Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 249 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.795 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brr, was vanochtend rijp op het dak en op m'n zadel en koud op de weg, heb de handvatverwarming weer eens aangeslingerd, en weer eens stilletjes gevloekt dat ik de linkerhandvat nog niet werkend heb...

Later op de dag was het warmer en heb ik echt heerlijk gereden (muv de A15 rond 13u, waar tussen Dodewaard en Wadenoijen links max 90km/u gereden werd ivm continu inhalende vrachtwagens).

M'n eindaandrijvingmod (32/11 unit van een oude K100 op m'n K75 geschroefd) heeft naast een IMHO lekkerder rijgedrag ook het verbruik bij de laatste twee tanks van 1:18.4 naar 1:19.2 verbeterd. Tegen huidige benzineprijzen zou ik de mod er financieel uit hebben in 43.5k km, oftewel rond de drie jaar als ik evenveel blijf rijden als ik nu rij. Gelukkig was besparing niet de primaire reden ervoor (totaal kapotte aandrijfasspiebanen) :z

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

tdw schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:02:
[...]
Wikkel het gewoon tien keer door alle spaken heen? :Y)
Oh, dat is inderdaad ook wel een cool gezicht. En dan ook nog een wasknijper en een stukje karton!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Lima schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:32:
Dag iedereen :) Heb net men eerste (tweedehands) moto gekocht:
[afbeelding]
Heb al grondig zitten kuisen natuurlijk! Daarnet de ketting met benzine voorzichtig schoongeborsteld,afgedroogd en gesmeerd met S100. Ik vind wel dat er veel speling op de ketting zit? Ik kan ze in het midden zeker 5 centimeter bewegen?
Ik zat al superlang te twijfelen maar heb de knoop doorgehakt :) Is een droom va me die in vervulling gaat. Heb vandaag men theoretisch gedaan en nog 2 weken motokriebels overleven (met dat mooie weer) en dan heb ik men eerste les :)
Ook vraag ik me af of het slim zou zijn die onderste buizen te polieren? Zodat ze terug mooi blinken? Of is dit onbegonnen werk?
Nice, is dat een ER5? Het typenummer weerspiegelt net :+ Leuke motor in ieder geval! Heb je hem in 25kW of gewoon onbeperkt? Ik heb er zelf op gelest, en een vriend van me heeft een jaar op zo'n ding rondgereden. En is er uiteindelijk gewoon mee naar Italie gereden :+ heerlijk licht stuurfietsje.

Maar wellicht is 5cm speling op de ketting wat veel ja. Mijn motor heeft 25mm als aanbevolen speling, heb je een werkplaats handboek van je motor? Daar moet instaan hoeveel speling je ketting mag hebben. Zoiezo een aanrader, zo'n werkplaatshandboek, kan je gewoon al je onderhoud zelf doen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Jellabie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:22:
[...]

Dan zou hij het nog moeten doen, dan valt hij enkel stil als ik hem in eerste wil zetten als de standaard uitgeklapt is.
Mijn ervaring was toch echt dat zelfs mijn start motor niets wilde doen. Was op mijn circuitmotor wat ook een cbr600f2. Al direct 12v op je startmotor gezet om te zien of die goed is? Is je start relay misschien overleden?

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Victor schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:13:
Vanavond een hoekje uit het voorspatbord van de Triple gehaald door een lekkere domme beginnersfout: het schijfremslot vergeten. Toch al 3 dagen schadevrij. Morgen maar een nieuw bestellen... :/
dit soort fouten worden ook door "heropstappers" gemaakt hoor :( :( :( Heb na een jaar motorloos geweest te zijn twee weken geleden een Majesty 400 gekocht en nu al op zn kant gelegd door een vergeten schijfremslot...

Verwijderd

j0rDy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:04:
[...]

dit soort fouten worden ook door "heropstappers" gemaakt hoor :( :( :( Heb na een jaar motorloos geweest te zijn twee weken geleden een Majesty 400 gekocht en nu al op zn kant gelegd door een vergeten schijfremslot...
Die van mij maakt een teringherrie zodra ie beweegt (het schijfremslot), ben ik nu zo hip? :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan laat je van schrik alsnog je motor omvallen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Die van mij maakt een teringherrie zodra ie beweegt (het schijfremslot), ben ik nu zo hip? :)
De mijne ook, maar die batterijen gaan supervlug leeg, dus verving ik op de duur niet meer.

Ik heb zo laatst een schijfremslot gebroken :X . Veel koppel mijn motortje :) .

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Over wat voor merk en type heb je het dan? In verband met de stallingsmogelijkheden wil ik ook wel zo'n schijfremslot met alarm voor mijn nog aan te schaffen motor. Maar als de batterij continu leeg is heeft dat natuurlijk niet zo gek veel nut. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 21:19
Die dingen van Oxford kan ik je ook afraden, tenminste, als je het alarm zou willen gebruiken. Dat ding piept al als je er naar kijkt. Dus ik gebruik gewoon het alarmgedeelte niet.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:
Ah ok, dan valt dat nog weer relatief mee.

[afbeelding]

Dat is dan best wel een aanrader, al volstaat een stukje waslijn ook (volgens iemand in dit topic).
Zit dit niet standaard bij een simpel remschijfslot?
Mijn 4 euro action knakending had het er iig bij zitten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:54:
Over wat voor merk en type heb je het dan? In verband met de stallingsmogelijkheden wil ik ook wel zo'n schijfremslot met alarm voor mijn nog aan te schaffen motor. Maar als de batterij continu leeg is heeft dat natuurlijk niet zo gek veel nut. :)
Dan zou ik eerder kijken om een vast alarm op je motor in te bouwen. In veel gevallen zet ik geen schijfrem slot op mijn fiets, alleen alarm en stuurslot. Op locaties waar ie niet in het zicht staat en/of ik uren weg ben, komt er een schijfrem slot + ketting op :).
Afbeeldingslocatie: http://www.abus.nl/img/products/68_12KS120.jpg

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Widow schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:04:
[...]

Nice, is dat een ER5? Het typenummer weerspiegelt net :+ Leuke motor in ieder geval! Heb je hem in 25kW of gewoon onbeperkt? Ik heb er zelf op gelest, en een vriend van me heeft een jaar op zo'n ding rondgereden. En is er uiteindelijk gewoon mee naar Italie gereden :+ heerlijk licht stuurfietsje.

Maar wellicht is 5cm speling op de ketting wat veel ja. Mijn motor heeft 25mm als aanbevolen speling, heb je een werkplaats handboek van je motor? Daar moet instaan hoeveel speling je ketting mag hebben. Zoiezo een aanrader, zo'n werkplaatshandboek, kan je gewoon al je onderhoud zelf doen :)
Jup dat is een ER5 :) Zo een werkhandboek, wat is de engelse term? Dan kan ik dit misschien vinden op het internet :) Ik heb em in 37kW staan, nog 1 maand en ik heb men rijbewijs :) Trouwens, ik googlede op ER5 manual en ik heb hem gevonden!
edit: Blijkbaar mag er op men ketting 3,5 tot 4cm speling zitten volgens de manual.
Wat denken jullie voor de buis naar men uitlaat op te kuisen? Polieren of afblijven?

[ Voor 9% gewijzigd door Lima op 30-03-2011 13:12 ]

Techno>Music

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Werkplaatshandboeken vind je in de regel bij Haynes.

http://www.haynes.co.uk/w...productId=13543&langId=-1

• soepah
  • Registratie: December 2006
de mijne (Kawa zzr600) stond hier gewoon tussen (Ingescand dat wel)
Misschien dat google helpen kan?
http://www.repairmanualclub.com/motomanuals/index.php?cid=9
http://er5.atw.hu/letolte...04_Service_Manual_ENG.pdf

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• 4x2
  • Laatst online: 17:21

4x2

lộn xộn quá

Zow, VF500 gisteren verkocht, deze vanmorgen opgehaald, heb misschien 24 uur zonder 2e motor gezeten 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/NTV650/NTV1.JPG

(overige plaatjes zijn 2 tm 5, de thumbnails in de map werken nog niet, kan het niet aanpassen)

Zn 1 maakt een herrie van heb ik jou daar, de bak en/of cardan gieren op snelheid, de uitlaat zit eoa roestgat in en ik heb net een gat in de stalen remleiding voor gelast toen ik het koplampframe ging fixen :D
Dr zat een ruitje op, maar dat heb ik dr onderweg afgebroken en in de berm geknikkerd, alle wind knalde vol op mn helm en ik werd dr knettergek van.

Ik heb iig een goedkoop laagtoerig woon-werk hok met cardan en daar ging het om :P

leeg

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

soepah schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:07:
de mijne (Kawa zzr600) stond hier gewoon tussen (Ingescand dat wel)
...
Vriend van me heeft nog een ZZR600 te koop staan, precies in de kleur zoals op die site!

• Widow
Lima schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Jup dat is een ER5 :) Zo een werkhandboek, wat is de engelse term? Dan kan ik dit misschien vinden op het internet :) Ik heb em in 37kW staan, nog 1 maand en ik heb men rijbewijs :) Trouwens, ik googlede op ER5 manual en ik heb hem gevonden!
Wat denken jullie voor de buis naar men uitlaat op te kuisen? Polieren of afblijven?
Ik zou je uitlaatbuis lekker zo laten, dat glimmende stukje is geloof ik ook maar een glimmend plaatje dat deels op je uitlaat is gelast :P

Trouwens de werkplaatshandboeken van Haynes zijn inderdaad zeer goed. Ik heb de mijne gewoon op ebay gekocht. Zie hier voor de ER5:

http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

Die kosten heb je er bij de eerste oliewissel al uit.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Jeuj, vandaag bevestiging gekregen van m'n AVD aanvraag, 23 mei!
4 april theorie, 20 april AVB, 23 mei AVD 8)
Heeft er iemand hier ervaring met een Yamaha TRX850? Leek mij ook wel een leuke motor, vooral het motorontwerp vond ik best grappig

Vaak bu'j te bang!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RIP duif. Ik vond het knap dat ie bij een frontale klappert van zo'n 100km/h (ik bedoel 60, zo hard kan ik daar nooit gereden hebben) uberhaupt nog bij bewustzijn was. Maar het zag er zo ellendig uit dat ik em maar de nek heb omgedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/photo-1-e1301435482542.jpg

Ik was ergens ook wel blij dat ik em niet zelf hoefde te koppen....en dat het zo snel ging dat het niet eens in me op kwam om te remmen.

PS: las ik nou in de krant dat mphilip gevallen is??? :o ;)

I reject your reality, and substitute my own.

• Widow
lol, al die veren in de berm. Geraakt bij de koplamp? Het ziet er iig niet heel bloederig uit. Ik heb ooit een niet nader te herkennen vogel geraakt op de snelweg in de auto met 130 ofzo, dat was een grote bloedzooi onder de motorkap.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Ja dat doe ik eigenlijk altijd. Buitenste voet kan je idd beter stevig op het stepje zetten. Dan kan je er meer druk op uitoefenen en zo de motor rechterop drukken.
Waarschijnlijk komend weekend Assen boeken op 14 juni. Heb er wel zin in eigenlijk!

• Lima

Lima

Techno>Music

Men ketting heeft dus 4,5 (iets meer maar tis lastig te meten) centimeter speling, daar mag dus een centimetertje af. Ook men koelvloeistof is helemaal verdwenen, er zit niks meer in het reservoir en het ziet er erg smerig uit. Dat wordt dus alle resterende vloeistof eens vervangen...
De motorolie mag ook vervangen worden en de oliefilter ook. Nog werk voor de boeg dus!

edit: ik ben eens aan het lezen op deze link:

Maar ik zie niet hoe ik de "coolant" moet drainen? Er staat maar 1 zin bij :s Daarna staat er wel uitgelegd hoe je terug moet vullen met vloeistof. Iemand die me kan helpen?

[ Voor 39% gewijzigd door Lima op 30-03-2011 17:58 ]

Techno>Music

• Tylen
  • Laatst online: 02:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TiMMieJ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:43:
[...]

Waarschijnlijk komend weekend Assen boeken op 14 juni. Heb er wel zin in eigenlijk!
*O* *O* *O* Gezellig :) :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
snars schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:23:
RIP duif. Ik vond het knap dat ie bij een frontale klappert van zo'n 100km/h (ik bedoel 60, zo hard kan ik daar nooit gereden hebben) uberhaupt nog bij bewustzijn was. Maar het zag er zo ellendig uit dat ik em maar de nek heb omgedraaid.

[afbeelding]

Ik was ergens ook wel blij dat ik em niet zelf hoefde te koppen....en dat het zo snel ging dat het niet eens in me op kwam om te remmen.

Wees maar blij dat ie inderdaad niet tegen je helm kwam. Dat kan toch niet prettig zijn :P

• Gisae
  • Niet online
Nog bata rijders dit jaar?

* Gisae heeft zich opgegeven voor ploeg 3, net zoals vorig jaar.

[afbeelding]
Hey, een DR800. Hoe bevalt die motor? Ik zit er aan te denken de VFR weg te doen en een DR of soortgelijke motor er voor in de plaats te nemen. Het hoef niet snel te zijn, als je er maar flinke afstanden mee af kan leggen en incidenteel een zandweg mee kan nemen.

De shortlist:
DR800
Varadero
V-strom
Africa twin
Trans-alp

Mijn voorkeur gaat voor nu uit naar de DR. Voornamelijk vanwege de dikke plof en de leuke prijzen. Als ik hem dan een keer neer leg is het niet zo'n probleem. Een varadero of een v-strom zijn toch een stuk duurder.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Yamaha XTZ 660 natuurlijk.

Maar, lange afstanden over de weg en maar af en toe van de weg af: 2-pitter.
Lange afstanden over de weg en wat vaker van de weg af: 1-pitter.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46
Gisae schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:04:

[...]

Hey, een DR800. Hoe bevalt die motor? Ik zit er aan te denken de VFR weg te doen en een DR of soortgelijke motor er voor in de plaats te nemen. Het hoef niet snel te zijn, als je er maar flinke afstanden mee af kan leggen en incidenteel een zandweg mee kan nemen.

De shortlist:
DR800
Varadero
V-strom
Africa twin
Trans-alp

Mijn voorkeur gaat voor nu uit naar de DR. Voornamelijk vanwege de dikke plof en de leuke prijzen. Als ik hem dan een keer neer leg is het niet zo'n probleem. Een varadero of een v-strom zijn toch een stuk duurder.
Wat komkommer zegt, verder ben je de Super Tenere in je lijstje vergeten, (stukken) goedkoper dan de Africa Twin en stoerder :) Verder zijn de Dr Big, Africa Twin en Super Tenere iets meer off-road georiënteerd dan de rest van je lijstje, afweging die je moet maken dus :)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Oe, ook erg zuur. Niet te veel schade hoop ik?

Zelf vandaag een nieuw spatbord besteld: € 137,-. Tevens meteen maar een tankpad besteld om te voorkomen dat er krassen op de tank komen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

TiMMieJ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:29:
[...]

Mijn ervaring was toch echt dat zelfs mijn start motor niets wilde doen. Was op mijn circuitmotor wat ook een cbr600f2. Al direct 12v op je startmotor gezet om te zien of die goed is? Is je start relay misschien overleden?
Dan zou aanduwen het nog moeten doen :)

Maar als je de noodstop op zet gaat de startmotor nog wel rond.

Heb de oplossing gevonden trouwens, een freaking zekering over het hoofd gezien. Wel lekker handig. Start knopje en ontsteking zitten op 1 zekering :/

De Nederbelg !

• Widow
De vraag is natuurlijk hoe die zekering kapot is gegaan, zodat je dit een 2e keer kan voorkomen :)

• Lima

Lima

Techno>Music

ondertussen ben ik eruit hoe ik de koelvloeistof moet vervangen. Alleen zou ik ook graag het koeling systeem eens spoelen zoals in de manual staat. Alleen staat er:
Fill the cooling system with fresh water mixed with a flush-
ing compound

Wat is een flushing compound? Kan iemand me een concreet voorbeeld geven?

Techno>Music

• Loona35
@ Gisae

Vergeet ook de onderhoudskosten niet. De ene motor is daar de andere niet in. Zo'n Varadero bijvoorbeeld is misschien in aanschaf wat duurder, maar hij rijdt je met zijn doorontwikkelde VTR blok wel relatief zorgeloos naar de 1,5 ton. Ik ken de Dr Big niet goed, maar ik kan me voorstellen dat een 800cc 1pitter vaker om wat liefde vraagt ;)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Lima schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:50:
ondertussen ben ik eruit hoe ik de koelvloeistof moet vervangen. Alleen zou ik ook graag het koeling systeem eens spoelen zoals in de manual staat. Alleen staat er:
Fill the cooling system with fresh water mixed with a flush-
ing compound

Wat is een flushing compound? Kan iemand me een concreet voorbeeld geven?
Eerste hit op google: http://shop.techmat.nl/product_info.php?products_id=344

• Lima

Lima

Techno>Music

had ik niet gevonden :( had nochtans gegoogled hoor. Binnenkort als het terug goed weer is werk maken van men moto :P Ik mag er nu toch nog niet op rijden...

Techno>Music

• Gisae
  • Niet online
Loona35 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:59:
@ Gisae

Vergeet ook de onderhoudskosten niet. De ene motor is daar de andere niet in. Zo'n Varadero bijvoorbeeld is misschien in aanschaf wat duurder, maar hij rijdt je met zijn doorontwikkelde VTR blok wel relatief zorgeloos naar de 1,5 ton. Ik ken de Dr Big niet goed, maar ik kan me voorstellen dat een 800cc 1pitter vaker om wat liefde vraagt ;)
Dat wel ja, maar zoveel rij ik er toch niet mee. Met de viffer nu 8k in ongeveer 2 jaar tijd.
Mooie van de varadero is wel dat dezel 100pk heeft in plaats van de ~50 van de meeste anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 30-03-2011 22:21 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, en in mijn horoscoop (zelfde krant) stond dat ik nóg een keer ga vallen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14

M14

Stond er ook bij wanneer dat gaat gebeuren? Wellicht kunnen we er een mooie GOT-motor-meet van maken, de "MPhilipp go's down"-editie ofzo :+.

• j0rDy
Victor schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:02:
[...]

Oe, ook erg zuur. Niet te veel schade hoop ik?

Zelf vandaag een nieuw spatbord besteld: € 137,-. Tevens meteen maar een tankpad besteld om te voorkomen dat er krassen op de tank komen.
ik vind het opzich nog meevallen, wat kleine krassen op de onderkuip en zijkuip voor, heb een lakstift besteld. Gezien ik hem voor woon/werk verkeer ga gebruiken en hij dag en nacht buitenstaat heb ik niet de illusie dat ik hem netjes hou, maar dit was wel erg snel :(

• Saffie_time
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

De shortlist:
DR800
Varadero
V-strom
Africa twin
Trans-alp
Is een Aprilla Caponorth nog een idee om aan je lijstje toe te voegen?
Of had je die al op je longlist staan en geschrapt om de een of andere reden?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

De shortlist:
DR800
Varadero
V-strom
Africa twin
Trans-alp

Varadero zou ik schrappen, die machine is behoorlijk zwaar, en is wat meer voor gevorderden offroad..

V-Strom 650 is vrij braaf, maar wel een heerlijke alleskunner. V-Strom 1000 zou ik mijden, wel een heerlijk klapper blok, maar wat nerveus / onregelmatig onderin, ik vond het niet zo fijn (maar das persoonlijk).

Africa twin, tja, proven technology, heerlijke fiets, misschien tikkeltje zwaar, maar ook erg betrouwbaar.

Trans-alp, same as Africa twin, maar wat lichter. De nieuwe kan mij niet bekoren kwa uiterlijk. Ik zou de 60Pk van de Africa Twin over de 50PK van de deze kiezen.

DR800: Die-hard coole fiets, maar je moet wel een beetje kunnen sleutelen, want 't is wat ouder / meer offroad allemaal. Wat tricky wat betreft voorwiel (weinig gevoel), maar zoals gezegd: 727/787CC 1 pitter: ultracool :)

En wat eerder werd gezegd: Yamaha XT600 Z, goede fiets ook.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 11:51 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En de super tenere is ook een leuke optie, voor mij persoonlijk zou het of die of (ik ben een honda persoon) de Africa Twin worden, de transalp vind ik net iets te langzaam op de weg, hoewel het zonder meer een hele goede motor is.
Een 2-cilinder is ook wat prettiger rijden op lange afstanden imho.

leeg

• Loona35
..of de Cagiva Canyon. Weet je zeker dat je wat unieks rijdt ;)

/edit
Sluit me helemaal bij Chucky om de Varadero te schrappen. Dat is eigenlijk nog nauwelijks een allroad te noemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Loona35 op 31-03-2011 14:56 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46
Loona35 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:54:
..of de Cagiva Canyon. Weet je zeker dat je wat unieks rijdt ;)

/edit
Sluit me helemaal bij Chucky om de Varadero te schrappen. Dat is eigenlijk nog nauwelijks een allroad te noemen.
Huisgenoot heeft een Cagiva Elefant (met Ducati 750 blok), erg gave dingen! Maar goede zijn of heel moeilijk te vinden of stervens duur... Kan ook nog in het rijtje: Kawasaki KLE; niet stoer, wel een super leuk speel ding en érg geschikt als eerste motor! Stuk minder 'bullig' dan de Africa Twin en Super Tenere.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
j0rDy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:43:
[...]

ik vind het opzich nog meevallen, wat kleine krassen op de onderkuip en zijkuip voor, heb een lakstift besteld. Gezien ik hem voor woon/werk verkeer ga gebruiken en hij dag en nacht buitenstaat heb ik niet de illusie dat ik hem netjes hou, maar dit was wel erg snel :(
Tja, het blijft een gebruiksvoorwerp natuurlijk. Mijn motor zal ook niet altijd in nieuwstaat blijven, maar die eerste krassen bewaar je toch liever voor als je 'm al een jaar hebt staan... Bij wijze van natuurlijk, liever geen krassen ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:15:
Stond er ook bij wanneer dat gaat gebeuren? Wellicht kunnen we er een mooie GOT-motor-meet van maken, de "MPhilipp go's down"-editie ofzo :+.
Gewoon meegaan bij de volgende MF Allroad tocht, dan kun je het live meemaken denk ik. Hoewel ik alleen bovenaan dat heuveltje ben omgevallen, en dat deed ik eigenlijk zelf want ik wilde niet achteruit die steile helling af... :X

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:47

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

kàààààk !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• snars
  • Niet online
Hm ik ga hardlopen dit jaar, ik heb het wel weer ff gehad met verkeer regelen.
Goed. Dikke pret. Ik kan er een heel verhaal over tikken, maar je kan beter een keer gaan rijden met zo'n ding. Het is in ieder geval geen VFR. ;)
Hmmm ja en nee. De DR800 is wel een van de goedkoopste (en misschien ondergewaardeerde) allroads die je kan kopen en het zijn zonder meer degelijke fietsen...maar er is toch een hoop rommel te koop.
Om de 6000km moeten de kleppen en de balanaskettingspanner worden gecheckt en zonodig bijgesteld. Dit is echt niet moeilijk, maar als het niet wordt gedaan loopt het natuurlijk een keer in de poeier.
Verder kan je er van uit gaan dat de carbs bij 50-60.000km moeten worden gereviseerd. Met name de gasnaalden en gasbuizen slijten hard op zo'n eenpitter.
De powerband ligt tussen de 3500 en 6500 toeren, maar als ie erg hard bokt onderin of schokt tijdens rijden met constant gas...wordt het tijd om de carbs es open te trekken.

Verder...moet je er gewoon van houden. Ik had meteen zoiets van "JAAA dit wordt m'n volgende fiets" gewoon vanwege de grijns-factor. Hier staat een hoop goeie info over de modelhistorie --> http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR750-800S-Big.shtml

Een zandpad is prima te doen, en met de juiste banden en skillz kan je vast hele mooie dingen doen, maar bedenk wel dat een volgetankte DR800 met standaard uitlaat zo'n 225 kilo weegt. Dat is gewoon geen voor de hand liggende keuze voor echte offroad-avonturen.

Nog een optie: DR600/DR650. Het laatste model DR650 (nog steeds nieuw te krijgen in Amerika en Australie) weegt zo 50-60kg minder dan een BIG. Hier is dat ding met extra plastic uitgebracht als de XF650 Freewind, een concurrent van de BMW F650GS.

• defusion
  • Niet online
vandaag reed mijn motor toch erg klote opeens. zeer onstabiel in bochten enzo.

wat blijkt? had ik een spijker in de achterband!

net even opgepompt naar 2.5 bar (was 0.6!). laten we hopen dat ik er morgen nog mee tot aan de motorboer kan komen...

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
geen probleem. kreeg ooit klachten van mi instructeur dat ik allemaal van die verneukte bochten maakte. maarja wat wil je met een lege voorband. verder nergens last mee. alleen de bochten invallen was lastig maar niet onberijdbaar. zelfs nog de snelweg mee opgedoken :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vorig jaar eens een leenmotor met slappe voorband meegekregen, man, man, man wat stuurt dat kut :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• defusion
  • Niet online
onberijdbaar noem ik het niet idd, ben nog 20km naar huis gereden vanaf het werk. morgen denk ik wel dat het de trein gaat worden. 's avonds ga ik langs bij de motorboer voor een permanentere oplossing.

• j0rDy
:w hoest met de MT03? B-)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
DECOY88 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:48:
geen probleem. kreeg ooit klachten van mi instructeur dat ik allemaal van die verneukte bochten maakte. maarja wat wil je met een lege voorband. verder nergens last mee. alleen de bochten invallen was lastig maar niet onberijdbaar. zelfs nog de snelweg mee opgedoken :X
Ik had hetzelfde voor mn kleine beurt...ding stuurde wat moeilijk (zegmaar binair: bocht=1 of bocht=0) :P Nouja was toch tijd voor een kleine beurt dus ik wachte nog een maandje. bleek de druk in de voorband 0.8bar te zijn ipv 2.2! :O
Lekker dan...maar hij reed nog prima :P Nu alleen eventjes op letten

Ctrl+k

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ze verveelt zich ;w

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn voorband loopt ook heeeeeel langzaam leeg. Niet dat je het binnen een paar dagen merkt, maar na een week of 2 moet je er toch weer een beetje bij doen. En inmiddels is ie ook een beetje vierkant en bijna op. Dat mag wel na ruim 17.000km. Ik heb nog een halve PR2 liggen want ik heb toen ik naar Marokko ging een nieuwe set eronder laten zetten en de oude bewaard. Komende week maar eens wisselen, want het rijdt niet echt geweldig...

Maar de Trail Attack die ik achter heb is nog prima. Ik zal eens het profiel meten. Nieuw heeft ie dacht ik 9mm dus ik denk dat ie nog wel even kan. Daarmee is ie volgens mij net zo duurzaam als de PR2.

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 31-03-2011 23:47 ]

• M14

M14

mphilipp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Gewoon meegaan bij de volgende MF Allroad tocht, dan kun je het live meemaken denk ik. Hoewel ik alleen bovenaan dat heuveltje ben omgevallen, en dat deed ik eigenlijk zelf want ik wilde niet achteruit die steile helling af... :X
Als jij voor een motor zorgt die vies en kapot mag, dan ga ik wel mee ;). En anders blijf ik lekker op het asfalt :P.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Morgen mijn GSR600 Yoshimura ophalen :9~ O+ .... Kan niet wachten :D

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
Nice *O*

Als ik loon binnen heb ergens deze maand ga ik ook maar eens opzoek naar een motor :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Volgende week afspraak om een nieuw achterbandje te laten monteren.. *O*

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 01-04-2011 09:34 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M14

M14

Mijn voorband word vandaag vervangen, die is bijna kaal op het loopvlak :P en de achterband mag binnenkort ook weer worden verwisseld, ding is al tot die meetvlakjes op ... t gaat hard.

• _Apache_

_Apache_

For life.

De voorband lijkt wat minder hard te slijten, de achterband is echt niet meer fijn op op te rijden. Met die trambanen in de bochten rijdt het hier niet heel lekker, naast het feit dat ie stuurt als een vierkant.

Mocht de voorband ook moeten, gaat ie ook netjes vervangen worden, even kijken of dat deze maand nog lukt, het is al een hele dure maand. :X

• M14

M14

Ik heb 2 achterbanden opgereden voor 1 voorband :P, maar ik rij ze meestal wel echt op -> Op het loopvlak (bijna) kaal, t is duur zat :P.

• Loona35
@ Apache

Je voorband slijt ook gewoon minder snel. Dat komt doordat je aandrijving op het achterwiel zit.

/edit
@^^ ik rij ook altijd 1 voorband op 2 achterbanden op

[ Voor 36% gewijzigd door Loona35 op 01-04-2011 10:22 ]

Verwijderd

banden moet je uit duitsland of spanje bestellen.
vorig jaar een setje voor 180 euro en daar kwam nog 2x15 euro bij voor montage bij een bedrijf :)
MPP 2CT zelfs nog ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 10:31 ]

• Loona35
Yes, lekker goedkoop :D

http://www.mopedreifen.de/

• _Apache_

_Apache_

For life.

De MPR2 achterband is 170, kan men wiel niet loshalen, dus moet naar hem toe rijden. Dan is het 25eu montage + balanceren. Ronden we het af op 200eu.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 01-04-2011 10:49 ]

• Loona35
_Apache_ schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:40:
De MPR2 achterband is 170, kan men wiel niet loshalen, dus moet naar hem toe rijden. Dan is het 25eu montage + balanceren. Ronden we het af op 200eu.
Ja zie je... je bent veel te duur uit :+

• TiMMieJ

TiMMieJ

M14 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:19:
Ik heb 2 achterbanden opgereden voor 1 voorband :P, maar ik rij ze meestal wel echt op -> Op het loopvlak (bijna) kaal, t is duur zat :P.
Mijn voorwiel heeft vaak ook minder contact met het asfalt als de achterband! >:)

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 12:26
of via de site http://www.rodamoto.es/
vroeger gekocht en scheelde nogal veel. zeker als je meer koopt toen max 30 euro verzendkosten.
maar weer es kijken voor bandjes voor me blackbird.
vorig jaar lekke band en toen 270 euro alleen achterband kwijt :(

• snars
  • Niet online
Loona35 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:20:
@ Apache

Je voorband slijt ook gewoon minder snel. Dat komt doordat je aandrijving op het achterwiel zit.

/edit
@^^ ik rij ook altijd 1 voorband op 2 achterbanden op
Hm, ik ben in ongeveer 5000km door een Conti Trail Attack voorband heen geragd. Aan de zijkanten (precies tussen het midden en de uiterste rand) zit ie aan de slijtnokken, in het midden zit vreemd genoeg nog wel redelijk wat profiel. De achterband kan nog wel ffkes mee. Het stuurt ook niet meer zo goed; ik moet ff werken en dan valt ie de bocht in.

Het waren 5000 "sportieve" kilometers (2500km vakantie Alpen, alleen maar binnendoor), nog een weekendje Luxemburg en voor de rest alleen maar Waaldijk.....maar ik had er toch meer van verwacht.
Misschien nog es goed kijken naar m'n balhoofdlager en voorvork.

• Loona35
snars schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:57:
[...]

Hm, ik ben in ongeveer 5000km door een Conti Trail Attack voorband heen geragd. Aan de zijkanten (precies tussen het midden en de uiterste rand) zit ie aan de slijtnokken, in het midden zit vreemd genoeg nog wel redelijk wat profiel. De achterband kan nog wel ffkes mee. Het stuurt ook niet meer zo goed; ik moet ff werken en dan valt ie de bocht in.

Het waren 5000 "sportieve" kilometers (2500km vakantie Alpen, alleen maar binnendoor), nog een weekendje Luxemburg en voor de rest alleen maar Waaldijk.....maar ik had er toch meer van verwacht.
Dat is toch prima, als je nog rubber op het midden van je band over hebt. Daar kun je ook uitstekend mee kneedownen. Hier leggen ze het uit ;)

Ik ken die Trail Attack niet, misschien moet je zoeken naar een meer slijtvaste band?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zow, net xenon in de VFR gebouwd in deze koplamp:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/VFR3.JPG

Met dit lichtbeeld als resultaat (dimlicht - grootlicht) :
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/Projector1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/Projector2.JPG

leeg

• dion_b
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het trouwens niet een idee om de TS weer eens onder handen te nemen? Er is nu vooral een enorme (enbnijna 4-jaar oude) lijst met kruisjes te zien ipv mooie pics van motoren, en de lijst van motorende GoTters is ook niet meer zo bij de tijd...

Of dat in een nieuw deel moet of niet is een tweede...

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
nieuw deel is ook niet verkeerd. we zitten bijna op de 25 000 posts _/-\o_

• defusion
  • Niet online
ik vind 1000 pagina's (met de default setting van 25/pagina) wel een mooi getal om een nieuwe te beginnen ;)

• Exigence
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

Ach, dit begint inmiddels wel één van de langste topics van GoT te worden, da's ook wel leuk :P

• DECOY88
(overleden)
op naar de 50 000? duurt met hetzelfde tempo 3,5 jaar. oktober 2007

[ Voor 57% gewijzigd door DECOY88 op 01-04-2011 17:51 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom een nieuw topic. Ik geloof nooit dat er iemand dit topique (óf welk topique dan ook wat uit een reeks bestaat) van het begin af aan gaat lezen. Lijkt me sterk dat mensen geïnteresseerd zijn in zo'n volledige "Slow-Chat".

OP een keer bij werken tsja ...... da's misschien wél een keer een idee. Zet er dan ook meteen meerdere editors op zodat dat niet allemaal bij een persoon blijft liggen..

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor het terugzoeken van dingen is een nieuw topic soms ook handig. Met twee of drie generieke steekwoorden kom je er bij zo'n grote jetser als deze niet. In een nieuw deel heb je daar veel minder snel last van.

Met het huidige topicreeksen-systeem is er ook geen reden om níet een nieuw topic te openen... Als de TS een grote update krijgt mag het imo best wel in een nieuw topic ;)

• Widow
Nieuw topic is prima, als het maar niet zoiets word van "Het grote xxx topic deel xx". Kom wel met een originele naam :P

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50

Youk

Volvo For Life

Wat denk je van "De GoT biker bar" :P

Volvo Classic Club Belgium

• M14

M14

Over slowchat gesproken:

*O* Woei *O* , nieuwe voorband zit er op. Stuurt weer heerlijk *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheZeroorez schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:54:
Voor het terugzoeken van dingen is een nieuw topic soms ook handig. Met twee of drie generieke steekwoorden kom je er bij zo'n grote jetser als deze niet. In een nieuw deel heb je daar veel minder snel last van.

Met het huidige topicreeksen-systeem is er ook geen reden om níet een nieuw topic te openen... Als de TS een grote update krijgt mag het imo best wel in een nieuw topic ;)
Heb je érgens wel gelijk in maar bekijk alleen dit topique deel maar eens terug (en sla vooral de vorige 13 deeltjes over). Wat zou je willen weten en wat vind je terug met de search.

Een aantal jaar geleden is er een soortgelijke discussie geweest en vandaaruit is "MF" in 2001 ontstaan, daar houden ze ook nu nog een limiet aan en ook daar kun je amper iets gevonden krijgen.

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:56:
[...]

Heb je érgens wel gelijk in maar bekijk alleen dit topique deel maar eens terug (en sla vooral de vorige 13 deeltjes over). Wat zou je willen weten en wat vind je terug met de search.

Een aantal jaar geleden is er een soortgelijke discussie geweest en vandaaruit is "MF" in 2001 ontstaan, daar houden ze ook nu nog een limiet aan en ook daar kun je amper iets gevonden krijgen.
die discussie was nog voor deel 1. tijdje terug dus al .

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh en nog iets, ik kom net weer een topic met een kleine miljoen messages in m'n posthistory tegen. Beetje irritant dat dat door die ene post nog steeds boven komt. Dat zullen mensen hier ook hebben.

We hoeven echt niet zomaar aan een nieuw deel, maar als de TS toch onder handen genomen moet worden, waarom recyclen? :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:13:
[...]

die discussie was nog voor deel 1. tijdje terug dus al .
Uwes weet van een "crash" op GOT en accounts die er gewoon ineens niet meer waren?

• DECOY88
(overleden)
dat is mij wel bekend dat er toen een hoop gesneuveld was. maar soms heb je die hoop dat zuks niet verloren gegaan was -O-

• teacher
  • Laatst online: 00:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nieuw topic, nieuwe foto's, fatsoenlijke thumbs, nieuwe linkjes :Y

goed plan!

Wise enough to play the fool

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

/cross

En ik kan helemaal opnieuw gaan beginnen :')

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/2.jpg

Circuit was kletsnat, best hard aan het regenen, en dan met semi slicks... Op het rechte stuk op laatst tegen 170kmh willen remmen, ik tik mijn voorrem aan en hij slaat direct onderuit... ik plat op mijn buik.

Ikzelf heb dik 100 meter aan het schuiven geweest tot ik tot stilstand kwam. Ik sta recht, ik zoek mijn motor, zie ik mijn motor liggen... met nog iemand ernaast, mijn motor heeft iemand mee onderuit gekegeld :/

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/3.jpg

De valdop aan de zijkant heeft érg veel schade kunnen beperken aan mijn motor.

Ook was mijn remhendel afgebroken. Bij iemand gaan lenen die reserve onderdelen bij had, en terug op het circuit gaan rijden alsof er niets gebeurd is.

De Nederbelg !

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

ff een accu vraagje tussendoor...

Ik wilde vorige week mijn motor starten, bleek de accu helemaal leeg te zijn. Nu heb ik geen acculader, dus kan ik hem niet opladen. Maar kan ik met startkabels de accu van mijn motor koppelen aan de accu van de motor? Beide zijn 12v... Of kan ik dat beter niet doen?

Ik vraag het maar voordat ik iets doe wat niet kan ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jellabie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:39:
/cross

Ook was mijn remhendel afgebroken. Bij iemand gaan lenen die reserve onderdelen bij had, en terug op het circuit gaan rijden alsof er niets gebeurd is.
Auch! Gelukkig dat het op het circuit was en je blijkbaar ruimte had om te schuiven. Hoe is het met jou en de omgekegelde persoon?
Ik hoop dat de schade (naast optisch) meevalt.....

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:28:
[...]
Als jij voor een motor zorgt die vies en kapot mag, dan ga ik wel mee ;). En anders blijf ik lekker op het asfalt :P.
Watje!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

iMars schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:47:
ff een accu vraagje tussendoor...

Ik wilde vorige week mijn motor starten, bleek de accu helemaal leeg te zijn. Nu heb ik geen acculader, dus kan ik hem niet opladen. Maar kan ik met startkabels de accu van mijn motor koppelen aan de accu van de motor? Beide zijn 12v... Of kan ik dat beter niet doen?

Ik vraag het maar voordat ik iets doe wat niet kan ;)
Accu van de motor naar accu van de motor? Of bedoel je accu van de auto naar accu van de motor? In het geval van dat laatste, als ze allebei 12V zijn, zou dat gewoon moeten lukken ja :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

tdw schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:47:
[...]

Accu van de motor naar accu van de motor? Of bedoel je accu van de auto naar accu van de motor? In het geval van dat laatste, als ze allebei 12V zijn, zou dat gewoon moeten lukken ja :)
Sorry, ja ik bedoel inderdaad dat ik mijn motor (met lege accu) wil starten met de accu van mijn auto (benzine, geen diesel).

Motor heeft paar maanden stil gestaan. Daarna in Januari een kort ritje ivm verhuizen, daarna weer stil getaan.

Koop hier mijn P1 reader :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:57:
[...]

Ik kan geen Conti TA voor hebben (18"), en ik heb die nieuwe banden toen voor Marokko erop gezet. We hebben toen 2x2500km snelweg gedaan en daar nog dik 2500km door het land gecrost. De RT was behoorlijk beladen, dus dat die PR2 het voor nog ruim 17k heeft volgehouden vind ik prima, zeker omdat ie onder een zware RT zit. Ik rij niet super veel, maar ook haast geen woon-werk. Alles dus leuke ritjes, Alpen enzo.

Ik weet niet wat ik straks moet doen als die Trail Attack versleten is. Op een of andere manier heb ik het idee dat ie een stuk beter is bij erg nat weer. Op een droge baan voldoet ie voor mij prima; ik rij toch nooit op de limiet. Ik merk wat dat betreft geen verschil in negatieve zin. De TA komt uit de tests als een prima asfalband, alleen kan ik nergens metingen vinden van het waterafvoerende vermogen. Maar goed...uiteindelijk zal het wel niet zoveel uitmaken en hoe vaak kom ik nou in zo'n moeson terecht (onderweg van en naar Marokko in Frankrijk de hele dag in gruwelijke regen gereden). De PR staat bekend als een hele goede regenband, dus er zal niet veel tussen zitten.
Maar goed, die PR2 voorband die ik nog heb liggen is nog wel goed voor krap 10k dus dat redt ik nog wel totdat ik naar de USA ga. Dan laat ik vlak voor vertrek wel 2 nieuwe banden steken. Misschien wel een setje PR3. Ben ik weer de hipste... ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
iMars schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:49:
[...]

Sorry, ja ik bedoel inderdaad dat ik mijn motor (met lege accu) wil starten met de accu van mijn auto (benzine, geen diesel).

Motor heeft paar maanden stil gestaan. Daarna in Januari een kort ritje ivm verhuizen, daarna weer stil getaan.
Ik heb m'n motor zonder problemen een paar keer gestart met behulp van de auto. Als je het grote boze internet moet geloven dan is dat niet altijd zonder risico en is er bij bepaalde motoren een kans dat de spanningsregelaar van de motor en dergelijke kapot gaat.

Laat bij het inzetten een een nieuwe accu ook meteen een aansluiting voor een druppellader plaatsen :)

• M14

M14

k zal een beetje met mn straatmotor de zandhoop af gaan ;).
/cross

[afbeelding]

[afbeelding]

Circuit was kletsnat, best hard aan het regenen, en dan met semi slicks... Op het rechte stuk op laatst tegen 170kmh willen remmen, ik tik mijn voorrem aan en hij slaat direct onderuit... ik plat op mijn buik.

Ikzelf heb dik 100 meter aan het schuiven geweest tot ik tot stilstand kwam. Ik sta recht, ik zoek mijn motor, zie ik mijn motor liggen... met nog iemand ernaast, mijn motor heeft iemand mee onderuit gekegeld :/

[afbeelding]

Hmz, ben je weer ff van de straat :P. Waarom ga je eigelijk dan ook met zo'n banden een kletsnat circuit op? Hoe heeft die andere na je strike het er vanaf gebracht? :P

• Tylen
  • Laatst online: 02:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

/cross

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:( Maar als het kletsnat is moet je er wel regenbanden onder zetten. Anders is het net alsof je op eieren rijd. Zonde van de schade, rest van de dag nog wel lekker kunnen rijden???? Die tank ik wel ruk trouwens, of heb je een adresje die hem weer mooi voor je kan maken?? (uitdeuken, plamuren, spuiten etc)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:54:
[...]
k zal een beetje met mn straatmotor de zandhoop af gaan ;).
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/th_P1000207.jpg

En R1Sjaak kan er ook wat van, dus het kan (tot op zekere hoogte) met een wegmotor best. Alleen die steile heuvel af had ik niet gedaan op die RT...op misschien wel, da's niet zo moeilijk zolang je maar in de juiste versnelling zit :X

Pagina: 1 ... 249 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.