Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 247 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[,noline]F****n schreef op 20 maart 2011 @ 14:09[/message]:
De ex-decoy88 gs rijd super fijn ! net een heel stuk op gereden, hij loopt beter als mijn eigen GS uit 1992, komt denk ik ook omdat de kop gereviseerd en de kleppen gesteld zijn + carb gesynched, maakt een wereld van verschil. Dit word me nieuwe woon schoolverkeer fiets :)
heb hem voor 500 verkocht met een auto onderdelen erbij. is door een ander gestript op alles van waarde. en voor 180 euro en een beetje voor het sleutelen heeft hij een 2e fiets erbij. dus als je hem in de buurt van Groningen spot.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Victor schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:22:
Gisteren dan toch de knoop doorgehakt en de Street Triple aangeschaft en wel in deze configuratie:

[afbeelding]

Aanstaande vrijdag ophalen, kom maar op met die zomer! 8)
*Kwijl*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:39:
Neuh, die wegen zijn prima te doorgronden.

Je hebt gewoon een aantal lobbies, hier relevant zijn o.a.:
  • motor(onderdeel)fabrikanten
  • veiligheidslobby (ook een industrie met geld!)
  • anti-herrie-lobby
  • handhavers
Motorfabrikanten willen dat je zo vaak mogelijk een nieuwe motor koopt, en ze willen dat je goedgekeurde onderdelen gebruikt, niet alleen omdat ze daarop verdienen maar omdat zij ook gezeik krijgen met gedoe veroorzaakt door andere onderdelen. Zij zijn voor omdat dingen die hen problemen geven afgekeurd worden, wat indirect voor hogere verkopen zorgen.

De veiligheidslobby wil gewoon meer tests voor alles wat met veiligheid te maken heeft, hun belang is duidelijk.

De anti-herrielobby is tegen alle non-standaardonderdelen of -instellingen en waarschijnlijk stiekem sowieso tegen motoren. En krijgt wat dat laatste betreft bijval van de CO2-lobby.

Waarschijnlijk zijn juist de handhavers - Oom Agent - dus juist degenen die er geen zin in hebben. Zij vinden ook dat ze iets beters te doen hebben.

Punt is dat je dus meerdere machtige lobbies hebt en weinig politieke gevolgen van het invoeren ervan. Als je het dus wilt tegenhouden is het zaak van die lobbies tegen elkaar uit te spelen, vooral om met een compromis te komen waar je de machtigste redelijk tevreden houdt maar de ergste dingen eruit laat.

Zelf ben ik voorstander van een minimale APK zoals de Engelse MOT, maar nadrukkelijk niet van het gezeik zoals in DE gedaan wordt dat weinig met veiligheid te maken heeft. Allicht zou insteken daarop ipv totaal "nee geen APK" een stuk meer bereiken.
Engelse MOT is idd prima... maar het helpt niks tegen open pijpen etc.. veel lui houden gewoon hun stock uitlaat voor MOT en wisselen hun sportuitlaat daarna gewoon weer terug..
Maar voor veiligheids redenen vind ik een MOT/APK in principe niet slecht.. mits niet belachelijk duur en belachelijk hoge eisen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor geluidsoverlast hebben we politie, voor veiligheid de levenslust van de motorrijder. En vooral dat laatste maakt volgens mij het verschil: in een auto voelt menigeen zich onkwetsbaar (kijk maar hoe agressief mensen kunnen worden achter het stuur, waar ze dat buiten de auto nooit zouden doen) en dan is zo'n piepje, kraakje of wiebeltje niets om je zorgen over te maken. Als motorrijder word je er continue aan herinnerd dat je enorm kwetsbaar bent, waardoor je net wat meer gemotiveerd bent om te zorgen dat je je zaken goed op orde hebt (veilige kleding, goed onderhouden motorfiets).

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Gisteren dan toch de knoop doorgehakt en de Street Triple aangeschaft en wel in deze configuratie:

[afbeelding]

Oeh geile fiets! Daar ga je enorm veel plezier aan beleven. Een vriend van me rijdt er ook op. Perfecte stuurfiets en een enorm wheelie-monster. Als je daar niet op kunt wheelien, kun je nergens op wheelien! Geen Arrows eronder hangen, maar Zard ;)
Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200803/zard-exhaust-for-the_800x0w.jpg
DPC-Postman schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Ga daar dan heen, en val ons niet lastig met pleurisherrie... ;w
Dat zou ik wel willen, maar dat kan zo maar niet. Ze rijden daar aan de verkeerde kant van de weg. Dan moet het stuur aan de andere kant! 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door FragDaddy op 20-03-2011 17:00 ]

Have a wheelie good weekend!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 15:56
Wie weet er nog een mooie beginners motor voor mij? Wat ik hier lees zijn alleen maar "oude" motoren. Ik heb natuurlijk wel al "eisen". :P

- Het hoeft echt geen racer te zijn en/of een ultra snelle motor. Heb nog niet eens mijn rijbewijs, maar blijf ook hierna voorlopig nog een beginneling. ;) Ik weet niet of het veel uit maakt of het een 2 of 4 cilinder is. De lesmotor waar ik nu op zit is een 2 cilinder (Kawasaki ER-5), en die vind ik eigenlijk snel genoeg.
- Digitale kilometerteller (snelheidsmeter en toerenteller wel analoog). Zo'n analoog draai geval vind ik te ouwbollig.
- Niet te groot, ben zelf ook niet echt groot (1.68).
- Ik vind het wel mooi als het blok te zien is. Een naked biked is wel wat dus, geen custom, chroom vind ik lelijk, liever matzwart of aluminum.
- Wat ik tot nu toe gevonden heb, Cagiva Raptor (bijna niet te vinden), Suzuki SV 650, Honda CB, Ducati Monster (wordt afgeraden, niet betrouwbaar?), of zelfs een BMW R850 (misschien te groot/te zwaar?).
- Bouwjaar, niet te oud (2004 maximaal?).
- Prijscategorie, tussen de 3000 en 4000 euro... Moet ik toch wel een eind mee komen?

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 20-03-2011 17:21 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
eX0duS schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:18:
Wie weet er nog een mooie beginners motor voor mij? Wat ik hier lees zijn alleen maar "oude" motoren. Ik heb natuurlijk wel al "eisen". :P

- Het hoeft echt geen racer te zijn en/of een ultra snelle motor. Heb nog niet eens mijn rijbewijs, maar blijf ook hierna voorlopig nog een beginneling. ;) Ik weet niet of het veel uit maakt of het een 2 of 4 cilinder is. De lesmotor waar ik nu op zit is een 2 cilinder (Kawasaki ER-5), en die vind ik eigenlijk snel genoeg.
- Digitale kilometerteller (snelheidsmeter en toerenteller wel analoog). Zo'n analoog draai geval vind ik te ouwbollig.
- Ik vind het wel mooi als het blok te zien is. Een naked biked is wel wat dus, geen custom, chroom vind ik lelijk, liever matzwart of aluminum.
- Wat ik tot nu toe gevonden heb, Cagiva Raptor (bijna niet te vinden), Suzuki SV 650, Honda CB, Ducati Monster (wordt afgeraden, niet betrouwbaar?), of zelfs een BMW R850 (misschien te groot/te zwaar?).
- Prijscategorie, tussen de 3000 en 4000 euro... Moet ik toch wel een eind mee komen?
Een vriendin van me heeft haar naked Suzuki SV650 te koop staan. Dus de variant zonder topkuip. Ik geloof uit 2006 of 2007. Zwart frame, heel donkergrijze, bijna zwarte, lak op tank en zitje. Schitterende fiets. Ik geloof 8000 kilometer op de teller. Van een vrouw geweest en (dus) altijd erg voorzichtig en rustig mee gereden. Zal me verbazen als er ooit harder dan 140km/h mee gereden is. Fiets is ook altijd dealer onderhouden voor zover je daar met 8000km onderhoud aan hebt gehad.

Ik geloof dat hij iets boven jou budget zit, maar niet heel veel. En zoals gezegd.. bijna nieuwe fiets. Gaat voor zover ik weet weg ivm haar rugklachten. (vandaar ook zo belachelijk weinig kilometers). Daar kun je jaren zonder rare kosten zorgeloos mee sturen en je schrijft er bijna niets op af als je over een paar jaar een andere fiets wilt.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel. Dan duikel ik even wat foto's en de exacte specs op (bouwjaar,kmstand, prijs)

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 20-03-2011 17:42 ]

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Matzwart is leuk als je ernaar kijkt, ben je vaak aan het poetsen hoor, misschien nog vaker als chroom

Hoezo word een Monster afgeraden? Wie raadt het je af?

edit:

En lengte is de niet de boosdoener, ik ken er een paar net zo groot als mij (1m63) maar die passen wel gewoon op een R6, ik niet.Het gaat eerder om de zithoogte van een motor en of dat tussen je benen past zeg maar :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 18:02 ]

• DECOY88
(overleden)
- Wat ik tot nu toe gevonden heb, Cagiva Raptor (bijna niet te vinden),
de meeste staan bij de benzinepomp 125km op een tank. dus een tankstation racer is het. dacht dat het de 1000 was. maar in ieder geval die is dorstig met kleine voorraad.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08

Of een Kawasaki ER-6N? Rijdt erg lekker, maar misschien net boven je budget.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DECOY88 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:59:
[...]

de meeste staan bij de benzinepomp 125km op een tank. dus een tankstation racer is het. dacht dat het de 1000 was. maar in ieder geval die is dorstig met kleine voorraad.
De Raptor 650 is toch gewoon een SV650n alleen dan wat mooier? 125 km op een tank lijkt me niet dan, er gaat volgens te specs namelijk 19,3 L in, da's echt wel meer dan 125 km met een SV650 blok.

Tussen een 4cyl en 2cyl zit wel wat verschil in hoe het rijdt, een 4cyl geeft vaak meer power, maar wel pas bij een hoger toerental. Tussen een 2 in lijn en v-twin zit ook wel wat verschil volgens mij, de v-twin is wat agressiever dacht ik. Maar die heb ik persoonlijk nooit gereden :)

Erg groot zijn ze niet, die SV650 en Raptor, volgens mij moet je daar wel op passen als een ER-5 goed gaat.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:15:
Pffff... Ik wil ook motor rijden! Heb helaas geen motorrijbewijs of motor ;)

Vriend van me heeft sinds gister een gsxr600 uit 2003, wat een apparaat!
Andere mensen in mijn omgeving hebben nu net een R6 en een Ducati 999 gekocht. Dan begint het bij mij toch ook wel echt te kriebelen ;).

Alleen financieel is het voor mij niet zo makkelijk, aangezien ik nog een student ben. Ik kan het op zich wel betalen, maar dan kan het misschien wel erg krap gaan worden.

Hoeveel waren jullie kwijt aan je motorrijbewijs? Als ik mijn motorrijbewijs binnen ongeveer 1000 a 1100 euro kan halen, ga ik zo snel mogelijk beginnen ;) Maar is dat te doen?
Mijn autorijbewijs had ik zeer snel, ongeveer 22 uur over gedaan en alles in 1 keer gehaald. Heb ook al ervaring met schakelen etc. (schakelbrommer gehad) Ik weet dat dat natuurlijk veel anders is, maar ik heb al wel enige ervaring in het verkeer, wat zeker scheelt denk ik.
Ik ben ook een student en nu bezig met m'n motorrijbewijs. Ik denk dat ik aan de lessen & examen etc. 1100 euro kwijt ben, maximaal. Maar daarnaast wil je ook wel eigen kleding, vooral helm en handschoenen.. Tegen de tijd dat je je rijbewijs hebt en ondertussen ook alle kleding etc hebt gekocht, ben je makkelijk over de 1600-1700 met je lessen, examens en kleding, afhankelijk van wat voor spul je koopt :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ER6?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 22:37
Dus... WAT EEN LEKKER DAGJE!! d:)b

Ik zit 3 uur na de rit nog steeds met een heerlijk gevoel in m'n huid. Eerst wezen wandklimmen vandaag en daarna toch nog een ritje op de motor. Eigenlijk een beetje zonder doel maar uiteindelijk op een paar leuke dijkwegen gekomen rond de Vinkeveenseplassen waarbij ik achterna werd gezeten door een oude knor op een minstens net zo'n oude Triumph. Blijkbaar ook het eerste ritje na de winterstop, want bij het stoplicht dat we tegenkwamen viel hij stil en mocht hij de kickstarter een trapje geven. Ik sloeg daar af en keek nog even om of hij hulp nodig had maar de duim ging omhoog :)

Kijk dan wat een idyllisch plekje (omgeving Vreeland volgens mij).
Voor de sfeer nog even gefotosoept want met de instellingen van m'n mobiel zag het er niet uit. Hoewel de kleuren nu ook niet overeen komen met photoshop zelf

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/862/vreeland2.jpg

Ben al een echte ouwe BMW l*l aan het worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 20-03-2011 21:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Engelse MOT is idd prima... maar het helpt niks tegen open pijpen etc.. veel lui houden gewoon hun stock uitlaat voor MOT en wisselen hun sportuitlaat daarna gewoon weer terug..
Dat bedoel ik, dat is een kwestie van handhaving, niet van MOT/APK.
Maar voor veiligheids redenen vind ik een MOT/APK in principe niet slecht.. mits niet belachelijk duur en belachelijk hoge eisen..
Idd. Al is het alleen maar om mensen te wijzen op gare banden (wat #1 technisch probleem is) - de doorrijders slijten ze vrolijk weg, maar mensen die weinig km maken kunnen snel uitgedroogd rubber hebben ondanks voldoende profiel.
Idd, de ER6-N zou aardig voldoen aan eisen en rijdt erg lekker. Ik heb m'n AVD erop gedaan, voor mij was het iets te klein en te winderig op de snelweg (allicht ook omdat m'n hoofd zo hoog zat), maar itt de andere lesmotoren (ER-5 en CBF500) was het een plezier om erop te zitten en te rijden voelde het erg strak aan :)

Oslik blyat! Oslik!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[afbeelding]

Woei, Triple _/-\o_ *O*
Feli!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisteren met de vrinden van MF op pad geweest olv Komkommer. Een hele leerzame allroad rit en veel meer waard dan enige cursus. Ik ben een keer op mijn plaat gegaan en dat heb ik nog gefilmd ook. Het was niet echt vallen, maar meer omvallen aan de top van een helling waar de motor stilviel (ik had het ook in z'n 1 moeten doen). Ik vind dat jullie mij ook wel even mogen uitlachen:

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45
Valt wel mee toch? :P Dat shot op 1:05 waarbij de handjes machteloos omhoog gaan is wel grappig :+

Gisteren geknutseld en Scala Rider G4 op de helmen gemaakt. Voor de Nolan N90 was wat geknutsel nodig. De Shoei Multitec was vrij eenvoudig te klemmen.

Ook even uitgetest in een proefritje en het werkt verrassend goed. Navigeren met Google maps met bluetooth audio op de G4 werkt perfect. Alleen de automatische volumeregeling heeft een vertraging. FM zelf nog niet getest, maar schijnt z'n beperkingen te hebben. Zelf nog wel even kijken of ik de bevestiging aan de N90 nog wat kan verbeteren aangezien deze er niet strak tegenaan zit en ik het idee had dat de turbulentie toegenomen was.

De op maat gemaakte oordoppen zijn ook hemels vergeleken met de generieke meuk :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren heb ik me juist geërgerd aan diverse motorrijders. Nu ben ik zelf nog aan het lessen, dus ik heb geen enkele ervaring om uit te putten. Misschien heb ik dan ook geen recht van spreken. Maar als je op een terrasje zit, lekker van een ijsje genietend, en je kunt niet eens een gesprek voeren door alle zondagsrijders die in de 1 of 2 langs denderen, dan gaat het te ver.

Ook viel me op hoe veel mensen aan het autorijden zijn op 2 wielen. Zelf was ik met de auto onderweg, en als er een motor achter me zat hield ik uiterst rechts om de motor langs te laten. Uiteraard is dat niet leuk genoeg; nee, je moet immers wachten tot er een tegenligger komt om daar dan nog snel voor langs te kunnen duiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Uiteraard is die groep die jou van je ijsje afhoud een enorme goede afspiegeling van compleet motorrijdend Nederland :)

Vind het jammer dat het nog vriest, anders had ik de motor opgehaald en naast t huis gezet na het rijden. Misschien in de loop van de week nog mogelijk als de temperatuur een beetje beschaafd is snachts

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:48:
Gisteren heb ik me juist geërgerd aan diverse motorrijders. Nu ben ik zelf nog aan het lessen, dus ik heb geen enkele ervaring om uit te putten. Misschien heb ik dan ook geen recht van spreken. Maar als je op een terrasje zit, lekker van een ijsje genietend, en je kunt niet eens een gesprek voeren door alle zondagsrijders die in de 1 of 2 langs denderen, dan gaat het te ver.
In de regen is alles leuker: amper motorrijders, geen wandelaars en geen fietsers op de dijken. En met een waterdicht pak is het net alsof het niet regent.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Okay, vage shit.

Ik heb een nieuwe accu gekocht voor mijn Triumph Daytona 600.
De oude mee genomen naar de winkel en om een nieuwe gevraagd.

Het gaat om zo'n accu (wel een ander merk maar hetzelfde type):
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-heaven.com/store/images/P/ytx9-bs-01.jpg

Nu wil ik vandaag mijn nieuw accu er in zetten en ik merk opeens dat de min aan de rechterkant zit, terwijl er in de motor aan de rechterkant een rode draad zit.

Ik kijk dus in mijn handleiding en zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11ue2j9.jpg

Blijkt dus dat mijn huidige EN nieuwe accu de polariteiten aan de verkeerde kant hebben zitten. En de oude heeft er altijd ingezeten op manier in de handleiding, en hij deed het altijd prima.

[ Voor 4% gewijzigd door TheNameless op 21-03-2011 10:13 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Volgens mij hoort die accu op de zijkant te liggen, dus met de tekst naar boven

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:20:
Volgens mij hoort die accu op de zijkant te liggen, dus met de tekst naar boven
Doh!

Lekker slim van me 7(8)7
Volgens mij is het maandag....

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:55:
Uiteraard is die groep die jou van je ijsje afhoud een enorme goede afspiegeling van compleet motorrijdend Nederland :)

Vind het jammer dat het nog vriest, anders had ik de motor opgehaald en naast t huis gezet na het rijden. Misschien in de loop van de week nog mogelijk als de temperatuur een beetje beschaafd is snachts
Dat bedoelde ik niet. Er waren er ook genoeg die wel rekening houden met andere mensen. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat de omwonenden klagen over geluidsoverlast, alleen omdat ze aan leuke weg wonen. Hoe moeilijk kan het zijn om daar dan even een of twee versnellingen hoger te rijden, en als je daar voorbij bent het gas pas weer open te trekken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 23:36
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Dat bedoelde ik niet. Er waren er ook genoeg die wel rekening houden met andere mensen. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat de omwonenden klagen over geluidsoverlast, alleen omdat ze aan leuke weg wonen. Hoe moeilijk kan het zijn om daar dan even een of twee versnellingen hoger te rijden, en als je daar voorbij bent het gas pas weer open te trekken?
Ik weet niet hoe het bij andere motoren gesteld is maar als ik niet harder als 50 rijdt kan ik beter niet opschakelen naar 4e versnelling, zelfs 3e is soms al riskant als ik iets trager rijd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheNameless schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:24:
[...]

Doh!

Lekker slim van me 7(8)7
Volgens mij is het maandag....
LOL.
Maar voor je gemoetsrust, dat is wel een vreemde houding voor een accu hoor, meestal staat hij gewoon rechtop :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach ja, laat ook maar zitten. Ik moest even mijn frustratie kwijt, en dat heb ik gedaan. Een deel van de frustratie komt ook uit het feit dat ik voorlopig nog niet zelf op pad mag met de motor, denk ik. ;)

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 23:36
Sommige motoren maken nu eenmaal veel lawaai, dat hoort erbij.

Verwijderd

[...]

Hoe moeilijk dat is? Nog even los van het feit dat ik van de motor afgeschud word als ik 2 versnellingen hoger rijd dan eigenlijk de bedoeling is.....

Man man,
Als we dichtbij de posbank/veluwe rijden, dan is het "Als je van de natuur genieten wilt, ga dan lopen" Als we een dijkje pakken dan is het "Er wonen hier mensen" Als we de file ingaan dan is het "Je mag wel even aangeven dat je blij bent dat ik voor je aan kant ga"

Er is geen genieten meer aan als je overal rekening mee moet houden.

Als er vervolgens drempels worden aangelegd op diezelfde dijkjes, dan is het slecht voor de auto's want dan moeten ze optrekken en afremmen, en _dat_ dat is dan wel zonde :)

Tis me wat.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

ToolkiT schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:39:
[...]

LOL.
Maar voor je gemoetsrust, dat is wel een vreemde houding voor een accu hoor, meestal staat hij gewoon rechtop :)
Dat dacht ik ook!
Maar goed dat het een gel accu is dan, komt het zuur er iig niet uitlopen!

• Tankiej
[...]

Ik vind het jammer dat ik niet aan zo'n leuke weg voor motorrijders woon. Dan zou ik buiten of voor het raam gaan zitten met mooi weer. Motors kijken en luisteren O+

@EnzoMatrix: Leuke blog! Ik heb zonet even al je blogjes over je motorrijlessen gelezen, veel dingen zijn erg herkenbaar! :D

Verwijderd

Dank :)
Snel weer opstarten, als ik de baard laat staan en de Hells Angels infiltreer :)

nouja, minus de Hells Angels dan. Baalde er van dat de herfst zo slecht was, anders had ik al veel meer kilometers gereden, nouja dan moet je ook maar niet in oktober een motor aan gaan schaffen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

talin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:23:
[...]

net als wat tylen zegt terug naar de 1 is eigenlijk not done, ik zou het kunnen begrijpen als je zo weinig remkracht in je systeem hebt dat je graag op demotor wil afremmen maar dan zal je de remmerij moeten aanpassen.

anders vertanden om zo beter rond te komen kan ook een oorzaak zijn.

ik heb niet anders dan circuit gereden en in mijn klasse stond bekend om de toch aardig hoge bochtensnelheid ( we hadden wel eens gezamelijke test sessies en een SS600 binnendoorsteken in binnenbocht was heel normaal ) daarbij had ik echte GP remmerij er op zitten maar als je dan alsnog op een stratencircuit een tandje later wilde remmen dan maakte je natuurlijk gebruik van de motorrem, nu was het een 2takt en dan heb je al snel last van vastlopers maar daar zijn ook weer trucjes voor.

de achterrem zat er maar voor 2 dingen op:
1 het technisch regelement schrijft voor een afzonderlijk werkende rem op elk wiel
2 zoals het uitkomen van de GT bocht op Assen, omdat we op slicks reden had je heeeeeel veel grip dan kon je anders dan met straatbanden het gas er al eerder op zetten en gaat je achterwiel er nooit vandoor maar door de gyroscopische krachten zou de motor daardoor eerder onderuit getrokken worden dan rechtop komen, als je nou de achterrem iets gebruikt kom je net die paar graden rechterop en kan je de toeren hoog houden en sneller de bocht uit komen.

in de tijd dat ik nog een helm op had was er maar 1 motto: altijd insturen! waar je uitkomt zie je dan wel weer...

en het puntje van de koppeling, dat zou je in mijn ogen moeten gaan zoeken in de koppeling zelf, is het huis ingeslagen, zijn de platen nog ok enz, je zou een vloeiende curve in je koppeling willen hebben.

niet zoals een Priller alles of niets!
Thnkx voor de info :). Ik denk dat een normale vertanding de voornaamste reden is waarom ik af en toe het gevoel heb dat de 2'e versnelling een versnelling te hoog is. Of ik moet gewoon harder de bocht in :+.

Ik ga er niks voor aanpassen, aangezien het gewoon een straatmotor is. Enige wat ik een keer verander zijn de remleidingen. En ergens dit jaar maar eens kijken voor een leuke circuitmotor :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Zojuist even voor een projectvergadering op de motor naar de uni gereden... man wat een lekker weer om te rijden! _/-\o_ Heb nu al zin in de terugrit 8)

Verwijderd

grrrrr, mijn accu is dood denk ik.
nu achter de druppellader en kijken of die het zo doet :(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rukapul schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:18:
Valt wel mee toch? :P Dat shot op 1:05 waarbij de handjes machteloos omhoog gaan is wel grappig :+
Het was meer omvallen. Handjes omhoog was idd grappig zo op de film. Het is erg als je denkt dat je er bent en je zakt langzaam weer terug, en als je weet hoe eng steil dat ding is van bovenaf gezien, snap je dat ik niet achteruit eraf wilde... :+ Ik heb me dus maar laten vallen. Ik stond toch praktisch stil en stak mijn handen uit om te voorkomen dat ik helemaal naar beneden zou rollen (ik leek toch al op een rollade met dat pak aan).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -DG-
mphilipp schreef op maandag 21 maart 2011 @ 06:56:
Gisteren met de vrinden van MF op pad geweest olv Komkommer. Een hele leerzame allroad rit en veel meer waard dan enige cursus. Ik ben een keer op mijn plaat gegaan en dat heb ik nog gefilmd ook. Het was niet echt vallen, maar meer omvallen aan de top van een helling waar de motor stilviel (ik had het ook in z'n 1 moeten doen). Ik vind dat jullie mij ook wel even mogen uitlachen:

[video]
Haha _O- :
mphilipp schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:37:
[...]
Prutser :+
Omvallen is voor lessers...
mphilipp schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Kan nooit erger zijn dan in Marokko denk ik. Daar heb je soms stukken zonder asfalt (als in: weggespoeld). Als je de weg goed leest en anticipeert, is er niets aan de hand. Niet bij elke bocht een kneedown proberen. Helden blijven op hun brommer zitten; prutsers denken dat vallen erbij hoort. Maar dat zeggen ze alleen maar omdat ze zelf ooit zijn gevallen. En zeggen dat dat hun fout was is zo moeilijk... ;)
[...]
mphilipp schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:22:
[...]
Tylen:" Vallen hoort erbij :P Er zijn twee soorten motorrijders: Die gevallen zijn, en die nog moeten vallen..."

Onzin. :+
Ik ga er niet vanuit dat ik een keer op mijn bek ga. Als ik val is dat gewoon dom. Klaar. Mensen die roepen dat het erbij hoort, gebruiken dat alleen maar als smoes omdat ze zelf al een keer zijn gevallen... >:)
(als je raced is het wat anders, dan zoek je de limiet zelf op)
mphilipp schreef op maandag 24 mei 2010 @ 01:20:
[...]

Nounounou....niet generaliseren hè :+
Ik verzet me nog steeds tegen de stelling dat 'iedereen' wel een keer onderuit gaat. Het hoort niet bij het motorrijden. Ik ben op mijn brommer (50cc) één keer gevallen en heb me voorgenomen dat nooit meer te doen. Tot op vandaag is me dat gelukt. Als je je hoofd erbij houdt, en altijd blijft nadenken hoeft er niets te gebeuren. [...]
mphilipp schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:18:
Zelfs toen ik nog brommer reed had ik altijd een lange (spijker)broek aan,minstens een spijkerjack en handschoenen (helm ook uiteraard). Ik ben gelukkig maar één keer op mijn plaat gegaan met ongeveer 30 (in een lange bocht langs een drukke weg) en ik gleed op mijn achterwerk over de straat. Slijtplekken op de bips (broek wat door op die plekken) en ellebogen van mijn jack waren weg. Ik had een beetje 'gestuurd' met ellebogen en voeten want ik ging recht op een hele dikke boom af. Op zich zegt dat allemaal genoeg. Met de motor gaat het allemaal wat harder, en hoewel het niet mijn doel is om te vallen (ik ga er ook vanuit dat ik nooit ten val kom) vind ik beschermende kleding noodzakelijk. Liever een beetje zweet dan de vellen eraf.
[...]
mphilipp schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:59:
[...]

Vallen is voor klojo's (en Rossi).
Ga er vooral niet vanuit dat je een keer op je muil gaat, dat doe ik al ruim 15 jaar. Als je gaat, dan ga je, maar ga niet op dat ding zitten met het uitgangspunt dat je de Asfalboedah gaat aanbidden... ;)
[...]
mphilipp schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:31:
[...]
Dus na 2 jaar heb je je eigen pak alweer dubbel betaald...ik zou het niet doen. Gewoon niet vallen ;) Ik ben nog nooit gevallen, dus heb ik heel wat geld in mijn zak gehouden.
[...]
mphilipp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Want? Het doel van motorrijden is vallen? Lijkt me niet. Vallen hoort niet bij het motorrijden, ook al roept 'iedereen' dat. Ik heb het nog niet gedaan, en ben het niet van plan ook.

[...]
Om nog maar niet het punt te noemen dat je soms in herhaling 'valt'. ;)
Welcome to the club..

• Tankiej
-DG- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Haha _O- :

Welcome to the club..
Hahahaha d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2011 20:49 ]

• Victor
  • Niet online
[...]

Haha _O- :

[...]

Welcome to the club..
Zo zie je maar weer... Hoogmoed komt voor de ...

En inderdaad, welkom ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Victor op 21-03-2011 20:50 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Welcome to the club..
Je ziet één cruciaal ding over het hoofd, hoewel ik daar zelf niet duidelijk ik ben geweest (en dat is geen kutsmoes). Bij offroadrijden is vallen bijna een regel. Het is vrijwel onmogelijk om niet een keer te vallen, zelfs al is het zo lullig als omvallen. Voor rijden op de weg ben ik nog steeds van mening dat vallen er niet bijhoort. En als ik dan zeg 'vallen is voor watjes/lessers/prutsters' is dat natuurlijk een grap (zie context en smileys). Ik vind gewoon nog steeds niet dat ik ooit nog een keer met de RT het asfalt moet kussen om 'erbij' te horen. Mijn doel ik om op dat ding te blijven zitten, hoewel ook ik (zelfs ik ;+ ) met een wegmotor wel eens ben omgevallen. Met het offroad rijden verwacht je gewoon, door de aard van de activiteit dat je vroeg of laat (meestal vroeg) op je klep gaat. Maar dat is dan ook van een hele andere orde dan vallen met je wegmotor.

Tip: als je mij wilt betrappen op inconsistentie, zou je me misschien 24/7 met een cameraploeg moeten volgen. Ik lul zelden of nooit uit mijn nek en doorgaans meen ik wat ik zeg.

Overigens wel hulde voor de moeite die je hebt gedaan om mij op een of andere manier te 'betrappen' oid. Wil je erover praten? :+

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 21-03-2011 23:12 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op, zo'n reactie is een post als dat niet waard. Ergens is het wel grappig, maar idd des te opvallender dat iemand zoveel moeite ervoor wil doen. Gewoon lachen - en genieten van het rijden :)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:29:
Kom op, zo'n reactie is een post als dat niet waard. Ergens is het wel grappig, maar idd des te opvallender dat iemand zoveel moeite ervoor wil doen. Gewoon lachen - en genieten van het rijden :)
Oh, maar ik lach me ook krom om zoiets. Denk aub geen moment dat ik er boos om ben. Eerder gevleid dat ik blijkbaar zoveel moeite waard ben. Dat is toch weer iets... ;)

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja hoor. Daarmee kan je tegenwoordig wel een aardig rondshoppen. Neem je een motor zonder ABS, dan moet je zeker kunnen slagen, met ABS wordt het iets lastiger. Er zijn zat fietsen te vinden die aan de door jouw gestelde criteria voldoen. Veel zoekplezier!

• Tylen
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mphilipp schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:11:
[...]

Je ziet één cruciaal ding over het hoofd, hoewel ik daar zelf niet duidelijk ik ben geweest (en dat is geen kutsmoes). Bij offroadrijden is vallen bijna een regel. Het is vrijwel onmogelijk om niet een keer te vallen, zelfs al is het zo lullig als omvallen. Voor rijden op de weg ben ik nog steeds van mening dat vallen er niet bijhoort. En als ik dan zeg 'vallen is voor watjes/lessers/prutsters' is dat natuurlijk een grap (zie context en smileys). Ik vind gewoon nog steeds niet dat ik ooit nog een keer met de RT het asfalt moet kussen om 'erbij' te horen. Mijn doel ik om op dat ding te blijven zitten, hoewel ook ik (zelfs ik ;+ ) met een wegmotor wel eens ben omgevallen. Met het offroad rijden verwacht je gewoon, door de aard van de activiteit dat je vroeg of laat (meestal vroeg) op je klep gaat. Maar dat is dan ook van een hele andere orde dan vallen met je wegmotor.

Tip: als je mij wilt betrappen op inconsistentie, zou je me misschien 24/7 met een cameraploeg moeten volgen. Ik lul zelden of nooit uit mijn nek en doorgaans meen ik wat ik zeg.

Overigens wel hulde voor de moeite die je hebt gedaan om mij op een of andere manier te 'betrappen' oid. Wil je erover praten? :+
Ben je gevallen??? : :+

Zie je wel, er zijn twee type motorrijders... etc etc

:>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -DG-
Ach, het was ook heus niet zo serieus bedoeld. ;)

Verwijderd

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een accu weer vol hebt geladen met een simpele druppellader?
Gisteravond tegen 19.00 accu aan de lader gehangen en vanochtend 8 uur wou ik hem starten.
Na 10 maal starten accu weer leeg (stond niet op reserve en de tank nagenoeg leeg).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:27

_Apache_

For life.

Geeft de lader dat niet aan? Bij men oude heer zijn er een aantal lampjes die de status van de accu weergeven.

Moet ie persé volledig opgeladen zijn, of wil je alleen genoeg power hebben om te kunnen starten, zodat de dynamo de rest doet?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tylen

Tylen

Afgelopen zondag nog een rit op de monster gereden. Wat is het toch een heerlijk gooi en smijt fietsje :) Kost geen drol en rijd helemaal top... Eigenlijk heb je niet meer nodig op de obw :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 21:41
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een Suzuki GSR 600 uit 2006. Denken jullie dat dit een goede eerste motor is? Heeft deze veel onderhoud nodig (km stand is 23k) ?

Last.fm
Films!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als hij nog nooit onderhoud heeft gehad kan je hem beter laten staan.. Alles afhankelijk van hoe het onderhouden is.

1 ) vraag de onderhouds historie op
2 ) download alvast een onderhouds boekje (pdf's all over the web) en loop het na, dan weet je wat je kan verwachten.
3 ) doe dan een proefrit (of laat een wat ervaren rijder hem doorlichten) en let op de aandachtspunten.

Bij 20-30k km komen het zwaarder onderhoud vaak om de hoek kijken. Klepstelling bijvoorbeeld, als je geen kennis/gereedschap/mogelijkheid kan het uitlopen op een dure klus.

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 22-03-2011 11:39 ]

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een non road legal crossmotor gekocht. Ziet er naar uit dat ik toch nog eens die crosservaring kan opdoen -_-'

Ploegen!

• talin
  • Laatst online: 23-01 17:02

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:36:
Een vriend van mij heeft een non road legal crossmotor gekocht. Ziet er naar uit dat ik toch nog eens die crosservaring kan opdoen -_-'

Ploegen!
niet doen als je hoogtevrees hebt!

moest jaaaren geleden al eens meedoen aan de zwarte cross in de prominenten klasse.
organisator was ook groot deel van mijn sponsor en dit zat bij in de deal.
in je race outfit op een crossmotor...

paar weken vana te voren dacht laat ik eens kijken hoe zo'n ding rond gaat in het zand, ding geregeld een 250 Kawa op die crossbaan.

kwam er snel achter dat het echt niks voor mij was.
je pak word en vies van, je motor word er vies van en je blijft maar schakelen, en echt hard gaat et nou ook weer niet....

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tylen

Tylen

talin schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:44:
[...]

niet doen als je hoogtevrees hebt!

moest jaaaren geleden al eens meedoen aan de zwarte cross in de prominenten klasse.
organisator was ook groot deel van mijn sponsor en dit zat bij in de deal.
in je race outfit op een crossmotor...

paar weken vana te voren dacht laat ik eens kijken hoe zo'n ding rond gaat in het zand, ding geregeld een 250 Kawa op die crossbaan.

kwam er snel achter dat het echt niks voor mij was.
je pak word en vies van, je motor word er vies van en je blijft maar schakelen, en echt hard gaat et nou ook weer niet....
Hahaha ouwe hoer ;)

Wat wel heel leuk is, is Supermotard.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 19:39

martjah

Appel

(jarig!)
_Apache_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:55:
Geeft de lader dat niet aan? Bij men oude heer zijn er een aantal lampjes die de status van de accu weergeven.

Moet ie persé volledig opgeladen zijn, of wil je alleen genoeg power hebben om te kunnen starten, zodat de dynamo de rest doet?
bij een autozaak of motorzaak kunnen ze meestal testen of de accu kapot is. Tenminste hier wel bij de lokale motorboer (Paul Ritzen). Een soort stresstest voor de accu, binnen een minuut weet je of je accu kapot is of niet.

• M14

M14

Tylen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:02:
[...]

Hahaha ouwe hoer ;)

Wat wel heel leuk is, is Supermotard op asfalt.
There, I fixed it :+.

Van die wedstrijden rijden ze toch op een parcours wat ook door het zand gaat, of niet? Het lijkt me vetter om met een supersport fiets gecontroleerd de bocht in te schuiven :P.

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
M14 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:00:
[...]

There, I fixed it :+.

Van die wedstrijden rijden ze toch op een parcours wat ook door het zand gaat, of niet? Het lijkt me vetter om met een supersport fiets gecontroleerd de bocht in te schuiven :P.
disagree! SM is veel leuker (de motor), dat is echt speelgoed. Ik zou er graag eentje willen hebben als 2e motor om te gaan spelen. Maar ik ben een arme student dus ik hou het bij 1 motor die ook geschikt is voor langere afstanden.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:23

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hier ook ff spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_0255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_0256.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_0257.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_0258.jpg

Normaal kunnen we dit weekend met het afbouwen gaan beginnen :)

De Nederbelg !

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:37:
[...]

disagree! SM is veel leuker (de motor), dat is echt speelgoed. Ik zou er graag eentje willen hebben als 2e motor om te gaan spelen. Maar ik ben een arme student dus ik hou het bij 1 motor die ook geschikt is voor langere afstanden.
Deze 'arme' loonslaaf heeft daar ook last van. Niet hebben van stallings/knutselruimte speelt ook wel mee.

Al zou ik dan eerder neigen naar een of ander Nato-spec geval, misschien een Moto Guzzi V50 ofzo :z

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dion, hoe bevalt je nieuwe cardan / overbrenging?

Wise enough to play the fool

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:46:
Dion, hoe bevalt je nieuwe cardan / overbrenging?
Goed!

Het feit dat ik kan rijden is een duidelijke pre ( :+ ), maar los daarvan vind ik het op de snelweg een stuk rustiger. Of het ook zuiniger is, is maar de vraag - dat ga ik donderdag ontdekken als ik naar Helmond en terug ga rijden voor het werk.

Keerzijde is dat hij merkbaar minder snel optrekt, onder de 100km/u moet ik niet denken dat ik in z'n 5 vooruit kom (cruisen @80 gaat wel prima), en ook van 100-120 gaat veel sneller in 4.

Onverwacht voordeel is dat filerijden een stuk makkelijker gaat - voorheen zat ik steeds tussen 2 en 3 te schakelen, nu kan het prima in z'n 2. Sowieso is de 2 nu echt geniaal - ik kan makkelijk tot 80km/u doortrekken zonder na te hoeven denken over opschakelen.

Oslik blyat! Oslik!

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:44:
[...]

Deze 'arme' loonslaaf heeft daar ook last van. Niet hebben van stallings/knutselruimte speelt ook wel mee.

Al zou ik dan eerder neigen naar een of ander Nato-spec geval, misschien een Moto Guzzi V50 ofzo :z
met mijn huidige motor kan ik ook veel spelen :) Om de 2/3 jaar kijk ik voor een andere. Uiteraard importeren zodat ik na 2/3 jaar bijna hetzelfde bedrag ervoor terug krijg.
Ik vind momenteel de Apprilia Shiver wel leuk. Lijkt een beetje een kruising tussen een SM en een naked.
Ik zag een jaar geleden een Shiver voorbij komen (leek het tenminste) die of volledig automaat was of semi-automaat. Lijkt me ook wel een aparte ervaring.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
martjah schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:27:
[...]

bij een autozaak of motorzaak kunnen ze meestal testen of de accu kapot is. Tenminste hier wel bij de lokale motorboer (Paul Ritzen). Een soort stresstest voor de accu, binnen een minuut weet je of je accu kapot is of niet.
lokale motorboer ... Paul Ritzen ... dan noem je wel een " lokaal motorboertje" :P

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:51:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een accu weer vol hebt geladen met een simpele druppellader?
Gisteravond tegen 19.00 accu aan de lader gehangen en vanochtend 8 uur wou ik hem starten.
Na 10 maal starten accu weer leeg (stond niet op reserve en de tank nagenoeg leeg).
Hoeveel Ah is je accu, en hoeveel stroom levert je lader?

Ik heb in de motor bijvoorbeeld een 10Ah accu, en daar een 12V 2.5A lader bij. Het is een soort van vuistregel dat je lader ongeveer 1/4e van het aantal Ah is. Neem je een 50A lader op een 10Ah accu, word de accu te snel geladen, word ie warm en heb je kans dat het misgaat. Neem je een 0.1A lader op een 10Ah accu, is dat te weinig stroom om de accu te kunnen laden. Dus daarom heb ik voor mn 10Ah accu een 2.5A lader :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52
Widow schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Ik heb in de motor bijvoorbeeld een 10Ah accu, en daar een 12V 2.5A lader bij. Het is een soort van vuistregel dat je lader ongeveer 1/4e van het aantal Ah is. Neem je een 50A lader op een 10Ah accu, word de accu te snel geladen, word ie warm en heb je kans dat het misgaat. Neem je een 0.1A lader op een 10Ah accu, is dat te weinig stroom om de accu te kunnen laden. Dus daarom heb ik voor mn 10Ah accu een 2.5A lader :)
Helemaal correct, behalve dat de laadstroom vziw +- 1/10e van de capaciteit in Ah is...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Net de camerasteun binnen gekregen (Thanks @Martjah). Meteen bevestigt, zit goed, redelijk zicht. Benieuwd hoe de oude compact zich houdt tijdens de rit. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De versys heb ik eindelijk naar de garage laten 'verslepen'... nu maar hopen dat het niet te duur geintje word...
Ik vrees een kappotte ECU of alarm.... hij doet namelijk helemaal niks meer :( en het is niet een zekering :(

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

aj aj aj... das het nadeel van "modern" spul.... een of ander kastje waar de rook uit verdwenen is en dan houdt het op.

* teacher vind dat er niks mis is met puntenontsteking :Y

Wise enough to play the fool

• DECOY88
(overleden)
eindelijk verhaaltje bij de trip gemaakt.

10 dagen overwinteren in spanje. 25-01-2011/03-02-2011

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:43:
aj aj aj... das het nadeel van "modern" spul.... een of ander kastje waar de rook uit verdwenen is en dan houdt het op.

* teacher vind dat er niks mis is met puntenontsteking :Y
Yup helemaal waar... mijn varadero 125 met carbs kon ik gewoon aanduwen als de accu leeg was, bij de versys is dat geen optie (ik heb het getest :/ )

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:09
Bizarre trip man! Al zou ik wel effe klaar zijn na een nacht op een terrasstoel!! :) _/-\o_

• DECOY88
(overleden)
met een graadje of 3 :X

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gave trip. Ziet er wel koud uit though :P

Heb je deze foto ook in een hogere resolutie. Gave foto als wallpaper.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
KaWaReZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:39:
[...]
lokale motorboer ... Paul Ritzen ... dan noem je wel een " lokaal motorboertje" :P
Haha hij is nog steeds lokaal voor mij (paar km verderop). Hele aardige man. Niet te commercieel, weet alles en heeft echte liefde voor zijn vak. Heeft een mooie veredelde knutselschuur.
_Apache_ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:15:
Net de camerasteun binnen gekregen (Thanks @Martjah). Meteen bevestigt, zit goed, redelijk zicht. Benieuwd hoe de oude compact zich houdt tijdens de rit. :)
NP, ik van dat ding af en jij er blij mee. Ik kreeg vanmiddag (14:32) een mailtje dat ie bezorgd was.

• M14

M14

Widow schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:53:
[...]

Nu weet ik niet hoe het zit bij accu's met zuur er in, maar dit maakt voor een gewone lood-accu niet uit. Die beperken namelijk hun eigen laadstroom. Daardoor zou het niet mogen uitmaken wat voor lader je er aan hangt, al kan ie 100A leveren.

Bij een NiMH-cel is dat anders, die klappen namelijk uit elkaar als je door gaat met laden. Daar moet een stuk elektronica de lader echt regelen. Maargoed, dat kom je niet snel tegen in een motor ;).

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd

Woei.
mijn motor starte weer, denk dat die in eerste instantie beetje verzopen was door lui die aan het gas hadden gedraaid bij een feestje laatst.

Was mijn eerste ritje dit seizoen weer.
Even naar dld en 98 getankt en hij snorde weer als vanouds.

Nog twee schrikmomentjes.
wou ff kijken of een wheely nog ging.
In de een, gas dicht en vol open en toen stond ik opeens echt verticaal op mijn achterwiel, kon nog net de achterrem aantikken :')
Daarna nader ik een bocht en ruim voor de bocht remde ik teveel of op de motor, gaat mijn achterkant er een stukje vandoor.

toen maar naar huis gereden en een schone onderbroek aangetrokken :')

nu dat stofnest zo eens wassen :P

Verwijderd

ff een vraagje voor de fanatieke sleutelaars.

de voorpoten van mijn f3 kan ik op twee manieren instellen.
de uitgaande demping en de schroef voor de veerweg.
als ik aan de schroef van de veerweg van de linkerpoot draai dan hoor ik klak klak klak.
Nu heb ik vorig jaar de voorpootolie vervangen en sindsdien valt me dat dus op.
maar wellicht is dat normaal en was dat altijd zo al?
de rechtervoorpoot heeft er geen last van of niet hoorbaar in ieder geval.

moet ik het gewoon zo laten of is er iets aan de hand?

en als ik een kijkje wil nemen dan zou ik volgens de manual de hele voorkant moeten opkrikken en de voorpoten eruit moeten halen. wiel eruit, remmen los, etc
best veel werk dus.

Ik dacht dus dat ik de bouten waarmee de poten vast zitten los ga draaien en de poten omhoog duw ff handvast zetten en dan de voorpoot los draaien en dan kijken.

zou dat mogelijk zijn of is dat een dom idee :P

• Widow
Hoe heb je de olie vervangen? Gewoon aan de onderkant de schroef eruit gedraait, en daarna een aantal ml olie er bovenin weer in?

Verwijderd

Widow schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:24:
Hoe heb je de olie vervangen? Gewoon aan de onderkant de schroef eruit gedraait, en daarna een aantal ml olie er bovenin weer in?
de poten er helemaal uit gehaald en op de kop in een emmer laten leeg lekken.
ik kreeg de onderste schroef niet los van de poot, draaide door, had je weer een speciaal stuk gereedschap voor nodig dacht ik.
de olie heb ik wel goed bijgevuld, exact volgens wphb waarbij ik de luchtkamers heb gemeten

• DECOY88
(overleden)
gs500. op de middenbok zetten. met spanband achterover trekken. of 3 kratten bier achterop binden. poten eruit. bovenkant los met ratel 1/2 vierkant paste precies. veren enz. eruit onderste boven laten uitlekken in een emmer. en daarna de onderkant losgemaakt van binnen uit. met een imbus 24 van een meter. even langs de dhz zaak geweest. en een meter draadstang m16 gehaald en wat moeren erop gedraaid. aangezien dat precies past. baco erop en draaien maar.nieuwe keerringen ertussen. en dan vullen. en dan van bovenaf met een duimstok gevuld. gewoon tot 20 cm erin steken. en uiteindelijk moest het tot 10 cm onder de rand ofzo. steeds een beetje erbij en dan net zoals met olie peilen totdat ze beide gelijk waren. veer erin en de dop er weer bovenop en rijden maar

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24

Mud

* Mud mompelt iets met leesbaarheid 8)7

• Widow
Mud schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:41:
[...]

* Mud mompelt iets met leesbaarheid 8)7
Dat heet stijl :+ zonder de username te lezen weet je al wie het geschreven heeft.

• DECOY88
(overleden)
heb geen olieboot meer waarmee je me ziet aankomen dus dan zo maar. O-)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik ben net weer terug van 3 dagen Circuit Du val de Vienne! Wat een super ervaring. Heb heerlijk genoten van het super lekkere weer en ten tweede van de tijd op de baan. De 600f2 was net op tijd klaar met een donor blok en heeft meteen zijn vuurdoop gekregen.

Viel mij wel op dat het een behoorlijk bochtig en technisch circuit is en dat ik echt aan de bochtensnelheid moet werken. Heb me niet zo heel erg op laten fokken om boven kunnen te gaan rijden en ben vooral heel relaxed aan het rijden geweest. Zat nu zo rond 2:20 op een ronde met een maatje voor me met een laptimer. Alle andere sessie's heb ik lekker alleen of achter een marshall gereden en denk dat ik daar nog wel wat sneller geweest ben. Maar het ging mij vooral om lekker bezig te zijn en de techniek te verbeteren. Van het weekend maar eens lekker zoeken naar de foto's :)

• talin

talin

ES-MA

zat gisteren de start lijst van eerste ONK te bekijken op Aseen, zag dat een oud kennis van me waar ik ooit tegelijkertijd mee ben overgestapt vanuit de brommerrace naar de 125 zijn 125 ook weer uit de schuur heeft gehaald.

tja dit is laatste jaar dat je nog met een 125 mee kan doen, ga dit jaar maar eens kijken om voor de laatste keer een 2takt veld van start horen en zien te gaan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• MailMan
talin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:53:
zat gisteren de start lijst van eerste ONK te bekijken op Aseen, zag dat een oud kennis van me waar ik ooit tegelijkertijd mee ben overgestapt vanuit de brommerrace naar de 125 zijn 125 ook weer uit de schuur heeft gehaald.

tja dit is laatste jaar dat je nog met een 125 mee kan doen, ga dit jaar maar eens kijken om voor de laatste keer een 2takt veld van start horen en zien te gaan.
Lekenvraag, maar Is dat met ivm het verbod op 2takt motoren?

Een vriendin van me is trouwens ook op zoek naar een eerste motor. Ook een student dus gelimiteerd in budget, maar wel handig met techniek. Daarom zat ze te denken aan een oudere motor omdat daar het onderhoud over het algemeen beter zelf aan te doen is.

Nu had ze een Kawa Z750 op het oog uit 1983. Ik weet eigenlijk niets van Kawa's behalve dat ze groen zijn :+ En dat is deze dan ook nog weer eens niet.
Ze vroeg of ik mee wilde gaan om te oordelen over de motor en daarom zoek ik wat specifiekere informatie (kwaaltjes, onderhoud etc) over de oudere Z750's. De meeste info die ik namelijk vind gaan over de nieuwe modellen.

Dingen om te checken zijn natuurlijk:
- Staat van banden
- Is alles nog recht?
- Hoe loopt de motor, hoe loopt het blok. Schakelt het goed en slipt de koppeling niet.
- Speling in voorvork
- Staat van de vering

etc...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees dat de Z750 een vrij lomp zwaar en lastig beheersbaar geval is:
http://www.realclassic.co.uk/z750kawasaki08062700.html

Als dat zo is vraag ik me af of het een ideale eerste fiets zou zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:27:
Zo ik ben net weer terug van 3 dagen Circuit Du val de Vienne! Wat een super ervaring. Heb heerlijk genoten van het super lekkere weer en ten tweede van de tijd op de baan. De 600f2 was net op tijd klaar met een donor blok en heeft meteen zijn vuurdoop gekregen.

Viel mij wel op dat het een behoorlijk bochtig en technisch circuit is en dat ik echt aan de bochtensnelheid moet werken. Heb me niet zo heel erg op laten fokken om boven kunnen te gaan rijden en ben vooral heel relaxed aan het rijden geweest. Zat nu zo rond 2:20 op een ronde met een maatje voor me met een laptimer. Alle andere sessie's heb ik lekker alleen of achter een marshall gereden en denk dat ik daar nog wel wat sneller geweest ben. Maar het ging mij vooral om lekker bezig te zijn en de techniek te verbeteren. Van het weekend maar eens lekker zoeken naar de foto's :)
Lekker weer gehad dus? In 2007 konden wij de baan beter als schaatsbaan gebruiken ;) Welke dagen heb je nog meer staan dit jaar?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tylen schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:11:
[...]

Lekker weer gehad dus? In 2007 konden wij de baan beter als schaatsbaan gebruiken ;) Welke dagen heb je nog meer staan dit jaar?
Lekker weer!? Het was bloedheet ;). Elke dag 17-20 graden zo ongeveer en heb weer genoeg verbrand. Dit jaar eigenlijk nog verder niets gepland. Dus word tussendoor nog een beetje kijken naar wat er mogelijk is. We hebben iig wel enorm veel geluk gehad wat ik hoorde is er voorgaande jaren idd ook gewoon geschaatst. Volgend jaar gaan we misschien jullie wel pesten in Ales. Want ik moet toch nog wel veel werken aan techniek denk ik zo. Tussendoor zal er nog wel wat zandvoort komen en hopelijk nog wat andere circuits.

Maar het circuitrijden is zo _/-\o_

• M14

M14

Ik ga waarschijnlijk maandag 4 april in Zolder een circuittraining doen :)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24

Mud

M14 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:49:
Ik ga waarschijnlijk maandag 4 april in Zolder een circuittraining doen :)
Zolder is echt gaaf _/-\o_ _/-\o_ In welke groep ga je rijden?

Ik heb vorig jaar in groep 1 meegedaan :9~ Na de 3e sessie was ik mijn 25kW kit al zat :')

• gwystyl
  • Laatst online: 08:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MailMan schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Een vriendin van me is trouwens ook op zoek naar een eerste motor. Ook een student dus gelimiteerd in budget, maar wel handig met techniek. Daarom zat ze te denken aan een oudere motor omdat daar het onderhoud over het algemeen beter zelf aan te doen is.
etc...
Als je iets in die categorie zoekt: mijn zwager heeft een Suzuki GSX750 uit '77 te koop staan. Dat ding hoeft volgens mij ook niet veel op te brengen, en op nieuwe band(en) na ook niet veel onderhoud.

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 25-03-2011 13:01 ]

• MailMan
gwystyl schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Als je iets in die categorie zoekt: mijn zwager heeft een Suzuki GSX750 uit '77 te koop staan. Dat ding hoeft volgens mij ook niet veel op te brengen, en op nieuwe band(en) na ook niet veel onderhoud.
Zeker interessant. Heb je wat meer info voor me?

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Lekker weer!? Het was bloedheet ;). Elke dag 17-20 graden zo ongeveer en heb weer genoeg verbrand. Dit jaar eigenlijk nog verder niets gepland. Dus word tussendoor nog een beetje kijken naar wat er mogelijk is. We hebben iig wel enorm veel geluk gehad wat ik hoorde is er voorgaande jaren idd ook gewoon geschaatst. Volgend jaar gaan we misschien jullie wel pesten in Ales. Want ik moet toch nog wel veel werken aan techniek denk ik zo. Tussendoor zal er nog wel wat zandvoort komen en hopelijk nog wat andere circuits.

Maar het circuitrijden is zo _/-\o_
Ooo wat ben ik jaloers nu. Heeeerlijk genoten dus _/-\o_ Alés zou leuk zijn. Lekker rijden, zonnen, zwemmen, bbq'n, bier drinken, en de volgende dag weer het riedeltje opnieuw :) Misschien kom ik je nog tegen ergens anders :)

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou, ik zal me ook maar eens melden hier :)

Zometeen de 2e motorrijles. Wil al een paar jaar motorrijden maar kwam er niet van.
Ik heb al een jaar of 5 een Moto Guzzi V75 in de garage staan die ik voor een prikkie kon overnemen, en vond het nu tijd om er maar eens werk van te maken.

• Widow
Hier het design dat ik van Damen kreeg net, wat denken jullie hiervan? Ik zit te denken om mn naam er misschien op te zetten, maar ik weet het nog niet zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/damenpak.jpg

• Tylen

Tylen

Widow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:36:
Hier het design dat ik van Damen kreeg net, wat denken jullie hiervan? Ik zit te denken om mn naam er misschien op te zetten, maar ik weet het nog niet zeker.

[afbeelding]
Ik hoop dat je een korte naam hebt dan ;) 10 euro per letter was het geloof ik. Ze hebben ook een soort van plastic plaat waar je naam op gedrukt kan worden en dat is stukken goedkoper.

Voor de rest simpel maar mooi ontwerp. Doe je nog perforatie erin aan de voorkant?

• Widow
Mijn naam is drie letters, dus dat is lekker goedkoop dan :+ Aan de voorkant word ie geperforeerd, ik heb het liever te koud dan te warm. En als het regent trek ik wel een regenoverall aan.

• talin

talin

ES-MA

MailMan schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:59:
[...]

Lekenvraag, maar Is dat met ivm het verbod op 2takt motoren?
nee ook het motorracen heeft te maken met recessie en hebben ze een tijd geleden besloten om eerst de oude vertrouwde 500cc om te dopen naar de MotoGP, vorig jaar ( of is et al weer 2 jaar?? ) de 250cc naar de MOTO2 en vanaf volgend jaar de 125cc over te laten gaan naar een nieuwe klasse!

er mag en kan nu al mee geraced worden met een 250cc 1 cilinder 4 takt.

dus ook in Nederland is de 250cc klasse al verdwenen en dit is het laatste jaar dat de 125cc klasse zoals deze nu bestaat ophoud met bestaan.

voor het 2takt tijdperk werd er ook alleen maar met 4 takten geraced maar zal de 2takten wel missen, het geluid, de geur en het vermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door talin op 25-03-2011 14:55 ]

Pagina: 1 ... 247 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.