gaan doordat ze de motor te plat leggen met een te lage snelheid. en ik heb het al vaak genoeg gehad dat ik me hele motor onder me vandaan voel schuiven bij niet gekke snelheden. waardoor ik hem zonder moeite hield. had ik voluit gegaan had je me uit de woonkamer kunnen oppikken na de koffie.( in Frankrijk split gestrooid 2cm dik precies de zelfde kleur als de vorige keer dus rijdend geen verschil te zien.) en van de winter een paar keer stukken ijzel te pakken. motor een halve meter opzij voelen glijden in een bocht. bochten volledig gemist omdat ik erlangsgleed _O- (t-splitsing dus gewoon rechtdoor laten glijden voorzichtig gekeerd en naar huis gereden)
leer de grenzen verkennen en je zal vanzelf merken wat de grens is.

• Loona35
Wat GP zeg, die van Spanje... Erg jammer van Simoncelli, zie 'em graag rijden. Lekker aanvallend.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Was idd een aparte wedstrijd. Ik snap niet dat al die marshals ineens naar Rossi gaan om em te helpen, maar Stoner gewoon lieten staan :/. Wat had Edwards nou eigelijk met zn motor? Toen dat ding achteruit het asfalt op werd geduwd blokkeerde het voorwiel.

Morgen zelf circuit zolder onveilig maken :D.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Loona35
Ja dat was vreemd. Zal wel iets elektronisch zijn lijkt me.

Dat van die marshals vond ik ook niet netjes overkomen. Ze waren nog wel met 6-7 man leek het. Ook vreemd dat Stoner niet kon doorrijden en Rossi wel. Het was maar een schuiver en die van Stoner lag voor de helft ook nog bovenop die van Rossi.

• M14

M14

Achterbrug van Stoner heeft wel wat meegekregen, juist omdat ie op Rossi's motor lag. Dat kan een mogelijke reden zijn. Of misschien gewoon afgeslagen.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

Rukapul schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:49:
[...]

Ik heb m'n motor zonder problemen een paar keer gestart met behulp van de auto. Als je het grote boze internet moet geloven dan is dat niet altijd zonder risico en is er bij bepaalde motoren een kans dat de spanningsregelaar van de motor en dergelijke kapot gaat.

Laat bij het inzetten een een nieuwe accu ook meteen een aansluiting voor een druppellader plaatsen :)
Wil je daarmee ook zeggen dat ik mijn accu nu moet vervangen? Ik heb het overigens nog niet geprobeerd omdat ik de tijd er niet voor heb gehad (damn, het was wel mooi weer)
martjah schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:45:
[...]

Bij de motor moet je hetzelfde doen als met een auto!

als je de startkabels los wilt halen, moet je zoveel mogelijk elektronica aanzetten om een piekspanning te voorkomen/minimaliseren. Bij de auto is dit bijv. achterruitverwarming en airco aangezien dat grote slurpers zijn.
Bij de motor alle lampen aanzetten.
Dit is nieuw voor mij... hoe moet ik dit zien? Moet dit aan de kant van de lege accu? Of juist de volle accu? Bij auto's weet ik dat de motor moet draaien, voordat de accu leeg getrokken wordt. Maar bij een motor zal dit minder erg zijn omdat het een kleinere accu/motor is.

Op mijn motor gaat automatisch de verlichting aan als je het contact aan zet, dus er zal een belasting zijn.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:44
[...]

Felsenmuhle, kom ik regelmatig met mooi weer om me avondeten te halen :9 Dat is dan weer het voordeel van dichtbij de grens te wonen :Y)

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
Widow schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:18:
[...]

De blackbird is inderdaad niet klein, maar ik zit met mn benen tegen het kuipwerk aan. Ik heb inderdaad een VFR, maar een vergelijking met een BB is lastig voor mij. Ik heb nooit op de BB gereden, een keer op gezeten, en toen ik de motor van zijn jiffy haalde voelde ik dat dat ding echt zwaarder was dan mn VFR.
ik ben de gelukkige eigenaar van een blauwe blackbird uit 99.
Je zit inderdaad snel met je benen tegen de kuip aan. gelukkig had de vorige eigenaar hier ook last van en heeft stepjes verlaagd en stuur verhoogd. nergens last van met mijn 1,87m.

Rijd verder ook onwijs lekker in de bochten maar verder alleen ervaring met een lesmotor en suzuki gsx600f. de laatste was echt beroerd in de bochten dus dan is alles al snel beter natuurlijk.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 11:44

rimpeldinky

nani?

kreeg afgelopen weekend een brief binnen dat er een terugroepactie is op GSX 650Fjes uit 2008, ik geloof dat hier nog meer mensen dat model reden? er is iets mis met de electronica waardoor je met een lege accu kunt komen te staan. niets spannends dus maar daar ik toch over 1000km weer een beurtje moet laten doen laat ik dat maar meteen meenemen.

*burp*

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaat niet alleen over de GSX-F'jes uit maar over praktisch de gehele line-up van Suzuki uit 2008 en 2009. Klikje :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Zo, motor is bijna helemaal klaar voor het seizoen. Komende maandag enkel nog andere bandjes. Een van de dingen die ik gisteren heb aangepakt zijn de remblokjes. Nu heb ik echter weinig vrije slag op mijn remhandel en moet ik erg oppassen met remmen. Hoe kan ik de vrije slag wat verruimen?

• Exigence
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

Als ik eind augustus terugkom uit Indonesië dan hoop ik eerlijk gezegd nog wel dat het weer wat mooi is. Mijn motorseizoen begint 21 augustus pas helaas :P Moet de motor dan eerst ook nog een kleine beurt geven, nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en een kettingset. Weet niet meer precies hoe mijn banden er bij stonden voordat ik vertrok, maar volgens mij was mijn achterband ook nodig aan de beurt. Als er nieuwe banden onder moeten dan wordt dat waarschijnlijk een setje Dunlop Sportsmart, schijnen het heel erg goed te doen op het drogen, ook nog redelijk in de regen en redelijk slijtvast.

Nouja, eerst nog maar even een paar maanden hier in Indonesië overleven. Zelf rijd ik hier rond op een 135cc Yamaha brommer, 4 versnellingen met koppeling. Geinig dingetje, gaat nog zo'n 120 maar dat is levensgevaarlijk hier :P Je rijdt van kuil naar kuil en allemaal gekken op de weg hier :D Maakt het wel spannend ;)

Verwijderd

donderdag word het weer 21 graden, mooi toerweer dus :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 16:55
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:09:
donderdag word het weer 21 graden, mooi toerweer dus :)
Welke bron gebruik jij (KNMI komt niet boven de 17 uit).... wil jou bron wel graag geloven natuurlijk :)

Touren wordt 'm alleen niet, dit weekend m'n ZZR600 afgevoerd op de aanhanger, kreeg er geen leven in... liep al niet zo fijn, dus maar even goed laten nakijken.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 19:39

martjah

Appel

iMars schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:53:
Dit is nieuw voor mij... hoe moet ik dit zien? Moet dit aan de kant van de lege accu? Of juist de volle accu? Bij auto's weet ik dat de motor moet draaien, voordat de accu leeg getrokken wordt. Maar bij een motor zal dit minder erg zijn omdat het een kleinere accu/motor is.

Op mijn motor gaat automatisch de verlichting aan als je het contact aan zet, dus er zal een belasting zijn.
Ja mij is altijd vertelt dat ik bij allebei de voertuigen zoveel mogelijk moet aanzetten. De ene heeft gestudeerd voor automonteur (30 jaar geleden) en is kraanmachinist en de ander is nog steeds automonteur.
Ik geloof ze in ieder geval en neem altijd het zekere voor het onzekere.

• iMars

iMars

Full time prutser

martjah schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:03:
[...]

Ja mij is altijd vertelt dat ik bij allebei de voertuigen zoveel mogelijk moet aanzetten. De ene heeft gestudeerd voor automonteur (30 jaar geleden) en is kraanmachinist en de ander is nog steeds automonteur.
Ik geloof ze in ieder geval en neem altijd het zekere voor het onzekere.
Heb even gegoogled (niet dat ik je niet geloof hoor ;) ) en de ANWB zegt het zelfde:
[quote]• Zet bij beide auto’s achterruitverwarming en blower aan voordat u de startkabels verwijdert, zo voorkomt u beschadiging van de elektronica in de auto.

http://www.anwb.nl/auto/o...onderhouden,/elektra.html

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

Hoppa motortheorie binnen, 2 foutjes :*)

Vaak bu'j te bang!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Feli dude *O*
En nu alleen nog praktijk op de weg?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jep, 20 april AVB, 23 mei AVD, ik hoop alleen stiekem dat AVD eerder kan, mss dat er iemand uitvalt o.i.d. :P

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Als je AVB niet haalt (natuurlijk blijven we optimistisch :P) dan zal je blij zijn dat AVD niet eerder gepland staat :+
Ik heb 14 april theorie, 21 april AVB. AVD is nog niet gepland..

• Southern Sun
  • Laatst online: 21:49
Ik heb volgende week m'n proefles :9 Ieder jaar kriebelt het op vrije dagen met een mooi zonnetje weer. "kon ik nu maar lekker een stukje touren". Nu dus maar eens de knoop doorgehakt. Eerst eens kijken hoe het gaat bevallen, maar ik ga er maar vanuit dat het instant-verslaving is en ik gelijk door ga :+

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Dit weekend de motor klaargemaakt, wat bij mij inhoudt... lucht in de bandjes >:) . Motor is vorig jaar nieuw aangeschaft en nog geen 2500 km gelopen. Hoeft nu nog niet veel aan gedaan te worden. Zit er wel aan te denken om de tandwielverhouding aan te laten passen, zodat het vermogen wat opgeschroeft wordt (mis de vaart van mijn thundercat bij optrekken wel een beetje :-( )

• Baldertt
slommer schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:44:
[...]
ik ben de gelukkige eigenaar van een blauwe blackbird uit 99.
Je zit inderdaad snel met je benen tegen de kuip aan. gelukkig had de vorige eigenaar hier ook last van en heeft stepjes verlaagd en stuur verhoogd. nergens last van met mijn 1,87m.

Rijd verder ook onwijs lekker in de bochten maar verder alleen ervaring met een lesmotor en suzuki gsx600f. de laatste was echt beroerd in de bochten dus dan is alles al snel beter natuurlijk.
Hoe zenuwachtig/gevoelig is ie mbt gas? Hij heeft wel belachelijk veel pk, dus ben een beetje gaan twijfelen of het wel een handige beginnersmotor is.. Ik zoek een sportieve toermotor, maar deze is misschien toch wel iets te sportief.

Moet sowieso eerst nog m'n rijbewijs halen (morgen!!!)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Baldertt schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:23:
[...]

Hoe zenuwachtig/gevoelig is ie mbt gas? Hij heeft wel belachelijk veel pk, dus ben een beetje gaan twijfelen of het wel een handige beginnersmotor is.. Ik zoek een sportieve toermotor, maar deze is misschien toch wel iets te sportief.

Blackbirds hebben toch gecombineerde remmen zonder ABS? (Als in met je achterrem kun je je voorwiel doen blokkeren als je te fanatiek je achterrem erbij pakt, heb het zien gebeuren bij een VRO :D )

Zeker als beginner eerst een andere fiets nemen :Y

• Baldertt
Ja de blackbird heeft idd CBS aka LBS (Combined aka Linked Breaking System)

• M14

M14

Terug van de circuitdag, heb heerlijk gereden in Zolder :D. Vanmorge was het nog redelijk koud, maar de middag maakte dat allemaal goed. Binnenkort foto's :).

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Baldertt schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:23:
[...]

Succes! :) Je kunt als beginnersfiets best een sportieve kopen, als je maar bedacht bent op voorzichtigheid en niet gelijk mee gaat knallen met een te snelle groep. Ik weet niet wat je budget is, maar meestal is een cbr600 gixxer600 oid goed te betalen en meer dan genoeg vermogen om lol mee te hebben :)

Ctrl+k

• Jellabie

Jellabie

M14 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:20:
Terug van de circuitdag, heb heerlijk gereden in Zolder :D. Vanmorge was het nog redelijk koud, maar de middag maakte dat allemaal goed. Binnenkort foto's :).
Ik ben van plan om in juli terug daar te gaan rijden, ik twijfel enkel in welke klasse ik zou meerijden. Wat zijn zowat de tijden van "minder snel" en "snel" ?

De Nederbelg !

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:20:
:^ alleen ik reed op assen. Ook goed weer gehad. Op naar zaterdag, eerste wedstrijd van het jaar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Jellabie schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:10:
[...]

Ik ben van plan om in juli terug daar te gaan rijden, ik twijfel enkel in welke klasse ik zou meerijden. Wat zijn zowat de tijden van "minder snel" en "snel" ?
Euhhh denk dat je onder 1:54 wel in snel kan.

• Jellabie

Jellabie

kut, ik doe iets van een 2:00 daar.

Vorige keer reed ik mee met "minder snel" maar 75% knalde ik voorbij in de bochten, terwijl diegene die ik had ingehaald, mij terug inhalen op het rechte stuk. Op het rechte stuk kom ik echt wel wat power te kort met mijn CBR 600 F2.

Dus weet niet goed wat ik zou doen, snel of minder snel.

[ Voor 81% gewijzigd door Jellabie op 04-04-2011 21:39 ]

De Nederbelg !

• M14

M14

Was zojuist wat filmpjes aan het terugkijken die ik had gemaakt. Over een ronde doe ik 2:05 ofzo. Dat was in 1 van de 2 'vrij rijden' sessies van niveau 1+. Volgende keer ga ik voor 'vrij rijden minder snel', heb nu wel het gevoel dat ik daar met mee moet kunnen. Ik heb gemerkt dat ik nog erg veel fouten maak, maar ik denk dat dat een heel eind goed komt door veel meters te gaan maken op het circuit.

Ander punt is dat ik nu af en toe aan het vechten ben met mn 2-pitter. Vooral terugschakelen en daarna weer op het gas blijft lastig. Daarom wil ik gaan kijken voor een circuit-fiets :). Heeft iemand nog suggesties voor een geschikte motor voor iemand van 1.87 :p. Zo'n beetje alle 600cc racers zijn veel te klein.

• PilatuS
  • Niet online
Heeft iemand nog suggesties voor een geschikte motor voor iemand van 1.87 :p. Zo'n beetje alle 600cc racers zijn veel te klein.
1,87 valt toch nog wel mee ? Dan zouden er toch wel een aantal 600cc motoren goed moeten zijn. Met de 1,98 die ik ben wordt het denk ik nog wel wat moeilijker. Een tijdje terug nog op een R6 uit 2001 gezeten, vond dat zelfs met mijn lengte nog best aardig passen.

• M14

M14

Heb anderhalve week geleden op een gsxr 750 gereden. Geweldig ding, maar ik moet me helemaal opvouwen en dan heb ik nog steeds mn armen voorbij mn knieen.

• DECOY88
(overleden)
heb het niet eens geprobeerd. ben maar meteen naar een alroad opzoek gegaan. ook makelijk als er weer zon l*l het pad langs de lossende vrachtwagen digtzet met zijn scootertje. maar gelukkig aan de andere kant een trappetje van 5 treden. helaas ging terug niet want een andere aso flikkerde zijn auto neer op een invalide plek.

• Tylen

Tylen

M14 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:31:
Was zojuist wat filmpjes aan het terugkijken die ik had gemaakt. Over een ronde doe ik 2:05 ofzo. Dat was in 1 van de 2 'vrij rijden' sessies van niveau 1+. Volgende keer ga ik voor 'vrij rijden minder snel', heb nu wel het gevoel dat ik daar met mee moet kunnen. Ik heb gemerkt dat ik nog erg veel fouten maak, maar ik denk dat dat een heel eind goed komt door veel meters te gaan maken op het circuit.

Ander punt is dat ik nu af en toe aan het vechten ben met mn 2-pitter. Vooral terugschakelen en daarna weer op het gas blijft lastig. Daarom wil ik gaan kijken voor een circuit-fiets :). Heeft iemand nog suggesties voor een geschikte motor voor iemand van 1.87 :p. Zo'n beetje alle 600cc racers zijn veel te klein.
Ik rij 1:43 op zolder en er rijden wel snellere rond. Dan is er wel een groot snelheids verschil.

Heb twee jaar gereden op een r6-2006 en ben 1.94m. Lekker opgepropt erop, maar gaat wel ;)

• Jellabie

Jellabie

Naja, ik heb mij ingeschreven bij "snel".

Net wat aan het opzoeken geweest enzo, filmpjes bekeken van mensen die bij minder snel 2:10 deden en volop aan het inhalen waren. Ik denk dat ik enkel in de weg zou rijden op de rechte stukken omdat ik daar dus power te kort kom. achja, ik zie het wel :)

De Nederbelg !

• Tylen

Tylen

Jellabie schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:43:
Naja, ik heb mij ingeschreven bij "snel".

Net wat aan het opzoeken geweest enzo, filmpjes bekeken van mensen die bij minder snel 2:10 deden en volop aan het inhalen waren. Ik denk dat ik enkel in de weg zou rijden op de rechte stukken omdat ik daar dus power te kort kom. achja, ik zie het wel :)
Das ook zo. Lekker gaaaaaan ;)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Tylen schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:52:
[...]

Das ook zo. Lekker gaaaaaan ;)
En filmen!!
Tylen, hoeveel snellere zijn er daar dan? En dan bedoel ik geen pro's die aan t afbouwen zijn ;)

Ctrl+k

• M14

M14

Tylen schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:40:
[...]

Ik rij 1:43 op zolder en er rijden wel snellere rond. Dan is er wel een groot snelheids verschil.

Heb twee jaar gereden op een r6-2006 en ben 1.94m. Lekker opgepropt erop, maar gaat wel ;)
Haha, er is dan toch nog hoop :P. Heb je op zo'n R6 veel aangepast wat betreft voetsteunen of een zitje wat verder naar achter loopt?

Enne, 1:43 ga ik voorlopig nog echt niet halen. Dit is de 2'e keer dat ik überhaupt op een circuit rij. Bedenk me trouwens dat ik vandaag mn motor precies 1 jaar heb :P. Wat rijtechniek betreft heb ik in dat opzicht heel wat vooruitgang geboekt :).

[edit]
OW YEAH, 1000!!! :+
Wie maakt post 25k? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 04-04-2011 23:37 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
Holy shit, we zijn aanbeland op pagina 1000 (bij 25 posts per pagina), 25.000!!!

soort van equivalent van 1.000.000 km? klokje rond is 1000 posts vind ik 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Yonni op 04-04-2011 23:42 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Pas bij het eind van die pagina ben je bij 25.000 ;).

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even een snelle animocheck aan de hand van de mijlpaal :)
Ik was vorige week weer in (noord) Wales en weer viel me het mooie landschap en de mooie motorwegen me op.. dus het begon weer te kriebelen..

Zijn er mensen met interesse in een (lang) weekend tripje naar Wales?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12

charrel

Cortisol4life..

Uiteraard, moet het wel snel voordat de kleine er is maar ik heb al een redelijk druk schema ;)

• Tylen

Tylen

Sibylle schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:05:
[...]

En filmen!!
Tylen, hoeveel snellere zijn er daar dan? En dan bedoel ik geen pro's die aan t afbouwen zijn ;)
Onder de 1:40 rijden ze eigenlijk alleen tijdens sprintwedstrijden vooraan. Heb meestal 1 a 2 snellere in de groep. Meeste ronde tijden in snel liggen toch wel rond de 1:48/

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, een collega van me verkoopt zijn motor, eigenlijk min of meer een droommotor van mij, een Suzuki TL1000S, en voor een gunstige prijs.
Hoe slim is het nou werkelijk om zo'n motor als 1e motor te kopen, dat ding heeft zo rond de 125pk, en "ze zeggen" dat de wegligging nog wel eens verradelijk is van zo'n ding. Maar het uiterlijk van dat ding is gewoon porno en dikke V-twin=win

Vaak bu'j te bang!

• iMars

iMars

Full time prutser

-tom-562 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:55:
Hmm, een collega van me verkoopt zijn motor, eigenlijk min of meer een droommotor van mij, een Suzuki TL1000S, en voor een gunstige prijs.
Hoe slim is het nou werkelijk om zo'n motor als 1e motor te kopen, dat ding heeft zo rond de 125pk, en "ze zeggen" dat de wegligging nog wel eens verradelijk is van zo'n ding. Maar het uiterlijk van dat ding is gewoon porno en dikke V-twin=win
Tja, ik persoonlijk zeg: DOEN.
De vraag is, heb jij jezelf in de hand, want 125pk TWIN kan idd veradelijk zijn, dus zeker als het je eerste motor is (hoe is je rij-ervaring?)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben ook direct op een Buell XB12s gestapt hoor. Het is gewoon een kwestie van rustig beginnen met rijden en je leert al vrij snel de motor kennen. Dit is mijn ervaring er mee! FYI de Buell is dus een 1200 V-twin.

• 4x2
  • Laatst online: 24-01 17:21

4x2

lộn xộn quá

Ach, dr kunnen 2 dingen gebeuren als je m onderschat:
1: Nieuwe onderbroek nodig
2: Nieuwe motor nodig

Als je geluk hebt is het 1 :P

leeg

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 11:44

rimpeldinky

nani?

doe eens een proefrit? de TL1000 serie is redelijk err.. karakteristiek zegmaar, enorme bult koppel, rijdt liever op 1 wiel als 2 door dat koppel

bijnaam: widowmaker :p

ik zou persoonlijk eerder een SV1000 aandurven als een TL1000. het *kan* natuurlijk altijd maar ik weet niet of het verstandig is, makkelijk zal anders zijn iig...

*burp*

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Hoevaak ga je zo een kans nog krijgen? Neem je de tijd om de fiets te leren kennen en blijf nuchter, dan kan er weinig misgaan. Happy miling!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M14

M14

Een SV1000 straft je af als je wat fout doet, heb het op 1x na altijd kunnen corrigeren :). TL1000 schijnt nog erger te zijn. Gas open = veel koppel ,gas dicht = hard remmen op het achterwiel.

Maak eens een proefrit, dan weet je waar je aan toe bent :).

• iMars

iMars

Full time prutser

4x2 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:34:
Ach, dr kunnen 2 dingen gebeuren als je m onderschat:
1: Nieuwe onderbroek nodig
2: Nieuwe motor nodig

Als je geluk hebt is het 1 :P
_/-\o_ _O- _O-
Ik heb zelf een SV1000N en vind dat al een bruut op de weg. Maar voor elk motor geld dat je je hersenen moet gebruiken en je rechter pols onder controle moet houden... Kreukelzone begint bij je knieën ;)

De TL1000 lijkt mij een machtig mooi machine. Alleen is deze minder vergevingsgezind ;) Te veel gas en/of koppeling laten schieten resulteert in een wheelie... hopelijk gecontroleerd ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

iMars schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:44:
[...]

Tja, ik persoonlijk zeg: DOEN.
De vraag is, heb jij jezelf in de hand, want 125pk TWIN kan idd veradelijk zijn, dus zeker als het je eerste motor is (hoe is je rij-ervaring?)
Ik ben bezig met m'n rijbewijs, dus veel meer ervaring dan een CBF500 heb ik niet :') Ja, wat rondjes op de CB250 van een maat van me en vroeger wel eens op een CR500 lopen raggen.
Een SV1000 (en z'n kleine broertje, de nieuwe SV650) spreken mij qua design niet aan, en een SV1000 ligt ook een beetje buiten het budget nu.
Ik ben van mezelf nogal rustig, en ik onderschat mezelf eerder dan dat ik mezelf overschat. Van widowmaker, tankslappers uit bochten, falende achterdemper (rotatiedemper ipv conventionele schokdemper) etc. had ik ook al gelezen (vandaar deze vraag). Wss zal ik er ook wel mee als een miet door de bochten gaan, maar ja, care. Ik ga er iig achteraan :D

Vaak bu'j te bang!

• iMars

iMars

Full time prutser

-tom-562 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:33:
[...]

Ik ben bezig met m'n rijbewijs, dus veel meer ervaring dan een CBF500 heb ik niet :') Ja, wat rondjes op de CB250 van een maat van me en vroeger wel eens op een CR500 lopen raggen.
Een SV1000 (en z'n kleine broertje, de nieuwe SV650) spreken mij qua design niet aan, en een SV1000 ligt ook een beetje buiten het budget nu.
Ik ben van mezelf nogal rustig, en ik onderschat mezelf eerder dan dat ik mezelf overschat. Van widowmaker, tankslappers uit bochten, falende achterdemper (rotatiedemper ipv conventionele schokdemper) etc. had ik ook al gelezen (vandaar deze vraag). Wss zal ik er ook wel mee als een miet door de bochten gaan, maar ja, care. Ik ga er iig achteraan :D
Tja, nogmaals, ik zou het doen... je geeft zelf al aan dat je rustig bent, dat heb je wel nodig... laat je ook zeker niet uit je tent lokken op deze motor... zeker neit als je te weinig ervaring hebt ;)

• defusion
  • Niet online
wat je zegt, als een mietje door de bochten gaan, maar dan wel rustig aan opbouwen.
ik zeg ook: gewoon doen.

Maar als je van jezelf weet dat je je niet in kunt houden, dan is het een minder goed idee.
Iedere nieuwe motor moet je toch weer leren kennen.

• M14

M14

Zit er een stuurdemper op dat ding? Het is denk ik niet verkeerd om die er 1 op te zetten mocht dat niet zo zijn :).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het model uit '97 (en volgens mij ook '98) heeft standaard geen stuurdemper, er is toen een recall geweest, voor die bouwjaren, om een stuurdemper te monteren (en volgens mij nog wat kleine modificaties). Daarna is er standaard een stuurdemper opgekomen.
Bouwjaar van de motor weet ik nog niet, dat moet ik ff navragen.

Vaak bu'j te bang!

• Baldertt
Zo, vanmorgen mijn AVD gehaald! *O*
Ik heb er over nagedacht en ik ga toch maar wel een proefritje op de Blackbird maken binnenkort.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
Baldertt schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:48:
Ik heb er over nagedacht en ik ga toch maar wel een proefritje op de Blackbird maken binnenkort.
gefeliciteerd en enjoy the ride.
top motor de blackbird alleen moet alweer bandjes gaan vervangen :(
had toch wel op iets meer km gehoopt maar kan ook me rijstijl zijn natuurlijk :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Feli :)

Yamaha MT-09

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
-tom-562 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:39:
Het model uit '97 (en volgens mij ook '98) heeft standaard geen stuurdemper, er is toen een recall geweest, voor die bouwjaren, om een stuurdemper te monteren (en volgens mij nog wat kleine modificaties). Daarna is er standaard een stuurdemper opgekomen.
Bouwjaar van de motor weet ik nog niet, dat moet ik ff navragen.
Ga inderdaad in ieder geval even na of de motor de verschillende modificaties heeft gehad. Verder is het starten op een erg krachtige motor misschien ook wel goed, behoud je respect voor het ding. En wie weet ga je over tijd wat harder rijden. Met normaal rijden zal zo'n TL echt niet raar doen, anders was dat ding nooit op de weg gekomen. En tsja, motorrijden doe je met het gevoel, met je hart. Als het een van je droom motoren is geweest, gewoon doen. 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• iMars

iMars

Full time prutser

Baldertt schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:48:
Gefeliciteerd man!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Hebben jullie ervaring met het gebruik van twee iPhones met een bluetooth 'chat' applicatie als iBluetooth Call (jailbreak vereist)? Dat zou een mooi en goedkoop (want: iPhones al in bezit) alternatief zijn voor een dure communicatieset namelijk. Alleen nog de oortjes ombouwen naar iets dat lekker zit onder een helm en in theorie zit je dan gebakken.

Een antwoord is bericht nummer 25.000, dus schroom niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KroeT op 05-04-2011 13:43 ]

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1 ... 250 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.