Ik rij zelf nu al een aantal jaar rond met allerhande navi apparatuur. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de iGo 8 software, welke tot voor kort alleen op Windows Mobile/CE draaide. Momenteel gebruik ik nog een oude HTC smartphone welke het boven verwachting lang volhoud, een andere HTC en een Mando (Chinees merk geloof ik) op Windows CE hebben het beide afgelopen vakantie begeven in een hoosbui.
Mijn ervaring is dus dat het over het algemeen met trillingen wel meevalt, water is pijnlijker. Mocht je nog een oude WinMo-smartphone hebben liggen, of goedkoop een Mio op de kop kunnen tikken die toevallig iGo draait dan is dat best een aanrader.
Desalniettemin ben ik nu bijna zeker dat ik een Garmin
78S of
62S ga halen. De eerste is eigenlijk een maritieme GPS, dus écht waterdicht (hij blijft zelfs drijven) maar met dezelfde software als de Oregon en de 62-serie. De 62 heeft als voordeel dat de knoppen (Voor mijn gevoel althans) aan de 'goede' kant zitten, de 78 heeft het voordeel dat hij een fatsoenlijke voedingsconnector heeft, waar de 62 het met (pauper) mini-usb moet doen.
Binnenkort maar eens flink met die dingen spelen, ik heb een aantal dingen in iGo die écht heel handig werken, het zoeken en langs de route invoegen van POI's, het uitprikken van een route op het apparaat zelf, de aanwijzingen tijdens het navigeren op de weg (iets stoms als dat hij de eerstvolgende en de aanwijzing daarna laat zien, dus: eerste rotonde rechts en na 50m weer rechts, erg handig!), ook de tripcomputer werkt voor een onroad gerichte GPS behoorlijk fijn.
Op het onverhard is hij uiteraard weer minder handig, eigenlijk heb je er vrij weinig aan zodra je ergens bent waar geen kaarten van zijn, vandaag mijn intresse in de Garmins. Ik hoop dus dat de gewone weg-navigatie op de Garmins voor mij voldoende is, dan ben ik om

Overigens zijn beide genoemde units wel (een stuk) goedkoper te krijgen dan bij gps.nl, zowel de 62s als de 78s zijn voor 320,- wel te vinden, waar ze bij gps.nl resp 380,- en 345,- kosten...
62S

| 78S

|
[
Voor 5% gewijzigd door
DRAFTER86 op 24-01-2011 22:55
]