Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 235 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.118 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke gadget voor bij het terreinrijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidimageco.com/images/products/gallery/ihd1080_r_1.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/motorrad/themen/motorradreifen/sport/sportattack/img/sportattack_uv.gif
Nieuwe slofjes voor mijn blade voor als het nieuwe seizoen begint :)
Conti Sport Attacks :*)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die banden lijken wel steeds vaker te worden gebruikt. Hoe doen deze het bij nat weer (als in: vol in de regen)?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32

charrel

Cortisol4life..

Dan doen de roadattacks het beter ;)

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 14-01-2011 09:57 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Francis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:01:
[afbeelding]
Ik denk altijd, damn ik moet eigenlijk een nieuwe band, het is toch helemaal geen leuke uitgave. Net zoiets als benzine ;)

Maar ik heb road attacks, de voorband slijt wel een beetje vreemd vind ik, sommige vlakken zijn verder gesleten dan andere, iemand eigenlijk enig idee hoe dat kan :? hierodoor lijkt het loopvlak niet meer vlak zegmaar. Maar verder ben ik er wel tevreden over, niet dat ik denk dat ik ooit bij het maximum van de band kom, maar ik denk dat dat voor velen geldt hier :P en een hoop bende zoals randen van rijplaten, en sleuven in het asfalt, met eigenlijk te hoge snelheid was geen probleem.. :X

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat rare blokpatroon op je voorband noemen ze cuppen, hebben een hele boel banden/ motoren last van. Kan veroorzaakt worden door bv. verkeerd afgestelde vering, verkeerde bandenspanning.
Sommige motoren zoals bv. allroads zijn er gevoeliger voor door de lange veerwegen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:48:
Dat rare blokpatroon op je voorband noemen ze cuppen, hebben een hele boel banden/ motoren last van. Kan veroorzaakt worden door bv. verkeerd afgestelde vering, verkeerde bandenspanning.
Sommige motoren zoals bv. allroads zijn er gevoeliger voor door de lange veerwegen.
Daarom hebben sommige banden toch ook zo'n raar uitziend 'omgekeerd' patroon? Bij de Michelin Pilot Road bv lijkt het net of de groeven op de voorband tegen de rijrichting in staan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Ik wil ook geen nieuwe achterband, het middenproefiel is ook nog prima (4-6mm). Maar de zijkant is plat, hier is geen profiel meer. Erg jammer dat ik de band dan weg kan gooien.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• HammerT
ohh dan kan ik er nog wel 10k op rijden ;) -O-

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zolang de velg er nog niet door komt kun je nog makkelijk doorkachelen. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:48:
\tell me about it. Lijkt wel of de mijne gewoon scheef rijdt hierdoor. Ik ga er maar eens een punt van maken bij de dealert zodra dat kan wat volgens mijn is het ene pootje langer al is het wel makkelijk om scheef te gaan ziten met zulke lange veerwegen.

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat zou je wielas wel rechttrekken, anders zouden moderne sportmotoren ook problemen hebben want die hebben vaak in de ene poot uitgaande en in de andere ingaande demping zitten.
Zou eerder is kijken inderdaad naar hoe je voorvork afgesteld is en de bandenspanning nog een fractie verhogen als die al niet aan de max zit. Je ontkomt er vaak ook gewoon niet aan, bij m'n vorige zrx1200r was de linkerkant meer aan het slijten dan de rechterkant. Ding was toch echt gewoon volledig recht ... Mijn ervaring is dat bridgestone altijd meer cupt, 2 personen met bagage en dan vegen in noorwegen/ schotland cupt ook aardig ... zowel voor als achter ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

De linkerkant van een band zal in de rechtsrijdende landen sowieso wat harder slijten door de wegverkanting ;)
Als je dan ook nog een motor hebt met de krukas in de lengterichting en een band die daar niet tegen kan kun je helemaal lachen :+

leeg

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Yup, dat speelt inderdaad mee.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:14:
De linkerkant van een band zal in de rechtsrijdende landen sowieso wat harder slijten door de wegverkanting ;)
Als je dan ook nog een motor hebt met de krukas in de lengterichting en een band die daar niet tegen kan kun je helemaal lachen :+
Krukas in lengterichting is bij boxers en guzzi's neem ik aan? Of juist bij 4-in lijn, V-twin (behalve guzzi) en V4?

De oude BMW van mijn pa voelde je echt nog overhellen als je gas gaf, maar bij de nieuwere voel je dat nauwelijks meer. Heeft het dan toch nog zichtbaar effect op bandenslijtage?

• HammerT
Een bandenboer heeft me wel eens verteld dat je het zelfs bij een k100 ziet ivm de cardan, daar geloof ik geen bal van, maar dat kwam meer omdat hij nogal aan het prutsen was :P

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 14:45

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Zojuist gekocht: m'n eerste motor! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/pascalhesseling/Foto0044.jpg

Suzuki Bandit (GSF 650SA) uit 2007.

Heb afgelopen week diverse proefritten gemaakt, maar deze reed het lekkerst. Dinsdag staat 'ie klaar, kan niet wachten! :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Gaaf, geen verkeerde om mee te beginnen! :)

Happy miling!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Francis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:01:
[afbeelding]
Die heeft een maat van mij ook, is er overlaatst mee gaan circuit rijden, uiterste van de band testen, en ze hielden echt heel goed stand. In de regen weet ik het niet.

De Nederbelg !

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50
Woei, gisteren weer rijles gehad na een break van 3 maanden (arm uit de kom 3 dagen voor afrijden). Ging heel erg goed, zei m'n instructeur ook. Hij zou gelijk opnieuw aanvragen, hopelijk over 2/3 weken afrijden :) .

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:17:
[...]

Krukas in lengterichting is bij boxers en guzzi's neem ik aan? Of juist bij 4-in lijn, V-twin (behalve guzzi) en V4?

De oude BMW van mijn pa voelde je echt nog overhellen als je gas gaf, maar bij de nieuwere voel je dat nauwelijks meer. Heeft het dan toch nog zichtbaar effect op bandenslijtage?
Zoals een boxer idd.
Voor de nieuwere BMW boxers worden nog steeds in veel gevallen aparte banden voorgeschreven (vanuit metzeler iig)
En aangezien ze over het algemeen niet duurder zijn zal het ze ook niet om de winst te doen zijn :P

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:06:
[...]
En aangezien ze over het algemeen niet duurder zijn zal het ze ook niet om de winst te doen zijn :P
Kweenie, volgens mij rijdt 3/4 van de boxer mannen op Michelin Pilot Road 2, en die zijn niet speciaal voor de BMW's gemaakt. En Metzler maakt geen speciale 'boxer banden'. De banden die je vanuit Metzler voor de verschillende BMW's zijn voorgeschreven zijn de banden die je voor elke dikke toerbak krijgt opgelepeld. Tenminste...voor zover ik weet dan.

Op mijn K1100RS had ik Metzlers, nu MPR2 en die bevallen zo mogelijk nog beter, voor zover wij simpele zielen in staat zijn om banden écht te beoordelen. Zolang je niet op een circuit kunt testen met 3 sets banden om af en toe te wisselen is het een behoorlijke opgave om uit je geheugen op te halen hoe die vorige banden precies reden toen ze nog nieuw waren. En dan reken ik niet eens andere omstandigheden/belading/weer/wegdek mee.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
vandaag eens gekeken hoe het met de afstelling van me africa twin zou gaan na 89k en verschillende uitlaat constructies. uiteindelijk na de run me sproeiers van 120 naar 126 vergroot. en verder mooi lijntje dus niks aan doen.Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/img002.jpg

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Kijk, vandaag bij Mad geweest zie ik. Kom er ook regelmatig, nette rechte lijnen inderdaad.
Ketting wel goed in het vet of misschien wat versleten dat ie op het end zo onregelmatig loopt?

• DECOY88
(overleden)
zit nu een week of 2 een scottoiler op. maar moet hem denk ik wel bijstellen binnenkort. (morgen ofzo) daarna weinig tijd meer ivm. me tripje naar Spanje als het daar knap weer blijft. sinds vandaag word er een lading regen voorspeld ;w we zullen zien

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo de Versys heeft weer een stuur :)

Ik heb er maar en motocross stuur opgezet, die zijn dikker en op de crossbar kan ik hopelijk de camera monteren zodat de padding de trillingen wat dempen..

Nog geen eigen foto's maar dit stuur is het..
Afbeeldingslocatie: http://www.seadoocentre.com.au/images/IMG_0197-cut.jpg

Weet er iemand een webshop die custom covers maakt voor de padding, dat blauw vind ik niet zo mooi, en zou leuk zijn als er een 'ToolkiT' pad op zit.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:14

dj_dysaster

Stoom \o/

Net weer is even een lekker stukje gereden, sinds een maand of 2. Nu weet ik weer wat ik die 2 maanden gemist heb :9~

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

dj_dysaster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:20:
Net weer is even een lekker stukje gereden, sinds een maand of 2. Nu weet ik weer wat ik die 2 maanden gemist heb :9~
Ja, dat plan had ik ook.. Helaas dacht de Triple er anders over, accu was te leeg om te starten dus die hangt nu aan de optimate. Verder even bandenspanning gecheckt, zowel voor als achter 0.2 bar verdwenen in ongeveer 2,5 maanden stil staan. Volgend weekend weer een kans.. :/

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
dj_dysaster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:20:
Jup ik net ook even ritje gemaakt en langs de oldtimerbeurs in Rosmalen geweest. Lekker man :D

Ik was wel even vergeten hoe het is om niet met de crosser te rijden maar met de RST1000. Dus ik ga volgas in zijn 1 weg van de parkeerplaats... |:( :9

[ Voor 19% gewijzigd door Loona35 op 16-01-2011 15:55 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:38
Kan het merken dat het een mooie dag was vandaag, wonen aan een redelijk drukke weg en heb er toch flink wat voorbij horen komen!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Hier hetzelfde: vanmiddag even een OSCO smeerder gemonteerd, daarna nog even een klein stukje gereden. Alles werkte nog :)

• Gisae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/CIMG3418.jpg?t=1295197498
Linksaf of rechtsaf? :+

Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/CIMG3431.jpg?t=1295197496
Motor op het droge, in tegenstelling tot dat huis.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
Gisae schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:42:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hehe

Ik zat nog even te twijfelen om daar langs te rijden. Denk dat ik van de week wel even langs ga. Toch even de ramptoerist uithangen ;)

• Gisae
  • Niet online
Loona35 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Hehe

Ik zat nog even te twijfelen om daar langs te rijden. Denk dat ik van de week wel even langs ga. Toch even de ramptoerist uithangen ;)
Het was echt druk op die weg, helaas ook met mensen die meer oog hadden voor het water dan de weg.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

M14

Gisae schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:42:
[afbeelding]

[afbeelding]
Was dat bij roermond?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik zat vandaag nog te twijfelen of ik zou gaan rijden, mn tour-motorbroek ligt alleen bij de kleermaker, en ik had geen zin om vandaag in mn leren overall te gaan rijden. Dus lekker thuisgebleven, geen zin om mn motor weer schoon te moeten maken van eventuele pekel die er nog ligt :+

Dan maar een plaatje van de afgelopen vakantie, ergens in zuid-tirol:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/vakantieplaatje.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Vandaag voor de eerste keer sinds een lange tijd weer eens gereden. Mijn Bandit had er wat moeite mee om te starten, maar met choke en geduld kwam hij eindelijk toch op gang.

In beide bandjes 0,5 Bar er bij en heerlijk een ruim uur over de binnenwegen bij ons in de buurt gereden :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Wat ben ik jaloers op jullie.. Ik wil zo graag mijn motorrijbewijs halen en dan een motor (natuurlijk), maar er wordt hevig geprotesteerd door het ouderlijk front ;(

• Twhomp
  • Laatst online: 18-01 19:56

Twhomp

Stayin' Alive

Ben je al 18+?
Heb je het geld er voor?

Zo ja, wat houd je tegen?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• DECOY88
(overleden)
bij mij wist me neef het na les 2. trapte te snel in de vraag ik zag je nog rijden met de motor.

en me ouders wisten het na les 5 door de sneeuw en waar ik zou gauw heen moest en na een half uur weer thuis was.

dus om zomaar met de motor voor te rijden was mislukt. maar me ouders wisten al dat ik 6 jaar eerder al besmet geraakt was. alleen de vraag wanneer begint hij.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Widow schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:28:
Ik zat vandaag nog te twijfelen of ik zou gaan rijden, mn tour-motorbroek ligt alleen bij de kleermaker, en ik had geen zin om vandaag in mn leren overall te gaan rijden. Dus lekker thuisgebleven, geen zin om mn motor weer schoon te moeten maken van eventuele pekel die er nog ligt :+

Dan maar een plaatje van de afgelopen vakantie, ergens in zuid-tirol:

[afbeelding]
Nice picca... krijg zin om daar rond te gaan touren met de motor! Waar is deze foto genomen? In de buurt van de Seizer Alm?

• Gisae
  • Niet online
Ergens tussen deventer en zwolle.

Wat betreft het motorrijbewijs halen. Mijn pa heeft het al jaren, ik zat er al een tijd over te denken maar vermaakte me nog met mijn koekblik. Toen werdt het koekblik een kreukelblik en had ik wat centen om het toch te halen. Een belletje later zat ik op de motor, in de vrieskou :+

• Tankiej
Twhomp schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:22:
Ben je al 18+?
Heb je het geld er voor?

Zo ja, wat houd je tegen?
Yep, 20 op het moment.
Voor een compleet pakket (rijlessen + examens) heb ik het geld op het moment niet. Maar ik begin 1 februari met een stage met een redelijk hoge vergoeding, dus dat kan snel binnen zijn.
Op de één of andere manier heb ik toch liever dat mijn ouders het ook goedkeuren.

Bij de rijschool waar ik ook autorijles heb gehad, krijgen oudleerlingen één gratis les staat op de site. Dus misschien maar even contact opnemen voor een proeflesje.. :)

• PilatuS
  • Niet online
Die gratis les zal vast bij een pakket zijn. Het lijkt mij niet dat iedereen die daar gelest heeft voor de lol een gratis motorrijles kan nemen zonder verdere verplichtingen.

• Tankiej
Zo staat het er wel.
Eerst een proefles? Dat kan.
Anderhalf uur motorrijden voor 40 Euro!
*Oudleerlingen proefles gratis.*

• PilatuS
  • Niet online
Da's wel netjes dan. Had ik niet verwacht.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Thedr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:42:
[...]

Nice picca... krijg zin om daar rond te gaan touren met de motor! Waar is deze foto genomen? In de buurt van de Seizer Alm?
Klein stukje verderop, deze foto is ergens halverwege de Jaufenpass gemaakt.
Tankiej schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:51:
[...]
Op de één of andere manier heb ik toch liever dat mijn ouders het ook goedkeuren.
Leef je om je ouders tevreden te houden, of leef je om jezelf tevreden te houden? Ik snap dat het prettig is als je ouders het ook goed vinden, maar als ze dat niet vinden, jammer dan. Daar is motorrijden te leuk voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Widow op 16-01-2011 22:35 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M14

M14

Gisae schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Ergens tussen deventer en zwolle.
Het leek me al toevallig. Was vanmiddag met os pap ff de ramptoerist gaan uithangen in roermond, daar zag ik iemand op een fiets rijden die veel leek op die van jou :).

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Beetje carterolie, WD40, accu eraan en gaan met die banaan:

:P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
M'n zwager's motorseizoen is noodgedwongen ook wat eerder begonnen. De zaak waar hij z'n motor gestald had is (officieus) failliet :P

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Vandaag mijn helm teruggebracht naar de winkel. Ik kreeg het kaakstuk van de Airoh Miro met geen mogelijkheid meer open.
Als ik de ontgrendeling indrukte, dan hoorde ik rechts het mechanisme ontkoppelen, maar links niets.

Er was ook met geen mogelijkheid beweging te krijgen in het mechanisme, wat op zich goed is natuurlijk :P
Als ik meer dan 500km met de helm heb gereden is het veel. Ik ben nog een dag wezen toeren met die helm (~250 km) en nog een paar keer op en neer naar Eindhoven (totaal 150 km). De helm zag er nog piekfijn uit en heb hem ook nog nooit laten vallen.

Bij de dealer hadden ze een dergelijk probleem nog nooit meegemaakt, de helm heb ik daar maar achtergelaten en die gaat nu naar de importeur.

We zullen wel zien wat hun bevindingen zijn :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rukapul schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:21:
M'n zwager's motorseizoen is noodgedwongen ook wat eerder begonnen. De zaak waar hij z'n motor gestald had is (officieus) failliet :P
Geluk bij een ongeluk dan dat het best redelijk weer was vandaag :)

Afgelopen zaterdag heb ik nog genoten van het weer en met m'n vriendin achterop een beetje rondgereden ten zuiden van A'dam. Wel duidelijk dat zodra ik weer geld heb (de kreukels in m'n haar auto eruit krijgen was dure grap) de achtervering dringend aan revisie toe is. Met de strakste stand hebben we met z'n tweeen toch af en toe de bodem geraakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

dion_b schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:35:
[...]

Afgelopen zaterdag heb ik nog genoten van het weer en met m'n vriendin achterop een beetje rondgereden ten zuiden van A'dam. Wel duidelijk dat zodra ik weer geld heb (de kreukels in m'n haar auto eruit krijgen was dure grap) de achtervering dringend aan revisie toe is. Met de strakste stand hebben we met z'n tweeen toch af en toe de bodem geraakt.
Beter investeer je in een motor voor haar? :+

• MailMan
[...]

I.p.v. reviseren een WP of HyperPro? Raden veel mensen aan en is vaak ook nog eens verder verstelbaar.

Ik rijd rond met WP's, geen idee hoeveel beter het is dan stock omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik moet me ook eens wat meer inlezen over het goed afstellen ervan. Een vak apart.

• Jelte
  • Niet online
[...]

Ga even bij een veren/demper boer langs die kan je daar het beste over adviseren. En zoals al genoemd gelijk een andere veer erin zetten gaat je een boel comfort opleveren.

De €140,- die ik heb geïnvesteerd in progressieve voorveren voor mijn Diversion 900 zijn de best bestede euro's aan die motor geweest. Zelf ben ik bij HK Suspension in Tiel geweest. Mocht ik zelf de voorpoten de- en monteren. Ze zorgden zelf voor de rest, inclusief afstelling.

• gwystyl
  • Laatst online: 20:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rukapul schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:21:
Wel netjes dat ze dan mailen dat iedereen zijn zooi moet komen ophalen. Als je te lang wacht, staat het achter slot en grendel en wordt het met de inboedel meeverkocht.
Die zaak is de laatste paar jaar wel vaak van eigenaar gewisseld volgens mij. De oude Safe motors aan de andere kant van Apeldoorn doet het volgens mij niet veel beter. Vreemd dat de 8e stad van Nederland (?) blijkbaar niet genoeg motorliefhebbers heeft om twee zaken aan de gang te houden? Ik ken genoeg kleinere plaatsen met zeer goed draaiende motorzaken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:49:
[...]
Vreemd dat de 8e stad van Nederland (?) blijkbaar niet genoeg motorliefhebbers heeft om twee zaken aan de gang te houden? Ik ken genoeg kleinere plaatsen met zeer goed draaiende motorzaken.
De zaak was nieuw, dus dat betekent dat de mensen die al een motor hebben 'm ergens anders gekocht hebben en waarschijnlijk voor hun service naar die andere dealer gaan. En gezien de crisis is dit ook niet de beste tijd om een motorzaak te beginnen die vol staat met motoren die je niet verkoopt, maar wél moet betalen. Zo'n zaak moet toch echt een paar van die dingen per week wegzetten en momenteel gaan alleen BMW's als zoete broodjes over de toonbank (zei Molenaar iig tegen me).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pooh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:04:
[...]

Beter investeer je in een motor voor haar? :+
Mag ze eerst lekker zelf investeren in rijlessen :P

Maar goed, ik ben zo'n lompe idioot dat ik daadwerkelijk overweeg vergelijkbare non-menselijke massa's achterop de motor te slepen, dus vering moet sowieso op orde.
MailMan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:05:
[...]

I.p.v. reviseren een WP of HyperPro? Raden veel mensen aan en is vaak ook nog eens verder verstelbaar.

Ik rijd rond met WP's, geen idee hoeveel beter het is dan stock omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik moet me ook eens wat meer inlezen over het goed afstellen ervan. Een vak apart.
Jelte schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:23:
[...]

Ga even bij een veren/demper boer langs die kan je daar het beste over adviseren. En zoals al genoemd gelijk een andere veer erin zetten gaat je een boel comfort opleveren.

De €140,- die ik heb geïnvesteerd in progressieve voorveren voor mijn Diversion 900 zijn de best bestede euro's aan die motor geweest. Zelf ben ik bij HK Suspension in Tiel geweest. Mocht ik zelf de voorpoten de- en monteren. Ze zorgden zelf voor de rest, inclusief afstelling.
Uhuh, ben stiekem aan het overwegen achterveer en twee voorveren te vervangen, maar dan hou je nog het Nivomat gevalletje, die schijnbaar na 20 jaar wel eens beetje olie lust.

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
gwystyl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:49:
[...]

Wel netjes dat ze dan mailen dat iedereen zijn zooi moet komen ophalen. Als je te lang wacht, staat het achter slot en grendel en wordt het met de inboedel meeverkocht.
Meeverkopen kan niet, want je blijft eigenaar, maar dat je potentieel ff zonder motor zit is wel mogelijk.

Overigens was er jaren geleden een andere motorzaak in Apeldoorn failliet gegaan (Safe?) en dat was toch wel huilen voor een aantal mensen omdat er redelijk wat tussen zaten die aan het einde van het seizoen de motor hadden verkocht en aan het begin van het seizoen met de inruil een nieuwe zouden kopen. Die mensen hadden dus alleen een geldvordering en waren dat kwijt.
Die zaak is de laatste paar jaar wel vaak van eigenaar gewisseld volgens mij. De oude Safe motors aan de andere kant van Apeldoorn doet het volgens mij niet veel beter. Vreemd dat de 8e stad van Nederland (?) blijkbaar niet genoeg motorliefhebbers heeft om twee zaken aan de gang te houden? Ik ken genoeg kleinere plaatsen met zeer goed draaiende motorzaken.
Ben laatst nog wel een keer bij Motorcity geweest, zit op hetzelfde industrieterrein afaik waar jaren geleden Safe motors zat. M'n eigen motor heb ik bij Topmoto aan de Molenstraat gekocht. Er waren dus minimaal 3 zaken.

Voor Eindhoven moet ik ook buiten de stad zelf kijken om voorbij dat aantal te komen volgens mij (Veldhoven, Son).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rukapul schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:14:
[...]

Meeverkopen kan niet, want je blijft eigenaar, maar dat je potentieel ff zonder motor zit is wel mogelijk.

Overigens was er jaren geleden een andere motorzaak in Apeldoorn failliet gegaan (Safe?) en dat was toch wel huilen voor een aantal mensen omdat er redelijk wat tussen zaten die aan het einde van het seizoen de motor hadden verkocht en aan het begin van het seizoen met de inruil een nieuwe zouden kopen. Die mensen hadden dus alleen een geldvordering en waren dat kwijt.

[...]
Ik hoorde een poos geleden een verhaal van iemand die een nieuwe motor ging kopen en zijn oude al had ingeleverd bij dealer om in te ruilen... tussen inleveren oude en leveren nieuwe ging de dealer failliet.. en hij was zijn motor kwijt (ja hij stond op de debiteuren lijst, maar zo onderaan dat hij kon zwaaien naar zijn geld) dat is echt zuur..

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
Zo ik ben Koos Motorloos.
Vandaag de GSX600R verkocht via marktplaats voor een winterprijsje :/
Ga nu eens rustig opzoek naar wat nieuws.
Als iemand een leuke Kawasaki Z750 vanaf '06 te koop weet dan hoor ik het graag.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• M14

M14

Waarom heb je em verkocht? En wat moet ik me bedenken bij een winterprijs?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:05:
[...]
Je kunt ook bij HyperPro laten reviseren. Dat heb ik gedaan. Een setje HP's voor en achter zou meer kosten dan mijn bankstel waard is, dus heeft die meneer geadviseerd alleen de veer te vervangen en olie te verversen. Dat scheelt 80% voor minder dan het helft van de kosten. Voor €280 was ik klaar (ex.montage). Het element zelf was in feite nog prima.

Al die verstelmogelijkheden van de HP veren zijn leuk, maar best ingewikkeld om zelf steeds te verstellen. Doorgaans hou je het bij 1 setting, tenzij je veel van pielen houdt. Ik heb die 'raceveren' een keer gezien met 3 verstelmogelijkheden en dat is gewoon onbegonnen werk. Leuk als je je moet kwalificeren voor de TT, maar onzin als je op de gewone weg rijdt. Tenminste, je maakt 1x een instelling en hooguit eentje voor met passagier/bagage, maar je gaat 'm niet aanpassen voor snelweg/dijkjes of stadrit. Of zijn er mensen die dat daadwerkelijk doen?

• MailMan
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:08:
[...]

Je kunt ook bij HyperPro laten reviseren. Dat heb ik gedaan. Een setje HP's voor en achter zou meer kosten dan mijn bankstel waard is, dus heeft die meneer geadviseerd alleen de veer te vervangen en olie te verversen. Dat scheelt 80% voor minder dan het helft van de kosten. Voor €280 was ik klaar (ex.montage). Het element zelf was in feite nog prima.

Al die verstelmogelijkheden van de HP veren zijn leuk, maar best ingewikkeld om zelf steeds te verstellen. Doorgaans hou je het bij 1 setting, tenzij je veel van pielen houdt. Ik heb die 'raceveren' een keer gezien met 3 verstelmogelijkheden en dat is gewoon onbegonnen werk. Leuk als je je moet kwalificeren voor de TT, maar onzin als je op de gewone weg rijdt. Tenminste, je maakt 1x een instelling en hooguit eentje voor met passagier/bagage, maar je gaat 'm niet aanpassen voor snelweg/dijkjes of stadrit. Of zijn er mensen die dat daadwerkelijk doen?
Ik stap na elke bocht even af om hem optimaal af te stellen voor het volgende klaverblad :+

On a serious note: Ik heb eigenlijk geen idee wat ik doe en het gaat nu puur op gevoel, maar ik pas het wel eens aan wanneer m'n vriendin achterop mee gaat en als we op vakantie gaan en de ezel nog zwaarder bepakken.
En wat ik al zei, het is volgens mij wel de moeite waard om het eens goed uit te zoeken of het anders door hunzelf te laten instellen.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb nog nooit gekeken naar de afstelling van mijn vering :P Zou ook niet weten welk effect welke aanpassing heeft dus ik geloof het wel :+ Misschien dat ik me er ooit wel eens wat in ga verdiepen maar dat zien we dan wel weer.

Yamaha MT-09

• Jelte
  • Niet online
Dan is het misschien een idee om een keer met wat man langs een verenboer te gaan voor een instructie. Ik weet in ieder geval dat HK suspension in Tiel dat doet.

Ik hoef niet mee btw, ze staan al goed :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[commercial break]Het mooie van HyperPro is dat ze daadwerkelijk eerlijk advies geven. Die man probeert me geen dure set nieuwe veren aan te smeren en zou het ook gewoon zeggen als de veren alleen maar verkeerd afgesteld zijn. Hij stelt ze dan opnieuw af en laat je weer gaan zonder je een nieuwe set aan te praten. Ik dacht eigenlijk dat ik één nieuwe veer nodig had (voor), maar hij zei dat als je één kant vernieuwt, je de andere kant ook moet doen. Maar toen kwam ie met de revisie. Het resultaat zou 80% zijn. Die demper was nog goed, dus daar zou vrij weinig winst te behalen zijn.

Je kunt dus gewoon langs rijden en je probleem uitleggen. Geen angst dat ze je wat aansmeren.[/commercial break]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:35:
[commercial break]Het mooie van HyperPro is dat ze daadwerkelijk eerlijk advies geven. Die man probeert me geen dure set nieuwe veren aan te smeren en zou het ook gewoon zeggen als de veren alleen maar verkeerd afgesteld zijn. Hij stelt ze dan opnieuw af en laat je weer gaan zonder je een nieuwe set aan te praten. Ik dacht eigenlijk dat ik één nieuwe veer nodig had (voor), maar hij zei dat als je één kant vernieuwt, je de andere kant ook moet doen. Maar toen kwam ie met de revisie. Het resultaat zou 80% zijn. Die demper was nog goed, dus daar zou vrij weinig winst te behalen zijn.

Je kunt dus gewoon langs rijden en je probleem uitleggen. Geen angst dat ze je wat aansmeren.\[/commercial break]
Eenzelfde ervaring heb ik ook met HyperPro.

Heb m'n vering laten afstellen en er is iets van stikstof/olie bijgevuld, wat bij elkaar toch iets van 45 minuten werk was.
De kosten: helemaal gratis _/-\o_ .

Meer dan een goede mond-op-mond reclame, wou de man niet aannemen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maikel64 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:02:
[...]
Meer dan een goede mond-op-mond reclame, wou de man niet aannemen.
Het levert 'm uiteindelijk veel meer op. Ik hoor nl overal dezelfde ervaringen met HyperPro, dus het werkt.

Verwijderd

Bergie schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:05:
Ik heb nog nooit gekeken naar de afstelling van mijn vering :P Zou ook niet weten welk effect welke aanpassing heeft dus ik geloof het wel :+ Misschien dat ik me er ooit wel eens wat in ga verdiepen maar dat zien we dan wel weer.
Er staan wel meerdere how to's op inet:

http://members.home.nl/p.wakkermans/fr_veerafstelling.htm

wat ook al een verschil maakt is om eens je voorvorkolie te vervangen.
Is een relatief simpel klusje en leuk om te doen.

Wat je nodig hebt:
-voorvorkolie
-krik plus plank bij gebrek aan hefbrug (je krikt hem op bij de uitlaatbochten zodat voorwiel van de grond komt)
-momentsleutel
-koperpasta (als je weer de bouten terug zet)
-lagervet
-centimeter
-zelf gefabriceerd meet/zuig systeem
-wphb

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In plaats van een krik werkt middenbok + tweede man die achterop leunt + stenen en planken ook :)

Als je aftapplug uitgeboord moet worden doe je er trouwens wat langer over, kan ik je uit ervaring vertellen.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:04:
In plaats van een krik werkt middenbok + tweede man die achterop leunt + stenen en planken ook :)

Als je aftapplug uitgeboord moet worden doe je er trouwens wat langer over, kan ik je uit ervaring vertellen.
Ik weet niet hoe snel jij je vorkpoten verwijderd, schoonmaakt en weer vult en monteert maar dat duurde bij mij wel een paar uurtjes (met koffiepauzes tussendoor).

en als het mis gaat dan ligt je motor plat :P

zal per motor verschillen maar bij mijn cbr 600 f3 kon ik de vorkpoten gewoon op zijn kop in een emmer laten uitlekken.
(neem aan dat je met aftapplug de bout onderin bedoeld waarmee de binnenste veerpoten vast zitten?

En vastzittende bouten kun je voorkomen door wanneer je iets los schroeft aan je fiets koperpasta te gebruiken.
beter voor schroefdraad en het komt makkelijk los.

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, je laat iemand achterop hangen zodat je voorwiel van de grond komt. Dan stop je er een lading stenen en planken onder, en staat 'ie gewoon minuten/uren/dagen/weken omhoog zonder dat je en krik of hefbrug nodig hebt.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18
Gister geslaagd :D nu eens rond gaan kijken voor een motor en wat gaan bedenken voor stalling. Ik kan namelijk nergens bij mijn huis zelf een motor droog neerzetten. Is een hoes voor de zomer en stalling voor de winter dan genoeg? of raden jullie me aan gewoon stalling voor het hele jaar te gaan zoeken?

Last.fm
Films!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
Sv3n schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:45:
Gister geslaagd :D nu eens rond gaan kijken voor een motor en wat gaan bedenken voor stalling. Ik kan namelijk nergens bij mijn huis zelf een motor droog neerzetten. Is een hoes voor de zomer en stalling voor de winter dan genoeg? of raden jullie me aan gewoon stalling voor het hele jaar te gaan zoeken?
Het ligt er denk ik een beetje aan wat je gaat kopen. Een wat oudere (goedkopere motor) kan prima onder een hoes. Heb je al een idee wat je wil? Budget?

[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 19-01-2011 13:57 ]

• Sv3n
Iets als een Hornet lijkt me wel leuk om mee te beginnen. Qua budget wil ik het liefst onder de 5000 euro blijven.

Last.fm
Films!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:56:
[...]

Het ligt er denk ik een beetje aan wat je gaat kopen. Een wat oudere (goedkopere motor) kan prima onder een hoes. Heb je al een idee wat je wil? Budget?
Nieuwe motor kan ook onder hoes hoor, maar gaat dan wel sneller roesten dan in een droge stalling.
Aangezien ik de Versys ook voor woon-werk gebruik en geen garage heb staat deze sinds nieuw onder een hoes (wel een goede (en duurdere) dikke hoes) en ik moet zeggen dat de roest me meevalt..

Verwijderd

Sven, waar woon je eigenlijk?
Als je in een risicogebied als amsterdam, nijmegen, utrecht etc woont dan is er grote kans dat die met buitenstalling gegapt word.
Ook als die binnen staat... (op MF staan verhalen van mensen met een fort knox beveiliging die nog de lul zijn).

Als je een motor van meer dan 2000 euro koopt dan zou ik hem WA+ (ook tegen diefstal) verzekeren.

Ik heb direct een cbr 600 f3 gekocht.
leuke fietsjes maar een groot nadeel (net als alle volkuip racers) leg je hem plat dan heb je meteen 1000 euro of meer kuipschade.
en de kans dat je hem plat legt is in het begin redelijk aanwezig ;)

ik zou persoonlijk gaan voor een cbr 600 f2, een bandit, yamaha diversion of iets dergelijks.

Dan is een ongelukje niet zo heel erg als het bij motorschade blijft.

als je trouwens nog kleding moet hebben loont het zich om een dagje naar duitsland, louis.de , te gaan.
heb je mooie leder kombi's voor 200 euro :)

• Sv3n
Deventer, midden in de binnenstad. Zie hier wel mee motoren onder hoezen buiten staan, maar vorige bewoner van mijn appartement had bijv. weer een stalling op ~10 min. fietsen. Vandaar de vraag :) Ik zou de motor eventueel wel bij mijn ouders droog kunnen stallen, maar dat is weer 20 min. fietsen en ik ben een beetje bang dat ik dan minder vaak de motor ga gebruiken omdat ik dan sowieso 40 min. aan het fietsen ben....

Last.fm
Films!

Verwijderd

Sv3n schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:17:
Deventer, midden in de binnenstad. Zie hier wel mee motoren onder hoezen buiten staan, maar vorige bewoner van mijn appartement had bijv. weer een stalling op ~10 min. fietsen. Vandaar de vraag :) Ik zou de motor eventueel wel bij mijn ouders droog kunnen stallen, maar dat is weer 20 min. fietsen en ik ben een beetje bang dat ik dan minder vaak de motor ga gebruiken omdat ik dan sowieso 40 min. aan het fietsen ben....
dan zou ik of een redelijk goedkope fiets halen of een dure maar dan wel een goede diefstalverzekering er bij.
en let op de voorwaarden van de verzekering aangaande of je hem buiten mag stallen en welke klasse art slot er op moet en eventueel alarm.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ben je van plan te doen met je motor? Voor bijv woon-werk wil je er gelijk op kunnen springen en rijden, en gezien het ding vanzelf meer gebruikssporen krijgt (zeker in de nattere maanden) is de meerwaarde van een perfecte stalling minder. Voor af en toe een mooiweerritje in de zomer geldt precies het omgekeerde en zou 20min verderop fietsen geen onoverkomelijk probleem moeten zijn.

Edit:
Mbt diefstal - iets dat eruit ziet als een barrel maar goed rijdt is wat dat betreft een pre :)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 19-01-2011 15:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het moest er een keer van komen...accu leeg... :( Ik wilde even de motor starten om later een rondje te gaan rijden, en het is voorbij...

Heeft het nut om te gaan prutsen met startkabels of is de accu nu dood? Hij is denk ik een jaar of 5 (minimaal) want ik kan geen enkele rekening vinden van de vorige eigenaar voor een accu. Ik vraag het omdat de geweldig slimme engineers van BMW de accu hebben verstopt zodat je de halve kuip moet weghalen om er überhaupt een startkabel op aan te kunnen sluiten... Als het geen zin meer heeft, koop ik net zo lief een nieuwe accu en monteer die meteen. Dit keer met een paar verlengkabels aan de polen ;)

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 04-01 10:58
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:48:
Het moest er een keer van komen...accu leeg... :( Ik wilde even de motor starten om later een rondje te gaan rijden, en het is voorbij...

Heeft het nut om te gaan prutsen met startkabels of is de accu nu dood? Hij is denk ik een jaar of 5 (minimaal) want ik kan geen enkele rekening vinden van de vorige eigenaar voor een accu. Ik vraag het omdat de geweldig slimme engineers van BMW de accu hebben verstopt zodat je de halve kuip moet weghalen om er überhaupt een startkabel op aan te kunnen sluiten... Als het geen zin meer heeft, koop ik net zo lief een nieuwe accu en monteer die meteen. Dit keer met een paar verlengkabels aan de polen ;)
Hoe lang heeft ie stilgestaan ?
Ik zou het een keer proberen met startkabels, en als er een nieuwe accu in moet moet toch die hele meuk eraf ;)

* ChaserBoZ_ gaat ook eens kijken of zijn accu het nog doet :X

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe lang geleden is hij voor het laatst gestart? Als hij maanden heeft stilgestaan zou ik nog niet concluderen dat accu dood is. Als je daarentegen recent nog gereden hebt wordt het tupperwaredemontagetijd :z

Edit: spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 19-01-2011 15:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Heb je de beschikking over een optimate? (of kun je die van iemand lenen?)
Dan zou ik eerst die een dag of 2 zijn werk laten doen alvorens over te gaan naar aanschaf van een nieuwe. Kan een boel geld schelen ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MailMan
Met hierboven. Niet dat ik een halfdode accu getest heb, maar de Optimate 4 schijnt je beste keus te zijn als je het thuis wil doen. Als er nog leven in je accu zit dan heb je een goeie kans dat de Optimate het weet te vinden. Sowieso een prettig ding als je je accu in de winter op pijl wil houden.

En ze weten hem inderdaad goed te verstoppen bij BMW.

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Op mijn BMW heb ik aan de zijkant gewoon een aanstekerstekebus zitten waarop ik de optimate met een koppelstukje kan aansluiten. Alhoewel ik wel makkelijk bij mijn accu kan komen, is zoiets gewoon handig, inpluggen en klaar.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hij is vòòr de sneeuw opgebokt, dus reken maar uit. Ik kan niet laden, want hij staat buiten. Gezien de leeftijd van de accu (minimaal 5 jaar) vervang ik 'm net zo lief. Vorig jaar heeft ie de winter goed overleefd, en ook het beroemde ABS lampje heeft bij mij nooit opgespeeld.
Als demontage makkelijker was en/of dat ding bereikbaar, dan had ik wel willen proberen om met startkabels aan de gang te gaan. Maar ja...lukt dat niet, kan ie weer in elkaar (hij staat buiten, ik heb geen garage) en dan een accu bestellen?

Dus ja...nu ik er wat langer over nadenk, moet ik gewoon vervangen. De accu is gewoon oud, met een nieuwe kan ik weer een paar jaar probleemloos rijden. Ik maak er wel meteen wat verlengkabels aan, zodat ik in noodgeval iets kan prutsen met startkables oid.

Wel klote. Vorig jaar met de sneeuw waren er af en toe nog mooie dagen zonder sneeuw en toen ben ik er ook nog af en toe uit geweest. Maar nu is het steeds van dat vieze weer. En ik ga echt niet voor mijn lol een rondje rijden in de regen...

• M14

M14

Ik zou toch eerst eens proberen of je em kunt laden. Lader er een dag ofzo aanhangen en kijken hoelang het goed gaat. Mocht die accu toch goed zijn, maar gewoon te ver ontladen, dan is het zonde om het ding te vervangen.

De K75 die hier staat wilde ook niet starten nadat ie anderhalve maand had stil gestaan (+ de tijd bij de vorige eigenaar). Ding heeft een tijdje aan de lader gehangen en nu is het starten en rijden :).

• DECOY88
(overleden)
3 jaar dan hebben ze hun beste tijd gehad. dus 5 jaar is een mooie leeftijd even een nieuwe halen voor 50-75€ en je kan er weer minimaal 3 jaar tegenaan.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:03:
Ik zou toch eerst eens proberen of je em kunt laden. Lader er een dag ofzo aanhangen en kijken hoelang het goed gaat. Mocht die accu toch goed zijn, maar gewoon te ver ontladen, dan is het zonde om het ding te vervangen.

De K75 die hier staat wilde ook niet starten nadat ie anderhalve maand had stil gestaan (+ de tijd bij de vorige eigenaar). Ding heeft een tijdje aan de lader gehangen en nu is het starten en rijden :).
Ik heb niet eens een lader... En het is zoveel gekloot om 'm eruit te halen dat ik vervanging beter vind. Als de accu nu 2 of 3 jaar oud was, had ik 'm wel proberen te herstellen, maar hij is best oud. Ik heb de onderhoudsmap van de vorige eigenaar erbij gepakt en ik kan tot 2005 geen rekeningen vinden van een accu. Dus hij is minstens 6 jaar oud.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

waarom niet met goed weer aan de startkabels hangen en rondrijden....laadt hij vanzelf op.

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-01 23:27

Franko P.

Hit it.

Als je toch moet gaan schroeven dan zou ik ook eerst eens meten wat je accuspanning is. En meet deze spanning ook eens als je de startknop indrukt.
Eventueel overstarten met startkabels, en een ronde rijden.

De zaak moet toch open aangezien je er nu niets mee kan. Of is aanduwen een optie?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• TheZeroorez
  • Niet online
Weleens geprobeerd een vrachtwagen aan te duwen?

* TheZeroorez runs... :+

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
TheZeroorez schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:48:
Nee, je laat iemand achterop hangen zodat je voorwiel van de grond komt. Dan stop je er een lading stenen en planken onder, en staat 'ie gewoon minuten/uren/dagen/weken omhoog zonder dat je en krik of hefbrug nodig hebt.
Andere tip (met dank aan MF): Motor op de bok, 2 spanbandjes vanaf de achterkant naar een oogje in de vloer.

• DECOY88
(overleden)
plankje onder de garagedeur leggen. deur open plankje neerleggen met spanband eromheen en dan de deur dicht en dan de motor vasttrekken. had hem laatste keer door me kofferrek vastgezet. ideaal.

• HammerT
mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:39:
Hij is vòòr de sneeuw opgebokt, dus reken maar uit. Ik kan niet laden, want hij staat buiten. Gezien de leeftijd van de accu (minimaal 5 jaar) vervang ik 'm net zo lief. Vorig jaar heeft ie de winter goed overleefd, en ook het beroemde ABS lampje heeft bij mij nooit opgespeeld.
Als demontage makkelijker was en/of dat ding bereikbaar, dan had ik wel willen proberen om met startkabels aan de gang te gaan. Maar ja...lukt dat niet, kan ie weer in elkaar (hij staat buiten, ik heb geen garage) en dan een accu bestellen?

Dus ja...nu ik er wat langer over nadenk, moet ik gewoon vervangen. De accu is gewoon oud, met een nieuwe kan ik weer een paar jaar probleemloos rijden. Ik maak er wel meteen wat verlengkabels aan, zodat ik in noodgeval iets kan prutsen met startkables oid.

Wel klote. Vorig jaar met de sneeuw waren er af en toe nog mooie dagen zonder sneeuw en toen ben ik er ook nog af en toe uit geweest. Maar nu is het steeds van dat vieze weer. En ik ga echt niet voor mijn lol een rondje rijden in de regen...
Als je nooit hebt gehad dat je abs niet goed start dan lijkt mij dat die accu nog prima is? Heb je ooit wel eens water bijgevuld?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Als je nooit hebt gehad dat je abs niet goed start dan lijkt mij dat die accu nog prima is? Heb je ooit wel eens water bijgevuld?
Dat gaat niet zonder operatie. Nee dus... ;) Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet bij die onderhoudsvrije accu's. Voor zover ik 'm kan zien zitten, zitten er ook geen vuldoppies op.

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 19-01-2011 19:50 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Dat gaat niet zonder operatie. Nee dus... ;) Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet bij die onderhoudsvrije accu's. Voor zover ik 'm kan zien zitten, zitten er ook geen vuldoppies op.
Motor accu's zijn tegenwoordig toch allemaal onderhoudsvrij?

Zelf datch ik ook dat mijn accu gaar was en heb hem vervangen , bleek de control unit van de handvatverwarming het probleem te zijn.. dus ik heb nog een reserve accu staan... die wil ik je graag aanbieden, maar je woont niet echt om de hoek ;)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik had zondag mijn accu losgehaald en thuis aan de optimate gehangen. Binnen een uur of 3, 4 kreeg ik al groen lampje "accu opgeladen en in goede staat". Is dat niet erg snel? Het is natuurlijk een stuk kleiner dan een auto-accu, maar toch...
Het is wel een vrij nieuwe accu (jaartje), weet niet of dat nog uitmaakt voor de laadtijden.
Als de accu niet leeg was had ik hier blijkbaar toch een ander probleem waardoor 'ie niet startte.. :?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1 ... 235 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.