Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 238 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.169 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:07:
[...]
Mijn navigatiesysteem bestaat uit uitgeprinte Google Maps routekaarten die ik op de tank of achter het scherm plak. Heb het een keer zo nat gehad dat het eraf viel 8)7
Hoe is men ooit de wereld rondgevaren voordat ze zelfs maar kaarten hadden van de gebieden waar ze heen gingen? Er is van alles mogelijk. Ik ben lui en heb geen zin om steeds op een tanktas te kijken (vroeger wel gedaan natuurlijk) dus ik vind die navigator een uitkomst.
Maar een toertochtje over de dijkjes met een beschrijving op de tank vind ik een crime. Mijn geheugen is niet best, dus ik moet echt om de haverklap kijken en dan maar opletten dat je je afslag niet mist...nee, niet mijn idee van handig/relaxed. Dan is een routerol wel het minimale om min of meer relaxed te rijden. Maar dan heb ik het puur over het volgen van een uitgestippelde route. Vroegâh reed ik overal op de bonnefooi heen (op vakantie) en schreef ik een paar belangrijke plaatsen op een papiertje en noteerde de wegnummers en dat gaat heel goed.

Maar nu met de navigator ben ik helemaal blij. Heerlijk zorgeloos overal heen. En ik heb dan inderdaad geen idee waar ik ben. Misschien is dat jammer, maar als ik het weet (bord oid) ben ik het na 5 minuten toch weer vergeten (dement).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
mphilipp schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:22:
[...]

Hoe is men ooit de wereld rondgevaren voordat ze zelfs maar kaarten hadden van de gebieden waar ze heen gingen?
Navigeren op de sterren ;) maar dat kon nog in een wereld waar het 6 weken duurde om van EU naar USA te gaan, daar hadden ze toen de tijd voor. Als ik nu met 160kmpu over de dijkjes heenknal, wil ik wel een beetje realtime informatie hebben wanneer ik eraf moet. Met kaarten rijden vind ik dan ook niet echt relaxt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

MailMan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:28:
[...]

Ben afgelopen jaar volgens mij 1x in Den Haag geweest, maar dat was niet met de motor, dus ik hoop dat het een andere was :P Maar ik moet nog de eerste motor tegenkomen die hier enigszins op lijkt qua kleurstelling.
Knalgeel was ie zeker!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Schaamteloze kopie van MF:
De KLPD heeft een enquete (ter motivatie: je kan een trainingsdag winnen) voor een motorrijders-ergernissen-top-5 online staan. Helaas ontbreekt het "mensen die niet kijken, geen voorrang verlenen, en me naar het leven staan"-kopje, maar toch de moeite waard.
Link: Motor in het vizier

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 02-02-2011 17:47 ]

• Widow
Ik mis er wel meer:
-Te lage maximumsnelheid, bij 160 rijd mn motor net lekker
-Mensen die te langzaam rijden
-Mensen die gieters gooien

etc. etc. :+

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:54:
Ik mis er wel meer:
Je vergeet overstekende kinderen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

Kaaswagen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Geniaal, dat zou ik ook wel willen hebben :P Wat kost dat aan hardware? :P
Moet ik nog even bekijken, hardware zelf zal rond de 50 euro liggen denk ik. Wanneer ik meer printen kan laten maken is het natuurlijk goedkoper. Da's een mooi toekomst-plan :P, maar eerst ff zorgen dat er 1 gaat werken ;).
RemcoDelft schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:47:
De KLPD heeft een enquete (ter motivatie: je kan een trainingsdag winnen) voor een motorrijders-ergernissen-top-5 online staan. Helaas ontbreekt het "mensen die niet kijken, geen voorrang verlenen, en me naar het leven staan"-kopje, maar toch de moeite waard.
Enige wat me in die enquête niet aanstaat is dat ze complete gegevens vragen ... Vind ik niet echt boeiend voor een enquête.

[ Voor 42% gewijzigd door M14 op 02-02-2011 18:35 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En nu maar hopen dat niemand iets aanvinkt over dijkweggetjes O-)

Hoewel, niemand, dat valt ook weer op...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 17:34
Widow schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:54:
Ik mis er wel meer:

etc. etc. :+
Als je zelf netjes 120-130 gaat er allemaal van die idioten achteropkomen en/of met 150+ doorknallen..

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Als je zelf netjes 120 rijdt, en ingehaald wordt door een koekblik dat 2 meter voor je invoegt... Vervolgens zak je af naar 115 om weer wat veiligheidsmarge voor je te hebben, voegt het volgende koekblik in... 5 koekblikken verder rijd ik nog 100, en dat flikken ze me regelmatig!
Hoog tijd dat onvoldoende afstand houden bij motorrijders veel zwaarder beboet wordt (het is tenslotte ook veel gevaarlijker), en dat onvoldoende-afstand-houden ook eens beboet gaat worden voor mensen die invoegen zonder ruimte...

Maar then again: van mij mogen ze het hele begrotingstekort uit verkeersboetes halen. Vrijwillige belastingen die het nog veiliger maken ook!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
overstekende gieters ftw :Y

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Heeft er hier iemand trouwens nog een adresje voor een (goedkope) spuiter in de buurt van Enschede? Ik heb nog altijd een zijpaneel aan mijn motor zitten wat sinds een schuivertje niet zo mooi zwart meer is :P

Yamaha MT-09

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RemcoDelft schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:47:
Motivatie schiet je weinig mee op als je een oude barrel hebt wat niet all-risks verzekerd is (of kan worden...). Beetje sneu dat ze je dat niet gewoon op eigen risico laten doen.

Verder technisch brak dat ze zo nadrukkelijk 5 (vijf) antwoorden vragen maar op geen enkele manier je beperken tot vijf kruisjes zetten. Amateuristisch zelfs ik kan met mijn o-zo-1337-PHP-skillz beter :+

Maar goed, met die kanttekeningen wel goed om te zien dat KLPD de vraag iig stelt - ben benieuwd of uitkomsten gepubliceerd worden en/of er iets concreets mee gedaan wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 23:27

Franko P.

Hit it.

Iemand hier die een bedrijf kent wat bestaande dempers passend maakt voor motoren?
Heb hier een originele uitlaat liggen van een Honda CBR, maar die past net niet op mijn CBR fs (pijp is te kort). Nu heb ik verschillende bedrijven gebeld met de vraag of ze de linkpijp voor mij passend kunnen maken maar er is er geen een die me daarbij kan helpen.

Ik zit namelijk met het probleem dat mijn huidige demper (Laser hotcam) geen E-keur heeft. Wel een losse db killer erbij gelukkig, maar dat vinden ze in Duitsland niet voldoende helaas.

Dus heb ik het idee om een originele demper te monteren voor de motor vakanties in Duitsland etc.

Als iemand een oplossing weet, graag! :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Franko P. schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:01:
Iemand hier die een bedrijf kent wat bestaande dempers passend maakt voor motoren?
Ik weet dat Pajic dat doet voor dempers die je bij hem koopt. Of ie het ook doet voor spul wat je zelf hebt gekocht weet ik niet, maar je kunt het altijd vragen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, erwtensoepmist vanochtend...

Iemand een tip voor wat te doen als pinlock niet meer voldoet? Bij zeer koud (<-5C) of zeer vochtig weer zoals vanochtend mist het alsnog aan de binnenkant van m'n helm. Workaround is om het visier een kiertje te openen, wat effectief is, maar ofwel m'n gezicht bevriest danwel nat wordt, en hoegenaamd een rotherrie veroorzaakt. Alternatief zou wenselijk zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

dion_b schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:15:
Bah, erwtensoepmist vanochtend...

Iemand een tip voor wat te doen als pinlock niet meer voldoet? Bij zeer koud (<-5C) of zeer vochtig weer zoals vanochtend mist het alsnog aan de binnenkant van m'n helm. Workaround is om het visier een kiertje te openen, wat effectief is, maar ofwel m'n gezicht bevriest danwel nat wordt, en hoegenaamd een rotherrie veroorzaakt. Alternatief zou wenselijk zijn ;)
Er zijn van die kapjes in de handel die ervoor zorgen dat je je uitgeademde lucht altijd naar buiten loost. Je monteert deze in de binnenkant van je helm.
Ik heb die een tijdje geleden ergens gezien, maar weet zo niet precies waar dat ook alweer was, maar volgens mij hebben de meeste motorzaken zoiets wel liggen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Worden die niet bij de helm bijgeleverd als accessoire? Mijn HJC-IS 16 bijvoorbeeld heeft wel zo'n kapje erbij zitten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:15:
Worden die niet bij de helm bijgeleverd als accessoire? Mijn HJC-IS 16 bijvoorbeeld heeft wel zo'n kapje erbij zitten.
Hangt van je (merk?) helm af..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. :) Ik schat de kans dan ook vrij klein in dat een dergelijke oplossing nog is na te bestellen als het er niet standaard bij zat. Maar misschien vergis ik me.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Voor m'n Schubi R1 valt er vanalles na te bestellen, maar uit de doos was ie best kaal, paar stickertjes...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Voor m'n HJC vallen ook allerlei onderdelen na te bestellen. Zo heb ik vorig jaar nog kleinere wangstukken besteld omdat mijn helm mij eigenlijk net een tikkeltje te ruim zat :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Of anders misschien de Respro Foggy?

Afbeeldingslocatie: http://www.roadrocket.com.au/Files/Respro/respro_files/image007.jpg

http://yamyambiker.com/20...spro-foggy-anti-fog-mask/

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Precies, die bedoel ik.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:15:
QFT, HJC FS-11 zat hij ook bij.

• Alexji
  • Laatst online: 18-01 20:15
Net AVB examen gehaald :) Had eigenlijk in december al gemoeten, stomme sneeuw! Theorie ook gisteren gehaald, dus hopelijk snel doorstomen!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en dan snel uit dat baggerweer vandaan. 3 dagen terug nog rond te tuffen met 25' en lekker zonnetje. of je rijd even naar Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020375.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door DECOY88 op 03-02-2011 23:07 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Hmm ziet er goed uit hierboven.
Ben gisteren thuisgekomen van wintersport, zag zaterdag op de heenreis verschillende motoren op de snelweg. Een paar ingepakte Italiaanse bankstellen met alle bepakking die ongeveer mogelijk is, maar ook een oude KTM uit jaren 80 en een Vespa motorscooter die de Irschenberg opknalden _/-\o_ Nu was het geen slecht weer, maar vind dat toch een aardige onderneming in dit jaargetijde, zeker als je weet dat er kans is op sneeuw/ijzel enzo.
Toch: helden zijn het!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziet er goed uit, en zo te lezen ook best goedkoop. Moet eens zien of ik'm kan vinden :)

Oslik blyat! Oslik!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:49:
en dan snel uit dat baggerweer vandaan. 3 dagen terug nog rond te tuffen met 25' en lekker zonnetje. of je rijd even naar [afbeelding]
Mooi man! Even een weekje naar het zuiden geweest? Lekker is dat, gelukkig heb ik de komende 6 maanden 25 tot 30 graden. Helaas dan weer zonder motor, best wel jammer dat ik het motorseizoen in Nederland mis...

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zo, kom net terug van m'n 4de AVD les hier in Den Haag. Ondanks de absurde wind in sommige gebieden ging het goed :). Vooral tussen hoge gebouwen waar de wind cyclonische effecten vertoond ben ik bijna omver gewaaid (voor je beeldvorming 1.74m manneke, 61kg op een motor van 200+ kilo :P)
Nog een paar lessen en ik kan 1 maart op voor m'n examen!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Je stuur losser vasthouden, dat helpt echt bij harde windstoten :) Je motor gaat echt wel rechtdoor hoor, maar doordat jij als licht mannetje scheefgeblazen wordt trek je automatisch het stuur om.

• Kaaswagen
Misschien een beetje unrelated in het huidige wintergechat, maar weet iemand ook een soort pricewatch voor Nederlandse webwinkels die motorhelmen verkopen? Ik heb nog wel bij ome Hein (Gericke) gekeken, maar ik vroeg me af of er ook een site is met gebruikers ervaringen en prijzen van meerdere shops..

Reden dat ik het zeg is dat mn huidige helm eigenlijk ietsjes te groot is voor me en ik een kleinere met zonnevizier wil..

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Kaaswagen schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:03:
Misschien een beetje unrelated in het huidige wintergechat, maar weet iemand ook een soort pricewatch voor Nederlandse webwinkels die motorhelmen verkopen? Ik heb nog wel bij ome Hein (Gericke) gekeken, maar ik vroeg me af of er ook een site is met gebruikers ervaringen en prijzen van meerdere shops..

Reden dat ik het zeg is dat mn huidige helm eigenlijk ietsjes te groot is voor me en ik een kleinere met zonnevizier wil..
Motozoom heeft een aardige keus met ervaringen van kopers.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Kaaswagen schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:03:
Moet je niet eerst passen dan? Of neem je hetzelfde merk?

• defusion
  • Niet online
Er zijn ook vaak binnenvoeringen te krijgen in een andere maat. Wellicht ook een idee.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Helm moet je niet kopen op basis van andermans ervaringen maar rustig een dag of wat voor uittrekken om een goed passende helm te vinden. De betere motorzaken hebben er géén bezwaar tegen als je na wat pas en meetwerk even gaat rijden met de helm van je keuze zodat je ook 100% zeker weet dat 'ie óók tijdens het rijden lekker draagt (bij Van Meel Motoren in Made (N.Br.) is dat bijvoorbeeld een heel normaal iets en de meeste zaken waar ik kom doen wat dat aangaande niet moeilijk).

Nadat je een goed passende helm gevonden hebt kun je jezelf eigenlijk pas druk gaan maken over een eventueel design of kleurstelling.

Prijsverschil met een online aanbieder is er uiteraard wél maar voor mij is de service die zo'n bedrijf levert dat prijsverschil dubbel en dwars waard, plus ik heb geen helm die me niet bevalt welke ik weer in de kast laat liggen of met een hoop verlies op MP/Speurders moet gaan verkopen.

Maar......

Binnenkort m'n fiets maar weer eens even uit elkaar schroeven, heb hier nog (steeds) een partij onderdelen liggen die gemonteerd moeten worden _O-
  • Rem-Schakel setje van P&P (ligt pas een ¾ jaar op de kast, sorry... :+ )...
  • Dekseltje van de Pick-Up Rotor.Ik dacht dat de waterpomp daar achter zat maar is dus de Pick-Up-Rotor kwam ik later achter. Scheelt weer een KVS ballet :+
  • Linker Clip-On. Die er nu op zit is krom vanwege een parkeerschade die een ander veroorzaakt heeft terwijl ik boodschappen aan het doen was.... is ook "pas" een jaartje zo :+
  • Mount van de Zümo (moet op een andere plaats i.v.m. stuurdemper, dus komt onder de bevestiging van het remvloeistofreservoir
  • Én......... Sinds nét ook dit "ding" binnen :*)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/jtw7id.jpg

Weer/Nog genoeg te hobbiën, dus..... })

En een iPhone is dus amper geschikt als fotocamera... maar 't gaat om 't idee _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
DECOY88 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:49:
en dan snel uit dat baggerweer vandaan. 3 dagen terug nog rond te tuffen met 25' en lekker zonnetje. of je rijd even naar [afbeelding]
gespot :+

• DECOY88
(overleden)
had niet anders verwacht :+

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...net klaar met de installatie van mijn nieuwe Zümo 660 op de Beemer. Het was weer een kötklus. Het hele dashboard kan dan weer los en de zijkap eraf om de stroomdraad netjes weg te werken. En de bevestiging op mijn speciale Waypoint montageplaatje paste weer nét niet. Gelukkig alles kunnen oplossen met schroefjes uit mijn collectie. Nu zit ie goed. Net op tijd, want het werd al donker.

• DECOY88
(overleden)
ik kan me voorbereiden op het lostrekken van het hele circus. op vakantie is me voet zo ongeveer overleden of me zumo. moet volgende week zaterdag eens naar kijken. geluid word niet meer doorgegeven en hij mist af en toe dat hij op de motor houder zit en word meteen de benzine stand niet meer bijgehouden.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:31:
ik kan me voorbereiden op het lostrekken van het hele circus. op vakantie is me voet zo ongeveer overleden of me zumo. moet volgende week zaterdag eens naar kijken. geluid word niet meer doorgegeven en hij mist af en toe dat hij op de motor houder zit en word meteen de benzine stand niet meer bijgehouden.
I feel your pain... ;)

Contactjes misschien niet helemaal jofel meer? Contactspray?

• KaWaReZ
tijdje terug last van gehad met de 550, bleek wat vocht op de houder te zitten, beetje corroderen... contactpray doet dan wonderen :)

• DECOY88
(overleden)
geen idee maar waypoint zit nu 11km van me huis vandaan dus rij volgend weekend even langs

contactjes gaar achterop JA houder ingesleten in de zumo ja. zal wel horen. maar die dingen weten leuke dingen te bedenken

3759 30-1-2011 12:51:20 10 m 283 m 0:00:16 64 km/h 41° waar N36 41.440 W6 04.247
3760 30-1-2011 12:51:36 10 m 167 m 4179 dagen 11:51:53 0.0 km/h 35° waar N36 41.556 W6 04.124
3761 22-8-1999 1:59:43 9 m 427 m 4179 dagen 11:52:24 0.0 km/h 36° waar N36 41.629 W6 04.059
3762 30-1-2011 12:52:07 13 m 19 m 0:00:01 68 km/h 52° waar N36 41.816 W6 03.890

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:03:
geen idee maar waypoint zit nu 11km van me huis vandaan dus rij volgend weekend even langs
Neem je een broodtrommeltje mee? :+

• DECOY88
(overleden)
die zit achterop

• MailMan
Pff vandaag de wind toch wel even onderschat. Retourtje Amsterdam Utrecht ging vooral diagonaal... Bijna stepje aan de grond op een recht stuk weg :P

Het was toch echt wel schrikken op sommige stukken waarna ik spontaan van links naar rechts werd geworpen. De truc is natuurlijk om zo ontspannen mogelijk te zitten zoals hierboven al werd gezegd, maar dat is toch wel lastig wanneer je niet goed weet wat je moet verwachten. Ondanks dat toch wel genoten van de rit en m'n HTC Touch Pro met twee elastiekjes vastgemaakt aan de oude GPS bevestiging wat eigenlijk verbazingwekkend goed navigeerde.

Vinden jullie het trouwens echt prettig rijden met zo'n stem van de GPS? In de auto vind ik het vrij verwarrend en kijk ik liever naar de kaart. Voordeel is uiteraard wel dat je je ogen op de weg kan houden.

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 05-02-2011 21:21 ]

Verwijderd

lol zie het nu pas.
dat tuig kom je ook overal tegen he :+

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:19:
Vinden jullie het trouwens echt prettig rijden met zo'n stem van de GPS? In de auto vind ik het vrij verwarrend en kijk ik liever naar de kaart. Voordeel is uiteraard wel dat je je ogen op de weg kan houden.
Ik vind het wel lekker. Hoef ik tenminste niet op te letten (wel op het verkeer natuurlijk). Dat ding piept wel als er een afslag komt die ik moet nemen. De reis is het doel, niet de navigatie (voor mij dan).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En omdat ik de komende 5 jaar toch niet meer mag stunten op de weg .... morgen maar even kijken voor een YZ-400F ;)

• Kaaswagen
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:12:
Helm moet je niet kopen op basis van andermans ervaringen maar rustig een dag of wat voor uittrekken om een goed passende helm te vinden. De betere motorzaken hebben er géén bezwaar tegen als je na wat pas en meetwerk even gaat rijden met de helm van je keuze zodat je ook 100% zeker weet dat 'ie óók tijdens het rijden lekker draagt (bij Van Meel Motoren in Made (N.Br.) is dat bijvoorbeeld een heel normaal iets en de meeste zaken waar ik kom doen wat dat aangaande niet moeilijk).

Nadat je een goed passende helm gevonden hebt kun je jezelf eigenlijk pas druk gaan maken over een eventueel design of kleurstelling.

Prijsverschil met een online aanbieder is er uiteraard wél maar voor mij is de service die zo'n bedrijf levert dat prijsverschil dubbel en dwars waard, plus ik heb geen helm die me niet bevalt welke ik weer in de kast laat liggen of met een hoop verlies op MP/Speurders moet gaan verkopen.
Ja dat weet ik allemaal wel, maar online aankopen kun je altijd binnen 7 dagen retourneren zonder opgaaf van reden (meer test-tijd ;-) ) en ik wil liever iets meer op de centjes letten dan dat er überservice is :P Het liefst zou ik gewoon in de winkel even rondkijken en dan later online beslissen, als hij dan na een paar dagen rijden niet bevalt kan ie nog terug en bespaar ik ook nog :)

• DECOY88
(overleden)
@wimmel_1 je bedoeld zeker dat je de komende 5 jaar met hetzelfde voorwiel moet doen? dat is toch alleen maar rellen met zon machine. niet de max snelheid maar op het achterwiel willen die dingen maar al te graag. en overdwars de bocht door zullen ze ook niet vies van zijn.

@kaaswagen. hoe wou je een M en een L gaan passen als je er eentje tegelijk gaat bestellen?

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:40:
@wimmel_1 je bedoeld zeker dat je de komende 5 jaar met hetzelfde voorwiel moet doen? dat is toch alleen maar rellen met zon machine. niet de max snelheid maar op het achterwiel willen die dingen maar al te graag. en overdwars de bocht door zullen ze ook niet vies van zijn.

@kaaswagen. hoe wou je een M en een L gaan passen als je er eentje tegelijk gaat bestellen?
ik lees erin dat die 5 jaar voorwaardelijke straf heeft en nu maar wat minder vermogen neemt :')

• Widow
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:13:
En omdat ik de komende 5 jaar toch niet meer mag stunten op de weg .... morgen maar even kijken voor een YZ-400F ;)
How come?

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Kaaswagen schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:25:
[...]
Ja dat weet ik allemaal wel, maar online aankopen kun je altijd binnen 7 dagen retourneren zonder opgaaf van reden (meer test-tijd ;-) ) en ik wil liever iets meer op de centjes letten dan dat er überservice is :P Het liefst zou ik gewoon in de winkel even rondkijken en dan later online beslissen, als hij dan na een paar dagen rijden niet bevalt kan ie nog terug en bespaar ik ook nog :)
Vaak hebben winkels aanvullende voorwaarden voor dat soort geintjes. Hij mag dan niet gebruikt zijn enzo. Is natuurlijk illegaal, maar geen hond gaat een rechtszaak aanspannen om €100, ook Arag niet, dus maak je geen illusies over een rechtsbijstandsverzekering op dat vlak.

En 3x raden waarom sommige winkels die aanvullende voorwaarden hebben verzonnen? :+

• Kaaswagen
mphilipp schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:31:
[...]

Vaak hebben winkels aanvullende voorwaarden voor dat soort geintjes. Hij mag dan niet gebruikt zijn enzo. Is natuurlijk illegaal, maar geen hond gaat een rechtszaak aanspannen om €100, ook Arag niet, dus maak je geen illusies over een rechtsbijstandsverzekering op dat vlak.

En 3x raden waarom sommige winkels die aanvullende voorwaarden hebben verzonnen? :+
Nja ik ga in dat soort ongein niet mee, dan krijgen ze een aangetekende brief waarin ik de wet eventjes haarfijn herhaal en anders gaan we gewoon naar de rechtbank, al was het voor 10 euro :P Pleur op met je oplichting denk ik dan.

Maargoed, ik zou eerder de helm her en der testen en even kijken hoe hij zit en dan in winkels zelf proberen af te dingen, als dan niet door de verkoper een mobiel onder zn neus te duwen met kijk! hier is het zo en zo veel, kan er bij jullie niet wat vanaf?

Noem me gierig/een vrek, maar ik heb liever dat ik wat minder uitgeef aan iets wat overal hetzelfde is :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

Mwa, in feitte is het niet overal het zelfde, bij een winkel heb je service, online niet.

Ik vind het best logisch dat een online winkel dergelijke voorwaarden stelt aan het proberen van bijv. een helm. Zo'n ding is minder goed verkoopbaar op het moment dat ie door iemand een week is gedragen / geprobeerd. Anders gezegd, zou je er blij van worden als ze jou een helm opsturen waarvan je weet dat iemand anders em op een dergelijke manier heeft geprobeerd.

Wat nou als je 3x een helm hebt terug gestuurd omdat ie niet lekker zat ofzo. Dan had je toch beter meteen naar een winkel kunnen gaan om alles goed te proberen. En bij een winkel alles gaan passen en vervolgens er niet kopen ... vind ik niet juist.

Verder vergeet je nog wat. Bij Arai helmen kunnen ze bij de wang-stukken het schuim op maat maken. Bij de winkel waar ik mn helm en de rest heb gekocht (Termaat in Nijmegen) hebben ze dat gedaan. Als dat na een tijdje opnieuw moet gebeuren, dan is dat geen probleem. Dat is ook een stukje service en gemak wat ik veel liever heb dan die 30 of 40 euro die je er op bespaard.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Komende tijd ga ik weinig motorrijden ben ik bang :(

Vanavond na 400km rijden dit weekend bij de laatste verkeerslicht voordat ik thuis was bij groen geprobeerd op te trekken, maar werd getrakteerd op een knal onder me en opeens had de motor van m'n motor geen enkel contact meer met de achterwiel :X

Heb geen gelegenheid gehad te kijken exact wat er mis is, maar gezien het tikkend/slepend geluid uit de cardanbehuizing heb ik een donkerbruin vermoeden dat daar iets niet bepaald meer in orde is...

Als ik m'n Haynes mag geloven is het loshalen en vervangen van de hele eindaandrijving als unit goed te doen, maar over wat erin zit wordt geroepen "Dismantling the final drive is beyond the scope of the majority of amateur mechanics.". Lijkt me dus dat ik moet bevestigen of het daadwerkelijk de eindaandrijving is, en zo ja een nieuwe moet scoren ergens. Bah.

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
Fijn he, cardan aandrijving :P

• DECOY88
(overleden)
ketting is ook niet alles :X

Verwijderd

M14 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:06:
Mwa, in feitte is het niet overal het zelfde, bij een winkel heb je service, online niet.

Ik vind het best logisch dat een online winkel dergelijke voorwaarden stelt aan het proberen van bijv. een helm. Zo'n ding is minder goed verkoopbaar op het moment dat ie door iemand een week is gedragen / geprobeerd. Anders gezegd, zou je er blij van worden als ze jou een helm opsturen waarvan je weet dat iemand anders em op een dergelijke manier heeft geprobeerd.

Wat nou als je 3x een helm hebt terug gestuurd omdat ie niet lekker zat ofzo. Dan had je toch beter meteen naar een winkel kunnen gaan om alles goed te proberen. En bij een winkel alles gaan passen en vervolgens er niet kopen ... vind ik niet juist.

Verder vergeet je nog wat. Bij Arai helmen kunnen ze bij de wang-stukken het schuim op maat maken. Bij de winkel waar ik mn helm en de rest heb gekocht (Termaat in Nijmegen) hebben ze dat gedaan. Als dat na een tijdje opnieuw moet gebeuren, dan is dat geen probleem. Dat is ook een stukje service en gemak wat ik veel liever heb dan die 30 of 40 euro die je er op bespaard.
Tja, dat vind ik zelf ook wel asociaal om in de winkel zoiets te passen en dan online het te scoren.
Al vind ik het ook asociaal welke prijzen sommige dealers vragen voor een en hetzelfde product.

een goed vb zijn bougies (ook discussie op mf over).
hier in nederland betaal je zo 20 euro voor een ngk ix.
Op ebay betaal je er 7 euro voor.

Dan voel ik me toch aardig opgelicht.

Toen ik net mijn motor had gekocht ging ik naar een grote dealer toe om ff een nieuwe achterband a 225 euro erop te laten zetten.
mijn remblokken waren ook op en mijn ketting was ook versleten.
uiteraard die remblokken meteen vervangen omdat ik nogal een groentje was en geen risico wou lopen.

(was uiteindelijk 280 euro kwijt).

Het geval wou dat een vriend voor een tripje sauerland dacht dat zijn remblokken op waren omdat zijn bandit beroerd remde.
een kleine eenmanszaak gebeld maar de man was net weg , alleen zijn vrouw was er).
toen die hoorde dat wij een trip gingen maken heeft die speciaal tijd ervoor gemaakt dus wij er heen.

de bandit word op de brug gezet en de blokken liggen al klaar.
kijkt die een keer en vraagt of we wel weten hoe een motor werkt :')

vriend van mij had de verstellers helemaal slap gedraaid waardoor die remde als een dweil :')
de kosten waren dus niks...
Omdat we toch gratis koffie kregen en wat stonden te praten keek die naar mijn ketting...kon ook nog wel paar duizend km mee daar waar die andere dealer zei dat het compleet op was :(

sindsdien laat ik wel wat dingetjes doen door die zaak.
keer nieuwe remleidingen, keer remblokken, bandje, busje kettingspray.
dan betaal ik wel "teveel" maar de eerlijkheid en service die je ervoor terug krijgt vind ik veel belangrijker.

opmerkelijk detail is dat die zaak die me probeerde op te lichten mijn kettingspanner zo strak had aangedraaid dat die gebroken was, uiteraard hebben ze er niks van gezegd :r

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Bij mij begint het onderhand ook wel te kriebelen. Al jaren eigenlijk. Helaas komt het er nooit van, en wie weet gaat het er ook nooit van komen, of misschien juist wel...
Ik zou graag mijn motor rijbewijs willen halen om een aantal redenen:

- Passie. Veel motorrijders delen natuurlijk dezelfde passie, namelijk, motor rijden. Je hebt altijd iets om over te praten. Je leert er mensen door kennen, en het is leuk in groepsverband (en misschien ook alleen?). Gewoon je motor neerzetten, en dan toch eens de wenkbrauwen fronsen, en je bedenken, toch wel een mooie machine...
- Vrijheid. Ik kan me voorstellen dat het een gevoel van vrijheid oproept. Misschien enigzins beperkt door motorkleding en helm (je zit toch een beetje ingepakt). Ik noem het ook wel "uitwaaien".
- Natuur. Je ziet nog eens wat van de wereld. Ik wil niet gaan motor rijden om van A naar B te komen. Ik wil motor rijden om wat te zien van de wereld, en deze ook te voelen.

Waarom ik daar allemaal zo op kom... Mijn moeder heeft ook haar rijbewijs. Ze heeft zelfs haar eigen motorclub opgericht, en regelt daar vanalles en nog wat voor, en rijdt natuurlijk ook passievol mee. Ze is klein van stuk, en heeft dan ook een bijbehorende kleine, verlaagde motor, en rijden kan ze. Ik zie dat die passen met veel mensen deelt, en dat vind ik mooi om te zien.
Ik ben een aantal keer mee gereden op toertocht. Gewoon met mijn auto er achteraan. Maar dat is niet "het" gevoel. Ik wil dat gevoel ook, maar heb geen idee of motor rijden wat voor me is.

Ik zie motor rijden als iets wat je in "de zomer" doet. Maar ik ben wel bij dien verstande dat het net zo goed kan regenen. Ook dan wil ik (goed) kunnen rijden. Ik hoef dan ook helemaal niet mijn motor rijbewijs te halen als de zont schijnt. Van mij mag het regenen op sneeuwen (gaat er dan nog echt een motor rijder de weg op?), daar leer je in elk geval de beginselen er van.

Ik heb thuis zo'n snorscootertje staan, zelf wat opgeknapt. Ziet er uiterlijk niet echt geweldig uit, maar is technisch in orde. Daar begint mijn twijfel. Dat ding loopt helemaal niet zo hard, en dat hoeft voor mij ook niet. Ik denk dat zo'n 50 op de teller haalbaar is, maar dan ligt zo'n ding dus echt niet geweldig op de weg. Een beetje zoals je een damesfiets hebt, en het stuur van links naar rechts beweegt, het voelt allemaal wat gammel aan. Verder fiets ik amper tot niet. Het is altijd even wennen. ;) Daarom vraag ik me af of motor rijden geschikt voor me is, ik heb er geen ervaring mee. Ik weet dat de koppeling op het stuur zit, en dat je moet schakelen en (achter) remmen met je voet moet doen. Ik wil/hoop dat zo'n motor degelijk aan voelt. Gewoon iets stevigs en diks tussen de benen, om het maar eens bij de naam te noemen. ;) Iets wat aan voelt alsof je het aan kan trekken.

Ik ben helemaal geen scheurneus. Ik denk dat veel mensen mij niet zien motor rijden omdat ik in de auto ook helemaal geen fratsen uit haal. Inhalen doe ik eigenlijk nooit, zie het nu ter niet van in. Echt hard rijden doe ik zelden. En keer hard optrekken (heb ook een snelle GTI), doe ik sporadisch (vanwege het geluid, ook weer zo'n "passie" iets). Mijn vriendin denkt dat ik de verkeersregels niet ken (maar ja, welke vrouw loopt er nou niet te melken als je er samen mee in de auto zit?). Ik heb net eens een motor theorieexamen gemaakt, en had 5 fouten (eerste keer). Ook vliegen meerdere andere dingen mij om de oren. Zoals je kent geen grenzen, en dan met name dat ik "eens een keer" uitgeprobeerd heb hoe hard de auto eigenlijk kan (keer op de Duitse autobahn gedaan). Nou ja, ding liep tegen de 240, weten we dat ook weer... Verder heb ik echt nog nóóit de grenzen van de auto opgezocht.
Ik heb zo'n 10 jaar mijn rijbewijs. Als ik 4 bekeuringen heb gehad is het veel (3 of 4 km te hard). Ik heb nooit brokken gemaakt. Ik zie mezelf niet persé als een goede chauffeur. Gewoon een goede middenmoter, niks speciaals. Ik hou me eigenlijk gewoon aan de regels. Ik rijd natuurlijk ook wel eens te hard, maar ik haal zelden in, bumperkleven doe ik niet, op de vluchtstrook ga ik ook niet voor mijn plezier rijden, richting aangeven, doe ik -zoals zo lijkt de rest van Nederland dat niet doet-, wél, en houdt wel degelijk rekening met motor rijders, want ik weet ook donders goed dat je als motor rijder het onderspit delft, want je bent slecht zichtbaar, altijd goed uitkijken dus.
Niet dat ik niet durf, maar heb er geen behoefte aan. Voor motor rijden heb je in zekere zin ook lef en durf nodig, het is een risico, en dat risico wordt net zo groot als wat je er zelf van maakt. In zekere zin moet je wel over voldoende ballen beschikken om de weg op te gaan. :p

Ik doe het dus niet om hard te rijden, of om een klaverblad goed hard te nemen (snap nog niet waarom je niet de bocht uit vliegt als je met je knie op de grond zit).
Ik wil dus gewoon lekker toeren en van het gemeenschappelijke gevoel te genieten...

Wat voor motor is voor mij dan geschikt?
Ten eerste; ik ben niet groot van stuk, zo'n 1.68. De motor moet dus niet als te groot zijn. Daarbij moet het een goede beginnersmotor zijn natuurlijk, zo'n betrouwbaar apparaat. Die er niet als een bezetene vandoor gaat als je jeuk hebt in je pink, gewoon eentje die van onderuit lekker veel koppel heeft, en niet meer doet dan wat je de motor opdraagt.
Hij moet natuurlijk ook comfortabel zitten. Ik ben stevig van bouw, dus het gewicht zal niet zo heel veel uitmaken, wel de algehele lengte, breedte en hoogte van het apparaat, ik heb immers niet zo'n geweldige lange armen en benen.
Het hoeft ook echt niet vanzelf te gaan, een beetje werken hoort er nou eenmaal bij.

Ik vind het wel mooi om het frame te zien, en het motorblok. Een klein kuipje mag best. Ik ben niet iemand die overdreven veel chrome wil, ik ben meer van het "matzwart". Ik wil dus geen chopper alvast.
Mijn moeder heeft een Cagiva Raptor, zo'n type motor wil ik, want dat lijkt me een simpele, kleine, goed hanteerbare motor, echter zijn deze er bijna niet, dus zal het een alternatief moeten zijn, maar wat...?

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 06-02-2011 20:07 ]

• DECOY88
(overleden)
@eX0duS volgens mij moet je morgen ochtend om 8:30 direct een afspraak maken met een rijschool en starten. een lesje en dan ben je helemaal verkocht. of stap een keer bij je moeder achterop er zijn genoeg clubleden die een kledingset voor een duo thuis hebben hangen die je wel een middagje zou kunnen lenen.

even 10 dagen onroute geweest. lekker in me uppie en zien waar je strand. dit is bij Gibraltar met uitzicht op Afrika. maar heb ook stukken van Spanje gezien waar je de eerste 30 km niemand tegen zal komen.
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1020535.jpg

• eX0duS
Achterop stappen heb ik 15 jaar geleden al gedaan (geboortejaar 1981 :p). Spannend, maar dat ga ik nu niet meer doen natuurlijk. :p
Motorkleding lijkt geen probleem te zijn, die kan ik sowieso lenen heb ik begrepen, maar wil als het zo ver is natuurlijk gewoon mijn eigen set hebben. Mag alemaal best wat kosten, begrijp ook wel dat goed materiaal niet gratis is.

Snap nog steeds niet waarom ik niet direct mijn motor rijbewijs heb gehaald nadat ik auto heb gedaan. Toen hoefde je namelijk nog niet je theorie extra te halen voor de motor. 8)7

Ik zie precies hoe dat gaat met zo'n motor. Je spreekt ergens af, bijvoorbeeld thuis, mensen komen natuurlijk al bepakt aan met motor en al, motor kleding uit, eerst flink zeveren en koffie leuten, meestal over je navigatie met wat voor routes en welke software update en kaartmateriaal je hebt, waarna natuurlijk al snel iedereen in zijn motorpak schiet, waarna je met z'n allen een stukje rijdt waarbij je wéér ergens afspreekt, waar je met nóg meer motorrijders af hebt gesproken. En dan ga je een mooie uitgestippelde toertocht rijden, waar je, naar gelang het type volk wat je bij je hebt, elk kwartier, of één keer op een dag, ergens wat gaat drinken en eten. :P En ik zie me dan wel een flink eind rijden richting Duitsland of nog verder, waarbij je dus kunt overnachten in een ander land, wat naar mijn idee vele malen mooier is dan Nederland, of tenminste, de regio waar ik woon. :p

/edit
Zie dat ik in 2008 ook al een keer gepost heb. :+ Ben bang dat dit een jaarlijks terugkerend tafereel gaat worden. }:O

[ Voor 73% gewijzigd door eX0duS op 06-02-2011 20:15 ]

• KaWaReZ
je haalt niet in.... ongeschikt voor motorrijden dus :+

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-01 19:46

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo, vandaag m'n TL-R even de hydraulische koppeling gemaakt. Was een pakking versleten. Nu doet ze het weer mijn dikke dame.
Erg fijn, morgen weer op de TL-R ipv de Tomos 2-speed naar het werk haha 8)

Making an ass of myself since the 70's

• eX0duS
KaWaReZ schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:13:
je haalt niet in.... ongeschikt voor motorrijden dus :+
Het is niet zo dat ik als een sul/doetje wil rijden omdat ik niet harder zou mogen van vrouwlief thuis. :p
Ik wil wel degelijk een bocht "nemen" alsof het een stuk vlees is. Niet zo'n dun liflafje wat in 2 minuten klaar is, maar gewoon een goed doorbloede, half-rauw stuk biefstuk van een rund uit het Russische Ural gebergte... Zo eentje die je dan ook nog rauw zou kunnen eten, als je dat wil.
Gewoon goed kunnen rijden dus. :p En ook inhalen dus. En misschien zelfs wel met het knietje aan de grond. Maar daarvoor wil ik wel eerst echt goed kunnen rijden. :X

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 06-02-2011 20:33 ]

• DECOY88
(overleden)
ben ook nog weleens zo iemand die s ochtends even naar zolder knald en vanuit daar een 5 landen tocht meerijd of even een dagje door de heuvels van noord Frankrijk. ik weet niet waar je woont. maar een dagje buitenland is altijd lekker om te doen zo nu en dan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

eX0duS schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:32:
[...]

Het is niet zo dat ik als een sul/doetje wil rijden omdat ik niet harder zou mogen van vrouwlief thuis. :p
Ik wil wel degelijk een bocht "nemen" alsof het een stuk vlees is. Niet zo'n dun liflafje wat in 2 minuten klaar is, maar gewoon een goed doorbloede, half-rauw stuk biefstuk van een rund uit het Russische Ural gebergte... Zo eentje die je dan ook nog rauw zou kunnen eten, als je dat wil.
Allicht zou je dan zo'n bijpassende motor kunnen overwegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ural.cc/content/images/ecb397ec62a65b65b10d2016923db7ec.jpg

:+

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Kaaswagen schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:42:
[...]
Nja ik ga in dat soort ongein niet mee, dan krijgen ze een aangetekende brief waarin ik de wet eventjes haarfijn herhaal en anders gaan we gewoon naar de rechtbank, al was het voor 10 euro :P Pleur op met je oplichting denk ik dan.
Dat kun je doen, maar dan geheel op eigen kosten. En het is niet standaard in Nederland dat de verliezer de kosten draagt. Dus je zou zomaar eens kunnen winnen, en een rekening van een paar duizend € aan advocaat- en gerechtskosten kunnen krijgen... Daar sta je dan met je winst ;)

Maar goed, ik het er ook verder geen verstand van, maar dit is wat 'men' er over het algemeen over zegt. Evengoed blijf ik het een verkeerd gebruik vinden van dit soort regelingen, die er alleen maar voor zorgt dat bedrijven dit soort 'ongein' blijven doen. Het is nogal hypocriet om het bedrijf erop aan te vallen als je zelf willens en wetens dingen bestelt om te proberen. Daar is een winkel niet voor bedoeld.

Ik heb laatst ook wat kleding en bodyprotectors besteld via postorder omdat ik geen tent kon vinden met de spullen die ik wilde hebben binnen redelijke afstand. Maar dan pak ik ze voorzichtig uit en pas ze met de labels. Als ze niet zouden passen, kan ik ze nog met goed fatsoen terugsturen. Maar een weekje dragen is een ander verhaal. Want jij accepteert ook geen helm die iemand anders al gedragen heeft (lekker met een zweetkop erin), dus wat moet die winkel dan met die helm?

Erg makkelijk als je alleen maar naar jezelf toe redeneert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:29:
Ik wil eigenlijk wel een keer gaan motorcrossen, beetje een introductie doen en eens kijken wat het inhoudt om een beetje rond te raggen over zo'n baan. Ik heb al even zitten zoeken, maar kom alleen maar uit bij extreem amateuristische clubs.

Op zich niet erg, maar misschien weet iemand waar je zoiets leuk kunt doen in de omgeving van Utrecht? Heb dus uiteraard geen eigen fiets, dat is wel belangrijk.
Iemand nog tips?

• MailMan
dion_b schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:14:

Vanavond na 400km rijden dit weekend bij de laatste verkeerslicht voordat ik thuis was bij groen geprobeerd op te trekken, maar werd getrakteerd op een knal onder me en opeens had de motor van m'n motor geen enkel contact meer met de achterwiel :X

Heb geen gelegenheid gehad te kijken exact wat er mis is, maar gezien het tikkend/slepend geluid uit de cardanbehuizing heb ik een donkerbruin vermoeden dat daar iets niet bepaald meer in orde is...

Als ik m'n Haynes mag geloven is het loshalen en vervangen van de hele eindaandrijving als unit goed te doen, maar over wat erin zit wordt geroepen "Dismantling the final drive is beyond the scope of the majority of amateur mechanics.". Lijkt me dus dat ik moet bevestigen of het daadwerkelijk de eindaandrijving is, en zo ja een nieuwe moet scoren ergens. Bah.
Erg zuur om te horen! :( Mocht je het toch nog willen proberen zelf te doen dan is dit misschien wel interessant YouTube: BMW K 1100LT- versnellingsbak vervangen Bestaat uit 7 delen geloof ik. Verder zitten er op het bmwk forum ook fanatiekelingen die je misschien voor een kleine vergoeding kan vragen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar zéker zo leuk :Y : SuperMotard

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:14:

Op het K forum had ik hem ook al gemeld: waarschijnlijk zijn de spiebanen op je cardan weg. Met nieuwe opgelaste spiebanen (doet/deed? de hobbyist) of een nieuw/beter cardan kan je dan weer verder. De cardanklok uit elkaar halen lijkt me dan niet nodig. De cardanas vervangen is, op je gemakje met koffie tussen door 2 uur werk.

Remklauw los
wiel eruit,
veer los
pulsgever los
4 imbussen van de cardanklok los
Naar achter trekken en kijken hoe de spiebanen eruit zien.

Tang op de as,
naar achter trekken (zit met klemveertje)
oude as eruit, nieuwe as erin (vastklikken!)
spiebanen invetten met staburags (hogedruk) vet.
terugbouwen.

Heb je nu toch een cardanklok probleem (grote lager uit elkaar geklapt, geen olie erin?) dan zou ik idd de klok uitwisselen. Bel anders Ries Groenewoud even (die heeft een enorme hoeveelheid ex gendarmerie fietsen staan), die kan je zeker wel verder helpen. En ik kan ook wel iets voor je betekenen als je wil :)
shaggy8675 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:14:
Zo, vandaag m'n TL-R even de hydraulische koppeling gemaakt. Was een pakking versleten. Nu doet ze het weer mijn dikke dame.
Erg fijn, morgen weer op de TL-R ipv de Tomos 2-speed naar het werk haha 8)
HEEEE shaggy! tijd niet gezien hier!! Alles ok?
eX0duS schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:54:
Bij mij begint het onderhand ook wel te kriebelen.
[....]
want dat lijkt me een simpele, kleine, goed hanteerbare motor, echter zijn deze er bijna niet, dus zal het een alternatief moeten zijn, maar wat...?
Ik ben ook een buitengewoon suffe motorrijder; ik rij voor mijn plezier en ik ben niet op de vlucht ofzo.
Niet elke motorrijder scheurt met 140 door de bebouwde kom en neemt rotondes verkeerd om :+.

Gewoon beginnen met lessen. Eind februari is de motorbeurs weer. Dat is een goede plek om motorfietsen te bekijken en in jouw geval zou ik eens kijken naar een leuke all road. Breed stuur, niet te hoog, lekker wendbaar in en om de stad en genoeg puf voor op de snelweg. Of, een ducati monster?

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 07-02-2011 11:40 ]

Wise enough to play the fool

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:58:
[...]

Erg zuur om te horen! :( Mocht je het toch nog willen proberen zelf te doen dan is dit misschien wel interessant YouTube: BMW K 1100LT- versnellingsbak vervangen Bestaat uit 7 delen geloof ik. Verder zitten er op het bmwk forum ook fanatiekelingen die je misschien voor een kleine vergoeding kan vragen?
Werd er idd niet vrolijk van. Zit al op bmwk te snuffelen, heb ook gelijk een plan opgepakt om - als m'n vermoeden mbt oorzaak klopt - gelijk een beetje te customizen door de eindaandrijving van een K100 te nemen. Die heeft een andere overbrengingsverhouding, waarmee het wat minder toeren zou hoeven maken op dezelfde snelheid. Daar wordt het minder sportief van, maar op snelwegsnelheden zou het wat zuiniger worden en rustiger rijden.

Maarja, heb pas dit weekend tijd om bij daglicht uit te gaan zoeken wat het exact is, dan moet ik vrijwel zeker onderdelen hebben (het klonk niet als iets wat gewoon terug te duwen is...) en daar heb ik allicht pas twee weekenden later tijd voor, dus dikke kans dat ik pas in maart ergens weer kan rijden :'(
teacher schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:25:
[...]

Op het K forum had ik hem ook al gemeld: waarschijnlijk zijn de spiebanen op je cardan weg. Met nieuwe opgelaste spiebanen (doet/deed? de hobbyist) of een nieuw/beter cardan kan je dan weer verder. De cardanklok uit elkaar halen lijkt me dan niet nodig. De cardanas vervangen is, op je gemakje met koffie tussen door 2 uur werk.

Remklauw los
wiel eruit,
veer los
pulsgever los
4 imbussen van de cardanklok los
Naar achter trekken en kijken hoe de spiebanen eruit zien.

Tang op de as,
naar achter trekken (zit met klemveertje)
oude as eruit, nieuwe as erin (vastklikken!)
spiebanen invetten met staburags (hogedruk) vet.
terugbouwen.

Heb je nu toch een cardanklok probleem (grote lager uit elkaar geklapt, geen olie erin?) dan zou ik idd de klok uitwisselen. Bel anders Ries Groenewoud even (die heeft een enorme hoeveelheid ex gendarmerie fietsen staan), die kan je zeker wel verder helpen.
Wow, tnx :)

Dit gaat vrijdagmiddag of zaterdag uitgeprint mee richting motor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 07-02-2011 11:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Volgens mij gaan kettingen eerder kapot. Ze hebben iig meer onderhoud nodig. Maar ja...een gebroken ketting is weer niet zo duâh als een kardan... ;)

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zo, ook ik heb m'n rijbewijs binnen. Eindelijk! Het werd tijd, pfft. Ging toch wel wat lastig met al die rukwinden.

Wordt nu tijd om een motor aan te schaffen. Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van de Yamaha MT-01 en de keuze om deze te nemen was eigenlijk allang onbewust gemaakt. Nu alleen nog de vraag of hij wel bij mij past. Zal van de week even langs wat dealertjes gaan om te kijken of ik hem ergens kan rijden.

Dan kom ik er wel achter of dit een goede motor voor mij is.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm benzinekraan lek (of de slangetjes daar, hij is iig bezweet). En voor die van mij (44300-19C00) zijn geen reparatiekitjes te vinden. Nog iets erbij voor op het lijstje met dingen die echt keihard gedaan moeten worden deze maand.

Er zijn wel tweedehands kranen te krijgen, maar ik vraag me af in hoeverre dat gaat helpen, zou het rubber lek zijn. Er is een goede kans dat zo'n kraan al een tijdje droog ligt, en dan doet het rubber toch ook niet veel meer?
Nieuwe is 100 euro :X

• DRAFTER86
  • Laatst online: 19:09
[...]
Ik ben ook een buitengewoon suffe motorrijder; ik rij voor mijn plezier en ik ben niet op de vlucht ofzo.
Niet elke motorrijder scheurt met 140 door de bebouwde kom en neemt rotondes verkeerd om :+.
Niet zo vaak verkeerd om, wel regelmatig midden over :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr.Nash schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:18:
Zo, ook ik heb m'n rijbewijs binnen. Eindelijk! Het werd tijd, pfft. Ging toch wel wat lastig met al die rukwinden.
Feli :)

En bekijk het van de positieve kant: je hebt het geleerd onder brakke omstandigheden, dus geen nare verrassingen straks met je eigen motor op de weg.
Wordt nu tijd om een motor aan te schaffen. Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van de Yamaha MT-01 en de keuze om deze te nemen was eigenlijk allang onbewust gemaakt. Nu alleen nog de vraag of hij wel bij mij past. Zal van de week even langs wat dealertjes gaan om te kijken of ik hem ergens kan rijden.

Interessant geval, veel plezier met het uitproberen. Wel minimaal een ander type motor proefrijden, want vrijwel alles zal beter voelen dan lesmotoren - zorg ervoor dat je kiest op basis van verschil tussen een paar vergelijkbare motoren, niet dat je enkel voor de MT-01 kiest omdat het lekkerder rijdt dan een ER-5 oid :z

Oslik blyat! Oslik!

• eX0duS
Een Ducati Monster was inderdaad 2e keus dan, want heeft hetzelfde blok als een Cagiva Raptor. Ik geloof dat het eigenlijk een Suzuki blok is, dus waarschijnlijk wel redelijk betrouwbaar.
Liever heb ik een injectie motor, omdat naar mijn idee zo'n carburateur ook altijd ellende is, maar injectie schijnt ook weer zijn nukken te hebben (slechte gasrespons).

Volgens mij hebben zelfs nieuwe/moderne motoren nog vaak een carburateur?

Heb trouwens gebeld met een motorrijder waarvan ik het adres weer via-via van heb. Schijnt ook echt zo'n ras motor rijder te zijn, vol passie zeg maar. ;) Het is wel de bedoeling dat ik ook zo'n motor kan besturen. Niet alleen dat papiertje halen, ook ook nog eens veilig onderweg zijn. :P

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2011 13:02 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Kijk dit dan:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=e2BccVeAurI]
Geluk zit in een klein hoekje zullen we maar zeggen...

• MailMan
mphilipp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:08:
Kijk dit dan:
[video]
Geluk zit in een klein hoekje zullen we maar zeggen...
Posten in Het Grote Wegmisbruikers topic en dan zeggen dat dat een reden is om vooraan de stoplichten te gaan staan, dan breekt de hel daar weer los. ;)

Hij stapt nog netjes af trouwens, lukt mij niet met m'n ruit...

Weet iemand trouwens nog een manier om krassen uit een vizier te krijgen? Hoor dingen over tandpasta en Commandant, maar dat eerste werkt niet met de tandpasta die ik heb en bij de Commandant ben ik bang voor meer krassen of het wegkrabben van een speciale laag.

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 07-02-2011 14:18 ]

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

eX0duS schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Een Ducati Monster was inderdaad 2e keus dan, want heeft hetzelfde blok als een Cagiva Raptor. Ik geloof dat het eigenlijk een Suzuki blok is, dus waarschijnlijk wel redelijk betrouwbaar.
Liever heb ik een injectie motor, omdat naar mijn idee zo'n carburateur ook altijd ellende is, maar injectie schijnt ook weer zijn nukken te hebben (slechte gasrespons).

Heb trouwens gebeld met een motorrijder waarvan ik het adres weer via-via van heb. Schijnt ook echt zo'n ras motor rijder te zijn, vol passie zeg maar. ;) Het is wel de bedoeling dat ik ook zo'n motor kan besturen. Niet alleen dat papiertje halen, ook ook nog eens veilig onderweg zijn. :P
Je moet er niet te veel over nadenken. Je denkt al veel te veel vooruit, en hebt het over passie en dergelijke. Maak deze week gewoon eerst een afspraak voor een proefles en ga rijden. Dat stevige ding tussen je benen dat zit met de moderne motoren wel goed hoor.

En zodra het motorrijden je bevalt (de lessen dus) dan ga je gewoon wat motordealers af (en de motorbeurs in Utrecht!) om wat motoren te passen, misschien bevalt zo'n Ducati Monster, of zo'n Cagiva Raptor jou wel helemaal niet. Ga eens wat zitten op die dingen.

Als je dan eenmaal je papiertje hebt dan koop je wat kleding die je goed zit, zo te horen word je een mooiweerrijder, dus je hoeft geen superdure GoreTex shit aan te schaffen. Als je er klaar voor bent kies je gewoon een motor met je hart. Een motor die je mooi vindt en waar je, waarschijnlijk, lekker op kunt rijden. Ga dan voor een proefrit en koop hem vervolgens.

Dan ben je een motorrijder, en dan kan de passie zich ontwikkelen. Dan pas.

Succes, en houd ons op de hoogte! Maar wel een afspraak maken he! ;)

• Tylen
  • Laatst online: 20:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik heb een Ducati Monster, en euhhh volgens mij zit daar helemaal niets van suzuki onder hoor ;) Als je een nieuw type monster pakt dan heb je injectie. En over slechte gasresponse van injectie heb ik nog nooit gehoord/gevoeld. Heb met 6 injectie motoren geraced en met heel veel verschillende op de weg gereden, nooit iets van gemerkt. En nieuwe motoren met een carburateur??? Ze zullen er vast zijn, maar heel weinig dan ;) Carburateur is ruk :P Moet je weer choken (chocken?? cjookuh?? shooken?? ;)) enzo, of je vergeet je benzine kraag open/dicht te doen.... Nee gewoon lekker injectie rijden :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso hebben de milieueisen wel gezorgd dat alles zo'n beetje injectie is tegenwoordig.

Dikke lol ook met die retromotoren, injectie in een carburateurbehuizing gebouwd :D
Mr.Nash schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:18:

Daar noem je wel meteen een krachtpatser! Huge lading koppel en best wel een grote fiets. Ik rij op z'n kleine broertje, de 03. Wat beginnersvriendelijker... (en omdat men achteraf erachter komt dat een eencilinder niets voor ze is, ook nog eens veel tweedehands te koop :o )

[ Voor 71% gewijzigd door steveman op 07-02-2011 14:37 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:29:
[...]
Carburateur is ruk :P Moet je weer choken (chocken?? cjookuh?? shooken?? ;)) enzo, of je vergeet je benzine kraag open/dicht te doen.... Nee gewoon lekker injectie rijden :+
Ik moet toch een choke open trekken op mijn injectie-Beemer. Iemand heeft het me een keer uitgelegd, maar ik ben zó technisch dat ik weer vergeet waarom het precies is... ;)

• eX0duS
Ik heb intussen al gebeld. Hij was op vakantie... Vast met de motor. :p
Moet zaterdag even terugbellen. Hij zei ook dat we gewoon even gaan kijken hoe het allemaal gaat. Neem aan dat dat wel goed zal komen. Kan me niet voorstellen dat ik bij mezelf denk dat het echt helemaal niks voor me is. :o
Ik ga natuurlijk niet gelijk een splinternieuwe motor kopen. Denk dat het verstandiger is om gewoon met een mooie, maar goede gebruikte motor te kopen.

http://link.marktplaats.nl/392218119

Heb ook al een mooie gezien, zo een moet het worden. ;) Helemaal standaard. Ik wil geen getunde motor met allemaal nep-carbon erop. Dat gouden frame spreekt me wel aan.

[ Voor 39% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2011 14:44 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:40:
[...]

Ik moet toch een choke open trekken op mijn injectie-Beemer. Iemand heeft het me een keer uitgelegd, maar ik ben zó technisch dat ik weer vergeet waarom het precies is... ;)
Da's geen choke maar een throttle advancer, je zit dus meer gas te geven ipv een rijkere mix (zoals bij carbs nodig zijn)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:20:
[...]
Da's geen choke maar een throttle advancer, je zit dus meer gas te geven ipv een rijkere mix (zoals bij carbs nodig zijn)
Oh, is dat alles? Ik dacht dat ie iets meer deed. Waarom hebben ze dan eigenlijk een extra kabel ervoor bedacht? Hij had toch ook de gashendel iets verder kunnen zetten, of ben ik nou dom? ;)
Ik heb het ook altijd raar gevonden, want het is injectie, dus hij kan toch merken dat ie niet zo lekker loopt en het mengsel aanpassen? Er is ook nog de aanzuigtemperatuurmeter en een olietemp meter; daar moet toch iets slims mee te verzinnen zijn in de Moronic?

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 07-02-2011 15:42 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me ook heel erg iets wat geautomatiseerd opgelost zou kunnen worden - if idle <800rpm, then more throttle - maar blijkbaar vindt BMW dat niet. Ach, het is low-tech maar het werkt (zolang de kabel niet vastgevroren is...)

Oslik blyat! Oslik!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

mphilipp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:41:
[...]

... want het is injectie, dus hij kan toch merken dat ie niet zo lekker loopt en het mengsel aanpassen? ...
Dat doet de mijne dus wel zelf. Maar ik heb dan ook een Honda en geen BMW

/me Youk rent heel snel weg :P

Volvo Classic Club Belgium

• MailMan
Hey, ik bedenk ineens een manier om m'n rechterhand ook eens wat rust/warmte te geven op de snelweg. Met links gasgeven door de Choke/Throttle Advancer open te zetten op de snelweg :+

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 07-02-2011 16:38 ]

• 4x2
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

Eindhoven toch ?
Zou ik eens bij Harold Hartman informeren, daar heb ik het toen gehaald (toen ie nog voor motorhuis Eindhoven reed) en daar heb ik heel veel van geleerd.
http://www.motorrijschoolstaart.eu/

leeg

• KaWaReZ
eX0duS schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:41:

Heb ook al een mooie gezien, zo een moet het worden. ;) Helemaal standaard. Ik wil geen getunde motor met allemaal nep-carbon erop. Dat gouden frame spreekt me wel aan.
Vrouw :+

edit: venster staat weer eens te lang open..
anyway,... ipv meteen op een 3k euro fiets te stappen, probeer eens lekker te raggen met een 1k euro fiets (wel goeie staat, maar gewoon goedkoop). Alles waar ducati op staat is vaak in verhouding gewoon duur (net als aprillia en nog meer andere merken).
ga eens kijken naar een diversion 600 van een paar 100 euro of een leuke xj/fj of gpz of iets... :+

[ Voor 40% gewijzigd door KaWaReZ op 07-02-2011 16:29 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mphilipp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:41:
Ik heb het ook altijd raar gevonden, want het is injectie, dus hij kan toch merken dat ie niet zo lekker loopt en het mengsel aanpassen?
Dat zullen moderne varianten ook wel doen neem ik aan?

De mijne start in ieder geval met een relatief hoog aantal toeren, om na een aantal seconden terug te zakken in toerental.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:01:
Lijkt me ook heel erg iets wat geautomatiseerd opgelost zou kunnen worden - if idle <800rpm, then more throttle - maar blijkbaar vindt BMW dat niet. Ach, het is low-tech maar het werkt (zolang de kabel niet vastgevroren is...)
Misschien is dat low-tech wel de reden. Een kabeltje is wat dat betreft makkelijker dan een stuk programmatuur. De nieuwere RT's hebben idd geen choke meer.
Ik gebruik 'm ook alleen met koude start en doe 'm als ik eenmaal op weg ben na een paar honderd meter alweer uit.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

HEEEE shaggy! tijd niet gezien hier!! Alles ok?
Hey vrind :w

Ja alles naar omstandigheden hé ;) Enerzijds hartstikke goed, anderzijds zwaar klote. Maar ja, that's life ;)

Maar kom weer lekker hier de boel opjutten, wel zo gezellig haha })

• Widow
Youk schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:02:
[...]

Dat doet de mijne dus wel zelf. Maar ik heb dan ook een Honda en geen BMW

/me Youk rent heel snel weg :P
Mijn VFR, die wat ouder is dan jouw VFR, heeft wel zo'n schuifje zitten om hem mee te starten. Als ik die niet open zet, start ie inderdaad voor geen meter met koud weer. Ik geloof dat vanaf bouwjaar 2000 het automatisch gaat bij de VFR.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

Het ligt eraan welke Raptor je bedoelt. Een Raptor 1000 heeft een blok wat origineel uit de TL1000 komt, en de Raptor 650 heeft een blok wat uit de SV650 komt.
Beide zijn prima blokken, en mits goed onderhouden bulletproof. TL1000 blok heeft injectie, de SV pas vanaf een bepaald bouwjaar geloof ik.
De duc heeft ook een V blok, maar andere hoek, ander geluid, vermogen etc. Duc is wel mooi, maar voor mij veel te krap.

Een lekkere twin rijdt gewoon zalig. Er zijn heel wat motoren die meer vermogen hebben, scherper sturen en lichter zijn.. Maar ik ken maar héél weinig fietsen die mijn TL-R met rijplezier en puur lomp inkomend vermogen kunnen evenaren.

Grote klappen, snel thuis 8) ( of het ziekenhuis O-) )
Maar waarom geen SV-650 of SV-1000? Prima fietsen, en best betaalbaar.

Pagina: 1 ... 238 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.