Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:41:
Daar ben ik me van bewust dat die anders zijn. Ik moet nog even opzoeken of ik die ook mag gebruiken op de motor, zo niet dan gebruik ik voorlopig nog wel 1 van de rijschool. :)
anders moet je eens bij louis.de kijken, daar zijn motorspullen erg voordelig.

moet je niet te lang wachten als het motorseizoen weer is begonnen want dan stijgen de prijzen ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

Maikel64 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:34:
[...]

:| weet je wel zeker dat die helm ook is goedgekeurd voor motorgebruik?

Een scooterhelm en motorhelm hebben volgens mij namelijk wat andere eisen om een goedkeuring te krijgen. (te vinden d.m.v. het betere Google werk of in een theorieboek.)
Volgens mij zijn de verschillen tussen scooterhelm en motorhelmen zijn al heel lang niet meer. Zal het eens proberen op te zoeken. Als er een verschil zou zijn in de e-keur die ze dragen zijn ze dermate oud dat ze allang vervangen hadden moeten worden (>5 jaar)

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2011 10:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
_Apache_ schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:47:
[...]

Volgens mij zijn de verschillen tussen scooterhelm en motorhelmen zijn al heel lang niet meer. Zal het eens proberen op te zoeken. Als er een verschil zou zijn in de e-keur die ze dragen zijn ze dermate oud dat ze allang vervangen hadden moeten worden (>5 jaar)
Inderdaad. Voor zover ik weet moeten brommerhelmen aan dezelfde minimale eisen voldoen als een motorhelm. Alleen zorgen dat het ding niet 10 jaar oud is en regelmatig als bowlingbal is gebruikt.

Verwijderd

en de afwerking zal minder zijn.
en wat ook belangrijk is is dat hij een beetje geluid tegen gaat.
Al is het eigenlijk altijd aan te raden om oordoppen te dragen omdat je anders vrij snel je gehoord beschadigd

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:53
Het was een redelijk goedkope helm (tussen de 80 en 100 euro dacht ik) van een één of ander chinees merk, dus de kwaliteit is niet echt geweldig in vergelijking met een goede (motor)helm. Ik merkte tijdens de rijlessen al wel dat boven de 60 de windruis irritant gaat worden (toen had ik een helm van de rijschool op).
Maar het belangrijkste voor mij is nu eerst laarzen en vanwege mijn maat zal dat wel een beetje een zoektocht worden denk ik..

Wat is eigenlijk een beetje normale prijs voor motorlaarzen? Ze zijn er van 70 tot ver boven de 200 euro. Ik zat zelf te denken aan 100 tot 140 ongeveer voor een eerste paar.

Pas na een tijdje rijden weet je volgens mij pas wat comfortabele laarzen kunnen zijn, dus om nou gelijk er 200+ aan uit te geven vind ik wat te ver gaan. Ook in gedachte houdende dat ik ze met mijn maat niet makkelijk door kan verkopen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerlijk gezegd is naar een winkel met goed assorti gaan en *veel* paren passen IMHO enige optie.

Ik heb een vrij gangbare maat 44/45, maar heb pas na drie kwartier passen een paar gevonden die echt lekker zat. Bedenk dat het niet alleen gaat om lengte (en breedte) van de voet, maar ook over hoe dik je hiel/kuiten zijn.

Gewoon veel passen dus en kijken wat lekker zit. Als je meerdere vindt die goed zitten kun je ook naar de prijs kijken, maar je hebt niets aan laarzen van EUR 100 die niet passen :z

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
En er is ook een verschil tussen waterdicht vs. waterafstotend :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:19:
Wat is eigenlijk een beetje normale prijs voor motorlaarzen? Ze zijn er van 70 tot ver boven de 200 euro. Ik zat zelf te denken aan 100 tot 140 ongeveer voor een eerste paar.

Pas na een tijdje rijden weet je volgens mij pas wat comfortabele laarzen kunnen zijn, dus om nou gelijk er 200+ aan uit te geven vind ik wat te ver gaan. Ook in gedachte houdende dat ik ze met mijn maat niet makkelijk door kan verkopen :)
Zoals met alle motorspullen geldt dat je het zo gek kunt maken als je wilt. Mijn stelling is dat je eerst 'rommel' moet hebben gehad om de kwaliteitsspullen (niet noodzakelijk duur, maar wel vaak duurder) te kunnen waarderen. En natuurlijk wat je eigen eisen, wensen en verwachtingen zijn. Er zijn mensen die met een legerparka en kistjes op een Enfield de wereld rondrijden en zich helemaal happy voelen. Tsjaa....kan natuurlijk. Andersom heb je mensen met een outfit van €2000 (alleen pak) en vinden dat pas goed. Daartussen zit heel veel. Ik heb veel mensen positief gehoord over de Lidl of Aldi motorspullen. Voor dat geld kan het ook niet verkeerd zijn. Alleen hoop ik niet dat alle naden loslaten bij een highspeed crash. Dat kan dus gebeuren bij rommel.

Wat laarzen betreft dus hetzelfde verhaal. Ik heb zelf nu Daytona GTX en die zijn behoorlijk aan de prijs, maar het is niet voor niets dat je politiemensen en motor instructeurs ermee ziet rondrijden. Ze zitten lekker, lopen lekker, zijn warm en waterdicht. Als de zool versleten is, kan er een nieuwe onder. Ik wil geen andere meer. Maar het is niet de enige goede laars natuurlijk, maar volgens mij wél de beste.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt. Rij je veel en/of lange stukken in alle weersomstandigheden, zou ik goed investeren. Goede spullen is het halve plezier. Als je rommel hebt die lek is, niet fijn zit of wat dan ook, zit je niet relaxed op die motor.

Overigens zweer ik bij motorondergoed. Ik heb de goedkoopste van Louis (motozoom). Lange onderbroek en shirt met lange mouwen van Coolmax. Als je dat eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. Uit een test bleek dat die van Louis net zo goed was als de hele dure van Rukka. Die ziet er fancier uit met leuke hippe kleurzones, maar het maakt geen reet uit.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 26-01-2011 13:42 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
En bedenk ook: niet ieder type van eenzelfde merk zit hetzelfde!

Ik ben zelf een tijd bezig geweest om goedzittende sportieve laarzen te vinden. Zo ongeveer alle verkrijgbare modellen van Alpinestars/Sidi/noem-maar-op aangehad.

De laarzen zaten vaak of te ruim, of te krap bij een maatje kleiner.

Uiteindelijk in een winkel een model wat ik nog niet had gepast van Sidi gevonden, welke in 1 keer goedzat.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt. Wat dat betreft spant Berik de kroon. Ik heb daar een paar crosslaarzen van in maat 48! En ik heb 45/46. Maar ze zitten goed; als ik mijn grote teen een beetje uitrek/strek, kom ik zowat tegen de neus. Ze zitten verder prima.

Maar ook pasvorm kan verschillen. Kleding moet je altijd gaan passen. Mailorder alleen als je het merk kent.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik moet zeggen dat ik bij Louis in de winkel goed werd geholpen door een :9 dame. Voor zover ik kon beoordelen als rookie wist deze dame ook waar ze het over had. (ik had ook nog een motorrijder bij me die me kon adviseren) Ik had wel een beetje het idee dat ze op provisiebasis werken, maar ik wist van te voren al welke eisen ik had.

En 20% korting. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je denkt te weten wat je wilt, is het denk ik ook altijd even handig om te googlen op die merken en modellen. Nooit zomaar bij de eerste winkel iets kopen omdat het zo'n leuke meid is die er wat vanaf lijkt te weten. Het kan natuurlijk altijd, maar veel dingen zijn erg individueel omdat iedereen weer net iets anders is. Hoe vaak rij je, wat voor motor heb je, welke stijl zoek je, moet het allweather zijn, of ben je een pussy, poser of praktisch mens. Het speelt allemaal mee. Uiteindelijk moet je er een goed gevoel bij hebben. En bij twijfel: niet doen. Niets is zo erg als motorkleding die niet lekker zit of gewoon niet voldoet aan jouw eisen.

Daarom is eigenlijk die hele motorbeurs best lastig. Je kunt er leuke dingen opscheppen, maar dan moet je vooraf weten wat je wilt en wat dat zo'n beetje kost. Maar bedenk dat ze daar nooit het hele assortiment hebben liggen en alleen dingen meenemen waar ze graag vanaf willen. Ik heb me vorig jaar rotgezocht naar de Schuberth S1Pro, maar die hadden ze niet (alleen de oude). Maar wel de andere types die ze graag kwijt wilden voor wènig. Dus daar je gear uitzoeken kán, maar weet wat je doet. Je loopt heel snel weg met iets dat elders net zo goedkoop/duur was en de mooiste spullen staan in de winkel.

Wel weer goed als je zoals ik een El Cheapo enduro helm zoekt en je die daar waarschijnlijk voor een prikkie gaat vinden. De Uvex Enduro heeft nl een nieuw model en ik zal 'm al ergens voor €125 (of nog minder, ik weet het niet meer precies), dus ik gok dat ie hier en daar voor omstreeks die prijs te vinden is. En ik zoek nog een broek voor offroad/enduro. Geen crossbroek, want ik wil niet als Clown Bassie op de motor zitten :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het leuke is dat in Aken Hein-Gericke en Louis letterlijk bij elkaar om de hoek zitten. Dan heb je een stukje richting het centrum FC-Moto, en in Würselen (net buiten Aken) ligt Polo Motorrad. Daarnaast spreek ik wel een paar woordjes Duits om me verstaanbaar te maken.

Vergelijkingsmateriaal ligt daar dus letterlijk om de hoek. En inderdaad, het vergelijken van prijzen heeft me makkelijk 150 euro opgeleverd. (nou ja, dat heeft het me minder gekost :P)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

In osnabruck heb je Louis, hein gericke en ik geloof ook nog polo sport.

Louis is het grootst en vaak het goedkoopst.
hun huismerken als vanucci en probiker zijn ontzettend goed en heel goedkoop.

ik heb al een klein schuivertje gemaakt met een probiker pak, laarzen en handschoenen en ik kwam er slechts met een blauw plekje vanaf, de naden zijn gewoon sterk van probiker.,

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:07:
Het leuke is dat in Aken Hein-Gericke en Louis letterlijk bij elkaar om de hoek zitten.
Volgens mij zitten die gasten overal dicht bij elkaar. In Düsseldorf ook al.

• Tankiej
Die plaatsen liggen nou niet echt om de hoek, ik woon in het noorden van Nederland (Groningen). Dus wat je ermee bespaart heb ik dan alweer aan benzine uitgegeven volgens mij. Ik maak komende zaterdag even een rondje langs wat winkels in de provincie Groningen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk niet naar problemen maar naar oplossingen, er is vast iets in Leer, Oldenburg, Emden of iig Bremen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Tankiej schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:01:
Die plaatsen liggen nou niet echt om de hoek, ik woon in het noorden van Nederland (Groningen). Dus wat je ermee bespaart heb ik dan alweer aan benzine uitgegeven volgens mij. Ik maak komende zaterdag even een rondje langs wat winkels in de provincie Groningen :)
Heb je geen shop van Hein in de buurt dan? Ze hebben er ook in Nederland, bijvoorbeeld Eindhoven weet ik.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46
Tankiej schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:01:
Dan les je vast bij Oosterveld?:)

• Tankiej
dion_b schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:11:
Kijk niet naar problemen maar naar oplossingen, er is vast iets in Leer, Oldenburg, Emden of iig Bremen ;)
Dat is waar, Leer is niet al te ver weg. Zal eens even kijken of er iets te vinden is via Google!
Loona35 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:13:
[...]

Heb je geen shop van Hein in de buurt dan? Ze hebben er ook in Nederland, bijvoorbeeld Eindhoven weet ik.
Als je Hein Gericke bedoelt, de dichtstbijzijnde zit in Zwolle. Dat is ook al zo'n 130km vanaf hier. Ik woon niet in de stad Groningen, maar daar nog 25km vandaan :)

Als ik zelf een auto zou hebben is dat geen probleem. Maar ik heb zelf geen auto, ik kan de auto van m'n ouders gebruiken als deze vrij is. Dat is nooit doordeweek en soms in het weekend. Dus nu ik 1 dagje hem kan gebruiken wil ik ook zoveel mogelijk winkels bezoeken. Dat gaat makkelijker met winkels in de omgeving +/- 50 tot 60km hier vandaan.
Eddos schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:14:
[...]

Dan les je vast bij Oosterveld?:)
Nope, bij Anco Doornbos. Ik les niet in Groningen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 27-01-2011 13:26 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tankiej schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:19:
[...]

Dat is waar, Leer is niet al te ver weg. Zal eens even kijken of er iets te vinden is via Google!
Niet Leer, wel Emden zie ik nu:
http://www.louis.de/_40f5...x.php?topic=filiale&ID=93

Hein Gericke zit 25km verderop in Aurich.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

als je een uitrusting koopt bedenk dan ook ff wat voor soort motor en motorrijder jij denkt te zijn :P

Als je elke dag met het ding naar het werk gaat dan is een textielpak veruit ideaal.
Als je een motorrijder word die een racer haalt en een keer savonds of in het weekend gaat rijden is een leder kombi ideaal.
(of een leder overall al is dat wel kut als je een keer een terrasje gaat doen of een weekendje weg en gaat slenteren).

Als je een motorrijder bent die lekker een stuk gaat toeren maar dan ook wel eens een stukje gaat wandelen in een mooi gebied of zo dan zijn tourlaarzen idealer omdat dat fijner loopt dan race laarzen.

Een helm moet je nooit kiezen op prijs (duur is niet altijd beter), design, kleurtjes of merkje.
Pasvorm is wat telt.
(er is een site die helmen op veiligheid vergelijkt. Ik heb een shark helm gekocht van 200 voor 100 euro, die haalt een betere score dan een sommige arai/suomy helmen van 600 euro)
Als optie kun je kijken naar een pinlock systeem tegen condensvorming aan de binnenkant, dat is namelijk zeer handig in de winter/vochtigere periodes.

Qua handschoenen raadt ik je aan om twee setjes te kopen.
Een setje voor de winter/koudere periodes.
deze zijn vaak dikker en waterafstotend maar te warm in de zomer.

Leren race handschoenen zijn een must in de zomer, veel beter gevoel met gas/hendels, luchtdoorlatend vaak en ik denk iets betere bescherming.

En heel belangrijk, zeker als het om een leren pak gaat:
Zorg dat het pak strak zit maar wel dat je nog redelijk normaal kunt bewegen. een leren pakt rekt nog iets uit en past zich aan aan het lichaam, maar dat is vaak maar iets.
Als je een leren pak past ga dan ook ff op een motor zitten met dat pak om te kijken of het dan nergens knelt.
als er geen motor is dan ff race/motor houding in de winkel ;)

En natuurlijk na aanschaf je pak goed onderhouden.
regelmatig ff schoon maken met een vochtig doekje, opnieuw impregneren, insmeren met ledervet, etc
(mijn pak ziet er na 3 jaar nog als nieuw uit, op de plekken van mijn schuiver na ;))

Btw, in emden zit een louis, is 100 km van groningen, lijkt me nog te doen?
(ze hebben nu weer grote opruiming en dikke kortingen! en dat scheelt weet ik uit ervaring echt veel)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:47:
Als je elke dag met het ding naar het werk gaat dan is een textielpak veruit ideaal.
Als je een motorrijder word die een racer haalt en een keer savonds of in het weekend gaat rijden is een leder kombi ideaal.
(of een leder overall al is dat wel kut als je een keer een terrasje gaat doen of een weekendje weg en gaat slenteren).
Leer is niet altijd een strak leren racepak. Er zijn ook leren tourpakken. Ik heb er zo een, en die is nog door een speciale behandeling (deels) waterafstotend. De rest moet komen van een waterdichte binnenjas (of natuurlijk regenoverall, zoals ik heb). Het leer van mijn pak neemt max.10% van zijn eigen gewicht op in water, dus is nooit helemaal doorweekt en droogt snel. Ok, het is een erg duur pak, maar toch, het bestaat.

Er zijn maar weinig pakken écht goed in de regen. Het lekt altijd wel ergens, vooral als je een paar uur in de regen rijdt. En een echt all-weather pak bestaat ook niet echt. Als het niet te warm is in de zomer, is ie te koud in de winter, of niet lekker in de regen. Het is altijd wat. Een paar komen in de buurt, maar die zitten in de buitencategorie wat prijs betreft.

Voor regen heb ik gewoon een regenoverall. Mijn reisgenoten hadden allemaal iets tegen een 1-delig regenpak, maar aan het eind van de dag was ik de enige die droog was. En ze vonden die overall ook nog te duur. Tsjaa...als ik droog ben na een hele dag in de moesson (het regende écht hard), vind ik het niet duur (€90 BMW ProRain). Ik heb nu ook een helmmuts met water/winddicht onderstuk/kraag, zodat ook dat stuk droog blijft. Want je hals is altijd het zwakke punt omdat je nu eenmaal je helmopening hebt.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

M'n spidi GT is toch echt waterdicht, waar m'n goretex broek het na lang regen laat afweten blijft het spidi membraam echt helemaal waterdicht. Ook na 3 dagen 10u regen onderweg ....
Je moet natuurlijk wel even opletten hoe je alles aantrekt!
Maar extra overal is makkelijker maar een stukje minder comfortabel, iig mijn regenpak.
Flappert hier en daar en het is nogal glad op het zadel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 28-01-2011 10:40 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:39:
M'n spidi GT is toch echt waterdicht, waar m'n goretex broek het na lang regen laat afweten blijft het spidi membraam echt helemaal waterdicht. Ook na 3 dagen 10u regen onderweg ....
Je moet natuurlijk wel even opletten hoe je alles aantrekt!
Tuurlijk, ik zei ook niet dat niets waterdicht is. Maar het blijkt gewoon dat veel pakken toch ergens gaan lekken. En als je het aan een motorinstructeur vraagt, lekt alles... ;)
En inderdaad is de boel goed aantrekken ook belangrijk.
Maar extra overal is makkelijker maar een stukje minder comfortabel, iig mijn regenpak.
Flappert hier en daar en het is nogal glad op het zadel ;)
Daarom heb ik die BMW overall gekozen. Die heeft een rubberen zitvlak, en nomex stukken op de kuiten zodat ie niet smelt bij je motorblok. Hij zit bij mij best goed, dus dat scheelt. Maar je bent er wel een Michelin Mannetje in... ;)

Verwijderd

regenpak :X

met slecht weer blijft de motor in de garage.

lang leve mooi weer rijder :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ga binnenkort een regenoverall kopen. M'n pak is prima waterdicht van boven en onderen, de goretex doet exact wat het moet. Maar een of ander debiel bij Büse vond het blijkbaar niet nodig om de twee binnenmembranen (jas/broek) op elkaar aan te laten sluiten, of om zelfs maar de onderkant van het bovenmembraan vast te (kunnen) zetten waardoorhet altijd een stukje omhoog kruipt en water rond m'n midden binnensijpelt zodra het meer is dan motregen :/

Ander voordeel regenoverall is dat je dan idd bij het kopen van het pak eronder zo goed als niet op waterdichte eigenschappen hoeft te letten.

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
Zo, een mooi setje laarzen ingeslagen :D
Na 4 winkels van binnen gezien te hebben, zo'n 15 setjes gepast te hebben was het bij de laatste winkel eindelijk goed! Het zijn Alpinestars Web Gore-tex geworden. Nog een beetje van de prijs af kunnen lullen, anders was het wel erg boven het budget wat ik mijzelf gesteld had :+

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
Goed, net even bij de GPS-jongens in Notter geweest, en ben er wel zo;n beetje uit: ik wil een Garmin 78s. Snelheid viel me alles mee, ergonomie is goed, hoewel het ding er in eerste instantie een beetje raar uit ziet. Verder spreken vooral de robuust/waterbestendigheid en capabele voedingsconnector mij erg aan :)
Nu nog even kijken hoe ik dat ding op de brommer ga klussen...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vanmiddag dacht ik 'even' mijn accu te wisselen...ik had beter moeten weten. Ik wist wel dat ie op een vrij intieme plek zat en dat ik daarom de zijkant van de Tupperware eraf moest halen, maar het was erger: de nieuwe accu is iets anders van constructie en daardoor ging het allemaal maar nét (met heel veel gepruts). De oude accu heeft 'verzonken' polen, dus de aansluiting zit effectief een paar cm onder de bovenkant van de accu. Mijn nieuwe accu heeft polen die feitelijk bestaan uit 2 schroefgaten waar ik de bedrading op moet schroeven met een meegeleverd inbusboutje. Probleem is dat de plusdraad precies lang genoeg was om de pool van de oude accu te bereiken. Ik heb dus behoorlijk moeten kloten en uiteindelijk heb ik het beugeltje waarmee ie op de oude accu zat net zo lang verbogen tot het lukte. Pfff...maar goed...alles werkt weer.

Aangezien de bike de hele winter stil heeft gestaan heb ik 'm maar meteen afgetankt en een halve fles injectorcleaner erin gekiept (voor het tanken natuurlijk voor de mix) en de banden op spanning gebracht. Die injectorcleaner en verse benzine (BP Ultimate) merkte je wel meteen. Hij liep namelijk eerst een beetje onregelmatig, maar op een gegeven moment was het 'ping' en hij liep meteen weer goed. Heerlijk spul, die kerosine. Als het morgen weer zo lekker is, ga ik weer een stuk rijden. Nu kan het spul in de brandstofleidingen zijn werk doen en morgen weer even de boel doorblazen.

Het was lekker fris op de motor, maar echt koud had ik het niet. Uiteraard goed ingepakt, vooral die windstopper helmmuts is heel fijn wat dat betreft. Alleen heb ik geen goede winterhandschoenen en moet ik dus de handvatverwarming op II zetten... ;) Maar het voelde weer goed!

• DRAFTER86
Hm mijn XTZ stotterde ook wel een beetje vandaag... Wat is dat precies, die injectorcleaner?
Speciaal voor injectiefietsen of ook voor carburateurs?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Vandaag ook weer wat inkopen gedaan: pinlocksysteem voor in mn helm, 'drukknopen' om de kappen van mn fiets weer vast te zetten (à 2,50 p/s, afzetters), binnenhandschoenen en een flesje injectorcleaner (Forté Motor power 1). Ben benieuwd of het gaat werken!

[ Voor 14% gewijzigd door Postman81 op 29-01-2011 18:32 ]

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Even een driedubbele crosspost van M-F:
Verwijderd schreef op 19 januari 2011 @ 12:47:
Dacht net mijn eerste rondje van dit jaar te gaan rijden, motor naar buiten gerold, pak aan, oordopjes in, helm op, handschoenen aan, choke erop, starten.

pruttelpruttelpruttel... toerental kwam niet boven de duizend uit, dus ik dacht, dat loopt dadelijk wel op, lang stil gestaan, bezinksel in de leidingen ofzo.
Toen voelde ik wat spetteren tegen m'n laars. Eerste gedachte: Hmmm hoe kan er water uit het motorblok komen? Die heeft binnen gestaan de hele winter.
Tweede gedachte: Kut! Benzine.
Meteen uitgezet. Vingertje erbij en ruiken, ja hoor benzine.

Twee mogelijke plekken waar het vandaan komt: Brandstofslangetje, die is helemaal nat tot een punt waar die weer omhoog loopt en ziet er redelijk rot uit.
Ander punt wat hoog zat en nat was, was bij de linker carb.

Daar viel mijn tochtje mooi in het water... Van de week maar eens een technicus naar laten kijken. Iemand al suggesties?
Iemand heeft inmiddels al geopperd dat de vlotter kan blijven hangen maar wat dit precies inhoud weet ik niet. Ben niet heel technisch.
Hayfork schreef op 28 januari 2011 @ 21:24:
zijn nu bezig met mijn probleem. Zie pag. 15.

Hij gooit de benzine van de carburateur uit de overloop. Motor draait niet op alle cilinders. Vermoeden bestaat dat vlotters blijven hangen. Iemand nog andere opties?

Zou toevallig zijn als zowel de FJ1100 als de Div900 precies hetzelfde probleem zou hebben.
Hayfork schreef op 28 januari 2011 @ 21:52:
ging om deze post. Ligt natuurlijk aan de instellingen.

Die hebben we bekeken. Bij de FJ1100 was dit ook daadwerkelijk het probleem, met nog wat meer troep dus die carburateurs gaan morgen naar de yammiedealer om compleet schoongemaakt te worden.
Bij de Div leek het probleem toch ergens anders vandaan te komen. Vlotter is eruit geweest en gecontroleerd, geen aanslag. Ook geen troep toen dat aftapschroefje losgedraaid werd.

We hebben nog zitten denken aan de brandstofkwaliteit. Beide motoren hebben voor de winterstalling bij Tinq getankt. Omdat mijn ouders auto en mijn eigen auto de laatste tijd slechter lopen, twijfelen wij aan de kwaliteit van Tinq Euro95. Mijn auto heeft vrij kort na het starten een toerendip tot slechts een paar honderd toeren, ook mijn ouders auto loopt anders maar met hogere toeren.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:02:
Hm mijn XTZ stotterde ook wel een beetje vandaag... Wat is dat precies, die injectorcleaner?
ook voor carburateurs verkrijgbaar.
Volgensmij lost die aanslag op en andere rotzooi wat je in je benzine krijgt.
(geen idee meer hoe het exact zat).
Ik giet ook altijd begin van seizoen er een halve flacon in de tank, ik heb wel het idee dat het werkt.
volgensmij kost het iets van 15 euro per flesje.
Als je broertje het niet gapt en in zijn eigen motor dondert kun je er een seizoen mee doen ;)

Verwijderd

DPC-Postman schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:31:
Vandaag ook weer wat inkopen gedaan: pinlocksysteem voor in mn helm, 'drukknopen' om de kappen van mn fiets weer vast te zetten (à 2,50 p/s, afzetters), binnenhandschoenen en een flesje injectorcleaner (Forté Motor power 1). Ben benieuwd of het gaat werken!
ja die had ik ook die forte, werkt wel :)

trouwens welke magische drukknopjes had je?
zeker honda?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:02:
Eigenlijk is het gewoon kerosine. Voor carburateurs hebben ze een ander goedje dat bijna hetzelfde is. Mind you: Wynns maakt wél onderscheid, maar Valvoline weer niet.

Ik doe die injectorcleaner elk jaar. Het is ook iets dat de dealer ook vaak doet bij de jaarlijkse beurt. De motor loopt ook lekker hard met dat spul; ik denk dat het de kleppen ook wel lekker schoonbrandt.

Je moet het dus voor het tanken erin doen en dan een stuk rijden. Laat dan de motor weer ff een nachtje staan en rijd dan nog een keer. Zo krijgt het de kans om 'in te trekken' en rommel uit de leidingen en in je carb/injectors op te lossen. De volgende dag gooi je dat spul er weer uit.

Het is leuk spul om in je tank te gooien als je je motor wil verkopen. Hij loopt namelijk als een tiet met dat spul (brandt beter). Starten in 1x, lekker soepel, geen rook enzo...heerlijk voor oplichters dit... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door mphilipp op 29-01-2011 19:16 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

Hayfork schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:58:
We hebben nog zitten denken aan de brandstofkwaliteit. Beide motoren hebben voor de winterstalling bij Tinq getankt. Omdat mijn ouders auto en mijn eigen auto de laatste tijd slechter lopen, twijfelen wij aan de kwaliteit van Tinq Euro95. Mijn auto heeft vrij kort na het starten een toerendip tot slechts een paar honderd toeren, ook mijn ouders auto loopt anders maar met hogere toeren.
Dat heeft dus wel degelijk invloed (ook al beweerden ze bij kassa iets anders)
Die goedkope prutbenzine is vaak slechter.
Als die diversion niet lekt ben je daar waarschijnlijk het snelste mee klaar, ff de benzine uit de carburateurs aftappen en nieuwe bougies dr in draaien (je kunt het proberen zonder de bougies te vervangen, maar ws hebben ze een optater gehad van die rotte benzine)
Vrij grote kans dat ie het dan weer doet.

Die FJ1100 is, gezien de leeftijd, de oplossing waarschijnlijk ook niet zo lastig, maar wel duur.
Alle 4 de vlotternaalden + zittingen, mits los te krijgen, vervangen.
Als de zittingen niet los te vervangen zijn moet je eerst heeeel goed kijken of de zitting niet beschadigd is, anders kun je op zoek naar andere carburateurs.

Je kunt geluk hebben dat het met schoonmaken te fixen is, maar de kans is vrij groot dat de vlotternaaldjes gewoon slecht zijn en het probleem terug blijft komen.
Naast ouderdom is roest in de tank ook een leuke veroorzaker van dit probleem.

Het is ook een vervelend probleem, want met wat pech kost het je een blok, ten eerste doordat de benzine in de olie lekt en dan smeert deze niet zo goed meer.
En ten tweede omdat je een waterslag kan maken als dr een cilinder vol loopt.
Merk je heel goed als je m probeert te starten en dan een grote knal/kloenk hoort of het ding helemaal niet rond wil.
En dat geintje kan je een kromme drijfstang opleveren en dan is het nog 'iets' duurder.

leeg

Verwijderd

Is het niet vaak zo met witte pompen dat ze de restjes onderuit de opslagtanks krijgen?
Hier in de buurt heb je ook een witte pomp, die heeft het nieuws gehaald omdat ze hele slechte diesel (een paar ladingen, niet constant) hadden en overal in nederland en buitenland trucks opeens stilstonden met motorschade :')

Met mijn auto tank ik gewoon wel die bagger maar met de motor gooi ik er euro 98 in van de witte pomp of gewoon een goed merk.
(die 50 cent op een tank ...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 19:47 ]

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:04:
[...]

ja die had ik ook die forte, werkt wel :)

trouwens welke magische drukknopjes had je?
zeker honda?
Honda ja...

Verwijderd

dat zijn idd afzetprijzen.
Maar dat ligt niet aan de dealer maar aan honda.
ik wou originele stickers voor mijn motor bestellen (schuifschade)...10 euro voor een streepje, 30 euro voor een cbr logo :S

edit: is er eigenlijk al "post hier een foto van je motor" topic :P

zie alleen "post hier je auto topic" :P

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/15ejvqp.jpg
mijn schatje:P
oude foto. ondertussen andere spiegels, remhendels en decals op de seatcover.
K&N vervangingsfilter, betere bougies en nu CT2's
(en helaas met wat schuifschade wat ik nog steeds moet opknappen :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 21:39 ]

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:47:
[...]
edit: is er eigenlijk al "post hier een foto van je motor" topic :P
Show je motor - Deel 1 (HK topic)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Net even een lekker tochtje gemaakt. Heerlijk eigenlijk. Jammer dat het zonnetje verstopt zat achter de wolken, maar ik heb wel weer genoten. Geen andere motoren gezien trouwens. Het zag er wel een beetje tricky uit, want door de mist was het wegdek vochten en door de lage temperaturen zou het dan zomaar ineens glad kunnen zijn. Dat viel wel weer mee gelukkig, maar het blijft uitkieken geblazen.

• Widow
  • Laatst online: 16:02
Pff, al bijna 3 maanden zonder motorrijden :/ ik begin het nu echt wel te missen! Nog iets van 2 maanden voordat de temperaturen weer enigszins acceptabel zijn :'(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Vanmiddag ook weer even gereden, maar koude vingertoppen en enorm koude tenen... Ben bang dat het aan mn laarzen ligt, dat ze te veel afknellen ofzo... :(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik had ook wel wat koude vingertoppen, ondanks de handvatverwaming. Maar ik heb geen echte winterhandschoenen, dus er zitten stukjes stof tussen het leer voor ventilatie :X Gelukkig zit ik uit de wind achter de stroomlijnspiegels (doen goed werk om de handen uit de wind te houden), maar toch...op den duur wordt het koud, vooral omdat je de koppeling steeds moet bedienen.

Evengoed heb ik plezier gehad. Lekker gereden!

• defusion
  • Niet online
Ik rijd weer sinds enkele weken iedere dag naar het werk op de motor.
Is maar 20min rijden, maar tegen die tijd zijn mijn vingertoppen veranderd in ijs.

Maarja, het is dan ook een racer, en mijn handschoenen ook race handschoenen.

Volgend jaar winter hoop ik toch weer een auto te hebben, maar mocht dat er niet in zitten, dan minstens wat degelijke winter handschoenen.

Verwijderd

ipv van handschoenen kan ik zogenaamde wanten aanraden.
dan zitten de vingers bij elkaar en koelen ze minder snel af.

Het ziet er natuurlijk minder fraai uit maar who cares

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46
Ik heb ook wanten voor in de winter, wel even wennen met de koppeling maar wel lekker warm inderdaad :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb 3 paar handschoenen: mijn normale, een stel doorwaaiers (BMW Airflow) en een paar Klim's voor in de regen. Die laatste heb ik dus gekocht toen ik een keer een hele dag in de regen heb gereden. Een klein buitje kunnen mijn gewone leren handschoenen wel aan, maar het duurt dan 24 uur voor ze weer droog zijn. Die klim handschoenen zijn volledig Gore-Tex en niet van die dikke winterdingen. En niet van leer, want dat is klote als het nat is.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

defusion schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:27:
Ik rijd weer sinds enkele weken iedere dag naar het werk op de motor.
Is maar 20min rijden, maar tegen die tijd zijn mijn vingertoppen veranderd in ijs.

Maarja, het is dan ook een racer, en mijn handschoenen ook race handschoenen.

Volgend jaar winter hoop ik toch weer een auto te hebben, maar mocht dat er niet in zitten, dan minstens wat degelijke winter handschoenen.
Je kan rubber handschoentjes onder je handshoenen aandoen, dat scheelt weer een beetje :)

Gister was ik met de motor naar een collega en vanaf daar met auto naar klant. Meeting duurde wat lang en op terug weg moesten we haar vriend nog ff oppikken. Dus vrij laat weer bij haar thuis, kom ik erachter dat ik mijn nieuwe handvat verwarming (zonder electronica die beveiliging heeft op perongelijk aan laten staan) aan had laten staan..dus accu helemaal leeg.. gelukkig had haar vriend startkabels dus na veel geklooi motor weer aan de praat gekregen, maar omdat het zo koud is en accu zo leeg was sloeg motor af bij stationair rijden. Ook trok de SatNav teveel stroom voor de zo goed als lege accu. ABS was er ook niet happy mee..

Dus met veel toeren weg gereden, wat wel erg vreemd is om gashendel continu open te houden (zeker in langzame bochten bij ijzige temperaturen voelt dat erg vreemd. Omdat SatNav niet aan kon vond ik ook niet snel de goede weg in de Urban jungle van Watford (voorstad van London) en om het nog leuker te maken 'besloeg' mijn vizier ook nog (ik denk dat de anti regen spray een beetje aan het opvriezen of vuil worden was, ik heb immers een pinlock..

Al met al een heel stuk door de vrieskou gereden in het donker met een slecht vizier...minder prettig dus.
Maar ik ben veilig overgekomen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BTW vorige week naar de launch van de Triumph Tiger geweest bij de locale dealer. De 800XC ziet er erg interesant uit :)
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een proefritje ga maken, op papier voldoet hij aan zo goed als al mijn eisen..
Alleen wel weer een bult geld (zeker als je hem leuk aankleed met accessoires)
Afbeeldingslocatie: http://dalefranks.com/cycles/wp-content/uploads/2010/10/2011-triumph-tiger-800-action-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://motorcyclemodificationz.com/gallery/motorcycle/new_motorcycle_2011_triumph_tiger_800_xc_motorcyclemodificationz_com01.jpg

• DRAFTER86
ToolkiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:38:
BTW vorige week naar de launch van de Triumph Tiger geweest bij de locale dealer. De 800XC ziet er erg interesant uit :)
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een proefritje ga maken, op papier voldoet hij aan zo goed als al mijn eisen..
[afbeelding]

[afbeelding]
Fantastisch mooi ding. Ik vroeg me altijd al af waarom je in dat segment eigenlijk alleen de 800GS had. Erg goede zet van Triumph, ben ook erg benieuwd hoe dat stuurt!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Widow schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:17:
Pff, al bijna 3 maanden zonder motorrijden :/ ik begin het nu echt wel te missen! Nog iets van 2 maanden voordat de temperaturen weer enigszins acceptabel zijn :'(
Ben je van suiker gemaakt. :?
Hup, pak aan en gassen, doe ik ook in de winter. Ook nu met deze temperaturen, heerlijk. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Widow schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:17:
Nog iets van 2 maanden voordat de temperaturen weer enigszins acceptabel zijn :'(
rij je soms naked? :P

Wise enough to play the fool

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Ik rij al weer een paar weken, maar de afgelopen dagen was het toch wel erg koud 's avonds terug. Voor die paar km doe ik het nog wel zonder binnenvoering. De vingertoppen vinden het niet erg aangenaam (kappen+handvatverwarming).

Irritanter is dat die pinlock in m'n N90 niet lekker werkt waardoor ik het vizier toch nog moet openen wat me een ijskoud gezicht oplevert.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:30
ToolkiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:33:

Gister was ik met de motor naar een collega en vanaf daar met auto naar klant. Meeting duurde wat lang en op terug weg moesten we haar vriend nog ff oppikken. Dus vrij laat weer bij haar thuis, kom ik erachter dat ik mijn nieuwe handvat verwarming (zonder electronica die beveiliging heeft op perongelijk aan laten staan) aan had laten staan..dus accu helemaal leeg.. gelukkig had haar vriend startkabels dus na veel geklooi motor weer aan de praat gekregen, maar omdat het zo koud is en accu zo leeg was sloeg motor af bij stationair rijden. Ook trok de SatNav teveel stroom voor de zo goed als lege accu. ABS was er ook niet happy mee..
Heb je geen choke op je motor? Ik heb drie standen: uit, beetje, beetje meer. En als je batterijen in je satnav hebt zitten, kun je hem ontkoppelen totdat je accu weer genoeg opgeladen is en dan weer inpluggen.
ik heb immers een pinlock..
Even in de gaten houden of de silicone rand nog wel goed aansluit op je vizier. Kan zijn dat je pinlock wat vocht binnengelaten heeft.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[quote]winkelwagen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:53:
[...]

Heb je geen choke op je motor? Ik heb drie standen: uit, beetje, beetje meer. En als je batterijen in je satnav hebt zitten, kun je hem ontkoppelen totdat je accu weer genoeg opgeladen is en dan weer inpluggen.
/quote]
Nee, is injectie, zit wel een soort autochoke achtig ding op die bij koude motor stationair iets hoger zet (2K ip 1K RPM ofzo) maar ook dat mocht niet baten.

GPS houder is ook meteen de verbinding met accu, dus zodra je hem erin zet maakt hij contact...
Ik bedenk me nu dat ik hem eventueel in mijn zak aan had kunnen doen zodat ik iig audio prompts zou krijgen..
winkelwagen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:53:
Even in de gaten houden of de silicone rand nog wel goed aansluit op je vizier. Kan zijn dat je pinlock wat vocht binnengelaten heeft.
Ja zat ik ook aan te denken, maar op de heenweg werkte het wel (naast de pinlock besloeg het, en op pinlock niet, en toen ik ging tanken en schem poetste werd het schoon, dus dat duid niet op vocht tussen pinlock en visor (wat ik wel een keer gehad heb idd)...
Laatste stuk leek het wel een soor van op te vriezen in de linkerbovenhoek en bij mijn neus... ik vrees gewoon zo koud dat de condensatie meteen aanvroor ofzo... met visor open rijden of ventielatie opties aan leek niet te helpen (en je krijgt er idd een erg koud gezicht van ;) )

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
TheJVH schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:57:
[...]

:( Kut. :(

Vanavond mn arm uit de kom geslagen bij volleybal. Geen motorrijden voor mij de komende maand(en), dus dat pasje duurt weer een stuk langer. :(
En vandaag gehaald :D . 5 lesjes om weer in te komen en toen afrijden. Wel kutweer, koud, zeer vochtig en ik zag bar weinig door m'n vizier, maar het was voldoende :D .

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

Gefeliciteerd!

Maar hoe sla je in fucksnaam je arm uit de kom? :o 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Laatst online: 17:13

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:00:
Nee, is injectie, zit wel een soort autochoke achtig ding op die bij koude motor stationair iets hoger zet (2K ip 1K RPM ofzo) maar ook dat mocht niet baten.
Om je gerust te stellen, een motor met carburateurs loopt met een lege accu vaak ook niet zo mooi meer :P
Hangt wel een beetje af van de ontstekingsunit, maar die hebben de accu ook echt nodig voor een stabiele ontsteking.

leeg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:03:
[...]

Om je gerust te stellen, een motor met carburateurs loopt met een lege accu vaak ook niet zo mooi meer :P
Hangt wel een beetje af van de ontstekingsunit, maar die hebben de accu ook echt nodig voor een stabiele ontsteking.
En de ABS lijkt ook wel een minimale spanning nodig te hebben, ABS lampje was een poos aan maar na een end rijden ging het weer uit..

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
steveman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:00:
Gefeliciteerd!

Maar hoe sla je in fucksnaam je arm uit de kom? :o 8)7
Thx! En tja, dat vraag ik me soms ook wel eens af, maar is al eerder eens gebeurt dus dan is het wat zwakker ;) .

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:33:
[...]
Je kan rubber handschoentjes onder je handshoenen aandoen, dat scheelt weer een beetje :)
Rubber, als in dat spul dat je poriën helemaal afsluit en als neveneffect ook de wind (dus kou) buitensluit. Lijkt me niet bevorderlijk voor de zweethanden en hoogst oncomfortabel.

Een investering in goede spullen lijkt me geen overbodige luxe. Het kost misschien wat, maar hoe fijner je gear, hoe lekkerder je op de motor zit. Opa zei vroeger ook dat je wat oude kranten onder je borstrok kon doen tegen de kou. Tsjaa... :X

• Widow
  • Laatst online: 16:02
4x2 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:03:
[...]

Magneetonsteking :Y)
Nee, maar ik heb geen zin in kou op de motor, het is voor mij puur fun. Voor de overige ritjes staat er een leasebak voor de deur. Op de motor gaat het dus vaak richting de Lekdijk of dat soort weggetjes. En die funritjes mis ik dus :P

edit: en als ik dan net hoor dat een vriend van me onderuit is gegaan op zn z750, hoeft het voorlopig ook nog even niet :Y) maar ik mis het wel!

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 01-02-2011 18:47 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Widow schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:44:

Nee, maar ik heb geen zin in kou op de motor, het is voor mij puur fun. Voor de overige ritjes staat er een leasebak voor de deur. Op de motor gaat het dus vaak richting de Lekdijk of dat soort weggetjes. En die funritjes mis ik dus :P
:)

Ik rij ook minder in de winter hoor. "vroegah" hadden we alleen de motor en daar deden we alles mee. Tegenwoordig zijn we verwend met auto's enzo.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

ff een vraagje tussendoor: Zijn hier veel motorrijders met een gear-indicator op hun fiets?

Ben sinds een tijdje bezig om zelf een gear-indicator te maken, gecombineerd met een flitspaal-melder (via GPS) :*).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Nope, geen gear-indicator hier, eigenlijk interesseert het mij totaal niet in welke versnelling ik zit. Zolang de motor goed reageert is er geen probleem. Ik rij dus vooral op gevoel. En als ik het dan toch wil weten, op basis van snelheid en toerental kan ik er wel achter komen.

Volvo Classic Club Belgium

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Youk schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:28:
Nope, geen gear-indicator hier, eigenlijk interesseert het mij totaal niet in welke versnelling ik zit.
*met hierboven*

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

och, op m'n GS zit het standaard. Vindt het eigenlijk wel handig, op m'n vorige zrx1200r maakte het weinig uit. Die knalde je vanaf 40km/u in z'n 5 en vloog er dan nog vandoor..
Met de GS is de powerband wat krapper. Kan ook beetje op de zumo mikken als er een bocht aankomt in welke versnelling ik hem dan kan nemen....

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 01-02-2011 22:05 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Heb zelfs toerenteller er af gehaald. Weet je wel wat dat weegt? :P

Makerij Hofman

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M14 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:19:
ff een vraagje tussendoor: Zijn hier veel motorrijders met een gear-indicator op hun fiets?
Yup, zit standaard op m'n 21-jaar oude K75RT. Tenzij ik me vergis hebben alle BMWs het. Vind het erg nuttig, niet zozeer bovenin (idd, je gaat naar de 5 en klaar zodra je buiten bebouwde kom bent), wel onderin - wegrijden in z'n 2 doe je toch echt anders dan in z'n 1 als je niet wilt afslaan, en (zeker met de versnellingsbak van een BMW ;) ) het kan absoluut geen kwaad om te weten waar N exact zin :)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:21:
[...]
Yup, zit standaard op m'n 21-jaar oude K75RT. Tenzij ik me vergis hebben alle BMWs het.
Ik heb het ook, maar volgens mij is het bij BMW's vaak juist een optie. Tenminste, bij mijn jaargang heb je nog dat 'driver information center' blokje waarbij de gear indicator en tankinhoud enzo getoond wordt. Dat was ooit een accesoire. Je ziet nog wel eens oude GSen zonder zo'n ding met alleen snelheidsmeter en toerenteller.

Verwijderd

Ik wil eigenlijk wel een keer gaan motorcrossen, beetje een introductie doen en eens kijken wat het inhoudt om een beetje rond te raggen over zo'n baan. Ik heb al even zitten zoeken, maar kom alleen maar uit bij extreem amateuristische clubs.

Op zich niet erg, maar misschien weet iemand waar je zoiets leuk kunt doen in de omgeving van Utrecht? Heb dus uiteraard geen eigen fiets, dat is wel belangrijk.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

dion_b schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:21:
[...]

Yup, zit standaard op m'n 21-jaar oude K75RT.
knik! De oudste K is hier dik 25 jaar en heeft er ook een. Kijk er alleen nooit actief op :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:19:

Ben sinds een tijdje bezig om zelf een gear-indicator te maken, gecombineerd met een flitspaal-melder (via GPS) :*).
Jeps. Zodat ik precies weet of ik in de exacte versnelling de bocht in duik ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• bazs2000

bazs2000

Gear-indicator heb ik niet en niet nodig ook. Ik tel altijd en heb nog geen vergissingen gemaakt.
Voor neutraal gaat er wel een lampje branden maar dat is gewoon terugtikken naar 1 en een halve slag naar boven.

Mijn versnellingsbak begint trouwens wat kuren te vertonen, tussen 3 en 4 heb ik sinds kort ook een neutraal. :X
Wordt tijd dat die oude bak wordt vervangen door een nieuwe (2e hands). Ben al een tijdje aan het zoeken maar ben er nog niet uit. Ik rij veel en dus moet het een goede zit-fiets zijn maar ook wat meer vermogen hebben dan wat ik nu heb. Allemaal maar moeilijk.

Ik vind de Marauder erg mooi alleen heb ik hier geen moer aan. Ook in de winter moet dit ding rijden en ik weet al hoe zo'n ding eruit zal zien na een jaar van steenslag en pekel en zeer veel regen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bike-rent.nl/images/Suzuki_Marauder.jpg

Al dat chroom is er dan wel vanaf. :P

Dus het moet iets worden met een kuip, komt goed. :)

• MailMan
Misschien een ratbike, dan maakt de pekel hem meestal nog mooier ook :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:14:
Dus het moet iets worden met een kuip, komt goed. :)
Vergis je niet, onder een kuip kan het ook rotten hoor... Het is ook lastiger schoonhouden onder al dat plèstik. Als je de winter doorrijdt is het denk ik zaak om de boel vooraf goed in te spuiten met 'iets' en zo nu en dan een emmertje water er overheen om de pekel eraf te spoelen. Dat spul vreet zich namelijk overal doorheen.

Of gewoon een barrel kopen van €300 en daarmee de winter doorrijden...

• bazs2000

bazs2000

Als ik de ruimte had voor twee motoren dan zou ik de Yamaha nooit weg doen (rijdt gewoon erg lekker ondanks dat het een barrel is). Jammer genoeg moet ik het doen met de ruimte voor 1 fiets en dus wordt het vervangen. Het is ook wel zo dat het rot kan onder de kuip al is het niet zo erg om eens per jaar de kuip eraf te halen om alles eens een goede beurt te geven (grote beurt is toch noodzakelijk).

Een kuip ziet er netter uit (persoonlijke mening). Zou ik een rijder zijn die niet het hele jaar door op de fiets zat dan zou er niet genoeg chroom op de fiets kunnen zitten. Het is ook zulk mooi spul. :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bazs2000 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:00:
Een kuip ziet er netter uit (persoonlijke mening). Zou ik een rijder zijn die niet het hele jaar door op de fiets zat dan zou er niet genoeg chroom op de fiets kunnen zitten. Het is ook zulk mooi spul. :)
Oh, ik vind een kuip ook veel fijner, al was het alleen maar ter bescherming tegen de elementen. Die RT heeft natuurlijk een hele ruime kuip zodat je echt uit de wind zit, en dat is wel heel lekker met dit weer. Scheelt heel erg veel. Ook op lange ritten. Maar ja, het is niet ieders smaak. Hoewel...ik heb die RT ook niet gekozen omdat het de mooiste brommer is, maar puur praktisch gezien is het (vind ik dan) een ideale machine om op te touren. Dat chroom boeit me niet zo. En een custom vind ik weer niet fijn rijden. Je gaat er zo gauw als een zak zout op zitten en dan redt je Parijs niet zonder een hernia... :+

• MailMan
Om nog weer eens terug te komen op motornavigatie. Waarom is een Garmin Nuvi 550 360 euro terwijl een Garmin Nuvi1240 voor de auto 100 euro kost? Waar zit het dramatische prijsverschil in? De accu die 2x langer meegaat? Het feit dat er 10 routes in de 550 kunnen en de 1240 geen (wat houdt dat eigenlijk in, geen voorgeprogrammeerde routes?). Dat de 550 heel Europa heeft en 1240 alleen west?
Is dat een factor 3.5 duurder waard?

• DRAFTER86
MailMan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:14:
Om nog weer eens terug te komen op motornavigatie. Waarom is een Garmin Nuvi 550 360 euro terwijl een Garmin Nuvi1240 voor de auto 100 euro kost? Waar zit het dramatische prijsverschil in? De accu die 2x langer meegaat? Het feit dat er 10 routes in de 550 kunnen en de 1240 geen (wat houdt dat eigenlijk in, geen voorgeprogrammeerde routes?). Dat de 550 heel Europa heeft en 1240 alleen west?
Een GPS die geschikt is voor de motor is tril en waterbestendig, dat kost geld :)
Ikzelf ben niet zo gecharmeerd van de hele Nuvi/Zumo serie, ik ga een dezer dagen een Garmin 78s aanschaffen :)

• MailMan
Waterbestendig verwacht ik niet nodig te hebben met mijn gigantisch scherm.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs150.ash2/40861_10150220731850389_538020388_13981849_4191056_n.jpg

Je ziet nog net de houder zitten onder de ruit waar de vorige eigenaar z'n TomTom Rider One had, vlak voor de tanktas. Die in een regenbui niet eens nat wordt :P. Zou me wel voor kunnen stellen dat een hoge vochtigheidsgraad nadelig kan zijn. Misschien een zakje eromheen.

En trilbestendig, mja ok robuustheid kan soms nuttig zijn, maar ik ben meestal op de snelweg of N-wegen te vinden en verwacht niet dat het ding uit elkaar trilt.

Ik snap het niet zo goed. Ik sta op het punt een navigatie te kopen voor 100euro, maar het voelt alsof ik dan een fout bega gezien het prijsverschil.

[ Voor 25% gewijzigd door MailMan op 02-02-2011 11:34 ]

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
ToolkiT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:38:
[afbeelding]

[afbeelding]
Zag hem laatst ook staan. Mooi ding om te zien. Ik vind hem nog wel erg veel lijken op de BMW's en hoop dat ze er nog wat meer een eigen smoel aan gaan geven. Ducati heeft dat met de nieuwe Multistrade beter gedaan vind ik. Hoe dan ook: mooi ding hoor (wel uitlaat vervangen, want standaard klonk hij echt ontzettend saai).

• DRAFTER86
Helaas, maar dat doet het wel. Ik was tot voor kort ook nog redelijk optimistisch, maar als electronica er niet specifiek op gemaakt word trilt het gewoon kapot door de hoogfrequente trillingen. Daarbij maakt het dus niet zoveel uit op wat voor type wegdek je rijd. Overigens rij ik al een hele tijd met een oude pocket-pc, gaat prima. Maar er zijn er al wel twee gesneuveld. Overigens denk ik wel dat als je je een beetje uitslooft en een nette in rubbers opgehangen mount verzint dat je de levensduur van een auto-gps behoorlijk kan verlengen :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

voorgeprogrammeerde routes kan internet downloaden (weet ff de urls niet zo ;)) en dan kan je die rijden. Er zijn dus sites met mooie motor router (leuke weggetjes/bochten/bezichtingen etc) en die kan je erop zetten en rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Printplaten kunnen scheuren en vocht is idd ook een killer. Als het regent, komt er echt wel vocht in zo'n ding, ook al wordt ie niet nat.

Maar...eerlijk is eerlijk...we worden natuurlijk ook een beetje uitgekleed en alleen het woordje 'motor' maakt 'm onnodig veel duurder. Maar goed...ik vind het nog steeds een goede investering. Ik heb net een nieuwe Zumo 660 besteld. Vind ik toch net iets handzamer als die BMW Navigator III (Garmin 2710/2810?) die ik nu heb. Als iemand 'm wil kopen...bespaart me weer een advertentie op MP.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Om nog weer eens terug te komen op motornavigatie. Waarom is een Garmin Zumo 550 360 euro terwijl een Garmin Nuvi1240 voor de auto 100 euro kost? Waar zit het dramatische prijsverschil in? De accu die 2x langer meegaat? Het feit dat er 10 routes in de 550 kunnen en de 1240 geen (wat houdt dat eigenlijk in, geen voorgeprogrammeerde routes?). Dat de 550 heel Europa heeft en 1240 alleen west?
Robustheid en kleinere afzet markt scheelt ook..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Loona35 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:34:
[...]

Zag hem laatst ook staan. Mooi ding om te zien. Ik vind hem nog wel erg veel lijken op de BMW's en hoop dat ze er nog wat meer een eigen smoel aan gaan geven. Ducati heeft dat met de nieuwe Multistrade beter gedaan vind ik. Hoe dan ook: mooi ding hoor (wel uitlaat vervangen, want standaard klonk hij echt ontzettend saai).
Lijjkt idd wel op een 800GS, maar dat is niet perse iets slechts ;)
Ik heb hem nog niet gehoord (starten in showroom vol met mensen was niet echt een optie, maar hoop binnenkort wel een proefrit te maken uit interesse... hopelijk kan ik mezelf lang genoeg inhouden tot ze 2ehands verkrijgbaar zijn..

• Exigence
  • Laatst online: 15:46

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:45:
Precies. Printplaten kunnen scheuren en vocht is idd ook een killer. Als het regent, komt er echt wel vocht in zo'n ding, ook al wordt ie niet nat.

Maar...eerlijk is eerlijk...we worden natuurlijk ook een beetje uitgekleed en alleen het woordje 'motor' maakt 'm onnodig veel duurder. Maar goed...ik vind het nog steeds een goede investering. Ik heb net een nieuwe Zumo 660 besteld. Vind ik toch net iets handzamer als die BMW Navigator III (Garmin 2710/2810?) die ik nu heb. Als iemand 'm wil kopen...bespaart me weer een advertentie op MP.
Je hebt een persoonlijk bericht ;)

• Postman81
  • Niet online

Postman81

MailMan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:33:

[afbeelding]

Je ziet nog net de houder zitten onder de ruit waar de vorige eigenaar z'n TomTom Rider One had, vlak voor de tanktas. Die in een regenbui niet eens nat wordt :P. Zou me wel voor kunnen stellen dat een hoge vochtigheidsgraad nadelig kan zijn. Misschien een zakje eromheen.
Als je een nieuw systeem koopt, wat doe je dan met die tomtom houder? Ben wel geïnteresseerd om hem van je over te nemen!

• MailMan
DPC-Postman schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:41:
[...]

Als je een nieuw systeem koopt, wat doe je dan met die tomtom houder? Ben wel geïnteresseerd om hem van je over te nemen!
Laat nog weten wat ik ermee doe. Wellicht ombouwen zodat m'n HTC Touch Pro erin past of houden voor een TomTom Rider. Anders mag ie weg denk ik.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

En trilbestendig, mja ok robuustheid kan soms nuttig zijn, maar ik ben meestal op de snelweg of N-wegen te vinden en verwacht niet dat het ding uit elkaar trilt.

Ik snap het niet zo goed. Ik sta op het punt een navigatie te kopen voor 100euro, maar het voelt alsof ik dan een fout bega gezien het prijsverschil.
Ik heb het gevoel dat ik deze motor eens heb zien staan in Den Haag... op de stoep aan de stationsweg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:45:

Ik heb ook wel interesse in die BMW Navigator III :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

M14

Youk schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:28:
Nope, geen gear-indicator hier, eigenlijk interesseert het mij totaal niet in welke versnelling ik zit. Zolang de motor goed reageert is er geen probleem. Ik rij dus vooral op gevoel. En als ik het dan toch wil weten, op basis van snelheid en toerental kan ik er wel achter komen.
Ik kan me goed voorstellen dat veel rijders er geen waarde aan hechten. Normaal gezien heb je het niet snel nodig, maar af en toe, als ik wat aan het doorrijden ben, dan is het wel handig denk ik.

Daarnaast gaat die van mij ook aangeven wanneer ik in de buurt van een flitspaal ben, dus da's ook wel praktisch :+. En ik had een leuk & nuttig hobby-project nodig :P.

Printen zijn inmiddels binnen, enkele voorzien van componenten en ben nu bezig met software kloppen :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
[...]
Ik heb ook wel interesse in die BMW Navigator III :)
Nou, dan zou ik maar in actie komen als ik jou was... 8)

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 17:34
M14 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat veel rijders er geen waarde aan hechten. Normaal gezien heb je het niet snel nodig, maar af en toe, als ik wat aan het doorrijden ben, dan is het wel handig denk ik.

Daarnaast gaat die van mij ook aangeven wanneer ik in de buurt van een flitspaal ben, dus da's ook wel praktisch :+. En ik had een leuk & nuttig hobby-project nodig :P.

Printen zijn inmiddels binnen, enkele voorzien van componenten en ben nu bezig met software kloppen :P.
Geniaal, dat zou ik ook wel willen hebben :P Wat kost dat aan hardware? :P

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• MailMan
steveman schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb het gevoel dat ik deze motor eens heb zien staan in Den Haag... op de stoep aan de stationsweg.
Ben afgelopen jaar volgens mij 1x in Den Haag geweest, maar dat was niet met de motor, dus ik hoop dat het een andere was :P Maar ik moet nog de eerste motor tegenkomen die hier enigszins op lijkt qua kleurstelling.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Nou, dan zou ik maar in actie komen als ik jou was... 8)
;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[afbeelding]

Onderschat weer en wind niet... ik heb net zo'n scherm (duh, op een cylinder en verfbeurt na dezelfde bike ;) ) en heb wel degelijk een paar keer bij afgrijselijk rotweer alles ook direct achter scherm zeiknat gehad, iirc vooral bij sterke zijwind met dus bijna horizontale regen. En natuurlijk als je bij regen stil moet staan bij verkeerslichten e.d.

Niet dat je daarom iets nodig hebt wat 3m onderwater overleeft, maar het zou jammer zijn als je pech had met het weer en de spatwater ook je navi om zeep hielp :o

Mijn navigatiesysteem bestaat uit uitgeprinte Google Maps routekaarten die ik op de tank of achter het scherm plak. Heb het een keer zo nat gehad dat het eraf viel 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 237 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.