Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.760 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
snars schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:13:
[...]

>:)

Of terugtrappen naar de 1 met een beetje koppeling en achterrem...hoe zet je anders een mooie slide in??
heb noppenbanden :+
En sowieso rag ik er liever overheen dan dat ik moeite moet gaan doen om langzaam te rijden :+

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 17:02

talin

ES-MA

TheZeroorez schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:37:
Ik heb zelf een in de hoogte doormidden gezaagde jerrycan als olieaftap-bak. Past 4 liter in oid, en da's genoeg voor de mijne :)

En wat rijdt 'ie ineens lekker zeg, met het nieuwe luchtfilter. Onderin de toeren is hij wat krachtiger, en ik heb het idee dat 'ie minder remt op het blok en zuiniger is (heb nog niet zoveel gereden ermee nu). Volgens mij zat het vorige filter er al wat te lang in :p
je kan ook een leeg 5 liter olie kannetje nemen ( zo een waar je de olie in kocht ) daar de zijkant uit snijden, zeg maar daar waar de sticker zit, die leg je plat neer, als je dan klaar bent met aftappen kan je de dop er af draaien en weer mooi overgieten.

gebruikte die altijd voor de koelvloeistof en kon ik zo weer retour gieten als ik klaar was.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Fuck koelvloeisof... zie je, ik wist dat ik nog wat moest doen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:19:
Fuck koelvloeisof... zie je, ik wist dat ik nog wat moest doen ;)
Haha, hier ook hetzelfde. Ik kwam er te laat achter dat er 2,6 liter in moet, en ik had maar 1 liter staan :P

Verwijderd

Misschien is het een domme vraag, maar ik stel m toch maar :)

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met onderhoud aan een harley? Ik heb alleen de user manual, maar ben verder niet technisch en heb (als ik het zo lees) niet al het benodigde gereedschap. Vind het wel fijn om zoiets zelf te doen om ervan te leren, maar ik wil ook niks verknallen, dus hulp zou ik wel fijn vinden.

Verwijderd

Widow schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:00:
Hah, nieuwe banden en nieuwe motoren, daar kan ik over meepraten. Vanochtend was ik ff bij een motordealer in Nieuw Vennep geweest, ze hadden uitverkoop en een vriend van me wou ff met een gsxr 750 uit 2011 rijden.

Ik was ook wel benieuwd naar de gixxer 750, dus ook ff een formuliertje ingevuld en na een kwartiertje kon ik rijden. Heerlijke motor, heerlijke aandrijflijn, voldoende koppel laag in de toeren. Banden waren nog helemaal nieuw, er stond 8km op de teller, dus niet al te plat gegaan en niet al te hoog in de toeren gegaan. Motor is ook mooi licht, het scheelt geloof ik bijna 60kg met mn VFR.

Het ziet er alleen een beetje uit alsof ik op een schakelbrommertje zit. Het reed iig erg goed. Helaas kreeg ik niet zoveel meer voor mn VFR, dus ik denk dat ik hem niet ga kopen.

[afbeelding]
lol, schakelbrommer, ik vind het eruit zien alsof je op zo'n pocketbike zit ;)

ik ben zelf 1,93 en als ik op de r6 van mijn broertje stap dan heb ik hetzelfde.
zit er helemaal opgevouwen op :+
Dat apparaat pak ik dan ook alleen voor hele korte stukjes.
meestal om wheely's te doen want dat gaat gewoon vanuit het gas en is zo lekker op dat ding O-)

zelf rij ik een f3 uit 1998.
die is gewoon perfect qua afmetingen.
alleen mocht die wel 10 a 20 pk meer hebben :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:26:
[...]

lol, schakelbrommer, ik vind het eruit zien alsof je op zo'n pocketbike zit ;)

ik ben zelf 1,93 en als ik op de r6 van mijn broertje stap dan heb ik hetzelfde.
zit er helemaal opgevouwen op :+
Dat apparaat pak ik dan ook alleen voor hele korte stukjes.
meestal om wheely's te doen want dat gaat gewoon vanuit het gas en is zo lekker op dat ding O-)

zelf rij ik een f3 uit 1998.
die is gewoon perfect qua afmetingen.
alleen mocht die wel 10 a 20 pk meer hebben :)
Je kan ook een paar kilo's afvallen :+

@EnzoMatrix helaas geen verstand van Harley's maar zou het best leuk vinden om mee te sleutelen. Waar woon je eigenlijk? Misschien wel handig om te weten voor iedereen

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 17-03-2011 09:28 ]

Verwijderd

Woon zelf in Arnhem, maar ik wil best reizen, dat onderhoud word dan toch een soort van hobby en ik wil het graag leren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:52:
Woon zelf in Arnhem, maar ik wil best reizen, dat onderhoud word dan toch een soort van hobby en ik wil het graag leren.
Ik weet het niet zeker maar voor zover ik heb gehoord heb je voor harleys speciaal gereedschap nodig.
of dit nog zo is met nieuwe modellen weet ik niet.
Hou daar dus rekening mee ;)

Verwijderd

Nee, dat vind ik prima, wil er best wat voor doen, punt is dat ik al heel lang (sinds dat die dierenarts op discovery die auto bouwde, hoe heette dat nou?) zelf wilde knutselen. En dan heb ik nu een Harley, en daar kan ik leuk aan knutselen dacht ik zelf :) Maar ik wil het wel goed doen ;) niet dat ik m slechter maak door mijn geknutsel.

• MailMan
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:07:
Nee, dat vind ik prima, wil er best wat voor doen, punt is dat ik al heel lang (sinds dat die dierenarts op discovery die auto bouwde, hoe heette dat nou?) zelf wilde knutselen. En dan heb ik nu een Harley, en daar kan ik leuk aan knutselen dacht ik zelf :) Maar ik wil het wel goed doen ;) niet dat ik m slechter maak door mijn geknutsel.
Mark Evans met die 1965 Jaguar E-Type Series Roadster? Ik heb net een week geleden die serie helemaal afgekeken :P

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 12:41
Ik heb mijn motor teruggezien na het accident van november. Wat deed het pijn om haar zo te zien :'(
Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/193320_10150119534392321_519097320_7018927_8211397_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/192771_10150119538832321_519097320_7019006_1954129_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/193320_10150119534397321_519097320_7018928_1614273_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/185723_10150119539337321_519097320_7019009_4646126_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/193328_10150119536002321_519097320_7018949_2827802_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/189843_10150119537392321_519097320_7018978_7382887_n.jpg

http://gathering.tweakers...message/35007596#35007596
Intussen is gebleken dat ik volledig in m'n recht was en alle kosten zijn al vergoed (behalve de takelkosten, die heb ik nog niet terug).Geen lichamelijke letsels opgedoken ook, dus dat is goed. Mijn Kawa ZX6R heb ik een maand geleden ook verkocht. Jammer, en ik mis het motorrijden ook wel, maar het is nu zo...

Nog 2 filmpjes van vroeger
De kawa
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QEq-OWWWi3s]
En de mooiste motorreis die ik ooit heb gemaakt, in Frankrijk. Voor mij waar motorrijden om draait.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H-IQfYDJ54w]

[ Voor 12% gewijzigd door MMach op 17-03-2011 11:45 ]

• MailMan
Mooie filmpjes, doen me denken aan het einde van een Top Gear seizoen een tijdje terug, met een Aston Martin die het einde van een tijdperk deed inluiden volgens JC.

Ga je niets aanpraten, aangezien je zelf weet hoe het is om motor te rijden, maar het wordt denk ik lastig de kriebels te onderdrukken met de lente in het vooruitzicht.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
MailMan schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:16:
Ga je niets aanpraten, aangezien je zelf weet hoe het is om motor te rijden, maar het wordt denk ik lastig de kriebels te onderdrukken met de lente in het vooruitzicht.
die heeft zaterdag een afspraak via marktplaats ofzo geregeld en zaterdag middag rijd hij weer. is het niet deze week komt het vanzelf.

• MailMan
DECOY88 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:10:
[...]

die heeft zaterdag een afspraak via marktplaats ofzo geregeld en zaterdag middag rijd hij weer. is het niet deze week komt het vanzelf.
d:)b

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22

_Apache_

For life.

@MMach : Zonde, pracht van een fiets, kan je inderdaad heerlijke routes mee rijden. De essentie van het motorrijden.

Vraagje voor de motorrijders die met camera rijden, hoe bevestigen jullie die op de motor? Heb een oude compact camera waarmee ik het eea wil testen. Zijn er universele mounts? Heb al wel eens rond ge-google-d, maar weinig kunnen vinden wat ik nou echt zocht. Of zoek ik iets dat ik niet ga vinden?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DECOY88
(overleden)
heb weleens met een statief in me jas gereden. _O-

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met een RAM-mount kun je veel op je stuur bevestigen. Ik heb op die manier mijn Garmin GPS op het stuur, maar er bestaan ook adapterplaten voor camera's.
Of natuurlijk http://www.dealextreme.co...er-for-bicycle-blue-48347 Maar geen idee of dat goed genoeg vast zit (ik heb m inmiddels wel liggen, maar nog niet geprobeerd)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• DECOY88
(overleden)
met ram mount zit het goed en is goed te verstellen kost alleen klauwen met geld.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:15:
@MMach : Zonde, pracht van een fiets, kan je inderdaad heerlijke routes mee rijden. De essentie van het motorrijden.

Vraagje voor de motorrijders die met camera rijden, hoe bevestigen jullie die op de motor? Heb een oude compact camera waarmee ik het eea wil testen. Zijn er universele mounts? Heb al wel eens rond ge-google-d, maar weinig kunnen vinden wat ik nou echt zocht. Of zoek ik iets dat ik niet ga vinden?
klikje

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _Apache_

_Apache_

For life.

Die steun ben ik - in verschillende hoedanigheden - tegengekomen ja. Maar 80 eu voor een steun om wat te proberen vind ik nog wat te gortig. Voor hetzelfde geldt presteert de camera bagger.
Zal eens even kijken of ik wat kan met de bovengenoemde bevestiging.

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 17-03-2011 15:03 ]

• defusion
  • Niet online
Iemand een idee voor het volgende:
Mijn achterrem heeft bijna geen druk.

Dit is ontstaan nadat ik de achterband heb vervangen, dus denk dat ik daar iets fout heb gedaan.
Hij remt nog steeds, maar bijna geen druk. Met geen mogelijkheid iig genoeg druk om het wiel te blokkeren tijdens het rijden bijvoorbeeld.

Nu heb ik al een keer de remmen onlucht/remvloeistof vervangen. Dit ging prima, en ik zag ook geen belletjes ofzo door het slangetje lopen. Echter nog steeds zelfde probleem.
Ik dacht, heb vast iets fout gedaan, dus nog een keer remvloeistof vervangen, maar nog steeds hetzelfde.

Remblokken zijn praktisch nieuw.
Ik voel wel iets aan druk in het pedaal, en ik zie ook geen vloeistof lekken oid.

Denk dus dat het niet aan de leidingen/lekken ligt, ook niet aan lucht in de leidingen, en ook niet aan de remblokken.

Verder iemand een idee van wat ik zelf kan nakijken? of toch maar even langs de professionals brengen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@defusion.

Het lijkt er toch wel sterk op dat er toch ergens lucht zit.

• _Apache_

_Apache_

For life.

@defusion

Wat bij mij hielp, is de remzuiger even omhoog houden, dan kan eventueel lucht makkelijker zijn weg (omhoog) vinden. Als het niet lekt, is het geheid lucht.

Gebruik je ook een ontluchtingsslangetje? Heeft ook veel tijd gescheelt hier, is zegmaar een eenvoudige on-way-valve. Was een slangetje met een balletje erin, die in een versmalling viel bij een vacuum.

[ Voor 37% gewijzigd door _Apache_ op 17-03-2011 15:57 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22
_Apache_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:41:
@defusion

Wat bij mij hielp, is de remzuiger even omhoog houden, dan kan eventueel lucht makkelijker zijn weg (omhoog) vinden. Als het niet lekt, is het geheid lucht.
Jep ontluchten kan nogal een bitch zijn, bij het motorsleutelhok hier hebben ze een unit op perslucht waarmee je de remvloeistof door de leiding 'zuigt', dat werkt wel perfect :)
Voordat we dat ding hadden ook wel eens ruim een uur aan het klooien geweest om de boel ontlucht te krijgen...

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:39

martjah

Appel

(jarig!)
dezelfde soort mounts heb je op ebay voor 20/30 euro :)

Ik heb nog een universele steun liggen voor op het stuur. Hij past alleen niet bij mij op de motor omdat ik een Z750 heb. In het midden heb ik geen zichtbare buis maar een grote clamp erop zitten.

2 foto's:
http://i268.photobucket.c...h/IMG_20110317_161444.jpg
http://i268.photobucket.c...h/IMG_20110317_161423.jpg

(ik doe ff niet met tags omdat de foto's te groot zijn en ik te lui)

Voor 5 euro mag je dat ding hebben van mij.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Deal, verkocht. Kan je het eenvoudig verzenden?

• defusion
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:41:
@defusion

Gebruik je ook een ontluchtingsslangetje? Heeft ook veel tijd gescheelt hier, is zegmaar een eenvoudige on-way-valve. Was een slangetje met een balletje erin, die in een versmalling viel bij een vacuum.
Ik gebruik dit ding:
http://www.louis.de/_30eb...artnr_gr=10003470&lang=de

"It incorporates a check valve which prevents air from entering the system."
dus lijkt mij van wel.

Met de voorremmen is het wel prima gelukt namelijk. Denk niet dat ik echt iets fout heb gedaan.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Bij de Aldi is vanaf zaterdag een momentsleutel te koop: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_11/OFF08.SHTML
Momenten tussen 42-210Nm. Zou dit wat zijn, voor €19, of is dit weer Aldi PBS kwaliteit? Op een autogereedschapsite zijn verschillende sleutels met dezelfde specificaties namelijk voor 60 of 80,- verkrijgbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Postman81 op 17-03-2011 16:46 ]

• DECOY88
(overleden)
leuk om vastzittende bouten mee los te krijgen O-)

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
_Apache_ schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:31:
Deal, verkocht. Kan je het eenvoudig verzenden?
Je hebt DM (over een paar minuten)

• MailMan
DPC-Postman schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:37:
Bij de Aldi is vanaf zaterdag een momentsleutel te koop: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_11/OFF08.SHTML
Momenten tussen 42-210Nm. Zou dit wat zijn, voor €19, of is dit weer Aldi PBS kwaliteit? Op een autogereedschapsite zijn verschillende sleutels met dezelfde specificaties namelijk voor 60 of 80,- verkrijgbaar.
Schijnen best ok te zijn en percentueel niet heel veel afwijking te hebben. Alleen moet je je afvragen of 42-210Nm handig is.

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 17-03-2011 16:56 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
Die momentsleutel lijkt volgens mij wel op die van de LIDL, deze is laatst getest door iemand van motor-forum. Kwam goed uit de test.
http://www.motorshopper.n...-momentsl/VTR-Jeroen.html

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

defusion schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik dit ding:
http://www.louis.de/_30eb...artnr_gr=10003470&lang=de

"It incorporates a check valve which prevents air from entering the system."
dus lijkt mij van wel.

Met de voorremmen is het wel prima gelukt namelijk. Denk niet dat ik echt iets fout heb gedaan.
Hoe werkt dat ding precies? Je pompt daar eerst de oude vloeistof in? En bij het bijvullen zorgt het ervoor dat je geen lucht je leiding in zuigt?

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:49:
leuk om vastzittende bouten mee los te krijgen O-)
Daar zou ik liever geen momentsleutel voor gebruiken. Doe je dat wél dan kun je de meeste momentsleutels eigenlijk net zo goed direct degraderen naar lompe ratelsleutel. Preciezie gereedschap gebruiken voor lomp werk ..... :N (Maar die emoticon stond er wss niet voor niets _O- )

Om dingen aan te draaien op moment zal die sleutel best wel geschikt zijn echter kun je er vrij weinig méér mee vast zetten dan je wielmoeren en misschien de kroonplaat moer vanwege het bereik.Wil je alles netjes op moment aan kunnen draaien dan heb je écht meerdere momentsleutels nodig (je remklauwen kun je er al niet meer mee op moment zetten en die haal je wél los bij een wielwissel).

Ik heb hier zelf 1/4" 4-20 Nm, 3/8" 10-60 Nm & 1/2" 40-200 Nm en heb daarmee eigenlijk 't gehele bereik wat je nodig hebt voor een motor/auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-03-2011 19:57 ]

• defusion
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Hoe werkt dat ding precies? Je pompt daar eerst de oude vloeistof in? En bij het bijvullen zorgt het ervoor dat je geen lucht je leiding in zuigt?
Het zorgt ervoor dat er geen lucht vanuit het ventiel(?) naar binnen kan denk ik, maar ik gebruik daarnaast ook de volgende techniek voor het bijvullen: YouTube: How to - change brake fluid part 2
(alleen heb je pedaal ipv handgreep voor achterrem natuurlijk)

dan zou dat ding wat ik heb eigenlijk overbodig moeten zijn...

maar zal ook eens doen wat _apache_ zegt met remzuiger omhoog houden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk eerder dat je je remklauw scheef hebt staan omdat 'ie voor het wielwisselen wél goed werkte en je in eerste instantie nergens aan bent gekomen waardoor er lucht in het systeem kon komen. Ik weet niet wát je voor een fiets hebt en hoe de remklauw bevestigd is maar bij een aantal fietsen kun je daar gemakkelijk de mist mee ingaan (R6 o.a.)

• defusion
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:03:
Ik denk eerder dat je je remklauw scheef hebt staan omdat 'ie voor het wielwisselen wél goed werkte en je in eerste instantie nergens aan bent gekomen waardoor er lucht in het systeem kon komen. Ik weet niet wát je voor een fiets hebt en hoe de remklauw bevestigd is maar bij een aantal fietsen kun je daar gemakkelijk de mist mee ingaan (R6 o.a.)
suzuki gsx-r 600 (srad)

deze lijkt er wel op
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrgTM_8YCShzwvLRv794ka_89DvULStcRYRyX363U2nZvHYvn67g&t=1

Verwijderd

@mailman
Zit je zelf in/rond Amsterdam? Dan word het misschien lastiger om iets te plannen? Ik heb verder geen materiaal, dus als jij ook nog wat gereedschap hebt wat kan helpen, zou ik best geneigd zijn die kant op te rijden :) Afdakje/garage zou ook helpen.

Ik was eerst van plan iets te huren, er zat bij mij in de buurt zo'n garagebedrijf dat plek+materiaal verhuurde voor vast bedrag per uur, maar dat was dan meer gericht op de auto. Nu moet ik bekennen dat ik niet weet of je met autogereedschap ook aan een motor kan sleutelen. Wilde het allemaal een beetje uitpluizen, ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken :)

• Tankiej
  • Laatst online: 23-01 15:58
Voor de eerste keer met de motor gevallen gister :o

Was bezig met een achtje en toen kwam ik met het voorwiel op de pion, toen viel ie om. M'n voet zat even vast onder de motor, die is nu wat blauw. En heb nu spierpijn over de volle lengte van de kant waar ik op gevallen ben. Maar niks ernstigs gelukkig :P
Ook gelijk weer opgestapt en daarna de acht een paar keer foutloos gedaan *O*

Bij de motor is alleen het rempedaal krom, maar hij remt nog.

Verwijderd

Pijn is fijn! :) En zolang het je eigen motor niet is, is alles goed :) Inderdaad weer opstappen en doorgaan

• MailMan
@EnzoMatrix

Helaas geen sleutelplek hier. Het is vooral uit interesse dat ik wel mee zou willen sleutelen, m'n kennis is maar zeer beperkt.

Gisteren wel een luchtfilter, bougies en ander onderdeel voor de koffer gekocht. Straks maar eens een grote beurt geven als het wat warmer wordt.

Op verschillende sites zag ik dat je ook aftermarket lucht filters kan halen voor een K100. Kan je echt meer PK's halen uit b.v. een K&N filter voor een K100? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Je krijgt misschien meer lucht, maar dan is de verhouding benzine/lucht scheef en loopt hij waarschijnlijk nog slechter. Dan zul je dus ook de benzine verhouding omhoog moeten doen.

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
Iemand hier ervaring met de combinatie Autocom en Midland G7?

Ik heb de Midlands gister binnengekregen, samen met autoladers. Deze wil ik aansluiten op de Autocom Super Automatic Pro. Maar de autolader van de G7 gebruikt de microfooningang. En de Autocom G7 interfacekabel gebruikt allebei de in-/uitgangen. Dus hoe kan ik dan de portofoon opladen? Ik kan nergens vinden of de autocom ook daadwerkelijk prik voorziet aan de portofoon middels de interfacekabel.

De Autocom is inmiddels al wel besteld, maar toen ik gister de G7s binnenkreeg, begon ik me ineens wat zorgen te maken dat mijn batterijloze plannetje in het water zou vallen :)

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:22
winkelwagen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:19:
Iemand hier ervaring met de combinatie Autocom en Midland G7?

Ik heb de Midlands gister binnengekregen, samen met autoladers. Deze wil ik aansluiten op de Autocom Super Automatic Pro. Maar de autolader van de G7 gebruikt de microfooningang. En de Autocom G7 interfacekabel gebruikt allebei de in-/uitgangen. Dus hoe kan ik dan de portofoon opladen? Ik kan nergens vinden of de autocom ook daadwerkelijk prik voorziet aan de portofoon middels de interfacekabel.

De Autocom is inmiddels al wel besteld, maar toen ik gister de G7s binnenkreeg, begon ik me ineens wat zorgen te maken dat mijn batterijloze plannetje in het water zou vallen :)
Oei, ik heb me hier een tijdje geleden in verdiept, en voor zover ik weet kan de Midland G7 niet tegelijk laden en een headset gebruiken...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik hoor zojuist dat m'n Scala Rider G4 Powerset binnen is gekomen :) Was een mooie deal vanuit UK waardoor ik bijna net zo goed de set kon kopen als een enkele met een extra audio kit :)

Wel weer een duur motormaandje na onderhoud, reparatie, oordoppen, motorpak en dit :P Nu nog een navigatiesysteem :)

• winkelwagen
DRAFTER86 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:31:
[...]

Oei, ik heb me hier een tijdje geleden in verdiept, en voor zover ik weet kan de Midland G7 niet tegelijk laden en een headset gebruiken...
Oj, dat is mooi kut. Misschien dan maar iets fixen dat net doet alsof het batterijen zijn, maar die wel vanaf 12v te "laden" zijn.

Aan de andere kant, de 2,5mm jack voor de microfooningang is 3 polig: massa, laadcontact (middelste), en microfoon (punt). Dat zou betekenen dat als de interfacekabel inderdaad niet laadt, hier wel een mouw aan te passen is, door het laadcontact op een of andere manier te voorzien van prik.

Hoe dan ook, ik wacht even af tot mijn Autocom er is, hopelijk zaterdag.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
MailMan schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:02:
@EnzoMatrix

Helaas geen sleutelplek hier. Het is vooral uit interesse dat ik wel mee zou willen sleutelen, m'n kennis is maar zeer beperkt.

Gisteren wel een luchtfilter, bougies en ander onderdeel voor de koffer gekocht. Straks maar eens een grote beurt geven als het wat warmer wordt.

Op verschillende sites zag ik dat je ook aftermarket lucht filters kan halen voor een K100. Kan je echt meer PK's halen uit b.v. een K&N filter voor een K100? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Je krijgt misschien meer lucht, maar dan is de verhouding benzine/lucht scheef en loopt hij waarschijnlijk nog slechter. Dan zul je dus ook de benzine verhouding omhoog moeten doen.
open filters hebben alleen nut als de rest van het systeem meegaat : dwz : open blaffers (evt grotere diameter pijpen) en evt carbkit of enkelt sproeier.

je hebt ook "vervangingsfilters" waarbij de afstelling meestal niet geroerd hoeft te worden

• Gisae
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:32:
Voor de eerste keer met de motor gevallen gister :o
Telt zoiets ook om bij de zij-die-gevallen-zijn club te behoren?

Zo ja, dan hoor ik er ook bij. Tijdens wegrijden uit het parkeervak de lesmotor af laten slaan en maar neergelegd i.p.v. moeilijk doen om het rechtop te houden. :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DECOY88
(overleden)
je kan maar optijd beginnen.

• Rukapul
Precies. Mijn eerste vier richtingaanwijzers waren gratis (lesmotor). De vijfde was een dure (eigen motor) :P

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2011 16:20 ]

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01-2025
DPC-Postman schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:37:
Bedankt voor de tip! Ik heb bijna nooit zo'n ding nodig maar was net van plan om remblokjes te vervangen. Dan is het wel fijn om op moment vast te zetten.

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
Rukapul schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:48:
Ik hoor zojuist dat m'n Scala Rider G4 Powerset binnen is gekomen :) Was een mooie deal vanuit UK waardoor ik bijna net zo goed de set kon kopen als een enkele met een extra audio kit :)

Wel weer een duur motormaandje na onderhoud, reparatie, oordoppen, motorpak en dit :P Nu nog een navigatiesysteem :)
Voor navigatie kun je misschien ook gewoon een goede Garmin kopen.
Ik heb zelf een Garmin 765T. Vervolgens een houder gekocht bij mountbox.eu . 1 houder waarop je deze rechtstreeks klikt (voor de zonnige droge dagen) en 1 waterdicht tasje, voor op de houder, waar de navigatie in kan.
Mocht je een "gewone" Garmin kopen, moet je wel erop letten dat deze ook routes kan inladen! ik had namelijk 1tje besteld waarbij dit niet ging en die heb ik dus teruggebracht.

• Tylen
  • Laatst online: 21:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Stealth2000 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb bijna nooit zo'n ding nodig maar was net van plan om remblokjes te vervangen. Dan is het wel fijn om op moment vast te zetten.
Remblokjes vast zetten met minimaal 42Nm? Is volgens mij beetje veel. Als je uberhaubt je remblokken al met boutjes vast moet zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DECOY88
(overleden)
gewoon met het handje handvast. was er een tijdje terug iemand op mf die ging zijn gs500 op die manier natrekken. bleek in het wphb allemaal te hoge waardes te staan. die had dus een handje kopjes in zijn hand.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

Exigence

dnkroz

Ik denk dat hij z'n remklauwen los wil maken. Maar dat is eigenlijk niet nodig natuurlijk. Ach, kun je meteen de boel even goed schoonmaken als je ze toch helemaal loshaalt. Als het goed is haal je het splitpennetje eruit, metalen staafje eruit en dan frummel je je blokjes er zo tussenuit.

Nieuwe er tussen en klaar, 5 minuutjes werk :)

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Tylen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:57:
[...]

Remblokjes vast zetten met minimaal 42Nm? Is volgens mij beetje veel. Als je uberhaubt je remblokken al met boutjes vast moet zetten.
De bouten voor het blok zelf zijn inderdaad slechts 35Nm. (dacht dat het meer was)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:02:

Op verschillende sites zag ik dat je ook aftermarket lucht filters kan halen voor een K100. Kan je echt meer PK's halen uit b.v. een K&N filter voor een K100? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Verwaarloosbaar tov. de kosten. Het enige "voordeel" zou zijn dat je filter uitgewassen en hergebruikt kan worden en dat je na een jaar of wat gaat besparen op luchtfilters.

Maarreh... Leesvoer: http://ibmwr.org/ktech/dyno/index.shtml

Wise enough to play the fool

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:44:
[...]
Verwaarloosbaar tov. de kosten. Het enige "voordeel" zou zijn dat je filter uitgewassen en hergebruikt kan worden en dat je na een jaar of wat gaat besparen op luchtfilters.
Sowieso kun je voor normaal geld eigenlijk niets doen wat echt een wezenlijke performancewinst oplevert. Wat het wel kan opleveren is een iets andere karakteristiek. Ik heb bij mijn RT eea aangepast (K&N, dikkere aanzuigbuizen,dikke bochten en andere uitlaat) en hij loopt nou heerlijk soepel, ipv het typische onregelmatige van de boxer. Maar ik denk niet dat er nou ineens 20pk bij is gekomen. Dan moet je gaan denken aan je kop laten flowen en je motormanagement aanpassen enzo...gaat serieus geld kosten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
Of het gaat helpen is de vraag, maar hier is een petitie tegen het verplicht stellen van APK voor motoren: http://www.motorrijdersac...s/index.php?page=geen-apk

Argumentatie: http://www.motorrijdersac...age=apk-voor-motorfietsen

[ Voor 21% gewijzigd door MailMan op 19-03-2011 13:47 ]

• DECOY88
(overleden)
had al via een linkje op mf gestemd. leuk als extra inkomsten maar brikken weer je niet.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo. Ik ben sinds deze week weer begonnen. (Afgelopen jaar in september heb ik al gelest, maar toen moest ik vanwege omstandigheden stoppen) Net weer een lekkere les achter de rug. Alles ging lekker, behalve de langzame slalom, die ging voor geen meter. Dat terwijl de halve draai en de 8 direct vlekkeloos gingen. De andere opdrachten vereisen nog wat meer oefening, maar zijn op zich voldoende.
Examendatum is ook geprikt, op 12 april.

Maar zelfs nu al is het warm in zo'n pak, de temperaturen hoeven voor mij tijdens de AVB nog niet te stijgen.
Ik wil ook wel eens met regen rijden, maar het komt maar niet. Zul je net zien dat ik straks tijdens het examen de eerste keer regen meemaak. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2
  • Laatst online: 17:39

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:47:
Of het gaat helpen is de vraag, maar hier is een petitie tegen het verplicht stellen van APK voor motoren: http://www.motorrijdersac...s/index.php?page=geen-apk

Argumentatie: http://www.motorrijdersac...age=apk-voor-motorfietsen
Kan ik niet ergens voor stemmen ?

leeg

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Zo, vandaag eerst maar eens een Optimate en een nieuwe accu aangeschaft.

Vlak na de winter heb ik mijn accu helemaal opnieuw moeten opladen omdat er helemaal niets meer in zat. Toen heeft de accu al met al een week of 2 a 3 het gewoon uit gehouden, totdat hij het weer opgaf.

De accu is toen vervolgens weer opgeladen geweest tijdens een kleine beurt (was er toch aan toe).
Maar gisteren zat er weer geen stroom meer in. Ik heb hem daarna nog even proberen te starten met start kabels. Dat ging prima maar zodra de kabels er af gingen begon de motor te stotteren en kapte hij er mee.

Van de week maar eens de motor doormeten. Ik hoop namelijk dat het alleen een dode accu is en dat er niet iets aan de hand is met het oplaad systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door TheNameless op 19-03-2011 15:29 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• MailMan
4x2 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Gewoon naam etc invullen in eerste link?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Van mij mogen ze het ook zó invoeren als ze het op de zelfde manier doen als bij auto's en dus niet gaan liggen "miepen" als ergens géén CE keurmerk aanwezig is of iets dergelijks (een uitlaat moet gasdicht zijn en niet te veel dB's uitstoten, wél/géén CE keurmerk heeft daar niets mee te maken, zelfde geld ook voor knipperlichtjes die wel/geen CE merkje hebben i.e.). Het merendeel van de motorrijders onderhoud z'n fiets gewoon goed (óf laat dit doen als ze er geen verstand van hebben) maar er zijn van die pipo's die écht niet willen snappen dat die twee minimale contactvlakken écht het verschil kunnen maken tussen leven en dood van zichzelf en/of van een ander.
MailMan schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Gewoon naam etc invullen in eerste link?
4x2 bedoeld dat 'ie vóór een APK is. Én ik ga daar in mee 8)

Je moet voor de gein hier eens kijken wat voor een achterlijke vragen er gesteld worden (en evenzo wat voor een achterlijke antwoorden er komen als advies).Véél zaken wil je niet eens zelf oplossen als je niet een beetje logisch/technisch inzicht hebt alleen gaan die mensen wel zelf prutsen aan een fiets omdat 't allemaal niks mag kosten.

Wat je daar ziet is maar een "klein" deel van motorrijdend Nederland...... dus...

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 19-03-2011 16:15 ]

• 4x2
  • Laatst online: 17:39

4x2

lộn xộn quá

En ik heb gewerkt aan de motoren van een klein deel van motorrijdend Nederland en de hoeveelheid motoren met ernstige gebreken (als in: compleet verklote remmen, vastzittende balhoofdlagers, wielen die dr bijna los in zitten door de lagerspeling, dat soort dingen) zul je van schrikken.

En het ergste is dat veel mensen het niet voelen of dr liever niks aan doen omdat ze dr toch nauwelijks mee rijden.
Dus dan maar verplichten.

Verder ben ik het overigens eens met wimmel_1, het moet op het niveau van auto's zijn (al vermoed ik dat er bij het meten van het CO een hoop motoren het niet gaan halen :X) en niet dat gemiep over een E-keur op allerlei onmogelijke onderdelen, als het goed werkt is het goed.

leeg

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Van mij mogen ze het ook zó invoeren als ze het op de zelfde manier doen als bij auto's en dus niet gaan liggen "miepen" als ergens géén CE keurmerk aanwezig is of iets dergelijks (een uitlaat moet gasdicht zijn en niet te veel dB's uitstoten, wél/géén CE keurmerk heeft daar niets mee te maken, zelfde geld ook voor knipperlichtjes die wel/geen CE merkje hebben i.e.). Het merendeel van de motorrijders onderhoud z'n fiets gewoon goed (óf laat dit doen als ze er geen verstand van hebben) maar er zijn van die pipo's die écht niet willen snappen dat die twee minimale contactvlakken écht het verschil kunnen maken tussen leven en dood van zichzelf en/of van een ander.

[...]

4x2 bedoeld dat 'ie vóór een APK is. Én ik ga daar in mee 8)

Je moet voor de gein hier eens kijken wat voor een achterlijke vragen er gesteld worden (en evenzo wat voor een achterlijke antwoorden er komen als advies).Véél zaken wil je niet eens zelf oplossen als je niet een beetje logisch/technisch inzicht hebt alleen gaan die mensen wel zelf prutsen aan een fiets omdat 't allemaal niks mag kosten.

Wat je daar ziet is maar een "klein" deel van motorrijdend Nederland...... dus...
Maar als je ziet wat het percentage ongelukken met motorrijders is dat wordt veroorzaakt door een technisch mankement dan is het argument voor APK niet echt sterk ("minder dan 1 procent - van de motorongevallen iets te maken heeft met de technische staat van de motor.").
Volgens mij is het in Zweden of Noorwegen wel verplicht om een APK keuring te doen voor de motor, maar willen ze het daar juist gaan afschaffen omdat het weinig toevoegt.

[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 19-03-2011 17:08 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is het percentage motorrijders afgezet tegen het aantal automobilisten? Wat ik persoonlijk ervaar is dat er óf heel goed onderhoud gepleegd wordt (motorrijders met een recente fiets óf een klassieker) óf er wordt amper naar gekeken en het ding wordt alleen gebruikt om z.s.m. van A naar B te komen met zo min mogelijk kosten, dus vaak de fietsen van een jaar of 6 oud die al uit d'r jeugd zijn en belanden bij mensen die zo'n fiets (vaak te duur) aanschaffen en er verder niets meer aan kunnen/willen uitgeven.

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42
Ben vanochtend ff bij Damen Leathers in Breda geweest en heb een op maat gemaakte combi besteld. Word gewoon zwart/wit met grotendeels wit, uiteraard een hump op mn rug en ook meteen maar op maat gemaakte handschoenen besteld, want die lange tengels van mij passen in bijna geen enkele sporthandschoen :) jammer dat het zolang duurt voordat ik het pakje heb, ik wil er mee gaan rijden :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi en goed spul wat ze daar maken, hoor :)

Kennisje van me werkt daar en via haar heb ik het orgineel zwarte duo zadel van m'n fiets ook maar even laten voorzien van wit "skai" in plaats van het standaard zwart ;)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

Mud

Widow schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:54:
Ben vanochtend ff bij Damen Leathers in Breda geweest en heb een op maat gemaakte combi besteld. Word gewoon zwart/wit met grotendeels wit, uiteraard een hump op mn rug en ook meteen maar op maat gemaakte handschoenen besteld, want die lange tengels van mij passen in bijna geen enkele sporthandschoen :) jammer dat het zolang duurt voordat ik het pakje heb, ik wil er mee gaan rijden :P
Nice *D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:24:
[...]
Maar als je ziet wat het percentage ongelukken met motorrijders is dat wordt veroorzaakt door een technisch mankement dan is het argument voor APK niet echt sterk
Misschien willen ze stiekem ook paal en perk stellen aan herriepijpen en ander niet goedgekeurd spul op motoren. Niet dat het iets met veiligheid te maken heeft, maar ik heb ook niet het idee dat dat ook het argument voor de APK bij auto's was. Zijn/waren er dan zoveel auto's waarvan de remmen niet meer werkten? Ik waag het te betwijfelen.

In de UK heb je toch ook een MOT voor motoren? En in Duitsland zijn ze helemaal geil van de goedkeuringen. Daar durven ze niet eens een ventieldopje van een ander merk te monteren omdat ze anders niet meer op een goedgekeurde motor rondrijden. Als het zo erg wordt, kap ik er mee.

Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt.Bij auto's kijken ze ook niet echt naar welk merk je op je uitlaat hebt staan, maar naar uitstoot en echte mankementen. Op zich geen slecht idee denk ik. Dat men zijn motor goed onderhoud vind ik een beetje een dooddoener. Alsof automobilisten (motorrijders zijn 9 van de 10 keer ook automobilist, dus wat is het verschil?) zo laks zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
mphilipp schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:03:
[...]

Misschien willen ze stiekem ook paal en perk stellen aan herriepijpen en ander niet goedgekeurd spul op motoren. Niet dat het iets met veiligheid te maken heeft, maar ik heb ook niet het idee dat dat ook het argument voor de APK bij auto's was. Zijn/waren er dan zoveel auto's waarvan de remmen niet meer werkten? Ik waag het te betwijfelen.
Dan zet je voor de APK toch weer de gewone pijp erop, en haal je die er weer vanaf na de APK. Op motoren is dat veel makkelijker dan bij auto's, zolang het alleen de demper betreft. Op mijn motor zijn het letterlijk 2 boutjes.

En die regelgeving in Duitsland gaat idd nergens over, ik snap niet dat het zo'n gedoe is daar met andere onderdelen op je motor.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hummm, zo te zien is mijn oude accu goed dood, zelf de Optimate kon hem niet meer tot leven wekken.
Schept in ieder geval wat hoop.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:19:
[...]
Dan zet je voor de APK toch weer de gewone pijp erop, en haal je die er weer vanaf na de APK. Op motoren is dat veel makkelijker dan bij auto's, zolang het alleen de demper betreft. Op mijn motor zijn het letterlijk 2 boutjes.
Nou...de voorgestelde plannen gaan verder dan alleen een APK. Ze willen gewoon een strengere regelgeving invoeren en ook spotchecks houden. Dus dan krijgt Oom Agent weer een extra functie erbij: motoren keuren :X Ze gaan dan van die controles opzetten waar ze dan naar de E merkjes gaan kijken. Eigenlijk hebben ze die wet daar niet voor nodig, want ze kunnen nu ook al kijken naar de merkjes als ze willen.

Maar ja...de wegen van de wetgevende macht zijn ondoorgrondelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 19-03-2011 18:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:57:
[...]

Nou...de voorgestelde plannen gaan verder dan alleen een APK. Ze willen gewoon een strengere regelgeving invoeren en ook spotchecks houden. Dus dan krijgt Oom Agent weer een extra functie erbij: motoren keuren :X Ze gaan dan van die controles opzetten waar ze dan naar de E merkjes gaan kijken. Eigenlijk hebben ze die wet daar niet voor nodig, want ze kunnen nu ook al kijken naar de merkjes als ze willen.

Maar ja...de wegen van de wetgevende macht zijn ondoorgrondelijk.
Vandaar dat ik al zei dat ze het op de zelfde manier moeten doen als dat ze nú met auto's doen ..... Motoren op technische staat controleren is NIKS mis mee.

Zeiken over keurmerkjes is een ander iets... en mag nu ook niet bij een APK-2

• Widow
Maar hoelang praten ze nu al niet over APK op motoren. Ik vraag me af of het er ooit van gaat komen.

• dion_b
  • Laatst online: 02:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neuh, die wegen zijn prima te doorgronden.

Je hebt gewoon een aantal lobbies, hier relevant zijn o.a.:
  • motor(onderdeel)fabrikanten
  • veiligheidslobby (ook een industrie met geld!)
  • anti-herrie-lobby
  • handhavers
Motorfabrikanten willen dat je zo vaak mogelijk een nieuwe motor koopt, en ze willen dat je goedgekeurde onderdelen gebruikt, niet alleen omdat ze daarop verdienen maar omdat zij ook gezeik krijgen met gedoe veroorzaakt door andere onderdelen. Zij zijn voor omdat dingen die hen problemen geven afgekeurd worden, wat indirect voor hogere verkopen zorgen.

De veiligheidslobby wil gewoon meer tests voor alles wat met veiligheid te maken heeft, hun belang is duidelijk.

De anti-herrielobby is tegen alle non-standaardonderdelen of -instellingen en waarschijnlijk stiekem sowieso tegen motoren. En krijgt wat dat laatste betreft bijval van de CO2-lobby.

Waarschijnlijk zijn juist de handhavers - Oom Agent - dus juist degenen die er geen zin in hebben. Zij vinden ook dat ze iets beters te doen hebben.

Punt is dat je dus meerdere machtige lobbies hebt en weinig politieke gevolgen van het invoeren ervan. Als je het dus wilt tegenhouden is het zaak van die lobbies tegen elkaar uit te spelen, vooral om met een compromis te komen waar je de machtigste redelijk tevreden houdt maar de ergste dingen eruit laat.

Zelf ben ik voorstander van een minimale APK zoals de Engelse MOT, maar nadrukkelijk niet van het gezeik zoals in DE gedaan wordt dat weinig met veiligheid te maken heeft. Allicht zou insteken daarop ipv totaal "nee geen APK" een stuk meer bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:39:
De anti-herrielobby is tegen alle non-standaardonderdelen of -instellingen en waarschijnlijk stiekem sowieso tegen motoren. En krijgt wat dat laatste betreft bijval van de CO2-lobby.
Iedere motorliefhebber zou tot de anti-herrielobby moeten horen. Vanmiddag reden er weer een stel imbecielen hier door de stad. Het leek Assen wel...heel erg triest als iemand vindt dat kutherrie bij motorrijden hoort. Ik vraag me dan sterk af of je wel motorrijdt omdat je het leuk vind of alleen maar omdat je erg stoer wilt overkomen. Ik vind het in ieder geval asociaal. En niet in de laatste plaats omdat niet-motorrijders ons afrekenen op die paar testosteron haantjes die zich niet kunnen beheersen (nou ja...paar...er zijn er anders zát).

Erg jammer...

• Rukapul
Hoewel ik op zich tegen APK ben (omdat het per saldo weinig concreet aan de veiligheid bijdraagt) zie ik wel een mogelijkheid om een paar overlastzaken structureel aan te pakken: herrie, kermisverlichting, etc.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

mphilipp schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:50:
[...]

Iedere motorliefhebber zou tot de anti-herrielobby moeten horen. Vanmiddag reden er weer een stel imbecielen hier door de stad. Het leek Assen wel...heel erg triest als iemand vindt dat kutherrie bij motorrijden hoort. Ik vraag me dan sterk af of je wel motorrijdt omdat je het leuk vind of alleen maar omdat je erg stoer wilt overkomen. Ik vind het in ieder geval asociaal. En niet in de laatste plaats omdat niet-motorrijders ons afrekenen op die paar testosteron haantjes die zich niet kunnen beheersen (nou ja...paar...er zijn er anders zát).

Erg jammer...
^^eens!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

[...]

Erg jammer...
trolloloololololol

speciaal voor u: http://vimeo.com/7374128

[ Voor 3% gewijzigd door _Erikje_ op 19-03-2011 21:59 ]

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
mphilipp schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:03:
[...]

Bij auto's was veiligheid wel degelijk het doel! Toen ik jong was had je "Wrak van de weg" op TV, elke week werd er een wrak van de weg geplukt, en daarna tussen 2 bulldozers geplet. Of op een andere manier grondig gesloopt.
YouTube: Kieskeurig - Wrak van de Weg (19851116)
YouTube: Kieskeurig: Wrak van de Weg
De 2e link: "er rijden 150.000 wrakken rond". Dat soort dingen rijden nu niet meer rond.

Voor motoren zegt het wat mij betreft genoeg dat met name de motorlobby voorstander is: meer geld binnenhalen! Ik kan me voorstellen dat het een doorn in hun oog is dat veel mensen hun motor zelf (goed!) onderhouden, en die mensen zouden ze graag jaarlijks langshebben om er aan te verdienen.

En voor wat betreft de veiligheid: heb dan ballen als EU, en verplicht herexamens voor iedereen. En trek EU-breed de verkeersregels gelijk.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:02:
[...]
Bij auto's was veiligheid wel degelijk het doel! Toen ik jong was had je "Wrak van de weg" op TV, elke week werd er een wrak van de weg geplukt, en daarna tussen 2 bulldozers geplet. Of op een andere manier grondig gesloopt.
Ken ik ook idd. Maar was het werkelijk zo'n groot probleem vraag ik me af? Er rijden ook zat motorwrakken rond. Ik maak me daar geen illusies over. Als er malloten zijn die met een tshirt en flipflops de snelweg op gaan, zullen ze ook niet zo goed kijken of het remvloeistofreservoir nog helder is en goed gevuld. Of hun banden nog voldoende profiel hebben enzo...

En dat met die uitlaten was geen trol. Niet zo bedoeld en ik maak daar geen grappen over. Het is onnodig en het zorgt er alleen maar voor dat motorrijders als hooligans gezien worden. En dat vind ik jammer. For the record: ik heb nét zo'n hekel aan boom-cars en idioten die burnouts hier door de straat doen. En soms komt er zo'n sjonnie met een BMW 6 pitter (zo te horen) die flink het gas in trapt en hier gewoon keihard door het pittoreske centrum raast. Ook afschieten wat mij betreft...er zal maar een kind oversteken :+ Het is geen moraalridder gedoe of wat dan ook. Gewoon common sense. Die herrie is alleen maar leuk voor je testosteron, maar het wekt enorme ergernis op bij anderen. En die mensen hebben gelijk. Het is nl niet één motor die met teveel herrie langs woningen scheurt. Nou ja...hij hoeft niet eens te scheuren, maar lekker in een lage versnelling met veel toeren langs te rijden.

Als je daar nou een harde van krijgt, neem dan een bandje op bij de tt en zet dat op je knar, stop een dildo in je broek voor de trilling en zet een steelpannetje Castrol SuperTT op het fornuis....voilá...je racegevoel is daar. Misschien nog een ventilator voor de wind in je gezicht en je Rossi Simulator is klaar. :+

• winkelwagen
Autocom binnen, en moet bevestigen dat er niet opgeladen kan worden met de interfacekabel van Autocom. Als je dit wel wilt, zul je een Kenwood moeten kopen. Afijn, ik ga dus maar iets knutselen voor mijn Midland G7.

Tevens de headset in mijn helm ingebouwd, de speakers zitten volgens mij op de goede plek maar nog niet echt diep genoeg (die aan de rechterkant althans). Dus dat gaan we morgen even testen met een ritje.

• dion_b
  • Laatst online: 02:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rukapul schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:55:
Hoewel ik op zich tegen APK ben (omdat het per saldo weinig concreet aan de veiligheid bijdraagt) zie ik wel een mogelijkheid om een paar overlastzaken structureel aan te pakken: herrie, kermisverlichting, etc.
APK lijkt me voor die zaken juist een oneigenlijk middel. Er bestaat al regelgeving tegen geluidsoverlast en foute verlichting. Als je handhaving wilt kan het al op basis van de huidige regelingen.

Als je een APK daarvoor invoert zul je het ook moeten handhaven, kortom, de APK zelf voegt niets toe als het alleen daarover gaat, het gaat om de handhaving, en die kun je dus net zo goed aanscherpen zonder een nep-APK in te voeren die geen zinnig veiligheidsdoel dient.

Een APK die zich wel op het technische richt, zoals de UK MOT, zou daarentegen prima kunnen. Het kost weinig (omgerekend EUR 35) en controleert niet alleen of je motor zodanig brak is dat hij uit elkaar gaat vallen - idd een verwaarloosbaar oorzaak van ongevallen - maar ook op zaken die je niet direct zelf doorhebt maar wel anderen mee hindert, denk aan afstelling van lichten etc. Dat soort zaak veroorzaakt geen ongelukken maar wekt wel irritatie en onbegrip op.

Oslik blyat! Oslik!

• teacher
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher is tegen APK...

Wie van ons heeft een motor waarvan de technische staat (banden, remmen, lagers, uitlaat gasdicht) niet meer ok is?
.
.
.

Snappie?

Wise enough to play the fool

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Alsof tweakers representatief is voor alle motorrijders :P
Ik zit nog niet heel erg in het motorrijders wereldje,maar ik ken wel een aantal mensen die motorrijden (vrienden, studiegenoten etc.), dat zijn er een stuk of 8, en ik weet er van 3 dat het motoren zijn, die zeker niet door een motor-APK zouden komen

Vaak bu'j te bang!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
[...]

Erg jammer...
Ik begin me steeds meer af te vragen of jij wel een motorrijder bent of hier gewoon komt TROLLEN.
Naja, ik zal maar weer happen.

Afbeeldingslocatie: http://tecnoloogeek.com/wp-content/uploads/2010/05/Dont-Feed-the-troll.jpg

Onder de kont van mijn R1 hangen twee open Termignoni dempers met minder dempingswol dan standaard. Daarnaast is de katalysator vervangen door een rechte pijp van Akrapovic. _/-\o_

Speciaal voor u ter beoordeling van mijn fantastische uitlaatsysteem:
YouTube: R1 without DB killers
Het is toch gewoon mechanische PORNO?

Ik maak niet alleen extra veul herrie, maar ik belast het milieu ook nog eens zwaarder zonder die kat!

Onder mijn Suzuki hangt een Lazer fullsystem. Ook zonder demping! Daarnaast schiet die suzuki enorme klappen uit de pijp als je het gas een beetje loslaat. _/-\o_

Hey. Ik moet wel met open pijpen rijden anders hoor ik de motor niet MET MIJN OORDOPPEN IN! :*)

Bij die borden "let op uw toerental en op het geluid" op die dijkjes schakel ik altijd 2 versnellingen terug en ga ik vol op het gas.. 14.000 toeren! Het liefst nog even flink op 1 wiel. :9

ROCK AND ROLL. i am BI-WINNING! >:)

Oh en zout op met die APK. Mijn motoren worden ontzettend goed onderhouden en zijn 100% veilig. Ze zijn alleen niet helemaal legaal qua verlichting en uitlaten.

P.S. Ik ga maar even een stukje motorrijden. De zon schijnt en het is >10 graden!
De buurt zal exact weten hoe laat ik weg ga, hoe laat ik terug kom en hoe veel keer ik in de tussentijd geschakeld heb!

Het mooiste is dat niemand van de mensen waar ik samen mee motorrij een originele demper heeft. En ik heb toch wel een club van een mannetje of 15 van vrienden, bekenden en collega's waar ik regelmatig een stukje mee ga rijden. En ja daar zitten ook mannen van 60+ bij die hun hele leven met herriepijpen rondgereden hebben. Het zijn niet alleen de jonge jongens!

Lazer
Termignoni
Yoshimura
Leovinci
Zard
Akrapovic

We zijn niet merk specifiek zolang het maar flink herrie maakt.
Een motor moet gewoon een lekker geluid maken. Dat is onderdeel van de motor ervaring :9
dion_b schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:22:
Een APK die zich wel op het technische richt, zoals de UK MOT, zou daarentegen prima kunnen. Het kost weinig (omgerekend EUR 35) en controleert niet alleen of je motor zodanig brak is dat hij uit elkaar gaat vallen - idd een verwaarloosbaar oorzaak van ongevallen - maar ook op zaken die je niet direct zelf doorhebt maar wel anderen mee hindert, denk aan afstelling van lichten etc. Dat soort zaak veroorzaakt geen ongelukken maar wekt wel irritatie en onbegrip op.
Als we naast de engelse MOT de engelse SVA naar nederland toe halen ben ik VOOR!
Heb je al eens gezien waar die engelsen mee rond rijden (en door de MOT mee komen?)

Afbeeldingslocatie: http://qgear.es/wp-content/uploads/2008/05/bking_turbo1.jpg
Wat nou uitlaat? gewoon 30cm RVS pijp. Je moet de turbo wel kunnen horen natuurlijk!
Mechanische porno zeg ik je :9

en SVA voor kitkars en eigenbouw motorfiets frames _/-\o_

In engeland is het gras ECHT veel groener!

[ Voor 52% gewijzigd door FragDaddy op 20-03-2011 12:46 ]

Have a wheelie good weekend!

• Exigence
  • Laatst online: 22:18

Exigence

dnkroz

mphilipp is dan niet de enige die wat aan het trollen is zo te lezen :P

Ook ik kan een open herriepijp zonder dempingswol wel waarderen hoor! Zelf rijd ik met een zeer sterk ingekorte en open BSM demper met weinig dempingswol, een katalysator zit niet op mijn motor. Ik zal je vertellen dat dat een enorme bak herrie geeft als ik vol aan het gas lurkend voorbijvlieg (het geluid met demper is gelijk aan het geluid zonder demper)... zelfs met oordoppen in. En ik geniet elke keer weer als ik het gas open draai en bij 14000 toeren die rauwe schreeuw uit die korte pijp hoor. Zie onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/8922/mfmm.jpg

Maar.... ik houd me wel in als er om gevraagd word, in drukke gebieden rijd ik rustiger en als het moet schakel ik een paar versnellingen op tegen het geluid. Ik ben me er terdege van bewust dat ik, als ik niet uitkijk, overlast veroorzaak. Ik kan me de mensen die aan de dijkjes wonen ook zeer goed inbeelden, die zitten op mooie dagen, vooral in het weekend als ze zelf rust willen, continu in de herrie. Nee, daar word je niet blij van en daarom kan ik me de plaatsing van zo'n bord wel voorstellen.

Ik ben me terdege bewust van waar ik mee rondrijd, motorrijden is een groot plezier voor mij en ook het ontzettend mooie motorgeluid is daar een onderdeel van. Maar ik hoef mijn hobby niet op te dringen aan mensen die daar niet om gevraagd hebben.

Hoewel ik me heel soms echt niet in kan houden ;)

Verwijderd

Pffff... Ik wil ook motor rijden! Heb helaas geen motorrijbewijs of motor ;)

Vriend van me heeft sinds gister een gsxr600 uit 2003, wat een apparaat!
Andere mensen in mijn omgeving hebben nu net een R6 en een Ducati 999 gekocht. Dan begint het bij mij toch ook wel echt te kriebelen ;).

Alleen financieel is het voor mij niet zo makkelijk, aangezien ik nog een student ben. Ik kan het op zich wel betalen, maar dan kan het misschien wel erg krap gaan worden.

Hoeveel waren jullie kwijt aan je motorrijbewijs? Als ik mijn motorrijbewijs binnen ongeveer 1000 a 1100 euro kan halen, ga ik zo snel mogelijk beginnen ;) Maar is dat te doen?
Mijn autorijbewijs had ik zeer snel, ongeveer 22 uur over gedaan en alles in 1 keer gehaald. Heb ook al ervaring met schakelen etc. (schakelbrommer gehad) Ik weet dat dat natuurlijk veel anders is, maar ik heb al wel enige ervaring in het verkeer, wat zeker scheelt denk ik.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 11:10
Ik had 18 uur rijles,(12 lessen) 1 x AVB examen, 1 x AVD examen en EV in een pakket voor € 980,00

Daar heb ik nog een aantal losse lessen bij genomen á 60 euro per 1,5 uur dus ik denk dat ik ongeveer 1500 kwijt was.
Bezuinig iig niet op lessen is mijn advies, een examen is véél duurder.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gisteren dan toch de knoop doorgehakt en de Street Triple aangeschaft en wel in deze configuratie:

Triumph Street Triple R

Aanstaande vrijdag ophalen, kom maar op met die zomer! 8)

Verwijderd

Eddos schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:21:
Ik had 18 uur rijles,(12 lessen) 1 x AVB examen, 1 x AVD examen en EV in een pakket voor € 980,00

Daar heb ik nog een aantal losse lessen bij genomen á 60 euro per 1,5 uur dus ik denk dat ik ongeveer 1500 kwijt was.
Ga ik ook zeker niet doen, als het er meer moeten zijn, dan is dat maar zo ;)
Wil gewoon even een inschatting maken.
Zit stiekem toch ook al meer dan een jaar zo af en toe op marktplaats te kijken voor een motor. Alleen gaat dat toch nog best lastig worden denk ik als het er op aan gaat komen, aangezien ik 2 meter ben. Een supermotard oid moet wel lukken denk ik inclusief mijn lengte.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

FragDaddy schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:22:
[...]

In engeland is het gras ECHT veel groener!
Ga daar dan heen, en val ons niet lastig met pleurisherrie... ;w

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
Victor schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:22:
Gisteren dan toch de knoop doorgehakt en de Street Triple aangeschaft en wel in deze configuratie:

[afbeelding]

Aanstaande vrijdag ophalen, kom maar op met die zomer! 8)
Vette bike hoor, die moet er hier ooit ook eens komen ter vervanging van mijn 99'er GSX750F

Ik hoop dat je niet de originele uitlaten erop laat zitten? Ik vind deze toch wel zo verschrikkelijk lelijk om te zien... Een setje Arrows staat meteen een stuk beter!

In elk geval wens ik je veel plezier en veilige kilometers met de Triple!

• Victor
  • Niet online
jobcohen schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Vette bike hoor, die moet er hier ooit ook eens komen ter vervanging van mijn 99'er GSX750F

Ik hoop dat je niet de originele uitlaten erop laat zitten? Ik vind deze toch wel zo verschrikkelijk lelijk om te zien... Een setje Arrows staat meteen een stuk beter!

In elk geval wens ik je veel plezier en veilige kilometers met de Triple!
Voorlopig blijft de boel origineel, dit is me al een rib uit het lijf ;)

En bedankt natuurlijk!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Eddos schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:21:

Ik heb rond de 1000 euro ingecalculeerd, en zoals het er naar uit ziet ga ik het daar ruim mee redden.
Een motor zelf is overigens niet heel duur (als je gewoon een barrel wilt :P), een goed pak en helm is duurder :P

Vaak bu'j te bang!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
Victor schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:50:
[...]

Voorlopig blijft de boel origineel, dit is me al een rib uit het lijf ;)

En bedankt natuurlijk!
Heb je een nieuwe gekocht of een 2e hands exemplaar?

• Victor
  • Niet online
jobcohen schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Heb je een nieuwe gekocht of een 2e hands exemplaar?
Een nieuw
Pagina: 1 ... 246 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.