Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.195 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dude, ik zou willen dat mijn pak om die reden zo smerig zou worden maar ik heb er de motor niet voor. Ik zou zo graag eens door de bossen willen knallen en zoveel modder willen vangen dat ik zelf op een modderpad zou lijken. :+

Heerlijke beelden. :)

Edit:

@ Tankiej, hoe ik erop kwam dat het jouw eerste les was geen idee. :?
Naja, het was een lange dag dus. :P

[ Voor 19% gewijzigd door bazs2000 op 23-02-2011 21:40 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:11
bazs2000 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:03:
Je hebt het beste weer te pakken gehad voor deze eerste les en als je het nu al leuk vindt, wacht maar totdat het zonnetje schijnt en het 22+ graden is. O+
Het was niet m'n eerste les, maar m'n 4e :+

Maar ik kan inderdaad niet wachten tot het echt mooi weer gaat worden *O*

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
Tankiej schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:38:
[...]

Het was niet m'n eerste les, maar m'n 4e :+

Maar ik kan inderdaad niet wachten tot het echt mooi weer gaat worden *O*
En als het dan 30 graden is en je moet AVB oefeningen doen is de lol er heel snel van af.

Ik heb zelf alleen gelest met temperaturen tussen de 24 en 32 graden (niet mijn schuld, alleen slecht getimed). Als ik zeiknat was na een les, kwam dat niet door de regen. :(

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Tankiej
Als het goed is heb ik m'n examen al gehad als het richting die temperaturen gaat. Ik les op de zwaardere motor en AVB wordt vlak na m'n verjaardag (ben nu nog 20) gepland in april. Daarna nog een paar lesjes en dan moet ik eind mei/begin juni toch wel voor AVD kunnen gaan!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Hmm de lidl heeft vanaf 3 maart weer Motor Spul in de Aanbieding, vorig jaar heeft m'n vriendin daar haar kleding gehaald (Zit alleen achterop en rijd niet zelf :) ). bevalt haar prima en kost weinig :).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

iMars

Full time prutser

soepah schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:59:
Hmm de lidl heeft vanaf 3 maart weer Motor Spul in de Aanbieding, vorig jaar heeft m'n vriendin daar haar kleding gehaald (Zit alleen achterop en rijd niet zelf :) ). bevalt haar prima en kost weinig :).
Maar goed dat je het zegt! Ik zoek ook nog wat voor mijn vriendin. Ze wil iedere keer achterop, maar heeft geen motorkleding... dan mag het van mij niet ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik ga ook maar even koekeloeren aangezien m'n vriendin nu alleen nog maar een retro leren outfit heeft, en dat op vakantie niet zo praktisch is. Heeft iemand al een linkje naar een folder of iets dergelijks?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon op de Lidl site. Rechtsboven staat een linkje. Nog even je postcode invullen voor het dichtsbijzijnde filiaal en je ziet de folder. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• iMars
  • Laatst online: 23:33

iMars

Full time prutser

MailMan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:02:
Ik ga ook maar even koekeloeren aangezien m'n vriendin nu alleen nog maar een retro leren outfit heeft, en dat op vakantie niet zo praktisch is. Heeft iemand al een linkje naar een folder of iets dergelijks?
natuurlijk hebben we een linkje ;-)

Koop hier mijn P1 reader :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Je postcode invullen is wel handig, als ik mijn postcode invul krijg ik meer te zien dan zonder postcode :)

Iemand ervaring met de helmen van daar? (Voor erbij (Zo'n systeemhelm erbij lijkt me handig))

[ Voor 31% gewijzigd door soepah op 24-02-2011 14:11 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

soepah schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:10:
Je postcode invullen is wel handig, als ik mijn postcode invul krijg ik meer te zien dan zonder postcode :)

Iemand ervaring met de helmen van daar? (Voor erbij (Zo'n systeemhelm erbij lijkt me handig))
Ik heb systeemhelm voor erbij (rij normaal met open pot op de tjopper) voor als het weer slecht zou kunnen worden.
Voor erbij vind ik het wel een redelijk ding, enige nadeel is dat mijn hoofd net niet lekker in de pasvorm van die helm past waardoor ik na een uurtje of 2-3 rijden druk op mijn voorhoofd krijg. Maar dat is nogal persoonlijk ;)
Voor de rest kwaliteit is zeker niet slecht voor dat geld. Tot nu toe krasvrij op vizier en ik ben er nu niet bepaald super voorzichtig mee...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@saffie_time je kan beter zonder helm rijden. dan weet je van tevoren alvast zeker dat je smoel openligt. hier kom je er achteraf pas achter. volgens sharp. engels test bureau. halen dacht ik alleen nolan en shuberth de 100% lock bij andere merken gaat in 50% van de gevallen het kinstuk open. en lig je met je smoel alsnog op het asfalt.

nolan n90 en n103 halen de 100% lock score.
shuberth c2 ook c3 blijft bij 97% hangen.

airoh sv-55 87% Mathisse RS 83% Miro 78%

BMW system 5 100% system 6 97%

caberg Sintesi 40% :X Justissimo GT 80% Trip 90%(Price £90.00)

Grex RF2 00%

hjc FS MAX 47% IS MAX 40%

Lazer Revolution 97% Granville Paname 90%

Marushin M401 17% :?

Nitro F347VN 56%

Roof Boxer 57%

Scorpion EXO 900 Air 83%

Shoei Multitech 83%

Shark Openline 97% Evoline 70%

dus ook al halen ze 5 sterren. maar het kinstuk klapt open waardoor je alsnog je kaak en daarna je nek breekt heb ook weinig aan je helm.
site sharp

[ Voor 49% gewijzigd door DECOY88 op 24-02-2011 17:32 ]

• ocdaan
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Geen probleem toch sinds enkel BMW rijders met systeemhelmen rijden O-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:01:
@saffie_time je kan beter zonder helm rijden. dan weet je van tevoren alvast zeker dat je smoel openligt. hier kom je er achteraf pas achter. volgens sharp. engels test bureau. halen dacht ik alleen nolan en shuberth de 100% lock bij andere merken gaat in 50% van de gevallen het kinstuk open. en lig je met je smoel alsnog op het asfalt.
Als een systeemhelm je 50% van de tijd beschermt en geen helm je 0% van de tijd beschermt lijkt mij sterk dat je beter een systeemhelm dan niets kunt dragen ;)
nolan n90 en n103 halen de 100% lock score.
shuberth c2 ook c3 blijft bij 97% hangen.

airoh sv-55 87% Mathisse RS 83% Miro 78%

BMW system 5 100% system 6 97%

caberg Sintesi 40% :X Justissimo GT 80% Trip 90%(Price £90.00)

Grex RF2 00%

hjc FS MAX 47% IS MAX 40%

Lazer Revolution 97% Granville Paname 90%

Marushin M401 17% :?

Nitro F347VN 56%

Roof Boxer 57%

Scorpion EXO 900 Air 83%

Shoei Multitech 83%

Shark Openline 97% Evoline 70%

dus ook al halen ze 5 sterren. maar het kinstuk klapt open waardoor je alsnog je kaak en daarna je nek breekt heb ook weinig aan je helm.
site sharp
Mijn conclusie hieruit is dat het enorm scheelt *welke* systeemhelm je neemt, en dat ze lang niet allemaal slechts 50% van de tijd doen wat ze moeten.

* dion_b overweegt over maand of twee een systeemhelm te halen ivm hooikoorts - continu loopneus icm integraalhelm betekent gewoon verdrinken :o

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
als je zonder helm rijd weet je zeker dat je met je smoel op de straat klapt. met een systeem helm verwachten de meeste veilig te zijn. maar de kans is zeer groot dat de troep openklapt. en je kaak enz. sloopt. oftewel eerst goed inlezen voordat je wat koopt. zonde als je een 5 sterren helm koopt die maar in 17% van de ongevallen dicht blijft.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

die Sharp rating krijgt hier trouwens ook wel kritiek om dat (net als bij elke test) het maar een beperkt testbeeld geeft..

Die systeemhelm test of het open klapt is wel een goed idee trouwens, goed te horen dat mijn C2 het goed doet, alhoewel 1 van de kanten soms slecht dicht klikt :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DECOY88
(overleden)
was een tijdje terug dacht ik iemand op mf die met een hjc is max op zijn waffel ging. en dus openschoot.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

ocdaan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:30:
hap hap

Hé, ik rijd niet op een BMW maar een Honda! Maar mijn eerste helm was wel een BMW helm :X

:P

Ben ook zeer tevreden over mijn C2, maar ik hou toch bij het dichtklikken altijd een oogje op de 2 palletjes die je kan zien om te controleren of de helm goed dicht is.

Volvo Classic Club Belgium

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Mja systeemhelm, integraal, potje, rij waar je mee wilt rijden. Maar ookal val je met een integraalhelm kan je alsnog je kaak breken, er moet ook behoorlijk wat ruimte bij je kaak zitten om de klap op te vangen. Hooguit dat je met een crosshelm daar geen last van hebt.

Trouwens vandaag op de motorbeurs geweest, 2 uur rondlopen, motoren passen enzo, the usual stuff. Ook eindelijk mn eigen momentsleutel gekocht, omdat mn achterbrug bij het kettingstellen eigenlijk met een momentsleutel vastgezet moet worden. Verder een Arai Chaser gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.gebbenmotoren.nl/shop/images/thumbnails/Chaser%20Haga%20Black%20L.jpg.thumb_500x500.jpg

Gvd wat zit die helm lekker, alsof je met je hoofd in een stel kussens ligt. Heerlijk. Had ook de XR1100 geprobeerd, die zat net iets minder lekker maar had wel net even iets meer ruimte bij mn kin. Maar daar zat mn bril heel raar in, die kwam echt omhoog van mn neus. Dus dat werd hem niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

bazs2000 in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."
[hap modus] Nee ook ik rij niet op BMW :+ [/hap modus]

Als ik moet kiezen tussen een pot en een systeemhelm die open zou kunnen klappen (als ik hem al dicht heb) op het moment dat ik op mijn plaat ga dan kies ik wel voor een systeemhelm.
Ik heb de helm meestal alleen dicht als ik boven de 80km/h aan het rijden ben omdat ik dat qua ogen en geluid prettiger vind. Op andere momenen rij ik eigenlijk altijd met klep open.

Zondag eens kijken of ik nog tijd kan vrij maken om op en neer te rijden naar Utrecht en wat kleding voor the misses zoeken want die heeft morgen haar eerste 2 uur rijles. Ze was het achterop zitten ieder weekend nu toch al beu aan het worden.

Van het weekend was mijn broertje die op Buell zich wil verplaatsen, voor het eerst achterop mijn bankstel aan het meerdrijden.
Die verbaasde zich erover dat hij nog makkelijker en ruimer achterop zat dan bij hem voorop 8)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

Het is alweer 25 februari, winterstop bijna voorbij. Al denk ik dat met deze temperaturen ik dat ding nog niet start op 1 maart precies. Hebben de tweakers nog een lente/openingsrit op de agenda staan voor de zondagsrijders/mooi weerrijders? :)

Eerst zaterdag maar even kijken naar een nieuwe helm, de oude (wat heet oud, net een jaar) schommelt een beetje. Combinatie van baggerkwaliteit en dat toen ik m kocht ik iets meer haar op de kop had.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:42:
Eerst zaterdag maar even kijken naar een nieuwe helm, de oude (wat heet oud, net een jaar) schommelt een beetje. Combinatie van baggerkwaliteit en dat toen ik m kocht ik iets meer haar op de kop had.
Ik zou er dan idd ook iets meer in investeren. Ik hoorde van meer budget helmen dat de voering na een jaar al begon uit te lubberen. Da's niet goed. Het komt dan neer op een dure manier van geld besparen, want je moet na een jaar (of 2) alweer een nieuwe. Ik heb heel lang met een BMW System gereden en daarna een C2. Die Schuberth is nog steeds niet uitgelubberd en heeft gewoon nog dezelfde pasvorm. Dat moet ie gewoon een paar jaar vol kunnen houden zonder dat dingen kapot gaan of dat ie niet meer past.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
Het is alweer 25 februari, winterstop bijna voorbij. Al denk ik dat met deze temperaturen ik dat ding nog niet start op 1 maart precies. Hebben de tweakers nog een lente/openingsrit op de agenda staan voor de zondagsrijders/mooi weerrijders? :)

Misschien eerst even kijken wat een nieuwe voering kost? Twee wangkussentjes vervangen en het zou al weer eens een stuk beter kunnen zitten.

Ik zit nog steeds klem in m'n HJC IS-16 :P

Verwijderd

Klopt ook wel, ik heb het papiertje nog niet zo lang, en wilde nu ook niet dat ik voor 500 euro een helm had maar geen plezier in het rijden of erger, dat ik het papiertje niet haalde. Ik dacht dat ik met een Nolan wel OK zat, maar goed. Ervaring leert me wat anders :)

Denk dat het vooral mijn haar was, maar ik zal eens vragen wat nieuwe voering kan betekenen voor me. Denk weinig, de kin sluiting gaat verder ook tot het aller strakst zeg maar. Volgens mij ook geen goed teken.

Geen ramp, misschien moet ik ook iets kritischer zijn bij het passen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 11:14 ]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Heb je de verzekerig geschorst tot 1 maart?
Want anders heb je echt de eerste mooi-weer-zondag-ritten-dagen al gemist hoor!
:P

Hoeveel scheelt dat per jaar in verzekering/belasting als je winterschorsching neemt (puur uit interesse ik ben blij dat ik dit jaar alweer bijna 2K in weekenden erop heb zitten).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
M'n lieve strompje gaat maandag naar de motordokter. Lijkt erop dat de "kloenk" wat meer urgentie verdient dan gedacht en afgelopen twee weken lijkt de motor bij lage snelheden / toeren niet te reageren op het gas en vermogen te verliezen en tot 2x toe zelfs al rijdend is afgeslagen. Meteen een goede beurt en laten kijken of hij wel goed ontkoppelt en achterrem die vlak na wegrijden niet lekker remt.

Dit wordt vast duur :P

Verwijderd

Winterstop noemde hij het, en ik ben niet iemand die wil rijden wanneer het (zou kunnen) vriezen. Dus niet zozeer vanwege de kosten gedaan.
15% scheelde het volgens mij. Dat is volgens mij standaard. weet ik niet zeker.

Ja de zon is er al wel eens geweest :) Maar goed, het seizoen begint toch pas echt in de lente? :)

• Tylen
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

:N

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

M14

mphilipp schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Ik zou er dan idd ook iets meer in investeren. Ik hoorde van meer budget helmen dat de voering na een jaar al begon uit te lubberen. Da's niet goed. Het komt dan neer op een dure manier van geld besparen, want je moet na een jaar (of 2) alweer een nieuwe. Ik heb heel lang met een BMW System gereden en daarna een C2. Die Schuberth is nog steeds niet uitgelubberd en heeft gewoon nog dezelfde pasvorm. Dat moet ie gewoon een paar jaar vol kunnen houden zonder dat dingen kapot gaan of dat ie niet meer past.
Na 2000 km was mn HJC helm (die echt strak zat toen ik em kocht) niks meer waard. Omkijken bij 120km/h resulteerde in een helm die 5cm of meer over mn kop verschoof / verdraaide....

Daarna een Arai gekocht, die zit na 14000km nog steeds goed :*)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:11:
[...]

Na 2000 km was mn HJC helm (die echt strak zat toen ik em kocht) niks meer waard.
Dat heb ik vaker gehoord van HJC. En toch beweerde iemand laatst dat het de grootste is in de VS... Nou zegt het niet zoveel om de grootste helmfabrikant te zijn in een land waar ze liever geen helm dragen en die stahlhelm-achtige dopjes als helm zien... ;)

• MailMan
HJC produceert toch echt wel kwalitatief hoogstaande helmen voor de topklasses van de motorsport. Echter, de meest helmen die je in de winkel ziet zijn relatief gezien goedkoop en dan heb je voor 150-200 euro een goede helm. Dat is een prijsklasse waar de meeste merken die als 'goed' gezien worden niets of weinig in aanbieden. Alleen verwachten mensen vervolgens wel dezelfde kwaliteit als een helm van 300-500 euro.
Ik ben in ieder geval tevreden met mijn HJC IS-16 die na een jaar en meer dan 10.000km nog steeds strak aansluit.
Bovendien, mocht dat niet meer het geval zijn dan kan je dat dus gewoon uitnemen en nieuwe voor bestellen. Of je kan ze in de wasmachine gooien als ze vies zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 25-02-2011 14:23 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... HJC tot de topklasse voor de motorsport gaan uitroepen gaat wel een beetje vér IMHO. Ze maken goede helmen hoor, maar ook niet meer dan dat.

En persoonlijk vind ik het ook nog eens herriemakers eerste klas, maar da's persoonlijk. Zelf rijd ik met een X-Lite 802 en ook dát is maar een middenmoot helm.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MailMan
wimmel_1 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:45:
Hmmm..... HJC tot de topklasse voor de motorsport gaan uitroepen gaat wel een beetje vér IMHO. Ze maken goede helmen hoor, maar ook niet meer dan dat.

En persoonlijk vind ik het ook nog eens herriemakers eerste klas, maar da's persoonlijk. Zelf rijd ik met een X-Lite 802 en ook dát is maar een middenmoot helm.
Er zit een verschil in zeggen dat ze helmen maken voor de topklasse van de motorsport en zeggen dat ze van topklasse zijn :P Als Ben Spies in de MotoGP met HJC rijdt dan maakt HJC dus ook helmen voor de topklasse, althans, zo zie ik het :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja, ja ..... Maar zo stond het in je oorspronkelijke bericht, dus vandaar :+

• MailMan
Ben het wel met je eens wat betreft herrie trouwens :P Zonder oordoppen word ik gek in die van mij terwijl m'n vriendin met haar Shoei XR1000 weinig last heeft. Maar... die is dan ook bijna 2x de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 25-02-2011 14:58 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:19:
Bovendien, mocht dat niet meer het geval zijn dan kan je dat dus gewoon uitnemen en nieuwe voor bestellen.
Ja, tuurlijk, maar dat is niet wat ik verwacht van een helm. Misschien kunnen ze een beetje research erin steken om in 1x een goed binnenwerk te maken.

• MailMan
mphilipp schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Ja, tuurlijk, maar dat is niet wat ik verwacht van een helm. Misschien kunnen ze een beetje research erin steken om in 1x een goed binnenwerk te maken.

Gaat alleen niet helpen bij je voorhoofd.

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 25-02-2011 15:28 ]

• M14

M14

Ik had het dus over zo'n HJC IS-16. Nadat ie zo ruim was geworden heb ik nieuwe wang-kussens van de motor-zaak gekregen, die elk 1cm dikker waren. Dit ging ook even goed, maar daarna zat het voor mij ook weer veel te slap. Bij omkijken ging de helm weer over mn hoofd draaien.

Vind het van mn Arai (type Chaser) wel een voordeel dat je er schuim bij kan laten plakken, maar heb het tot op heden nog niet nodig gehad. En dat terwijl ik met dat ding op mn hoofd veel meer kilometers heb gereden dan de HJC :).
mphilipp schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Dat heb ik vaker gehoord van HJC. En toch beweerde iemand laatst dat het de grootste is in de VS... Nou zegt het niet zoveel om de grootste helmfabrikant te zijn in een land waar ze liever geen helm dragen en die stahlhelm-achtige dopjes als helm zien... ;)
Tja, voor 150 euro heb je een helm, dat doet ook veel. Maargoed, zoals ongetwijfeld eerder is gezegd: Je moet een keer goedkope zooi hebben gehad voordat je het geld over hebt voor duurdere kwaliteitsspullen :).

[ Voor 36% gewijzigd door M14 op 25-02-2011 15:58 ]

• MailMan
Ik had met mijn XL IS16 dat ik bij het openen van het vizier de helm wat mee omhoog trok. Daarna toch maar terug gegaan en een L gehaald die echt strak zat, maar niet afknelde en daar rijd ik dus nog steeds mee. Misschien dat je hoofd niet zo goed past bij de vorm van de IS16 en dat je relatief veel ruimte over hebt bovenin? Lekker strak kopen is in ieder geval van belang :)

• DECOY88
(overleden)
voor me vakantie een is 16 maatje m gekocht na de vakantie me kop weer kort en toen zat een s eigenlijk veel lekkerder. dus nu kan ik in de wintermaanden naar m switchen en een baklava eronder aantrekken. en met wat warmer weer de s voering erin en gaan.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Ach, Ben Spies rijdt met mijn type HJC helm dus het zal niet helemaal crap zijn. Hij bevalt mij best, behalve dan dat hij, zoals al eerder vermeld, wel vrij vroeg ruim gaat zitten en wel wat lawaai maakt. Ik heb een krappere binnenvoering gekocht en het probleem was opgelost. Ik vind het nog steeds één van de mooiste helmen die ik bij mijn outfit kan krijgen, HJC FG-15 Vol-Lez. En HJC was het enige merk wat goed zat rondom mijn hoofd. Ik heb van goedkoop tot duur (Arai, Schubert, Shoei, Suomy, etc.) geprobeerd, maar kwam steeds weer bij HJC uit qua pasvorm.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbieurope/contents/media/hjc-fg-15-vol-lez-zgg.jpg

Nog een plaatje van vorig jaar mei:

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/1737/05052010tf6702.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 25-02-2011 19:36 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HJC zou ook mijn keuze zijn voor een helm idd, Vaker leuke aanbiedingen hiervan en dan heb je voor een net bedrag toch wel een behoorlijke helm.

Trouwens 11 april mag ik op voor de theorie. *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Helmen discussie

Zelf rijd ik met een Shark rsi en een Marushin 999rs en mijn voorkeur is toch echt de Marushin. Scheelt 300 gram wat erg prettig is @ 100+km/h en komt goed uit de test tegenover de 2x zo dure Arai's etc. Je gaat ze nu ook veel tegenkomen in het ONK gezien ze veel sponsoren! En in de dakar zag je ook al Marushin terugkomen bij Teus Visser.

Zelf heb ik een model van vorig jaar de Kuseido:

Afbeeldingslocatie: http://www.cabos.nl/images/marushin-999rs-kouseido-white-gr_lbs.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Shark rsi
Leuk gekozen naam :P

Persoonlijk vind ik als je net begint met rijden een HJC helm prima. Is niet al te duur en zijn toch best aardige dingen. Toen ik begon met lessen heb ik ook een HJC helm gekocht en die zo'n 3 jaar gebruikt. Na die tijd begon ie toch wel heel erg los te zitten en vond ik de slechte demping van het geluid ook wel irritant worden.

Heb nu 1 jaar een Shoei XR-1100. Damn wat was die eerste rit met die helm heerlijk zeg. Sowieso zit ie heerlijk strak maar vooral de geluidsdemping is enorm veel beter dan bij de oude HJC. Nou heb ik deze helm ook wel speciaal uitgezocht omdat ik gek werd van de herrie boven de 80km/u. Nou heb ik met zowel de HJC als met de Shoei altijd gereden met op maat gemaakte oordoppen, helaas was dat bij de HJC niet genoeg.

Een goede helm is een rib uit je lijf maar het maakt het rijden voor mij persoonlijk enorm veel beter. Toch heb ik een aantal jaren die HJC gedragen en was ik er zeker niet ontevreden over. Die HJC draag ik nu nog bijna iedere dag op de brommer naar het werk toe, daar ga ik de Shoei niet voor gebruiken.

• DECOY88
(overleden)
van me hjc vind ik het wel lekker dat hij lekker ventileert. zal me een lange testrit kosten dat een c3 me weer kan overtuigen. werd daar snel gaar in.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Exigence schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:22:
Ach, Ben Spies rijdt met mijn type HJC helm dus het zal niet helemaal crap zijn. Hij bevalt mij best, behalve dan dat hij, zoals al eerder vermeld, wel vrij vroeg ruim gaat zitten en wel wat lawaai maakt. Ik heb een krappere binnenvoering gekocht en het probleem was opgelost. Ik vind het nog steeds één van de mooiste helmen die ik bij mijn outfit kan krijgen, HJC FG-15 Vol-Lez. En HJC was het enige merk wat goed zat rondom mijn hoofd. Ik heb van goedkoop tot duur (Arai, Schubert, Shoei, Suomy, etc.) geprobeerd, maar kwam steeds weer bij HJC uit qua pasvorm.

[afbeelding]

Nog een plaatje van vorig jaar mei:

[afbeelding]
Ik heb exact de zelfde helm, hij is idd beetje lawaaierig, maar zit verder prima en is enorm betaalbaar.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Gisteren op de beurs geweest. Man wat is die Moto Guzzi Clubman een vet ding en helemaal niet duur. Zou leuk zijn als de 3e motor droom ik dan :D

Afbeeldingslocatie: http://www.autoevolution.com/images/news/2010-moto-guzzi-v7-clubman-racer-unveiled-13193_1.jpg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Loona35 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:20:
Gisteren op de beurs geweest. Man wat is die Moto Guzzi Clubman een vet ding en helemaal niet duur. Zou leuk zijn als de 3e motor droom ik dan :D

[afbeelding]
Pure porno die Guzzi. Hoeveel levert een nier op tegenwoordig? O-)

En wat betreft helmen: zo'n HJC mag dan €150 kosten, maar ik vind het duurkoop als je 'm al na een paar jaar moet vervangen. Ik heb na 1 rijles een eigen helm gekocht want 1 uur met zo'n goor stinkend zweetding op vond ik meer dan genoeg. Het was een BMW Systeemhelm (een van de eersten, ik ben erg oud). Ik weet niet meer wat ie kostte, maar laat het €250 geweest zijn (het was in het gulden tijdperk btw). Ik heb er in ieder geval jarenlang mee rondgereden. Ik ben nu pas aan mijn derde helm toe en de tweede was niet eens gesleten ofzo, maar ik heb om praktische redenen een gewone helm gekocht: een microfoon voor de intercom is een drama in een systeemhelm als je een bril hebt. Dat ding verbuigt steeds, dus ik heb een gewone helm gekocht. Als ik tóch steeds weer mijn bril af moet doen om mijn helm op of af te doen...

• MailMan
Hmm natuurlijk is het goed om, wanneer je het geld hebt, een kwalitatief beter product te kopen. Maar ik zou de HJC series als goede allround helmen zien die voor een beginnende rijder de eerste 3-5 jaar prima voldoet (mits je oordoppen draagt :P). Je moet er ook achter komen waar je op moet letten bij een duurdere helm, aangezien je net zo goed een miskoop kan doen bij een helm van 500e, maar dan meer geld kwijt bent. Dan is het helemaal geen slecht idee om niet meteen voor de top te gaan.
Zo heb ik na een paar maanden gitaar spelen al een gitaar gekocht die 2e hands 1700 euro was (net zoveel als m'n motor :+). Om te zeggen dat ik er spijt van heb, dat niet, maar het was zeker niet de beste keuze voor het geld.

Trouwens, afhankelijk van het type materiaal wordt gesuggereerd je helm na 5-10 jaar sowieso te vervangen ook al ziet hij er van de buitenkant nog prima uit.

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:10:
Pure porno die Guzzi. Hoeveel levert een nier op tegenwoordig? O-)

En wat betreft helmen: zo'n HJC mag dan €150 kosten, maar ik vind het duurkoop als je 'm al na een paar jaar moet vervangen. Ik heb na 1 rijles een eigen helm gekocht want 1 uur met zo'n goor stinkend zweetding op vond ik meer dan genoeg. Het was een BMW Systeemhelm (een van de eersten, ik ben erg oud). Ik weet niet meer wat ie kostte, maar laat het €250 geweest zijn (het was in het gulden tijdperk btw). Ik heb er in ieder geval jarenlang mee rondgereden.
Vergeet niet dat een helm ook maar een X-aantal jaar meegaat; het kunststof schijnt naar verloop van tijd minder te worden waardoor het geheel ook minder beschermt. Ik geloof dat daar zes jaar voor staat.

Sowieso heb ik wel afgeleerd dure helmen te kopen, want ik ben nu al aan de vierde toe :X Twee ongelukken en eentje is gejat.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:34:
Vergeet niet dat een helm ook maar een X-aantal jaar meegaat; de kunststof schijnt naar verloop van tijd minder te worden waardoor het geheel ook minder beschermt. Ik geloof dat daar zes jaar voor staat.
Ze hebben mij verteld dat het niet zozeer het kunststof (of glasvezel in het geval van mijn Arai helm) is dat slechter wordt met de jaren onder invloed van warmte en licht (UV). Het is vooral funest voor een laagje dieper, het piepschuim. Piepschuim verliest door warmte en droge lucht betrekkelijk snel de flexibiliteit. Als het eenmaal uitgedroogd is dan absorbeert het nauwelijks meer de krachten van je hoofd die vrijkomen bij een botsing.

[ Voor 4% gewijzigd door Steffie op 26-02-2011 01:48 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Steffie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:47:
Ze hebben mij verteld dat het niet zozeer het kunststof (of glasvezel in het geval van mijn Arai helm) is dat slechter wordt met de jaren onder invloed van warmte en licht (UV). Het is vooral funest voor een laagje dieper, het piepschuim. Piepschuim verliest door warmte en droge lucht betrekkelijk snel de flexibiliteit. Als het eenmaal uitgedroogd is dan absorbeert het nauwelijks meer de krachten van je hoofd die vrijkomen bij een botsing.
Hoe het ook komt, het is wel iets om rekening mee te houden. Ik weet overigens nog steeds niet of het nou een verkoopverhaal van fabrikanten is, maar daar is meestal lastig achter te komen.

Piepschuim is ook kunststof toch?

• DECOY88
(overleden)
ik heb ook afgeleerd om dure helmen te kopen. heb binnen een jaar een nolan n103(3maanden/een jaar). shubert c3(2maanden) hjc is-16(2 hele weken). en nu heb ik een is-16 sinds 08-2009 en bevalt nog steeds goed. hij maakt een hoop herrie maar ook met warm weer blijft hij lekker koel. En 's winters is het ook nog best te doen. alleen bij -0< heb je een baklava nodig omdat je anders een bevroren voorhoofd krijgt.

alle helmen op de laatste na hebben hun einde in de berm gevonden.

nolan n103 kon ik handsfree bellen op het laatst. oftewel dusdanig uit gelubberd dat er een telefoon tussen paste.

shuberth c3 was net een maatje te klein waardoor er een drukpunt op me voorhoofd kwam als ik boven de 100 voor een kwartiertje kwam.

hjc is-16 heerlijk helmpje. wel wat luidruchtig maar mijn motor heeft daar nu het grootste aandeel in. op de gs 500 was hij lekker stil vergeleken met me africa twin. daar was het nodig om echte doppen te hebben. terwijl met de gs500 in ear muziek dopjes voldoende was.

[ Voor 42% gewijzigd door DECOY88 op 26-02-2011 11:40 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik geloof dat praatje niet meer. Misschien was dat vroegâh zo, maar nu niet meer. Alleen doen de helmfabrikanten niet zoveel moeite om ons dat te vertellen (duh!). Het probleem zit 'm namelijk in het feit dat plastic inderdaad veroudert en broos wordt. Dat komt omdat de weekmakers erin langzaam maar zeker verdampen. Tegenwoordig echter zijn de helms van hele andere kunststoffen gemaakt, vaak combinaties van verschillende spullen en de duurdere hebben bijvoorbeeld kevlar of carbon erin verwerkt. Vandaar dat ze niet meer broos worden na verloop van tijd. Het zou nl erg naar zijn als je op je tets valt en je helm valt in 1000 stukjes uit elkaar.

Tweede reden waarom ik het niet (meer) geloof is dat er anders wel een datum op je helm zou staan als het zo belangrijk was. Helmfabrikanten hebben er gewoon een belang bij dat jij braaf elke 5 jaar een nieuwe helm koopt.

De hele goedkope helmen kunnen daarentegen nog wel van dit soort goedkope materialen gemaakt zijn. Maar dat maakt niet uit, want die halen de 5 jaar toch niet... ;)

Sowieso is duur natuurlijk niet altijd beter. Het is een terugkerend verhaal, maar er is uiteindelijk ook een groot verschil tussen de absolute bodem en een fatsoenlijk product. Ik zal nooit zeggen dat een goedkope helm per definitie troep is. Dat geldt ook voor andere spullen wat dat betreft. Maar de grap is wel weer dat de wat duurdere spullen (niet persé de duurste) kwalitatief een stuk beter in elkaar zitten, een doordachter ontwerp hebben en in het algemeen ook prettiger zitten/passen/werken. Ik heb me inwendig vermaakt toen mijn reisgenoten mijn BMW regenoverall maar duur vonden (€90) terwijl zij met lekkende en klapperende troep op de motor zaten. Lekker hoor...koffie drinken met een nat kruis. Laat mij dan maar lekker 'teveel' uitgeven, ik heb tenminste fatsoenlijke spullen. Voor mij geldt dat iets a)goed moet zitten b)goed moet werken en c)de juiste prijs moet hebben. Ik heb geen geldboom;al mijn (dure) BMW spullen zijn ofwel uit een aanbieding of tweedehands. Maar ze werken perfect, dus ik heb al een aantal ergernissen minder op mijn trips.

Veel hele goedkope spullen zijn soms stiekem beter dan de hele dure. Zo kwam het motorondergoed van Louis als beste uit de bus, en het spul van Rukka (€100 oid) als minder of hooguit gelijk. Dat is dan weer leuk. Dus je moet gewoon je verstand gebruiken en in ieder geval nooit alleen op prijs kopen. Kijk gewoon wat aan jouw eisen voldoet en kijk dan pas naar de prijs. Alleen op prijs kopen is gewoon dom. Daarbij moet je je gewoon vooraf bedenken dat motorrijden een dure grap kan zijn en dat je er met je rijbewijs en goedkoop marktplaats brommertje nog lang niet bent.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:07:
ik heb ook afgeleerd om dure helmen te kopen. heb binnen een jaar een nolan n103(3maanden/een jaar) shubert c3(2maanden) hjc is-16(2 hele weken) en nu heb ik een is-16 sinds 08-2009 en bevalt nog steeds goed. hij maakt een hoop herrie maar ook met warm weer blijft hij lekker koel en swinters is het ook nog best te doen. alleen bij -0< heb je een baklava nodig omdat je anders een bevroren voorhoofd krijgt.
Je laat heeeeel veel relevante info weg. Hier kan niemand iets mee. Even afgezien van het feit dat je verhaal praktisch onleesbaar is. Strooi eens wat met punten enzo. Structureer je verhaal en leg uit wat er aan de hand is.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 26-02-2011 11:22 ]

• Loona35
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:50:
[...]

Hoe het ook komt, het is wel iets om rekening mee te houden. Ik weet overigens nog steeds niet of het nou een verkoopverhaal van fabrikanten is, maar daar is meestal lastig achter te komen.

Piepschuim is ook kunststof toch?
Volgens mij is het gewoon een verkooppraatje. Er staat nooit een houdbaarheidsdatum op de helm en vaak kopen mensen helmen in de uitverkoop of op de beurs. Dat zijn vaak oude modellen en soms zelfs demo modellen. Heb je wel eens erbij stilgestaan hoe oud zo'n helm dan al is? Die is vlot al ouder dan 2,5 jaar en dus over de helft van zijn houdbaarheid heen (althans volgens de fabrikant). Als het echt allemaal zo belangrijk was stonden er wel houdbaarheidsdata op de helmen en zou iedereen dat controleren in de winkel i.p.v. helmen te kopen die al een halfjaar in het magazijn van de fabriek en wholesaler liggen en daarna 1 á 2 jaren in een winkel of op de beurs.

/edit wat ik bedoel te zeggen is: volgens mij is het net zo'n soort lulkoek als die gold-plated HDMI kabels van Monster. Toch wil iedereen het graag geloven.

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 26-02-2011 11:43 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Toevallig iemand nog een kuipenset liggen voor een honda cbr? Jaartal maakt niet uit.
Moet enkel van poly zijn en mag schade hebben.

De Nederbelg !

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je die Honda eens gewoon verkoopt en Yamaha R6 aanschaft ..... voor een RJ15 (2008 -> heden) heb ik nog een kuipenset liggen mét schade _O-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, miezerig grauw rotweer vandaag. Geen probleem om in te rijden, maar dan moet je wel kunnen rijden... en bij het sleutelen zonder afdak is het wel een probleem.

Iig hoefde ik niet lang bezig te zijn om te constateren dat ik de helft van het gereedschap wat ik nodig ging hebben om m'n cardanbehuizing open te halen niet bezit, dus snel weer naar binnen om onder genot van warme thee online eea te bestellen.

Heb een algemene Rothewald industriewerktuigset besteld, een grote momentsleutel en een oliefilter-grijpgeval. En aangezien het daar ook hoog tijd voor werd alles wat ik voor een grote beurt nodig heb - zodra het goed weer wordt kan ik m'n lol op :)

Als m'n geld niet dramatisch op was geweest zou ik ook nog nieuwe veren genomen hebben, aangezien m.n. de achtervering gaar is, maar daar wacht ik mee tot ik weet exact wat in de cardan dood is en hoeveel dat gaat kosten...

Oslik blyat! Oslik!

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
vering --> hyperpro

enneh... als je in de buurt woont kun je altijd ff dmmen, heb hier meestal wel al t gereedschap liggen om een motor compleet uit elkaar te halen :)

sterker nog, rij altijd met een doppensetje en inbusset rond.. krijg je 90% van alle bouten en moeren los van iedere willekeurige motor (op HD's na ivm andere maten denk ik). :+

oliefiltergriptang : piccy? (dr zijn er zat in omloop, meeste doen niet wat ze moeten doen)

bij gebrek aan :
beunmethode : schroevedraaier erdoorheen.
betere methode : hamer en beitel :P
beste methode : grote slangenklem erop en dan daar op timmeren, krijg je m ook los :+

• 4x2
  • Laatst online: 20:15

4x2

lộn xộn quá

dion_b schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:25:
Heb een algemene Rothewald industriewerktuigset besteld, een grote momentsleutel en een oliefilter-grijpgeval. En aangezien het daar ook hoog tijd voor werd alles wat ik voor een grote beurt nodig heb - zodra het goed weer wordt kan ik m'n lol op :)
Voor die K75 ?
Daar heb je een oliefiltersleutel in de vorm van een grote dop voor nodig, het filter zit in het blok en daar kom je met de gemiddelde ketting/bandsleutel niet bij.

Overigens hoor je een oliefilter normaal met de hand los te kunnen halen (behalve dus als je dr, zoals bij een k-serie, niet bij kan) die dingen hoeven ook maar handvast te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door 4x2 op 26-02-2011 18:31 ]

leeg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4x2 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:29:
[...]

Voor die K75 ?
Daar heb je een oliefiltersleutel in de vorm van een grote dop voor nodig, het filter zit in het blok en daar kom je met de gemiddelde ketting/bandsleutel niet bij.
Check.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.louis.de/shop/img250/10003453_910_FR_03.JPG
Overigens hoor je een oliefilter normaal met de hand los te kunnen halen (behalve dus als je dr, zoals bij een k-serie, niet bij kan) die dingen hoeven ook maar handvast te zitten.
Tja, als je er niet met de hand bij kan moet je wat ;)
Yup, heb al offerte voor verschillende opties van ze. Maar goed, ik kan nog even met gare 21-jaar oude veren rondrijden, dat geldt niet voor m'n kapotte cardan, dus gaat die voor.
enneh... als je in de buurt woont kun je altijd ff dmmen, heb hier meestal wel al t gereedschap liggen om een motor compleet uit elkaar te halen :)
Tnx, maar:

1) Den Haag is niet bepaald in de buurt van A'dam als motor in kwestie niet meer op eigen kracht ergens kan komen :'(
2) Bedoeling is dat ik deze shit zelf kan op gegeven moment. Die gereedschap moet ik dus vroeg of laat zelf hebben, beter nu dan een keer echt geen andere opties hebben.
sterker nog, rij altijd met een doppensetje en inbusset rond.. krijg je 90% van alle bouten en moeren los van iedere willekeurige motor (op HD's na ivm andere maten denk ik). :+
Leve US maten :z

Ik moet eens kijken waar ik exact mee rond wil rijden, ik ga goed bijhouden wat ik exact gebruik, dat ga ik eens los aanschaffen en in zo'n gereedschapsrolgeval opbergen en meenemen :)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
had een tijdje terug met me gs 500 genoeg in me koffer liggen om me motor volledig uit elkaar te halen.

en dan heb je een nieuwe motor. en dus een nieuw samengesteld setje.
en dan ga je op vakantie en dan heb je alles mee behalve de dop voor je achteras. dus dan maar een baco erop die ik bij de benzinepomp gehaald had.

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 26-02-2011 20:14 ]

• M14

M14

MailMan schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:25:
Hmm natuurlijk is het goed om, wanneer je het geld hebt, een kwalitatief beter product te kopen. Maar ik zou de HJC series als goede allround helmen zien die voor een beginnende rijder de eerste 3-5 jaar prima voldoet (mits je oordoppen draagt :P). Je moet er ook achter komen waar je op moet letten bij een duurdere helm, aangezien je net zo goed een miskoop kan doen bij een helm van 500e, maar dan meer geld kwijt bent. Dan is het helemaal geen slecht idee om niet meteen voor de top te gaan.
Zo heb ik na een paar maanden gitaar spelen al een gitaar gekocht die 2e hands 1700 euro was (net zoveel als m'n motor :+). Om te zeggen dat ik er spijt van heb, dat niet, maar het was zeker niet de beste keuze voor het geld.

Trouwens, afhankelijk van het type materiaal wordt gesuggereerd je helm na 5-10 jaar sowieso te vervangen ook al ziet hij er van de buitenkant nog prima uit.
Ik was er anders na 5 maanden klaar mee ... Ligt nu op de plank voor de enkele keer dat er iemand meerijd ;)

• 4x2
  • Laatst online: 20:15

4x2

lộn xộn quá

dion_b schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:27:
[...]
Check.
[afbeelding]
[...]
Tja, als je er niet met de hand bij kan moet je wat ;)
Zo'n dop is het idd, heerlijk werkje, oliefilter bij zo'n ding, alles zeikt over je klauwen heen.
En hett dekseltje wat het filter afschermt heeft de boutgaten niet gelijk verdeeld zitten, maar dat merk je vanzelf wel ;)

En ik weet dat je dr niet met de hand bij kan, het was ook meer een algemene tip, maar het geeft ook aan dat je dat filter ook met je sleutel niet echt vast hoeft te zetten.
Ik zet die dingen altijd met de hand vast als ik dr bij kan en dr is dr nog nooit 1 vanaf gevallen (en ik heb dr genoeg vervangen :+)

leeg

• Jellabie

Jellabie

Vandaag begonnen om kuipen van een CBR 600RR van 2003 op mijn CBR F2 van 1991 te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSCN6057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSCN6062.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSCN6061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSCN6060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSCN6058.jpg

Nog heel wat werk aan, maar gaat goed komen :)

De Nederbelg !

• Widow
Circuit kuipwerk, of moet je het gaatje voor de koplamp nog uitzagen?

• Jellabie

Jellabie

Fiets is vooral voor het circuit werk, maar in de luchthappers vanvoor komen kleine pitjes, moest ik toch nog ff over straat willen rijden :)

De Nederbelg !

• Tankiej
Ik wil opzich wel opzoek naar een andere helm binnenkort, gister tijdens rijles een klein stukje over de autoweg gereden (100 - 110km/h) en dat viel toch vies tegen met m'n huidige helm :')
Maar dan wil ik natuurlijk ook proberen hoe het zit tijdens het rijden op een motor. Dat gaat alleen wat lastig omdat ik nog rijlessen heb.. Nu weet ik wel dat helmen nooit helemaal winddicht zijn en dat oordopjes ook erg handig zijn, maar dat laatste gaat was lastig omdat ik een ding op m'n oor heb waar de instructeur instructies mee doorgeeft.

Ik zou het ook heel bijzonder vinden als bijv. Motoport me een stukje laat rijden op één van de te koop staande motoren om een helm te testen nu ik nog geen rijbewijs heb :P

Wat zouden jullie aanraden: Gewoon een goed passende helm kopen (dat sowieso natuurlijk) van een kwaliteitsmerk die wel bekend staat als een merk waarbij je niet veel last hebt van windruis óf wachten en pas opzoek gaan naar een andere helm als ik het roze pasje in bezit heb?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Tankiej.

Lees in ieder geval een aantal reviews van de helmen die je eventueel wilt kopen. Ik heb een hoop geld uitgegeven aan een Shoei helm waar ik nooit mee gereden heb. Door op internet reviews op te zoeken wist ik in ieder geval zeker dat het een goede helm zou zijn. Vervolgens heb ik door te passen de juiste maat gevonden en de helm gekocht. Die helm is zo'n beetje de beste investering die ik in jaren gedaan heb.

Ik denk dat als een helm uit de testen er goed uitkomt, die helm bij passen bij jou goed en strak zit, het ook zonder rijden goed zal zijn. Wat alleen wel zo is bij deze dingen is dat je niet precies weet hoe de helm zich zal gedragen bij de luchtstroom van de motor die je rijd. Een bepaald type helm kan op de ene motor een stuk beter zijn dan op de andere motor door het verschil in luchtstroom. Alleen hiervoor zou je dus moeten wachten tot je zelf een motor gekocht hebt.

Ik denk dat je prima een helm kan kopen zonder er mee gereden te hebben, hoewel er wel mee rijden natuurlijk altijd veel beter is.

• MailMan
Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen kijken bij De Leertent in Amsterdam (http://www.deleertent.nl/helmstudio-motorhelmen). Daar hebben ze veel verstand van pasvormen. Nou voel je het zelf ook wel als iets helemaal niet zit, maar ze kunnen je goed op weg helpen. Zo is de vorm van het hoofd (rond of eivormig) typerend voor b.v. Europese of Aziatische roots. Dan is het dus wel handig om te weten welke vorm de schaal van een helm heeft.
Verder hebben ze bij de Leertent ook niet echt moeilijk gedaan over het inruilen van de helm XL voor een L nadat ik erachter kwam dat hij op de motor teveel naar boven verschoof bij harde wind. Ze zijn er natuurlijk niet zo happig op, maar als jij hun ervan overtuigd dat je zeker bij hun een helm gaat kopen dan doen ze daar niet zo moeilijk over. En er is keuze genoeg.

Haha en die oorschelpjes tijdens lessen, super irritant! Stond altijd te hard of te zacht, zorgt voor pijn door druk en volume en irriteerde dus mateloos. Op zich niet onverstandig om oordoppen in te doen hoor, dan wen je er ook vast aan.

• Tankiej
@PilatuS: Bedankt voor de tips! Weet je misschien ook zo (goede) websites waar ik reviews over helmen kan lezen? Zo niet, dan weet ik zelf Google ook wel te gebruiken maar het is natuurlijk altijd handig als jezelf niet meer hoeft te zoeken of de reviews goed gedaan zijn :)

@MailMan: Ik woon in het Noorden, Noordoosten van de provincie Groningen. Amsterdam ligt dus niet bepaald om de hoek.. Maar bedankt voor je reactie!
Te hard of te zacht bij die oorschelpjes heb ik nog niet eens last van, maar het voelt niet bepaald prettig om zo'n ding tegen je hoofd aangedrukt te hebben voor bijna twee uur :P

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:45:
Te hard of te zacht bij die oorschelpjes heb ik nog niet eens last van, maar het voelt niet bepaald prettig om zo'n ding tegen je hoofd aangedrukt te hebben voor bijna twee uur :P
Enige remedie daarvoor is gewoon snel je motorrijbewijs halen :) want dat oortje heb je wel nodig. Met handen en voeten kan het wel, maar daar is die instructeur ook ziek van na 2 uurtjes denk ik :)

• Tankiej
Yep, dat weet ik. Maar veel sneller gaat niet lukken. Tenminste, ik wil graag op een zware motor examen doen en ik word in april 21.. AVB wordt een paar dagen na m'n verjaardag gepland :)

• Widow
Pff, probeer maar eens een gewone winkel te vinden die die quick-lock tanktassen verkoopt :( krijg allemaal webshops die vanuit huis worden gerund, of waar je in ieder geval niet ff langs kan rijden om te kijken welke tanktas het beste past op mn motor.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:20

-tom-562

Oliesjeik

Eindelijk woord bij daad gevoegd (na 2 of 3 jaar ofzo) en een afspraak gemaakt bij de rijschool hier in de buurt (Van Den Top in Bennekom). Afgelopen jaren is het er steeds niet van gekomen (studeren, andere auto, afstuderen in Dubai etcetera). Aankomende donderdag om 21:00 heb ik een afspraak om het e.e.a. te overleggen hoe ik het wil gaan aanpakken.
Motor staat al klaar (Suzuki GSX400X uit '88), was gratiesch 8)

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:50:
Pff, probeer maar eens een gewone winkel te vinden die die quick-lock tanktassen verkoopt :( krijg allemaal webshops die vanuit huis worden gerund, of waar je in ieder geval niet ff langs kan rijden om te kijken welke tanktas het beste past op mn motor.
Dealer hier verkoopt ze gewoon, hoor .... én heeft ze zo liggen.

Misschien beter eerst even bellen.... maar 't merendeel ligt wel op voorraad. De webshop is slecht gevuld, overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 01-03-2011 22:08 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
Vanavond voor het eerst naar volleybal gegaan op m'n (voor mij) nieuwe motor, ook de eerste keer op de snelweg :) . Ging allemaal prima, ook lekker door de file heengereden. Erg fijn als automobilisten aan de kant gaan!

Wel errug veel last van de wind. Niet zozeer de wind zelf, maar vooral de windruis. Snel oordopjes kopen dus, deze waarschijnlijk. Iemand andere tips? Rijd er iemand met in-ear muziekdoppen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ja ikke. :)

Ik gebruik Alpine pluggen voor de korte ritten maar wanneer ik de snelweg op ga en er sprake is van veel windruis dan pak ik de pluggen van mijn Blackberry. Die dingen zijn echt meesterlijk als het aankomt om geluidsdemping. De reden dat ik ze alleen op de snelweg gebruik is juist de demping, binnen de bebouwde kom hoor je te weinig, let hier dus goed op.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• MailMan
TheJVH schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 01:57:
Vanavond voor het eerst naar volleybal gegaan op m'n (voor mij) nieuwe motor, ook de eerste keer op de snelweg :) . Ging allemaal prima, ook lekker door de file heengereden. Erg fijn als automobilisten aan de kant gaan!

Wel errug veel last van de wind. Niet zozeer de wind zelf, maar vooral de windruis. Snel oordopjes kopen dus, deze waarschijnlijk. Iemand andere tips? Rijd er iemand met in-ear muziekdoppen?
Ik heb volgens mij vergelijkbare plugjes van Alpine, maar die gaan pijn doen na een tijdje omdat het harde plastic filtertje dat je kan verwisselen tegen je oor wordt geklemd. Je kan hem wel korter maken maar dan heb je het risico dat je de plugs er niet meer uit krijgt, wat ik al een paar keer heb gehad, erg naar :P

Ik gebruik dus gewoon van die harde schuimplugs die voor m'n gevoel nog beter dempen ook

Afbeeldingslocatie: http://www.pbmshop.com/images/NGB109_Deci4200.jpg (44,95 voor 200 stuks :P)
Maar op m'n werk hebben we er een hele zak van. Het dempt met 33dB wat nog weer een stuk meer is dan b.v. de oordoppen van Alpine Motosafe.

• defusion
  • Niet online
TheJVH schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 01:57:
Rijd er iemand met in-ear muziekdoppen?
Ik ook ja, iets van sennheiser, dempt best goed, ik hoef de muziek iig niet harder dan normaal te zetten om het te kunnen volgen. Je hoort de wind wel nog steeds, maar je voelt geen druk meer op de oren ofzo. En mijn theorie: zolang ik de muziek op normaal volume kan horen doen ze hun werk goed genoeg.

• MailMan
MailMan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Hmm net telefoontje gekregen van de dealer. De schade expert doet mij een aanbod van 1250 euro en het restant van de motor. Volgens de dealer geen slecht bod, alleen zit ik dan nog met m'n beschadigde motor.
Een spiegel en koffer zou voor 200-300 euro wel 2e hands te halen moeten zijn, maar het is vooral de kuip die het erg duur maakt. Heeft iemand ervaring met het repareren van kuipdelen? Hoorde via via dat dat glasvezel een naar goedje is om zelf mee te werken.

Zou ook de motor kunnen verkopen en het geld van de verzekering gebruiken voor een nieuwe motor. Maar ik leer deze motor net kennen en weet dat hij motorisch goed is.
En de verzekering heeft het uitgekeerd! :) Vrij snel en zonder gezeik dus erg positief wat dat betreft. Ik vraag me alleen af of ik de kosten voor de stalling van mijn motor bij een garage voor de inspectie van de schade expert ook kan verhalen op de verzekering (150e). Volgens de eigenaar van de garage wel, alleen zijn ze er niet zo happig op.
Binnenkoffer en spiegel trouwens ook al op de kop weten te tikken voor 72 euro bij Swift motoren in Swifterbant. Hele lading onderdelen voor oude K's en R's hebben ze daar.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
Ik heb op de motorbeurs oordoppen van Noizezz gekocht. Eerste indruk: wat een weggegooid geld.

Je hebt verschillende maten pluggen die je krijgt, en daar stop je een filter in. Geen een plug sluit m'n oren voldoende af, en het filter zorgt ervoor dat hoge tonen nog hoger lijken.
Ook is er haast geen verschil kwa windruis met of zonder doppen.

Toch maar weer terug naar de Alpine Motosafe.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb ook de alpine motosafe als oordoppen maar overweeg om ze aan te gaan laten meten.
Bij mij blijven die dingen net niet lekker zitten waardoor er toch nog altijd windruis blijft.

Is er iemand die ervaring met aangemeten en die in-ear-doppen heeft en de verschillen zou kunnen toelichten?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Saffie_time schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:20:
Ik heb ook de alpine motosafe als oordoppen maar overweeg om ze aan te gaan laten meten.
Bij mij blijven die dingen net niet lekker zitten waardoor er toch nog altijd windruis blijft.

Is er iemand die ervaring met aangemeten en die in-ear-doppen heeft en de verschillen zou kunnen toelichten?
Ik heb eerst de alpine motosafe gehad en heb nu aangemeten doppen van alpine (otoplasten). De eerste twee keer dat ik de op maat gemaakte doppen in had, kreeg ik ongeveer ontplofte oren. Omdat ik vlakbij soest woonde ben ik bij Alpine langsgereden, waar ze me uitlegden dat je oren moeten wennen aan die goede vullling. Het was dus niet verstandig om gelijk enkele uren te gaan rijden met die dingen in. Nu kan ik ze rustig een hele dag in hebben zonder er last van te hebben.
De grootste voordelen van de otoplasten vind ik dat ze makkelijker in te brengen zijn, iets beter dempen en niet uitsteken. Bij de motosafe doppen had ik wel eens dat de staafjes uit mijn oren staken en daardoor aan mijn helm bleven hangen. Bij de otoplasten kan ik nog makkelijk mijn oordoppen (muziek, telefoon, navigatie) horen, terwijl windgeruis goed gedempt wordt.

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
Ik heb optoplastieken aan laten meten voor gebruik tijdens het uitgaan. Deze gebruik ik ook op de motor, het nadeel is wel dat als je je helm afzet, je je oren wel wat voelt. Dit is niet zo heel gek, want tijdens het rijden met de helm op, zit je hoofd toch net wat anders dan zonder, vooral omdat je oren wat platter gedrukt worden &c.

Ik zit te denken om ook optoplastieken aan te laten meten voor op de motor, foampjes en andere dingen hoef ik niet meer in mijn oren nu ik weet hoe lekker het is om passende doppen te hebben.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dan denk ik dat ik toch maar eens moet gaan kijken voor aangemeten doppen.
Ook in-ear koptelefoon valt er bij mij steeds uit dus op de een of andere manier zijn mijn oren niet zo gevormd dat de standaard doppen er lekker in blijven zitten. Ik ben niet ontevreden over de motosafe doppen maar voor mijn gevoel 'lekt' er nog zat geluid langs en zou dat dus minder moeten kunnen.

Ik heb naast mijn oren, in de vulling, gaten zitten zodat ik er ook bijvoorbeeld speakers voor B2B communicatie in kan zetten dus over platgedrukte oren maak ik me dan niet zo heel druk :)

• Widow
Widow schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:50:
Pff, probeer maar eens een gewone winkel te vinden die die quick-lock tanktassen verkoopt :(
Was ik vandaag even bij de plaatselijke Ducati dealer, hangen die dingen gewoon in de stelling 8)7 ik naar die verkoper toe:

Ik: Hoi, ik wil zo'n quick lock tanktas, maarre ik heb een klein probleempje..
Verkoper: Wat dan :?
Ik: Ja, ik weet niet of het slim is om het hardop te zeggen.. maarreh.. ik rij Honda..
Verkoper: Wat! Er zijn er gestorven voor minder hier! :( ;)
Ik: Jaja sst, maar heb je ook van die adapter ringen voor Honda's of alleen voor Ducati's?
Verkoper: Nee alleen voor Ducati, sorry. Maar probeer het bij de buren even, die hebben ze wel.

Dus ik naar de buren toe (Motorcity Amsterdam), hadden ze nog 1 zo'n ring liggen. Maar niet de tanktas die ik wou. Dus ring gekocht, erop gezet, en weer terug naar de Ducati dealer. Daar de tas gekocht die ik wou hebben, en nu heb ik een mooi tasje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/IMAG0084.jpg
De ring op de tank..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/IMAG0085.jpg
De tas zelf, met de montagebeugel eronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/IMAG0086.jpg
En de tas op mn tank. Heerlijk schattig dingetje! Kan ik mn grote Bagster wegdoen, dat ding is echt TE groot.

• Loona35
Saffie_time schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:20:

Ik heb de aangemeten doppen van Alpine. Ik merk niet dat ze beter dempen (misschien doen ze dat ook niet), maar ze zitten wel lekker. Je merkt nauwelijks dat je ze in hebt en in tegenstelling tot standaard dopjes heb ik ook geen pijn door de druk van de helm. Mij is het het geld wel waard, maar als student zou ik ze niet nemen.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heb hetzelfde ding v00r mijn KTM. Zeer handig in gebruik z0wel 0p de m0t0r als 0m de sch0uder. Bij mij zittie achter0p want 0p de tank lukt niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

winkelwagen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:54:
Ik heb optoplastieken aan laten meten voor gebruik tijdens het uitgaan. Deze gebruik ik ook op de motor, het nadeel is wel dat als je je helm afzet, je je oren wel wat voelt. Dit is niet zo heel gek, want tijdens het rijden met de helm op, zit je hoofd toch net wat anders dan zonder, vooral omdat je oren wat platter gedrukt worden &c.

Ik zit te denken om ook optoplastieken aan te laten meten voor op de motor, foampjes en andere dingen hoef ik niet meer in mijn oren nu ik weet hoe lekker het is om passende doppen te hebben.
Bij mij wilden ze dat niet doen. Ik had aangegeven tijdens het inmeten dat de binnenkant van je oor met het platdrukken van de helm wat verandert en er dus kans op lekkage is, maar ze wilden alleen maar inmeten met de oren in de normale stand. Ik vond het toen vreemd, maar in de praktijk vullen ze genoeg op en heb ik geen merkbare last van geluidslekkage.

• Widow
ROFLASTC schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:15:
[...]

Heb hetzelfde ding v00r mijn KTM. Zeer handig in gebruik z0wel 0p de m0t0r als 0m de sch0uder. Bij mij zittie achter0p want 0p de tank lukt niet.
Zijn je O's op? Hier heb je er een paar: oooooooooooooooo OOOOOOO :+

Net van mn werk tehoren gekregen dat ze in de zomer een motor tourtocht organiseren in de Ardennen :D ben benieuwd hoe het daar rijd. Als het maar beter is dan de Belgische snelwegen iig.

Ook vandaag mn eerste ritje gemaakt met mn Arai Chaser. Wat een superhelm! Ventilatie is echt ge-wel-dig gewoon. Er zitten op het vizier gewoon twee miniatuur klepjes om lucht in te laten, wat handig! En er komt ook echt lucht door de opening aan de voorkant, niet een lullig straaltje zoals bij mn Shoei, maar gewoon echt lekker veel lucht. Jammer dat ik nog niet de juiste wangstukken heb, want bij minder legale snelheden kwam de helm een beetje naar achteren. Maar dat komt komend weekend :)

[ Voor 32% gewijzigd door Widow op 02-03-2011 19:09 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
Widow schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:04:
[...]

Zijn je O's op? Hier heb je er een paar: oooooooooooooooo OOOOOOO :+

Net van mn werk tehoren gekregen dat ze in de zomer een motor tourtocht organiseren in de Ardennen :D ben benieuwd hoe het daar rijd. Als het maar beter is dan de Belgische snelwegen iig.
Ardennen is erg, erg leuk. Ook Luxemburg is een aanrader:

• DECOY88
(overleden)
je heb toch zon ding in je rechterhand? effe het gas erop en je zit in de ardennen. ga maar eens route's uitzetten met heen en terug 2 uur snelweg.

heb nog een 5 landentocht voor je liggen. 550km en dan via de snelste route op en neer naar zolder(B) of 300 km door noord Frankrijk allemaal dagtripjes voor sommige en voor andere zijn het weekendjes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:54:
Je kunt ook de binnenschaal een beetje indrukken met een warme lepel. Mijn helm heeft speciale uitsparingen voor een headset, dus op mijn oren heb ik geen druk. Ik heb ook het idee dat dat helemaal niet hoort. Een helm moet goed op je hoofd zitten, maar je oren platdrukken zodat je gehoorbeschermer niet lekker zit klinkt voor mij een beetje extreem. Lijkt me ook helemaal niet fijn voor brildragers als je oren platgedrukt worden.

• Jellabie

Jellabie

Update'tje:

Voorwiel eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03066.jpg

Bandjes eraf halen:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03068.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03069.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03070.jpg

Schijven eraf halen:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03072.jpg

De polyester stukken pasklaar maken:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03071.jpg

Stukken die al klaar zijn om in de grondlak te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03073.jpg

Hoe men brommertje er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03074.jpg

Dit is de CBR 600RR van een maat van mij die mij aan het helpen is met mijn ombouw, zo gaat de mijne ook worden ongeveer. Ook die kleur en de stickerset:

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/DSC03075.jpg

De Nederbelg !

• M14

M14

:9~ hebbe hebbe hebbe :9~

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezeur allemaal met spuiten van onderdelen.... _O-

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/egv20w.jpg

• Widow
Nee stickers met een carbon-motiefje, dat schiet op :+

Pagina: 1 ... 242 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.