Alés is zeker iets wat op de lijst staat om veel te werken aan techniek. Moet allemaal sneller kunnen! Heb me wel al enorm vermaakt maar feedback zou toch wel heel lekker zijn. En idd het geheel was gewoon super! Heb al veel mensen leren kennen zo en het wereldje is wel heel klein en leuk. Ik was daar met een maatje van mij wat Marushin helmen importeert dus we hebben de hele week overal met Marushin helmen/petten/shirts etc gereden. Erg gelachen iig! Volgens mij waren we ook de enige op de pitstraat zonder bandenwarmersTylen schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:36:
[...]
Ooo wat ben ik jaloers nu. Heeeerlijk genoten dusAlés zou leuk zijn. Lekker rijden, zonnen, zwemmen, bbq'n, bier drinken, en de volgende dag weer het riedeltje opnieuw
Misschien kom ik je nog tegen ergens anders
Zo, gemeente Arnhem op de hoogte gesteld van verkeerslicht 5.1 op de kruising Nijmeegseweg / Zeegsingel, die reageert niet op mijn motor, en ook niet op auto's die achter me blijven staan. Ik moet door rood, de streep over, zodat de auto op de sensor kan gaan staan...
Eens kijken hoe goed de gemeente dit oppakt
En anders is er altijd nog de MAG
Eens kijken hoe goed de gemeente dit oppakt
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mooi pak, ga je er veel mee rijden? Ben je niet bang dat het wit 'minder wit' gaat worden?Widow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:36:
Hier het design dat ik van Damen kreeg net, wat denken jullie hiervan? Ik zit te denken om mn naam er misschien op te zetten, maar ik weet het nog niet zeker.
[afbeelding]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik denk iets van 5000km per jaar in dat pak. Bij Damen vertelde ze al dat het niet lang zo maagdelijk wit blijft, maar dat het langzaamaan lichtgrijs word. Gelukkig zijn de delen waar je het snelste vliegen en viezigheid op krijgt (schouders, bovenarmen en onderbenen) zwart, dus daar zie je het minderYonni schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:25:
[...]
Mooi pak, ga je er veel mee rijden? Ben je niet bang dat het wit 'minder wit' gaat worden?
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 25-03-2011 17:30 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Verwijderd
in de volksmond noemt men dat groezeligWidow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:29:
[...]
Ik denk iets van 5000km per jaar in dat pak. Bij Damen vertelde ze al dat het niet lang zo maagdelijk wit blijft, maar dat het langzaamaan lichtgrijs word. Gelukkig zijn de delen waar je het snelste vliegen en viezigheid op krijgt (schouders, bovenarmen en onderbenen) zwart, dus daar zie je het minder
ik heb ook witte stukken op mijn pak en het is een crime om dat weer goed schoon en mooi te krijgen.
ongeveer zelfde ding in Weert.Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:04:
Zo, gemeente Arnhem op de hoogte gesteld van verkeerslicht 5.1 op de kruising Nijmeegseweg / Zeegsingel, die reageert niet op mijn motor, en ook niet op auto's die achter me blijven staan. Ik moet door rood, de streep over, zodat de auto op de sensor kan gaan staan...
Eens kijken hoe goed de gemeente dit oppaktEn anders is er altijd nog de MAG
Je hebt eerst een zo'n lange baan sensor en dan een meter voor de stopstreet nog een kleiner vakje.
Ik moet dan met het blok precies boven het kleine vakje stoppen om het stoplicht op groen te krijgen.
In zo'n geval kun je ook standaard uitklappen en precies op de lus zetten. Vaak werkt die dan wel.Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:04:
Ik rijd altijd door rood, makkelijker
even de standaard/bok naar beneden trappen of de auto achter je erop laten staan.
en heb hier in de buurt inderdaad stoplichten die waar ik met rood vol gas op af kom. laatste seconde schakeld hij naar groen.
en heb hier in de buurt inderdaad stoplichten die waar ik met rood vol gas op af kom. laatste seconde schakeld hij naar groen.
[ Voor 45% gewijzigd door DECOY88 op 25-03-2011 19:27 ]
volgens mij zijn er in Frankrijk 38 permanente circuits, dus daar kan je nog wel ff.TiMMieJ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:01:
[...]
Alés is zeker iets wat op de lijst staat om veel te werken aan techniek. Moet allemaal sneller kunnen! Heb me wel al enorm vermaakt maar feedback zou toch wel heel lekker zijn. En idd het geheel was gewoon super! Heb al veel mensen leren kennen zo en het wereldje is wel heel klein en leuk. Ik was daar met een maatje van mij wat Marushin helmen importeert dus we hebben de hele week overal met Marushin helmen/petten/shirts etc gereden. Erg gelachen iig! Volgens mij waren we ook de enige op de pitstraat zonder bandenwarmers
ben in mijn begin jaren nog wel eens naar Ledenon geweest, werd georganiseerd door iemand uit het oosten die ik nog wel aardig kende, erg gaaf circuit met veel snelle bochten, haaske hoeken mooi recht stuk en veel hoogteverschil.
je hebt et over feedback krijgen wat bedoel je daarmee?
ja zo heel groot is het wereldje niet, het zijn ook maar mensen die hun hobby beoefenen net als jij dus.
en nu? op zoek naar bandenwarmers?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
GE-WEL-DIG verhaalDECOY88 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:47:
eindelijk verhaaltje bij de trip gemaakt.
10 dagen overwinteren in spanje. 25-01-2011/03-02-2011
Helaas niet altijd even goed leesbaar maar dat doet niks af aan 't verhaal én/of je trip.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heb vorig jaar ergens in september in groep 1 meegereden, nu word het 1+Mud schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:59:
[...]
Zolder is echt gaaf![]()
In welke groep ga je rijden?
Ik heb vorig jaar in groep 1 meegedaanNa de 3e sessie was ik mijn 25kW kit al zat
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
als het kruispunt leeg is wel.
ik heb ooit een keer 10 minuten staan wachten voor een leeg kruispunt, geen auto kwam eraan en toen maar door rood.
Die truck met de bok ken ik (uiteraard?
) al, het is zelfs zo erg dat ik dat vrijwel standaard doe als ik vooraan sta 
Bij dat stoplicht werkt echt alleen maar voorbij de streep gaan staan en hopen dat er een auto achter je komt te staan....
Bij dat stoplicht werkt echt alleen maar voorbij de streep gaan staan en hopen dat er een auto achter je komt te staan....
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Pff, hele week mooi weer en alleen vandaag de kans om met de motor te rijden, krijgen we regen en bewolking
Iemand in het noorden des lands bij wie de zon al langzaam doorbreekt?
Vanmorge een proefritje gemaakt op een GSX-R 750 @ Motoport Veldhoven
, damn echt een gaaf apparaat.
Straks motor ophalen, die heeft nieuwe bandjes gekregen, wel eng om met nieuwe banden in de regen te rijden
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Maakt niets uit, gewoon rustig aan doen.Francis schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:18:
Straks motor ophalen, die heeft nieuwe bandjes gekregen, wel eng om met nieuwe banden in de regen te rijden
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Misschien niet specifiek de regen, maar nieuwe banden hebben wel een laagje "nieuwigheid" erop. Eerst even 25km de band ruwer rijden is toch wel aan te raden.

Heb ik eindelijk zo'n bokje, is er niemand thuis om de motor stabiel te houden terwijl ik de motor opkrik
Ik heb net als een oud wijf geredenLoona35 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:42:
[...]
Misschien niet specifiek de regen, maar nieuwe banden hebben wel een laagje "nieuwigheid" erop. Eerst even 25km de band ruwer rijden is toch wel aan te raden.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
ik heb net wat linker bochten overdwars genomen. scottoiler lekte en er was dus wat op me band gekomen kwam ik halverwege de bocht achter.
Same here, gisteren de Triple opgehaald, maar na mijn vorige avontuur met nieuwe banden, de regen vandaag toch maar even ontzien. Met wat mazzel doet de zon morgen z'n werk een beetje en kan ik de boel eens goed in gaan rijden.Francis schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:18:
Hier in het noorden (Groningen) geen regen gehad, zelfs nog best veel zon.MailMan schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:34:
Pff, hele week mooi weer en alleen vandaag de kans om met de motor te rijden, krijgen we regen en bewolkingIemand in het noorden des lands bij wie de zon al langzaam doorbreekt?
Mooi rondje gereden
In sloterdijk heb je ook een aantal van dat soort verkeerslichten. Die lussen reageren totaal niet op mijn stalen roestbak uit 1981. Gelukkig sta je nooit te lang aangezien er binnen redelijke tijd altijd wel een auto ook die kant op moet maar vervelend is het zeker wel. Door rood rijden doe ik echt niet, die straat komt uit op een 70KM-weg waar veel mensen 100 rijden en ik wil niet op de voorpagina van de krant komen.Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:04:
Dus: gewoon rustig aan doen...Loona35 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:42:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nou, ik heb mijn eerste echte ongeluk vorige week zaterdag ook gehad. Na enkele uurtjes getourd te hebben met een vriend van me waren we huiswaarts naar Delft. Het was 20 uur, dus al donker. Bij dit kruispunt zat ik op de baan voor rechtdoor. Die had echter rood, terwijl de twee andere banen groen hadden. De Audi Q7 achter mij had dat helaas wat laat door. Dus hij knalt achterop, mijn motor steigert naar voren. Ik kan nog even balanceren, val ervan af en even later valt mijn motor om.
Met mij is eigenlijk niet zoveel aan de hand, wat blauwe plekken en een gekneusde teen, maar that's it. Die man schrok zich kapot en was erg aardig, net als de politie en de berger trouwens.
Dus de motor naar een motorzaak in de buurt laten brengen, (helaas de helm meegegeven, dat leek toen handig) en gisteren naar diens verzekering gebeld. (Had ik toch maar rechtsbijstand, nu mag ik het zelf gaan regelen). Zij zouden taxateur sturen, maar hebben helaas nog niks laten weten. Dus dat zal wel volgende week worden. De motorzaak hintte al op het feit dat hij waarschijnlijk wel total loss was. (fazer uit 2002, 50k kilometer en in goede staat verder). De schade leek zaterdag nog mee te vallen, demper en uitlaat wel teveel verbogen, achterkant stuk, maar het frame leek geen schade te hebben.
Al met al heb ik dus 3100 euro betaald voor de motor net een jaar terug, net een week geleden nieuwe banden en een kleine beurt en wat klein dingetjes. Dat was samen al 600 euro en of ik daar nog iets van terug zie.... Nog los van het feit dat ik maar ergens in dezelfde staat een vergelijkbare motor kan vinden in deze periode van het jaar.
Daarnaast heb ik nu ook nog eens geen motor natuurlijk en begint het gevoel van zaterdag ('Daar ben ik gelukkig goed van afgekomen, en hij is schuldig dus dit gaat me niks kosten') toch wel een beetje te veranderen...
Met mij is eigenlijk niet zoveel aan de hand, wat blauwe plekken en een gekneusde teen, maar that's it. Die man schrok zich kapot en was erg aardig, net als de politie en de berger trouwens.
Dus de motor naar een motorzaak in de buurt laten brengen, (helaas de helm meegegeven, dat leek toen handig) en gisteren naar diens verzekering gebeld. (Had ik toch maar rechtsbijstand, nu mag ik het zelf gaan regelen). Zij zouden taxateur sturen, maar hebben helaas nog niks laten weten. Dus dat zal wel volgende week worden. De motorzaak hintte al op het feit dat hij waarschijnlijk wel total loss was. (fazer uit 2002, 50k kilometer en in goede staat verder). De schade leek zaterdag nog mee te vallen, demper en uitlaat wel teveel verbogen, achterkant stuk, maar het frame leek geen schade te hebben.
Al met al heb ik dus 3100 euro betaald voor de motor net een jaar terug, net een week geleden nieuwe banden en een kleine beurt en wat klein dingetjes. Dat was samen al 600 euro en of ik daar nog iets van terug zie.... Nog los van het feit dat ik maar ergens in dezelfde staat een vergelijkbare motor kan vinden in deze periode van het jaar.
Daarnaast heb ik nu ook nog eens geen motor natuurlijk en begint het gevoel van zaterdag ('Daar ben ik gelukkig goed van afgekomen, en hij is schuldig dus dit gaat me niks kosten') toch wel een beetje te veranderen...
Balen!
Schade is nooit leuk. Schuld of geen schuld, verlies krijg je tenzij je zo'n soort aankoopverzekering hebt waarbij ze tot 5 jaren je aankoopbedrag verzekeren.
Schade is nooit leuk. Schuld of geen schuld, verlies krijg je tenzij je zo'n soort aankoopverzekering hebt waarbij ze tot 5 jaren je aankoopbedrag verzekeren.
Heerlijk stukje gereden net
brrrroooaaaaaap roaaaarrrrrr door alle tunneltjes heen, geweldig die V4 en een open uitlaat. Gisteravond nog ff de hele remmerij uit elkaar getrokken, want remmen ging niet echt lekker. Niets kunnen vinden, alles schoongemaakt en in elkaar gezet, en nu ging het remmen vandaag stukken beter. Er zat een rare trilling in, geen idee waar die vandaan kwam, maar hij is weg.
Ook heerlijk plat door de bocht gegaan overal, schaamrandje is nog net een halve centimeter
vraag me af hoe ik die laatste halve centimeter eraf moet gaan halen, want ik voelde mn voetstep over de grond gaan
Ook heerlijk plat door de bocht gegaan overal, schaamrandje is nog net een halve centimeter

'T was druk met tweewielers op de dijken! Wel heerlijk gereden
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Vanmorgen voor de eerste keer op de snelweg geweest (kort stukje slechts), maar dat is wel een hele happening. Voor je gevoel waai je er zo vanaf. Qua herrie viel het me mee, maar het is wel aanpoten.
De lesmotor, zo'n typische lesmoter; de Kawasaki ER-5, had er naar mijn idee verder weinig moeite mee, maar ik des te meer. Ik begon me ook af te vragen hoe je in Gods naam nog opzij kon kijken, je hoofd zit simpelweg vast tussen 2 muren van rijwind.
Ik heb binnenkort ook het AVB examen, hebben we dat in elk geval ook weer gehad.
De lesmotor, zo'n typische lesmoter; de Kawasaki ER-5, had er naar mijn idee verder weinig moeite mee, maar ik des te meer. Ik begon me ook af te vragen hoe je in Gods naam nog opzij kon kijken, je hoofd zit simpelweg vast tussen 2 muren van rijwind.
Ik heb binnenkort ook het AVB examen, hebben we dat in elk geval ook weer gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 27-03-2011 17:21 ]
Dat went vanzelf hoor, voor je er erg in hebt hou je met links even het gas vast terwijl je met rechts een rits openmaakt op je linkermouw.
Ventilatiegaten ftw! (mja, nu nog niet zo hard nodig
)
Ventilatiegaten ftw! (mja, nu nog niet zo hard nodig
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat zegt de instructeur ook, dat het went. Dat zegt hij trouwens van alles wat ik met de motor doe. 
Het is ook niet te vergelijken met auto rijden, in de verste verte niet. In de auto zit je lekker op je gemak van alles en nog wat te doen, dat is er op de motor niet bij. Je moet niet alleen dat apparaat onder controle hebben, je moet ook het overige verkeer in de gaten houden, want ze zien je niet aan komen. En als je wat onwennig op zo'n motor zit, dan zie je pas hoeveel kansloze figuren er op de weg rijden.
Het is ook niet te vergelijken met auto rijden, in de verste verte niet. In de auto zit je lekker op je gemak van alles en nog wat te doen, dat is er op de motor niet bij. Je moet niet alleen dat apparaat onder controle hebben, je moet ook het overige verkeer in de gaten houden, want ze zien je niet aan komen. En als je wat onwennig op zo'n motor zit, dan zie je pas hoeveel kansloze figuren er op de weg rijden.
[ Voor 67% gewijzigd door eX0duS op 27-03-2011 17:35 ]
Ik heb zo'n bok voor de voorkant en voor de achterkant, maar ik kan hem er gewoon zelf opzetten hoorWidow schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:05:
[afbeelding]
Heb ik eindelijk zo'n bokje, is er niemand thuis om de motor stabiel te houden terwijl ik de motor opkrik
Ja dat dacht ik ook, maar op het moment dat ik die bok erop zet, komt er een moment waarop ik de middenbok op til. Dan staat ie achter dus alleen nog op zn achterwiel, en dat komt de stabiliteit niet ten goede. Ook omdat die bok niet heel gelijkmatig de motor optilt, waardoor de motor dus soms wankelt.Exigence schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:46:
[...]
Ik heb zo'n bok voor de voorkant en voor de achterkant, maar ik kan hem er gewoon zelf opzetten hoorWat is het probleem dan? Ik doe altijd wel eerst de achterkant, want die kan ik makkelijk inhaken in mijn bobbins. Verder heb ik dan weer géén middenbok, dus ik houd mij motor met één hand recht, terwijl ik met de andere hand de bok eronder haak. In jouw geval staat hij al mooi rechtop, dus alleen maar makkelijker dacht ik
niet gewoon 2 kratjes pils achterop? deed ik altijd bij me gs500 om hem met zijn voorband omhoog te krijgen. bij me africa twin moet het met een spanband onder de schuurdeur door.waar hij buiten om een balk zit.Widow schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:57:
[...]
Ja dat dacht ik ook, maar op het moment dat ik die bok erop zet, komt er een moment waarop ik de middenbok op til. Dan staat ie achter dus alleen nog op zn achterwiel, en dat komt de stabiliteit niet ten goede. Ook omdat die bok niet heel gelijkmatig de motor optilt, waardoor de motor dus soms wankelt.
Ja maar dan moet mn duoseat covertje er vanaf
Een voorbok moet je eigenlijk niet (willen) gebruiken als 'ie achter al niet opgebokt staat met een set bobbins (tenzij je er lol in hebt om je fiets van de grond te rapen omdat 'ie omgedonderd is).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vandaag eens een ritje op een andere motor gemaakt 
Proefrit met een XT1200Z Super Ténéré. Leuk speelgoed
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Da's mooi klote! Fijn dat je zelf niets hebt.Quarin schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:16:
Nou, ik heb mijn eerste echte ongeluk vorige week zaterdag ook gehad.
Ik ben dan benieuwd wat je dan uiteindelijk krijgt van de verzekering. De tweedehandsprijzen van motoren hebben vaak vrij weinig met de werkelijke dagwaarde te maken. Je ziet dat bij motoren die tot 6 jaar zijn het redelijk klopt, maar daarboven gaat de dagwaarde omlaag en de tweedehandsprijzen blijven dan nog even vlak. Sommige populaire modellen worden zelfs duurder of blijven hangen op een bepaald nivo.Al met al heb ik dus 3100 euro betaald voor de motor net een jaar terug, net een week geleden nieuwe banden en een kleine beurt en wat klein dingetjes. Dat was samen al 600 euro en of ik daar nog iets van terug zie.... Nog los van het feit dat ik maar ergens in dezelfde staat een vergelijkbare motor kan vinden in deze periode van het jaar.
Volgens mij hanteert de verzekering de dagwaarde. Voor mijn motor (RT uit 1997) zou dat volgens mij zo rond de de €1000 zijn denk ik. Dus als iemand anders 'm voor me afschrijft, krijg ik dat, en that's it. En je zit al snel aan dat bedrag, want de verzekeraar kijkt naar nieuwprijzen voor bodywork enzo. Uitlaatje en een zijkap en Daktari is total...
Iemand ervaring met zoiets? Dat van de dagwaarde klopt toch?
De ER-5 is nogal klein en heeft (iig in de uitvoering waarop ik reed) zo goed als niets qua windscherm. Dus als jij niet nogal klein bent, vang je enorm veel wind.eX0duS schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:21:
Vanmorgen voor de eerste keer op de snelweg geweest (kort stukje slechts), maar dat is wel een hele happening. Voor je gevoel waai je er zo vanaf. Qua herrie viel het me mee, maar het is wel aanpoten.
Je went er idd na verloop van tijd aan in de lessen, maar dat wil niet zeggen dat het geen enorme verademing is om na verkrijgen roze pasje een keer op een groot monster met scherm te zitten
Oslik blyat! Oslik!
Dat was bij mij ook het eerste wat mij ""opviel"" toen ik voor het eerst de snelweg op ging met de motor, ongelovelijk wat een wind! Vergelijkbaar met je hand uit het autoraampje steken met 120km/u, maar dan over je hele lichaam!
Maar het went wel idd.. paar lessen later gingen we met 160 over de linkerrijbaan
Met een Honda CB600..
Leuke sidenote: Een keer per ongeluk m'n jas open gelaten toen we vertrokken om de snelweg op te gaan, rijinstucteur had het niet in de gaten en als leerling wil je je instructeur ook niet kwijtraken door te stoppen... Kwartiertje later iig goed uitgewappert lol
Maar het went wel idd.. paar lessen later gingen we met 160 over de linkerrijbaan
Leuke sidenote: Een keer per ongeluk m'n jas open gelaten toen we vertrokken om de snelweg op te gaan, rijinstucteur had het niet in de gaten en als leerling wil je je instructeur ook niet kwijtraken door te stoppen... Kwartiertje later iig goed uitgewappert lol
[ Voor 28% gewijzigd door Engineer op 27-03-2011 23:14 ]
Een scherm is ook geen garantie. Op m'n V-Strom ben ik nog steeds bezig me de juiste instellingen met de hoogte van m'n scherm en het varioruitje om de turbulentie te minimaliseren voor beide berijders. Als ik ietsje duik dan zit ik veel rustiger, maar scherm nog hoger betekent eerst nieuwe bouten scoren. Lager zetten kan het eventueel voornamelijk op de borst laten uitkomen in plaats van op het hoofd.
Je kleding goed insnoeren helpt ook. M'n net gekochte pak fladderde veel meer dan die ervoor. En tenslotte lijkt een topkoffer de stabiliteit en windgevoeligheid ook behoorlijk te vergroten
Uiteindelijk wen je aan een beetje getrek van de wind
Je kleding goed insnoeren helpt ook. M'n net gekochte pak fladderde veel meer dan die ervoor. En tenslotte lijkt een topkoffer de stabiliteit en windgevoeligheid ook behoorlijk te vergroten
Uiteindelijk wen je aan een beetje getrek van de wind
Niet alleen voor de wind, ook voor de temperatuur. In de herfst bij 2~3 graden nog een keer gereden samen met mijn pa. Onderweg even van motor geruild, wat een verademing om van een vfr750 met klein ruitje over te stappen op een fjr1300 met extra grote ruit en handvatverwarming. Qua rijden is het dodelijk saai, maar wel lekker warm.dion_b schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:03:
Je went er idd na verloop van tijd aan in de lessen, maar dat wil niet zeggen dat het geen enorme verademing is om na verkrijgen roze pasje een keer op een groot monster met scherm te zitten
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Er is idd een reden dat dat algemene type motor opeens de enige is die je ziet als het kwik tot rond het vriespunt daalt 
Wil overigens niet zeggen dat iedereen zo'n motor zou moeten nemen oid, het hangt puur af van wat je ermee wilt. Maar als je 24/7/365 wilt kunnen rijden op de snelweg is het een pre
Note to self: voor volgende winter wel de linkerhandvatverwarming werkend krijgen en een echte winterpak scoren
Wil overigens niet zeggen dat iedereen zo'n motor zou moeten nemen oid, het hangt puur af van wat je ermee wilt. Maar als je 24/7/365 wilt kunnen rijden op de snelweg is het een pre
Note to self: voor volgende winter wel de linkerhandvatverwarming werkend krijgen en een echte winterpak scoren
Oslik blyat! Oslik!
Ik zit ook met net wat teveel wind over m'n gigantische ruit heen
Krijg na verloop van tijd ook pijn in m'n schouder aan de linkerkant en ik vermoed dat dat ermee te maken heeft. Maar om nou gaten te gaan boren in m'n ruit voor een opzetstukje vind ik ook zonde.
Dion, werkt die handvatvermarming een beetje? Misschien dat ik aankomend jaar ook elke dag op en neer moet van Amsterdam naar Delft en dan is 's winters elk beetje warmte welkom.
Dion, werkt die handvatvermarming een beetje? Misschien dat ik aankomend jaar ook elke dag op en neer moet van Amsterdam naar Delft en dan is 's winters elk beetje warmte welkom.
Engineer schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:10:
Dat was bij mij ook het eerste wat mij ""opviel"" toen ik voor het eerst de snelweg op ging met de motor, ongelovelijk wat een wind! Vergelijkbaar met je hand uit het autoraampje steken met 120km/u, maar dan over je hele lichaam!
Maar het went wel idd.. paar lessen later gingen we met 160 over de linkerrijbaanMet een Honda CB600..
Vaak bu'j te bang!
Handvatverwarming is heerlijk maar geen panacae. Toen ik op zaterdagochtend 100km met temperatuur net boven het vriespunt heb gereden had ik behoorlijk koude vingertoppen ondanks handappen en handvatverwarming
Zaterdag voor het eerst de snelweg opgeweest met lessen. Ik vond het qua trekken aan de helm wel mee vallen.Engineer schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:10:
Maar het went wel idd.. paar lessen later gingen we met 160 over de linkerrijbaanMet een Honda CB600..
Ik heb gister ook even proefgezeten op m'n eigen motor (Suzuki GSX400X met aftermarket volle kuip) met m'n motorpak.. Ik ga toch maar ASAP kijken voor een andere motor. Ik blijf de hele tijd hangen achter de kuip
Toch maar langzaam eens kijken naar een SV650/TL1000S/VTR, of heeft iemand nog andere suggesties voor een kicke sportieve 2-cilinder (geen Ducati's)
Vaak bu'j te bang!
Qua feedback krijgen bedoel ik vooral mensen die je bekijken tijdens het rijden en voorzien van tips. Let op je houding etc. Gewoon de dingen om vooruitgang te kunnen boeken. Dit was pas mijn 2e circuit ervaring eigenlijk dus begin echt net. Nu veelal op de foto's gekeken en zie dat ik veel te rechtop zit nog moet veel meer gaan liggen op de tank maar dat kan pas als ik meer naar achteren ga zitten. Dit is iig iets voor de volgende dagen met begeleiding. Werken aan de houding zodat de bochten snelheid omhoog kan.talin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:39:
[...]
je hebt et over feedback krijgen wat bedoel je daarmee?
ja zo heel groot is het wereldje niet, het zijn ook maar mensen die hun hobby beoefenen net als jij dus.
en nu? op zoek naar bandenwarmers?
Foto's staan online iig! Hier eentje:"
Helemaal mee eens, ik rij 27/7/365 op een oude naked en de winters kosten soms wel wat moeite. Zelfs als het vriest dan stap ik erop en vanaf -3 tot -6 hebben mijn vingers het zwaar.dion_b schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:58:
Er is idd een reden dat dat algemene type motor opeens de enige is die je ziet als het kwik tot rond het vriespunt daalt
Toch, een goed pak is de helft van het werk en doet al een hoop goed maar onverwarmde handschoenen hebben baat bij afscherming in de vorm van kapjes voor de handen.
De volgende motor is alles behalve naked. Aan de wind wen je wel zoals iedereen zegt, storm is een vak apart maar ook daar wen je aan zo lang je maar uitkijkt met het inhalen van vrachtwagens als het hard waait want de wind valt plotsklaps weg als je er naast rijdt en is net zo snel weer terug ook.
Mwoeah, als ik moest kiezen tussen pijn en gaatje in m'n scherm wist ik het wel.MailMan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:25:
Ik zit ook met net wat teveel wind over m'n gigantische ruit heenKrijg na verloop van tijd ook pijn in m'n schouder aan de linkerkant en ik vermoed dat dat ermee te maken heeft. Maar om nou gaten te gaan boren in m'n ruit voor een opzetstukje vind ik ook zonde.
Ik heb makkelijk praten, ik heb een reservescherm
Nou, rechts werkt hij primaDion, werkt die handvatvermarming een beetje? Misschien dat ik aankomend jaar ook elke dag op en neer moet van Amsterdam naar Delft en dan is 's winters elk beetje warmte welkom.
Minpunt is dat het niet de vingertoppen verwarmt, eerder de handpalmen. Maar dan nog, het verschil tussen linkerhand (zonder verwarming) en rechterhand (met verwarming) is als dag en nacht. Als het echt koud is (<0C) rij ik met dunne binnenhandschoenen onder m'n reguliere handschoenen. Dat is ook bij langere ritten (ik rij gemiddeld 1.5u aan een stuk) prima te doen, sterker nog het komt voor dat ik'm op de lagere stand zet omdat het te warm wordt. Links heb ik de kap van een 1150GS gemonteerd, wat marginaal helpt, maar dan nog, zodra het vriest gaat m'n linkerhand zo snel mogelijk tussen m'n benen en blijft daar tenzij ik actief linkerhand nodig heb (scherpe bocht, linker richtingaanwijzer).
Oslik blyat! Oslik!
Verwarmde handschoenen kun je ook altijd nog kopen. Vrij duur als je goede wilt maar het werkt beter dan handvatverwarming want inderdaad, die doen niets met vingertopen en die hebben het erg zwaar in de winter.
Ja daar kunnen we nog wel wat aan verspijkerenTiMMieJ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:19:
[...]
Qua feedback krijgen bedoel ik vooral mensen die je bekijken tijdens het rijden en voorzien van tips. Let op je houding etc. Gewoon de dingen om vooruitgang te kunnen boeken. Dit was pas mijn 2e circuit ervaring eigenlijk dus begin echt net. Nu veelal op de foto's gekeken en zie dat ik veel te rechtop zit nog moet veel meer gaan liggen op de tank maar dat kan pas als ik meer naar achteren ga zitten. Dit is iig iets voor de volgende dagen met begeleiding. Werken aan de houding zodat de bochten snelheid omhoog kan.
[afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit jaar worden het enkel nog dagen. Zit zeer zwaar aan Assen te denken iig. Maar kan op de RA site geen prijs vinden. Kan aan mij liggen hoor! En dan zou ik nog niet weten welke groep ik zou moeten nemen (langzaam of wat sneller). Welke geef jij begeleiding want lijkt me wel gaaf om eens wat te babbelen.Tylen schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:26:
[...]
Ja daar kunnen we nog wel wat aan verspijkerenMaar nog niet ingeschreven voor Alés???
Of Assen? Of Gross Doln? Of Spanje?
Assen is meer een introductie dag van wat wij doen in Alés. We kunnen natuurlijk niet 3 dagen in 1 dag stoppenTiMMieJ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:41:
[...]
Dit jaar worden het enkel nog dagen. Zit zeer zwaar aan Assen te denken iig. Maar kan op de RA site geen prijs vinden. Kan aan mij liggen hoor! En dan zou ik nog niet weten welke groep ik zou moeten nemen (langzaam of wat sneller). Welke geef jij begeleiding want lijkt me wel gaaf om eens wat te babbelen.
Er zijn 4 groepen. A B C en D. A is snel D is langzaam. En daarin 1 t/m 7 en dan is 1 snel en 7 langzamer. Dus A1 is het snelst en A7 het langzaamst. Ikzelf geef altijd les rond A5 t/m B2. Maar ook vaak vliegende kiep om mensen die bijvoorbeeld angst hebben omdat ze gevallen zijn of iets anders even 1 op 1 te begeleiden. Dan van A1 t/m D7. (bij wijze van).
Als je echt intresse hebt moet je inschrijven en erbij zeggen wat je ervaring is. Als je rondetijden hebt van een circuit gewoon erbij zetten. Dan weten ze wel waar je ongeveer moet starten. Na 1 sessie is het ook wel duidelijk of je goed of niet goed zit. Maar aangezien er op Assen niet heel veel sessies zijn (5 geloof ik) is het verstandig om gelijk zo goed mogelijk ingedeeld te zijn. De kracht van ons is ook dat na elke sessie de groep veranderd kan worden. Zodat je zo snel mogelijk in de juiste groep zit waar je hoort en dus het meeste leert.
Gezellig is het sowieso en als je gaat spreken we mekaar ook sowieso
Heb er laatst bij Motoport even opgezeten. Mooi apparaat idd!DinX schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:34:
Vandaag eens een ritje op een andere motor gemaakt
Als je een voor jouw gevoel te laat bedrag uitgekeerd krijgt moet je bezwaar maken tegen het bedrag en dit kan je motiveren door o.a. de advertentie te sturen en betalingsbewijs van jouw motor toen je hem destijds kocht. En daarnaast inderdaad op marktplaats vergelijkbare modellen zoeken. Dan kom je wel aardig in de buurt.Quarin schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:16:
Nou, ik heb mijn eerste echte ongeluk vorige week zaterdag ook gehad. Na enkele uurtjes getourd te hebben met een vriend van me waren we huiswaarts naar Delft. Het was 20 uur, dus al donker. Bij dit kruispunt zat ik op de baan voor rechtdoor. Die had echter rood, terwijl de twee andere banen groen hadden. De Audi Q7 achter mij had dat helaas wat laat door. Dus hij knalt achterop, mijn motor steigert naar voren. Ik kan nog even balanceren, val ervan af en even later valt mijn motor om.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
en advertenties van motordealers zoeken aangezien die wel een paar honderd tot duizend euro boven de particuliere prijzen zittenShailesh schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:10:
[...]
Als je een voor jouw gevoel te laat bedrag uitgekeerd krijgt moet je bezwaar maken tegen het bedrag en dit kan je motiveren door o.a. de advertentie te sturen en betalingsbewijs van jouw motor toen je hem destijds kocht. En daarnaast inderdaad op marktplaats vergelijkbare modellen zoeken. Dan kom je wel aardig in de buurt.
Zijn er nog meer van dat soort track training dagen die je aan kan raden? Er loopt op MF een draadje:Tylen schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Assen is meer een introductie dag van wat wij doen in Alés. We kunnen natuurlijk niet 3 dagen in 1 dag stoppenAssen kost geloof ik 275 euro. (Ik heb zojuist een mailtje naar de webmaster gestuurd met de meldign dat er geen prijzen staan
)
http://www.motor-forum.nl...TrackTraining-2011-1.html
Dat is ook zoiets, maar dan ergens in Flevoland dacht ik. Ik wil dit jaar ook zoiets gaan doen, gewoon omdat ik op de openbare weg niet voluit durf in bochten, omdat ik het asfalt niet vertrouw (brokkelig of vuil), of dat er zo'n vangrail naast staat waar je lekker een been verliest als je ff verkeerd valt. En dat er niet een of andere agent achter een bosje zit
Die MF track training is namelijk met 130 euro wel stukken goedkoper dan de trainingen die jij aanhaalt, waar zit dat verschil in?
Weet er hier iemand toevallig nog een adresje van een goedkope spuiter in omgeving Enschede? Moet het ding toch weer een beetje toonbaar gaan maken
Yamaha MT-09
Verwijderd
in tubbergen zit er eentje die goedkoop is.Bergie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:13:
Weet er hier iemand toevallig nog een adresje van een goedkope spuiter in omgeving Enschede? Moet het ding toch weer een beetje toonbaar gaan maken
heeft een eigen bedrijfje bij een autobedrijf aan.
weet ff de naam niet meer
Lelystad is geen ècht circuit, maar een oefenterrein van de politie. Wellicht dat dat wat scheelt.Widow schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:16:
Die MF track training is namelijk met 130 euro wel stukken goedkoper dan de trainingen die jij aanhaalt, waar zit dat verschil in?
Neemt niet weg dat ik er ook 2x naartoe ga dit jaar
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kun je eens wat feedback geven op die foto, ik vind het ook wel interessant om te weten wat er nu goed of fout aan isTylen schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:26:
[...]
Ja daar kunnen we nog wel wat aan verspijkerenMaar nog niet ingeschreven voor Alés???
Of Assen? Of Gross Doln? Of Spanje?
Vingertoppen blijft altijd moeilijk. Zitten je vingers tegen het einde van de handschoen aan soms? Het is uiteindelijk een plekje dat het minst doorbloed is, dus ook minder warm wordt. Maar goed, moet je je voorstellen hoe het zou zijn zonder handkappen en zonder hvv. Ik vind het heerlijk.Rukapul schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:40:
Handvatverwarming is heerlijk maar geen panacae. Toen ik op zaterdagochtend 100km met temperatuur net boven het vriespunt heb gereden had ik behoorlijk koude vingertoppen ondanks handappen en handvatverwarming
Ik snap alleen niet dat die slimme BMW ingenieurs niet konden bedenken dat je een lampje in de hvv schakelaar wilt. Een die de stand aangeeft het liefst, maar iig dat ie aanstaat. Het is niet zo moeilijk, en dergelijke schakelaars zijn er ook. Misschien bouw ik het een keer zelf.
Ik heb wel eens een 'hamsterding' gezien op een GS en daar hoef je niets voor te boren;die klemt zich gewoon op het scherm. Het scheelde enorm volgens de berijder. Alleen had ik nu last van turbulentie als ik achter 'm reed...MailMan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:25:
Maar om nou gaten te gaan boren in m'n ruit voor een opzetstukje vind ik ook zonde.
Motor Painting Eerdman bedoel je denk ik? :-) Zit bij Avia Weghorst in.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:19:
[...]
in tubbergen zit er eentje die goedkoop is.
heeft een eigen bedrijfje bij een autobedrijf aan.
weet ff de naam niet meer
Heb ik ook een keer wat spullen (velgen, paar kappen) van m'n scooter laten spuiten. Goede kwaliteit, en niet duur.
Overigens vorige week m'n eerste motor gekocht! Suzuki GSX-R 600 SRAD
Helaas nog geen betere foto..
[ Voor 9% gewijzigd door Realityweb op 28-03-2011 20:40 ]
isthistheshitorwhat
Hehe grappig is dat, hoe zo'n stukje plastic op invloed kan zijn van iets wat je niet eens ziet.mphilipp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:33:
[...]
Ik heb wel eens een 'hamsterding' gezien op een GS en daar hoef je niets voor te boren;die klemt zich gewoon op het scherm. Het scheelde enorm volgens de berijder. Alleen had ik nu last van turbulentie als ik achter 'm reed...Dat had ik op de heenweg niet, en hij koopt in GAP zo'n ding en ik heb ineens een hele weirde turbulentie als ik achter 'm rijd. En hij natuurlijk nergens last meer van
Wanneer m'n vriendin achterop zit heb ik bijvoorbeeld wel eens last van een soort vacuüm dat m'n hoofd naar links en rechts trekt.
Ik heb alleen geen standaard K ruit maar een door Speed 7 geproduceerd stuk plastic. Vraag me af of daar zulke constructies oppassen.
over handvat verwarming. overslaan en meteen door naar verwarmde handschoenen. nl>fr fr>spanje nergens last van behalve koude voeten. en een hotspot. maar gelukkig heb je er levenslange garantie op dus morgen even ruilen. was vanaf de aankoop al niet goed maar op korte stukjes werd het plekje heet. maar in Frankrijk zat er een mooie blaar. maarja wie laat die handschoenen ook 8 uur achter elkaar stoken.
Afaik moet ik meer naar achter gaan zitten zodat ik mijn borst meer op de tank kan leggen en dus meer lig op de motor. Daarnaast buitenste arm moet op de tank liggen en je klemt daar met je knie. Binnenste arm steek je dan naar buiten en je hoofd leg je waar je spiegel normaliter zit. De rest is dan vooral kijk werk. Dit is wat ik als leek heb mee gekregen correct me if im wrong TylM14 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:25:
[...]
Kun je eens wat feedback geven op die foto, ik vind het ook wel interessant om te weten wat er nu goed of fout aan is.
Maar ik laat het je weten als ik een RA dag pak! Lijkt me zeer zeker leuk elkaar eens een keer te spreken.
Jeps correct. Plus stand van de voetjes op de stepjes. En veel meer verzittenTiMMieJ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:22:
[...]
Afaik moet ik meer naar achter gaan zitten zodat ik mijn borst meer op de tank kan leggen en dus meer lig op de motor. Daarnaast buitenste arm moet op de tank liggen en je klemt daar met je knie. Binnenste arm steek je dan naar buiten en je hoofd leg je waar je spiegel normaliter zit. De rest is dan vooral kijk werk. Dit is wat ik als leek heb mee gekregen correct me if im wrong Tyl.
Maar ik laat het je weten als ik een RA dag pak! Lijkt me zeer zeker leuk elkaar eens een keer te spreken.
Dat is op het politie baantje in Lelystad. dat is niet te vergelijken met een echt circuit. Je moet er ook met een straat legale motor op. Daarnaast heb ik foto's gezien van hoe mensen daar rond rijden. Dat ziet er niet echt netjes uit.Widow schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:16:
[...]
Zijn er nog meer van dat soort track training dagen die je aan kan raden? Er loopt op MF een draadje:
http://www.motor-forum.nl...TrackTraining-2011-1.html
Dat is ook zoiets, maar dan ergens in Flevoland dacht ik. Ik wil dit jaar ook zoiets gaan doen, gewoon omdat ik op de openbare weg niet voluit durf in bochten, omdat ik het asfalt niet vertrouw (brokkelig of vuil), of dat er zo'n vangrail naast staat waar je lekker een been verliest als je ff verkeerd valt. En dat er niet een of andere agent achter een bosje zit![]()
RA is idd veel duurder. Maar dat zijn ook 3 dagen in Zuid Frankrijk. Heel veel rijtijd en instructie. Theorie blokken elke dag. En na elke sessie krjig je een analyse. Daarnaast word alles opgenomen en kunnen we per puntje werken aan de houding. En als je in de A1 terecht komt krijg je les van Hugo
heb er 1 van mezelf naast gezet.TiMMieJ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:19:
[...]
Qua feedback krijgen bedoel ik vooral mensen die je bekijken tijdens het rijden en voorzien van tips. Let op je houding etc. Gewoon de dingen om vooruitgang te kunnen boeken. Dit was pas mijn 2e circuit ervaring eigenlijk dus begin echt net. Nu veelal op de foto's gekeken en zie dat ik veel te rechtop zit nog moet veel meer gaan liggen op de tank maar dat kan pas als ik meer naar achteren ga zitten. Dit is iig iets voor de volgende dagen met begeleiding. Werken aan de houding zodat de bochten snelheid omhoog kan.
[afbeelding]
dit is alleen een hogere snelheid.

zie je die sticker van de ijsco op de tank! daar moet je naar toe en dan fijn de kin op dat stukje zacht leggen!
zoals tylen ook aangeeft, omarm je motor.
wat ik ooit geleerd heb, zoals de snelle knikken op Assen terug naar start finish, alleen je kont verzetten naar links of rechts, knie binnen boord houden en vlak voor het knikje opschakelen ( alleen met quickshifter!!! ander breng je teveel "beweging" in je motor en gaat het fout)
omdat je dan op de zijkant van je band rijd en je hem dan weer rechtop gaat zetten/ laat komen heb je het voordeel van de gyroscopisch effect van je wielen als je rechtop komt ( shortshiften ) daar haal je 10den van seconden mee.
ikzelf vond het altijd fijn om de achterkant van het zitje te blijven voelen en drukte me daar altijd heel stevig in vast, zodoende kan je je het meest plat maken.
de stand van je armen is enorm persoonlijk, ik ben in mijn beginjaren bij andere rijders wezen meten met een rolmaat, alle standen zoals: zithoogte, stand van de voetpedalen en handle bars, dan heb je al een aardige basis afstelling maar zal je na verloop van tijd je eigen afstelling in vinden.
heel veel met je tenen op de stoep staan en omhoog en omlaag om je spieren te trainen voor het schakelen.
voor je onderarmen: een rond stuk hout, gaatje in het midden, touw erdoor, gewichtje er aan en maar om en om oprollen.
waar ik het meest last van had was mn nek om maar plat te blijven en je wil ook vooruit blijven kijken, op het ind van een race moest ik mn hoofd gewoon schuin leggen omdat het niet meer uit te houden was de pijn in je nek.
maar mijn tip: iets minder een kikker houding aannemen.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
@ Talin en Tyl,
Bedankt voor de tips! Is iets waar ik volgende keer zeker aan ga werken.
@ Widow
RA is duurder maar je krijgt er ook een super begeleiding. Zelf doe ik ook MSL op zandvoort omdat dit gewoon heel dichtbij is voor mij. Maar een training in Ales is zeker iets waar ik gedaan wil hebben. Hopelijk komt dat volgend jaar in beeld.
Bedankt voor de tips! Is iets waar ik volgende keer zeker aan ga werken.
@ Widow
RA is duurder maar je krijgt er ook een super begeleiding. Zelf doe ik ook MSL op zandvoort omdat dit gewoon heel dichtbij is voor mij. Maar een training in Ales is zeker iets waar ik gedaan wil hebben. Hopelijk komt dat volgend jaar in beeld.
Hoofd op de tank leren wij ze alleen tijdens rechtdoortalin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:29:
[...]
heb er 1 van mezelf naast gezet.
dit is alleen een hogere snelheid.
[afbeelding]
zie je die sticker van de ijsco op de tank! daar moet je naar toe en dan fijn de kin op dat stukje zacht leggen!
zoals tylen ook aangeeft, omarm je motor.
wat ik ooit geleerd heb, zoals de snelle knikken op Assen terug naar start finish, alleen je kont verzetten naar links of rechts, knie binnen boord houden en vlak voor het knikje opschakelen ( alleen met quickshifter!!! ander breng je teveel "beweging" in je motor en gaat het fout)
omdat je dan op de zijkant van je band rijd en je hem dan weer rechtop gaat zetten/ laat komen heb je het voordeel van de gyroscopisch effect van je wielen als je rechtop komt ( shortshiften ) daar haal je 10den van seconden mee.
ikzelf vond het altijd fijn om de achterkant van het zitje te blijven voelen en drukte me daar altijd heel stevig in vast, zodoende kan je je het meest plat maken.
de stand van je armen is enorm persoonlijk, ik ben in mijn beginjaren bij andere rijders wezen meten met een rolmaat, alle standen zoals: zithoogte, stand van de voetpedalen en handle bars, dan heb je al een aardige basis afstelling maar zal je na verloop van tijd je eigen afstelling in vinden.
heel veel met je tenen op de stoep staan en omhoog en omlaag om je spieren te trainen voor het schakelen.
voor je onderarmen: een rond stuk hout, gaatje in het midden, touw erdoor, gewichtje er aan en maar om en om oprollen.
waar ik het meest last van had was mn nek om maar plat te blijven en je wil ook vooruit blijven kijken, op het ind van een race moest ik mn hoofd gewoon schuin leggen omdat het niet meer uit te houden was de pijn in je nek.
maar mijn tip: iets minder een kikker houding aannemen.
Fototje ter illustratie
* M14 gaat binnenkort weer oefenen
Zet jij je buitenste voet nu ook op bijna op je tenen? Ik had geleerd dat je die het beste kunt ankeren met je hielstuk van je laars. Alhoewel je nu natuurlijk klemt op de tank. Kan ik nu tenminste ook makkelijker doen nu ik stompgrips heb.
Ja dat doe ik eigenlijk altijd. Buitenste voet kan je idd beter stevig op het stepje zetten. Dan kan je er meer druk op uitoefenen en zo de motor rechterop drukken.TiMMieJ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Zet jij je buitenste voet nu ook op bijna op je tenen? Ik had geleerd dat je die het beste kunt ankeren met je hielstuk van je laars. Alhoewel je nu natuurlijk klemt op de tank. Kan ik nu tenminste ook makkelijker doen nu ik stompgrips heb.
Aarrccchhh... wou ik met een maat vrijdag naar frankrijk gaan voor op het circuit te gaan rijden.
Dus ik dat ding snel circuit klaar zetten vandaag.
ik laat hem dik 5 minuten warm draaien om te zien of de nieuwe kuipen ergens warm worden. Geen probleem, dus ik vertrek... valt die dood. Met geen mogelijkheid meer in gang te krijgen
De starter doet niets, zelfs geen relais dat klikt.
In gang duwen in 2de wilt ook niet lukken.
Alle zekeringen zijn nog inorde. Er is 1 kabeltje van de "ECU" dat de vorige eigenaar wat beunig heeft gemaakt. Maar moest dit geen goed contact maken, moet de startmotor als nog ronddraaien gok ik zo?
Iemand een idee?
Dus ik dat ding snel circuit klaar zetten vandaag.
ik laat hem dik 5 minuten warm draaien om te zien of de nieuwe kuipen ergens warm worden. Geen probleem, dus ik vertrek... valt die dood. Met geen mogelijkheid meer in gang te krijgen
De starter doet niets, zelfs geen relais dat klikt.
In gang duwen in 2de wilt ook niet lukken.
Alle zekeringen zijn nog inorde. Er is 1 kabeltje van de "ECU" dat de vorige eigenaar wat beunig heeft gemaakt. Maar moest dit geen goed contact maken, moet de startmotor als nog ronddraaien gok ik zo?
Iemand een idee?
De Nederbelg !
Noodstop? 
Zijstandaard uit?
Bij mij was mn stator van de dynamo kapot waardoor de accu niet meer bijlaadde. Rijden ging goed, totdat je motor een keer afslaat en dan niet meer te starten is omdat de accu dood is.
Bij de mijne doet niks motorisch het meer dan.Jellabie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:49:
Nope, en dan gaat de startmotor nog rond....
Zijstandaard uit?
Bij mij was mn stator van de dynamo kapot waardoor de accu niet meer bijlaadde. Rijden ging goed, totdat je motor een keer afslaat en dan niet meer te starten is omdat de accu dood is.
[ Voor 121% gewijzigd door Postman81 op 29-03-2011 20:52 ]
Nope, en dan gaat de startmotor nog rond....
De Nederbelg !
Killswitch Niet dus
Wat is de accuspanning?
Is de bedrading op de accu misschien los?
Wat is de accuspanning?
[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-03-2011 20:50 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zat er in je oude kuipen wellicht een omvalschakelaar, die op zn kop is teruggezet misschien?
Zelfs met startkabels aan de auto gehangen, niets.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:50:
Killswitch Niet dus
Wat is de accuspanning?
Nope, heb er zo nog mee gereden.Widow schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:51:
Zat er in je oude kuipen wellicht een omvalschakelaar, die op zn kop is teruggezet misschien?
Nope,Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:51:
zit er een alarm/startonderbreker op?
Gaat trouwens over een Honda CBR 600 f2.
De Nederbelg !
Dit had ik met de zijstandaard sensor. Misschien die niet goed?Jellabie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:55:
[...]
Zelfs met startkabels aan de auto gehangen, niets.
[...]
Nope, heb er zo nog mee gereden.
[...]
Nope,
Gaat trouwens over een Honda CBR 600 f2.
koppeling schakelaar even overbruggen met een ijzerdraadje? staat hij in zijn neutraal? dan hoeft de koppeling en standaard niet te werken bij sommige motoren.
Dag iedereen
Heb net men eerste (tweedehands) moto gekocht:

Heb al grondig zitten kuisen natuurlijk! Daarnet de ketting met benzine voorzichtig schoongeborsteld,afgedroogd en gesmeerd met S100. Ik vind wel dat er veel speling op de ketting zit? Ik kan ze in het midden zeker 5 centimeter bewegen?
Ik zat al superlang te twijfelen maar heb de knoop doorgehakt
Is een droom va me die in vervulling gaat. Heb vandaag men theoretisch gedaan en nog 2 weken motokriebels overleven (met dat mooie weer) en dan heb ik men eerste les 
Ook vraag ik me af of het slim zou zijn die onderste buizen te polieren? Zodat ze terug mooi blinken? Of is dit onbegonnen werk?

Heb al grondig zitten kuisen natuurlijk! Daarnet de ketting met benzine voorzichtig schoongeborsteld,afgedroogd en gesmeerd met S100. Ik vind wel dat er veel speling op de ketting zit? Ik kan ze in het midden zeker 5 centimeter bewegen?
Ik zat al superlang te twijfelen maar heb de knoop doorgehakt
Ook vraag ik me af of het slim zou zijn die onderste buizen te polieren? Zodat ze terug mooi blinken? Of is dit onbegonnen werk?
[ Voor 10% gewijzigd door Lima op 29-03-2011 22:03 ]
Techno>Music
Bij mijn allroad (in het algemeen denk ik wat meer speling dan bij een echte wegmotor?) is de marge 3,5 - 4,5cm. Zaterdag gemeten en zat toen op het gemiddelde: 4cm. Ik denk dat voor jouw motor 5cm dus erg slapjes is...
Ok; thanksRealityweb schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:39:
[...]
Motor Painting Eerdman bedoel je denk ik? :-) Zit bij Avia Weghorst in.
Heb ik ook een keer wat spullen (velgen, paar kappen) van m'n scooter laten spuiten. Goede kwaliteit, en niet duur.
Yamaha MT-09
Vanavond een hoekje uit het voorspatbord van de Triple gehaald door een lekkere domme beginnersfout: het schijfremslot vergeten. Toch al 3 dagen schadevrij. Morgen maar een nieuw bestellen...
Neej! En dat aan de mooiste motor in dit topic!
Heeft dat ook niet negatief gevolg voor je schijfrem?
Heeft dat ook niet negatief gevolg voor je schijfrem?
Nee, het slot zit door de "spaken" van de schijf. Ik duwde de motor naar achteren en hoorde krak: het slot was tegen het spatbord aangekomen. En tja, dat plastic geeft meer mee dan zo'n remschijf, die kan wel wat hebben. Zie online dat zo'n spatbord ongeveer € 120,- moet kosten, dus dat moet dan maar. Zie het maar even als lesgeld.
Dan zou hij het nog moeten doen, dan valt hij enkel stil als ik hem in eerste wil zetten als de standaard uitgeklapt is.TiMMieJ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:09:
[...]
Dit had ik met de zijstandaard sensor. Misschien die niet goed?
De Nederbelg !
Ah ok, dan valt dat nog weer relatief mee.

Dat is dan best wel een aanrader, al volstaat een stukje waslijn ook (volgens iemand in dit topic).

Dat is dan best wel een aanrader, al volstaat een stukje waslijn ook (volgens iemand in dit topic).
[ Voor 64% gewijzigd door steveman op 29-03-2011 22:26 ]
Ja, die koop ik er meteen bij. Het mooie is dat ik dat slot altijd zo dicht mogelijk tegen de remklauw aan op de schijf zet, zodat ik als ik de motor naar voren zou duwen, direct merk dat het slot er nog op zit (en dus niet genoeg vaart kan maken om schade aan te richten). Maar ja, nu moest ik achteruit en werkte dat niet...steveman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:
[afbeelding]
Maar goed, shit happens. Het is gelukkig maar een stuk plastic dat met 4 bouten vastzit, zo weer opgelost.
Precies; zo'n ding heb ik ook gelijk bij mijn slot erbij gevraagd. En ik gebruik hem ook altijd zodat het een gewenning is en ik het niet vergeet.steveman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:
[afbeelding]
Yamaha MT-09
grote ketting die de motor vastzet.(frame aan lantaarnpaal met de linker zijde.(dus al niet eens van de standaard te krijgen.) of stuurslot.
Alles volstaat, zolang het je er maar van weerhoudt om weg te rijden...steveman schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:
[afbeelding]
Ik heb dus die waslijn, cheapskate die ik ben. Ik vond de €1,50 voor 20m waslijn een betere 'investering' dan €10 voor een fancy stuk snoer dat me erg veel doet denken aan een dikke waslijn. Aangezien kwaliteit niet telt bij dit soort dingen vond ik een waslijn ook goed.
Nog iemand interesse in 18m waslijn?
Wikkel het gewoon tien keer door alle spaken heen?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dit topic is gesloten.
![]()