Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 241 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.190 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is zonde van je helm. Aan de andere kant heb je wel enorm geluk gehad natuurlijk. De jackpot in de staatsloterij staat komende maand op 27,5 miljoen. Misschien moet je vandaag maar eens een lot halen??

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
had op vakantie een vogeltje maatje mus te pakken. die klapte op een ventilatie gat aan de voorzijde. en is daarna achter me navigatie die op me stuur zit blijven hangen. totdat ik afremde en toen was hij opeens weg. maar de hoeveelheid veertjes en de bloedvlekken zijden me dat hij het niet meer deed.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

-RoB- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:05:
Ik mag gedurende de hele zomer de motor van mijn oom lenen, een yamaha xs1100.

[afbeelding]
(niet mijn foto)

Meer tweakers op choppers?
Ja hier 1-tje op een tour-chopper.
Ik weet niet hoe handig je bent en of je van je oom mag aanpassen maar ik zou er meteen een ander stuur en andere uitlaten opzetten. Met deze hoort nooit iemand je aankomen, en je kan maar beter goed gehoord worden in het kader van de veilig zeg maar.

:+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Saffie_time schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:44:
[...]
andere uitlaten opzetten. Met deze hoort nooit iemand je aankomen, en je kan maar beter goed gehoord worden in het kader van de veilig zeg maar.
Liever niet. Herrie hoort niet bij motorrijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

Daar zijn de meningen over verdeeld ;), dat weet je goed genoeg :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:52:
[...]

Liever niet. Herrie hoort niet bij motorrijden.
wellus. Het probleem is nooit dat ze je niet aanhoorden komen, zeker niet als je in de dooiehoek zat/zit.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:33:
had op vakantie een vogeltje maatje mus te pakken. die klapte op een ventilatie gat aan de voorzijde. en is daarna achter me navigatie die op me stuur zit blijven hangen. totdat ik afremde en toen was hij opeens weg. maar de hoeveelheid veertjes en de bloedvlekken zijden me dat hij het niet meer deed.
ze lust ze wel... Ik heb met dezelfde motor eens een meeuw stuk gemaakt....

And it goes BRAAAAAPP!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:59

Mud

ROFLASTC schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:31:
[...]

wellus. Het probleem is nooit dat ze je niet aanhoorden komen, zeker niet als je in de dooiehoek zat/zit.
Zelfs een motor met uitlaat die wat lawaai maakt hoor je pas als hij je inhaalt (zelf meegemaakt toen ik met de auto in een file stond).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Je moet gewoon zo'n 180-graden bochtje hebben dat op scooteruitlaten zit, en die op de uitgang van je uitlaat zetten! Dan gaat het geluid naar voren in plaats van naar achteren! :Y

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:55:
Zelfs een motor met uitlaat die wat lawaai maakt hoor je pas als hij je inhaalt (zelf meegemaakt toen ik met de auto in een file stond).
Inderdaad, een auto schermt meer af dan je denkt. Vaak ben je op de motor pas goed te horen wanneer je naast een auto rijdt en omdat het geluid 'plotseling' opkomt kunnen mensen ervan schrikken. Helemaal wanneer het van die lawaaierige uitlaten zijn.

Een motor mag je horen (het blijft een motor) al moet het niet zo zijn dan mensen ervan schrikken (is ook niet zo veilig).

Wel leuk: In de late uurtjes wanneer er niemand op de weg is met 9000rpm de velsertunnel induiken met het vizier open. Als je dan toch van geluid houdt dan moet je dat eens doen. Je hoeft er niet de maximum snelheid voor te verbreken dus het kan. Heerlijk vind ik dat altijd. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

talin

ES-MA

TiMMieJ schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:08:
Zo! Net een 3 daagse circuittraining geboekt voor 21/22/23 Maart op het circuit van Val de Vienne.
Heb er superveel zin in. Nu snel verder met het vervangen van het motorblok van de racer zodat we er helemaal klaar mee zijn. En zaterdag naar leeuwarden voor het aanpassen van mijn pak.
wat Tylen zegt, ben daar ook 1 keer geweest in die periode om te pre-season testen, heb na een halve dag de boel maar weer ingepakt en naar zuiden gereden alwaar het wel 15 a 20 graden was en minder druk.

man wat eend rukte daar soms, was het meer slalommen om sommigen dan geconcentreerd je rondes kunnen rijden.

maar ik heb wat gemist, een racer? wat ga je doen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Saffie_time schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Ja hier 1-tje op een tour-chopper.
Ik weet niet hoe handig je bent en of je van je oom mag aanpassen maar ik zou er meteen een ander stuur en andere uitlaten opzetten. Met deze hoort nooit iemand je aankomen, en je kan maar beter goed gehoord worden in het kader van de veilig zeg maar.

:+
Heb de motor al een hele tijd niet gezien ( mijn oom had hem aan een andere kennis uitgeleend ), dus het is een beetje de vraag wat er aan corny details opzitten. Mochten er van die leren veters aanhangen of een windscherm dan gaan die er zowiezo af zoveel mogelijk kaal :P . Nu nog kijken naar een garage of stelling waar ik hem kwijt kan, wil hem liever niet buiten laten staan onder een hoes.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:22
MailMan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:05:
Om even een update te geven over mijn situatie met de beschadigde (omgewaaide/omgeduwde) motor:

Vanmiddag ga ik naar Harry Meijer in Lijnden waarna morgen de schade expert van m'n verzekering (Centraal Beheer) de kosten gaat schatten. Volgens mij gaat het wel vergoed worden. Ik kan namelijk nog als 'bewijs' aangeven dat ik aangifte heb gedaan van het geheel, maar dat deze is afgewezen omdat de politie niet wilde geloven dat de motor was omgeduwd en vervolgens weer door de vandalen recht zou zijn gezet en dat hij daarom omgewaaid moet zijn ;)
Goed, zolang m'n beestje maar gerepareerd wordt...

Toevallig iemand die vandaag rond 5-6 u vanuit Amsterdam West naar Oost rijdt? :P Het is 20 minuten heen met de motor maar een uur en 20 minuten om terug te komen met het OV.
Hmm net telefoontje gekregen van de dealer. De schade expert doet mij een aanbod van 1250 euro en het restant van de motor. Volgens de dealer geen slecht bod, alleen zit ik dan nog met m'n beschadigde motor.
Een spiegel en koffer zou voor 200-300 euro wel 2e hands te halen moeten zijn, maar het is vooral de kuip die het erg duur maakt. Heeft iemand ervaring met het repareren van kuipdelen? Hoorde via via dat dat glasvezel een naar goedje is om zelf mee te werken.

Zou ook de motor kunnen verkopen en het geld van de verzekering gebruiken voor een nieuwe motor. Maar ik leer deze motor net kennen en weet dat hij motorisch goed is.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sommige dealers vragen ook nog geld voor de gebode diensten (motor mocht daar gestald worden, schade expert die langs komt daar etc etc). Dus dat moet je eventueel ook nog mee rekenen.

Maar euhh meestal is het toch gewoon laten repareren voor dat geld??? Dus tegen de dealer zeggen, maak hem maar. Ik bedoel het bedrag wat de schade expert geeft moet precies genoeg zijn om hem weer te repareren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

Kuipdelen fixen is wel even een handigheidje ja, erg vies spul. Niet wat te vinden op bv:
http://www.bmwsloop.nl
http://www.2ehandsonderdelen.nl/

Je kan ook boonstra motoren nog even proberen om wat bij elkaar te sprokkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 17-02-2011 12:12 ]

• MailMan
Tylen schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:06:
Sommige dealers vragen ook nog geld voor de gebode diensten (motor mocht daar gestald worden, schade expert die langs komt daar etc etc). Dus dat moet je eventueel ook nog mee rekenen.

Maar euhh meestal is het toch gewoon laten repareren voor dat geld??? Dus tegen de dealer zeggen, maak hem maar. Ik bedoel het bedrag wat de schade expert geeft moet precies genoeg zijn om hem weer te repareren.
Klopt, ze rekenen 150euro daarvoor maar dat bedrag brengen ze in rekening bij de verzekeraar, dus ik mag hopen dat het niet van de 1250 afgaat?

Volgens de dealer werd het wel meer dan 1250 volgens mij. Nieuwe onderdelen zijn echt asociaal duur. Ik vermoed dat een volledige nieuwe spiegel en koffer zo 600 euro zijn, plus kuip 700 en dan nog arbeidsloon. Tik je al snel de 1500euro aan.

Zal ook even naar die linkjes kijken thanks.

Wat ik wel een beetje een rare gang van zaken vind; ik weet nog steeds niet of de verzekering überhaupt dat geld uit gaat keren omdat ze het eerst eens moeten zijn dat het valschade is door storm. Misschien had ik zelf langer moeten wachten, maar de verzekeraar stelde zelf voor dat ik de motor al naar een dealer zou brengen, met gevolg dat ik sowieso 150 euro moet lappen terwijl ik nog niet weet of dat vergoed gaat worden.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
http://www.motorparts-online.com/ vond ik toen wel een goede voor m'n Tank (ZZR-600 origineel koste 700 euro ongeveer, voor 100 euro een in de buurt gevonden)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• MailMan
soepah schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:16:
http://www.motorparts-online.com/ vond ik toen wel een goede voor m'n Tank (ZZR-600 origineel koste 700 euro ongeveer, voor 100 euro een in de buurt gevonden)
Bedankt voor de tip!

Na navraag bleek het toch zo te zijn dat de taxatiekosten door mij afgerekend worden, maar volgens Harry Meijer zou ik die (met enige moeite) kunnen verhalen bij de verzekering omdat m'n motor total loss is verklaard.

Nu maar eens op zoek naar de onderdelen. Na de eerste schok te boven zijn gekomen, lijkt de schade nu op zich wel mee te vallen. Bij de koffer is het een flinke scheur in de achterkant van de koffer. Hopelijk 2e hands los te vinden of anders de gehele koffer. De scheur in de kuip is op zich ook geen enorme en lijkt vooral lak schade te zijn op 1 plek na, waar het glasvezel echt los is gekomen. Misschien zelf maar gaan plamuren en het daarbij laten. Kan ik voor het overige geld eindelijk een mooie motor navigatie kopen :+

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

talin schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:46:
[...]

wat Tylen zegt, ben daar ook 1 keer geweest in die periode om te pre-season testen, heb na een halve dag de boel maar weer ingepakt en naar zuiden gereden alwaar het wel 15 a 20 graden was en minder druk.

man wat eend rukte daar soms, was het meer slalommen om sommigen dan geconcentreerd je rondes kunnen rijden.

maar ik heb wat gemist, een racer? wat ga je doen?
Heb een oude CBR600F2 circuit racer gekocht vorig jaar. Ga hiermee nu de kneepjes van het circuitrijden leren. Vind het heerlijk om gewoon lekker bezig te zijn zonder op te hoeven letten voor ed agent en koekblikkers. Ben wel benieuwd hoe het daar gaat zijn. Ben ingeschreven bij beginner en ben zelf nog niet zo snel zeg maar.

• DECOY88
(overleden)
@bazs2000 ging van de week even me iets teveel gas de ij tunnel door. bleek s avonds een klasgenoot er ook reed.

hij: had je haast ofzo dat je zo hard de tunnel doorschoot?
ik: neehoor maar vond je het dan niet lekker klinken?
hij: uhh ja eigenlijk wel.
ik: volgens me navigatie niet boven de 50 gereden. dat hij een stukje niet kon meten is wat anders. O-)

even bij het ingaan van de tunnel het gas erop en daarna weer los. lekker na te roffelen en wat klappen eruit :9~

maandag trouwens nog een ongeval veroorzaakt met de motor. zat een zootje tuig voor het winkelcentrum in beverwijk. gooi me zooi in me koffer en stap op. start en start de motor met een beetje extra gas. hoor ik achter me een hoop gelach had er dus eentje van de schrik zijn drinken laten vallen ofzo. _O-

[ Voor 24% gewijzigd door DECOY88 op 17-02-2011 17:57 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Wat wil je, dat tuig ook altijd! :+

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
(overleden)
had dit keer geen opkomst door de trap te nemen. een of andere l*l had zijn aygo op de invalide plek gedropt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
MailMan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:50:
[...]

Nu maar eens op zoek naar de onderdelen. Na de eerste schok te boven zijn gekomen, lijkt de schade nu op zich wel mee te vallen. Bij de koffer is het een flinke scheur in de achterkant van de koffer. Hopelijk 2e hands los te vinden of anders de gehele koffer. De scheur in de kuip is op zich ook geen enorme en lijkt vooral lak schade te zijn op 1 plek na, waar het glasvezel echt los is gekomen. Misschien zelf maar gaan plamuren en het daarbij laten. Kan ik voor het overige geld eindelijk een mooie motor navigatie kopen :+
Glasvezel is op zich prima te repareren, op Marktplaats vind je voor een paar tientjes anderhalve liter epoxy, glasmatje er bij en gaan!
Zorg dat de kuip in de juiste stand in elkaar zit, expoxy mengen, insmeren, etc. In mijn tijd als modelbouwer heb ik dat regelmatig gedaan.
Het is alleen naar spul om aan je handen te krijgen, maar daar zijn wel oplossingen voor te bedenken. Na het uitharden kan je dan plamuren etc.

• DECOY88
(overleden)
even bij het tankstation een lading handschoentjes meenemen. lading epoxy en glasvezel matjes scoren. binnenkant de verf enz. eraf schuren en dan de boel in elkaar prieken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:59:
[...]
Hmm net telefoontje gekregen van de dealer. De schade expert doet mij een aanbod van 1250 euro en het restant van de motor. Volgens de dealer geen slecht bod, alleen zit ik dan nog met m'n beschadigde motor.
Een spiegel en koffer zou voor 200-300 euro wel 2e hands te halen moeten zijn, maar het is vooral de kuip die het erg duur maakt.
Ik heb best wel vaak kuipdelen voor een RT gezien voor onder de €200. Die moesten nog wel gespoten worden, maar goed... Ik heb ook mijn koffers met een roller gedaan. Gaat prima. Voor zo'n K moet toch ook wel wat goedkoop spul te krijgen zijn?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 11:57

martjah

Appel

ik knal er even een vraag tussendoor.

Mijn vriendin heeft gisteren haar examen voor de motor gehaald (na 2 jaar met een hoop gedoe en tegenslagen) en ze heeft mijn ("oude")motor over gekocht. Yamaha Fazer 600 uit 2003

Nu krijgt ze volgende week donderdag haar rijbewijs pas omdat het vandaag is aangevraagd.
Nu komt de vraag: "kan ik de motor al overschrijven op haar naam terwijl ze pas de dag erop haar rijbewijs krijgt?"

Woensdag gaan we namelijk de verzekering in orde laten maken en wil ik meteen ff het eerste ritje erop maken (jaar lang stil gestaan). Naar het tankstation om de banden op te pompen, olie vervangen bij mij thuis en nieuwe benzine erin. Door de oude benzine loopt het niet meer helemaal zoals het hoort. Hij staat nou nog geschorst op mijn naam, dus vandaar eerst overschrijven. Maar ik weet dus niet of dat op een rijbewijs gaat waar officieel nog geen motor bij staat.

• dion_b
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:14:
[...]

Ik heb best wel vaak kuipdelen voor een RT gezien voor onder de €200. Die moesten nog wel gespoten worden, maar goed... Ik heb ook mijn koffers met een roller gedaan. Gaat prima. Voor zo'n K moet toch ook wel wat goedkoop spul te krijgen zijn?
Als je het over spuiten hebt, ik heb hier nog een witte bovenkuip liggen die mij eigenlijk alleen in de weg zit. Vorige eigenaar van m'n K75 hield het over na reparatie aan onderkuip toen hij een keer een rotonde verkeerd inschatte.

Ding is exact even lelijk als wat nu op m'n motor zit, maar het is niet kapot...

Oslik blyat! Oslik!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
martjah schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:06:
ik knal er even een vraag tussendoor.

Mijn vriendin heeft gisteren haar examen voor de motor gehaald (na 2 jaar met een hoop gedoe en tegenslagen) en ze heeft mijn ("oude")motor over gekocht. Yamaha Fazer 600 uit 2003

Nu krijgt ze volgende week donderdag haar rijbewijs pas omdat het vandaag is aangevraagd.
Nu komt de vraag: "kan ik de motor al overschrijven op haar naam terwijl ze pas de dag erop haar rijbewijs krijgt?"

Woensdag gaan we namelijk de verzekering in orde laten maken en wil ik meteen ff het eerste ritje erop maken (jaar lang stil gestaan). Naar het tankstation om de banden op te pompen, olie vervangen bij mij thuis en nieuwe benzine erin. Door de oude benzine loopt het niet meer helemaal zoals het hoort. Hij staat nou nog geschorst op mijn naam, dus vandaar eerst overschrijven. Maar ik weet dus niet of dat op een rijbewijs gaat waar officieel nog geen motor bij staat.
Vziw moet dat prima kunnen, ik had mijn eerste motor al op mijn naam toen ik nog bezig was met mijn rijbewijs.

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:45:
[...]

Heb een oude CBR600F2 circuit racer gekocht vorig jaar. Ga hiermee nu de kneepjes van het circuitrijden leren. Vind het heerlijk om gewoon lekker bezig te zijn zonder op te hoeven letten voor ed agent en koekblikkers. Ben wel benieuwd hoe het daar gaat zijn. Ben ingeschreven bij beginner en ben zelf nog niet zo snel zeg maar.
Ahh coowl. Er staat nu een mooie F te koop op MF voor weinag ;)

• MailMan
dion_b schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:16:
[...]

Als je het over spuiten hebt, ik heb hier nog een witte bovenkuip liggen die mij eigenlijk alleen in de weg zit. Vorige eigenaar van m'n K75 hield het over na reparatie aan onderkuip toen hij een keer een rotonde verkeerd inschatte.

Ding is exact even lelijk als wat nu op m'n motor zit, maar het is niet kapot...
Bedoel je het kuipgedeelte waar de spiegels aan zitten en de lamp in is verwerkt? En bedoel je te zeggen dat je deze over hebt? Zo ja dan ben ik wel geïnteresseerd O-) :P

Trouwens, met wat voor materiaal zou ik een scheur in de koffer kunnen repareren? Ik vermoed dat het met lijm niet gaat lukken door de hoge spanningen die erop komen te staan en het dunne oppervlak dat je kan lijmen. Iemand ervaring met plastic reparaties?

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 18-02-2011 09:39 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kunsstof is net als metaal "gewoon" te lassen met het juiste vloeimiddel. Waarschijnlijk is die koffer gemaakt van ABS en dien je dus ABS als vloeimiddel te gebruiken. Eerst even goed uitzoeken wélk materiaal je dus in handen hebt en vervolgens ergens een restje van dat materiaal opzoeken (sloop onderdelen, Lego blokjes..... ).

Dat lassen ansich kun je met een gewone soldeerbout doen overigens. Klikje voor een handleiding.

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 18-02-2011 10:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MailMan
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:07:
Kunsstof is net als metaal "gewoon" te lassen met het juiste vloeimiddel. Waarschijnlijk is die koffer gemaakt van ABS en dien je dus ABS als vloeimiddel te gebruiken. Eerst even goed uitzoeken wélk materiaal je dus in handen hebt en vervolgens ergens een restje van dat materiaal opzoeken (sloop onderdelen, Lego blokjes..... ).

Dat lassen ansich kun je met een gewone soldeerbout doen overigens. Klikje voor een handleiding.
Super, thanks!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:48:
[...]

Vziw moet dat prima kunnen, ik had mijn eerste motor al op mijn naam toen ik nog bezig was met mijn rijbewijs.
Volgens mij ook. Je mag alles bezitten maar je mag er alleen niet op rijden als je je rijbewijs nog niet hebt..
Maar je kan hem best op je naam zetten (zonderrijbewijs) en dan als circuit bike gebruiken bijvoorbeeld..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
ToolkiT schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Volgens mij ook. Je mag alles bezitten maar je mag er alleen niet op rijden als je je rijbewijs nog niet hebt..
Maar je kan hem best op je naam zetten (zonderrijbewijs) en dan als circuit bike gebruiken bijvoorbeeld..
Inderdaad, voorwaarde is wel dat je een uittreksel van het bevolkingsregister kunt overhandigen als je het rijbewijs nog niet hebt.

• M14

M14

ToolkiT schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:35:
[...]

Volgens mij ook. Je mag alles bezitten maar je mag er alleen niet op rijden op de openbare weg ;) als je je rijbewijs nog niet hebt..
There, I fixed it :).

Verzekeren kan eventueel ook een probleem zijn. Een vriend van me had een boot gekocht, maar kreeg em niet verzekerd (ook niet alleen voor diefstal / brand ed.) omdat hij zn vaarbewijs niet had.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M14 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:20:
[...]

There, I fixed it :).

Verzekeren kan eventueel ook een probleem zijn. Een vriend van me had een boot gekocht, maar kreeg em niet verzekerd (ook niet alleen voor diefstal / brand ed.) omdat hij zn vaarbewijs niet had.
Ik heb mijn eerste motor gewoon kunnen verzekeren bij Unive zonder dat ik een rijbewijs had. Er werd alleen een aantekening maakt dat ik het rijbewijs nog niet had.

• Alexji
  • Laatst online: 18-01 20:15
PilatuS schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Ik heb mijn eerste motor gewoon kunnen verzekeren bij Unive zonder dat ik een rijbewijs had. Er werd alleen een aantekening maakt dat ik het rijbewijs nog niet had.
Ik probeerde mijn motor te verzekeren bij Univé, kreeg een of ander lulverhaal dat dat niet mocht aangezien ik nog geen rijbewijs had, dat ze zoiets alleen deden bij klanten die er al lange tijd zitten enzovoort. Ben naar huis gegaan, unive.nl opgezocht en via daar binnen 5 minuten verzekerd. Gezeur :>

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Alexji schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:18:
[...]

Ik probeerde mijn motor te verzekeren bij Univé, kreeg een of ander lulverhaal dat dat niet mocht aangezien ik nog geen rijbewijs had, dat ze zoiets alleen deden bij klanten die er al lange tijd zitten enzovoort. Ben naar huis gegaan, unive.nl opgezocht en via daar binnen 5 minuten verzekerd. Gezeur :>
Same here, maar gewoon door blijven drammen en je komt er ook ;) Nu heb ik alleen een motor verzekerd die niet meer van mij is besef ik nu :/ :P Even achteraan bellen

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb wel al jaren een brommerverzekering lopen bij Unive. Ook was het bij mij een jaar of 3 terug geen probleem, nu dus blijkbaar wel.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Beerkeeper schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:26:
[...]

Same here, maar gewoon door blijven drammen en je komt er ook ;) Nu heb ik alleen een motor verzekerd die niet meer van mij is besef ik nu :/ :P Even achteraan bellen
Die verzekering stopt automatisch nadat je hem hebt overgeschreven. Unive doet idd niet moeilijk als je nog geen rijbewijs hebt, en al helemaal niet als je al geslaagd bent en de boel is aangevraagd. Wel zorgen dat je de motor asap verzekert om problemen te voorkomen.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31
En daarnet m'n eerste motor opgehaald!
Yamaha XJ600S Diversion
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4YluePphhsugUEgKdWKWl4JR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eZTOMKQieO0Nliun22Edh4ig/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V6OduHa2q6dqIjNt64pyuypD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OHWRMlu2xwd4Gtujy1rZYnJA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pEWY0lmoVo5IQRQl6ZNbFexG/thumb.jpg

/me Blij is *O*

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheJVH schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:41:
En daarnet m'n eerste motor opgehaald!
Mooi man! Dat was ook mijn eerste motor (die 80cc brommer even niet meegerekend :+ )
Veel plezier op gehad. Ik had een 'Deep Dark Blue Metallic', alleen iedereen vond dat het een soort British Racing Green was. Hoe dan ook, het was een mooi ding. Leuk om op te beginnen.

Ik vond vooral de min of meer old skool uitstraling van de Div erg leuk, zonder meteen ouderwets te zijn. Nog steeds een leuke brommer!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hier ook nog een XJ600S starter. Heb er 2 jaar op rondgereden, ook mee op vakantie gegaan met 2 personen en 3 koffers. Dan was het wel hoog in de toeren jagen dat ding om in de Vogezen met al dat gewicht boven te geraken. Maar heb er heel veel plezier van gehad. Ga je zeker geen spijt van krijgen, leuk ding om op te leren. :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:09
Zo, eerste rit gehad, alles ging prima!
Heb nog nooit op zo'n apparaat gereden, dus wist van toeten nog blazen. Eerst globaal uitleg gekregen, toen naar parkeerterrein gereden, 3 rondjes gereden, instructeur vond het zo goed gaan dat we gelijk de stad in gereden zijn.
Ik heb volgens hem de goede balans, en zag mij wel redelijk snel mijn rijbewijs halen. Stiekem hebben we alvast wat bijzondere verichtingen gedaan, en deze gingen ook allemaal goed.
Heel de beleving is natuurlijk héél anders als met de auto. Ook kan je de koppeling echt gebruiken en laten slippen, om zodoende de tractie op de weg te kunnen verbeteren.

In elk geval heb ik alvast een goed stel laarzen gekocht (had voor deze eerste keer maar rubberen laarzen gebruikt, wat dus niks is, maar ik had niks anders, en wilde natuurlijk ook eerst weten of het wel ging lukken), motorpak heb ik inmiddels ook in bezit, moet alleen dan nog een helm en handschoenen (heeft de rijschool ook natuurlijk).

Ik heb een mooie Shark helm gezien, waarbij je het gehele kinstuk naar achteren kan klappen (dus niet alleen omhoog), deze leek me wel wat, maar ga eerst nog een paar lessen doen voordat ik zoiets koop.

Heb trouwens les op een Kawasaki ER 500:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/kawasaki/2004/20635_0_1_2_er-5_Image%20credits%20-%20Kawasaki.jpg

Een grote brommer zeg maar. :o Ook een teruggevoerde versie, maar verder is het wel een vrij lage, kleine motor (ben zelf ook niet echt groot). Ik mag trouwens wel op een snellere rijden, aangezien ik van 1981 ben. :p

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 19-02-2011 16:02 ]

• DECOY88
(overleden)
lekkere machientjes die 2 inlijn 500cc fietsjes. cbf500-abs gelest en daarna een gs500e gekocht

• TheJVH
Omg, nog geen 30 kilometer gereden en er zit een gigantische spijker in m'n zo goed als nieuwe achterband....

Ik dacht dat ik al wat voelde toen we bijna thuis waren, en dat bleek later dit te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BdH3MgQKNNuWKsSJnrNuWTYa/full.jpg

Goedhart maar gebeld en ze komen hem maandag ophalen. Enige voordeel is dat m'n ketting dan gelijk goed wordt gespannen en dat ze een check kunnen doen....

/me Is minder blij -O-

Overigens zat de spijker er niet zo in, maar voor de helft (tot de knik)...

[ Voor 9% gewijzigd door TheJVH op 19-02-2011 17:08 ]

• bazs2000

bazs2000

Jouw band zit vastgenageld aan de velg. :X

• M14

M14

Hmz, goede start ... Statistisch gezien is de kans vrij klein dat je lek rijd, je kan het dus maar gehad hebben :+.

• DECOY88
(overleden)
effe propje schieten en klaar. bt45 in nog een bandje met canvas in het loopvlak dus er kan geen staal beschadigd zijn. ook een keertje lekgereden met een bt45 propje erin gedraaid. en me band opgereden nergens last van.

dus als ze je maandag een nieuwe band aansmeren niet doen. ik zou zelfs afbellen en zelf even zon setje op de kop tikken. 15 euro bij de motozoom (small/large) of bijna iedere andere motorzaak.

[ Voor 31% gewijzigd door DECOY88 op 19-02-2011 17:24 ]

• TheJVH
Naja, als ik een prop erin wil doen dan laat ik het wel door hun doen, dan zit dat iig goed. Kunnen ze hem gelijk nakijken en de ketting spannen.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Dan kunnen ze best een paraplutje plaatsen, hiervoor moet de band wel van de velg (of toch half) aangezien dat van binnenuit moet geplaatst worden, maar dat kan er zeker niet zomaar weer uit vliegen. Een gewone prop namelijk wel als deze niet 100% goed zit. Heb zelf al enkele banden opgereden met een plutje in, dus dat gaat zonder problemen.

• MailMan
Rij ook rond met pluutje in destijds net nieuwe achterband. Zonder moeite paar duizend km verder.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40

pistole

Frutter

DECOY88 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:20:
lekkere machientjes die 2 inlijn 500cc fietsjes. cbf500-abs gelest en daarna een gs500e gekocht
Dat is mijn fiets, vriend!
Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/kawasakiER5-97.jpg
Mijn eerst en tot nog toe enige fiets :)

Ik frut, dus ik epibreer

• Widow
  • Laatst online: 15:42
Vandaag weer lekker wezen crossen. Vraag niet hoe het kan, maar ik ben met die motor over mn eigen bovenbeen heen gereden _O- maakte een sprong, en halverwege zag ik dat ik recht op een ijzeren pijp afging die uit de grond stak. Naar links kon ik niet meer, en rechts was een schuine afgrond. Dus maar voor de afgrond gekozen, viel op mn rug en toen reed die motor op de een of andere manier over mn bovenbeen heen, uiteraard net boven mn kniebeschermer. Dus ik heb nu blauwe plekken in het patroon van de noppenband :P volgens mij sta ik morgen echt krom van de spierpijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Gisteren trial initiatie gedaan. Ook wel flink vet. Heb het gevoel dat ik veel bijgeleerd heb wat mij ook op mijn wegmotor van pas zal komen. Heel veel spelen met evenwicht, en lekker glijdend door de bochten gaan, zalig :) .

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:22:
effe propje schieten en klaar. bt45 in nog een bandje met canvas in het loopvlak dus er kan geen staal beschadigd zijn. ook een keertje lekgereden met een bt45 propje erin gedraaid. en me band opgereden nergens last van.

dus als ze je maandag een nieuwe band aansmeren niet doen. ik zou zelfs afbellen en zelf even zon setje op de kop tikken. 15 euro bij de motozoom (small/large) of bijna iedere andere motorzaak.
Jij hebt écht een "death-wish" hè ...

Een zogenaamd "plu' tje" zoals door Youk beschreven wordt is gewoon een nette én veilige oplossing, zo'n prop is leuk om z.s.m naar een dealer te rijden en je band te laten vervangen.

In een autoband zijn die dingen wel als permanente reparatie te gebruiken maar in een motorband liever niet. Een motorband krijgt gewoon meer/andere krachten te verwerken waardoor die prop er net zo gemakkelijk weer uitvliegt.... en dat wil je niet op snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-02-2011 19:31 ]

• DECOY88
(overleden)
boven de 200 wil je dat niet nee maar voor een div die met moeite is een keertje de 160 zal halen kan het geen kwaad. met me gs 500 in ieder geval geen problemen gehad en ik ken ook niemand waarbij hij wel losgeschoten is. aangezien dat niet kan als hij niet door een volledige prutser gezet is.

als je je niet veilig voelt met een ooit lekke band moet je een nieuwe halen.
als jeje veilig voelt als er een pluutje inzit laat je lekker een pluutje zetten.
en als jeje veilig voelt als je er zelf een veter ingevrot heb. kan je ook je band oprijden.

[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 20-02-2011 19:56 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat ik het zo zeggen: Ik laat je met een gerust hart op mijn fiets rijden als de banden op de juiste spanning staan maar niet meer als de achterband een paar tienden (bar) te laag staat

Het erin "vrotten" van een veter....

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
vnaaf even gebeund.. ander dempertje (van mn overleden fiets)

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4348/imag0084m.jpg

• KaWaReZ
DECOY88 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:50:
boven de 200 wil je dat niet nee maar voor een div die met moeite is een keertje de 160 zal halen kan het geen kwaad. met me gs 500 in ieder geval geen problemen gehad en ik ken ook niemand waarbij hij wel losgeschoten is. aangezien dat niet kan als hij niet door een volledige prutser gezet is.

als je je niet veilig voelt met een ooit lekke band moet je een nieuwe halen.
als jeje veilig voelt als er een pluutje inzit laat je lekker een pluutje zetten.
en als jeje veilig voelt als je er zelf een veter ingevrot heb. kan je ook je band oprijden.
heb 6k gereden met een "nieuwe" band met een grote plu erin (nieuwe pirelli angel, vorige eigenaar vond t te gevaarlijk, ik heb m voor n tientje mogen hebben, plu dr in en karren maar :) ). En zo heel rustig rij ik ook weer niet :+

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:43:

[afbeelding]
duotech op een 1-pitter \o/

Makerij Hofman

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KaWaReZ schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:43:

[afbeelding]
Lekker :)

De bedoeling is dat deze jongen op m'n DR komt in plaats van de twee bootankers die er nu op zitten (dat is 14 kilo aan uitlaat, dank u).

Een standaard 2001 GSX-R1000-sigaar. Titanium binnenwerk, weegt net 2 kilo.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/3411/gsxrdemperdr800.jpg

Hoe bak jij de boel aan mekaar trouwens? MIG/MAG of met een electrodelassert?

[ Voor 6% gewijzigd door snars op 20-02-2011 21:03 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• bazs2000

bazs2000

Vanmorgen bij wijze van drie kerken laten instorten met mij gevloek.
Het had stevig gevroren waardoor mijn koppelingskabel niet meer te porren was voor welke beweging dan ook. Uiteindelijk met behulp van wat warm water de boel ontdooit waarna ik toch nog op weg kon.

Bij Sloterdijk kwam ik erachter dat de kabel weer vast zat, neeee!!!11!
Op dat moment kon ik niets anders doen dan de kabel met beide handen vastpakken en vurig hopen dat deze los zou komen en dat gebeurde na 10 minuten ongeveer.

Deze dag is niet goed begonnen. :(

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Vervelend hè, zonder koppeling door moeten rijden. Het kan wel! Als je rustig rijd en met je voet de versnelling alvast zachtjes op z'n plek 'vasthoud', vervolgens je gas loslaten of een kleine beweging van het gas maken. Dan kan je de versnelling zo schakelen, heerlijk zo'n sequentiële bak. Dit werkt zowel voor opschakelen als voor terugschakelen!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• komkommer

komkommer

Koffie

Yonni schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:46:
Vervelend hè, zonder koppeling door moeten rijden. Het kan wel! Als je rustig rijd en met je voet de versnelling alvast zachtjes op z'n plek 'vasthoud', vervolgens je gas loslaten of een kleine beweging van het gas maken. Dan kan je de versnelling zo schakelen, heerlijk zo'n sequentiële bak. Dit werkt zowel voor opschakelen als voor terugschakelen!
Alleen een beetje moeilijk voor een verkeerslicht.

Makerij Hofman

• bazs2000

bazs2000

Was het maar zo'n feest, nee, ik kneep mijn koppeling in (moeizaam) en toen bleef deze in ontkoppelde positie staan. Anders had ik naar de eerste de beste pomp gereden om hem te ontdooien maar nu moest ik wel aan de kant.

Wordt nu wel tijd voor een neue.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

Kan net zo goed met een H-bak ;) Eigenlijk nog makkelijker, zo kun je een versnelling overslaan.

Alleen wegrijden vanuit stilstand...

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 21-02-2011 12:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

bazs2000 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:35:
[...]
Wordt nu wel tijd voor een neue.
En hem goed vet houden, anders kan je dit feestje binnen no-time nog een keer doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Gewoon even wat oude motorolie in de kabel druppelen :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 11:57

martjah

Appel

of talkpoeder, deed ik vroeger altijd bij mijn brommert.

• bazs2000

bazs2000

Talkpoeder? Hoe krijg je dat de kabel in?
Ik heb nog een flesje met Kroonolie staan bedenk ik niet, ooit voor de fiets van mijn vrouw gekocht (voor de remkabels), ik verzuip de kabels daar wel mee. :)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
komkommer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:53:
[...]

Alleen een beetje moeilijk voor een verkeerslicht.
Daar moet je op anticiperen en eventueel is de motor naar z'n neutraal te zetten. Gevolg is wel dat je de motor daarna moet zien aan te lopen, dan wel om te starten in z'n versnelling. Of met draaiende motor in neutraal de vaart erin krijgen en dan door kunnen gaan schakelen.

Been there, done that :P. Honda CB400T uit '78, m'n oldtimer brik. Lekker toeren door de omgeving, knapt m'n koppelingskabel. Toch nog 20km richting m'n sleutelstek kunnen rijden. Wel wat stukjes binnendoor afgesneden, een keertje afgesneden en zo stil komen te staan. Maar ik heb het gered en daar was en ben ik best trots op. 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:54
Net voor het eerst na een te lange winterslaap mijn GS500 weer gestart en na een rondje warmrijden weer een paar 0-100 sprintjes gedaan. Wat is dat gevoel toch heerlijk naar een lange winterstop.

• MailMan
Als ik de K100 opentrek in de 1 en naar 8500 toeren spurt, rammelt er zoveel in het blok dat ik het een wonder vind als m'n versnellingen nog in de juiste volgorde blijken te zitten :P
Schijnt redelijk normaal te zijn voor het type motor :+

• Tylen

Tylen

Ik haalde de monster uit de garage, draaide de sleutel om, niks nada noppes. Acht hoort bij het karakter ;) van het weekend maar even aan de oplader hangen ;) kan ik gelijk ff olie en filter verversen en ik zag dat er nog wel meer gedaan moet worden. :p

• PilatuS
  • Niet online
Bij mij begint het ook al een aantal weken flink te kriebelen om weer de motor te pakken. Vorige week leek het er even op dat de temperaturen weer een beetje normaal zouden zijn, deze week is het weer helemaal niets.

Als het een graag of 10 is met een beetje zon ga ik de motor direct uit de winterstalling halen :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

Ik krijg het gevoel dat alle motoroveralls niet gemaakt zijn om rechtop te staan :o

Althans, niet als je geen lid wil worden van Die Wiener Sänger Knaben. Gelukkig kun je op de motor zitten.

Tevens zal ik het imaga qua rijvaardigheid van Motorsportlifestyle-voorrijders flink onderuithalen:

http://www.motor-forum.nl...12-Overall-Maat-54-1.html

Als ik te vaak "herkend" wordt toch maar wat badges minderen ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
heb de eerste 8000 km er nog maar opzitten. waaronder 6000 km vakantie. en zondag al het eerste mf regio be-he tourtje gehad.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jij liever dan ik .... Ik ben blij met een Climat Control in m'n auto die snapt dat 't rond de 20 à 21 graden moet zijn _O-

Motor komt wel weer een keer naar buiten als 't écht lekker weer is.

• dion_b
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pff, watje. Aanvriezende mist, dat is koud :P

Niet dat ik momenteel ergens heenrij, maar dat heeft puur met de toestand van m'n motor te maken :'(

Oslik blyat! Oslik!

• KaWaReZ
snars schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Lekker :)

De bedoeling is dat deze jongen op m'n DR komt in plaats van de twee bootankers die er nu op zitten (dat is 14 kilo aan uitlaat, dank u).

Een standaard 2001 GSX-R1000-sigaar. Titanium binnenwerk, weegt net 2 kilo.

[afbeelding]

Hoe bak jij de boel aan mekaar trouwens? MIG/MAG of met een electrodelassert?
ik bak t aan mekaar met croma :)

cheap ass elektrodes en apparaat... mijn lassen zien er ook niet mooi uit ofzo :+ zolang het maar dichtgebakken is :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
dion_b schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:26:
Pff, watje. Aanvriezende mist, dat is koud :P
Ik vind het de afgelopen dagen 's avonds bar koud. Moet een km of 10 waarvan het grootste deel 100km/u en dat is best fris (wintervoering niet in jas/broek geritst) :P
Niet dat ik momenteel ergens heenrij, maar dat heeft puur met de toestand van m'n motor te maken :'(
Que?

• KaWaReZ
ik rij gewoon in mn leren combi rond met zomerhandschoenen ..... ja het is fris :+

• winkelwagen
  • Laatst online: 21-01 21:19
Ik vind het op de snelweg juist beter vol te houden dan binnendoor.

Wat wel lastig is, is als je erg verkouden bent, snuiten gaat niet, en de koude wind, ....

• bazs2000

bazs2000

steveman schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:19:
Ik krijg het gevoel dat alle motoroveralls niet gemaakt zijn om rechtop te staan :o
Een goed pak is gemaakt om ermee op de motor te rijden. Als je ermee gaat lopen dan zit het voor geen meter maar gelukkig is dit ook niet het doel van deze kleding.

Goede motorlaarzen laten je ook lopen als Daffy Duck omdat deze een vaste positie hebben die nu eenmaal niet is gemaakt om te lopen.

Mijn Macna jas bijvoorbeeld, de schouders zitten standaard iets naar voren wat heerlijk zit op de motor omdat een deel van de krachten die vrijkomen tijdens het 'leunen' op het stuur direct worden opgenomen door de jas waardoor je geen lamme armen hebt na een lange rit.

Mijn broek (Macna ook) heeft hetzelfde, hij zit heerlijk maar staan / lopen zit voor geen meter. En ja, ook mijn ballen moeten opnieuw indalen na een wandeling vanaf de motor naar mijn werkplek. :+
winkelwagen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:56:
Ik vind het op de snelweg juist beter vol te houden dan binnendoor.

Wat wel lastig is, is als je erg verkouden bent, snuiten gaat niet, en de koude wind, ....
Wacht maar totdat je ook moet niezen en je het niet kan tegenhouden, been there done that. :X

[ Voor 15% gewijzigd door bazs2000 op 23-02-2011 11:04 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:03:
[...]
Een goed pak is gemaakt om ermee op de motor te rijden. Als je ermee gaat lopen dan zit het voor geen meter maar gelukkig is dit ook niet het doel van deze kleding.
Wat ben ik blij dat ik dan een heeeel slecht pak en laarzen heb. Ik denk dat je in de war bent met sportieve motorkleding. Die zijn idd alleen gemaakt voor knee-downs en opgevouwen op een R1 zitten, maar lopen gaat niet.
Een toerpak loop je prima mee, anders heb je ofwel een een El Cheopo ding met een slechte pasvorm of een maatje te klein gekocht. En toerlaarzen idem dito. Hiervoor had ik BMW laarzen die ik een jaar of 10 heb gebruikt en nu heb ik Daytona's en die lopen ook prima. Gelukkig heb ik beiden min of meer uit de aanbieding, want ik ben een cheapskate natuurlijk... ;)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
soepah schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:16:
Zie hier nog wel een leuk navigatiesysteem, iemand ervaring met chinees / aziatisch spul? (Draait CE5 dus IGO zou er op moeten kunnen draaien)
http://chinagrabber.com/p...erproof-portable-gps.aspx
(Zo'n 100 euro en geen verzendkosten omdat 't uit hongkong komt)
Heb 'm binnen :)
(Uiteindelijk via http://www.chinavasion.com/portable-gps/cvugtr16/0 Gehaald, Kosten zo'n 110 euro).

Op het eerste gezicht:
  • ziet er goed stevig uit
  • Extra accu meegeleverd,
  • Accu duur valt me voorlopig erg mee (Al zo'n 3 uur aan en volgens UI op half vol nog)
  • Veel extra accesoires (Allerlei kabels, bevestiging Auto + motor, Schroefjes, Stylus / Schroevendraaier)
  • SD-Kaart incl software meegeleverd :) dus navigatie is out of the box te gebruiken
  • Bluetooth Aanwezig (Alleen te connecten met headsets volgens Manual) , moet ik nog testen
  • Scherm ook met Stylus en handschoenen te bedienen :) (Handig voor op motor)
voorlopig enige minpuntje: Er zit een voedingsstekker bij die je netjes waterdicht kunt aansluiten op de mount op m'n stuur. Maar als ik de mount niet wil gebruiken, haal ik de stekker los, en zit 't waterdichte stuk aan de mount (Dus is de verloop naar m'n accu toe niet meer waterdicht).
Ff kijken of we die dan ergens onder kunnen bevestigen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• bazs2000

bazs2000

mphilipp schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:49:
Wat ben ik blij dat ik dan een heeeel slecht pak en laarzen heb. Ik denk dat je in de war bent met sportieve motorkleding. Die zijn idd alleen gemaakt voor knee-downs en opgevouwen op een R1 zitten, maar lopen gaat niet.
Een toerpak loop je prima mee, anders heb je ofwel een een El Cheopo ding met een slechte pasvorm of een maatje te klein gekocht.
Ik heb een toerpak en er zeker niet op bezuinigd. Hij is ook niet te klein (er moest met gemak een extra fleecejas onder passen) maar het is de pasvorm. Hij zit werkelijk waar heerlijk op de motor alleen je moet er niet mee lopen. In de war ben ik zeker niet, er zullen zeker verschillen zijn maar veel pakken hebben een bepaalde pasvorm die erop is gemaakt om mee op een motor te zitten. Voordat ik tot aanschaf van mijn pak ging heb ik er behoorlijk wat gepast en allemaal hetzelfde fenomeen.
En toerlaarzen idem dito. Hiervoor had ik BMW laarzen die ik een jaar of 10 heb gebruikt en nu heb ik Daytona's en die lopen ook prima. Gelukkig heb ik beiden min of meer uit de aanbieding, want ik ben een cheapskate natuurlijk... ;)
Als jij met gebogen benen op een motor zit en met jouw voet moet schakelen dan helpt het als de pasvorm zodanig is dat jouw voet onder een grotere hoek zit ten opzichte van de rest van jouw laars. Dit zorgt ervoor dat je minder moeite hoeft te doen.

Dit geldt iig voor hele stevige (en dus ook stugge).

--------------------------

Off-topic:
Toen ik jaren geleden wedstrijden danste (ballroom) had ik dit met mijn danspak ook. Als ik in de houding stond viel het pak zeer mooi (daar was deze dan ook voor gemaakt) maar als ik rechtop stond met de armen naar beneden dan zag de jas er niet uit. Deze jas was gemaakt om in een danshouding te staan.

De motorjassen zijn vaak gemaakt om in een bepaalde houding te zitten en persoonlijk vind ik dit heel normaal.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ze zijn idd gemaakt voor een bepaalde houding, maar een textiel pak kan je meestal wel goed in lopen is mijn ervaring...
In mijn leren pak gaat het wel, mar minder soepel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik kreeg mijn voeten niet op de pedalen toen ik een lederen broek aan had. Dus maar textiel gekocht, werkt prima :Y)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:26:
[...]
Voordat ik tot aanschaf van mijn pak ging heb ik er behoorlijk wat gepast en allemaal hetzelfde fenomeen.
Heel bijzonder. Ik heb er nl nog nooit last van gehad. Ik heb hier nog steeds een oude Daynese jack hangen en daar kan ik ook gewoon mee lopen, geen enkel probleem. Misschien is het verschil dat ik nooit nauwsluitende kleding draag, dus ook geen 'skintight' motorpak. Het zijn altijd wel min of meer lompe pakken, maar zowel de Daynese als het BMW pak dat ik nu heb is gewoon van een zodanige pasvorm dat je er niet als een Quasimodo mee rondloopt. De protectoren hebben natuurlijk wel een bepaalde vorm, maar zolang het pak niet superstrak is, heb je daar geen last van. Tenminste...ik niet. Er zijn volgens mij nog veel meer pakken waarin je gewoon comfortabel kunt rondlopen. En ook die laarzen zijn prima geschikt om in rond te lopen. Ik heb er laatst bijna de hele dag mee op kantoor rondgelopen. Ik had geen zin om me om te kleden, dus heb ik gewoon in motorbroek en laarzen rondgelopen.

• Requiem19
  • Nu online
Weet iemand of er leuke acties zijn voor korting voor de motorbeurs?

Qua toegangskaartjes bedoel ik dan :P.

[ Voor 23% gewijzigd door Requiem19 op 23-02-2011 18:55 ]

XMCS Netherlands

• bazs2000

bazs2000

Vandaag om 15:00 uur naar huis gegaan en sneeuwen dat het deed!
Op de A9 was het zicht zelfs slecht, sneeuw koekte aan op mijn vizier en er was bijna geen automobilist die zich aanpaste waardoor ik als enige 90KM/u reed en werd bij de afslagen op de meest exotische manieren gesneden.

Het toppunt was toch wel bij de velsertunnel, het verkeer vanaf Haarlem weet niet hoe snel het op die linkerbaan moet komen en zonder knipperlicht raggen ze zichzelf in iedere kier die ze tegenkomen, als ze maar links rijden. :(

Wat is dat toch in dit land, sneeuw is al gevaarlijk en dan ook nog eens van dit soort capriolen uithalen, dat doen ze zelfs niet zo wanneer het mooi weer is. :r

• DECOY88
(overleden)
ik had al moeite om zaandam uit te komen. was er eentje met zijn busje op een paaltje in de middenberm (metertje breed) geklapt. en 3 anderen er achterop connexion personenbusje. tnt bus en een mercedes die een halve meter korter was.

• bazs2000

bazs2000

Hoe laat was dat? Op een gegeven moment bleef het liggen.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is dat er geen ander vervoer beschikbaar is, maar zojuist 10 KM gereden in de kou, regen en gladde stukken tot het einde van de parking.

Ik zeg; binnen blijven en terug de openhaard DVD aan. Met die paar warme dagen was het net weer leuk om weer eens m'n arm uit te steken naar andere.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Tankiej
  • Laatst online: 16:11
Ik heb net les gehad, helemaal geen last van gladheid :D
Hoewel het op de scooter redelijk fris was, had ik daar op de motor in het pak totaal geen last van!

• bazs2000

bazs2000

Je hebt het beste weer te pakken gehad voor deze eerste les en als je het nu al leuk vindt, wacht maar totdat het zonnetje schijnt en het 22+ graden is. O+

• komkommer

komkommer

Koffie

Ritje van alfgelopen weekend. Nou heb ik weer een vies pak :( Smerige klei daar in groningen.
YouTube: Noordelijke KleiRit 2011

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaWaReZ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:48:
ik rij gewoon in mn leren combi rond met zomerhandschoenen ..... ja het is fris :+
Ik kán dat spul natuurlijk achter in m'n auto gooien en zeggen dat ik ook zo rond rijdt, hè :+

Pagina: 1 ... 241 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.