als je een uitrusting koopt bedenk dan ook ff wat voor soort motor en motorrijder jij denkt te zijn
Als je elke dag met het ding naar het werk gaat dan is een textielpak veruit ideaal.
Als je een motorrijder word die een racer haalt en een keer savonds of in het weekend gaat rijden is een leder kombi ideaal.
(of een leder overall al is dat wel kut als je een keer een terrasje gaat doen of een weekendje weg en gaat slenteren).
Als je een motorrijder bent die lekker een stuk gaat toeren maar dan ook wel eens een stukje gaat wandelen in een mooi gebied of zo dan zijn tourlaarzen idealer omdat dat fijner loopt dan race laarzen.
Een helm moet je nooit kiezen op prijs (duur is niet altijd beter), design, kleurtjes of merkje.
Pasvorm is wat telt.
(er is een site die helmen op veiligheid vergelijkt. Ik heb een shark helm gekocht van 200 voor 100 euro, die haalt een betere score dan een sommige arai/suomy helmen van 600 euro)
Als optie kun je kijken naar een pinlock systeem tegen condensvorming aan de binnenkant, dat is namelijk zeer handig in de winter/vochtigere periodes.
Qua handschoenen raadt ik je aan om twee setjes te kopen.
Een setje voor de winter/koudere periodes.
deze zijn vaak dikker en waterafstotend maar te warm in de zomer.
Leren race handschoenen zijn een must in de zomer, veel beter gevoel met gas/hendels, luchtdoorlatend vaak en ik denk iets betere bescherming.
En heel belangrijk, zeker als het om een leren pak gaat:
Zorg dat het pak strak zit maar wel dat je nog redelijk normaal kunt bewegen. een leren pakt rekt nog iets uit en past zich aan aan het lichaam, maar dat is vaak maar iets.
Als je een leren pak past ga dan ook ff op een motor zitten met dat pak om te kijken of het dan nergens knelt.
als er geen motor is dan ff race/motor houding in de winkel
En natuurlijk na aanschaf je pak goed onderhouden.
regelmatig ff schoon maken met een vochtig doekje, opnieuw impregneren, insmeren met ledervet, etc
(mijn pak ziet er na 3 jaar nog als nieuw uit, op de plekken van mijn schuiver na

)
Btw, in emden zit een louis, is 100 km van groningen, lijkt me nog te doen?
(ze hebben nu weer grote opruiming en dikke kortingen! en dat scheelt weet ik uit ervaring echt veel)