Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Yamaha MT-09
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
iedere pomp waar ik ben geweest blaast dat ding inderdaad aan beide kanten.Pazzi schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 01:10:
Om de topictitel eer aan te doen:
Ik wilde vanmiddag wat lucht in de banden van m'n Bandit pompen (of in ieder geval kijken of dat nodig was). Aangekomen bij mijn vaste tankstation stap ik vol goede moed af en loop richting de bandenpomp. Deze is voorzien van een vulnippel dat lijkt op de middelste op deze foto. En dat past dus niet...![]()
Door de hoek waarin de nippel staat, komt de stang met het handvat tegen de remschijf. Wanneer ik de andere kant van de nippel zou kunnen gebruiken past het wel, maar de vriendelijke pompbediende kon me niet vertellen of de nippel aan de beide kanten lucht blaast. Ook bij 2 andere tankstations die ik heb bezocht kon men het me niet vertellen.
Zelf uitproberen doe ik niet, dadelijk sta ik met een halflege band en ben ik verder van huis. Dus: ervaren motorrijdende tweakers, aan jullie de vraag: werkt de vulnippel aan beide kanten of moet ik op zoek naar een ander tankstation / luchtpomp? Of is een voetpomp aanschaffen de oplossing?
Heeft gisteren een halve dag aan de optimate gehangen, gisterenavond dan maar even testen: start terug perfect, dan maar een ritje gaan maken ook. Morgenavond moet ik de motor toch binnenbrengen voor groot onderhoud.
Vaak bu'j te bang!
http://www.datona.nl/motor/paddockstands dat is de goedkoopste die ik ken.-tom-562 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:03:
Iemand een adres (webshop) waar je goedkope paddockstands kunt kopen? Bij Cranenbroek waren ze afgelopen week in de aanbieding (15 euro), helaas meteen uitverkocht
Dat betekend dus met draaiende motor en toeren maken dat er niet meer dan 14-15 volt doorheen ging? Is je SR kaduuk, dan gaat het voltage door richting de 20 en hoger.Youk schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:36:
Heb wel met de multimeter even de spanning gecontroleerd bij motor uit, motor aan en gas geven. Alles was perfect zoals het hoorde, geen abnormale waarden. Maar had toch al in gedachte om even een extra checkup te laten doen bij het onderhoud.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
ermmm volgens mij is het bij motoren toch echt 14-15 volt wat je moet hebben als je motor draait.Yonni schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:54:
[...]
Dat betekend dus met draaiende motor en toeren maken dat er niet meer dan 14-15 volt doorheen ging? Is je SR kaduuk, dan gaat het voltage door richting de 20 en hoger.
fout gelezen -.-
[ Voor 3% gewijzigd door martjah op 08-03-2011 19:14 ]
leeg
Ik ben theorie aan het oefenen en heb het ANWB Theorieboek Rijbewijs A en een Veka Best CD-ROM met oefenexamens. Ik heb een vraag over dit bord.
Omschrijving in ANWB boekje:
Veka Best CD-ROM:Verbod voor bestuurders door te gaan bij nadering van verkeer uit tegengestelde richting.
Wie heeft er gelijk?A. Verboden door te gaan als tegemoetkomend verkeer nadert.
B. Tegemoetkomende bestuurders moeten verkeer uit tegengestelde richting voor laten gaan.
C. Bestuurders van deze kant laten uitsluitend tegemoetkomende bestuurders voor gaan.
U had: A. Het juiste antwoord is C."
edit: vanaf 1990 is het al zo dat je al het verkeer moet voor laten gaan (dus ook voetgangers) = antwoord A. Daarvoor hoefde je alleen bestuurders voor laten gaan = antwoord C.
Waarom maak ik me hier druk om?
[ Voor 47% gewijzigd door Baldertt op 08-03-2011 20:56 ]
Precies. Antwoord A is alleen wat woorden omgewisseld, maar dezelfde termen: verbod, tegemoetkomend verkeer, voor laten gaan. Exact hetzelfde dus. Echter, de geest van de antwoorden A en C lijken mij hetzelfde, hoewel er volgens mij een subtiel verschil tussen verkeer en bestuurders zit. Is het niet zo dat voetgangers ook verkeer is? Het zijn verkeersdeelnemers, maar geen bestuurders. Ik hou het op een fout. Misschien een mail aan beide uitgevers sturen, want dit is bijzonder vaag.Baldertt schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:53:
ANWB zegt antwoord A, Veka Best zegt antwoord C. Dan kunnen ze niet allebei gelijk hebben.... Of lees ik het nou echt verkeerd?
[edit]
Hè Baldert, niet je antwoord wijzigen als ik nog aan het reageren ben...
[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 08-03-2011 20:59 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Edit: maar je mag wel doorgaan als er een fietser aan komt omdat je daar langs kan, dus dan geldt antwoord A niet
[ Voor 68% gewijzigd door HammerT op 08-03-2011 21:07 ]
Voor achteraan heb ik nog een tandwiel liggen met 48 tanden, mijn origineel heeft er 43, die ga ik maar niet vervangen denk ik, lijkt me een beetje te gek
De Nederbelg !
Verwijderd
Ja, je vertanding verandert met 1/15e, oftewel ~7%. Geen enorm verschil, maar dat ga je waarschijnlijk wel merken.Jellabie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:06:
Mijn voorste tandwiel van mijn CBR 600 f2 heeft 15 tanden, nu heb ik hier een tandwiel liggen met 14 tanden. Zou je dit merken?
Of het uitmaakt? Nee, ik denk het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 21:10 ]
Officieel mag dat dus niet. Het mag zelfs niet als er een voetganger aan komt lopen. Gelukkig gebeurt dat in de praktijk nooit, dus dit is net zo nuttig om te weten als dat een motor 4m lang mag zijn en 2,5m hoog, dat een 18 jarige op een motorfiets van max 35kW examen mag doen en daarna op een max 25kW en max 0.16kW/kg motorfiets mag rijden (ik ben toch geen 18??!), dat het achterste voertuig van een militaire colone een groene vlag en lamp aan de rechterzijde heeft en dat een ambulance met groene zwaailichten geen voorrangsvoertuig is.HammerT schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:04:
Ohja, ik was ff te snel
Edit: maar je mag wel doorgaan als er een fietser aan komt omdat je daar langs kan, dus dan geldt antwoord A niet
Maargoed, men heeft bedacht dat je dit hoort te weten dus ik onthoud het maar gewoon.
Hij zal met dat andere tandwiel wat sneller optrekken.Jellabie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:06:
Mijn voorste tandwiel van mijn CBR 600 f2 heeft 15 tanden, nu heb ik hier een tandwiel liggen met 14 tanden. Zou je dit merken?
Voor achteraan heb ik nog een tandwiel liggen met 48 tanden, mijn origineel heeft er 43, die ga ik maar niet vervangen denk ik, lijkt me een beetje te gek
Verwijderd
Plus nog wel wat andere dingen natuurlijkPilatuS schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:19:
Hij zal met dat andere tandwiel wat sneller optrekken.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 21:22 ]
Veka Best heeft het niet zo op voetgangers denk ik. Zal het idd wel ff meldenmphilipp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:58:
[...]
Precies. Antwoord A is alleen wat woorden omgewisseld, maar dezelfde termen: verbod, tegemoetkomend verkeer, voor laten gaan. Exact hetzelfde dus. Echter, de geest van de antwoorden A en C lijken mij hetzelfde, hoewel er volgens mij een subtiel verschil tussen verkeer en bestuurders zit. Is het niet zo dat voetgangers ook verkeer is? Het zijn verkeersdeelnemers, maar geen bestuurders. Ik hou het op een fout. Misschien een mail aan beide uitgevers sturen, want dit is bijzonder vaag.
[edit]
Hè Baldert, niet je antwoord wijzigen als ik nog aan het reageren ben...Zag je het lampje niet branden?
edit: Ik zie nu dat op het bijbehorende plaatje er een stoep is waar de voetgangers over kunnen (moeten) lopen. Dus... dit bord geldt in dit geval alleen voor bestuurders en niet voor voetgangers.
Pffff vergezocht zeg.
[ Voor 12% gewijzigd door Baldertt op 08-03-2011 21:45 ]
Ja ik wel, maar dat was nog op een militair complex in Ede (vorig jaar, oefening voor de uittocht uit Uruzgan). Ze gingen daarna nog wel de openbare weg op dus het komt voor.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:21:
Ja, lol, ik vraag me echt af hoeveel mensen daadwerkelijk ook zo'n militaire colone hebben meegemaakt. Ik woonde vlakbij twee legerbasissen en heb veel militair verkeer gezien, maar nog nooit zo'n verdomde colone met vlaggen en koplampen waarover je voor ieder rijbewijs moet leren.
[...]
Gezakt!Baldertt schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:59:
En zo ja, rij je dan ook door - je hebt immers voorrang
Voorang is geen recht van nemen, maar een plicht van geven. En als er een hele rits groene voertuigen over een kruispunt rijdt, waar jij eigenlijk voorrang hebt, kun je min of meer op je vingers natellen dat het een colonne is. Aan de vlag kun je zien dat de laatste geweest is, zodat je niet ineens een Leopard in je spiegels krijgt...
Gewoon blijven staan bij groene mannetjes (ook van Mars) en voertuigen. Zij winnen toch met die 10-tonners...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nieuw stukje info uit het ANWB boekjeHammerT schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:51:
Ik neem aan beide, tegemoetkomend verkeer is wellicht niet hetzelfde als tegemoetkomende bestuurders.
Dan en alleen DAN is antwoord A correct. Op het plaatje is zowel een voetpad als een bromfietspad te zien. Daarom moest het antwoord C zijn.Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad. [...] Ontbreekt er een trottoir of voetpad, dan hebben de voetgangers de plicht te lopen op een verplicht of onverplicht fietspad of op een fiets/broemfietspad. [...]. Pas als fietspaden of fiets/bromfietspaden ontbreken mogen voetgangers zich op de rijbaan bevinden.
Dus HammerT, je had helemaal gelijk
Inderdaad, nu zitten de waarden netjes te schommelen tussen zo'n 14,3 en 14,7 volt, beetje afhankelijk van hoeveel toeren het blok maakt.Yonni schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:54:
[...]
Dat betekend dus met draaiende motor en toeren maken dat er niet meer dan 14-15 volt doorheen ging? Is je SR kaduuk, dan gaat het voltage door richting de 20 en hoger.
Prachtige motorMud schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:45:
Even mijn nieuwe motor spammen hier
Hornet uit 2007 met 4500KM op de teller. Nieuwe MPR2 banden en scotoiler gelijk erop laten zetten(zaten BT016 onder
)
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb ze ook niet gehad. Je komt ze ook niet tegen denk ik. Als je ze tegenkomt inderdaad wat mphilip al zegt, dan stop je toch wel. Al was het maar voor de zekerheid.Baldertt schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:02:
Had vandaag theorie examen en heb geen vragen gehad over militaire colones helaas. Wel geslaagd! Kom maar door met dat praktijkexamen!
GSR lijkt meer een budget model als je het vergelijkt met de HornetJay-v schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Prachtige motor. Ik ben aan het twijfelen tussen die Hornet en een GSR600. Was van plan niet meer als 4.5k uit te geven dus tis net wat krapjes
...
4.5K word inderdaad wat krap als je voor een hornet (nieuwe model) wilt gaan
Komend weekend het apparaat maar eens klaar voor de keuring maken en dan een afspraak maken bij het RDW.
Kan ik straks in april weer rijden
[ Voor 26% gewijzigd door The Druid op 09-03-2011 23:19 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
wat scheelt dat nu in kosten voor je gezien je 'helemaal' naar de UK rijdt voor een motor?The Druid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:05:
Afgelopen weekend een Kawasaki Z750 uit 2005 gekocht en opgehaald in de UK.
Komend weekend het apparaat maar eens klaar voor de keuring maken en dan een afspraak maken bij het RDW.
Kan ik straks in april weer rijden
Yamaha MT-09
Verwijderd
Dat ligt voor een groot deel toch ook wat dat type hier doet op de markt en daar? Eenmaal bij de RDW betaal je volgens mij voor gewichtsklasse van het voertuig of type voertuig altijd vaste bedragen, misschien wel gelinkt aan leeftijd of tegenwoordig misschien zelfs verbruik?_Erikje_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:23:
[...]
wat scheelt dat nu in kosten voor je gezien je 'helemaal' naar de UK rijdt voor een motor?
Oslik blyat! Oslik!
[edit]
Hiermee bedoel ik dat je die nog om je oren krijgt op het moment dat je de fiets invoert, dat het dus goedkoper lijkt dan dat het in werkelijkheid is
[ Voor 60% gewijzigd door M14 op 10-03-2011 12:06 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Daar word je mee gelokt, uiteraard, maar de RDW moet m wel keuren voor nederland, en daar zitten ook kosten aan vast. Natuurlijk minder dan BPM, maar of dat zoveel scheelt onder de streep?M14 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:25:
Zit em dat niet voornamelijk in het ontbreken van bpm?
Oslik blyat! Oslik!
Hoe staat het trouwens met je cardan? Al iets kunnen vinden ter vervanging?dion_b schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:52:
Het verschil zie je ook bij aanzienlijk oudere motoren waar bpm geen issue meer mee is. Toen ik zat te zoeken naar een K75RT was bijna alles wat ik in UK en BE zag goedkoper dan NL voor vergelijkbare fietsen. Gelukkig kon ik in NL alsnog dankzij tip van teacher iets leuks op de kop tikken
Ze gaan uit van de nieuwwaarde en daarover het berekende BPM met een x% korting i.v.m. de leeftijd.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:56:
[...]
Dat ligt voor een groot deel toch ook wat dat type hier doet op de markt en daar? Eenmaal bij de RDW betaal je volgens mij voor gewichtsklasse van het voertuig of type voertuig altijd vaste bedragen, misschien wel gelinkt aan leeftijd of tegenwoordig misschien zelfs verbruik?
Ik heb vorig jaar mijn Z750 uit 2006 ingevoerd vanuit België
Ik heb even mijn kostenlijstje tevoorschijn getoverd:
BPM € 346,00
Keuring € 100,25
Kenteken € 12,00
Deze site gebruikte ik om de nieuwwaarde te kijken: https://www.unive.nl/motor/premieberekenen
Deze site gebruikte ik om het BPM bedrag te bekijken: http://www.bpmcalculator.eu
Het BPM bedrag op die site wordt ruimer aangegeven (tenminste bij mij) maar voor mij gebruikte ik die site voor een schatting.
Verder is het handig om de belastingpapieren vantevoren al te downloaden en in te vullen, dan kun je die meteen inleveren bij de belastingdienst (die bij de RDW zit) en zodoende heb je dan sneller je papieren.
Papieren hebben ze niet daar liggen, dus die zal je zelf moeten regelen/invullen. Tenminste ik vulde deze papieren zelf in want je moest weer extra betalen als hun het voor jou invulde.
Ik heb mijn eigen gang van zaken ook in dat bestandje gezet(voor mezelf), misschien hebben jullie er nog wat aan.
Als je niet lang wilt wachten bij de RDW, dan moet je op tijd een afspraak maken.
Dinsdag 4 Mei 2010 8:30uur Gebeld naar RDW voor ééndagskenteken, verzekering geregeld bij verzekeringsmaatschappij.
8:45uur mail ontvangen met kentekengegevens
9:00uur aangereden naar Veldhoven
9:55uur nummertje getrokken voor afspraak zonder keuring
10:00uur Aangemeld bij RDW Veldhoven voor keuring zonder afspraak. CVO en eigendomsbewijs ingeleverd
13:05uur Werd geroepen om de motor binnen te rijden
13:15uur "Keuring" klaar. Framenummer + bloknummer werden gecontroleerd en hij keek even naar de uitlaat (originele uitlaat)
13:30uur €100,25 afgerekend voor de keuringskosten/tenaamstelling
13:35uur BPM formulieren bij duane gepakt en ingevuld
13:50uur BPM formulieren ingeleverd en was goed ingevuld.
14:00uur Naar huis gereden
Woensdag 5 mei 2010 Bevrijdingsdag, dus belastingdienst dicht = 1 dag vertraging
Vrijdag 7 Mei 2010 13:00uur BPM rekening binnen gekregen per e-mail en meteen betaald
Zaterdag 15 Mei 12:00uur Kentekenpapieren met de post binnen gekregen. NaarVenlo gegast voor kentekenplaat te laten maken. Veel locaties doen dat niet op zaterdag
Verhaaltje.
In belgië gaan kijken naar een motor. Daar een testritje gemaakt en vervolgens een contractje opgesteld dat ik hem overkoop van de verkoper. Wat stond erin: datum, tijdstip, n.a.w. gegevens, id-kaart nummer, framenummer, bloknummer, merk/type motor.
Wat moet er minstens bij zitten in België: Eigendomsbewijs/inschrijvingsbewijs, lelijk roze papiertje.
Wat ook zeer handig is: Certificaat Van Overeenstemming (CVO), deze willen ze bij de keuring namelijk ook hebben.
je hoeft dus niet naar een postkantoor o.i.d. contractje + de papiertjes is voldoende.
Consumentenprijs van je motor kan je achterhalen op: https://www.unive.nl/motor/premieberekenen
Schatting van BPM kan je makkelijk invullen op: http://www.bpmcalculator.eu/index.html (deze heeft wel wat oudere gegevens). Deze gaf voor mijn motor een bpm van 405 euro en daadwerkelijk was het 346 euro
Op de dag van de keuring is het voornamelijk wachten als je geen afspraak hebt gemaakt (ik had toevallig een drukke dag uitgekozen). Zie het tijdschema van 4 Mei 2010
Het is handiger om de bpm formulieren van te voren al in te vullen omdat je dan thuis nog even Google erbij kunt pakken als je het niet snapt. Deze papieren uitprinten en meenemen zodat je ze zo kunt inleveren bij de duane
Je kunt niet meer terplekke pinnen om het BPM bedrag te bepalen omdat dit gedeelte is overgenomen door de belastingsdienst (en daar duurt het altijd net even wat langer). Je levert dus de papieren in en je kunt weer gaan.
Als je niks van de belastingspapieren (BPM) snapt, dan kun je ook naar http://www.autotelex.nl/ gaan en daar voor 15 euro zo'n ding invullen, het is mij verteld dat het daar niet fout kan gaan. Maar ik ben een echte Nederlander en heb ik dus de gewone papieren ingevuld omdat dit gratis was (en met succes). Het invullen kan eigenlijk bijna niet fout gaan als je de catalogusprijs weet. CO2 uitstoot, aantal deuren en carrosserie had ik niet ingevuld. De korting had ik berekend n.a.v. de afschrijvingstabel die in de bijlage zit (apart bestandje downloaden van de belastingsite).
Naast vrije tijd, verwacht ik ook woon-werk verkeer ermee te gaan doen (25 km enkele reis, vrijwel zonder files, maar ivm beperkte parkeermogelijkheden verwacht ik vrij snel overtuigd te zijn om met de motor te gaan werken)
Op dit moment probeer ik me dus goed te oriënteren op de motorenmarkt.
In welke opzichten is de GSR dan een budget model?Mud schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:22:
[...]
GSR lijkt meer een budget model als je het vergelijkt met de Hornet![]()
4.5K word inderdaad wat krap als je voor een hornet (nieuwe model) wilt gaan
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
http://www.motorfreaks.nl...t-naked-600/pagina-7.html (wel de speciale uitvoering van de GSR is er getest)DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:51:
Vanaf woensdag gaan mijn rijlessen verder. Dan hoop ik ook over niet al te lange tijd mijn rijbewijs te hebben en een motor te kunnen aanschaffen. Ik weet nog helemaal niet wat ik wil. Ik vind nakeds heel erg mooi (GSR600, de Z750, Hornet, FZ6, mogelijk de nieuwe GSR750), maar ook bijvoorbeeld een Fazer vind ik prachtig.
Naast vrije tijd, verwacht ik ook woon-werk verkeer ermee te gaan doen (25 km enkele reis, vrijwel zonder files, maar ivm beperkte parkeermogelijkheden verwacht ik vrij snel overtuigd te zijn om met de motor te gaan werken)
Op dit moment probeer ik me dus goed te oriënteren op de motorenmarkt.
[...]
In welke opzichten is de GSR dan een budget model?
Zelf vind ik de GSR er qua materiaal er minder degelijk uitzien.
[ Voor 6% gewijzigd door Mud op 10-03-2011 15:54 ]
Waarschijnlijk wordt het dus gewoon een kwestie van smaak. Eerst maar eens mijn roze papiertje zien op te waarderen. Tot die tijd droom ik wel even verder...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Nee j/k, ik ben benieuwd naar je bevindingen. Volgens mij word het zaterdag wel lekker weer
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wat kost zoiets? En qua eigen risico?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:06:
Dit weekend een 1200 GS gehuurd.
Lekker toeren [afbeelding]
[afbeelding]
Heb een jaartje terug op een hagelnieuwe GS Adventure proefgereden, dat wil opzich nog best de hoek om. Verder wel een beetje een saaie fiets vond ik, alles gaat makkelijk
Op 't werk stond er laatst zo eentje in de stalling. * Rukapul vond dat toch wel erg mooi.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:06:
Dit weekend een 1200 GS gehuurd.
Lekker toeren [afbeelding]
[afbeelding]
Ongeveer 1k tov de marktplaats prijzen._Erikje_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:23:
[...]
wat scheelt dat nu in kosten voor je gezien je 'helemaal' naar de UK rijdt voor een motor?
Allereerst is er het koers voordeel.De pond is de laatste jaren flink gezakt tov de Euro.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:33:
[...]
Daar word je mee gelokt, uiteraard, maar de RDW moet m wel keuren voor nederland, en daar zitten ook kosten aan vast. Natuurlijk minder dan BPM, maar of dat zoveel scheelt onder de streep?
Daarnaast heeft de UK geen BPM. De aanschaf prijs van motoren en ook de restwaarde is als gevolg hiervan lager in de Uk. Immers de initiële investering was ook lager.
Tevens is de UK veel meer een motor land dan NL en heb je veel meer keuze uit voertuigen. Daarbij komt ook nog dat ze een systeem hebben van HPI. Hier registreren verzekeraars verplicht een totall-loss. Dus schade fietsen haal je er snel uit. Tevens kent het land een verplichte APK (MOT) voor motoren en dat geeft ook een meer zekerheid.
Voor wat betreft importkosten het volgende. Wanneer je bv een motor van 01.2005 importeert betaal je een restant BPM van 23% (77% wordt kwijtgescholden) plus de keuringskosten en aanvraag kenteken. Kan je zelf wel uitrekenen dat dit niet heel veel hoeft te kosten.
Als je dan met een lease bak + trailer gaat, de tunnel vroeg boekt, een sloop koplamp op de kop tikt ivm het Engelse lichtbeeld en het vooral als een avontuur ziet dan heb je er een hoop lol, een mooi avontuur en een fijne motor voor een stuk minder kosten als in NL.
Maar ben het met je eens, wanneer je een motor uit je leunstoel koopt op marktplaats dan is dat een stuk relaxter dan naar de UK crossen en het scheelt ook weer niet de wereld in prijs.
[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 10-03-2011 23:39 ]
Ik heb zelf nooit een motor gehuurd, maar mijn broer en een vriend van me wel om samen een weekend weg te gaan. Maar ik vond het schreeuwend duur. Je kunt haast beter een oude motor van marktplaats trekken en daarmee gaan rijden. Het staat me bij dat je zomaar €300 kwijt bent voor een weekendje. Dat vind ik best wat geld.
[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 11-03-2011 01:39 ]
Voor dat bedrag zit je eerder op een week huur dan een weekend. Week is ca 2x zo duur als een weekend. Wij hebben een keer een weekje een motor gehuurd bij Motoport Veldhoven (zie ook website).mphilipp schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:42:
[...]
Ik heb zelf nooit een motor gehuurd, maar mijn broer en een vriend van me wel om samen een weekend weg te gaan. Maar ik vond het schreeuwend duur. Je kunt haast beter een oude motor van marktplaats trekken en daarmee gaan rijden. Het staat me bij dat je zomaar €300 kwijt bent voor een weekendje. Dat vind ik best wat geld.
Nog eventjes en ik heb ook mijn motorrijbewijs. Ik wil daarna een motor gaan kopen, een CBR 600F lijkt me een leuke beginnersmotor of een VFR 800 of 1000 lijkt me ook wel wat. Maar liever ga ik natuurlijk eerst wat verschillende motoren uitproberen (lees: huren) om te kijken wat ik fijn vind rijden.
300 euro voor een weekend zijn ook prijzen die ik vind via google. En dan is het eigen risico ook nog eens honderden euro's.
Waarom is dit zo duur? Waar kun je wel voor een schappelijke prijs een motor huren?
Verwijderd
Als je zoiets kon huren (verlaagde motoren) dan zou ik er wel oren naar hebben
Voor nu doe ik het met de Harley, maar een racemonster voor ernaast.....what I wouldn't give to be 5 inches taller
Ik met m'n 1,90 en 0,1 ton zit aardig krap op de moderne fietsen.
Ik rij zelf een Yamaha R1, en daar kan ik wel goed op zitten
Verwijderd
Gewoon niet zeuren.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:42:
Ik heb altijd zoiets van, I am big in Japan, maar toch kan ik niet met de voeten op de grond komen...hoe doen die kleintjes het dan?
Gaston Rahier: Winnaar parijs - dakar. Sinds hij langs kwam is "te groot" geen argument meer.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Wat ik dan weer nooit snap, is dat een beetje motogp coureur ook 1m30 is
Wat mij tegenstaat, is dat als je ernaar vraagt, het altijd wel kan (dat verlagen) maar ik heb nog nooit zo ver kunnen praten dat er iets van een offerte of prijsindicatie kwam. Misschien praat ik met de verkeerde motordealers? Maar als je zoekt op aangepast motor, of verlaagde motor, zie ik meer marktplaats linkjes dan echte serieuse info. En als ik geen info heb, wil ik niet blindelings investeren.Tylen schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:50:
Ja kan tailrisers/dogbones of hoe je ze ook wilt nemen kopen. Die kosten niet heel veel en daarmee komt de kont iets omlaag/omhoog. Maar als je niet zo groot bent, een R6 is niet heel groot
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 10:57 ]
Goedkoopste (bij mij in de buurt) die nog verhuurd is Van Meel motoren.Baldertt schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:27:
Ik ben ook wel benieuwd naar motorverhuur.
Nog eventjes en ik heb ook mijn motorrijbewijs. Ik wil daarna een motor gaan kopen, een CBR 600F lijkt me een leuke beginnersmotor of een VFR 800 of 1000 lijkt me ook wel wat. Maar liever ga ik natuurlijk eerst wat verschillende motoren uitproberen (lees: huren) om te kijken wat ik fijn vind rijden.
300 euro voor een weekend zijn ook prijzen die ik vind via google. En dan is het eigen risico ook nog eens honderden euro's.
Waarom is dit zo duur? Waar kun je wel voor een schappelijke prijs een motor huren?
Afhankelijk van wat je wil ben je tussen de 120 en 240 euro per weekend kwijt.
Daarnaast betaal je dan ook nog eens voor de kilometers, en als je schade maakt ben je ook weer 1000 euro kwijt aan eigen risico.
[ Voor 54% gewijzigd door gertjuhh op 11-03-2011 12:08 ]
Mee eensGrolsch schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:40:
Ik vind juist dat ze de racers wat groter moeten maken
Ik met m'n 1,90 en 0,1 ton zit aardig krap op de moderne fietsen.
Ik rij zelf een Yamaha R1, en daar kan ik wel goed op zitten
Zelf ben ik ook "maar" 1,93m, niet klein dus, maar zeker ook niet overdreven groot. En op heel veel motoren met kuip zit ik gewoon met mijn knieën tegen de kuipdelen. Op mijn VFR dus niet. Zelfs op een Blackbird heb ik niet genoeg plaats om te zitten om nog maar te zwijgen over de echte racemachines.
Waarom brengen ze de motoren niet uit in 3 maten bijvoorbeeld (S, M en L)
Omdat een groot deel van de klanten >1m80 isVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:52:
Dat is zeker een held, ik heb voor de aankoop van mijn harley ook nog even op een R6 gezeten, op 1 been was dat ding gewoon niet te houden, ben ik niet zo'n atleet, maar Gaston had denk ik hetzelfde probleem bij stilstand.
Wat ik dan weer nooit snap, is dat een beetje motogp coureur ook 1m30 is....waarom dan standaard kiezen voor zithoogtes van 81 centimeter en up?
Ik zit juist met tegenovergestelde, zelfs op m'n lomp grote BMW kom ik in de knoop met m'n benen achter het tupperware, zeker als m'n vriendin achterop zit en ik naar voren gedrukt word. En ik ben welgeteld 1m86 (exact gemiddeld voor mannen in NL!), weliswaar met relatief lange benen, maar toch, moet er niet aan denken hoe het zou zijn om met 2m nog een motor te vinden waar je goed op past
Oslik blyat! Oslik!
zitten je voeten wat lager en je armen wat verder weg zodat het allemaal mooi past.
Is die vent zo klein of die motor belachelijk hoog??komkommer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:48:
[...]
Gewoon niet zeuren.
Gaston Rahier: Winnaar parijs - dakar. Sinds hij langs kwam is "te groot" geen argument meer.
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hij was iets van 1m50 - 1m60. En dan een DR-big in rallytrim = erg hoog. Hij begon met wegrijden terwijl hij op een stepje stond en als de motor dan een beetje vaart had gooide hij zijn andere been er over heen. Ik kan zelf trouwens ook niet met beide benen op de grond.ToolkiT schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:19:
[...]
Is die vent zo klein of die motor belachelijk hoog??
Zelf ben ik 1.90, en dat gaat op m'n GSX600F best wel aardig. Ik zou graag een SV hebben, maar een 1000 is veel te duur (en te zwaar om met een licht rijbewijs te rijden)... bij de SV650 kom ik met mijn knieën boven de tankrand uit
De Fazer startte na vijf maanden alsof er niets gebeurd was. Volgetankt en het motorseizoen officieel afgetrapt.
Binnenkort even in de kleding duiken. Jas en laarzen mogen vervangen worden. Maar op nummer één staat de achterband. Op veel plekken is het profiel al niet meer te voelen.

Klik voor groot.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
goed warm weer en slicks. mooi begin van het seizoen toch?Maar op nummer één staat de achterband. Op veel plekken is het profiel al niet meer te voelen.![]()
[afbeelding]
Klik voor groot.
[ Voor 16% gewijzigd door slommer op 11-03-2011 13:55 ]
Dat is nog niets vergeleken met mijn collega: Daar werd het metaal al zichtbaar door de band heen_Apache_ schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:44:
* _Apache_ meldt weer wat.![]()
De Fazer startte na vijf maanden alsof er niets gebeurd was. Volgetankt en het motorseizoen officieel afgetrapt.
Binnenkort even in de kleding duiken. Jas en laarzen mogen vervangen worden. Maar op nummer één staat de achterband. Op veel plekken is het profiel al niet meer te voelen.![]()
[afbeelding]
Klik voor groot.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
[ Voor 49% gewijzigd door _Apache_ op 11-03-2011 14:08 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Vaak bu'j te bang!
Veel plezier alvast!-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:41:
Aaah, over 2 uurtjes m'n 1e rijles. Ben echt zo benieuwd (en een beetje zenuwachtig)
Ja, veel plezier! Ik zit twee lessen voor mijn AVB en ik kan je vertellen: het is bloody brilliant. Geweldig leuke hobby, zelfs het lessen al. Dat kan ik me van mijn autorijlessen (>10 jaar geleden) niet zo herinneren-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:41:
Aaah, over 2 uurtjes m'n 1e rijles. Ben echt zo benieuwd (en een beetje zenuwachtig)
Aanvullend over de afmetingen van motoren: ik heb tot dusverre maar op één motor gezeten die comfortabel zat, en dat was een BMW 1150 GS. Een 1200 zal vast ook gaan, maar die is me te duur. Ik les op een CBF 500 en dat is net alsof ik op een driewielertje zit. Een RT-kuip knelt mijn knieschijven aan gort, dus ik moet een beetje richting de 'cross'-motoren. Ik ben 2m00 met de lengtebalans bij de benen (jeanslengtemaat 38) en dat is suboptimaal... Mensen aan het uiteinde van het spectrum (klein en groot) zijn altijd de sigaar
[ Voor 39% gewijzigd door KroeT op 11-03-2011 15:05 ]
Peace is not simply the absence of war.
Ik weet niet waar je hebt gezocht en in welk deel van het land je woont, maar bij Mulders Motoren in Veendam is de duurste motor 189 voor een weekend. De goedkoopste zit op 129 voor een weekend.mphilipp schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:42:
[...]
Daarbij heb je dan 250 vrije kilometers en 15 cent per km als je meer rijd..
Je moet hem wel weer volgetankt afleveren, maar het lijkt me sterk dat je dan gelijk op 300 euro zit..
Maarja, ik ga er denk ik een aantal maandjes op rijden, en in de zomer moet er denk ik toch maar een SV650 komen
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 11-03-2011 16:07 ]
Vrijwel alle allroads zijn vrij groot (En makkelijk te verhogen).KroeT schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:02:
[...]
Ja, veel plezier! Ik zit twee lessen voor mijn AVB en ik kan je vertellen: het is bloody brilliant. Geweldig leuke hobby, zelfs het lessen al. Dat kan ik me van mijn autorijlessen (>10 jaar geleden) niet zo herinneren
Aanvullend over de afmetingen van motoren: ik heb tot dusverre maar op één motor gezeten die comfortabel zat, en dat was een BMW 1150 GS. Een 1200 zal vast ook gaan, maar die is me te duur. Ik les op een CBF 500 en dat is net alsof ik op een driewielertje zit. Een RT-kuip knelt mijn knieschijven aan gort, dus ik moet een beetje richting de 'cross'-motoren. Ik ben 2m00 met de lengtebalans bij de benen (jeanslengtemaat 38) en dat is suboptimaal... Mensen aan het uiteinde van het spectrum (klein en groot) zijn altijd de sigaar.
Suzuki DR Big
Yamaha Super Tenere (heb ik zelf)
Honda Africa Twin
Cagiva Elefant
Als je lange benen hebt kan het ook lonen om je zadel op te hogen, dat heeft meer zin dan de motor zelf aangezien je dan ook de afstand zadel-stepjes vergroot.
Netjes en het is de 32/11 verhouding die ik wil. Zojuist afgesproken dat ik die morgenmiddag ga ophalenteacher schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:32:
[...]
1. als mensen dat gewoon zouden onthouden
2. vervangen
3. nee, je bent niet paranoide; hier rij je hooguit 10K mee en dan sta je weer stil.
Mijn advies: bel ries groenewoud even voor een klok en as: 0654234946. Marcel (zit in haarlem) adverteert ook veel op marktplaats, die kan je ook een belletje geven: 0655301772. Bert M. sloopt ook K's en anders is er ook nog Rine Streppel uit Apeldoorn. Even rondbellen dus. Als je de cardanklok vervangt, kijk dan meteen even naar de verhouding, daar wilde je toch nog iets mee?
Deze ziet er op zich netjes uit: http://link.marktplaats.nl/428999610
Nu nog een aandrijfas... Ries heeft er zat liggen tegen een goede prijs, maar dan moet ik wel op een moment dat hij op de zaak is erheen kunnen, en dat gaat komende anderhalve week niet lukken
vooral mijn schuld, ik zit volgende week steeds van vroeg tot laat op het werk, incl een tripje naar Zürich van do-zo
Oslik blyat! Oslik!
Niet in de buurt van Veendam iig. Ik heb zelf niet gezocht en ook geen behoefte aan een huurmotor. Maar een paar jaar geleden hebben mijn broer en een vriend iets gehuurd voor een weekend.Tankiej schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Ik weet niet waar je hebt gezocht en in welk deel van het land je woont
Overigens koekelde ik op motor huren en kom ik zomaar op een pagina waar een 1200GS +/- €300 is voor een weekendje. Het wisselt dus nogal.
Naja, hij doet het iig nog na een paar maand stilstaan. Contactslot is wel zo rot als wat geloof ik want kon de sleutel pas na een boel heen en weer wrikken ronddraaien. Morgen maar eens even een stukje gaan rijden denk ik
Yamaha MT-09
Neem bijvoorbeeld de S1000RR. Als ik dat ding zie vind ik het soms net een brommer. Wel een brommer met heel veel vermogen, maar qua omvang vind ik het erg klein.
Een compacte racemachine dus. Rossi is ook maar een klein mannetje.PilatuS schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:35:
Neem bijvoorbeeld de S1000RR. Als ik dat ding zie vind ik het soms net een brommer. Wel een brommer met heel veel vermogen, maar qua omvang vind ik het erg klein.
Ik snap ook wel dat de meeste motoren zo zijn. Ik vind het alleen zo jammer dat je met mijn lengte heel veel motoren niet fatsoenlijk kan rijden en je dus erg beperkt bent in je keuze. Er komen ook vrijwel geen nieuwe modellen die een beetje groot zijn.mphilipp schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:05:
[...]
Een compacte racemachine dus. Rossi is ook maar een klein mannetje.
Ach, komt tijd komt raad. Als je terugbent spulletjes halen en fixen. Denk je ook ff aan hogedrukvet voor de spiebanen?dion_b schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:36:
[...]
Netjes en het is de 32/11 verhouding die ik wil. Zojuist afgesproken dat ik die morgenmiddag ga ophalen
Nu nog een aandrijfas... Ries heeft er zat liggen tegen een goede prijs, maar dan moet ik wel op een moment dat hij op de zaak is erheen kunnen, en dat gaat komende anderhalve week niet lukken
vooral mijn schuld, ik zit volgende week steeds van vroeg tot laat op het werk, incl een tripje naar Zürich van do-zo
Wise enough to play the fool
Ik denk dat het ook wel scheelt dat de SV geen kuip heeft die je tegen komt met je knieën. Ben op de motorbeurs op verschillende fietsen gaan zitten, alle 600cc racers vallen af omdat ik dan het kuipwerk tegenkom. 1000cc motoren gaat gelukkig netPilatuS schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:35:
Man wat ben ik aan het zoeken geweest naar een motor die een beetje groot is. De Hornet die ik had was sowieso al te klein voor mij maar een grotere opvolger zoeken was ook niet makkelijk. Het moest sowieso een sport worden maar al die R6'en en ZX6R's zijn voor mij echt veel te klein. Uiteindelijk is het een SV1000S geworden en die is prima.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Is als het goed is onderweg. Heb sowieso alles wat ik nodig heb voor een grote beurt besteld, kan ik het tenminste goed aanpakken als ik toch dat ding uit elkaar hebteacher schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:29:
[...]
Ach, komt tijd komt raad. Als je terugbent spulletjes halen en fixen. Denk je ook ff aan hogedrukvet voor de spiebanen?
Oslik blyat! Oslik!
Hele grote en hele kleine mensen hebben dat probleem. Ook vrouwen kunnen niet vaak een motor vinden (in hun smaak) die zo laag is. Maar ik denk dat dat niet het enige is dat moeilijk is als je 'height challenged' bent.PilatuS schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:00:
[...]
Ik vind het alleen zo jammer dat je met mijn lengte heel veel motoren niet fatsoenlijk kan rijden en je dus erg beperkt bent in je keuze.
Ik ben 203cm met dezelfde br0ekmaat. T0en ik v00r het eerst 0p een KTM adventure stapte was ik verk0cht. De strakke drieh0ekige tank maakt dat ik mijn benen 0ver de hele lengte langs de tank kan leggen en er dan 00k mee kan duwen en sturen. V00rheen was dat wel andersKroeT schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:02:
[...]
Ik ben 2m00 met de lengtebalans bij de benen (jeanslengtemaat 38) en dat is suboptimaal... Mensen aan het uiteinde van het spectrum (klein en groot) zijn altijd de sigaar.
And it goes BRAAAAAPP!
250 vrije kilometers? Dan ben je net een beetje ingereden...Tankiej schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Ik weet niet waar je hebt gezocht en in welk deel van het land je woont, maar bij Mulders Motoren in Veendam is de duurste motor 189 voor een weekend. De goedkoopste zit op 129 voor een weekend.
Daarbij heb je dan 250 vrije kilometers en 15 cent per km als je meer rijd..
Je moet hem wel weer volgetankt afleveren, maar het lijkt me sterk dat je dan gelijk op 300 euro zit..
Het zonnetje komt hier door... lekker!
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
![]()