Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.199 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
*argh* leg ik vanmorgen m'n fiets op de grond: kapotte richtingaanwijzer, kapotte handkap, klein krasje op valbeugel, wil niet starten (beveiliging in handvat werd genoemd) en zere ziel van zoveel stommiteit. Nou kan hij dus terug naar de zaak waar hij net gisteren vandaan kwam van z'n onderhoud 8)7

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

M14

Stond je stil en viel je om? Of tijdens het rijden onderuit gegaan?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:09
Ik moet binnenkort ook theorie doen, ik heb alleen wat CD-ROMS, zijn er ook nog "goede" boeken te koop om je theorie te leren?

• Rukapul
M14 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:21:
Stond je stil en viel je om? Of tijdens het rijden onderuit gegaan?
Superlangzaam rijdend terwijl ik rekeninghoudend met stilstaande schoolmoeders en geparkeerde auto van een uitritje met een krap bochtje de weg op probeerde te draaien. Bij nader inzien, te krap en te langzaam :|

• M14

M14

Tja, lullig. Je hebt die schoolmoeders toch wel uitgescholden dat het hun schuld was :+ ... :P

Had afgelope zomer een R1200GS gehuurd in Barcelona. Naar het circuit van Catalunya gereden, ik stop daar op zo'n zand/grind parkeerterrein, zet mn voet te dicht bij de motor in een kuiltje en toen was er ook geen houden meer aan :P. Heb nog zoveel mogelijk de val proberen te vertragen, maar er zat wel wat schade op de cilinderkop en een klein beetje op de kuip ... maar het verhuurbedrijf heeft het gelukkig niet gezien :P

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Rukapul schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:29:
[...]

Superlangzaam rijdend terwijl ik rekeninghoudend met stilstaande schoolmoeders en geparkeerde auto van een uitritje met een krap bochtje de weg op probeerde te draaien. Bij nader inzien, te krap en te langzaam :|
:( Erg vervelend en ik ken helaas het gevoel.

In zo'n situatie kan je alleen nog maar herstellen door gas te geven, maar dat wil je weer niet met die kids in de buurt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:53:
Nee stickers met een carbon-motiefje, dat schiet op :+
Eeeuh ..... da's niet bepaald een sticker :( :'(

Hap hap ..... 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:12:
Gezeur allemaal met spuiten van onderdelen.... _O-

[afbeelding]
Kan niet wachten tot de Reen terug is van de spuiter :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Jellabie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:49:
Update'tje:

Voorwiel eruit:
[afbeelding]

[afbeelding]

Bandjes eraf halen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Schijven eraf halen:
[afbeelding]

De polyester stukken pasklaar maken:
[afbeelding]

Stukken die al klaar zijn om in de grondlak te zetten:
[afbeelding]

Hoe men brommertje er nu bij staat:
[afbeelding]

Dit is de CBR 600RR van een maat van mij die mij aan het helpen is met mijn ombouw, zo gaat de mijne ook worden ongeveer. Ook die kleur en de stickerset:

[afbeelding]
Lekker aan het klussen ;) Waarom die jij doe van jou niet in castrol kleuren????

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

MailMan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:36:
In zo'n situatie kan je alleen nog maar herstellen door gas te geven, maar dat wil je weer niet met die kids in de buurt.
Niet altijd, het gevaar bestaat dat je de andere kant op klapt als je teveel gas geeft (blijft toch een redelijk ongecontroleerde handeling). Probeer je niet op je bek te gaan door gas te geven, ga je alsnog op je bek. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Zijn er nog mensen die van plan zijn om een VRO1 te doen binnenkort? Wil met een vriend gaan, maar als er nog meer gegadigden zijn (totaal =>8), kunnen we een groepskorting krijgen.

• M14

M14

* M14 Meld :)

Waar wil je die cursus gaan doen?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

M14 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:03:
* Postman81 Meld :)

Waar wil je die cursus gaan doen?
Liefst Lelystad, Rosmalen vind ik net weer te ver...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:18:
*argh* leg ik vanmorgen m'n fiets op de grond: kapotte richtingaanwijzer, kapotte handkap, klein krasje op valbeugel, wil niet starten (beveiliging in handvat werd genoemd) en zere ziel van zoveel stommiteit. Nou kan hij dus terug naar de zaak waar hij net gisteren vandaan kwam van z'n onderhoud 8)7
Das mooi kak :(

Als hij niet meer start is hij vast naar links gedonderd, daar zit een klein stekkertje aan je koppeling die kijkt of je de koppeling wel ingedrukt houdt, anders kan je niet starten. Dat stekkertje zit vrij los en als hij er een beetje uit hangt dan maakt hij geen contact meer.

Dat is mijn huisgenoot ook gebeurd toen hij mijn motor liet omdonderen, en dat hij daardoor de schrik van z'n leven kreeg was weer mooi meegenomen 8-)

Ik heb mijne zelf overigens naar rechts laten omdonderen, en had toen een gebroken rechterhandkap, rechterknipper en gebroken remhendel...

Ik heb nu dus wel een linkerhandkap over, want je kan ze alleen per set kopen. Heb wel de nieuwe op mijn motor gezet, dus degene die over is is niet meer helemaal nieuw, maar heeft wat krasjes en butsjes. Laat maar weten als je interesse hebt :)

Al die dingen zijn trouwens redelijk eenvoudig te vervangen, mocht je het zelf willen doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 03-03-2011 13:50 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
M14 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:36:
Had afgelope zomer een R1200GS gehuurd in Barcelona. Naar het circuit van Catalunya gereden, ik stop daar op zo'n zand/grind parkeerterrein, zet mn voet te dicht bij de motor in een kuiltje en toen was er ook geen houden meer aan :P. Heb nog zoveel mogelijk de val proberen te vertragen, maar er zat wel wat schade op de cilinderkop en een klein beetje op de kuip ... maar het verhuurbedrijf heeft het gelukkig niet gezien :P
Harley Heritage Softtail gehuurd in Las Vegas. Aan de Hooverdam stuurslot opgezet en vergeten bij vertrekken ... :X

• M14

M14

DPC-Postman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Liefst Lelystad, Rosmalen vind ik net weer te ver...
Waar kom je dan vandaan? Lelystad is voor mij wat verder, lees: 100km, de afstand tussen Rosmalen en Lelystad ;). Ik kom namelijk van Budel (onder Eindhoven).

• Postman81
  • Niet online

Postman81

M14 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Waar kom je dan vandaan? Lelystad is voor mij wat verder, lees: 100km, de afstand tussen Rosmalen en Lelystad ;). Ik kom namelijk van Budel (onder Eindhoven).
Purmerend. Zie nu dat Lelystad of Rosmalen maar 30KM scheelt. Was in de veronderstelling dat het meer was... Rosmalen is dus ook wel het overwegen waard...

• M14

M14

Mijn voorkeur lijkt me duidelijk :+

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 09:50
Zo, zie net dat het goed gaat met de dealers in Apeldoorn. Fennema motoren was half januari al failliet en gister is ook de MotorCity failliet verklaard zie ik op de site. Blijven weinig dealers over zo...

Desktop | Server | Laptop

• Rukapul
eamelink schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:48:
[...]

Das mooi kak :(

Als hij niet meer start is hij vast naar links gedonderd, daar zit een klein stekkertje aan je koppeling die kijkt of je de koppeling wel ingedrukt houdt, anders kan je niet starten. Dat stekkertje zit vrij los en als hij er een beetje uit hangt dan maakt hij geen contact meer.
Hoe raad je het. Net toen ik de motor voor de deur had klaargezet om op te laten halen (motorzaak in de buurt heeft ophaalservice) keek ik nog eens goed en zag ik dat stekkertje ook, prik 'm erin, en vroem. Nog gebeld maar chauffeur was al onderweg dus de motor alsnog meegegeven zodat e.e.a. gefixed kan worden.
Dat is mijn huisgenoot ook gebeurd toen hij mijn motor liet omdonderen, en dat hij daardoor de schrik van z'n leven kreeg was weer mooi meegenomen 8-)

Ik heb mijne zelf overigens naar rechts laten omdonderen, en had toen een gebroken rechterhandkap, rechterknipper en gebroken remhendel...

Ik heb nu dus wel een linkerhandkap over, want je kan ze alleen per set kopen. Heb wel de nieuwe op mijn motor gezet, dus degene die over is is niet meer helemaal nieuw, maar heeft wat krasjes en butsjes. Laat maar weten als je interesse hebt :)

Al die dingen zijn trouwens redelijk eenvoudig te vervangen, mocht je het zelf willen doen :)
Heb al doorgegeven dat ze de schade (knipperlicht, handkap, startprobleem) mogen fixen. Gezien de service tot nu toe laat ik 't ff aan hen, maar indien ze de handkap laten voor wat het is ('t is op zich maar een scheur) dan meld ik me wel ff :)

Merk trouwens dat het optillen van de motor me een behoorlijk pijnlijke rug heeft opgeleverd. Ondanks dat ik eerst een minuutje heb gewacht en hem ruggelings door de knieen heb opgetild.
Rupie schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:29:
Zo, zie net dat het goed gaat met de dealers in Apeldoorn. Fennema motoren was half januari al failliet en gister is ook de MotorCity failliet verklaard zie ik op de site. Blijven weinig dealers over zo...
Ik was daar een half jaartje geleden even, maar was niet bepaald onder de indruk: lastig om te vinden op dat industrieterreintje (voor iemand afkomstig uit Apeldoorn) en binnen leek het meer een donkere grot dan een aantrekkelijke lichte winkel.

Motorzaken in Apeldoorn hebben wel een trieste geschiedenis. Op bijna dezelfde locatie is in het verleden ook al een motorzaak failliet gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 03-03-2011 14:57 ]

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 21:19
gwystyl schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:39:
[...]

Bij mij wilden ze dat niet doen. Ik had aangegeven tijdens het inmeten dat de binnenkant van je oor met het platdrukken van de helm wat verandert en er dus kans op lekkage is, maar ze wilden alleen maar inmeten met de oren in de normale stand. Ik vond het toen vreemd, maar in de praktijk vullen ze genoeg op en heb ik geen merkbare last van geluidslekkage.
Ik heb ook geen lekkage. Nu heb ik geen stille helm, en krijg ik niet echt een fijne stand van mijn scherm uitgedokterd, maar ik kan uren op de snelweg rijden (leuk is anders :)), en met die doppen in nergens last van.
mphilipp schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:18:
[...]

Je kunt ook de binnenschaal een beetje indrukken met een warme lepel. Mijn helm heeft speciale uitsparingen voor een headset, dus op mijn oren heb ik geen druk. Ik heb ook het idee dat dat helemaal niet hoort. Een helm moet goed op je hoofd zitten, maar je oren platdrukken zodat je gehoorbeschermer niet lekker zit klinkt voor mij een beetje extreem. Lijkt me ook helemaal niet fijn voor brildragers als je oren platgedrukt worden.
Tijdens het rijden merk ik ook niet dat ik ze inheb, ze zitten gewoon lekker. Maar als ik mijn helm afzet, en ze uitdoe, dan voelt het anders dan dat ik na het uitgaan de doppen uitdoe. En tijdens het uitgaan heb ik geen helm op ;)

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:51:

Ik was daar een half jaartje geleden even, maar was niet bepaald onder de indruk: lastig om te vinden op dat industrieterreintje (voor iemand afkomstig uit Apeldoorn) en binnen leek het meer een donkere grot dan een aantrekkelijke lichte winkel.

Motorzaken in Apeldoorn hebben wel een trieste geschiedenis. Op bijna dezelfde locatie is in het verleden ook al een motorzaak failliet gegaan.
Ben er nadat ik mijn rijbewijs net had wezen kijken, hadden een Nightster staan dus ik langs gaan natuurlijk. Wat er niet bij werd gezegd is dat ie aangepast was, Mijlen had in plaats van kilometers, en er stond ook niet bij dat het onderhoud wellicht wat beter geweest mocht zijn. "Is van een liefhebber geweest, helemaal aangepast" Ja wat dacht ie? Die heeft net zijn rijbewijs dus die gozer weet niks? :) heb na de proefrit vriendelijk bedankt. Ik wilde die mijlen wel door de vingers zien (want het was er niet bij gezegd) maar de staat van de motor had voordat ik die reis maak naar apeldoorn ook wel even meegedeeld mogen worden. Mocht niet veel van de prijs af ook. En toen ik daar rondliep liepen er ook meer mensen uit als in :) voor zover dat mogelijk is.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:02:
[...]
Tijdens het rijden merk ik ook niet dat ik ze inheb, ze zitten gewoon lekker. Maar als ik mijn helm afzet, en ze uitdoe, dan voelt het anders dan dat ik na het uitgaan de doppen uitdoe. En tijdens het uitgaan heb ik geen helm op ;)
Op die manier. Er is natuurlijk altijd wel enige druk op je oren, en ik denk dat ze daardoor ietsje dieper gaan zitten. Je oorschelp verandert nl altijd wel een beetje door de helm, dus kan ie wat verder zakken. Dat geeft denk ik dat rare gevoel. Zolang het geen irritatie geeft is het goed denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
groepskorting vro1 is maar 12 euro... niet een vetpot te noemen zegmaar :+

vandeweek maar eens kijken of ik onderdelen voor de 10 kan bestellen.,.. mag ook wel eens een keertje gaan rijden vind ik :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:22:
Nou ja...bij de Mac kun je er anders een flinke bak vet voor kopen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Heb je je benzine voor de heen- en terugreis er maar weer uit :) Zou graag meedoen, krijg dan ook nog eens korting op m'n verzekering, maar verblijf tot eind augustus in het buitenland :)

• M14

M14

Mwa, met 12 euro op en neer red ik het echt niet ;) .... En Lelystad al helemaal niet :P

• Tylen

Tylen

Lelystad lukt mij wel op 1 liter ;)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

KaWaReZ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:22:
12,- voor de groep of pp? Maakt hoe dan ook weinig uit op 260,- ofzo.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 14:51
Ik heb van de week contact gehad met de rijschool, ik wil namelijk ook heel binnenkort beginnen met motorrijlessen. Ik heb alvast een theorieboek bij hem besteld en deze heb ik vanochtend ontvangen.

Ik wil mid-April ergens beginnen met praktijklessen, tegen die hoop ik dan mijn theorie ook binnen te hebben.

Reden dat ik niet eerder ben begonnen is omdat ik van mezelf minimaal een jaar ervaring in de auto moest hebben, dat is ik in April :+

Pfoe wat heb ik er zin in :)

• Tankiej
  • Laatst online: 16:11
Je hoeft je theorie pas voor je AVD te halen, waarom wil je die al hebben voordat je met de lessen begint?
Het is natuurlijk een beetje zekerheid, dat je niet bang hoeft te zijn dat je straks geen theorie hebt als je voor AVD kan maar is dat alles?

Ik heb mid/eind april m'n AVB examen, duurt nog even maar dat kan niet anders *O*

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 14:51
Ik zou het zelfs nog wel aandurven om zonder theorieboek het examen in te gaan, verkeersregels heb ik altijd wel goed onder de knie gelukkig, maar zoals je zegt is het een stukje zekerheid. Daarnaast neem ik theorie altijd heel makkelijk op en op dit moment heb ik buiten het werk om de tijd om me er in te verdiepen. Dan kan ik voor mijn gevoel er beter nu wat tijd in steken dan over een paar maanden.

Op die manier hoef ik niet verderop in het rijlessen traject opeens nog "snel snel snel" mijn theorie te halen omdat anders mijn praktijk moet "wachten", terwijl ik weer bezig ben met een groot project op het werk.

• Tankiej
Ah oke :)

Ik heb na twee lessen theorieboeken aangeschaft en ben bezig met leren. Ik heb m'n autorijbewijs 2,5 jaar geleden gehaald, verkeersregels is dus geen probleem.
Ik ben zo laat begonnen omdat ik weet dat ik toch pas na m'n 21e verjaardag praktijkexamen wil gaan doen en ik dus alle tijd heb om de theorie te halen. Verder loop ik stage en heb ik gewoon vaste dagen, nooit overuren :)

• M14

M14

Theorie-boeken heb ik nooit gekocht ... Altijd van de rijschool geleend, 3x doorgelezen en examen in 1x gehaald :).

• Tankiej
Dat hoopte ik ook, maar de rijschool leent geen theorieboeken uit. Ze verkopen alleen nieuwe exemplaren. Dan maar een tweedehandssetje van Marktplaats :P

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
regels zijn makkelijk, t zijn alleen de instinkers waar er 8 van inzitten in een examen oid..

anyway 12e pp korting als je met zn 8en bent. weet niet of knmv lid nog wat uitmaakt.

en sommige rijscholen laten je niet eens lessen zonder theorie (of autorbw)... mag je ook wel eens een keertje navragen

• Tankiej
Hm, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Maar opzich klinkt het wel logisch, de instructeur kan jou niet bijsturen op de motor. Dus dan is het wel goed dat je verkeersregels kent :P

• DieterVDW
M14 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:36:
Theorie-boeken heb ik nooit gekocht ... Altijd van de rijschool geleend, 3x doorgelezen en examen in 1x gehaald :).
Vriend van mij kwam onverwacht langs. "Hé ik ga mijn theorie motorexamen gaan doen, ga je niet mee."
In de auto onderweg theorieboekje even doorbladerd, geslaagd met glans >:) .

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
Eventueel heb ik hier nog een theorieboek liggen, DM me even als je geïnteresseerd bent ;) .

Verwijderd

KaWaReZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:55:
regels zijn makkelijk, t zijn alleen de instinkers waar er 8 van inzitten in een examen oid..

anyway 12e pp korting als je met zn 8en bent. weet niet of knmv lid nog wat uitmaakt.

en sommige rijscholen laten je niet eens lessen zonder theorie (of autorbw)... mag je ook wel eens een keertje navragen
Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen, ik weet niet hoe het met mijn auto rijbewijs ging, maar volgens mij is er vast wel zoiets als een try before you buy, stel dat het niet lukt of het niet is wat je ervan verwacht? Zo ging dat zeker wel met de motor (die heb ik wat recenter gehaald vandaar dat ik het nog weet). Ze vroeg alleen naar mijn leeftijd om te weten of ik een zware of lichte motor moest hebben, en na een korte theorie over schakelen later (iets van 15 minuten) zat ik op de motor hoor. Klanten willen toch weten wat ze krijgen? En aangezien theorie maar beperkt houdbaar is, en sommige mensen lastig leren, is dat 'theorie eerst' vast niet zo'n harde regel (volgens mij is het geen regel) en als dat wel een regel is, dan zou ik dat al reden vinden om met een boog om die rijschool heen te lopen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 07:54
Motorijders zet in je agenda

EGGRun op zaterdag 16 april

http://eggrun.nl/2011.html

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
KaWaReZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:55:
Het is toch zo dat je wettelijk gezien of je autorijbewijs, of je theorie moet hebben voordat je de weg op mag met de motor?

(Dus geen autorbw = eerst theorie halen voordat je kunt gaan lessen).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Tankiej
Heeft u nog geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A, dan mag u wél met de praktijkopleiding (rijlessen) beginnen. Ook het praktijkexamen voertuigbeheersing kan dan worden afgelegd.

Als u geen rijbewijs B of militair theoriecertificaat hebt, moet u vóór u aan de de praktijkopleiding begint eerst het theoriecertificaat A halen.
bron

Hm, inderdaad.. Nooit geweten en heb ook geen enkele rijschool erover gehoord. Of zou dat zijn omdat veel rijscholen AVB oefenen op een gesloten terrein en je dus ook niet op de openbare weg komt?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Was mij wel bekend, maar het oefenterrein en de garage waren dan ook 3km ofzo van elkaar verwijderd. Dus moest altijd eerst een stukje over de weg rijden.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:20

-tom-562

Oliesjeik

Volgende week vrijdag m'n 1e rijles :D

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wd200 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:25:
Motorijders zet in je agenda

EGGRun op zaterdag 16 april

http://eggrun.nl/2011.html
ik ben er voor de 3e keer bij in amsterdam

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Widow: Ik heb de voorkant ook maar even onder handen genomen _O-

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2s9pumt.jpg

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik moet de benzine uit mijn tank krijgen. Tank ligt eraf, maar benzine wilt er niet uitstromen, ja... de klep staat open :P

Maar er zit een vacuumslangetje aan, waarschijnlijk moet dus eerst de motor rond gaan zodat die vacuum gezogen word ofzo?

Mijn vraag: Hoe krijg ik de benzine uit de tank als hij af de motor ligt? :P

De Nederbelg !

• DECOY88
(overleden)
benzine kraan open zetten. niet toevallig wat dichtgedraaid voor jeje slangen lostrok?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Op de kop houden? :P

Yamaha MT-09

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 09:50
gat in boren? 8)7

Desktop | Server | Laptop

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Jellabie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:40:
Ik moet de benzine uit mijn tank krijgen. Tank ligt eraf, maar benzine wilt er niet uitstromen, ja... de klep staat open :P

Maar er zit een vacuumslangetje aan, waarschijnlijk moet dus eerst de motor rond gaan zodat die vacuum gezogen word ofzo?

Mijn vraag: Hoe krijg ik de benzine uit de tank als hij af de motor ligt? :P
Heb je een PRI-stand? En anders gewoon lekker ondersteboven houden ;).

Makerij Hofman

• 4x2
  • Laatst online: 20:15

4x2

lộn xộn quá

Aan het slangetje zuigen en het slangetje dichtknijpen met een griptang ofzo (de CBR heeft volgens mij geen pri-stand)
En als dat niet werkt gewoon een langer vacuumslangetje dr aan en lekker zuigen 8)

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:26:
Aan het slangetje zuigen en het slangetje dichtknijpen met een griptang ofzo (de CBR heeft volgens mij geen pri-stand)
En als dat niet werkt gewoon een langer vacuumslangetje dr aan en lekker zuigen 8)
Als ik even naar mag doen: niet zuigen aan die zooi! De loodvrije benzine is behoorlijk giftig en k*verwekkend indien je het teveel aan je lijf krijgt. Dan lijkt me inademen en mogelijk in je mond krijgen al helemaal niet gezond.

Pak dan iets van een pompje ofzo als je de boel wilt leegtrekken. Met wat fantasie valt er wel wat te bedenken.

• M14

M14

Benzine in je bek kan ik je overigens niet aanraden ;)

* M14 had vroeger een kart thuis en probeerde een molotov-cocktail te maken O-)

Resultaat: Eerst benzine binnen gekregen ... en met gooien ging het flesje (zo'n koffiemelkding) niet kapot ... over epische falen gesproken :P

• Exigence
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:39:
[...]

Als ik even naar mag doen: niet zuigen aan die zooi! De loodvrije benzine is behoorlijk giftig en k*verwekkend indien je het teveel aan je lijf krijgt. Dan lijkt me inademen en mogelijk in je mond krijgen al helemaal niet gezond.

Pak dan iets van een pompje ofzo als je de boel wilt leegtrekken. Met wat fantasie valt er wel wat te bedenken.
Hij bedoelt zuigen aan het vacuümslangetje, om de klep in de benzinekraan te openen. Daarna stroomt de benzine uit een ander slangetje hoor ;) En een beetje benzine in je mond ga je niet dood aan.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hoeft overigens maar heel iets aan het vacuümslangetje te zuigen en daarna het vacuüm in de slang te houden. Het gaat erom dat het membraan in beweging wordt gezet.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 03:37:
[...]
En een beetje benzine in je mond ga je niet dood aan.
Vroegâh niet, nee...maar die teringzooi die er nu in zit om lood te vervangen is helemaal niet fijn voor ons. Ik raak het spul niet meer aan.

• dion_b
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Op het K forum had ik hem ook al gemeld: waarschijnlijk zijn de spiebanen op je cardan weg.
Zoals verwacht, je had gelijk :o

Dit was wat ik zag toen ik de eindaandrijving eraf haalde:
Aandrijfas in situ
Met nieuwe opgelaste spiebanen (doet/deed? de hobbyist) of een nieuw/beter cardan kan je dan weer verder. De cardanklok uit elkaar halen lijkt me dan niet nodig. De cardanas vervangen is, op je gemakje met koffie tussen door 2 uur werk.
Correctie: op je gemakje met koffie tussendoor 2 uur werk als je weet waar je mee bezig bent. Ben ruim 3u beziggeweest, niet in de laatste plaats vertraagd door het dilemma hoe de bouten van het achterwiel los te krijgen terwijl er geen manier was om het wiel te blokkeren - specifiek in dit geval hielp in hoge versnelling zetten weinig :+

Oplossing was trouwens om als eerste de achterdemper los te halen en het wiel stevig op de grond neer te zetten.

Trouwens, wat denk jij hiervan, denk je dat dit nog prima bruikbaar is of dat ik het beter tegelijk kan vervangen?

Eindaadrijving close-up

Edit:
Heb een aandrijfas gevonden, de verkoper heeft me pics gestuurd, maar ben beetje in dubio - het is beter dan wat ik heb (duh) maar lijkt wel versleten. Ben ik nu paranoide, of kan ik deze beter links laten liggen?

Mogelijk koopje

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 05-03-2011 21:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
je moet hem juist in zijn 1e versnelling zetten om te blokkeren en juist in een hoge om hem aan te duwen.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Reed weg van werk, gelukkig dichtbij en liet mijn motor even de grond raken. Niet vallen maar wel lag hij even. Wil ik weg rijden, maakt hij een iets vetter geluid. Dat is nooit goed :(

Blerch, maar even de recht inspecteren en kijken of ik het kan lassen of dat het daadwerkelijk vervangen moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_VUlwzKRr_00/TXEciIeyVWI/AAAAAAAAAPo/W8zptzYMjzQ/s144/IMG_20110304_180043.jpg
klik.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:01:
je moet hem juist in zijn 1e versnelling zetten om te blokkeren en juist in een hoge om hem aan te duwen.
Zonder spiebanen op je aandrijfas maakt het hoegenaamd weinig uit, wiel en motor draaien volledig onafhankelijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UltimateB schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:07:
Reed weg van werk, gelukkig dichtbij en liet mijn motor even de grond raken. Niet vallen maar wel lag hij even. Wil ik weg rijden, maakt hij een iets vetter geluid. Dat is nooit goed :(

Blerch, maar even de recht inspecteren en kijken of ik het kan lassen of dat het daadwerkelijk vervangen moet worden.

[afbeelding]
klik.
Die "rommel" nog lassen is zonde van de tijd die je er in steekt. Wat je eventueel wél kunt doen is er een overmaat pijpje omheen zetten en dat dan weer afklemmen met een nieuwe klem (je huidige klem krijg je zo te zien ook niet meer los..... ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-03-2011 18:53 ]

• Widow
  • Laatst online: 22-01 15:42
dion_b schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:41:
niet in de laatste plaats vertraagd door het dilemma hoe de bouten van het achterwiel los te krijgen terwijl er geen manier was om het wiel te blokkeren - specifiek in dit geval hielp in hoge versnelling zetten weinig :+
Geen achterrem op je motor? Of een integraal remsysteem?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
voor de volgende keer. dacht even dat het bouten aan de motor kant waren.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Geen achterrem op je motor? Of een integraal remsysteem?
Uiteraard een achterrem, maar die zit rechtsvoor en de wielbouten zitten linksachter. Ben niet lenig genoeg om tegelijkertijd in te trappen als te remmen, zeker niet met muurvast zittende gevallen als dit. Heb er nog aan gedacht de rem omlaag te binden/drukken, maar kreeg dat niet voor elkaar.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een (domme) vraag: een XT met kickstarter moet toch altijd kunnen starten, zelfs als de accu leeg is? Ik ben nl bezig geweest met die van mij. Hij heeft de winter doorgebracht in een pakhuis omdat ik er nog wat aan moest doen. Helaas heb ik geen werkplaats, dus alles moet buiten gebeuren. In het pakhuis is ook geen plek; ik kan 'm nét naar binnen schuiven.
Maar goed...niet starten dus...aanduwen is in je eentje erg lastig. Moet ik het maar gewoon blijven proberen, of gaat ie met een lege accu nooit starten? Ik dacht juist dat dat met een kickerd niets uitmaakte.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:51:
Even een (domme) vraag: een XT met kickstarter moet toch altijd kunnen starten, zelfs als de accu leeg is? Ik ben nl bezig geweest met die van mij. Hij heeft de winter doorgebracht in een pakhuis omdat ik er nog wat aan moest doen. Helaas heb ik geen werkplaats, dus alles moet buiten gebeuren. In het pakhuis is ook geen plek; ik kan 'm nét naar binnen schuiven.
Maar goed...niet starten dus...aanduwen is in je eentje erg lastig. Moet ik het maar gewoon blijven proberen, of gaat ie met een lege accu nooit starten? Ik dacht juist dat dat met een kickerd niets uitmaakte.
Ligt wel aan het soort motor, maar de xt kan zonder accu.

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

Als je hem zo hebt weggezet zonder de benzinekraan dicht te zetten en carbs af te tappen zou ik die eerst is reinigen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:20

-tom-562

Oliesjeik

Vandaag een bezoekje aan Termaat gebracht! Zie hier het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2q1s07q.jpg

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:12:
Als je hem zo hebt weggezet zonder de benzinekraan dicht te zetten en carbs af te tappen zou ik die eerst is reinigen
Benzinekraan gaat altijd dicht. Omdat ie idd niet echt (echt niet) geprepareerd was voor een winterstop, heb ik in ieder geval een scheut reinigingstroep (=kerosine) in de tank gegooid. Zeg maar injectorcleaner voor carburateurmotoren.

Om de carbs schoon te maken moeten ik ze zeker demonteren enzo? Of is aftappen ook voldoende? Hoewel ik denk dat de benzine die erin zat toen ik 'm wegzette inmiddels wel verdampt zal zijn, niet? Of laat dat toch een kwalijk residu achter?

Ik heb iig flink doorgetrapt zodat de benzine met het de kerosine in ieder geval in het systeem moet zitten. Morgenochtend nog maar eens proberen. Als ie het doet, kiep ik meteen de tank vol met versche benzine.

• komkommer

komkommer

Koffie

Alleen even aftappen is voldoende over het algemeen. Je hebt een 34L toch? Wat ik me kan herinneren (ik heb mijn 34L toevallig vandaag helemaal gestript) is dat de oliekoeler in de weg zit, dus die moet je even losschroeven.

Edit: even die twee boutjes loshalen en hem uit dat rubbertje vooraan "ploppen". Hij zit vast met slangen die je kan bewegen. Dus geen kliederboel.

[ Voor 25% gewijzigd door komkommer op 05-03-2011 23:27 ]

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:01:
Alleen even aftappen is voldoende over het algemeen. Je hebt een 34L toch? Wat ik me kan herinneren (ik heb mijn 34L toevallig vandaag helemaal gestript) is dat de oliekoeler in de weg zit, dus die moet je even losschroeven.

Edit: even die twee boutjes loshalen en hem uit dat rubbertje vooraan "ploppen". Hij zit vast met slangen die je kan bewegen. Dus geen kliederboel.
Ik gaat het morgen even proberen. Bedankt!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Zoals verwacht, je had gelijk :o

[...]

Trouwens, wat denk jij hiervan, denk je dat dit nog prima bruikbaar is of dat ik het beter tegelijk kan vervangen?

[...]

Edit:
Heb een aandrijfas gevonden, de verkoper heeft me pics gestuurd, maar ben beetje in dubio - het is beter dan wat ik heb (duh) maar lijkt wel versleten. Ben ik nu paranoide, of kan ik deze beter links laten liggen?

[...]
1. als mensen dat gewoon zouden onthouden :D

2. vervangen

3. nee, je bent niet paranoide; hier rij je hooguit 10K mee en dan sta je weer stil.

Mijn advies: bel ries groenewoud even voor een klok en as: 0654234946. Marcel (zit in haarlem) adverteert ook veel op marktplaats, die kan je ook een belletje geven: 0655301772. Bert M. sloopt ook K's en anders is er ook nog Rine Streppel uit Apeldoorn. Even rondbellen dus. Als je de cardanklok vervangt, kijk dan meteen even naar de verhouding, daar wilde je toch nog iets mee?

Deze ziet er op zich netjes uit: http://link.marktplaats.nl/428999610

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:01:

Ik heb dat gedaan, maar het (marginale) zicht dat ik dan op de carburateur heb, geeft me ook geen clue wat ik dan moet doen. Uiteraard geen Google bij me waar de motor staat... ;)
Ik zie niet echt een duidelijk aftapplugje oid. Aan de andere kant (wat een logischere plek is ivm bereikbaarheid) zie ik 2 schroefjes zitten in de buurt van de stationair stelschroef, maar geen idee wat ze doen. En natuurlijk heb ik mijn WPH uitgeleend aan iemand (had ik voorlopig toch niet nodig...)

Trappen tot het zweet in mijn bilnaad droop, maar niets. Zwaar köt, want ik wil met dat ding aan de slag. En ik ben helemaal niet zo technisch en dan ook nog geen fatsoenlijke plek om aan zo'n ding te werken. Ik baal als een stekker. En over 2 weken is de MF allroad rit waar ik aan mee wil doen. Maar ja...ik kan pas komend weekend weer wat doen. En als het dan regent gaat dat weer niet door. :'(

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:45:
[...]

Ik heb dat gedaan, maar het (marginale) zicht dat ik dan op de carburateur heb, geeft me ook geen clue wat ik dan moet doen. Uiteraard geen Google bij me waar de motor staat... ;)
Ik zie niet echt een duidelijk aftapplugje oid. Aan de andere kant (wat een logischere plek is ivm bereikbaarheid) zie ik 2 schroefjes zitten in de buurt van de stationair stelschroef, maar geen idee wat ze doen. En natuurlijk heb ik mijn WPH uitgeleend aan iemand (had ik voorlopig toch niet nodig...)

Trappen tot het zweet in mijn bilnaad droop, maar niets. Zwaar köt, want ik wil met dat ding aan de slag. En ik ben helemaal niet zo technisch en dan ook nog geen fatsoenlijke plek om aan zo'n ding te werken. Ik baal als een stekker. En over 2 weken is de MF allroad rit waar ik aan mee wil doen. Maar ja...ik kan pas komend weekend weer wat doen. En als het dan regent gaat dat weer niet door. :'(
Onderaan de linker carburateur gaat een slangetje naar beneden, dat is de overloop. Net boven dat slangetje zit een platkopschroef. Killswitch wel goed staan? :P

Als het echt niet lukt dan kan ik eventueel wel een keer een avondje langskomen?

Makerij Hofman

• MailMan
[...]

Edit:
Bel anders deze gasten ook even: http://link.marktplaats.nl/1000073677

Ben ik een week geleden naartoe geweest voor kuip onderdelen en ze hebben van alles liggen. Vast ook wel een cardan/onderdelen ervan.

• Widow
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/chickenstrips.jpg

Weer lekker gereden vandaag, maar toch nog even rustig aan gedaan, het was maar iets van 5*c hier :P die schaamrandjes gaan er wel vanaf deze zomer :)

• M14

M14

Heb vandaag ook nog wat kilometers gemaakt, de zon was er, maar de 5 lagen kleding vertelde een ander verhaal :P.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb even de vooruitzichten bekeken en toen ik zag dat het de komende nachten gewoon weer gaat vriezen heb ik maar besloten de verleiding te weerstaan en de motor in de schuur te laten staan :P

Moet nu toch echt wel eens beginnen met het beginnen met herstellen van de zijkuip die nog onder de krassen zit. Dat had ik in de winter willen doen maar dat is ook niet echt gelukt dus :P

Yamaha MT-09

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Bel anders deze gasten ook even: http://link.marktplaats.nl/1000073677

Ben ik een week geleden naartoe geweest voor kuip onderdelen en ze hebben van alles liggen. Vast ook wel een cardan/onderdelen ervan.
Uhuh, ken ze, mijn kontje en zadel komen er vandaan. Prima spul, alleen niet bijzonder goedkoop.

Ik ga morgen/overmorgen eens Swift en de rest van de suggesties van Teacher bellen om te zien wat er zoal te krijgen is. Dan even kijken wat de beste optie is.

Hoe is het trouwens met jou gegaan, nog kuipspullen gescoord vorige week?

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:07:
[...]
Onderaan de linker carburateur gaat een slangetje naar beneden, dat is de overloop. Net boven dat slangetje zit een platkopschroef. Killswitch wel goed staan? :P
Hmmm...ik heb zo snel geen slangetje naar beneden zien gaan (dat had denk ik wel een lampje doen branden). Maar ik zal volgende week nog eens kijken. Zoals ik al zei heb ik geen werkplaats, en 's-avonds wordt dat dus niets want dan moet je met een zaklampje gaan klooien.

En de killswitch staat op off, zoals het hoort....ik wil geen kill. :+

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:52:
[...]

Die "rommel" nog lassen is zonde van de tijd die je er in steekt. Wat je eventueel wél kunt doen is er een overmaat pijpje omheen zetten en dat dan weer afklemmen met een nieuwe klem (je huidige klem krijg je zo te zien ook niet meer los..... ;) ).
De klem ging nog prima los gelukkig, te veel kater vandaag om het helemaal te demonteren en inspecteren, weer een dag ^^

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Vanmorgen opgestaan, slechte nacht gehad dus voelde me al niet zo goed, klaargemaakt: motorpak aan motor buiten gezet. Dan maar starten, geen probleem, lichten aan, eventjes een klein beetje gas geven (weet niet waarom, maar doe dit regelmatig om gasrespons te checken en dan spreek ik over van stationair draaien naar 1500 rpm, dus niets te fel). Valt die stil. Tja, kan gebeuren, dan maar weer starten (eerst lichten terug uit gezet), hmm niets. Blijven proberen, af en toeeen geluidje dat die misschien wil aanslaan, maar toch maar niet doen. Nog wat pogingen later zie ik ineens mijn dashboard uitgaan, k*t. :'(

In zeven haasten terug motorpak uit om te switchen naar de wagen, maar het had hier goed gevroren, dus dat was nog wel even krabben. Eén geluk, het is vakantie hier en het is dus rustig op de weg; Ik was dus uiteindelijk maar 5 minuutjes te laat op mijn werk. Als ik anders op dat tijdstip met de wagen vertrek ben ik een half uur te laat.

Iemand soms een idee wat dit nu weer kan zijn? En ik had nu net een afspraak om woensdag avond de motor binnen te doen voor groot onderhoud (kleppen stellen & stuff). Hier baal ik echt wel van. :(

Nog even vermelden dat ik afgelopen week de motor alle dagen heb gebruikt voor woon-werk verkeer. En zaterdag heb ik de motor ook 2 maal zonder problemen verzet om de eerste wasbeurt van het jaar te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Youk op 07-03-2011 09:19 ]

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
Accu leeg? Had ik vorige zomer ook, toen mn SR de accu niet meer oplaadde:

• DieterVDW
Youk schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:17:
Iemand soms een idee wat dit nu weer kan zijn? En ik had nu net een afspraak om woensdag avond de motor binnen te doen voor groot onderhoud (kleppen stellen & stuff). Hier baal ik echt wel van. :(
Accu allicht. In mijn ervaring gaan die dingen toch echt wel kapot van vrieskou ...

• Youk

Youk

Volvo For Life

Accu en de SR zat ook al in mijn hoofd. Maar de SR heb ik reeds vervangen door een nieuwe van Honda, wel het gewijzigde design met grotere koelribben en die geleverd wordt met een extra alu plaatje voor een betere warmteoverdracht naar het subframe waar die tegen zit. Na al dat starten lijkt me wel dat de accu leeg is, maar initieel was er niets van te merken.

Zal in ieder geval de optimate er eens aanhangen en dan verder zien.

• Widow
Wellicht dat er dan iets is met de dynamo waardoor de accu niet oplaad, maar dat lijkt me sterk want die dingen geven niet vaak problemen op VFR's.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Heb ondertussen even met het thuisfront contact opgenomen en de optimate hangt nu aan de accu. Een geluk dat ik dat kabeltje had ingebouwd zodat ik altijd kan laden door enkel maar het stekkertje in te pluggen. Vanavond dus weer testen.

Ow en Widow, zoals op je filmpje te zien is kreeg ik het ook, maar pas bij de zoveelste startpoging.

[ Voor 17% gewijzigd door Youk op 07-03-2011 11:20 ]

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09

Mud

Even mijn nieuwe motor spammen hier :P

Hornet uit 2007 met 4500KM op de teller. Nieuwe MPR2 banden en scotoiler gelijk erop laten zetten :) (zaten BT016 onder :X )

Afbeeldingslocatie: http://www.red-fuel.net/images/101_1396.JPG

• defusion
  • Niet online
Mud schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:45:
Even mijn nieuwe motor spammen hier :P

Hornet uit 2007 met 4500KM op de teller. Nieuwe MPR2 banden en scotoiler gelijk erop laten zetten :) (zaten BT016 onder :X )

[afbeelding]
Tof ding!
Zoeentje wou ik me vorig jaar ook aanschaffen, maar had er nog niet genoeg €€ voor.
iig mijn favoriete 600cc naked. En ook nog in de snelste kleur ;)

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 07-03-2011 15:40 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat is er mis met de BT-016's?

Yamaha MT-09

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
defusion schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:39:
[...]
En ook nog in de snelste kleur ;)
Ik zie geen rood!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Mud

Mud

Bergie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:45:
Wat is er mis met de BT-016's?
Totaal niet geschikt voor woon-werk verkeer en regenachtige omstandigheden :P

• MailMan
Pff wat glimt dat allemaal nog mooi zeg :9 Veel plezier ermee!

Wilde eigenlijk aankomend weekend m'n motor een grote beurt geven maar ziet ernaar uit dat het mooie weer niet aanhoudt :(

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
Een naked wordt ook vaak niet gebruikt daarvoor, dus zo'n gekke keuze is dat niet ;) .

• Mud

Mud

defusion schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:39:
[...]

Tof ding!
Zoeentje wou ik me vorig jaar ook aanschaffen, maar had er nog niet genoeg €€ voor.
iig mijn favoriete 600cc naked. En ook nog in de snelste kleur ;)
Thanx! De hornet stond al een tijdje op mijn lijstje, toen ik deze zag kon ik hem niet laten staan *D
Kost idd genoeg euro's maar dan heb je ook wat :P

Nieuwste model is nog mooier (op de kentekenhouder na)

• Mud

Mud

MailMan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:11:
Pff wat glimt dat allemaal nog mooi zeg :9
Ik zal hem ook proberen zo te houden! :9

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 10:02

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Om de topictitel eer aan te doen:

Ik wilde vanmiddag wat lucht in de banden van m'n Bandit pompen (of in ieder geval kijken of dat nodig was). Aangekomen bij mijn vaste tankstation stap ik vol goede moed af en loop richting de bandenpomp. Deze is voorzien van een vulnippel dat lijkt op de middelste op deze foto. En dat past dus niet... :X

Door de hoek waarin de nippel staat, komt de stang met het handvat tegen de remschijf. Wanneer ik de andere kant van de nippel zou kunnen gebruiken past het wel, maar de vriendelijke pompbediende kon me niet vertellen of de nippel aan de beide kanten lucht blaast. Ook bij 2 andere tankstations die ik heb bezocht kon men het me niet vertellen.

Zelf uitproberen doe ik niet, dadelijk sta ik met een halflege band en ben ik verder van huis. Dus: ervaren motorrijdende tweakers, aan jullie de vraag: werkt de vulnippel aan beide kanten of moet ik op zoek naar een ander tankstation / luchtpomp? Of is een voetpomp aanschaffen de oplossing?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• komkommer

komkommer

Koffie

Pazzi schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 01:10:
Om de topictitel eer aan te doen:

Ik wilde vanmiddag wat lucht in de banden van m'n Bandit pompen (of in ieder geval kijken of dat nodig was). Aangekomen bij mijn vaste tankstation stap ik vol goede moed af en loop richting de bandenpomp. Deze is voorzien van een vulnippel dat lijkt op de middelste op deze foto. En dat past dus niet... :X

Door de hoek waarin de nippel staat, komt de stang met het handvat tegen de remschijf. Wanneer ik de andere kant van de nippel zou kunnen gebruiken past het wel, maar de vriendelijke pompbediende kon me niet vertellen of de nippel aan de beide kanten lucht blaast. Ook bij 2 andere tankstations die ik heb bezocht kon men het me niet vertellen.

Zelf uitproberen doe ik niet, dadelijk sta ik met een halflege band en ben ik verder van huis. Dus: ervaren motorrijdende tweakers, aan jullie de vraag: werkt de vulnippel aan beide kanten of moet ik op zoek naar een ander tankstation / luchtpomp? Of is een voetpomp aanschaffen de oplossing?
Werkt in nagenoeg alle gevallen aan beide kanten. Makkelijke oplossing is om een haaks ventiel op te duikelen Afbeeldingslocatie: http://www.jossmit.nl/contents/media/haaksventiel.jpg

Makerij Hofman

Pagina: 1 ... 243 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.