Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 240 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.183 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:25:
Wat ik niet helemaal snap is de opmerking die vaak wordt gemaakt "zo'n complete uitrusting kost zo veel geld in één keer."
Rijlessen kosten toch ook veel geld?
En een motor, die kost toch ook veel geld?

Hoewel ik zelf nog geen A-rijbewijs of motor heb (note to self, rijschool bellen), heb ik wel al een complete uitrusting gekocht. En daar heb ik ook niet op bezuinigd. Kleding = veiligheid, en daar bezuinig ik niet op. Als ik ergens op moet bezuinigen, dan zoek ik wel een goedkopere motor.

Ik heb overigens niet out-of-the-blue een pak gekocht. Tijdens eerdere rijlessen heb ik een pak van een vriend geleend, en daarvan geleerd wat ik wel en niet wil in een pak. Een waterdicht pak is bijvoorbeeld toch wel prettig. :P
Als ik nu een compleet pak koop dan moet ik even wachten met rijlessen.. Daar gaat mijn stagevergoeding snel verandering in brengen. En daarnaast, ik heb nog maar 2 lessen gehad, dan heb ik nog niet echt een idee van wat voor pak ik graag wil. Zolang ik rijlessen heb kan ik toch nog een pak lenen, dus het is ook niet noodzakelijk. Komt vanzelf wel, aanbiedingen afwachten etc. :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mijn eerste motorjas heb ik bij de Gamma gekocht zo'n 3 jaar geleden. Qua isolatie was deze fantastisch alleen de waterdichte eigenschappen (voor zo ver je daarover kan spreken) waren om te huilen. Ik ben vaak genoeg in een half verzopen toestand op mijn werk aangekomen en het was zelfs zo dat daar een droog setje kleding lag.

Nu heb ik een goed pak van Macna (alweer een half jaar) en hoewel een een hoop geld was heb ik er spijt van dat ik toen niet al zo'n pak heb gekocht. Een goed pak kost veel centjes maar je doet er ook lang mee. Vooral als je onder alle omstandigheden (Zon, regen, sneeuw en zelfs in temperaturen tot ver onder 0) rijdt dan moet je gewoon een goed pak hebben.

Handschoenen ook, die moeten gewoon goed zijn, ik heb een vergelijkbare handschoen als de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbieurope/contents/media/macna-frost-101.jpg

Daar heb ik nog eens een paar goede binnenhandschoenen in zitten en ik ben klaar voor de vorst. Afgelopen december ben ik op wintersport geweest en heb daar mijn Macna's om mijn handen gehad. Die dingen kunnen zeer veel hebben en had wel een beetje verwacht dat ze daar kapot zouden gaan. Niets is minder waar. Ze zijn wel beschadigd maar nog altijd waterdicht zonder dat ze ooit zijn behandeld.

Deze handschoenen heb ik destijds gekocht voor 95,- en de binnenhandschoenen kostte nog eens 25,- daar bovenop maar geloof mij, het is het waard. Als je jouw handen beter dan dit warm wil houden dan raad ik handvatverwarming of verwarmde binnenhandschoenen aan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

KroeT

[...]

Ik start zaterdag met lessen voor mijn A, en ik heb er bijzonder veel zin in. Ik heb een proeflesje gehad (wat rondjes rijden op een leeg parkeerterrein voor de deur van de verkeersschool) en dat beviel me uitstekend. Ik heb al tien jaar mijn B, dus lessen zal wel even wennen worden...
Ik heb één klein probleempje: de verkeersschool is tamelijk klein en daarbij hoort een evenzo grote voorraad leenkleding. Ik ben 2 meter lang en heb schoenmaat 48, dus ik heb tijdens het proeflesje gereden met immense bergschoenen en een te korte broek. De jas was prima, en de helm ook (op de geur na... brrr).
Omdat ik weet dat ik door wil gaan met motor rijden en omdat ik weet wat voor type motor ik wil gaan rijden (ivm zithouden en pasvorm kleding), namelijk een toermotor (Deauville, Transalp, BMW tourbuffel(tje)) kan ik net zo goed nu al kleding kopen zodat ik tijdens het lessen in elk geval goed droog blijf en lekker kan schakelen. Bergschoenen zijn beter voor op de motor dan mijn Van Bommels, maar ik moet me wel in een gekke bocht wringen om te schakelen.

Nu is er over twee weken 'een' (de)motorbeurs in Utrecht waar je goedkoper aan kleding kunt komen dan in de gemiddelde winkel. Ik heb natuurlijk enigszins buitengewone afmetingen en ik weet niet zelf welke kleding de juiste kenmerken voor mij heeft.

Mijn vraag aan de fervente beursgangers is dan ook: krijg ik op de beurs ook goede ondersteuning in het zoeken van de juiste kleding of moet ik zelf in rekken grabbelen? En: hoe is jullie ervaring daar met het vinden van kleding met maten om en nabij de buitencategorie (namelijk: lang, niet te breed, grote voeten, etc)?

Als ik wat meer moet betalen voor goede ondersteuning bij een eerste pak, laarzen, handschoenen en helm dan doe ik dat graag, een hobby kost immers altijd geld. Als ik diezelfde ondersteuning ook op de beurs kan krijgen dan wacht ik wel een weekje langer.

O ja, mijn budget: ik wil voor het geheel (jas (150-200) en broek (150), helm (125), laarzen (100-150), handschoenen (50)) tussen de 500 en 700 euro uitgeven. Dat lijkt niet uitzonderlijk veel, en goedkoper is altijd prima, maar ik heb het idee dat ik hiermee goed rond kan komen. Hier ga ik dan ook geen vragen over stellen, het antwoord zal dan toch zijn: 'je kunt zoveel uitgeven als je wilt', en terecht :)

Peace is not simply the absence of war.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Toen ik vorig jaar naar de beurs ging zag ik een breed scala aan maten. Zowel mensen met extreem zware botten als mensen met extreem lange botten komen daar aan hun trekken. :P Ook in die prijsklasse moet het lukken. En vind je niets dan heb je evengoed een leuke dag gehad want het gaat over motoren. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tja mijn ervaring met die beurs is dat je die prijzen ook wel in de winkel zelf kan krijgen. Daarnaast is het altijd veelste druk. Mij zie je er iig niet. to crowdy.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik heb zelf schoenmaat 49/50 en na 4 winkels langsgegaan te zijn heb ik een goed passend paar gevonden. Over het algemeen hebben motorwinkels wel 1 tot 4 paar op voorraad in de maat, maar dan vallen ze net te klein of juist te groot uit. En dan heb je nog dat ze niet allemaal even goed zitten! Tijdens de proefles heb ik ook bergschoenen aan gehad, dat was inderdaad wel even behelpen. Maar gister heb ik mijn motorlaarzen aangehad en dat ging een stuk beter!

Qua lengte zit ik tegen de twee meter (1,93 ongeveer). Tijdens mijn zoektocht heb ik ook even rondgekeken naar kleding en dat is volop aanwezig in mijn maat. Ik wil ook naar de motorbeurs in Utrecht om rond te kijken en eventueel een aanbieding mee te nemen. Wat ik verder op internet lees dan moet het qua kleding(maat) zeker wel goed komen, laarzen in 48 zul je vast ook wel vinden :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 16:02
Op de motorbeurs is het druk, als je service wilt zou ik gewoon naar een winkel gaan. De beurs is leuk als je weet wat je wilt, en je op zoek bent naar een scherpe prijs. Maar als je je nog moet orienteren, zou ik niet naar de beurs gaan. Je word er wel geholpen hoor, maar een verkoper heeft geen tijd om urenlang met jou broeken te passen. Als je op een regenachtige dinsdagochtend naar een motorzaak gaat, zeker in deze tijd van het jaar, hebben verkopers dat wel, en word je dus beter geholpen.

edit: bedenk wel dat het qua aanbod en waarschijnlijk qua prijs wel iets goedkoper zal zijn op de motorbeurs. Heb je niet toevallig een motorrijdende collega/vriend die je kan helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 11-02-2011 14:03 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• KroeT

KroeT

[...]

Dank voor de (vlotte! Snel lopende draad, dit) reacties. Ik heb wel een motorrijdende collega die me kan helpen, zal even polsen of hij zin heeft om mij de ganse dag te faciliteren in het vervullen van mijn kledingbehoefte, ik vermoed dat hij zelf ook wel zin heeft om met zijn vriendin lekker motoren te kijken...

Ik ga zaterdag wel even naar Biker's World in Beverwijk, daar hoor ik goede verhalen over. Ook in de omgeving Purmerend/Alkmaar ga ik nog even op zoek naar een goede winkel, tips zijn welkom.
Als ik voor een knappe prijs iets kan vinden haal ik het meteen. Ik zal sowieso een bezoekje brengen aan de beurs, al is het maar om een knappe motor uit te zoeken. (Toermotor, ABS, geschikt voor lange bestuurder, gelijkmatige krachtverdeling en kalm karakter, wederom zijn tips welkom maar er staat vast een beurs vol mee straks).

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

KroeT schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:13:
Dank voor de (vlotte! Snel lopende draad, dit) reacties. Ik heb wel een motorrijdende collega die me kan helpen, zal even polsen of hij zin heeft om mij de ganse dag te faciliteren in het vervullen van mijn kledingbehoefte, ik vermoed dat hij zelf ook wel zin heeft om met zijn vriendin lekker motoren te kijken...

Ik ga zaterdag wel even naar Biker's World in Beverwijk, daar hoor ik goede verhalen over. Ook in de omgeving Purmerend/Alkmaar ga ik nog even op zoek naar een goede winkel, tips zijn welkom.
Als ik voor een knappe prijs iets kan vinden haal ik het meteen. Ik zal sowieso een bezoekje brengen aan de beurs, al is het maar om een knappe motor uit te zoeken. (Toermotor, ABS, geschikt voor lange bestuurder, gelijkmatige krachtverdeling en kalm karakter, wederom zijn tips welkom maar er staat vast een beurs vol mee straks).
Waar ga je lessen? Kom je uit Purmerend?

• KroeT

KroeT

[...]

Ik kom uit Purmerend en ga lessen bij Verkeersschool Purmerend. Gezien je vraag ken je de omgeving, nog tips? :)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Ik heb van juli tot oktober ook daar mn rijlessen gehad. Vond Thorald een prima instructeur, als ik weer eens moet lessen voor iets anders (bijv. B-E) zou ik er weer heengaan. Ik werd getriggered door 'het parkeerplaatsje voor de school' al zijn er natuurlijk honderden in NL die dat hebben...

Bij motoport in Wormerveer krijg je rijschoolkorting van ong. 15% ofzo, als je zijn naam noemt. Op Sloterdijk zitten 3 zaken vlak bij elkaar (Motozoom, motorcity en Hein Gericke). Motorcity heb ik mijn jas en broek gekocht, werd daar erg goed en vriendelijk geholpen.

• KroeT

KroeT

[...]

Dank voor de tips, ik zal er zeker gebruik van maken.

Ik heb nog maar één proefritje gemaakt natuurlijk dus ik kan over Thorald nog niet veel zeggen anders dan dat het een prima kerel lijkt te zijn :).

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Ik moest vóór mijn eerste les al meteen op zoek naar een helm, omdat de grootste die hij had niet op mijn hoofd pastte. Dat zegt meer over mijn hoofd dan over zijn helmen trouwens :+ Die helm heb ik toen bij Motoport gekocht, voornamelijk omdat ze daar een passende maat hadden, maar die korting was toen ook nog mooi meegenomen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
TheJason schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:57:
[...]

Moet dat niet andersom zijn. De meeste systeem helmen hebben meen ik juist alleen maar de typegoedkeuring voor een jet helm. Wat je bij de kwalitatief mindere systeem helmen nog wel eens wil gebeuren is dat bij een botsing met de helm het kinstuk los wil gaan. Daar staan wel verschillende tests over op internet. Ik kies iig altijd voor een integraal helm.
uit het schubert c3 boekje
1. VEILIGHEIDSINSTRUCTIES HELM
Rijd nooit zonder helm!
Bij het motorrijden bestaan er speciale gezondheidsrisico’s
en –gevaren voor bestuurder en passagier. Deze risico’s en
gevaren kunnen door het dragen van een helm gereduceerd
maar niet uitgeschakeld worden. Defi nitieve verklaringen over de
concrete beschermende werking van een helm bij een ongeval
zijn onmogelijk. Een veilig rijgedrag, dat aangepast is aan de
ondergrond en de weersomstandigheden, is een basisvoorwaarde
voor uw veiligheid.
Gebruik uitsluitend een helm die correct zit en past!
Om voldoende bescherming te bieden, moet de helm goed
passen en correct bevestigd zijn.
Sluit voor elke rit de kinriem en controleer of het sluitingssysteem
en de kinriem correct zitten!
Rijd nooit met geopende of niet correct ingestelde kinriem!
De kinriem moet correct zitten en mag niet meegeven onder
trekbelasting. Alleen als de kinriem niet meegeeft, is de sluiting
correct gesloten.
Rijd nooit met opengeklapt kingedeelte!
Na een val resp. ongeluk of bij krachtinwerking op de helm is de
beschermende werking niet meer verzekerd! De bij een botsing
inwerkende energie wordt – net als bij de kreukelzone van een
auto – door gehele of gedeeltelijke structurele vernieling van
de buiten- resp. binnenschaal van de helm geabsorbeerd. Door
de constructie van de helm zijn deze beschadigingen vaak niet
duidelijk herkenbaar. De helm is bedoeld om de energie van
slechts één krachtinwerking te absorberen. Na een val, een
ongeval of een andere krachtinwerking moet de helm daarom
principieel worden vervangen. Om veiligheidsredenen moet de
oude helm onbruikbaar worden gemaakt.

• Widow
KroeT schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:13:
Als je op de beurs rondloopt, kijk eens naar de Honda VFR. Ik weet niet exact welke modellen er allemaal ABS hebben maar ze zijn er wel met ABS. Ik heb er ook een en met 2.05m rijd het prima, en verder voldoet het wel aan de eisen die je stelt.

Mocht je trouwens niet slagen in Beverwijk, als je de rivier oversteekt naar Haarlem zit er in de Zijlweg de Funbikershop. Geen hele grote winkel, maar ik heb daar ook een keer uren lang broeken en helmen staan passen, de gozer die daar werkt neemt echt de tijd voor je.

Iets verder richting het oosten, bij Halfweg zit Motozoom, ook een aardige winkel. Groter assortiment, maar je moet een beetje geluk hebben een verkoper te treffen die verstand van zaken heeft en de tijd voor je neemt.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

ABS op de VFR is er pas vanaf 2002 met de overstap naar het VTEC blok, maar wel opletten aangezien het een optie was en dus niet elke VFR VTEC per definitie ABS heeft.

Volvo Classic Club Belgium

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 22:22
Hmz... fietste vanmiddag langs m'n motor en zie m'n voorwiel wat gedraaid staan, zijl iets omhoog zitten en het kettingslot strak staan aan het voorwiel. Het lijkt erop alsof de motor wat naar achteren is verplaatst, wat ik heel raar zou vinden. Dat zou namelijk betekenen dat iemand hem van de bok af heeft gehaald en vervolgens een stuk naar achteren heeft gereden en daarna weer heeft opgebokt (waardoor de motor juist weer naar voren gaat...). Oftwel, ik snap niet hoe het kettingslot ineens zo strak staat dat hij letterlijk in de lucht hangt. Zag ineens beelden in m'n hoofd komen van dat filmpje waarop ze kettingsloten kraken door ze in de lucht te hangen en met een grote tang, die op de grond rust, doormidden knippen.

Goed, misschien verbeeld ik me het, maar ik ga straks nog wat beter kijken.

• MailMan
MailMan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:39:
Hmz... fietste vanmiddag langs m'n motor en zie m'n voorwiel wat gedraaid staan, zijl iets omhoog zitten en het kettingslot strak staan aan het voorwiel. Het lijkt erop alsof de motor wat naar achteren is verplaatst, wat ik heel raar zou vinden. Dat zou namelijk betekenen dat iemand hem van de bok af heeft gehaald en vervolgens een stuk naar achteren heeft gereden en daarna weer heeft opgebokt (waardoor de motor juist weer naar voren gaat...). Oftwel, ik snap niet hoe het kettingslot ineens zo strak staat dat hij letterlijk in de lucht hangt. Zag ineens beelden in m'n hoofd komen van dat filmpje waarop ze kettingsloten kraken door ze in de lucht te hangen en met een grote tang, die op de grond rust, doormidden knippen.

Goed, misschien verbeeld ik me het, maar ik ga straks nog wat beter kijken.
:( :( :( EIKELS!

Ingebroken in m'n koffers, spiegel eraf en kapot, nog een andere kap eraf en het glasvezel van de kuip gescheurd waar de spiegel vast zat. Allemaal gedaan voor een lege koffer. |:(

De volgende keer had ik beter beide koffers open kunnen laten. Die op slot was is natuurlijk open gebroken en dus kapot. En laten die koffers nou verdomde duur zijn voor een BMW K.

Enige troost is dat ik WA+ verzekerd ben en volgens mij ook tegen vandalisme, of hoe je het ook wil noemen. Paar foto's gemaakt en dan zal ik de polis eens doorlopen en maandag een telefoontje plegen.

Baal gewoon vooral van het gevoel dat iemand aan je spullen zit (en dan ook nog eens m'n gele liefde) en de tijd en eventueel geld dat erin gaat zitten om het weer op orde te krijgen.

:(

Verwijderd

MailMan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:58:
[...]

:( :( :( EIKELS!

Ingebroken in m'n koffers, spiegel eraf en kapot, nog een andere kap eraf en het glasvezel van de kuip gescheurd waar de spiegel vast zat. Allemaal gedaan voor een lege koffer. |:(

De volgende keer had ik beter beide koffers open kunnen laten. Die op slot was is natuurlijk open gebroken en dus kapot. En laten die koffers nou verdomde duur zijn voor een BMW K.

Enige troost is dat ik WA+ verzekerd ben en volgens mij ook tegen vandalisme, of hoe je het ook wil noemen. Paar foto's gemaakt en dan zal ik de polis eens doorlopen en maandag een telefoontje plegen.

Baal gewoon vooral van het gevoel dat iemand aan je spullen zit (en dan ook nog eens m'n gele liefde) en de tijd en eventueel geld dat erin gaat zitten om het weer op orde te krijgen.

dat is echt zuur man.
Een beetje dief kan toch ook wel na gaan dat iemand geen dure laptop of camera in zijn koffers achter laat 8)7

Hoop dat je verzekering het dekt

• dion_b
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hufters

Let trouwens wel op mbt verzekering dat als je een betrekkelijk laag bedrag gaat claimen, het vaak binnen een paar jaar meer kost ivm bonus-malustrede. Maar goed, "laag" is idd buitengewoon betrekkelijk in dit geval...

Hoe erg is die koffer eraan toe, en welke is het? Ik heb een rechterkoffer van hetzelfde type (zwarte touring) waar de scharnier doorgebroken is ze zijn *net* te klein voor mijn helm, en al teveel persen is dus niet zo gezond maar verder alles van OK is. Mogelijk zou je eea van de mijne kunnen gebruiken om de jouwe te fixen. Omgekeerd, als er echt geen eer meer aan te behalen valt, of als het een linkerkoffer is, ben ik evt in jouw scharnier geinteresseerd, mits ze dat natuurlijk ook niet doorgesneden hebben... :X

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
lekker is dat. jij 1000+ euro schade en hun nog steeds niks omdat er niks inzat. kunnen die gasten niet een keertje werken voor hun eigen spullen.

kreeg een paar maanden terug commentaar van een collega die door had dat ik me motor in de gaten hield toen er wat volk omheen liep.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Das kut!

Overigens, alle onderdelen van de koffers hebben hun eigen onderdeelnummer, en zijn dus los te bestellen, of het nu een sluiting, slot of scharnier is.

Check anders even het K forum of er nog iemand onderdeeltjes voor je heeft.

Wise enough to play the fool

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ai sterkte Mailman!
Maar heb jij je motor dan op een 'compleet' andere locatie staan? Dat je het pas opmerkte toen je er langs fietste?

Volgens mij waren er in Amsterdam vorig jaar ook de meeste motoren gestolen/ontvreemd/poging tot diefstal.

[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 13-02-2011 19:23 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• MailMan
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:07:
[...]

dat is echt zuur man.
Een beetje dief kan toch ook wel na gaan dat iemand geen dure laptop of camera in zijn koffers achter laat 8)7

Hoop dat je verzekering het dekt
Precies, wat een randdebiel. Jammer dat je het bijna nooit ziet gebeuren, weet ook niet precies wanneer het gebeurd is.
dion_b schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:11:

Hufters

Let trouwens wel op mbt verzekering dat als je een betrekkelijk laag bedrag gaat claimen, het vaak binnen een paar jaar meer kost ivm bonus-malustrede. Maar goed, "laag" is idd buitengewoon betrekkelijk in dit geval...

Hoe erg is die koffer eraan toe, en welke is het? Ik heb een rechterkoffer van hetzelfde type (zwarte touring) waar de scharnier doorgebroken is ze zijn *net* te klein voor mijn helm, en al teveel persen is dus niet zo gezond maar verder alles van OK is. Mogelijk zou je eea van de mijne kunnen gebruiken om de jouwe te fixen. Omgekeerd, als er echt geen eer meer aan te behalen valt, of als het een linkerkoffer is, ben ik evt in jouw scharnier geinteresseerd, mits ze dat natuurlijk ook niet doorgesneden hebben... :X
Ga de verzekeringsvoorwaarden even doorspitten, maar thanks voor de tip en het aanbod. Het is de rechterkoffer. Ik laat je nog wel even weten wat er met m'n koffer gebeurt.
teacher schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:15:
Das kut!

Overigens, alle onderdelen van de koffers hebben hun eigen onderdeelnummer, en zijn dus los te bestellen, of het nu een sluiting, slot of scharnier is.

Check anders even het K forum of er nog iemand onderdeeltjes voor je heeft.
Dat is inderdaad wel iets om over na te denken, hoewel er ook een barst inzit. Stomme is dat de koffers echt in heel erg goede staat waren :(
Yellowneck schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:18:
Ai sterkte Mailman!
Maar heb jij je motor dan op een 'compleet' andere locatie staan? Dat je het pas opmerkte toen je er langs fietste?

Volgens mij waren er in Amsterdam vorig jaar ook de meeste motoren gestolen/ontvreemd/poging tot diefstal.
Motor staat op een meter of 20 van het huis en is net te zien vanuit het raam. Ik fiets er bijna dagelijks voorbij en zag vanmiddag dus ineens dat hij verplaatst/bewogen leek te zijn.

• Fire_Bird
  • Laatst online: 09:16
Na alweer meer dan 7 jaar in het bezit van een motorrijbewijs en na de nodige huurperiodes heb ik afgelopen vrijdag mn eerste eigen motor aangeschaft:

GSXR-750
MY: 2009
0km
met de nodige leuke extra's (kuipruitje, diverse rode boutjes/moertjes, remus uitlaat, kentekenplaathouder, witte knipperlichten voor en duozitje)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/34obtlj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1267kpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/w9xm6e.jpg

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:36
Wat een porno fiets zeg :9~

Verwijderd

Fire_Bird schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:41:
Na alweer meer dan 7 jaar in het bezit van een motorrijbewijs en na de nodige huurperiodes heb ik afgelopen vrijdag mn eerste eigen motor aangeschaft:

GSXR-750
0km
met de nodige leuke extra's (kuipruitje, diverse rode boutjes/moertjes, remus uitlaat, kentekenplaathouder, witte knipperlichten voor en duozitje)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch een van de mooiere fietsen die er is te krijgen :)

trouwens mooie aparte uitlaat. (zo zie je ze niet vaak)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Mooie fiets zeg!

Yamaha MT-09

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
dion_b schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:11:

Hufters

Diefstal schades kosten je 9 van de 10 keer geen no-claim hoor.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• MailMan
@ Fire_Bird

Mooie fiets met bijzondere uitlaat :) staat hem/haar goed.

Ik moet waarschijnlijk wel even op mezelf terugkomen over de schade aan de motor. Het lijkt er namelijk bijzonder veel op dat de schade is gekomen doordat de motor is omgevallen en blijkbaar hebben mensen hem weer recht gezet. Wel lastig, omdat ik niet weet waardoor dit is gekomen. Wanneer het door de storm was van afgelopen week dan zou ik het in ieder geval kunnen verhalen, bij vandalisme alleen bij All-Risk wat ik niet heb. Maar goed, hoe bewijs je het een of het ander...

Laat nog weten wat eruit komt, maar ben er in m'n woede te snel vanuit gegaan dat het (poging tot) diefstal was.

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/1075/dsc02629g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4944/dsc02630z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/3498/dsc02632h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4992/dsc02628j.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 13-02-2011 23:09 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

GSXR-750
0km

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat je niet te veel poetswerk hebt met al dat witte ... maar damn, mooie fiets :9~

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

MailMan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:01:
@ Fire_Bird

Mooie fiets met bijzondere uitlaat :) staat hem/haar goed.

Ik moet waarschijnlijk wel even op mezelf terugkomen over de schade aan de motor. Het lijkt er namelijk bijzonder veel op dat de schade is gekomen doordat de motor is omgevallen en blijkbaar hebben mensen hem weer recht gezet. Wel lastig, omdat ik niet weet waardoor dit is gekomen. Wanneer het door de storm was van afgelopen week dan zou ik het in ieder geval kunnen verhalen, bij vandalisme alleen bij All-Risk wat ik niet heb. Maar goed, hoe bewijs je het een of het ander...

Laat nog weten wat eruit komt, maar ben er in m'n woede te snel vanuit gegaan dat het (poging tot) diefstal was.

edit:
upload even pics
heb je pics van de sloten scharnieren?
en over welke kant is die gevallen, van de standaard af of over de kant van de standaard heen?

• MailMan
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:10:
[...]

heb je pics van de sloten scharnieren?
en over welke kant is die gevallen, van de standaard af of over de kant van de standaard heen?
Hij stond op de middenbok en is gevallen op de kant waarvan ik de foto's heb gemaakt. De sloten zien er ook niet beschadigd uit en bleken dus net wel gewoon open te gaan. Ik vermoed dus dat ik ze gewoon open heb gelaten en dat het dus echt valschade is. Maar wel finke valschade zeg. Hij is wel eens eerder omgekieperd meer toen lag de spiegel eraf en that's it.

Ik probeer ergens iets te vinden over windkracht metingen van afgelopen week. Zaterdag de 5e zat ik nog op de motor en toen stormde het enorm. Het zou dus daarna gebeurd moeten zijn.

edit:
Lees net dat het maandag de 7e nog tot windkracht 9 was

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 13-02-2011 23:26 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat moet een heftig windje geweest zijn dat ie motor omvalt. Het is nou niet de lichtste brommer die er te vinden is. Die scharnieren gaan er vaak als eerste aan bij geweld/vallen. Ik heb wel eens gezien dat iemand ze met een plaatje en wat popnagels opnieuw heeft bevestigd. Dan zit het volgens mij weer als voorheen.

En als de sloten kapot zijn, kun je ook gewoon sloten van een andere koffer pakken. Als het tenminste hetzelfde systeem is als bij mijn koffers. Je kunt de cylinder er nl uithalen en dan met plaatjes omwisselen het slot aanpassen aan de sleutel. Zo heb ik ook het slot van de topkoffer (later aangeschaft) aangepast aan de andere koffers zodat ik met 1 sleutel alles kan openen.

Wel balen! Ik ben blij dat die van mijn redelijk beschut staat onder een afdakje en door wind zou ie maar één kant op kunnen vallen, maar dan leunt ie meer tegen de muur. Dus van omvallen kan geen sprake zijn, hooguit als iemand 'm omtrekt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MailMan
mphilipp schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:42:
Dat moet een heftig windje geweest zijn dat ie motor omvalt. Het is nou niet de lichtste brommer die er te vinden is. Die scharnieren gaan er vaak als eerste aan bij geweld/vallen. Ik heb wel eens gezien dat iemand ze met een plaatje en wat popnagels opnieuw heeft bevestigd. Dan zit het volgens mij weer als voorheen.

En als de sloten kapot zijn, kun je ook gewoon sloten van een andere koffer pakken. Als het tenminste hetzelfde systeem is als bij mijn koffers. Je kunt de cylinder er nl uithalen en dan met plaatjes omwisselen het slot aanpassen aan de sleutel. Zo heb ik ook het slot van de topkoffer (later aangeschaft) aangepast aan de andere koffers zodat ik met 1 sleutel alles kan openen.

Wel balen! Ik ben blij dat die van mijn redelijk beschut staat onder een afdakje en door wind zou ie maar één kant op kunnen vallen, maar dan leunt ie meer tegen de muur. Dus van omvallen kan geen sprake zijn, hooguit als iemand 'm omtrekt.
Hij heeft wel het zeil erover gehad toen hij viel, wat natuurlijk behoorlijk wat wind kan vangen. Voor mij zijn er eigenlijk 3 opties:
1. Wind (het was ook een winderige week)
2. Vandalen (wel gek dat de motor weer rechtop stond met het zijl er gewoon over, misschien gemeente medewerkers?)
3. Automobilist die achteruit rijdt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Middenbok is leuk speelgoed maar op een simpele "Jiffy" staat je fiets écht steviger.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen bedrijven in de buurt met camera's op hun terrein waarop toevallig ook de parkeerplaats op te zien is?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:08:
Middenbok is leuk speelgoed maar op een simpele "Jiffy" staat je fiets écht steviger.
tenzij de neus heuvel af staat natuurlijk :P

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat kan zijn, maar ik zet 'm altijd liever op de bok. Veel handiger met dingen in en uitladen. Nog nooit problemen mee gehad. Dat ding flikkert niet zomaar van zijn middenbok natuurlijk. Daar moet wel wat voor gebeuren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

GSXR-750
0km

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie motor gefeliciteerd. twee jaar als showroom model gestaan?

• Fire_Bird
@All
Thanks voor de reacties, ben er ook zeer blij mee en kan niet wachten om hem op te halen!

@Darkster/MailMan
Uitlaat vond ik zelf ook zeer nice, mooier dan die korte cone's die je veel ziet op de GSXR.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke het precies is, als ik de site van Remus bezoek staat er voor de GSXR 750 alleen een Remus Hexacone, hij heeft er wel wat van weg maar toch net niet helemaal.
Zal de dealer nog eens vragen welke het precies is :)

@M14
Poetsen zullen we met liefde doen! ;)

@Tylen
Het is een MY2009 maar begin 2010 binnen gekomen. (een van de laatste van MY2009 dus)
Krap een jaar bij de dealer gestaan.

• MailMan
Verzekeraar (Centraal Beheer) gebeld en er blijkbaar van kunnen overtuigen dat het door storm is gekomen aangezien ze wel een nummer hebben aangemaakt. Schade is waarschijnlijk meer dan 350 euro dus de schade expert moet er nog wel naar kijken. Breng hem denk ik maar naar de BMW motor dealer in Lijnden in plaats van naar m'n lokale knutselboer.

Het kon alleen problematisch worden als de reparatiekosten hoger werden dan de dagwaarde van de motor... Dan zou de motor volgens mij total loss zijn en ben ik zwaar de pineut ben ik bang :(

Heeft zoiets trouwens effect op je schade vrije jaren, aangezien het in principe buiten mijn toedoen is?

Verwijderd

Fire_Bird schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:21:
@All
Thanks voor de reacties, ben er ook zeer blij mee en kan niet wachten om hem op te halen!

@Darkster/MailMan
Uitlaat vond ik zelf ook zeer nice, mooier dan die korte cone's die je veel ziet op de GSXR.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke het precies is, als ik de site van Remus bezoek staat er voor de GSXR 750 alleen een Remus Hexacone, hij heeft er wel wat van weg maar toch net niet helemaal.
Zal de dealer nog eens vragen welke het precies is :)

@M14
Poetsen zullen we met liefde doen! ;)

@Tylen
Het is een MY2009 maar begin 2010 binnen gekomen. (een van de laatste van MY2009 dus)
Krap een jaar bij de dealer gestaan.
kan het geen uitlaat voor een ander type zijn met een passende (op pas gemaakte) linkpijp?

ben benieuwd wat voor geluidje eruit komt.
heb zelf ook een remus, geluid onderin is normaal (handig voor bebouwde kom).
maar bovenin word het een giller :+

• defusion
  • Niet online
MailMan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:56:
Heeft zoiets trouwens effect op je schade vrije jaren, aangezien het in principe buiten mijn toedoen is?
ben bang van wel...
Helaas kijkt de verzekeraar er op een andere manier tegen, namelijk of ze de schade op iemand anders kunnen verhalen.
Dat kunnen ze niet, dus gaat het van jouw jaren af.

• Fire_Bird
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:06:
[...]

kan het geen uitlaat voor een ander type zijn met een passende (op pas gemaakte) linkpijp?

ben benieuwd wat voor geluidje eruit komt.
heb zelf ook een remus, geluid onderin is normaal (handig voor bebouwde kom).
maar bovenin word het een giller :+
Nu je het zegt, er zit inderdaad een converter pijp tussen dus zou heel goed een andere kunnen zijn :)

Gevonden! Remus Hypercone
Hier een filmpje op een GSXR (niet de titanium versie trouwens)
YouTube: Remus HyperCone

[ Voor 17% gewijzigd door Fire_Bird op 14-02-2011 10:46 ]

• teacher
  • Laatst online: 10:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MailMan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:56:
Verzekeraar (Centraal Beheer) gebeld en er blijkbaar van kunnen overtuigen dat het door storm is gekomen aangezien ze wel een nummer hebben aangemaakt. Schade is waarschijnlijk meer dan 350 euro dus de schade expert moet er nog wel naar kijken. Breng hem denk ik maar naar de BMW motor dealer in Lijnden in plaats van naar m'n lokale knutselboer.

Het kon alleen problematisch worden als de reparatiekosten hoger werden dan de dagwaarde van de motor... Dan zou de motor volgens mij total loss zijn en ben ik zwaar de pineut ben ik bang :(

Dit zou ik ook even bespreken met de jongens Harry Meijer. Als ze "buiten de uren" en met wat gebruikte onderdelen de boel oplappen kom je een heel eind.

Wise enough to play the fool

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-01 00:05

JdM

Humbled

@mailman:
Economische total-loss verklaring hoeft geen probleem te zijn. Je kunt dan vaak een deal maken met de verzekering dat jij minder geld krijgt dan de taxatie aan schade heeft opgeleverd, met behoud van je motor. Dus je betaalt als het ware wat aan de verzekering zodat je je motor kunt houden.
Dit noemen ze economisch total-loss "met behoud van wrak", lijkt me een goed oplossing voor je als ie total-loss verklaard wordt :) (mits de verzekering geen absurd hoog bedrag voor het "wrak" wil hebben natuurlijk).

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn motor stond op de 'Jiffy' en is alsnog omgewaaid in de storm... zijl over een hoge motor= windvanger vrees ik...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MailMan
Thanks voor de info teacher en JdM. Het lijkt mij trouwens dat de dagwaarde zo'n beetje rond de 1500e zal zitten (misschien zelfs wat hoger gezien de goede staat en relatief lage km stand voor zo'n oude motor) en dat de schade daarvoor wel gerepareerd moet kunnen worden.

@Toolkit.
Ik heb de grootste tijd van de storm het zeil er om die reden ook af gehad, maar volgens mij op de zondag er weer op gedaan. Het heeft alleen zondag en maandag ook nog wel hard gewaaid en het zou natuurlijk kunnen dat hij daarom om is gevallen. Hij stond ook dwars op de wind, maar dat moet ivm de ruimte.

Ik vind het wel lastig, hoe bewijs je überhaupt dat je motor is omgewaaid en niet is omgeduwd?

[ Voor 47% gewijzigd door MailMan op 14-02-2011 11:51 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10

charrel

Cortisol4life..

Als die dag officieel genoteerd staat als storm dan val je niet terug in je schadevrije jaren. Heb laatst hetzelfde gehad met mijn woon-werk scootertje. Omgewaaid, gewoon alles volledig vergoed gehad en geen terugval in de no-claim.

• MailMan
charrel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:52:
Als die dag officieel genoteerd staat als storm dan val je niet terug in je schadevrije jaren. Heb laatst hetzelfde gehad met mijn woon-werk scootertje. Omgewaaid, gewoon alles volledig vergoed gehad en geen terugval in de no-claim.
Lastige is alleen dat ik pas een paar dagen erna door heb gehad dat er iets met de motor aan de hand was omdat de motor weer rechtop was gezet. Maar op zich wel goed nieuws. Ik ga even informeren bij de winkels aan de straat of die iets gezien hebben.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
MailMan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Lastige is alleen dat ik pas een paar dagen erna door heb gehad dat er iets met de motor aan de hand was omdat de motor weer rechtop was gezet. Maar op zich wel goed nieuws. Ik ga even informeren bij de winkels aan de straat of die iets gezien hebben.
Niet helemaal netjest natuurlijk, maar wie weet is er die dagen ervoor alsnog een dag als storm genoteerd, en issie dan toen al omgevallen?? ;)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 22:31

M14

MailMan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Dat die motor terug rechtop is gezet geeft mij wat vraagtekens. Kan natuurlijk dat iemand het heeft zien gebeuren en dat ding recht heeft gezet .... Maargoed, raar verhaal natuurlijk

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Toen mijn motor was omgewaaid (van de zijstandaard), kwam er iemand bij me aanbellen om te vragen of die motor van mij was. Zou dus goed kunnen dat er iemand zo vriendelijk is geweest om hem overeind te zetten.

De motor van een vriend was laatst ook gevallen. Hij moest helaas een nieuwe accu kopen omdat er sluiting tussen de platen was ontstaan daardoor...

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30
Hehe, dan valt het nog wel mee met 'de maatschappij', als mensen zomaar even je 270kg bakbeest weer overeind zetten :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:44:
Hehe, dan valt het nog wel mee met 'de maatschappij', als mensen zomaar even je 270kg bakbeest weer overeind zetten :)
Ik denk dat de meeste mensen het niet lukt in hun 1e...
Maar als je een slecht geweten hebt (per ongelijk motor omdeduwd ofzo, doe je misschien wat meer moeite..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien hoe snel ik steeds hulp had als ik m'n K75 om liet vallen (ondertussen zowat tel kwijtgeraakt, en het is me tot nu toe maar 1x gelukt het zonder hulp overeind te krijgen) zou ik zeker geen slecht geweten erbijhalen om te verklaren waarom wildvreemden het zouden doen.

Ik zet zelf ook vaak zat andermans fiets overeind als ik zie dat het omgewaaid/gestoten is. OK, dat is dan <20kg, niet >>200kg, maar ik zou goed kunnen voorstellen dat ik even goed een K-geval overeind zou proberen te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
Ja ik vind het ook een raar verhaal. Maar gezien het soort schade, het feit dat het maar aan 1 kant zat en dat er koelvloeistof uit het reserve reservoir is gelekt, wijzen eigenlijk allemaal erop dat de motor is omgevallen. Inderdaad wel knap dat je hem dan weer recht overeind krijgt (als je dat al alleen doet) en je niets van motoren weet.

Misschien dat het iemand van de gemeente is geweest die hem rechtop heeft gezet. Of parkeerwachters, die zagen dat de motor op het fietspad lag. Blijft vreemd in ieder geval.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:10:
Gezien hoe snel ik steeds hulp had als ik m'n K75 om liet vallen (ondertussen zowat tel kwijtgeraakt, en het is me tot nu toe maar 1x gelukt het zonder hulp overeind te krijgen) zou ik zeker geen slecht geweten erbijhalen om te verklaren waarom wildvreemden het zouden doen.

Ik zet zelf ook vaak zat andermans fiets overeind als ik zie dat het omgewaaid/gestoten is. OK, dat is dan <20kg, niet >>200kg, maar ik zou goed kunnen voorstellen dat ik even goed een K-geval overeind zou proberen te krijgen.
Mee eens ik denk dat er veel meer vriendelijke mensen zijn dan men denkt, maar in NL zie ik helaas wel een ver-egoisistisering van de samenleving dus in de grote steden zou ik het niet zo snel verwachten dat men zo'n bakbeest even weer rechtop zet..
Hoe dan ook iemand heeft hem rechtop gezet en dat is natuurlijk positief :)

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:10:

mensen mensen, weet dan niemand hoe je een motor met relatief weinig kracht weer overeind krijgt...

YouTube: How to pick up your motorcycle

werkt bij alle motoren*

(uitgezonderd rijdende bankstellen AKA goldwings :+ )

• Tylen

Tylen

Werkt ook niet bij Ducati's ;) Daar klapt de jiffy automatisch in ;) Ik dacht eerst dat ze hem door liet vallen haha.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 20:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:36:
[...]

werkt bij alle motoren*

Ach, als je bij de related filmpjes kijkt, zie je dat een motoragent hetzelfde trucje doet met een harley (electra glide ofzo?) in politieuitvoering. Dat ding zal ook niet echt licht zijn, en hangt ook vol koffers en lichtjes. Het principe werkt dus wel.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 14-02-2011 13:58 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

mensen mensen, weet dan niemand hoe je een motor met relatief weinig kracht weer overeind krijgt...

werkt bij alle motoren*

Ik heb die techiek ook wel eens getest, en moet zeggen dat het nog steeds lastig blijft. Zeker als je banden geen grip krijgen..
Maar mijn motor ie relatief hoog dus dat helpt ook niet echt.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

GSXR-750
0km
Hey grappig, ik was zaterdag bij Goedhart motoren en ook nog even door de shop gelopen en daar zag ik hem staan, met inderdaad een 'verkocht' sticker erop :)

• Saffie_time
  • Laatst online: 21-01 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

werkt bij alle motoren*

Uit ervaring kan ik zeggen dat een goldwing op deze manier makkelijk omhoog kan....
Dan wel één zonder alle bling bling lampjes en chroom en kappen :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

gwystyl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:58:
[...]

Ach, als je bij de related filmpjes kijkt, zie je dat een motoragent hetzelfde trucje doet met een harley (electra glide ofzo?) in politieuitvoering. Dat ding zal ook niet echt licht zijn, en hangt ook vol koffers en lichtjes. Het principe werkt dus wel.
Ik wou net zeggen, volgens mij heb ik het op Discovery ook wel eens gezien dat ze agenten op deze manier trainden hun motor overeind te krijgen. Staat me iets van bij dat het ding over de 300kg woog.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:26:
[...]

Mee eens ik denk dat er veel meer vriendelijke mensen zijn dan men denkt, maar in NL zie ik helaas wel een ver-egoisistisering van de samenleving dus in de grote steden zou ik het niet zo snel verwachten dat men zo'n bakbeest even weer rechtop zet..
Hoe dan ook iemand heeft hem rechtop gezet en dat is natuurlijk positief :)
Pff, heb doorgaans betere ervaringen in grote steden dan in de kleinere, laat staan buitenwijken.
[...]

werkt bij alle motoren*

Sinds zien van dat filmpje ben ik twee keer onderuit gegaan. De ene keer is het me idd prima gelukt, de andere keer kreeg ik gewoon geen houvast aan de grond ivm gladde ijslaag, wat uiteraard ook reden was dat motor erbij was gaan liggen ;)
tdw schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:38:
[...]

Ik wou net zeggen, volgens mij heb ik het op Discovery ook wel eens gezien dat ze agenten op deze manier trainden hun motor overeind te krijgen. Staat me iets van bij dat het ding over de 300kg woog.
Bedenk wel dat gewicht an sich veel minder zegt dan gewichtsverdeling. Een cruiser heeft dat gewicht onderin, dus de arm van de kracht is betrekkelijk klein. Ik moet er niet aan denken bijv een Varadero of een 1150GS overeind te moeten krijgen, die hebben een veel hoger gewichtsmiddelpunt.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 14-02-2011 16:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

dion_b schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:09:
[...]
Ik moet er niet aan denken bijv een Varadero of een 1150GS overeind te moeten krijgen, die hebben een veel hoger gewichtsmiddelpunt.
Het is mij nog niet alleen gelukt nee. Ben ook nog niet in een situatie geweest dat ik alleen was. De eerste keer was voor de deur, vader en zwager waren er toen om te helpen. De tweede keer was in Amsterdam, toen was ongemerkt de zijstandaard ingeklapt toen ik hem iets achteruit reed. Twee vrouwen zagen het gebeuren en stonden meteen ongevraagd klaar om te helpen. Superaardig :)

• eX0duS
  • Laatst online: 21-01 20:09
Volgende week zaterdag mijn eerste rij/proefles... Heb dus nog nooit motor gereden of op een schakelbrommer gereden (wel scooter). Ik hoop dat de gehele beleving wat stabieler is dan op de scooter, maar zal ook niet te vergelijken zijn.
Spannend is het natuurlijk wel, maar ik neem aan dat een beetje spanning wel normaal is. :p

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 14-02-2011 18:29 ]

• Widow
Op een motor kan je je lekker om de tank heen klemmen met je benen, dat kan op zo'n rijdende pleepot niet :+ dus stabieler zal het zeker zijn. Je bent meer 1 met de motor, je voelt wat de motor doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Widow op 14-02-2011 18:30 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:30:
Op een motor kan je je lekker om de tank heen klemmen met je benen, dat kan op zo'n rijdende pleepot niet :+ dus stabieler zal het zeker zijn. Je bent meer 1 met de motor, je voelt wat de motor doet.
En grotere wielen scheelt ook een hoop in stabiliteit :)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Gistere weer iemand gestorven in mijn dorp...

Auto draait oprit op, motor niet gezien... kets er vol op :'( :(

De Nederbelg !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mijn Beemer een keer zo overeind gekregen. Is toch 280kg rijklaar. Gelukkig had ik het schijfremslot eraf gehaald, anders was ie nóg zwaarder... :X

Verwijderd

Jellabie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:12:

Straks als de lente er is en we weer weekenden met hoge temps en zon krijgen is het ook altijd weer raak.
Was een weekend dat in een straal van 25 km om mijn huis 3 motorrijders waren verongelukt.
en het gebeurd elk jaar weer helaas

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:09:

[...]

Bedenk wel dat gewicht an sich veel minder zegt dan gewichtsverdeling. Een cruiser heeft dat gewicht onderin, dus de arm van de kracht is betrekkelijk klein. Ik moet er niet aan denken bijv een Varadero of een 1150GS overeind te moeten krijgen, die hebben een veel hoger gewichtsmiddelpunt.
Een 1150GS een hoger zwaartepunt dan een Goldwing? Misschien, maar hij is een stuk lichter...

Een BMW K1200LT (Goldwing tegenhanger) weegt 353kg DROOG, een R1150GS weegt 249kg droog, dat scheelt 100kg!

Ik kreeg de K1200LT, en R1200GS (toegegeven, de 1200 is nog 50kg lichter dan de 1150), wel omhoog. Bij de K1200 was het wel tricky though... Maar kan wel!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jellabie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:12:

Én ????

Sorry, maar ik vind dit soort posts gewoon écht zinloos/dom/nikszeggend. Beetje het zelfde als zeggen dat er een kind onder een auto gekomen is doordat 'ie tijdens het spelen een bal na liep die de openbare weg op stuiterde.

Ook dat soort dingen gebeuren in 't algemeen alleen als het lekker weer is buiten, overigens. Neemt niet weg dat 't érg is voor familie/nabestaanden/betrokken, overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-02-2011 21:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
recht opzetten geen probleem. maar offroad straatje keren moet ik nog oefenen. 225kg rijklaar. en nog een kleine 60 kilo aan meuk achterop. poten in de bagger tanden op elkaar en dan je kont het zadel induwen. en dan even overpakken zodat je aan de zijkant van je zadel duwt.

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020559.jpg

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niet vergeten je jiffy eerst uit te zetten, sommige mensen zijn nog zo onder de adrenaline van de schrik dat ze daar echt niet bij nadenken.

Kostte me dus 2 kappen spuiten ipv 1.

• DECOY88
(overleden)
dat is het eerste wat je moet doen inderdaad. anders moet je hem eerst rechtop duwen eromheen lopen terwijl je hem balanceer en dan nog eens de jiffy uit te klappen. inplaats van jiffy uitklappen en dan op volle kracht omhoog. en tegen het dode punt kracht verminderen zodat je niet met volle kracht tegen je jiffy loopt te rammen.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:51:
Niet vergeten je jiffy eerst uit te zetten, sommige mensen zijn nog zo onder de adrenaline van de schrik dat ze daar echt niet bij nadenken.

Kostte me dus 2 kappen spuiten ipv 1.
echt daar had een filmpje van moeten zijn.
ik beeld het me in en lig dubbel

(sorry, weet hoe zuur kapschade is maar grappig is het wel)

• DECOY88
(overleden)
zo was ook het filmpje van me auto ritje de moeite waard. eerst de motor goed vastgezet en in de vering getrokken. rukte er eentje eerst spanband van de kant van de jiffy los. oftewel fiets schiet uit zijn vering en weer lag hij op de rechter kant keertje 3 nog maar. dus het werd helaas al gewenning maar wel me eerste krasje. andere 2 x lag hij in de bagger.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

r1200gs of r1150gs schelen volgens de folder wel een hoop gewicht maar in het echt niet ;)
Boxer pak je zowieso makkelijker op, die ligt niet zo plat :+
M'n drz440 oppakken als ie helemaal plat ligt is bijna net zo zwaar als de 1200gs oppakken, drz400 zit het gewoon hoog. Harley's zijn over het algemeen ook makkelijk rechtop te zetten.
Gewoon niet laten vallen, hoef je ook je rug niet te slopen O-)

• DECOY88
(overleden)
@charrel dan doe je het al verkeerd. alleen je bovenbenen moet je flink kracht zetten. en de eerst 20 cm moet de rest ook even helpen omdat de hoek van mij vs. de motor nog te vlak was.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DECOY88 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:46:
@charrel dan doe je het al verkeerd. alleen je bovenbenen moet je flink kracht zetten. en de eerst 20 cm moet de rest ook even helpen omdat de hoek van mij vs. de motor nog te vlak was.
Heb genoeg oefening gehad, dus verkeerd .... tja de drz zit met stuurverhogers en hoger stuur enz. dat pakt gewoon niet lekker op. Voelt zwaarder dan de 1200gs.
Ondanks het lichtere gewicht zit het gewicht gewoon een stuk hoger van de brommer. Dat is gewoon zwaarder, maakt niet uit hoe je hem oppakt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 14-02-2011 23:51 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:54
wimmel_1 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:07:
[...]

Én ????

Sorry, maar ik vind dit soort posts gewoon écht zinloos/dom/nikszeggend. Beetje het zelfde als zeggen dat er een kind onder een auto gekomen is doordat 'ie tijdens het spelen een bal na liep die de openbare weg op stuiterde.

Ook dat soort dingen gebeuren in 't algemeen alleen als het lekker weer is buiten, overigens. Neemt niet weg dat 't érg is voor familie/nabestaanden/betrokken, overigens.
Dit soort berichten zetten mij altijd wel aan het denken en weer even met beide beentjes op de grond. Bewijst alleen maar dat je bij motor rijden niet alleen je eigen fiets moet rijden maar ook de voertuigen van een ander begrijpen.

• Tylen

Tylen

DECOY88 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:58:
dat is het eerste wat je moet doen inderdaad. anders moet je hem eerst rechtop duwen eromheen lopen terwijl je hem balanceer en dan nog eens de jiffy uit te klappen. inplaats van jiffy uitklappen en dan op volle kracht omhoog. en tegen het dode punt kracht verminderen zodat je niet met volle kracht tegen je jiffy loopt te rammen.
En als de motor op de linker kant ligt ;) Rechts heb je geen jiffy ;) Gelukkig heb ik een niet zo zwaar motortje en die kan ik, tot nu toe, altijd nog gewoon normaal rechtop zetten ;)

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Voordeel van een goldwing is inderdaad de boxermotor.
Hierdoor ligt ie minder plat op de grond en en je zwaartepunt zit ook laag, wat in geval van het kantelen wel heel erg handig is.
Die van mijn weegt op dit moment met alle aanpassingen 352 kilo en dat was echt goed te doen om rechtop te zetten (en nee ik ben bepaald geen Hercules die iedere week in de sportschool zit).

Zondag even uit nood een stukje snelweg moeten doen (ik blijf erbij dat je daar voor je plezier op een motor niet moet komen) en aangezien mijn snelheidsmeter op dit moment nogal wat kuren vertoont (niet altijd mee komt of terug wil vallen) had ik dus geen idee hoe snel dat we reden.
Achter een maat aangereden die ook naked rijdt en na de snelweg maar eens gevraagd hoe snel we wel niet gereden hebben aangezien ik toch wel veel moeite had de motor in bedwang te houden en mijn snelheidsmeter netjes 85 aangaf.
Bleek dat we tussen de 140 en 150 reden (terwijl mijn GL volgens het boekje een top moet hebben van 165). Dat is wel tegen de grens van wat ik prettig vond want mijn voorwiel was aan het zwabberen en aan het stuiteren. Wellicht eens kijken of er loodjes af zijn die er wel ophoren te zitten.
Het vangen van de wind was voor mij op de naked ook niet echt prettig (je zit nogal rechtop op een goldwing en mijn stuur is 113 cm breed dus de armen zitten ook niet netjes naast je lichaam ;))
Ach zo zie je maar dat je veel verschillende soorten rijders hebt want ik kan me ook voorstellen dat veel mensen dat juist weer wel als een uitdaging zien. :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Jeuj, aanstaande donderdag ga ik ff op en neer naar Engeland om een motor te halen :)
Busje is gehuurd, treintickets zijn gereserveerd en de dealers zijn op de hoogte. Alleen het geld nog ;)
Het wordt een Ducati 696, m'n allereerste motor :D

Verwijderd

euh volgensmij zijn de lagers dan kapot als een goldwing daarvan last krijgt.

keer een pan naar huis gereden die ook nogal raar stuurde en bij bepaalde toeren nogal trilde in het stuur, waren de lagers ergens ook kapot.

ik zou er ff naar laten kijken als ik jou was.

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:15:
euh volgensmij zijn de lagers dan kapot als een goldwing daarvan last krijgt.

keer een pan naar huis gereden die ook nogal raar stuurde en bij bepaalde toeren nogal trilde in het stuur, waren de lagers ergens ook kapot.

ik zou er ff naar laten kijken als ik jou was.
Dat zou erg onprettig zijn.
Vorige week is het de hele voorkant uit elkaar geweest om de oliekeringen te vervangen.
Ach ja ik weet nu hoe het moet zullen we dan maar zeggen :9

Verwijderd

Saffie_time schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:19:
[...]

Dat zou erg onprettig zijn.
Vorige week is het de hele voorkant uit elkaar geweest om de oliekeringen te vervangen.
Ach ja ik weet nu hoe het moet zullen we dan maar zeggen :9
zou gewoon ff naar een garage gaan, die kunnen met een stukkie rijden wel zeggen wat het is :)

heb je alles wel weer goed gemonteerd/aangedraaid?
neem aan dat je alles op moment vast hebt gezet, bepaalde schroeven van bv remklauwen met een drupje locktide?

Nog een tip, trek die schroeven na een week eens na.
Ik had mijn vorkolie vervangen en alles keurig op moment vast gezet.
week later wil ik weer ff gaan rijden en voordat ik ga rijden doe ik vaak een voertuigcheck.
zie ik dat 2 schroeven van de remklauw deels waren los getrild (of iemand had een hekel aan mij).
alles maar weer nagedraaid en locktite op gesmeerd :P

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Opnieuw controleren of alles vast zit heb ik nog niet gedaan dat is wel weer een goeie om eens te bekijken :)
De locktite maar weer uit de kast halen en aan de gang gaan.

Ik zal zeker eens naar GL specialist rijden en hem eens rondje laten rijden op mijn barrel om te kijken of hij nog een briljant ingeving heeft.

• MailMan
Om even een update te geven over mijn situatie met de beschadigde (omgewaaide/omgeduwde) motor:

Vanmiddag ga ik naar Harry Meijer in Lijnden waarna morgen de schade expert van m'n verzekering (Centraal Beheer) de kosten gaat schatten. Volgens mij gaat het wel vergoed worden. Ik kan namelijk nog als 'bewijs' aangeven dat ik aangifte heb gedaan van het geheel, maar dat deze is afgewezen omdat de politie niet wilde geloven dat de motor was omgeduwd en vervolgens weer door de vandalen recht zou zijn gezet en dat hij daarom omgewaaid moet zijn ;)
Goed, zolang m'n beestje maar gerepareerd wordt...

Toevallig iemand die vandaag rond 5-6 u vanuit Amsterdam West naar Oost rijdt? :P Het is 20 minuten heen met de motor maar een uur en 20 minuten om terug te komen met het OV.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:24:
[...]

zou gewoon ff naar een garage gaan, die kunnen met een stukkie rijden wel zeggen wat het is :)

heb je alles wel weer goed gemonteerd/aangedraaid?
neem aan dat je alles op moment vast hebt gezet, bepaalde schroeven van bv remklauwen met een drupje locktide?

Nog een tip, trek die schroeven na een week eens na.
Ik had mijn vorkolie vervangen en alles keurig op moment vast gezet.
week later wil ik weer ff gaan rijden en voordat ik ga rijden doe ik vaak een voertuigcheck.
zie ik dat 2 schroeven van de remklauw deels waren los getrild (of iemand had een hekel aan mij).
alles maar weer nagedraaid en locktite op gesmeerd :P
ff middagje creatief zijn met de boutjes een klein boortje en een beetje ijzerdraad:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/16550535

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yellowneck schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:10:
Jeuj, aanstaande donderdag ga ik ff op en neer naar Engeland om een motor te halen :)
Busje is gehuurd, treintickets zijn gereserveerd en de dealers zijn op de hoogte. Alleen het geld nog ;)
Het wordt een Ducati 696, m'n allereerste motor :D
Waar?

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik mag gedurende de hele zomer de motor van mijn oom lenen, een yamaha xs1100.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoblogg-ak.de/bilder/virago-xv-1100.jpg
(niet mijn foto)

Meer tweakers op choppers?

[ Voor 4% gewijzigd door r.e.s op 16-02-2011 15:06 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo! Net een 3 daagse circuittraining geboekt voor 21/22/23 Maart op het circuit van Val de Vienne.
Heb er superveel zin in. Nu snel verder met het vervangen van het motorblok van de racer zodat we er helemaal klaar mee zijn. En zaterdag naar leeuwarden voor het aanpassen van mijn pak.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:05:
Om even een update te geven over mijn situatie met de beschadigde (omgewaaide/omgeduwde) motor:

[...]

Toevallig iemand die vandaag rond 5-6 u vanuit Amsterdam West naar Oost rijdt? :P Het is 20 minuten heen met de motor maar een uur en 20 minuten om terug te komen met het OV.
Als ik op de motor was geweest had ik je graag geholpen (vertrek over 20 min vanuit Leeuwarden), maar mijn motor is nog steeds immobiel, en als ik met de auto eerst door A'dam West moet worstelen en dan vanaf de A9 over de A10 naar Oost moet, ben je met OV zowaar nog sneller :X

Oslik blyat! Oslik!

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:08:
Zo! Net een 3 daagse circuittraining geboekt voor 21/22/23 Maart op het circuit van Val de Vienne.
Heb er superveel zin in. Nu snel verder met het vervangen van het motorblok van de racer zodat we er helemaal klaar mee zijn. En zaterdag naar leeuwarden voor het aanpassen van mijn pak.
Ik hoop dat je mooi weer hebt. Ik was er in 2007 en toen alleen maar sneeuw en ijs. We konden beter onze schaatsen aantrekken :( Damn wat was het koud toen :(

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Straks een lekker rondje gereden. Bijna terug bij de stalling trek ik hem nog even open en @140kmph komt er ineens een roofvogel uit een boom naast de weg vliegen. Ik hing toch al op de tank dus alleen nog even hoofd naar beneden getrokken. Flinke knal maar volgens mij alleen de poten geraakt. Zag het beestje in mijn spiegel een paar salto's maken en versuft weer wegvliegen. Staan ook twee schaafsporen bovenop m'n helm.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1 ... 240 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.